En het onkruid zelfquote:Op zondag 9 juni 2013 15:50 schreef Wokkel het volgende:
PS. Haal die foto met dat onkruid in die steeg weg.
Ik snapte die openingszin nietquote:Op 5 minuten van ledig erf
Ik denk dat het met hoofdletters moet.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik snapte die openingszin nietWat is ledig erf, en wat heeft het als voordeel dat het 5 minuten van je huis is?
Mwah, cv aanleggen al een grote verbouwing noemen ?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef sanderzv het volgende:
goede suggesties sofar.
een cv aanleggen kan nodig zijn, en is mogelijk, maar dan moet er een grote verbouwing aan te pas komen, en dat doen we liever niet meer.
hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.
indeling kunnen we wel veranderen, als dat hetgene is waar mensen tegenaan hikken. wel is na 13 jaar wonen gebleken dat dit de beste indeling is, zelfs voor 2 personen. maar ik kan me voorstellen dat de non-conventionele aanpak mensen afschrikt.
p.s. ledig erf is een heel gezellig uitgaansgebied met cafeetjes en restaurantjes. heel bekend onder utrechtenaars.
daar gaat het al fout.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef sanderzv het volgende:
zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.
Het hoeven natuurlijk ook niet echt twee kamers te worden, maar je kan wel laten zien dat het qua ruimte mogelijk zou zijn. Bijvoorbeeld door een kast in het midden of een scheiding op een andere manier. Misschien zo'n open vakkenkast?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:56 schreef sanderzv het volgende:
hetzelfde geldt voor een extra kamer boven. zonder cv is dat ook eigenlijk niet realistisch.
Als er leukere huizen te krijgen zijn, dan gaan die mensen niet voor jouw huis. Doordat de prijzen zakken, zijn die huizen er steeds meer. Ten opzichte van vorig jaar zijn de prijzen 7% gezakt. In jouw geval is dat 10K. Zak je 10K, dan sta je even sterk als vorig jaar. Komend jaar zakt het nog 4%, dat maakt de huidige vraagprijs nog minder marktconform. Vergeet ook niet dat de omstandigheden in 2000 anders waren dan nu. Toen was de markt boomingen keek mijn minder kritisch naar het huis. Dat is nu wel anders.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:09 schreef sanderzv het volgende:
@Krisp
er zijn natuurljik altijd leukere huizen te krijgen. maar aan de andere kant heb je hier een echt huis, dichtbij het centrum en rustig gelegen in een goede buurt. Het is geen appartement in overvecht of Kanaleneiland. maar goed dit moet geen verkooppraatje worden.
zakken in prijs kan altijd nog echter gaat er in vraagprijs ook altijd nog wat vanaf, en dan komen we zelfs onder de aankoopprijs van 13 jaar geleden uit.
Ja, die tekst is voor flinke verbetering vatbaar.quote:
het heeft voor mij alleen niet de gemakken van een echt huis. qua indeling is het meer vergelijkbaar met een appartement.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:48 schreef sanderzv het volgende:
nog even over de prijs. Ons huis is qua prijs/huis een van de goedkoopste in Utrecht, voor het oppervlak en de ligging (niet als je appartementen ook meeneemt, ik kijk nu alleen naar echte huizen). maar dat kan desalniettemin toch te duur zijn.
goed punt, ik zou zelf nooit in een appartement willen wonen. een huisje is knusser en gezelliger, en wij hebben ook een kleine buitenruimte. maar deze redenen zijn zeker persoonlijk.quote:het heeft voor mij alleen niet de gemakken van een echt huis. qua indeling is het meer vergelijkbaar met een appartement.
je noemt het een pluspunt dat het een echt huisje is. maar waarop is dat een voordeel ten opzichte van een goed ingedeeld (en goedkoper) appartement met kleine buitenruimte?
zo stond het vroeger. deze opstelling levert meer ruimte op. we hebben al een pc boven, deze pc doet dienst als televisie, de losse stoel is om af en toe beneden op te kunnen zitten, als we even apart van elkaar bezig willen zijn. maar ik snap wat je bedoelt.quote:Wat gebeurt er als je het kastje in de eethoek naar links aan de donkere muur zet en je eettafel een kwartslag draait? En zet de schilderijtjes even aan de kant, dan lijkt het meteen minder vol.
De PC beneden, persoonlijk zou ik ook kijken of ik die niet tijdelijk kan demonteren en naar boven verplaatsen.
Misschien iets van een andere kast ipv die losse stoel beneden? Je hebt tenslotte boven een woonkamer en een volgende bewoner zal er geen keyboard neerzetten. .
super nuttig, dit commentaar per foto, gaan we zeker gebruiken. alleen foto 15 en 16 kloppen behoorlijk goed. dus ik vraag me af waarom je ze niet vind kloppen.quote:Foto 15 en 16: Kan zo al zien dat deze niet kloppen, heb je niks beters?
Als ik het zo teruglees komt het misschien een beetje bot over, ik heb geen binding met het huis en heb gewoon opgeschreven wat ik bij de foto's dacht als ik een huis zou zoeken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef sanderzv het volgende:
super nuttig, dit commentaar per foto, gaan we zeker gebruiken. alleen foto 15 en 16 kloppen behoorlijk goed. dus ik vraag me af waarom je ze niet vind kloppen.
nee hoor, ik vond je post geenszins bot. was juist nuttig. dank je. plattegrond is wat trap betreft niet ideaal. maar ook hier hebben we geld op bespaard door een gratis programma te gebruiken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Deshain het volgende:
[..]
Als ik het zo teruglees komt het misschien een beetje bot over, ik heb geen binding met het huis en heb gewoon opgeschreven wat ik bij de foto's dacht als ik een huis zou zoeken.
Op die tekening van de bgg is je trap héél smal en klopt niet met de trap op de 1e verd. + je binnenwanden zijn héél dik
Ik zie geen bloemen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef sanderzv het volgende:
Binnenkort andere foto's check.dat we er alleen meubels opzetten....... het huis is niet erg groot, dus een foto van de ruimte is ook tegelijk een foto van de meubels... bloemen staan in de tuin, en die kinderstoelen.....daar zitten we zelf op. er is geen plek voor kinderen.
Ik zou kijken of je niet zonder de tv kan eventjes, in ieder geval voor de foto.quote:zo stond het vroeger. deze opstelling levert meer ruimte op. we hebben al een pc boven, deze pc doet dienst als televisie, de losse stoel is om af en toe beneden op te kunnen zitten, als we even apart van elkaar bezig willen zijn. maar ik snap wat je bedoelt.
patio kan zeker een pluspunt zijn ten opzichte van de meeste appartementjes. maar dat komt bij de foto's niet echt eruit springen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef sanderzv het volgende:
goed punt, ik zou zelf nooit in een appartement willen wonen. een huisje is knusser en gezelliger, en wij hebben ook een kleine buitenruimte. maar deze redenen zijn zeker persoonlijk.
we hebben truukje toegepast. de stoelen zijn namelijk niet hetzelfde, de bruine zijn hoger. als we ze hadden verwisseld (waar we ook aan gedacht hadden) dan zouden de bruine boven de witte uitsteken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:01 schreef Troel het volgende:
Ow en waarom niet de kleuren stoelen bij de tafel wisselen, net zoals in de rest van het huis
Precies. Ik vind heel veel reacties raar. Vooral de suggestie van een cv. Kom nou zeg voor dat type huisje en dat formaat!quote:Op maandag 10 juni 2013 18:57 schreef R2R het volgende:
Ik vind de huidige indeling shit en de bovenverdieping lelijk.
De begane grond is gezellig. De woonkamer moet rondom de kachel zijn met daarnaast de keuken.
Geen idee waar je dan zou moeten eten, maar de huidige eettafel is te groot voor dit huis.
Misschien kan je ergens een kleine tafel kwijt met 2 stoelen.
In een huis als dit heb je geen CV nodig. Mensen die daarmee bekend zijn weten dat. Je stookt 1 kachel warm en je hele huis is verwarmd.
Die tapijttegels boven zijn een afknapper nadat je de benedenverdieping hebt gezien.
Zou daar een laminaatje in gooien... Maar wat zit er onder de tapijttegels? Als je daar je houten planken vloer hebt zitten en die oogt netjes, ben je al klaar met alle tapijttegels weg te gooien.
Bed aan de donkere kant zetten van de ruimte (je hoeft hier overdag toch niet te zijn) en bij het raam een plek maken om te computeren / studeren etc.
In de omschrijving opnemen dat je deze ruimte kan opdelen en dan een extra kamer hebt.
Van tuinen heb ik geen verstand dus dat laat ik aan een ander over.
Voor mij zou het een prima huis zijn als het wat meer gezelligheid uitstraalt (met name boven), ik bedoel dus dat ik iets verwacht dat bij de buitenkant van het huis past, geen inrichting als een kantoorpand. En als ik niet in dezelfde ruimte hoef te slapen als de woonkamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |