abonnement Unibet Coolblue
pi_134094010
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134112871
en alweer een volgend deel *O*
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:46:30 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134112947
Ik had van de week toch een hilarische vlucht bij US Airways _O_ Die flight attendent deed in haar vrije tijd volgens mij aan stand-up comedy. Was tevens de eerste keer dat ik de volledige instructie bewust heb meegekregen; ze kreeg zelfs applaus na afloop ervan _O-
pi_134117819
Mag je in het vliegtuig rustig op je smartphone naar wat mp3s luisteren terwijl deze in Vliegmodus staat of moet ie helemaal uit?
standaarddrinker
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:42:41 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_134118068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Mag je in het vliegtuig rustig op je smartphone naar wat mp3s luisteren terwijl deze in Vliegmodus staat of moet ie helemaal uit?
Helemaal uit (voor het oog in ieder geval). Spastisch gedoe vind ik altijd. Net alsof mijn iPad of iPhone iets uitzendt op het moment dat vliegtuigmodus aanstaat
pi_134118204
tijdens de start en landing uit, tijdens de rest van de vlucht mag deze gebruikt worden in flightmodus.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134118428
Zou KLM iets speciaals doen met het eten op eerste kerst? :')
pi_134118689
_O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134118722
Ik verwacht van niet, maar als ze het wel doen laat het hier vooral weten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:03:41 #10
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134118806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou KLM iets speciaals doen met het eten op eerste kerst? :')
Vrees van niet, maar misschien kun je dit voorstellen voor de stewardessen volgend jaar? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134118932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik verwacht van niet, maar als ze het wel doen laat het hier vooral weten :)
Doe ik!

Ik weet van een vriend die tijdens de jaarwisseling in het vliegtuig zat dat op alle personal tvs een filmpje met vuurwerk ging spelen :')
  donderdag 12 december 2013 @ 16:37:50 #12
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_134193103
Heb even een vraag tussendoor, ik probeerde net online in te checken, maar dat ging niet. United airlines zei dat mijn boardingpasses niet geprint kunnen worden. Dus ik heb gebeld met ze, en die meneer zei dat ik er een probleem kan zijn met mijn paspoort bijv: nieuw paspoort of ergens wat verkeerd ingevuld. Hij zei dat het geen groot probleem hoeft te zijn.

Maar ja nu maak ik me dus wel druk, ik heb geen nieuw paspoort, en volgens mij ook niks verkeerd ingevuld, hij is ook niet verlopen. Hij zei dat ik morgen gewoon op het vliegveld zelf moest inchecken. Iemand zo iets eerder gehad? Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:45:07 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134193413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:37 schreef Essiejj het volgende:
Heb even een vraag tussendoor, ik probeerde net online in te checken, maar dat ging niet. United airlines zei dat mijn boardingpasses niet geprint kunnen worden. Dus ik heb gebeld met ze, en die meneer zei dat ik er een probleem kan zijn met mijn paspoort bijv: nieuw paspoort of ergens wat verkeerd ingevuld. Hij zei dat het geen groot probleem hoeft te zijn.

Maar ja nu maak ik me dus wel druk, ik heb geen nieuw paspoort, en volgens mij ook niks verkeerd ingevuld, hij is ook niet verlopen. Hij zei dat ik morgen gewoon op het vliegveld zelf moest inchecken. Iemand zo iets eerder gehad? Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ik heb bij United ook wel eens gehad dat ik niet online in kon checken (geen idee wat de reden was) maar ging op het vliegveld gewoon goed. Zou me dus niet te druk maken :)
  donderdag 12 december 2013 @ 16:52:12 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134193676
Heb je via United zelf, of via een andere site (tix, expedia, enz) geboekt? In dat laatste geval werk online inchecken wel vaker niet.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:53:53 #15
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_134193734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:45 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik heb bij United ook wel eens gehad dat ik niet online in kon checken (geen idee wat de reden was) maar ging op het vliegveld gewoon goed. Zou me dus niet te druk maken :)
Oh dat stelt me een beetje gerust :)
Zat me al helemaal zorgen te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:52 schreef Lemans24 het volgende:
Heb je via United zelf, of via een andere site (tix, expedia, enz) geboekt? In dat laatste geval werk online inchecken wel vaker niet.
Ja klopt, via budgetair.

Vraag ik me af waarom die man zei dan dat het met mijn paspoort te maken had
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:56:05 #16
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134193811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Mag je in het vliegtuig rustig op je smartphone naar wat mp3s luisteren terwijl deze in Vliegmodus staat of moet ie helemaal uit?
Mijn telefoon staat nooit uit, heb er nog nooit wat van gehoord. En ik zal niet de enige zijn, aangezien er nul controle is.
Laatste keer, boven Berlijn, kreeg ik al een SMS 'welkom in Duitsland' ;)

Binnenkort wordt het ook weer officieel toegestaan, toch?
  donderdag 12 december 2013 @ 17:09:23 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134194261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:53 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Vraag ik me af waarom die man zei dan dat het met mijn paspoort te maken had
Waarschijnlijk riep hij ook maar wat dingen die ze met regelmaat voorbij zien komen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:36:44 #18
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134227021
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mijn telefoon staat nooit uit, heb er nog nooit wat van gehoord. En ik zal niet de enige zijn, aangezien er nul controle is.
Laatste keer, boven Berlijn, kreeg ik al een SMS 'welkom in Duitsland' ;)

Binnenkort wordt het ook weer officieel toegestaan, toch?
Ik zet hem wel altijd in vliegtuigmodus omdat er boven de 2km toch nauwelijks ontvangst is en het zoeken naar masten alleen maar je batterij leeg laat lopen.
Vliegtuigmodus (na opstijgen en voor de landing) is de afgelopen jaren gewoon toegestaan.

De wetgeving veranderd binnenkort en dat betekent dat vliegtuigmodus ook TIJDENS opstijgen & landing gewoon mag, en je telefoon dus nooit meer hoeft uit te zetten.
pi_134227268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:37 schreef Essiejj het volgende:
Iemand zo iets eerder gehad?

Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ja.

Nee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134227306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Mag je in het vliegtuig rustig op je smartphone naar wat mp3s luisteren terwijl deze in Vliegmodus staat of moet ie helemaal uit?
Ja dat mag. Hij hoeft niet uit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134227979
Is er op DXB wat te beleven? Ik moet er van 23.30 tot 3.30 wachten.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_134228251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Is er op DXB wat te beleven? Ik moet er van 23.30 tot 3.30 wachten.
Shoppen..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134228295
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Shoppen..
Wil wel graag wat geld overhebben voor op mijn eindbestemming haha. Maar een entertainment iets ofzo? Een bioscoop zou verplicht moeten worden op elk vliegveld.

Edit: blijkbaar ben ik niet de enige die dat wil. http://www.skyscanner.net(...)ellers-dream-airport
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:52:24 #24
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134229963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wil wel graag wat geld overhebben voor op mijn eindbestemming haha. Maar een entertainment iets ofzo? Een bioscoop zou verplicht moeten worden op elk vliegveld.

Edit: blijkbaar ben ik niet de enige die dat wil. http://www.skyscanner.net(...)ellers-dream-airport
Op DXB is er naast shoppen weinig te doen, maar er zijn wel smoking area's en er is een Heineken Lounge in terminal A.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134255124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wil wel graag wat geld overhebben voor op mijn eindbestemming haha. Maar een entertainment iets ofzo? Een bioscoop zou verplicht moeten worden op elk vliegveld.

Edit: blijkbaar ben ik niet de enige die dat wil. http://www.skyscanner.net(...)ellers-dream-airport
als je een business case kan schrijven die laat zien dat je gewenste bioscoop winstgevend is dan komt die er waarschijnlijk wel. Zo niet dan blijf je aangewezen op je privé bioscoop op je ei-pet of laptop
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134255197
Tja, hoe lang is de gemiddelde overstap? Weet niet of je een hele film gaat redden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134255231
En dat uiteraard, niemand mikt op een overstap die lang genoeg is voor een film wat dus maar een hele kleine doelgroep oplevert
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134255237
En de marge op shoppen is natuurlijk groter
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134260040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En dat uiteraard, niemand mikt op een overstap die lang genoeg is voor een film wat dus maar een hele kleine doelgroep oplevert
Zelfs als de overstap lang genoeg is, kun je geen bioscoop theater exploiteren. De reizigers komen immers op verschillende tijdstippen aan en je kunt niet voor iedere bezoeker de film apart starten.
pi_134260101
Dan is een fitnesszaal beter, mits er douches en wellicht leensportkleding is.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:27:51 #31
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_134260857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:55 schreef Me_Wesley het volgende:
Dan is een fitnesszaal beter, mits er douches en wellicht leensportkleding is.
Ja, precies. Vraag me al tijden af waarom er niet zoiets is op grote vliegvelden. Lijkt me heerlijk om tijdens overstap of na douane bijvoorbeeld effe te kunnen trainen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:36:59 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134261029
Je kunt altijd op de parkeerplaats een rondje gaan hardlopen. Zeker in Dubai en Abu Dhabi interessant.
pi_134261199
Liever goeie fitness inderdaad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134263644
Snap ik niet die wens voor een Bioscoop, je zit een ellen lang tijd in het vliegtuig, en het enigste wat je kan kijken is een film voor je neus !?
In eerste instantie heb ik geloof ik in drie jaar intensief vliegen misschien maximaal drie maal langer als zes uur op een vliegveld moeten verbrengen. Dus ja, om nu speciaal daar wat voor te eisen ?
Zelf ben ik nu geen frequest flyer meer, maar voor mij de lange over stappen, geeft mij gewoon lekker een plaats om even goed te kunnen slapen. Het is dat het nu achterlijk duur was, maar het Yotel was voor mij de plaats.
Een fitness, ik ben dan zelf meer van de buitensport, maar op zich, je moet er maar aan denken, dat je, je sport kleren in je had bagage hebt, en dan weer je hand bagage in een locker kan krijgen.
Mits goed geregeld, dan zou het wel wat zijn. Inclusief douches, handdoek en de hele shit.
En dan is het er en heb je als nog je sport kleren in de ruim bagage.
pi_134263686
Volgens mij weleens op Praag een bioscoop gezien. Kan je gewoon elk willekeurig moment in en uitlopen :) zou er zelf niet zo' n behoefte aan hebben. Kijk in het vliegtuig al zat films op mn ipad
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134264933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:26 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij weleens op Praag een bioscoop gezien. Kan je gewoon elk willekeurig moment in en uitlopen :) zou er zelf niet zo' n behoefte aan hebben. Kijk in het vliegtuig al zat films op mn ipad
Dus dan kom je halverwege een film binnen :? Of zijn het allemaal korte films van 5 minuten ofzo?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134265606
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:24 schreef Roger_ het volgende:
Snap ik niet die wens voor een Bioscoop, je zit een ellen lang tijd in het vliegtuig, en het enigste wat je kan kijken is een film voor je neus !?
In eerste instantie heb ik geloof ik in drie jaar intensief vliegen misschien maximaal drie maal langer als zes uur op een vliegveld moeten verbrengen. Dus ja, om nu speciaal daar wat voor te eisen ?
Zelf ben ik nu geen frequest flyer meer, maar voor mij de lange over stappen, geeft mij gewoon lekker een plaats om even goed te kunnen slapen. Het is dat het nu achterlijk duur was, maar het Yotel was voor mij de plaats.
Een fitness, ik ben dan zelf meer van de buitensport, maar op zich, je moet er maar aan denken, dat je, je sport kleren in je had bagage hebt, en dan weer je hand bagage in een locker kan krijgen.
Mits goed geregeld, dan zou het wel wat zijn. Inclusief douches, handdoek en de hele shit.
En dan is het er en heb je als nog je sport kleren in de ruim bagage.
Meeste zakelijke reizigers waar ik mee reis hebben toch enkel handbagage, en ik heb zelf altijd setjes sportkleding bij me. Soms moet ik even wat langer wachten op Schiphol, en dan ga ik af en toe sporten in het Sheraton. Best efficient, zou ik op Heathrow ideaal vinden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134266178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Is er op DXB wat te beleven? Ik moet er van 23.30 tot 3.30 wachten.
Bier drinken.
pi_134266601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus dan kom je halverwege een film binnen :? Of zijn het allemaal korte films van 5 minuten ofzo?
volgens mij dat eerste. Zelf niet naar binnen geweest maar meen dat er posters van normale feature films bij de ingang hingen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:42:40 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134269566
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:55 schreef Me_Wesley het volgende:
Dan is een fitnesszaal beter, mits er douches en wellicht leensportkleding is.
Dat zou ik ook wel wat vinden, zou ik zeker gebruik van maken :Y Vooral na lang stilzitten in een vliegtuig.
pi_134273532
Tandpasta en dat soort dingen moet dat in het koffer ook in een doorzichtig zakje of is dat alleen als je het in je handbagage hebt?
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:21:18 #42
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134273568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Tandpasta en dat soort dingen moet dat in het koffer ook in een doorzichtig zakje of is dat alleen als je het in je handbagage hebt?
Tandpasta hoeft niet in een doorzichtig zakje.
pi_134273648
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:21 schreef hexje het volgende:

[..]

Tandpasta hoeft niet in een doorzichtig zakje.
en andere vloeistoffen dan? (deo en douchegel)
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:39:34 #44
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134274310
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

en andere vloeistoffen dan? (deo en douchegel)
Doe maar in een doorzichtig zakje.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:09:04 #45
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134275541
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Tandpasta en dat soort dingen moet dat in het koffer ook in een doorzichtig zakje of is dat alleen als je het in je handbagage hebt?
Alleen als het in je handbagage zit. In je ingecheckte koffer mag je ook grotere verpakkingen dan 100ml meenemen.
pi_134275798
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Alleen als het in je handbagage zit. In je ingecheckte koffer mag je ook grotere verpakkingen dan 100ml meenemen.
Oké, hartelijk dank voor dit antwoord
pi_134282123
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:38 schreef Bajskorv het volgende:
Meeste zakelijke reizigers waar ik mee reis hebben toch enkel handbagage, en ik heb zelf altijd setjes sportkleding bij me. Soms moet ik even wat langer wachten op Schiphol, en dan ga ik af en toe sporten in het Sheraton. Best efficient, zou ik op Heathrow ideaal vinden.
Hoe doe je dat dan na afloop met je doorweekte sportkleding? Naar mijn ervaring kun je die niet zomaar terugstoppen in je tas, want de geur verspreid zich naar de tas en je andere kleding.
pi_134282327
Ik zou ook wel een sportschool op grote vliegvelden willen + zwembad en sauna. Zou ik best extra voor betalen ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 15 december 2013 @ 09:06:13 #49
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134282485
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:15 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Oké, hartelijk dank voor dit antwoord
Sorry was dat vergeten. :@
pi_134282573
quote:
9s.gif Op zondag 15 december 2013 09:06 schreef hexje het volgende:

[..]

Sorry was dat vergeten. :@
Geeft niet O+
pi_134284163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou KLM iets speciaals doen met het eten op eerste kerst? :')
Ik heb gehoord dat bij de KLM op kerstavond in de vliegtuigen de gourmet stelletjes uit het ruim worden gehaald en de passagiers samen met de piloten gaan gourmetten.

Laat ik nou net op kerstavond in het vliegtuig zitten! O+ O+ O+
pi_134284461
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:38 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat bij de KLM op kerstavond in de vliegtuigen de gourmet stelletjes uit het ruim worden gehaald en de passagiers samen met de piloten gaan gourmetten.

Laat ik nou net op kerstavond in het vliegtuig zitten! O+ O+ O+
Leuk!!!!!
pi_134284476
nog van die ouderwetsche met spiritus? :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134284793
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:38 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat bij de KLM op kerstavond in de vliegtuigen de gourmet stelletjes uit het ruim worden gehaald en de passagiers samen met de piloten gaan gourmetten.

Laat ik nou net op kerstavond in het vliegtuig zitten! O+ O+ O+
Waar ga jij naartoe trouwens? :)
pi_134285237
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waar ga jij naartoe trouwens? :)
Zelfde als waar jij naartoe ga ;)
Tokyo >:)
pi_134285252
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:31 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Zelfde als waar jij naartoe ga ;)
Tokyo >:)
2 fokkers in 1 vliegtuig :o
pi_134285279
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

2 fokkers in 1 vliegtuig :o
Haha, helaas niet.
Ik ga met kerstavond, dat is de 24ste. dus dagje eerder is dat.
Zou wel heel veel toeval zijn haha
pi_134288225
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 05:01 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan na afloop met je doorweekte sportkleding? Naar mijn ervaring kun je die niet zomaar terugstoppen in je tas, want de geur verspreid zich naar de tas en je andere kleding.
Gewoon in een plastic tasje in je handbagage, toch niet enorm ingewikkeld? Heb dat altijd wel, ga vaak aan het einde van een zakenreis nog even naar de gym voor de vlucht en stop dan alles nat in een plastic tas.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 15 december 2013 @ 14:22:41 #59
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134288970
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Gewoon in een plastic tasje in je handbagage, toch niet enorm ingewikkeld? Heb dat altijd wel, ga vaak aan het einde van een zakenreis nog even naar de gym voor de vlucht en stop dan alles nat in een plastic tas.
Ik neem altijd zo'n plastic waszak uit het hotel mee om natte spullen of was in te doen, die kun je nog mooi dichttrekken/knopen met een touwtje ook :+
pi_134289652
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:06 schreef Bajskorv het volgende:
Gewoon in een plastic tasje in je handbagage, toch niet enorm ingewikkeld? Heb dat altijd wel, ga vaak aan het einde van een zakenreis nog even naar de gym voor de vlucht en stop dan alles nat in een plastic tas.
Dan is je andere kleding beschermd. De klamme sportkleding zelf moet echter wel binnen zeg 24 uur weer uit zo'n niet-ventilerende tas. Op het einde van een trip inderdaad geen probleem, maar als je nog onderweg bent dan is die gelegenheid er soms niet. Een uitvinding hiervoor is mij meer welkom dan een bioscoop in een luchthaven.
pi_134290842
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Dan is je andere kleding beschermd. De klamme sportkleding zelf moet echter wel binnen zeg 24 uur weer uit zo'n niet-ventilerende tas. Op het einde van een trip inderdaad geen probleem, maar als je nog onderweg bent dan is die gelegenheid er soms niet. Een uitvinding hiervoor is mij meer welkom dan een bioscoop in een luchthaven.
Ik zie het probleem niet helemaal, gooi die tas gewoon bij het eerst volgende hotel in de was. Dat doe ik sowieso vaak, ik reis graag licht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134308183
Oké, dat zijn inderdaad wel goede argumenten waarom er geen bioscopen zouden zijn. Maar toch denk ik dat één of twee zaaltjes wel mogelijk moeten zijn. Sommige vliegvelden hebben ook al een (kleine) bioscoop (Hong Kong, Chiayi bijvoorbeeld).

Maar goed, ik vermaak me wel met wat uurtjes slaap en bier dan. :+
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 15 december 2013 @ 21:36:38 #63
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_134308328
Heeft HK een bioscoop? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 15 december 2013 @ 21:42:01 #64
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134309179
Ik vlieg stuk of zes keer paar jaar richting Hong Kong, nooit opgemerkt. Maar goed, ze hebben daar ook vrij goeie lounges van Cathay.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 15 december 2013 @ 22:02:09 #66
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_134309556
quote:
Echt nog nooit gezien, en ik kom er toch wel een aantal keer per jaar. Misschien een andere terminal ofzo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_134309627
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nog van die ouderwetsche met spiritus? :P
Das fonduen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134309650
ook gourmetten :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134383183
In maart van het aankomende jaar vlieg ik van Amsterdam naar Sydney en retour op Hamburg (via verschillende tussenstops) met Etihad. Een Open Jaw ticket dus.
De route inclusief alle tussenstops: Amsterdam – Abu Dhabi – Singapore – Brisbane – Sydney – Abu Dhabi – Düsseldorf – Hamburg.
De vraag is of ik met ruimbagage uit kan stappen in Düsseldorf. Daar is natuurlijk genoeg over te vinden op verschillende fora. Bij de één kan het wel en bij de ander niet of doen ze moeilijk. Echter is mijn vraag of iemand een dergelijke situatie heeft meegemaakt bij Etihad?

PS: ik heb contact gehad met de service desk van Etihad. Zij hebben dit bij de boeking vermeld zodat de medewerking bij de check-in in Sydney hier rekening mee kunnen houden. Zij geven mij dus geen garantie :)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:19:50 #70
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134397732
Het hangt af of de gate-medewerker in Sydney die je naar je eindbestemming incheckt wil meewerken. Daar is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen. Als die persoon net sjagrijnig/ongesteld is dan kun je pech hebben. Let wel op dat als je vluchten boekt wegens prijs en je skipt een latere leg (in dit geval DUS-HAM) dat je op een zwarte lijst kunt komen als je dat te vaak doet.
pi_134403016
Kan iemand mij in graden Celsius vertellen hoe koud het in het vliegtuig kan zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn heenvlucht naar de VS is overdag en ik vlieg 's nachts terug. Ik lees berichten over temperaturen die variëren tussen 10! graden en 21 graden. Als koukleum wil ik goed voorbereid zijn en zal bijvoorbeeld een legging onder mijn spijkerbroek en een thermoshirt onder mijn wintertrui dragen. Een plaid over me heen tijdens de nachtvlucht etc. Ik gruwel nu al bij de gedachte om bij 15 graden of kouder urenlang in die stoel te zitten.
pi_134403755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:06 schreef Nia het volgende:
Kan iemand mij in graden Celsius vertellen hoe koud het in het vliegtuig kan zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn heenvlucht naar de VS is overdag en ik vlieg 's nachts terug. Ik lees berichten over temperaturen die variëren tussen 10! graden en 21 graden. Als koukleum wil ik goed voorbereid zijn en zal bijvoorbeeld een legging onder mijn spijkerbroek en een thermoshirt onder mijn wintertrui dragen. Een plaid over me heen tijdens de nachtvlucht etc. Ik gruwel nu al bij de gedachte om bij 15 graden of kouder urenlang in die stoel te zitten.
Tien graden zal het in principe niet worden, afgezien van een probleem met de verwarming. Meestal ligt de temperatuur ronde de 20-22 graden, echter je kan op een plek zitten waar de airconditioning zeg maar zijn lucht blaast. Als het koud is in het vliegtuig zal zat dus warme/hete lucht zijn, waardoor het op die plek lokaal erg warm kan zijn. Bij een warm vliegtuig (wat meestal na wat vliegen het geval is, met 200 warme lichamen, komt daar dus koude lucht uit. Lokaal wordt het dan best chilly.
Waar die plekken zijn varieert per vliegtuig en zijn ook niet altijd aanwezig.
Vermoeidheid en stilzitten zorgt daarnaast ook voor een gevoel van kou.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 18 december 2013 @ 17:14:21 #73
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_134410174
Mijn ervaring is dat het te warm is, met name lange vluchten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_134411949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:14 schreef static het volgende:
Mijn ervaring is dat het te warm is, met name lange vluchten.
Eens, het is zelden koud helaas.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 18 december 2013 @ 18:16:41 #75
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134412330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:06 schreef Nia het volgende:
Kan iemand mij in graden Celsius vertellen hoe koud het in het vliegtuig kan zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn heenvlucht naar de VS is overdag en ik vlieg 's nachts terug. Ik lees berichten over temperaturen die variëren tussen 10! graden en 21 graden. Als koukleum wil ik goed voorbereid zijn en zal bijvoorbeeld een legging onder mijn spijkerbroek en een thermoshirt onder mijn wintertrui dragen. Een plaid over me heen tijdens de nachtvlucht etc. Ik gruwel nu al bij de gedachte om bij 15 graden of kouder urenlang in die stoel te zitten.
Ik ben een koukleum. Vind het vaak koud. Maar een vest en het dekentje zijn voor mij voldoende.
  woensdag 18 december 2013 @ 18:20:37 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134412485
Aansluitend op wat The_Stranger zegt:

Als je naast de airco zit, veranderen je voeten ijsklompjes. Eén keer gehad, nooit meer. Hij zat in dit geval bij de nooduitgang, direct tegen de wand van het vliegtuig.
  woensdag 18 december 2013 @ 18:25:45 #77
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134412694
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:14 schreef static het volgende:
Mijn ervaring is dat het te warm is, met name lange vluchten.
mijn ervaring is juist dat het precies andersom is. Ook met lange vluchten
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_134412790
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:25 schreef Dos37 het volgende:

[..]

mijn ervaring is juist dat het precies andersom is. Ook met lange vluchten
Ik heb t altijd ijskoud. Zeker 2 dekens nodig.
  woensdag 18 december 2013 @ 18:29:52 #79
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134412856
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:25 schreef Dos37 het volgende:

[..]

mijn ervaring is juist dat het precies andersom is. Ook met lange vluchten
Misschien is het in de business class wel lekker warm?
  woensdag 18 december 2013 @ 18:41:43 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_134413257
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:25 schreef Dos37 het volgende:

[..]

mijn ervaring is juist dat het precies andersom is. Ook met lange vluchten
Mijn ervaring is dat iedereen het anders ervaart. Mijn vriendin heeft het altijd koud terwijl ik het altijd warm heb
pi_134413453
En 16 graden aan het begin van de lente is lekker warm terrasjesweer, maar aan het einde van de zomer toch wat frisjes. Temperatuur blijft toch altijd wat subjectief.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 18 december 2013 @ 18:53:12 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134413733
quote:
12s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:46 schreef Thetallguy het volgende:
En 16 graden aan het begin van de lente is lekker warm terrasjesweer, maar aan het einde van de zomer toch wat frisjes. Temperatuur blijft toch altijd wat subjectief.
En in de winter een geschenk uit de hemel ;)
Laten we hopen op 16 graden met kerst!
pi_134414702
De temperatuur wordt over het algemeen op zo'n graad of 21-22 in het vliegtuig gezet, bij de nooduitgangen en bepaalde gedeeltes kan het echter wel daadwerkelijk kouder zijn, zo heb ik met de KLM in de 747 het in de voorste rijen bij de galley altijd bijzonder koud, en bij het lopen in de 747-400 versie achterin naar de toiletten opeens het gevoel dat het daar weer te warm is.

Bij Ethiad was het in de A330 voorin prima te doen, maar achterin juist weer koud, nu zat ik gelukkig voorin, en kon ik prima uit de voeten, maar achterin was het ene dekentje inderdaad niet genoeg geweest.

Op korte afstandsvluchten is de temperatuur, met uitzondering van rij 1 als er geen schot zit, want dan komt er veel koude lucht naar binnen, wat gelijkmatiger. Daar heb ik nooit problemen met echt vervelende temperatuur.

Het is dus van maatschappij, toestel en plek afhankelijk of de temperatuur behaaglijk is. Ik ben zelf voorstander van een wat warmere cabine, ik kleed mij dan ook niet echt bijzonder warm aan juist omdat ik mij daarop instel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_134414947
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:44 schreef JanvPutten het volgende:
In maart van het aankomende jaar vlieg ik van Amsterdam naar Sydney en retour op Hamburg (via verschillende tussenstops) met Etihad. Een Open Jaw ticket dus.
De route inclusief alle tussenstops: Amsterdam – Abu Dhabi – Singapore – Brisbane – Sydney – Abu Dhabi – Düsseldorf – Hamburg.
De vraag is of ik met ruimbagage uit kan stappen in Düsseldorf. Daar is natuurlijk genoeg over te vinden op verschillende fora. Bij de één kan het wel en bij de ander niet of doen ze moeilijk. Echter is mijn vraag of iemand een dergelijke situatie heeft meegemaakt bij Etihad?

PS: ik heb contact gehad met de service desk van Etihad. Zij hebben dit bij de boeking vermeld zodat de medewerking bij de check-in in Sydney hier rekening mee kunnen houden. Zij geven mij dus geen garantie :)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
In principe kan de bagage prima op de eindbestemming aankomen, zoals ik de opbouw van het ticket zie schat ik in dat de laatste 2 vluchten worden uitgevoerd met Air Berlin, dat is een partner van Ethiad en normaliter is het geen probleem om de bagage door te labelen naar de eindbestemming.
Zo vloog ik van Bangkok via Hong Kong, Helsinki en London Heathrow naar Amsterdam (Met Hong Kong en London een wat langere overstap) en de bagage kwam er keurig in Amsterdam uit 48 uur later. Al de maatschappijen waarmee ik vloog zaten in dezelfde (ONEWORLD) alliantie.

Gezien dat met Ethiad en Air Berlin ook met elkaar samen werken verwacht ik geen problemen, temeer omdat het ophalen van bagage het risico voor de luchtvaartmaatschappij groter maakt dat je de vervolgvlucht mist en is door de kleur van het bagagelabel (niet groen want van buiten Europa) ook geen probleem voor de douane omdat er simpelweg ook bij de Europese uitgangen een douane controle plaatsvindt juist op anders dan groenkleurige labels.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_134414997
Ik ben na een vlucht ook bijna altijd de eerste paar dagen verkouden :'( Ik kan niks hebben.
pi_134423205
Nooit problemen, wel vaak een wollen vest ofzo aan. Te koud en ik doe hem aan, klaar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134435525
Temperatuur is voor ieder een eigen gewaarwording, de ene vind 20 gr prima en een ander vind het fris (zeker als je stil zit)
Ik persoonlijk heb het nooit koud, voor de zekerheid neem ik altijd een fleece jasje mee, om evt tocht tegen te gaan..
Heb altijd wel het idee dat op "nachtvluchten" de temp wat warmer staat, zodat de meeste passagiers snoezig worden :Z waardoor de cabine crew minder hard hoeft te werken! :P
pi_134456055
Ik trek altijd gewoon meerdere laagjes aan, en als je het dan warm of koud hebt kun je iets aantrekken of juist uitrekken.

Toen ik vorige maand naar de VS vloog heb ik lekker tegen mijn buurman aan geslapen, was ook lekker warm :') (werd opeens wakker tegen hem aan :') :') )
pi_134690736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In principe kan de bagage prima op de eindbestemming aankomen, zoals ik de opbouw van het ticket zie schat ik in dat de laatste 2 vluchten worden uitgevoerd met Air Berlin, dat is een partner van Ethiad en normaliter is het geen probleem om de bagage door te labelen naar de eindbestemming.
Zo vloog ik van Bangkok via Hong Kong, Helsinki en London Heathrow naar Amsterdam (Met Hong Kong en London een wat langere overstap) en de bagage kwam er keurig in Amsterdam uit 48 uur later. Al de maatschappijen waarmee ik vloog zaten in dezelfde (ONEWORLD) alliantie.

Gezien dat met Ethiad en Air Berlin ook met elkaar samen werken verwacht ik geen problemen, temeer omdat het ophalen van bagage het risico voor de luchtvaartmaatschappij groter maakt dat je de vervolgvlucht mist en is door de kleur van het bagagelabel (niet groen want van buiten Europa) ook geen probleem voor de douane omdat er simpelweg ook bij de Europese uitgangen een douane controle plaatsvindt juist op anders dan groenkleurige labels.
Dank voor je uitvoerige reactie. Wat bedoel je met de eindbestemming? Dusseldorf of Hamburg?
Fijne feestdagen!
pi_134785245
Ik heb een vlucht geboekt naar Rome met Easyjet. Op zaterdag heen en op maandag terug.
Nou blijkt dus dat ik een dag eerder in Rome moet zijn en heb nu met Ryanair een nieuwe heenvlucht naar Rome geboekt. Dit was vele malen goedkoper dan een vlucht omboeken met Easyjet.
Nou heb ik dus die vlucht van zaterdag met Easyjet nog staan. Kan ik die gewoon laten lopen zonder annuleren en voor een no show gaan? En heeft dat consequenties voor de terugvlucht?
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:54:27 #91
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134785351
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:51 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt naar Rome met Easyjet. Op zaterdag heen en op maandag terug.
Nou blijkt dus dat ik een dag eerder in Rome moet zijn en heb nu met Ryanair een nieuwe heenvlucht naar Rome geboekt. Dit was vele malen goedkoper dan een vlucht omboeken met Easyjet.
Nou heb ik dus die vlucht van zaterdag met Easyjet nog staan. Kan ik die gewoon laten lopen zonder annuleren en voor een no show gaan? En heeft dat consequenties voor de terugvlucht?
Easyjet is, als ik het me goed herinner, een uitzondering op de regel; als je de outbound vlucht niet neemt is je inbound vlucht daarna gewoon nog altijd geldig.
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:09:21 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134785800
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Easyjet is, als ik het me goed herinner, een uitzondering op de regel; als je de outbound vlucht niet neemt is je inbound vlucht daarna gewoon nog altijd geldig.
heeft easyjet een cancellation fee? Anders gewoon de eerste echt afzeggen... Dan krijg je belasting en luchthavenkosten terug...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134786645
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:09 schreef XL het volgende:

[..]

heeft easyjet een cancellation fee? Anders gewoon de eerste echt afzeggen... Dan krijg je belasting en luchthavenkosten terug...
Cancellation fee bij easyJet is ¤36, waarschijnlijk ongeveer met zoveel als het evt terug te krijgen bedrag :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134789741
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Easyjet is, als ik het me goed herinner, een uitzondering op de regel; als je de outbound vlucht niet neemt is je inbound vlucht daarna gewoon nog altijd geldig.
Klopt precies, Easyjet garandeert geen aansluitingen, omdat ze een point to point airline zijn, net als bijvoorbeeld Ryanair.
Dit heeft voordelen voor Easyjet doordat zij elke vlucht als een losse vlucht zien en dus niet een passagier verplicht hoeven helpen bij het vliegen naar een eventuele volgende bestemming bij vertraging van een eerdere Easyjet vlucht, maar betekent natuurlijk wel dat het missen van een vlucht weer geen consequenties heeft voor verdere vluchten omdat ze een point to point airline zijn, het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten.
(Easyjet heeft er ook helemaal geen baat bij om dit juridisch anders te willen, want dan gaat men zich op heel glad ijs bevinden en kan de hele bedrijfsuitvoering in gevaar komen).

Geld terug voor een enkele vlucht met Easyjet is lastig, de tarieven die je betaalt zijn heel ondoorzichtig en belastingen worden niet zichtbaar weergegeven, Easyjet (of Ryanair) laat niet iedere passagier de volledige belastingen betalen en laat alleen een eindprijs zien, Easyjet kan zelf altijd aangeven dat de belastingen minder hoog zijn als de administration fee die ze rekenen voor het teruggeven van de belastingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_134802685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Klopt precies, Easyjet garandeert geen aansluitingen, omdat ze een point to point airline zijn, net als bijvoorbeeld Ryanair.
Dit heeft voordelen voor Easyjet doordat zij elke vlucht als een losse vlucht zien en dus niet een passagier verplicht hoeven helpen bij het vliegen naar een eventuele volgende bestemming bij vertraging van een eerdere Easyjet vlucht, maar betekent natuurlijk wel dat het missen van een vlucht weer geen consequenties heeft voor verdere vluchten omdat ze een point to point airline zijn, het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten.
(Easyjet heeft er ook helemaal geen baat bij om dit juridisch anders te willen, want dan gaat men zich op heel glad ijs bevinden en kan de hele bedrijfsuitvoering in gevaar komen).

Geld terug voor een enkele vlucht met Easyjet is lastig, de tarieven die je betaalt zijn heel ondoorzichtig en belastingen worden niet zichtbaar weergegeven, Easyjet (of Ryanair) laat niet iedere passagier de volledige belastingen betalen en laat alleen een eindprijs zien, Easyjet kan zelf altijd aangeven dat de belastingen minder hoog zijn als de administration fee die ze rekenen voor het teruggeven van de belastingen.
Maakt het dan nog uit of je wel of niet online incheckt voor die heenvlucht?
pi_134808145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:37 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
Maakt het dan nog uit of je wel of niet online incheckt voor die heenvlucht?
Als je wel bent ingecheckt, zullen ze je hooguit nog een keertje omroepen op de plek van vertrek. Verder maakt het niets uit.
  maandag 30 december 2013 @ 15:47:31 #97
178444 DenS
Crientj <3
pi_134877921
Vraagje over EasyJet en incheck bagage toevoegen, via de website kan ik dit doen voor 26 euro; maar ik kan nergens vinden of dit voor zowel de heen- als terugweg is.
Voordat ik straks op bevestig klik en 2x 26 euro moet betalen voor een koffer; dan is het misschien nog de moeite waard om te gaan zoeken naar een koffer die voldoet aan hun reglement.
pi_134878637
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:47 schreef DenS het volgende:
Vraagje over EasyJet en incheck bagage toevoegen, via de website kan ik dit doen voor 26 euro; maar ik kan nergens vinden of dit voor zowel de heen- als terugweg is.
Voordat ik straks op bevestig klik en 2x 26 euro moet betalen voor een koffer; dan is het misschien nog de moeite waard om te gaan zoeken naar een koffer die voldoet aan hun reglement.
Als je een retourtje boekt zijn de tarieven die je ziet voor bagage ook automatisch voor een retourvlucht. Vlieg je naar Londen? Bagagefee is daar 13 euro per enkele reis dus 26 retour.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 30 december 2013 @ 16:12:55 #99
178444 DenS
Crientj <3
pi_134879106
Yes, is idd een vlucht naar London.
Reis is al geboekt zonder incheckbagage, maar wil toch 1 koffer inchecken. Dus dan zou het 26 euro totaal erbij zijn?
pi_134879825
Iemand ervaring met Etihad? Je moet inchecken bij de KLM, hoe zit dat dan met het 2e deel van de reis met inchecken? Moet je dan inchecken via de Etihad website, op een later tijdstip?

Is het verplicht om de gegevens op de Etihad website aan te vullen met het paspoortnummer en verloopdatum enzovoorts? Bij emirates was dat verplicht, maar bij Etihad zie ik daar niks over behalve dat er ruimte voor is om dit aan te vullen. Bedankt bij voorbaat.
pi_134879874
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:12 schreef DenS het volgende:
Yes, is idd een vlucht naar London.
Reis is al geboekt zonder incheckbagage, maar wil toch 1 koffer inchecken. Dus dan zou het 26 euro totaal erbij zijn?
Jep
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 30 december 2013 @ 20:46:08 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134893274
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:27 schreef Xenorium het volgende:
Iemand ervaring met Etihad? Je moet inchecken bij de KLM, hoe zit dat dan met het 2e deel van de reis met inchecken? Moet je dan inchecken via de Etihad website, op een later tijdstip?

Is het verplicht om de gegevens op de Etihad website aan te vullen met het paspoortnummer en verloopdatum enzovoorts? Bij emirates was dat verplicht, maar bij Etihad zie ik daar niks over behalve dat er ruimte voor is om dit aan te vullen. Bedankt bij voorbaat.
Wanneer je doorvlucht in één ticket is geboekt met Etihad, en dat schat ik wel weer zo in gezien de voordelige tarieven welke Etihad heeft voor de doorvluchten, dan kan je op de KLM website op de heenweg voor beide vluchten inchecken en eventuele stoelen selecteren.

Bij Ethiad moet je inderdaad paspoortnummers en dergelijke gegevens invullen, dit wordt je bij het inchecken gevraagd om toe te voegen.

Op de terugweg moet je overigens inchecken op de website van Ethiad zelf, en weer niet via de KLM website, tenzij de terugvlucht weer een KLM vlucht is, maar die kans acht ik zeer, zeer klein.

Wanneer je niet zelf kunt printen kan je bij de check in balie op Schiphol alsnog je boarding pass verkrijgen, in november kon ik dit nog niet uit een machine halen, maar ze zijn wel aan het werk om dit mogelijk te maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:38:43 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135077074
Easyjet heeft een verandering doorgevoerd dat je alleen nog maar online kan inchecken.

Nu kreeg ik een email met de volgende tekst;
quote:
De lokale wetgeving in Amsterdam schrijft voor dat u met uw online instapkaart geen toegang hebt tot de vertrekhal. U zult zich eerst bij de bagage-afgiftebalie moeten melden om uw instapkaart te laten stempelen (valideren) door ons team. Meld uzelf ten minste 60 minuten voor de geplande vertrektijd bij de bagage-afgiftebalie, anders kunnen wij u niet meer toelaten tot de vlucht.
Bij de 'FAQ' op de Easyjet website komt dit ook terug dat het op bepaalde luchthavens noodzakelijk is om een geldigheids stempel te verkrijgen.

Dit doet natuurlijk het online incheck proces volledig teniet aangezien je klaarblijkelijk in de rij moet staan, en belangrijker, dit was vroeger niet zo, daar kon ik prima aan boord met mijn uitgeprinte boardingpass. (Al heb ik uit principe een hele tijd niet meer met Easyjet gevlogen en zal dit ook sporadisch gaan gebeuren).

Iemand ervaring hier mee? Want ik kan mij nog voorstellen dat bij de M-gates, waar het niet zo heel druk is de beveiligingsmedewerker dit nog wel wil controleren voordat je de vertrekhal in gaat (hoor ook bij het takenpakket), maar bij vertrek vanaf de H-gates moet je enkel door de paspoortcontrole om in de vertrekhal te komen, en daar is het geen vereiste om je vliegticket te laten zien (Ik doe dat nooit er wordt enkel om mijn bestemming gevraagd). Bij de veiligheidscontrole bij de H gates is het (of alle vluchten buiten het Schengen gebied) niet de taak van de beveiligingsmedewerker om de boarding pass te controleren.
Het is op zich geen probleem om de stempel te halen natuurlijk, maar dit kost wel extra tijd en het kan druk zijn bij de balies...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:57:11 #104
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135080689
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:38 schreef ozzietukker het volgende:

Bij de 'FAQ' op de Easyjet website komt dit ook terug dat het op bepaalde luchthavens noodzakelijk is om een geldigheids stempel te verkrijgen.

Dit doet natuurlijk het online incheck proces volledig teniet aangezien je klaarblijkelijk in de rij moet staan, en belangrijker, dit was vroeger niet zo, daar kon ik prima aan boord met mijn uitgeprinte boardingpass. (Al heb ik uit principe een hele tijd niet meer met Easyjet gevlogen en zal dit ook sporadisch gaan gebeuren).

Dit klinkt inderdaad als een onzinnge maatregel. Als ik met British Airways vlieg vanaf Amsterdam gebruik ik altijd mijn electronische boarding pass via de BA App (net zoals op ieder ander Europees vliegveld). Daarmee wordt m'n telefoon gescant en heb ik geen eens een papieren kopie bij me. Kun je verder ook lastig een stempel op zetten.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:09:43 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135081231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:57 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad als een onzinnge maatregel. Als ik met British Airways vlieg vanaf Amsterdam gebruik ik altijd mijn electronische boarding pass via de BA App (net zoals op ieder ander Europees vliegveld). Daarmee wordt m'n telefoon gescant en heb ik geen eens een papieren kopie bij me. Kun je verder ook lastig een stempel op zetten.
Precies, ik heb nu inderdaad de fysieke pdf versie (waar op dit document helemaal nergens staat dat er een stempel ergens geplaatst kan of moet worden), maar je kunt ook inchecken met de app, of dat kon vroeger zeker en ik zie ze op mijn Iphone nog geen stempel zetten inderdaad.

Ik heb dus het vermoeden dat het allemaal niet zo strikt is, maar wil eigenlijk graag ervaringen weten. Niet dat het heel veel uitmaakt qua extra tijd, maar dit vergeet ik zonder meer, want zelfs Ryanair doet niet aan deze praktijken voor EU burgers en gezien de taken van Marechaussee en beveiliging en daarbij horende inrichting op Schiphol Airport zal dit niet af te dwingen zijn voor de vluchten van Easyjet naar de UK bestemmingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:18:25 #106
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135081592
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Precies, ik heb nu inderdaad de fysieke pdf versie (waar op dit document helemaal nergens staat dat er een stempel ergens geplaatst kan of moet worden), maar je kunt ook inchecken met de app, of dat kon vroeger zeker en ik zie ze op mijn Iphone nog geen stempel zetten inderdaad.

Ik heb dus het vermoeden dat het allemaal niet zo strikt is, maar wil eigenlijk graag ervaringen weten. Niet dat het heel veel uitmaakt qua extra tijd, maar dit vergeet ik zonder meer, want zelfs Ryanair doet niet aan deze praktijken voor EU burgers en gezien de taken van Marechaussee en beveiliging en daarbij horende inrichting op Schiphol Airport zal dit niet af te dwingen zijn voor de vluchten van Easyjet naar de UK bestemmingen.
Ik zou je aanraden om de vraag op het FlyerTalk forum te stellen ( http://www.flyertalk.com ) - waarschijnlijk of in het KLM FlyingBlue forum of het landenforum voor Nederland, ondanks dat het om Easyjet gaat.

De laatste keer dat ik vanaf Amsterdam vloog had ik geen stempel nodig (Easyjet October 2013)
(alleen handbagage, ik ben niet eens bij de balie geweest)
pi_135082626
Ik kom weer ff zeuren over mijn overstaptijd. Volgende week zondag ga ik dan eindelijk naar Vegas. Ik stap over op Detroit. Mijn vluchten zijn inmiddels al een keer of wat gewijzigd door Delta, waardoor ik nu nog maar slechts 1 uur en 35 minuten heb om over te stappen. Ikhoud er rekening mee dat de kans aanwezig is dat ik mijn aansluiting mis. Als ik een beetje rondkijk naar de bezetting van latere vluchten op die dag, lijkt het er op dat het nu al bijna vol zit. Hoe lossen ze dit op? Wordt je dan in de business class geplaatst als daar nog plek is of moet je gewoon een dag wachten tot je wel meekan?

En kan ik bij eventuele vertraging van mijn vlucht van AMS naar DTW (DL251) op schiphol de aansluiting al omboeken?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:19:52 #108
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135087218
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:42 schreef blingbling11 het volgende:
Ik kom weer ff zeuren over mijn overstaptijd. Volgende week zondag ga ik dan eindelijk naar Vegas. Ik stap over op Detroit. Mijn vluchten zijn inmiddels al een keer of wat gewijzigd door Delta, waardoor ik nu nog maar slechts 1 uur en 35 minuten heb om over te stappen. Ikhoud er rekening mee dat de kans aanwezig is dat ik mijn aansluiting mis. Als ik een beetje rondkijk naar de bezetting van latere vluchten op die dag, lijkt het er op dat het nu al bijna vol zit. Hoe lossen ze dit op? Wordt je dan in de business class geplaatst als daar nog plek is of moet je gewoon een dag wachten tot je wel meekan?

En kan ik bij eventuele vertraging van mijn vlucht van AMS naar DTW (DL251) op schiphol de aansluiting al omboeken?
Als ik me niet vergis ben je van AMS naar LAS doorgeboekt op 1 en hetzelfde ticket? In dat geval is het 100% de verantwoordelijkheid van Delta om je bij je eindbestemming te krijgen.. vol of niet. Business of andere klasses worden dan wel eens weggeven maar dat is meer een mazzeltje. Het kan ook nog dat je omgeroute wordt via een andere "hop" bijv DTW-ATL-LAS mocht er geen andere mogelijkheid zijn.
pi_135087416
Ja ik zit op hetzelfde ticket. Ik weet ook dat het hun verantwoordelijkheid is om me naar mijn eindbestemming te krijgen, het gaat mij er alleen om dat ze dat dezelfde dag nog gaat lukken. Ik heb genoeg op de planning staan namelijk ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:26:01 #110
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135087549
Ik denk dat anderhalf uur wel moet lukken maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een dag moet wachten als je hem mist
pi_135088089
Ik ga me er gewoon niet meer druk over maken, het komt toch wel goed. Bedankt ;)
pi_135092993
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
Easyjet heeft een verandering doorgevoerd dat je alleen nog maar online kan inchecken.
...
Bij de 'FAQ' op de Easyjet website komt dit ook terug dat het op bepaalde luchthavens noodzakelijk is om een geldigheids stempel te verkrijgen.
Wat kansloos zeg. :')

En inderdaad, hier hetzelfde als MartijnUK. Mijn BA boarding pass is geloof ik altijd genoeg. Maar misschien geldt deze regel alleen voor Schengenvluchten?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 5 januari 2014 @ 11:11:42 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135096035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:34 schreef blingbling11 het volgende:
Ik ga me er gewoon niet meer druk over maken, het komt toch wel goed. Bedankt ;)
Het komt zeker goed, echter hoewel het de verantwoordelijkheid van Delta is om je op je eindbestemming te krijgen, betekent dit niet dat je op een eerstvolgende vlucht geplaatst moet worden, als daar geen plek is kan je mogelijk pas met een volgende vlucht mee.

Delta zal in de regel je wel op dezelfde dag weg willen krijgen, want anders komen er aanvullende kosten voor Delta zoals hotelovernachtingen en dergelijke bij.
Op Schiphol zal bij een kleine vertraging het niet mogelijk zijn om om te boeken omdat men wel wat padding in de vluchtschema's heeft dat een vertraging van een uur nog wel redelijk ingelopen kan worden, daarnaast is het verstandig voor Delta om je pas op de hub zelf om te boeken omdat men dan zeker weet dat de passagier er daadwerkelijk is omdat niet altijd duidelijk is welke vertraging een toestel uiteindelijk gaat hebben.
Alleen bij grote ongeregeldheden zoals sneeuw op Schiphol dat je vlucht een dag later gaat kan men op Schiphol wat voor je betekenen.

Normaliter is 1 uur en 35 minuten ruim voldoende, want immigratie kan lang duren, het is niet het uitgangspunt dat dit gemiddeld 1 uur duurt, want dat is nergens een acceptabel servicelevel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_135096329
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het komt zeker goed, echter hoewel het de verantwoordelijkheid van Delta is om je op je eindbestemming te krijgen, betekent dit niet dat je op een eerstvolgende vlucht geplaatst moet worden, als daar geen plek is kan je mogelijk pas met een volgende vlucht mee.

Delta zal in de regel je wel op dezelfde dag weg willen krijgen, want anders komen er aanvullende kosten voor Delta zoals hotelovernachtingen en dergelijke bij.
Op Schiphol zal bij een kleine vertraging het niet mogelijk zijn om om te boeken omdat men wel wat padding in de vluchtschema's heeft dat een vertraging van een uur nog wel redelijk ingelopen kan worden, daarnaast is het verstandig voor Delta om je pas op de hub zelf om te boeken omdat men dan zeker weet dat de passagier er daadwerkelijk is omdat niet altijd duidelijk is welke vertraging een toestel uiteindelijk gaat hebben.
Alleen bij grote ongeregeldheden zoals sneeuw op Schiphol dat je vlucht een dag later gaat kan men op Schiphol wat voor je betekenen.

Normaliter is 1 uur en 35 minuten ruim voldoende, want immigratie kan lang duren, het is niet het uitgangspunt dat dit gemiddeld 1 uur duurt, want dat is nergens een acceptabel servicelevel.
Duidelijk ;)
pi_135100257
O, en als ik op de terugweg via Atlanta vlieg, dan wordt mijn baggage in 1 keer doorgelabeld toch?
Deze vluchten zijn ook allemaal op 1 ticket geboekt via Delta, alleen LAS naar ATL is met Delta en ATL naar AMS wordt door KLM uitgevoerd.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:06:49 #116
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135100711
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:57 schreef blingbling11 het volgende:
O, en als ik op de terugweg via Atlanta vlieg, dan wordt mijn baggage in 1 keer doorgelabeld toch?
Deze vluchten zijn ook allemaal op 1 ticket geboekt via Delta, alleen LAS naar ATL is met Delta en ATL naar AMS wordt door KLM uitgevoerd.
Jep Delta & KLM hebben een alliantie dus dat gaat in 1x
  zondag 5 januari 2014 @ 14:48:56 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135102328
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat kansloos zeg. :')

En inderdaad, hier hetzelfde als MartijnUK. Mijn BA boarding pass is geloof ik altijd genoeg. Maar misschien geldt deze regel alleen voor Schengenvluchten?
Ik zal het ze zaterdag wel even vragen aan de balie, ik vlieg pas een week later met Easyjet, maar ben er dan toch voor een 'vertrouwde' KLM vlucht welke deze poespas allemaal niet heeft evenals elke andere maatschappij waarmee ik vlieg. (Hoewel Air Asia tegenwoordig bij vertrek van internationale vluchten vanaf Kuala Lumpur voordat ik door de immigratie ga ook mijn boardingpass moet laten afstempelen opdat mijn naam overeenkomt, en niet meer in de wachtruimte na de paspoortcontrole en beveiliging waar het een soort als ik er zin in had idee was om e.e.a. te verifiëren en ik dat nog nimmer gedaan had, voor mijn online check in boarding pass kreeg ik een sticker mee, dat was fantastisch, want die kon ik voor de 4 vluchten daarna ook prima gebruiken :D).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:31:27 #118
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135125564
Morgen de Transavia sale. Iemand een idee wat we kunnen verwachten qua kortingen?
  maandag 6 januari 2014 @ 13:26:05 #119
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135142173
Vast een noob vraag, maar ik wil dus net bij easyjet inchecken en verwacht mijn paspoortgegevens e.d. te moeten doorgeven.... ben ik ineens ingecheckt zonder ook maar iets in te vullen? :? Ik kan me niet herinneren dat ik deze info bij het boeken al door heb gegeven, en op het ticket staat ook alleen maar m'n naam, geen paspoortnummer o.i.d. Hetzelfde geldt als ik de boeking bekijk: nergens kan ik een paspoortnummer ontdekken, ze lijken alleen m'n naam te hebben niet eens een geboortedatum.

Kan ik nu gewoon met elk paspoort inchecken? Heb er namelijk 2 maar eentje ligt bij een ambassade dus ik hoop niet dat die om de een of andere reden nu geregistreerd staat i.c.m. dit ticket.

[ Bericht 0% gewijzigd door CherryOnTop op 06-01-2014 13:34:57 ]
pi_135142445
quote:
15s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:26 schreef CherryOnTop het volgende:
Vast een noob vraag, maar ik wil dus net bij easyjet inchecken en verwacht mijn parpoortgegevens e.d. te moeten doorgeven.... ben ik ineens ingecheckt zonder ook maar iets in te vullen? :? Ik kan me niet herinneren dat ik deze info bij het boeken al door heb gegeven, en op het ticket staat ook alleen maar m'n naam, geen paspoortnummer o.i.d. Hetzelfde geldt als ik de boeking bekijk: nergens kan ik een paspoortnummer ontdekken, ze lijken alleen m'n naam te hebben niet eens een geboortedatum.

Kan ik nu gewoon met elk paspoort inchecken? Heb er namelijk 2 maar eentje ligt bij een ambassade dus ik hoop niet dat die om de een of andere reden nu geregistreerd staat i.c.m. dit ticket.
Is wel vaker zo.
pi_135142508
quote:
15s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:26 schreef CherryOnTop het volgende:
Vast een noob vraag, maar ik wil dus net bij easyjet inchecken en verwacht mijn paspoortgegevens e.d. te moeten doorgeven.... ben ik ineens ingecheckt zonder ook maar iets in te vullen? :? Ik kan me niet herinneren dat ik deze info bij het boeken al door heb gegeven, en op het ticket staat ook alleen maar m'n naam, geen paspoortnummer o.i.d. Hetzelfde geldt als ik de boeking bekijk: nergens kan ik een paspoortnummer ontdekken, ze lijken alleen m'n naam te hebben niet eens een geboortedatum.

Kan ik nu gewoon met elk paspoort inchecken? Heb er namelijk 2 maar eentje ligt bij een ambassade dus ik hoop niet dat die om de een of andere reden nu geregistreerd staat i.c.m. dit ticket.
Als je binnen de Schengenzone reist zou ik het mij niet al te veel zorgen maken.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:37:09 #122
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135142535
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:36 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Als je binnen de Schengenzone reist zou ik het mij niet al te veel zorgen maken.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is wel vaker zo.
Oke :) Had nog nooit meegemaakt dat ze geen gegevens nodig hadden, dus ik dacht even dat er wat mis was gegaan ergens :@
  maandag 6 januari 2014 @ 20:06:22 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135160110
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:37 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

[..]

Oke :) Had nog nooit meegemaakt dat ze geen gegevens nodig hadden, dus ik dacht even dat er wat mis was gegaan ergens :@
Alleen bij vluchten naar het Verenigd Koninkrijk moet je deze paspoortgegevens invullen, niet voor Easyjet zelf overigens, maar volgens de plaatselijke immigratie regels.
Het maakt overigens niet uit wat je daar invult, want hoewel ik standaard mijn paspoortgegevens invul, reis ik sinds ik mijn gratis ID kaart heb waar het kan enkel en alleen met deze ID kaart. Bij het boarden controleert men de naam op de ID kaart / Paspoort ten opzicht van het ticket, bij aankomst in de UK moest men de eerste keer een extra handeling doen omdat deze niet geregistreerd stond, inmiddels is deze kennelijk geregistreerd na het eerste gebruik en wordt ik na één keer scannen zonder problemen welkom geheten.

Ben wel benieuwd of jij ook een bericht hebt ontvangen over de speciale eisen van Easyjet waarbij wordt aangegeven dat de boardingpass voor vertrek een stempel moet verkrijgen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:10:30 #124
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135160395
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Alleen bij vluchten naar het Verenigd Koninkrijk moet je deze paspoortgegevens invullen, niet voor Easyjet zelf overigens, maar volgens de plaatselijke immigratie regels.
Het maakt overigens niet uit wat je daar invult, want hoewel ik standaard mijn paspoortgegevens invul, reis ik sinds ik mijn gratis ID kaart heb waar het kan enkel en alleen met deze ID kaart. Bij het boarden controleert men de naam op de ID kaart / Paspoort ten opzicht van het ticket, bij aankomst in de UK moest men de eerste keer een extra handeling doen omdat deze niet geregistreerd stond, inmiddels is deze kennelijk geregistreerd na het eerste gebruik en wordt ik na één keer scannen zonder problemen welkom geheten.

Ben wel benieuwd of jij ook een bericht hebt ontvangen over de speciale eisen van Easyjet waarbij wordt aangegeven dat de boardingpass voor vertrek een stempel moet verkrijgen....
Ah, duidelijk!

Goed dat je het zegt over die stempel, ik had de mail namelijk niet goed gelezen maar er staat inderdaad in achterlijk kleine letters:

quote:
De lokale wetgeving in Basel schrijft voor dat u met uw online instapkaart geen toegang hebt tot de vertrekhal. U zult zich eerst bij de bagage-afgiftebalie moeten melden om uw instapkaart te laten stempelen (valideren) door ons team. Meld uzelf ten minste 60 minuten voor de geplande vertrektijd bij de bagage-afgiftebalie, anders kunnen wij u niet meer toelaten tot de vlucht.
Waar is dat ineens voor nodig?
  maandag 6 januari 2014 @ 20:20:09 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135160955
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:10 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ah, duidelijk!

Goed dat je het zegt over die stempel, ik had de mail namelijk niet goed gelezen maar er staat inderdaad in achterlijk kleine letters:

[..]

Waar is dat ineens voor nodig?
Waarom het nodig is, is mij ook onduidelijk, bij alle andere maatschappijen hoeft dit ook niet. Het mooie is ook dat op de boarding pass zelf dit nergens staat vermeld, daar staat dat als je alleen handbagage hebt je direct naar de gate kunt gaan.

Als je dus zelf online inchecked en dus geen mail als herinnering krijgt om in te checken dan zou je dit dus mooi niet weten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 6 januari 2014 @ 21:04:38 #126
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135163415
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waarom het nodig is, is mij ook onduidelijk, bij alle andere maatschappijen hoeft dit ook niet. Het mooie is ook dat op de boarding pass zelf dit nergens staat vermeld, daar staat dat als je alleen handbagage hebt je direct naar de gate kunt gaan.

Als je dus zelf online inchecked en dus geen mail als herinnering krijgt om in te checken dan zou je dit dus mooi niet weten....
Ik snap ook niet wat het met "lokale wetgeving" te maken heeft want volgens mij heb je met andere online boarding passen gewoon nog altijd toegang tot de vertrekhal daar.

Wat ik me wel kan bedenken is dat mensen de tickets makkelijk kunnen namaken en daardoor in de vertrekhal kunnen komen zonder dat ze er eigenlijk thuishoren, waardoor je nu een stempel moet ophalen zodat ze zeker weten dat alleen de mensen die daadwerkelijk geboekt hebben de vertrekhal binnen kunnen. Maar dan nog: dan zouden toch alle maatschappijen dit nu moeten doen?
pi_135177963
Kan ook nog zijn dat je naar een niet-Schengen land reist. In dat geval controleert de airline altijd nog even of je wel de juiste visa cq paspoort hebt. M.a.w., of je wel in het land van aankomst binnegelaten gaat worden.

Immers, als je niet zou worden toegelaten omdat je geen visum bijvoorbeeld hebt, is de airline verantwoordelijk dat je ook weer terug gaat plus ze kunnen een boete krijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_135225293
Volgend weekend naar Lissabon, ik vlieg 's ochtends vroeg vanaf Eindhoven Airport. Plan is om daar met de auto heen te gaan en daar te parkeren. Ik weet dat ze een budget-parkeerplaats hebben (4 euro per dag), maar ik kan alleen maar reserveren op p5 á 15 euro per dag omdat budget vol zou zitten. Een collega zegt echter dat ze nog nooit heeft hoeven reserveren en altijd haar auto ter plekke kwijt kan. Wat te doen? Risico nemen en goedkoop kunnen parkeren of toch maar van tevoren 30 euro 'te veel' betalen voor een duurdere parkeerplaats?
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:10:44 #129
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135225576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:02 schreef vincm het volgende:
Volgend weekend naar Lissabon, ik vlieg 's ochtends vroeg vanaf Eindhoven Airport. Plan is om daar met de auto heen te gaan en daar te parkeren. Ik weet dat ze een budget-parkeerplaats hebben (4 euro per dag), maar ik kan alleen maar reserveren op p5 á 15 euro per dag omdat budget vol zou zitten. Een collega zegt echter dat ze nog nooit heeft hoeven reserveren en altijd haar auto ter plekke kwijt kan. Wat te doen? Risico nemen en goedkoop kunnen parkeren of toch maar van tevoren 30 euro 'te veel' betalen voor een duurdere parkeerplaats?
Er is altijd wel ergens plaats lijkt me, zeker omdat het geen vakantieperiode is. Wat ik zou doen is bij die 4 euro parkeerplaats zien of er nog ruimte is, en zo niet dan kun je altijd nog naar p5 rijden.
pi_135226308
Of je parkeert hem gewoon in de stad. Ik vlieg volgende week een keer, gooi de auto gewoon ergens in Eindhoven (gratis). Dan pak ik de bus naar het vliegveld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:09:49 #131
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135227400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Of je parkeert hem gewoon in de stad. Ik vlieg volgende week een keer, gooi de auto gewoon ergens in Eindhoven (gratis). Dan pak ik de bus naar het vliegveld.
Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_135242960
Thanks :)

Ik vlieg om 07:10 dus ik moet ruim op tijd aanwezig zijn (40 minuten van tevoren? of 40 minuten voor het boarden?), weet niet of er dan al vaak genoeg bussen die kant op gaan, anders wordt het helemaal vroeg...
pi_135262489
Ik heb een vraagje over tickets bij KLM. Bij het boeken van een ticket met overstap had je vaak de keuze voor een langere overstaptijd. Bijvoorbeeld ipv een ochtend vlucht een vlucht 's avonds.

Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.

Weet er iemand meer over dit? Of een site met de optie te zoeken naar langere overstaptijden? Het punt is dat dit op deze manier veelal dezelfde prijs is maar bovenal dat je niet je baggage moet uitchecken/inchecken.
pi_135262717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 07:18 schreef Straatklinker het volgende:
Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.
Je kunt als eerste nagaan of de KLM het principe dat de reiziger de overstap tijd mag kiezen, heeft afgeschaft. Ik geloof niet dat dit het geval is, maar dat kun je met fake boekingen op een aantal andere steden zelf nagaan. Bijvoorbeeld een route waarvan je zeker weet dat dit in het verleden wel mogelijk was.

Ik denk dat de conclusie is dat er in Osaka verder geen vluchten van KLM (of partners) zijn om op over te stappen op die dag.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:22:30 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_135263803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 07:18 schreef Straatklinker het volgende:
Ik heb een vraagje over tickets bij KLM. Bij het boeken van een ticket met overstap had je vaak de keuze voor een langere overstaptijd. Bijvoorbeeld ipv een ochtend vlucht een vlucht 's avonds.

Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.

Weet er iemand meer over dit? Of een site met de optie te zoeken naar langere overstaptijden? Het punt is dat dit op deze manier veelal dezelfde prijs is maar bovenal dat je niet je baggage moet uitchecken/inchecken.
ff bellen met KLM customer service en vragen of je niet een dag later met dezelfde vlucht meekan, heb je een stopover van 24 uur :)
pi_135264855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:06 schreef vincm het volgende:
Thanks :)

Ik vlieg om 07:10 dus ik moet ruim op tijd aanwezig zijn (40 minuten van tevoren? of 40 minuten voor het boarden?), weet niet of er dan al vaak genoeg bussen die kant op gaan, anders wordt het helemaal vroeg...
40 minuten voor vertrek zou ik te kort vinden. Als er meerdere vluchten rond die tijd vertrekken kan het nog best wel eens druk zijn bij de security check en dan wordt het niet grappig als je dan pas in de rij staat.... De keren dat ik op Eindhoven geweest ben stond er namelijk nogal een rij, maar misschien is dit inmiddels verbeterd.

Uur voor vertrek zou ik het minimum vinden.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_135265688
Ook met alleen handbagage? Weet natuurlijk niet hoeveel douane er op dat moment beschikbaar is. Maar ik zal er rekening mee houden :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:20:36 #138
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135266822
Ik vlieg wekelijks (schrijf dit ook weer vanuit de lounge) maar reken doorgaans altijd 1 uur van te voren alhoewel het soms ook wel eens korter is (door verkeer).. Minder dan 40 minuten moet je mee opletten sommige vliegvelden hebben een cut-off en dat betekent dat je dan niet meer door de douane/security komt ondanks dat je misschien ruim genoeg tijd hebt om bij de gate te komen.
pi_135268461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:22 schreef Blik het volgende:

[..]

ff bellen met KLM customer service en vragen of je niet een dag later met dezelfde vlucht meekan, heb je een stopover van 24 uur :)
Dan ga je wel een beetje in het speelveld zitten van de zakelijke tickets waar ze het meeste op verdienen ;) Mensen die ergens maar kort willen verblijven zijn wel geneigd daar de hoofdprijs voor te betalen.

Enige optie daarvoor zou denk ik zijn als je een Amsterdam - Osaka - XXX ticket kan vinden waarbij de vlucht naar XXX voldoende overstaptijd heeft voor je meeting. Wellicht een Amsterdam - Osaka - Parijs ticket -mits de terugvlucht van Air France laat genoeg is-.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_135317213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dan ga je wel een beetje in het speelveld zitten van de zakelijke tickets waar ze het meeste op verdienen ;) Mensen die ergens maar kort willen verblijven zijn wel geneigd daar de hoofdprijs voor te betalen.

Enige optie daarvoor zou denk ik zijn als je een Amsterdam - Osaka - XXX ticket kan vinden waarbij de vlucht naar XXX voldoende overstaptijd heeft voor je meeting. Wellicht een Amsterdam - Osaka - Parijs ticket -mits de terugvlucht van Air France laat genoeg is-.
In het verleden deed ik bijvoorbeeld Amsterdam-Tokyo Seoul-Amsterdam kopen als 1 ticket en dan een enkeltje Tokyo-Seoul omdat ik vaak toch niet meer bij heb dan hand bagage. Nu kan ik hetzelfde doen via Osaka maar ik heb wel meer bagage bij van de keer. Osaka-Seoul gaat via Korean Air en die vliegen iets van 10x dat traject per dag. In het verleden kon je bij KLM vaak kiezen voor latere vluchten eventueel met meerprijs maar nu schijnt dat maar willekeurig erbij te staan. Ik vroeg me af of er ergens toch een site is waar ze meer keuze mogelijkheden hebben binnen 1 traject. Die stopover optie op de KLM site werkt ook niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
pi_135317896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:54 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

In het verleden deed ik bijvoorbeeld Amsterdam-Tokyo Seoul-Amsterdam kopen als 1 ticket en dan een enkeltje Tokyo-Seoul omdat ik vaak toch niet meer bij heb dan hand bagage. Nu kan ik hetzelfde doen via Osaka maar ik heb wel meer bagage bij van de keer. Osaka-Seoul gaat via Korean Air en die vliegen iets van 10x dat traject per dag. In het verleden kon je bij KLM vaak kiezen voor latere vluchten eventueel met meerprijs maar nu schijnt dat maar willekeurig erbij te staan. Ik vroeg me af of er ergens toch een site is waar ze meer keuze mogelijkheden hebben binnen 1 traject. Die stopover optie op de KLM site werkt ook niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Als je het vaker doet kan je hem nog back-to-back ticketen. Retourtje Amsterdam-Osaka-Amsterdam en eentje Osaka-Amsterdam-Osaka. Met de data spelen zodat het een en ander elke keer goed aansluit en dan kan je het vast ook zo plannen dat je er elke keer maar zo kort mogelijk bent.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_135376716
Weet er iemand hoe er tegen conserveblikjes (en dan heb ik het over vis etc, geen cola blikjes) in de handbagage wordt aangekeken? Worden die als vloeistoffen beschouwd (er zit immers altijd wel iets van water of olie bij), of kan ik ze gerust meenemen?

achtergrond van deze vraag: ik ben nu in lissabon, waar ze de meest fantastische vis blikjes hebben. Ik wil er en paar meenemen, maar ik reis met alleen handbagage en ik heb ook geen zin ook vanwege een paar blikjes straks op schiphol op ruimbagage te moeten wachten
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 13 januari 2014 @ 13:50:42 #143
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_135434235
Als er vloeistof in zit en die vloeistof zit niet in een verpakking van <100 ml, mag het niet. Het gaat er dus niet om hoeveel vloeistof er in de verpakking zit, maar hoe groot die verpakking is. Dat is ook logisch, want de beveiliging kan moeilijk alle verschillende vloeistoffen (water, azijn, olie) in een blikje, tube of andere gaan optellen om te kijken of het resultaat >100 ml is.
It's not a lie, if you believe
  maandag 13 januari 2014 @ 13:58:31 #144
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_135434577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:09 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.
Parkeer liever niet nog dichter bij het vliegveld in Meerhoven/Bos- en Zandwijk want daar zijn de bewoners alle vliegveldparkeerders inmiddels spuugzat en er worden regelmatig auto's beschadigd, aldus het Brabants Dagblad.
It's not a lie, if you believe
pi_135437751
Goedemiddag allemaal,

Ik vlieg binnenkort weer naar Birmingham (vlieg er gemiddeld eens per twee weken heen) en ik wilde eigenlijk een bos bloemen meenemen. Op internet las ik verschillende verhalen. Ik heb me al voorbereid op de vraag waarom ik daar geen bos bloemen koop, maar dat komt omdat ik op een laat tijdstip vlieg en mijn uiteindelijke bestemming op circa 10 minuten van het vliegveld ligt. Dus langs een bloemenwinkel kom ik niet meer. Kun je in Nederland dus een bos bloemen kopen en die meenemen in het vliegtuig?

Ook boek ik voornamelijk via Cheaptickets, Vliegwinkel etc. Bij mijn laatste boeking met KLM (vlieg af en toe ook met FlyBe) kreeg ik een vraag of ik, wegens een FF status ook mijn ruimbagage gratis wilde laten inchecken. Hoe weet cheaptickets dat ik een FF ben? Ik weet het zelf niet eens en heb ook grote twijfels of ik dus uberhaupt wel een FF ben.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135437912
Ik heb het vaak genoeg gedaan, en volgens mij zijn bloemen nergens verboden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 13 januari 2014 @ 15:22:28 #147
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135438050
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef Joost992 het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Ik vlieg binnenkort weer naar Birmingham (vlieg er gemiddeld eens per twee weken heen) en ik wilde eigenlijk een bos bloemen meenemen. Op internet las ik verschillende verhalen. Ik heb me al voorbereid op de vraag waarom ik daar geen bos bloemen koop, maar dat komt omdat ik op een laat tijdstip vlieg en mijn uiteindelijke bestemming op circa 10 minuten van het vliegveld ligt. Dus langs een bloemenwinkel kom ik niet meer. Kun je in Nederland dus een bos bloemen kopen en die meenemen in het vliegtuig?
Als je dit intypt in google "Bringing fruit, vegetable and plant products into the UK" staat er als resultaat nr 1 als het goed is een pdf van de UK border agency. Hierin wordt het antwoord op je vraag gegeven :) Sorry kan de link niet plaatsen want als ik er op klik wordt er gelijk een pdf gedownload.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:22:35 #148
178444 DenS
Crientj <3
pi_135438052
Aanstaande vrijdag met 2 personen naar Londen (easyJet). Geboekt zonder koffers en later toch nog een koffer bij geboekt. Valt alleen nergens te zien op de instapkaarten op welke naam de koffer geboekt is. Hoe gaat dit in zijn werk?
pi_135438280
quote:
Als je dit intypt in google "Bringing fruit, vegetable and plant products into the UK" staat er als resultaat nr 1 als het goed is een pdf van de UK border agency. Hierin wordt het antwoord op je vraag gegeven Sorry kan de link niet plaatsen want als ik er op klik wordt er gelijk een pdf gedownload.
Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (up
to 50 stems) without a phytosanitary certificate. Please note that not all cut flowers are restricted.'' Is het dan verstandig om wel even langs de customs te gaan? (Goederen aan te geven) Of kan ik gewoon door de nothing to declare poort lopen? Zou een bos bloemen ook tellen als handbagage? In dit geval bij KLM?
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:37:35 #150
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135438580
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:30 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (up
to 50 stems) without a phytosanitary certificate. Please note that not all cut flowers are restricted.'' Is het dan verstandig om wel even langs de customs te gaan? (Goederen aan te geven) Of kan ik gewoon door de nothing to declare poort lopen? Zou een bos bloemen ook tellen als handbagage? In dit geval bij KLM?
Ik neem aan dat het onder het 'personal item' label valt. Je kunt het moeilijk inchecken, dan gaan ze kapot.

Zou gewoon door de nothing to declare poort lopen, als ze je tegenhouden kun je altijd nog zeggen dat je begrepen had dat je een klein boeket gewoon mee mocht nemen en dan kijken ze het alsnog wel even na. Denk niet dat een bosje tulpen o.i.d. van bij de bloemist een probleem zijn.
pi_135438602
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:30 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (up
to 50 stems) without a phytosanitary certificate. Please note that not all cut flowers are restricted.'' Is het dan verstandig om wel even langs de customs te gaan? (Goederen aan te geven) Of kan ik gewoon door de nothing to declare poort lopen? Zou een bos bloemen ook tellen als handbagage? In dit geval bij KLM?
Nee, niet langs customs, dit is duidelijk genoeg. Gewoon in je hand mee nemen, zullen ze zelden moeilijk over doen. Bij KLM in ieder geval 99% zeker dat het geen probleem is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135439372
quote:
Ik neem aan dat het onder het 'personal item' label valt. Je kunt het moeilijk inchecken, dan gaan ze kapot.

Zou gewoon door de nothing to declare poort lopen, als ze je tegenhouden kun je altijd nog zeggen dat je begrepen had dat je een klein boeket gewoon mee mocht nemen en dan kijken ze het alsnog wel even na. Denk niet dat een bosje tulpen o.i.d. van bij de bloemist een probleem zijn.
quote:
Nee, niet langs customs, dit is duidelijk genoeg. Gewoon in je hand mee nemen, zullen ze zelden moeilijk over doen. Bij KLM in ieder geval 99% zeker dat het geen probleem is.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden! Zal hier in Nederland gewoon mijn bosje aanschaffen en het gewoon meenemen samen met mijn handbagage. Weet iemand toevallig ook hoe het zit met het FF verhaal? :)
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135441896
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef Joost992 het volgende:
Ook boek ik voornamelijk via Cheaptickets, Vliegwinkel etc. Bij mijn laatste boeking met KLM (vlieg af en toe ook met FlyBe) kreeg ik een vraag of ik, wegens een FF status ook mijn ruimbagage gratis wilde laten inchecken. Hoe weet cheaptickets dat ik een FF ben? Ik weet het zelf niet eens en heb ook grote twijfels of ik dus uberhaupt wel een FF ben.
Met FF Status wordt in het geval van KLM het Flying Blue programma bedoeld. Hier moet je jezelf voor opgeven. Als je dat niet hebt gedaan, heb je dus geen FF status.
pi_135442206
quote:
Met FF Status wordt in het geval van KLM het Flying Blue programma bedoeld. Hier moet je jezelf voor opgeven. Als je dat niet hebt gedaan, heb je dus geen FF status.
Duidelijk. Vond het alleen een beetje apart dat, tijdens de boeking op Cheaptickets.nl, mij verteld werd dat ik gratis ruimbagage kon inchecken omdat ik een Frequent Flyer was. Zou dat dan kunnen betekenen dat ik een Frequent Flyer ben bij Cheaptickets of iets in die richting?
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135468038
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:55 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Duidelijk. Vond het alleen een beetje apart dat, tijdens de boeking op Cheaptickets.nl, mij verteld werd dat ik gratis ruimbagage kon inchecken omdat ik een Frequent Flyer was. Zou dat dan kunnen betekenen dat ik een Frequent Flyer ben bij Cheaptickets of iets in die richting?
Ik denk dat als je er gebruik van had gemaakt, dat je dan je Flying Blue nummer in een volgende stap had moeten invullen.

Of het voordeeltje was er sowieso al en Cheaptickets heeft het slim verwoord zodat jij denkt daar privileges te hebben en je terugkeert naar hun website.
pi_135481728
quote:
Ik denk dat als je er gebruik van had gemaakt, dat je dan je Flying Blue nummer in een volgende stap had moeten invullen.

Of het voordeeltje was er sowieso al en Cheaptickets heeft het slim verwoord zodat jij denkt daar privileges te hebben en je terugkeert naar hun website.
Dat is inderdaad nog wel een mogelijkheid. Heb een aantal dagen terug weer een ticket geboekt, weer naar Birmingham, ditmaal met FlyBe. Hier de melding niet gekregen. Denk inderdaad dat het een van de opties is die je aan hebt gegeven.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135482444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:09 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.
Die plek is alleen voor bezoekers van de sporthal, anders is het verboden te parkeren daar.

Iemand nog een betere spot? Anders zet ik hem daar gewoon aan de weg. :9
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:00:43 #158
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135498154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die plek is alleen voor bezoekers van de sporthal, anders is het verboden te parkeren daar.

Iemand nog een betere spot? Anders zet ik hem daar gewoon aan de weg. :9
Je kan hem daar toch prima neerzetten: bord staat alleen bij de rechter ingang en niet bij de andere ingangen. Niet te handhaven dus.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_135526708
Kan iemand het actuele inflight entertainment overzicht vinden van Brussel Airlines?
pi_135527330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:41 schreef Fargo het volgende:
Kan iemand het actuele inflight entertainment overzicht vinden van Brussel Airlines?
Lijkt inderdaad niet op hun site te staan. Ik vloog anderhalf jaar geleden met ze over de oceaan en toen was er net het nieuwe entertainment systeem; een 9 inch tablet met heel veel films, series, muziek etc. Het beste wat ik tot nog toe gezien heb in economy class. Er zit ook een USB aansluiting op, die in ieder geval werkt als oplader, maar wellicht ook om je eigen muziek en films af te spelen. :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:10:06 #161
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_135555556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:41 schreef Fargo het volgende:
Kan iemand het actuele inflight entertainment overzicht vinden van Brussel Airlines?
Is dat nog interessant dan? Met je eigen tablet heb je alle muziek en films die je maar wilt... Over een paar jaar zijn al die inflight entertainment systemen weer verdwenen.
It's not a lie, if you believe
pi_135560720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:41 schreef Fargo het volgende:
Kan iemand het actuele inflight entertainment overzicht vinden van Brussel Airlines?
Hier staan wel de films van andere maanden, plus wat andere goodies:
http://web.brusselsairlines.com/pdf/
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_135561156
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:10 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Is dat nog interessant dan? Met je eigen tablet heb je alle muziek en films die je maar wilt... Over een paar jaar zijn al die inflight entertainment systemen weer verdwenen.
De laatste keer dat ik in een vlucht zat met zo'n systeem (december) zat iedereen ermee te spelen, en niemand met een tablet. Dus zeg niet dat het niet meer interessant is. Ik durf niet te zeggen hoe het over een paar jaar is though.
Oh.
pi_135562813
Hallo fokkers, ik ga binnenkort voor het eerst in mijn leven een vliegreis maken. :) Ik vlieg samen met een vriend met Ryanair vanaf Weeze naar Rome Ciampino. Mede omdat ik tot nu altijd redelijk op de bonnefooi (met de auto) door Europa heb gereisd, merk ik dat er wel het één en ander op me af komt.

- Ik heb een handbagagekoffer gekocht die binnen de maximale afmetingen van Ryanair valt. Er geldt een gewichtsbeperking van 10 kg, wordt dit streng gecontroleerd?
- Vloeistoffen in verpakkingen tot max 100 mililiter, max 1 liter en in een doorzichtige zak, daar word ik nu niet echt vrolijk van. Een flesje water meenemen is dus eigenlijk al een probleem. Hoe lossen mensen dit op zonder afhankelijk te zijn van dure vliegtuigcatering?
- Hoe zit het met zaken in mijn toilettas als een nagelknipper/vijl, tandenstokers, elektrisch scheerapparaat, elektrische tandenborstel? Ik begrijp dat ze tegenwoordig absoluut panisch zijn op alles wat ook maar enigszins als wapen gebruikt zou kunnen worden, maar hebben mensen problemen gehad met dit soort alledaagse voorwerpen?
- Over de telefoon hoor ik ook nog wat verschillende verhalen: moet deze tijdens de vlucht nu uit of in vliegtuigstand?
- Over de inchecktijd kan ik ook weinig wijs worden uit de site van Ryanair. Wat is verstandig als marge aan het houden tussen aankomst en vertrek van het vliegtuig? Is anderhalf uur voldoende?
Miata is always the answer
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:46:40 #165
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135565899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:38 schreef j669 het volgende:
Hallo fokkers, ik ga binnenkort voor het eerst in mijn leven een vliegreis maken. :) Ik vlieg samen met een vriend met Ryanair vanaf Weeze naar Rome Ciampino. Mede omdat ik tot nu altijd redelijk op de bonnefooi (met de auto) door Europa heb gereisd, merk ik dat er wel het één en ander op me af komt.

- Ik heb een handbagagekoffer gekocht die binnen de maximale afmetingen van Ryanair valt. Er geldt een gewichtsbeperking van 10 kg, wordt dit streng gecontroleerd?
- Vloeistoffen in verpakkingen tot max 100 mililiter, max 1 liter en in een doorzichtige zak, daar word ik nu niet echt vrolijk van. Een flesje water meenemen is dus eigenlijk al een probleem. Hoe lossen mensen dit op zonder afhankelijk te zijn van dure vliegtuigcatering?
- Hoe zit het met zaken in mijn toilettas als een nagelknipper/vijl, tandenstokers, elektrisch scheerapparaat, elektrische tandenborstel? Ik begrijp dat ze tegenwoordig absoluut panisch zijn op alles wat ook maar enigszins als wapen gebruikt zou kunnen worden, maar hebben mensen problemen gehad met dit soort alledaagse voorwerpen?
- Over de telefoon hoor ik ook nog wat verschillende verhalen: moet deze tijdens de vlucht nu uit of in vliegtuigstand?
- Over de inchecktijd kan ik ook weinig wijs worden uit de site van Ryanair. Wat is verstandig als marge aan het houden tussen aankomst en vertrek van het vliegtuig? Is anderhalf uur voldoende?
- Ryanair is vrij strikt met maten, met gewicht soms wat meer soms wat minder. Probeer het onder 10kg te houden. Zorg dat ie niet groter is want als het niet past moet je bijbetalen. Let op dat je geen extra tasjes mag hebben (dus geen cameratas, zelfs geen plastic zak!)
- Alles dat groter dan 100ml is wordt weggegooid, zelfs al is het half leeg.
- Voor water kun je een lege plastic fles meenemen en die achter de douane op het toilet bijvullen (als je dat aandurft). Anders uit een automaat of bij een winkeltje wat kopen (geloof dat Weeze geen winkeltje heeft achter de douane, ben er al een tijd niet geweest). Alternatief, aan boord.
- Nagelknipper+vijl mogen niet mee, vaak wordt dit wel door de vingers gezien maar als je ze 100% zeker niet kwijt wil dan zou ik ze niet meenemen. De rest is geen probleem.

- Ryanair houdt zich nog aan de oude regelgeving wbt telefoon, dat betekent:
* op de grond: mag aan zolang vliegtuigdeur open is
* vliegtuigdeur dicht: flight mode
* taxi/opstijg/landingsprocedures: uit
* gedurende vlucht: flight mode

Een aantal maatschappijen hanteren de nieuwe regelgeving al waarbij het toestel op flightmode mag blijven van deur tot deur. Ryanair volgens mij niet.

- 90 minuten lijkt me wel ok als je voor het eerst vliegt. Je vliegt vanaf een klein vliegveld dus je hebt ruim voldoende tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door MartijnUK op 16-01-2014 16:51:41 ]
pi_135566363
quote:
Ik heb een handbagagekoffer gekocht die binnen de maximale afmetingen van Ryanair valt. Er geldt een gewichtsbeperking van 10 kg, wordt dit streng gecontroleerd?
Over het algemeen controleerd Ryanair wel streng. In ieder geval vanaf Maastricht en Eindhoven. Weeze heb ik geen ervaringen mee, maar ga er vanuit dat het ook daar vrij streng zal zijn.

quote:
Vloeistoffen in verpakkingen tot max 100 mililiter, max 1 liter en in een doorzichtige zak, daar word ik nu niet echt vrolijk van. Een flesje water meenemen is dus eigenlijk al een probleem. Hoe lossen mensen dit op zonder afhankelijk te zijn van dure vliegtuigcatering?
Water meenemen is inderdaad niet toegestaan, maar als je geluk hebt zijn er na de douane nog toiletten waar je een flesje mag vullen. Lege flesjes meenemen mag wel, dus ik zou die gok gewoon wagen. Ergste wat er kan gebeuren is dat je je flesje weg moet gooien, maar dat lijkt me geen ramp.

quote:
Hoe zit het met zaken in mijn toilettas als een nagelknipper/vijl, tandenstokers, elektrisch scheerapparaat, elektrische tandenborstel? Ik begrijp dat ze tegenwoordig absoluut panisch zijn op alles wat ook maar enigszins als wapen gebruikt zou kunnen worden, maar hebben mensen problemen gehad met dit soort alledaagse voorwerpen?
Nagelknippertje met vijl zou ik thuis laten, die dingen kosten practisch geen kloot en zijn ook in Rome makkelijk aan te schaffen. Zou het risico op een volledige bagagecheck niet willen lopen om zo iets kleins. Tandenstokers lijken me geen enkel probleem, maar ook die zullen in Rome absoluut cheap aan te schaffen zijn.

quote:
Over de telefoon hoor ik ook nog wat verschillende verhalen: moet deze tijdens de vlucht nu uit of in vliegtuigstand?
Telefoon zet ik altijd in de vliegtuigstand zodra dit wordt omgeroepen. Nooit helemaal uitgedaan. Heb zelfs op een FlyBe (Ook een Engelse low-budget maatschappij) een hele memo getypt in vliegtuigmodus, werd geen woord over gerept.

quote:
Over de inchecktijd kan ik ook weinig wijs worden uit de site van Ryanair. Wat is verstandig als marge aan het houden tussen aankomst en vertrek van het vliegtuig? Is anderhalf uur voldoende?
Anderhalf uur zou genoeg kunnen zijn, mits je de mogelijkheid hebt online in te checken. Vorig jaar gevlogen met Ryanair, toen kon het wel, geen idee of het nu ook kan. Maar als dit niet kan zou anderhalf uur ook genoeg moeten zijn. Zeker voor een Europese vlucht.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  zondag 19 januari 2014 @ 18:47:10 #167
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135686568
Nog even over die stempel die je zou moeten halen bij easyjet: ik print voor de zekerheid even m'n boardingpass uit maar zal morgen even langs de balie gaan met m'n telefoon om een stempel te halen zoals ze in de mail zeggen dat je moet doen :') Kijken wat ze dan doen.

Edit: ah, nu ik nog eens opnieuw inlog staat er dit:

quote:
Vergeet niet om uw instapkaarten mee te brengen
U moet uw instapkaarten uitprinten en meenemen naar de luchthaven.
Dan heeft die app dus totaal geen zin meer.

Maar op de boardingpass staat nog steeds duidelijk dat je met handbagage direct naar de gate kunt. Erg duidelijk :D
  zondag 19 januari 2014 @ 18:57:36 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135687003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:47 schreef CherryOnTop het volgende:
Nog even over die stempel die je zou moeten halen bij easyjet: ik print voor de zekerheid even m'n boardingpass uit maar zal morgen even langs de balie gaan met m'n telefoon om een stempel te halen zoals ze in de mail zeggen dat je moet doen :') Kijken wat ze dan doen.

Edit: ah, nu ik nog eens opnieuw inlog staat er dit:

[..]

Dan heeft die app dus totaal geen zin meer.

Maar op de boardingpass staat nog steeds duidelijk dat je met handbagage direct naar de gate kunt. Erg duidelijk :D
Nu was ik vorige week op Schiphol voor een KLM vlucht, en aangezien ik iets vroeger was dan gepland ben ik even naar de Easyjet balie gelopen.
Daar was toevallig ook een andere passagier met de desbetreffende mail en ik met mijn boarding pass en die werden met grote ogen aangekeken of wij gek waren.

Voor de vorm hebben de medewerkers nog even gekeken of er misschien iets was met mijn naam maar men kon niets ontdekken en er was geen stempel of iets in die trant aanwezig.
Men gaf aan niet te weten waarom dit was, en ze zich het alleen konden voorstellen voor mensen die een visum nodig hebben voor de eindbestemming, maar dat die controle bij de gate zelf wordt gedaan en daar mensen worden gecontroleerd op het visum.
Ik hoef mij dus niet te melden en kan direct naar de gate, nog even gekeken bij mensen die de M pier doorgingen en geen van de mensen hadden ook maar iets op de uitgeprinte boarding pass of telefoon en konden gewoon doorlopen.
Ik zal het zien komende vrijdag, de kans dat Easyjet rechtmatig de toegang tot het vliegtuig kan ontzeggen is erg klein gezien er geen opmerking op de boarding pass zelf vermeld staat.

[ Bericht 4% gewijzigd door ozzietukker op 19-01-2014 19:11:49 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 19 januari 2014 @ 20:54:59 #169
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135693221
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu was ik vorige week op Schiphol voor een KLM vlucht, en aangezien ik iets vroeger was dan gepland ben ik even naar de Easyjet balie gelopen.
Daar was toevallig ook een andere passagier met de desbetreffende mail en ik met mijn boarding pass en die werden met grote ogen aangekeken of wij gek waren.

Voor de vorm hebben de medewerkers nog even gekeken of er misschien iets was met mijn naam maar men kon niets ontdekken en er was geen stempel of iets in die trant aanwezig.
Men gaf aan niet te weten waarom dit was, en ze zich het alleen konden voorstellen voor mensen die een visum nodig hebben voor de eindbestemming, maar dat die controle bij de gate zelf wordt gedaan en daar mensen worden gecontroleerd op het visum.
Ik hoef mij dus niet te melden en kan direct naar de gate, nog even gekeken bij mensen die de M pier doorgingen en geen van de mensen hadden ook maar iets op de uitgeprinte boarding pass of telefoon en konden gewoon doorlopen.
Ik zal het zien komende vrijdag, de kans dat Easyjet rechtmatig de toegang tot het vliegtuig kan ontzeggen is erg klein gezien er geen opmerking op de boarding pass zelf vermeld staat.
Ah, handig dat ze niet van hun eigen regels op de hoogte zijn. Of er is een stagiaire geweest die per ongeluk iets aan de standaard mail aangepast heeft _O-
  zondag 19 januari 2014 @ 21:22:08 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_135695316
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ah, handig dat ze niet van hun eigen regels op de hoogte zijn. Of er is een stagiaire geweest die per ongeluk iets aan de standaard mail aangepast heeft _O-
Het kan inderdaad een standaard tekst in de mail zijn waarvan de plaatsnaam automatisch wordt aangepast aan de hand van het vertrekpunt.
Zo is het met bijvoorbeeld met vertrek uit Tel Aviv mogelijk om een boarding pass te printen, je zult daar echt door de lokale beveiliging gechecked moeten worden door middel van vraagstelling.
Wellicht dat die tekst voor een dergelijke luchthaven van toepassing is en nu per ongeluk op de reminder mail vermeld staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 23 januari 2014 @ 07:40:19 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135836789
Wat is een goede website om tickets te vergelijken? Ik kom niet veel verder dan ebookers
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135836916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:40 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is een goede website om tickets te vergelijken? Ik kom niet veel verder dan ebookers
Dan heb je lekker veel Eigen research gedaan...
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:12:26 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135837007
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:00 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Dan heb je lekker veel Eigen research gedaan...
Ja, het was een flinke klus. Heeft me dan ook veel moeite gekost.
Waar staat dat je je eerst in moet lezen en minimaal 60 uur moet besteden aan het zelf uitzoeken voor je hier iets mag vragen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 08:13:32 #174
45833 crew  Fogel
pi_135837012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:40 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is een goede website om tickets te vergelijken? Ik kom niet veel verder dan ebookers
Ik gebruik tegenwoordig momondo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:20:45 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135837064
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik gebruik tegenwoordig momondo.
Thanks. Ticket gaat dan 900-1000 euro kosten voor de vlucht. Neem aan dat dat dan economy is. Is dat een beetje uit te houden? Ben tot nu toe alleen met easyjet weg geweest en zo opgepropt zitten trek ik geen 26 uur.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 08:51:50 #176
45833 crew  Fogel
pi_135837394
Waar ga je heen?
Intercontinentaal economy is op zich nooit prettig, maar zeker uit te houden. Zorg er wel voor dat je aan het gangpad of raam zit, dat scheelt al een stuk.
Als je een airline kiest die ook economy extra oid aanbied kijk daar zeker ook naar. Kost meestal niet heel veel meer maar het is een verademing tov helemaal achterin.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_135837573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, het was een flinke klus. Heeft me dan ook veel moeite gekost.
Waar staat dat je je eerst in moet lezen en minimaal 60 uur moet besteden aan het zelf uitzoeken voor je hier iets mag vragen?
Er is een topic voor goedkope vluchten, met daarin behoorlijk veel tips in de OP. Succes! (Oh, en ik gebruik eigenlijk enkel Kayak).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 23 januari 2014 @ 09:06:03 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135837603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Er is een topic voor goedkope vluchten, met daarin behoorlijk veel tips in de OP. Succes! (Oh, en ik gebruik eigenlijk enkel Kayak).
Ik hoef niet supergoedkoop heen hoor. Liever 100 euro meer kwijt en comfort dan 26 uur opgepropt zitten. Maar ik zal dat topic wel ff zoeken en lezen. Thanks
Ik hoef niet gratis naar de andere kant van de wereld hoor.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:51 schreef Fogel het volgende:
Waar ga je heen?
Intercontinentaal economy is op zich nooit prettig, maar zeker uit te houden. Zorg er wel voor dat je aan het gangpad of raam zit, dat scheelt al een stuk.
Als je een airline kiest die ook economy extra oid aanbied kijk daar zeker ook naar. Kost meestal niet heel veel meer maar het is een verademing tov helemaal achterin.
Australië. Langer kan haast niet :') Als het uit te houden is vind ik het prima. Ik ben geen prinses op de erwt zegmaar. Zolang ik mijn benen maar een beetje kan strekken en niet de hele tijd tegen de persoon naast me aan zit te rijden vind ik 't al snel goed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:24:35 #179
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135842084
Ik gebruik Skyscanner & ITA Matrix
http://www.skyscanner.net/
http://matrix.itasoftware.com/

De 1e is een populaire vergelijkingstool waar je eventueel ook direct kunt boeken
De 2e is een beetje bijzonder. De tool heeft direct toegang tot de systemen van alle maatschappijen wereldwijd maar je kunt er niet mee boeken. De bedoeling is dat je de goedkoopste "fare buckets" ermee kan opsporen en dan naar een reisbureau of maatschappij kunt gaan om die te laten boeken.

Het leuke van ITA Matrix is dat je ook commando's kunt opgeven zoals een persoon bij een reisbureau kan doen

quote:
C:AA Direct flight on specific carrier
C:AA+ One or more flights on specific carrier (see examples tab for other options)
AA,CO,DL Direct flight on one of carriers specified (C: is optional)
O:AA Direct flight on a specific operating carrier (as opposed to a codeshare or subsidiary carrier)
O:AA,O:CO,O:DL Direct flight operated by AA, CO, or DL
N Any single nonstop flight
N:AA Nonstop flight on specific carrier
X Any single connection point
X:NYC Connection point
DFW,STL Connection in one of specified points
F Any single flight
F:AA151 Specific flight
? Zero or one flights
+ One or more flights
* Zero or more flights
~ Negation
Als je naar Australië gaat kun je ook proberen een maatschappij te zoeken die een connectie-tijd van 24 uur toe staat dan kun je bijv. ook een dag doorbrengen in Hong Kong of Singapore.

Btw als je denkt dat het ver is probeer eens een vlucht naar Paaseiland te boeken :P
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:46:03 #180
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135842812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:06 schreef kanovinnie het volgende:
Australië. Langer kan haast niet :') Als het uit te houden is vind ik het prima. Ik ben geen prinses op de erwt zegmaar. Zolang ik mijn benen maar een beetje kan strekken en niet de hele tijd tegen de persoon naast me aan zit te rijden vind ik 't al snel goed.
Persoonlijk zou ik of voor KLM/Malaysia of voor Emirates gaan. Deze bieden in economy (zeker op de A380 van de laatstgenoemde) redelijke beenruimte aan. Ook is de overstap op bijvoorbeeld Dubai erg relaxed: 2 uur later zit je al in de volgende A380 richting Sydney én je komt 's avonds aan zodat je niet 2 nachtvluchten achter elkaar hebt.

Etihad zou ik je afraden: op een vlucht van Abu Dhabi naar Sydney zat ik 14 uur met m'n knieën tegen de stoel voor me aan. Nou ben ik wel 1.92m dus dat helpt nooit echt mee maar in dit geval voelde het echt als een Ryanari zitplek.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:48:16 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135842885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:24 schreef MartijnUK het volgende:
Ik gebruik Skyscanner & ITA Matrix
http://www.skyscanner.net/
http://matrix.itasoftware.com/

De 1e is een populaire vergelijkingstool waar je eventueel ook direct kunt boeken
De 2e is een beetje bijzonder. De tool heeft direct toegang tot de systemen van alle maatschappijen wereldwijd maar je kunt er niet mee boeken. De bedoeling is dat je de goedkoopste "fare buckets" ermee kan opsporen en dan naar een reisbureau of maatschappij kunt gaan om die te laten boeken.

Het leuke van ITA Matrix is dat je ook commando's kunt opgeven zoals een persoon bij een reisbureau kan doen

[..]

Als je naar Australië gaat kun je ook proberen een maatschappij te zoeken die een connectie-tijd van 24 uur toe staat dan kun je bijv. ook een dag doorbrengen in Hong Kong of Singapore.

Btw als je denkt dat het ver is probeer eens een vlucht naar Paaseiland te boeken :P
Met emirate's wordt dat lastig denk ik? Want die gaan via dubai en daarna direct?

Dagje Singapore lijkt me nog wel wat :)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:46 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik of voor KLM/Malaysia of voor Emirates gaan. Deze bieden in economy (zeker op de A380 van de laatstgenoemde) redelijke beenruimte aan. Ook is de overstap op bijvoorbeeld Dubai erg relaxed: 2 uur later zit je al in de volgende A380 richting Sydney én je komt 's avonds aan zodat je niet 2 nachtvluchten achter elkaar hebt.

Etihad zou ik je afraden: op een vlucht van Abu Dhabi naar Sydney zat ik 14 uur met m'n knieën tegen de stoel voor me aan. Nou ben ik wel 1.92m dus dat helpt nooit echt mee maar in dit geval voelde het echt als een Ryanari zitplek.
Emirates hoor ik van mijn collega's ook positieve verhalen over, maar die vliegen business. Dat zit er bij mij weer niet in :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:11:53 #182
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135848527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
Emirates hoor ik van mijn collega's ook positieve verhalen over, maar die vliegen business. Dat zit er bij mij weer niet in :+
Economy is gewoon prima hoor :) Ik vlieg de 17e weer naar Sydney dus deze keer ga ik gewoon weer met Emirates. Weliswaar een zakenreis maar ben niet zo belangrijk dat ik met business class vliegen mag.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:12:54 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135848578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:11 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Economy is gewoon prima hoor :) Ik vlieg de 17e weer naar Sydney dus deze keer ga ik gewoon weer met Emirates. Weliswaar een zakenreis maar ben niet zo belangrijk dat ik met business class vliegen mag.
Ah, goed om te weten. 17 februari? En je hebt het eerder gedaan? Ik las dat de stoelen heel krap zijn, slapen/lopen niet gaat en nog wat van die verhalen. Maar dat soort verhalen zijn jou dus vreemd?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:24:54 #184
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135851512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah, goed om te weten. 17 februari? En je hebt het eerder gedaan? Ik las dat de stoelen heel krap zijn, slapen/lopen niet gaat en nog wat van die verhalen. Maar dat soort verhalen zijn jou dus vreemd?
Yes, 4e keer naar Sydney. Stoelen houden niet over maar dat doen ze nergens, op de oudere long-haul toestellen van Delta of KLM na en al dan niet met Economy Comfort. Mijn favoriet blijft de Economy Comfort op de 474 bijvoorbeeld. Of je wel of niet kan slapen is persoonlijk, maar ik had er zelf geen problemen mee. De 'knik' van je stoel is wel iets hoger dan normaal. Een houten kont krijg je toch :)

Een voordeel wat je wel met KLM/Malaysia hebt is dat er op de AMS-KUL vluchten Economy Comfort wordt aangeboden en dat er tussen KUL-SYD in rustigere perioden halflege toestellen vliegen. Een nadeel is dat je waarschijnlijk 2 nachtvluhten en een lange stopover (7 uur+) op KUL hebt.

Keuzes, keuzes, keuzes :)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:30:41 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135851749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:24 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Yes, 4e keer naar Sydney. Stoelen houden niet over maar dat doen ze nergens, op de oudere long-haul toestellen van Delta of KLM na en al dan niet met Economy Comfort. Mijn favoriet blijft de Economy Comfort op de 474 bijvoorbeeld. Of je wel of niet kan slapen is persoonlijk, maar ik had er zelf geen problemen mee. De 'knik' van je stoel is wel iets hoger dan normaal. Een houten kont krijg je toch :)

Een voordeel wat je wel met KLM/Malaysia hebt is dat er op de AMS-KUL vluchten Economy Comfort wordt aangeboden en dat er tussen KUL-SYD in rustigere perioden halflege toestellen vliegen. Een nadeel is dat je waarschijnlijk 2 nachtvluhten en een lange stopover (7 uur+) op KUL hebt.

Keuzes, keuzes, keuzes :)
Waar vlieg jij het liefste mee? Emerates dus?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:49:03 #186
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135852546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waar vlieg jij het liefste mee? Emerates dus?
Het spant erom. Voor deze reis kwam Emirates wat de reisschema en ook qua prijs beter uit (factor 2 in dit geval). Ik moet namelijk ook doorvliegen naar India en dan wordt het al lastiger plannen. Ook 1 i.p.v. 2 nachtvluchten is mij wel een hoop waard, want ik moet eigenlijk vrijwel direct na aankomst weer aan de bak.

Als ik over een half jaar weer die kant op ga en ik hoef nergens anders heen dan neig ik weer meer naar KLM/Malaysia mits ik maar 1 nachtvlucht kan hebben i.c.m. Economy Comfort. Heb je al wat rondgekeken naar prijzen en zo?
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:57:13 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135852940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:49 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Het spant erom. Voor deze reis kwam Emirates wat de reisschema en ook qua prijs beter uit (factor 2 in dit geval). Ik moet namelijk ook doorvliegen naar India en dan wordt het al lastiger plannen. Ook 1 i.p.v. 2 nachtvluchten is mij wel een hoop waard, want ik moet eigenlijk vrijwel direct na aankomst weer aan de bak.

Als ik over een half jaar weer die kant op ga en ik hoef nergens anders heen dan neig ik weer meer naar KLM/Malaysia mits ik maar 1 nachtvlucht kan hebben i.c.m. Economy Comfort. Heb je al wat rondgekeken naar prijzen en zo?
Een beetje. Emirates kom ik tegen voor 900 euro voor economy. KLM 1100 en malaysia 1280 Dus emirates is 200-280 euro goedkoper.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:11:57 #188
6941 APK
Factual, I think.
pi_135853743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:57 schreef kanovinnie het volgende:

Een beetje. Emirates kom ik tegen voor 900 euro voor economy. KLM 1100 en malaysia 1280 Dus emirates is 200-280 euro goedkoper.
Dan zou ik lekker met Emirates gaan als de overstaptijd in Dubai een beetje redelijk is.

Heb laatst gevlogen in een 777 van Malaysia en de beenruimte was welliswaar ruim voldoende, maar ze hebben een 2-5-2 indeling waarbij de behuizing van het inflight entertainment systeem onder de stoel voor je geplaatst is als je aan het raam zit.
Wel fijn als je met z'n tweeen reist omdat je dan geen extra passagier naast je hebt.
Eten was ook al vrij snel vis of vis als je niet bij snel aan de beurt bent en ze waren ook redelijk karig met (alcoholische) drankjes.
(En nee, ik hoef echt niet een krat bier leeg te zuipen :+).

De A380 van Emirates heeft plenty beenruimte en is heerlijk stil.
Beeldschermen zijn veel beter en het personeel vond ik ook vriendelijker.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:24:09 #189
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136063481
Zijn er geen vluchten tussen Amsterdam en Maastricht?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_136063591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:24 schreef static het volgende:
Zijn er geen vluchten tussen Amsterdam en Maastricht?
Nee, en het is al veel te lang stil rondom Maastricht Airlines
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_136087453
@kanovinnie,

Momenteel is er een top aanbieding Emirates/qantas
vanaf 875,-
wel boeken voor 10 febr. en vertrek tot 30 nov!

Succes
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:26:23 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136117532
Ik ga met mijn vriendin naar toronto in juni. We willen terugvliegen over new york.

Maar ze moet naar toronto voor haar werk. Dus het liefst kopen we een retourticket kopen met een andere vertrekhaven voor de retourvlucht. Of althans; mijn vriendin zegt dat dat kan, ik geloof het niet zo. Ik gok dat het dan gewoon twee enkeltjes zijn.

Iemand tips voor het boeken van de tickets? Eigenlijk zijn het dus drie tickets (ams > toronto, toronto > ny en ny > ams)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136117793
Bij bijv. Expedia kun je "meerdere bestemmingen" aanklikken en daar al je vluchten invullen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:42:51 #194
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136118615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:26 schreef Catch22- het volgende:
Iemand tips voor het boeken van de tickets? Eigenlijk zijn het dus drie tickets (ams > toronto, toronto > ny en ny > ams)
http://www.cheapoair.com/default.aspx?tabid=1683
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:12:29 #195
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136122727
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga met mijn vriendin naar toronto in juni. We willen terugvliegen over new york.

Maar ze moet naar toronto voor haar werk. Dus het liefst kopen we een retourticket kopen met een andere vertrekhaven voor de retourvlucht. Of althans; mijn vriendin zegt dat dat kan, ik geloof het niet zo. Ik gok dat het dan gewoon twee enkeltjes zijn.

Iemand tips voor het boeken van de tickets? Eigenlijk zijn het dus drie tickets (ams > toronto, toronto > ny en ny > ams)
Wat je wilt heet in vaktermen een "open jaw".
Je kunt een retour boeken door multi-city te selecteren bij de meeste maatschappijen en dan een patroon als volgt in te vullen
AMS-YYZ (Toronto)
YYZ-JFK (NYC)
JFK-AMS

Je kunt er ook voor kiezen als het te duur is om alleen de internationale legs op 1 ticket te boeken (dus AMS-YYZ en dan JFK-AMS) en de YYZ-JFK leg bij een andere maatschappij. Dat kan geld schelen, soms ook niet.

Je kunt voor NY trouwens ook op EWR (Newark) of LGA (LaGuardia) vliegen.
pi_136208131
Bij het kopen van mijn ticket (Emirates) twee maanden terug kon ik al een stoel kiezen. Vrienden van me zeiden gisteren dat dat helemaal niks uitmaakt en dat je pas bij het echte inchecken je stoel kiest. Klopt dit?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_136229274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 15:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Bij het kopen van mijn ticket (Emirates) twee maanden terug kon ik al een stoel kiezen. Vrienden van me zeiden gisteren dat dat helemaal niks uitmaakt en dat je pas bij het echte inchecken je stoel kiest. Klopt dit?
Ik heb bij Emirates altijd de stoel gekregen die ik bij het boeken al had geselecteerd.

Er zal vast in de kleine lettertjes staan dat je formeel geen recht hebt op die stoel. Maar over het algemeen lijkt het me dat dit systeem werkt. Waarom zou Emirates het anders zo aanbieden?
pi_136229293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik hoef niet supergoedkoop heen hoor. Liever 100 euro meer kwijt en comfort dan 26 uur opgepropt zitten. Maar ik zal dat topic wel ff zoeken en lezen. Thanks
Ik hoef niet gratis naar de andere kant van de wereld hoor.

[..]

Australië. Langer kan haast niet :') Als het uit te houden is vind ik het prima. Ik ben geen prinses op de erwt zegmaar. Zolang ik mijn benen maar een beetje kan strekken en niet de hele tijd tegen de persoon naast me aan zit te rijden vind ik 't al snel goed.
Gewoon slaappillen toch
pi_136233505
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 06:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb bij Emirates altijd de stoel gekregen die ik bij het boeken al had geselecteerd.

Er zal vast in de kleine lettertjes staan dat je formeel geen recht hebt op die stoel. Maar over het algemeen lijkt het me dat dit systeem werkt. Waarom zou Emirates het anders zo aanbieden?
Hopen dat dat dan inderdaad zo is. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_136314557
Nog een vraagje mbt ruimbagage. Ik zie overal staan dat je 30kg ruimbagage mag hebben (economy). Maar er staat nergens hoe dit verdeeld is. Mag je maar één item hebben van max 30kg of bijvoorbeeld ook 2 x 15kg.?

Edit:
quote:
Note: for itineraries including any destinations in North or South America, different baggage rules apply: for North America, customers are allowed two bags of up to 23kg each in Economy Class
Maar dit is alleen voor die continenten?

Edit2: oké, laat maar, ik moet beter zoeken. :') Hangt dus van de route af. De ene is 'restricted to number of baggage', de ander op total weight. Dus maakt niet uit hoe veel tassen je meeneemt, als het maar max 30kg is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Hojdhopper op 04-02-2014 10:11:20 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_136314879
Dat was bij Aer Lingus ook zo ja, en daar was het ook vrij debiel want daar moest je bijbetalen voor elk stuk ruimbagage, maar ook al dokte je voor vijf koffers, dan nog had je een gewichtlimiet van 30kg IN TOTAAL (wat dan dus neer zou komen op 6kg/koffer).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_136322734
Sorry, flauwe vraag om voor de tigste keer te stellen, maar wilde hem toch nog even checken. Het hele boeken vanaf Antwerpen met KLM, is dat nog enigzins te doen met het overslaan van de treinrit vanuit Antwerpen? Moet naar Lima en het scheelt echt 500 euro op een economy ticket, dus snel de moeite waard. Geenzins van plan echter om daarvoor naar Antwerpen te gaan, past al niet eens in mijn schema.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:14:23 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_136323429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:53 schreef Bajskorv het volgende:
Sorry, flauwe vraag om voor de tigste keer te stellen, maar wilde hem toch nog even checken. Het hele boeken vanaf Antwerpen met KLM, is dat nog enigzins te doen met het overslaan van de treinrit vanuit Antwerpen? Moet naar Lima en het scheelt echt 500 euro op een economy ticket, dus snel de moeite waard. Geenzins van plan echter om daarvoor naar Antwerpen te gaan, past al niet eens in mijn schema.
Nee, je moet echt je treinticket ophalen in Antwerpen. Wordt namelijk verwerkt in het boekings-systeem en als je dan aankomt in Amsterdam sta je als no-show in het systeem en kun je fluiten naar je ticket.

Ik moest toen ook echt in Amsterdam via het "speciale gevallen" rijtje worden ingechecked, kon niet via de self-service automaten. Scheelde toen ook 200-300 euro p.p. op de tickets.
pi_136323980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, je moet echt je treinticket ophalen in Antwerpen. Wordt namelijk verwerkt in het boekings-systeem en als je dan aankomt in Amsterdam sta je als no-show in het systeem en kun je fluiten naar je ticket.

Ik moest toen ook echt in Amsterdam via het "speciale gevallen" rijtje worden ingechecked, kon niet via de self-service automaten. Scheelde toen ook 200-300 euro p.p. op de tickets.
Helaas, dat dacht ik me al te herinneren. Mwah, dan niet de moeite waard. Wordt het maar Air Europe via Madrid. Beetje ellendige airline, maar dat overleven we ook wel weer. Vervelend duur, alle tickets Londen - Lima in april.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:45:35 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_136331237
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, je moet echt je treinticket ophalen in Antwerpen. Wordt namelijk verwerkt in het boekings-systeem en als je dan aankomt in Amsterdam sta je als no-show in het systeem en kun je fluiten naar je ticket.

Ik moest toen ook echt in Amsterdam via het "speciale gevallen" rijtje worden ingechecked, kon niet via de self-service automaten. Scheelde toen ook 200-300 euro p.p. op de tickets.
In principe wordt je boeking na het afhalen van je treinticket in Antwerpen vrijgegeven, en op dat moment kan je normaliter ook bij de check in machine inchecken.
Wel gaat het vrijgeven van het ticket zeker niet altijd goed, aardige man achter de balie bij wie ik op een of andere manier altijd in de rij sta heeft al 2 keer gehad dat mijn ticket niet vrijgegeven kon worden en hij mij een alternatief treinticket moest meegeven en een document met een stempel van Antwerpen treinstation, en hij verzuchte dat het vaak voorkwam en dat KLM maar geen kantoor wil openen zoals dat op Brussel Midi voor Air France KLM wel het geval is. Detail is dat bij mijn vrouw het ticket wel vrijgegeven kon worden op dezelfde boeking.
Op Schiphol aangekomen kon ik één keer wel zelf inchecken via de machine, en één keer niet, maar daar was het aan de balie al heel snel duidelijk zonder mijn mooie documenten te laten zien dat ik in Antwerpen was geweest,
Jammer want ik was voorbereid om check in dame over de balie heen te gaan trekken en deze om de oren te slaan met al mijn documenten.

Het is echter wel noodzakelijk om de treinreis te maken op de heenreis, of in sommige gevallen tegenwoordig de busreis.
Voor mij persoonlijk nooit een probleem, ik ben 1x per 2 weken structureel in Antwerpen voor werkzaamheden op een locatie zo ongeveer naast het station, kan altijd eerder dan de aangegeven 4 uur mijn treinticket al ophalen, maar anders zal je zelf naar Antwerpen moeten reizen voor vertrek, omslachtig, maar wanneer dit prive reizen zijn en dit 250-300 euro per ticket scheelt is dat zeker te overwegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:06:25 #206
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_136361953
En wordt in Antwerpen je bagage al geregistreerd? Ik wil namelijk een fiets meenemen maar die tevoren op Schiphol in bewaring geven bij het bagagedepot.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:19:08 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_136362436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:06 schreef 18konijn het volgende:
En wordt in Antwerpen je bagage al geregistreerd? Ik wil namelijk een fiets meenemen maar die tevoren op Schiphol in bewaring geven bij het bagagedepot.
Nee, wordt niet geregistreerd of getagged. Daarom moet je op Schiphol ook gewoon weer opnieuw naar de balie toe om je ticket te laten zien en je bagage af te gooien
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:29:47 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_136376673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, wordt niet geregistreerd of getagged. Daarom moet je op Schiphol ook gewoon weer opnieuw naar de balie toe om je ticket te laten zien en je bagage af te gooien
En om die reden is de terugweg een stuk gemakkelijker, want je haalt je bagage van de band op Schiphol en de trein, tja die rijdt dan net voor je neus weg. (In mijn geval niet altijd, maar verder dan Rotterdam ben ik nog niet gekomen op de terugweg).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_136542358
Hoe lang van tevoren kun je tickets boeken over het algemeen? Ik zie dat er nog geen tickets gevonden worden voor januari volgend jaar. Als ik ergens in Januari wil vertekken, intercontinentaal, wanneer zouden die dan beschikbaar zijn?
pi_136544481
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:02 schreef _Loki het volgende:
Hoe lang van tevoren kun je tickets boeken over het algemeen? Ik zie dat er nog geen tickets gevonden worden voor januari volgend jaar. Als ik ergens in Januari wil vertekken, intercontinentaal, wanneer zouden die dan beschikbaar zijn?
De meeste maatschappijen hebben een winter- en zomerschema. De winterschema's voor 2014/15 zijn u nog niet bekend, dus wordt het lastig een ticket te boeken. Duurt nog een paar maand voordat de schema's redelijk in elkaar geschoven zijn om het boekingsproces te beginnen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 10 februari 2014 @ 20:28:57 #211
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136563680
Hangt van de maatschappij en bestemming af maar de intercontinentale schema's zouden nu al wel beschikbaar moeten zijn. Meestal is het 1 jaar minus een maand. Dus Januari 2015 zou nu te boeken moeten zijn.
pi_136573227
Zit nu twee uur te wachten op DXB, nog twee uur te gaan. Een stuk saaier dan gedacht. En in vergelijking met Schiphol ook een tegenvaller.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:02 schreef _Loki het volgende:
Hoe lang van tevoren kun je tickets boeken over het algemeen? Ik zie dat er nog geen tickets gevonden worden voor januari volgend jaar. Als ik ergens in Januari wil vertekken, intercontinentaal, wanneer zouden die dan beschikbaar zijn?
Ik kon mijn ticket (vertrek vandaag en terugvlucht 11 augustus) boeken in november boeken. Maar hangt ook van de maatschappij af idd. Dus zeg maar 9 maanden van tevoren (gezien de terugvlucht).

[ Bericht 39% gewijzigd door Hojdhopper op 10-02-2014 23:42:14 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:32:55 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136581012
Als ik heen (naar Sydney) via een stad als kuala lumpur/singapore oid wil vliegen, wat is dan het makkelijkste? Zoeken naar 3 verschillende vluchten (AMS>Singapore singapore>SYD, SYD>AMS of is er nog een andere aanpak?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_136581047
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik heen (naar Sydney) via een stad als kuala lumpur/singapore oid wil vliegen, wat is dan het makkelijkste? Zoeken naar 3 verschillende vluchten (AMS>Singapore singapore>SYD, SYD>AMS of is er nog een andere aanpak?
Open Jaw ticket.

Vanaf Singapore/KL kun je wel met de aziatische prijsvechters naar Sydney vliegen. Dit kan zoveel schelen dat het wel goedkoper is om losse tickets te kopen though.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:18:03 #215
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136600101
Open Jaw heet het als je terugvliegt vanaf een andere plek dan waar je aan kwam.
Als het gewoon om retour Amsterdam-Sydney gaat met een tussenstop is dat multi-city.

Multi-city trip beginnen en dan de individuele componenten invoeren; dus;
AMS-SIN, SIN-SYD, SYD-SIN, SIN-AMS of voor KL
AMS-KUL, KUL-SYD, SYD-KUL, KUL-AMS

als het open jaw zou zijn (bijv. vanaf Melbourne) dan wordt het als volgt
AMS-SIN, SIN-SYD, MEL-SIN, SIN-AMS :)
pi_136615644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Open Jaw ticket.

Vanaf Singapore/KL kun je wel met de aziatische prijsvechters naar Sydney vliegen. Dit kan zoveel schelen dat het wel goedkoper is om losse tickets te kopen though.
Tussendoor reizen in gebied van aankomst mag dan wel goedkoper zijn. Maar je moet altijd nog terug naar Europa. Is het dan per saldo niet duurder als je minder vliegbewegingen maakt daar?
pi_136617560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:18 schreef MartijnUK het volgende:
Open Jaw heet het als je terugvliegt vanaf een andere plek dan waar je aan kwam.
Als het gewoon om retour Amsterdam-Sydney gaat met een tussenstop is dat multi-city.
De vraagsteller gaf aan dat hij alleen op de heenreis in een tussenstop geinteresseerd is. Dit kan dus wel degelijk met een open-jaw ticket: AMS - KUL , SYD-AMS

KUL-SYD moet dan nog apart geregeld worden. Hiervoor raad ik aan de website van Air Asia en Tigerair te raadplegen.
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:09:00 #218
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136636513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef jaco het volgende:

[..]

De vraagsteller gaf aan dat hij alleen op de heenreis in een tussenstop geinteresseerd is. Dit kan dus wel degelijk met een open-jaw ticket: AMS - KUL , SYD-AMS

KUL-SYD moet dan nog apart geregeld worden. Hiervoor raad ik aan de website van Air Asia en Tigerair te raadplegen.
Op die manier kan dat ook maar dan laat je een vrij belangrijk segment achterwege :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:17:54 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_136675335
Maar juist door Scoot, Jetstar Asia en Air Asia kan je relatief goedkoop vanaf Singapore of Kuala Lumpur (beide relatief dichtbij elkaar in de buurt) richting Australië en heb je een legio van mogelijkheden qua bestemmingen voor alle beetje grote steden in Australië.

Persoonlijk zou ik er echter voor kiezen om gewoon vanaf Europa een goedkope retourvlucht naar Azie te boeken, wanneer je een tussenstop geen probleem vindt heeft Etihad bijvoorbeeld goedkope tickets richting Bangkok / Kuala Lumpur / Singapore met een lange geldigheid (meer dan 6 maanden) in de 500-550 euro catagorie met vertrek vanaf Amsterdam. (Zeker de prijzen naar Bangkok staan heel erg onder druk want de aanhoudende protesten daar en de overcapaciteit door de vele vluchtmogelijkheden doen niet voor niets KLM besluiten om 456 euro tickets op de Belgische markt te dumpen.

In Azie zelf kan je met de genoemde low cost carriers eenvoudig naar Australië, en juist doordat het low cost carriers zijn kan je heen vanaf Kuala Lumpur naar Melbourne en terug vanaf Sydney naar Singapore. Al moet worden gezegd dat het wel weer goedkoper is om een retourvlucht te boeken bij één maatschappij omdat de vluchtprijs met vertrek uit Australië hoger is dan als het een retourvlucht is als de prijsberekening plaatsvindt met vertrek uit Azie.
(Net zoals het goedkoper is van Europa naar Azie retour dan een retour van Azie naar Europa). En dat heeft alles te maken met de mogelijkheden en doelgroepen van verschillende reizigers.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_136700555
Ik ben op de dag voor vertrek naar de VS al even op Schiphol om daarna met de shuttlebus naar het Ibis hotel vlakbij Schiphol te rijden. Zou ik dan mijn United boarding pass bij zo'n self-service check-in kiosk al kunnen printen of kan dat 'binnen 24 uur inchecken' bij United alleen online?
  Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 13:42:17 #221
45833 crew  Fogel
pi_136701651
Ik vlieg binnenkort weer eens met SAS, maar de laatste "leg" is met Lufthansa vanaf Frankfurt. Mag ik met een SAS Plus ticket nu wel of niet de lounge in op FRA?
De SAS lounges mag je wel in met een Plus ticket, maar aangezien het meer een soort van flexibele economy is ipv business sluit dat misschien de lounges van partners (zoals Lufthansa in dit geval) uit. Soms staat er business op de boarding card van een plus ticket, soms niet. Ben er nog niet uit waarom dat verschilt. Iemand die hier verheldering in kan brengen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_136726608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:12 schreef Nia het volgende:
Ik ben op de dag voor vertrek naar de VS al even op Schiphol om daarna met de shuttlebus naar het Ibis hotel vlakbij Schiphol te rijden. Zou ik dan mijn United boarding pass bij zo'n self-service check-in kiosk al kunnen printen of kan dat 'binnen 24 uur inchecken' bij United alleen online?
Ja, dat kan ook 24 uur tevoren met zo'n kiosk. Ik heb wel met Continental eens meegemaakt dat ik geen boarding pass kreeg, maar een bericht dat ik alsnog naar de check-in balie moest gaan. De reden daarvoor is me nooit gebleken, maar misschien was het een extra security check. Vertrouw er in je tijdsplanning dus niet 100% op dat het zal werken.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:11:30 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137099826
Welke maatschappijen moet ik echt niet nemen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137101540
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
Welke maatschappijen moet ik echt niet nemen?
Gewoon de goedkoopste. Vliegen is altijd kut, tenzij je business of beter kan betalen.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:48:36 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137101653
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gewoon de goedkoopste. Vliegen is altijd kut, tenzij je business of beter kan betalen.
Ik zat ff te kijken maar als ik via singapore ga kost 't me minimaal 500 euro meer. Dus dat ga ik skippen en direct naar Sydney en dan gaat het emirates worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137101678
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zat ff te kijken maar als ik via singapore ga kost 't me minimaal 500 euro meer. Dus dat ga ik skippen en direct naar Sydney en dan gaat het emirates worden.
Emirates is niks mis mee.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:50:44 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137101776
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Emirates is niks mis mee.
Neuh klopt, maar vanaf singapore naar sydney zou ik met scoot of europe airport moeten (die waren ~170, daarna kwam emirates met 310)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137101994
Ik wil een vlucht boeken naar vilnius, en wil het lliefst zo weinig mogelijk betalen. Wil tussen eind april en eind juli gaan, datum maakt niet heel veel uit, maar sommige weken kunnen niet. Iemand tips hoe ik zo goedkoop mogelijk kan boeken?
pi_137102108
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:55 schreef electronique het volgende:
Ik wil een vlucht boeken naar vilnius, en wil het lliefst zo weinig mogelijk betalen. Wil tussen eind april en eind juli gaan, datum maakt niet heel veel uit, maar sommige weken kunnen niet. Iemand tips hoe ik zo goedkoop mogelijk kan boeken?
www.skyscanner.com
www.airtickets24.com
pi_137107487
In mei vlieg ik naar Rome v.v. Tickets in januai geboekt bij Easyjet.

De belangrijkste reden om voor deze maatschappij te kiezen was de vluchttijden (lekker aan het eind van de middag weer thuis). Nu krijg ik een een bericht van EasyJet dat de terugvlucht met maar liefst 4 vertraagd is. Ofwel, ze hebben de vluchttijd op voorhand aangepast. In de voorwaarden vind ik alleen informatie over vluchtwijzigingen op initiatief van de klant, maar niet als EJ de tijden aanpast. Ze bieden aan om kostenloos de vlucht te wijzigen maar daar heb ik niet veel aan.

Mag een maatschappij dit zomaar doen? Is dit een geldige reden voor mij om de vlucht te annuleren en mn geld terug te krijgen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137107609
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:38 schreef Zjummie het volgende:
In mei vlieg ik naar Rome v.v. Tickets in januai geboekt bij Easyjet.

De belangrijkste reden om voor deze maatschappij te kiezen was de vluchttijden (lekker aan het eind van de middag weer thuis). Nu krijg ik een een bericht van EasyJet dat de terugvlucht met maar liefst 4 vertraagd is. Ofwel, ze hebben de vluchttijd op voorhand aangepast. In de voorwaarden vind ik alleen informatie over vluchtwijzigingen op initiatief van de klant, maar niet als EJ de tijden aanpast. Ze bieden aan om kostenloos de vlucht te wijzigen maar daar heb ik niet veel aan.

Mag een maatschappij dit zomaar doen? Is dit een geldige reden voor mij om de vlucht te annuleren en mn geld terug te krijgen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot twee weken voor vertrek mag er in de tijden geschoven worden is een gebruikelijke voorwaarde in de luchtvaart. Dit mogen ze dus zomaar doen, annuleren en geld terug kan in de meeste gevallen zeker.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 24 februari 2014 @ 22:09:31 #232
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137109089
Het is ongeveer hetzelfde als de voorwaarden van de koop wijzigen, dus je kunt de koop ontbinden en je geld terug krijgen (of een voucher) als je het er niet mee eens bent en anders de nieuwe tijd gewoon slikken. Bij wat luxere maatschappijen kun je soms wat compensatie los wrikken maar bij Easyjet geef ik je weinig kans. Of dus gewoon mee akkoord gaan
  maandag 24 februari 2014 @ 23:04:51 #233
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_137111868
Ik vlieg met transavia naar de wintersport. Nu reis ik alleen met handbagage, ik weet alleen niet of ik mijn helm in mijn koffer krijg. Gaan ze daar moeilijk over doen? Mag ik hem op mijn hoofd zetten?
  maandag 24 februari 2014 @ 23:07:15 #234
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137111991
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:04 schreef pahlawan het volgende:
Ik vlieg met transavia naar de wintersport. Nu reis ik alleen met handbagage, ik weet alleen niet of ik mijn helm in mijn koffer krijg. Gaan ze daar moeilijk over doen? Mag ik hem op mijn hoofd zetten?
:D Je zou zeggen van wel, elk ander hoofddeksel telt ook niet als handbagage als het op je hoofd zit. Maar zeker weten doe ik het niet.
pi_137127398
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:04 schreef pahlawan het volgende:
Ik vlieg met transavia naar de wintersport. Nu reis ik alleen met handbagage, ik weet alleen niet of ik mijn helm in mijn koffer krijg. Gaan ze daar moeilijk over doen? Mag ik hem op mijn hoofd zetten?
Denk het niet. Al is het vanwege de problemen die je krijgt als je een zwemvest over je hoofd moet krijgen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137129210
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:55 schreef electronique het volgende:
Ik wil een vlucht boeken naar vilnius, en wil het lliefst zo weinig mogelijk betalen. Wil tussen eind april en eind juli gaan, datum maakt niet heel veel uit, maar sommige weken kunnen niet. Iemand tips hoe ik zo goedkoop mogelijk kan boeken?
Net 5 maanden van terug, en elke keer met Wizzair gevlogen. Moet dan weliswaar vanaf Eindhoven. Zou in december met kerst met Air Lituanica vliegen, direct op Amsterdam, maar die verbinding is ineens geannuleerd blijkbaar.

Citytrip Vilnius? :)
pi_137154788
Voor de fans van vloerbedekking op vliegvelden is er een speciale site: http://carpetsforairports.com/

:D!
Ja doei.
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:05:32 #238
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_137159345
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:04 schreef pahlawan het volgende:
Ik vlieg met transavia naar de wintersport. Nu reis ik alleen met handbagage, ik weet alleen niet of ik mijn helm in mijn koffer krijg. Gaan ze daar moeilijk over doen? Mag ik hem op mijn hoofd zetten?
Ik vlieg regelmatig met Transavia en neem dan mijn fiets mee. Ik houd mijn fietshelm altijd in de hand, naast een fietstas als handbagage, en heb daar nog nooit een opmerking over gekregen. Ook niet bij Ryanair trouwens, die toch heel streng is met handbagage. En als ze echt gaan zeuren, zet je hem gewoon als pet op je hoofd bij het instappen, toch? In het vliegtuig kun je hem dan afzetten, want andere passagiers zetten hun muts of pet daar ook af...
It's not a lie, if you believe
pi_137161083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:31 schreef LUFC het volgende:

[..]

Net 5 maanden van terug, en elke keer met Wizzair gevlogen. Moet dan weliswaar vanaf Eindhoven. Zou in december met kerst met Air Lituanica vliegen, direct op Amsterdam, maar die verbinding is ineens geannuleerd blijkbaar.

Citytrip Vilnius? :)
Inderdaad, ze vliegen nu alleen nog maar vanaf eindhoven

Alsnog 120 euro kwijt overigens, maar wel chille vliegtijden en datum :)
pi_137161258
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 23:04 schreef pahlawan het volgende:
Ik vlieg met transavia naar de wintersport. Nu reis ik alleen met handbagage, ik weet alleen niet of ik mijn helm in mijn koffer krijg. Gaan ze daar moeilijk over doen? Mag ik hem op mijn hoofd zetten?
't zou moeten kunnen. Ik heb wel eens van een collega gehoord dat hij gewoon met veiligheidshelm op naar het vliegveld is gewandeld. In het vliegtuig wel afgedaan :+
Oh.
pi_137169872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:51 schreef electronique het volgende:

[..]

Inderdaad, ze vliegen nu alleen nog maar vanaf eindhoven

Alsnog 120 euro kwijt overigens, maar wel chille vliegtijden en datum :)
Ze vliegen nu iets vaker inderdaad geloof ik. Alleen daarentegen wel iets duurder geworden geloof ik, misschien omdat de connectie AMS - VNO niet meer bestaat.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:38:32 #242
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137308818
Zou het verstandig zijn om een rugzak in te checken? En dan niet zo hikers ding maar een 'schooltas' formaat zeg maar. Blijkbaar mag ik geen personal item meenemen en alles in m'n trolley stoppen is te zwaar dus ik zat eraan te denken om een rugzak met de meest onbelangrijke spullen in te checken. Ben alleen bang dat ie zo klein is dat ze 'm snel kwijtraken :') Of is dat onwaarschijnlijk?
pi_137308869
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:38 schreef CherryOnTop het volgende:
Zou het verstandig zijn om een rugzak in te checken? En dan niet zo hikers ding maar een 'schooltas' formaat zeg maar. Blijkbaar mag ik geen personal item meenemen en alles in m'n trolley stoppen is te zwaar dus ik zat eraan te denken om een rugzak met de meest onbelangrijke spullen in te checken. Ben alleen bang dat ie zo klein is dat ze 'm snel kwijtraken :') Of is dat onwaarschijnlijk?
Waarom doe je het niet andersom? Belangrijke spullen in je rugzak en je trolley inchecken?
  zondag 2 maart 2014 @ 15:40:24 #244
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137308903
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:39 schreef electronique het volgende:

[..]

Waarom doe je het niet andersom? Belangrijke spullen in je rugzak en je trolley inchecken?
Dat past helaas niet anders had ik het inderdaad andersom gedaan.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:01:15 #245
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_137320614
Ga er vanuit dat het hetzelfde behandelt wordt als een pakje dat je met een koerier verstuurd, zo niet erger, als je dat acceptabel vindt kun je het zo inchecken. Soms is het beter om iets in een kartonnen doos oid te verpakken, die kunnen wel via het bagagesysteem worden behandeld
pi_137331442
Even een heads up Donderdag begint KLM weer met de 5 dagen sales. Misschien is het wat misschien is het niets!.

http://vakantie.klm.com/v(...)AO_small_VDV-regular
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_137385765
Is er eigenlijk een grens waarbij een maatschappij verplicht is om lange mensen een nooduitgangstoel te geven? Ik ben bijna 2 meter, dus dat zou geen overbodige luxe zijn. Komende zomer ga ik waarschijnlijk met China Southern naar Manila en ik hoorde dat de beenruimte in die toestellen nogal beperkt is.. Moet m'n paspoort toch verlengen volgende maand, zit eraan te denken om er 2 meter op te laten, misschien dat dat helpt :)
pi_137385916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:15 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Is er eigenlijk een grens waarbij een maatschappij verplicht is om lange mensen een nooduitgangstoel te geven? Ik ben bijna 2 meter, dus dat zou geen overbodige luxe zijn. Komende zomer ga ik waarschijnlijk met China Southern naar Manila en ik hoorde dat de beenruimte in die toestellen nogal beperkt is.. Moet m'n paspoort toch verlengen volgende maand, zit eraan te denken om er 2 meter op te laten, misschien dat dat helpt :)
Helaas niet, al werkt lang zijn bij de balie altijd wel nog enigszins om spontaan een exitrow aangeboden te krijgen (indien deze al niet allemaal bezet zijn)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:19:33 #249
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137385929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:15 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Is er eigenlijk een grens waarbij een maatschappij verplicht is om lange mensen een nooduitgangstoel te geven? Ik ben bijna 2 meter, dus dat zou geen overbodige luxe zijn. Komende zomer ga ik waarschijnlijk met China Southern naar Manila en ik hoorde dat de beenruimte in die toestellen nogal beperkt is.. Moet m'n paspoort toch verlengen volgende maand, zit eraan te denken om er 2 meter op te laten, misschien dat dat helpt :)
Niet dat ik weet, die stoelen zijn gewoon te koop voor een paar tientjes extra (of gratis voor preferred customers). In ieder geval zijn die paar tientjes extra het comfort wel waard als je zo lang bent ^O^ Maar je kan natuurlijk altijd proberen het personeel lief aan te kijken, wie weet het heb geluk :P Probleem is dan alleen dat je niet zeker weet dat je ook daadwerkelijk zo'n stoel krijgt en als je het van tevoren reserveert wel.
pi_137386150
Vorig jaar bij Etihad was het op de heenvlucht niet gelukt om een nooduitgangstoel te krijgen, op de terugvlucht wel. Ik hoefde het niet eens te vragen, hele nette service dus. Maar ik had wel eens van horen zeggen dat je boven de 2 meter daar sowieso recht op hebt, maar dat zal wel een fabeltje zijn dan ;)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:29:51 #251
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137386267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:26 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vorig jaar bij Etihad was het op de heenvlucht niet gelukt om een nooduitgangstoel te krijgen, op de terugvlucht wel. Ik hoefde het niet eens te vragen, hele nette service dus. Maar ik had wel eens van horen zeggen dat je boven de 2 meter daar sowieso recht op hebt, maar dat zal wel een fabeltje zijn dan ;)
Dat is hoogstens beleefdheid van de maatschappij maar geen regel voor zover ik weet; ik zie wel vaker mensen van 2 meter in een 'gewone' stoel zitten.
pi_137386300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat is hoogstens beleefdheid van de maatschappij maar geen regel voor zover ik weet; ik zie wel vaker mensen van 2 meter in een 'gewone' stoel zitten.
Ik ook. mijzelf. :Y
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_137386638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:26 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Maar ik had wel eens van horen zeggen dat je boven de 2 meter daar sowieso recht op hebt, maar dat zal wel een fabeltje zijn dan ;)
Je hebt recht om van A naar B vervoerd te worden en niet meer. Daarnaast zijn er steeds meer maatschappijen waarbij je tegen betaling een betere stoel koopt (dus ook de nooduitgang), dus dan vis je helemaal achter het net.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137387056
Alleen moet je vanwege wat veiligheidsregels wel in een stoel zitten met een riem om bij start en landing. Dat zou dus een reden zijn om je ergens anders te laten zitten. In de algemene voorwaarden van de Europese maatschappijen staat in ieder geval nog niet dat je in een bepaalde afmeting stoel moet passen.
Opvallender is wel, dat als je door de krapte van de stoel gewond raakt door beklemming, dat de maatschappij niet aansprakelijk is; alleen in geval van een noodlanding of een crash is een maatschappij pas verantwoordelijk voor lichamelijk letsel, zo heb ik laatst uitgezocht. (Dat betekent dus ook dat als je koffie over je heen krijgt, dat niet het probleem is van de maatschappij 8)7 )
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:18:29 #255
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137443327
Ik heb zojuist een ticket bij Garuda Indonesia geboekt maar eerst zo'n garuda frequent flyer aangemaakt.
Deze heeft op de 1 of ander reden maart ipv mei als geboortedatum.
Bij het boeken heb ik mn GFF inlog gegevens gebruikt en ook die geeft maart ipv mei aan.
Hoeveel gaat dit geintje me kosten? of is een geboortedatum wijziging kosteloos?
Later pater,
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:21:13 #256
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137443398
ik bedoel dat bij het boeken van de ticket de GFF gegevens zijn overgenomen waardoor een foutieve geboortedatum genoteerd staat.
Ik kan op de garuda site en op google er niks over vinden.
Ik heb al een mail naar de klantenservice van garuda gestuurd, maar afwachtende van hun reactie vroeg me af of 1 van jullie misschien al een antwoord op m'n vraag heeft
Later pater,
pi_137443417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:18 schreef Punkerdude het volgende:
Ik heb zojuist een ticket bij Garuda Indonesia geboekt maar eerst zo'n garuda frequent flyer aangemaakt.
Deze heeft op de 1 of ander reden maart ipv mei als geboortedatum.
Bij het boeken heb ik mn GFF inlog gegevens gebruikt en ook die geeft maart ipv mei aan.
Hoeveel gaat dit geintje me kosten? of is een geboortedatum wijziging kosteloos?
Je bent jarig op 3 mei zeker?
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:37:19 #258
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137443788
18 maart staat er, maar dat moet dus 18 mei zijn.
Later pater,
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:37:27 #259
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137443796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:18 schreef Punkerdude het volgende:
Ik heb zojuist een ticket bij Garuda Indonesia geboekt maar eerst zo'n garuda frequent flyer aangemaakt.
Deze heeft op de 1 of ander reden maart ipv mei als geboortedatum.
Bij het boeken heb ik mn GFF inlog gegevens gebruikt en ook die geeft maart ipv mei aan.
Hoeveel gaat dit geintje me kosten? of is een geboortedatum wijziging kosteloos?
meteen contact opnemen met klantenservice.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:18:48 #260
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137444909
garuda nl heeft t gefixt...kost niks extra....
Later pater,
pi_138032764
Vraagje. Ben van plan om een vriend op te zoeken op Aruba, die daar een jaar woont/werkt. Ik wil een tussenstop plannen in NYC/Atlanta van +- 20 uur zodat ik die steden ook nog even in kan. Die tickets zijn er, dat is geen probleem. Maar wat te doen met de bagage? Vanaf wanneer kun je bagage ongeveer weer inchecken? Ik kan me voorstellen dat je met zo'n lange tijd ertussen de bagage nog niet kunt inchecken. Is hier een minimum tijd van te voren aan ongeveer? Op JFK schijnt het bv. nogal moeilijk te zijn om je bagage ergens te stallen in een locker, ivm veiligheidsregels.
pi_138035568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:36 schreef jens007 het volgende:
Vraagje. Ben van plan om een vriend op te zoeken op Aruba, die daar een jaar woont/werkt. Ik wil een tussenstop plannen in NYC/Atlanta van +- 20 uur zodat ik die steden ook nog even in kan. Die tickets zijn er, dat is geen probleem. Maar wat te doen met de bagage? Vanaf wanneer kun je bagage ongeveer weer inchecken? Ik kan me voorstellen dat je met zo'n lange tijd ertussen de bagage nog niet kunt inchecken. Is hier een minimum tijd van te voren aan ongeveer? Op JFK schijnt het bv. nogal moeilijk te zijn om je bagage ergens te stallen in een locker, ivm veiligheidsregels.
Het kan in ieder geval vanaf 4 uur van tevoren. Soms kan het eerder afhankelijk van de maatschappij.

Moet het per se een locker zijn? Er zijn ook bedrijfjes die je bagage in een aparte ruimte voor je bewaren. Lees dit bijvoorbeeld eens door: http://www.nyc.com/visito(...)ditorial_review.aspx
pi_138040712
Dank voor je antwoord. Op JFK is - lees ik nu - in terminal 4 een bagage store, dus dat is dan prima.
Op Atlanta niets van dit alles echter. Zover ik begrepen heb haal je je koffer van de band - controle - en dan kun je hem weer op de volgende band leggen voor overstappen. Wordt deze band dan ook gezien als een soort van incheck waar die 4 uur op van toepassing is. Of is dat alleen als je buiten de transit, bij de desks, je bagage afgeeft?
pi_138046430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:38 schreef jens007 het volgende:
Dank voor je antwoord. Op JFK is - lees ik nu - in terminal 4 een bagage store, dus dat is dan prima.
Op Atlanta niets van dit alles echter. Zover ik begrepen heb haal je je koffer van de band - controle - en dan kun je hem weer op de volgende band leggen voor overstappen. Wordt deze band dan ook gezien als een soort van incheck waar die 4 uur op van toepassing is. Of is dat alleen als je buiten de transit, bij de desks, je bagage afgeeft?
Je beschrijft nu een standaard overstap procedure. Je kunt dan in principe altijd je bagage op de volgende band leggen of de overstap nu 2 uur of 8 uur zal duren. Maar 20 uur is een lange overstap. Ik weet uit ervaring dat je dan bij de allereerste check-in kunt aangeven dat je de bagage terug wilt tijdens de overstap. Je mag er dan mee door de douane en het zeg 18 uur later weer inchecken in het Departures gedeelte.

Maar ik geloof dat jij je bagage juist niet wilt ....

Het is voor de maatschappij lastig en duur om je koffers 20 uur op de luchthaven te bewaren. Ik kan me voorstellen dat ze het weigeren om zo vroeg je bagage al in te checken. Je kunt het uiteraard proberen, maar ik zou toch een plan maken voor het geval dit geweigerd wordt. Of er vooraf even over bellen.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:44:01 #265
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_138110527
dit is vast een ongelofelijke noob vraag, maar ik ga hem toch stellen _O-

de tijden op mijn eticket, zijn dat nederlandse tijden of lokale tijden?

zo vertrek ik om 15:30 vanaf schiphol, vlieg dan 6,5 uur naar dubai (aankomst 00:00 u ), heb dan een tussenstop van 4.5 uur, vertrek daar om 4:15, vlieg nog 8.5 uur door naar jakarta. Bij mijn aankomsttijd in jakarta staat dus 15:40. Is dat dan lokale of nederlandse tijd?

want ik had wel leuk bedacht dat ik dan mooi overdag zou landen in jakarta omdat dat zo op mn ticket staat, maar dat kan wel eens 6 uur later zijn _O-

wie weet hoe dit zit :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138110889
quote:
99s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:
dit is vast een ongelofelijke noob vraag, maar ik ga hem toch stellen _O-

de tijden op mijn eticket, zijn dat nederlandse tijden of lokale tijden?

zo vertrek ik om 15:30 vanaf schiphol, vlieg dan 6,5 uur naar dubai (aankomst 00:00 u ), heb dan een tussenstop van 4.5 uur, vertrek daar om 4:15, vlieg nog 8.5 uur door naar jakarta. Bij mijn aankomsttijd in jakarta staat dus 15:40. Is dat dan lokale of nederlandse tijd?

want ik had wel leuk bedacht dat ik dan mooi overdag zou landen in jakarta omdat dat zo op mn ticket staat, maar dat kan wel eens 6 uur later zijn _O-

wie weet hoe dit zit :)?
Tijden zijn lokaal :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 24 maart 2014 @ 13:06:05 #267
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_138111153
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Tijden zijn lokaal :)
ah dat scheelt een hoop ^O^ thnx
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138144919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:38 schreef jens007 het volgende:
Zover ik begrepen heb haal je je koffer van de band - controle - en dan kun je hem weer op de volgende band leggen voor overstappen. Wordt deze band dan ook gezien als een soort van incheck waar die 4 uur op van toepassing is. Of is dat alleen als je buiten de transit, bij de desks, je bagage afgeeft?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Je beschrijft nu een standaard overstap procedure. Je kunt dan in principe altijd je bagage op de volgende band leggen of de overstap nu 2 uur of 8 uur zal duren.

Het is voor de maatschappij lastig en duur om je koffers 20 uur op de luchthaven te bewaren. Ik kan me voorstellen dat ze het weigeren om zo vroeg je bagage al in te checken. Je kunt het uiteraard proberen, maar ik zou toch een plan maken voor het geval dit geweigerd wordt.
Uh wat? Standaard overstap procedure? Ophalen, controle en een volgende band? Is dit iets typisch Amerikaans?

Als je op één ticket vliegt en de overstap is <24 uur dan wordt je bagage meestal toch gewoon bewaard en achter de schermen doorgestuurd naar je eindbestemming? Tenzij je expliciet vraagt dit niet te doen of wanneer je eindbestemming een domestic vliegveld is zonder eigen douane?
pi_138145137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 02:20 schreef clowntje het volgende:
Uh wat? Standaard overstap procedure? Ophalen, controle en een volgende band? Is dit iets typisch Amerikaans?
De Amerikaanse douane wil elke reiziger met zijn/haar bagage op de eerste luchthaven van aankomst kontroleren. De bagage kan dan desgewenst uitgepakt en doorzocht worden in het bijzijn van de reiziger. Ik meen dat dit niet typisch Amerikaans is maar ook in Canada en Zuid-Afrika zo wordt gedaan.

Dit betekent dat je ook als overstapper je bagage moet opzoeken op de bagage carroussel. Dit doe je na de immigration en voor customs. Na de kontrole door de douane lopen de meeste reizigers het Arrivals gebied in om de luchthaven te verlaten, maar voor de overstappers is er een aparte deur of een gang waarachter je de bagage weer kan inleveren. Hier vind je een afgifte desk en iemand van de maatschappij die kontroleert of je op tijd bent voor de geplande vlucht. Soms krijg je hier pas de boarding pass voor de volgende vlucht.

quote:
Als je op één ticket vliegt en de overstap is <24 uur dan wordt je bagage meestal toch gewoon bewaard en achter de schermen doorgestuurd naar je eindbestemming? Tenzij je expliciet vraagt dit niet te doen of wanneer je eindbestemming een domestic vliegveld is zonder eigen douane?
Als je dat zeker weet dan is dat het definitieve antwoord aan de vraagsteller.

Ik vraag me echter af of ze je koffers aannemen voor maar liefst 21 uur. Ook bevindt de afgifte desk die ik beschreef zich in het Departures gedeelte. Ik denk niet dat je de bagage kan afgeven en dan weer terug kunt lopen naar Douane/Arrivals om alsnog de luchthaven te verlaten. Ik heb dat zelf tenminste nog nooit gezien. Ik gebruik hier echter common sense; misschien heeft iemand de ervaring dat dit geen probleem vormt.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:33:35 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_138145538
In Miami kon ik gewoon tassen inleveren bij de overstap en daarna evt de stad ingaan. In principe hetzelfde als je op Schiphol bent, je kunt inchecken en dan naar buiten lopen.

Daarna moet je namelijk weer door de beveiliging en douane heen om bij de gates te komen

Hoe dat zit met 21 uur weet ik niet, maar je zult ook wel kluisjes hebben
pi_138158937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 04:03 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je dat zeker weet dan is dat het definitieve antwoord aan de vraagsteller.
Iemand anders met specifieke ervaring in de VS zou wel prettig zijn. Die heb ik niet.

In Shengen, en Istanbul, en het Midden Oosten en overal waar ik ooit ben overgestapt ging de bagage achter de schermen meteen door naar de vervolgvlucht. Ook bij overstappen van 23 uur. Dat is voor mij de "standaard procedure".

Als je vervolgvlucht binnen de VS is dan moet je vanzelfsprekend je bagage ophalen, door customs gaan, en weer afgeven. Dat is logisch; die tweede vlucht is dan domestic en daar komt geen douane meer bij kijken. De enige vraag die overblijft is of dit ook nodig is als de vervolgvlucht internationaal is zoals het geval is bij de vraagsteller. Ik zou dat heel raar vinden.

Of de overstap 3 uur is of 23 uur, maakt echt niet uit. Als je koffer een label heeft met je vervolgvluchtnummer/uiteindelijke eindbestemming kun je die gewoon in het bagagesysteem achterlaten.

Als je koffer een label heeft met je tussenstop als eindbestemming, dan moet je die opnieuw inchecken. En dat kan waarschijnlijk pas als de balie opengaat een uur of 3-4 voor de vlucht. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt als je vliegt op één ticket.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:22:32 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_138159120
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:17 schreef clowntje het volgende:

[..]

Iemand anders met specifieke ervaring in de VS zou wel prettig zijn. Die heb ik niet.

In Shengen, en Istanbul, en het Midden Oosten en overal waar ik ooit ben overgestapt ging de bagage achter de schermen meteen door naar de vervolgvlucht. Ook bij overstappen van 23 uur. Dat is voor mij de "standaard procedure".

Als je vervolgvlucht binnen de VS is dan moet je vanzelfsprekend je bagage ophalen, door customs gaan, en weer afgeven. Dat is logisch; die tweede vlucht is dan domestic en daar komt geen douane meer bij kijken. De enige vraag die overblijft is of dit ook nodig is als de vervolgvlucht internationaal is zoals het geval is bij de vraagsteller. Ik zou dat heel raar vinden.

Of de overstap 3 uur is of 23 uur, maakt echt niet uit. Als je koffer een label heeft met je vervolgvluchtnummer/uiteindelijke eindbestemming kun je die gewoon in het bagagesysteem achterlaten.

Als je koffer een label heeft met je tussenstop als eindbestemming, dan moet je die opnieuw inchecken. En dat kan waarschijnlijk pas als de balie opengaat een uur of 3-4 voor de vlucht. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt als je vliegt op één ticket.
Ik heb overstap op Miami gehad met eindbestemming Guatemala. Moest door de douane heen, koffer pakken, door security, koffer inleveren bij transferbalie. Vervolgens kon ik gewoon naar buiten lopen als ik wilde. Daarna moest ik weer door security en ook douane om naar de internationale terminal te gaan. Maar de douane op uitgaande vluchten is heel anders dan op inkomende vluchten. Ze checken alleen even je uitreisdatum, stempel erop en gaan.,
pi_138159412
Dank! Dus toch... Raar. Het verklaart wel waarom ook overstappers ESTA moeten invullen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:35:07 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_138159613
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:30 schreef clowntje het volgende:
Dank! Dus toch... Raar. Het verklaart wel waarom ook overstappers ESTA moeten invullen.
Iedereen gaat door de douane heen, dus iedereen moet ESTA invullen.
pi_138162451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:17 schreef clowntje het volgende:
Of de overstap 3 uur is of 23 uur, maakt echt niet uit. Als je koffer een label heeft met je vervolgvluchtnummer/uiteindelijke eindbestemming kun je die gewoon in het bagagesysteem achterlaten.
Dit is misschien in Atlanta ook zo en zou de oplossing voor de vraagsteller zijn. Maar heb je ook een bron die vermeldt dat die 24 uur die je noemde overal en altijd geldt ?

Als ik even zoek op 'long layover luggage' via Google of op de populaire reissite Flyertalk, dan krijg je duizenden vragen hierover met uiteenlopende antwoorden. De vraag blijkt dus niet zo helder te beantwoorden.

Ook over Atlanta worden er tegenstrijdige antwoorden gegeven. Uit deze discussie blijkt overigens dat er in Atlanta ook een 'bag check' ruimte is. Dat was het punt van mijn reaktie: een plan B maken voor als het doorlabelen niet toegelaten wordt.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:00:01 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_138170469
Het zou mij hoogst verbazen als ze bij de afgifte balie van je bagage in de VS deze zullen weigeren omdat je doorvlucht pas over een X aantal uur gaat plaatsvinden, wanneer dit op één ticket geboekt is, dan is het een doorvlucht en moet dat mogelijk zijn.

De laatste keer met mijn vrienden van Delta hebben ze mijn koffer zelfs 60 uur in bezit gehouden... Dat was overigens helemaal niet mijn wens...

Het is overigens voor de VS wel noodzakelijk om je bagage bij de eerste binnenkomende vlucht te kunnen controleren, want bij een domestic doorvlucht wordt bagage op deze eindbestemming meestal op een publiekelijk toegankelijke band gedropt waar dus geen controle meer mogelijk is.
In veel overige landen (Europa, Azië) werkt men met een kleurensysteem aan de bagagelabels, maar met een beetje kleine bagage welke ook voor handbagage kan doorgaan is deze controle zeker niet waterdicht, want zodra je de bagage labels eraf haalt, net ff een andere douane uitgang neemt dan is de kans op 'incidentele' controle nagenoeg nul.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:17:29 #277
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138198965
Ik hoorde trouwens laatst bij EditieNL dat mensen die via een Apple device een ticket boeken duurder uit zijn dan mensen die het via een ander apparaat boeken, omdat ervan uit wordt gegaan dan mensen met een Apple meer geld hebben.
Misschien is dit oud nieuws maar ik had er nog nooit van gehoord en dacht misschien is het handig om hier te delen.
pi_138199115
quote:
11s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:17 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik hoorde trouwens laatst bij EditieNL dat mensen die via een Apple device een ticket boeken duurder uit zijn dan mensen die het via een ander apparaat boeken, omdat ervan uit wordt gegaan dan mensen met een Apple meer geld hebben.
Misschien is dit oud nieuws maar ik had er nog nooit van gehoord en dacht misschien is het handig om hier te delen.
Orbitz.com deed dat enkele jaren terug bij hotelboekingen. Na de ophef toen nooit meer iets over gehoord. Te doorzichtig ook, is altijd eenvoudig te checken en als dat gebeurt (zoals dus bij Orbitz) word je overal aan de schandpaal genageld.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_138199142
quote:
11s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:17 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik hoorde trouwens laatst bij EditieNL dat mensen die via een Apple device een ticket boeken duurder uit zijn dan mensen die het via een ander apparaat boeken, omdat ervan uit wordt gegaan dan mensen met een Apple meer geld hebben.
Misschien is dit oud nieuws maar ik had er nog nooit van gehoord en dacht misschien is het handig om hier te delen.
Onzin. Weer een broodje aap.

http://www.bbc.co.uk/news/technology-18595347

Ze werden alleen andere hotels aangeraden. Prijzen voor alle hotels zijn verder gewoon hetzelfde alleen zie je andere hotels eerst. opzich niet eens zo vreemd. Gewoon doelgroep marketing.

Zo zal je als je een auto huurt via Hertz op elke website van een ander land een andere prijs zien. UK is vaak duurder dan de duitse site en Belgische weer goedkoper dan Nederlandse. Je kan op elke site gewoon boeken waar je ook woont maar ze passen de prijzen gewoon aan naar wat iemand in een bepaald land waarschijnlijk wil betalen. Meeste mensen doen toch niet aan research dus daar profiteren ze van.
pi_138299373
Ik heb even een vraagje en volgens mij kan ik hiervoor het beste in dit topic terecht. Ik wil graag New Orléans en omgeving (gebied Mississippi en Louisiana) bezoeken en vroeg me af of er luchtvaartmaatschappijen rechtstreekse vluchten aanbieden naar luchthavens niet al te ver uit de buurt.

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor North Carolina en South Carolina.

Iemand een idee voor luchtvaartmaatschappijen die rechtstreekse vluchten aanbieden? Of me kunnen vertellen wat de gangbare vliegroutes zijn richting die gebieden?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:59:31 #281
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138300199
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:33 schreef Fargo het volgende:
Ik heb even een vraagje en volgens mij kan ik hiervoor het beste in dit topic terecht. Ik wil graag New Orléans en omgeving (gebied Mississippi en Louisiana) bezoeken en vroeg me af of er luchtvaartmaatschappijen rechtstreekse vluchten aanbieden naar luchthavens niet al te ver uit de buurt.

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor North Carolina en South Carolina.

Iemand een idee voor luchtvaartmaatschappijen die rechtstreekse vluchten aanbieden? Of me kunnen vertellen wat de gangbare vliegroutes zijn richting die gebieden?
Naar NC weet ik in ieder geval zeker dat er geen directe is, ik ga altijd via atlanta, newark, washington DC of philadelphia. Ligt er ook aan waar je vandaan vertrekt, washington is vooral gangbaar vanuit brussel bijvoorbeeld
pi_138308497
New Orleans :D

Ik ben er met BA heen gegaan, moest in Dallas overstappen wat geen pretje was, maar rechtstreeks wordt vrij lastig ja.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138309990
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:33 schreef Fargo het volgende:
Iemand een idee voor luchtvaartmaatschappijen die rechtstreekse vluchten aanbieden? Of me kunnen vertellen wat de gangbare vliegroutes zijn richting die gebieden?
Op vliegverbindingen.nl kun je eens kijken. Vind ik een erg goede site voor zulke vragen.
pi_138331108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:43 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Op vliegverbindingen.nl kun je eens kijken. Vind ik een erg goede site voor zulke vragen.
Inderdaad een heel handige site. Bedankt.
pi_138397848
Mijn vriend zou vrijdag naar Kuala Lumpur vliegen met Lufthansa. Nu gaat die vlucht niet door i.v.m. de stakingen, en heeft hij in alle haast een andere vlucht geboekt die ook op vrijdag gaat. Met deze vlucht heeft hij echter een overstap in Guangzhou, China.. Hij moet daar anderhalf uur wachten en vertrekt vanuit daar met het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Heeft hij voor die overstap in China dan een visum nodig?
pi_138398159
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:12 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Mijn vriend zou vrijdag naar Kuala Lumpur vliegen met Lufthansa. Nu gaat die vlucht niet door i.v.m. de stakingen, en heeft hij in alle haast een andere vlucht geboekt die ook op vrijdag gaat. Met deze vlucht heeft hij echter een overstap in Guangzhou, China.. Hij moet daar anderhalf uur wachten en vertrekt vanuit daar met het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Heeft hij voor die overstap in China dan een visum nodig?
Nee niet nodig want je blijft op de airport die anderhalf uur. Daarnaast kan je op Guangzhou een 72u Visa on arrival aanvragen indien nodig :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_138398179
Maar dat is dus niet per se nodig als je maar zo kort blijft?
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:39:45 #288
332574 µ
alt-m
pi_138398582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:25 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Maar dat is dus niet per se nodig als je maar zo kort blijft?
Als je op het vliegveld blijft heb je eigenlijk nooit een visum nodig voor zover ik weet.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:46:59 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_138400394
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:39 schreef µ het volgende:

[..]

Als je op het vliegveld blijft heb je eigenlijk nooit een visum nodig voor zover ik weet.
Let er wel op dat je paspoort lang genoeg geldig is.
pi_138401575
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Let er wel op dat je paspoort lang genoeg geldig is.
Zijn paspoort is nog jaren geldig, dus dat gaat het probleem niet zijn :)
Ik hoop dat jullie gelijk hebben! Ik vind overal andere informatie, morgen de Chinese ambassade maar eens bellen..
pi_138442458
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:33 schreef Fargo het volgende:
Ik heb even een vraagje en volgens mij kan ik hiervoor het beste in dit topic terecht. Ik wil graag New Orléans en omgeving (gebied Mississippi en Louisiana) bezoeken en vroeg me af of er luchtvaartmaatschappijen rechtstreekse vluchten aanbieden naar luchthavens niet al te ver uit de buurt.

Zelfde vraag geldt eigenlijk voor North Carolina en South Carolina.

Iemand een idee voor luchtvaartmaatschappijen die rechtstreekse vluchten aanbieden? Of me kunnen vertellen wat de gangbare vliegroutes zijn richting die gebieden?
Even ter aanvulling op mijn bovenstaande vraag:

De kans is groot dat we het gebied rond New Orléans gaan bezoeken. Maar we willen toch ook graag nog een paar dagen New York meepikken. Hoe kun je nu via de bekende sites de volgende vliegroute ingeven?

4-10 Brussel - New York - New Orléans
16-10 New Orléans - New York
21-10 New York - Brussel
pi_138449328
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:11 schreef Fargo het volgende:

[..]

Even ter aanvulling op mijn bovenstaande vraag:

De kans is groot dat we het gebied rond New Orléans gaan bezoeken. Maar we willen toch ook graag nog een paar dagen New York meepikken. Hoe kun je nu via de bekende sites de volgende vliegroute ingeven?

4-10 Brussel - New York - New Orléans
16-10 New Orléans - New York
21-10 New York - Brussel
Dat kan op de meeste websites wel. Kies daarvoor de optie 'multi-city' en dan kan je het eea. zo invullen. Stop in New York maakt op de heenweg niet zoveel uit denk ik, als je maar in New Orleans uitkomt toch? Gewoon als 1e vlucht Brussel - New Orleans invullen :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_138460987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:11 schreef Fargo het volgende:
De kans is groot dat we het gebied rond New Orléans gaan bezoeken. Maar we willen toch ook graag nog een paar dagen New York meepikken. Hoe kun je nu via de bekende sites de volgende vliegroute ingeven?
In aanvulling op het antwoord hierboven: de multi-city optie pakt soms heel duur uit of onhandig qua tijden. Ik zou in dit geval ook even kijken naar een simpel Brussel-New York ticket. Je kunt dan New York-New Orleans apart uitzoeken en ook de binnenlandse low-cost carriers (Southwest Airlines, JetBlue) in overweging nemen.
pi_138495225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:26 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vorig jaar bij Etihad was het op de heenvlucht niet gelukt om een nooduitgangstoel te krijgen, op de terugvlucht wel. Ik hoefde het niet eens te vragen, hele nette service dus. Maar ik had wel eens van horen zeggen dat je boven de 2 meter daar sowieso recht op hebt, maar dat zal wel een fabeltje zijn dan ;)
Ik heb wel een keer meegemaakt, met Malaysian, dat ik een nooduitgangstoel wilde reserveren, ik een scan van mijn paspoort moest opsturen, ten bewijze dat ik langer dan 1,90 was. Maar goed, dit was al een tijdje geleden.

Nu ga ik gewoon naar de incheckbalie, en leg de situatie vriendelijk uit. Nu is mijn ervaring dat men er in Europa nog wel rekening meehoudt, maar in Azie proppen ze gewoon poppetjes van 1,55 in de nooduitgangstoel, en vervolgens de lange mensen zoals ik ergens acthering.

Dan kan je dus ook nog je voorganger gaan blokken. Klinkt aso, maar vaak past het gewoon niet, en dan kan mijn voorganger dus niet zijn stoel naar achteren gooien. Moet ie ook niet boos naar mij kijken, maar naar de vliegtuigmaatschappij die gewoon te krappe ruimtes verkoopt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 4 april 2014 @ 07:42:37 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_138495476
Tegenwoordig verkopen ze die stoelen gewoon tegen meerprijs. Bij check in zullen ze behulpzaam zijn, maar sommige maatschappijen tegen meerprijs en andere alleen bij beschikbaarheid. Recht op heb je nergens.

Je hebt wel vaak lange mensen die lopen te bokken tegen stewardessen en hun knieën demonstratief in je rug zetten. Ontevreden omdat ze zichzelf zo'n uitzondering vinden. Dan gaat bij mij met geweld de stoel naar achter en blijf ik zelf recht zitten. Betaal dan gewoon voor wat je nodig hebt!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_138496321
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:28 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Zijn paspoort is nog jaren geldig, dus dat gaat het probleem niet zijn :)
Ik hoop dat jullie gelijk hebben! Ik vind overal andere informatie, morgen de Chinese ambassade maar eens bellen..
Mijn ouders hebben daar ook overgestapt. Geen visum nodig omdat je geen douane doorhoeft.

edit: laatste zin was gewoonweg niet waar :')

[ Bericht 9% gewijzigd door _Loki op 04-04-2014 12:32:45 ]
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:20:30 #297
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_138501074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:08 schreef _Loki het volgende:
Mijn ouders hebben daar ook overgestapt. Geen visum nodig omdat je geen douane doorhoeft.

Is oveal zo trouwens. Zo lang je gewoon een transfer maakt, hoef je nooit een visum te hebben.
Dat is onwaar. Sommige landen hebben transitvisa die je het recht geven door te reizen maar niet er te verblijven. Daarnaast: sommige vliegvelden zijn minder efficiënt of kleiner dan de grote internationale jongens en dien je eerst door de douane/immigratiedienst te gaan, je koffer op te halen van de band om vervolgens weer in te checken.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_138501461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:20 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dat is onwaar. Sommige landen hebben transitvisa die je het recht geven door te reizen maar niet er te verblijven. Daarnaast: sommige vliegvelden zijn minder efficiënt of kleiner dan de grote internationale jongens en dien je eerst door de douane/immigratiedienst te gaan, je koffer op te halen van de band om vervolgens weer in te checken.
Shit, niet aan gedacht, je hebt gelijk! Transfervisa inderdaad.
maar goed, op Guangzhou iig niet nodig!

Meer info: http://www.csair.nl/page.php?id=45 bij het laatste puntje.
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:56:07 #299
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_138502243
Ik heb komende maand voor t eerst een vlucht met een overstap :@ :o. Hoe moet ik dat voor me zien? Blijf je in een apart gedeelte vh vliegveld voorbij de douane of moet je ook daar nog een keer de douane door? En wat doe ik met mn grote bagage, komt dat automatisch in het goede vervolgviegtuig of moet ik dat nog ergens gaan inchecken? Het is trouwens een overstap van vier uurtjes :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138502569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb komende maand voor t eerst een vlucht met een overstap :@ :o. Hoe moet ik dat voor me zien? Blijf je in een apart gedeelte vh vliegveld voorbij de douane of moet je ook daar nog een keer de douane door? En wat doe ik met mn grote bagage, komt dat automatisch in het goede vervolgviegtuig of moet ik dat nog ergens gaan inchecken? Het is trouwens een overstap van vier uurtjes :)
Overstappen is normaal gesproken gewoon: vliegtuig uit, in de tax-free zone wachten tot je volgende vliegtuig, volgende vliegtuig in, klaar. Je krijgt dan bij het inchecken 2 boarding passes zodat je meteen door kunt om te boarden. Maar zoals hierboven al staat, zijn er soms uitzonderingen. Op welk vliegveld stap je over?

Je bagage wordt meestal gewoon zo gelabeld dat je er met overstappen niets voor hoeft te doen, het gaat dan automatisch naar het volgende vliegtuig toe. Dit is alleen niet altijd, bijvoorbeeld als je overstapt op een binnenlandse vlucht. Beste is om het vooraf even uit te zoeken en nogmaals na te vragen bij het inchecken.
  vrijdag 4 april 2014 @ 13:51:49 #301
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_138504130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 13:04 schreef _Loki het volgende:

[..]

Overstappen is normaal gesproken gewoon: vliegtuig uit, in de tax-free zone wachten tot je volgende vliegtuig, volgende vliegtuig in, klaar. Je krijgt dan bij het inchecken 2 boarding passes zodat je meteen door kunt om te boarden. Maar zoals hierboven al staat, zijn er soms uitzonderingen. Op welk vliegveld stap je over?

Je bagage wordt meestal gewoon zo gelabeld dat je er met overstappen niets voor hoeft te doen, het gaat dan automatisch naar het volgende vliegtuig toe. Dit is alleen niet altijd, bijvoorbeeld als je overstapt op een binnenlandse vlucht. Beste is om het vooraf even uit te zoeken en nogmaals na te vragen bij het inchecken.
Ik heb geen binnenlandse vlucht :N ik stap over op dubai en vlieg door naar jakarta _O- en damn ik voel me een noob :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')