abonnement Unibet Coolblue
pi_128673122
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128673131
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je mag dat best geloven, probleem is enkel dat je daarmee haast niet verder gaat komen. Het is dan zoveel lastiger om datgene te bereiken wat je zou willen.
Ik kom/kwam sowieso al niet verder. Het maakt niet uit wat ik bereik als ik niet eens geaccepteerd word / voel.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:44:24 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:41 schreef Comp_Lex het volgende:

Ik kom/kwam sowieso al niet verder. Het maakt niet uit wat ik bereik als ik niet eens geaccepteerd word / voel.
Je komt steeds verder, dat zie je toch wel. Vroeger getreiterd, nu geaccepteerd door mensen van de vereniging / fokkers, daarbij vrouwen die ook best met je willen praten.
En langzaamaan zal dat meer en meer worden zolang je er voor open staat en met een positief gevoel en stemming erin stapt.
pi_128673204
@Senor_Chang: zeker in slechte periodes ben ik alleen maar bezig met hoe de ander mogelijk over mij denkt, altijd in negatieve zin. Ik beoordeel de ander niet maar vul in wat hij/zij over mij denkt. Lastig om uit te leggen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128673205
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:34 schreef minthy het volgende: [..] Als je niet goed in je vel zit of continu op je tenen moet lopen en/of moet doen alsof je het allemaal geweldig vindt kan je je behoorlijk eenzaam voelen hoor :P Je ziet dat anderen het naar hun zin hebben en je wordt jezelf alleen maar meer bewust van het feit dat jij je niet zo voelt. Op die manier sluit je jezelf weer buiten zo'n groep en krijg je het gevoel geen aansluiting te vinden.
Dat je je eenzaam kunt voelen op een meet, begrijp ik. Maar in mijn ogen heb je dat júist als je er met te hoog gespannen verwachtingen heengaat. Die zijn een garantie voor teleurstelling. Daarom vraag ik Comp_Lex waarom hij zijn verwachtingen niet loslaat. Vervolgens zegt hij dat hij zich dan alleen voelt. Dat gevolg snap ik niet.

Het loslaten van verwachtingen betekent voor mij trouwens niet zoiets als 'er het nut/de waarde niet van inzien' maar 'er open ingaan'.
pi_128673245
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:31 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Echt, de meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig om zich druk te maken om een ander.
Dat zal misschien wel zo zijn, maar dat geloof ik niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:32 schreef peleetje het volgende:

[..]

Sja weet je! je lijkt me oprecht een toffe pik! En ik hoop echt dat je je leven snel op de rails krijgt.

Maar zolang jij dit blijft denken gaat er in jou leventje niks veranderen. Dan kun je 1000 sessies houden met de psych maar dat gaat je geen steek verder helpen.

Een schop ziet er meestal uit als een persoon. Iemand die jou laat inzien dat jou eigen gedrag je in de weg zit naar het geluk. Iemand die gewoon keihard tegen je zegt hoe het zit. En dat is pijnlijk op korte termijn maar ontzettend goed op lange termijn.
Het heeft geen zin om zoiets tegen me te zeggen. Ik moet een aantal zaken letterlijk meemaken voordat ik het idee krijg dat het wel goedkomt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:46:29 #7
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673247
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
@Senor_Chang: zeker in slechte periodes ben ik alleen maar bezig met hoe de ander mogelijk over mij denkt, altijd in negatieve zin. Ik beoordeel de ander niet maar vul in wat hij/zij over mij denkt. Lastig om uit te leggen :P
Zelfde als wat Comp_Lex doet...

Voor iemand anders invullen wat diegene over jou denkt.

Mag ik dat ajb zelf bepalen! :9
pi_128673275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan voelt het namelijk aan als verspilling van tijd. Waarom zou ik nieuwe mensen willen ontmoeten als die mensen sowieso niet heel misschien mijn vrienden zouden kunnen worden?
Als ik mijn ex-relaties, mijn huidige relatie en echte vrienden bij na ga, ben ik ze stuk voor stuk bij toeval tegen gekomen. En toen doorgezet..

Ik ben nog nooit ergens heen geweest met het idee, en nu een vriendin zoeken/en nu een vriend zoeken/ etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128673286
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je komt steeds verder, dat zie je toch wel. Vroeger getreiterd, nu geaccepteerd door mensen van de vereniging / fokkers, daarbij vrouwen die ook best met je willen praten.
En langzaamaan zal dat meer en meer worden zolang je er voor open staat en met een positief gevoel en stemming erin stapt.
Ik moet eigenlijk wat garanties hebben. Dat is hetgeen wat ik wil. Ik wil iets van "als je nou gewoon zo en zo doet, dan komt het helemaal goed :) "
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:47:58 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat zal misschien wel zo zijn, maar dat geloof ik niet.

Waar denk jij aan op het moment dat je met mensen praat?
Ben je bezig met hoe je overkomt, wat je zal zeggen, wat iemand van jou zal vinden?

of denk je vooral aan de persoon, hoe hij zich voelt, hoe die in elkaar zit,
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:49:08 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dat je je eenzaam kunt voelen op een meet, begrijp ik. Maar in mijn ogen heb je dat júist als je er met te hoog gespannen verwachtingen heengaat. Die zijn een garantie voor teleurstelling. Daarom vraag ik Comp_Lex waarom hij zijn verwachtingen niet loslaat. Vervolgens zegt hij dat hij zich dan alleen voelt. Dat gevolg snap ik niet.

Het loslaten van verwachtingen betekent voor mij trouwens niet zoiets als 'er het nut/de waarde niet van inzien' maar 'er open ingaan'.
Maar "er open ingaan" betekent toch dat je alles kan verwachten in plaats van niets?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:49:46 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673326
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk wat garanties hebben. Dat is hetgeen wat ik wil. Ik wil iets van "als je nou gewoon zo en zo doet, dan komt het helemaal goed :) "
Maar enkele zaken die hier gezegd worden helpen daarbij. Er is niet 1 manier van 'zo doen' er zijn meerdere manieren. Enkele enkele manieren worden hier besproken.
pi_128673341
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dat je je eenzaam kunt voelen op een meet, begrijp ik. Maar in mijn ogen heb je dat júist als je er met te hoog gespannen verwachtingen heengaat. Die zijn een garantie voor teleurstelling. Daarom vraag ik Comp_Lex waarom hij zijn verwachtingen niet loslaat. Vervolgens zegt hij dat hij zich dan alleen voelt. Dat gevolg snap ik niet.

Het loslaten van verwachtingen betekent voor mij trouwens niet zoiets als 'er het nut/de waarde niet van inzien' maar 'er open ingaan'.
Geen idee hoe dat bij Comp-lex werkt, maar ergens zonder verwachting induiken lukt mij niet. Als ik bijvoorbeeld ergens meepost in een topic ga ik ervan uit dat de mensen daar een bepaald beeld van mij hebben en dat dit in het echt alleen maar zwaar kan gaan tegenvallen. Dat weerhoudt mij ook van meets. Ik heb mezelf een tijd terug opgegeven voor wat meets omdat dat me best geinig leek maar ging er belachelijk tegenop zien. Uiteindelijk met een "what was I thinking?!" :') " mezelf verwijderd van de opgavelijst :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:50:31 #14
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128673345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk wat garanties hebben. Dat is hetgeen wat ik wil. Ik wil iets van "als je nou gewoon zo en zo doet, dan komt het helemaal goed :) "
En die zijn er dus niet.
Relaties of vriendschappen werken niet op die manier.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:51:01 #15
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673362
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ik mijn ex-relaties, mijn huidige relatie en echte vrienden bij na ga, ben ik ze stuk voor stuk bij toeval tegen gekomen. En toen doorgezet..

Ik ben nog nooit ergens heen geweest met het idee, en nu een vriendin zoeken/en nu een vriend zoeken/ etc.
Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:52:34 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673400
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:50 schreef minthy het volgende:

Geen idee hoe dat bij Comp-lex werkt, maar ergens zonder verwachting induiken lukt mij niet. Als ik bijvoorbeeld ergens meepost in een topic ga ik ervan uit dat de mensen daar een bepaald beeld van mij hebben en dat dit in het echt alleen maar zwaar kan gaan tegenvallen. Dat weerhoudt mij ook van meets. Ik heb mezelf een tijd terug opgegeven voor wat meets omdat dat me best geinig leek maar ging er belachelijk tegenop zien. Uiteindelijk met een "what was I thinking?!" :') " mezelf verwijderd van de opgavelijst :D
Zonder verwachtingen is moeilijk. Maar je moet de verwachtingen niet te hoog maken natuurlijk.
En jij moet niet voor anderen gaan denken :P
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:53:01 #17
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673414
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik loop ook niet van de ene relatie naar de andere. Ik ben ook al een hele tijd single. En met mij nog vele miljoenen.
pi_128673420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:46 schreef peleetje het volgende:

[..]

Zelfde als wat Comp_Lex doet...

Voor iemand anders invullen wat diegene over jou denkt.

Mag ik dat ajb zelf bepalen! :9
Klopt. En nee :6 :D

Het is echt verneukeratief, hierdoor zijn er ook maar weinig mensen die ik echt vertrouw en waarop ik durf te leunen als het niet goed gaat.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:54:10 #19
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673445
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waar denk jij aan op het moment dat je met mensen praat?
Ben je bezig met hoe je overkomt, wat je zal zeggen, wat iemand van jou zal vinden?

of denk je vooral aan de persoon, hoe hij zich voelt, hoe die in elkaar zit,
Met beide eigenlijk. Die persoon kan namelijk zich ook slecht voelen over het feit dat ie met mij praat. Ik probeer altijd wel te peilen hoe mensen over mij denken.
Verder doe ik eigenlijk ook heel erg aan toneelspelen. Ik probeer me vrolijk en geïnteresseerd voor te doen. Dat gaat helaas gepaard met bakken met stress.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:54:41 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:53 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik loop ook niet van de ene relatie naar de andere. Ik ben ook al een hele tijd single. En met mij nog vele miljoenen.
Idd. Hier ook eentje die al jaren vrijgezel is ondertussen.
Kreeg gister ook weer te horen dat iemand me leuk genoeg vindt voor de seks, maar meer niet. Dat breekt op een gegeven moment ook wel op.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:54:43 #21
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128673458
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
@Senor_Chang: zeker in slechte periodes ben ik alleen maar bezig met hoe de ander mogelijk over mij denkt, altijd in negatieve zin. Ik beoordeel de ander niet maar vul in wat hij/zij over mij denkt. Lastig om uit te leggen :P
Nee, ik begrijp het goed. Heb het ook ook vaak gehad, al denk ik wel in mindere mate dan jou.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_128673459
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar "er open ingaan" betekent toch dat je alles kan verwachten in plaats van niets?
Ja, alles en niets. :) Je weet niet wat er gaat gebeuren. Dat kan namelijk niet, al is het maar omdat het nog niet gebeurd is. Omdat werkelijk álles kan gebeuren, heeft het geen enkele zin om ook maar iets te verwachten. De kans is enorm dat niet jouw verwachting maar 1 van de triljard andere mogelijkheden werkelijkheid wordt. Surprise!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:55:37 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128673480
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:53 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik loop ook niet van de ene relatie naar de andere. Ik ben ook al een hele tijd single. En met mij nog vele miljoenen.
Ik snap op dit moment ook even vrij weinig van vrouwen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:55:48 #24
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673483
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:50 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En die zijn er dus niet.
Relaties of vriendschappen werken niet op die manier.
Dan komen die angsten weer in beeld en daarom probeer ik dus niks.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:56:21 #25
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128673499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Reis jij van stad naar stad? Loop jij verschillende cafés of andere zaken binnen? Ben jij een open of gesloten persoon? Daar zit het verschil tussen jou en S_E.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_128673501
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:50 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat bij Comp-lex werkt, maar ergens zonder verwachting induiken lukt mij niet. Als ik bijvoorbeeld ergens meepost in een topic ga ik ervan uit dat de mensen daar een bepaald beeld van mij hebben en dat dit in het echt alleen maar zwaar kan gaan tegenvallen. Dat weerhoudt mij ook van meets. Ik heb mezelf een tijd terug opgegeven voor wat meets omdat dat me best geinig leek maar ging er belachelijk tegenop zien. Uiteindelijk met een "what was I thinking?!" :') " mezelf verwijderd van de opgavelijst :D
Je zou enorm veel winst kunnen behalen uit cognitieve gedragstherapie. Je bent geen slaaf van je gedachten!
pi_128673506
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zonder verwachtingen is moeilijk. Maar je moet de verwachtingen niet te hoog maken natuurlijk.
En jij moet niet voor anderen gaan denken :P
Dat klopt en ik ben me daar ook bewust van. Dat voor anderen denken zit zo smerig vast ingesleten, dat gaat nog een hele leuke uitdaging worden om er vanaf te komen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:56:32 #28
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:53 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik loop ook niet van de ene relatie naar de andere. Ik ben ook al een hele tijd single. En met mij nog vele miljoenen.
Maar vast niet 27 jaar lang.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:57:10 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673521
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met beide eigenlijk. Die persoon kan namelijk zich ook slecht voelen over het feit dat ie met mij praat. Ik probeer altijd wel te peilen hoe mensen over mij denken.
Verder doe ik eigenlijk ook heel erg aan toneelspelen. Ik probeer me vrolijk en geïnteresseerd voor te doen. Dat gaat helaas gepaard met bakken met stress.
Oftewel je bent bezig met jezelf, zit vooral te denken hoe anderen over jou denken en hoe je je gedraagt.

Ik kan je vertellen. Het gros van de mensen doet dat ook. Dus die zijn meer met zichzelf bezig dan met echt een mening over de ander te vormen. En er zijn ook genoeg mensen die zo'n zelfde toneelstukje spelen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:57:32 #30
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673527
[/quote]
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd. Hier ook eentje die al jaren vrijgezel is ondertussen.
Kreeg gister ook weer te horen dat iemand me leuk genoeg vindt voor de seks, maar meer niet. Dat breekt op een gegeven moment ook wel op.
Nou je bent in iedergeval 'Leuk genoeg' dat is ook weer iets! Positief bekijken! ^O^
De volgende die je tegenkomt vind je 'Leuk genoeg' voor de rest van zijn leven! (en de seks is dan een bijkomstigheid)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:15 #31
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673543
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, alles en niets. :) Je weet niet wat er gaat gebeuren. Dat kan namelijk niet, al is het maar omdat het nog niet gebeurd is. Omdat werkelijk álles kan gebeuren, heeft het geen enkele zin om ook maar iets te verwachten. De kans is enorm dat niet jouw verwachting maar 1 van de triljard andere mogelijkheden werkelijkheid wordt. Surprise!
Dat bevalt me eigenlijk niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:17 #32
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar vast niet 27 jaar lang.
Nope... deze Opa is 30!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:39 #33
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128673556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar vast niet 27 jaar lang.
Twenty years and counting :Y) Je bent echt lang niet de enige.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:46 #34
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Reis jij van stad naar stad? Loop jij verschillende cafés of andere zaken binnen? Ben jij een open of gesloten persoon? Daar zit het verschil tussen jou en S_E.
Daar heb ik geeneens de tijd voor.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:59:15 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673574
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klopt en ik ben me daar ook bewust van. Dat voor anderen denken zit zo smerig vast ingesleten, dat gaat nog een hele leuke uitdaging worden om er vanaf te komen :P
Nou kijk aan, je bent je er bewust van. Je weet ook dat dat beeld niet altijd klopt ;)
Dus logica vertelt dan dat ondanks dat jij denkt dat iedereen je bv een kutwijf vindt, je het stiekem eigenlijk niet zeker weet of ze dat vinden, je daardoor dingen niet moet laten schieten
pi_128673581
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Je zou enorm veel winst kunnen behalen uit cognitieve gedragstherapie. Je bent geen slaaf van je gedachten!
Dat klopt, ik hoop komende week een uitnodiging te krijgen voor de intake. Daar wacht ik al een poosje op, heb er vanuit m'n werk en opleiding ook goede ervaringen mee :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:59:29 #37
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128673585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar heb ik geeneens de tijd voor.
Gaat het daar om?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:59:55 #38
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673594
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Oftewel je bent bezig met jezelf, zit vooral te denken hoe anderen over jou denken en hoe je je gedraagt.

Ik kan je vertellen. Het gros van de mensen doet dat ook. Dus die zijn meer met zichzelf bezig dan met echt een mening over de ander te vormen. En er zijn ook genoeg mensen die zo'n zelfde toneelstukje spelen.
Maar ik vind de stress helemaal niet fijn.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:00:44 #39
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef peleetje het volgende:

[..]

Nope... deze Opa is 30!
Nee, ik heb het over de duur van single zijn. Ik ben al 27 jaar lang single.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:00:51 #40
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar heb ik geeneens de tijd voor.
Maar... wat doe je allemaal dan?

Geen werk, geen vrienden, je woont bij je vader, je gaat 1x per week uit eten en sporten!
Dan blijft er toch nog genoeg tijd over?
  zondag 7 juli 2013 @ 00:00:53 #41
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128673623
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:55 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik snap op dit moment ook even vrij weinig van vrouwen.
Wat valt er te snappen aan twee tieten en een kut?
pindazakje
  zondag 7 juli 2013 @ 00:01:02 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:57 schreef peleetje het volgende:
Nou je bent in iedergeval 'Leuk genoeg' dat is ook weer iets! Positief bekijken! ^O^
De volgende die je tegenkomt vind je 'Leuk genoeg' voor de rest van zijn leven! (en de seks is dan een bijkomstigheid)
[/quote]
Voor mij 10 anderen waarmee ze seks zouden kunnen hebben op een avond hoor ;)
Dus dat "leuk genoeg" stelt dan weinig voor.

Natuurlijk is dat enigszins ook wel goed voor de ego, dat ontken ik ook niet, maar aan de andere kant ook weer funest voor de ego.
pi_128673659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik loop niet van 1 naar de andere relatie. Het is puur toeval (en dan loop ik er niet voor weg natuurlijk..). Ik ga mits ik me goed voel naar een enorme varieteit van plekken waar de kans dat zoiets gaat gebeuren het grootste is. En doe dat ook nog eens niet in mijn eigen dorp of stad maar heb Europa en eigenlijk ook nog daarbuiten als mijn basis. Ik heb nog steeds vertrouwen dat het ook wel met jou goed gaat komen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:03:08 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik vind de stress helemaal niet fijn.
Natuurlijk niet.
Maar de post ging vooral om dat jij niet geloofde dan mensen meer met zichzelf bezig zijn dan met de ander.
Jij doet dat, en vele anderen doen dat ook.
pi_128673680
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat bevalt me eigenlijk niet.
Dat dacht ik al. ;) Je houdt niet van het niet-weten, he? Je houdt nog liever vast aan de "zekerheid" dat iedereen je uitkotst dan dat je het open laat. Geeft niet, maar misschien is het goed daar eens over na te denken.
pi_128673703
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met beide eigenlijk. Die persoon kan namelijk zich ook slecht voelen over het feit dat ie met mij praat. Ik probeer altijd wel te peilen hoe mensen over mij denken.
Verder doe ik eigenlijk ook heel erg aan toneelspelen. Ik probeer me vrolijk en geïnteresseerd voor te doen. Dat gaat helaas gepaard met bakken met stress.
Wees eens echt jezelf wanneer je op stap gaat. Echt jezelf. Wat gaat er dan gebeuren?

Ik ben vaak genoeg niet vrolijk een tent binnen gekomen met complete desinteresse (wat totaal niet gefaked was..) en kreeg ook dames om me heen daarna.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:05:06 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat bevalt me eigenlijk niet.
Waarom niet?

Dingen bevallen niet altijd, maar het is vaak wel een bak vol waarheid. Hoe hoger de verwachtingen, hoe meer je teleurgesteld kan raken, hoe groter de kans is dat dingen anders zijn dat je hoopte, hoe meer je wordt bevestigd in de negativiteit.

Terwilj als je niets verwacht, zaken ineens veel leuker zijn, je niet teleurgesteld wordt, er minder tot geen negativiteit van komt en je misschien zelfs positief verrast gaat worden.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:05:14 #48
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673726
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nou je bent in iedergeval 'Leuk genoeg' dat is ook weer iets! Positief bekijken! ^O^
De volgende die je tegenkomt vind je 'Leuk genoeg' voor de rest van zijn leven! (en de seks is dan een bijkomstigheid)
Voor mij 10 anderen waarmee ze seks zouden kunnen hebben op een avond hoor ;)
Dus dat "leuk genoeg" stelt dan weinig voor.

Natuurlijk is dat enigszins ook wel goed voor de ego, dat ontken ik ook niet, maar aan de andere kant ook weer funest voor de ego.
[/quote]

Je komt gewoon de verkeerde mannen tegen. Een man die tegen een dame zegt 'je bent leuk genoeg voor seks' die heeft het niet helemaal begrepen. Dus :{w mofo!

Zo'n vent is jou aandacht niet eens waard! Daar spuug je op!
pi_128673748
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar heb ik geeneens de tijd voor.
Tijd maak je. Dat is alleen al gegeven door het feit dat we nu met z'n allen als zolder kamer autisten in ons hokje/bedje/bank/stoel/sofa whatever zitten te fokken terwijl we ook in een kroeg, bioscoop, vliegtuig of wat dan ook hadden kunnen zitten :) :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:06:08 #50
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128673751
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat valt er te snappen aan twee tieten en een kut?
Die dingen snap ik, maar de persoon aan wie ze vast zitten is wat lastiger.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:06:49 #51
103397 minthy
Lief-ish
pi_128673768
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nou kijk aan, je bent je er bewust van. Je weet ook dat dat beeld niet altijd klopt ;)
Dus logica vertelt dan dat ondanks dat jij denkt dat iedereen je bv een kutwijf vindt, je het stiekem eigenlijk niet zeker weet of ze dat vinden, je daardoor dingen niet moet laten schieten
Je hebt helemaal gelijk ook! Het nadeel is dat ik dat soms heus denk en maling heb aan alles en iedereen om me heen maar dan hoeft er maar een klein dingetje verkeerd te gaan op sociaal vlak en ik ben weer terug bij af. Als iemand ergens bijvoorbeeld pissig op reageert dan is het al misse boel. Rationeel gezien weet ik dat het niet nodig is om op de vlucht te slaan naar m'n fort, maar ik doe het wel. Om er vervolgens wekenlang over te piekeren, wat ook compleet nonsens is.

Beter dat die intake eens opschiet :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 00:07:04 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673779
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:05 schreef peleetje het volgende:
Je komt gewoon de verkeerde mannen tegen. Een man die tegen een dame zegt 'je bent leuk genoeg voor seks' die heeft het niet helemaal begrepen. Dus :{w mofo!

Zo'n vent is jou aandacht niet eens waard! Daar spuug je op!
[/quote]
Ja leuk en aardig allemaal, ook enigszins mee eens... maar ik schiet er uiteindelijk natuurlijk geen reet mee op :+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:08:35 #53
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673827
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Twenty years and counting :Y) Je bent echt lang niet de enige.
Toen ik 20 was was het gebrek aan een relatie geen probleem voor mij. Dat was het minste van de problemen die ik had. Het is alleen de laatste tijd een groter probleem voor me geworden, omdat het nu lijkt alsof ik volledig stil sta.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:08:39 #54
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673828
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:06 schreef minthy het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk ook! Het nadeel is dat ik dat soms heus denk en maling heb aan alles en iedereen om me heen maar dan hoeft er maar een klein dingetje verkeerd te gaan op sociaal vlak en ik ben weer terug bij af. Als iemand ergens bijvoorbeeld pissig op reageert dan is het al misse boel. Rationeel gezien weet ik dat het niet nodig is om op de vlucht te slaan naar m'n fort, maar ik doe het wel. Om er vervolgens wekenlang over te piekeren, wat ook compleet nonsens is.

Beter dat die intake eens opschiet :D
Die intake heb je binnenkort, hoop dat het je gaat helpen :Y
Gelukkig heb je al wel het besef wat er 'mis' is en dat het anders kan /moet. Dat is natuurlijk al heel wat. Nu nog de omschakeling naar het doen.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:08:53 #55
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673837
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:07 schreef Cue_ het volgende:

Ja leuk en aardig allemaal, ook enigszins mee eens... maar ik schiet er uiteindelijk natuurlijk geen reet mee op :+
Nee maar goed... met geklets in dit topic schiet niemand iets op!
pi_128673839
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:06 schreef minthy het volgende:

Beter dat die intake eens opschiet :D
Ik moet hier nog 3 week wachten : ( Indigo ftw.

quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom niet?

Dingen bevallen niet altijd, maar het is vaak wel een bak vol waarheid. Hoe hoger de verwachtingen, hoe meer je teleurgesteld kan raken, hoe groter de kans is dat dingen anders zijn dat je hoopte, hoe meer je wordt bevestigd in de negativiteit.

Terwilj als je niets verwacht, zaken ineens veel leuker zijn, je niet teleurgesteld wordt, er minder tot geen negativiteit van komt en je misschien zelfs positief verrast gaat worden.
Dit dus! :) O+

Ik begin zelfs bijna weer zin te krijgen in een tripje :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128673861
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:08 schreef peleetje het volgende:

[..]

Nee maar goed... met geklets in dit topic schiet niemand iets op!
Ik denk dat je je daar serieus nog in zou kunnen vergissen :) :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:09:51 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673864
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:08 schreef peleetje het volgende:

Nee maar goed... met geklets in dit topic schiet niemand iets op!
Maar dan zou het forum en het topic leegbloeden -O-
  zondag 7 juli 2013 @ 00:10:41 #59
103397 minthy
Lief-ish
pi_128673882
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:08 schreef peleetje het volgende:

[..]

Nee maar goed... met geklets in dit topic schiet niemand iets op!
Nou ja, het kan nog wel eens verhelderend werken om je sores hier te delen. Al vaak in een andere richting gaan denken door posts van anderen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 00:10:57 #60
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673891
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:59 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Gaat het daar om?
Ja, het gaat daar om. Ik kan niet zomaar voor de lol een aantal dingen doen, omdat ik gebonden ben aan een aantal zaken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:12:00 #61
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673919
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:00 schreef peleetje het volgende:

[..]

Maar... wat doe je allemaal dan?

Geen werk, geen vrienden, je woont bij je vader, je gaat 1x per week uit eten en sporten!
Dan blijft er toch nog genoeg tijd over?
Daarnaast studeer ik, ben ik een bestuurder bij een vereniging en heb ik een bijbaantje.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:12:37 #62
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128673935
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, het gaat daar om. Ik kan niet zomaar voor de lol een aantal dingen doen, omdat ik gebonden ben aan een aantal zaken.
Nee, daar gaat het niet om. Als jij weinig doet, weinig mensen tegenkomt en je je erg gesloten gedraagt als je al mensen tegenkomt, dan gaat het niet werken. Daar draait het om, niet de bijzaken die je erbij haalt.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 7 juli 2013 @ 00:13:03 #63
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673948
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daarnaast studeer ik, ben ik een bestuurder bij een vereniging en heb ik een bijbaantje.
Dat klinkt dan toch wel als een redelijk sociaal leventje!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:13:28 #64
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673959
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Maar de post ging vooral om dat jij niet geloofde dan mensen meer met zichzelf bezig zijn dan met de ander.
Jij doet dat, en vele anderen doen dat ook.
Bij het praten zelf wel, maar ik ben eigenlijk meer angstig voor de eerste indruk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:14:13 #65
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673983
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan zou het forum en het topic leegbloeden -O-
Owja! ;(
Maar ik weet niet hoe ik jou moet helpen hoor! :9
  zondag 7 juli 2013 @ 00:14:26 #66
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673989
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wees eens echt jezelf wanneer je op stap gaat. Echt jezelf. Wat gaat er dan gebeuren?

Ik ben vaak genoeg niet vrolijk een tent binnen gekomen met complete desinteresse (wat totaal niet gefaked was..) en kreeg ook dames om me heen daarna.
Heel vreemd. Ik word meestal behandeld als lucht als ik mezelf ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:14:34 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673993
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:14 schreef peleetje het volgende:

Owja! ;(
Maar ik weet niet hoe ik jou moet helpen hoor! :9
Dat hoeft ook niet hoor ;)
  zondag 7 juli 2013 @ 00:15:14 #68
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674015
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Nou ja, het kan nog wel eens verhelderend werken om je sores hier te delen. Al vaak in een andere richting gaan denken door posts van anderen :P
We zijn nu al 2 topics aan het kletsen met Comp_Lex en volgens mij helpt hem geen steek verder.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:15:18 #69
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674018
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom niet?

Dingen bevallen niet altijd, maar het is vaak wel een bak vol waarheid. Hoe hoger de verwachtingen, hoe meer je teleurgesteld kan raken, hoe groter de kans is dat dingen anders zijn dat je hoopte, hoe meer je wordt bevestigd in de negativiteit.

Terwilj als je niets verwacht, zaken ineens veel leuker zijn, je niet teleurgesteld wordt, er minder tot geen negativiteit van komt en je misschien zelfs positief verrast gaat worden.
Ik zit zelf met een aantal dingen, zoals het feit dat ik geen vrienden heb. Dat houdt me heel erg bezig.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:16:34 #70
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674055
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tijd maak je. Dat is alleen al gegeven door het feit dat we nu met z'n allen als zolder kamer autisten in ons hokje/bedje/bank/stoel/sofa whatever zitten te fokken terwijl we ook in een kroeg, bioscoop, vliegtuig of wat dan ook hadden kunnen zitten :) :P
Ik kan wel tijd maken, maar het is heel weinig tijd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:16:44 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674058
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit zelf met een aantal dingen, zoals het feit dat ik geen vrienden heb. Dat houdt me heel erg bezig.
En we geven je hier allemaal tips en denkwijzes mee om daar evt verandering in te brengen. Maar je doet ze allemaal af met "daar geloof ik niet in omdat ik het niet gezien heb dat het werkt"
Maar wij hebben wel gezien dat het werkt.. daarop kan je ook proberen te vertrouwen en het voordeel van de twijfel geven dat het wel eens waar zou kunnen zijn.
En dat het je echt zou kunnen helpen.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:16:53 #72
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674063
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet hoor ;)
*O*

*zweet van voorhoofd veegt*

Maar je mag natuurlijk altijd je sorres hier vertellen hoor! Ik geef graag advies!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:17:17 #73
103397 minthy
Lief-ish
pi_128674074
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:15 schreef peleetje het volgende:

[..]

We zijn nu al 2 topics aan het kletsen met Comp_Lex en volgens mij helpt hem geen steek verder.
Ik had het dan ook heerlijk egoïstisch over mezelf :7
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 00:17:19 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674076
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan wel tijd maken, maar het is heel weinig tijd.
Eerder sprak je over dat je wekelijks zou willen afspreken met vrienden. Hoe wil je dat dan gaan doen?
  zondag 7 juli 2013 @ 00:19:04 #75
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674128
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:12 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het niet om. Als jij weinig doet, weinig mensen tegenkomt en je je erg gesloten gedraagt als je al mensen tegenkomt, dan gaat het niet werken. Daar draait het om, niet de bijzaken die je erbij haalt.
Fout. Ik doe heel veel.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:19:28 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674136
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef peleetje het volgende:
*O*

*zweet van voorhoofd veegt*

Maar je mag natuurlijk altijd je sorres hier vertellen hoor! Ik geef graag advies!
Ben hier gekomen omdat ik binnenkort m'n intake heb bij een psych op de depressieafdeling. En kan hier af en toe mooi m'n sores kwijt.
Nieuwe adviezen verwacht ik niet echt te krijgen eerlijk gezegd. Het meeste (hoe zelfvoldaan het ook klinkt) heb ik zelf allemaal wel bedacht.

Owja en ik ben hier om s_e af en toe een schop naar de realiteit te geven :+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:20:16 #77
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674161
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:13 schreef peleetje het volgende:

[..]

Dat klinkt dan toch wel als een redelijk sociaal leventje!
En toch komen er geen positieve resultaten daaruit voort. Ik ben heel erg benieuwd waarom dat zo is.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:20:42 #78
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128674175
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:19 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Fout. Ik doe heel veel.
Dan ben je dus te gesloten en wantrouwend naar anderen toe. :Y
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 7 juli 2013 @ 00:23:07 #79
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674241
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En we geven je hier allemaal tips en denkwijzes mee om daar evt verandering in te brengen. Maar je doet ze allemaal af met "daar geloof ik niet in omdat ik het niet gezien heb dat het werkt"
Maar wij hebben wel gezien dat het werkt.. daarop kan je ook proberen te vertrouwen en het voordeel van de twijfel geven dat het wel eens waar zou kunnen zijn.
En dat het je echt zou kunnen helpen.
Maar ik ben niet jullie. Ik heb ook bepaalde zaken gezien. Zaken die eigenlijk helemaal niet zouden moet werken. Hele duistere zaken eigenlijk. Dat kan ik niet zomaar even veranderen in iets positiefs of zelfs "een voordeel van de twijfel".
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:23:58 #80
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674268
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En toch komen er geen positieve resultaten daaruit voort. Ik ben heel erg benieuwd waarom dat zo is.
Dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Mits je echt oprecht en eerlijk naar jezelf durft te kijken.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:24:05 #81
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674273
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Eerder sprak je over dat je wekelijks zou willen afspreken met vrienden. Hoe wil je dat dan gaan doen?
Dat is heel simpel. Gewoon iets regelen voor op de zaterdagavond. Dan heb ik wel wat tijd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:25:49 #82
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674321
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dan ben je dus te gesloten en wantrouwend naar anderen toe. :Y
Maar ik ben van nature al heel introvert, stil en teruggetrokken. Ik kan wel gaan toneelspelen. Dat kan ik wel en ik ben daar heel goed in, maar dat breekt me volledig op.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:26:08 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674330
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik ben niet jullie. Ik heb ook bepaalde zaken gezien. Zaken die eigenlijk helemaal niet zouden moet werken. Hele duistere zaken eigenlijk. Dat kan ik niet zomaar even veranderen in iets positiefs of zelfs "een voordeel van de twijfel".
Klopt en dat gaat ook niet zomaar eventjes.
We proberen je hier wat inzichten te geven, maar ik krijg niet het idee dat je er ook maar iets mee wil doen. Terwijl we het beste met je voor hebben en niet tegen je liegen.

En als je doorgaat zoals je doet, dan blijf je stilstaan en dat wil je ook niet geef je aan.
Ik zeg niet dat het makkelijk is of dat je in 1 dag het licht gaat zien. Het lijkt er enkel op dat je er ook niet voor open staat.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:26:34 #84
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674339
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik ben niet jullie. Ik heb ook bepaalde zaken gezien. Zaken die eigenlijk helemaal niet zouden moet werken. Hele duistere zaken eigenlijk. Dat kan ik niet zomaar even veranderen in iets positiefs of zelfs "een voordeel van de twijfel".
Sja...
Wij kunnen jou nog 100 pagina's van allerlei tips/adviesjes/visies/tricks/weetjes/feitjes, gaan voorzien.

Zolang jij niet veranderd en mensen om je heen niet het voordeel van de twijfel kunt geven is het een 'never ending story'.
pi_128674351
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben hier gekomen omdat ik binnenkort m'n intake heb bij een psych op de depressieafdeling. En kan hier af en toe mooi m'n sores kwijt.
Nieuwe adviezen verwacht ik niet echt te krijgen eerlijk gezegd. Het meeste (hoe zelfvoldaan het ook klinkt) heb ik zelf allemaal wel bedacht.

Owja en ik ben hier om s_e af en toe een schop naar de realiteit te geven :+
Yess. Zo maar even pilletje innemen en dan kunnen we over een uurtje pitten. In de hoop dat ik die mail in die tussentijd wanneer mijn angst wat naar beneden gaat misschien toch nog ga openen!

Ik geef eerlijk toe dat de schoppen die ik hier soms krijg mij persoonlijk wel verder helpen. Het zijn van die momenten dat irrationele angst overneemt en je even niet het besef hebt van hoe je rationeel de zaken ook alweer op orde hebt. Een schop hier en daar en dan merk ik ook wel dat ik weer vluchtig (enigszins) de oude ben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128674359
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:15 schreef peleetje het volgende:

[..]

We zijn nu al 2 topics aan het kletsen met Comp_Lex en volgens mij helpt hem geen steek verder.
Dat komt omdat hij niks met alle adviezen wil doen...
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 00:27:57 #87
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674376
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik ben van nature al heel introvert, stil en teruggetrokken. Ik kan wel gaan toneelspelen. Dat kan ik wel en ik ben daar heel goed in, maar dat breekt me volledig op.
Misschien moet je bij een toneel vereniging!

Geen grapje! maar daar leer je uit je schulp te kruipen op speelse manier. Lijkt me wel wat voor jou!
En wie weet zit er een Ruger Hauer in je!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:29:35 #88
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674411
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt en dat gaat ook niet zomaar eventjes.
We proberen je hier wat inzichten te geven, maar ik krijg niet het idee dat je er ook maar iets mee wil doen. Terwijl we het beste met je voor hebben en niet tegen je liegen.

En als je doorgaat zoals je doet, dan blijf je stilstaan en dat wil je ook niet geef je aan.
Ik zeg niet dat het makkelijk is of dat je in 1 dag het licht gaat zien. Het lijkt er enkel op dat je er ook niet voor open staat.
Ik sta er wel voor open, maar ik geloof niet dat het voor mij allemaal gaat werken. Ik moet een signaal zien dat ik wel degelijk bepaalde zaken kan doen zonder dat ik me slecht hoef te voelen. Ik wil wel volledig mezelf zijn en me positiever opstellen, maar door angsten lukt me dat gewoon niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:33:01 #89
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674504
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:27 schreef peleetje het volgende:

[..]

Misschien moet je bij een toneel vereniging!

Geen grapje! maar daar leer je uit je schulp te kruipen op speelse manier. Lijkt me wel wat voor jou!
En wie weet zit er een Ruger Hauer in je!
Dank je voor je tip, maar ik kan al toneelspelen dus dat is niet nodig :)
Het probleem is dat je van een introvert geen extravert kan maken. Ik kan me wel iets extravert gaan gedragen, maar dat gaat dus gepaard met een hoop stress.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:36:38 #90
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674603
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dank je voor je tip, maar ik kan al toneelspelen dus dat is niet nodig :)
Het probleem is dat je van een introvert geen extravert kan maken. Ik kan me wel iets extravert gaan gedragen, maar dat gaat dus gepaard met een hoop stress.
Juist goed... heb je een streepie voor op de rest van de groep.

Je hoeft ook niet meteen extreem extravert te worden. Maar op toneel lessen leer je uit je schulp te kruipen,contact te leggen met mensen, je grenzen te verleggen en allemaal op een hele veilige, respectvolle en leuke manier. En wie weet ontmoet je daar de vrouw van je dromen.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:38:12 #91
103397 minthy
Lief-ish
pi_128674646
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dank je voor je tip, maar ik kan al toneelspelen dus dat is niet nodig :)
Het probleem is dat je van een introvert geen extravert kan maken.
Daar maak je een denkfoutje, dat kan wel degelijk :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 00:41:26 #92
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674750
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:36 schreef peleetje het volgende:

[..]

Juist goed... heb je een streepie voor op de rest van de groep.

Je hoeft ook niet meteen extreem extravert te worden. Maar op toneel lessen leer je uit je schulp te kruipen,contact te leggen met mensen, je grenzen te verleggen en allemaal op een hele veilige, respectvolle en leuke manier. En wie weet ontmoet je daar de vrouw van je dromen.
Dat is iets waar ze met mij aan willen werken bij het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:44:42 #93
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674826
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar maak je een denkfoutje, dat kan wel degelijk :P
Je kan het voor korte tijd faken. Dat is wat ik altijd probeer te doen, maar ik zal nooit een echte extravert worden. Ik voel me nog altijd het meest relaxen wanneer ik alleen ben. Introvertie vs Extravertie heeft trouwens niks te maken met het wel of niet mogen van mensen, verlegenheid, etc ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 00:47:19 #94
103397 minthy
Lief-ish
pi_128674880
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je kan het voor korte tijd faken. Dat is wat ik altijd probeer te doen, maar ik zal nooit een echte extravert worden. Ik voel me nog altijd het meest relaxen wanneer ik alleen ben. Introvertie vs Extravertie heeft trouwens niks te maken met het wel of niet mogen van mensen, verlegenheid, etc ;)
Ik ben jarenlang zo introvert als de pest geweest maar daarvan is nu geen sprake meer. Levend bewijs :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 00:48:54 #95
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674917
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben jarenlang zo introvert als de pest geweest maar daarvan is nu geen sprake meer. Levend bewijs :+
Krijg je extra energie als je praat met een grote groep mensen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128674930
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben jarenlang zo introvert als de pest geweest maar daarvan is nu geen sprake meer. Levend bewijs :+
ik was jaren onwijs extravert, en dat ik een beetje geminderd.

leven is niet zwart-wit! het is een fucking kleurdoos!!!
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 00:56:02 #97
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675044
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Krijg je extra energie als je praat met een grote groep mensen?
Vaak wel. Ik durfde bijvoorbeeld nooit te presenteren of voor een groep te staan, gek genoeg heb ik daarmee geen moeite meer. Gisteren nog bij een vriendin op de koffie geweest, dat ontaardde in een avond/halve nacht kletsen met alle buren daar. Daar haal ik tegenwoordig juist veel positiviteit uit omdat ik dat als iets gezelligs ervaar, ook al kende ik meer dan de helft niet.

Ik weet dat dit tegenstrijdig over kan komen tov andere berichten die ik hier post. Het verschil is dat ik me had ingesteld op een avondje bijkletsen met m'n vriendin en dat de rest er spontaan bij kwam hangen. Dat was ongepland en daardoor heb ik er niet van tevoren over nagedacht en ga je mee in de sfeer/stemming.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 00:56:44 #98
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675062
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik was jaren onwijs extravert, en dat ik een beetje geminderd.

leven is niet zwart-wit! het is een fucking kleurdoos!!!
Een toverbal _O_
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128675147
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Vaak wel. Ik durfde bijvoorbeeld nooit te presenteren of voor een groep te staan, gek genoeg heb ik daarmee geen moeite meer. Gisteren nog bij een vriendin op de koffie geweest, dat ontaardde in een avond/halve nacht kletsen met alle buren daar. Daar haal ik tegenwoordig juist veel positiviteit uit omdat ik dat als iets gezelligs ervaar, ook al kende ik meer dan de helft niet.

Ik weet dat dit tegenstrijdig over kan komen tov andere berichten die ik hier post. Het verschil is dat ik me had ingesteld op een avondje bijkletsen met m'n vriendin en dat de rest er spontaan bij kwam hangen. Dat was ongepland en daardoor heb ik er niet van tevoren over nagedacht en ga je mee in de sfeer/stemming.
Ik herken wel wat in die extraverte methode van je. Je verwacht weinig, andere mensen komen over de vloer en je lult honderd uit en gaat met een 'relatief' voldaan gevoel je nest in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 01:04:30 #100
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675209
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik herken wel wat in die extraverte methode van je. Je verwacht weinig, andere mensen komen over de vloer en je lult honderd uit en gaat met een 'relatief' voldaan gevoel je nest in.
Heel voldaan zelfs, het is al vrij lang geleden dat ik zo'n toffe avond heb gehad :P
Daarbij zijn er afspraken gemaakt om binnenkort met een clubje de stad in te gaan, het leverde ook nog meer leuks op dus!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 01:07:14 #101
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128675263
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Heel voldaan zelfs, het is al vrij lang geleden dat ik zo'n toffe avond heb gehad :P
Daarbij zijn er afspraken gemaakt om binnenkort met een clubje de stad in te gaan, het leverde ook nog meer leuks op dus!
Wel weer oppassen dat je je niet overal verantwoordelijk voor gaat voelen (dat anderen het ook naar hun zin hebben) en dat je toch ook niet die 'ene high' op zoekt tijdens dat avondje weg. Kan dan nog zo leuk zijn, je komt dan misschien toch niet diezelfde avond met een kut gevoel thuis, maar misschien de dag er op :P. Heb het idee dat jij je soms best verantwoordelijk voelt voor anderen terwijl je juist overal afstand van wil houden. Volgens mij levert dat op een gegeven moment ook gewoon een burn out op :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 01:20:35 #102
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675475
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel weer oppassen dat je je niet overal verantwoordelijk voor gaat voelen (dat anderen het ook naar hun zin hebben) en dat je toch ook niet die 'ene high' op zoekt tijdens dat avondje weg. Kan dan nog zo leuk zijn, je komt dan misschien toch niet diezelfde avond met een kut gevoel thuis, maar misschien de dag er op :P. Heb het idee dat jij je soms best verantwoordelijk voelt voor anderen terwijl je juist overal afstand van wil houden. Volgens mij levert dat op een gegeven moment ook gewoon een burn out op :P
Ook dat was inderdaad mede de oorzaak van m'n burnout :P
Zulke avonden heb ik vaker meegemaakt, kan ik oprecht van genieten. Muziek, sfeer, geouwehoer, heerlijk! Dan laat ik echt alles los, zonder probleem.

Ik voel me inderdaad vaak oververantwoordelijk voor alles. Werk, school, privé, alle vlakken. Dat zou ook best wat minder kunnen :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 7 juli 2013 @ 01:39:38 #103
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128675742
Verdomme ik ben echt een schijterd ik durf die mail van me niet te openen.. :r Trillen, angst. Zit al aan de propranol en slaappilletje om mij daarin rustiger te houden maar het werkt voor geen sodemieter :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128675805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:53 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoe kun je nou je eigen probleem zijn?
Hoe kan een ander dat? ;)

Een mens doet het zelf door zijn verleden naar heden te brengen en daardoor zijn toekomst te laten bepalen.
  zondag 7 juli 2013 @ 01:45:50 #105
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128675816
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe kan een ander dat? ;)

Een mens doet het zelf door zijn verleden naar heden te brengen en daardoor zijn toekomst te laten bepalen.
Jij komt als geroepen. Mediteren is wat ik moet doen. Laptop uit, rust vinden, en wie weet open ik die mail van mijn ex morgen wel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128675990
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij komt als geroepen. Mediteren is wat ik moet doen. Laptop uit, rust vinden, en wie weet open ik die mail van mijn ex morgen wel.
Of gewoon deleten en niet meer druk om maken. Of lezen en niet meer druk om maken. ;)

Ik ga lekker slapen. Luisterend naar het ritme van mijn adem wegzakken in stille rust... :z
  zondag 7 juli 2013 @ 07:33:54 #107
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128677503
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe kan een ander dat? ;)

Een mens doet het zelf door zijn verleden naar heden te brengen en daardoor zijn toekomst te laten bepalen.
Maar wat is jouw verleden dan als je een probleem met jezelf hebt wat niet veroorzaakt wordt door externe factoren?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128677591
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:33 schreef Comp_Lex het volgende:
Maar wat is jouw verleden dan als je een probleem met jezelf hebt wat niet veroorzaakt wordt door externe factoren?
Negativiteit houd je zelf in stand door in negatieve opvattingen te geloven, dat komt niet door 'het verleden' maar door de conclusies die je daarover trekt en aan hangt.

Jouw posts klinken allemaal als "ja maar hier en daarom is het klote" terwijl dat "hier en daarom" dingen zijn die je zelf voedt door er aan vast te houden en op die manier je ellende te creeeren.

Dingen buiten je de schuld geven is alleen iets waar je 'behoefte' aan hebt als je je veilig voelt in die slachtofferrol want dan geef je jezelf de ruimte om op te mogen geven, dat is op zich een begrijpelijk iets maar je verpest er wel zelf je leven mee.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 08:46:51 #109
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128677778
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:08 schreef Canillas het volgende:

[..]

Negativiteit houd je zelf in stand door in negatieve opvattingen te geloven, dat komt niet door 'het verleden' maar door de conclusies die je daarover trekt en aan hangt.

Jouw posts klinken allemaal als "ja maar hier en daarom is het klote" terwijl dat "hier en daarom" dingen zijn die je zelf voedt door er aan vast te houden en op die manier je ellende te creeeren.

Dingen buiten je de schuld geven is alleen iets waar je 'behoefte' aan hebt als je je veilig voelt in die slachtofferrol want dan geef je jezelf de ruimte om op te mogen geven, dat is op zich een begrijpelijk iets maar je verpest er wel zelf je leven mee.
Het boeit niet om anderen de schuld te geven. Ik doe dat toevallig wel, maar dat is niet de reden waarom ik nu niet goed kan functioneren.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128677981
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Het boeit niet om anderen de schuld te geven. Ik doe dat toevallig wel, maar dat is niet de reden waarom ik nu niet goed kan functioneren.
Zolang je anderen de schuld geeft neem je geen verantwoordelijkheid voor jezelf en echt volledig en goed functioneren kan pas wanneer je volledige verantwoordelijkheid voor jezelf neemt.

Simpel gezegd, je creëert nu je eigen ellende en dat is een mooi gegeven want als je het zelf creëert kan je ook leren je eigen gelukt creëren, net zo krachtig als je nu met je negativiteit doet.

Probleem bij jou zou dan om te beginnen zijn dat je jezelf in je hoofd ziet als een ongelukkig iemand, dat beeld met allerlei redenen/excuses bevestigd en gelooft dat dat is wie je bent.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:52:36 #111
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128678302
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:17 schreef Canillas het volgende:

[..]

Zolang je anderen de schuld geeft neem je geen verantwoordelijkheid voor jezelf en echt volledig en goed functioneren kan pas wanneer je volledige verantwoordelijkheid voor jezelf neemt.

Simpel gezegd, je creëert nu je eigen ellende en dat is een mooi gegeven want als je het zelf creëert kan je ook leren je eigen gelukt creëren, net zo krachtig als je nu met je negativiteit doet.

Probleem bij jou zou dan om te beginnen zijn dat je jezelf in je hoofd ziet als een ongelukkig iemand, dat beeld met allerlei redenen/excuses bevestigd en gelooft dat dat is wie je bent.
Ik heb ook niet het idee dat ik de ruimte krijg om iemand anders te zijn.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128678355
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:52 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat ik de ruimte krijg om iemand anders te zijn.
Je krijgt die ruimte van jezelf niet door alle negatieve dingen waar je in gelooft. Ruimte moet je jezelf leren geven, van wie wil je die ruimte anders krijgen? Niks of niemand buiten jou kan iets voor jou oplossen. Er is maar 1 ding wat je kan beperken en dat is geloven in beperkende dingen over jezelf en daar naar leven.

Als je zo doorgaat als je nu doet, hoe verwacht je dan dat je toekomst er uit gaat zien?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 10:10:03 #113
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128678505
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:58 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je krijgt die ruimte van jezelf niet door alle negatieve dingen waar je in gelooft. Ruimte moet je jezelf leren geven, van wie wil je die ruimte anders krijgen? Niks of niemand buiten jou kan iets voor jou oplossen. Er is maar 1 ding wat je kan beperken en dat is geloven in beperkende dingen over jezelf en daar naar leven.

Als je zo doorgaat als je nu doet, hoe verwacht je dan dat je toekomst er uit gaat zien?
Van anderen.

In de nabije toekomst verwacht ik adequate hulp te krijgen voor mijn problemen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128678613
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Van anderen.

In de nabije toekomst verwacht ik adequate hulp te krijgen voor mijn problemen.
Hoe kan je dat van anderen krijgen? Het is jouw innerlijk, anderen staan buiten dat. Hulp die je kan krijgen is hulp om te leren jezelf te helpen, zoals het hoort, maar dan moet je het wel voor jezelf doen uiteindelijk.

Je klinkt een beetje van ''anderen hebben dit veroorzaakt dus anderen lossen het ook maar op'' en hoop dat je ergens inziet dat het zo niet werkt.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128678895
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar wat is jouw verleden dan als je een probleem met jezelf hebt wat niet veroorzaakt wordt door externe factoren?
Vraag je waardoor ik leed?
  zondag 7 juli 2013 @ 10:49:47 #116
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128679076
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe kan je dat van anderen krijgen? Het is jouw innerlijk, anderen staan buiten dat. Hulp die je kan krijgen is hulp om te leren jezelf te helpen, zoals het hoort, maar dan moet je het wel voor jezelf doen uiteindelijk.

Je klinkt een beetje van ''anderen hebben dit veroorzaakt dus anderen lossen het ook maar op'' en hoop dat je ergens inziet dat het zo niet werkt.
Nee, anderen staan er niet buiten. Sterker nog, anderen hebben er invloed op en vroeger hebben ze hard hun best gedaan om mijn innerlijk kapot te maken. Ze hebben het voor elkaar gekregen.
"Anderen moeten het oplossen" gaat waarschijnlijk te ver. Ik wil in ieder geval eerst het idee krijgen dat ik wel welkom ben in deze wereld. Ik wil normaal functioneren.
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Vraag je waardoor ik leed?
Dat is een betere vraag :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 10:50:53 #117
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128679091
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Vraag je waardoor ik leed?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) What's your story in een notendop? Het enige wat ik tot dusverre heb meegekregen is dat je een borderline zusje had?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128679392
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:49 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, anderen staan er niet buiten. Sterker nog, anderen hebben er invloed op en vroeger hebben ze hard hun best gedaan om mijn innerlijk kapot te maken. Ze hebben het voor elkaar gekregen.
Nee want je innerlijk is er nog, het zit verstopt achter alle negativiteit die je met je mee draagt maar het is er nog wel en dat zal ook altijd zo zijn.
quote:
"Anderen moeten het oplossen" gaat waarschijnlijk te ver. Ik wil in ieder geval eerst het idee krijgen dat ik wel welkom ben in deze wereld. Ik wil normaal functioneren.
Je voelt je welkom in de wereld wanneer jij vind dat je er mag zijn, en die overtuiging is compleet innerlijk en los van alles en iedereen en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 11:16:15 #119
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128679486
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:08 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee want je innerlijk is er nog, het zit verstopt achter alle negativiteit die je met je mee draagt maar het is er nog wel en dat zal ook altijd zo zijn.
Ik heb niet gezegd dat het er niet is. Ik heb gezegd dat het niet in orde is.
quote:
Je voelt je welkom in de wereld wanneer jij vind dat je er mag zijn, en die overtuiging is compleet innerlijk en los van alles en iedereen en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128679568
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat het er niet is. Ik heb gezegd dat het niet in orde is.

[..]

Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
Dit is zo een bullshit Lex. Veruit de meeste mensen vinden helemaal niet dat je er niet mag zijn. Jouw probleem is dat jij de mening van anderen zelf ( negatief ) in aan het vullen bent. Ik heb je nu 2 keer ontmoet en ik vind dat je er mag zijn!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 7 juli 2013 @ 11:20:29 #121
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128679571
Sja sommige mensen zullen het nooit begrijpen! daar kun je 1000 topics mee vol lullen maar dat schiet geen centimeter op.
pi_128679719
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het er niet is. Ik heb gezegd dat het niet in orde is.
Je haalt nu je opgebouwde negativiteit door de war met je innerlijk.
quote:
Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
Als je werkelijk vind dat jij er mag zijn heb je met de mensen die dat niet vinden geen moeite, dat is iets van hen, heeft niks met jou te maken. Daarnaast zeg je dat je vind dat je er mag zijn maar gezien je posts is dat wel anders, vooral omdat je constant ''de anderen'' (het beeld wat je daar van hebt wat alleen in je hoofd bestaat ingevuld door je innerlijke negativiteit) erbij haalt om jezelf omlaag te halen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 11:28:54 #123
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128679750
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:20 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dit is zo een bullshit Lex. Veruit de meeste mensen vinden helemaal niet dat je er niet mag zijn. Jouw probleem is dat jij de mening van anderen zelf ( negatief ) in aan het vullen bent. Ik heb je nu 2 keer ontmoet en ik vind dat je er mag zijn!
Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128679807
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat het er niet is. Ik heb gezegd dat het niet in orde is.

[..]

Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
jij vult in wat anderen mensen denken, je bent mensen tegen gekomen waar je niet mee overweg kan, dat betekent niet dat zij vinden dat je er niet mag zijn! er is in dit topic al 400 keer gezegd dat je er mag zijn maar zolang JIJ dat niet vind heeft het geen enkele zin!

je kunt niet met iedereen overweg, ook ik heb mensen die ik liever niet in MIJN leven heb, maar dat betekent niet dat die mensen geen bestaansrecht hebben... en er zijn ook zat mensen die mij liever zien gaan dan komen, prima! geef elkaar de ruimte!!

ik ben trouwens wel benieuwd wat jouw behandelaars hier over zeggen!
S. 2014
J. 2016
pi_128679852
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
Wat je er nu in ziet is een afspiegeling van hoe je jezelf ziet, als je het anders wil zien moet je met jezelf aan de slag en niet doen alsof ''de ander'' verantwoordelijk is voor jou,

Hoe jij over je innerlijk denkt is niet je innerlijk, begrijp je dat? Het zijn 2 compleet verschillende dingen; innerlijk aan de ene kant, hoe je daarover denkt aan de andere. Je innerlijk is altijd perfect want dat is gewoon zoals is het is, hoe je erover denkt staat niet vast en daar moet je zelf mee aan de slag wil je het beter hebben.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128679893
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
Waarom moet iedereen jou aardig vinden?! WAAROM??
als dat jouw streven is, of je wens kan ik je nu alvast vertellen dat dit niet gaat gebeuren!!
S. 2014
J. 2016
pi_128679929
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
Wil je dat iedereen jou aardig vind zodat je nooit geconfronteerd wordt met hoe negatief je over jezelf bent?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128679930
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
Ja en? Spreek je de mensen van je basisschool en oude sportclub nog wekelijks? Zijn ze nu nog aanwezig in je leven? Nee? So who cares! Ik weet met zekerheid te zeggen dat er minimaal 100 mensen zijn die mij niet mogen en een stuk of 20 die een hekel aan me hebben. Richt je aandacht op de mensen die je nu in je leven hebt en die je in je leven wilt hebben. Je kan het verleden niet veranderen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 7 juli 2013 @ 11:35:59 #129
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128679954
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:27 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je haalt nu je opgebouwde negativiteit door de war met je innerlijk.
Nee dat haal ik niet door de war.
quote:
Als je werkelijk vind dat jij er mag zijn heb je met de mensen die dat niet vinden geen moeite, dat is iets van hen, heeft niks met jou te maken. Daarnaast zeg je dat je vind dat je er mag zijn maar gezien je posts is dat wel anders, vooral omdat je constant ''de anderen'' (het beeld wat je daar van hebt wat alleen in je hoofd bestaat ingevuld door je innerlijke negativiteit) erbij haalt om jezelf omlaag te halen.
Je begrijpt het niet. Tot aan 2012 mocht 99,9% van de mensen mij niet. Er is geen sprake van "sommige mensen mogen je niet en daar moet je niets van aantrekken". Als het "sommige mensen" waren, dan had ik niet in dit topic gepost. Dan leefde ik in mijn persoonlijke paradijs.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128679976
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Je begrijpt het niet. Tot aan 2012 mocht 99,9% van de mensen mij niet. Er is geen sprake van "sommige mensen mogen je niet en daar moet je niets van aantrekken". Als het "sommige mensen" waren, dan had ik niet in dit topic gepost. Dan leefde ik in mijn persoonlijke paradijs.
Dus wat anderen van jou vinden bepaald of jij in een paradijs leeft of niet?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 11:36:45 #131
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128679978
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
En die 1000 mensen zijn grotendeels mensen van VROEGER!
Je leeft NU en er zijn nu wel mensen die jou aardig vinden.

Je bent zelf de enige die iets kan veranderen, dat kunnen die mensen van vroeger niet meer doen. En de mensen van nu kunnen ook niet jouw pijn van vroeger wegnemen. Die pijn moet je een plekje zien te geven en dan keihard verder gaan met nu leven.

Echt hoor, fuck die lui van vroeger. Laat ze lekker zien dat ze niet je hele leven kunnen verpesten.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 11:37:05 #132
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128679989
:O
  zondag 7 juli 2013 @ 11:40:54 #133
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680080
Dus als ik het goed begrijp heb je in een jaar tijd een flink aantal mensen leren kennen die jou mogen? Ik vind dat eigenlijk wel goed van je. Begin eens met daar trots op te zijn, op de stappen die je al hebt genomen en de resultaten. En ja, je wilt het nog beter, dat snap ik, maar kijk dan eens wat je in een jaartje voor elkaar hebt gekregen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 11:41:19 #134
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680089
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

jij vult in wat anderen mensen denken, je bent mensen tegen gekomen waar je niet mee overweg kan, dat betekent niet dat zij vinden dat je er niet mag zijn! er is in dit topic al 400 keer gezegd dat je er mag zijn maar zolang JIJ dat niet vind heeft het geen enkele zin!
"Niet mee overweg kunnen" is de understatement van de eeuw :D
Over het laatste: Klopt, voortaan moet iedereen het gewoon achterwege laten, want dat zeggen heeft bij mij inderdaad geen zin. Dat geef ik toe.
quote:
je kunt niet met iedereen overweg, ook ik heb mensen die ik liever niet in MIJN leven heb, maar dat betekent niet dat die mensen geen bestaansrecht hebben... en er zijn ook zat mensen die mij liever zien gaan dan komen, prima! geef elkaar de ruimte!!
Ach, als het nou de helft was, dan kon er wel mee leven. Helaas is dat niet zo.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:42:46 #135
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128680119
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:37 schreef peleetje het volgende:
:O
Gewoon door blijven gaan met hameren. Moet gezegd worden dat comp_lex wel psychologische hulp zoekt :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 11:43:12 #136
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128680125
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

"Niet mee overweg kunnen" is de understatement van de eeuw :D
Over het laatste: Klopt, voortaan moet iedereen het gewoon achterwege laten, want dat zeggen heeft bij mij inderdaad geen zin. Dat geef ik toe.

[..]

Ach, als het nou de helft was, dan kon er wel mee leven. Helaas is dat niet zo.
Wat is eigenlijk de reden dat in dit topic post?
De tips en tricks die wij geven lijken je weinig te doen.
  zondag 7 juli 2013 @ 11:47:01 #137
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680223
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wat je er nu in ziet is een afspiegeling van hoe je jezelf ziet, als je het anders wil zien moet je met jezelf aan de slag en niet doen alsof ''de ander'' verantwoordelijk is voor jou,
Wat anderen sowieso moeten doen is mij de ruimte geven om me te laten zijn wie ik ben. Veel mensen hebben het vertikt om die ruimte aan mij te geven. Ze maakten me liever kapot, ook al deden ze dat niet bewust.
quote:
Hoe jij over je innerlijk denkt is niet je innerlijk, begrijp je dat? Het zijn 2 compleet verschillende dingen; innerlijk aan de ene kant, hoe je daarover denkt aan de andere. Je innerlijk is altijd perfect want dat is gewoon zoals is het is, hoe je erover denkt staat niet vast en daar moet je zelf mee aan de slag wil je het beter hebben.
Ik ben er al mee bezig. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:48:18 #138
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680258
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Waarom moet iedereen jou aardig vinden?! WAAROM??
als dat jouw streven is, of je wens kan ik je nu alvast vertellen dat dit niet gaat gebeuren!!
Niet iedereen toch?!?! Dat zeg ik toch helemaal niet?!?! Ga nou eens begrijpend lezen of kap met posten!!!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:48:55 #139
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680273
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wil je dat iedereen jou aardig vind zodat je nooit geconfronteerd wordt met hoe negatief je over jezelf bent?
Nee, niet iedereen hoeft me aardig te vinden. Dat eis ik helemáál niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128680278
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:37 schreef peleetje het volgende:
:O
+1

how are you
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 11:50:05 #141
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680303
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ja en? Spreek je de mensen van je basisschool en oude sportclub nog wekelijks? Zijn ze nu nog aanwezig in je leven? Nee? So who cares! Ik weet met zekerheid te zeggen dat er minimaal 100 mensen zijn die mij niet mogen en een stuk of 20 die een hekel aan me hebben. Richt je aandacht op de mensen die je nu in je leven hebt en die je in je leven wilt hebben. Je kan het verleden niet veranderen.
Ik heb geen vrienden waar ik wekelijks mee kan spreken. Dat is het probleem.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:50:33 #142
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128680313
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Niet iedereen toch?!?! Dat zeg ik toch helemaal niet?!?! Ga nou eens begrijpend lezen of kap met posten!!!
Nou, nou!
Wij proberen je allemaal te begrijpen en je van advies te voorzien. Beetje respect kan dan geen kwaad!
pi_128680337
Beetje respect voor je zelf dat je moet begrijpen dat anderen je willen helpen omdat je het waard bent.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  zondag 7 juli 2013 @ 11:51:52 #144
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680349
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:36 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dus wat anderen van jou vinden bepaald of jij in een paradijs leeft of niet?
Nee het gaat niet om wat anderen van me denken. Het gaat om het aantal mensen dat negatief over mij denkt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:53:14 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680387
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gewoon door blijven gaan met hameren. Moet gezegd worden dat comp_lex wel psychologische hulp zoekt :)
Ik hoop wel dat zijn psych hem zover gaat krijgen dat hij zijn eigen verantwoordelijkheid gaat zien voor zijn leven, anders wordt het een zware dobber.
Maar misschien heeft dat even wat tijd nodig. Heeft bij mij ook effe geduurd ;) jaartje of 5 geloof ik, haha. Raad ik niemand aan overigens, waren echt kutjaren. Had effe nodig dat iemand (psych) me genadeloos op mijn flikker gaf en toen was de ellende snel klaar. Dus ik hoop dat jij er eerder zoeen treft complex, of dat je het "licht" zelf ziet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_128680399
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Niet iedereen toch?!?! Dat zeg ik toch helemaal niet?!?! Ga nou eens begrijpend lezen of kap met posten!!!
weet je? ik mag jou idd niet!

ik probeer je inzicht te geven maar je wilt niet luisteren! zodra iets niet in jouw straatje past wordt je respectloos!!

oh en dat ik je niet mag, betekent NIET dat jij er van mij niet mag zijn
S. 2014
J. 2016
pi_128680407
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen vrienden waar ik wekelijks mee kan spreken. Dat is het probleem.
Familie?

Ik heb ook geen echte vrienden maar heb wel veel aan familie gehad de afgelopen paar jaar. :)
pi_128680432
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee het gaat niet om wat anderen van me denken. Het gaat om het aantal mensen dat negatief over mij denkt.
Je spreekt jezelf tegen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 7 juli 2013 @ 11:54:55 #149
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680440
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

En die 1000 mensen zijn grotendeels mensen van VROEGER!
Je leeft NU en er zijn nu wel mensen die jou aardig vinden.

Je bent zelf de enige die iets kan veranderen, dat kunnen die mensen van vroeger niet meer doen. En de mensen van nu kunnen ook niet jouw pijn van vroeger wegnemen. Die pijn moet je een plekje zien te geven en dan keihard verder gaan met nu leven.

Echt hoor, fuck die lui van vroeger. Laat ze lekker zien dat ze niet je hele leven kunnen verpesten.
Ik betwijfel eigenlijk soms of er mensen zijn die me oprecht aardig vinden. Veel mensen *doen* aardig, maar ik heb nog steeds geen vrienden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:56:24 #150
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680475
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:40 schreef Murmeli het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je in een jaar tijd een flink aantal mensen leren kennen die jou mogen? Ik vind dat eigenlijk wel goed van je. Begin eens met daar trots op te zijn, op de stappen die je al hebt genomen en de resultaten. En ja, je wilt het nog beter, dat snap ik, maar kijk dan eens wat je in een jaartje voor elkaar hebt gekregen?
Nou zo bijzonder is dat echt niet. Het stelt echt geen klap voor.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:57:28 #151
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680500
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:43 schreef peleetje het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat in dit topic post?
De tips en tricks die wij geven lijken je weinig te doen.
Ik wil gewoon mijn ervaringen en mijn progressie delen met andere mensen. Ik zit namelijk nu wel bij het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:57:44 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680510
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat anderen sowieso moeten doen is mij de ruimte geven om me te laten zijn wie ik ben. Veel mensen hebben het vertikt om die ruimte aan mij te geven. Ze maakten me liever kapot, ook al deden ze dat niet bewust.

[..]

Ik ben er al mee bezig. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Anderen moeten helemaal niks! Dat moet jij eens gaan snappen. Wil jij gelukkig zijn? Prima, maar daar heb je zelf voor te zorgen, een ander hoeft niet voor jou te zorgen

En doe effe normaal tegen iedereen hier die al dagen proberem jou dingen van een andere kant te laten bekijken. Als het zo moet kunnen we je ook gaan negeren, als je dat liever hebt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 11:58:38 #153
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680530
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:50 schreef peleetje het volgende:

[..]

Nou, nou!
Wij proberen je allemaal te begrijpen en je van advies te voorzien. Beetje respect kan dan geen kwaad!
Mijn woorden verdraaien is anders geen teken van respect naar mij toe.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 11:58:58 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680548
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nou zo bijzonder is dat echt niet. Het stelt echt geen klap voor.
Ik vind van wel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 11:59:52 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680579
Zucht.... ik ben er klaar mee.

Hoest met de anderen hier?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 12:00:10 #156
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680585
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

weet je? ik mag jou idd niet!

ik probeer je inzicht te geven maar je wilt niet luisteren! zodra iets niet in jouw straatje past wordt je respectloos!!

oh en dat ik je niet mag, betekent NIET dat jij er van mij niet mag zijn
Ik vind het heel goed van je dat je eerlijk bent en dat je het toegeeft. En weet je wat? Ik vind het eigenlijk wel prima :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 12:01:34 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680633
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:53 schreef Gewas het volgende:

[..]

Familie?

Ik heb ook geen echte vrienden maar heb wel veel aan familie gehad de afgelopen paar jaar. :)
Het contact met mijn directe familie is van zeer oppervlakkige aard. Ik zit veelal alleen op mijn kamer. Mijn familie heb ik ook als laatste op de hoogte gebracht van mijn problemen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128680645
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:59 schreef Murmeli het volgende:
Zucht.... ik ben er klaar mee.

Hoest met de anderen hier?
bezig met taartopdrachten! geen succes met deze temperaturen...

en met jou?
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 12:02:00 #159
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680648
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Dan moet je beter lezen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 12:03:20 #160
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128680689
Taart! zei iemand hier taart!?
Ik ben gek op taart! *O*

Zolang het geen ouwe is! -O-
pi_128680717
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) What's your story in een notendop? Het enige wat ik tot dusverre heb meegekregen is dat je een borderline zusje had?
Een borderline moeder. ;)

Lang verhaal, maar nog steeds een notendop:

Afgezien van alle manische episodes in m'n vroege jeugd en het gemis van een liefdevolle relaties in mijn familie en gezin, ontstonden de grootste trauma's bij mij in mijn puberteit. M'n ouders gingen toen scheiden, wat bij mijn moeder resulteerde in herhaaldelijke zelfmoordpogingen. In totaal heb ik haar driemaal het leven gered, door een riem door te snijden waaraan ze al schuimbekkende voor mijn kamerdeur aan hing, haar een mes uit de pols te worstelen en mijn vingers tot diep in d'r keel heb moeten steken om een overdosis te voorkomen. En toen begon de lange periode aan slechte keuze in mannen, welk ze ontmoette in opvangcentra voor persoonlijkheidsstoornissen en verslavingen. Een doldwaze periode dus. ;)

M'n vader is nooit een hulp geweest, want emotioneel afstandelijk, en als oudste kon ik niet bij m'n broertjes/zusje terecht. Vrienden waren niet geïnteresseerd in dit soort zaken, vriendinnetjes snapten het niet. En dus deed ik alsof er niets aan de hand was. Wat me jarenlang door de dagen bracht, ware het niet dat een sluimerende depressie groeiende was. Tijdens mijn 4e jaar in m'n academische periode zette die goed door, waar niet alleen ik onder leed, maar ook mijn geliefde toentertijd. Ik gedroeg me tegenover haar als een duivel, terwijl ik de rest van mijn tijd blowend, zuipend en videogamend door bracht.

Niets wat ik deed hielp en vluchten bleek niet langer te werken. Ik deed een ander aan wat ik mezelf niet toewenste en wilde dat nooit meer laten gebeuren. Daarop besloot ik hulp te zoeken én mezelf te helpen. De hulp van buitenaf bleek onvoldoende en daarom ging ik op een soort persoonlijke retraite, ofwel kluizenaarschap. En wat anders gebeurt wanneer je op jezelf bent dan jezelf tegenkomen? Ik ging lezen over psychologie en filosofie, besteedde tijd aan contemplatie van de beroeringen van mijn innerlijke wereld en analyseerde de aard van leed.

Instant geluk bracht al die kennis echter niet en op den duur bemerkte ik dat hetgeen gebeurde ik had bezworen nooit te doen: ik dacht aan zelfmoord. Ik droomde er zelfs van. Het gaf me een warm gevoel wanneer ik dacht aan sterven. Aanvankelijk vreesde ik die gedachten, maar besloot ze uiteindelijk aan te horen en niet langer te bevechten. Ik maakte voorbereidingen door relaties af te sluiten, afstand te doen van bezittingen en zoveel mogelijk zaakjes af te handelen. Schreef een testament, persoonlijke afscheidsbrieven, en zocht naar een geschikt moment.

En toch zette ik de stap maar niet. Dus vroeg ik me af waarom. Zou ik ergens misschien toch bang zijn voor de dood? Op een avond dat ik jankend in bed lag omdat ik zweefde tussen niet leven en niet sterven, maakte ik de keuze om de volgende dag door te zetten. Om niet terug te krabbelen de volgende dag, besloot ik mezelf te onderwerpen aan een voorstelling van hoe het was om te sterven.

En daarmee veranderde alles.

Het was alsof ik ervoer dat ik niet langer bestond. Alsof mijn leven niet mijn leven was, maar het leven zelf. Mijn bewustzijn was bewust van mijn bewustzijn. In mij was slechts nog stilte, rust en vrede, en daarmee, besefte ik later, ook buiten mij. Het was alsof ik soort van buiten mezelf stond, maar nog steeds volledig mezelf was, meer dan ooit zelfs. En, zo realiseerde ik, was deze vreugde het resultaat van alles dat me ooit was overkomen, maar was het niet daaruit ontstaan; het was altijd al aanwezig.

En toen? Niets. Helemaal niets. Alles was hetzelfde, maar niets zou ooit nog hetzelfde zijn. Ik voelde me als een nieuw mens, al bestonden nog steeds al m'n oude gewoonten. Dipjes, depressies, suïcidale gedachten e.d. bestonden nog steeds en leken zelfs even erger te worden. Maar ik wist dat het stuiptrekkingen waren van iets dat tanende was en zodoende. Langzaamaan werden die momenten minder, terwijl ik mezelf ondertussen een nieuwe opvoeding gaf om mezelf nieuwe patronen aan te leren. En dat is een blijvend project: het kweken van karma, zou je kunnen zeggen. ;)

Nu zo'n drie jaar later heb ik geen depressies meer, geen dipjes, al wel de enkele angstige gedachte her en der. En die mogen er van mij gewoon zijn. Maar ik weet dat ik niet die gedachten ben, dat ik ze niet maak, en dat ik me er niet door hoef te laten vangen. Ik ben vrij. :)
  zondag 7 juli 2013 @ 12:05:28 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680743
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

bezig met taartopdrachten! geen succes met deze temperaturen...

en met jou?
Taaaaarttttt! Leuk dat je dat nog doet. Wij gingen nog een date plannen he? Ff keertje doen als t ietsie frisser is? Ik heb wel weer zin in taart bouwen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 12:06:30 #163
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128680765
Ik kap ermee mensen. Het gaat de verkeerde kant op. De gemoederen lopen hoog op en daarom trek ik me nu terug.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128680788
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kap ermee mensen. Het gaat de verkeerde kant op. De gemoederen lopen hoog op en daarom trek ik me nu terug.
Okidoki..

Blijf je wel een bepaalde basisstructuur aanhouden? Dat je niet gaat verhongeren en jezelf verwaarloosd?
Rustig aan.
  zondag 7 juli 2013 @ 12:10:04 #165
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128680850
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kap ermee mensen. Het gaat de verkeerde kant op. De gemoederen lopen hoog op en daarom trek ik me nu terug.
Om dan tegen jezelf te kunnen zeggen: zie je wel, zij mogen me ook niet?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 12:19:33 #166
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128681140
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Okidoki..

Blijf je wel een bepaalde basisstructuur aanhouden? Dat je niet gaat verhongeren en jezelf verwaarloosd?
Die structuur aanhouden is heel erg moeilijk voor mij, maar ik probeer mijn best te doen.
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Om dan tegen jezelf te kunnen zeggen: zie je wel, zij mogen me ook niet?
Er is eentje die openlijk toegegeven heeft dat ze me niet mocht. Verder verloopt de communicatie ook niet goed meer en dat is hoofdzakelijk de reden waarom ik er nu mee kap. Het frustreert me alleen maar.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128681295
Een mooie dag om het duister in jezelf op te lichten.
pi_128681375
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:57 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil gewoon mijn ervaringen en mijn progressie delen met andere mensen. Ik zit namelijk nu wel bij het UCP.
Begrijp je wel waarom dat wanneer jij de verantwoordelijkheid over jezelf probeert neer te leggen bij iets buiten je, bij anderen, er mensen zijn die zeggen dat dat niet handig is? Snap je waarom dat gezegd wordt?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128681527
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:03 schreef peleetje het volgende:
Taart! zei iemand hier taart!?
Ik ben gek op taart! *O*

Zolang het geen ouwe is! -O-
is hele verse net uit de oven taart!
S. 2014
J. 2016
pi_128681584
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Taaaaarttttt! Leuk dat je dat nog doet. Wij gingen nog een date plannen he? Ff keertje doen als t ietsie frisser is? Ik heb wel weer zin in taart bouwen
zeker weten!! zodra t afkoelt gaan wij een date plannen!!
S. 2014
J. 2016
pi_128682156
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Een borderline moeder. ;)

Lang verhaal, maar nog steeds een notendop:

Afgezien van alle manische episodes in m'n vroege jeugd en het gemis van een liefdevolle relaties in mijn familie en gezin, ontstonden de grootste trauma's bij mij in mijn puberteit. M'n ouders gingen toen scheiden, wat bij mijn moeder resulteerde in herhaaldelijke zelfmoordpogingen. In totaal heb ik haar driemaal het leven gered, door een riem door te snijden waaraan ze al schuimbekkende voor mijn kamerdeur aan hing, haar een mes uit de pols te worstelen en mijn vingers tot diep in d'r keel heb moeten steken om een overdosis te voorkomen. En toen begon de lange periode aan slechte keuze in mannen, welk ze ontmoette in opvangcentra voor persoonlijkheidsstoornissen en verslavingen. Een doldwaze periode dus. ;)

M'n vader is nooit een hulp geweest, want emotioneel afstandelijk, en als oudste kon ik niet bij m'n broertjes/zusje terecht. Vrienden waren niet geïnteresseerd in dit soort zaken, vriendinnetjes snapten het niet. En dus deed ik alsof er niets aan de hand was. Wat me jarenlang door de dagen bracht, ware het niet dat een sluimerende depressie groeiende was. Tijdens mijn 4e jaar in m'n academische periode zette die goed door, waar niet alleen ik onder leed, maar ook mijn geliefde toentertijd. Ik gedroeg me tegenover haar als een duivel, terwijl ik de rest van mijn tijd blowend, zuipend en videogamend door bracht.

Niets wat ik deed hielp en vluchten bleek niet langer te werken. Ik deed een ander aan wat ik mezelf niet toewenste en wilde dat nooit meer laten gebeuren. Daarop besloot ik hulp te zoeken én mezelf te helpen. De hulp van buitenaf bleek onvoldoende en daarom ging ik op een soort persoonlijke retraite, ofwel kluizenaarschap. En wat anders gebeurt wanneer je op jezelf bent dan jezelf tegenkomen? Ik ging lezen over psychologie en filosofie, besteedde tijd aan contemplatie van de beroeringen van mijn innerlijke wereld en analyseerde de aard van leed.

Instant geluk bracht al die kennis echter niet en op den duur bemerkte ik dat hetgeen gebeurde ik had bezworen nooit te doen: ik dacht aan zelfmoord. Ik droomde er zelfs van. Het gaf me een warm gevoel wanneer ik dacht aan sterven. Aanvankelijk vreesde ik die gedachten, maar besloot ze uiteindelijk aan te horen en niet langer te bevechten. Ik maakte voorbereidingen door relaties af te sluiten, afstand te doen van bezittingen en zoveel mogelijk zaakjes af te handelen. Schreef een testament, persoonlijke afscheidsbrieven, en zocht naar een geschikt moment.

En toch zette ik de stap maar niet. Dus vroeg ik me af waarom. Zou ik ergens misschien toch bang zijn voor de dood? Op een avond dat ik jankend in bed lag omdat ik zweefde tussen niet leven en niet sterven, maakte ik de keuze om de volgende dag door te zetten. Om niet terug te krabbelen de volgende dag, besloot ik mezelf te onderwerpen aan een voorstelling van hoe het was om te sterven.

En daarmee veranderde alles.

Het was alsof ik ervoer dat ik niet langer bestond. Alsof mijn leven niet mijn leven was, maar het leven zelf. Mijn bewustzijn was bewust van mijn bewustzijn. In mij was slechts nog stilte, rust en vrede, en daarmee, besefte ik later, ook buiten mij. Het was alsof ik soort van buiten mezelf stond, maar nog steeds volledig mezelf was, meer dan ooit zelfs. En, zo realiseerde ik, was deze vreugde het resultaat van alles dat me ooit was overkomen, maar was het niet daaruit ontstaan; het was altijd al aanwezig.

En toen? Niets. Helemaal niets. Alles was hetzelfde, maar niets zou ooit nog hetzelfde zijn. Ik voelde me als een nieuw mens, al bestonden nog steeds al m'n oude gewoonten. Dipjes, depressies, suïcidale gedachten e.d. bestonden nog steeds en leken zelfs even erger te worden. Maar ik wist dat het stuiptrekkingen waren van iets dat tanende was en zodoende. Langzaamaan werden die momenten minder, terwijl ik mezelf ondertussen een nieuwe opvoeding gaf om mezelf nieuwe patronen aan te leren. En dat is een blijvend project: het kweken van karma, zou je kunnen zeggen. ;)

Nu zo'n drie jaar later heb ik geen depressies meer, geen dipjes, al wel de enkele angstige gedachte her en der. En die mogen er van mij gewoon zijn. Maar ik weet dat ik niet die gedachten ben, dat ik ze niet maak, en dat ik me er niet door hoef te laten vangen. Ik ben vrij. :)
Thanks voor het delen van je verhaal. :)

Ik hoop zelf nog eens het punt te bereiken waarin alles me duidelijk wordt en dat ik dan de echte innerlijke rust kan vinden.
pi_128682965
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:50 schreef Gewas het volgende:

[..]

Thanks voor het delen van je verhaal. :)

Ik hoop zelf nog eens het punt te bereiken waarin alles me duidelijk wordt en dat ik dan de echte innerlijke rust kan vinden.
Ik hoop het ook voor je. :)
pi_128683727
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Een borderline moeder. ;)

Lang verhaal, maar nog steeds een notendop:

Afgezien van alle manische episodes in m'n vroege jeugd en het gemis van een liefdevolle relaties in mijn familie en gezin, ontstonden de grootste trauma's bij mij in mijn puberteit. M'n ouders gingen toen scheiden, wat bij mijn moeder resulteerde in herhaaldelijke zelfmoordpogingen. In totaal heb ik haar driemaal het leven gered, door een riem door te snijden waaraan ze al schuimbekkende voor mijn kamerdeur aan hing, haar een mes uit de pols te worstelen en mijn vingers tot diep in d'r keel heb moeten steken om een overdosis te voorkomen. En toen begon de lange periode aan slechte keuze in mannen, welk ze ontmoette in opvangcentra voor persoonlijkheidsstoornissen en verslavingen. Een doldwaze periode dus. ;)

M'n vader is nooit een hulp geweest, want emotioneel afstandelijk, en als oudste kon ik niet bij m'n broertjes/zusje terecht. Vrienden waren niet geïnteresseerd in dit soort zaken, vriendinnetjes snapten het niet. En dus deed ik alsof er niets aan de hand was. Wat me jarenlang door de dagen bracht, ware het niet dat een sluimerende depressie groeiende was. Tijdens mijn 4e jaar in m'n academische periode zette die goed door, waar niet alleen ik onder leed, maar ook mijn geliefde toentertijd. Ik gedroeg me tegenover haar als een duivel, terwijl ik de rest van mijn tijd blowend, zuipend en videogamend door bracht.

Niets wat ik deed hielp en vluchten bleek niet langer te werken. Ik deed een ander aan wat ik mezelf niet toewenste en wilde dat nooit meer laten gebeuren. Daarop besloot ik hulp te zoeken én mezelf te helpen. De hulp van buitenaf bleek onvoldoende en daarom ging ik op een soort persoonlijke retraite, ofwel kluizenaarschap. En wat anders gebeurt wanneer je op jezelf bent dan jezelf tegenkomen? Ik ging lezen over psychologie en filosofie, besteedde tijd aan contemplatie van de beroeringen van mijn innerlijke wereld en analyseerde de aard van leed.

Instant geluk bracht al die kennis echter niet en op den duur bemerkte ik dat hetgeen gebeurde ik had bezworen nooit te doen: ik dacht aan zelfmoord. Ik droomde er zelfs van. Het gaf me een warm gevoel wanneer ik dacht aan sterven. Aanvankelijk vreesde ik die gedachten, maar besloot ze uiteindelijk aan te horen en niet langer te bevechten. Ik maakte voorbereidingen door relaties af te sluiten, afstand te doen van bezittingen en zoveel mogelijk zaakjes af te handelen. Schreef een testament, persoonlijke afscheidsbrieven, en zocht naar een geschikt moment.

En toch zette ik de stap maar niet. Dus vroeg ik me af waarom. Zou ik ergens misschien toch bang zijn voor de dood? Op een avond dat ik jankend in bed lag omdat ik zweefde tussen niet leven en niet sterven, maakte ik de keuze om de volgende dag door te zetten. Om niet terug te krabbelen de volgende dag, besloot ik mezelf te onderwerpen aan een voorstelling van hoe het was om te sterven.

En daarmee veranderde alles.

Het was alsof ik ervoer dat ik niet langer bestond. Alsof mijn leven niet mijn leven was, maar het leven zelf. Mijn bewustzijn was bewust van mijn bewustzijn. In mij was slechts nog stilte, rust en vrede, en daarmee, besefte ik later, ook buiten mij. Het was alsof ik soort van buiten mezelf stond, maar nog steeds volledig mezelf was, meer dan ooit zelfs. En, zo realiseerde ik, was deze vreugde het resultaat van alles dat me ooit was overkomen, maar was het niet daaruit ontstaan; het was altijd al aanwezig.

En toen? Niets. Helemaal niets. Alles was hetzelfde, maar niets zou ooit nog hetzelfde zijn. Ik voelde me als een nieuw mens, al bestonden nog steeds al m'n oude gewoonten. Dipjes, depressies, suïcidale gedachten e.d. bestonden nog steeds en leken zelfs even erger te worden. Maar ik wist dat het stuiptrekkingen waren van iets dat tanende was en zodoende. Langzaamaan werden die momenten minder, terwijl ik mezelf ondertussen een nieuwe opvoeding gaf om mezelf nieuwe patronen aan te leren. En dat is een blijvend project: het kweken van karma, zou je kunnen zeggen. ;)

Nu zo'n drie jaar later heb ik geen depressies meer, geen dipjes, al wel de enkele angstige gedachte her en der. En die mogen er van mij gewoon zijn. Maar ik weet dat ik niet die gedachten ben, dat ik ze niet maak, en dat ik me er niet door hoef te laten vangen. Ik ben vrij. :)
Jeetje Gray, wat een verhaal. Toch fijn van de (relatief) goede afloop voor jou.
pi_128684573
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jeetje Gray, wat een verhaal. Toch fijn van de (relatief) goede afloop voor jou.
Life is life, la-la lala! :s)
  zondag 7 juli 2013 @ 14:34:51 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128686043
quote:
12s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Life is life, la-la lala! :s)
* Murmeli zingt mee :)

Leuk liedje! Wel een heftig verhaal ja. Ik ben wel benieuwd wat je je nou precies ging voorstellen bij dat dood zijn. Was dat je eigen gevoel van als je dood bent bijv, of was je een soort aanschouwer van hoe je omgeving ging reageren oid? Ik kan het me moeilijk voorstellen, dus vandaar dat ik t vraag
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_128686636
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 14:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

* Murmeli zingt mee :)

Leuk liedje! Wel een heftig verhaal ja. Ik ben wel benieuwd wat je je nou precies ging voorstellen bij dat dood zijn. Was dat je eigen gevoel van als je dood bent bijv, of was je een soort aanschouwer van hoe je omgeving ging reageren oid? Ik kan het me moeilijk voorstellen, dus vandaar dat ik t vraag
Als je dood bent is er geen leven om gevoel te ervaren. ;)

Wat ik deed was me voorstellen hoe het was wanneer je bewustzijn je ontglipt. Een beetje alsof je gaat slapen, maar dan bewust en doelbewust. Wat het precies was kan ik je niet vertellen, dus ik noem het maar een 'mystieke' ervaring. ;)

Ik denk dat het is alsof je je focust op bijvoorbeeld een boek, waardoor je geen aandacht meer hebt voor je moeder die je vraagt te stofzuigen. In dit geval focuste ik me op bewustzijn door te streven naar niet-bewustzijn. Al het andere viel daarom weg, het gevoel van 'ik' incluis. Voor het eerst werden veel van de filosofische teksten van eerder me duidelijk, of zo lijkt het. Bijvoorbeeld dat van geen-zelf (anatta).
  zondag 7 juli 2013 @ 16:12:28 #177
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128689635
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut

Sorry dat ik zo raar deed.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128690135
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut

Sorry dat ik zo raar deed.
Even he, Comp Lex... ik denk dat de meeste mensen hier jou best aardig/oke vinden. Alleen zie je dat zelf misschien zo niet.
  zondag 7 juli 2013 @ 16:29:07 #179
103397 minthy
Lief-ish
pi_128690229
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut

Sorry dat ik zo raar deed.
Ik vond het niet raar, excuses zijn mi niet nodig :*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128690283
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut

Sorry dat ik zo raar deed.
No prob. :*
  zondag 7 juli 2013 @ 16:36:52 #181
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128690473
Ik heb de laatste tijd iets vervelends opgemerkt:

Op straat word ik altijd als enige in een groep aangesproken door mensen die een enquete houden, Jehovah getuigen en andere gelovige mensen, zwervers, etc. Nooit de mensen voor mij of achter mij.

Ik straal dus blijkbaar uit dat ik een sukkel ben die je zo ter plekke neer kan meppen zonder dat ie iets terugdoet. Ik trek die mensen aan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 16:38:27 #182
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128690525
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:26 schreef Gewas het volgende:

[..]

Even he, Comp Lex... ik denk dat de meeste mensen hier jou best aardig/oke vinden. Alleen zie je dat zelf misschien zo niet.
Ik weet dat ik zo denk en dat het niet normaal is. Ik kan er eigenlijk vrij weinig aan doen ;(
Ik stel voor dat jullie me geen tips meer gaan geven enzo, want dat werkt toch niet. Ik kijk wel hoe het gaat bij het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128690718
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb de laatste tijd iets vervelends opgemerkt:

Op straat word ik altijd als enige in een groep aangesproken door mensen die een enquete houden, Jehovah getuigen en andere gelovige mensen, zwervers, etc. Nooit de mensen voor mij of achter mij.

Ik straal dus blijkbaar uit dat ik een sukkel ben die je zo ter plekke neer kan meppen zonder dat ie iets terugdoet. Ik trek die mensen aan.
Voorwaarde om dat uit te stralen is dat je jezelf zo ziet, dat jij gelooft dat je dat bent.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128690975
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb de laatste tijd iets vervelends opgemerkt:

Op straat word ik altijd als enige in een groep aangesproken door mensen die een enquete houden, Jehovah getuigen en andere gelovige mensen, zwervers, etc. Nooit de mensen voor mij of achter mij.

Ik straal dus blijkbaar uit dat ik een sukkel ben die je zo ter plekke neer kan meppen zonder dat ie iets terugdoet. Ik trek die mensen aan.
Dat heb ik ook. :P

Al zie ik het zelf alsof ik benaderbaar overkom en dat het voor mensen makkelijk is me aan te spreken. ;)

Overigens wordt me ook vaak de weg gevraagd, zelfs in voor mij vreemde omgevingen. :D
pi_128691106
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb de laatste tijd iets vervelends opgemerkt:

Op straat word ik altijd als enige in een groep aangesproken door mensen die een enquete houden, Jehovah getuigen en andere gelovige mensen, zwervers, etc. Nooit de mensen voor mij of achter mij.

Ik straal dus blijkbaar uit dat ik een sukkel ben die je zo ter plekke neer kan meppen zonder dat ie iets terugdoet. Ik trek die mensen aan.
Dat heb ik ook een tijdje gehad, nu nog wel eens.
Maar even een tijdje geleden zat ik nogal ergens mee, heel naar. Toen kwam ik een vrouw met een hond tegen hihi, echt een hele lieve vrouw trouwens. En toen begon ze ook over God te vertellen. Ook dat ik goed ben zoals ik ben, en dat ik mij niet hoef te veranderen.
Dat troostte mij toch wel..
  zondag 7 juli 2013 @ 17:04:52 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128691213
Wat is er mis met het zeggen dat je geen interesse hebt in zulk soort dingen :?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 7 juli 2013 @ 17:06:55 #187
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128691262
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:59 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat heb ik ook een tijdje gehad, nu nog wel eens.
Maar even een tijdje geleden zat ik nogal ergens mee, heel naar. Toen kwam ik een vrouw met een hond tegen hihi, echt een hele lieve vrouw trouwens. En toen begon ze ook over God te vertellen. Ook dat ik goed ben zoals ik ben, en dat ik mij niet hoef te veranderen.
Dat troostte mij toch wel..
Ik heb vorige week nog iets verschrikkelijk naars meegemaakt op dit gebied. Ik zat in de trein en op een gegeven moment kwam er een man naast me zitten. Hij was zo'n hele superextraverte homo die gewoon niet kon kappen met praten en overal commentaar op moest geven. Ik was gewoon bezig met mijn mobiel => "Ja! Samsung! Dat is een goed merk! Ik heb een tablet blablablablabla". Het was een marteling voor me, maar ik ben natuurlijk zo'n eitje dat niet asociaal genoeg is om te zeggen dat ie moest kappen. Gelukkig duurde het maar een halfuur.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 17:08:09 #188
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128691296
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:04 schreef Re het volgende:
Wat is er mis met het zeggen dat je geen interesse hebt in zulk soort dingen :?
Dat zeg ik wel tegen ze, maar ik moet dat altijd zeggen als ik van de ene plek naar de andere loop.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 17:12:18 #189
103397 minthy
Lief-ish
pi_128691408
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. :P

Al zie ik het zelf alsof ik benaderbaar overkom en dat het voor mensen makkelijk is me aan te spreken. ;)

Overigens wordt me ook vaak de weg gevraagd, zelfs in voor mij vreemde omgevingen. :D
Hier nog zo eentje, ik zie het ook als iets positiefs. Blijkbaar straal je uit dat je open bent :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128691449
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier nog zo eentje, ik zie het ook als iets positiefs. Blijkbaar straal je uit dat je open bent :P
Ja precies!
En ik geloof dat alles gebeurd met een reden, en dat vind ik het mooie eraan..vaak zit er wel iets in. Niet altijd natuurlijk, maar soms moet je misschien meer open zijn, of krijg je een belangrijke boodschap mee. En soms wil God je ook dingen duidelijk maken..tenminste zo zie ik het..
Maar ik ben raar hihi.
  zondag 7 juli 2013 @ 17:17:50 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128691540
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:14 schreef Catnip het volgende:

En ik geloof dat alles gebeurd met een reden, en dat vind ik het mooie eraan..vaak zit er wel iets in. Niet altijd natuurlijk, maar soms moet je misschien meer open zijn, of krijg je een belangrijke boodschap mee. En soms wil God je ook dingen duidelijk maken..tenminste zo zie ik het..
Maar ik ben raar hihi.
Af en toe zou ik willen dat ik dergelijke zaken kon geloven.
  zondag 7 juli 2013 @ 17:21:47 #192
103397 minthy
Lief-ish
pi_128691661
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:14 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja precies!
En ik geloof dat alles gebeurd met een reden, en dat vind ik het mooie eraan..vaak zit er wel iets in. Niet altijd natuurlijk, maar soms moet je misschien meer open zijn, of krijg je een belangrijke boodschap mee. En soms wil God je ook dingen duidelijk maken..tenminste zo zie ik het..
Maar ik ben raar hihi.
Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128691727
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb vorige week nog iets verschrikkelijk naars meegemaakt op dit gebied. Ik zat in de trein en op een gegeven moment kwam er een man naast me zitten. Hij was zo'n hele superextraverte homo die gewoon niet kon kappen met praten en overal commentaar op moest geven. Ik was gewoon bezig met mijn mobiel => "Ja! Samsung! Dat is een goed merk! Ik heb een tablet blablablablabla". Het was een marteling voor me, maar ik ben natuurlijk zo'n eitje dat niet asociaal genoeg is om te zeggen dat ie moest kappen. Gelukkig duurde het maar een halfuur.
Waarom vond je dat verschrikkelijk naar?
  zondag 7 juli 2013 @ 17:25:26 #194
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128691758
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.
Ik geloof ook niet in een god, maar wel dat er dingen zijn die we niet kunnen verklaren, spirituele dingen.
Maar inderdaad niet dat alles met een reden gebeurt. Al kan ik me voorstellen dat het voor mensen een geruststellende gedachte kan zijn. Moslims geloven bijvoorbeeld dat hoe zwaar je het ook hebt Allah je die last niet bezorgd zou hebben als je het niet aan zou kunnen.
  zondag 7 juli 2013 @ 17:26:07 #195
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128691778
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Waarom vond je dat verschrikkelijk naar?
Ik wil gewoon veelal met rust gelaten worden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128691817
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.
Ik had bovenstaande zo kunnen schrijven. :Y
pi_128691860
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.
Ik geloof wel in God. Mijn moeder heeft laatst ook iets heel moois meegemaakt.
Ik weet nog dat ik met het kamp meeging van de kerk, niet zo lang geleden..gingen ze met het hele leiding team voor me bidden, dat raakte me wel.
Zo veel lieve mensen die er toch voor je zijn! Ookal zie je dat niet altijd..eigenlijk wel heel bijzonder :)
pi_128691890
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil gewoon veelal met rust gelaten worden.
Misschien wilde die meneer wel vrienden worden. ;)
pi_128692052
comp_lex, misschien wat meer werken aan je sociale voelsprieten. je moet altijd meegaan met de groep als je niet de alfa man bent, bijv de groep in dit topic zegt dat je niet moet whinen, toch doe je het 4 paginas lang. iemand met sociale voelsprieten herkent gewoon en pas zijn gedrag aan.

ook erg belangrijk, het lijkt erop alsof je niet voor jezelf opkomt. je moet wat meer aan eigenbelang denken.
  zondag 7 juli 2013 @ 17:48:22 #200
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128692266
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Misschien wilde die meneer wel vrienden worden. ;)
Misschien, maar ik had geen klik met hem. Ik ken wel andere mensen waar hij hele goede kameraden mee kan worden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128692333
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:38 schreef 123dudeguys het volgende:
comp_lex, misschien wat meer werken aan je sociale voelsprieten. je moet altijd meegaan met de groep als je niet de alfa man bent, bijv de groep in dit topic zegt dat je niet moet whinen, toch doe je het 4 paginas lang. iemand met sociale voelsprieten herkent gewoon en pas zijn gedrag aan.

ook erg belangrijk, het lijkt erop alsof je niet voor jezelf opkomt. je moet wat meer aan eigenbelang denken.
Hij mag best 'whinen' van mij. Al is het wel zo fijn als een ander dan ook iets daarvan mag zeggen.
pi_128692574
Prozac is trouwens omhooggegaan naar 40 mg!! Had ik dat al eens verteld..hihi..
Ben er wel blij mee, misschien dat ik me echt beter ga voelen.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:10:54 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128698739
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut

Sorry dat ik zo raar deed.
Sterk van je om dit te zeggen. Ik zal probrren mijn adviezen voor me te houden voortaan ;) en ik hoop dat ze je bij ucp een beetje uit die dip kunnen helpen. En dat je de
dingen dan wat positiever gaat zien ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 7 juli 2013 @ 22:03:20 #204
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_128700983
Mooi topic is dit toch ook. Waar ervaringsdeskundigen elkaar helpen. O+.

Ik denk echt wel dat cognitieve gedragstherapie Comp_Lex zou kunnen helpen!
Als ik zijn anekdote hoor over aangesproken worden voor enquetes op straat, en dat hij daar het gevoel van krijgt dat hij een sukkel is, dan is dat toch wel een onredelijke gedachte die makkelijk bij te stellen is.
Het leven wordt namelijk wel erg zwaar als je zelfs bij zulke banale dingen jezelf al aan het "afzeiken" bent. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 7 juli 2013 @ 22:15:08 #205
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128701584
Dank voor je reply Gray, herken veel in dat verhaal. Heel veel : (.

Heb zelf weer even een kut moment. Knallende ruzie met mijn vader gehad. En ik wou dat even kwijt aan iemand. En toen besefte ik ook al weer.. fuck, ik heb met letterlijk helemaal niemand anders dan mijn vader contact betreffende de familie.. No one. En toen besefte ik, zondag avond, ja, iedereen gaat weer aan het werk, maar ik zit sinds April al zonder werk ..

Moet ik dan toch weer maar mee doen met de dans van iedereen hier? Mits er een knopje was zou ik drukken *; Lekker verdwijnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:18:21 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128701746
Hier ook niet de beste dag gehad. Een wandeling naar de supermarkt zette me weer aan het denken over van alles. Eenmaal weer thuis gaat al snel de knop weer om.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:18:29 #207
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_128701754
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Dank voor je reply Gray, herken veel in dat verhaal. Heel veel : (.

Heb zelf weer even een kut moment. Knallende ruzie met mijn vader gehad. En ik wou dat even kwijt aan iemand. En toen besefte ik ook al weer.. fuck, ik heb met letterlijk helemaal niemand anders dan mijn vader contact betreffende de familie.. No one. En toen besefte ik, zondag avond, ja, iedereen gaat weer aan het werk, maar ik zit sinds April al zonder werk ..

Moet ik dan toch weer maar mee doen met de dans van iedereen hier? Mits er een knopje was zou ik drukken *; Lekker verdwijnen.
*geeft bro-hug

Wat wilde je kwijt? Iets familie-gerelateerds?

En ik neem aan dat je zonder werk zit op dit moment gezien de depressie/angst hè?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 7 juli 2013 @ 22:32:23 #208
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128702425
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:18 schreef Detroit het volgende:

[..]

*geeft bro-hug

Wat wilde je kwijt? Iets familie-gerelateerds?
Mja, issues met mijn familie over .. hoe ik met mijn famlie moet omgaan. Ik heb bewust het contact doorgesneden maar ik had (eerlijk is eerlijk) niet de ballen om ze dat recht tegen hun gezicht te zeggen.

En dan voel je toch een eenzame sukkel. Ook al heb ik een interessant sociaal leven, ze wonen allemaal niet bij me om de hoek en als het niet voor mijn huidige dame was geweest die komende woensdag komt, had ik letterlijk niks te doen gehad. Ik kan niet nog 3 week thuis zitten in mijn uppie om weer te wachten op therapie.

En then what? Wat voor zin heeft het dan? Ik ga met mijn huidige dame een weekje Nederland rond, hotel hier en daar pakken en overal een beetje van genieten en daarna moet ze weer aan het werk en zie ik haar pas weer in Augustus.

Ik doe niks, heb verder ook niks te doen. En mijn contact met mijn vader loopt steeds sneller achteruit en het voelt nu toch wel alsof die laatste knik er aan zit te komen. Die knik van helemaal alleen.

Gek is dat aeh? Ik kan me soms heel alleen voelen, maar gooi mij in een tent en ik vermaak me altijd wel. Ik vind altijd wel iemand om tegen te kletsen en ben altijd wel mezelf. Maar ik zie het niet anders als gewoon 'vlotte fun'. Een leuke avond uit.

quote:
En ik neem aan dat je zonder werk zit op dit moment gezien de depressie/angst hè?
Yip. Ik heb overigens gewoon ontslag genomen. Ik werkte als investment banker bij mijn laatste job en die uren en het werk waren gewoon ruk :r, mijn collega's waren oversexte alfa mannetjes die alleen maar aan neuken, sex en hete chicks en porsche denken. En wanneer je ze ziet stappen falen ze vaak ook nog keihard ( :') _O- ). En ik dat werk qua intelligentie niet meer trok. Het was voor mijn gevoel echt lopende band werk.

Ik voel me echt een dwaas dat ik niet normaal mee kan doen. Ik mijn familie het contact heb moeten afsnijden en ook ben gekapt met die baan omdat ik continu aan mijn ex moest denken. :r

Echt, was ik die bouwvakker maar met paar kilo te veel, vrouwtje en 3 kinder en 1.5x modaal salaris bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:33:06 #209
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128702467
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:18 schreef Cue_ het volgende:
Hier ook niet de beste dag gehad. Een wandeling naar de supermarkt zette me weer aan het denken over van alles. Eenmaal weer thuis gaat al snel de knop weer om.
Thuis is een safe haven voor Cue? Muziekje aan, Cue in d'r element? Buiten is de grote boze wereld?

Voel me ku-hut :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:39:10 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128702753
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Thuis is een safe haven voor Cue? Muziekje aan, Cue in d'r element? Buiten is de grote boze wereld?

Voel me ku-hut :r
Ow nee dat niet. Maar thuis is wel op een 1 of andere manier een trigger dat al m'n goede voornemens verdwijnen / positieve of negatieve gedachten verdwijnen vaak.
Al ontstaan ze er natuurlijk ook wel, maar dan gebeurd er of niets of ik ga slapen / tv aan en dan is het weer weggestopt.

:*
  zondag 7 juli 2013 @ 22:57:12 #211
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128703694
Uff : (. Wat voel ik me ook gaar. Ik wil eigenlijk ook gewoon een familie hebben. Eens kerst vieren met 'familie' of sinterklaas 'met familie'. Of verjaardagen 'met familie'.

Ik voel me net zo'n zwart schaap, ik hoor er niet bij. Wetende dat ik wel een grote familie heb, wel geaccepteerd zou worden maar ik er alleen maar ruzie zou krijgen :'(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128703740
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Uff : (. Wat voel ik me ook gaar. Ik wil eigenlijk ook gewoon een familie hebben. Eens kerst vieren met 'familie' of sinterklaas 'met familie'. Of verjaardagen 'met familie'.

Ik voel me net zo'n zwart schaap, ik hoor er niet bij. Wetende dat ik wel een grote familie heb, wel geaccepteerd zou worden maar ik er alleen maar ruzie zou krijgen :'(
Kom bij mijn familie *;
  zondag 7 juli 2013 @ 23:00:19 #213
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128703830
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:58 schreef Catnip het volgende:

[..]

Kom bij mijn familie *;
Jij had daar toch ook issues mee? Ik zit aan 1 kant van de familie die zwaarmoedige ondernemers zijn. Echt van die zakelijke nuchtere Groningers. Geen gevoelens, geen emoties. Alles binnenskamers..

En de andere kant zijn het de christen-fundi gereformeerd vrijgemaakte baptisten.

:'(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:05:30 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128704076
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Uff : (. Wat voel ik me ook gaar. Ik wil eigenlijk ook gewoon een familie hebben. Eens kerst vieren met 'familie' of sinterklaas 'met familie'. Of verjaardagen 'met familie'.

Ik voel me net zo'n zwart schaap, ik hoor er niet bij. Wetende dat ik wel een grote familie heb, wel geaccepteerd zou worden maar ik er alleen maar ruzie zou krijgen :'(
Welcome to my world. Al zou ik er geen ruzie mee krijgen, ik voel er gewoon geen band mee.
pi_128704196
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Dank voor je reply Gray, herken veel in dat verhaal. Heel veel : (.
Graag gedaan. :)

quote:
Heb zelf weer even een kut moment. Knallende ruzie met mijn vader gehad. En ik wou dat even kwijt aan iemand. En toen besefte ik ook al weer.. fuck, ik heb met letterlijk helemaal niemand anders dan mijn vader contact betreffende de familie.. No one. En toen besefte ik, zondag avond, ja, iedereen gaat weer aan het werk, maar ik zit sinds April al zonder werk ..

Moet ik dan toch weer maar mee doen met de dans van iedereen hier? Mits er een knopje was zou ik drukken *; Lekker verdwijnen.
Je kan het hier altijd kwijt. En dans lekker mee! Dans alsof er niets anders is! *O*
pi_128704328
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij had daar toch ook issues mee? Ik zit aan 1 kant van de familie die zwaarmoedige ondernemers zijn. Echt van die zakelijke nuchtere Groningers. Geen gevoelens, geen emoties. Alles binnenskamers..

En de andere kant zijn het de christen-fundi gereformeerd vrijgemaakte baptisten.

:'(
Ja dat wel..maar aan de andere kant ook wel weer heel close. Ruzie hoort erbij..
  zondag 7 juli 2013 @ 23:20:29 #217
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128704750
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Welcome to my world. Al zou ik er geen ruzie mee krijgen, ik voel er gewoon geen band mee.
Maar geeft je dat een onnatuurlijk raar gevoel?

Om iets over mezelf te zeggen, ik ben vanaf groep 1 van de basisschool tot aan de 2e van VWO meerdere malen verhuisd en ben denk ik bij een vijftal foster parents geweest. Die toen ik in groep 1/2/3 etc. zat kan ik me allemaal niet meer herinneren maar die daarna wel, en dat was geen pretje. Ben niet geslagen maar vaak genoeg uitgescholden als sukkel en dat ik bijv. minder eten kreeg omdat ik niet 'echte' familie was en zij mij hadden puur vanwege het geld ( :') )

Ik was in die jaren altijd jaloers op mijn vriendjes en vriendinnetjes want die hadden een moeder vader en evt. een zus of broer. s_e had een vader die continu aan het werk was en daar woonde ik mee samen.

Kerst? Sinterklaas? Forget about it. En nu we toch al wel een tig aantal jaar verder zijn, voel ik me op dat vlak vreemd. Want de echte vrienden die ik heb, zijn echt toffe gasten, maar het voelt niet natuurlijk. 1tje ben ik in een bibliotheek tegen gekomen, de andere tijdens het beleggen, en weer een ander tijdens een potje volleyabal. Pure willekeur, maar als ik er dan op dat moment niet was geweest had ik die mensen niet ontmoet..

M'n vader zou het nooit toegeven maar heb echt het idee dat ik een 'foutje' ben. Gezien na mijn geboorte mijn moeder werd afgescheept naar een psychiatrisch centrum en mijn vader mij dumpte bij zijn ouders..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:23:58 #218
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128704905
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Graag gedaan. :)
Misschien komt dat omdat ik ook al wel momenten heb gehad in mijn leven waar ik ook al zaken heb afgesloten. Testament, waar ik begraven zou willen worden. Relaties afgekapt. Etc. Ik heb zelfs al wel eens een brief geschreven. Het meest relaxte voor mij persoonlijk was dat die momenten enorm rustgevend waren en ik enorm helder kon nadenken.

En je dan inderdaad enigszins op bepaalde momenten buiten jezelf gaat keren, dat moment van, je leven flashed voor je ogen, die heb ik ook al wel een tig keer meegemaakt :) De wisseling is pas gekomen toen ik ging lezen over psychologie, zen etc. Stel ik had het iq van een kersenpit gehad was er nu ergens in Londen een grafsteen met mijn naam er op geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:24:34 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128704923
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Maar geeft je dat een onnatuurlijk raar gevoel?

Nouja, ik voel wel dat ik iets mis. Heb er nooit echt last van gehad, vond het vroeger ook wel iets hebben juist ofzo :')
Nu merk ik dat ik echt wel iets mis. Zeker als je de verhalen van anderen hoort... Een gevoel van "dat wil ik ook"
  zondag 7 juli 2013 @ 23:25:56 #220
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128704984
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, ik voel wel dat ik iets mis. Heb er nooit echt last van gehad, vond het vroeger ook wel iets hebben juist ofzo :')
Nu merk ik dat ik echt wel iets mis. Zeker als je de verhalen van anderen hoort... Een gevoel van "dat wil ik ook"
Maar beste Cue, hoe gaan we dat fixen? Dat voelen van het missen is overigens enorme mentale pijn. Blergh :- (
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:27:04 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128705056
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:

Maar beste Cue, hoe gaan we dat fixen? Dat voelen van het missen is overigens enorme mentale pijn. Blergh :- (
Nouja er zijn twee mogelijkheden. Of de banden met huidige familieleden verbeteren... en die stappen zetten.
Of het accepteren.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:27:36 #222
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705077
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:11 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja dat wel..maar aan de andere kant ook wel weer heel close. Ruzie hoort erbij..
Daar geloof ik niet in :). Ruzie hoort er niet bij. Ik vind het een beetje onzinnig dat heel emotioneel gedrag (gooien met dingen, schelden, etc.) echt zwaktebod is. We zijn volwassen en we kunnen ook gewoon normaal praten toch? Ik vraag me wel eens af als ik 2 mensen heel emotioneel zie discussieren. Dat heeft geen zin, die emoties unleashen stofjes in die hersenpan en je rationeel denkpatroon is volledig foetsie..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:30:55 #223
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128705245
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Welcome to my world. Al zou ik er geen ruzie mee krijgen, ik voel er gewoon geen band mee.
Ik ook niet en ik woon nog bij mijn ouders :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 23:31:26 #224
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705278
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja er zijn twee mogelijkheden. Of de banden met huidige familieleden verbeteren... en die stappen zetten.
Of het accepteren.
Verbeteren is geen optie. Mijn familie aan beide kanten is echt knetter gek. I guess Cue gave me no other option besides acceptatie :).

Maar ja, het blijft knagen. Ook vandaag nog, met iemand gesproken, voelde zich even niet lekker en ging even langs bij zijn oom en tante. Het zijn woorden voor mij die me echt rare gevoelens geven. Uff mindfuck ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:32:27 #225
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705313
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ook niet en ik woon nog bij mijn ouders :')
Maar jij gaat er vanzelf wel een keertje weg :) Jij zet al stappen, psycholoog, studentenclubs, op pad, sport. Jij kunt die stappen nog maken.

Ik heb die stappen al gemaakt en het is nog steeds shit. In die zin heb jij nog dingen om naar uit te kijken. Ik niet. Wees dus happy beste lex!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:34:05 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128705395
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Verbeteren is geen optie. Mijn familie aan beide kanten is echt knetter gek. I guess Cue gave me no other option besides acceptatie :).

Maar ja, het blijft knagen. Ook vandaag nog, met iemand gesproken, voelde zich even niet lekker en ging even langs bij zijn oom en tante. Het zijn woorden voor mij die me echt rare gevoelens geven. Uff mindfuck ;(
Er zijn weinig andere opties he.. ja een ander soort familie zoeken/vinden/creeren ;)

Natuurlijk blijf het knagen, het is ook gewoon kut.
Ken het... ik vind het ook heel lastig te begrijpen. Iemand die zegt een hele goede band met z'n moeder of broer/zus te hebben. Ik snap het gewoon niet.

Al spreek ik bv m'n nicht nu wel iets vaker dan vroeger.. af en toe een whatsapje enzo, maar het is dan niet meer dan gewoon een verre vriendin ofzo.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:38:02 #227
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705580
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er zijn weinig andere opties he.. ja een ander soort familie zoeken/vinden/creeren ;)

Natuurlijk blijf het knagen, het is ook gewoon kut.
Ken het... ik vind het ook heel lastig te begrijpen. Iemand die zegt een hele goede band met z'n moeder of broer/zus te hebben. Ik snap het gewoon niet.

Al spreek ik bv m'n nicht nu wel iets vaker dan vroeger.. af en toe een whatsapje enzo, maar het is dan niet meer dan gewoon een verre vriendin ofzo.
Maar blijkbaar functioneren wij ook niet helemaal gezien we hier zitten. Dat is dan wel weer jammer. Dus eigenlijk is het wachten op de 1e post van iemand die wel een gelukkige familie heeft :)

(Al heb ik het idee dat de meeste mentale disorders allemaal komen (1 way or the other) door gestuntel van ouders en te weinig liefde in je jeugd)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:52:24 #228
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128706129
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

(Al heb ik het idee dat de meeste mentale disorders allemaal komen (1 way or the other) door gestuntel van ouders en te weinig liefde in je jeugd)
Dat zou wel eens kunnen kloppen met Cluster C.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 23:55:37 #229
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128706264
S_E, waarom niet je eigen familie beginnen? Is dat niet iets om naar uit te kijken. Ik wil niet weer een trigger opwekken, maar je lijkt me echt iemand die liefde en warmte wil. En een gezin biedt dat.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 7 juli 2013 @ 23:57:03 #230
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706317
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat zou wel eens kunnen kloppen met Cluster C.
Ik ben benieuwd of ze mij nog ergens anders gaan inschalen. PTSS is immers ook cluster C niet waar?

Heb iig. een lieve ex-vriendin die met me meegaat naar mijn intake. Beetje mijn levens-back up in case het helemaal harry in de warry gaat met s_e en ze kent alle jankbuien en overgeef buien zo langzamerhand wel. Kan mijn therapie alleen maar ten goede komen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:58:52 #231
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128706390
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar blijkbaar functioneren wij ook niet helemaal gezien we hier zitten. Dat is dan wel weer jammer. Dus eigenlijk is het wachten op de 1e post van iemand die wel een gelukkige familie heeft :)

(Al heb ik het idee dat de meeste mentale disorders allemaal komen (1 way or the other) door gestuntel van ouders en te weinig liefde in je jeugd)
Ik denk niet dat mijn familie de gelukkigste ter wereld zijn, maar erg close zijn we wel. Verder ook geen oma's, opa's, tantes, neven en shit. Alleen directe familie. Het is een raar iets eigenlijk. Ik hou erg veel van ze en ben ook graag bij ze, maar ik denk er wel vaak aan hoe het zou zijn als zij er niet waren. Ik zou me dan een stuk vrijer voelen in mijn keuze over het wel of niet doorgaan. En voor mijn gevoel zou die keuze ook redelijk snel en moeiteloos gemaakt zijn. Nu loop ik toch vaak met het gevoel dat ik door leef terwijl ik dat eigenlijk niet zo graag wil.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  maandag 8 juli 2013 @ 00:00:32 #232
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706458
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:55 schreef Senor__Chang het volgende:
S_E, waarom niet je eigen familie beginnen? Is dat niet iets om naar uit te kijken. Ik wil niet weer een trigger opwekken, maar je lijkt me echt iemand die liefde en warmte wil. En een gezin biedt dat.
Ik snap je reactie wel, en serieus, dank! Maar op het moment kan ik het me niet voorstellen.

En dat is best beangstigend. Ik zie niet een leven voor s_e over een jaar of 2. Ik zie hem niet, ik voel hem niet, echt niet. Zo'n kut gevoel is dat want waarom zou ik dan zo lang wachten?

Betreffende medicatie Chang, zit nu aan de propranolol, en die weet me wel echt rustig te krijgen. Ik vreet er gewoon net zo veel op tot ik de rikketik nouwelijks voel en dan is het echt heerlijk tukken :).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:06:08 #233
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128706698
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap je reactie wel, en serieus, dank! Maar op het moment kan ik het me niet voorstellen.

En dat is best beangstigend. Ik zie niet een leven voor s_e over een jaar of 2. Ik zie hem niet, ik voel hem niet, echt niet. Zo'n kut gevoel is dat want waarom zou ik dan zo lang wachten?

Betreffende medicatie Chang, zit nu aan de propranolol, en die weet me wel echt rustig te krijgen. Ik vreet er gewoon net zo veel op tot ik de rikketik nouwelijks voel en dan is het echt heerlijk tukken :).
Tja, ik kan ook heel moeilijk vooruit kijken (lees; niet) en vind het zelfs moeilijk voor te stellen dat ik nog leef als ik langer dan een jaar of 2 vooruit kijk. Toch sluit ik bepaalde dingen niet uit. Dat ik gelukkig word sluit ik dan wel zo uit (echt waar, dat lijkt mij gewoon onmogelijk), maar andere zaken als familie oid niet. Ik weet niet waarom, ik heb er ook geen plannen voor of ben er zo mee bezig, maar het blijft altijd in mijn achterhoofd zweven. Ik denk omdat familie toch wel het dichtst komt bij het vullen van de leegte die we voelen.

Medicatie is goed. :) Anders blijven we doorkutten. Ik ben nu wel aan het minderen, maar merk dat ik sneller wegzak en dieper ook. Twijfel nu of ik moet doorgaan met dat minderen.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_128706793
Hai daar.
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:13:38 #235
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706985
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:06 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Tja, ik kan ook heel moeilijk vooruit kijken (lees; niet) en vind het zelfs moeilijk voor te stellen dat ik nog leef als ik langer dan een jaar of 2 vooruit kijk. Toch sluit ik bepaalde dingen niet uit. Dat ik gelukkig word sluit ik dan wel zo uit (echt waar, dat lijkt mij gewoon onmogelijk), maar andere zaken als familie oid niet. Ik weet niet waarom, ik heb er ook geen plannen voor of ben er zo mee bezig, maar het blijft altijd in mijn achterhoofd zweven. Ik denk omdat familie toch wel het dichtst komt bij het vullen van de leegte die we voelen.

Medicatie is goed. :) Anders blijven we doorkutten. Ik ben nu wel aan het minderen, maar merk dat ik sneller wegzak en dieper ook. Twijfel nu of ik moet doorgaan met dat minderen.
Mja, wat voor zin het heeft ook allemaal :- (.

Stel mijn pa is er morgen niet meer, is de gehele familie band klaar. Dan ben ik truly alleen. Maar ben ook nog niet op de leeftijd om te gaan settlen. Kids wil ik nog niet.

Stel mijn huidige dame loopt weg (onwaarschijnlijk, ze heeft al meerdere malen verteld knetter verliefd op me te zijn..). Dan ga ik waarschijnlijk weer op reis, kom ik leuke mensen tegen, wedden dat ik er wel weer ergens een dame uitpluk, leuke tijd. Maar dan zitten we weer in die cirkel.

Ik wil dat gevoel in mijn hoofd van dat ik het ergens voor doe. :- ( Not sure if that makes sense. Gewoon dat gedreven gevoel toen je klein was en je als een bezetene iets ging doen omdat je graag wou dat het je ging lukken (spelletje, voetbal whatever). Ik heb het letterlijk nergens meer. Nergens..

Het meeste plezier beleef ik door op reis te gaan met mijn huidige vriendin en die medicatie is ook best verslavend. Shot vodka en een slaap pil bijv. Ik weet echt wel wat ik doe maar vind het wel interessant om het te rekken. Plus, 'sober' in slaap vallen kun je bij mij echt shaken, sober als in zonder een warme melk/alcohol/thee/slaappil/etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:13:56 #236
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706992
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:08 schreef kingtoppie het volgende:
Hai daar.
* knocks fists with baas toppie *
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128707033
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

* knocks fists with baas toppie *
Ik moet negatieve shit gewoon negeren denk ik, focus er iets teveel op.. Ben er niet egoistisch genoeg voor van nature om het te negeren, vervelend wel want het maakt je anderzijds ''onzeker'' zogezegd omdat je je veel van shit aanttrekt.
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:16:54 #238
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128707123
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik moet negatieve shit gewoon negeren denk ik, focus er iets teveel op.. Ben er niet egoistisch genoeg voor van nature om het te negeren, vervelend wel want het maakt je anderzijds ''onzeker'' zogezegd omdat je je veel van shit aanttrekt.
Eh? Wat bedoel je? Mits ik ergens 2e/3e week van Augustus in NL ben kunnen we wel pilsje doen, Ik zit de 1e week met therapie in mijn maag en tot die tijd hoop ik rust te vinden :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128707159
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eh? Wat bedoel je? Mits ik ergens 2e/3e week van Augustus in NL ben kunnen we wel pilsje doen, Ik zit de 1e week met therapie in mijn maag en tot die tijd hoop ik rust te vinden :)
^O^
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:28:44 #240
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128707549
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, wat voor zin het heeft ook allemaal :- (.

Stel mijn pa is er morgen niet meer, is de gehele familie band klaar. Dan ben ik truly alleen. Maar ben ook nog niet op de leeftijd om te gaan settlen. Kids wil ik nog niet.

Stel mijn huidige dame loopt weg (onwaarschijnlijk, ze heeft al meerdere malen verteld knetter verliefd op me te zijn..). Dan ga ik waarschijnlijk weer op reis, kom ik leuke mensen tegen, wedden dat ik er wel weer ergens een dame uitpluk, leuke tijd. Maar dan zitten we weer in die cirkel.

Ik wil dat gevoel in mijn hoofd van dat ik het ergens voor doe. :- ( Not sure if that makes sense. Gewoon dat gedreven gevoel toen je klein was en je als een bezetene iets ging doen omdat je graag wou dat het je ging lukken (spelletje, voetbal whatever). Ik heb het letterlijk nergens meer. Nergens..

Het meeste plezier beleef ik door op reis te gaan met mijn huidige vriendin en die medicatie is ook best verslavend. Shot vodka en een slaap pil bijv. Ik weet echt wel wat ik doe maar vind het wel interessant om het te rekken. Plus, 'sober' in slaap vallen kun je bij mij echt shaken, sober als in zonder een warme melk/alcohol/thee/slaappil/etc.
Bij mij moet je niet zijn met de vraag over de zin van het allemaal. :P Ik herken me veel van wat je zegt en dat heb ik volgens mij ook eerder gepost. Om het simpel te houden; de levenslust is er niet. De zin om te gaan werken, om te gaan studeren, om uit te gaan, om meer te doen dan slechts wakker worden in de ochtend en je afvragen hoe lang je dit nog volhoudt.

Er is slechts 1 ding dat mij duidelijk is en dat is dat ik me leeg en eenzaam voel. Dus als ik me afvraag welke richting ik op moet, al is het maar een klein beetje, dan is dat dat ik er voor moet zorgen dat die leegte minder wordt. En dat zal komen door goede sociale contacten. Hele goede, die meer zijn dan enkel een paar keer afspreken om wat te doen. Ik denk dat jij hetzelfde denkt hierover.

Als je het reizen leuk vindt, zou ik het het niet laten, maar pas op dat het geen vlucht wordt. Probeer eens na te denken en eerlijk te zijn tegen jezelf. Wil je dit of dat doen omdat dat verwacht wordt van jou, door je vader, je vrienden, de maatschappij? Of wil je het doen voor jezelf?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_128707744
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eh? Wat bedoel je?
Trek me teveel aan van negatieve woorden.
Rustig aan.
pi_128708738
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:10:55 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128708744
Gadverdamme kom niet in slaap, zit te denken. Vooral doordat ik dinsdag m'n intake gesprek heb. Maar volgens mij heb ik ook een soort van connectie gevonden. Tenminste sort of. Of een reden gevonden waarom ik me zo opsluit. Nouja opzich wist ik het wel, maar niet dat het zo erg was.

Ik voel me gewoon zo lelijk en dat heeft zo'n weerslag op m'n gevoel, op m'n doen en laten, op m'n uitstraling, op alles gewoon. Sinds ik weer ben aangekomen, is alles nog meer en harder achteruitgegaan. Ik voel me al ongemakkelijk als ik boodschappen moet gaan doen.

oplossing: afvallen. Zoals dat ooit goed gelukt is.
Alleen kan ik ondanks alle ellende de motivatie maar niet vinden om het echt te doen. Klote zooi zeg.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:36:04 #245
103397 minthy
Lief-ish
pi_128709255
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:10 schreef Cue_ het volgende:
Gadverdamme kom niet in slaap, zit te denken. Vooral doordat ik dinsdag m'n intake gesprek heb. Maar volgens mij heb ik ook een soort van connectie gevonden. Tenminste sort of. Of een reden gevonden waarom ik me zo opsluit. Nouja opzich wist ik het wel, maar niet dat het zo erg was.

Ik voel me gewoon zo lelijk en dat heeft zo'n weerslag op m'n gevoel, op m'n doen en laten, op m'n uitstraling, op alles gewoon. Sinds ik weer ben aangekomen, is alles nog meer en harder achteruitgegaan. Ik voel me al ongemakkelijk als ik boodschappen moet gaan doen.

oplossing: afvallen. Zoals dat ooit goed gelukt is.
Alleen kan ik ondanks alle ellende de motivatie maar niet vinden om het echt te doen. Klote zooi zeg.
Cue'tje toch... :*

Akelig herkenbaar ook weer, ik had dit geschreven kunnen hebben.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128709489
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat ik ook al wel momenten heb gehad in mijn leven waar ik ook al zaken heb afgesloten. Testament, waar ik begraven zou willen worden. Relaties afgekapt. Etc. Ik heb zelfs al wel eens een brief geschreven. Het meest relaxte voor mij persoonlijk was dat die momenten enorm rustgevend waren en ik enorm helder kon nadenken.
Op die momenten liet je al je zorgen los, aldus mijn kijk daarop. Maar beséf dat je precies dát deed; je zorgen loslaten. Je hoeft dus geen einde op te zoeken om je zorgen los te laten. Je hoeft simpelweg: je-zorgen-los-te-laten.

quote:
En je dan inderdaad enigszins op bepaalde momenten buiten jezelf gaat keren, dat moment van, je leven flashed voor je ogen, die heb ik ook al wel een tig keer meegemaakt :) De wisseling is pas gekomen toen ik ging lezen over psychologie, zen etc. Stel ik had het iq van een kersenpit gehad was er nu ergens in Londen een grafsteen met mijn naam er op geweest.
Inspiratie: het inblazen van leven in je psyche. O+
  maandag 8 juli 2013 @ 03:25:03 #247
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128710162
Eens en te meer wordt duidelijk dat ik er alleen voor sta. Ik wou schrijven 'je' maar eigenlijk ben ik degene die er vaak alleen voor staat. Al sinds mijn puberteit, en sommige mensen snappen niet wat voor littekens dat heeft achtergelaten.

Die littekens, die er voor hebben gezorgd dat ik een vechter ben en op niemand vertrouw, zelfs niet op mijn ouders, zullen altijd een deel van mij zijn.

Ik heb simpelweg niet de basis die andere mensen hebben. Uiteindelijk wordt ik toch nog steeds constant genaaid door de mensen die je dacht te kunnen vertrouwen of waarvan je logischerwijs zou moeten kunnen verwachten dat je ze zou kunnen vertrouwen.

Maar uiteindelijk heb je alleen maar jezelf :) met soms wat hulp en steun van anderen.
  maandag 8 juli 2013 @ 06:48:54 #248
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128710399
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 03:25 schreef Mishu het volgende:
Eens en te meer wordt duidelijk dat ik er alleen voor sta. Ik wou schrijven 'je' maar eigenlijk ben ik degene die er vaak alleen voor staat. Al sinds mijn puberteit, en sommige mensen snappen niet wat voor littekens dat heeft achtergelaten.

Die littekens, die er voor hebben gezorgd dat ik een vechter ben en op niemand vertrouw, zelfs niet op mijn ouders, zullen altijd een deel van mij zijn.

Ik heb simpelweg niet de basis die andere mensen hebben. Uiteindelijk wordt ik toch nog steeds constant genaaid door de mensen die je dacht te kunnen vertrouwen of waarvan je logischerwijs zou moeten kunnen verwachten dat je ze zou kunnen vertrouwen.

Maar uiteindelijk heb je alleen maar jezelf :) met soms wat hulp en steun van anderen.
hangt ook van de/je specifieke omggeving af.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 08:44:00 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128711114
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:36 schreef minthy het volgende:
Cue'tje toch... :*

Akelig herkenbaar ook weer, ik had dit geschreven kunnen hebben.
Minthy'tje toch :*

Tis natuurlijk allemaal eigen schuld en ik kan er alleen zelf wat aan doen. Maar het wil maar niet. Ik mis die ruggengraat en doorzettingsvermogen. Ben zo'n emotionele eter en tja.. dat is nu wel te merken :')
Wel onlangs eens een poging weer gedaan om te sporten, maar de lol die ik er 2 jaar terug in had is helemaal weg.
Ik word gewoon figuurlijk misselijk van mezelf en zelfs dat is geen trigger genoeg om er echt mee aan de slag te gaan ;(

Gister pas rond half 3 ofzo in slaap gevallen, schoot niet op :X
  maandag 8 juli 2013 @ 08:50:36 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128711182
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 03:25 schreef Mishu het volgende:
Eens en te meer wordt duidelijk dat ik er alleen voor sta. Ik wou schrijven 'je' maar eigenlijk ben ik degene die er vaak alleen voor staat. Al sinds mijn puberteit, en sommige mensen snappen niet wat voor littekens dat heeft achtergelaten.

Die littekens, die er voor hebben gezorgd dat ik een vechter ben en op niemand vertrouw, zelfs niet op mijn ouders, zullen altijd een deel van mij zijn.

Ik heb simpelweg niet de basis die andere mensen hebben. Uiteindelijk wordt ik toch nog steeds constant genaaid door de mensen die je dacht te kunnen vertrouwen of waarvan je logischerwijs zou moeten kunnen verwachten dat je ze zou kunnen vertrouwen.

Maar uiteindelijk heb je alleen maar jezelf :) met soms wat hulp en steun van anderen.
Heee dit had ik een paar (1 a 2) jaar geleden kunnen schrijven.
En helaas is het waar, je staat er in je leven feitelijk alleen voor. De truc is alleen om de keren dat er wel iemand voor je is te leren zien en te koesteren. En om er mensen bij te trekken als je ze nodig hebt. Alleen is dat best een risico en het is ook lastig om de juiste manier te vinden. Maar het kan wel. Ik voel me nu bijna nooit meer eenzaam :) en zo erg is mijn omgeving niet veranderd.

En ik zie jullie steeds heel ver vooruitkijken. Niet doen! Daar word een mens niet blij van. Ik word ook somber als ik dat doe. Leef nu, kijk naar nu, en als je het aankunt evt een half jaar vooruit. Daarna is in het dagelijks leven niet belangrijk. Alleen soms als je bijv een huis koopt of een baan aanneemt. Maar dat doe je niet elke dag, dus laat die toekomst lekker waaien.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 08:54:08 #251
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128711231
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Minthy'tje toch :*

Tis natuurlijk allemaal eigen schuld en ik kan er alleen zelf wat aan doen. Maar het wil maar niet. Ik mis die ruggengraat en doorzettingsvermogen. Ben zo'n emotionele eter en tja.. dat is nu wel te merken :')
Wel onlangs eens een poging weer gedaan om te sporten, maar de lol die ik er 2 jaar terug in had is helemaal weg.
Ik word gewoon figuurlijk misselijk van mezelf en zelfs dat is geen trigger genoeg om er echt mee aan de slag te gaan ;(

Gister pas rond half 3 ofzo in slaap gevallen, schoot niet op :X
Schrale troost, sinds ik paar jaar geleden met medicatie begonnen ben. Is er ongeveer 30kg aan gewicht bijgekomen bij mij. Allemaal in de buik gaan zitten. :P Maar ook niet echt iets sportiefs ondernomen om vanaf te komen totzover.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 08:56:19 #252
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128711263
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heee dit had ik een paar (1 a 2) jaar geleden kunnen schrijven.
En helaas is het waar, je staat er in je leven feitelijk alleen voor. De truc is alleen om de keren dat er wel iemand voor je is te leren zien en te koesteren. En om er mensen bij te trekken als je ze nodig hebt. Alleen is dat best een risico en het is ook lastig om de juiste manier te vinden. Maar het kan wel. Ik voel me nu bijna nooit meer eenzaam :) en zo erg is mijn omgeving niet veranderd.

En ik zie jullie steeds heel ver vooruitkijken. Niet doen! Daar word een mens niet blij van. Ik word ook somber als ik dat doe. Leef nu, kijk naar nu, en als je het aankunt evt een half jaar vooruit. Daarna is in het dagelijks leven niet belangrijk. Alleen soms als je bijv een huis koopt of een baan aanneemt. Maar dat doe je niet elke dag, dus laat die toekomst lekker waaien.
Niks op aan te vullen, maar zoals hier uitgelegd zie ik het in het algemeen ook.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 08:57:12 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128711279
Aww cue wat jammer dat je weer bent aangekomen :( ben je nu op hetzelfde gewicht terug?
Ik vond je met een kilootje teveel niet lelijk trouwens, je hebt een leuk koppie. Maar dat zal denk ik niet echt helpen om je beter te voelen :(
Morgen in ieder geval je intake, en dan ga je je hopelijk gauw wat beter voelen. Dan komt je lijf vanzelf ook weer mee :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 08:58:40 #254
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128711308
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:57 schreef Murmeli het volgende:
Aww cue wat jammer dat je weer bent aangekomen :( ben je nu op hetzelfde gewicht terug?
Ik vond je met een kilootje teveel niet lelijk trouwens, je hebt een leuk koppie. Maar dat zal denk ik niet echt helpen om je beter te voelen :(
Morgen in ieder geval je intake, en dan ga je je hopelijk gauw wat beter voelen. Dan komt je lijf vanzelf ook weer mee :)
Waar is d'r foto? :P
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 08:59:28 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128711318
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:57 schreef Murmeli het volgende:
Aww cue wat jammer dat je weer bent aangekomen :( ben je nu op hetzelfde gewicht terug?
Ik vond je met een kilootje teveel niet lelijk trouwens, je hebt een leuk koppie. Maar dat zal denk ik niet echt helpen om je beter te voelen :(
Morgen in ieder geval je intake, en dan ga je je hopelijk gauw wat beter voelen. Dan komt je lijf vanzelf ook weer mee :)
Yup, back to where i was...

hehe, nee dat helpt idd geen reet (sorry). Leuk dat anderen mij evt mooi kunnen vinden / leuk genoeg voor seks. Maar dat helpt niet mee met hoe ik over mezelf denk elk moment van de dag.

We zullen zien.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:15:54 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128711596
Nee, alleen mooi genoeg voor sex heeft geen waarde inderdaad. Bij mij ook niet, ik vind het totaal geen compliment als iemand mij een lekker ding vindt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 09:17:11 #257
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128711614
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:15 schreef Murmeli het volgende:
Nee, alleen mooi genoeg voor sex heeft geen waarde inderdaad. Bij mij ook niet, ik vind het totaal geen compliment als iemand mij een lekker ding vindt.
Ik wel, maar waarschijnlijk omdat ik dat minder vaak te horen krijg. :p
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 09:19:04 #258
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128711639
Het heeft totaal geen waarde. Als ze het niet tegen jou zeggen, dan wel tegen een ander.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:39:13 #259
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712033
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:28 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Bij mij moet je niet zijn met de vraag over de zin van het allemaal. :P Ik herken me veel van wat je zegt en dat heb ik volgens mij ook eerder gepost. Om het simpel te houden; de levenslust is er niet. De zin om te gaan werken, om te gaan studeren, om uit te gaan, om meer te doen dan slechts wakker worden in de ochtend en je afvragen hoe lang je dit nog volhoudt.
Mja. ;( Maar jij gaat wel aan het werk! Ik doe op het moment echt helemaal niks meer. Ik heb een vakantie geboekt staan voor eind Augustus in Florida, en ben op het moment nog wat dingetjes aan het kijken waar ik evt. heen kan gaan met m'n vriendin.

Wil het niet dat geld ook een keer gaat ophouden en ik natuurlijk wel op de portemonee moet blijven letten.

Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me ook weer zo gruwelijk kut. Zo gruwelijk, ontzettend kut. Ik zag dat de parkeerplaats al weer leeg was en iedereen was al weer aan het werk en s_e zit weer griezelig angstig te doen in z'n huis :'). Ik ga denk ik vandaag maar weer eens wat sollicitaties de deur uitsturen. Misschien toch maar weer aan het werk? Ik weet het niet hoor?

Toen het uitging met mijn voormalige ex heb ik lukraak op een firma gesolliciteerd, binnen een week was ik binnen en zat ik direct tegen 80u in de week of zelfs meer. Het grote gore nadeel hiervan is dat.. het ook maar werk is. En ook al was $ leuk, het is intellectueel totaal niet uitdagend. Ik vroeg me daar nog veel meer af waarom ik het allemaal aan het doen was! Ja, je werkt je helemaal de tievus zodat je baas per deal een paar ton kan bijschrijven :'), en jij mag de kruimels (ook leuk) hebben. Maar feit is wel dat het werk wat we doen vaak gewoon er voor zorgt dat Jan en Anita, Pietje en Greet en Anniek en Willemijn op straat komen te staan :'). Om maar even wat te zeggen :P

quote:
Er is slechts 1 ding dat mij duidelijk is en dat is dat ik me leeg en eenzaam voel. Dus als ik me afvraag welke richting ik op moet, al is het maar een klein beetje, dan is dat dat ik er voor moet zorgen dat die leegte minder wordt. En dat zal komen door goede sociale contacten. Hele goede, die meer zijn dan enkel een paar keer afspreken om wat te doen. Ik denk dat jij hetzelfde denkt hierover.
Klopt. Ik heb echt een handjevol fantastische sociale contacten die altijd wel voor me klaar willen staan. Het echt grote nadeel is gewoon dat het allemaal niet in de buurt zit. Maar klagen qua 'sociale eenzaamheid' zul je mij niet zien doen, ik voel me anders eenzaam :P

quote:
Als je het reizen leuk vindt, zou ik het het niet laten, maar pas op dat het geen vlucht wordt. Probeer eens na te denken en eerlijk te zijn tegen jezelf. Wil je dit of dat doen omdat dat verwacht wordt van jou, door je vader, je vrienden, de maatschappij? Of wil je het doen voor jezelf?
Ik doe het eigenlijk om die vlam in mijn motor weer aan te sturen. Ik ga richting Amerika omdat ik dat "Miami beach gevoel" wel eens wil meemaken. Ben erg benieuwd. Ik hoop eigenlijk op inspiratie en motivatie. En hoop dat dat ooit op die manier gaat komen. Misschien wel een baan daar ofzo in een hedge fund in Miami, dat lijkt me wel wat. De maatschappij verwacht denk ik overigens dat ik gewoon kap met zeiken en zeuren en gewoon weer net als iedere (domme ?) loonslaaf aan het werk ga. Ik heb nu nog een goed CV, maar als ik evt. 5 jaar niks ga doen moet ik helaas ook weer bij een supermarkt beginnen :')

Voor de rest blijf ik Gray z'n tips volgen over meditatie, heb er genoeg over gelezen dat het wetenschappelijk echt beter is voor die hersenpan van ons. En ook de psychologie achter Watts etc.

Truth be told voel ik me uiteraard gewoon kut nu, het is 9.36, en ik zit voor de zoveelste maand weer in mijn bed te stinken met de vraag, wat gaan we nu weer doen :').

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 08-07-2013 09:47:00 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:40:03 #260
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712047
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Trek me teveel aan van negatieve woorden.
Waarom?

Zit daar ook nog specifieke waarde achter? Bijv. een vriend of vriendin die je erg mag zegt iets negatief, is het dan kutter? Of beter?

Of je ouders? Of familie?

Of je hebt een idool en die zegt iets negatief en dan voel jij je ook kut?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:44:37 #261
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712144
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heee dit had ik een paar (1 a 2) jaar geleden kunnen schrijven.
En helaas is het waar, je staat er in je leven feitelijk alleen voor. De truc is alleen om de keren dat er wel iemand voor je is te leren zien en te koesteren. En om er mensen bij te trekken als je ze nodig hebt. Alleen is dat best een risico en het is ook lastig om de juiste manier te vinden. Maar het kan wel. Ik voel me nu bijna nooit meer eenzaam :) en zo erg is mijn omgeving niet veranderd.
Jij hebt er dus mensen bij kunnen trekken waardoor je je nu niet meer eenzaam voelt :)?

Ik heb tegen 2 van mijn beste vrienden gewoon gezegd, ik wil graag dat jullie de rest van mijn leven bij me blijven, want familie issues, jullie kennen me van A-Z. Stel Pa of Ma komt te overlijden dan sta ik toch echt helemaal op mezelf, en ik heb het al zo vaak verteld wanneer mijn moeder komt te overlijden mag je mij net zo goed 7 feet down under begraven want ik ga dat alleen gewoon niet trekken. Een begravenis van mijn eigen moeder met een bizarre grote familie waar ik continu moet gaan horen hoe slecht ik wel niet was voor d'r. :r

Beide vonden dat prima :D, het zijn in wezen gewoon 2 zussen van me geworden :+ En dat is al meer dan 5 jaar zo :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:45:36 #262
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712170
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:54 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Schrale troost, sinds ik paar jaar geleden met medicatie begonnen ben. Is er ongeveer 30kg aan gewicht bijgekomen bij mij. Allemaal in de buik gaan zitten. :P Maar ook niet echt iets sportiefs ondernomen om vanaf te komen totzover.
Angst was voor mij een enorme 'afvaller', het ging uit met mijn ex en binnen 3 week was ik bijna 15/20 kilo kwijt :'). Graat mager. Ik zit zo rond de 70 met 1.85.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:46:41 #263
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712190
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:19 schreef Cue_ het volgende:
Het heeft totaal geen waarde. Als ze het niet tegen jou zeggen, dan wel tegen een ander.
Voor de mensen die nog niet zo veel ervaring hebben met de ladies kan het wel een + punt zijn, zodat ze misschien net dat meer zelf vertrouwen krijgen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:46:55 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128712195
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:19 schreef Cue_ het volgende:
Het heeft totaal geen waarde. Als ze het niet tegen jou zeggen, dan wel tegen een ander.
Dat dus. Ik knap er ook echt op af...
@purplesparks: weet niet of ik dat vaker hoor, ik heb er gewoon de schurft aan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_128712223
Ik ga vandaag denk ik eens een eind fietsen en niet weer de hele dag op dat internet hangen. Prachtig weer buiten...
  maandag 8 juli 2013 @ 09:50:23 #266
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128712266
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat dus. Ik knap er ook echt op af...
@purplesparks: weet niet of ik dat vaker hoor, ik heb er gewoon de schurft aan.
Tja, kan me er wat bijvoorstellen. Maar een compliment(wat enigzins vergelijkbaar kan zijn) Doet je ook helemaal niks. Bijvoorbeeld als ik je vertellen zou dat ik je behoorlijk intelligent vindt overkomen?
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 09:51:21 #267
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128712288
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Angst was voor mij een enorme 'afvaller', het ging uit met mijn ex en binnen 3 week was ik bijna 15/20 kilo kwijt :'). Graat mager. Ik zit zo rond de 70 met 1.85.
ook 1.85. rond de 95kg inmiddels. 10 jaar geleden zelfde lengte, maar 63/64 kg. :P
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 09:51:25 #268
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712290
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:48 schreef Gewas het volgende:
Ik ga vandaag denk ik eens een eind fietsen en niet weer de hele dag op dat internet hangen. Prachtig weer buiten...
Hehe, same here. Enige activiteit vandaag :P 10km hardlopen buiten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:52:31 #269
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712305
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:51 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

ook 1.85. rond de 95kg inmiddels. 10 jaar geleden zelfde lengte, maar 63/64 kg. :P
Wow, dat was echt te licht! Qua gewicht ben ik altijd wel secuur geweest. Voor mijn werk kan ik gewoon echt geen buikje hebben, anders zou ik nooit aan een baan komen. Geen baan is geen centen, dus die discipline om fit te blijven had ik altijd wel :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:54:52 #270
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128712353
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wow, dat was echt te licht! Qua gewicht ben ik altijd wel secuur geweest. Voor mijn werk kan ik gewoon echt geen buikje hebben, anders zou ik nooit aan een baan komen. Geen baan is geen centen, dus die discipline om fit te blijven had ik altijd wel :)
Ah behalve dat ik die dicipline mis, moet ik meeste activiteiten binnen. Vanwege de angst naar buiten te gaan. Tenzij ik genoeg bier op heb, wat weer negatief is voor mijn gewicht. Ach ja ben te zwaar, maar heb er niet zoveel problemen mee eerlijk gezegd.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 09:58:43 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128712449
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:50 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Tja, kan me er wat bijvoorstellen. Maar een compliment(wat enigzins vergelijkbaar kan zijn) Doet je ook helemaal niks. Bijvoorbeeld als ik je vertellen zou dat ik je behoorlijk intelligent vindt overkomen?
Complimenten vind ik verder wel leuk. Als iemand zegt dat ik er leuk/goed uitzie ook hoor. Alleen een opmerking als lekker ding of dat iemand sex met me zou willen heb ik niks mee. Want bijna alle mannen kunnen het op bijna alle vrouwen, dus daarom zegt t mij niks.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 09:59:22 #272
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128712463
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:54 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ah behalve dat ik die dicipline mis, moet ik meeste activiteiten binnen. Vanwege de angst naar buiten te gaan. Tenzij ik genoeg bier op heb, wat weer negatief is voor mijn gewicht. Ach ja ben te zwaar, maar heb er niet zoveel problemen mee eerlijk gezegd.
Persoonlijk denk ik dat je er toch niet helemaal tevreden mee bent? Wat kilo's minder en je bent toch beter uitgerust, je slaapt beter, je hebt betere concentration, etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:00:53 #273
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128712494
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Complimenten vind ik verder wel leuk. Als iemand zegt dat ik er leuk/goed uitzie ook hoor. Alleen een opmerking als lekker ding of dat iemand sex met me zou willen heb ik niks mee. Want bijna alle mannen kunnen het op bijna alle vrouwen, dus daarom zegt t mij niks.
Duidelijk, dus ik vind je intelligent overkomen. En ik kan het zelden op een vrouw. Hoewel hetero, libido van niks door medicatie. :P Geeft wel weer hoop extra tijd voor andere dingen.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 10:14:42 #274
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128712814
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:00 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Duidelijk, dus ik vind je intelligent overkomen. En ik kan het zelden op een vrouw. Hoewel hetero, libido van niks door medicatie. :P Geeft wel weer hoop extra tijd voor andere dingen.
Dank je wel :)

En dat van je libido is ruk :( een ex van mij had dat ook, was niet leuk, voor ons beiden niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 10:15:39 #275
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128712842
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dank je wel :)

En dat van je libido is ruk :( een ex van mij had dat ook, was niet leuk, voor ons beiden niet.
Vrijgezel. heb er niet zoveel problemen meer mee eigenlijk.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 10:29:02 #276
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128713197
Misschien het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken af en toe, dat ik alles wel okee vind over het algemeen.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 10:30:07 #277
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128713223
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:29 schreef Purplesparks het volgende:
Misschien het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken af en toe, dat ik alles wel okee vind over het algemeen.
Ruilen? Ik zou ook alles wel oke vinden :) Ik maak me over te veel dingen zorgen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:31:30 #278
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128713247
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ruilen? Ik zou ook alles wel oke vinden :) Ik maak me over te veel dingen zorgen :)
Nee toch maar niet, :P jij moet allereerst gewoon dealen met je ex-issues dan vallen volgens mij je meeste problemen al weg, of heb ik het mis?
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 10:33:51 #279
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128713309
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:31 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Nee toch maar niet, :P jij moet allereerst gewoon dealen met je ex-issues dan vallen volgens mij je meeste problemen al weg, of heb ik het mis?
Yup. Dealen met de nachtmerries en het niet kunnen slapen. Het zou mooi zijn als ik de heftigheid van die emoties zou kunnen gaan loslaten :) Maar ik doe er mijn best voor, 3 week begint mijn EMDR therapie en dan is het richten op het leven herpakken :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:36:06 #280
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128713362
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yup. Dealen met de nachtmerries en het niet kunnen slapen. Het zou mooi zijn als ik de heftigheid van die emoties zou kunnen gaan loslaten :) Maar ik doe er mijn best voor, 3 week begint mijn EMDR therapie en dan is het richten op het leven herpakken :)
Ik hoop voor je dat het gaat lukken. :) Zoals je wist van mij, ikzelf ook nog lange tijd last gehad van opgeroepen gevoelens/emoties door ex. Nog steeds heel af en toe wanneer ze me komt persen in een droom.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 11:09:31 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128714205
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Angst was voor mij een enorme 'afvaller', het ging uit met mijn ex en binnen 3 week was ik bijna 15/20 kilo kwijt :'). Graat mager. Ik zit zo rond de 70 met 1.85.
Wou dat stress ofzo bij mij zo'n invloed had :') Al is het natuurlijk nooit/zelden een blijvend effect

Maargoed, ik heb ook zelden stress, dus dan schiet het nog niet op :+
  maandag 8 juli 2013 @ 11:23:57 #282
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128714593
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wou dat stress ofzo bij mij zo'n invloed had :') Al is het natuurlijk nooit/zelden een blijvend effect

Maargoed, ik heb ook zelden stress, dus dan schiet het nog niet op :+
Het is vaak het 1 of ander. Of je eet veel tijdens emotie volle buien of stress of je eet helemaal niks. Ik ben die laatste :+

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:36 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het gaat lukken. :) Zoals je wist van mij, ikzelf ook nog lange tijd last gehad van opgeroepen gevoelens/emoties door ex. Nog steeds heel af en toe wanneer ze me komt persen in een droom.
Heb je een bepaalde techniek om er dan beter mee om te gaan? Of is het zo'n typische; "Just let it go...?"
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:30:28 #283
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128714811
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is vaak het 1 of ander. Of je eet veel tijdens emotie volle buien of stress of je eet helemaal niks. Ik ben die laatste :+

[..]

Heb je een bepaalde techniek om er dan beter mee om te gaan? Of is het zo'n typische; "Just let it go...?"
Laten gaan, ja. Ze komt steeds minder vaak voor nog in mn dromen. Met de tijd is het mijn geval makkelijker geworden.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 16:11:17 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128724143
Zo dan, ik geloof dat de afkickshit nu is begonnen hoor.
Voel me beroerd! En kon me al niet concentreren op mijn werk. Het lijkt net chinees.
Ben dus maar vertrokken. Nu in de metro naar huis, gauw mijn nest in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 16:12:53 #285
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128724198
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:11 schreef Murmeli het volgende:
Zo dan, ik geloof dat de afkickshit nu is begonnen hoor.
Voel me beroerd! En kon me al niet concentreren op mijn werk. Het lijkt net chinees.
Ben dus maar vertrokken. Nu in de metro naar huis, gauw mijn nest in.
afkicken van? Sorry niet volledig gevolgd.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 16:17:53 #286
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128724382
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:12 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

afkicken van? Sorry niet volledig gevolgd.
Niet erg!
Antidepressiva
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 16:18:32 #287
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128724406
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet erg!
Antidepressiva
Welke?
Touching from a distance ~
pi_128725044
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet erg!
Antidepressiva
beterschap en sterkte :*
S. 2014
J. 2016
pi_128725251
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:11 schreef Murmeli het volgende:
Zo dan, ik geloof dat de afkickshit nu is begonnen hoor.
Voel me beroerd! En kon me al niet concentreren op mijn werk. Het lijkt net chinees.
Ben dus maar vertrokken. Nu in de metro naar huis, gauw mijn nest in.
Ha!

Ik feliciteer je omdat je mag afkicken! :*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 8 juli 2013 @ 16:46:26 #290
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128725368
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:11 schreef Murmeli het volgende:
Zo dan, ik geloof dat de afkickshit nu is begonnen hoor.
Voel me beroerd! En kon me al niet concentreren op mijn werk. Het lijkt net chinees.
Ben dus maar vertrokken. Nu in de metro naar huis, gauw mijn nest in.
Werk dat net op chinees lijkt :). Wat doe je voor werk?

En success, je weet nu dat het afkicken echt begonnen is! En nu volhouden! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:48:50 #291
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128725448
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet erg!
Antidepressiva
Oh en ik ben van meerdere middelen afgekickt(voorschreven anti-depressiva) en vergelijkbaar aan dat. Als je dat niet goed aanpakt kun je enorm veel last van krijgen.
Dus bouw het zover mogelijk af dat mogelijk is anders garandeer ik je extreme ontwenningsverschijnselen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Purplesparks op 08-07-2013 16:56:45 ]
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 17:04:11 #292
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128725874
citalopram,

Ja, ik doe het heel rustig. In stappen van 5 mg. Dit is de laatste stap. Als het echt niet gaat kan ik terug naar 5mg en met druppels in kleinere stappen. komt goed.

dank voor de felicitaties ben zelf ook heel trots!

mijn werk is iets met lange projectvoorstellen beoordelen. Droge tekst dus. en met een maximale concentratie van 30 Seconden is dat niks, hihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:06:34 #293
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128725943
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:04 schreef Murmeli het volgende:
citalopram,

Ja, ik doe het heel rustig. In stappen van 5 mg. Dit is de laatste stap. Als het echt niet gaat kan ik terug naar 5mg en met druppels in kleinere stappen. komt goed.

dank voor de felicitaties ben zelf ook heel trots!

mijn werk is iets met lange projectvoorstellen beoordelen. Droge tekst dus. en met een maximale concentratie van 30 Seconden is dat niks, hihi
Mooizo dat je het zo verstandig aanpakt. :)
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 17:08:36 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128725994
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:06 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Mooizo dat je het zo verstandig aanpakt. :)
O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:10:13 #295
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128726027
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

O+
Ikzelf wel geprobeerd met een middel na korte afbouw compleet te stoppen, dat heb ik geweten toen. :P Wel interessante dromen, maar niet bepaald fijn haha.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 17:18:47 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128726253
Hahahaha ja, ik ben eens gestopt terwijl tegelijkertijd een vriend zelfmoord had gepleegd. Dan gebeuren er ook vreemde dingen, dus ik kan me wel een voorstelling maken van hoe je je gevoeld hebt. Ik heb nu bij elke afbouwstap andere klachten op verschillende momenten. Ook heel vaag. Maar ik wist dat dat erin zat dus ik laat t lekker gebeuren. Ff de kiezen op elkaar zetten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:40:22 #297
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128730797
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:18 schreef Murmeli het volgende:
Hahahaha ja, ik ben eens gestopt terwijl tegelijkertijd een vriend zelfmoord had gepleegd. Dan gebeuren er ook vreemde dingen, dus ik kan me wel een voorstelling maken van hoe je je gevoeld hebt. Ik heb nu bij elke afbouwstap andere klachten op verschillende momenten. Ook heel vaag. Maar ik wist dat dat erin zat dus ik laat t lekker gebeuren. Ff de kiezen op elkaar zetten
Ik heb het even opgezocht op internet. Withdrawal van citalopram. Sommige hebben het over enorme lange periode om er echt vanaf te komen en vergelijken het met heroine withdrawal :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128731283
Situatie hier thuis is vandaag compleet geescaleerd. Zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt. En ik had er niet eens 1 enkel aandeel in. Ik geloof dat ik een beetje verdrietig ben nu.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:56:34 #299
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128731355
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:54 schreef Gewas het volgende:
Situatie hier thuis is vandaag compleet geescaleerd. Zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt. En ik had er niet eens 1 enkel aandeel in. Ik geloof dat ik een beetje verdrietig ben nu.
Tell! :)?

Ik ga overigens binnen 5 minuten een gesprekje hebben met mijn ex over het terug krijgen van bepaalde kosten die ik gemaakt heb, schulden die ik voor haar heb betaald etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128731675
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tell! :)?

Ik ga overigens binnen 5 minuten een gesprekje hebben met mijn ex over het terug krijgen van bepaalde kosten die ik gemaakt heb, schulden die ik voor haar heb betaald etc.
Extreme ruzie tussen mijn ouders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is alles wat ik erover wil zeggen.

Ik zit nu pilsjes te tanken zodat ik hopelijk op een normale manier kan slapen vannacht.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:11:30 #301
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128731954
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht op internet. Withdrawal van citalopram. Sommige hebben het over enorme lange periode om er echt vanaf te komen en vergelijken het met heroine withdrawal :P
Ik ben al bijna 4 maanden bezig inderdaad.... je moet het heel rustig aan doen.

Wat een klotetoestand bij jou thuis, gewas :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')