En wat men hier zegt is dat de uitkomst van de gegevens/statistieken erg beinvloed wordt door het feit hoe jij je gedraagt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet niet zo liegen. Dat is niet wat ik doe. Ik heb nog nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik gooi constant met gegevens en statistieken.
So true.. helaas. Er is zoveel voor nodig, dat het eig niet leuk is.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef minthy het volgende:
Als een negatief zelfbeeld eenmaal in een hoofd zit, gaat dat er niet uitgepraat worden op een forum
je vind jezelf toch zielig of niet? niemand wil vrienden met je zijn, jij bent zo lelijk, jij ziet er uit als een nerd... je doet er zelf geen moeite voor om t te veranderen en dat is het probleem!!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet niet zo liegen. Dat is niet wat ik doe. Ik heb nog nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik gooi constant met gegevens en statistieken.
Ik heb geen idee of je mij bedoelt, maar ik meen het goed. En als ik in het hoge noorden woonde, kwam ik Comp_Lex zelf ophalen met de bangbus om ergens op een terras te gaan chillen. Ik vind het een interessante gast, vandaar.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef minthy het volgende:
Als een negatief zelfbeeld eenmaal in een hoofd zit, gaat dat er niet uitgepraat worden op een forum. Voordat de frustraties hier weer over en weer gaan vliegen
Kloptquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
So true.. helaas. Er is zoveel voor nodig, dat het eig niet leuk is.
Nee, mijn verwachtingen zijn precies goed en ik mag deze verwachtingen hebben, want ik zie dat het bij anderen het wel zo is zoals ik het bij mij wil zien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
uuuhmmz... ik heb wel vrienden maar die zie ik ook niet wekelijks... misschien verwacht je er teveel van
Deze Comp_Lex ligt volledig in lijn met de gevoelens. Er is eigenlijk geen sprake van willen komen naar meets, maar meer van "ontsnappen uit het isolement". Er bestaat voor mij een negatieve motivatie om naar de meets te komen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:37 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Kom eens vaker naar meets, ik heb je nog maar één keer gezien daar en dat is jammer. Je bent beheerder van de fb-groep, juist omdat het me een goed idee leek je een beetje meer betrokken te laten raken met het geheel.
Ik zie namelijk (van wat ik meekrijg) een totaal andere Comp_Lex dan vorig jaar. Eentje die wel wil in plaats van te blijven zwelgen in zelfmedelijden. Los daarvan weet ik niet over welke mensen je het hebt wat die 90% betreft, maar je hebt een normaal voorkomen imho.
Nee jong, ik doelde ook op posts van eerder (vandaag/afgelopen week/afgelopen jaar). Meer algemeen dusquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:47 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of je mij bedoelt, maar ik meen het goed. En als ik in het hoge noorden woonde, kwam ik Comp_Lex zelf ophalen met de bangbus om ergens op een terras te gaan chillen. Ik vind het een interessante gast, vandaar.
Maar ik ben alweer weg
Ik weet de schoppen van tante Minth & Cue anders goed te waarderenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
So true.. helaas. Er is zoveel voor nodig, dat het eig niet leuk is.
Heb je e ex ondertussen al gesproken dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet de schoppen van tante Minth & Cue anders goed te waarderen
Zulke mensen wil ik dus ook kennen. Ik heb zulke vrienden niet en ik heb ze nooit gehad. Ik vind dat uitermate vervelend.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:39 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
En dit is ook voor mij herkenbaar hoor, dat ligt niet zozeer aan jou. Een hoop mensen waar je goed contact mee hebt, maar er zijn er maar een paar die ik inmiddels echt tot vrienden reken. Al zijn dat wel de mensen die je bij wijze van spreken midden in de nacht kunt bellen.
Gelukkig maar. Zie je dat wij in wezen niet veel van elkaar verschillen qua zaken negatief interpreteren?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee jong, ik doelde ook op posts van eerder (vandaag/afgelopen week/afgelopen jaar). Meer algemeen dus![]()
Ik weet dat je het goed meent!
Het "grappige" is dat ik me aardig in je posts herken. De wens is er wel maar door het hebben van een negatief zelfbeeld ontzeg je jezelf van alles. Je blijft ervaringen uit het verleden meedragen en toepassen in het heden, doe ik ook (in iets mindere mate dan jij).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, mijn verwachtingen zijn precies goed en ik mag deze verwachtingen hebben, want ik zie dat het bij anderen het wel zo is zoals ik het bij mij wil zien.
[..]
Deze Comp_Lex ligt volledig in lijn met de gevoelens. Er is eigenlijk geen sprake van willen komen naar meets, maar meer van "ontsnappen uit het isolement". Er bestaat voor mij een negatieve motivatie om naar de meets te komen.
Op de meets speel ik trouwens toneel. Ik speel iemand die ik in werkelijkheid niet ben.
Die 90% bestaat uit mensen van vroeger, van school, oude sportverenigingen, deels de universiteit, etc.
Hoe kun je nou je eigen probleem zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Bullcrap.
Ik ben woest aantrekkelijk, maar had ook een negatieve instelling en uitstraling. Was depressief, ongelukkig en haatte alles, mijzelf incluis. Dat terwijl ik aantrekkelijk ben, intelligenter dan de meesten, charmant, én m'n gezondheid is uitstekend. Ik besefte dat ik mijn eigen probleem was.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet de schoppen van tante Minth & Cue anders goed te waarderen
Maar dat heeft dus tijd nodig. Dat lukt je niet in 1 meet. Meestal gaat daar contact aan vooraf en nadien. En dan nog een paar keer afspreken.. en dan is het evt een goede kennis.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zulke mensen wil ik dus ook kennen. Ik heb zulke vrienden niet en ik heb ze nooit gehad. Ik vind dat uitermate vervelend.
Ik vind het eng...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Zie je dat wij in wezen niet veel van elkaar verschillen qua zaken negatief interpreteren?
Een beetje plompverloren vraag hoor, maar ik las in OUD dat jullie voor een baby gaan. Hoe combineer je dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en nu even dit: ik ga zeer ws in dagbehandeling voor de depressie, in eerste instantie 2 dagen vanwege te weinig energie en later de volle 3 dagen... ik denk dat het goed is, maar ik vind het ook wel spannend...
Ah ok, dat verduidelijkt het één en ander voor me. Misschien zijn de meets dan toch geen goed idee, omdat ik wel met bepaalde verwachtingen daar naartoe ga.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:42 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb zelden vrienden overgehouden van meets. Denk van ik van alle mensen die ik ontmoet heb 5% nog eens gezien heb. Als in dat ik dacht dat het wel klikt.
Een nog kleiner percentage is uitgegroeid naar wie ik evt als vrienden zie. Maar de meeste van hen spreek ik 1x in de zoveel weken/maanden.
Er is niemand van de fokmeets die ik wekelijks spreek/zie.
Dus dergelijke ervaringen als dat jij hebt ligt niet aan jou, maar is gewoon normaal.
Zeg je nu dat het mijn schuld is dat ik heel erg gepest ben?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En wat men hier zegt is dat de uitkomst van de gegevens/statistieken erg beinvloed wordt door het feit hoe jij je gedraagt.
Doordat jij gelooft in die statistieken, ga je ernaar gedragen, dus worden de statistieken nog slechter voor je, ga je dus meer in geloven van "zie je wel dat het klopt', dus gedraag je je er nog meer naar.
En so on..
De 'succesverhalen' die jij denk ik op fok tegenkomt, lijkt op de meet dat ze de grootste vrienden zijn. Vergeet niet dat sommigen net als jij heel goed zijn in een toneelspelletjequote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Ah ok, dat verduidelijkt het één en ander voor me. Misschien zijn de meets dan toch geen goed idee, omdat ik wel met bepaalde verwachtingen daar naartoe ga.
Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
je vind jezelf toch zielig of niet? niemand wil vrienden met je zijn, jij bent zo lelijk, jij ziet er uit als een nerd... je doet er zelf geen moeite voor om t te veranderen en dat is het probleem!!
en dan kunnen die gegevens en statistieken me echt aan mn reet roesten!
maar anyways, ik ben weer weg, ik merk helaas veel negativiteit in het topic, en hoewel het over depressie gaat en dat geen feest is, was er vroeger toch echt meer positieve aandacht voor elkaar...
Nee dat zeg ik niet, want dat lijkt me namelijk stug.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zeg je nu dat het mijn schuld is dat ik heel erg gepest ben?
Ga er gewoon heen met de insteek een leuke middag of avond te hebben, zonder er voor jezelf een lading aan te hangen in de zin dat je er blijvende contacten aan moét overhouden. Meer meets betekent vaker een weerzien met bekende gezichten, het contact gaat makkelijker lopen en wie weet dat er iemand tussenzit die je iets meer interessanter vind dan een ander en vice versa. Zoiets bouw je op en is er eigenlijk zelden in één keer, een uitzondering daargelaten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ah ok, dat verduidelijkt het één en ander voor me. Misschien zijn de meets dan toch geen goed idee, omdat ik wel met bepaalde verwachtingen daar naartoe ga.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |