abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juli 2013 @ 23:20:29 #217
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128704750
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Welcome to my world. Al zou ik er geen ruzie mee krijgen, ik voel er gewoon geen band mee.
Maar geeft je dat een onnatuurlijk raar gevoel?

Om iets over mezelf te zeggen, ik ben vanaf groep 1 van de basisschool tot aan de 2e van VWO meerdere malen verhuisd en ben denk ik bij een vijftal foster parents geweest. Die toen ik in groep 1/2/3 etc. zat kan ik me allemaal niet meer herinneren maar die daarna wel, en dat was geen pretje. Ben niet geslagen maar vaak genoeg uitgescholden als sukkel en dat ik bijv. minder eten kreeg omdat ik niet 'echte' familie was en zij mij hadden puur vanwege het geld ( :') )

Ik was in die jaren altijd jaloers op mijn vriendjes en vriendinnetjes want die hadden een moeder vader en evt. een zus of broer. s_e had een vader die continu aan het werk was en daar woonde ik mee samen.

Kerst? Sinterklaas? Forget about it. En nu we toch al wel een tig aantal jaar verder zijn, voel ik me op dat vlak vreemd. Want de echte vrienden die ik heb, zijn echt toffe gasten, maar het voelt niet natuurlijk. 1tje ben ik in een bibliotheek tegen gekomen, de andere tijdens het beleggen, en weer een ander tijdens een potje volleyabal. Pure willekeur, maar als ik er dan op dat moment niet was geweest had ik die mensen niet ontmoet..

M'n vader zou het nooit toegeven maar heb echt het idee dat ik een 'foutje' ben. Gezien na mijn geboorte mijn moeder werd afgescheept naar een psychiatrisch centrum en mijn vader mij dumpte bij zijn ouders..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:23:58 #218
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128704905
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Graag gedaan. :)
Misschien komt dat omdat ik ook al wel momenten heb gehad in mijn leven waar ik ook al zaken heb afgesloten. Testament, waar ik begraven zou willen worden. Relaties afgekapt. Etc. Ik heb zelfs al wel eens een brief geschreven. Het meest relaxte voor mij persoonlijk was dat die momenten enorm rustgevend waren en ik enorm helder kon nadenken.

En je dan inderdaad enigszins op bepaalde momenten buiten jezelf gaat keren, dat moment van, je leven flashed voor je ogen, die heb ik ook al wel een tig keer meegemaakt :) De wisseling is pas gekomen toen ik ging lezen over psychologie, zen etc. Stel ik had het iq van een kersenpit gehad was er nu ergens in Londen een grafsteen met mijn naam er op geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 7 juli 2013 @ 23:24:34 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128704923
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Maar geeft je dat een onnatuurlijk raar gevoel?

Nouja, ik voel wel dat ik iets mis. Heb er nooit echt last van gehad, vond het vroeger ook wel iets hebben juist ofzo :')
Nu merk ik dat ik echt wel iets mis. Zeker als je de verhalen van anderen hoort... Een gevoel van "dat wil ik ook"
  zondag 7 juli 2013 @ 23:25:56 #220
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128704984
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, ik voel wel dat ik iets mis. Heb er nooit echt last van gehad, vond het vroeger ook wel iets hebben juist ofzo :')
Nu merk ik dat ik echt wel iets mis. Zeker als je de verhalen van anderen hoort... Een gevoel van "dat wil ik ook"
Maar beste Cue, hoe gaan we dat fixen? Dat voelen van het missen is overigens enorme mentale pijn. Blergh :- (
  zondag 7 juli 2013 @ 23:27:04 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128705056
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:

Maar beste Cue, hoe gaan we dat fixen? Dat voelen van het missen is overigens enorme mentale pijn. Blergh :- (
Nouja er zijn twee mogelijkheden. Of de banden met huidige familieleden verbeteren... en die stappen zetten.
Of het accepteren.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:27:36 #222
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705077
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:11 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja dat wel..maar aan de andere kant ook wel weer heel close. Ruzie hoort erbij..
Daar geloof ik niet in :). Ruzie hoort er niet bij. Ik vind het een beetje onzinnig dat heel emotioneel gedrag (gooien met dingen, schelden, etc.) echt zwaktebod is. We zijn volwassen en we kunnen ook gewoon normaal praten toch? Ik vraag me wel eens af als ik 2 mensen heel emotioneel zie discussieren. Dat heeft geen zin, die emoties unleashen stofjes in die hersenpan en je rationeel denkpatroon is volledig foetsie..
  zondag 7 juli 2013 @ 23:30:55 #223
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128705245
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Welcome to my world. Al zou ik er geen ruzie mee krijgen, ik voel er gewoon geen band mee.
Ik ook niet en ik woon nog bij mijn ouders :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 23:31:26 #224
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705278
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja er zijn twee mogelijkheden. Of de banden met huidige familieleden verbeteren... en die stappen zetten.
Of het accepteren.
Verbeteren is geen optie. Mijn familie aan beide kanten is echt knetter gek. I guess Cue gave me no other option besides acceptatie :).

Maar ja, het blijft knagen. Ook vandaag nog, met iemand gesproken, voelde zich even niet lekker en ging even langs bij zijn oom en tante. Het zijn woorden voor mij die me echt rare gevoelens geven. Uff mindfuck ;(
  zondag 7 juli 2013 @ 23:32:27 #225
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705313
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ook niet en ik woon nog bij mijn ouders :')
Maar jij gaat er vanzelf wel een keertje weg :) Jij zet al stappen, psycholoog, studentenclubs, op pad, sport. Jij kunt die stappen nog maken.

Ik heb die stappen al gemaakt en het is nog steeds shit. In die zin heb jij nog dingen om naar uit te kijken. Ik niet. Wees dus happy beste lex!
  zondag 7 juli 2013 @ 23:34:05 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128705395
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Verbeteren is geen optie. Mijn familie aan beide kanten is echt knetter gek. I guess Cue gave me no other option besides acceptatie :).

Maar ja, het blijft knagen. Ook vandaag nog, met iemand gesproken, voelde zich even niet lekker en ging even langs bij zijn oom en tante. Het zijn woorden voor mij die me echt rare gevoelens geven. Uff mindfuck ;(
Er zijn weinig andere opties he.. ja een ander soort familie zoeken/vinden/creeren ;)

Natuurlijk blijf het knagen, het is ook gewoon kut.
Ken het... ik vind het ook heel lastig te begrijpen. Iemand die zegt een hele goede band met z'n moeder of broer/zus te hebben. Ik snap het gewoon niet.

Al spreek ik bv m'n nicht nu wel iets vaker dan vroeger.. af en toe een whatsapje enzo, maar het is dan niet meer dan gewoon een verre vriendin ofzo.
  zondag 7 juli 2013 @ 23:38:02 #227
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128705580
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er zijn weinig andere opties he.. ja een ander soort familie zoeken/vinden/creeren ;)

Natuurlijk blijf het knagen, het is ook gewoon kut.
Ken het... ik vind het ook heel lastig te begrijpen. Iemand die zegt een hele goede band met z'n moeder of broer/zus te hebben. Ik snap het gewoon niet.

Al spreek ik bv m'n nicht nu wel iets vaker dan vroeger.. af en toe een whatsapje enzo, maar het is dan niet meer dan gewoon een verre vriendin ofzo.
Maar blijkbaar functioneren wij ook niet helemaal gezien we hier zitten. Dat is dan wel weer jammer. Dus eigenlijk is het wachten op de 1e post van iemand die wel een gelukkige familie heeft :)

(Al heb ik het idee dat de meeste mentale disorders allemaal komen (1 way or the other) door gestuntel van ouders en te weinig liefde in je jeugd)
  zondag 7 juli 2013 @ 23:52:24 #228
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128706129
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

(Al heb ik het idee dat de meeste mentale disorders allemaal komen (1 way or the other) door gestuntel van ouders en te weinig liefde in je jeugd)
Dat zou wel eens kunnen kloppen met Cluster C.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 7 juli 2013 @ 23:55:37 #229
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128706264
S_E, waarom niet je eigen familie beginnen? Is dat niet iets om naar uit te kijken. Ik wil niet weer een trigger opwekken, maar je lijkt me echt iemand die liefde en warmte wil. En een gezin biedt dat.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 7 juli 2013 @ 23:57:03 #230
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706317
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat zou wel eens kunnen kloppen met Cluster C.
Ik ben benieuwd of ze mij nog ergens anders gaan inschalen. PTSS is immers ook cluster C niet waar?

Heb iig. een lieve ex-vriendin die met me meegaat naar mijn intake. Beetje mijn levens-back up in case het helemaal harry in de warry gaat met s_e en ze kent alle jankbuien en overgeef buien zo langzamerhand wel. Kan mijn therapie alleen maar ten goede komen :)
  zondag 7 juli 2013 @ 23:58:52 #231
358102 Senor__Chang
pi_128706390
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar blijkbaar functioneren wij ook niet helemaal gezien we hier zitten. Dat is dan wel weer jammer. Dus eigenlijk is het wachten op de 1e post van iemand die wel een gelukkige familie heeft :)

Ik denk niet dat mijn familie de gelukkigste ter wereld zijn, maar erg close zijn we wel. Verder ook geen oma's, opa's, tantes, neven en shit. Alleen directe familie. Het is een raar iets eigenlijk. Ik hou erg veel van ze en ben ook graag bij ze, maar ik denk er wel vaak aan hoe het zou zijn als zij er niet waren. Ik zou me dan een stuk vrijer voelen in mijn keuze over het wel of niet doorgaan. En voor mijn gevoel zou die keuze ook redelijk snel en moeiteloos gemaakt zijn. Nu loop ik toch vaak met het gevoel dat ik door leef terwijl ik dat eigenlijk niet zo graag wil.
Guilty as changed.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:00:32 #232
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706458
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:55 schreef Senor__Chang het volgende:
S_E, waarom niet je eigen familie beginnen? Is dat niet iets om naar uit te kijken. Ik wil niet weer een trigger opwekken, maar je lijkt me echt iemand die liefde en warmte wil. En een gezin biedt dat.
Ik snap je reactie wel, en serieus, dank! Maar op het moment kan ik het me niet voorstellen.

En dat is best beangstigend. Ik zie niet een leven voor s_e over een jaar of 2. Ik zie hem niet, ik voel hem niet, echt niet. Zo'n kut gevoel is dat want waarom zou ik dan zo lang wachten?

Betreffende medicatie Chang, zit nu aan de propranolol, en die weet me wel echt rustig te krijgen. Ik vreet er gewoon net zo veel op tot ik de rikketik nouwelijks voel en dan is het echt heerlijk tukken :).
  maandag 8 juli 2013 @ 00:06:08 #233
358102 Senor__Chang
pi_128706698
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap je reactie wel, en serieus, dank! Maar op het moment kan ik het me niet voorstellen.

En dat is best beangstigend. Ik zie niet een leven voor s_e over een jaar of 2. Ik zie hem niet, ik voel hem niet, echt niet. Zo'n kut gevoel is dat want waarom zou ik dan zo lang wachten?

Betreffende medicatie Chang, zit nu aan de propranolol, en die weet me wel echt rustig te krijgen. Ik vreet er gewoon net zo veel op tot ik de rikketik nouwelijks voel en dan is het echt heerlijk tukken :).
Tja, ik kan ook heel moeilijk vooruit kijken (lees; niet) en vind het zelfs moeilijk voor te stellen dat ik nog leef als ik langer dan een jaar of 2 vooruit kijk. Toch sluit ik bepaalde dingen niet uit. Dat ik gelukkig word sluit ik dan wel zo uit (echt waar, dat lijkt mij gewoon onmogelijk), maar andere zaken als familie oid niet. Ik weet niet waarom, ik heb er ook geen plannen voor of ben er zo mee bezig, maar het blijft altijd in mijn achterhoofd zweven. Ik denk omdat familie toch wel het dichtst komt bij het vullen van de leegte die we voelen.

Medicatie is goed. :) Anders blijven we doorkutten. Ik ben nu wel aan het minderen, maar merk dat ik sneller wegzak en dieper ook. Twijfel nu of ik moet doorgaan met dat minderen.
Guilty as changed.
pi_128706793
Hai daar.
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:13:38 #235
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706985
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:06 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Tja, ik kan ook heel moeilijk vooruit kijken (lees; niet) en vind het zelfs moeilijk voor te stellen dat ik nog leef als ik langer dan een jaar of 2 vooruit kijk. Toch sluit ik bepaalde dingen niet uit. Dat ik gelukkig word sluit ik dan wel zo uit (echt waar, dat lijkt mij gewoon onmogelijk), maar andere zaken als familie oid niet. Ik weet niet waarom, ik heb er ook geen plannen voor of ben er zo mee bezig, maar het blijft altijd in mijn achterhoofd zweven. Ik denk omdat familie toch wel het dichtst komt bij het vullen van de leegte die we voelen.

Medicatie is goed. :) Anders blijven we doorkutten. Ik ben nu wel aan het minderen, maar merk dat ik sneller wegzak en dieper ook. Twijfel nu of ik moet doorgaan met dat minderen.
Mja, wat voor zin het heeft ook allemaal :- (.

Stel mijn pa is er morgen niet meer, is de gehele familie band klaar. Dan ben ik truly alleen. Maar ben ook nog niet op de leeftijd om te gaan settlen. Kids wil ik nog niet.

Stel mijn huidige dame loopt weg (onwaarschijnlijk, ze heeft al meerdere malen verteld knetter verliefd op me te zijn..). Dan ga ik waarschijnlijk weer op reis, kom ik leuke mensen tegen, wedden dat ik er wel weer ergens een dame uitpluk, leuke tijd. Maar dan zitten we weer in die cirkel.

Ik wil dat gevoel in mijn hoofd van dat ik het ergens voor doe. :- ( Not sure if that makes sense. Gewoon dat gedreven gevoel toen je klein was en je als een bezetene iets ging doen omdat je graag wou dat het je ging lukken (spelletje, voetbal whatever). Ik heb het letterlijk nergens meer. Nergens..

Het meeste plezier beleef ik door op reis te gaan met mijn huidige vriendin en die medicatie is ook best verslavend. Shot vodka en een slaap pil bijv. Ik weet echt wel wat ik doe maar vind het wel interessant om het te rekken. Plus, 'sober' in slaap vallen kun je bij mij echt shaken, sober als in zonder een warme melk/alcohol/thee/slaappil/etc.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:13:56 #236
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128706992
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:08 schreef kingtoppie het volgende:
Hai daar.
* knocks fists with baas toppie *
pi_128707033
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

* knocks fists with baas toppie *
Ik moet negatieve shit gewoon negeren denk ik, focus er iets teveel op.. Ben er niet egoistisch genoeg voor van nature om het te negeren, vervelend wel want het maakt je anderzijds ''onzeker'' zogezegd omdat je je veel van shit aanttrekt.
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:16:54 #238
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_128707123
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik moet negatieve shit gewoon negeren denk ik, focus er iets teveel op.. Ben er niet egoistisch genoeg voor van nature om het te negeren, vervelend wel want het maakt je anderzijds ''onzeker'' zogezegd omdat je je veel van shit aanttrekt.
Eh? Wat bedoel je? Mits ik ergens 2e/3e week van Augustus in NL ben kunnen we wel pilsje doen, Ik zit de 1e week met therapie in mijn maag en tot die tijd hoop ik rust te vinden :)
pi_128707159
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eh? Wat bedoel je? Mits ik ergens 2e/3e week van Augustus in NL ben kunnen we wel pilsje doen, Ik zit de 1e week met therapie in mijn maag en tot die tijd hoop ik rust te vinden :)
^O^
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:28:44 #240
358102 Senor__Chang
pi_128707549
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, wat voor zin het heeft ook allemaal :- (.

Stel mijn pa is er morgen niet meer, is de gehele familie band klaar. Dan ben ik truly alleen. Maar ben ook nog niet op de leeftijd om te gaan settlen. Kids wil ik nog niet.

Stel mijn huidige dame loopt weg (onwaarschijnlijk, ze heeft al meerdere malen verteld knetter verliefd op me te zijn..). Dan ga ik waarschijnlijk weer op reis, kom ik leuke mensen tegen, wedden dat ik er wel weer ergens een dame uitpluk, leuke tijd. Maar dan zitten we weer in die cirkel.

Ik wil dat gevoel in mijn hoofd van dat ik het ergens voor doe. :- ( Not sure if that makes sense. Gewoon dat gedreven gevoel toen je klein was en je als een bezetene iets ging doen omdat je graag wou dat het je ging lukken (spelletje, voetbal whatever). Ik heb het letterlijk nergens meer. Nergens..

Het meeste plezier beleef ik door op reis te gaan met mijn huidige vriendin en die medicatie is ook best verslavend. Shot vodka en een slaap pil bijv. Ik weet echt wel wat ik doe maar vind het wel interessant om het te rekken. Plus, 'sober' in slaap vallen kun je bij mij echt shaken, sober als in zonder een warme melk/alcohol/thee/slaappil/etc.
Bij mij moet je niet zijn met de vraag over de zin van het allemaal. :P Ik herken me veel van wat je zegt en dat heb ik volgens mij ook eerder gepost. Om het simpel te houden; de levenslust is er niet. De zin om te gaan werken, om te gaan studeren, om uit te gaan, om meer te doen dan slechts wakker worden in de ochtend en je afvragen hoe lang je dit nog volhoudt.

Er is slechts 1 ding dat mij duidelijk is en dat is dat ik me leeg en eenzaam voel. Dus als ik me afvraag welke richting ik op moet, al is het maar een klein beetje, dan is dat dat ik er voor moet zorgen dat die leegte minder wordt. En dat zal komen door goede sociale contacten. Hele goede, die meer zijn dan enkel een paar keer afspreken om wat te doen. Ik denk dat jij hetzelfde denkt hierover.

Als je het reizen leuk vindt, zou ik het het niet laten, maar pas op dat het geen vlucht wordt. Probeer eens na te denken en eerlijk te zijn tegen jezelf. Wil je dit of dat doen omdat dat verwacht wordt van jou, door je vader, je vrienden, de maatschappij? Of wil je het doen voor jezelf?
Guilty as changed.
pi_128707744
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eh? Wat bedoel je?
Trek me teveel aan van negatieve woorden.
Rustig aan.
pi_128708738
Rustig aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:10:55 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128708744
Gadverdamme kom niet in slaap, zit te denken. Vooral doordat ik dinsdag m'n intake gesprek heb. Maar volgens mij heb ik ook een soort van connectie gevonden. Tenminste sort of. Of een reden gevonden waarom ik me zo opsluit. Nouja opzich wist ik het wel, maar niet dat het zo erg was.

Ik voel me gewoon zo lelijk en dat heeft zo'n weerslag op m'n gevoel, op m'n doen en laten, op m'n uitstraling, op alles gewoon. Sinds ik weer ben aangekomen, is alles nog meer en harder achteruitgegaan. Ik voel me al ongemakkelijk als ik boodschappen moet gaan doen.

oplossing: afvallen. Zoals dat ooit goed gelukt is.
Alleen kan ik ondanks alle ellende de motivatie maar niet vinden om het echt te doen. Klote zooi zeg.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:36:04 #245
103397 minthy
Lief-ish
pi_128709255
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:10 schreef Cue_ het volgende:
Gadverdamme kom niet in slaap, zit te denken. Vooral doordat ik dinsdag m'n intake gesprek heb. Maar volgens mij heb ik ook een soort van connectie gevonden. Tenminste sort of. Of een reden gevonden waarom ik me zo opsluit. Nouja opzich wist ik het wel, maar niet dat het zo erg was.

Ik voel me gewoon zo lelijk en dat heeft zo'n weerslag op m'n gevoel, op m'n doen en laten, op m'n uitstraling, op alles gewoon. Sinds ik weer ben aangekomen, is alles nog meer en harder achteruitgegaan. Ik voel me al ongemakkelijk als ik boodschappen moet gaan doen.

oplossing: afvallen. Zoals dat ooit goed gelukt is.
Alleen kan ik ondanks alle ellende de motivatie maar niet vinden om het echt te doen. Klote zooi zeg.
Cue'tje toch... :*

Akelig herkenbaar ook weer, ik had dit geschreven kunnen hebben.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128709489
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat ik ook al wel momenten heb gehad in mijn leven waar ik ook al zaken heb afgesloten. Testament, waar ik begraven zou willen worden. Relaties afgekapt. Etc. Ik heb zelfs al wel eens een brief geschreven. Het meest relaxte voor mij persoonlijk was dat die momenten enorm rustgevend waren en ik enorm helder kon nadenken.
Op die momenten liet je al je zorgen los, aldus mijn kijk daarop. Maar beséf dat je precies dát deed; je zorgen loslaten. Je hoeft dus geen einde op te zoeken om je zorgen los te laten. Je hoeft simpelweg: je-zorgen-los-te-laten.

quote:
En je dan inderdaad enigszins op bepaalde momenten buiten jezelf gaat keren, dat moment van, je leven flashed voor je ogen, die heb ik ook al wel een tig keer meegemaakt :) De wisseling is pas gekomen toen ik ging lezen over psychologie, zen etc. Stel ik had het iq van een kersenpit gehad was er nu ergens in Londen een grafsteen met mijn naam er op geweest.
Inspiratie: het inblazen van leven in je psyche. O+
  maandag 8 juli 2013 @ 03:25:03 #247
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128710162
Eens en te meer wordt duidelijk dat ik er alleen voor sta. Ik wou schrijven 'je' maar eigenlijk ben ik degene die er vaak alleen voor staat. Al sinds mijn puberteit, en sommige mensen snappen niet wat voor littekens dat heeft achtergelaten.

Die littekens, die er voor hebben gezorgd dat ik een vechter ben en op niemand vertrouw, zelfs niet op mijn ouders, zullen altijd een deel van mij zijn.

Ik heb simpelweg niet de basis die andere mensen hebben. Uiteindelijk wordt ik toch nog steeds constant genaaid door de mensen die je dacht te kunnen vertrouwen of waarvan je logischerwijs zou moeten kunnen verwachten dat je ze zou kunnen vertrouwen.

Maar uiteindelijk heb je alleen maar jezelf :) met soms wat hulp en steun van anderen.
  maandag 8 juli 2013 @ 06:48:54 #248
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128710399
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 03:25 schreef Mishu het volgende:
Eens en te meer wordt duidelijk dat ik er alleen voor sta. Ik wou schrijven 'je' maar eigenlijk ben ik degene die er vaak alleen voor staat. Al sinds mijn puberteit, en sommige mensen snappen niet wat voor littekens dat heeft achtergelaten.

Die littekens, die er voor hebben gezorgd dat ik een vechter ben en op niemand vertrouw, zelfs niet op mijn ouders, zullen altijd een deel van mij zijn.

Ik heb simpelweg niet de basis die andere mensen hebben. Uiteindelijk wordt ik toch nog steeds constant genaaid door de mensen die je dacht te kunnen vertrouwen of waarvan je logischerwijs zou moeten kunnen verwachten dat je ze zou kunnen vertrouwen.

Maar uiteindelijk heb je alleen maar jezelf :) met soms wat hulp en steun van anderen.
hangt ook van de/je specifieke omggeving af.
Touching from a distance ~
  maandag 8 juli 2013 @ 08:44:00 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128711114
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:36 schreef minthy het volgende:
Cue'tje toch... :*

Akelig herkenbaar ook weer, ik had dit geschreven kunnen hebben.
Minthy'tje toch :*

Tis natuurlijk allemaal eigen schuld en ik kan er alleen zelf wat aan doen. Maar het wil maar niet. Ik mis die ruggengraat en doorzettingsvermogen. Ben zo'n emotionele eter en tja.. dat is nu wel te merken :')
Wel onlangs eens een poging weer gedaan om te sporten, maar de lol die ik er 2 jaar terug in had is helemaal weg.
Ik word gewoon figuurlijk misselijk van mezelf en zelfs dat is geen trigger genoeg om er echt mee aan de slag te gaan ;(

Gister pas rond half 3 ofzo in slaap gevallen, schoot niet op :X
  maandag 8 juli 2013 @ 08:50:36 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128711182
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 03:25 schreef Mishu het volgende:

Heee dit had ik een paar (1 a 2) jaar geleden kunnen schrijven.
En helaas is het waar, je staat er in je leven feitelijk alleen voor. De truc is alleen om de keren dat er wel iemand voor je is te leren zien en te koesteren. En om er mensen bij te trekken als je ze nodig hebt. Alleen is dat best een risico en het is ook lastig om de juiste manier te vinden. Maar het kan wel. Ik voel me nu bijna nooit meer eenzaam :) en zo erg is mijn omgeving niet veranderd.

En ik zie jullie steeds heel ver vooruitkijken. Niet doen! Daar word een mens niet blij van. Ik word ook somber als ik dat doe. Leef nu, kijk naar nu, en als je het aankunt evt een half jaar vooruit. Daarna is in het dagelijks leven niet belangrijk. Alleen soms als je bijv een huis koopt of een baan aanneemt. Maar dat doe je niet elke dag, dus laat die toekomst lekker waaien.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 juli 2013 @ 08:54:08 #251
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128711231
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Minthy'tje toch :*

Tis natuurlijk allemaal eigen schuld en ik kan er alleen zelf wat aan doen. Maar het wil maar niet. Ik mis die ruggengraat en doorzettingsvermogen. Ben zo'n emotionele eter en tja.. dat is nu wel te merken :')
Wel onlangs eens een poging weer gedaan om te sporten, maar de lol die ik er 2 jaar terug in had is helemaal weg.
Ik word gewoon figuurlijk misselijk van mezelf en zelfs dat is geen trigger genoeg om er echt mee aan de slag te gaan ;(

Gister pas rond half 3 ofzo in slaap gevallen, schoot niet op :X
Schrale troost, sinds ik paar jaar geleden met medicatie begonnen ben. Is er ongeveer 30kg aan gewicht bijgekomen bij mij. Allemaal in de buik gaan zitten. :P Maar ook niet echt iets sportiefs ondernomen om vanaf te komen totzover.
  maandag 8 juli 2013 @ 08:56:19 #252
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128711263
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heee dit had ik een paar (1 a 2) jaar geleden kunnen schrijven.
En helaas is het waar, je staat er in je leven feitelijk alleen voor. De truc is alleen om de keren dat er wel iemand voor je is te leren zien en te koesteren. En om er mensen bij te trekken als je ze nodig hebt. Alleen is dat best een risico en het is ook lastig om de juiste manier te vinden. Maar het kan wel. Ik voel me nu bijna nooit meer eenzaam :) en zo erg is mijn omgeving niet veranderd.

En ik zie jullie steeds heel ver vooruitkijken. Niet doen! Daar word een mens niet blij van. Ik word ook somber als ik dat doe. Leef nu, kijk naar nu, en als je het aankunt evt een half jaar vooruit. Daarna is in het dagelijks leven niet belangrijk. Alleen soms als je bijv een huis koopt of een baan aanneemt. Maar dat doe je niet elke dag, dus laat die toekomst lekker waaien.
Niks op aan te vullen, maar zoals hier uitgelegd zie ik het in het algemeen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')