abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134094010
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134112871
en alweer een volgend deel *O*
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:46:30 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134112947
Ik had van de week toch een hilarische vlucht bij US Airways _O_ Die flight attendent deed in haar vrije tijd volgens mij aan stand-up comedy. Was tevens de eerste keer dat ik de volledige instructie bewust heb meegekregen; ze kreeg zelfs applaus na afloop ervan _O-
pi_134117819
Mag je in het vliegtuig rustig op je smartphone naar wat mp3s luisteren terwijl deze in Vliegmodus staat of moet ie helemaal uit?
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:42:41 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_134118068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Mag je in het vliegtuig rustig op je smartphone naar wat mp3s luisteren terwijl deze in Vliegmodus staat of moet ie helemaal uit?
Helemaal uit (voor het oog in ieder geval). Spastisch gedoe vind ik altijd. Net alsof mijn iPad of iPhone iets uitzendt op het moment dat vliegtuigmodus aanstaat
pi_134118204
tijdens de start en landing uit, tijdens de rest van de vlucht mag deze gebruikt worden in flightmodus.
pi_134118428
Zou KLM iets speciaals doen met het eten op eerste kerst? :')
pi_134118689
_O-
pi_134118722
Ik verwacht van niet, maar als ze het wel doen laat het hier vooral weten :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:03:41 #10
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134118806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vrees van niet, maar misschien kun je dit voorstellen voor de stewardessen volgend jaar? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134118932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik verwacht van niet, maar als ze het wel doen laat het hier vooral weten :)
Doe ik!

Ik weet van een vriend die tijdens de jaarwisseling in het vliegtuig zat dat op alle personal tvs een filmpje met vuurwerk ging spelen :')
  donderdag 12 december 2013 @ 16:37:50 #12
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_134193103
Heb even een vraag tussendoor, ik probeerde net online in te checken, maar dat ging niet. United airlines zei dat mijn boardingpasses niet geprint kunnen worden. Dus ik heb gebeld met ze, en die meneer zei dat ik er een probleem kan zijn met mijn paspoort bijv: nieuw paspoort of ergens wat verkeerd ingevuld. Hij zei dat het geen groot probleem hoeft te zijn.

Maar ja nu maak ik me dus wel druk, ik heb geen nieuw paspoort, en volgens mij ook niks verkeerd ingevuld, hij is ook niet verlopen. Hij zei dat ik morgen gewoon op het vliegveld zelf moest inchecken. Iemand zo iets eerder gehad? Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:45:07 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134193413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:37 schreef Essiejj het volgende:
Heb even een vraag tussendoor, ik probeerde net online in te checken, maar dat ging niet. United airlines zei dat mijn boardingpasses niet geprint kunnen worden. Dus ik heb gebeld met ze, en die meneer zei dat ik er een probleem kan zijn met mijn paspoort bijv: nieuw paspoort of ergens wat verkeerd ingevuld. Hij zei dat het geen groot probleem hoeft te zijn.

Maar ja nu maak ik me dus wel druk, ik heb geen nieuw paspoort, en volgens mij ook niks verkeerd ingevuld, hij is ook niet verlopen. Hij zei dat ik morgen gewoon op het vliegveld zelf moest inchecken. Iemand zo iets eerder gehad? Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ik heb bij United ook wel eens gehad dat ik niet online in kon checken (geen idee wat de reden was) maar ging op het vliegveld gewoon goed. Zou me dus niet te druk maken :)
  donderdag 12 december 2013 @ 16:52:12 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134193676
Heb je via United zelf, of via een andere site (tix, expedia, enz) geboekt? In dat laatste geval werk online inchecken wel vaker niet.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:53:53 #15
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_134193734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:45 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik heb bij United ook wel eens gehad dat ik niet online in kon checken (geen idee wat de reden was) maar ging op het vliegveld gewoon goed. Zou me dus niet te druk maken :)
Oh dat stelt me een beetje gerust :)
Zat me al helemaal zorgen te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:52 schreef Lemans24 het volgende:
Heb je via United zelf, of via een andere site (tix, expedia, enz) geboekt? In dat laatste geval werk online inchecken wel vaker niet.
Ja klopt, via budgetair.

Vraag ik me af waarom die man zei dan dat het met mijn paspoort te maken had
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  donderdag 12 december 2013 @ 16:56:05 #16
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134193811
quote:
Mijn telefoon staat nooit uit, heb er nog nooit wat van gehoord. En ik zal niet de enige zijn, aangezien er nul controle is.
Laatste keer, boven Berlijn, kreeg ik al een SMS 'welkom in Duitsland' ;)

Binnenkort wordt het ook weer officieel toegestaan, toch?
  donderdag 12 december 2013 @ 17:09:23 #17
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134194261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:53 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Vraag ik me af waarom die man zei dan dat het met mijn paspoort te maken had
Waarschijnlijk riep hij ook maar wat dingen die ze met regelmaat voorbij zien komen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:36:44 #18
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134227021
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mijn telefoon staat nooit uit, heb er nog nooit wat van gehoord. En ik zal niet de enige zijn, aangezien er nul controle is.
Laatste keer, boven Berlijn, kreeg ik al een SMS 'welkom in Duitsland' ;)

Binnenkort wordt het ook weer officieel toegestaan, toch?
Ik zet hem wel altijd in vliegtuigmodus omdat er boven de 2km toch nauwelijks ontvangst is en het zoeken naar masten alleen maar je batterij leeg laat lopen.
Vliegtuigmodus (na opstijgen en voor de landing) is de afgelopen jaren gewoon toegestaan.

De wetgeving veranderd binnenkort en dat betekent dat vliegtuigmodus ook TIJDENS opstijgen & landing gewoon mag, en je telefoon dus nooit meer hoeft uit te zetten.
pi_134227268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:37 schreef Essiejj het volgende:
Iemand zo iets eerder gehad?

Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ja.

Nee.
pi_134227306
quote:
Ja dat mag. Hij hoeft niet uit.
pi_134227979
Is er op DXB wat te beleven? Ik moet er van 23.30 tot 3.30 wachten.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_134228251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Shoppen..
pi_134228295
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Shoppen..
Wil wel graag wat geld overhebben voor op mijn eindbestemming haha. Maar een entertainment iets ofzo? Een bioscoop zou verplicht moeten worden op elk vliegveld.

Edit: blijkbaar ben ik niet de enige die dat wil. http://www.skyscanner.net(...)ellers-dream-airport
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:52:24 #24
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134229963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wil wel graag wat geld overhebben voor op mijn eindbestemming haha. Maar een entertainment iets ofzo? Een bioscoop zou verplicht moeten worden op elk vliegveld.

Edit: blijkbaar ben ik niet de enige die dat wil. http://www.skyscanner.net(...)ellers-dream-airport
Op DXB is er naast shoppen weinig te doen, maar er zijn wel smoking area's en er is een Heineken Lounge in terminal A.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134255124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

als je een business case kan schrijven die laat zien dat je gewenste bioscoop winstgevend is dan komt die er waarschijnlijk wel. Zo niet dan blijf je aangewezen op je privé bioscoop op je ei-pet of laptop
pi_134255197
Tja, hoe lang is de gemiddelde overstap? Weet niet of je een hele film gaat redden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134255231
En dat uiteraard, niemand mikt op een overstap die lang genoeg is voor een film wat dus maar een hele kleine doelgroep oplevert
pi_134255237
En de marge op shoppen is natuurlijk groter
pi_134260040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En dat uiteraard, niemand mikt op een overstap die lang genoeg is voor een film wat dus maar een hele kleine doelgroep oplevert
Zelfs als de overstap lang genoeg is, kun je geen bioscoop theater exploiteren. De reizigers komen immers op verschillende tijdstippen aan en je kunt niet voor iedere bezoeker de film apart starten.
pi_134260101
Dan is een fitnesszaal beter, mits er douches en wellicht leensportkleding is.
'And I called your name,
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:27:51 #31
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_134260857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:55 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, precies. Vraag me al tijden af waarom er niet zoiets is op grote vliegvelden. Lijkt me heerlijk om tijdens overstap of na douane bijvoorbeeld effe te kunnen trainen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:36:59 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134261029
Je kunt altijd op de parkeerplaats een rondje gaan hardlopen. Zeker in Dubai en Abu Dhabi interessant.
pi_134261199
Liever goeie fitness inderdaad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134263644
Snap ik niet die wens voor een Bioscoop, je zit een ellen lang tijd in het vliegtuig, en het enigste wat je kan kijken is een film voor je neus !?
In eerste instantie heb ik geloof ik in drie jaar intensief vliegen misschien maximaal drie maal langer als zes uur op een vliegveld moeten verbrengen. Dus ja, om nu speciaal daar wat voor te eisen ?
Zelf ben ik nu geen frequest flyer meer, maar voor mij de lange over stappen, geeft mij gewoon lekker een plaats om even goed te kunnen slapen. Het is dat het nu achterlijk duur was, maar het Yotel was voor mij de plaats.
Een fitness, ik ben dan zelf meer van de buitensport, maar op zich, je moet er maar aan denken, dat je, je sport kleren in je had bagage hebt, en dan weer je hand bagage in een locker kan krijgen.
Mits goed geregeld, dan zou het wel wat zijn. Inclusief douches, handdoek en de hele shit.
En dan is het er en heb je als nog je sport kleren in de ruim bagage.
pi_134263686
Volgens mij weleens op Praag een bioscoop gezien. Kan je gewoon elk willekeurig moment in en uitlopen :) zou er zelf niet zo' n behoefte aan hebben. Kijk in het vliegtuig al zat films op mn ipad
pi_134264933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:26 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij weleens op Praag een bioscoop gezien. Kan je gewoon elk willekeurig moment in en uitlopen :) zou er zelf niet zo' n behoefte aan hebben. Kijk in het vliegtuig al zat films op mn ipad
Dus dan kom je halverwege een film binnen :? Of zijn het allemaal korte films van 5 minuten ofzo?
'And I called your name,
pi_134265606
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:24 schreef Roger_ het volgende:
Snap ik niet die wens voor een Bioscoop, je zit een ellen lang tijd in het vliegtuig, en het enigste wat je kan kijken is een film voor je neus !?
In eerste instantie heb ik geloof ik in drie jaar intensief vliegen misschien maximaal drie maal langer als zes uur op een vliegveld moeten verbrengen. Dus ja, om nu speciaal daar wat voor te eisen ?
Zelf ben ik nu geen frequest flyer meer, maar voor mij de lange over stappen, geeft mij gewoon lekker een plaats om even goed te kunnen slapen. Het is dat het nu achterlijk duur was, maar het Yotel was voor mij de plaats.
Een fitness, ik ben dan zelf meer van de buitensport, maar op zich, je moet er maar aan denken, dat je, je sport kleren in je had bagage hebt, en dan weer je hand bagage in een locker kan krijgen.
Mits goed geregeld, dan zou het wel wat zijn. Inclusief douches, handdoek en de hele shit.
En dan is het er en heb je als nog je sport kleren in de ruim bagage.
Meeste zakelijke reizigers waar ik mee reis hebben toch enkel handbagage, en ik heb zelf altijd setjes sportkleding bij me. Soms moet ik even wat langer wachten op Schiphol, en dan ga ik af en toe sporten in het Sheraton. Best efficient, zou ik op Heathrow ideaal vinden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_134266178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Bier drinken.
pi_134266601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus dan kom je halverwege een film binnen :? Of zijn het allemaal korte films van 5 minuten ofzo?
volgens mij dat eerste. Zelf niet naar binnen geweest maar meen dat er posters van normale feature films bij de ingang hingen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:42:40 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134269566
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:55 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat zou ik ook wel wat vinden, zou ik zeker gebruik van maken :Y Vooral na lang stilzitten in een vliegtuig.
pi_134273532
Tandpasta en dat soort dingen moet dat in het koffer ook in een doorzichtig zakje of is dat alleen als je het in je handbagage hebt?
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:21:18 #42
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134273568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Tandpasta en dat soort dingen moet dat in het koffer ook in een doorzichtig zakje of is dat alleen als je het in je handbagage hebt?
Tandpasta hoeft niet in een doorzichtig zakje.
pi_134273648
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:21 schreef hexje het volgende:

[..]

Tandpasta hoeft niet in een doorzichtig zakje.
en andere vloeistoffen dan? (deo en douchegel)
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:39:34 #44
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134274310
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

en andere vloeistoffen dan? (deo en douchegel)
Doe maar in een doorzichtig zakje.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:09:04 #45
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134275541
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Alleen als het in je handbagage zit. In je ingecheckte koffer mag je ook grotere verpakkingen dan 100ml meenemen.
pi_134275798
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Alleen als het in je handbagage zit. In je ingecheckte koffer mag je ook grotere verpakkingen dan 100ml meenemen.
Oké, hartelijk dank voor dit antwoord
pi_134282123
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:38 schreef Bajskorv het volgende:
Meeste zakelijke reizigers waar ik mee reis hebben toch enkel handbagage, en ik heb zelf altijd setjes sportkleding bij me. Soms moet ik even wat langer wachten op Schiphol, en dan ga ik af en toe sporten in het Sheraton. Best efficient, zou ik op Heathrow ideaal vinden.
Hoe doe je dat dan na afloop met je doorweekte sportkleding? Naar mijn ervaring kun je die niet zomaar terugstoppen in je tas, want de geur verspreid zich naar de tas en je andere kleding.
pi_134282327
Ik zou ook wel een sportschool op grote vliegvelden willen + zwembad en sauna. Zou ik best extra voor betalen ook.
  zondag 15 december 2013 @ 09:06:13 #49
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134282485
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:15 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Oké, hartelijk dank voor dit antwoord
Sorry was dat vergeten. :@
pi_134282573
quote:
9s.gif Op zondag 15 december 2013 09:06 schreef hexje het volgende:

[..]

Sorry was dat vergeten. :@
Geeft niet O+
pi_134284163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb gehoord dat bij de KLM op kerstavond in de vliegtuigen de gourmet stelletjes uit het ruim worden gehaald en de passagiers samen met de piloten gaan gourmetten.

Laat ik nou net op kerstavond in het vliegtuig zitten! O+ O+ O+
pi_134284461
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:38 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat bij de KLM op kerstavond in de vliegtuigen de gourmet stelletjes uit het ruim worden gehaald en de passagiers samen met de piloten gaan gourmetten.

Leuk!!!!!
pi_134284476
nog van die ouderwetsche met spiritus? :P
pi_134284793
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:38 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Waar ga jij naartoe trouwens? :)
pi_134285237
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waar ga jij naartoe trouwens? :)
Zelfde als waar jij naartoe ga ;)
Tokyo >:)
pi_134285252
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:31 schreef DownBusiness het volgende:

[..]

Zelfde als waar jij naartoe ga ;)
Tokyo >:)
2 fokkers in 1 vliegtuig :o
pi_134285279
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

2 fokkers in 1 vliegtuig :o
Haha, helaas niet.
Ik ga met kerstavond, dat is de 24ste. dus dagje eerder is dat.
Zou wel heel veel toeval zijn haha
pi_134288225
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 05:01 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan na afloop met je doorweekte sportkleding? Naar mijn ervaring kun je die niet zomaar terugstoppen in je tas, want de geur verspreid zich naar de tas en je andere kleding.
Gewoon in een plastic tasje in je handbagage, toch niet enorm ingewikkeld? Heb dat altijd wel, ga vaak aan het einde van een zakenreis nog even naar de gym voor de vlucht en stop dan alles nat in een plastic tas.
  zondag 15 december 2013 @ 14:22:41 #59
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134288970
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Gewoon in een plastic tasje in je handbagage, toch niet enorm ingewikkeld? Heb dat altijd wel, ga vaak aan het einde van een zakenreis nog even naar de gym voor de vlucht en stop dan alles nat in een plastic tas.
Ik neem altijd zo'n plastic waszak uit het hotel mee om natte spullen of was in te doen, die kun je nog mooi dichttrekken/knopen met een touwtje ook :+
pi_134289652
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:06 schreef Bajskorv het volgende:
Dan is je andere kleding beschermd. De klamme sportkleding zelf moet echter wel binnen zeg 24 uur weer uit zo'n niet-ventilerende tas. Op het einde van een trip inderdaad geen probleem, maar als je nog onderweg bent dan is die gelegenheid er soms niet. Een uitvinding hiervoor is mij meer welkom dan een bioscoop in een luchthaven.
pi_134290842
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 14:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Dan is je andere kleding beschermd. De klamme sportkleding zelf moet echter wel binnen zeg 24 uur weer uit zo'n niet-ventilerende tas. Op het einde van een trip inderdaad geen probleem, maar als je nog onderweg bent dan is die gelegenheid er soms niet. Een uitvinding hiervoor is mij meer welkom dan een bioscoop in een luchthaven.
Ik zie het probleem niet helemaal, gooi die tas gewoon bij het eerst volgende hotel in de was. Dat doe ik sowieso vaak, ik reis graag licht.
pi_134308183
Oké, dat zijn inderdaad wel goede argumenten waarom er geen bioscopen zouden zijn. Maar toch denk ik dat één of twee zaaltjes wel mogelijk moeten zijn. Sommige vliegvelden hebben ook al een (kleine) bioscoop (Hong Kong, Chiayi bijvoorbeeld).

Maar goed, ik vermaak me wel met wat uurtjes slaap en bier dan. :+
  zondag 15 december 2013 @ 21:36:38 #63
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_134308328
Heeft HK een bioscoop? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 15 december 2013 @ 21:42:01 #64
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134309179
Ik vlieg stuk of zes keer paar jaar richting Hong Kong, nooit opgemerkt. Maar goed, ze hebben daar ook vrij goeie lounges van Cathay.
  zondag 15 december 2013 @ 22:02:09 #66
15080 static
pi_134309556
quote:
Echt nog nooit gezien, en ik kom er toch wel een aantal keer per jaar. Misschien een andere terminal ofzo.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_134309627
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nog van die ouderwetsche met spiritus? :P
Das fonduen
pi_134309650
ook gourmetten :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134383183
In maart van het aankomende jaar vlieg ik van Amsterdam naar Sydney en retour op Hamburg (via verschillende tussenstops) met Etihad. Een Open Jaw ticket dus.
De route inclusief alle tussenstops: Amsterdam – Abu Dhabi – Singapore – Brisbane – Sydney – Abu Dhabi – Düsseldorf – Hamburg.
De vraag is of ik met ruimbagage uit kan stappen in Düsseldorf. Daar is natuurlijk genoeg over te vinden op verschillende fora. Bij de één kan het wel en bij de ander niet of doen ze moeilijk. Echter is mijn vraag of iemand een dergelijke situatie heeft meegemaakt bij Etihad?

PS: ik heb contact gehad met de service desk van Etihad. Zij hebben dit bij de boeking vermeld zodat de medewerking bij de check-in in Sydney hier rekening mee kunnen houden. Zij geven mij dus geen garantie :)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:19:50 #70
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_134397732
Het hangt af of de gate-medewerker in Sydney die je naar je eindbestemming incheckt wil meewerken. Daar is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen. Als die persoon net sjagrijnig/ongesteld is dan kun je pech hebben. Let wel op dat als je vluchten boekt wegens prijs en je skipt een latere leg (in dit geval DUS-HAM) dat je op een zwarte lijst kunt komen als je dat te vaak doet.
pi_134403016
Kan iemand mij in graden Celsius vertellen hoe koud het in het vliegtuig kan zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn heenvlucht naar de VS is overdag en ik vlieg 's nachts terug. Ik lees berichten over temperaturen die variëren tussen 10! graden en 21 graden. Als koukleum wil ik goed voorbereid zijn en zal bijvoorbeeld een legging onder mijn spijkerbroek en een thermoshirt onder mijn wintertrui dragen. Een plaid over me heen tijdens de nachtvlucht etc. Ik gruwel nu al bij de gedachte om bij 15 graden of kouder urenlang in die stoel te zitten.
pi_134403755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:06 schreef Nia het volgende:
Kan iemand mij in graden Celsius vertellen hoe koud het in het vliegtuig kan zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn heenvlucht naar de VS is overdag en ik vlieg 's nachts terug. Ik lees berichten over temperaturen die variëren tussen 10! graden en 21 graden. Als koukleum wil ik goed voorbereid zijn en zal bijvoorbeeld een legging onder mijn spijkerbroek en een thermoshirt onder mijn wintertrui dragen. Een plaid over me heen tijdens de nachtvlucht etc. Ik gruwel nu al bij de gedachte om bij 15 graden of kouder urenlang in die stoel te zitten.
Tien graden zal het in principe niet worden, afgezien van een probleem met de verwarming. Meestal ligt de temperatuur ronde de 20-22 graden, echter je kan op een plek zitten waar de airconditioning zeg maar zijn lucht blaast. Als het koud is in het vliegtuig zal zat dus warme/hete lucht zijn, waardoor het op die plek lokaal erg warm kan zijn. Bij een warm vliegtuig (wat meestal na wat vliegen het geval is, met 200 warme lichamen, komt daar dus koude lucht uit. Lokaal wordt het dan best chilly.
Waar die plekken zijn varieert per vliegtuig en zijn ook niet altijd aanwezig.
Vermoeidheid en stilzitten zorgt daarnaast ook voor een gevoel van kou.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 18 december 2013 @ 17:14:21 #73
15080 static
pi_134410174
Mijn ervaring is dat het te warm is, met name lange vluchten.
pi_134411949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:14 schreef static het volgende:
Mijn ervaring is dat het te warm is, met name lange vluchten.
Eens, het is zelden koud helaas.
  woensdag 18 december 2013 @ 18:16:41 #75
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_134412330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:06 schreef Nia het volgende:
Ik ben een koukleum. Vind het vaak koud. Maar een vest en het dekentje zijn voor mij voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')