Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die was nog geinstalleerd door je ex?
Nah, gelijk heb je hoor, en het heeft kennelijk goed gewerkt, 'm te vervangen!
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.quote:Op maandag 9 september 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.
Uiteindelijk was het een fluitje van een cent, gewoon zonde, al die jaren irritatie over die donkere keuken.
In ons nieuwe huis zit de originele 1971 badkamer (toilet, wastafel en verwarming al wel vervangen, rest nog origineel), en daar waar ik in het huis (uit 1983) met de blauwe keuken de badkamer in 2010 al helemaal heb laten vernieuwen omdat dat heel hard nodig was, zitten we hier voorlopig gewoon met de 1971 badkamer.quote:Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.
Ik kijk nog aan tegen 1963-witte deurtjes en ziekenhuis-tegeltjes, maar er wordt aan gewerkt (lees: voor gespaard).
Verdomd jammer dat die standaard Faktum-Ikea-keuken er helemaal uit schijnt te gaan, was goed spul, en het schijnt dat de opvolger daarvan met verschillende maten werkt. Ik zit dus nog in dubio wat te doen, in de uitverkoop (of MP) een Faktum scoren, of wachten op de nieuwe maatvoering, die waarschijnlijk duurder wordt, maar dan kun je dus wel weer varieren zodra de deurtjes je niet meer bevallen... lastig.quote:Op maandag 9 september 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:
Achteraf gezien niet alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ook jammer dat ik voor de Applad deurtjes ben gegaan, en niet voor de iets duurdere Abstrakt.
De blauwe keuken was ook Abstrakt, en de weerkaatsing daarvan was wel fraaier geweest dan het matte van de Applad.
Herkenbaar!quote:Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef Leandra het volgende:
Overigens maakt het ook nogal wat uit wat voor kwaliteit het om gaat, deze 1971 badkamer is kwalitatief gewoon stukken beter dan die premie-koopwoning badkamer uit 1983, dat is net het verschil tussen een goed onderhouden Mercedes uit 1971 en een Fiat uit 1983.
quote:Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef Leandra het volgende:
Ik zou het als excuus gebruiken om alvast een tripje Zweden te doen, en te kijken of die nieuwe serie wat is
Zo niet; Factum in de aanbieding, zo wel; Metod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |