MooI!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:22 schreef d4v1d het volgende:
Mooi is anders met al die werkzaamheden
Als je door de werkzaamheden heen kijkt is het wel mooi ja.
Nu staan die oude Colombiaanse hoeren in de Hardebollenstraat niet bekend als een lichtend baken in het prostitutiegilde, maar dit lijkt me geen goed plan.quote:De laatste raamprostituees en prostitutieboten verdwijnen deze zomer uit Utrecht. De gemeente gaat de vergunning van de laatste raamexploitant, Wegra, binnenkort intrekken. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente vrijdag gezegd.
De vergunning wordt ingetrokken vanwege een opeenstapeling van redenen over een langere periode: er is informatie over betrokkenheid bij mensenhandel, het toezicht is slecht en de openbare orde wordt verstoord. Eerder werden om dezelfde redenen vergunningen van drie andere exploitanten ingetrokken. Wegra raakt de vergunning over een week of vier kwijt, aldus de woordvoerder.
Door de beslissing verdwijnen 98 werkplekken op de boten aan het Zandpad. Ook gaan zeventien werkruimten aan de Hardebollenstraat, in het centrum van de stad, op slot. Wegra kan nog bezwaar aantekenen tegen de beslissing.
De gemeente laat in een verklaring weten samen met het Openbaar Ministerie en de politie te willen kijken naar de toekomst van raamprostitutie in de stad. De gemeente hoopt op korte termijn tot een vorm van raamprostitutie te komen zonder dwang en misstanden.
Wegra-directeur Cees Jobben laat in een reactie aan RTV Utrecht weten verbijsterd te zijn. Hij zegt nooit iets te hebben misdaan. "Ik ben altijd heel erg lastig voor de gemeente en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een paar rancuneuze ambtenaren aan het werk zijn", aldus Jobben, die zegt een gang naar de rechter te overwegen om het besluit aan te vechten.
Utrecht bant raamprostitutie uit
Jezus, alles dicht? Dat gaat helemaal niets oplossen. En dan gaat het vast flink wat drukker worden bij de tippelzone aan de Europeaan. Wat blijft er verder nog over?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:06 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Nu staan die oude Colombiaanse hoeren in de Hardebollenstraat niet bekend als een lichtend baken in het prostitutiegilde, maar dit lijkt me geen goed plan.
Niets, oftewel een "gat" in de markt. Verder terecht natuurlijk, gedwongen prostitutie, mensenhandel en slavernij wil je ook gewoon niet toelaten...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:48 schreef Neelix het volgende:
[..]
Jezus, alles dicht? Dat gaat helemaal niets oplossen. En dan gaat het vast flink wat drukker worden bij de tippelzone aan de Europeaan. Wat blijft er verder nog over?
Stond er vanochtend nog mee in mijn handen maar heb het weggezet omdat er amsterdam/almere op het etiket stond.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:38 schreef bork het volgende:
Profetische woorden van Q.
Utrecht is een biermerk rijker
[ afbeelding ]
Je hebt aan de Vleutenseweg nog twee bordelen, en volgens mij in de Voorstraat ook 1. Het enige wat het oplost is dat de prostitutie nu minder zichtbaar is, of dat nou een voordeel of nadeel is .....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niets, oftewel een "gat" in de markt. Verder terecht natuurlijk, gedwongen prostitutie, mensenhandel en slavernij wil je ook gewoon niet toelaten...
Wat een choas in de stadquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Paul het volgende:
Waarom praten jullie niet over Roze Zaterdag
Nadeel natuurlijk, alles gaat ondergronds.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je hebt aan de Vleutenseweg nog twee bordelen, en volgens mij in de Voorstraat ook 1. Het enige wat het oplost is dat de prostitutie nu minder zichtbaar is, of dat nou een voordeel of nadeel is .....
Cool ik ga er zo kijkenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat een choas in de stad
Leuk als je er door heen moet..
Tja ik denk dat het losstaat van voor of nadelen; je kan natuurlijk niet iemand legaal illegale dingen laten doen (mensenhandel) dus je hebt gewoon weinig keus als gemeente.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je hebt aan de Vleutenseweg nog twee bordelen, en volgens mij in de Voorstraat ook 1. Het enige wat het oplost is dat de prostitutie nu minder zichtbaar is, of dat nou een voordeel of nadeel is .....
Tja omdat het vanochtend nog niet echt was begonnen en ik nu gewoon thuis zit. Het enige dat ik erover kan zeggen is dat mijn docher de roze ballonnen erg mooi vind en ik me weinig zorgen hoef te maken over mijn vrouw die nu de stad in is voor een feest met collega's dat ze lastig gevallen gaat worden door marrokanenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Paul het volgende:
Ik was vanochtend rond 10:00 uur even op de Oudegracht maar toen was er nog niemand. Verder ben ik de hele dag thuis geweest in verband met verjaardag van mijn dochter.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Paul het volgende:
Picknicken lost alle problemen op!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:55 schreef Specularium het volgende:
Ja, Aleid vecht keihard voor homo-acceptatie.
Leuk, ik kijk vanuit mijn kantoor uit op het veld waar de artiesten en medewerkers kamperen. Altijd grappig om vanachter je beeldscherm te bewonderen hoe culturele artiestenmeisjes in schaarse nachtkleding hun tent uit komen en met toilettas richting douchegebouw lopen om hun tanden te poetsen.quote:
Haha, viel me ook al op dat er ineens veel minder Marokkanen in de stad waren. Heerlijk. Sfeer was ook echt top overal.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Was het maar altijd Roze Zaterdag als daarmee Marokkanen uit het centrum worden verdreven. Kunnen we niet gewoon op elke straathoek een homo + varken neerzetten. Werkt volgens mij een stuk beter dan al die stadswachten.
Mijn buurvrouw doet ook aan rugby, verklaart meteen een boel.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Ken ook veel meer lesbo's dan homo's moet ik zeggen, al komt dat deels doordat ik rugby speel en het merendeel van het vrouwenteam de vrouwenliefde bedrijft.
quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Ken ook veel meer lesbo's dan homo's moet ik zeggen, al komt dat deels doordat ik rugby speel en het merendeel van het vrouwenteam de vrouwenliefde bedrijft. Als mannen zitten we op het veld en na de wedstrijd graag aan elkaar (al dan niet naakt), maar als we dan weer naar huis gaan worden we weer gewoon straight.
Tof! 2x geweest en ik had gratis gekund dit jaar maar ik vier dan mijn verjaardagquote:
Zones? Het is geen 1999 meer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:59 schreef d4v1d het volgende:
Geen idee of ik hier snel antwoord ga krijgen, maar hoeveel zones is het naar de uithof vanaf vleutenseweg? (En hoe duur kost een kaartje)
In de tijd van de strippenkaart ja. For your information: die zijn niet meer geldig.quote:
quote:
Wacht, ik ben dus in de war met De Parade.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Leuk, ik kijk vanuit mijn kantoor uit op het veld waar de artiesten en medewerkers kamperen. Altijd grappig om vanachter je beeldscherm te bewonderen hoe culturele artiestenmeisjes in schaarse nachtkleding hun tent uit komen en met toilettas richting douchegebouw lopen om hun tanden te poetsen.
Ik doelde op een kaartje wat je in de bus zelf koopt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:43 schreef Q. het volgende:
[..]
In de tijd van de strippenkaart ja. For your information: die zijn niet meer geldig.
Doe ff www.9292ov.nlquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik doelde op een kaartje wat je in de bus zelf koopt.
Ik heb er momenteel een in mn hand "1-2 zones"
Kaarjtes in de bus zijn duurder, 9292ov toont de prijs met een chipkaart.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:31 schreef koningmakreel het volgende:
[..]
Doe ff www.9292ov.nl
Daar kan je precies kijken hoe je moet en wat het kost. Antwoord op je vraag. ¤1,71 van de vleutenseweg naar de uithof
Wel met OV-chip? Want ik moest laatst een kaartje kopen voor Nijenoord -> Rozenstraat en dat was 5 euro voor een enkeltje. Mijn geld wat doe je?!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Kaarjtes in de bus zijn duurder, 9292ov toont de prijs met een chipkaart.
Ik was uiteindelijk maar 2,60 kwijt
Gewoon zo'n ding wat wordt gestempeld..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wel met OV-chip? Want ik moest laatst een kaartje kopen voor Nijenoord -> Rozenstraat en dat was 5 euro voor een enkeltje. Mijn geld wat doe je?!
Whut... Apart, dat had ik dus ook. Maar koste mij 5 euro. Of 4 nogwat..quote:
Fijn, gelukkig hebben we nog niet genoeg fastfoodtoko's in de binnenstad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef bork het volgende:
Nou Tosti-spot komt er ook aan https://www.facebook.com/(...)87335&type=1&theater
quote:Verder is een jonge Utrechter misschien de rest van zijn leven gehandicapt om dat hij iemand wild helpen
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ing-nobelstraat.html
http://www.duic.nl/crimin(...)ld-door-fietsendief/
Alsof god, als hij zou bestaan, een specifiek uiterlijk zou hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:06 schreef Micson het volgende:
Ik zie op Utrecht Centraal vaker een oude man met wit halflang haar en een volle, sneeuwwitte baard. Ik geloof niet in God, maar als ik dat zou doen dan zou hij heel dicht in de buurt komen van hoe ik zou denken dat Hij eruit ziet. Deze man loopt altijd alleen, meestal bij de AH op Hoog Catherijne in de buurt.
Weet iemand wie ik bedoel? Het is een vrij markant figuur om te zien, hij valt wel op. Ik ben wel benieuwd of hij voor de gemiddelde Utrechter een bekend persoon is om te zien, en hoe oud hij is.
Die gitaarneger maakt stappen, vermoedelijk treedt hij inmiddels op.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het jammer dat ik De Gitaarneger nooit meer zie, daar bij de traverse naar het busstation. Of de Flessenspeler die altijd op de passage tussen Free Record Shop en Jamin zat.
Ik vind het jammer dat lijn 8 weg gaatquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het jammer dat ik De Gitaarneger nooit meer zie, daar bij de traverse naar het busstation. Of de Flessenspeler die altijd op de passage tussen Free Record Shop en Jamin zat.
Ik ook. Nouja, eigenlijk kan het me weinig boeien want ik ga maar heel weinig met de bus en bijna altijd op de fiets. Maar sinds lijn 6 weg is en de frequentie van lijn 8 (straks 9) omlaag gaat is Hoograven echt ontzettend slecht bereikbaar per bus. Vervelend voor al die bejaarden die er wonen.quote:
Ik ben trouwens groot voorstander van de verbouwing. De renders zijn erg mooi en die vreselijke traverse gaat eindelijk verdwijen.quote:Verwarring alom rond de geplande uitbreiding van de Bijenkorf. Gaat die nu wel of niet door? In welke vorm? En vooral: wanneer? Elke partij heeft een antwoord klaar, maar of die ook overeen komen is een tweede.
Begin dit jaar zijn Corio, eigenaar van Hoog Catharijne, belangengroep Wijk C-comité en bewoners van de Oudegracht bij de Raad van State in beroep gegaan tegen de gemeente. Zij vrezen dat de uitbreiding van het warenhuis zorgt voor een te grote verkeerstoename, die voor luchtvervuiling, geluids- en stankoverlast zorgt en een grotere druk levert op de parkeerplekken van Hoog Catharijne en de buurt.
De zaak dient op 24 juli, de uitspraak zal zes tot achttien weken later zijn. Op zijn vroegst dus in september. En dat terwijl eigenaar van het gebouw, MN Services, van plan is half augustus met de verbouwing te beginnen. “We hebben wat vertraging opgelopen omdat we moesten wachten op de gemeente. Die moesten wat glasvezelkabels, gasleidingen en dergelijke in de grond omleggen. Zodra dat klaar is kan de schop in de grond. We verwachten dat dat half augustus zal zijn”, aldus woordvoerder van MN Services, Bram van Els.
Volgens de gemeente ligt dat echter ietsje anders. “Er loopt een rechtszaak tegen het bestemmingsplan en de bouwvergunning dus dat kunnen ze wel doen, maar mocht de Raad van State anders beslissen dan zal het weer teruggedraaid moeten worden”, aldus communicatieadviseur van wethouder Isabella, Jacqueline Schuurmans.
MN Services beweert echter anders. Van Els: “Er is wel een rechtszaak tegen het bestemmingsplan, maar dat is iets tussen de gemeente en de andere partijen. Wij hebben goedkeuring gekregen van het bouwplan en de vergunning en kunnen dus gewoon beginnen.”
Ben Nijssen van het Wijk C-comité vindt het maar een vreemde bedoening: “Ik weet niet precies hoe dat zit. Het lijkt me vreemd dat ze mogen beginnen als er nog geen uitspraak is. Wij zijn in ieder geval blij met de rechtszaak, de plannen zullen misschien wel door gaan maar het is in ieder geval het verste wat wij zijn gekomen in het aandacht vragen voor de luchtvervuiling en de verkeerde berekeningen van de gemeente.”
Lijn 2 wordt volgens mij elektrischquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:19 schreef Nielsch het volgende:
Als we gewoon eens mooie nieuwe elektrische bussen zouden krijgen in Utrecht zoals ze nu ook in Dordrecht hebben bijvoorbeeld, dan zijn we in een keer van die luchtvervuilingsproblematiek af.
Nou, dat is al wat, maar dan nog gaan er tig vervuilende fijnstofbussen door het centrum heen.quote:
QBuzz gaat allemaal nieuwe bussen kopen, ik mag hopen dat die schoner zijn dan wat er nu rijdt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is al wat, maar dan nog gaan er tig vervuilende fijnstofbussen door het centrum heen.
Ik ook!quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:39 schreef remcoP het volgende:
[..]
QBuzz gaat allemaal nieuwe bussen kopen, ik mag hopen dat die schoner zijn dan wat er nu rijdt.
Corio.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Met de komst van De Vredenburg wil De Bijenkort zijn Utrechtse pand graag gaan verbouwen (moderniseren, meer glas, traverse weg, groter) om bij te blijven.
Natuurlijk zijn een hoop partijen daar weer eens tegen; bewoners van Wijk C (want meer drukte), bewoners van de Oudegracht (want meer auto's) en Corio (want meer concurrentie) (ratten zijn het ook). Dus zijn die partijen naar de rechter gestapt en die gaat eind juli de partijen horen en maanden later pas een uitspraak doen.
[..]
Ik ben trouwens groot voorstander van de verbouwing. De renders zijn erg mooi en die vreselijke traverse gaat eindelijk verdwijen.
http://www.duic.nl/nieuws(...)n-of-toch-weer-niet/
In Palma de Mallorca hebben ze de bussen onder de grond gestopt en een metro aangelegd, de stad Palma de Mallorca is net zo groot als Utrechtquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is al wat, maar dan nog gaan er tig vervuilende fijnstofbussen door het centrum heen.
Dat gaat ook echt werken met de kleigrond die we hier hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:13 schreef bork het volgende:
[..]
In Palma de Mallorca hebben ze de bussen onder de grond gestopt en een metro aangelegd, de stad Palma de Mallorca is net zo groot als Utrecht
En met al die ouwe gebouwtjes, grachten en smalle straatjes.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat gaat ook echt werken met de kleigrond die we hier hebben.
Alsof jij, als hij zou bestaan, ook maar enig idee kan hebben over in welke gedaante hij verschijnt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Alsof god, als hij zou bestaan, een specifiek uiterlijk zou hebben.
zet die man een grijze hoed op, geef hem een staf en het is Gandalf....
Mja, dan graaf je gewoon wat dieper. Maar dan zitten we met het andere probleem: grondwaterniveau. Daar hebben ze in Den Haag ook hele goeie ervaringen mee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:22 schreef Q. het volgende:
[..]
En met al die ouwe gebouwtjes, grachten en smalle straatjes.
Oog in Al is wel een leuk park, voorts zijn wat mij betreft het Griftpark, Julianapark, Wilhelminapark en het Lepelenburg geschikt. Allemaal wel gezellig.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:44 schreef Andromache het volgende:
Ik wil voor een vereniging een kleinschalige barbecue organiseren in een park in de stad. (<50 mensen, geen vergunning nodig mits barbecue op poten). Wat is een leuke en goed bereibkare plek? Ik ken park Oog in Al, is dat een idee?
Als hier een metro wordt aangelegd ligt de stad tot 3027 open.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:13 schreef bork het volgende:
[..]
In Palma de Mallorca hebben ze de bussen onder de grond gestopt en een metro aangelegd, de stad Palma de Mallorca is net zo groot als Utrecht
Ligt toch altijd open, niks nieuws, weinig ambitie hier trouwens.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als hier een metro wordt aangelegd ligt de stad tot 3027 open.
Dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Hotel en winkels geloof ik duurt nog tig jaar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:59 schreef Specularium het volgende:
Wat komt er eigenlijk in het postkantoor?
Uh daar is het postkantoor toch veel te klein voor?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ligt toch altijd open, niks nieuws, weinig ambitie hier trouwens.
Wat ik dan weer jammer vind is dat ze een grote kans laten liggen voor bibliotheek ++, die had prachtig in het oude postkantoor gepast, maar helaas gemeente Utrecht he![]()
????quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Uh daar is het postkantoor toch veel te klein voor?
Wij zitten mijlenver van elkaar af dat is duidelijk, dat ++ gedeelte hoort niet bij een bibliotheek imho daar hebben we al goede voorzieningen voor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:53 schreef speknek het volgende:
Gewoon bibliotheek komt niemand nog, en heb je er al een of twee van in de binnenstad, het gaat nou juist om dat ++ gedeelte.
Vergaderplekken, werkruimtes, digitale installaties en exposities, en wat ze er allemaal nog meer mee pogen te doen.
Klopt. Open vuur verboden in het Julianapark.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij mag je in het Julianapark niet meer BBQ'en, maar dat weet ik niet zeker.
Dus?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:14 schreef speknek het volgende:
Dat vinden de bibliotheken en de gemeente zelf dus anders.
Wel eens in de nieuwe Bieb in Amsterdam geweest?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:10 schreef speknek het volgende:
Wat mij betreft schrappen ze de hele bibliotheek++, ik vind het een verouderd instituut dat geen fysieke plek meer nodig heeft. Maar ik sta er inderdaad ongetwijfeld anders in want ik ga net toevallig in het nieuwe academische jaar een studentenproject draaien over een herinvulling van de wegkwijnende betekenis van de bibliotheek in de maatschappij.
http://www.theverge.com/2(...)eras-with-party-hatsquote:Happy Birthday George Orwell, here's your surveillance society
To celebrate what would've been George Orwell's 110th birthday, two Dutch artists sought inspiration from perhaps his most famous novel, 1984. The artists took to the streets of the Dutch city of Utrecht to put party hats on CCTV cameras in an attempt to draw attention to the culture of surveillance in modern cities. If we only looked above the stores and billboards that line our streets, say Front404, the artists behind the stunt, we'd realize how many cameras are above us.
"We put party hats on 10 cameras in the city center of Utrecht," says voor t' Hekke, "I think the hats are still there, unless someone really wanted them removed."
"1984 is why we do privacy-related street art." With the rapid pace of technology development, privacy is an increasingly "hot topic."
Front404, the name for Thomas voor ‘t Hekke and Bas van Oerle's art duo, didn't have access to any machinery to place the hats up high, so used a "stick mechanism."
"The cameras in the city continually record faces in the crowd, and can link with facial recognition software to track the identities of strangers."
"The camera forest is growing and growing, and that's kind of scary to us... People on the street are already used to the cameras everywhere and aren't bothered by them anymore."
"By subverting the camera we make people aware again. Maybe when they see one party hat, they try to look for more. Maybe then they'll realize how many cameras are actually above them."
Before Front404's party hat stunt, they'd already worked with CCTV cameras. This is a "PanoptICON." The pair placed several around Utrecht back in 2010, and voor t 'Hekke tells us they're currently working on a new project involving the bird-shaped figures.
Nou, dit gaat helemaal goedkomen.quote:Politieke ervaring is niet nodig, maar daadkracht en humor des te meer. De profielschets voor de nieuwe burgemeester van Utrecht is nu toch echt af, de vertrouwenscommissie is benoemd en de vacature kan worden geopend.
De PvdA hoopt dat veel vrouwen zich kandidaat zullen stellen voor de functie. Normaliter melden met name mannen zich aan, zegt de fractie, mocht dat nu ook het geval zijn dan heeft de stad minder keus en dat zou jammer zijn, aldus de partij.
Man of vrouw, de toekomstige burgemeester hoeft in ieder geval geen politieke ervaring te hebben. Iemand uit het bedrijfsleven is ook welkom. Als hij of zij maar wel voldoet aan een “paar” andere eisen:
Oprechte betrokkenheid, een breed netwerk, aanspreekbaar, doelgericht, een duidelijke visie, daadkrachtig en vernieuwend, zijn slechts een paar van de steekwoorden die in de profielschets worden genoemd.
De vertrouwenscommissie die de burgemeester in spé uiteindelijk zal kiezen is inmiddels ook benoemd. De vertrouwenscommissie in oprichting bestaat uit Heleen de Boer, Ruben Post, Klaas Verschuure, Kees Geldof, Eiko Smid, Michel Eggermont, Vincent Oldenborg, René Kuijper en Jan Wijmenga.
Na vaststelling van de profielschets en de benoeming van de vertrouwenscommissie door de gemeenteraad, zal de minister de vacature open stellen. Na sluiting van de openstellingtermijn voert de vertrouwenscommissie gesprekken met een aantal door haar geselecteerde kandidaten. Op advies van de vertrouwenscommissie besluit de gemeenteraad in het najaar van 2013 tot een aanbeveling aan de minister, waarna benoeming kan plaatsvinden per 1 januari 2014. De installatie en beëdiging van de burgemeester vindt plaats zo spoedig mogelijk na 1 januari 2014.
Op dit moment worden in “het circuit” de volgende namen het meest genoemd.
René Verhulst (was CDA-wethouder Utrecht, nu burgemeester van Goes)
Alexander Pechtold (fractievoorzitter D66)
Ben Swagerman (was hoofdofficier van justitie, nu vice-president securities KLM en VVD-senator)
Agnes Jongerius (was voorzitter van de FNV)
Femke Halsema (was fractievoorzitter Groen Links)
Jan van Zanen (was VVD-wethouder in Utrecht, nu burgemeester van Amstelveen)
quote:
Een maar toch? En daar loopt altijd genoeg volk rond als ik er kom.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:53 schreef speknek het volgende:
Gewoon bibliotheek komt niemand nog, en heb je er al een of twee van in de binnenstad
De Baron? Waar zit dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:40 schreef Nielsch het volgende:
SErieus, De Baron is de meest chille plek voor een snack na het stappen. Altijd gezellig.
Je bedoelt de UB?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een maar toch? En daar loopt altijd genoeg volk rond als ik er kom.
12 t/m 17 juli 2013quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:16 schreef d4v1d het volgende:
Hoe zit het met de piekenkermis bij de maliebaan? Ik kan alleen oude data op de website vinden..
Ja, het eten is er ook best lekker. Wel weinig keus, vis vlees of vegetarisch, het varieert wel en het is niet duur.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:28 schreef An_awesome_wave het volgende:
Mensen hier al bij klein Berlijn geweest? Helaas wel een groot hipster-gehalte, maar wel gratis livemuziek, je kan er lekker buiten zitten, flesjes Gulpener voor 1,80 en triple Karmeliet voor 3,50.
Wat zijn echte weizen dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:43 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ja, het eten is er ook best lekker. Wel weinig keus, vis vlees of vegetarisch, het varieert wel en het is niet duur.
En, ze hebben er ook echte Weizen.
Hmm zo dusquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:20 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk man, lijkt wel de Efteling in Utrecht.
Die en Weihenstephaner hebben ze daar, maar er zijn er nog veel meer.quote:
Vanmiddag hadden ze nog alleen Paulaner, tent is ok, goede locatie, veel bootjes en gezien dat je er ook kan aanleggen, perfect!quote:Op zondag 7 juli 2013 10:18 schreef Neelix het volgende:
[..]
Die en Weihenstephaner hebben ze daar, maar er zijn er nog veel meer.
Echte Weizen komen uit omgeving van München waar ze nog het Reinheitsgebot hebben. Dus je bier bestaat echt maar uit 3 bestanddelen.
Paulaner vind ik de beste, weihenstephaner is populairder hier in nl.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:15 schreef bork het volgende:
[..]
Vanmiddag hadden ze nog alleen Paulaner, tent is ok, goede locatie, veel bootjes en gezien dat je er ook kan aanleggen, perfect!
Het Weizen verhaal van bovenstaande poster rammelt aan alle kanten maar vooruit.
Als je het wilt weten -> http://de.wikipedia.org/wiki/Weizenbier?uselang=nl
Herinner je Utrecht op FB,quote:Op zondag 7 juli 2013 21:01 schreef Ireth het volgende:
Dit vind ik wel grappig, Menu van de Week, uit het Utrechtsch Nieuwsblad. 7 augustus 1939.
[ afbeelding ]
Iemand die Jever in zijn koelkast heeft is per definitie een heldquote:Op zondag 7 juli 2013 21:30 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Paulaner vind ik de beste, weihenstephaner is populairder hier in nl.
Reinheitsgebot telt volgens mij overal in Duitsland? Sowieso Duits bier ruled. Mijn koelkast staat standaard vol met bit, paulaner en jever
quote:Op zondag 7 juli 2013 22:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Herinner je Utrecht op FB, [ afbeelding ].
Toffe foto's komen er elke dag binnen he?
Veel uit de buurt ook.
Welkom in dit topic.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:55 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi! Ik woon sinds 1,5 week ook in Utrecht, op de UithofKom er wel al langer en heb een tijdje in de buurt gewoond, maar nu dus officieel Utrecht. Dus nu vind ik het wel tijd om dit topic te volgen
Witbier is geen Weizen en Weizen is geen witbier.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:47 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb het niet zo op witbier, al vind ik die van Oudaen wel te doen.
Weet ik. Heeft brouwer van Oudaen uitgelegd. Okee, ik heb het niet zo op Weizen. Nou goed.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Witbier is geen Weizen en Weizen is geen witbier.Heiden.
De Baron zit op de Donkere Gaard. Altijd gezellig dronken lui binnen. Iedereen lult met iedereen. Laatst nog een hele groep bezopen meisjes uit Wales en Schotland die iedereen wisten te vermaken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:11 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
De Baron? Waar zit dat?
Ik haal altijd mijn after-stappen-snack bij de shoarma tent bij ons beneden. Inmiddels soort van vaste klant zodat ik korting krijg.
Pics.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laatst nog een hele groep bezopen meisjes uit Wales en Schotland die iedereen wisten te vermaken.
We kunnen trots zijn op zo'n uniek festival op een prachtige locatie bij het paradepaardje van de stad (de universiteit).quote:Festival deBeschaving wil gezichtsbepalend worden
Na een nagenoeg uitverkochte editie van Festival deBeschaving, durft directeur André Baars het aan om verder te groeien. "We hebben dit niet eerder meegemaakt, dus we zijn in een euforische stemming", zegt hij tegen NU.nl.
"De formule was er al, maar we weten het verhaal nu pas echt goed vertellen", aldus Baars. "Je moet eerst een paar jaar je publiek opbouwen."
Zaterdag waren er circa zevenduizend bezoekers op het festivalterrein in de Botanische Tuinen in Utrecht, tweeduizend meer dan vooraf verwacht.
"Dit jaar is er een goede vibe, een goede programmering en het weer zit mee", vertelt de festivaldirecteur. "De campagne sluit beter aan bij wat we aan het doen zijn, het totaalplaatje klopt. Het is helemaal in balans." Naast diverse kleine podia, bood het hoofdpodium ruimte aan acts als Kensington, Laura Jansen en Alphabeat.
"Eigenlijk kan het terrein tienduizend man aan, maar we gaan het niet volstampen", zegt Baars stellig over de capaciteit van het terrein vol uitheemse planten. "Dat past niet in het concept en we zijn ook geen geldwolven, dus we willen het hierbij laten. Het mag van mij drie dagen worden."
Productiekosten
"Het financiële voordeel is dat we de productiekosten kunnen spreiden, waardoor het festival dus eigenlijk goedkoper wordt om te produceren", vertelt hij over zijn ambitie er een meerdaags festival van te maken. "Ik heb het nooit eerder gedurfd, ik wilde eerst een keer uitverkopen. Dat was oorspronkelijk de onderliggende gedachte."
"De is rest is ambitie; groeien, ontwikkelen en iets moois maken voor de stad. We willen het gezichtsbepalende festival van Utrecht worden. Je hoeft dan geen zestigduizend man te trekken, maar inhoudelijk moet het een fantastisch festival zijn waar iedereen bij wil zijn."
Mag jij mij zeggen waar dat rammelt. Echt Weizen komt uit Bavarie (vooral omgeving München), en Reinheitsgebot betekent toch echt dat er maar 3 ingredienten (naast water) in mogen zitten.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:15 schreef bork het volgende:
[..]
Vanmiddag hadden ze nog alleen Paulaner, tent is ok, goede locatie, veel bootjes en gezien dat je er ook kan aanleggen, perfect!
Het Weizen verhaal van bovenstaande poster rammelt aan alle kanten maar vooruit.
Als je het wilt weten -> http://de.wikipedia.org/wiki/Weizenbier?uselang=nl
Ben jij marketeer bij de uni?quote:Op maandag 8 juli 2013 08:15 schreef speknek het volgende:
paradepaardje van de stad (de universiteit).
Nee ik werk zelfs bij een concurrentquote:
1) Echt Weizen is geen bestaand type productquote:Op maandag 8 juli 2013 09:53 schreef Neelix het volgende:
[..]
Mag jij mij zeggen waar dat rammelt. Echt Weizen komt uit Bavarie (vooral omgeving München), en Reinheitsgebot betekent toch echt dat er maar 3 ingredienten (naast water) in mogen zitten.
Nee klopt, ik bedoel inderdaad Hefeweizen, wat de traditionele vorm van Weizen is.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:05 schreef bork het volgende:
[..]
1) Echt Weizen is geen bestaand type product
2) Weizen is gewoon tarwebier, Hoegaarden is in principe ook een Weizenbier alleen wij noemen het niet zo.
3) Bavarie?? Ik neem aan dat je Beieren bedoelt.
Ik neem aan dat je het hebt over Bayerisches Weizenbier.
http://www.duic.nl/nieuws(...)er-trekt-zich-terug/quote:Gemeenteraad wil Groen Rechts niet in vertrouwenscommissie burgemeester. “Er zou een collectief excuus moeten komen.”
Rene Kuijper, fractievoorzitter van het jonge Groen Rechts, heeft zich teruggetrokken van zijn positie in de vertrouwenscommissie. Over de leden van de commissie, die gaat over de nieuwe burgemeester, werd afgelopen donderdag gestemd. Kuijper kreeg daar twintig van de vijfenveertig stemmen tegen: een uitzonderlijk hoog aantal.
In de vertrouwenscommissie vindt de besluitvorming over de nieuwe burgemeester plaats onder strikte geheimhouding. Hoewel Kuijper nog net genoeg stemmen had voor een plek in de commissie, zegt hij hier niet meer aan deel te willen nemen: ”Dit is een serieuze commissie. Daar moet ik met een goed gevoel instappen, en zoals het er nu voorstaat zie ik me daar niet goed functioneren. Er zullen ook leden van de commissie zelf zijn die tegengestemd hebben.” In zijn persbericht schreef Kuijper: ”De fractie van Groen Rechts staat niet toe dat de benoeming van de burgemeester op een achterbaks politiek spelletje zal uitdraaien.”
Tegenstem eigenlijk ”not done”
In de vertrouwenscommissie zou volgens afspraak elke fractie vertegenwoordigd moeten zijn. Toch is er met twintig stemmen tegen het enige raadslid van Groen Rechts gestemd. Wie er tegen Kuijper gestemd heeft, is niet duidelijk, omdat de stemmen anoniem blijven. D66 raadslid Klaas Verschure: ”Eigenlijk zijn dit soort stemrondes niet meer dan een formaliteit, je stemt niet tegen, dat is not-done. Dit geeft ook aan waarom wij een gekozen burgemeester willen hebben: om dit soort achterkamertjespolitiek te voorkomen.”
”Een kinderachtig verhaal”
Raadslid Cees Bos van het CDA is bruusk over de zaak: ‘ Ik vind het onverstandig dat Kuijper niet plaats neemt in de commissie. Elke fractie moet gewoon vertegenwoordigd zijn in zo’n vertrouwenscommissie. Het is ook een kinderachtig verhaal dat een deel van de raad zich hier zo anoniem over uitgesproken heeft. Wat mij betreft mogen de raadsleden die tegen gestemd hebben in openheid en eerlijk opstaan en zichzelf zichtbaar maken. Als je zo’n signaal wil afgeven, dan moet je dat ook kenbaar maken. Zoals het nu gegaan is, dat doe je niet. Dat is niet chique”
Afwezigheid bij inleidende vergaderingen
Nadat Trots op Nederland in Utrecht uit elkaar viel in 2011, was Kuijper als zevende op de lijst de enige die nog de raad in wilde. De student geschiedenis en praktiserend boeddhist richtte toen de partij Groen Rechts op. Kuijper kan alleen maar vermoeden waarom er tegen hem is gestemd: ”Ik hoorde van mensen die zeiden voor gestemd te hebben, dat het wellicht lag aan het feit dat ik niet altijd aanwezig was. Misschien komt het doordat ik niet met deze partij de raad in ben gekomen, maar met een andere partij. Ik weet het niet.”
”Bied een excuus aan”
Michel Eggermont van de SP vindt de actie van de raadsleden ongeoorloofd: ”Ik vind wat er gebeurd is treurig, en al helemaal treurig dat Kuijper nu niet meer in de commissie plaats wil nemen. Het is aan de kiezers om hem te beoordelen, niet aan de raadsleden om onderling met elkaar af te rekenen.”
”Voor zover ik weet was de laatste keer dat iemand een vergelijkbare hoeveelheid tegenstemmen kreeg toen fractievoorzitter Vrees van het Nederlands Blok buiten de vertrouwenscommissie gehouden werd. Zelfs in zo’n geval is het aan de kiezer, niet aan de raad. Vanuit de grotere partijen zou een collectief excuus moeten komen. Dit brengt een smet op de raad en daar baal ik toch van.”
Geen commentaar
Het lukte DUIC niet om een raadslid te vinden die kenbaar wilde maken tegengestemd te hebben. Willem Buunk van de VVD en Bart Beerlage van de PvdA wilden niet te veel woorden kwijt over de situatie. Buunk: ”Stemmingen over personen zijn geheim. Het mag dan wel een formaliteit heten, maar het is aan iedereen vrij om te stemmen voor of tegen wie ze willen.” Beerlage wilde op de reactie van fractievoorzitter Ruben Post wachten. Post was niet te bereiken.
Maar ze blijven vasthouden aan een 2x2 Van Zijstweg. Slecht hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:21 schreef Neelix het volgende:
http://www.bouwpututrecht(...)noop-door-oost-west/
De Jaarbeurs heeft eindelijk bedacht wat ze willen gaan doen. Het wordt Oost-West, wat betekent dat het parkeren bijna allemaal via de Overste-den-Oudenlaan gaat en niet via de van Zijstweg. Scheelt weer een hoop auto's richting Jaarbeursplein.
In het artikel wordt ook meteen aangegeven dat de bioscoop pas in 2016 klaar zal zijn (vorige week was het nog 2015) en dat er over Holland Casino nog helemaal niets duidelijk is.
Lijkt me dat ze dat niet kunnen volhouden. Ook een mooie actie van de Jaarbeurs om dan uiteindelijk de Rabobank als boeman af te schilderen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar ze blijven vasthouden aan een 2x2 Van Zijstweg. Slecht hoor.
Waar?quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:58 schreef B.ertha het volgende:
Hallo toekomstige stadgenoten! Ik ga verhuizen naar Utrecht
Welkom in de leukste stad van Nederland!quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:58 schreef B.ertha het volgende:
Watervogelbuurtquote:
Ter voorbereiding van de vergadering stel ik me graag even voor: Ik ben een ontzettend aantrekkelijke jongedame die niet alleen heel gezellig is maar ook goed kan koken en bakken. Niet dat ik de commissie daarmee wil bevooroordelen hoorquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:05 schreef speknek het volgende:
Wie zit de ballotagecommissie voor? Ik wil wel notuleren.
Dankquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:31 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Welkom in de leukste stad van Nederland!
Zoeyzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:31 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Welkom in de leukste stad van Nederland!
Pics of your tits or it didn't happen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:34 schreef B.ertha het volgende:
Ter voorbereiding van de vergadering stel ik me graag even voor: Ik ben een ontzettend aantrekkelijke jongedame
Welkom!quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:58 schreef B.ertha het volgende:
Welkom, buurvrouw! Daar woon ik ook.quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Welkom, buurvrouw! Daar woon ik ook.
Overigens ben ik een aantrekkelijke jongeman, maar dat terzijde.
Klopt, dit was trouwens de rechtse arm van het Utrechtse kerkenkruis.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:
Gisteravond voor het eerst een Paulus gedronken van de Utrechtse (Okee, De Meernse) brouwerij De Leckere. Echt lekker en een aanrader! Afgelopen week ook een uitleg gehad van een van de eigenaren. Het Paulusbier dat zij brouwen komt van een eeuwenoud recept uit de Utrechtse Paulusabdij. Toen het Utrechts Archief dit recept vond kwamen zij op het idee om het bier weer te gaan brouwen en De Leckere wilde daar graag aan meehelpen. Ik vond het een leuk verhaal.
Op de Nieuwegracht heb je trouwens nog de toegangspoort tot de vroegere Paulusabdij:
[ afbeelding ]
haha wil juist op maximum speed mijn studie voltooienquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:00 schreef Silenus het volgende:
Belangrijkste tip: ga vooral niet OP de Uithof wonen! Dat is om te wonen natuurlijk de hel op aarde. Een universiteitsterrein waar alleen n00bs wonen die zo ver mogelijk van kroegen willen blijven en gewoon lekker snel op hun opleiding willen komen. Totaal niet gezellig.
Probeer een kamer te vinden in Wittevrouwen of nabij Wilhelminapark. Beetje levendiger allemaal.
(Tenzij je gewoon echt maximum speed je studie wil voltooien zonder leuke dingen daarnaast...dan moet je lekker op de Uithof gaan wonen.)
Als je op de Uithof wilt wonen moet je je inschrijven bij de SSH. Volgens mij gaan alle woningen op de Uithof via deze organisatie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:08 schreef cupcakes95 het volgende:
[..]
haha wil juist op maximum speed mijn studie voltooien![]()
Hou niet zo van stappen en uitgaan, gewoon gezellig met huisgenoten op de bank films kijken of samen eten en koken ofzo! Dus ga denk ik wel OP de uithof wonen, maar probleem is dat daar nauwelijks kamers beschikbaar zijn.. heeft iemand nog kennis over het verscihl tussen Cambridgelaan/ De Bisschoppen of andere plekjes op de Uithof?
@Silenus: heel erg bedankt voor je reactie
thanks, maar ben al ingeschreven bij SSH (en woningnet)quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je op de Uithof wilt wonen moet je je inschrijven bij de SSH. Volgens mij gaan alle woningen op de Uithof via deze organisatie.
http://www.sshxl.nl/
Nouja, zie de rest van mijn bericht. Heel veel meer kun je niet doen denk ik. Hier in dit topic acht ik de kans dat je een kamer gaat vinden heel erg klein trouwens. Zo zie ik best nog wel eens wat voorbij komen op Facebook, maar dan tip ik meestal teamgenoten die op zoek zijn naar een kamer en niet iemand van FOK! die ik niet ken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:14 schreef cupcakes95 het volgende:
[..]
thanks, maar ben al ingeschreven bij SSH (en woningnet)
dankjewel voor je adviesquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja, zie de rest van mijn bericht. Heel veel meer kun je niet doen denk ik. Hier in dit topic acht ik de kans dat je een kamer gaat vinden heel erg klein trouwens. Zo zie ik best nog wel eens wat voorbij komen op Facebook, maar dan tip ik meestal teamgenoten die op zoek zijn naar een kamer en niet iemand van FOK! die ik niet ken.
Dat gezegd hebbende, succes met je zoektocht!
Ik weet niet meer precies hoe het werkt met de SSH (heb er nooit via gehuurd, maar mijn ex wel een tijd). Als ik nu op de website van de SSH kijk en op Direct aanbod bekijken klik, dan zie ik Salamancapad 89 K02 staan. Dat is op de Uithof. Kun je daar niet op reageren dan?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:18 schreef cupcakes95 het volgende:
[..]
dankjewel voor je adviesben in dit topic niet op zoek naar een kamer, maar voor advies over wat het beste is om te doen, alles is nog nieuw en heb echt het idee dat ik maar wat aan het doen ben haha
Heb je nou de ASW niet eens meegepakt?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
Even vlug wat gekrabbeld, het is niet heel precies, niet haten.
Cue heel veel mensen die gaan haten.
[ afbeelding ]
Groen = gewoon doen.
Blauw = even per huis kijken of het wat voor je is.
Rood = moet je niet willen.
Maar Tuindorp blauw maken terwijl oog en al gewoon groen is?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Groen = gewoon doen.
Wit = neutraal, is ook prima.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:29 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Heb je nou de ASW niet eens meegepakt?![]()
Iedereen in Utrecht heeft toch wel eens 'in een zijstraatje' vd ASW gewoond
had daar overheen gekeken!! dankjewelquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe het werkt met de SSH (heb er nooit via gehuurd, maar mijn ex wel een tijd). Als ik nu op de website van de SSH kijk en op Direct aanbod bekijken klik, dan zie ik Salamancapad 89 K02 staan. Dat is op de Uithof. Kun je daar niet op reageren dan?
Helemaal top!! Dankjewel, zoiets zocht ikquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Groen = gewoon doen.
Ik weet nooit zo goed waar de scheidslijn van T-Oost en West loopt, en volgens mij heb je in Tuindorp iets meer last van de mensen uit Overvecht dan in Oog in Al van de mensen in Kanaleneiland, maar voor de rest zijn ze inderdaad erg vergelijkbaar, dat mag ook wel groen van mij.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:31 schreef zatoichi het volgende:
Maar Tuindorp blauw maken terwijl oog en al gewoon groen is?
En waar is je tekening met here be dragons? Die was veel leuker
En de basketbar. Ik vind de Uithof wel steeds beter worden, alhoewel ze nog een beetje een uitgaansgebied missen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:45 schreef Nielsch het volgende:
Bovendien is het niet compleet dood op de Uithof. Je kan 's avonds wat gaan drinken in de Cambridge Bar en in het weekend kan het best gezellig zijn op Olympos (als je een sport speelt dan).
Ja, wat ik op de Uithof altijd een gemis heb gevonden (en nog steeds) waren voorzieningen die ze op Uilenstede (VU, Amstelveen) al wel jaren hebben: centraal café, restaurant met studentenmaaltijden, theater, filmhuis, sportschool... (al hebben ze die laatste nu wellicht wel).quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:46 schreef speknek het volgende:
En de basketbar. Ik vind de Uithof wel steeds beter worden, alhoewel ze nog een beetje een uitgaansgebied missen.
Why not both?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:56 schreef speknek het volgende:
Star Trek the original series of Star Trek the next generation?
Ik woon in roodquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Groen = gewoon doen.
Als je nou gewoon zegt dat je 20 bent en je komt in een sexy Star Trek outfit naar de hospiteeravond dan zullen ze het vast niet meer erg vinden dat je 18 bent.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:49 schreef cupcakes95 het volgende:
haha bij appartement van Salamancapad willen ze helaas een huisgenootje van minimaal 20 jaar. Moet nog even 2 jaar wachten. wel een grappige inleiding:
Etage omschrijving
Etage bestaat uit apartementje met 2 kamers. Huisgenoot is een geek. Een aantal vragen die voorbij kunnen komen: 1. What's the meaning of life, the universe and everything? 2. Als je een groente was, wat voor groente zou je dan zijn? 3. Hou je van Marvel? 4. Wat vind je van Star Trek? 5. Game je? Hou je van zo nu en dan socializen en/of samen eten en geeken, en heb je deze vragen kunnen beantwoorden, voel je dan vooral geroepen om te komen hospiteren!
Je bent vergeten om De Bilt groen te kleurenquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Groen = gewoon doen.
Datquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:00 schreef Franknfurter het volgende:
Uithof haten is echt typisch iets voor mensen die nooit fietsenkwartiertje en je zit in het centrum, dus uitgaan is echt geen probleem. Daarnaast is de uithof gewoon goedkoop en is het prettig dat je dicht bij school zit. Alleen jammer dat we geen fatsoenlijke supermarkt hebben, die spar is echt kut.
Oh en we hebben bbq's op de grasvelden en het dakterras van confetti
Het ging toch om waar in Utrecht? Goed ik snap ook niet waarom Speknek ook Leidsche Rijn ingekleurd heeft, maar dat zal wel een vergissing zijn geweest.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:10 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Je bent vergeten om De Bilt groen te kleuren
Groen!!quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Groen = gewoon doen.
quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Zijn ook meer vrouwen dan mannen in Utrecht dus dan is het procentueel gezien ook niet gek dat er meer lesbo's dan homo's zijn.
Ken ook veel meer lesbo's dan homo's moet ik zeggen, al komt dat deels doordat ik rugby speel en het merendeel van het vrouwenteam de vrouwenliefde bedrijft. Als mannen zitten we op het veld en na de wedstrijd graag aan elkaar (al dan niet naakt), maar als we dan weer naar huis gaan worden we weer gewoon straight.
Tot je een chick scoort, ja lekker 2KM dronken naar huis fietsen met een chick achterop of 30 euro voor een taxi betalen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:00 schreef Franknfurter het volgende:
Uithof haten is echt typisch iets voor mensen die nooit fietsenkwartiertje en je zit in het centrum, dus uitgaan is echt geen probleem. Daarnaast is de uithof gewoon goedkoop en is het prettig dat je dicht bij school zit. Alleen jammer dat we geen fatsoenlijke supermarkt hebben, die spar is echt kut.
Oh en we hebben bbq's op de grasvelden en het dakterras van confetti
gewoon bij haar natuurlijk, kun je tenminste weg wanneer je wil.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:33 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Tot je een chick scoort, ja lekker 2KM dronken naar huis fietsen met een chick achterop of 30 euro voor een taxi betalen.
Damn zeg, 2 KM fietsen, wat moet jouw leven zwaar zijn. Bovendien regel je voor 10 euro gewoon een taxi buiten die oplichters van UTC, zat kleinere taxibedrijfjes die voor dat bedrag rijden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:33 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Tot je een chick scoort, ja lekker 2KM dronken naar huis fietsen met een chick achterop of 30 euro voor een taxi betalen.
Dan moet je maar wat harder doortrappen. De Uithof is trouwens 4 KM van het Janskerkhof af.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:50 schreef Nielsch het volgende:
Als je wilt neuken kan 2 km best lang zijn.
Je hebt alle chicks in je huidige buurt al gehad?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Silenus het volgende:
Ik ga volgende week trouwens verhuizen naar de Stadhouderslaan, vlakbij het Wilhelminapark. Na 8 jaar weer iets nieuws.
Oostquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Silenus het volgende:
Ik ga volgende week trouwens verhuizen naar de Stadhouderslaan, vlakbij het Wilhelminapark. Na 8 jaar weer iets nieuws.
Huur. Kopen vind ik eng, abject en infaam. (Ook met mijn salaris.quote:
Ik had mijn jachtgebied jaren geleden al uitgebreid tot ver in de buitenwijken van 't Sticht.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Je hebt alle chicks in je huidige buurt al gehad?
psst your line is "Original Series over Next Generation but Picard over Kirk"quote:
Zeker in Oost.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:56 schreef Silenus het volgende:
[..]
Huur. Kopen vind ik eng, abject en infaam. (Ook met mijn salaris.)
And nothing over DS9.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:58 schreef speknek het volgende:
[..]
psst your line is "Original Series over Next Generation but Picard over Kirk"
Nee het was mijn grote ideele hart te na niet te waarschuwen voor Leidsche Rijn.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het ging toch om waar in Utrecht? Goed ik snap ook niet waarom Speknek ook Leidsche Rijn ingekleurd heeft, maar dat zal wel een vergissing zijn geweest.
Ik hoop dat je dit dan regelt via Woningnet en niet particulier. Minstens 800/900 euro aan huur betalen voor een kippenhok is pas abject en infaam, voor minder heb je dan een hypotheek.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:56 schreef Silenus het volgende:
[..]
Huur. Kopen vind ik eng, abject en infaam. (Ook met mijn salaris.)
Waar heb je voor minder een hypotheek, in Overvecht?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit dan regelt via Woningnet en niet particulier. 800/900 euro aan huur betalen voor een kippenhok is pas abject en infaam, voor minder heb je dan een hypotheek.
Kanaleneiland!quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar heb je voor minder een hypotheek, in Overvecht?
Oooh, is meer dan prima.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:07 schreef Silenus het volgende:
Ik ga nog met huisgenoten wonen, want zit niet heel vast in mn huidige baan en wil niet bijv. over een half jaar ineens voor verrassingen komen te staan. Mocht ik iets nieuws (qua werk)vinden, kan ik uiteindelijk weer ergens anders gaan wonen.
Nu betaal ik 450 voor 35m2, met een tuintje. Prima te doen.
Voor een vierkamerappartement van 60m2 in de Rivierenwijk betaalden wij destijds 440 euro per maand netto op een hypotheek van 165.000 euro.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Jouw usernamequote:
Voor een grappig startersappartementje in Wittevrouwen was dat rond de 500 euro, ja. Particulier huren is wel het domste wat je kunt doen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat kun je wel mooi zeggen, maar met een tijdelijk contract en een bovenmodaal salaris, gaat zowel kopen als sociaal huren niet lukken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Voor een grappig startersappartementje in Wittevrouwen was dat rond de 500 euro, ja. Particulier huren is wel het domste wat je kunt doen.
Een grappig startersappartementje kopen bij dalende huizenprijzen ookquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Voor een grappig startersappartementje in Wittevrouwen was dat rond de 500 euro, ja. Particulier huren is wel het domste wat je kunt doen.
Is toch win/win.. tot aan volgend jaar blijft het alsmaar zakken. Koop je nu en wil je er later vanaf, dan raak je je huis in een populaire wijk wel weer kwijt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Een grappig startersappartementje kopen bij dalende huizenprijzen ook.
Ja makkelijk zeggen, maar hoeveel mensen kunnen tegenwoordig geen hypotheek krijgen....quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Particulier huren is wel het domste wat je kunt doen.
Uhm ja maar dan zit je met restschuld, heb je nog niks afgelost, dus een dure 'huur' en ben je de kosten koper kwijt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Is toch win/win.. tot aan volgend jaar blijft het alsmaar zakken. Koop je nu en wil je er later vanaf, dan raak je je huis in een populaire wijk wel weer kwijt.
Ik heb mijn appartement via kamernet gevondenquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:23 schreef dotKoen het volgende:
Heb het al eerder geroepen, maar als jullie nog tips hebben om een goed startersappartement te huren: graag.
Kijk eens of je een dealtje kan sluiten met K&W / hoe ons huis verkoopklaar te makenquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:23 schreef dotKoen het volgende:
Heb het al eerder geroepen, maar als jullie nog tips hebben om een goed startersappartement te huren: graag.
Soms zijn er projecten van investeerders die in Wittevrouwen een pand mooi opknappen en onderverdelen in startersappartementen. Prijzen van 80.000 tot 110.000 geloof ik, ik ben in twee panden wezen kijken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Uhm ja maar dan zit je met restschuld, heb je nog niks afgelost, dus een dure 'huur' en ben je de kosten koper kwijt.
Overigens wel knap, wist niet dat er nog zulke goedkope appartementen waren. In ieder geval niet op de plekken waar ik had gekeken.
Studeer je nog of pas afgestudeerd?quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:23 schreef dotKoen het volgende:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:26 schreef dotKoen het volgende:
Studeer nog, ben bijna afgestudeerd en begin (onder voorbehoud) 1 dec of 1 jan in UMC Utrecht. In dat MAX mag ik trouwens niet wonen (niet in Utrecht gestudeerd).
Bij station Overvecht wordt het Mariakwartier volgens mij dit jaar nog opgeleverd. Zijn diverse nieuwbouw appartementen, maar geen idee hoe ze qua werving van huurders nu zitten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:23 schreef dotKoen het volgende:
Heb je al geinformeerd bij bureau huisvesting op het UMC? Door de hele stad heeft het UMC kamers (zowel met eigen keuken/douche als zonder) zitten waar medewerkers maximaal 3 jaar in mogen wonen, Het zijn kleine vertrekken dus vast niet hetgene wat je zoekt maar zo win je wel tijd voor het zoeken naar iets groters.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:26 schreef dotKoen het volgende:
Studeer nog, ben bijna afgestudeerd en begin (onder voorbehoud) 1 dec of 1 jan in UMC Utrecht. In dat Maxx mag ik trouwens niet wonen (niet in Utrecht gestudeerd).
Dat zouden wij niet moeten willen met zijn allen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dan woon je alsnog op fietsafstand maar wel dicht in de buurt van Paul.
thanks! Maar:quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Heb je al geinformeerd bij bureau huisvesting op het UMC? Door de hele stad heeft het UMC kamers (zowel met eigen keuken/douche als zonder) zitten waar medewerkers maximaal 3 jaar in mogen wonen, Het zijn kleine vertrekken dus vast niet hetgene wat je zoekt maar zo win je wel tijd voor het zoeken naar iets groters.
je zou ook in Zeist kunnen informeren maar een appartementje klik. Dan woon je alsnog op fietsafstand maar wel dicht in de buurt van Paul.
First world problemsquote:Inkomens gegevens, het gezamelijke inkomen mag niet boven de ¤ 34.229,- komen
Oh, ik dacht eerst dat je het over die daktuin had maar dit is weer iets anders zie ik net.quote:
Ah ja, maar had je al bij het huisvestingsbureau geinformeerd?quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:05 schreef dotKoen het volgende:
[..]
thanks! Maar:
[..]
First world problems
Vanwege de schaal waar je inkomt? Als dat niet aan de orde is dan zou ik als ik jou was gewoon even bellen, genoeg Nederlanders (in uiteenlopende functies) die zo een tijdelijk onderkomen weten te vinden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:14 schreef dotKoen het volgende:
Tijd geleden wel op intranet gekeken, kwam als Nederlander niet in aanmerking geloof ik. Maar zal nog eens kijken.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Heb je al geinformeerd bij bureau huisvesting op het UMC? Door de hele stad heeft het UMC kamers (zowel met eigen keuken/douche als zonder) zitten waar medewerkers maximaal 3 jaar in mogen wonen, Het zijn kleine vertrekken dus vast niet hetgene wat je zoekt maar zo win je wel tijd voor het zoeken naar iets groters.
je zou ook in Zeist kunnen informeren maar een appartementje klik. Dan woon je alsnog op fietsafstand maar wel dicht in de buurt van Paul.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zouden wij niet moeten willen met zijn allen.
Geen idee hoe het daar wonen is. Heb wel altijd het idee dat je in een groene omgeving zit.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef droommoord het volgende:
Ik ga volgend jaar als eerstejaars student in lunetten-noord wonen, is dat een leuke beurt? Hebben jullie nog tips ofzo?
Niks mis mee. Wonen best veel studenten in Lunetten. Het is wel een kwartier fietsen van de stad ofzo, dat kan 's nachts nogal eens vervelend zijn. Het is een woonwijk, verder gebeurd er niet zo heel veel. Geen kroegen of iets dergelijks. Welkom in Utrecht.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef droommoord het volgende:
Ik ga volgend jaar als eerstejaars student in lunetten-noord wonen, is dat een leuke beurt? Hebben jullie nog tips ofzo?
Beatrixpark is alleen niet zo heel leuk. Het is vooral een 'wild'park waar ze het gras hoog laten groeien. Een park waar mensen met hun hond gaan lopen. Het is dus niet echt een ligpark waar je kunt BBQ'en helaas. Heb ooit een voorstel gedaan bij de gemeente om een deel van het Beatrixpark zo in te richten dat het wel geschikt is om op een lekkere dag naartoe te gaan met je kleedje en een krat bier. Een beetje a la Griftpark, Lepelenburg, Julianapark en Wilhelminapark. Nooit iets gehoord natuurlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:36 schreef droommoord het volgende:
Dankjewel allemaal! Dat kwartiertje naar de stad vind ik niet erg. Gewoon een rustige wijk dus, voor mij het fijnste. Me vrienden maak ik toch wel op mijn studie/ in mijn huis
Over dat groene, ik woon dan naast het beatrixpark, dus je hebt wel gelijk :p
in de depressieve dagen wel, lekker geitjes voeren.quote:Op maandag 15 juli 2013 07:59 schreef Nielsch het volgende:
Kinderboerderij in Lunetten is trouwens ook wel tof, maar daar heb je als student weinig aan.
Of vermoorden.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:31 schreef droommoord het volgende:
[..]
in de depressieve dagen wel, lekker geitjes voeren.
quote:
De hele spar zat al vol met 16-jarige Ijslandse dames ja, maar ik val niet op jonger helaasquote:Op maandag 15 juli 2013 22:22 schreef Gesloten het volgende:
Dit is wel je kans om een zestienjarige Bulgaarse kogelstootster aan de haak te slaan!
quote:Op maandag 15 juli 2013 22:04 schreef droommoord het volgende:
[..]![]()
hebben ze ook varkens? ik ben niet zo avontuurlijk, maar gratis vlees is altijd welkom
Zeg dan maar ajuus tegen suus.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:19 schreef Ireth het volgende:
[..]
Of ze er nu nog loopt weet ik niet, maar 2 jaar geleden hadden ze "Suus" rondlopen
[ afbeelding ]
Dankje, Zanzi is wel heel ver fietsen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:33 schreef Specularium het volgende:
22:00 volgens mij.
Zanzi is tot 3:00 open.
Nee, ik heb er wel een keer een werkborrel gehad en ben er 's avonds eens binnen gelopen om wat te drinken. Het is vrij hip en chique... De sfeer vond ik niet heel gezellig. Maar goed, geen idee hoe het eten is, waarschijnlijk wel goed.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:49 schreef Matip het volgende:
Iemand ervaring met restaurantje San Siro? Morgenavond gereserveerd, weet niet zo goed wat ik moet verwachten.
Ja, wat irritant. Wil een universiteitsgebouw in, afgesloten voor die kindjes, moest ik omlopenquote:Op maandag 15 juli 2013 22:19 schreef Franknfurter het volgende:
Schijt EYOFKinderen lopen hier de hele dag te puberen op de Uithof, harde muziek, veel gekrijs, gooien met dingen. Had de ssh vast even geen rekening mee gehouden
Serieus, nemen ze al die stenen en bordjes dan mee terug naar hun thuisland?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, wat irritant. Wil een universiteitsgebouw in, afgesloten voor die kindjes, moest ik omlopen
En alle parkeerplaatsen zijn gejat door ze.
quote:De politie in Utrecht onderzoekt een vermoedelijk valse melding over een drenkeling in het Amsterdam-Rijnkanaal. Bij de reddingsactie rukten hulpdiensten massaal uit en werd ook een helikopter ingezet.
Bij de reddingsactie in de nacht van dinsdag op woensdag rukten hulpdiensten massaal uit. Maar het lijkt een wraakactie te zijn van mensen op het woonwagenkamp aan de Kanaalweg, meldde de politie donderdag.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, ik heb er wel een keer een werkborrel gehad en ben er 's avonds eens binnen gelopen om wat te drinken. Het is vrij hip en chique... De sfeer vond ik niet heel gezellig. Maar goed, geen idee hoe het eten is, waarschijnlijk wel goed.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:38 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Heb er jaren geleden gegeten en toen was het wel oke vond ik. Enige wat me bij is gebleven dat er veel dezelfde ingredienten gebruikt werden in verschillende gerechten.
Thanks voor de reacties, zal jullie op de hoogte houden morgen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:43 schreef Vanyel het volgende:
Jaar of 2 geleden heel lekker gegeten, fijne bediening.
NWS / Mogelijke wraakactie woonwagenkampquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:22 schreef Neelix het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)g-woonwagenkamp.html
[..]
Verbaasde mij ook, maar er ligt een heel fijn fietspad aangelegd tussen het zand en hekken nu.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:52 schreef Q. het volgende:
Oooh, is de Westerkade wel weer open? Dacht dat die ook gewoon dicht zou blijven deze periode.
De zomervakantie is weer begonnen en er rijden weer treinen naar het spoorwegmuseum. Dus ze zullen daar wel eentje ingezet hebben.quote:
Ohja natuurlijk, even vergeten.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:57 schreef Neelix het volgende:
[..]
De zomervakantie is weer begonnen en er rijden weer treinen naar het spoorwegmuseum. Dus ze zullen daar wel eentje ingezet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |