abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2013 @ 22:04:28 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131004474
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Die was nog geinstalleerd door je ex? :D

Nah, gelijk heb je hoor, en het heeft kennelijk goed gewerkt, 'm te vervangen! :)
Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.
Uiteindelijk was het een fluitje van een cent, gewoon zonde, al die jaren irritatie over die donkere keuken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 september 2013 @ 22:06:39 #127
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131004586
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.
Uiteindelijk was het een fluitje van een cent, gewoon zonde, al die jaren irritatie over die donkere keuken.
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.

Ik kijk nog aan tegen 1963-witte deurtjes en ziekenhuis-tegeltjes, maar er wordt aan gewerkt (lees: voor gespaard) ;).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 9 september 2013 @ 22:09:25 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131004742
Achteraf gezien niet alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ook jammer dat ik voor de Applad deurtjes ben gegaan, en niet voor de iets duurdere Abstrakt.
De blauwe keuken was ook Abstrakt, en de weerkaatsing daarvan was wel fraaier geweest dan het matte van de Applad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2013 @ 22:13:13 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131004987
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.

Ik kijk nog aan tegen 1963-witte deurtjes en ziekenhuis-tegeltjes, maar er wordt aan gewerkt (lees: voor gespaard) ;).
In ons nieuwe huis zit de originele 1971 badkamer (toilet, wastafel en verwarming al wel vervangen, rest nog origineel), en daar waar ik in het huis (uit 1983) met de blauwe keuken de badkamer in 2010 al helemaal heb laten vernieuwen omdat dat heel hard nodig was, zitten we hier voorlopig gewoon met de 1971 badkamer.

Overigens maakt het ook nogal wat uit wat voor kwaliteit het om gaat, deze 1971 badkamer is kwalitatief gewoon stukken beter dan die premie-koopwoning badkamer uit 1983, dat is net het verschil tussen een goed onderhouden Mercedes uit 1971 en een Fiat uit 1983.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2013 @ 22:14:52 #130
323439 HetKlusKonijn
pi_131005095
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:
Achteraf gezien niet alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ook jammer dat ik voor de Applad deurtjes ben gegaan, en niet voor de iets duurdere Abstrakt.
De blauwe keuken was ook Abstrakt, en de weerkaatsing daarvan was wel fraaier geweest dan het matte van de Applad.
Verdomd jammer dat die standaard Faktum-Ikea-keuken er helemaal uit schijnt te gaan, was goed spul, en het schijnt dat de opvolger daarvan met verschillende maten werkt. Ik zit dus nog in dubio wat te doen, in de uitverkoop (of MP) een Faktum scoren, of wachten op de nieuwe maatvoering, die waarschijnlijk duurder wordt, maar dan kun je dus wel weer varieren zodra de deurtjes je niet meer bevallen... lastig. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  maandag 9 september 2013 @ 22:16:08 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131005170
Ik zou het als excuus gebruiken om alvast een tripje Zweden te doen, en te kijken of die nieuwe serie wat is *)

Zo niet; Factum in de aanbieding, zo wel; Metod.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2013 @ 22:18:23 #132
323439 HetKlusKonijn
pi_131005296
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef Leandra het volgende:
Overigens maakt het ook nogal wat uit wat voor kwaliteit het om gaat, deze 1971 badkamer is kwalitatief gewoon stukken beter dan die premie-koopwoning badkamer uit 1983, dat is net het verschil tussen een goed onderhouden Mercedes uit 1971 en een Fiat uit 1983.
Herkenbaar! :Y

De koper van mijn laatste hutje heeft de hele toko verbouwd, maar de - nog steeds prima functionerende en in neutrale kleuren uitgevoerde badkamer uit 1995, gebouwd door een fantastische oudere (60+, een echte vakman, dus) aannemer die de hele klus in z'n eentje heeft verricht - die heeft-ie dus terecht helemaal onaangeroerd gelaten.

Jammer (maar natuurlijk uiteraard) dat die aannemer met pensioen is gegaan... anders had-ie hier ook weer aan de slag gemogen. _O_
  maandag 9 september 2013 @ 22:22:17 #133
323439 HetKlusKonijn
pi_131005494
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef Leandra het volgende:
Ik zou het als excuus gebruiken om alvast een tripje Zweden te doen, en te kijken of die nieuwe serie wat is *)

Zo niet; Factum in de aanbieding, zo wel; Metod.
:Y
Het wordt wat mij betreft sowieso weer een Ikea'tje. Value-for-money! ^O^
Ik wacht de uitverkoop van Factum eventjes af...
pi_131020217
Ons nieuwe huis krijgt ook Ikea. dat is super veel waar voor je geld, en je hoeft niet een half jaar van te voren te beslissen zonder je huis gezien te hebben (nieuwbouwwoning)

maar ons oude huis. je kunt idd geld investeren om de blauwe deurtjes wit te maken. echter stiekum zou ik dat zelf nooit doen. beter is om de keuken eruit te halen, 180 graden te draaien (onder het raam zetten) combi cv-ketel geiser erin en grotere koelkast en je kunt er weer 15 jaar tegenaan. want ook deze keuken is al uit 2000 en sommige deurtjes vertonen de leeftijd, al is de apparatuur wel recent vernieuwd.

dus in plaats van dit te doen, kies ik er liever voor dat de kopers hier hun eigen keuze in maken.
maar wie weet, als het voor de kopers een onoverkomelijk probleem is...

ik vind zelf dat je mijn huis moet vergelijken met een appartement, maar dan met meer privacy en minder kosten (geen VvE). maar vergeet niet dat het en wat ouder huis is, daar moet je van houden, en ook bereid zijn om net iets vaker iets te verklussen dan in een strak betonnen appartement.
pi_131027622
op deze site http://www.wonen.startersgids-online.nl/het-huis-uit/bezichtiging (startersgids online) staat een checklist die mensen mee kunnen nemen naar een bezichtiging, misschien heb je daar wat aan om alles nog een keer na te kijken in je huis
pi_131159625
Op ongeschilderde schrootjes en steenstrips na is deze kleur blauwe keuken in combinatie met het blad wel zo ongeveer het meest weerzinwekkende wat je aan kunt treffen in een huis. Besteed die laatste 100-150 aan goede verf en materiaal.

pi_131160557
Het is maar net waar je van houdt; ik heb in mijn eerste koophuis een keuken op maat laten maken en blauw met wit en beuken. Zou 'm zo weer nemen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')