abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143703429
Aurum: de IUI was zo gebeurd en viel mee idd.

Dobbey: wat een supernieuws! Klinkt grondig allemaal hoe jullie het willen gaan aanpakken straks.

Rammeltje: bij welk ziekenhuis ben je? Ik snap niet dat het zo lang moet duren.

Frummel: volgens mij hoeft dat beetje bloed niets te zeggen. Ik hoop voor je dat de wachtdagen verder voorbij zullen vliegen
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:38:01 #152
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143703619
Net ook rood bloedverlies... niet heel veel, maar wel echt helder. Buik begint tevens zeer te doen. Ziekenhuis heb ik maar even gebeld qua advies voor de Utrogestan. Moet er nog even mee doorgaan. Het kon meer dingen betekenen op wachtdag acht...

Jemig ik zit echt even in de rats :'(
pi_143704217
Oh, frummel toch. Ik snap dat je in de rats zit, maar er is niets anders dat je kunt doen dan het over je heen laten komen en afwachten.

Machteloos gevoel is dat.

Heb je wat afleiding?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:20:18 #154
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143707553
Frummel :* ik herken het gevoel, maar echt het kan nog alle kanten op. Ziekenhuis hier zegt daarom altijd testen, veel vrouwen verliezen bloed en zijn toch zwanger.

Dikke knuf. Ik hoop dat je de laatste paar dagen een beetje goed doorkomt en afleiding hebt
Be happy with the little things in life
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:13:33 #155
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143711170
Frummel :* wachtdagen zijn ruk en al helemaal als je lijf een loopje met je neemt.... Succes de aankomende dagen.

Rammel wel vreemd dat je zo lang moet wachten en, hoe ruk ook, bereid je maar vast voor op heel veel wachten en geduldigheid in de mm :@ Ik denk dat iedereen het hier wel herkent ;)
pi_143713008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:38 schreef Frummeltje86 het volgende:
Net ook rood bloedverlies... niet heel veel, maar wel echt helder. Buik begint tevens zeer te doen. Ziekenhuis heb ik maar even gebeld qua advies voor de Utrogestan. Moet er nog even mee doorgaan. Het kon meer dingen betekenen op wachtdag acht...

Jemig ik zit echt even in de rats :'(
Meid, het hoeft echt niets te betekenen. Ik heb behoorlijk wat bloed verloren bij mijn tweeling en ook bij de zwangerschap van L verloor ik bloed voor ik positief testte. Zeker doorgaan met de utro bolletjes inderdaad, je kunt er pas echt wat over zeggen als het (bijna) je nod is. :* voor jou, het wachten vond ik altijd het ergste van alles, het is gewoon ruk die onzekerheid. -O-
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:44:46 #157
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143714673
Jullie zijn ontzettend lief, dank! Het bloeden blijft helaas wel doorgaan, maar het is nog lang niet zoveel als bij een menstruatie. Maar ik zal mijn vertrouwen proberen vast te houden. :)
(8> kwam een uurtje eerder naar huis om me even vast te houden en gerust te stellen. Nu lekker een filmpje aan het kijken. Ben weer rustig dus. :)
pi_143734161
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:58 schreef Frummeltje86 het volgende:
Leonieke, bedoel je dat er heel weinig bevruchtingen tot stand kwamen? Hebben ze ivf gedaan of icsi? :*

Edit: slecht gelezen... Beide dus. :{
1 x IVF en 1 x ICSI
Bij IVF waren er echt veel te weinig bevruchtingen en de bevruchtingen die er waren, waren niet goed (op dag 4 stopte de celdeling en was er dus geen terugplaatsing). Daarom hebben ze ICSI geprobeerd, waarbij er wel iets meer bevruchtingen waren (procentueel gezien eigenlijk nog niet genoeg), maar men stelde op dag 5 al een vertraagde groei vast (dus niet gestopt zoals bij de IVF-poging, maar wel al niet meer snel genoeg). Dan een terugplaatsing gehad die niet gelukt is en geen cryo's omdat ze tegen dag 6 ook volledig gestopt waren met delen.

In het ziekenhuis hebben ze er geen verklaring voor waardoor ze ook niets anders meer kunnen proberen. Wat ook de reden is waarom we de laatste 4 pogingen (nog) niet gebruikt hebben.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:20:19 #159
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143741471
Jemig leonieke, dat heeft dan wel echt tegen gezeten voor jullie... :* wat bijzonder dat het dan zoveel jaar geleden zoveel beter was. Jullie hebben uit die poging toch een kindje? Kunnen ze zoiets verder onderzoeken eigenlijk? Of laten ze het bij 'we weten het niet'? Kan me voorstellen dat je graag met wat meer vertrouwen een eventuele nieuwe poging zou ondernemen...

Bij mij is het bloedverlies inmiddels afgenomen tot af en toe wat bruine rotzooi. Waar ik gisteren echt elke twee uur een nieuw inlegkruisje in moest doen, red ik het vandaag prima met eentje. Beduidend minder dus en ook geen helder bloed meer gehad. Stelt ons op die manier wat meer gerust. (8> is vrij komende week dus ik heb flink wat afleiding :)

Klumsy en Arja, hoe voelen jullie je? Ik duim voor jullie!

Dobbey nog lekker aan het stuiteren van het goede nieuws? ;)

Kahlie, droomvrouwtje, alles oké? :*
pi_143742315
Wat een tegenslagen Leonieke. Wel fijn dat jullie nog pogingen achter de hand hebben.

Frummel: fijn dat je minder bloedverlies hebt.

Met mij gaat het goed. Ik voel me hetzelfde als anders.
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:15:56 #161
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143763718
Fijn, Arja :)

Mijn bloedverlies is sinds gisteren rond een uur of twaalf in de middag gestopt. Niks meer! Het ziekenhuis had gezegd dat als het zondag nog steeds veel was, ik mocht stoppen met de Utrogestan. Ik ga nu dus nog maar even door de komende dagen O-)
pi_143763846
Frummel wat fijn dat het gestopt is. Succes met de laatste dagen wachten. :*

Oh en btw, ik mocht nooit stoppen met utro voor nod. Pas als de test aantoonde dat ik niet zwanger was mocht ik stoppen. Ik zou als ik jou was gewoon eigenwijs zijn en altijd doorgaan tot je zekerheid hebt, het kan geen kwaad, alleen die witte prut is vervelend. :X
pi_143763923
Toen ik zwanger was van Leyla dacht ik ook dat ik gewoon ongesteld werd. 2x zelfs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 24 augustus 2014 @ 09:01:38 #164
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143764075
Liever witte prut dan rode prut ;)

Ticootje, wow! Dat kan dus ook nog... Zijn al jouw kindjes ivf-kindjes trouwens? Of alleen Leyla?
pi_143764679
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:20 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jemig leonieke, dat heeft dan wel echt tegen gezeten voor jullie... :* wat bijzonder dat het dan zoveel jaar geleden zoveel beter was. Jullie hebben uit die poging toch een kindje? Kunnen ze zoiets verder onderzoeken eigenlijk? Of laten ze het bij 'we weten het niet'? Kan me voorstellen dat je graag met wat meer vertrouwen een eventuele nieuwe poging zou ondernemen...

Bij mij is het bloedverlies inmiddels afgenomen tot af en toe wat bruine rotzooi. Waar ik gisteren echt elke twee uur een nieuw inlegkruisje in moest doen, red ik het vandaag prima met eentje. Beduidend minder dus en ook geen helder bloed meer gehad. Stelt ons op die manier wat meer gerust. (8> is vrij komende week dus ik heb flink wat afleiding :)
Via ICSI hebben ze geprobeerd het aantal bevruchtingen te optimaliseren en dat heeft (deels) gewerkt. Maar men vermoedt dat er iets mis is met de samenstelling van de eicellen of de zaadcellen. Men zou nog kunnen proberen om stoffen toe te voegen aan het hele proces, maar dat zien we zelf niet zitten.
Ook hebben ze geen verklaring voor het feit dat in 2009 de IUI wel lukte (we hebben een zoon van 4.5 jaar) als ze zien wat er nu gebeurt in het labo. Dus ik denk dat we ons gewoon heel erg gelukkig mogen prijzen :)
De IVF/ICSI is voor mij (mentaal en lichamelijk) te zwaar om het nog eens te doorlopen zonder dat men iets meer weet. En ik denk dat je op een bepaald moment ook moet stoppen (niet dat ik dat al luidop heb gezegd, hoor ;) ). We hebben Thomas en hadden effectief erg gehoopt op een tweede, maar ik denk dat het er gewoon niet in zit.

Wat goed dat het bloedverlies verminderd is. Ik duim alvast verder :) Ik mocht met Utrogestan pas stoppen na een negatieve bloedtest (dus zelfs niet als ik thuis al had getest).
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:20:01 #166
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143773653
Leonieke :* Ik snap heel goed dat je als je niet weet wat de oorzaak is van de slechte delingen je niet verder gaat met ivf. Pff heftig hoor, zeker nu het ik zo uitgebreid lees.
Dikke knuf voor jou, lijkt me niet makkelijk zeker omdat je eigenlijk nog best een onvervulde wens hebt voor een 2e
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:32:15 #167
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_143774218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:20 schreef Frummeltje86 het volgende:

Dobbey nog lekker aan het stuiteren van het goede nieuws? ;)

Jaaaaaa *O* *O* *O* Zelfs zo erg dat ik de stap heb genomen om alles op alles te zetten om een deeltijdstudie sociaal juridische dienstverlening te gaan doen op hbo niveau :D Ik hoop dat het allemaal nog lukt aangezien de hogescholen hier over 1,5 week gaan starten :X

Hoe is het bij jou nu?
pi_143774594
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:01 schreef Frummeltje86 het volgende:
Liever witte prut dan rode prut ;)

Ticootje, wow! Dat kan dus ook nog... Zijn al jouw kindjes ivf-kindjes trouwens? Of alleen Leyla?
Jen en leyla zijn allebei icsi.
Bram is een gevalletje verkeerd rekenen en in 1x raak. Hoe raar kan het lopen.
pi_143780435
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
Leonieke :* Ik snap heel goed dat je als je niet weet wat de oorzaak is van de slechte delingen je niet verder gaat met ivf. Pff heftig hoor, zeker nu het ik zo uitgebreid lees.
Dikke knuf voor jou, lijkt me niet makkelijk zeker omdat je eigenlijk nog best een onvervulde wens hebt voor een 2e
Thx :*
Maar ik hoop dat iedereen in dit topic ons geluk mag kennen :Y
pi_143804634
Lief dat je het vraagt Frummel, hier gaat het prima.
Eerste wachtweek zit erop :) geen idee hoe of wat,
Ik zie het allemaal wel, m'n ervaring is dat wat je allemaal
Voelt of niet voelt gewoon niks zegt....
De dingen die ik elke keer voel horen bij mij volgens mij sowieso bij een eisprong. Los van of het daarna raak is of niet :) dus nog een klein weekje geduld, zondag ga ik testen!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_143817536
Herkenbaar, klums. Ik voel ook van alles, maar probeer alles te negeren, want het zegt toch niets.

Test jij 2 weken na de ovitrelle/pregnyl of 2 weken na eisprong?
pi_143820819
Ik ga denk ik zondag testen, dat is 2 weken na de pregnyl..
Bij Roan en Senna heb ik 13 dagen na de pregnyl positief getest, dat is een dag eerder, maar dat was van een tweeling... Weet niet of je lichaam zo snel ook al 2 keer zoveel HCG aanmaakt,
vandaar dat ik "pas" zondag ga testen
pi_143820825
Wanneer ga jij testen?
pi_143822164
Ik heb vorige week maandag de ovitrelle gezet en had woensdag mijn eisprong en de IUI

De gyn zei dat ik 2 weken daarna kan testen. Dus volgende week woensdag, als ik nog niet eerder ongesteld ben.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:19:02 #175
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143837505
Wauw dobbey, klinkt goed! :)

Dat is inderdaad bijzonder, Ticootje! Blijkbaar wist je lijf ineen hoe het moest. Was immers al twee keer voorgedaan ;)

Klumsy en Arja, jullie gaan aardig gelijk op! Spannend meiden :)

Ik moet inmiddels op mijn handen zitten om te voorkomen dat ik naar de drogist ga en een test haal. Ik haal ze bewust pas donderdag in huis. Pfff :X
pi_143849825
Lastig he frummel, die laatste wachtdagen... Met die testen die ik heb kan ik 4 dagen voor mn NOD testen, maar dat vind ik te vroeg dus ga ik niet doen... Maar verleiding is groot als je ze hebt liggen
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:00:04 #177
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143875363
Hier inmiddels toch maar wat testen in huis gehaald. Niet zo slim, want ze liggen me echt aan te staren... :X

Ergens ben ik een beetje bang voor vrijdag. We zijn de spanning nu zo aan het opbouwen, dat het straks wel echt een anti-climax is als de test negatief blijkt te zijn :{ . Daarnaast heb ik vandaag ook echt een pesthumeur }:| Normaal gesproken heb ik dat altijd als ik ongesteld ga worden. Ik word volgens mij een beetje zwaarmoedig en geloof er ineens niet meer zo in. Blijf mezelf een beetje gek maken met de vraag 'waarom zou het ons nu ineens wel gegund zijn?' Pfff... ;(
pi_143875467
Frummel :*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:10:48 #179
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143875660
pi_143878181
Wat een achtbaan, frummel. Al dat wachten en al die gevoelens en hoop en angst. En niet te vergeten de hormonen.

Sterkte nog even met wachten. Je hebt bijna duidelijkheid
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:05:48 #181
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_143885268
Frummel succes met het laatste wachten! Dat wachten wordt je ook superchagerijnig van (ik iig wel). :*
pi_143885321
:* frummel het is ook rete spannend! Al die hormonen in je lijf helpen dan gewoon niet mee...
En het is en blijft een domper als het niet gelukt is...
Wanneer is officieel je NOD?
Als ik echt down ga worden weet ik inmiddels al wel genoeg, maar dat is dan vaak al
Een paar dagen voor m'n NOD.

Hier begin ik het ook steeds spannender te vinden nu ik de laatste wachtdagen in ben gegaan
pi_143886175
Frummel en klums :* hou vol meiden!!!
pi_143886727
Succes met afwachten Frummel en Klumsy. Ik duim voor jullie! :*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:16:47 #185
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_143888767
:* frummel! Ik duim voor jou! Hopelijk kun je de dagen wat doorkomen. (En voor klums ook uiteraard!)

Ik krijg morgen de uitslag! Althans... Mits iemand mijn patiënt over kan nemen. Men heeft de telefonische afspraak uiteraard gepland op de dag dat ik moet werken. En anders zou het pas volgende week weer worden. Tot nu toe ben ik nog niet heel erg te spreken over de werkwijze in het umcg. Het is 2,5 week na progesteronbepaling en 2 week na overig bloedonderzoek. :{
pi_143892700
Kop op Frum!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_143906120
Ik heb de hele dag en avond op het terras gezeten. Fijn dat er weer zomer is!

Rammel: daar zou ik zeker wat van zeggen als ik jou was. Zelf kan ik gewoon aan de balie (Antonius) afspraken maken voor bellen en echo's e.d. Dan kan ik die tijd meteen in mijn agenda blokken, zodat ik dan geen afspraken maak met clienten (of deze nog af kan zeggen).

Wel lastig dat de echo's alleen 's ochtends kunnen en ik dan vaak vergadering heb. En in het weekend zou ik liever uitslapen, dan om 9 uur met mijn benen in de beugels te liggen.
Ik moet ook veel van mijn persoonlijke leven aanpassen op dit circuit, maar een beetje overleg is vaak wel mogelijk.
Zo lang op uitslagen wachten als jij is echt niet nodig.

Wat doe je voor werk? (Mag ook per pm)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:48:13 #189
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143907245
Thanx voor alle support. Ik ben gisteren weer doorgekomen en nu is het ook alweer donderdag. Een echte nod weet ik niet; ik ga slechts uit van wat het ziekenhuis me gezegd heeft. Zij willen dat ik 18 dagen na de punctie en dus 15 dagen na terugplaatsing pas een test doe. Andere ziekenhuizen doen het weer anders, maar ja. Ergens de stille hoop dat als ik braaf wacht, ik beloond word...

Gisteren een leuk meidenkastje opgehaald dat ik vond via marktplaats. Klusobjectje voor een toekomstige babykamer. En zo niet, dan voor onze eigen slaapkamer. Ben me nu aan het beraden over de kleur :)

Rammeltje, eindelijk! Ben benieuwd naar de uitkomst.

Klumsy en Arja, mijn fingers are crossed :*
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:16:35 #190
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143907446
Wanneer mag je van het ziekenhuis testen? Hier was het ook 15dgn na de terugplaatsing. Een echte nod heb je niet, de utrogestan houd ook een menstruatie tegen.
Dikke knuf. Die wachtweken zijn gewoon niet leuk
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:22:13 #191
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143907490
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Wanneer mag je van het ziekenhuis testen? Hier was het ook 15dgn na de terugplaatsing. Een echte nod heb je niet, de utrogestan houd ook een menstruatie tegen.
Dikke knuf. Die wachtweken zijn gewoon niet leuk
Morgen mag ik testen van het ziekenhuis... Alhoewel, mogen is meer moeten. De gyn belt namelijk in de middag om te informeren naar de uitslag.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:28:43 #192
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143907571
Je moet niks natuurlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je liever even voor je uitschuift. Maar morgen testen geeft wel duidelijkheid.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:35:42 #193
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143907653
Ik ben er wel echt aan toe om het nu te weten. Vanmorgen getwijfeld om te testen, maar heb het toch niet gedaan. Morgenochtend ga ik ook niet de wekker zetten. Ik zie wel hoe laat ik wakker word. Dan eerst (8> wakker maken en dan maar eens plassen., staafje erin hangen en afwachten. En ja, angst voor een negatieve uitslag heb ik zeker. Maar nog langer in onwetendheid blijven vind ik moeilijker. Als het dan negatief is, dan weet ik in ieder geval dat we weer door kunnen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:02:53 #194
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143907975
Heel herkenbaar.. Het niet weten was hier vaak erger dan het wel weten gevoel
pi_143908093
Ik werd standaard 8 tot 10 dagen na de terugplaatsing ongesteld... Ik heb het nooit gered tot 14 dagen als ik weer eens niet zwanger bleek.
Ik had ook kutbolletjes.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:21:36 #196
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_143908259
Dat hoor ik inderdaad meer... Ik zit nu inmiddels op dag 14 na de terugplaatsing. Nu moet ik wel zeggen dat mijn luteale fase altijd wat langer is dan 'normaal'. Kan soms wel tot zo'n 17 dagen na de eisprong duren voordat ik ongesteld word. Voor mij momenteel niet echt een graadmeter denk ik dus...
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:43:10 #197
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143908646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik werd standaard 8 tot 10 dagen na de terugplaatsing ongesteld... Ik heb het nooit gered tot 14 dagen als ik weer eens niet zwanger bleek.
Ik had ook kutbolletjes.
Ik werd ook gewoon ongesteld zo'n 8 tot 10 dagen na de terugplaasting. Mijn lijf gooide gewoon zijn eigen cyclus er tussen.
Maar ik hoor ook wel vaak dat die kutbollen zorgen dat een menstruatie juist niet op gang komt
pi_143909848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:43 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik werd ook gewoon ongesteld zo'n 8 tot 10 dagen na de terugplaasting. Mijn lijf gooide gewoon zijn eigen cyclus er tussen.
Maar ik hoor ook wel vaak dat die kutbollen zorgen dat een menstruatie juist niet op gang komt
Ik heb ook weer gehoord dat die kutbollen ook een soort fake bloeding kunnen geven... Dus alles kan..
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:42:28 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143909887
Ja dat is dus precies het kutte aan die bollen, ze geven gemengde signalen, dus het enige wat zekerheid geeft is testen
pi_143910453
Zo, ik ben ein-de-lijk ongesteld na de curretage op 17 juli. Dit is dus de 'resetbloeding' en bij de volgende menstruatie gaan we IVF-en.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')