abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 januari 2014 @ 21:04:38 #126
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135163415
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waarom het nodig is, is mij ook onduidelijk, bij alle andere maatschappijen hoeft dit ook niet. Het mooie is ook dat op de boarding pass zelf dit nergens staat vermeld, daar staat dat als je alleen handbagage hebt je direct naar de gate kunt gaan.

Als je dus zelf online inchecked en dus geen mail als herinnering krijgt om in te checken dan zou je dit dus mooi niet weten....
Ik snap ook niet wat het met "lokale wetgeving" te maken heeft want volgens mij heb je met andere online boarding passen gewoon nog altijd toegang tot de vertrekhal daar.

Wat ik me wel kan bedenken is dat mensen de tickets makkelijk kunnen namaken en daardoor in de vertrekhal kunnen komen zonder dat ze er eigenlijk thuishoren, waardoor je nu een stempel moet ophalen zodat ze zeker weten dat alleen de mensen die daadwerkelijk geboekt hebben de vertrekhal binnen kunnen. Maar dan nog: dan zouden toch alle maatschappijen dit nu moeten doen?
pi_135177963
Kan ook nog zijn dat je naar een niet-Schengen land reist. In dat geval controleert de airline altijd nog even of je wel de juiste visa cq paspoort hebt. M.a.w., of je wel in het land van aankomst binnegelaten gaat worden.

Immers, als je niet zou worden toegelaten omdat je geen visum bijvoorbeeld hebt, is de airline verantwoordelijk dat je ook weer terug gaat plus ze kunnen een boete krijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_135225293
Volgend weekend naar Lissabon, ik vlieg 's ochtends vroeg vanaf Eindhoven Airport. Plan is om daar met de auto heen te gaan en daar te parkeren. Ik weet dat ze een budget-parkeerplaats hebben (4 euro per dag), maar ik kan alleen maar reserveren op p5 á 15 euro per dag omdat budget vol zou zitten. Een collega zegt echter dat ze nog nooit heeft hoeven reserveren en altijd haar auto ter plekke kwijt kan. Wat te doen? Risico nemen en goedkoop kunnen parkeren of toch maar van tevoren 30 euro 'te veel' betalen voor een duurdere parkeerplaats?
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:10:44 #129
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135225576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:02 schreef vincm het volgende:
Volgend weekend naar Lissabon, ik vlieg 's ochtends vroeg vanaf Eindhoven Airport. Plan is om daar met de auto heen te gaan en daar te parkeren. Ik weet dat ze een budget-parkeerplaats hebben (4 euro per dag), maar ik kan alleen maar reserveren op p5 á 15 euro per dag omdat budget vol zou zitten. Een collega zegt echter dat ze nog nooit heeft hoeven reserveren en altijd haar auto ter plekke kwijt kan. Wat te doen? Risico nemen en goedkoop kunnen parkeren of toch maar van tevoren 30 euro 'te veel' betalen voor een duurdere parkeerplaats?
Er is altijd wel ergens plaats lijkt me, zeker omdat het geen vakantieperiode is. Wat ik zou doen is bij die 4 euro parkeerplaats zien of er nog ruimte is, en zo niet dan kun je altijd nog naar p5 rijden.
pi_135226308
Of je parkeert hem gewoon in de stad. Ik vlieg volgende week een keer, gooi de auto gewoon ergens in Eindhoven (gratis). Dan pak ik de bus naar het vliegveld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:09:49 #131
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_135227400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Of je parkeert hem gewoon in de stad. Ik vlieg volgende week een keer, gooi de auto gewoon ergens in Eindhoven (gratis). Dan pak ik de bus naar het vliegveld.
Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_135242960
Thanks :)

Ik vlieg om 07:10 dus ik moet ruim op tijd aanwezig zijn (40 minuten van tevoren? of 40 minuten voor het boarden?), weet niet of er dan al vaak genoeg bussen die kant op gaan, anders wordt het helemaal vroeg...
pi_135262489
Ik heb een vraagje over tickets bij KLM. Bij het boeken van een ticket met overstap had je vaak de keuze voor een langere overstaptijd. Bijvoorbeeld ipv een ochtend vlucht een vlucht 's avonds.

Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.

Weet er iemand meer over dit? Of een site met de optie te zoeken naar langere overstaptijden? Het punt is dat dit op deze manier veelal dezelfde prijs is maar bovenal dat je niet je baggage moet uitchecken/inchecken.
pi_135262717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 07:18 schreef Straatklinker het volgende:
Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.
Je kunt als eerste nagaan of de KLM het principe dat de reiziger de overstap tijd mag kiezen, heeft afgeschaft. Ik geloof niet dat dit het geval is, maar dat kun je met fake boekingen op een aantal andere steden zelf nagaan. Bijvoorbeeld een route waarvan je zeker weet dat dit in het verleden wel mogelijk was.

Ik denk dat de conclusie is dat er in Osaka verder geen vluchten van KLM (of partners) zijn om op over te stappen op die dag.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:22:30 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_135263803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 07:18 schreef Straatklinker het volgende:
Ik heb een vraagje over tickets bij KLM. Bij het boeken van een ticket met overstap had je vaak de keuze voor een langere overstaptijd. Bijvoorbeeld ipv een ochtend vlucht een vlucht 's avonds.

Nu moet ik in Osaka zijn maar dat is maar voor een paar uurtjes in principe. In het verleden koos ik dan altijd de optie 'langere overstaptijd' maar dat zie ik nu niet meer staan. Dat ging dan van 2 uur naar 12 uur overstap tijd bijvoorbeeld.

Weet er iemand meer over dit? Of een site met de optie te zoeken naar langere overstaptijden? Het punt is dat dit op deze manier veelal dezelfde prijs is maar bovenal dat je niet je baggage moet uitchecken/inchecken.
ff bellen met KLM customer service en vragen of je niet een dag later met dezelfde vlucht meekan, heb je een stopover van 24 uur :)
pi_135264855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:06 schreef vincm het volgende:
Thanks :)

Ik vlieg om 07:10 dus ik moet ruim op tijd aanwezig zijn (40 minuten van tevoren? of 40 minuten voor het boarden?), weet niet of er dan al vaak genoeg bussen die kant op gaan, anders wordt het helemaal vroeg...
40 minuten voor vertrek zou ik te kort vinden. Als er meerdere vluchten rond die tijd vertrekken kan het nog best wel eens druk zijn bij de security check en dan wordt het niet grappig als je dan pas in de rij staat.... De keren dat ik op Eindhoven geweest ben stond er namelijk nogal een rij, maar misschien is dit inmiddels verbeterd.

Uur voor vertrek zou ik het minimum vinden.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_135265688
Ook met alleen handbagage? Weet natuurlijk niet hoeveel douane er op dat moment beschikbaar is. Maar ik zal er rekening mee houden :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:20:36 #138
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135266822
Ik vlieg wekelijks (schrijf dit ook weer vanuit de lounge) maar reken doorgaans altijd 1 uur van te voren alhoewel het soms ook wel eens korter is (door verkeer).. Minder dan 40 minuten moet je mee opletten sommige vliegvelden hebben een cut-off en dat betekent dat je dan niet meer door de douane/security komt ondanks dat je misschien ruim genoeg tijd hebt om bij de gate te komen.
pi_135268461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:22 schreef Blik het volgende:

[..]

ff bellen met KLM customer service en vragen of je niet een dag later met dezelfde vlucht meekan, heb je een stopover van 24 uur :)
Dan ga je wel een beetje in het speelveld zitten van de zakelijke tickets waar ze het meeste op verdienen ;) Mensen die ergens maar kort willen verblijven zijn wel geneigd daar de hoofdprijs voor te betalen.

Enige optie daarvoor zou denk ik zijn als je een Amsterdam - Osaka - XXX ticket kan vinden waarbij de vlucht naar XXX voldoende overstaptijd heeft voor je meeting. Wellicht een Amsterdam - Osaka - Parijs ticket -mits de terugvlucht van Air France laat genoeg is-.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135317213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dan ga je wel een beetje in het speelveld zitten van de zakelijke tickets waar ze het meeste op verdienen ;) Mensen die ergens maar kort willen verblijven zijn wel geneigd daar de hoofdprijs voor te betalen.

Enige optie daarvoor zou denk ik zijn als je een Amsterdam - Osaka - XXX ticket kan vinden waarbij de vlucht naar XXX voldoende overstaptijd heeft voor je meeting. Wellicht een Amsterdam - Osaka - Parijs ticket -mits de terugvlucht van Air France laat genoeg is-.
In het verleden deed ik bijvoorbeeld Amsterdam-Tokyo Seoul-Amsterdam kopen als 1 ticket en dan een enkeltje Tokyo-Seoul omdat ik vaak toch niet meer bij heb dan hand bagage. Nu kan ik hetzelfde doen via Osaka maar ik heb wel meer bagage bij van de keer. Osaka-Seoul gaat via Korean Air en die vliegen iets van 10x dat traject per dag. In het verleden kon je bij KLM vaak kiezen voor latere vluchten eventueel met meerprijs maar nu schijnt dat maar willekeurig erbij te staan. Ik vroeg me af of er ergens toch een site is waar ze meer keuze mogelijkheden hebben binnen 1 traject. Die stopover optie op de KLM site werkt ook niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
pi_135317896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:54 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

In het verleden deed ik bijvoorbeeld Amsterdam-Tokyo Seoul-Amsterdam kopen als 1 ticket en dan een enkeltje Tokyo-Seoul omdat ik vaak toch niet meer bij heb dan hand bagage. Nu kan ik hetzelfde doen via Osaka maar ik heb wel meer bagage bij van de keer. Osaka-Seoul gaat via Korean Air en die vliegen iets van 10x dat traject per dag. In het verleden kon je bij KLM vaak kiezen voor latere vluchten eventueel met meerprijs maar nu schijnt dat maar willekeurig erbij te staan. Ik vroeg me af of er ergens toch een site is waar ze meer keuze mogelijkheden hebben binnen 1 traject. Die stopover optie op de KLM site werkt ook niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Als je het vaker doet kan je hem nog back-to-back ticketen. Retourtje Amsterdam-Osaka-Amsterdam en eentje Osaka-Amsterdam-Osaka. Met de data spelen zodat het een en ander elke keer goed aansluit en dan kan je het vast ook zo plannen dat je er elke keer maar zo kort mogelijk bent.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135376716
Weet er iemand hoe er tegen conserveblikjes (en dan heb ik het over vis etc, geen cola blikjes) in de handbagage wordt aangekeken? Worden die als vloeistoffen beschouwd (er zit immers altijd wel iets van water of olie bij), of kan ik ze gerust meenemen?

achtergrond van deze vraag: ik ben nu in lissabon, waar ze de meest fantastische vis blikjes hebben. Ik wil er en paar meenemen, maar ik reis met alleen handbagage en ik heb ook geen zin ook vanwege een paar blikjes straks op schiphol op ruimbagage te moeten wachten
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 13 januari 2014 @ 13:50:42 #143
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_135434235
Als er vloeistof in zit en die vloeistof zit niet in een verpakking van <100 ml, mag het niet. Het gaat er dus niet om hoeveel vloeistof er in de verpakking zit, maar hoe groot die verpakking is. Dat is ook logisch, want de beveiliging kan moeilijk alle verschillende vloeistoffen (water, azijn, olie) in een blikje, tube of andere gaan optellen om te kijken of het resultaat >100 ml is.
It's not a lie, if you believe
  maandag 13 januari 2014 @ 13:58:31 #144
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_135434577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:09 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dat dus. Dit is mijn favoriete plekje: http://goo.gl/maps/MvB3c Vanaf daar (Bredalaan) pak ik de 401 naar het vliegveld. De bewoners zijn er steeds minder blij mee als je hem in de straat zelf neerzet maar op dit plein is geen probleem.
Parkeer liever niet nog dichter bij het vliegveld in Meerhoven/Bos- en Zandwijk want daar zijn de bewoners alle vliegveldparkeerders inmiddels spuugzat en er worden regelmatig auto's beschadigd, aldus het Brabants Dagblad.
It's not a lie, if you believe
pi_135437751
Goedemiddag allemaal,

Ik vlieg binnenkort weer naar Birmingham (vlieg er gemiddeld eens per twee weken heen) en ik wilde eigenlijk een bos bloemen meenemen. Op internet las ik verschillende verhalen. Ik heb me al voorbereid op de vraag waarom ik daar geen bos bloemen koop, maar dat komt omdat ik op een laat tijdstip vlieg en mijn uiteindelijke bestemming op circa 10 minuten van het vliegveld ligt. Dus langs een bloemenwinkel kom ik niet meer. Kun je in Nederland dus een bos bloemen kopen en die meenemen in het vliegtuig?

Ook boek ik voornamelijk via Cheaptickets, Vliegwinkel etc. Bij mijn laatste boeking met KLM (vlieg af en toe ook met FlyBe) kreeg ik een vraag of ik, wegens een FF status ook mijn ruimbagage gratis wilde laten inchecken. Hoe weet cheaptickets dat ik een FF ben? Ik weet het zelf niet eens en heb ook grote twijfels of ik dus uberhaupt wel een FF ben.
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
pi_135437912
Ik heb het vaak genoeg gedaan, en volgens mij zijn bloemen nergens verboden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 13 januari 2014 @ 15:22:28 #147
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135438050
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef Joost992 het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Ik vlieg binnenkort weer naar Birmingham (vlieg er gemiddeld eens per twee weken heen) en ik wilde eigenlijk een bos bloemen meenemen. Op internet las ik verschillende verhalen. Ik heb me al voorbereid op de vraag waarom ik daar geen bos bloemen koop, maar dat komt omdat ik op een laat tijdstip vlieg en mijn uiteindelijke bestemming op circa 10 minuten van het vliegveld ligt. Dus langs een bloemenwinkel kom ik niet meer. Kun je in Nederland dus een bos bloemen kopen en die meenemen in het vliegtuig?
Als je dit intypt in google "Bringing fruit, vegetable and plant products into the UK" staat er als resultaat nr 1 als het goed is een pdf van de UK border agency. Hierin wordt het antwoord op je vraag gegeven :) Sorry kan de link niet plaatsen want als ik er op klik wordt er gelijk een pdf gedownload.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:22:35 #148
178444 DenS
Crientj <3
pi_135438052
Aanstaande vrijdag met 2 personen naar Londen (easyJet). Geboekt zonder koffers en later toch nog een koffer bij geboekt. Valt alleen nergens te zien op de instapkaarten op welke naam de koffer geboekt is. Hoe gaat dit in zijn werk?
pi_135438280
quote:
Als je dit intypt in google "Bringing fruit, vegetable and plant products into the UK" staat er als resultaat nr 1 als het goed is een pdf van de UK border agency. Hierin wordt het antwoord op je vraag gegeven Sorry kan de link niet plaatsen want als ik er op klik wordt er gelijk een pdf gedownload.
Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (up
to 50 stems) without a phytosanitary certificate. Please note that not all cut flowers are restricted.'' Is het dan verstandig om wel even langs de customs te gaan? (Goederen aan te geven) Of kan ik gewoon door de nothing to declare poort lopen? Zou een bos bloemen ook tellen als handbagage? In dit geval bij KLM?
Learn the rules like a pro so you can break them as the master.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:37:35 #150
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135438580
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:30 schreef Joost992 het volgende:

[..]

Ah top, bedankt! Volgens de PDF: ''You are allowed to bring one bouquet of restricted cut flowers (up
to 50 stems) without a phytosanitary certificate. Please note that not all cut flowers are restricted.'' Is het dan verstandig om wel even langs de customs te gaan? (Goederen aan te geven) Of kan ik gewoon door de nothing to declare poort lopen? Zou een bos bloemen ook tellen als handbagage? In dit geval bij KLM?
Ik neem aan dat het onder het 'personal item' label valt. Je kunt het moeilijk inchecken, dan gaan ze kapot.

Zou gewoon door de nothing to declare poort lopen, als ze je tegenhouden kun je altijd nog zeggen dat je begrepen had dat je een klein boeket gewoon mee mocht nemen en dan kijken ze het alsnog wel even na. Denk niet dat een bosje tulpen o.i.d. van bij de bloemist een probleem zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')