abonnement Unibet Coolblue
pi_127582612
beste Fokkers,

mijn huis staat nu bijna een jaar te koop en we hebben al veel gedaan. verfje hier en daar, alles netjes afgewerkt, zoveel mogelijk persoonlijke spullen weggehaald, etc. de standaard dingen.

nu willen we in de zomer weer wat kluswerk verrichten om eventuele problemen op te lossen, maar we kunnen wel wat advies gebruiken over wat we moeten doen om ons huis onweerstaanbaar te maken.

in ieder geval wordt de rode muur een andere kleur. maar wat zouden jullie nog meer doen?

hier staan onze foto's:

http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-48438115-jutfaseweg-175/

alvast bedankt voor de tips.
pi_127582977
ik vind het best een leuke woning eerlijk gezegd. Het ziet er op de foto's netjes en schoon uit.

Alleen
- Lijkt meer op een studentenwoning met de slaapkamer in je woonkamer en qua aantal kamers. Daar is niks mis mee, maar het is absoluut niet "groeibestendig" (qua vriend of vriendin en/of kind). Ik denk dat dat dan ook het grootste punt is waarom mensen geen bod doen. Het is prima als je net klaar bent met je studie, alleen wordt het snel te klein.

Daarnaast ook nog
- parkeren? Kan dat dichtbij?
- geiser en gaskachels. Kun je er geen CV in aanleggen?
pi_127583202
Eens met wat VoiD zegt. Verder denk ik dat de indeling wel afschrikt. Ik denk dat beneden een zithoekje met evt. een klein eettafeltje en dan boven slaapkamer + studeerhoek aantrekkelijk is. Toch meer naar een standaardingeling dus. Misschien kun je boven ook meerdere ruimtes creëren door een scheidingswandje, kamerscherm, kast in het midden o.i.d.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_127583239
Foto's op funda zijn grotendeels staand, liggend creeert veel grotere ruimte gevoelsmatig. Nu lijkt alles kleiner dan het is. Verder vind ik het ook een leuke starterswoning waar in Utrecht echt een tekort aan is. Foto's ook beter belichten (met name de keukenfoto) lijkt nu donker smal stukje (wellicht is het zo, maar dit benadrukt het alleen maar)

Zou wel even de inrichting omgooien, geen bank boven neerzetten e.d.
pi_127583268
Met hierboven.

Ik zou het in de markt zetten als studentenwoning / eenpersoons woning. Feit is dat het op de foto's enorm klein aandoet, iedereen boven de 25 hier niet gaat zitten met twee personen.

PS. Haal die foto met dat onkruid in die steeg weg.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:53:07 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_127583370
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:50 schreef Wokkel het volgende:

PS. Haal die foto met dat onkruid in die steeg weg.
En het onkruid zelf ;)
Ok stelletje hokboeren
pi_127584148
't ziet er heel mooi uit, maar het is wel een piepklein huisje voor dat geld. Ik zou in ieder geval 3/4 van alle meubels eruit halen want die benadrukken alleen maar hoe klein het is. Ook op de plattegrond alleen de ruimtes, de keuken en de badkamer weergeven, verder geen meubels etc.

Verder geen kosten aan maken, netjes schoonhouden en hopen op betere tijden.
pi_127585398
quote:
Op 5 minuten van ledig erf
Ik snapte die openingszin niet :? Wat is ledig erf, en wat heeft het als voordeel dat het 5 minuten van je huis is?
pi_127585481
goede suggesties sofar.

een cv aanleggen kan nodig zijn, en is mogelijk, maar dan moet er een grote verbouwing aan te pas komen, en dat doen we liever niet meer.

hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.

indeling kunnen we wel veranderen, als dat hetgene is waar mensen tegenaan hikken. wel is na 13 jaar wonen gebleken dat dit de beste indeling is, zelfs voor 2 personen. maar ik kan me voorstellen dat de non-conventionele aanpak mensen afschrikt.

p.s. ledig erf is een heel gezellig uitgaansgebied met cafeetjes en restaurantjes. heel bekend onder utrechtenaars.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:58:19 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127585526
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik snapte die openingszin niet :? Wat is ledig erf, en wat heeft het als voordeel dat het 5 minuten van je huis is?
Ik denk dat het met hoofdletters moet.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:43:01 #11
325863 Krisp
Like.no.other
pi_127587027
Ik zoek in utrecht naar een huis in en iets boven deze prijsklasse en eerlijkheidshalve staan er leukere huizen in Utrecht te koop voor dit geld. Als je er al 13 jaar woont kan ik maar 1 ding adviseren: haal 20.000-30.000 euro van de vraagprijs af. Dan is hij zo weg.
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 17:45:36 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_127587118
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef sanderzv het volgende:
goede suggesties sofar.

een cv aanleggen kan nodig zijn, en is mogelijk, maar dan moet er een grote verbouwing aan te pas komen, en dat doen we liever niet meer.

hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.

indeling kunnen we wel veranderen, als dat hetgene is waar mensen tegenaan hikken. wel is na 13 jaar wonen gebleken dat dit de beste indeling is, zelfs voor 2 personen. maar ik kan me voorstellen dat de non-conventionele aanpak mensen afschrikt.

p.s. ledig erf is een heel gezellig uitgaansgebied met cafeetjes en restaurantjes. heel bekend onder utrechtenaars.
Mwah, cv aanleggen al een grote verbouwing noemen ? :)
Dat moet toch wel meevallen qua investering ?
pi_127587831
De felle kleuren weghalen. Jammer dat ook in die vloer gekleurde vakken zitten dat maakt het allemaal een beetje druk omdat het allemaal op je af komt. Kan je die donkere niet onder je meubels leggen?:P dan zie je ze niet!
Maak het allemaal wat frisser, lichter en strakker!

Het huis moet maar net zijn waar je naar opzoek bent, als die mensen moeilijk te vinden zijn moet je het zo aantrekkelijk/makkelijk mogenlijk maken om er te gaan wonen zodat de nieuwe bewoners er zo in kunnen!

Mooie eettafel ook, maar misschien net iets te groot waardoor de ruimte nog kleiner lijkt.
Is het misschien mogenlijk door de tafel weg te halen en een kleine zithoek te maken? Ik zie daar ook een donkere muur, maak alles neutraal dan oogt het ruimer :)
Haal die bank boven weg en zet daar desnoods je eettafel neer met een bureaustoel als zogenaamde ruime werkplek.
Maak er ook een mooie opbergruimte met een kast ofzo, zo'n woning vraagt om praktische opbergruimten.

Ook de rode muur weghalen en als het mogenlijk is, haal die donkere gordijnen weg dit houdt daglicht tegen en de ramen lijken kleiner. Koop gewoon lichte kant en klaar gordijnen bij de leenbakker of xenos en knip ze eventueel op maat met een strijkstripje aan de achterkant vastmaken.
pi_127587915
@Krisp

er zijn natuurljik altijd leukere huizen te krijgen. maar aan de andere kant heb je hier een echt huis, dichtbij het centrum en rustig gelegen in een goede buurt. Het is geen appartement in overvecht of Kanaleneiland. maar goed dit moet geen verkooppraatje worden.
zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.

@vonkenboer.
prijstechnisch is de verbouwing niet zo heel ingrijpend, maar als je dan bedenkt dat het hele plafond en waarschijnlijk de vloer boven eruit zal moeten voor de leidingen, en de muren aangepast en gestukt voor het weghalen van de schoorsteen ben je wel je hele huis overhoop aan het halen. als we dat doen, dan moeten we eerst in ons nieuwe huis zitten. en we verkopen het liever eerder :)

@deadly kiss
goeie tips, is erg in de richting waarin we zelf ook aan het denken waren.
pi_127590346
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef sanderzv het volgende:

zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.
daar gaat het al fout.
je moet niet kijken naar wat de woning 13jaar geleden waard was. maar wat het nu waard is. dat is een minder dan 13jaar geleden. is dat verlies? nee, je hebt al die tijd in de woning gewoond en dat heeft ook zijn waarde.

verder ben ik wel eens met de eerdere reacties.
het komt nu klein en druk over. minder/kleinere meubels en neutrale kleuren. foto's liggend ipv staand.
plattegrond erbij vind ik trouwens wel een groot pluspunt, al zijn de ingetekende meubels misschien iets teveel.
pi_127590445
liggen die taptijt tegels boven los? dan zou je de donkere vlakken eventueel onder het bed ofzo kunnen plaatsen in in de ruimte zelf alleen lichte vlakken.
pi_127594684
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef sanderzv het volgende:
hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.
Het hoeven natuurlijk ook niet echt twee kamers te worden, maar je kan wel laten zien dat het qua ruimte mogelijk zou zijn. Bijvoorbeeld door een kast in het midden of een scheiding op een andere manier. Misschien zo'n open vakkenkast?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 9 juni 2013 @ 22:24:38 #18
325863 Krisp
Like.no.other
pi_127600770
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef sanderzv het volgende:
@Krisp

er zijn natuurljik altijd leukere huizen te krijgen. maar aan de andere kant heb je hier een echt huis, dichtbij het centrum en rustig gelegen in een goede buurt. Het is geen appartement in overvecht of Kanaleneiland. maar goed dit moet geen verkooppraatje worden.
zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.
Als er leukere huizen te krijgen zijn, dan gaan die mensen niet voor jouw huis. Doordat de prijzen zakken, zijn die huizen er steeds meer. Ten opzichte van vorig jaar zijn de prijzen 7% gezakt. In jouw geval is dat 10K. Zak je 10K, dan sta je even sterk als vorig jaar. Komend jaar zakt het nog 4%, dat maakt de huidige vraagprijs nog minder marktconform. Vergeet ook niet dat de omstandigheden in 2000 anders waren dan nu. Toen was de markt boomingen keek mijn minder kritisch naar het huis. Dat is nu wel anders.

Ik heb het overigens niet over huizen in slechte wijken, maar goede huizen in nette wijken. Neem zelf een kijk op funda, en doe eens een vergelijking. Een echt huis is zeker een pré, maar in dit geval ben ik wel genoodzaakt om mijn huiskamer te vullen met een bed. Dat vind ik echt niet fijn. Vergelijk bijvoorbeeld met dit huis. Ook erg klein (en ook te duur), maar imo een prettigere indeling zonder dat de huiskamer een bed bevat. Als je de indeling zo weet te wijzigen, ben ik ervan overtuigd dat je eerder een kijker krijgt.
pi_127609864
In de tekst wordt begonnen met dat ledige erf en daarna wordt meteen over de patio gesproken, waar je buiten kunt zitten. Voor mij betekent dit meteen dat er dus geen achtertuin is en dat je het hier maar mee moet doen. Ik knap daar al op af en lees de rest niet meer. Misschien is het een tip om dat pas aan het einde van de omschrijving te zetten.
Verder ben ik het eens met de rest in dit topic, ik wil na mijn studie niet ergens wonen waar ik moet slapen in de woonkamer. Daar ben ik dan klaar mee. Ik zoek dan juist iets waarbij dat niet hoeft. Dat mis ik hier.
  maandag 10 juni 2013 @ 09:04:01 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127610362
Ik zou een kleinere eetplek maken naast de keuken en dan toch beneden een soort van woonkamer. Alleen is boven dan in verhouding wel erg groot voor een slaapkamer. Dan daar een studeerhoek maken en evt. een kleine tv-hoek? Of toch opdelen in twee kamers?

Het is allemaal net niet praktisch. Ik ken een soortgelijk huisje waar de keuken apart was van de woonkamer. Daardoor was een indeling voor twee studenten goed te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 10 juni 2013 @ 09:09:01 #21
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_127610411
Met stip op 1:
Nieuwe foto's laten maken, deze zijn heel erg matig, woning kan veel lichter en ruimtelijker overkomen dan nu. Begrijp niet dat je hier ooit akkoord mee bent gegaan.

2. Foto van dat kleine halletje eruit.

3. Overal laminaat in, desnoods over tapijt (tegels) heen.
Another day older and deeper in debt
pi_127610971
he allemaal,

ik denk dat er weer wat replies kunnen komen.
ten eerste fijn, al die feedback, helemaal omdat veel dingen wel aansluiten bij wat we zelf al vermoeden. en dat geeft wel een duidelijk plan van aanpak.

nog even over de prijs. Ons huis is qua prijs/huis een van de goedkoopste in Utrecht, voor het oppervlak en de ligging (niet als je appartementen ook meeneemt, ik kijk nu alleen naar echte huizen). maar dat kan desalniettemin toch te duur zijn.

indeling is blijkbaar voor velen een grote drempel..... interessante is dat het vroeger idd een woonkamer beneden had, echter levert dit niet veel ruimte op. de huidige indeling heeft dat wel, maar op de foto's schrikt deze indeling af. het grootste probleem voor een andere indeling zijn de gaskachels, die staan eigenlijk in de weg, maar die wil ik op dit moment nog niet vervangen voor een cv. Hetzelfde geldt voor aanpassing van muren etc. wie weet als ik zelf verhuist ben.

de foto's en tekst hebben we zelf gemaakt/geschreven. We zullen de feedback gebruiken om een verbeterde versie te maken, nadat we het huis wat aangepast hebben.
en laminaat boven hadden we min of meer ook bedacht. tapijttegels staan misschien toch wat te ouderwets, en bij de ikea koop je voor 300 euro een leuke vloer.
pi_127612035
Ik zou daar 3 kamers willen..

Dat kun je gaan maken of met een 3d tekening en kosten plaatje laten zien.

Het nadeel van een 3d plaatje is dat de locatie en afwerking potentiële kopers aan trekt die direct er in willen wonen... Dus geen zin hebben er kaler bin te maken.

We zijn ook in huizen geweest met soortgelijke foto's maar toen zag het er op de foto's beter uit.. doordat de afwerking gewoon rommelig was ,oals slecht kind randen, kapotte voegen plafonds alleen op de randen van de gipsplaten gestuct dus gescheurd.. deurtjes in inloopkasten die scheef gezaagd waren.. met als gevolg dat ik in een 'af' huis eigenlijk alsnog alles moest doen..

Dus zorg 1 ervoor dat mensen aan de hand van je foto's komen kijken maar dat ze in huis pas het Sie effect krijgen.
2 zorg ervoor dat je de foto's waar kunt maken, zorg dus dat alles goed en degelijk is afgewerkt.

Verder echt een mooi huisje..
pi_127612360
De omschrijving leest bizar moeilijk.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 10 juni 2013 @ 10:53:21 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127612447
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:49 schreef Lonaa het volgende:
De omschrijving leest bizar moeilijk.
Ja, die tekst is voor flinke verbetering vatbaar.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')