abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128671685
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Cantare het volgende:
*ontlurkt*

[..]

Een beetje plompverloren vraag hoor, maar ik las in OUD dat jullie voor een baby gaan. Hoe combineer je dat? :)
de dagbehandeling is voor 3 maanden :)

het is kort gezegd zo: ik ben prima in staat mijn leven te leiden, MITS ik voor mezelf blijf kiezen en op tijd rust neem en medicatie blijf gebruiken, en vanwege de combi medicatie en kinderwens, loop ik ook op de mama-poli van het erasmus mc, daar loop ik al van voor ik stopte met de pil, omdat de AD die ik toen had niet samen ging met de kinderwens, dus nu andere medicatie, en dus dagtherapie..

en dan moet het goed blijven gaan, For the record: Als ik voor 1% zou denken dat ik het niet aan zou kunnen,.zou ik de pil weer gaan slikken :)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:00:50 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128671687
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.
Absoluut wel!
Denk dat je hier het punt hebt wat we bedoelen. Het maakt enorm uit wat je van jezelf vindt. Onzekerheid / eigenbeeld straalt door in gedrag en houding en in je ogen. Andere mensen pakken dat op, bewust of onbewust. En dat heeft invloed op het contact met iedereen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:03:07 #253
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128671765
quote:

[..]

Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.
Natuurijk wel...

Want jij denkt dat niemand jou aardig vind en dat iedereen jou lelijk vind omdat je: ingetogen, nerdy en whatever bent.

En omdat jij denkt dat niemand je aardig vind geef je mensen ook geen eerlijke kans. Je schopt ons al weg nog voor in je buurt kunnen komen. En als we weg zijn is dat weer een bevesting naar jezelf. (Zie je wel, ze mogen me niet omdat blablabla)
pi_128671818
quote:

[..]

Waarom zou je dan niet wat positiever over jezelf denken? Het is veel prettiger voor jezelf en anderen maakt het toch niet uit. En ja, dat kan. Bijvoorbeeld door te beginnen met niet negatief over jezelf te praten. Niet over piekeren, gewoon Niet Doen. Elk negatief woord dat je over jezelf spreekt, is een steen erbij op de muur om je heen. Die muur voelt veilig, maar levert je slechts beperkingen op.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:05:53 #255
103397 minthy
Lief-ish
pi_128671868
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:03 schreef peleetje het volgende:

[..]

Natuurijk wel...

Want jij denkt dat niemand jou aardig vind en dat iedereen jou lelijk vind omdat je: ingetogen, nerdy en whatever bent.

En omdat jij denkt dat niemand je aardig vind geef je mensen ook geen eerlijke kans. Je schopt ons al weg nog voor in je buurt kunnen komen. En als we weg zijn is dat weer een bevesting naar jezelf. (Zie je wel, ze mogen me niet omdat blablabla)
Dat klopt helemaal, je komt dan in een heerlijk negatieve spiraal. Het nadeel is dat het verdomd lastig is om daar weer uit te komen. Zolang iemand alleen het negatieve ergens van inziet, wordt dat ook niet anders.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:06:08 #256
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128671878
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Het "grappige" is dat ik me aardig in je posts herken. De wens is er wel maar door het hebben van een negatief zelfbeeld ontzeg je jezelf van alles. Je blijft ervaringen uit het verleden meedragen en toepassen in het heden, doe ik ook (in iets mindere mate dan jij).
Het probleem is dat die ervaringen het enige is wat ik ken. Ik durf bijvoorbeeld nu niet te verhuizen, omdat ik zo verschrikkelijk bang ben dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik wil het ook niet proberen. De angst is te groot.
Ik zou wel willen verhuizen naar iets waar ik volledig op mezelf ben, maar dat is wel duurder. Ik heb ook nog geen vast inkomen.
Ik voel me verder gewoon niet lekker. Ik voel me niet lekker genoeg om gewoon aan het werk te gaan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128671915
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

de dagbehandeling is voor 3 maanden :)

het is kort gezegd zo: ik ben prima in staat mijn leven te leiden, MITS ik voor mezelf blijf kiezen en op tijd rust neem en medicatie blijf gebruiken, en vanwege de combi medicatie en kinderwens, loop ik ook op de mama-poli van het erasmus mc, daar loop ik al van voor ik stopte met de pil, omdat de AD die ik toen had niet samen ging met de kinderwens, dus nu andere medicatie, en dus dagtherapie..

en dan moet het goed blijven gaan, For the record: Als ik voor 1% zou denken dat ik het niet aan zou kunnen,.zou ik de pil weer gaan slikken :)
Tnx voor je antwoord. Goed dat je je weer zo sterk voelt. Toch wel een stap, lijkt me, zo'n dagbehandeling. Wat kun je daar nog leren, denk je?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:08:28 #258
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128671976
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dat heeft dus tijd nodig. Dat lukt je niet in 1 meet. Meestal gaat daar contact aan vooraf en nadien. En dan nog een paar keer afspreken.. en dan is het evt een goede kennis.

Kost gewoon veel inspanning/tijd investering. Van beide kanten. Het komt niet zomaar aangewaaid.
Als ik nog een paar keer moet afspreken, dan zijn we zo een paar jaar verder. Zoals ik al eerder heb gezegd: Die meets zijn misschien toch geen goed idee.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128672043
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als ik nog een paar keer moet afspreken, dan zijn we zo een paar jaar verder. Zoals ik al eerder heb gezegd: Die meets zijn misschien toch geen goed idee.
Meets zijn wel een goed idee, want: onder de mensen komen, angsten overwinnen. Die niet-kloppende verwachtingen, díe zijn geen goed idee. Waarom die verwachtingen niet loslaten?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:10:16 #260
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128672051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom duurt het een paar jaar dan?
En ook al duurt het een paar jaar, dan heb je over een paar jaar msischien een goede vriend erbij ;)

Het probleem van meets is, is dat het veelal personen zijn die ver weg wonen. Dus misschien enkel naar meets waarvan je weet dat enkele personen dichtbij wonen. Zodat afspreken ook makkelijker is.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:10:22 #261
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672056
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, want dat lijkt me namelijk stug.
Heb het over je huidige gedrag, of nouja hoe je overkomt hier.
Mijn huidige gedrag hier is volledig een gevolg van hoe ik vroeger behandeld ben. Ik ben niet met dit gedrag geboren.
pi_128672064
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:06 schreef Cantare het volgende:

[..]

Tnx voor je antwoord. Goed dat je je weer zo sterk voelt. Toch wel een stap, lijkt me, zo'n dagbehandeling. Wat kun je daar nog leren, denk je?
ik hoop daar te leren EN te onthouden waarom ik voor mezelf moet kiezen...
ik zet andere mensen altijd voor mezelf... dus deels selfmanagement en deels time management :)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:10:49 #263
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672075
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:00 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Ga er gewoon heen met de insteek een leuke middag of avond te hebben, zonder er voor jezelf een lading aan te hangen in de zin dat je er blijvende contacten aan moét overhouden. Meer meets betekent vaker een weerzien met bekende gezichten, het contact gaat makkelijker lopen en wie weet dat er iemand tussenzit die je iets meer interessanter vind dan een ander en vice versa. Zoiets bouw je op en is er eigenlijk zelden in één keer, een uitzondering daargelaten.

*gaat nu ECHT weer verder met Skyrim*
Veel plezier met Skyrim :)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:12:28 #264
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672139
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Absoluut wel!
Denk dat je hier het punt hebt wat we bedoelen. Het maakt enorm uit wat je van jezelf vindt. Onzekerheid / eigenbeeld straalt door in gedrag en houding en in je ogen. Andere mensen pakken dat op, bewust of onbewust. En dat heeft invloed op het contact met iedereen.
Als je met echte psychopaten en idioten te maken hebt, dan maakt het echt niet uit. Als je last hebt van acne, dan slaan ze je daarvoor in elkaar. Zo simpel is het.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:13:12 #265
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128672162
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn huidige gedrag hier is volledig een gevolg van hoe ik vroeger behandeld ben. Ik ben niet met dit gedrag geboren.
En dat is natuurlijk heel vervelend. Maar je laat de ellende van vroeger nu je leven beheersen. En dat is natuurlijk zonde.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:13:49 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128672195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Comp_Lex het volgende:

Snap ik, ook volledig begrijpelijk.
Maar er zijn wel enkele zaken waar je misschien kunt proberen je denkwijze in te veranderen.

Zoals je zegt, je bent bang om getreiterd te worden doordat dat vroeger veel is gebeurd. De angst is begrijpelijk. Toch zijn we inmiddels een aantal jaar verder, je hebt mensen ontmoet die jij ziet als de uitzondering. Maar die groep uitzonderingen is een stuk groter dan jij tot nu toe hebt meegemaakt.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:13:51 #267
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672196
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:03 schreef peleetje het volgende:

[..]

Natuurijk wel...

Ik schop niemand weg. Over het algemeen word ik weggeschopt. Ik ben zelf heel aardig en sociaal. Ik heb bijvoorbeeld goed contact met mijn neefje en dat gaat gewoon heel goed. Ik geloof niet dat het aan mij ligt.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:15:13 #268
103397 minthy
Lief-ish
pi_128672249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het probleem is dat die ervaringen het enige is wat ik ken. Ik durf bijvoorbeeld nu niet te verhuizen, omdat ik zo verschrikkelijk bang ben dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik wil het ook niet proberen. De angst is te groot.
Ik zou wel willen verhuizen naar iets waar ik volledig op mezelf ben, maar dat is wel duurder. Ik heb ook nog geen vast inkomen.
Ik voel me verder gewoon niet lekker. Ik voel me niet lekker genoeg om gewoon aan het werk te gaan.
Nja, ik heb ook een zwaar pestverleden en wat andere zaken meegemaakt die het voor mij lastig maken om contact te leggen/te houden. Daardoor doe ik in slechte periodes niks anders dan me opsluiten en, erger nog, afsluiten van anderen. Altijd spreekwoordelijk op m'n tenen lopen, altijd de angst om iets verkeerds te doen of te zeggen. Andere mensen reageren daarop, dat bedoelen een aantal posters hier ook aan je uit te leggen. Mensen gaan je met rust laten omdat je uitstraalt dat je niet goed in je vel zit.
Wanneer het wél goed met me gaat dan ben ik veel vrolijker, lach en ouwehoer ik veel en is mijn houding veel opener. Andere mensen zien dat en reageren daarop.

Werk je samen met GGZ aan je zelfbeeld of zijn jullie nog met diagnostiek bezig?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:15:54 #269
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672280
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:04 schreef Cantare het volgende:

[..]

Waarom zou je dan niet wat positiever over jezelf denken? Het is veel prettiger voor jezelf en anderen maakt het toch niet uit. En ja, dat kan. Bijvoorbeeld door te beginnen met niet negatief over jezelf te praten. Niet over piekeren, gewoon Niet Doen. Elk negatief woord dat je over jezelf spreekt, is een steen erbij op de muur om je heen. Die muur voelt veilig, maar levert je slechts beperkingen op.
Dat over die muur klopt inderdaad. Ik heb vorig jaar een deur in die muur gebouwd, zodat ik ook af en toe naar buiten kan.
Het allergrootste probleem is dat ik geen aanwijzingen krijg of ik nou wel echt welkom ben of niet.
Bijvoorbeeld met relaties: ik heb totaal niet het idee dat er meiden zijn die mij leuk vinden.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:16:52 #270
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_128672316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik schop niemand weg. Over het algemeen word ik weggeschopt. Ik ben zelf heel aardig en sociaal. Ik heb bijvoorbeeld goed contact met mijn neefje en dat gaat gewoon heel goed. Ik geloof niet dat het aan mij ligt.
Mja het is jammer dat je ogen niet opengaan. Ik hoop dat 't op korte termijn wel gaat gebeuren en dat je psych je een flinke schop onder je reet geeft. (Niet lullig bedoeld hoor. Maar sommige mensen hebben dat gewoon nodig)

De wereld zit niet zo slecht in elkaar als jij denkt!
pi_128672343
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, je komt dan in een heerlijk negatieve spiraal. Het nadeel is dat het verdomd lastig is om daar weer uit te komen. Zolang iemand alleen het negatieve ergens van inziet, wordt dat ook niet anders.
Het is dan helemaal lastig als zelfs een rot schop je niet wakker kan krijgen...

Wat kan er dan nog gebruikt worden om je wakker te krijgen? Medicatie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:18:23 #272
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672365
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Cantare het volgende:

[..]

Meets zijn wel een goed idee, want: onder de mensen komen, angsten overwinnen. Die niet-kloppende verwachtingen, díe zijn geen goed idee. Waarom die verwachtingen niet loslaten?
Omdat ik dan eigenlijk helemaal alleen ben. Dat vind ik niet leuk.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:19:15 #273
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672399
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom duurt het een paar jaar dan?
En ook al duurt het een paar jaar, dan heb je over een paar jaar msischien een goede vriend erbij ;)

Het probleem van meets is, is dat het veelal personen zijn die ver weg wonen. Dus misschien enkel naar meets waarvan je weet dat enkele personen dichtbij wonen. Zodat afspreken ook makkelijker is.
Ik kan niet zo vaak naar meets gaan wegens geld- en tijdgebrek. Ik doe voor een einzelgänger best wel veel dingen eigenlijk.
pi_128672418
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat over die muur klopt inderdaad. Ik heb vorig jaar een deur in die muur gebouwd, zodat ik ook af en toe naar buiten kan.
Het allergrootste probleem is dat ik geen aanwijzingen krijg of ik nou wel echt welkom ben of niet.
Bijvoorbeeld met relaties: ik heb totaal niet het idee dat er meiden zijn die mij leuk vinden.
Het kutte hiervan is gewoon dat je hier nog geen ervaring in hebt. Serieus, op het moment wanneer dat er wel is, zul je het 'spelletje' zo oppakken. Ik vrees dat het; "gewoon vragen" namelijk bij jouw niet helpt in verband met angst dat je afgewezen kan worden. Dan kan ik alleen maar hopen dat er een dame op je afstapt (uiteraard niet iemand met borderline).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:20:46 #275
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_128672453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef peleetje het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk heel vervelend. Maar je laat de ellende van vroeger nu je leven beheersen. En dat is natuurlijk zonde.
Het is niet perse letterlijk de ellende van vroeger, maar meer de spanningen, angsten en negatieve gevoelens die daar uit voort zijn gevloeid. Daar krijg ik nu hulp voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')