MooI!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:22 schreef d4v1d het volgende:
Mooi is anders met al die werkzaamheden
Als je door de werkzaamheden heen kijkt is het wel mooi ja.
Nu staan die oude Colombiaanse hoeren in de Hardebollenstraat niet bekend als een lichtend baken in het prostitutiegilde, maar dit lijkt me geen goed plan.quote:De laatste raamprostituees en prostitutieboten verdwijnen deze zomer uit Utrecht. De gemeente gaat de vergunning van de laatste raamexploitant, Wegra, binnenkort intrekken. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente vrijdag gezegd.
De vergunning wordt ingetrokken vanwege een opeenstapeling van redenen over een langere periode: er is informatie over betrokkenheid bij mensenhandel, het toezicht is slecht en de openbare orde wordt verstoord. Eerder werden om dezelfde redenen vergunningen van drie andere exploitanten ingetrokken. Wegra raakt de vergunning over een week of vier kwijt, aldus de woordvoerder.
Door de beslissing verdwijnen 98 werkplekken op de boten aan het Zandpad. Ook gaan zeventien werkruimten aan de Hardebollenstraat, in het centrum van de stad, op slot. Wegra kan nog bezwaar aantekenen tegen de beslissing.
De gemeente laat in een verklaring weten samen met het Openbaar Ministerie en de politie te willen kijken naar de toekomst van raamprostitutie in de stad. De gemeente hoopt op korte termijn tot een vorm van raamprostitutie te komen zonder dwang en misstanden.
Wegra-directeur Cees Jobben laat in een reactie aan RTV Utrecht weten verbijsterd te zijn. Hij zegt nooit iets te hebben misdaan. "Ik ben altijd heel erg lastig voor de gemeente en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een paar rancuneuze ambtenaren aan het werk zijn", aldus Jobben, die zegt een gang naar de rechter te overwegen om het besluit aan te vechten.
Utrecht bant raamprostitutie uit
Jezus, alles dicht? Dat gaat helemaal niets oplossen. En dan gaat het vast flink wat drukker worden bij de tippelzone aan de Europeaan. Wat blijft er verder nog over?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:06 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Nu staan die oude Colombiaanse hoeren in de Hardebollenstraat niet bekend als een lichtend baken in het prostitutiegilde, maar dit lijkt me geen goed plan.
Niets, oftewel een "gat" in de markt. Verder terecht natuurlijk, gedwongen prostitutie, mensenhandel en slavernij wil je ook gewoon niet toelaten...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:48 schreef Neelix het volgende:
[..]
Jezus, alles dicht? Dat gaat helemaal niets oplossen. En dan gaat het vast flink wat drukker worden bij de tippelzone aan de Europeaan. Wat blijft er verder nog over?
Stond er vanochtend nog mee in mijn handen maar heb het weggezet omdat er amsterdam/almere op het etiket stond.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:38 schreef bork het volgende:
Profetische woorden van Q.
Utrecht is een biermerk rijker
[ afbeelding ]
Je hebt aan de Vleutenseweg nog twee bordelen, en volgens mij in de Voorstraat ook 1. Het enige wat het oplost is dat de prostitutie nu minder zichtbaar is, of dat nou een voordeel of nadeel is .....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niets, oftewel een "gat" in de markt. Verder terecht natuurlijk, gedwongen prostitutie, mensenhandel en slavernij wil je ook gewoon niet toelaten...
Wat een choas in de stadquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Paul het volgende:
Waarom praten jullie niet over Roze Zaterdag
Nadeel natuurlijk, alles gaat ondergronds.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je hebt aan de Vleutenseweg nog twee bordelen, en volgens mij in de Voorstraat ook 1. Het enige wat het oplost is dat de prostitutie nu minder zichtbaar is, of dat nou een voordeel of nadeel is .....
Cool ik ga er zo kijkenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat een choas in de stad
Leuk als je er door heen moet..
Tja ik denk dat het losstaat van voor of nadelen; je kan natuurlijk niet iemand legaal illegale dingen laten doen (mensenhandel) dus je hebt gewoon weinig keus als gemeente.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je hebt aan de Vleutenseweg nog twee bordelen, en volgens mij in de Voorstraat ook 1. Het enige wat het oplost is dat de prostitutie nu minder zichtbaar is, of dat nou een voordeel of nadeel is .....
Tja omdat het vanochtend nog niet echt was begonnen en ik nu gewoon thuis zit. Het enige dat ik erover kan zeggen is dat mijn docher de roze ballonnen erg mooi vind en ik me weinig zorgen hoef te maken over mijn vrouw die nu de stad in is voor een feest met collega's dat ze lastig gevallen gaat worden door marrokanenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Paul het volgende:
Ik was vanochtend rond 10:00 uur even op de Oudegracht maar toen was er nog niemand. Verder ben ik de hele dag thuis geweest in verband met verjaardag van mijn dochter.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Paul het volgende:
Picknicken lost alle problemen op!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:55 schreef Specularium het volgende:
Ja, Aleid vecht keihard voor homo-acceptatie.
Leuk, ik kijk vanuit mijn kantoor uit op het veld waar de artiesten en medewerkers kamperen. Altijd grappig om vanachter je beeldscherm te bewonderen hoe culturele artiestenmeisjes in schaarse nachtkleding hun tent uit komen en met toilettas richting douchegebouw lopen om hun tanden te poetsen.quote:
Haha, viel me ook al op dat er ineens veel minder Marokkanen in de stad waren. Heerlijk. Sfeer was ook echt top overal.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Was het maar altijd Roze Zaterdag als daarmee Marokkanen uit het centrum worden verdreven. Kunnen we niet gewoon op elke straathoek een homo + varken neerzetten. Werkt volgens mij een stuk beter dan al die stadswachten.
Mijn buurvrouw doet ook aan rugby, verklaart meteen een boel.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Ken ook veel meer lesbo's dan homo's moet ik zeggen, al komt dat deels doordat ik rugby speel en het merendeel van het vrouwenteam de vrouwenliefde bedrijft.
quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Ken ook veel meer lesbo's dan homo's moet ik zeggen, al komt dat deels doordat ik rugby speel en het merendeel van het vrouwenteam de vrouwenliefde bedrijft. Als mannen zitten we op het veld en na de wedstrijd graag aan elkaar (al dan niet naakt), maar als we dan weer naar huis gaan worden we weer gewoon straight.
Tof! 2x geweest en ik had gratis gekund dit jaar maar ik vier dan mijn verjaardagquote:
Zones? Het is geen 1999 meer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:59 schreef d4v1d het volgende:
Geen idee of ik hier snel antwoord ga krijgen, maar hoeveel zones is het naar de uithof vanaf vleutenseweg? (En hoe duur kost een kaartje)
In de tijd van de strippenkaart ja. For your information: die zijn niet meer geldig.quote:
quote:
Wacht, ik ben dus in de war met De Parade.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Leuk, ik kijk vanuit mijn kantoor uit op het veld waar de artiesten en medewerkers kamperen. Altijd grappig om vanachter je beeldscherm te bewonderen hoe culturele artiestenmeisjes in schaarse nachtkleding hun tent uit komen en met toilettas richting douchegebouw lopen om hun tanden te poetsen.
Ik doelde op een kaartje wat je in de bus zelf koopt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:43 schreef Q. het volgende:
[..]
In de tijd van de strippenkaart ja. For your information: die zijn niet meer geldig.
Doe ff www.9292ov.nlquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik doelde op een kaartje wat je in de bus zelf koopt.
Ik heb er momenteel een in mn hand "1-2 zones"
Kaarjtes in de bus zijn duurder, 9292ov toont de prijs met een chipkaart.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:31 schreef koningmakreel het volgende:
[..]
Doe ff www.9292ov.nl
Daar kan je precies kijken hoe je moet en wat het kost. Antwoord op je vraag. ¤1,71 van de vleutenseweg naar de uithof
Wel met OV-chip? Want ik moest laatst een kaartje kopen voor Nijenoord -> Rozenstraat en dat was 5 euro voor een enkeltje. Mijn geld wat doe je?!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Kaarjtes in de bus zijn duurder, 9292ov toont de prijs met een chipkaart.
Ik was uiteindelijk maar 2,60 kwijt
Gewoon zo'n ding wat wordt gestempeld..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wel met OV-chip? Want ik moest laatst een kaartje kopen voor Nijenoord -> Rozenstraat en dat was 5 euro voor een enkeltje. Mijn geld wat doe je?!
Whut... Apart, dat had ik dus ook. Maar koste mij 5 euro. Of 4 nogwat..quote:
Fijn, gelukkig hebben we nog niet genoeg fastfoodtoko's in de binnenstad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef bork het volgende:
Nou Tosti-spot komt er ook aan https://www.facebook.com/(...)87335&type=1&theater
quote:Verder is een jonge Utrechter misschien de rest van zijn leven gehandicapt om dat hij iemand wild helpen
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ing-nobelstraat.html
http://www.duic.nl/crimin(...)ld-door-fietsendief/
Alsof god, als hij zou bestaan, een specifiek uiterlijk zou hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:06 schreef Micson het volgende:
Ik zie op Utrecht Centraal vaker een oude man met wit halflang haar en een volle, sneeuwwitte baard. Ik geloof niet in God, maar als ik dat zou doen dan zou hij heel dicht in de buurt komen van hoe ik zou denken dat Hij eruit ziet. Deze man loopt altijd alleen, meestal bij de AH op Hoog Catherijne in de buurt.
Weet iemand wie ik bedoel? Het is een vrij markant figuur om te zien, hij valt wel op. Ik ben wel benieuwd of hij voor de gemiddelde Utrechter een bekend persoon is om te zien, en hoe oud hij is.
Die gitaarneger maakt stappen, vermoedelijk treedt hij inmiddels op.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het jammer dat ik De Gitaarneger nooit meer zie, daar bij de traverse naar het busstation. Of de Flessenspeler die altijd op de passage tussen Free Record Shop en Jamin zat.
Ik vind het jammer dat lijn 8 weg gaatquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het jammer dat ik De Gitaarneger nooit meer zie, daar bij de traverse naar het busstation. Of de Flessenspeler die altijd op de passage tussen Free Record Shop en Jamin zat.
Ik ook. Nouja, eigenlijk kan het me weinig boeien want ik ga maar heel weinig met de bus en bijna altijd op de fiets. Maar sinds lijn 6 weg is en de frequentie van lijn 8 (straks 9) omlaag gaat is Hoograven echt ontzettend slecht bereikbaar per bus. Vervelend voor al die bejaarden die er wonen.quote:
Ik ben trouwens groot voorstander van de verbouwing. De renders zijn erg mooi en die vreselijke traverse gaat eindelijk verdwijen.quote:Verwarring alom rond de geplande uitbreiding van de Bijenkorf. Gaat die nu wel of niet door? In welke vorm? En vooral: wanneer? Elke partij heeft een antwoord klaar, maar of die ook overeen komen is een tweede.
Begin dit jaar zijn Corio, eigenaar van Hoog Catharijne, belangengroep Wijk C-comité en bewoners van de Oudegracht bij de Raad van State in beroep gegaan tegen de gemeente. Zij vrezen dat de uitbreiding van het warenhuis zorgt voor een te grote verkeerstoename, die voor luchtvervuiling, geluids- en stankoverlast zorgt en een grotere druk levert op de parkeerplekken van Hoog Catharijne en de buurt.
De zaak dient op 24 juli, de uitspraak zal zes tot achttien weken later zijn. Op zijn vroegst dus in september. En dat terwijl eigenaar van het gebouw, MN Services, van plan is half augustus met de verbouwing te beginnen. “We hebben wat vertraging opgelopen omdat we moesten wachten op de gemeente. Die moesten wat glasvezelkabels, gasleidingen en dergelijke in de grond omleggen. Zodra dat klaar is kan de schop in de grond. We verwachten dat dat half augustus zal zijn”, aldus woordvoerder van MN Services, Bram van Els.
Volgens de gemeente ligt dat echter ietsje anders. “Er loopt een rechtszaak tegen het bestemmingsplan en de bouwvergunning dus dat kunnen ze wel doen, maar mocht de Raad van State anders beslissen dan zal het weer teruggedraaid moeten worden”, aldus communicatieadviseur van wethouder Isabella, Jacqueline Schuurmans.
MN Services beweert echter anders. Van Els: “Er is wel een rechtszaak tegen het bestemmingsplan, maar dat is iets tussen de gemeente en de andere partijen. Wij hebben goedkeuring gekregen van het bouwplan en de vergunning en kunnen dus gewoon beginnen.”
Ben Nijssen van het Wijk C-comité vindt het maar een vreemde bedoening: “Ik weet niet precies hoe dat zit. Het lijkt me vreemd dat ze mogen beginnen als er nog geen uitspraak is. Wij zijn in ieder geval blij met de rechtszaak, de plannen zullen misschien wel door gaan maar het is in ieder geval het verste wat wij zijn gekomen in het aandacht vragen voor de luchtvervuiling en de verkeerde berekeningen van de gemeente.”
Lijn 2 wordt volgens mij elektrischquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:19 schreef Nielsch het volgende:
Als we gewoon eens mooie nieuwe elektrische bussen zouden krijgen in Utrecht zoals ze nu ook in Dordrecht hebben bijvoorbeeld, dan zijn we in een keer van die luchtvervuilingsproblematiek af.
Nou, dat is al wat, maar dan nog gaan er tig vervuilende fijnstofbussen door het centrum heen.quote:
QBuzz gaat allemaal nieuwe bussen kopen, ik mag hopen dat die schoner zijn dan wat er nu rijdt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is al wat, maar dan nog gaan er tig vervuilende fijnstofbussen door het centrum heen.
Ik ook!quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:39 schreef remcoP het volgende:
[..]
QBuzz gaat allemaal nieuwe bussen kopen, ik mag hopen dat die schoner zijn dan wat er nu rijdt.
Corio.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Met de komst van De Vredenburg wil De Bijenkort zijn Utrechtse pand graag gaan verbouwen (moderniseren, meer glas, traverse weg, groter) om bij te blijven.
Natuurlijk zijn een hoop partijen daar weer eens tegen; bewoners van Wijk C (want meer drukte), bewoners van de Oudegracht (want meer auto's) en Corio (want meer concurrentie) (ratten zijn het ook). Dus zijn die partijen naar de rechter gestapt en die gaat eind juli de partijen horen en maanden later pas een uitspraak doen.
[..]
Ik ben trouwens groot voorstander van de verbouwing. De renders zijn erg mooi en die vreselijke traverse gaat eindelijk verdwijen.
http://www.duic.nl/nieuws(...)n-of-toch-weer-niet/
In Palma de Mallorca hebben ze de bussen onder de grond gestopt en een metro aangelegd, de stad Palma de Mallorca is net zo groot als Utrechtquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is al wat, maar dan nog gaan er tig vervuilende fijnstofbussen door het centrum heen.
Dat gaat ook echt werken met de kleigrond die we hier hebben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:13 schreef bork het volgende:
[..]
In Palma de Mallorca hebben ze de bussen onder de grond gestopt en een metro aangelegd, de stad Palma de Mallorca is net zo groot als Utrecht
En met al die ouwe gebouwtjes, grachten en smalle straatjes.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:16 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat gaat ook echt werken met de kleigrond die we hier hebben.
Alsof jij, als hij zou bestaan, ook maar enig idee kan hebben over in welke gedaante hij verschijnt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Alsof god, als hij zou bestaan, een specifiek uiterlijk zou hebben.
zet die man een grijze hoed op, geef hem een staf en het is Gandalf....
Mja, dan graaf je gewoon wat dieper. Maar dan zitten we met het andere probleem: grondwaterniveau. Daar hebben ze in Den Haag ook hele goeie ervaringen mee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:22 schreef Q. het volgende:
[..]
En met al die ouwe gebouwtjes, grachten en smalle straatjes.
Oog in Al is wel een leuk park, voorts zijn wat mij betreft het Griftpark, Julianapark, Wilhelminapark en het Lepelenburg geschikt. Allemaal wel gezellig.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:44 schreef Andromache het volgende:
Ik wil voor een vereniging een kleinschalige barbecue organiseren in een park in de stad. (<50 mensen, geen vergunning nodig mits barbecue op poten). Wat is een leuke en goed bereibkare plek? Ik ken park Oog in Al, is dat een idee?
Als hier een metro wordt aangelegd ligt de stad tot 3027 open.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:13 schreef bork het volgende:
[..]
In Palma de Mallorca hebben ze de bussen onder de grond gestopt en een metro aangelegd, de stad Palma de Mallorca is net zo groot als Utrecht
Ligt toch altijd open, niks nieuws, weinig ambitie hier trouwens.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als hier een metro wordt aangelegd ligt de stad tot 3027 open.
Dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Hotel en winkels geloof ik duurt nog tig jaar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:59 schreef Specularium het volgende:
Wat komt er eigenlijk in het postkantoor?
Uh daar is het postkantoor toch veel te klein voor?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ligt toch altijd open, niks nieuws, weinig ambitie hier trouwens.
Wat ik dan weer jammer vind is dat ze een grote kans laten liggen voor bibliotheek ++, die had prachtig in het oude postkantoor gepast, maar helaas gemeente Utrecht he![]()
????quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Uh daar is het postkantoor toch veel te klein voor?
Wij zitten mijlenver van elkaar af dat is duidelijk, dat ++ gedeelte hoort niet bij een bibliotheek imho daar hebben we al goede voorzieningen voor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:53 schreef speknek het volgende:
Gewoon bibliotheek komt niemand nog, en heb je er al een of twee van in de binnenstad, het gaat nou juist om dat ++ gedeelte.
Vergaderplekken, werkruimtes, digitale installaties en exposities, en wat ze er allemaal nog meer mee pogen te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |