je opmerking zijn best grappig. we hebben over een aantal dingen ook al gedacht.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:45 schreef Sport_Life het volgende:
Toch zou ik een CV overwegen, dat zou een enorme plus zijn. En misschien de keuken wit verven, ik vermoed dat je doelgroep (hippe jonge mensen) niet echt staan te springen om een blauwe keuken. En kun je boven een schot neerzetten zodat je het idee van meerdere kamers krijgt? (bv bed draaien, tegen het raam aan en aan de achterkant een schot neerzetten). Zijn maar wat ideeen hoor, heb zelf ook een vrij klein appartement (hoewel echt totaal anders - prijs ook) dus dan leer je wel gunstig met de ruimtes omgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moraal van het verhaal; als het simpel is de blauwe delen te vervangen voor wit, dan zou ik dat serieus overwegen.
Mocht je dat doen, dan zou ik op de magnetron van het aanrecht halen voor de foto's.... nu neemt hij heel veel ruimte in en maakt de keuken nog kleiner dan hij is, terwijl niemand denkt "hee, wat raar, geen magnetron??" als hij er niet staat![]()
ik ben het niet eens met de styliste. Een kleurtje is een relatief lage investering en ook al wilt iemand een gele, paarse of zwarte keuken, die afgrijselijke blauwe die er nu in zit verknald wel het huis vind ik. Zonde.quote:Op maandag 9 september 2013 12:09 schreef sanderzv het volgende:
[..]
je opmerking zijn best grappig. we hebben over een aantal dingen ook al gedacht.
Cv doen we niet, dan moet je echt het hele huis verbouwen. die investering haal ik er zeker niet meer uit. keuken wit maken wordt eigenlijk niet mooi, en is ook de smaak van de nieuwe bewoner. Dit had ik ook op mijn lijstje staan, maar is afgeraden door de stylist. misschien wil de klant wel een gele. bed past niet op de manier zoals je nu aangeeft, en het huis boven opdelen kan eigenlijk alleen in combo met een cv aanleggen.
de huidige indeling is juist om te benadrukken dat er veel ruimte is om zelf een indeling te maken. onze oorspronkelijke indeling maakte veel meer gebruik van de ruimte, maar was daardoor wel wat vol.
ik niet nee, maar heel veel mensen kunnen daar niet doorheen kijken.quote:Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik snap deze redeneringen niet helemaal. Als het huis verder prima in orde is en helemaal naar je zin, dan wijs je het toch niet af vanwege een verkeerd kleurtje kastjes of tegeltjes in de keuken of de badkamer (er vanuit gaande dat er zich geen twee identieke huizen ter verkoop aandienen, uiteraard)?
Niet iedereen is een kluskonijnquote:Op maandag 9 september 2013 21:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik snap deze redeneringen niet helemaal. Als het huis verder prima in orde is en helemaal naar je zin, dan wijs je het toch niet af vanwege een verkeerd kleurtje kastjes of tegeltjes in de keuken of de badkamer (er vanuit gaande dat er zich geen twee identieke huizen ter verkoop aandienen, uiteraard)?
Vreemd dat er nog dergelijke kopers bestaan in deze tijd. Gebruik eerder die "lelijke" kleur tegeltjes of kastjes om nog eens even wat meer van de koopsom af te hengelen.
Dat is natuurlijk zo in een kopersmarkt... vandaar ook steeds minder 'spectaculaire' plaatjes van ongelooflijk lelijke inrichtingen in het "Funda"-topic - verreweg de meeste verkopers hebben nu echt wel door dat hun pandje betere kansen heeft op verkoop als het binnenwerk er enigszins conform de moderne eisen bijstaat.quote:Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef loecje het volgende:
de kopersmarkt is leuk op het moment. met een beetje onderhandelen is tegenwoordig heel wat mogelijk.
als verkoper daarentegen, je huis moet maar net aan het plaatje van de koper voldoen...
Ben je daar ingetrapt?quote:Op maandag 9 september 2013 21:37 schreef Leandra het volgende:
Wij hadden ook vaak dat we een bezichtiging hadden en dat de makelaar dan ook nog een bezichtiging met die mensen bij een ander huis had, en dat was vrijwel altijd min of meer vergelijkbaar
Ik had die blauwe keuken echt fluitend geaccepteerd zoals-ie was. Niks mis mee, wel leuk zelfs.quote:Op maandag 9 september 2013 21:20 schreef Leandra het volgende:
Yep, dat doen mensen dus wel.... mensen zien amper meer of het huis wel naar hun zin is omdat ze denken "Ieeeuuuuuuwwwwwwwwww, blauwe keuken", terwijl je er (als het een Ikea-keuken is) voor minder dan ¤ 500 compleet andere deurtjes, laden, handgrepen enz. op hebt (hoewel handgrepen in dit geval niet eens nodig is).
Een witte keuken is tegenwoordig in, en mensen willen niet gelijk zelf al verbouwen, daarbij hebben ze genoeg keuze uit huizen waar geen blauwe keuken inzit, dus dan gaan ze naar de volgende.
Het van de prijs af willen babbelen wegens lelijke deurtjes werkt natuurlijk ook andersom; als een investering van ¤ 500 (minder hoor TS, geen zorgen) ervoor zorgt dat het huis sneller verkocht is, en er minder van de prijs afgepraat wordt, dan is die winst voor TS veel groter, want dubbele lasten zijn heel vervelend.
Nou, volgens mij is het huis binnenkort verkochtquote:Op maandag 9 september 2013 21:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik had die blauwe keuken echt fluitend geaccepteerd zoals-ie was. Niks mis mee, wel leuk zelfs.
Spank me, met mijn "wansmaak"!![]()
Ik neem aan dat die blauwe deurtjes al in de drekbak zijn beland? Jammer...
De overdracht is 1½ maand geleden al geweestquote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is het huis binnenkort verkocht
Ik had het over die blauwe keuken van Leandra, ik meen te weten dat haar huis al is verkocht, toch?quote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is het huis binnenkort verkocht
Nee, zij hadden helemaal geen aankoopmakelaar bij zich, het ging er om dat onze verkoopmakelaar regelmatig met kijkers bij ons huis nog wat huizen deed, waarbij het dan vaak een "competitie" met twee huizen in een andere wijk was.quote:Op maandag 9 september 2013 21:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jouw verkoopmakelaar was ook hun aankoopmakelaar? Dat mag toch niet?
Gefeli ! Ik vind die witte keuken wel een verbetering!quote:Op maandag 9 september 2013 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
De overdracht is 1½ maand geleden al geweest
Ja, er zullen idd vast mensen zijn die het mooi vinden, maar als je een van de tigduizend middenwoningen in het midden van het land bent, dan wil je niet moeten wachten op die ene koper die niet alleen je huis maar ook je blauwe keuken leuk vindt.quote:Op maandag 9 september 2013 21:58 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gefeli ! Ik vind die witte keuken wel een verbetering!. Maargoed, de keukenboer verkoopt ook blauwe keukens, dus er zijn idd vast mensen die het mooi vinden
Die was nog geinstalleerd door je ex?quote:Op maandag 9 september 2013 22:01 schreef Leandra het volgende:
Ik heb overigens vooral spijt dat we dat niet veel eerder gedaan hebben, ik heb 4 jaar lang tegen die blauwe rotkeuken aangekeken.
Gelukkig hadden we toen nog een LAT-relatie en hoefde ik er niet altijd tegenaan te kijken
Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die was nog geinstalleerd door je ex?
Nah, gelijk heb je hoor, en het heeft kennelijk goed gewerkt, 'm te vervangen!
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.quote:Op maandag 9 september 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het was het huis van mijn (nu) man, die keuken zat er al in toen hij het huis kocht, maar ik had die deurtjes dus gewoon veel eerder moeten vervangen.
Uiteindelijk was het een fluitje van een cent, gewoon zonde, al die jaren irritatie over die donkere keuken.
In ons nieuwe huis zit de originele 1971 badkamer (toilet, wastafel en verwarming al wel vervangen, rest nog origineel), en daar waar ik in het huis (uit 1983) met de blauwe keuken de badkamer in 2010 al helemaal heb laten vernieuwen omdat dat heel hard nodig was, zitten we hier voorlopig gewoon met de 1971 badkamer.quote:Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, juist. Ja, zeker als het om een Ikea-keuken gaat (of iets vergelijkbaars), dan is die investering voor wat nieuwe deurtjes natuurlijk maar een heel beperkte, en zeker de moeite waard.
Ik kijk nog aan tegen 1963-witte deurtjes en ziekenhuis-tegeltjes, maar er wordt aan gewerkt (lees: voor gespaard).
Verdomd jammer dat die standaard Faktum-Ikea-keuken er helemaal uit schijnt te gaan, was goed spul, en het schijnt dat de opvolger daarvan met verschillende maten werkt. Ik zit dus nog in dubio wat te doen, in de uitverkoop (of MP) een Faktum scoren, of wachten op de nieuwe maatvoering, die waarschijnlijk duurder wordt, maar dan kun je dus wel weer varieren zodra de deurtjes je niet meer bevallen... lastig.quote:Op maandag 9 september 2013 22:09 schreef Leandra het volgende:
Achteraf gezien niet alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ook jammer dat ik voor de Applad deurtjes ben gegaan, en niet voor de iets duurdere Abstrakt.
De blauwe keuken was ook Abstrakt, en de weerkaatsing daarvan was wel fraaier geweest dan het matte van de Applad.
Herkenbaar!quote:Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef Leandra het volgende:
Overigens maakt het ook nogal wat uit wat voor kwaliteit het om gaat, deze 1971 badkamer is kwalitatief gewoon stukken beter dan die premie-koopwoning badkamer uit 1983, dat is net het verschil tussen een goed onderhouden Mercedes uit 1971 en een Fiat uit 1983.
quote:Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef Leandra het volgende:
Ik zou het als excuus gebruiken om alvast een tripje Zweden te doen, en te kijken of die nieuwe serie wat is
Zo niet; Factum in de aanbieding, zo wel; Metod.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |