En het onkruid zelfquote:Op zondag 9 juni 2013 15:50 schreef Wokkel het volgende:
PS. Haal die foto met dat onkruid in die steeg weg.
Ik snapte die openingszin nietquote:Op 5 minuten van ledig erf
Ik denk dat het met hoofdletters moet.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snapte die openingszin nietWat is ledig erf, en wat heeft het als voordeel dat het 5 minuten van je huis is?
Mwah, cv aanleggen al een grote verbouwing noemen ?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef sanderzv het volgende:
goede suggesties sofar.
een cv aanleggen kan nodig zijn, en is mogelijk, maar dan moet er een grote verbouwing aan te pas komen, en dat doen we liever niet meer.
hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.
indeling kunnen we wel veranderen, als dat hetgene is waar mensen tegenaan hikken. wel is na 13 jaar wonen gebleken dat dit de beste indeling is, zelfs voor 2 personen. maar ik kan me voorstellen dat de non-conventionele aanpak mensen afschrikt.
p.s. ledig erf is een heel gezellig uitgaansgebied met cafeetjes en restaurantjes. heel bekend onder utrechtenaars.
daar gaat het al fout.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef sanderzv het volgende:
zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.
Het hoeven natuurlijk ook niet echt twee kamers te worden, maar je kan wel laten zien dat het qua ruimte mogelijk zou zijn. Bijvoorbeeld door een kast in het midden of een scheiding op een andere manier. Misschien zo'n open vakkenkast?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef sanderzv het volgende:
hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.
Als er leukere huizen te krijgen zijn, dan gaan die mensen niet voor jouw huis. Doordat de prijzen zakken, zijn die huizen er steeds meer. Ten opzichte van vorig jaar zijn de prijzen 7% gezakt. In jouw geval is dat 10K. Zak je 10K, dan sta je even sterk als vorig jaar. Komend jaar zakt het nog 4%, dat maakt de huidige vraagprijs nog minder marktconform. Vergeet ook niet dat de omstandigheden in 2000 anders waren dan nu. Toen was de markt boomingen keek mijn minder kritisch naar het huis. Dat is nu wel anders.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef sanderzv het volgende:
@Krisp
er zijn natuurljik altijd leukere huizen te krijgen. maar aan de andere kant heb je hier een echt huis, dichtbij het centrum en rustig gelegen in een goede buurt. Het is geen appartement in overvecht of Kanaleneiland. maar goed dit moet geen verkooppraatje worden.
zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.
Ja, die tekst is voor flinke verbetering vatbaar.quote:
het heeft voor mij alleen niet de gemakken van een echt huis. qua indeling is het meer vergelijkbaar met een appartement.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:48 schreef sanderzv het volgende:
nog even over de prijs. Ons huis is qua prijs/huis een van de goedkoopste in Utrecht, voor het oppervlak en de ligging (niet als je appartementen ook meeneemt, ik kijk nu alleen naar echte huizen). maar dat kan desalniettemin toch te duur zijn.
goed punt, ik zou zelf nooit in een appartement willen wonen. een huisje is knusser en gezelliger, en wij hebben ook een kleine buitenruimte. maar deze redenen zijn zeker persoonlijk.quote:het heeft voor mij alleen niet de gemakken van een echt huis. qua indeling is het meer vergelijkbaar met een appartement.
je noemt het een pluspunt dat het een echt huisje is. maar waarop is dat een voordeel ten opzichte van een goed ingedeeld (en goedkoper) appartement met kleine buitenruimte?
zo stond het vroeger. deze opstelling levert meer ruimte op. we hebben al een pc boven, deze pc doet dienst als televisie, de losse stoel is om af en toe beneden op te kunnen zitten, als we even apart van elkaar bezig willen zijn. maar ik snap wat je bedoelt.quote:Wat gebeurt er als je het kastje in de eethoek naar links aan de donkere muur zet en je eettafel een kwartslag draait? En zet de schilderijtjes even aan de kant, dan lijkt het meteen minder vol.
De PC beneden, persoonlijk zou ik ook kijken of ik die niet tijdelijk kan demonteren en naar boven verplaatsen.
Misschien iets van een andere kast ipv die losse stoel beneden? Je hebt tenslotte boven een woonkamer en een volgende bewoner zal er geen keyboard neerzetten. .
super nuttig, dit commentaar per foto, gaan we zeker gebruiken. alleen foto 15 en 16 kloppen behoorlijk goed. dus ik vraag me af waarom je ze niet vind kloppen.quote:Foto 15 en 16: Kan zo al zien dat deze niet kloppen, heb je niks beters?
Als ik het zo teruglees komt het misschien een beetje bot over, ik heb geen binding met het huis en heb gewoon opgeschreven wat ik bij de foto's dacht als ik een huis zou zoeken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef sanderzv het volgende:
super nuttig, dit commentaar per foto, gaan we zeker gebruiken. alleen foto 15 en 16 kloppen behoorlijk goed. dus ik vraag me af waarom je ze niet vind kloppen.
nee hoor, ik vond je post geenszins bot. was juist nuttig. dank je. plattegrond is wat trap betreft niet ideaal. maar ook hier hebben we geld op bespaard door een gratis programma te gebruiken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Deshain het volgende:
[..]
Als ik het zo teruglees komt het misschien een beetje bot over, ik heb geen binding met het huis en heb gewoon opgeschreven wat ik bij de foto's dacht als ik een huis zou zoeken.
Op die tekening van de bgg is je trap héél smal en klopt niet met de trap op de 1e verd. + je binnenwanden zijn héél dik
Ik zie geen bloemen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef sanderzv het volgende:
Binnenkort andere foto's check.dat we er alleen meubels opzetten....... het huis is niet erg groot, dus een foto van de ruimte is ook tegelijk een foto van de meubels... bloemen staan in de tuin, en die kinderstoelen.....daar zitten we zelf op. er is geen plek voor kinderen.
Ik zou kijken of je niet zonder de tv kan eventjes, in ieder geval voor de foto.quote:zo stond het vroeger. deze opstelling levert meer ruimte op. we hebben al een pc boven, deze pc doet dienst als televisie, de losse stoel is om af en toe beneden op te kunnen zitten, als we even apart van elkaar bezig willen zijn. maar ik snap wat je bedoelt.
patio kan zeker een pluspunt zijn ten opzichte van de meeste appartementjes. maar dat komt bij de foto's niet echt eruit springen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef sanderzv het volgende:
goed punt, ik zou zelf nooit in een appartement willen wonen. een huisje is knusser en gezelliger, en wij hebben ook een kleine buitenruimte. maar deze redenen zijn zeker persoonlijk.
we hebben truukje toegepast. de stoelen zijn namelijk niet hetzelfde, de bruine zijn hoger. als we ze hadden verwisseld (waar we ook aan gedacht hadden) dan zouden de bruine boven de witte uitsteken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:01 schreef Troel het volgende:
Ow en waarom niet de kleuren stoelen bij de tafel wisselen, net zoals in de rest van het huis
Precies. Ik vind heel veel reacties raar. Vooral de suggestie van een cv. Kom nou zeg voor dat type huisje en dat formaat!quote:Op maandag 10 juni 2013 18:57 schreef R2R het volgende:
Ik vind de huidige indeling shit en de bovenverdieping lelijk.
De begane grond is gezellig. De woonkamer moet rondom de kachel zijn met daarnaast de keuken.
Geen idee waar je dan zou moeten eten, maar de huidige eettafel is te groot voor dit huis.
Misschien kan je ergens een kleine tafel kwijt met 2 stoelen.
In een huis als dit heb je geen CV nodig. Mensen die daarmee bekend zijn weten dat. Je stookt 1 kachel warm en je hele huis is verwarmd.
Die tapijttegels boven zijn een afknapper nadat je de benedenverdieping hebt gezien.
Zou daar een laminaatje in gooien... Maar wat zit er onder de tapijttegels? Als je daar je houten planken vloer hebt zitten en die oogt netjes, ben je al klaar met alle tapijttegels weg te gooien.
Bed aan de donkere kant zetten van de ruimte (je hoeft hier overdag toch niet te zijn) en bij het raam een plek maken om te computeren / studeren etc.
In de omschrijving opnemen dat je deze ruimte kan opdelen en dan een extra kamer hebt.
Van tuinen heb ik geen verstand dus dat laat ik aan een ander over.
Voor mij zou het een prima huis zijn als het wat meer gezelligheid uitstraalt (met name boven), ik bedoel dus dat ik iets verwacht dat bij de buitenkant van het huis past, geen inrichting als een kantoorpand. En als ik niet in dezelfde ruimte hoef te slapen als de woonkamer.
Er zit alleen een grote maar aan: Zuilen, daar zou ik bijvoorbeeld nooit willen wonen, te ver van het centrum af en van/naar snelwegen of centraal station is ook niet heel prettig/makkelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:07 schreef Nico987 het volgende:
@skrn dure gasbeton blokken.. voor 5 krijg je het echt wel rond hoor.... En een huis naar smaak inrichten, schilderen en dergelijke kost altijd geld!
De cv lijkt me ook niet het meest zinvolle, maar dat is wel waar mensen naar kijken.
Het probleem is denk ik vooral ook dat mitros en portes ongeveer al hun kleine huizen te koop heeft gezeten. Ze zijn al op de vingers getikt en zijn van 60% terug naar 35% procent..
Mijn oude huisje in zuilen is kleiner maar beter ingedeeld, minder sfeervol maar een veel grotere tuin, staat voor 30 minder te koop... Zou het mij als starter uitmaken hoe sfeervol het is, dat het dichter bij de stad is? Als ik 900 kwijt ben aan hypotheek dan houdt ik toch geen geld over om mee naar de stad te gaan.
Ik woon in een iets groter huisje dat voorheen ook gaskachels had en sinds een paar jaar cv. En dat is echt wel een grote verbetering, voor comfort, ruimte en vrijheid van indeling van de ruimtes. Je moet niet vergeten dat juist op een klein oppervlak een gaskachel erg 'in de weg' staat.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies. Ik vind heel veel reacties raar. Vooral de suggestie van een cv. Kom nou zeg voor dat type huisje en dat formaat!
Dit soort huisjes koop je als je jong wilt, als je dichtbij het centrum van de stad wil wonen, en vooral niet vanwege de vierkante meters, maar meer vanwege een bepaalde uitstraling, gevoel of authenticiteit. En dat laatste mist, in ieder geval binnen en zeker in de keuken en op zolder!
er zit een station, de bus rijdt regelmatig, je zit in een minuut of 8 op de ring. Tuurlijk is het niet zo mooi bij het centrum, maar is zo dicht bij het centrum je dan 30.000 waard.. Ik mag alleen hopen dat de staat van dit huis beter is..quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Er zit alleen een grote maar aan: Zuilen, daar zou ik bijvoorbeeld nooit willen wonen, te ver van het centrum af en van/naar snelwegen of centraal station is ook niet heel prettig/makkelijk.
De prijs vind ik ook aan de hoge kant, 5jr geleden had ik het er misschien voor over gehad. Wat ik me afvraag, wat zijn de mogelijkheden voor parkeren? Want met het wonen in die 'steeg' is voor de deur parkeren sowieso onmogelijk natuurlijk.
Wat moet je anders? Het huren van zoiets is nog veel duurder (huren tot 1000 euro per maand zijn niet heel vreemd in Utrecht). En in je eentje iets groters kopen of huren is dan helemaal geen optie. Het zou goed zijn van de gemeente als ze tijdelijk de zelfbewoningsverplichting van huizen onder de 175k zouden opschorten, zodat dit soort huizen tegen redelijke prijzen verhuurd kunnen worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:54 schreef Nico987 het volgende:
[..]
er zit een station, de bus rijdt regelmatig, je zit in een minuut of 8 op de ring. Tuurlijk is het niet zo mooi bij het centrum, maar is zo dicht bij het centrum je dan 30.000 waard.. Ik mag alleen hopen dat de staat van dit huis beter is..
Ik zit zo ie zo met verwondering te kijken hoe heel veel single een klein huisje kopen, leuk voor ze, maar in veel gevallen komt er dan wel een tijd dat je niet meer single bent.. en kom er dan maar vanaf!
Een collega van mij had zo'n huis, en haar nieuwe vriend ook. er kwam een kindje, met als gevolg dat ze dus 2 huisjes moesten verkopen, die in Utrecht is na 1,5 jaar verkocht, die in Amsterdam staat dat al 2 jaar..
Zeker in deze markt waarbij je verlies maakt als je je huis binnen ca 7 jaar verkoopt, vindt ik het toch niet het slimst om te doen.. er staan dus redelijk veel kleine huizen te kopen, zeker ook door de woningbouw.
Het gaat in dit topic echter wel om de verkoop van dit huis. Alles goed en wel, maar aan verhalen over hoe het ergens anders leuker, ruimer, goedkoper wonen is, heeft TS natuurlijk helemaal niks.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Nico987 het volgende:
Dat is ook 1 van de redenen dat ik in Amersfoort woon. als Utrechter doet dat mij een beetje pijn.. maar als ik zie wat voor huis, en in wat voor buurt ik nu een huis heb.. ik vindt deze week niet te vergelijken met een wijk in Utrecht, het heeft een beetje de sfeer van Oog in al, alleen dan met huizen onder de 6 ton..
Dat heb ik ook, noodgedwongen woon ik in Hilversum, waar ik wel een parkeerplaats in het centrum heb en nog een enigszins te betalen huurprijs.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Nico987 het volgende:
Dat is ook 1 van de redenen dat ik in Amersfoort woon. als Utrechter doet dat mij een beetje pijn.. maar als ik zie wat voor huis, en in wat voor buurt ik nu een huis heb.. ik vindt deze week niet te vergelijken met een wijk in Utrecht, het heeft een beetje de sfeer van Oog in al, alleen dan met huizen onder de 6 ton..
je hebt gelijk.. terug ontopic..quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic echter wel om de verkoop van dit huis. Alles goed en wel, maar aan verhalen over hoe het ergens anders leuker, ruimer, goedkoper wonen is, heeft TS natuurlijk helemaal niks.
Dit is een goede samenvatting van een aantal van de laatste opmerkingen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:06 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Als ik dit huis zo zie, denk ik dat je er niet nog heel veel aan kan doen, of je moet zin hebben om de ruimtes helemaal aan te pakken.. verdelen met muren etc..
Mijn advies zou eerder zijn dat je tekeningen er van laat maken, liefst 3d, met prijsberekening.. nieuwe foto's ander verhaal en als je kan de prijs omlaag!
Veel dingen die hier worden genoemd kosten enkele duizenden euro's andere keuken, andere vloer (die valt wel mee) andere indeling. als je dat gaat doen ben je 10.000 kwijt zeg maar.. dan kun je denk ik beter de prijs 10.000 naar beneden doen.
bed is onverplaatsbaar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:50 schreef Leandra het volgende:
Oh, en ik zou die piano en dat bureau tijdelijk ergens opslaan en de indeling boven veranderen, zodat je dat bed niet in zo'n krampachtig hoekje hoeft te zetten.
bed is 140 matras, maar door de platte zijkanten waar je je been op kunt laten rusten voelt het groter aan. wie weet moeten we het toch maar weghalen en vervangen door een gewoon bed....quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef loecje het volgende:
hoe smal is dat bed dan wel niet. als er niet eens een normaal bed in past...
ja en een los bed stimuleert waarschijnlijk meer tot het denken over mogelijkheden qua indeling dan een vast bed.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:45 schreef loecje het volgende:
een matras van 140, dan past daar toch prima een standaard bed? zonder die randen past een 160cm bed ook nog wel lijkt me.
of je het bed weg haalt is aan jou. voor je nieuwe woning heb je dan waarschijnlijk ook een ander bed nodig dus dat zijn geen extra kosten. maar zeggen dat je dit bed op maat hebt laten maken omdat een standaard bed niet past schrikt af.
Er bestaat natuurlijk nog steeds hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:07 schreef Nico987 het volgende:
@skrn dure gasbeton blokken.. voor 5 krijg je het echt wel rond hoor.... En een huis naar smaak inrichten, schilderen en dergelijke kost altijd geld!
De cv lijkt me ook niet het meest zinvolle, maar dat is wel waar mensen naar kijken.
Het probleem is denk ik vooral ook dat mitros en portes ongeveer al hun kleine huizen te koop heeft gezeten. Ze zijn al op de vingers getikt en zijn van 60% terug naar 35% procent..
Mijn oude huisje in zuilen is kleiner maar beter ingedeeld, minder sfeervol maar een veel grotere tuin, staat voor 30 minder te koop... Zou het mij als starter uitmaken hoe sfeervol het is, dat het dichter bij de stad is? Als ik 900 kwijt ben aan hypotheek dan houdt ik toch geen geld over om mee naar de stad te gaan.
Mensen kijken nergens meer doorheen, ze kunnen immers kiezen uit nog tig woningen, dus ergens doorheen kijken is niet nodig, dat betekent dat je gewoon het volgende huis gaat bekijken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef sanderzv het volgende:
vandaag weer een kijker gehad die het niet ziet zitten om de woon en slaapkamer te combineren, en geen mogelijkheden zag voor een woonkamer beneden.
ergens verbaas ik me wel over het feit dat mensen hier niet doorheen kunnen kijken. aan de andere kant is het wel duidelijk een hint over hoe het huis gepresenteerd moet worden. met de woonkamer beneden.
Je hebt als jongere alleenstaande (of stel) met een redelijk/goed salaris in een stad als Utrecht vaak geen andere keuze dan toch iets kopen. Voor sociale woningbouw kom je niet in aanmerking vanwege je salaris (nog afgezien van eindeloos lange wachtlijsten!), en in de particuliere huur zit je in Utrecht al rapido boven de 1000,= euro per maand. Dan is een huis(je) kopen toch echt een betere optie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:54 schreef Nico987 het volgende:
Ik zit zo ie zo met verwondering te kijken hoe heel veel single een klein huisje kopen, leuk voor ze, maar in veel gevallen komt er dan wel een tijd dat je niet meer single bent.. en kom er dan maar vanaf!
haha, je bent niet de eerste die het vraagt. maar we hebben al een ander huis gekocht en het grootste deel van onze spullen staat nu in de opslag. dus we willen toch echt wel weg, en onze spullen weer gewoon kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:24 schreef Mishu het volgende:
Wauw stukken beter. Zou je er nu niet zelf in willen blijven wonen?
de mensen bij de makelaar snappen niet altijd meteen wat ik bedoel. ligt volgens mij niet aan mij.......quote:Op donderdag 5 september 2013 18:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Mooi geworden, alleen staan de plattegronden met de oude inrichting er nog bij.
Dit.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:47 schreef Leandra het volgende:
Het zit ook niet mee.... nu staan de plattegronden ook in de serie foto's, maar het zijn de oude plattegronden.
het wordt "as we speak" aangepast. dus vanavond moet het goed staan.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:47 schreef Leandra het volgende:
Het zit ook niet mee.... nu staan de plattegronden ook in de serie foto's, maar het zijn de oude plattegronden.
je opmerking zijn best grappig. we hebben over een aantal dingen ook al gedacht.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:45 schreef Sport_Life het volgende:
Toch zou ik een CV overwegen, dat zou een enorme plus zijn. En misschien de keuken wit verven, ik vermoed dat je doelgroep (hippe jonge mensen) niet echt staan te springen om een blauwe keuken. En kun je boven een schot neerzetten zodat je het idee van meerdere kamers krijgt? (bv bed draaien, tegen het raam aan en aan de achterkant een schot neerzetten). Zijn maar wat ideeen hoor, heb zelf ook een vrij klein appartement (hoewel echt totaal anders - prijs ook) dus dan leer je wel gunstig met de ruimtes omgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moraal van het verhaal; als het simpel is de blauwe delen te vervangen voor wit, dan zou ik dat serieus overwegen.
Mocht je dat doen, dan zou ik op de magnetron van het aanrecht halen voor de foto's.... nu neemt hij heel veel ruimte in en maakt de keuken nog kleiner dan hij is, terwijl niemand denkt "hee, wat raar, geen magnetron??" als hij er niet staat![]()
ik ben het niet eens met de styliste. Een kleurtje is een relatief lage investering en ook al wilt iemand een gele, paarse of zwarte keuken, die afgrijselijke blauwe die er nu in zit verknald wel het huis vind ik. Zonde.quote:Op maandag 9 september 2013 12:09 schreef sanderzv het volgende:
[..]
je opmerking zijn best grappig. we hebben over een aantal dingen ook al gedacht.
Cv doen we niet, dan moet je echt het hele huis verbouwen. die investering haal ik er zeker niet meer uit. keuken wit maken wordt eigenlijk niet mooi, en is ook de smaak van de nieuwe bewoner. Dit had ik ook op mijn lijstje staan, maar is afgeraden door de stylist. misschien wil de klant wel een gele. bed past niet op de manier zoals je nu aangeeft, en het huis boven opdelen kan eigenlijk alleen in combo met een cv aanleggen.
de huidige indeling is juist om te benadrukken dat er veel ruimte is om zelf een indeling te maken. onze oorspronkelijke indeling maakte veel meer gebruik van de ruimte, maar was daardoor wel wat vol.
ik niet nee, maar heel veel mensen kunnen daar niet doorheen kijken.quote:Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik snap deze redeneringen niet helemaal. Als het huis verder prima in orde is en helemaal naar je zin, dan wijs je het toch niet af vanwege een verkeerd kleurtje kastjes of tegeltjes in de keuken of de badkamer (er vanuit gaande dat er zich geen twee identieke huizen ter verkoop aandienen, uiteraard)?
Niet iedereen is een kluskonijnquote:Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik snap deze redeneringen niet helemaal. Als het huis verder prima in orde is en helemaal naar je zin, dan wijs je het toch niet af vanwege een verkeerd kleurtje kastjes of tegeltjes in de keuken of de badkamer (er vanuit gaande dat er zich geen twee identieke huizen ter verkoop aandienen, uiteraard)?
Vreemd dat er nog dergelijke kopers bestaan in deze tijd. Gebruik eerder die "lelijke" kleur tegeltjes of kastjes om nog eens even wat meer van de koopsom af te hengelen.
Dat is natuurlijk zo in een kopersmarkt... vandaar ook steeds minder 'spectaculaire' plaatjes van ongelooflijk lelijke inrichtingen in het "Funda"-topic - verreweg de meeste verkopers hebben nu echt wel door dat hun pandje betere kansen heeft op verkoop als het binnenwerk er enigszins conform de moderne eisen bijstaat.quote:Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef loecje het volgende:
de kopersmarkt is leuk op het moment. met een beetje onderhandelen is tegenwoordig heel wat mogelijk.
als verkoper daarentegen, je huis moet maar net aan het plaatje van de koper voldoen...
Ben je daar ingetrapt?quote:Op maandag 9 september 2013 21:37 schreef Leandra het volgende:
Wij hadden ook vaak dat we een bezichtiging hadden en dat de makelaar dan ook nog een bezichtiging met die mensen bij een ander huis had, en dat was vrijwel altijd min of meer vergelijkbaar
Ik had die blauwe keuken echt fluitend geaccepteerd zoals-ie was. Niks mis mee, wel leuk zelfs.quote:Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef Leandra het volgende:
Yep, dat doen mensen dus wel.... mensen zien amper meer of het huis wel naar hun zin is omdat ze denken "Ieeeuuuuuuwwwwwwwwww, blauwe keuken", terwijl je er (als het een Ikea-keuken is) voor minder dan ¤ 500 compleet andere deurtjes, laden, handgrepen enz. op hebt (hoewel handgrepen in dit geval niet eens nodig is).
Een witte keuken is tegenwoordig in, en mensen willen niet gelijk zelf al verbouwen, daarbij hebben ze genoeg keuze uit huizen waar geen blauwe keuken inzit, dus dan gaan ze naar de volgende.
Het van de prijs af willen babbelen wegens lelijke deurtjes werkt natuurlijk ook andersom; als een investering van ¤ 500 (minder hoor TS, geen zorgen) ervoor zorgt dat het huis sneller verkocht is, en er minder van de prijs afgepraat wordt, dan is die winst voor TS veel groter, want dubbele lasten zijn heel vervelend.
Nou, volgens mij is het huis binnenkort verkochtquote:Op maandag 9 september 2013 21:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik had die blauwe keuken echt fluitend geaccepteerd zoals-ie was. Niks mis mee, wel leuk zelfs.
Spank me, met mijn "wansmaak"!![]()
Ik neem aan dat die blauwe deurtjes al in de drekbak zijn beland? Jammer...
De overdracht is 1½ maand geleden al geweestquote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is het huis binnenkort verkocht
Ik had het over die blauwe keuken van Leandra, ik meen te weten dat haar huis al is verkocht, toch?quote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is het huis binnenkort verkocht
Nee, zij hadden helemaal geen aankoopmakelaar bij zich, het ging er om dat onze verkoopmakelaar regelmatig met kijkers bij ons huis nog wat huizen deed, waarbij het dan vaak een "competitie" met twee huizen in een andere wijk was.quote:Op maandag 9 september 2013 21:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jouw verkoopmakelaar was ook hun aankoopmakelaar? Dat mag toch niet?
Gefeli ! Ik vind die witte keuken wel een verbetering!quote:Op maandag 9 september 2013 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
De overdracht is 1½ maand geleden al geweest
Ja, er zullen idd vast mensen zijn die het mooi vinden, maar als je een van de tigduizend middenwoningen in het midden van het land bent, dan wil je niet moeten wachten op die ene koper die niet alleen je huis maar ook je blauwe keuken leuk vindt.quote:Op maandag 9 september 2013 21:58 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gefeli ! Ik vind die witte keuken wel een verbetering!. Maargoed, de keukenboer verkoopt ook blauwe keukens, dus er zijn idd vast mensen die het mooi vinden
Die was nog geinstalleerd door je ex?quote:Op maandag 9 september 2013 22:01 schreef Leandra het volgende:
Ik heb overigens vooral spijt dat we dat niet veel eerder gedaan hebben, ik heb 4 jaar lang tegen die blauwe rotkeuken aangekeken.
Gelukkig hadden we toen nog een LAT-relatie en hoefde ik er niet altijd tegenaan te kijken
Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die was nog geinstalleerd door je ex?
Nah, gelijk heb je hoor, en het heeft kennelijk goed gewerkt, 'm te vervangen!
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.quote:Op maandag 9 september 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.
Uiteindelijk was het een fluitje van een cent, gewoon zonde, al die jaren irritatie over die donkere keuken.
In ons nieuwe huis zit de originele 1971 badkamer (toilet, wastafel en verwarming al wel vervangen, rest nog origineel), en daar waar ik in het huis (uit 1983) met de blauwe keuken de badkamer in 2010 al helemaal heb laten vernieuwen omdat dat heel hard nodig was, zitten we hier voorlopig gewoon met de 1971 badkamer.quote:Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.
Ik kijk nog aan tegen 1963-witte deurtjes en ziekenhuis-tegeltjes, maar er wordt aan gewerkt (lees: voor gespaard).
Verdomd jammer dat die standaard Faktum-Ikea-keuken er helemaal uit schijnt te gaan, was goed spul, en het schijnt dat de opvolger daarvan met verschillende maten werkt. Ik zit dus nog in dubio wat te doen, in de uitverkoop (of MP) een Faktum scoren, of wachten op de nieuwe maatvoering, die waarschijnlijk duurder wordt, maar dan kun je dus wel weer varieren zodra de deurtjes je niet meer bevallen... lastig.quote:Op maandag 9 september 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:
Achteraf gezien niet alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ook jammer dat ik voor de Applad deurtjes ben gegaan, en niet voor de iets duurdere Abstrakt.
De blauwe keuken was ook Abstrakt, en de weerkaatsing daarvan was wel fraaier geweest dan het matte van de Applad.
Herkenbaar!quote:Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef Leandra het volgende:
Overigens maakt het ook nogal wat uit wat voor kwaliteit het om gaat, deze 1971 badkamer is kwalitatief gewoon stukken beter dan die premie-koopwoning badkamer uit 1983, dat is net het verschil tussen een goed onderhouden Mercedes uit 1971 en een Fiat uit 1983.
quote:Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef Leandra het volgende:
Ik zou het als excuus gebruiken om alvast een tripje Zweden te doen, en te kijken of die nieuwe serie wat is
Zo niet; Factum in de aanbieding, zo wel; Metod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |