abonnement Unibet Coolblue
pi_134856926
:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W



:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_134863670
*O*
For great justice!
pi_134863751
Tvp
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134869595
Mevrouw TMan en ik zijn op zoek naar een nieuwe sportschool. We gaan nu naar de workout, maar vinden die eigenlijk vrij duur. Ook verhuizen we straks naar Hoograven, dus de andere kant van de stad, ook niet heel praktisch.

We zoeken iets waar je een gezonde combinatie van cardio/krachttraining hebt. Saunas/zonnebanken/zwembaden hoeft niet. Groepslessen zijn voor mevrouw TMan een nice-to-have. Liefst in het centrum en niet te duur :)

Zelf train ik meestal wel drie of vier keer per week, dus ik dacht aan zo'n abonnement waar je minder betaalt naarmate je meer sport, iemand daar ervaring mee?
pi_134870865
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:35 schreef TMan het volgende:
Mevrouw TMan en ik zijn op zoek naar een nieuwe sportschool. We gaan nu naar de workout, maar vinden die eigenlijk vrij duur. Ook verhuizen we straks naar Hoograven, dus de andere kant van de stad, ook niet heel praktisch.

We zoeken iets waar je een gezonde combinatie van cardio/krachttraining hebt. Saunas/zonnebanken/zwembaden hoeft niet. Groepslessen zijn voor mevrouw TMan een nice-to-have. Liefst in het centrum en niet te duur :)

Zelf train ik meestal wel drie of vier keer per week, dus ik dacht aan zo'n abonnement waar je minder betaalt naarmate je meer sport, iemand daar ervaring mee?
Deze zat ik, vooral omdat ie dichtbij was. Locatie Hoograven is niet supergroot maar ze hebben wel veel groepslessen. Ze hebben nog meer vestigingen in Utrecht waar je ook mag sporten.

http://www.betaalbaarsporten.nl/locatie-hoograven.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  † In Memoriam † maandag 30 december 2013 @ 13:17:30 #6
21636 Feestkabouter
pi_134871147
He Utrechtenaren, hier een ASW-er.
Ik zoek iemand om samen mee thuis te werken, regio Utrecht.

Wat heb ik nodig: wifi, een (halve) tafel, een stoel, een stopcontact, en water (die laatste 2 hebben niets met elkaar te maken). En belangrijkste: motiverend (werkend) gezelschap!
Ik neem mijn eigen laptop mee. Het gaat me om 1 of 2 of 3 middagen in de week.
Het kan ook bij mij thuis trouwens (of afgewisseld).

Doel: ik heb nogal motivatie-problemen bij mijn werk. Ik wil wel, het werk is leuk, maar ik verval gewoon nogal snel in werkontwijkend gedrag.
Ik kan makkelijker werken als ik bij iemand anders ben die ook aan het werk is, dat motiveert me. Ik werk gewoon op mijn laptop
Wie herkent dit, en ziet hier een leuke win-win in?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 30 december 2013 @ 13:20:05 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_134871245
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef Feestkabouter het volgende:
He Utrechtenaren,
:o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_134871248
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef Feestkabouter het volgende:
He Utrechtenaren

Wat je zegt ben je zelf. :{w
For great justice!
pi_134871266
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef Feestkabouter het volgende:
He Utrechtenaren, hier een ASW-er.
Ik zoek iemand om samen mee thuis te werken, regio Utrecht.

Wat heb ik nodig: wifi, een (halve) tafel, een stoel, een stopcontact, en water (die laatste 2 hebben niets met elkaar te maken). En belangrijkste: motiverend (werkend) gezelschap!
Ik neem mijn eigen laptop mee. Het gaat me om 1 of 2 of 3 middagen in de week.
Het kan ook bij mij thuis trouwens (of afgewisseld).

Doel: ik heb nogal motivatie-problemen bij mijn werk. Ik wil wel, het werk is leuk, maar ik verval gewoon nogal snel in werkontwijkend gedrag.
Ik kan makkelijker werken als ik bij iemand anders ben die ook aan het werk is, dat motiveert me. Ik werk gewoon op mijn laptop
Wie herkent dit, en ziet hier een leuke win-win in?
Hoi Feestkabouter,

De term Utrechtenaren wordt in dit topic en in eigenlijk heel Utrecht niet echt gewaardeerd. Utrechters it is.

Verder kan ik je persoonlijk niet helpen, maar ik kan je aanraden om eens naar Meeting Plaza in Hoog Catharijne te gaan. Hier kun je gratis zitten met je laptop en gebruik maken van het netwerk. Bij Meeting Plaza vind je allerlei jonge mensen die ook aan het werk zijn. Wellicht helpt dat je.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134872219
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef Feestkabouter het volgende:
He Utrechtenaren,
utrechtenaar betekend homo. maakt mij verder niets uit maar somiige mensen kunnen daar nogal raar op reageren, lol.
pi_134872297
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

utrechtenaar betekend homo. maakt mij verder niets uit maar somiige mensen kunnen daar nogal raar op reageren, lol.
Je bend zelf homo!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134873108
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef Feestkabouter het volgende:
He Utrechtenaren, hier een ASW-er.
Ik zoek iemand om samen mee thuis te werken, regio Utrecht.

Wat heb ik nodig: wifi, een (halve) tafel, een stoel, een stopcontact, en water (die laatste 2 hebben niets met elkaar te maken). En belangrijkste: motiverend (werkend) gezelschap!
Ik neem mijn eigen laptop mee. Het gaat me om 1 of 2 of 3 middagen in de week.
Het kan ook bij mij thuis trouwens (of afgewisseld).

Doel: ik heb nogal motivatie-problemen bij mijn werk. Ik wil wel, het werk is leuk, maar ik verval gewoon nogal snel in werkontwijkend gedrag.
Ik kan makkelijker werken als ik bij iemand anders ben die ook aan het werk is, dat motiveert me. Ik werk gewoon op mijn laptop
Wie herkent dit, en ziet hier een leuke win-win in?
Ik kan je ook niet helpen, maar naast de tips van Nielsch nog twee, beide aan de ASW.
http://www.hethuisutrecht.nl/
http://www.bagelsbeans.nl(...)damsestraatweg.shtml

Het Huis is wat rustiger. Bagels&Beans is wat voller en drukker, maar ook daar zitten veel mensen te werken.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 30 december 2013 @ 14:08:54 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_134873422
Seats2Meet is ook nog een optie
pi_134874150
Ik kwam vanmorgen langs de gebakkraam op de Neude. Ding was nog dicht, maar de oudvetwalm was meters verderop nog misselijkmakend. Extra motivatie om daar niks te halen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134874738
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik kwam vanmorgen langs de gebakkraam op de Neude. Ding was nog dicht
jammer anders had je een lekkere oliebol kunnen halen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134878410
Het begint meer en meer een uitdaging te worden om daar een oliebol te halen...

Had ik ook met de fried Mars bar in Schotland (dat verdomd lekker bleek te zijn...).
pi_134880215
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je bend zelf homo!
dat dus ja, lol
pi_134885525
Hoi. Ik ben nieuw. :')
PS4 online: micro_nl
  maandag 30 december 2013 @ 18:41:14 #19
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_134886298
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoi Feestkabouter,

De term Utrechtenaren wordt in dit topic en in eigenlijk heel Utrecht niet echt gewaardeerd. Utrechters it is.

Verder kan ik je persoonlijk niet helpen, maar ik kan je aanraden om eens naar Meeting Plaza in Hoog Catharijne te gaan. Hier kun je gratis zitten met je laptop en gebruik maken van het netwerk. Bij Meeting Plaza vind je allerlei jonge mensen die ook aan het werk zijn. Wellicht helpt dat je.
Of anders le Carafon, zeer behulpzame en gezellige mensen.
pi_134894709
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:25 schreef guitarist het volgende:
Hoi. Ik ben nieuw. :')
Hoi welkom
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134902755
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:02 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ik kan je ook niet helpen, maar naast de tips van Nielsch nog twee, beide aan de ASW.
http://www.hethuisutrecht.nl/
http://www.bagelsbeans.nl(...)damsestraatweg.shtml

Het Huis is wat rustiger. Bagels&Beans is wat voller en drukker, maar ook daar zitten veel mensen te werken.
Bagels & Beans zou ik niet heengaan. Daar werkt me toch een bloedirritant wijf. Echt o-ver-the-top amikaal en kutstem. Daar wil je echt niet gaan werken. Het klinkt triest, maar als zij aan het werk is weiger ik daar te gaan zitten.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_134902806
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef H1N1 het volgende:
le Carafon
Die gezellige plek met tralies voor de ramen?
Ontopic, in het pand van RWS schijn je ook gratis te kunnen flexwerken.
url
pi_134902855
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:14 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Die gezellige plek mat tralies voor de ramen?
In het pand van RWS schijn je ook gratis te kunnen flexwerken.
Ik hoop dat ie sarcastisch was.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 00:56:08 #24
21636 Feestkabouter
pi_134908308
He Utrechters!
Sorry voor de mensen die struikelden over mijn vorige post. Jullie uitleg over het woord Utrechtenaar hoor ik na 12 jaar Utrecht echt voor het eerst!!
Ik ben niet nieuw op Fok, maar wel in dit topic.

Voor wat betreft de thuiswerk buddy: ik wil echt het liefst ergens bij iemand thuis samen met iemand werken, als er meer mensen rondlopen ben ik juist ook weer te snel afgeleid.
Maar allen bedankt voor de tips!!
(ik ga ze wel allemaal even nader bestuderen, kijken of ik er toch niet wat aan kan hebben)
  dinsdag 31 december 2013 @ 01:07:21 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_134908750
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Bagels & Beans zou ik niet heengaan. Daar werkt me toch een bloedirritant wijf. Echt o-ver-the-top amikaal en kutstem. Daar wil je echt niet gaan werken. Het klinkt triest, maar als zij aan het werk is weiger ik daar te gaan zitten.
Je bedoelt de eigenaresse, de vrouw van Dave? Tof wijf hoor, je moet er alleen aan wennen :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_134909936
Oliebollen op de maliebaan zijn top. _O_

Iemand hier zei toch dat het nergens naar smaakte? :P
pi_134911082
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Of anders le Carafon, zeer behulpzame en gezellige mensen.
die staat te koop geloof ik.
pi_134912705
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:49 schreef d4v1d het volgende:
Oliebollen op de maliebaan zijn top. _O_

Iemand hier zei toch dat het nergens naar smaakte? :P
Je bedoelde op de Neude? Hadden ze nou bij de Intratuin wel of geen oliebollenkraam?
url
pi_134918287
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:56 schreef Feestkabouter het volgende:
He Utrechters!
Sorry voor de mensen die struikelden over mijn vorige post. Jullie uitleg over het woord Utrechtenaar hoor ik na 12 jaar Utrecht echt voor het eerst!!
Ik ben niet nieuw op Fok, maar wel in dit topic.

Voor wat betreft de thuiswerk buddy: ik wil echt het liefst ergens bij iemand thuis samen met iemand werken, als er meer mensen rondlopen ben ik juist ook weer te snel afgeleid.
Maar allen bedankt voor de tips!!
(ik ga ze wel allemaal even nader bestuderen, kijken of ik er toch niet wat aan kan hebben)
Ik had dit ten tijde van het schrijven van mijn scriptie zeker willen doen. Inmiddels zit ik met een soort van baantje om de tijd tot mijn echte baan te overbruggen en daarbij moet ik veel bellen en eigenlijk ook op kantoor zitten. Met andere woorden: ook ik kan je niet helpen maar ik vind je idee wel tof ^O^

Weet je leeftijd verder niet, maar denk dat mensen op de universiteit er misschien wel voor zijn te porren ook, of in ieder geval zij die wat meer ruimte hebben thuis. Briefje ophangen daar is misschien een idee?
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 11:50:14 #30
21636 Feestkabouter
pi_134918376
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:48 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik had dit ten tijde van het schrijven van mijn scriptie zeker willen doen. Inmiddels zit ik met een soort van baantje om de tijd tot mijn echte baan te overbruggen en daarbij moet ik veel bellen en eigenlijk ook op kantoor zitten. Met andere woorden: ook ik kan je niet helpen maar ik vind je idee wel tof ^O^

Weet je leeftijd verder niet, maar denk dat mensen op de universiteit er misschien wel voor zijn te porren ook, of in ieder geval zij die wat meer ruimte hebben thuis. Briefje ophangen daar is misschien een idee?
nou word ik 41 deze winter, dus het idee van samenwerken met een student is effe wennen..... maar eigenlijk moet het verder ook niet uitmaken.
thanks voor de tip!
pi_134918396
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:18 schreef Drommelsch85 het volgende:

Hadden ze nou bij de Intratuin wel of geen oliebollenkraam?
Afgelopen zaterdag toen ik vuurwerk ging halen wel. Kreeg er één gratis en vond die echt heel lekker!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134918602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nou word ik 41 deze winter, dus het idee van samenwerken met een student is effe wennen..... maar eigenlijk moet het verder ook niet uitmaken.
thanks voor de tip!
Aha, dat zal wel ff wennen zijn inderdaad >:O
pi_134922824
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:07 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je bedoelt de eigenaresse, de vrouw van Dave? Tof wijf hoor, je moet er alleen aan wennen :)
Zou best kunnen dat zij de eigenaresse is, geen idee. Wennen kan ik maar moeilijk.

Net m'n oliebollen gehaald bij die kraam op 't Vredenburg. Vanavond ff testen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_134926299
Ik ben op zoek naar een prima tandarts met lekkere assistentes. Weet iemand waar ik deze kan vinden in Utrecht?
pi_134927307
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben op zoek naar een prima tandarts met lekkere assistentes. Weet iemand waar ik deze kan vinden in Utrecht?
rt
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:18:16 #36
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_134927319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:32 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat zij de eigenaresse is, geen idee. Wennen kan ik maar moeilijk.

Net m'n oliebollen gehaald bij die kraam op 't Vredenburg. Vanavond ff testen.
Nienke! Zo heet ze :) Net nog even langs geweest voor mij laatst tostibagel en ijskoffie O+
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_134927374
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik kwam vanmorgen langs de gebakkraam op de Neude. Ding was nog dicht, maar de oudvetwalm was meters verderop nog misselijkmakend. Extra motivatie om daar niks te halen.
Vanochtend tussen 11 en 12 stond er geen hond bij die kraam op de Neude.

Bij de kraam tussen Burg. Reigerstr. en Nachtegaalstr. stond daarentegen een hele lange rij.

Toch wel funest voor je klandizie, zo'n negatieve beoordeling. :')
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 15:36:31 #38
21636 Feestkabouter
pi_134928064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben op zoek naar een prima tandarts met lekkere assistentes. Weet iemand waar ik deze kan vinden in Utrecht?
probeer De Beus eens, op de Leidseweg 82 is dat geloof ik.
ik was daar eerder patient, en hij had een assistente die echt helemaal voor een miljard procent voldeed aan dat liedje....... wat een vreselijk mooie ogen (en lijf en alles ook hoor).
helaas moest ik daar weer weg omdat het verdovingsmiddel dat hij gebruikt bij mij niet echt aanslaat (mijn lichaam blijkt daar heel kieskeurig in).
pi_134943401
Eerste post in het post-Wolfsen tijdperk!!! Gelukkig nieuwjaar! !!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134943555
Hoera!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 1 januari 2014 @ 00:57:05 #41
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_134943687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben op zoek naar een prima tandarts met lekkere assistentes. Weet iemand waar ik deze kan vinden in Utrecht?
http://www.tanden.nu/utre(...)msterdamsestraatweg/

Dolores (Lola!) is een onwijs goede en lieve tandarts, en ik denk dat Jennifer wel onder 'lekker' valt voor de meeste mannen ;) Ze is iig erg aardig :)
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_134943699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 00:40 schreef Nielsch het volgende:
Eerste post in het post-Wolfsen tijdperk!!! Gelukkig nieuwjaar! !!!
Gelukkig nieuwjaar vanuit buiten Utrecht :W
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:36:32 #43
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134947389
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 00:57 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Gelukkig nieuwjaar vanuit buiten Utrecht :W
Het beste voor iedereen hier in 2014 vanuit Witte Vrouwen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 1 januari 2014 @ 14:29:00 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_134950519
Gelukkig Nieuwjaar vanuit Zuilen!
pi_134950933
En ook vanaf de ASW het allerbeste voor 2014!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_134951156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:

[..]

Het beste voor iedereen hier in 2014 vanuit Witte Vrouwen!
Dit dus :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_134955451
Gelukkig nieuwjaar! Ook vanaf een brakke toestand op de ASW! :X
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  † In Memoriam † woensdag 1 januari 2014 @ 18:29:32 #48
21636 Feestkabouter
pi_134956456
En hier nog meer gelukwensen voor 2014 vanaf de ASW! geen alcohol op maar wel hoofdpijn van de vermoeidheid (maar ik was ruim voor de jaarwisseling al oververmoeid).
pi_134957409
Tssk Ik ben alweer terug van de traditionele nieuwjaarsborrel met mijn vrienden in de poort. Traditioneel ook in de zin dat dat de borrel is waar de meeste fris in het jaar gedronken wordt :)
pi_134975445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 19:06 schreef zatoichi het volgende:
Tssk Ik ben alweer terug van de traditionele nieuwjaarsborrel met mijn vrienden in de poort. Traditioneel ook in de zin dat dat de borrel is waar de meeste fris in het jaar gedronken wordt :)
Bekend. :') Gisteren ook alleen maar aan de cola gezeten.
For great justice!
pi_134980599
WE HEBBEN EEN NIEUWE BURGEMEESTER! *O*
For great justice!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 2 januari 2014 @ 13:22:51 #52
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_134980719
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:18 schreef Q. het volgende:
WE HEBBEN EEN NIEUWE BURGEMEESTER! *O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_134999946
En weer een auto uitgebrand. Hoerezooi :( :( :( :( :( :( :(
pi_135007103
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
En weer een auto uitgebrand. Hoerezooi :( :( :( :( :( :( :(
Jouw auto?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135007164
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:13 schreef Naamah het volgende:

[..]

Jouw auto?
Jup. Zwaar klote.
pi_135007392
Ahh getver :( :( Wat naar! Lijkt me echt vreselijk. Niet alleen om geen auto meer te hebben, maar ook gewoon dat mensen met hun tengels aan iets zitten dat van jou is. Bah, echt naar voor je.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135013791
En weer? Is t je eerder overkomen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135013886
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 07:16 schreef Vanyel het volgende:
En weer? Is t je eerder overkomen?
Nee gelukkig niet, maar op oudjaar stond er een paar straten verderop ook een. Dacht dat het wel voorbij zou zijn met t vuurwerk.

Voordeel: met de fiets naar het werk gegaan.
pi_135015245
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
En weer een auto uitgebrand. Hoerezooi :( :( :( :( :( :( :(
Toevallig ergens tussen t Goylaan en Smaragdplein?
pi_135016117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:00 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Toevallig ergens tussen t Goylaan en Smaragdplein?
Ja dus.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 13:00:47 #61
145146 Andyy
pi_135020180
Casco of alleen wa verzekerd?
pi_135020638
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:00 schreef Andyy het volgende:
Casco of alleen wa verzekerd?
van de zomer naar alleen wa geswitcht :') is dat ironie of de wet van murpy?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:08:22 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135022932
Hoe haal je het in je hoofd, een auto in de fik zetten.
pi_135063638
Vanmiddag kan je op Janskerkhof je kerstboom ruilen voor een kamerplant ^O^
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:20:55 #65
141482 Q.
JurassiQ
pi_135063716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:08 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe haal je het in je hoofd, een auto in de fik zetten.
De mensen die dat soort dingen doen hebben meestal niet zoveel in hun hoofd zitten. :')
For great justice!
pi_135064172
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:20 schreef Q. het volgende:

[..]

De mensen die dat soort dingen doen hebben meestal niet zoveel in hun hoofd zitten. :')
Jij was toch voor minder auto's en minder olie verbruik? Een motief heb je dus in elk geval al
pi_135064583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jij was toch voor minder auto's en minder olie verbruik? Een motief heb je dus in elk geval al
Whahaha LOL
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:47:33 #68
141482 Q.
JurassiQ
pi_135069514
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jij was toch voor minder auto's en minder olie verbruik? Een motief heb je dus in elk geval al
Ik ben ook tegen naar buiten gaan.
For great justice!
pi_135083859
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

van de zomer naar alleen wa geswitcht :') is dat ironie of de wet van murpy?
Kortom je kan de schade nu nergens op verhalen? (Heb geen verstand van autoverzekeringen e.d.)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135084270
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jij was toch voor minder auto's en minder olie verbruik? Een motief heb je dus in elk geval al
:D
pi_135095126
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:10 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Kortom je kan de schade nu nergens op verhalen? (Heb geen verstand van autoverzekeringen e.d.)
Klopt. Tenzij de daders opgepakt worden en vermogend genoeg zijn om mijn schade te vergoeden.
Het is ook nog niet opgeruimd trouwens en er ligt glas over drie parkeerplekken.
  zondag 5 januari 2014 @ 13:14:16 #72
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135098861
Volgende week een kijkje nemen in de tivoli/vredenburg ben benieuwd :)
Het gebouw vind ik iig mooi geworden, al dan niet vanuit alle hoeken gezien.
De fotos die op bouwput staan maken me iig nieuwsgierig.
pi_135099737
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:14 schreef marcek het volgende:
Volgende week een kijkje nemen in de tivoli/vredenburg ben benieuwd :)
Het gebouw vind ik iig mooi geworden, al dan niet vanuit alle hoeken gezien.
De fotos die op bouwput staan maken me iig nieuwsgierig.
Ik vind het er ook wel aardig uitzien ja, mooie aanwinst ^O^
hoi
pi_135100841
Iemand hier ook die brief met stemformulier gehad over sluipverkeer als gevolg van de knip Monicabrug? Wat is in hemelsnaam de 'dynamische knip' die wordt voorgesteld om sluipverkeer tegen te gaan?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 19:37:38 #75
21636 Feestkabouter
pi_135114674
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:10 schreef Naamah het volgende:
Iemand hier ook die brief met stemformulier gehad over sluipverkeer als gevolg van de knip Monicabrug? Wat is in hemelsnaam de 'dynamische knip' die wordt voorgesteld om sluipverkeer tegen te gaan?
Dat wordt een drama. Voldoende stof voor een eigen topic.
Ben laatst bij een buurtvergadering geweest.
De gemeente heeft een bepaalde Europese subsidie gekregen, en daarvoor moeten ze aan een aantal voorwaarden voldoen, anders moeten ze flink terugbetalen.
Op de Oudenoord is de luchtkwaliteit net onder de norm. Die situatie verbeteren is wat ze willen doen (en waarmee ze aan de voorwaarden voldoen).
Hun oplossing: je kunt vanaf Paardenveld/Monicabrug niet meer richting Ondiep, de Oudenoord wordt afgesloten. Vanaf de Daalsetunnel komt dus al het verkeer door het eerste stuk ASW (daar woon ik). In mijn stukje is de luchtkwaliteit nog NET boven de norm, maar dat gaat met het vele extra verkeer met een 100% zekerheid onder de norm uitkomen. Het is echt een groot politiek gebeuren: er wordt een actie uitgevoerd (die een hoop geld kost) vanwege een hoop geld, waarmee je uiteindelijk een probleem verplaatst.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:05:14 #76
141482 Q.
JurassiQ
pi_135135477
Al die knips verslechteren de luchtkwaliteit (en de bereikbaarheid) alleen maar enorm. Bv de knip Croeselaan zorgt er voor dat fietsverkeer op de Croeselaan nu 2x al het doorgaande verkeer (wat gewoon nog steeds allemaal draait op het Rabo-terrein) moet kruisen.
For great justice!
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 10:53:13 #77
21636 Feestkabouter
pi_135137483
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:05 schreef Q. het volgende:
Al die knips verslechteren de luchtkwaliteit (en de bereikbaarheid) alleen maar enorm. Bv de knip Croeselaan zorgt er voor dat fietsverkeer op de Croeselaan nu 2x al het doorgaande verkeer (wat gewoon nog steeds allemaal draait op het Rabo-terrein) moet kruisen.
is die knip definitief?
ik hoopte eigenlijk dat dat maar tijdelijk zou zijn......
pi_135137653
Meer mensen hier die genept zijn met die zogenaamde verhuizing van de huisartsenpraktijk Galgenwaard?
  maandag 6 januari 2014 @ 11:08:49 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_135137856
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:37 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Dat wordt een drama. Voldoende stof voor een eigen topic.
Ben laatst bij een buurtvergadering geweest.
De gemeente heeft een bepaalde Europese subsidie gekregen, en daarvoor moeten ze aan een aantal voorwaarden voldoen, anders moeten ze flink terugbetalen.
Op de Oudenoord is de luchtkwaliteit net onder de norm. Die situatie verbeteren is wat ze willen doen (en waarmee ze aan de voorwaarden voldoen).
Hun oplossing: je kunt vanaf Paardenveld/Monicabrug niet meer richting Ondiep, de Oudenoord wordt afgesloten. Vanaf de Daalsetunnel komt dus al het verkeer door het eerste stuk ASW (daar woon ik). In mijn stukje is de luchtkwaliteit nog NET boven de norm, maar dat gaat met het vele extra verkeer met een 100% zekerheid onder de norm uitkomen. Het is echt een groot politiek gebeuren: er wordt een actie uitgevoerd (die een hoop geld kost) vanwege een hoop geld, waarmee je uiteindelijk een probleem verplaatst.
Hoe zou ik dan vanuit Ondiep op een fatsoenlijke manier dan het centrum in kunnen rijden?
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 11:22:33 #80
21636 Feestkabouter
pi_135138217
via mijn ASW, en dan weer linksaf de Weerdsingel en dan over de Monicabrug naar de Bijenkorf.

erger: alles wat vanaf de Daalsetunnel naar de Draaiweg en Adelaarstraat en Vogelenbuurt wil, moet ook via de ASW.
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 11:24:42 #81
21636 Feestkabouter
pi_135138283
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:00 schreef CaptainCookie het volgende:
verhuizing van de huisartsenpraktijk Galgenwaard
ik niet, maar wel benieuwd: op welke manier ben je genept?
  maandag 6 januari 2014 @ 11:31:17 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_135138500
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:22 schreef Feestkabouter het volgende:
via mijn ASW, en dan weer linksaf de Weerdsingel en dan over de Monicabrug naar de Bijenkorf.

erger: alles wat vanaf de Daalsetunnel naar de Draaiweg en Adelaarstraat en Vogelenbuurt wil, moet ook via de ASW.
Handig :')

Gelukkig ga ik altijd met de fiets
  maandag 6 januari 2014 @ 11:48:43 #83
141482 Q.
JurassiQ
pi_135139025
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:53 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

is die knip definitief?
ik hoopte eigenlijk dat dat maar tijdelijk zou zijn......
Tijdelijk, in de toekomst komt er een veel grotere en fatsoenlijke knip bij het Jaarbeursplein waardoor het plein doorloopt over de Croeselaan.
For great justice!
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 12:03:52 #84
21636 Feestkabouter
pi_135139611
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:48 schreef Q. het volgende:

[..]

Tijdelijk, in de toekomst komt er een veel grotere en fatsoenlijke knip bij het Jaarbeursplein waardoor het plein doorloopt over de Croeselaan.
ja ok, maar het is dus definitief dat je er met de auto niet meer doorheen kunt. balen.

volgens mij is er iets mis met een paar sirenes hier in Utrecht: ik hoorde er net in de verte eentje, maar normaalgesproken hoor ik er wel een paar.
pi_135140621
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:22 schreef Feestkabouter het volgende:
erger: alles wat vanaf de Daalsetunnel naar de Draaiweg en Adelaarstraat en Vogelenbuurt wil, moet ook via de ASW.
:D :') lekker bedacht weer
Too much is never enough!
  maandag 6 januari 2014 @ 12:49:02 #86
141482 Q.
JurassiQ
pi_135140969
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ja ok, maar het is dus definitief dat je er met de auto niet meer doorheen kunt. balen.

Nou ja, met een omweg kan het nu nog wel dus. :P
For great justice!
pi_135147450
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:22 schreef Feestkabouter het volgende:
via mijn ASW, en dan weer linksaf de Weerdsingel en dan over de Monicabrug naar de Bijenkorf.

erger: alles wat vanaf de Daalsetunnel naar de Draaiweg en Adelaarstraat en Vogelenbuurt wil, moet ook via de ASW.
Wat een achterlijk gebeuren. Daar houden ze dus niet het sluipverkeer mee tegen, maar gewoon bestemmingsverkeer. Is er ook een plek waar mensen tegen kunnen stemmen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135147541
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:48 schreef Q. het volgende:

[..]

Tijdelijk, in de toekomst komt er een veel grotere en fatsoenlijke knip bij het Jaarbeursplein waardoor het plein doorloopt over de Croeselaan.
Hoe word je dan eigenlijk geacht te rijden richting stad?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135147982
Ik ben blij dat ik geen auto meer heb :')
pi_135148116
Kan iemand mij vertellen wat men hier met knip bedoelt? Ik heb gegoogled op "verkeersknip", "wat is een knip in de weg", en nog meer ongein maar nu weet ik het nog niet. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:37:07 #91
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_135150380
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat men hier met knip bedoelt? Ik heb gegoogled op "verkeersknip", "wat is een knip in de weg", en nog meer ongein maar nu weet ik het nog niet. :')
Een opsplitsing van een weg, zodat de weg niet meer doorgaand is.

In het geval van de Croeselaan is het dus zo dat er een "knip" ter hoogte van de Rabobank zit. Van beide kanten kan je de Rabobank bereiken, maar in principe is het geen doorgaande weg.
In de praktijk alleen als de verkeersregelaars er staan, of als het verkeer gewoon via het terrein van de Rabo gaat.
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 16:48:04 #92
21636 Feestkabouter
pi_135150886
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe word je dan eigenlijk geacht te rijden richting stad?
alles via de binnenring (Marnixlaan)
pi_135154625
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:48 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

alles via de binnenring (Marnixlaan)
Dat gaat over de monicabrugknip neem ik aan?

Ik vroeg het me nu af vanaf de croeselaan. Daarvandaan vind ik de marnixlaan wel heul ver.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135156007
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een achterlijk gebeuren. Daar houden ze dus niet het sluipverkeer mee tegen, maar gewoon bestemmingsverkeer. Is er ook een plek waar mensen tegen kunnen stemmen?
Ja, vind het ook echt idioot. Ik kan straks niet meer vanaf de Loevenhoutsedijk/Kardinaalweg thuiskomen zonder over de ASW te gaan door maatregelen om sluipverkeer tegen te gaan. Dat is echt idioot ver om, terwijl het toch echt een heul eind van die hele Monicabrug is :(

Dan maar fietsen! O nee, wacht, het is ook echt tótaal niet relaxed nu om vanaf de ASW langs het station te fietsen met al die werkzaamheden 8)7
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135156338
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik niet, maar wel benieuwd: op welke manier ben je genept?
Nou, eind vorig jaar kreeg ik dit mailtje:

quote:
Beste Patient,

We wensen U goede kerstdagen toe en alvast een gezond 2014!
Onze praktijk gaat verhuizen. Vanaf 31 december 2013 is de praktijk niet meer op Galgenwaard gevestigd.

We gaan verder als huisarts de Uithof en huisarts Janskerkhof. Huisartsenpraktijk de Uithof zal gevestigd zijn op Leuvenplein 10 3584 LA Utrecht. Huisartsenpraktijk Janskerkhof zal gevestigd zijn Nobelstraat 2a 3512EN Utrecht. We zullen de gehele week open zijn op het Janskerkhof. Op de Uithof zullen we woensdag en vrijdag open zijn.
U hoeft niets te doen in verband met deze verhuizing. Als patiënt kunt u gebruik maken van beide locaties. De online diensten van beide praktijken zijn voor u bereikbaar via de websites www.huisartsdeuithof.nl en www.huisartsjanskerkhof.nl. Voor vragen kunt u bellen met 030-2040550 voor de Uithof of 030-7601301 voor het Janskerkhof. Of een email sturen naar info@huisartsdeuithof.nl of info@huisartsjanskerkhof.nl.

Alle online diensten zoals afspraken maken, online herhaalrecepten, online gegevens wijzigen, online e-consulten zullen beschikbaar zijn vanaf de eerste week van januari 2014.

Op de praktijken de Uithof en Janskerkhof zullen nieuwe huisartsen en assistenten gaan werken. Mocht u onverhoopt toch bij de artsen mevr. P. Timmermans-Janssen, mevr. M.E.B. Lems en mevr. G.G. van der Meulen op Galgenwaard willen blijven, zou u dan voor 31 december een email willen sturen naar info@huisartsdeuithof.nl?

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons emailen of bellen.
Met vriendelijke groet,
Uw artsen en assistenten
Nou ja, prima dacht ik. Werd ik vandaag gebeld door die praktijk op de Galgenwaard; de eigenaar van de website die de inschrijvingen voor die praktijk regelde, had de gegevens allemaal doorverkocht aan een andere praktijk :'). Er gaat helemaal niks verhuizen en die praktijk op die 'nieuwe' locatie is gewoon een andere. Of ik nog even per mail wilde bevestigen dat ik gewoon bij de Galgenwaard bleef.

:')
pi_135156620
:o
Wat stuitend. Zo'n praktijk vertrouw je toch nooit meer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 6 januari 2014 @ 19:13:27 #97
141482 Q.
JurassiQ
pi_135156742
Damn!
For great justice!
  maandag 6 januari 2014 @ 19:13:47 #98
141482 Q.
JurassiQ
pi_135156761
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe word je dan eigenlijk geacht te rijden richting stad?
Om de Jaarbeurs heen, via de Overste den Oudenlaan.
For great justice!
pi_135157169
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:11 schreef Vanyel het volgende:
:o
Wat stuitend. Zo'n praktijk vertrouw je toch nooit meer.
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:13 schreef Q. het volgende:
Damn!
Ja, kort na dat telefoongesprek kreeg ik dan ook dit mailtje:
quote:
Geachte heer ,

Zojuist spraken wij elkaar over huisartsenpraktijk Galgenwaard. Wij bespraken dat u sinds xx-xx-2012 staat ingeschreven bij huisartsenpraktijk Galgenwaard en dat u deze inschrijving wenst te handhaven.

Zou u deze e-mail kunnen bevestigen door een korte e-mail met uw akkoord terug te sturen?

Heeft u nog vragen? U kunt ons bereiken op 030-7539461.

Alvast veel dank.

Met vriendelijke groet,

Huisartsenpraktijk Galgenwaard
Maar het rare is dat ik er op internet níks over kan vinden.
pi_135157684
Kon er ook niets over vinden. Maar is toch raar dat je naar de uithof zou moeten? Zou die twee andere praktijken die het bestand overgekocht hebben ook niet vertrouwen eigenlijk.
pi_135162121
Je moet ook niet naar de Uithof, je kan blijkbaar kiezen waar je heen wil, Uithof of Janskerkhof. Ik zou gewoon naar een hele nieuwe praktijk gaan.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135168027
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef Neelix het volgende:

[..]

Een opsplitsing van een weg, zodat de weg niet meer doorgaand is.

In het geval van de Croeselaan is het dus zo dat er een "knip" ter hoogte van de Rabobank zit. Van beide kanten kan je de Rabobank bereiken, maar in principe is het geen doorgaande weg.
In de praktijk alleen als de verkeersregelaars er staan, of als het verkeer gewoon via het terrein van de Rabo gaat.
Danku zeer, duidelijk!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 22:26:50 #103
21636 Feestkabouter
pi_135168203
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:59 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ja, vind het ook echt idioot. Ik kan straks niet meer vanaf de Loevenhoutsedijk/Kardinaalweg thuiskomen zonder over de ASW te gaan door maatregelen om sluipverkeer tegen te gaan. Dat is echt idioot ver om, terwijl het toch echt een heul eind van die hele Monicabrug is :(

Dan maar fietsen! O nee, wacht, het is ook echt tótaal niet relaxed nu om vanaf de ASW langs het station te fietsen met al die werkzaamheden 8)7
en dan zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat je via de Marnixlaan moet, omdat ze mogelijk alle verbindingen tussen de ASW en Ondiep willen afsluiten (om het sluipverkeer door de straatjes tegen te gaan)
pi_135168349
Wat als je dan in Omloop/Anton Geesinkstraat woont? Mag je dan wel via ASW, of wordt dat helemaal via de ring?
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 22:34:01 #105
21636 Feestkabouter
pi_135168581
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:29 schreef Markeerstift het volgende:
Wat als je dan in Omloop/Anton Geesinkstraat woont? Mag je dan wel via ASW, of wordt dat helemaal via de ring?
daar is dus nog niks over duidelijk, ik hoor allerlei scenario's, maar daaronder dus ook 1 waarin dat dus allemaal via de Marnixlaan moet.
pi_135170122
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:26 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en dan zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat je via de Marnixlaan moet, omdat ze mogelijk alle verbindingen tussen de ASW en Ondiep willen afsluiten (om het sluipverkeer door de straatjes tegen te gaan)
Daar lijkt het wel op. Hoe idioot. Ik ben geen sluipverkeer, ik WOON HIER GEWOON, ja oké alsjeblieft.

Er was vanavond een of andere bijeenkomst over, maar dat ben ik vergeten. Lekker handig.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 6 januari 2014 @ 23:17:47 #107
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_135170834
Soms ben ik ook best wel blij dat ik altijd Lijn 3 pak om in het centrum te komen en weer thuis als ik dit allemaal zo lees :P
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 03:54:27 #108
21636 Feestkabouter
pi_135177682
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Ireth het volgende:
Soms ben ik ook best wel blij dat ik altijd Lijn 3 pak om in het centrum te komen en weer thuis als ik dit allemaal zo lees :P
ik denk niet dat lijn 3 nog heel vlot door de ASW zal rijden als die knip is gezet
pi_135177876
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Je moet ook niet naar de Uithof, je kan blijkbaar kiezen waar je heen wil, Uithof of Janskerkhof. Ik zou gewoon naar een hele nieuwe praktijk gaan.
Hoezo? De oude zit gewoon in de Galgenwaard, ben ik ook al wel eens geweest en die blijft daar gewoon zitten. Er verandert niks.

Die 'nieuwe' heeft inderdaad schijnbaar twee locaties, maar daar heb ik nu niks meer mee te maken.
pi_135181666
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 04:19 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hoezo? De oude zit gewoon in de Galgenwaard, ben ik ook al wel eens geweest en die blijft daar gewoon zitten. Er verandert niks.

Die 'nieuwe' heeft inderdaad schijnbaar twee locaties, maar daar heb ik nu niks meer mee te maken.
Nou blijkbaar gaat Galgenwaard niet zo zorgvuldig met hun patiëntgegevens om. Ik zou daar niet blijven.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135181978
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:02 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Nou blijkbaar gaat Galgenwaard niet zo zorgvuldig met hun patiëntgegevens om. Ik zou daar niet blijven.
De eigenaar van die inschrijfwebsite heeft die gegevens onrechtmatig doorverkocht, daar kon die praktijk niet zo veel aan doen.
pi_135182020
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:14 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De eigenaar van die inschrijfwebsite heeft die gegevens onrechtmatig doorverkocht, daar kon die praktijk niet zo veel aan doen.
Het is toch dubieus dat een of andere webboer beschikt over enige gegevens van cliënten?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135182106
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:16 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Het is toch dubieus dat een of andere webboer beschikt over enige gegevens van cliënten?
dubieus? Het is ronduit schandalig en wel degelijk verwijtbaar gedrag van de huisartsenpraktijk. We hebben het hier over patientgegevens waarvoor de praktijk verantwoordelijk is, als zij ervoor kiezen om dit door iemand anders te laten beheren moeten zij daar goed onderzoek naar doen.

Ik werk zelf in een ziekenhuis, en hier gaat echt niet alles goed, maar wij voeren regelmatig checks uit en alles zou in principe moeten voldoen aan de normering van de nen 7510. Nu wordt een ziekenhuis vaak harder aangepakt dan een huisartsenpraktijk als er iets mis gaat, maar eigenlijk is er geen verschil tussen deze twee.

Met andere woorden, als dit zou gebeuren bij een ziekenhuis, dan had het morgen op iedere voorpagina van elke krant gestaan...
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 11:58:46 #114
21636 Feestkabouter
pi_135183322
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:05 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nou, eind vorig jaar kreeg ik dit mailtje:

[..]

Nou ja, prima dacht ik. Werd ik vandaag gebeld door die praktijk op de Galgenwaard; de eigenaar van de website die de inschrijvingen voor die praktijk regelde, had de gegevens allemaal doorverkocht aan een andere praktijk :'). Er gaat helemaal niks verhuizen en die praktijk op die 'nieuwe' locatie is gewoon een andere. Of ik nog even per mail wilde bevestigen dat ik gewoon bij de Galgenwaard bleef.

:')
paar mogelijkheden:
-alleen de inschrijvingen die via de website zijn gedaan zijn doorverkocht (dus zonder medische dossiers), dit kan door de webboer gedaan zijn zonder medeweten van de oude praktijk (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)
-alleen de inschrijvingen die via de website zijn gedaan zijn doorverkocht (dus zonder medische dossiers), dit is door de webboer gedaan MET medeweten van de oude praktijk
-alle gegevens, dus incl medische dossiers, zijn verkocht aan een andere praktijk, dat moet dan absoluut de oude praktijk hier actief aan hebben meegewerkt
-misschien is de bedrijfsvoering van de oude praktijk overgedaan/verkocht aan iemand anders (en is het dus in essentie dezelfde praktijk nog, ook al is die dan inmiddels gesplitst in 2 nieuwe locaties)......

in alle gevallen zouden ze degenen die dit hebben gedaan wel eens flink aan hun gerimpelde ballen mogen trekken.

uit de andere berichten die hierover gingen is me niks duidelijker gewoorden: CaptainCookie hoe zit het nou precies? of weet je het zelf ook niet?
pi_135183425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

paar mogelijkheden:
-alleen de inschrijvingen die via de website zijn gedaan zijn doorverkocht (dus zonder medische dossiers), dit kan door de webboer gedaan zijn zonder medeweten van de oude praktijk (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)
-alleen de inschrijvingen die via de website zijn gedaan zijn doorverkocht (dus zonder medische dossiers), dit is door de webboer gedaan MET medeweten van de oude praktijk
-alle gegevens, dus incl medische dossiers, zijn verkocht aan een andere praktijk, dat moet dan absoluut de oude praktijk hier actief aan hebben meegewerkt
-misschien is de bedrijfsvoering van de oude praktijk overgedaan/verkocht aan iemand anders (en is het dus in essentie dezelfde praktijk nog, ook al is die dan inmiddels gesplitst in 2 nieuwe locaties)......

in alle gevallen zouden ze degenen die dit hebben gedaan wel eens flink aan hun gerimpelde ballen mogen trekken.

uit de andere berichten die hierover gingen is me niks duidelijker gewoorden: CaptainCookie hoe zit het nou precies? of weet je het zelf ook niet?
Ik weet het zelf ook niet, vind het ook zo raar dat ik nergens wat erover kan vinden op internet.
pi_135189335
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:01 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik weet het zelf ook niet, vind het ook zo raar dat ik nergens wat erover kan vinden op internet.
Eerste keer dat ik in dit topic post, zit zelf ook bij de praktijk in de Galgenwaard en heb ze net even gebeld. Alle patienten die in het verleden iets hebben ingevuld op de site van de praktijk hebben die mail gehad, het is echter niet zo dat de nieuwe praktijken op de Uithof en Janskerkhof medische dossiers hebben overgenomen van Galgenwaard. De assistente noemde de mail spam, ze zijn absoluut niet blij met de mail die is verstuurd naar de patienten. Verhuizen naar een andere praktijk is dus niet nodig, de huisartsen in Galgenwaard blijven gewoon waar ze zitten. Alle mensen die de mail hebben gehad worden binnenkort gebeld om uitleg te geven over wat er is gebeurd zei ze.
pi_135189397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

paar mogelijkheden:
-alleen de inschrijvingen die via de website zijn gedaan zijn doorverkocht (dus zonder medische dossiers), dit kan door de webboer gedaan zijn zonder medeweten van de oude praktijk (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)
-alleen de inschrijvingen die via de website zijn gedaan zijn doorverkocht (dus zonder medische dossiers), dit is door de webboer gedaan MET medeweten van de oude praktijk
-alle gegevens, dus incl medische dossiers, zijn verkocht aan een andere praktijk, dat moet dan absoluut de oude praktijk hier actief aan hebben meegewerkt
-misschien is de bedrijfsvoering van de oude praktijk overgedaan/verkocht aan iemand anders (en is het dus in essentie dezelfde praktijk nog, ook al is die dan inmiddels gesplitst in 2 nieuwe locaties)......

in alle gevallen zouden ze degenen die dit hebben gedaan wel eens flink aan hun gerimpelde ballen mogen trekken.

uit de andere berichten die hierover gingen is me niks duidelijker gewoorden: CaptainCookie hoe zit het nou precies? of weet je het zelf ook niet?
Zie mijn bovenstaande post, ik weet alleen niet of onze contactgegevens met medeweten van Praktijk Galgenwaard zijn verstrekt aan de nieuwe praktijk, dit ga ik ook nog wel navragen morgen.
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 15:05:40 #118
21636 Feestkabouter
pi_135190232
ok, dan lijkt het dus echt een actie van de webboer!
overigens vind ik de mensen/artsen achter die 2 andere praktijken, die de gegevens dus hebben gekocht en gebruikt, ook onbeschoft.
laat dit soort gedrag over aan websites waar je ringtones kunt kopen, en ga dit hoerengedrag niet vertonen bij artsenpraktijken!
pi_135199641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:44 schreef PollosHermanos het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik in dit topic post, zit zelf ook bij de praktijk in de Galgenwaard en heb ze net even gebeld. Alle patienten die in het verleden iets hebben ingevuld op de site van de praktijk hebben die mail gehad, het is echter niet zo dat de nieuwe praktijken op de Uithof en Janskerkhof medische dossiers hebben overgenomen van Galgenwaard. De assistente noemde de mail spam, ze zijn absoluut niet blij met de mail die is verstuurd naar de patienten. Verhuizen naar een andere praktijk is dus niet nodig, de huisartsen in Galgenwaard blijven gewoon waar ze zitten. Alle mensen die de mail hebben gehad worden binnenkort gebeld om uitleg te geven over wat er is gebeurd zei ze.
http://www.zorgingalgenwa(...)_gwaard/huisarts.php

Geslacht * Man Vrouw
Achternaam *
Tussenvoegsels
Voornaam
Voorletters *
Geboortedatum *
Straat *, huisnr * en toevoeging
Postcode * en plaats *
Telefoonnummer * (info)
Telefoonnummer werk / mobiel
E-mailadres (info)
Beroep
Kies uw zorgverzekeraar *
Uzovinummer (info)
Polisnummer *
Apotheek
Sofinummer (BSN) *

Dat zijn nogal wat persoonsgegevens :X Hier zou iemand heeeeel makkelijk fraude mee kunnen plegen (gratis ziekenhuisbezoek!)

Als jullie hier wat tegen willen doen, raad ik aan hier melding te doen: http://www.mijnprivacy.nl/signaal/Pages/Signaal_geven.aspx

[ Bericht 4% gewijzigd door MoneyTalks op 07-01-2014 19:04:45 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135253501
Ik moet een foto(-fiets-)tocht door Utrecht maken, de binnenstad. Weet iemand nog plekjes die ik niet mag missen? Is wel gewoon voor mensen die in Utrecht wonen, het hoeft dus niet al te makkelijk.

Ik had de tuinen bij de Dom al bedacht en ergens een foto van een grachtenkelder, iemand nog ideeën?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 22:15:43 ]
pi_135254494
Ik vind die straat achter Il Mulino altijd zo leuk. Richting Zwartewater (ook mooi en leuk vanaf dat bruggetje!) en iets verder zit aan de linkerkant ook zo'n openbare tuin waarvan ik even de naam kwijt ben, maar ook mooi.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135255152
Oh! En die straatjes tussen de andere kant van de Catharijnesingel en die kerk bij het Dick Brunahuis. Die supersmalle straatjes, die zijn ook zo leuk!

Edit: Ik bedoel de Kockstraat, Brouwerstraat, daar omheen. Omschrijving hierboven was echt te vaag :)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:42:27 #123
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_135255193
Vinkenburgstraat met zijn Walk of Fame! Is misschien ook wel leuk

(of hoe dat ook heet, die handafdrukken van al die 'beroemdheden' )
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_135255328
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:41 schreef Naamah het volgende:
Oh! En die straatjes tussen de andere kant van de Catharijnesingel en die kerk bij het Dick Brunahuis. Die supersmalle straatjes, die zijn ook zo leuk!

Edit: Ik bedoel de Kockstraat, Brouwerstraat, daar omheen. Omschrijving hierboven was echt te vaag :)
De Zeven Steegjes
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135255376
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Zeven Steegjes
Nooit geweten _O- Weer wat geleerd!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135255428
Drift - Kromme Nieuwegracht - Pausdam - Trans - Nieuwegracht - Maliesingel - Maliebaan
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135261731
Bedankt _O_ Zeven steegjes is een goede.
Il mulino, dat was toch die aan het water bij de brug waar de sint altijd aankomt? Walk of fame kan ook wel als ze er toch langs moeten.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:12:18 #128
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135360075
Vandaag weer is in de city op de voorstraat geweest, van buiten zo troosteloos.
Maar van binnen zo een verademing in verhouding tot de mega bioscopen, gemoedelijk en rustig.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:38:22 #129
141482 Q.
JurassiQ
pi_135361070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:12 schreef marcek het volgende:
Vandaag weer is in de city op de voorstraat geweest, van buiten zo troosteloos.
Maar van binnen zo een verademing in verhouding tot de mega bioscopen, gemoedelijk en rustig.
Jammer van de verwaarlozing, het is de mooiste bios van de stad. Met afstand.
For great justice!
pi_135362204
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 02:07 schreef d4v1d het volgende:
Bedankt _O_ Zeven steegjes is een goede.
Il mulino, dat was toch die aan het water bij de brug waar de sint altijd aankomt? Walk of fame kan ook wel als ze er toch langs moeten.
Il mulino? De ijstent bedoel je aan de Adelaarsstraat?
pi_135389654
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Jammer van de verwaarlozing, het is de mooiste bios van de stad. Met afstand.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:46:06 #132
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135392753
Op dit moment in de nieuwe tivolivredenburg kolossaal en prachtig tot nu.
  zondag 12 januari 2014 @ 14:16:52 #133
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135393950
2 km aan bierleidingen, hoogste bar op 47 meter krijgt ook zijn bier vanuit een centraal systeem, sjiek.
  zondag 12 januari 2014 @ 14:19:54 #134
141482 Q.
JurassiQ
pi_135394062
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:16 schreef marcek het volgende:
2 km aan bierleidingen, hoogste bar op 47 meter krijgt ook zijn bier vanuit een centraal systeem, sjiek.
Bier! O+!
For great justice!
  zondag 12 januari 2014 @ 14:37:47 #135
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135394724
Nu in de oude zaal, 1 op 1 , feest der herkenning.
vet gebouw, uniek in Nederland en mischien ook wel in europa?
pi_135394923
Ha dan zat je zo'n beetje in de groep achter me. Zag er goed uit inderdaad. Kunnen Nog wel een paar leuke feestjes gegeven worden.
  zondag 12 januari 2014 @ 14:56:57 #137
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135395408
Idd, soort indoor lowlands, vond vooral de crossoverzaal geweldig met die doorgang naar de jazzzaal, ben best onder de indruk.
pi_135405549
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:16 schreef marcek het volgende:
2 km aan bierleidingen, hoogste bar op 47 meter krijgt ook zijn bier vanuit een centraal systeem, sjiek.
Dat is dus een hele klus als ze die moeten doorspoelen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135406477
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:10 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dat is dus een hele klus als ze die moeten doorspoelen.
Moet je dan ook niet doen. Volgens mij is het met de installatie die zij hebben ook helemaal niet nodig (met een normaal fust eigenlijk ook niet, al zie je dat vaak omdat ie helemaal wordt opgetapt. Een goede barman weet wanneer ie leeg begint te raken en hangt er dan al een nieuwe aan).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135443512
Hé mensen even een vraagje over de afvalkalender. Deze zou volgens de gemeentewebsite vanaf nu digitaal te raadplegen moeten zijn via De Afvalwijzer. Maar als ik mijn postcode intik krijg ik de melding dat deze niet gevonden is/nog niet toegevoegd is. Iemand een idee wanneer het afval nu wordt opgehaald (ASW), was altijd op maandag maar vanochtend blijbaar niet.

Oh en vindt die site jullie postcodes wel?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:45:50 #141
141482 Q.
JurassiQ
pi_135444045
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Hé mensen even een vraagje over de afvalkalender. Deze zou volgens de gemeentewebsite vanaf nu digitaal te raadplegen moeten zijn via De Afvalwijzer. Maar als ik mijn postcode intik krijg ik de melding dat deze niet gevonden is/nog niet toegevoegd is. Iemand een idee wanneer het afval nu wordt opgehaald (ASW), was altijd op maandag maar vanochtend blijbaar niet.

Oh en vindt die site jullie postcodes wel?
Yep, staat er gewoon in.
For great justice!
  † In Memoriam † maandag 13 januari 2014 @ 18:17:59 #142
21636 Feestkabouter
pi_135445258
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Hé mensen even een vraagje over de afvalkalender. Deze zou volgens de gemeentewebsite vanaf nu digitaal te raadplegen moeten zijn via De Afvalwijzer. Maar als ik mijn postcode intik krijg ik de melding dat deze niet gevonden is/nog niet toegevoegd is. Iemand een idee wanneer het afval nu wordt opgehaald (ASW), was altijd op maandag maar vanochtend blijbaar niet.

Oh en vindt die site jullie postcodes wel?
misschien is jouw postcode (dus jouw stukje ASW) op 1 of andere manier niet ingedeeld, en dus ook niet toegewezen aan een ophaler.
bij mij (buurt 2e Daalsedijk) vanmorgen (heel vroeg) alles opgehaald. wel een aantal sukkels die de zakken te laat buiten hebben gezet, zoals gewoonlijk.
pi_135446782
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:17 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

misschien is jouw postcode (dus jouw stukje ASW) op 1 of andere manier niet ingedeeld, en dus ook niet toegewezen aan een ophaler.
bij mij (buurt 2e Daalsedijk) vanmorgen (heel vroeg) alles opgehaald. wel een aantal sukkels die de zakken te laat buiten hebben gezet, zoals gewoonlijk.
Hm, wat is vroeg? Ik wilde ze om half 9 buiten zetten. Ik was in het verleden dan altijd nog op tijd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  † In Memoriam † maandag 13 januari 2014 @ 20:14:15 #144
21636 Feestkabouter
pi_135451386
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hm, wat is vroeg? Ik wilde ze om half 9 buiten zetten. Ik was in het verleden dan altijd nog op tijd.
volgens mij ben je dan vaak al te laat.
doe het liever de avond ervoor (na 21.30).
pi_135452804
Ik kan mijn postcode (Lombok) ook niet vinden in die afvalwijzer....

Ik probeer net een aantal verschillende postcodes in Lombok, en hij vindt niks. Lekker handig.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135453502
Mijn postcode (oudwijk) pakt ie gewoon...
pi_135454113
Ik heb direct gebeld met de gemeente om alsnog een papieren versie te krijgen; de website van de gemeente is altijd traag en dingen zijn moeilijk vindbaar. Dat papieren ding hangt in de gang en alle nummers die ik nodig heb staan erop (dit jaar weer aan de lijn gehangen omdat ze net in ons stukje straat de kerstbomen weer zijn vergeten...).
  maandag 13 januari 2014 @ 23:30:43 #148
141482 Q.
JurassiQ
pi_135462911
Bieb++ is afgeschoten met 1 stem verschil.
For great justice!
pi_135463365
Als Jan van Zanen bij het inzetten van loktieners in de horeca blijft en dat voor hem een grotere prioriteit is dan echte criminaliteit, mag ie van mij weer ophoepelen naar Amstelveen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135463457
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef Q. het volgende:
Bieb++ is afgeschoten met 1 stem verschil.
Goed, nu op zoek naar een goedkoper alternatief. Kijken naar bestaande bouw. Neudeflat lijkt me op zich een mooie optie. Wat zal Bram Fokke (D66) balen. Dit was zo'n beetje zijn enige speerpunt en paradepaardje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135463836
Uiteindelijk besloot een CDA'er dwars te doen en tegen de wil van zijn partij in tegen te stemmen. Daardoor komt Bieb++ er nu niet.

http://www.volkskrant.nl/(...)uro-in-Utrecht.dhtml
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135463984
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goed, nu op zoek naar een goedkoper alternatief. Kijken naar bestaande bouw. Neudeflat lijkt me op zich een mooie optie. Wat zal Bram Fokke (D66) balen. Dit was zo'n beetje zijn enige speerpunt en paradepaardje.
neudeflat als de bieb? :') :r
pi_135464178
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

neudeflat als de bieb? :') :r
Waarom niet? Het pand staat straks leeg en gesloopt worden zal ie niet. Genoeg ruimte voor boeken, mediazalen, kunstruimtes, filmzalen en op de bovenste verdieping een cafe-restaurant met geweldig uitzicht over de stad. Voordeel is dat je dan ook de Neudeflat niet ziet staan.

Kijk het ding is en blijft er toch. Dan kun je er maar het beste van maken. Goede opknapbeurt voor de buitenkant en publieke functie van binnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135464305
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom niet? Het pand staat straks leeg en gesloopt worden zal ie niet. Genoeg ruimte voor boeken, mediazalen, kunstruimtes, filmzalen en op de bovenste verdieping een cafe-restaurant met geweldig uitzicht over de stad. Voordeel is dat je dan ook de Neudeflat niet ziet staan.

Kijk het ding is en blijft er toch. Dan kun je er maar het beste van maken. Goede opknapbeurt voor de buitenkant en publieke functie van binnen.
Een behoorlijke opknapbeurt graag :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:08:34 #155
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135464760
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom niet? Het pand staat straks leeg en gesloopt worden zal ie niet. Genoeg ruimte voor boeken, mediazalen, kunstruimtes, filmzalen en op de bovenste verdieping een cafe-restaurant met geweldig uitzicht over de stad. Voordeel is dat je dan ook de Neudeflat niet ziet staan.

Kijk het ding is en blijft er toch. Dan kun je er maar het beste van maken. Goede opknapbeurt voor de buitenkant en publieke functie van binnen.
Zal wel asbest inzitten, dus dure verbouwing.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:09:04 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135464793
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:49 schreef Nielsch het volgende:
Uiteindelijk besloot een CDA'er dwars te doen en tegen de wil van zijn partij in tegen te stemmen. Daardoor komt Bieb++ er nu niet.

http://www.volkskrant.nl/(...)uro-in-Utrecht.dhtml
Prima!
pi_135468699
mooi zo.

ze hebben het nu over het postkantoor als biep, dat lijkt me een prima idee.

en trek maar een grote partij aan om iets op het smakkelaar te bouwen, niet (alleen) van ons belastinggeld. gewoon een echte landmark neerzetten daar, door een echte toparchitect.
pi_135468960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:02 schreef pokkerdepok het volgende:
mooi zo.

ze hebben het nu over het postkantoor als biep, dat lijkt me een prima idee.
Dat lijkt me onrealistisch. Het pand is volgens mij al verkocht aan een private partij die er winkels en een hotel gaat ontwikkelen. De gemeente zal erg diep in de buidel moeten tasten voor dat pand en met de verbouwingskosten tot bibliotheek erbij zal dat wellicht meer kosten dan Bieb++

quote:
en trek maar een grote partij aan om iets op het smakkelaar te bouwen, niet (alleen) van ons belastinggeld. gewoon een echte landmark neerzetten daar, door een echte toparchitect.
Volledig mee eens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:48:00 #159
141482 Q.
JurassiQ
pi_135469079
En toevallig wordt vandaag het voorlopig ontwerp voor de verbouwing voor het postkantoor (is eigendom van ASR) besproken in de welstandcommissie. Als men de bieb in het postkantoor wil hebben zullen ze eerst ASR moeten uitkopen, die gaat hier een slaatje uit slaan.

quote:
Neude 11 - Oudegracht 112 (Rijksmonument) [Binnenstad]
Voorlopig ontwerp herbestemming hoofdpostkantoor
Aanvraag : ASR Vastgoedontwikkeling
Ontwerp : Rijnboutt
toelichting : architect dhr Vermeesch
http://www.welstandutrech(...)114_agd_oost_Pub.pdf
For great justice!
pi_135469203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:02 schreef pokkerdepok het volgende:
mooi zo.

ze hebben het nu over het postkantoor als biep, dat lijkt me een prima idee.

en trek maar een grote partij aan om iets op het smakkelaar te bouwen, niet (alleen) van ons belastinggeld. gewoon een echte landmark neerzetten daar, door een echte toparchitect.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:00:23 #161
141482 Q.
JurassiQ
pi_135469270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed idee, die hebben goede ervaringen met het neerzetten van iconische gebouwen op prominente locaties.
For great justice!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:09:18 #162
141482 Q.
JurassiQ
pi_135469383
ASR heeft trouwens het postkantoor gekocht voor 36 miljoen, die willen daar vast ook wel winst op maken als men daar de Bieb in wil hebben.
For great justice!
pi_135469756
De mannen van bouwpututrecht zijn erg teleurgesteld en houden het bloggen even voor gezien:

http://www.bouwpututrecht.nl/bu/

Wel jammer, is een tof blog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 14-01-2014 10:11:21 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:04:33 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_135470484
Komt wel weer terug, ze zijn even pissig over de gang van zaken.
For great justice!
pi_135470745
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:14 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

volgens mij ben je dan vaak al te laat.
doe het liever de avond ervoor (na 21.30).
Soms doe ik dat ook wel, maar ja.. Soms lig je ook gewoon lekker in je luie stoel en daar van af komen is dan echt een no-go.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:46:25 #166
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_135472971
Er is ook in een rapport al gezegd dat het postkantoor gewoon te klein is voor de bibliotheek. En dan heb je nog niet eens dat Artplex erbij.

En dat gebouw aan de Neude ben ik laatst voor het eerst binnen geweest, maar het is een aftands gebouw, met een jaren 50 kantoortuin indeling, met hele kleine verdiepingen, dus ik kan me niet voorstellen dat de bieb daarin gaat passen.
pi_135473058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:46 schreef Neelix het volgende:
Er is ook in een rapport al gezegd dat het postkantoor gewoon te klein is voor de bibliotheek. En dan heb je nog niet eens dat Artplex erbij.

En dat gebouw aan de Neude ben ik laatst voor het eerst binnen geweest, maar het is een aftands gebouw, met een jaren 50 kantoortuin indeling, met hele kleine verdiepingen, dus ik kan me niet voorstellen dat de bieb daarin gaat passen.
Welk gebouw bedoel je dan? De Neudeflat?

Tivoli lijkt me trouwens ook gewoon te klein.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135474472
Mooie reactie van Jos Stelling op DUIC:

quote:
“De culturele partners” in deze afgeketste nieuwbouw bleken veel te licht en te discutabel. ’t Hoogt vecht voor zijn voortbestaan. De ‘slogans’ van het culturele management en hun ambtenaren zijn doorgeprikt. Deze ‘opleuking’ van het stationsgebied komt nu ten goede aan de stad. Vergeet niet dat nieuwe publieke culturele initiatieven in de oude binnenstad geweldige positieve consequenties kunnen hebben voor alles er omheen. Een nieuwe City (als artplex) is goed voor de Voorstraat, Witte Vrouwen en ook het Janskerkhof. Een mooie publieke bestemming voor het postkantoor heeft fantastische consequenties voor de Neude (eindelijk). En een gerenoveerd Tivoli (stadsfeestzaal) als een soort “Kleine Komedie” geeft alleen maar positieve impulsen voor de omgeving (dat wat het Louis Hartlooper betekende voor het Ledig Erf e.o.). Voeg daarbij de nieuwe hijskraan bij de stadhuisbrug en de verbouwing van het Domplein. Dat zijn de dingen waar het om gaat en zo hadden we toch nog culturele hoofdstad kunnen worden. Dat soort initiatieven zijn de redenen om bijvoorbeeld naar Antwerpen, Maastricht, Lissabon, Rome of Parijs te gaan. Een voorwaarde-scheppende overheid die de ruimte geeft aan de creatieve burgers. Weg met dat cultuurmanagement met hun vastgoed ambities. Leve Utrecht!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135475360
Ook de daklozenkrant diefstal story continues...

quote:
Het bestuur van de Stichting Straatnieuws Utrecht doet vandaag alsnog aangifte van diefstal tegen het stelende oud-PvdA-raadslid Bert van der Roest. Volgens het bestuur weigert de voormalige penningmeester de door hem verduisterde 42.000 euro terug te betalen.
Uit onderzoek door accountantsbureau Integis zou blijken dat Van der Roest 38.793 heeft verduisterd. Een bedrag van 3539 euro zou op 'onverklaarbare' wijze zijn verdwenen.

Toen de diefstal vorig jaar september aan het licht kwam, sloot het stichtingsbestuur met Van der Roest een deal: in ruil voor medewerking en terugbetaling van het hele bedrag binnen één jaar, zou Straatnieuws afzien van aangifte. Volgens Van der Roest gaat het om 14.000 euro.
pi_135477636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:14 schreef Markeerstift het volgende:
Ook de daklozenkrant diefstal story continues...

[..]

Och jee, Bertje wilde natuurlijk maar een klein gedeelte van zijn wachtgeld gebruiken om zijn gestolen geld terug te betalen. Nu blijkt dat hij veel meer moet terugbetalen geeft deze socialistenhond niet thuis. Ja, zo rolt de PvdA. Blijkbaar is de uitspraak van Thatcher nu echt waar geworden voor deze man:

The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:25:35 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_135480886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:14 schreef Markeerstift het volgende:
Ook de daklozenkrant diefstal story continues...

[..]

Dit verhaal met verbazing aangehoord vanochtend op de radio. En terecht dat er aangifte is gedaan, ben benieuwd naar de reactie van de PvdA
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 16:38:56 #172
21636 Feestkabouter
pi_135483353
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit verhaal met verbazing aangehoord vanochtend op de radio. En terecht dat er aangifte is gedaan, ben benieuwd naar de reactie van de PvdA
ook gewoon te zot voor woorden dat op enig moment de optie wordt overwogen en zelfs heeft opengestaan dat er geen aangifte werd gedaan!
dat is toch in feite ook eigen rechter spelen?
geld verduisterd..... ik doe geen aangifte als je het allemaal terugbetaalt....... ja zo maak je het voor toekomstige verduisteraars wel interessant: als ik mazzel heb betrappen ze me niet, en als ik pech heb hoef ik alleen dat terug te betalen wat toch al niet van mij was!
pi_135496390
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat lijkt me onrealistisch. Het pand is volgens mij al verkocht aan een private partij die er winkels en een hotel gaat ontwikkelen. De gemeente zal erg diep in de buidel moeten tasten voor dat pand en met de verbouwingskosten tot bibliotheek erbij zal dat wellicht meer kosten dan Bieb++

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:48 schreef Q. het volgende:
En toevallig wordt vandaag het voorlopig ontwerp voor de verbouwing voor het postkantoor (is eigendom van ASR) besproken in de welstandcommissie. Als men de bieb in het postkantoor wil hebben zullen ze eerst ASR moeten uitkopen, die gaat hier een slaatje uit slaan.

[..]

http://www.welstandutrech(...)114_agd_oost_Pub.pdf
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:09 schreef Q. het volgende:
ASR heeft trouwens het postkantoor gekocht voor 36 miljoen, die willen daar vast ook wel winst op maken als men daar de Bieb in wil hebben.
ah okee..
raar voorstel dan, van groenlinks. verkocht is verkocht, lijkt me.

had ik niet ook iets gelezen over die boekenwinkel uitkopen beneden de bieb, en dan heb je er een verdieping bij?
pi_135498592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]


[..]


[..]

ah okee..
raar voorstel dan, van groenlinks. verkocht is verkocht, lijkt me.

had ik niet ook iets gelezen over die boekenwinkel uitkopen beneden de bieb, en dan heb je er een verdieping bij?
Twee verdiepingen zelfs, want die boekenwinkel heeft ook nog een kelder.

Uitkopen is wellicht niet eens nodig; Polare krijgt geen boeken meer van de leverancier. Wellicht dus over een tijdje al falliet.

Ik snap ook niet waarom het zo groot en gecentreerd moet. Laat 't Hoogt en Wolff samen optrekken om van de City Bioscoop een geweldig Artplex te maken. Maak van Tivoli Oudegracht een soort van Kleine Komedie en laat de bieb zitten waar die zit. Er kan en is altijd van alles in de huidige bieb; door slimmer gebruik te maken van de beschikbare ruimte kun je vast nog een hoop meer doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135499075
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Twee verdiepingen zelfs, want die boekenwinkel heeft ook nog een kelder.

Uitkopen is wellicht niet eens nodig; Polare krijgt geen boeken meer van de leverancier. Wellicht dus over een tijdje al falliet.

Ik snap ook niet waarom het zo groot en gecentreerd moet. Laat 't Hoogt en Wolff samen optrekken om van de City Bioscoop een geweldig Artplex te maken. Maak van Tivoli Oudegracht een soort van Kleine Komedie en laat de bieb zitten waar die zit. Er kan en is altijd van alles in de huidige bieb; door slimmer gebruik te maken van de beschikbare ruimte kun je vast nog een hoop meer doen.
ja vind ik ook. ze zuller er wel weer 25 jaar over gaan ouwehoeren, utrecht kennende..

tivoli kan toch ook een bioscoop worden? was het vroeger ook. prachtige zaal.
pi_135501131
idd, 't Hoogt kan naar Tivoli.

De Bieb kan blijven zitten waar 't zit (bespaart nog geld ook).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_135508110
En het blijft een mooi gebouw natuurlijk.

Als de bieb daar weg gaat, wat gaat t er dan met het gebouw gebeuren? Leegstaan? :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 01:39:43 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135508117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 01:38 schreef d4v1d het volgende:
En het blijft een mooi gebouw natuurlijk.

Als de bieb daar weg gaat, wat gaat t er dan met het gebouw gebeuren? Leegstaan? :')
Dan gaat Polare uitbreiden, zodra het weer beter gaat...
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:26:16 #179
141482 Q.
JurassiQ
pi_135509306
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 01:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dan gaat Polare uitbreiden, zodra het weer beter gaat...
Ja, zodra de digitale revolutie weer terug wordt gedraaid en mensen weer fysieke boeken gaan kopen. Misschien kunnen ze dan de Free Record Shop ook weer een plek geven daar, tegen die tijd gaat iedereen ook weer gewoon CD's en DVDs kopen.
For great justice!
pi_135509807
Ik snap niet zo goed hoe het slecht kan gaan met Polare, altijd als ik er ben is het hartstikke druk.
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:24:01 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135510018
Websitebeheerder aan de haal met Utrechtse patiëntengegevens

quote:
UTRECHT - De Utrechtse huisartsenpraktijk De Galgenwaard onderneemt juridische stappen tegen een voormalige websitebeheerder.

De man hield jarenlang de adresgegevens bij van patiënten en onlangs is de praktijk erachter gekomen dat hij die adresgegevens heeft misbruikt.

De man is zelf een praktijk gestart en hij stuurde vervolgens de 4000 patiënten van De Galgenwaard een mail waarin staat dat ze een andere huisarts krijgen.

Die boodschap klopte niet en heeft veel verwarring veroorzaakt bij patiënten van De Galgenwaard. De meeste Utrechters zijn inmiddels telefonisch benaderd en de praktijk laat weten dat de meeste patiënten niet overstappen.

De Galgenwaard heeft inmiddels een zaak aangespannen tegen de websitebeheerder en melding gedaan bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
van: http://www.rtvutrecht.nl/(...)tientengegevens.html

tips van hier gekregen?

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 15-01-2014 10:08:40 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:32:40 #182
141482 Q.
JurassiQ
pi_135510146
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:10 schreef TMan het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe het slecht kan gaan met Polare, altijd als ik er ben is het hartstikke druk.
Maar kopen die mensen ook iets?
For great justice!
pi_135510201
Precies. Aanvullend: Omzet betekend ook niet automatisch winst.Alles valt en draait om je marges.

Morgen trouwens.
pi_135510488
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:07 schreef Nielsch het volgende:
Uitkopen is wellicht niet eens nodig; Polare krijgt geen boeken meer van de leverancier. Wellicht dus over een tijdje al falliet.
Oh? Heb ik t nieuws gemist?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:59:05 #185
141482 Q.
JurassiQ
pi_135510676
http://www.rtvutrecht.nl/(...)he-rijn-centrum.html

quote:
Grote winkelketens haken af voor Leidsche Rijn Centrum

LEIDSCHE RIJN - Een aantal grote winkelketens heeft zich teruggetrokken uit de plannen voor Leidsche Rijn Centrum. De projectontwikkelaar van het toekomstige winkelhart heeft dat dinsdagavond laten weten aan de Utrechtse gemeenteraad.

Winkelketens C&A, Primark en V&D vinden een vestiging in het nieuwe stadshart vooralsnog te risicovol. Projectontwikkelaar ASR maakt zich al langer zorgen over het aantal ketens dat interesse heeft in een vestiging in Leidsche Rijn Centrum. Daarom wil ASR minder winkels bouwen: door de economische crisis en populariteit van internetwinkels zou daar minder behoefte aan zijn.

Wethouder Isabella liet in december al weten dat ASR de gemaakte afspraken moet nakomen. De lokale CDA en VVD vragen zich af of dat verstandig is. De gemeenteraad praat binnenkort verder over het winkelcentrum.

Bewoners die daar behoefte aan hebben kunnen woensdagavond naar een bijeenkomst over Leidsche Rijn Centrum. Die is om 20.00 uur in Auditorium Cap Gemin

For great justice!
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:00:01 #186
141482 Q.
JurassiQ
pi_135510699
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh? Heb ik t nieuws gemist?
http://www.telegraaf.nl/d(...)_boeken_meer___.html
For great justice!
pi_135510920
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:10 schreef TMan het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe het slecht kan gaan met Polare, altijd als ik er ben is het hartstikke druk.
Ik loop er best wel vaak binnen, maar koop bijna nooit iets. Laatst zag ik dat de nieuwe Terry Pratchett er lag, maar aangezien deze bij bol.com 6 euro goedkoper was heb ik 'em daar gekocht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:11:18 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_135510994
Ik kom er ook vaak maar kan me niet de laatste keer herinneren dat ik er iets heb gekocht. Boeken lees ik tegenwoordig allemaal digitaal.
For great justice!
pi_135511003
Met de keten Polare gaat het slecht; onze Broese is de enige winkel die wel winst maakt. Ik verwacht dus een failliete Polare en een doorstart van Broese.
pi_135511052
quote:
Ik denk dat het daar wel goed komt; de plek is uitermate geschikt voor winkels. Dat nu grotere ketens afhaken wil niet zeggen dat er uiteindelijk niets komt.

Tja normaal gesproken kan LR me gestolen worden, maar aangezien ik er om de hoek werk tegenwoordig zou ik een winkelcentrum daar wel fijn vinden :)
pi_135511359
quote:
Wat een sjaak zeg die Isabella, over je kop in het zand steken gesproken. Het lijkt wel een klein kind met z'n "HET MOET HET MOET HET MOET HET MOET". Lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld dat je rekening houdt met een veranderende vraag in plaats van blind te varen op afspreken die jaaaaaaaren geleden zijn gemaakt toen de markt nog heel anders was.

Maar prima, dan gaat ASR toch lekker al die winkels bouwen; als ze straks allemaal leeg staan zal dat winkelcentrum druipen in een sfeerloze kutambiance en dat allemaal door de starheid van PvdA-wethouder Isabella!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135511377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:13 schreef zatoichi het volgende:

Tja normaal gesproken kan LR me gestolen worden, maar aangezien ik er om de hoek werk tegenwoordig zou ik een winkelcentrum daar wel fijn vinden :)
Er werken is de eerste stap naar er gaan wonen. Sterkte.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135511389
Bedankt. ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:13:06 #194
141482 Q.
JurassiQ
pi_135512744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er werken is de eerste stap naar er gaan wonen. Sterkte.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
For great justice!
pi_135513091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er werken is de eerste stap naar er gaan wonen. Sterkte.
Ik zou de laatste zijn in dit topic; binnen de stadsgrenzen wonen is bij ons in het gezin een overtuiging. Ik zie het als een onderdeel van de opvoeding dat mijn dochter opgroeit in de stad.
pi_135513792
Waar zit nou een postkantoor in Utrecht centrum? Ik zag er ooit een zitten in HC naast de hema maar daar zit nu opeens een winkel van de ANWB... Of moet ik nu maar naar een tijdschriften/tabakzaak waar ze ook pakketjes aannemen?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2014 11:45:13 ]
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:48:56 #197
141482 Q.
JurassiQ
pi_135513930
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:44 schreef d4v1d het volgende:
Waar zit nou een postkantoor in Utrecht centrum? Ik zag er ooit een zitten in HC naast de hema maar daar zit nu opeens een winkel van de ANWB... Of moet ik nu maar naar een tijdschriften/tabakzaak waar ze ook pakketjes aannemen?
Het postkantoor als concept bestaat niet meer, je moet nu naar een Primera of soortgelijke winkel om je postzaken te doen. Bij een AH kan het ook wel vaak trouwens. Om maar iets te noemen.
For great justice!
pi_135514965
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Maar kopen die mensen ook iets?
Ik wel :)

Boeken van papier O+
pi_135515936
jaja de logica van eerst een stad bouwen en daarna pas het centrum...
pi_135552772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:
jaja de logica van eerst een stad bouwen en daarna pas het centrum...
Het is handig als er eerst klanten zijn voor de winkels, anders is het al verpauperd en weggerot voor er winkels kunnen komen.
For great justice!
pi_135552774
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:20 schreef TMan het volgende:

[..]

Ik wel :)

Boeken van papier O+
2012-gedoe. :{w
For great justice!
pi_135552886
In het nieuwe Winkelcentrum Terwijde (wat in aanbouw is) zijn ook nog maar 13 vd 40 units verhuurd. 40 units is al best wel heel veel. Op zich.
For great justice!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:48:41 #203
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135553061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:
jaja de logica van eerst een stad bouwen en daarna pas het centrum...
Ik las net in AD-Utrecht dat de vorige wethouder 40 miljoen korting heeft gegeven aan ASR voor het bouwen van een winkelcentrum in Leidse Rijn. Geen winkels ok, dan kan met gesloten beurs het postkantoor terug naar de gemeente, bieb-probleem opgelost
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_135553339
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is handig als er eerst klanten zijn voor de winkels, anders is het al verpauperd en weggerot voor er winkels kunnen komen.
toch zou je het op zn minst gelijk op moeten laten gaan. meer mensen, meer centrum. als je een buurt bouwt in leische rijn, dan hebben die mensen toch al behoefte aan winkels..
pi_135553364
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef bork het volgende:

[..]

Ik las net in AD-Utrecht dat de vorige wethouder 40 miljoen korting heeft gegeven aan ASR voor het bouwen van een winkelcentrum in Leidse Rijn. Geen winkels ok, dan kan met gesloten beurs het postkantoor terug naar de gemeente, bieb-probleem opgelost
hehe ja inderdaad..
pi_135554550
quote:
Utrecht blijft bij plannen voor Leidsche Rijn Centrum

De Utrechtse wethouder Isabella heeft woensdagavond onderstreept dat er zo snel mogelijk een begin moet worden gemaakt met de bouw van Leidsche Rijn Centrum. Ongeveer 120 bewoners kwamen naar een bijeenkomst over het nieuwe winkelhart en veel mensen kwamen met ideeën.

Projectontwikkelaar ASR wil drie maanden langer de tijd om met plannen te komen voor een kleiner winkelcentrum omdat het bedrijf vreest dat er minder behoefte is aan winkelruimte. Dit heeft te maken met de economische crisis en populariteit van internetwinkels.

Wethouder Isabella wil niets weten van uitstel: "Afspraak is afspraak. We hebben een inspirerende bijeenkomst gehad met ideeën voor de komende vier jaar. Daar kunnen ze morgen mee aan de slag". Dinsdag lieten winkelketens zoals C&A, V&D en Primark weten zich vooralsnog niet te willen vestigen in het stadshart vanwege de risico's.
http://m.rtvu.nl/nieuws/1123895

God, de kortzichtigheid. :') En maar klagen over leegstand. Wat een compleet onvermogen zich aan te passen aan veranderde omstandigheden heeft zo'n gemeente toch. :')
For great justice!
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 11:50:30 #207
21636 Feestkabouter
pi_135554889
quote:
13s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef Q. het volgende:

[..]

http://m.rtvu.nl/nieuws/1123895

God, de kortzichtigheid. :') En maar klagen over leegstand. Wat een compleet onvermogen zich aan te passen aan veranderde omstandigheden heeft zo'n gemeente toch. :')
dat is een beetje een eenzijdige reactie.
onderschat niet het vermogen van een partij als ASR om te draaien en te onderhandelen en een situatie naar z'n hand te zetten. misschien hebben ze zich met bepaalde beloftes destijds in dit project gedraaid en willen ze nu deels onder die beloftes uit komen, terwijl wellicht een andere projectontwikkelaar destijds meer realistische plannen had maar het project uiteindelijk niet heeft gekregen.
pi_135574939
Laat ASR maar tegen betaling van een forse boete de opdracht teruggeven. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat een ontwikkelaar probleemloos/kosteloos inschattingsfouten op de gemeente kan afwentelen.
pi_135582519
Stuk over de galgenwaardconsternatie; dat is lelijk gegaan. http://www.dub.uu.nl/arti(...)rts.html?_s2m=normal
pi_135587790
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 00:34:09 #211
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_135589405
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik kan mijn postcode (Lombok) ook niet vinden in die afvalwijzer....

Ik probeer net een aantal verschillende postcodes in Lombok, en hij vindt niks. Lekker handig.
Beetje late reactie van mijn kant maar heb je het inmiddels wel gevonden?
Mijn postcode (ook in Lombok) werkt wel gewoon goed.
Als je niet te ver weg woont kan ik je anders wel mijn schema sturen (waarschijnlijk zelfde ophaaldag dan)

Gebruik je wel deze?
http://www.mijnafvalwijzer.nl/uw-afval/
  vrijdag 17 januari 2014 @ 00:46:35 #212
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_135589674
quote:
Hij heeft er inderdaad stukken beter uitgezien 2-3 jaar geleden... :{
pi_135590110
quote:
Wait is dat de gitaarneger of mis ik nu iets?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 januari 2014 @ 01:25:05 #214
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_135590244
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wait is dat de gitaarneger of mis ik nu iets?
De UFO-piloot, Imro van Hetten!
pi_135590379
Echt nog nooit van gehoord...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 januari 2014 @ 01:40:20 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135590411
Ik ook niet, bovendien ook nooit gezien...
pi_135590436
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imro_van_Hetten

Voormalig bokser. Zie/zag hem toch wel vaak in het centrum. Ook regelmatig op het station.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_135590714
Een paar weken geleden kwam de ufo piloot langs bij mijn werk, waar hij mij, geschreven op een bierviltje, vroeg of ik met hem, God en Shiva een discotheek wilde beginnen in Suriname of Palermo :')
pi_135591606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

De UFO-piloot, Imro van Hetten!
Cult-figuur!! Voormalig kickbokser en heeft in de jaren '80 ook nog een Italo-disco plaat uitgebracht. YouTube staat vol met filmpjes van 'm. Kom hem regelmatig tegen in Kafe België als ik buiten sta te roken.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:06:37 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135595762
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 07:23 schreef thewallsareshifting het volgende:

[..]

Cult-figuur!! Voormalig kickbokser en heeft in de jaren '80 ook nog een Italo-disco plaat uitgebracht. YouTube staat vol met filmpjes van 'm. Kom hem regelmatig tegen in Kafe België als ik buiten sta te roken.
Ik heb altijd al gedacht dat kafe België buiten en kafe België binnen twee verschillende werelden zijn. Binnen heb ik hem nog nooit gezien dus en ik kom er heel vaak.
pi_135654451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:34 schreef Yvie_lu het volgende:

[..]

Beetje late reactie van mijn kant maar heb je het inmiddels wel gevonden?
Mijn postcode (ook in Lombok) werkt wel gewoon goed.
Als je niet te ver weg woont kan ik je anders wel mijn schema sturen (waarschijnlijk zelfde ophaaldag dan)

Gebruik je wel deze?
http://www.mijnafvalwijzer.nl/uw-afval/
Ook geen resultaat.

Wow, ik kende de ufo-piloot wel, maar nooit geweten dat er zo'n verhaal achter zat. Is dat ook zo bij de fietsende indiaan met blauwe brillenglazen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:32:10 #222
242879 Onnoman
The On And Only
pi_135656246
fascinerend... vooral als je er gewoond hebt

Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 19 januari 2014 @ 00:15:33 #223
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135662494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:32 schreef Onnoman het volgende:
fascinerend... vooral als je er gewoond hebt

[ afbeelding ]
Kruising Oude Rijn en A'dam-Rijnkanaal?
  † In Memoriam † zondag 19 januari 2014 @ 01:57:28 #224
21636 Feestkabouter
pi_135665044
Ik gok de Munt
  zondag 19 januari 2014 @ 02:06:33 #225
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135665181
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 01:57 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik gok de Munt
Ik denk dat je gelijk hebt. Die andere kruising van de Oude Rijn (Leidsche Rijn hier) dus.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 19 januari 2014 @ 10:07:36 #226
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_135668003
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:37 schreef Nielsch het volgende:
Echt nog nooit van gehoord...
Hem niet kennen :o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 19 januari 2014 @ 11:15:53 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_135669081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:32 schreef Onnoman het volgende:
fascinerend... vooral als je er gewoond hebt

[ afbeelding ]
Mijn huis staat er jammer genoeg net niet op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_135671016
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:07 schreef Paul het volgende:

[..]

Hem niet kennen :o
Haha nee had er echt nog nooit van gehoord. Ben hem ook nog nooit tegengekomen, ondanks dat ik al zo'n jaar of 13 woon en uitga in Utreg...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135674647
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha nee had er echt nog nooit van gehoord. Ben hem ook nog nooit tegengekomen, ondanks dat ik al zo'n jaar of 13 woon en uitga in Utreg...
Je komt op de verkeerde plaatsen. :{w
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 19 januari 2014 @ 20:25:34 #230
242879 Onnoman
The On And Only
pi_135691084
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kruising Oude Rijn en A'dam-Rijnkanaal?
leidsche weg (rechts onder richting stad)
midden = rijksmunt
rechts boven = wat nu park oog in al is

tis net alsof er een atoombom op oog in al gevallen is
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 19 januari 2014 @ 23:13:53 #231
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_135702082
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha nee had er echt nog nooit van gehoord. Ben hem ook nog nooit tegengekomen, ondanks dat ik al zo'n jaar of 13 woon en uitga in Utreg...
Ik woon er al 39 jaar... en ik ken um ook nie! :o
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zondag 19 januari 2014 @ 23:28:03 #232
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_135702718
Jullie hebben echt wat gemist. :D
Kwam hem tijdens mijn 2e keer uitgaan aantal jaar geleden al tegen.
pi_135705761
Waar zit een goede turk op/langs de route vredenburg - jaarbeurs?
pi_135705808
Niet, of je moet een beetje om richting de kanaalstraat.
pi_135705861
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:59 schreef TN-FR het volgende:
Niet, of je moet een beetje om richting de kanaalstraat.
Daar ga ik meestal, maar in dit geval is dat iets omrijden :(
pi_135708882
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:57 schreef d4v1d het volgende:
Waar zit een goede turk op/langs de route vredenburg - jaarbeurs?
Zit wel een goede Chinees aan het Vredenburg.

Verder heb je nog een Döner Company als je HC binnen komt lopen; waar eerst de FC Utrecht fanshop zat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135709635
http://mobiel.nu.nl/binne(...)branden-utrecht.html

Beetje goed nieuws voor MevrouwPuff hopelijk!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135711327
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 01:02 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Daar ga ik meestal, maar in dit geval is dat iets omrijden :(
Wat voor Turk zoek je eigenlijk? Om boodschapje te doen, broodje vlees te halen, kapperbeurtje, drugs? :')
pi_135711450
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:06 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Wat voor Turk zoek je eigenlijk? Om boodschapje te doen, broodje vlees te halen, kapperbeurtje, drugs? :')
Turkse pizza en broodje döner
pi_135712154
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Turkse pizza en broodje döner
Zat er altijd eentje tussen op centraal station, bijna bij de roltrap richting jaarbeurs. Weet niet of die er nu nog zit.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_135712598
Doner company bij de (rol)trappen voorbij de pearl (HC) en idd nog een doner company bij de uitgang richting de jaarbeurs. Maar dan ken je net zo goed doorlopen naar de kanaalstraat eigenlijk als je geen haast hebt.
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 11:45:20 #242
21636 Feestkabouter
pi_135712612
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zit wel een goede Chinees aan het Vredenburg.
dat hoor ik dus van iedereen!
maar ik vind het een heel erg slechte.
mijn gerecht (ik eet alleen sja siew, of hoe je het ook spelt, in elk restaurant weer anders) is er in elk geval niet lekker.
pi_135712702
Wat bedoel je 'Paradijs'? Dat is echtwel een van de beste Chinezen in Utrecht en sowieso de plek waar je de beste dim-sum kan halen. Het zit daar rond het middaguur ook altijd bomvol met Chinezen.
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 11:54:11 #244
21636 Feestkabouter
pi_135712898
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:48 schreef thewallsareshifting het volgende:
Wat bedoel je 'Paradijs'? Dat is echtwel een van de beste Chinezen in Utrecht en sowieso de plek waar je de beste dim-sum kan halen. Het zit daar rond het middaguur ook altijd bomvol met Chinezen.
ja die bedoel ik (welke anders?).
ik vind het dus niks daar.
pi_135713180
Oke, vraag me af wat je er zo slecht aan vind dan. Je kan in Utrecht echt nergens zo'n uitgebreid assortiment aan verse dim-sum krijgen, de kaart staat vol met autenthieke Chinese gerechten en het feit dat het er altijd bomvol zit met Chinezen zegt eigenlijk ook al genoeg :P

Hij staat zelfs op nummer 57 op de ranglijst beste 88 Chinese restaurants in Nederland:

http://www.bestechineserestaurant.nl/debestechinees/\

en ook op iens scoort hij erg hoog met een 8,3

http://www.iens.nl/restaurant/4664/utrecht-paradijs

maargoed, smaken verschillen schijnbaar :P Enige wat er wel kut is, is de bediening en de ambiance maar dat interesseert me geen hol bij Chinees eten.
pi_135713670
Middag Utrecht. Is de binnenstad nog een beetje heel na dat hele gedoe met die Feyenoorders in jullie stad? M.a.w valt de schade nog wel mee...
pi_135713792
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:23 schreef Iwanius het volgende:
Middag Utrecht. Is de binnenstad nog een beetje heel na dat hele gedoe met die Feyenoorders in jullie stad? M.a.w valt de schade nog wel mee...
Nope, heb vernomen dat de domtoren opeens ondersteboven staat.
pi_135718436
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:23 schreef Iwanius het volgende:
Middag Utrecht. Is de binnenstad nog een beetje heel na dat hele gedoe met die Feyenoorders in jullie stad? M.a.w valt de schade nog wel mee...
Nou, de binnenstad heeft jaren geleden een complete belegering van Poolse hooligans uit - ik meen -Warschau overleefd, dus een paar mietjes uit Rotterdam zijn natuurlijk geen probleem.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135720092
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:28 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Nope, heb vernomen dat de domtoren opeens ondersteboven staat.
Dat, en ze hebben opeens een koopgoot van de grachten gemaakt.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:46:19 #250
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_135723987
Goedemiddag Utrecht,

Normaal ben ik niet dagelijks op fok, maar als ik er dan ben probeer ik wel dit topic terug te lezen.
Lekker lurken en verhalen en tips lezen over mijn eigen stadsie.
Nu ben ik op zoek naar een huisje, en heb dus al veel gehad aan jullie allemaal.
En de mooie kaart van Speknek in het bijzonder. :) (was al fan van de eerste met dragonz)

Nu kijk ik ivm budget en eisen in Pijlsweerd/Lauwerecht of zelfs begin van ondiep.

(c) kaart is van Speknek

Er zitten in dat gebied wel een aantal grote factoren, hoofdwegen, de vecht enz.
Dus het zal ongetwijfeld veel schelen waar je zit of het fijn wonen is.

Graag hoor ik wat jullie van die regio weten.
Sfeer, bestemmingsplannen of andere dingen die evt zouden kunnen helpen.
Noise is all relative to the silence preceding it
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 17:08:17 #251
21636 Feestkabouter
pi_135724814
is ASW 203 wat voor je?
is van een vriendin van me
pi_135724976
Ik heb in Lauwerecht gewoond, voordat ik naar Oudwijk ging en zal niet snel meer terug gaan :P Het is een gematigd tot behoorlijk volks gebied.. veel drukte daar op straat, veel scooters etc. Er is voordat ik ging wel veel nieuwbouw neergeplant en dat heeft de buurt veel goed gedaan.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:35:28 #253
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_135725742
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:08 schreef Feestkabouter het volgende:
is ASW 203 wat voor je?
is van een vriendin van me
Leuk huisje, maar ben een verder stap aan het denken.
Eisen zijn dus oa een extra slaapkamer en geen onder/boven buren.
Liefst ook een tuintje of evt dakterras. budget: max 220k

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:13 schreef thewallsareshifting het volgende:
Ik heb in Lauwerecht gewoond, voordat ik naar Oudwijk ging en zal niet snel meer terug gaan :P Het is een gematigd tot behoorlijk volks gebied.. veel drukte daar op straat, veel scooters etc. Er is voordat ik ging wel veel nieuwbouw neergeplant en dat heeft de buurt veel goed gedaan.
Ik zou ook graag in Oudwijk wonen, maar met mijn budget/wensen is het allemaal net te klein daar.
Noise is all relative to the silence preceding it
  maandag 20 januari 2014 @ 17:46:26 #254
141482 Q.
JurassiQ
pi_135726161
Het lelijkste gebouw van Jaarbeursplein en omstreken (dat is al een hele prestatie) wordt eind maart gesloopt:

http://www.duic.nl/ondern(...)t&utm_medium=twitter

For great justice!
  maandag 20 januari 2014 @ 17:48:44 #255
141482 Q.
JurassiQ
pi_135726259
Rond die tijd gaat ook de nieuwe fietsenstalling onder Stationsplein West open en kunnen al die fietsenrekken daar weg.
For great justice!
  maandag 20 januari 2014 @ 18:04:34 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135726750
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Undergod het volgende:
Goedemiddag Utrecht,

Normaal ben ik niet dagelijks op fok, maar als ik er dan ben probeer ik wel dit topic terug te lezen.
Lekker lurken en verhalen en tips lezen over mijn eigen stadsie.
Nu ben ik op zoek naar een huisje, en heb dus al veel gehad aan jullie allemaal.
En de mooie kaart van Speknek in het bijzonder. :) (was al fan van de eerste met dragonz)

Nu kijk ik ivm budget en eisen in Pijlsweerd/Lauwerecht of zelfs begin van ondiep.
[ afbeelding ]
(c) kaart is van Speknek

Er zitten in dat gebied wel een aantal grote factoren, hoofdwegen, de vecht enz.
Dus het zal ongetwijfeld veel schelen waar je zit of het fijn wonen is.

Graag hoor ik wat jullie van die regio weten.
Sfeer, bestemmingsplannen of andere dingen die evt zouden kunnen helpen.
Wat betekenen de kleuren op de kaart?
Lunetten én Kanaleneiland rood, doet het ergste vermoeden. En dat terwijl Lunetten zo prettig wonen is en zeer hoog gewaardeerd wordt door de bewoners. Enige nadeel zijn eigenlijk de snelwegen in de buurt.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:07:03 #257
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_135726813
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
Even vlug wat gekrabbeld, het is niet heel precies, niet haten.

Cue heel veel mensen die gaan haten.

[ afbeelding ]

Groen = gewoon doen.
Blauw = even per huis kijken of het wat voor je is.
Rood = moet je niet willen.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_135726922
Ach, het scheelt zo per persoon. Tot een paar weken terug vond ik niet dat ik een 'rood deel' woon, na mn afgefikte auto dus wel.* Maar ook in lombok kan je rotburen hebben.

*ondertussen zijn er jongens opgepakt en een deel weer vrijgelaten.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:12:07 #259
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135726981
Moet je niet willen dus ;)
Ach, het is mooi groen en binnen 15 minuten loop ik in het bos of het weiland :)
pi_135727132
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:35 schreef Undergod het volgende:

[..]

Leuk huisje, maar ben een verder stap aan het denken.
Eisen zijn dus oa een extra slaapkamer en geen onder/boven buren.
Liefst ook een tuintje of evt dakterras. budget: max 220k

[..]

Ik zou ook graag in Oudwijk wonen, maar met mijn budget/wensen is het allemaal net te klein daar.
Dan kom je snel in een arbeiderswoninkje te zitten waar ik ook zat, prima te doen op zich maar kijk echt uit in wat voor straat je terecht komt... je hebt er een aantal heule volkse tussen zitten en daar moet je maar net tussen passen. En dan heb ik het echt over figuren die bloempotten op de parkeerplatsen van hun huis zetten zodat er niemand anders kan parkeren, dat soort volk :')

Je hebt er dus ook flink wat nieuwbouw aan de Loevenhoutsedijk zitten, misschien dat dat wat is?
  maandag 20 januari 2014 @ 18:21:35 #261
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135727312
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Undergod het volgende:
Goedemiddag Utrecht,

Normaal ben ik niet dagelijks op fok, maar als ik er dan ben probeer ik wel dit topic terug te lezen.
Lekker lurken en verhalen en tips lezen over mijn eigen stadsie.
Nu ben ik op zoek naar een huisje, en heb dus al veel gehad aan jullie allemaal.
En de mooie kaart van Speknek in het bijzonder. :) (was al fan van de eerste met dragonz)

Nu kijk ik ivm budget en eisen in Pijlsweerd/Lauwerecht of zelfs begin van ondiep.
[ afbeelding ]
(c) kaart is van Speknek

Er zitten in dat gebied wel een aantal grote factoren, hoofdwegen, de vecht enz.
Dus het zal ongetwijfeld veel schelen waar je zit of het fijn wonen is.

Graag hoor ik wat jullie van die regio weten.
Sfeer, bestemmingsplannen of andere dingen die evt zouden kunnen helpen.
Ik heb in eerste instantie in Oudwijk gewoond (studio) en woon nu al een tijd samen in Pijlsweerd. Sfeer in de wijk is er niet, iedereen bemoeit zich met zijn eigen zaken en leeft langs elkaar heen. Het ligt tussen Oudenoord en ASW in, dus de wijk is ongelooflijk druk en gehaast, echt een doorvoerhaven. Je hoort elke seconde vd dag ook het verkeer langsrazen. Daarnaast hebben we vrij veel last van auto-inbraken. Je zal het niet geloven maar opzich zitten we er prima, vooral omdat we beiden fulltime werken en van alle voorgenoemde punten overdag weinig last hebben. Daarnaast is het vrij cheap.

Conclusie: op 't moment dat zich een kans voordoet om terug te gaan naar Oudwijk zal ik geen seconde aarzelen.
pi_135727815
quote:
Goedemiddag Utrecht,

Normaal ben ik niet dagelijks op fok, maar als ik er dan ben probeer ik wel dit topic terug te lezen.
Lekker lurken en verhalen en tips lezen over mijn eigen stadsie.
Nu ben ik op zoek naar een huisje, en heb dus al veel gehad aan jullie allemaal.
En de mooie kaart van Speknek in het bijzonder. :) (was al fan van de eerste met dragonz)

Nu kijk ik ivm budget en eisen in Pijlsweerd/Lauwerecht of zelfs begin van ondiep.
[ afbeelding ]
(c) kaart is van Speknek

Er zitten in dat gebied wel een aantal grote factoren, hoofdwegen, de vecht enz.
Dus het zal ongetwijfeld veel schelen waar je zit of het fijn wonen is

Graag hoor ik wat jullie van die regio weten.
Sfeer, bestemmingsplannen of andere dingen die evt zouden kunnen helpen..
In de Anton Geesinkstraat heb je een hoop Kluswoningen. Is dat iets voor je? Ik woon er om de hoek. Er zijn wat gekke dingen gebeurd, waaronder inbraken en een buurtbewoner dood gevonden in de singel. Maar verder dike prima :)

Ben zelf overigens nog nooit slachtoffer van inbraak geweest
pi_135739920
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:21 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Ik heb in eerste instantie in Oudwijk gewoond (studio) en woon nu al een tijd samen in Pijlsweerd. Sfeer in de wijk is er niet, iedereen bemoeit zich met zijn eigen zaken en leeft langs elkaar heen. Het ligt tussen Oudenoord en ASW in, dus de wijk is ongelooflijk druk en gehaast, echt een doorvoerhaven. Je hoort elke seconde vd dag ook het verkeer langsrazen. Daarnaast hebben we vrij veel last van auto-inbraken. Je zal het niet geloven maar opzich zitten we er prima, vooral omdat we beiden fulltime werken en van alle voorgenoemde punten overdag weinig last hebben. Daarnaast is het vrij cheap.

Conclusie: op 't moment dat zich een kans voordoet om terug te gaan naar Oudwijk zal ik geen seconde aarzelen.
Pijlsweerd is heel erg wisselend. Ik heb zelf in de houtstraat gewoond en dat is wel heel erg volks. Zo erg dat wij erop werden aangesproken dat weer onze vuilnisbak niet gelijk opruimden als de vuilnisman was geweest. Toen moest ik me wel heel erg in houden om niet te zeggen dat we te druk waren om hun uitkering bij elkaar te verdienen...

Aan de andere kant heb ik er een aantal jaar erg naar mijn zin gewoond, totdat we een nieuwe buurman kregen die al zijn vrienden graag uitnodigde om hun neus te poederen bij hem in de schuur en graag om 4 uur staat 's nachts op vol volume Andre hazes draaide.

Nu alweer jaren gelukkig in Tuinwijk. Overigens ook geen slechte buurt om te gaan kijken voor een betaalbaarder huis.
pi_135744394
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:06 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Pijlsweerd is heel erg wisselend. Ik heb zelf in de houtstraat gewoond en dat is wel heel erg volks. Zo erg dat wij erop werden aangesproken dat weer onze vuilnisbak niet gelijk opruimden als de vuilnisman was geweest. Toen moest ik me wel heel erg in houden om niet te zeggen dat we te druk waren om hun uitkering bij elkaar te verdienen...
:')_
  dinsdag 21 januari 2014 @ 01:50:46 #265
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_135746892
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:35 schreef Undergod het volgende:

[..]

Leuk huisje, maar ben een verder stap aan het denken.
Eisen zijn dus oa een extra slaapkamer en geen onder/boven buren.
Liefst ook een tuintje of evt dakterras. budget: max 220k

[..]

Ik zou ook graag in Oudwijk wonen, maar met mijn budget/wensen is het allemaal net te klein daar.
Zuilen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 01:54:06 #266
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135746910
Het is een kaartje van Speknek dus enigzins gekleurd :P
Wij wonen groen (Witte Vrouwen) daar is voor 220k niet veel te vinden. Ik heb heerlijk 3 jaar in Lunetten gewoond en nooit last van de snelwegen gehad trouwens. Groen, betaalbaar, hip en goed te fietsen naar het centrum, zat winkels en een station. In mijn kaartje was Lunetten groen geweest, verder ken ik de stad daar niet goed genoeg voor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:26:05 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_135750589
Ja uh ik heb um ingekleurd, natuurlijk is ie gekleurd!

Zelf kijk ik er ook weer een beete anders aan sindsdien, maar goed. Zelf ook in Pijlsweerd gewoond*, aan de Herenweg. Op de huisbaas na prima, retedicht bij het centrum. Niet zo goed als daarna de bemuurde weerd en nu in een goed stukje lombok, maar toch. Wat verder richting het noorden begint het wel steeds meer uitkering te worden inderdaad.

* eigenlijk vaak bij mijn vriendin blijven logeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_135751065
Herenweg is leuk! Ook leuke huizen daar. Maar het is niet te vergelijken met het stukje rond de Hoveniersstraat bijvoorbeeld. Het is moeilijk om over een wijk als geheel iets te zeggen. Ik woon echt perfect, maar ga je twee keer een hoek om, dan is de sfeer alweer heel anders en nog eens honderd meter verder wil je nog niet dood gevonden worden. Het zegt uiteindelijk toch niet zo heel veel.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_135753853
Een enkele zeurbewoner houdt eigenhandig de sloop van die ranzige Patatstraat tegen.

quote:
Bewoner appartementencomplex houdt sloop Stationstraverse tegen

Een bewoner van appartementencomplex Radboudveste boven Hoog Catharijne houdt de sloop van de Stationstraverse, in de volksmond ook wel Patatstraat, tegen. Dat meldt het AD/UN. De bewoner weigert afstand te doen van oude rechten. De andere 73 bewoners hebben dat wel gedaan.

Corio en gemeente Utrecht hadden graag gezien dat alle bewoners voor de jaarwisseling tekenden voor verkoop aan de gemeente. In ruil hiervoor kregen de bewoners verbeteringen aan hun appartementen. De bewoners zijn voor 11,8 procent eigenaar van een deel van Hoog Catharijne. Corio bezit de andere 88,2 procent.

De Stationstraverse moet wijken voor de bouw van een nieuw Stationsplein. De gemeente bekijkt nu of de planning van de sloop kan worden aangepast om tijd te winnen waarin de bewoner alsnog wil gaan tekenen. Mocht dit niet lukken dreigt onteigening.
duic.nl
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:16:22 #270
141482 Q.
JurassiQ
pi_135754019
Wat zou dat figuur hiermee proberen te bereiken? Gaat vast een boel tijd en geld kosten, onteigeningsprocedures zijn best langdurig altijd.
For great justice!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:20:31 #271
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_135754134
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Undergod het volgende:
Goedemiddag Utrecht,

Normaal ben ik niet dagelijks op fok, maar als ik er dan ben probeer ik wel dit topic terug te lezen.
Lekker lurken en verhalen en tips lezen over mijn eigen stadsie.
Nu ben ik op zoek naar een huisje, en heb dus al veel gehad aan jullie allemaal.
En de mooie kaart van Speknek in het bijzonder. :) (was al fan van de eerste met dragonz)

Nu kijk ik ivm budget en eisen in Pijlsweerd/Lauwerecht of zelfs begin van ondiep.
[ afbeelding ]
(c) kaart is van Speknek

Er zitten in dat gebied wel een aantal grote factoren, hoofdwegen, de vecht enz.
Dus het zal ongetwijfeld veel schelen waar je zit of het fijn wonen is.

Graag hoor ik wat jullie van die regio weten.
Sfeer, bestemmingsplannen of andere dingen die evt zouden kunnen helpen.
Wij hebben géén kleur op deze kaart! :o Zou dat positief of negatief zijn?? :P

Ik kom zelf overigens uit het (oude) Ondiep. En toen was het er heerlijk wonen, volks, sociale controle, maar toch ook niet té. Je kon met gemak een touwtje uit de brievenbus laten hangen als je even boodschappen ging doen bij Röling op de hoek :P Nu jatten ze, als ik de verhalen moet geloven, je huis al leeg als je op de wc zit :P
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:02:37 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_135755407
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:16 schreef Q. het volgende:
Wat zou dat figuur hiermee proberen te bereiken? Gaat vast een boel tijd en geld kosten, onteigeningsprocedures zijn best langdurig altijd.
Misschien probeert ie Corio te jennen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_135755779
Vanavond moet ik trouwens een onderzoekje doen (naar harddrugsproblematiek) in de Breedstraatbuurt. Iemand zin om aan te sluiten die me hierover iets meer kan vertellen?
pi_135757377
Kortom: je bent op zoek naar een dealer.
pi_135757842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Kortom: je bent op zoek naar een dealer.
En gebruikers en bewoners, ja.
pi_135757883
:')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:07:31 #277
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_135776401
Bedankt voor alle reacties!

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:42 schreef Naamah het volgende:
Herenweg is leuk! Ook leuke huizen daar. Maar het is niet te vergelijken met het stukje rond de Hoveniersstraat bijvoorbeeld. Het is moeilijk om over een wijk als geheel iets te zeggen. Ik woon echt perfect, maar ga je twee keer een hoek om, dan is de sfeer alweer heel anders en nog eens honderd meter verder wil je nog niet dood gevonden worden. Het zegt uiteindelijk toch niet zo heel veel.
Er staat in het stukje hoveniersstraat een huis 75m2 met voor en achtertuin, voor 160k.
Dat klinkt aanlokkelijk maar moet wel wat aan geklust worden + CV.
Maar dat soort dingen moet ik dus niet willen?
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_135777541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:07 schreef Undergod het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

[..]

Er staat in het stukje hoveniersstraat een huis 75m2 met voor en achtertuin, voor 160k.
Dat klinkt aanlokkelijk maar moet wel wat aan geklust worden + CV.
Maar dat soort dingen moet ik dus niet willen?
Mwah, het is niet direct een plek waar je ver vandaan moet blijven. In het rijtje huizen dichter bij Oudenoord is het volkse erger (of misschien valt het daar meer op doordat er geen voortuintjes zijn, kan ook). Wat in die hoogbouw er tegenover woont en om de hoek in de Nieuwe Pijlsweerdstraat lijkt soms ook wel een beetje aso (mensen met enge honden en zo).
Er tegenover is natuurlijk die speeltuin. Heb niet het idee dat dat enorm veel overlast oplevert, het is voornamelijk klein grut dat er onder toezicht speelt. Maar het trekt ook wel oudere kinderen die juist daar in de buurt rond komen hangen en soms wat rottigheid/kattekwaad uithalen, maar redelijk onschuldig.
Het huis in dat rijtje rechts op de hoek (zie je nog net op de fundafoto's) heeft een hele tijd leeggestaan en was een hangplek aan het worden. Tuin was ook helemaal overwoekerd. Mocht je serieus naar dat huis gaan kijken, zeker even checken of dat nu bewoond is.
Al met al zou ik best in dat huis willen wonen, maar of ik het nou direct zou willen kopen, mwah ... weet ik niet.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:35:30 #279
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_135777898
Dit is trouwens ook een erg leuk buurtje! Oke, je moet niet al te veel eisen hebben qua achtertuin ( :P ) maar de prijs is dan ook niet al te hoog. Vlakbij de ASW, Vlakbij Station Zuilen, niet te ver van het centrum en op zomerse dagen kan je uitwijken naar het Julianapark!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:29:21 #280
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_135780934
Neem dan deze:

http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-48548255-narcisstraat-51/

Veel beter deel van de buurt, degelijke huizen, iets nettere buurt met meer starters/mensen met kinderwensen/tweeverdieners. Dit deel van Zuilen is het nieuwe Oog in Al.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:41:31 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135781720
Mensen met kinderwensen = burgerlijke wijk. Moet je maar net willen hè.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:56:19 #282
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_135782578
Gedeelte Narcisstraat vind ik geen 'wijk'. Dat zijn allemaal zijstraten van de ASW. Gedeelte bij Bremstraat is wél een wijk, gelegen naast de ASW. Ik zou dus niet bij de Narcisstraat willen zitten :)
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_135791314
Ik was vorige week trouwens voor het eerst in jaren weer eens in de Stairway, tijdens een werkborrel. Maar zo hee, dat is veranderd. Van een alternatief hol voor pubers tot een of ander suf sfeerloos hok met compleet witte muren voor 40+. Het podium waar ooit bands stonden te rocken is nu omgetoverd tot kinderspeelplaats met speelgoed en een speeltent. Ze hebben zelfs 40+ avonden. Het logo is compleet generiek geworden en zelfds de pilaar met de legendarische tekst van het Led Zeppelin nummer is weg. De gitaren en gouden platen zijn van de muur en ze hebben er alles klinisch wit gestuct.

Enige voordeel was dat je er niet meer hoefde te betalen voor de WC.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135791399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik was vorige week trouwens voor het eerst in jaren weer eens in de Stairway, tijdens een werkborrel. Maar zo hee, dat is veranderd. Van een alternatief hol voor pubers tot een of ander suf sfeerloos hok met compleet witte muren voor 40+. Het podium waar ooit bands stonden te rocken is nu omgetoverd tot kinderspeelplaats met speelgoed en een speeltent. Ze hebben zelfs 40+ avonden. Het logo is compleet generiek geworden en zelfds de pilaar met de legendarische tekst van het Led Zeppelin nummer is weg. De gitaren en gouden platen zijn van de muur en ze hebben er alles klinisch wit gestuct.

Enige voordeel was dat je er niet meer hoefde te betalen voor de WC.
Leuk, kan ik lekker met de kids naar de plek waar ik 16 jaar geleden regelmatig kwam toen ik mijn vrouw ontmoette...

:')
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:39:13 #285
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_135792900
Ik was er afgelopen zomer een keer op donderdagavond. Gingen ze om 11 uur dicht, meisje achter de bar mocht niet later dan dat alleen staan.
pi_135793210
Ik vind het een beetje een vaag artikel, maar nu lijkt het erop alsof twee zussen die ooit een wietplantage hadden en een geschil hebben met de VVE van de woontoren van HC de sloop van de Patatstraat en de voortgang van het Stationsgebied tegen houden...



Corio kennende zullen ze de nabetaling die de dames aan Stedin moeten doen wel betalen. Is een paar duizend euro, maar dan kunnen ze wel verder. Elke dag vertraging lijkt mij duurder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135793996
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:28 schreef Naamah het volgende:

[..]

Mwah, het is niet direct een plek waar je ver vandaan moet blijven. In het rijtje huizen dichter bij Oudenoord is het volkse erger (of misschien valt het daar meer op doordat er geen voortuintjes zijn, kan ook). Wat in die hoogbouw er tegenover woont en om de hoek in de Nieuwe Pijlsweerdstraat lijkt soms ook wel een beetje aso (mensen met enge honden en zo).
Er tegenover is natuurlijk die speeltuin. Heb niet het idee dat dat enorm veel overlast oplevert, het is voornamelijk klein grut dat er onder toezicht speelt. Maar het trekt ook wel oudere kinderen die juist daar in de buurt rond komen hangen en soms wat rottigheid/kattekwaad uithalen, maar redelijk onschuldig.
Het huis in dat rijtje rechts op de hoek (zie je nog net op de fundafoto's) heeft een hele tijd leeggestaan en was een hangplek aan het worden. Tuin was ook helemaal overwoekerd. Mocht je serieus naar dat huis gaan kijken, zeker even checken of dat nu bewoond is.
Al met al zou ik best in dat huis willen wonen, maar of ik het nou direct zou willen kopen, mwah ... weet ik niet.
is een behoorlijke aso buurt, ik rij er regelmatig doorheen op de fiets. dat tunneltje en dat stuk achter het spoor. daar staan de bankstellen buiten in de zomer...
pi_135794676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een behoorlijke aso buurt, ik rij er regelmatig doorheen op de fiets. dat tunneltje en dat stuk achter het spoor. daar staan de bankstellen buiten in de zomer...
Jij bedoelt Laan van Engelswier en Burgjeslaan en zo, dat is best aso inderdaad, maar aan de andere kant van het spoort, dus denk niet dat je daar enorm veel last van hebt. Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo :? (iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:33:34 #289
141482 Q.
JurassiQ
pi_135794745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een behoorlijke aso buurt, ik rij er regelmatig doorheen op de fiets. dat tunneltje en dat stuk achter het spoor. daar staan de bankstellen buiten in de zomer...
Slim, op zo'n bankstel voor je huis zit je een stuk comfortabeler dan op een kratje bier of een plastic tuinstoeltje. :7
For great justice!
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:35:08 #290
141482 Q.
JurassiQ
pi_135794809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:39 schreef marcek het volgende:
Ik was er afgelopen zomer een keer op donderdagavond. Gingen ze om 11 uur dicht, meisje achter de bar mocht niet later dan dat alleen staan.
Ja, het loopt daar niet zo lekker meer volgens mij. :')
For great justice!
pi_135795246
Ze moeten er gewoon een soort van Kuhstall van maken zoals in Düsseldorf; 24 uur per dag, 7 dagen per week open om te feesten. Uniek concept in Utrecht en volgens mij mag het qua tijden.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135795337
Of anders een soort van Crazy Pianos concept zoals in Scheveningen. Trekt ook veel vrijgezellen aan, wat ideaal is omdat Utrecht in het centrum van het land ligt. Anyway, ze moeten iets nieuws gaan doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 12:17:29 #293
21636 Feestkabouter
pi_135796444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:47 schreef Nielsch het volgende:
Ze moeten er gewoon een soort van Kuhstall van maken zoals in Düsseldorf; 24 uur per dag, 7 dagen per week open om te feesten. Uniek concept in Utrecht en volgens mij mag het qua tijden.

adres please!
  Forum Admin woensdag 22 januari 2014 @ 12:21:39 #294
232445 crew  Specularium
pi_135796570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Naamah het volgende:

[..]

Jij bedoelt Laan van Engelswier en Burgjeslaan en zo, dat is best aso inderdaad, maar aan de andere kant van het spoort, dus denk niet dat je daar enorm veel last van hebt. Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo :? (iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
Ik weet nog dat die tunnel er niet was.
Toen was die kant van de Laan van Engelswier nog redelijk relaxed.

Toen die tunnel open ging kwam al dat tuig van die andere kant de buurt verkloten.
  Forum Admin woensdag 22 januari 2014 @ 12:22:41 #295
232445 crew  Specularium
pi_135796606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:42 schreef Naamah het volgende:
Herenweg is leuk! Ook leuke huizen daar. Maar het is niet te vergelijken met het stukje rond de Hoveniersstraat bijvoorbeeld. Het is moeilijk om over een wijk als geheel iets te zeggen. Ik woon echt perfect, maar ga je twee keer een hoek om, dan is de sfeer alweer heel anders en nog eens honderd meter verder wil je nog niet dood gevonden worden. Het zegt uiteindelijk toch niet zo heel veel.
Dit ja.
pi_135797816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Naamah het volgende:

[..]
Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo :? (iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
Nou... Ik heb in de Houtstraat gewoond (er recht tegenover) en het pleintje waar jullie het over hebben is gewoon het Houtplein.

quote:
Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand
het bruist aan alle kant in het hartsie van het land
de sterrenwijk het houtplein en de Lange Rozendaal
Utereg het mooist van allemaal
Utereg het mooist van allemaal
Zegt genoeg niet :P

Nu kun je denk ik beter aan die kant dan bij de plek zitten waar ik heb gewoond, maar toch. Als je niet van volks houd, dan moet je gewoon niet in die buurt gaan wonen. Vind je het geen probleem en leuk, dan vooral doen!
pi_135800057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef Naamah het volgende:

[..]

Jij bedoelt Laan van Engelswier en Burgjeslaan en zo, dat is best aso inderdaad, maar aan de andere kant van het spoort, dus denk niet dat je daar enorm veel last van hebt. Het stukje waar het over ging is niet per se minder aso, maar misschien net op een andere manier of zo :? (iets minder bankstellen op straat en harde muziek met de ramen op en iets meer kattenkwaadkinderen).
ja dat is veel netter. maar bijvoorbeeld bij dat tunneltje staan soms hangjongeren, en er is wel doorloop natuurlijk. dat speelplein is wel okee, daar is begeleiding inderdaad.
maar goed, ik fiets dus vaak door dat tunneltje, en kan zo 5 incidenten opnoemen die ik heb meegemaakt. niks ernstigs, maar wel sfeer verpestend. naroepen, aggressief nakijken, dat soort dingen.
pi_135800144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:17 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

adres please!
Bolkerstrasse in Dusseldorf. Twee uurtjes rijden van Utrecht. Ruim 300 kroegen en clubs in een klein historisch centrum.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 14:14:07 #299
21636 Feestkabouter
pi_135800885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bolkerstrasse in Dusseldorf. Twee uurtjes rijden van Utrecht. Ruim 300 kroegen en clubs in een klein historisch centrum.
ik hoef alleen maar deze kroeg!! :P

Maar dankjewel in elk geval!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:50:28 #300
242879 Onnoman
The On And Only
pi_135824061
43 vogelsoorten in park oog in al
http://www.parkooginal.nl/gespot/

(ik geloof er zelf weinig van maar goed)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_135824262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:50 schreef Onnoman het volgende:
43 vogelsoorten in park oog in al
http://www.parkooginal.nl/gespot/

(ik geloof er zelf weinig van maar goed)
Toe maar
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')