abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128673122
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128673131
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je mag dat best geloven, probleem is enkel dat je daarmee haast niet verder gaat komen. Het is dan zoveel lastiger om datgene te bereiken wat je zou willen.
Ik kom/kwam sowieso al niet verder. Het maakt niet uit wat ik bereik als ik niet eens geaccepteerd word / voel.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:44:24 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:41 schreef Comp_Lex het volgende:

Ik kom/kwam sowieso al niet verder. Het maakt niet uit wat ik bereik als ik niet eens geaccepteerd word / voel.
Je komt steeds verder, dat zie je toch wel. Vroeger getreiterd, nu geaccepteerd door mensen van de vereniging / fokkers, daarbij vrouwen die ook best met je willen praten.
En langzaamaan zal dat meer en meer worden zolang je er voor open staat en met een positief gevoel en stemming erin stapt.
pi_128673204
@Senor_Chang: zeker in slechte periodes ben ik alleen maar bezig met hoe de ander mogelijk over mij denkt, altijd in negatieve zin. Ik beoordeel de ander niet maar vul in wat hij/zij over mij denkt. Lastig om uit te leggen :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128673205
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:34 schreef minthy het volgende: [..] Als je niet goed in je vel zit of continu op je tenen moet lopen en/of moet doen alsof je het allemaal geweldig vindt kan je je behoorlijk eenzaam voelen hoor :P Je ziet dat anderen het naar hun zin hebben en je wordt jezelf alleen maar meer bewust van het feit dat jij je niet zo voelt. Op die manier sluit je jezelf weer buiten zo'n groep en krijg je het gevoel geen aansluiting te vinden.
Dat je je eenzaam kunt voelen op een meet, begrijp ik. Maar in mijn ogen heb je dat júist als je er met te hoog gespannen verwachtingen heengaat. Die zijn een garantie voor teleurstelling. Daarom vraag ik Comp_Lex waarom hij zijn verwachtingen niet loslaat. Vervolgens zegt hij dat hij zich dan alleen voelt. Dat gevolg snap ik niet.

Het loslaten van verwachtingen betekent voor mij trouwens niet zoiets als 'er het nut/de waarde niet van inzien' maar 'er open ingaan'.
pi_128673245
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:31 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Echt, de meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig om zich druk te maken om een ander.
Dat zal misschien wel zo zijn, maar dat geloof ik niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:32 schreef peleetje het volgende:

[..]

Sja weet je! je lijkt me oprecht een toffe pik! En ik hoop echt dat je je leven snel op de rails krijgt.

Maar zolang jij dit blijft denken gaat er in jou leventje niks veranderen. Dan kun je 1000 sessies houden met de psych maar dat gaat je geen steek verder helpen.

Een schop ziet er meestal uit als een persoon. Iemand die jou laat inzien dat jou eigen gedrag je in de weg zit naar het geluk. Iemand die gewoon keihard tegen je zegt hoe het zit. En dat is pijnlijk op korte termijn maar ontzettend goed op lange termijn.
Het heeft geen zin om zoiets tegen me te zeggen. Ik moet een aantal zaken letterlijk meemaken voordat ik het idee krijg dat het wel goedkomt.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:46:29 #7
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673247
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
@Senor_Chang: zeker in slechte periodes ben ik alleen maar bezig met hoe de ander mogelijk over mij denkt, altijd in negatieve zin. Ik beoordeel de ander niet maar vul in wat hij/zij over mij denkt. Lastig om uit te leggen :P
Zelfde als wat Comp_Lex doet...

Voor iemand anders invullen wat diegene over jou denkt.

Mag ik dat ajb zelf bepalen! :9
pi_128673275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan voelt het namelijk aan als verspilling van tijd. Waarom zou ik nieuwe mensen willen ontmoeten als die mensen sowieso niet heel misschien mijn vrienden zouden kunnen worden?
Als ik mijn ex-relaties, mijn huidige relatie en echte vrienden bij na ga, ben ik ze stuk voor stuk bij toeval tegen gekomen. En toen doorgezet..

Ik ben nog nooit ergens heen geweest met het idee, en nu een vriendin zoeken/en nu een vriend zoeken/ etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128673286
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je komt steeds verder, dat zie je toch wel. Vroeger getreiterd, nu geaccepteerd door mensen van de vereniging / fokkers, daarbij vrouwen die ook best met je willen praten.
En langzaamaan zal dat meer en meer worden zolang je er voor open staat en met een positief gevoel en stemming erin stapt.
Ik moet eigenlijk wat garanties hebben. Dat is hetgeen wat ik wil. Ik wil iets van "als je nou gewoon zo en zo doet, dan komt het helemaal goed :) "
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:47:58 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:46 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat zal misschien wel zo zijn, maar dat geloof ik niet.

Waar denk jij aan op het moment dat je met mensen praat?
Ben je bezig met hoe je overkomt, wat je zal zeggen, wat iemand van jou zal vinden?

of denk je vooral aan de persoon, hoe hij zich voelt, hoe die in elkaar zit,
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:49:08 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dat je je eenzaam kunt voelen op een meet, begrijp ik. Maar in mijn ogen heb je dat júist als je er met te hoog gespannen verwachtingen heengaat. Die zijn een garantie voor teleurstelling. Daarom vraag ik Comp_Lex waarom hij zijn verwachtingen niet loslaat. Vervolgens zegt hij dat hij zich dan alleen voelt. Dat gevolg snap ik niet.

Het loslaten van verwachtingen betekent voor mij trouwens niet zoiets als 'er het nut/de waarde niet van inzien' maar 'er open ingaan'.
Maar "er open ingaan" betekent toch dat je alles kan verwachten in plaats van niets?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:49:46 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673326
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk wat garanties hebben. Dat is hetgeen wat ik wil. Ik wil iets van "als je nou gewoon zo en zo doet, dan komt het helemaal goed :) "
Maar enkele zaken die hier gezegd worden helpen daarbij. Er is niet 1 manier van 'zo doen' er zijn meerdere manieren. Enkele enkele manieren worden hier besproken.
pi_128673341
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef Cantare het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat bij Comp-lex werkt, maar ergens zonder verwachting induiken lukt mij niet. Als ik bijvoorbeeld ergens meepost in een topic ga ik ervan uit dat de mensen daar een bepaald beeld van mij hebben en dat dit in het echt alleen maar zwaar kan gaan tegenvallen. Dat weerhoudt mij ook van meets. Ik heb mezelf een tijd terug opgegeven voor wat meets omdat dat me best geinig leek maar ging er belachelijk tegenop zien. Uiteindelijk met een "what was I thinking?!" :') " mezelf verwijderd van de opgavelijst :D
Tante minthy!! O+
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:50:31 #14
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128673345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En die zijn er dus niet.
Relaties of vriendschappen werken niet op die manier.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:51:01 #15
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673362
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ik mijn ex-relaties, mijn huidige relatie en echte vrienden bij na ga, ben ik ze stuk voor stuk bij toeval tegen gekomen. En toen doorgezet..

Ik ben nog nooit ergens heen geweest met het idee, en nu een vriendin zoeken/en nu een vriend zoeken/ etc.
Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:52:34 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673400
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:50 schreef minthy het volgende:

Geen idee hoe dat bij Comp-lex werkt, maar ergens zonder verwachting induiken lukt mij niet. Als ik bijvoorbeeld ergens meepost in een topic ga ik ervan uit dat de mensen daar een bepaald beeld van mij hebben en dat dit in het echt alleen maar zwaar kan gaan tegenvallen. Dat weerhoudt mij ook van meets. Ik heb mezelf een tijd terug opgegeven voor wat meets omdat dat me best geinig leek maar ging er belachelijk tegenop zien. Uiteindelijk met een "what was I thinking?!" :') " mezelf verwijderd van de opgavelijst :D
Zonder verwachtingen is moeilijk. Maar je moet de verwachtingen niet te hoog maken natuurlijk.
En jij moet niet voor anderen gaan denken :P
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:53:01 #17
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673414
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom gebeurt (en gebeurde) zoiets bij mij dan niet? Jij loopt blijkbaar van de ene relatie in de andere. Daar kan ik alleen maar van dromen.
Ik loop ook niet van de ene relatie naar de andere. Ik ben ook al een hele tijd single. En met mij nog vele miljoenen.
pi_128673420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:46 schreef peleetje het volgende:

[..]

Zelfde als wat Comp_Lex doet...

Voor iemand anders invullen wat diegene over jou denkt.

Mag ik dat ajb zelf bepalen! :9
Klopt. En nee :6 :D

Het is echt verneukeratief, hierdoor zijn er ook maar weinig mensen die ik echt vertrouw en waarop ik durf te leunen als het niet goed gaat.
Tante minthy!! O+
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:54:10 #19
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673445
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waar denk jij aan op het moment dat je met mensen praat?
Ben je bezig met hoe je overkomt, wat je zal zeggen, wat iemand van jou zal vinden?

of denk je vooral aan de persoon, hoe hij zich voelt, hoe die in elkaar zit,
Met beide eigenlijk. Die persoon kan namelijk zich ook slecht voelen over het feit dat ie met mij praat. Ik probeer altijd wel te peilen hoe mensen over mij denken.
Verder doe ik eigenlijk ook heel erg aan toneelspelen. Ik probeer me vrolijk en geïnteresseerd voor te doen. Dat gaat helaas gepaard met bakken met stress.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:54:41 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:53 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik loop ook niet van de ene relatie naar de andere. Ik ben ook al een hele tijd single. En met mij nog vele miljoenen.
Idd. Hier ook eentje die al jaren vrijgezel is ondertussen.
Kreeg gister ook weer te horen dat iemand me leuk genoeg vindt voor de seks, maar meer niet. Dat breekt op een gegeven moment ook wel op.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:54:43 #21
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128673458
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
Nee, ik begrijp het goed. Heb het ook ook vaak gehad, al denk ik wel in mindere mate dan jou.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_128673459
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar "er open ingaan" betekent toch dat je alles kan verwachten in plaats van niets?
Ja, alles en niets. :) Je weet niet wat er gaat gebeuren. Dat kan namelijk niet, al is het maar omdat het nog niet gebeurd is. Omdat werkelijk álles kan gebeuren, heeft het geen enkele zin om ook maar iets te verwachten. De kans is enorm dat niet jouw verwachting maar 1 van de triljard andere mogelijkheden werkelijkheid wordt. Surprise!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:55:37 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128673480
quote:

[..]

Ik snap op dit moment ook even vrij weinig van vrouwen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:55:48 #24
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673483
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:50 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En die zijn er dus niet.
Relaties of vriendschappen werken niet op die manier.
Dan komen die angsten weer in beeld en daarom probeer ik dus niks.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:56:21 #25
358102 Senor__Chang
pi_128673499
quote:

[..]

Reis jij van stad naar stad? Loop jij verschillende cafés of andere zaken binnen? Ben jij een open of gesloten persoon? Daar zit het verschil tussen jou en S_E.
Guilty as changed.
pi_128673501
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:50 schreef minthy het volgende:

[..]

Je zou enorm veel winst kunnen behalen uit cognitieve gedragstherapie. Je bent geen slaaf van je gedachten!
pi_128673506
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zonder verwachtingen is moeilijk. Maar je moet de verwachtingen niet te hoog maken natuurlijk.
En jij moet niet voor anderen gaan denken :P
Dat klopt en ik ben me daar ook bewust van. Dat voor anderen denken zit zo smerig vast ingesleten, dat gaat nog een hele leuke uitdaging worden om er vanaf te komen :P
Tante minthy!! O+
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:56:32 #28
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673509
quote:

[..]

Maar vast niet 27 jaar lang.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:57:10 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673521
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met beide eigenlijk. Die persoon kan namelijk zich ook slecht voelen over het feit dat ie met mij praat. Ik probeer altijd wel te peilen hoe mensen over mij denken.
Verder doe ik eigenlijk ook heel erg aan toneelspelen. Ik probeer me vrolijk en geïnteresseerd voor te doen. Dat gaat helaas gepaard met bakken met stress.
Oftewel je bent bezig met jezelf, zit vooral te denken hoe anderen over jou denken en hoe je je gedraagt.

Ik kan je vertellen. Het gros van de mensen doet dat ook. Dus die zijn meer met zichzelf bezig dan met echt een mening over de ander te vormen. En er zijn ook genoeg mensen die zo'n zelfde toneelstukje spelen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:57:32 #30
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673527
[/quote]
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd. Hier ook eentje die al jaren vrijgezel is ondertussen.
Kreeg gister ook weer te horen dat iemand me leuk genoeg vindt voor de seks, maar meer niet. Dat breekt op een gegeven moment ook wel op.
Nou je bent in iedergeval 'Leuk genoeg' dat is ook weer iets! Positief bekijken! ^O^
De volgende die je tegenkomt vind je 'Leuk genoeg' voor de rest van zijn leven! (en de seks is dan een bijkomstigheid)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:15 #31
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673543
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, alles en niets. :) Je weet niet wat er gaat gebeuren. Dat kan namelijk niet, al is het maar omdat het nog niet gebeurd is. Omdat werkelijk álles kan gebeuren, heeft het geen enkele zin om ook maar iets te verwachten. De kans is enorm dat niet jouw verwachting maar 1 van de triljard andere mogelijkheden werkelijkheid wordt. Surprise!
Dat bevalt me eigenlijk niet.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:17 #32
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nope... deze Opa is 30!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:39 #33
358102 Senor__Chang
pi_128673556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Twenty years and counting :Y) Je bent echt lang niet de enige.
Guilty as changed.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:58:46 #34
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Reis jij van stad naar stad? Loop jij verschillende cafés of andere zaken binnen? Ben jij een open of gesloten persoon? Daar zit het verschil tussen jou en S_E.
Daar heb ik geeneens de tijd voor.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:59:15 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673574
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klopt en ik ben me daar ook bewust van. Dat voor anderen denken zit zo smerig vast ingesleten, dat gaat nog een hele leuke uitdaging worden om er vanaf te komen :P
Nou kijk aan, je bent je er bewust van. Je weet ook dat dat beeld niet altijd klopt ;)
Dus logica vertelt dan dat ondanks dat jij denkt dat iedereen je bv een kutwijf vindt, je het stiekem eigenlijk niet zeker weet of ze dat vinden, je daardoor dingen niet moet laten schieten
pi_128673581
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Je zou enorm veel winst kunnen behalen uit cognitieve gedragstherapie. Je bent geen slaaf van je gedachten!
Dat klopt, ik hoop komende week een uitnodiging te krijgen voor de intake. Daar wacht ik al een poosje op, heb er vanuit m'n werk en opleiding ook goede ervaringen mee :P
Tante minthy!! O+
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:59:29 #37
358102 Senor__Chang
pi_128673585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Gaat het daar om?
Guilty as changed.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:59:55 #38
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673594
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Oftewel je bent bezig met jezelf, zit vooral te denken hoe anderen over jou denken en hoe je je gedraagt.

Ik kan je vertellen. Het gros van de mensen doet dat ook. Dus die zijn meer met zichzelf bezig dan met echt een mening over de ander te vormen. En er zijn ook genoeg mensen die zo'n zelfde toneelstukje spelen.
Maar ik vind de stress helemaal niet fijn.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:00:44 #39
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef peleetje het volgende:

[..]

Nope... deze Opa is 30!
Nee, ik heb het over de duur van single zijn. Ik ben al 27 jaar lang single.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:00:51 #40
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673622
quote:

[..]

Maar... wat doe je allemaal dan?

Geen werk, geen vrienden, je woont bij je vader, je gaat 1x per week uit eten en sporten!
Dan blijft er toch nog genoeg tijd over?
  zondag 7 juli 2013 @ 00:00:53 #41
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128673623
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:55 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik snap op dit moment ook even vrij weinig van vrouwen.
Wat valt er te snappen aan twee tieten en een kut?
pindazakje
  zondag 7 juli 2013 @ 00:01:02 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:57 schreef peleetje het volgende:
Nou je bent in iedergeval 'Leuk genoeg' dat is ook weer iets! Positief bekijken! ^O^
De volgende die je tegenkomt vind je 'Leuk genoeg' voor de rest van zijn leven! (en de seks is dan een bijkomstigheid)
[/quote]
Voor mij 10 anderen waarmee ze seks zouden kunnen hebben op een avond hoor ;)
Dus dat "leuk genoeg" stelt dan weinig voor.

Natuurlijk is dat enigszins ook wel goed voor de ego, dat ontken ik ook niet, maar aan de andere kant ook weer funest voor de ego.
pi_128673659
quote:

[..]

Ik loop niet van 1 naar de andere relatie. Het is puur toeval (en dan loop ik er niet voor weg natuurlijk..). Ik ga mits ik me goed voel naar een enorme varieteit van plekken waar de kans dat zoiets gaat gebeuren het grootste is. En doe dat ook nog eens niet in mijn eigen dorp of stad maar heb Europa en eigenlijk ook nog daarbuiten als mijn basis. Ik heb nog steeds vertrouwen dat het ook wel met jou goed gaat komen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:03:08 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik vind de stress helemaal niet fijn.
Natuurlijk niet.
Maar de post ging vooral om dat jij niet geloofde dan mensen meer met zichzelf bezig zijn dan met de ander.
Jij doet dat, en vele anderen doen dat ook.
pi_128673680
quote:

[..]

Dat dacht ik al. ;) Je houdt niet van het niet-weten, he? Je houdt nog liever vast aan de "zekerheid" dat iedereen je uitkotst dan dat je het open laat. Geeft niet, maar misschien is het goed daar eens over na te denken.
pi_128673703
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wees eens echt jezelf wanneer je op stap gaat. Echt jezelf. Wat gaat er dan gebeuren?

Ik ben vaak genoeg niet vrolijk een tent binnen gekomen met complete desinteresse (wat totaal niet gefaked was..) en kreeg ook dames om me heen daarna.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:05:06 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673722
quote:

[..]

Waarom niet?

Dingen bevallen niet altijd, maar het is vaak wel een bak vol waarheid. Hoe hoger de verwachtingen, hoe meer je teleurgesteld kan raken, hoe groter de kans is dat dingen anders zijn dat je hoopte, hoe meer je wordt bevestigd in de negativiteit.

Terwilj als je niets verwacht, zaken ineens veel leuker zijn, je niet teleurgesteld wordt, er minder tot geen negativiteit van komt en je misschien zelfs positief verrast gaat worden.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:05:14 #48
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673726
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Voor mij 10 anderen waarmee ze seks zouden kunnen hebben op een avond hoor ;)
Dus dat "leuk genoeg" stelt dan weinig voor.

Natuurlijk is dat enigszins ook wel goed voor de ego, dat ontken ik ook niet, maar aan de andere kant ook weer funest voor de ego.
[/quote]

Je komt gewoon de verkeerde mannen tegen. Een man die tegen een dame zegt 'je bent leuk genoeg voor seks' die heeft het niet helemaal begrepen. Dus :{w mofo!

Zo'n vent is jou aandacht niet eens waard! Daar spuug je op!
pi_128673748
quote:

[..]

Tijd maak je. Dat is alleen al gegeven door het feit dat we nu met z'n allen als zolder kamer autisten in ons hokje/bedje/bank/stoel/sofa whatever zitten te fokken terwijl we ook in een kroeg, bioscoop, vliegtuig of wat dan ook hadden kunnen zitten :) :P
  zondag 7 juli 2013 @ 00:06:08 #50
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128673751
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat valt er te snappen aan twee tieten en een kut?
Die dingen snap ik, maar de persoon aan wie ze vast zitten is wat lastiger.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:06:49 #51
103397 minthy
Lief-ish
pi_128673768
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nou kijk aan, je bent je er bewust van. Je weet ook dat dat beeld niet altijd klopt ;)
Dus logica vertelt dan dat ondanks dat jij denkt dat iedereen je bv een kutwijf vindt, je het stiekem eigenlijk niet zeker weet of ze dat vinden, je daardoor dingen niet moet laten schieten
Je hebt helemaal gelijk ook! Het nadeel is dat ik dat soms heus denk en maling heb aan alles en iedereen om me heen maar dan hoeft er maar een klein dingetje verkeerd te gaan op sociaal vlak en ik ben weer terug bij af. Als iemand ergens bijvoorbeeld pissig op reageert dan is het al misse boel. Rationeel gezien weet ik dat het niet nodig is om op de vlucht te slaan naar m'n fort, maar ik doe het wel. Om er vervolgens wekenlang over te piekeren, wat ook compleet nonsens is.

Beter dat die intake eens opschiet :D
Tante minthy!! O+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:07:04 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673779
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:05 schreef peleetje het volgende:
Je komt gewoon de verkeerde mannen tegen. Een man die tegen een dame zegt 'je bent leuk genoeg voor seks' die heeft het niet helemaal begrepen. Dus :{w mofo!

Zo'n vent is jou aandacht niet eens waard! Daar spuug je op!
[/quote]
Ja leuk en aardig allemaal, ook enigszins mee eens... maar ik schiet er uiteindelijk natuurlijk geen reet mee op :+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:08:35 #53
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673827
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:58 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Twenty years and counting :Y) Je bent echt lang niet de enige.
Toen ik 20 was was het gebrek aan een relatie geen probleem voor mij. Dat was het minste van de problemen die ik had. Het is alleen de laatste tijd een groter probleem voor me geworden, omdat het nu lijkt alsof ik volledig stil sta.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:08:39 #54
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673828
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:06 schreef minthy het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk ook! Het nadeel is dat ik dat soms heus denk en maling heb aan alles en iedereen om me heen maar dan hoeft er maar een klein dingetje verkeerd te gaan op sociaal vlak en ik ben weer terug bij af. Als iemand ergens bijvoorbeeld pissig op reageert dan is het al misse boel. Rationeel gezien weet ik dat het niet nodig is om op de vlucht te slaan naar m'n fort, maar ik doe het wel. Om er vervolgens wekenlang over te piekeren, wat ook compleet nonsens is.

Die intake heb je binnenkort, hoop dat het je gaat helpen :Y
Gelukkig heb je al wel het besef wat er 'mis' is en dat het anders kan /moet. Dat is natuurlijk al heel wat. Nu nog de omschakeling naar het doen.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:08:53 #55
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673837
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:07 schreef Cue_ het volgende:

Ja leuk en aardig allemaal, ook enigszins mee eens... maar ik schiet er uiteindelijk natuurlijk geen reet mee op :+
Nee maar goed... met geklets in dit topic schiet niemand iets op!
pi_128673839
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:06 schreef minthy het volgende:

Ik moet hier nog 3 week wachten : ( Indigo ftw.

quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom niet?

Dingen bevallen niet altijd, maar het is vaak wel een bak vol waarheid. Hoe hoger de verwachtingen, hoe meer je teleurgesteld kan raken, hoe groter de kans is dat dingen anders zijn dat je hoopte, hoe meer je wordt bevestigd in de negativiteit.

Terwilj als je niets verwacht, zaken ineens veel leuker zijn, je niet teleurgesteld wordt, er minder tot geen negativiteit van komt en je misschien zelfs positief verrast gaat worden.
Dit dus! :) O+

Ik begin zelfs bijna weer zin te krijgen in een tripje :)
pi_128673861
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:08 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar serieus nog in zou kunnen vergissen :) :+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:09:51 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673864
quote:

Maar dan zou het forum en het topic leegbloeden -O-
  zondag 7 juli 2013 @ 00:10:41 #59
103397 minthy
Lief-ish
pi_128673882
quote:

[..]

Nou ja, het kan nog wel eens verhelderend werken om je sores hier te delen. Al vaak in een andere richting gaan denken door posts van anderen :P
Tante minthy!! O+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:10:57 #60
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673891
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:59 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Gaat het daar om?
Ja, het gaat daar om. Ik kan niet zomaar voor de lol een aantal dingen doen, omdat ik gebonden ben aan een aantal zaken.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:12:00 #61
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673919
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:00 schreef peleetje het volgende:

[..]

Maar... wat doe je allemaal dan?

Geen werk, geen vrienden, je woont bij je vader, je gaat 1x per week uit eten en sporten!
Dan blijft er toch nog genoeg tijd over?
Daarnaast studeer ik, ben ik een bestuurder bij een vereniging en heb ik een bijbaantje.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:12:37 #62
358102 Senor__Chang
pi_128673935
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, het gaat daar om. Ik kan niet zomaar voor de lol een aantal dingen doen, omdat ik gebonden ben aan een aantal zaken.
Nee, daar gaat het niet om. Als jij weinig doet, weinig mensen tegenkomt en je je erg gesloten gedraagt als je al mensen tegenkomt, dan gaat het niet werken. Daar draait het om, niet de bijzaken die je erbij haalt.
Guilty as changed.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:13:03 #63
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673948
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daarnaast studeer ik, ben ik een bestuurder bij een vereniging en heb ik een bijbaantje.
Dat klinkt dan toch wel als een redelijk sociaal leventje!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:13:28 #64
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673959
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Maar de post ging vooral om dat jij niet geloofde dan mensen meer met zichzelf bezig zijn dan met de ander.
Jij doet dat, en vele anderen doen dat ook.
Bij het praten zelf wel, maar ik ben eigenlijk meer angstig voor de eerste indruk.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:14:13 #65
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128673983
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan zou het forum en het topic leegbloeden -O-
Owja! ;(
Maar ik weet niet hoe ik jou moet helpen hoor! :9
  zondag 7 juli 2013 @ 00:14:26 #66
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128673989
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wees eens echt jezelf wanneer je op stap gaat. Echt jezelf. Wat gaat er dan gebeuren?

Ik ben vaak genoeg niet vrolijk een tent binnen gekomen met complete desinteresse (wat totaal niet gefaked was..) en kreeg ook dames om me heen daarna.
Heel vreemd. Ik word meestal behandeld als lucht als ik mezelf ben.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:14:34 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128673993
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:14 schreef peleetje het volgende:

Owja! ;(
Maar ik weet niet hoe ik jou moet helpen hoor! :9
Dat hoeft ook niet hoor ;)
  zondag 7 juli 2013 @ 00:15:14 #68
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674015
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Nou ja, het kan nog wel eens verhelderend werken om je sores hier te delen. Al vaak in een andere richting gaan denken door posts van anderen :P
We zijn nu al 2 topics aan het kletsen met Comp_Lex en volgens mij helpt hem geen steek verder.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:15:18 #69
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674018
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom niet?

Ik zit zelf met een aantal dingen, zoals het feit dat ik geen vrienden heb. Dat houdt me heel erg bezig.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:16:34 #70
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674055
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tijd maak je. Dat is alleen al gegeven door het feit dat we nu met z'n allen als zolder kamer autisten in ons hokje/bedje/bank/stoel/sofa whatever zitten te fokken terwijl we ook in een kroeg, bioscoop, vliegtuig of wat dan ook hadden kunnen zitten :) :P
Ik kan wel tijd maken, maar het is heel weinig tijd.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:16:44 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674058
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit zelf met een aantal dingen, zoals het feit dat ik geen vrienden heb. Dat houdt me heel erg bezig.
En we geven je hier allemaal tips en denkwijzes mee om daar evt verandering in te brengen. Maar je doet ze allemaal af met "daar geloof ik niet in omdat ik het niet gezien heb dat het werkt"
Maar wij hebben wel gezien dat het werkt.. daarop kan je ook proberen te vertrouwen en het voordeel van de twijfel geven dat het wel eens waar zou kunnen zijn.
En dat het je echt zou kunnen helpen.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:16:53 #72
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674063
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet hoor ;)
*O*

*zweet van voorhoofd veegt*

Maar je mag natuurlijk altijd je sorres hier vertellen hoor! Ik geef graag advies!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:17:17 #73
103397 minthy
Lief-ish
pi_128674074
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:15 schreef peleetje het volgende:

[..]

We zijn nu al 2 topics aan het kletsen met Comp_Lex en volgens mij helpt hem geen steek verder.
Ik had het dan ook heerlijk egoïstisch over mezelf :7
Tante minthy!! O+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:17:19 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674076
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan wel tijd maken, maar het is heel weinig tijd.
Eerder sprak je over dat je wekelijks zou willen afspreken met vrienden. Hoe wil je dat dan gaan doen?
  zondag 7 juli 2013 @ 00:19:04 #75
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674128
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:12 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het niet om. Als jij weinig doet, weinig mensen tegenkomt en je je erg gesloten gedraagt als je al mensen tegenkomt, dan gaat het niet werken. Daar draait het om, niet de bijzaken die je erbij haalt.
Fout. Ik doe heel veel.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:19:28 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674136
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef peleetje het volgende:
*O*

*zweet van voorhoofd veegt*

Maar je mag natuurlijk altijd je sorres hier vertellen hoor! Ik geef graag advies!
Ben hier gekomen omdat ik binnenkort m'n intake heb bij een psych op de depressieafdeling. En kan hier af en toe mooi m'n sores kwijt.
Nieuwe adviezen verwacht ik niet echt te krijgen eerlijk gezegd. Het meeste (hoe zelfvoldaan het ook klinkt) heb ik zelf allemaal wel bedacht.

Owja en ik ben hier om s_e af en toe een schop naar de realiteit te geven :+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:20:16 #77
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674161
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:13 schreef peleetje het volgende:

[..]

Dat klinkt dan toch wel als een redelijk sociaal leventje!
En toch komen er geen positieve resultaten daaruit voort. Ik ben heel erg benieuwd waarom dat zo is.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:20:42 #78
358102 Senor__Chang
pi_128674175
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:19 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Fout. Ik doe heel veel.
Dan ben je dus te gesloten en wantrouwend naar anderen toe. :Y
Guilty as changed.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:23:07 #79
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674241
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En we geven je hier allemaal tips en denkwijzes mee om daar evt verandering in te brengen. Maar je doet ze allemaal af met "daar geloof ik niet in omdat ik het niet gezien heb dat het werkt"
Maar wij hebben wel gezien dat het werkt.. daarop kan je ook proberen te vertrouwen en het voordeel van de twijfel geven dat het wel eens waar zou kunnen zijn.
En dat het je echt zou kunnen helpen.
Maar ik ben niet jullie. Ik heb ook bepaalde zaken gezien. Zaken die eigenlijk helemaal niet zouden moet werken. Hele duistere zaken eigenlijk. Dat kan ik niet zomaar even veranderen in iets positiefs of zelfs "een voordeel van de twijfel".
  zondag 7 juli 2013 @ 00:23:58 #80
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674268
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En toch komen er geen positieve resultaten daaruit voort. Ik ben heel erg benieuwd waarom dat zo is.
Dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Mits je echt oprecht en eerlijk naar jezelf durft te kijken.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:24:05 #81
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674273
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Eerder sprak je over dat je wekelijks zou willen afspreken met vrienden. Hoe wil je dat dan gaan doen?
Dat is heel simpel. Gewoon iets regelen voor op de zaterdagavond. Dan heb ik wel wat tijd.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:25:49 #82
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674321
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dan ben je dus te gesloten en wantrouwend naar anderen toe. :Y
Maar ik ben van nature al heel introvert, stil en teruggetrokken. Ik kan wel gaan toneelspelen. Dat kan ik wel en ik ben daar heel goed in, maar dat breekt me volledig op.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:26:08 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128674330
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik ben niet jullie. Ik heb ook bepaalde zaken gezien. Zaken die eigenlijk helemaal niet zouden moet werken. Hele duistere zaken eigenlijk. Dat kan ik niet zomaar even veranderen in iets positiefs of zelfs "een voordeel van de twijfel".
Klopt en dat gaat ook niet zomaar eventjes.
We proberen je hier wat inzichten te geven, maar ik krijg niet het idee dat je er ook maar iets mee wil doen. Terwijl we het beste met je voor hebben en niet tegen je liegen.

En als je doorgaat zoals je doet, dan blijf je stilstaan en dat wil je ook niet geef je aan.
Ik zeg niet dat het makkelijk is of dat je in 1 dag het licht gaat zien. Het lijkt er enkel op dat je er ook niet voor open staat.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:26:34 #84
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674339
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sja...
Wij kunnen jou nog 100 pagina's van allerlei tips/adviesjes/visies/tricks/weetjes/feitjes, gaan voorzien.

Zolang jij niet veranderd en mensen om je heen niet het voordeel van de twijfel kunt geven is het een 'never ending story'.
pi_128674351
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben hier gekomen omdat ik binnenkort m'n intake heb bij een psych op de depressieafdeling. En kan hier af en toe mooi m'n sores kwijt.
Nieuwe adviezen verwacht ik niet echt te krijgen eerlijk gezegd. Het meeste (hoe zelfvoldaan het ook klinkt) heb ik zelf allemaal wel bedacht.

Owja en ik ben hier om s_e af en toe een schop naar de realiteit te geven :+
Yess. Zo maar even pilletje innemen en dan kunnen we over een uurtje pitten. In de hoop dat ik die mail in die tussentijd wanneer mijn angst wat naar beneden gaat misschien toch nog ga openen!

Ik geef eerlijk toe dat de schoppen die ik hier soms krijg mij persoonlijk wel verder helpen. Het zijn van die momenten dat irrationele angst overneemt en je even niet het besef hebt van hoe je rationeel de zaken ook alweer op orde hebt. Een schop hier en daar en dan merk ik ook wel dat ik weer vluchtig (enigszins) de oude ben.
pi_128674359
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:15 schreef peleetje het volgende:

[..]

Dat komt omdat hij niks met alle adviezen wil doen...
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 00:27:57 #87
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674376
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar ik ben van nature al heel introvert, stil en teruggetrokken. Ik kan wel gaan toneelspelen. Dat kan ik wel en ik ben daar heel goed in, maar dat breekt me volledig op.
Misschien moet je bij een toneel vereniging!

Geen grapje! maar daar leer je uit je schulp te kruipen op speelse manier. Lijkt me wel wat voor jou!
En wie weet zit er een Ruger Hauer in je!
  zondag 7 juli 2013 @ 00:29:35 #88
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674411
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt en dat gaat ook niet zomaar eventjes.
We proberen je hier wat inzichten te geven, maar ik krijg niet het idee dat je er ook maar iets mee wil doen. Terwijl we het beste met je voor hebben en niet tegen je liegen.

En als je doorgaat zoals je doet, dan blijf je stilstaan en dat wil je ook niet geef je aan.
Ik zeg niet dat het makkelijk is of dat je in 1 dag het licht gaat zien. Het lijkt er enkel op dat je er ook niet voor open staat.
Ik sta er wel voor open, maar ik geloof niet dat het voor mij allemaal gaat werken. Ik moet een signaal zien dat ik wel degelijk bepaalde zaken kan doen zonder dat ik me slecht hoef te voelen. Ik wil wel volledig mezelf zijn en me positiever opstellen, maar door angsten lukt me dat gewoon niet.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:33:01 #89
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674504
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:27 schreef peleetje het volgende:

[..]

Misschien moet je bij een toneel vereniging!

Geen grapje! maar daar leer je uit je schulp te kruipen op speelse manier. Lijkt me wel wat voor jou!
En wie weet zit er een Ruger Hauer in je!
Dank je voor je tip, maar ik kan al toneelspelen dus dat is niet nodig :)
Het probleem is dat je van een introvert geen extravert kan maken. Ik kan me wel iets extravert gaan gedragen, maar dat gaat dus gepaard met een hoop stress.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:36:38 #90
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128674603
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het probleem is dat je van een introvert geen extravert kan maken. Ik kan me wel iets extravert gaan gedragen, maar dat gaat dus gepaard met een hoop stress.
Juist goed... heb je een streepie voor op de rest van de groep.

Je hoeft ook niet meteen extreem extravert te worden. Maar op toneel lessen leer je uit je schulp te kruipen,contact te leggen met mensen, je grenzen te verleggen en allemaal op een hele veilige, respectvolle en leuke manier. En wie weet ontmoet je daar de vrouw van je dromen.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:38:12 #91
103397 minthy
Lief-ish
pi_128674646
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het probleem is dat je van een introvert geen extravert kan maken.
Daar maak je een denkfoutje, dat kan wel degelijk :P
Tante minthy!! O+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:41:26 #92
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674750
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:36 schreef peleetje het volgende:

[..]

Juist goed... heb je een streepie voor op de rest van de groep.

Je hoeft ook niet meteen extreem extravert te worden. Maar op toneel lessen leer je uit je schulp te kruipen,contact te leggen met mensen, je grenzen te verleggen en allemaal op een hele veilige, respectvolle en leuke manier. En wie weet ontmoet je daar de vrouw van je dromen.
Dat is iets waar ze met mij aan willen werken bij het UCP.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:44:42 #93
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674826
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar maak je een denkfoutje, dat kan wel degelijk :P
Je kan het voor korte tijd faken. Dat is wat ik altijd probeer te doen, maar ik zal nooit een echte extravert worden. Ik voel me nog altijd het meest relaxen wanneer ik alleen ben. Introvertie vs Extravertie heeft trouwens niks te maken met het wel of niet mogen van mensen, verlegenheid, etc ;)
  zondag 7 juli 2013 @ 00:47:19 #94
103397 minthy
Lief-ish
pi_128674880
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je kan het voor korte tijd faken. Dat is wat ik altijd probeer te doen, maar ik zal nooit een echte extravert worden. Ik voel me nog altijd het meest relaxen wanneer ik alleen ben. Introvertie vs Extravertie heeft trouwens niks te maken met het wel of niet mogen van mensen, verlegenheid, etc ;)
Ik ben jarenlang zo introvert als de pest geweest maar daarvan is nu geen sprake meer. Levend bewijs :+
Tante minthy!! O+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:48:54 #95
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128674917
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben jarenlang zo introvert als de pest geweest maar daarvan is nu geen sprake meer. Levend bewijs :+
Krijg je extra energie als je praat met een grote groep mensen?
pi_128674930
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:47 schreef minthy het volgende:

[..]

ik was jaren onwijs extravert, en dat ik een beetje geminderd.

leven is niet zwart-wit! het is een fucking kleurdoos!!!
S. 2014
J. 2016
  zondag 7 juli 2013 @ 00:56:02 #97
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675044
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Krijg je extra energie als je praat met een grote groep mensen?
Vaak wel. Ik durfde bijvoorbeeld nooit te presenteren of voor een groep te staan, gek genoeg heb ik daarmee geen moeite meer. Gisteren nog bij een vriendin op de koffie geweest, dat ontaardde in een avond/halve nacht kletsen met alle buren daar. Daar haal ik tegenwoordig juist veel positiviteit uit omdat ik dat als iets gezelligs ervaar, ook al kende ik meer dan de helft niet.

Ik weet dat dit tegenstrijdig over kan komen tov andere berichten die ik hier post. Het verschil is dat ik me had ingesteld op een avondje bijkletsen met m'n vriendin en dat de rest er spontaan bij kwam hangen. Dat was ongepland en daardoor heb ik er niet van tevoren over nagedacht en ga je mee in de sfeer/stemming.
Tante minthy!! O+
  zondag 7 juli 2013 @ 00:56:44 #98
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675062
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik was jaren onwijs extravert, en dat ik een beetje geminderd.

leven is niet zwart-wit! het is een fucking kleurdoos!!!
Een toverbal _O_
Tante minthy!! O+
pi_128675147
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Vaak wel. Ik durfde bijvoorbeeld nooit te presenteren of voor een groep te staan, gek genoeg heb ik daarmee geen moeite meer. Gisteren nog bij een vriendin op de koffie geweest, dat ontaardde in een avond/halve nacht kletsen met alle buren daar. Daar haal ik tegenwoordig juist veel positiviteit uit omdat ik dat als iets gezelligs ervaar, ook al kende ik meer dan de helft niet.

Ik weet dat dit tegenstrijdig over kan komen tov andere berichten die ik hier post. Het verschil is dat ik me had ingesteld op een avondje bijkletsen met m'n vriendin en dat de rest er spontaan bij kwam hangen. Dat was ongepland en daardoor heb ik er niet van tevoren over nagedacht en ga je mee in de sfeer/stemming.
Ik herken wel wat in die extraverte methode van je. Je verwacht weinig, andere mensen komen over de vloer en je lult honderd uit en gaat met een 'relatief' voldaan gevoel je nest in.
  zondag 7 juli 2013 @ 01:04:30 #100
103397 minthy
Lief-ish
pi_128675209
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik herken wel wat in die extraverte methode van je. Je verwacht weinig, andere mensen komen over de vloer en je lult honderd uit en gaat met een 'relatief' voldaan gevoel je nest in.
Heel voldaan zelfs, het is al vrij lang geleden dat ik zo'n toffe avond heb gehad :P
Daarbij zijn er afspraken gemaakt om binnenkort met een clubje de stad in te gaan, het leverde ook nog meer leuks op dus!
Tante minthy!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')