Ik snap ook niet wat het met "lokale wetgeving" te maken heeft want volgens mij heb je met andere online boarding passen gewoon nog altijd toegang tot de vertrekhal daar.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waarom het nodig is, is mij ook onduidelijk, bij alle andere maatschappijen hoeft dit ook niet. Het mooie is ook dat op de boarding pass zelf dit nergens staat vermeld, daar staat dat als je alleen handbagage hebt je direct naar de gate kunt gaan.
Als je dus zelf online inchecked en dus geen mail als herinnering krijgt om in te checken dan zou je dit dus mooi niet weten....
Er is altijd wel ergens plaats lijkt me, zeker omdat het geen vakantieperiode is. Wat ik zou doen is bij die 4 euro parkeerplaats zien of er nog ruimte is, en zo niet dan kun je altijd nog naar p5 rijden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:02 schreef vincm het volgende:
Volgend weekend naar Lissabon, ik vlieg 's ochtends vroeg vanaf Eindhoven Airport. Plan is om daar met de auto heen te gaan en daar te parkeren. Ik weet dat ze een budget-parkeerplaats hebben (4 euro per dag), maar ik kan alleen maar reserveren op p5 á 15 euro per dag omdat budget vol zou zitten. Een collega zegt echter dat ze nog nooit heeft hoeven reserveren en altijd haar auto ter plekke kwijt kan. Wat te doen? Risico nemen en goedkoop kunnen parkeren of toch maar van tevoren 30 euro 'te veel' betalen voor een duurdere parkeerplaats?
Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Of je parkeert hem gewoon in de stad. Ik vlieg volgende week een keer, gooi de auto gewoon ergens in Eindhoven (gratis). Dan pak ik de bus naar het vliegveld.
Je kunt als eerste nagaan of de KLM het principe dat de reiziger de overstap tijd mag kiezen, heeft afgeschaft. Ik geloof niet dat dit het geval is, maar dat kun je met fake boekingen op een aantal andere steden zelf nagaan. Bijvoorbeeld een route waarvan je zeker weet dat dit in het verleden wel mogelijk was.quote:Op donderdag 9 januari 2014 07:18 schreef Straatklinker het volgende:
Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.
ff bellen met KLM customer service en vragen of je niet een dag later met dezelfde vlucht meekan, heb je een stopover van 24 uurquote:Op donderdag 9 januari 2014 07:18 schreef Straatklinker het volgende:
Ik heb een vraagje over tickets bij KLM. Bij het boeken van een ticket met overstap had je vaak de keuze voor een langere overstaptijd. Bijvoorbeeld ipv een ochtend vlucht een vlucht 's avonds.
Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.
Weet er iemand meer over dit? Of een site met de optie te zoeken naar langere overstaptijden? Het punt is dat dit op deze manier veelal dezelfde prijs is maar bovenal dat je niet je baggage moet uitchecken/inchecken.
40 minuten voor vertrek zou ik te kort vinden. Als er meerdere vluchten rond die tijd vertrekken kan het nog best wel eens druk zijn bij de security check en dan wordt het niet grappig als je dan pas in de rij staat.... De keren dat ik op Eindhoven geweest ben stond er namelijk nogal een rij, maar misschien is dit inmiddels verbeterd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:06 schreef vincm het volgende:
Thanks
Ik vlieg om 07:10 dus ik moet ruim op tijd aanwezig zijn (40 minuten van tevoren? of 40 minuten voor het boarden?), weet niet of er dan al vaak genoeg bussen die kant op gaan, anders wordt het helemaal vroeg...
Dan ga je wel een beetje in het speelveld zitten van de zakelijke tickets waar ze het meeste op verdienen Mensen die ergens maar kort willen verblijven zijn wel geneigd daar de hoofdprijs voor te betalen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:22 schreef Blik het volgende:
[..]
ff bellen met KLM customer service en vragen of je niet een dag later met dezelfde vlucht meekan, heb je een stopover van 24 uur
In het verleden deed ik bijvoorbeeld Amsterdam-Tokyo Seoul-Amsterdam kopen als 1 ticket en dan een enkeltje Tokyo-Seoul omdat ik vaak toch niet meer bij heb dan hand bagage. Nu kan ik hetzelfde doen via Osaka maar ik heb wel meer bagage bij van de keer. Osaka-Seoul gaat via Korean Air en die vliegen iets van 10x dat traject per dag. In het verleden kon je bij KLM vaak kiezen voor latere vluchten eventueel met meerprijs maar nu schijnt dat maar willekeurig erbij te staan. Ik vroeg me af of er ergens toch een site is waar ze meer keuze mogelijkheden hebben binnen 1 traject. Die stopover optie op de KLM site werkt ook niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:15 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dan ga je wel een beetje in het speelveld zitten van de zakelijke tickets waar ze het meeste op verdienen Mensen die ergens maar kort willen verblijven zijn wel geneigd daar de hoofdprijs voor te betalen.
Enige optie daarvoor zou denk ik zijn als je een Amsterdam - Osaka - XXX ticket kan vinden waarbij de vlucht naar XXX voldoende overstaptijd heeft voor je meeting. Wellicht een Amsterdam - Osaka - Parijs ticket -mits de terugvlucht van Air France laat genoeg is-.
Als je het vaker doet kan je hem nog back-to-back ticketen. Retourtje Amsterdam-Osaka-Amsterdam en eentje Osaka-Amsterdam-Osaka. Met de data spelen zodat het een en ander elke keer goed aansluit en dan kan je het vast ook zo plannen dat je er elke keer maar zo kort mogelijk bent.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:54 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
In het verleden deed ik bijvoorbeeld Amsterdam-Tokyo Seoul-Amsterdam kopen als 1 ticket en dan een enkeltje Tokyo-Seoul omdat ik vaak toch niet meer bij heb dan hand bagage. Nu kan ik hetzelfde doen via Osaka maar ik heb wel meer bagage bij van de keer. Osaka-Seoul gaat via Korean Air en die vliegen iets van 10x dat traject per dag. In het verleden kon je bij KLM vaak kiezen voor latere vluchten eventueel met meerprijs maar nu schijnt dat maar willekeurig erbij te staan. Ik vroeg me af of er ergens toch een site is waar ze meer keuze mogelijkheden hebben binnen 1 traject. Die stopover optie op de KLM site werkt ook niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Parkeer liever niet nog dichter bij het vliegveld in Meerhoven/Bos- en Zandwijk want daar zijn de bewoners alle vliegveldparkeerders inmiddels spuugzat en er worden regelmatig auto's beschadigd, aldus het Brabants Dagblad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:09 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.
Als je dit intypt in google "Bringing fruit, vegetable and plant products into the UK" staat er als resultaat nr 1 als het goed is een pdf van de UK border agency. Hierin wordt het antwoord op je vraag gegeven Sorry kan de link niet plaatsen want als ik er op klik wordt er gelijk een pdf gedownload.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef Joost992 het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Ik vlieg binnenkort weer naar Birmingham (vlieg er gemiddeld eens per twee weken heen) en ik wilde eigenlijk een bos bloemen meenemen. Op internet las ik verschillende verhalen. Ik heb me al voorbereid op de vraag waarom ik daar geen bos bloemen koop, maar dat komt omdat ik op een laat tijdstip vlieg en mijn uiteindelijke bestemming op circa 10 minuten van het vliegveld ligt. Dus langs een bloemenwinkel kom ik niet meer. Kun je in Nederland dus een bos bloemen kopen en die meenemen in het vliegtuig?
Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (upquote:Als je dit intypt in google "Bringing fruit, vegetable and plant products into the UK" staat er als resultaat nr 1 als het goed is een pdf van de UK border agency. Hierin wordt het antwoord op je vraag gegeven Sorry kan de link niet plaatsen want als ik er op klik wordt er gelijk een pdf gedownload.
Ik neem aan dat het onder het 'personal item' label valt. Je kunt het moeilijk inchecken, dan gaan ze kapot.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:30 schreef Joost992 het volgende:
[..]
Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (up
to 50 stems) without a phytosanitary certificate. Please note that not all cut flowers are restricted.'' Is het dan verstandig om wel even langs de customs te gaan? (Goederen aan te geven) Of kan ik gewoon door de nothing to declare poort lopen? Zou een bos bloemen ook tellen als handbagage? In dit geval bij KLM?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |