Er zit alleen een grote maar aan: Zuilen, daar zou ik bijvoorbeeld nooit willen wonen, te ver van het centrum af en van/naar snelwegen of centraal station is ook niet heel prettig/makkelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:07 schreef Nico987 het volgende:
@skrn dure gasbeton blokken.. voor 5 krijg je het echt wel rond hoor.... En een huis naar smaak inrichten, schilderen en dergelijke kost altijd geld!
De cv lijkt me ook niet het meest zinvolle, maar dat is wel waar mensen naar kijken.
Het probleem is denk ik vooral ook dat mitros en portes ongeveer al hun kleine huizen te koop heeft gezeten. Ze zijn al op de vingers getikt en zijn van 60% terug naar 35% procent..
Mijn oude huisje in zuilen is kleiner maar beter ingedeeld, minder sfeervol maar een veel grotere tuin, staat voor 30 minder te koop... Zou het mij als starter uitmaken hoe sfeervol het is, dat het dichter bij de stad is? Als ik 900 kwijt ben aan hypotheek dan houdt ik toch geen geld over om mee naar de stad te gaan.
Ik woon in een iets groter huisje dat voorheen ook gaskachels had en sinds een paar jaar cv. En dat is echt wel een grote verbetering, voor comfort, ruimte en vrijheid van indeling van de ruimtes. Je moet niet vergeten dat juist op een klein oppervlak een gaskachel erg 'in de weg' staat.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies. Ik vind heel veel reacties raar. Vooral de suggestie van een cv. Kom nou zeg voor dat type huisje en dat formaat!
Dit soort huisjes koop je als je jong wilt, als je dichtbij het centrum van de stad wil wonen, en vooral niet vanwege de vierkante meters, maar meer vanwege een bepaalde uitstraling, gevoel of authenticiteit. En dat laatste mist, in ieder geval binnen en zeker in de keuken en op zolder!
er zit een station, de bus rijdt regelmatig, je zit in een minuut of 8 op de ring. Tuurlijk is het niet zo mooi bij het centrum, maar is zo dicht bij het centrum je dan 30.000 waard.. Ik mag alleen hopen dat de staat van dit huis beter is..quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Er zit alleen een grote maar aan: Zuilen, daar zou ik bijvoorbeeld nooit willen wonen, te ver van het centrum af en van/naar snelwegen of centraal station is ook niet heel prettig/makkelijk.
De prijs vind ik ook aan de hoge kant, 5jr geleden had ik het er misschien voor over gehad. Wat ik me afvraag, wat zijn de mogelijkheden voor parkeren? Want met het wonen in die 'steeg' is voor de deur parkeren sowieso onmogelijk natuurlijk.
Wat moet je anders? Het huren van zoiets is nog veel duurder (huren tot 1000 euro per maand zijn niet heel vreemd in Utrecht). En in je eentje iets groters kopen of huren is dan helemaal geen optie. Het zou goed zijn van de gemeente als ze tijdelijk de zelfbewoningsverplichting van huizen onder de 175k zouden opschorten, zodat dit soort huizen tegen redelijke prijzen verhuurd kunnen worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:54 schreef Nico987 het volgende:
[..]
er zit een station, de bus rijdt regelmatig, je zit in een minuut of 8 op de ring. Tuurlijk is het niet zo mooi bij het centrum, maar is zo dicht bij het centrum je dan 30.000 waard.. Ik mag alleen hopen dat de staat van dit huis beter is..
Ik zit zo ie zo met verwondering te kijken hoe heel veel single een klein huisje kopen, leuk voor ze, maar in veel gevallen komt er dan wel een tijd dat je niet meer single bent.. en kom er dan maar vanaf!
Een collega van mij had zo'n huis, en haar nieuwe vriend ook. er kwam een kindje, met als gevolg dat ze dus 2 huisjes moesten verkopen, die in Utrecht is na 1,5 jaar verkocht, die in Amsterdam staat dat al 2 jaar..
Zeker in deze markt waarbij je verlies maakt als je je huis binnen ca 7 jaar verkoopt, vindt ik het toch niet het slimst om te doen.. er staan dus redelijk veel kleine huizen te kopen, zeker ook door de woningbouw.
Het gaat in dit topic echter wel om de verkoop van dit huis. Alles goed en wel, maar aan verhalen over hoe het ergens anders leuker, ruimer, goedkoper wonen is, heeft TS natuurlijk helemaal niks.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Nico987 het volgende:
Dat is ook 1 van de redenen dat ik in Amersfoort woon. als Utrechter doet dat mij een beetje pijn.. maar als ik zie wat voor huis, en in wat voor buurt ik nu een huis heb.. ik vindt deze week niet te vergelijken met een wijk in Utrecht, het heeft een beetje de sfeer van Oog in al, alleen dan met huizen onder de 6 ton..
Dat heb ik ook, noodgedwongen woon ik in Hilversum, waar ik wel een parkeerplaats in het centrum heb en nog een enigszins te betalen huurprijs.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Nico987 het volgende:
Dat is ook 1 van de redenen dat ik in Amersfoort woon. als Utrechter doet dat mij een beetje pijn.. maar als ik zie wat voor huis, en in wat voor buurt ik nu een huis heb.. ik vindt deze week niet te vergelijken met een wijk in Utrecht, het heeft een beetje de sfeer van Oog in al, alleen dan met huizen onder de 6 ton..
je hebt gelijk.. terug ontopic..quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic echter wel om de verkoop van dit huis. Alles goed en wel, maar aan verhalen over hoe het ergens anders leuker, ruimer, goedkoper wonen is, heeft TS natuurlijk helemaal niks.
Dit is een goede samenvatting van een aantal van de laatste opmerkingen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:06 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Als ik dit huis zo zie, denk ik dat je er niet nog heel veel aan kan doen, of je moet zin hebben om de ruimtes helemaal aan te pakken.. verdelen met muren etc..
Mijn advies zou eerder zijn dat je tekeningen er van laat maken, liefst 3d, met prijsberekening.. nieuwe foto's ander verhaal en als je kan de prijs omlaag!
Veel dingen die hier worden genoemd kosten enkele duizenden euro's andere keuken, andere vloer (die valt wel mee) andere indeling. als je dat gaat doen ben je 10.000 kwijt zeg maar.. dan kun je denk ik beter de prijs 10.000 naar beneden doen.
bed is onverplaatsbaar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:50 schreef Leandra het volgende:
Oh, en ik zou die piano en dat bureau tijdelijk ergens opslaan en de indeling boven veranderen, zodat je dat bed niet in zo'n krampachtig hoekje hoeft te zetten.
bed is 140 matras, maar door de platte zijkanten waar je je been op kunt laten rusten voelt het groter aan. wie weet moeten we het toch maar weghalen en vervangen door een gewoon bed....quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef loecje het volgende:
hoe smal is dat bed dan wel niet. als er niet eens een normaal bed in past...
ja en een los bed stimuleert waarschijnlijk meer tot het denken over mogelijkheden qua indeling dan een vast bed.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:45 schreef loecje het volgende:
een matras van 140, dan past daar toch prima een standaard bed? zonder die randen past een 160cm bed ook nog wel lijkt me.
of je het bed weg haalt is aan jou. voor je nieuwe woning heb je dan waarschijnlijk ook een ander bed nodig dus dat zijn geen extra kosten. maar zeggen dat je dit bed op maat hebt laten maken omdat een standaard bed niet past schrikt af.
Er bestaat natuurlijk nog steeds hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:07 schreef Nico987 het volgende:
@skrn dure gasbeton blokken.. voor 5 krijg je het echt wel rond hoor.... En een huis naar smaak inrichten, schilderen en dergelijke kost altijd geld!
De cv lijkt me ook niet het meest zinvolle, maar dat is wel waar mensen naar kijken.
Het probleem is denk ik vooral ook dat mitros en portes ongeveer al hun kleine huizen te koop heeft gezeten. Ze zijn al op de vingers getikt en zijn van 60% terug naar 35% procent..
Mijn oude huisje in zuilen is kleiner maar beter ingedeeld, minder sfeervol maar een veel grotere tuin, staat voor 30 minder te koop... Zou het mij als starter uitmaken hoe sfeervol het is, dat het dichter bij de stad is? Als ik 900 kwijt ben aan hypotheek dan houdt ik toch geen geld over om mee naar de stad te gaan.
Mensen kijken nergens meer doorheen, ze kunnen immers kiezen uit nog tig woningen, dus ergens doorheen kijken is niet nodig, dat betekent dat je gewoon het volgende huis gaat bekijken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef sanderzv het volgende:
vandaag weer een kijker gehad die het niet ziet zitten om de woon en slaapkamer te combineren, en geen mogelijkheden zag voor een woonkamer beneden.
ergens verbaas ik me wel over het feit dat mensen hier niet doorheen kunnen kijken. aan de andere kant is het wel duidelijk een hint over hoe het huis gepresenteerd moet worden. met de woonkamer beneden.
Je hebt als jongere alleenstaande (of stel) met een redelijk/goed salaris in een stad als Utrecht vaak geen andere keuze dan toch iets kopen. Voor sociale woningbouw kom je niet in aanmerking vanwege je salaris (nog afgezien van eindeloos lange wachtlijsten!), en in de particuliere huur zit je in Utrecht al rapido boven de 1000,= euro per maand. Dan is een huis(je) kopen toch echt een betere optie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:54 schreef Nico987 het volgende:
Ik zit zo ie zo met verwondering te kijken hoe heel veel single een klein huisje kopen, leuk voor ze, maar in veel gevallen komt er dan wel een tijd dat je niet meer single bent.. en kom er dan maar vanaf!
haha, je bent niet de eerste die het vraagt. maar we hebben al een ander huis gekocht en het grootste deel van onze spullen staat nu in de opslag. dus we willen toch echt wel weg, en onze spullen weer gewoon kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:24 schreef Mishu het volgende:
Wauw stukken beter. Zou je er nu niet zelf in willen blijven wonen?
de mensen bij de makelaar snappen niet altijd meteen wat ik bedoel. ligt volgens mij niet aan mij.......quote:Op donderdag 5 september 2013 18:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Mooi geworden, alleen staan de plattegronden met de oude inrichting er nog bij.
Dit.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:47 schreef Leandra het volgende:
Het zit ook niet mee.... nu staan de plattegronden ook in de serie foto's, maar het zijn de oude plattegronden.
het wordt "as we speak" aangepast. dus vanavond moet het goed staan.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:47 schreef Leandra het volgende:
Het zit ook niet mee.... nu staan de plattegronden ook in de serie foto's, maar het zijn de oude plattegronden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |