Zelf heb ik goede hoop op CGT. Dat wordt wel een lange en frustrerende weg maar ik heb de ervaring dat dat goed kan werken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is dan helemaal lastig als zelfs een rot schop je niet wakker kan krijgen...
Wat kan er dan nog gebruikt worden om je wakker te krijgen? Medicatie?
Die groep is wel groeiende inderdaad, maar het heeft nog maar 5%-10% van de omvang van de groep mensen die me hebben lopen treiteren. Die groep moet moet nog 10 keer zo groot worden om mij het gevoel te geven dat ik eigenlijk wel gewoon kan doen wat ik wil zonder het gevoel te hebben dat ik word gehinderd in mijn doen en laten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik, ook volledig begrijpelijk.
Maar er zijn wel enkele zaken waar je misschien kunt proberen je denkwijze in te veranderen.
Zoals je zegt, je bent bang om getreiterd te worden doordat dat vroeger veel is gebeurd. De angst is begrijpelijk. Toch zijn we inmiddels een aantal jaar verder, je hebt mensen ontmoet die jij ziet als de uitzondering. Maar die groep uitzonderingen is een stuk groter dan jij tot nu toe hebt meegemaakt.
Zijn er fokkers die je evt interessant vindt om te ontmoeten, of evt degene van een meet... ga een pm/dm gesprek met ze aan. En evt vraag ze om langs te komen, bespaart het in ieder geval het geld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan niet zo vaak naar meets gaan wegens geld- en tijdgebrek. Ik doe voor een einzelgänger best wel veel dingen eigenlijk.
Je zal ervaren dat die groep groter en groter gaat worden. Eerst de verenigingen, toen de meet. En zo zal hij groeien en groeien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die groep is wel groeiende inderdaad, maar het heeft nog maar 5%-10% van de omvang van de groep mensen die me hebben lopen treiteren. Die groep moet moet nog 10 keer zo groot worden om mij het gevoel te geven dat ik eigenlijk wel gewoon kan doen wat ik wil zonder het gevoel te hebben dat ik word gehinderd in mijn doen en laten.
Wij zijn nog bezig met diagnostiek.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Nja, ik heb ook een zwaar pestverleden en wat andere zaken meegemaakt die het voor mij lastig maken om contact te leggen/te houden. Daardoor doe ik in slechte periodes niks anders dan me opsluiten en, erger nog, afsluiten van anderen. Altijd spreekwoordelijk op m'n tenen lopen, altijd de angst om iets verkeerds te doen of te zeggen. Andere mensen reageren daarop, dat bedoelen een aantal posters hier ook aan je uit te leggen. Mensen gaan je met rust laten omdat je uitstraalt dat je niet goed in je vel zit.
Wanneer het wél goed met me gaat dan ben ik veel vrolijker, lach en ouwehoer ik veel en is mijn houding veel opener. Andere mensen zien dat en reageren daarop.
Werk je samen met GGZ aan je zelfbeeld of zijn jullie nog met diagnostiek bezig?
Dit is de grootst mogelijke onzin dat ik heb gelezen vanavond. Het heeft juist ENORM veel invloed op hoe anderen hou jou zien. Ik merk het bij mezelf ook. Als ik me erg slecht voel en me afstandelijk gedraag, merk ik dat anderen (vreemden dus, niet vrienden) die afstandelijkheid accepteren. En als ik een paar dagen heb dat ik me wat beter voel, is het alsof ik voor de anderen een heel ander persoon ben. Meisjes die naar je lachen, klanten die meer praten, mensen die glimlachen. Een wereld van een verschil.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.
Wauw, die deur is een stap! Wel eng he, om na jaren opsluiting naar buiten te stappen? Je moet de wereld om je heen weer opnieuw leren kennen. Het is lastig om dat onbevangen te doen door de wat je hebt meegemaakt. Maar het kan wel. Nu is niet vroeger. Echt niet. Je bent geen slaaf van je verleden, je bent vrij Nu is een nieuwe kans, een schone lei.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat over die muur klopt inderdaad. Ik heb vorig jaar een deur in die muur gebouwd, zodat ik ook af en toe naar buiten kan.
Het allergrootste probleem is dat ik geen aanwijzingen krijg of ik nou wel echt welkom ben of niet.
Bijvoorbeeld met relaties: ik heb totaal niet het idee dat er meiden zijn die mij leuk vinden.
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven. Hoe ziet zo'n schop er eigenlijk uit?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef peleetje het volgende:
[..]
Mja het is jammer dat je ogen niet opengaan. Ik hoop dat 't op korte termijn wel gaat gebeuren en dat je psych je een flinke schop onder je reet geeft. (Niet lullig bedoeld hoor. Maar sommige mensen hebben dat gewoon nodig)
De wereld zit niet zo slecht in elkaar als jij denkt!
Pics or it didn't happenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Bullcrap.
Ik ben woest aantrekkelijk, maar had ook een negatieve instelling en uitstraling. Was depressief, ongelukkig en haatte alles, mijzelf incluis. Dat terwijl ik aantrekkelijk ben, intelligenter dan de meesten, charmant, én m'n gezondheid is uitstekend. Ik besefte dat ik mijn eigen probleem was.
Hoe bedoel je? Waarom ben je alleen als je zonder verwachtingen naar een meet gaat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat ik dan eigenlijk helemaal alleen ben. Dat vind ik niet leuk.
Je mag dat best geloven, probleem is enkel dat je daarmee haast niet verder gaat komen. Het is dan zoveel lastiger om datgene te bereiken wat je zou willen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven.
Ik wil wel gewoon met meiden praten. Ik ben er vorig jaar namelijk achtergekomen dat er wel meiden zijn die gewoon met me willen praten. Nu hoop ik dat ik een relatie kan beginnen vanuit een "eerst praten en later misschien meer" positie.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het kutte hiervan is gewoon dat je hier nog geen ervaring in hebt. Serieus, op het moment wanneer dat er wel is, zul je het 'spelletje' zo oppakken. Ik vrees dat het; "gewoon vragen" namelijk bij jouw niet helpt in verband met angst dat je afgewezen kan worden. Dan kan ik alleen maar hopen dat er een dame op je afstapt (uiteraard niet iemand met borderline).
Echt, de meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig om zich druk te maken om een ander.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven. Hoe ziet zo'n schop er eigenlijk uit?
Sja weet je! je lijkt me oprecht een toffe pik! En ik hoop echt dat je je leven snel op de rails krijgt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven. Hoe ziet zo'n schop er eigenlijk uit?
Ik wil wel een nieuwe meet organiseren. Ik heb al iets gepost op FB.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zijn er fokkers die je evt interessant vindt om te ontmoeten, of evt degene van een meet... ga een pm/dm gesprek met ze aan. En evt vraag ze om langs te komen, bespaart het in ieder geval het geld.
En tijd.. ja dat zal je moeten maken. Vriendschappen en mogelijke vriendschappen kosten tijd.
Goed bezigquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil wel een nieuwe meet organiseren. Ik heb al iets gepost op FB.
Dit hier, wat pele zegt heeft mij het meeste geholpen de afgelopen jarenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:32 schreef peleetje het volgende:
[..]
Een schop ziet er meestal uit als een persoon. Iemand die jou laat inzien dat jou eigen gedrag je in de weg zit naar het geluk. Iemand die gewoon keihard tegen je zegt hoe het zit. En dat is pijnlijk op korte termijn maar ontzettend goed op lange termijn.
Als je niet goed in je vel zit of continu op je tenen moet lopen en/of moet doen alsof je het allemaal geweldig vindt kan je je behoorlijk eenzaam voelen hoorquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Waarom ben je alleen als je zonder verwachtingen naar een meet gaat?
Ik maak me juist alleen maar druk om de ander, ook niet goedquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Echt, de meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig om zich druk te maken om een ander.
Herkenbaar, maar inderdaad niet altijd goed.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik maak me juist alleen maar druk om de ander, ook niet goed
Het was ontzettend eng inderdaad. Ik zat met enorme gevoelens van eenzaamheid. Het was zo erg dat ik niet meer kon werken. Ik had toen gegokt dat mensen bij een studentenvereniging mij wel zouden mogen en ik heb gelukkig goed gegokt. Tja, ik moest wel iets doen, want ik begon toen te flippen van de situatie waar ik in zat.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:27 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wauw, die deur is een stap! Wel eng he, om na jaren opsluiting naar buiten te stappen? Je moet de wereld om je heen weer opnieuw leren kennen. Het is lastig om dat onbevangen te doen door de wat je hebt meegemaakt. Maar het kan wel. Nu is niet vroeger. Echt niet. Je bent geen slaaf van je verleden, je bent vrij Nu is een nieuwe kans, een schone lei.
Eens!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:34 schreef minthy het volgende:
Als je niet goed in je vel zit of continu op je tenen moet lopen en/of moet doen alsof je het allemaal geweldig vindt kan je je behoorlijk eenzaam voelen hoor![]()
Je ziet dat anderen het naar hun zin hebben en je wordt jezelf alleen maar meer bewust van het feit dat jij je niet zo voelt. Op die manier sluit je jezelf weer buiten zo'n groep en krijg je het gevoel geen aansluiting te vinden.
Dan voelt het namelijk aan als verspilling van tijd. Waarom zou ik nieuwe mensen willen ontmoeten als die mensen sowieso niet heel misschien mijn vrienden zouden kunnen worden?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Waarom ben je alleen als je zonder verwachtingen naar een meet gaat?
Daarom heb ik alles maar afgezegd en me uit de Facebookgroep verwijderdquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens!
1 van de redenen ook waarom ik bv niet meer naar meets ga.
Haha en dat idd.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:39 schreef minthy het volgende:
Daarom heb ik alles maar afgezegd en me uit de Facebookgroep verwijderd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |