Ik geloof dat niet, sorry. Ik ga nu ook met andere volwassenen om en ik heb nog steeds geen vrienden. De enige persoon die in de buurt komt van een vriend is mijn neefje van 15, die graag dingen met mij samen wil doen, veel met mij communiceert en mij oprecht heel aardig vindt. Hij ziet mij ook regelmatig. Ik denk dus dat het niet aan mij ligt, want tussen ons gaat het wel heel goed.quote:
Ik zit daar al vanaf het begin al bij. Ik ben één van de originele leden van die club. De mensen daar zijn wel aardig, maar daar is helaas alles mee gezegd.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:31 schreef Murmeli het volgende:
R&P / Mensen van 25-35 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #33
Dit topic niks voor jou complex?
Oh, dat had ik ff over t hoofd gezien. Ga je ook naar meets?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit daar al vanaf het begin al bij. Ik ben één van de originele leden van die club. De mensen daar zijn wel aardig, maar daar is helaas alles mee gezegd.
Dat haal ik ook een beetje uit de posts. Soms duurt het weken/maanden voordat je iemand als goede kennis kan bestempelen en er enige regelmaat in afspreken zit.quote:
Soms gebeurt er nooit iets.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat haal ik ook een beetje uit de posts. Soms duurt het weken/maanden voordat je iemand als goede kennis kan bestempelen en er enige regelmaat in afspreken zit.
Soms worden het vrienden, soms groei je uit elkaar.
En het heeft niet eens altijd te maken met dat iemand je niet mag.
Universitair Centrum Psychiatriequote:
Mijn uiterlijk is het probleem. Mijn negatieve instelling en uitstraling komen voort uit afwijzingen vanwege mijn slechte uiterlijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:03 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af of je uiterlijk het probleem is, of je instelling en uitstraling.
Je uiterlijk was misschien het probleem toen je kind was, en misschien nu nog bij een kleine groep mensen. Je houding en je negatieve instelling zijn nu het echt probleem. Serieus, ga daar wat aan doen want ik word er echt via hier alleen al sjaggo van. Zoals je je nu opstelt, kon je eruit zien als brad pitt en ik zou je nog ontlopen bij een meet ofzo.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn uiterlijk is het probleem. Mijn negatieve instelling en uitstraling komen voort uit afwijzingen vanwege mijn slechte uiterlijk.
Wat is er "mis" met je uiterlijk als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn uiterlijk is het probleem. Mijn negatieve instelling en uitstraling komen voort uit afwijzingen vanwege mijn slechte uiterlijk.
Ben ik benieuwd. Waar hoopte je zoal op, Comp_Lex?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit daar al vanaf het begin al bij. Ik ben één van de originele leden van die club. De mensen daar zijn wel aardig, maar daar is helaas alles mee gezegd.
Mijn uiterlijk is nog steeds een probleem. Als het geen probleem was, dan had ik mijn leven nu wel op orde gehad, had ik een relatie (gehad) en zat ik hier niet te posten. Helaas is de enige oplossing medicijnen met dermate heftige bijwerkingen dat ik ze niet durf te nemen. Misschien ga ik ze nemen als ik mijn leven wat beter op orde heb.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je uiterlijk was misschien het probleem toen je kind was, en misschien nu nog bij een kleine groep mensen. Je houding en je negatieve instelling zijn nu het echt probleem. Serieus, ga daar wat aan doen want ik word er echt via hier alleen al sjaggo van. Zoals je je nu opstelt, kon je eruit zien als brad pitt en ik zou je nog ontlopen bij een meet ofzo.
Ik heb het voorkomen van een nerd. Ik pas heel erg in het plaatje van een stereotype nerd met een gebrek aan kennis van mode, vreemd kapsel, iets aan de zware kant en acne. Ik heb helaas nu geestelijke problemen waardoor ik niet de energie heb om de fysieke problemen aan te pakken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:01 schreef sinecure. het volgende:
[..]
Wat is er "mis" met je uiterlijk als ik vragen mag?
De mensen van de meet vormen een uitzondering. Ze behoren tot een zeer selecte club die me accepteren zoals ik ben. Meer dan 90% van de mensen, die ik tot nu toe ben tegengekomen, vinden me lelijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:15 schreef Cue_ het volgende:
Complex, de mensen die je bij die meet hebben ontmoet hebben allemaal gezegd dat er met je uiterlijk niets mis is. Dus denk vooral dat het nu in je hoofd zit.. Dat je uiterlijk zo'n probleem vormt bij contacten leggen.
Misschien heb je wel 1 of ander verkeerd zelfbeeld, zie je je zelf heel anders dan de mensen je zien (weet het bijna wel zeker).
Ik had gehoopt dat ik dermate goed contact had met iemand dat in ieder geval op wekelijkse basis met die persoon kon afspreken. Ik zou dan met die persoon leuke dingen willen doen, zoals terrasjes pakken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:25 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd. Waar hoopte je zoal op, Comp_Lex?
Maar vond je zelf dat er niemand tussen zat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat ik dermate goed contact had met iemand dat in ieder geval op wekelijkse basis met die persoon kon afspreken. Ik zou dan met die persoon leuke dingen willen doen, zoals terrasjes pakken.
De mensen zijn op zich wel aardig, maar het contact is voor mij niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar vond je zelf dat er niemand tussen zat?
uuuhmmz... ik heb wel vrienden maar die zie ik ook niet wekelijks... misschien verwacht je er teveel vanquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat ik dermate goed contact had met iemand dat in ieder geval op wekelijkse basis met die persoon kon afspreken. Ik zou dan met die persoon leuke dingen willen doen, zoals terrasjes pakken.
Dus in die zin lag het dus niet aan wie jij bent/eruit ziet, maar omdat er gewoon geen klik was.. van beide kanten wss.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:34 schreef Comp_Lex het volgende:
De mensen zijn op zich wel aardig, maar het contact is voor mij niet goed genoeg.
Kom eens vaker naar meets, ik heb je nog maar één keer gezien daar en dat is jammer. Je bent beheerder van de fb-groep, juist omdat het me een goed idee leek je een beetje meer betrokken te laten raken met het geheel.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En dit is ook voor mij herkenbaar hoor, dat ligt niet zozeer aan jou. Een hoop mensen waar je goed contact mee hebt, maar er zijn er maar een paar die ik inmiddels echt tot vrienden reken. Al zijn dat wel de mensen die je bij wijze van spreken midden in de nacht kunt bellen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De mensen zijn op zich wel aardig, maar het contact is voor mij niet goed genoeg.
Bullcrap.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:01 schreef sinecure. het volgende:
[..]
Wat is er "mis" met je uiterlijk als ik vragen mag?
Je moet niet zo liegen. Dat is niet wat ik doe. Ik heb nog nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik gooi constant met gegevens en statistieken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*zwaait naar murmeli*
sorry comp-lex maar alles is al gezegd door de anderen, maar het enige wat jij doet is: zielige ik blablabla jank, niemand mag mij, iedereen is tegen mij... en ja dan creeer je idd afstandelijkheid, ik ervaar dat gevoel zelfs hier...
niemand is te lelijk voor vrienden, tenzij JIJ dat zelf vind.
en nu even dit: ik ga zeer ws in dagbehandeling voor de depressie, in eerste instantie 2 dagen vanwege te weinig energie en later de volle 3 dagen... ik denk dat het goed is, maar ik vind het ook wel spannend...
En wat men hier zegt is dat de uitkomst van de gegevens/statistieken erg beinvloed wordt door het feit hoe jij je gedraagt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet niet zo liegen. Dat is niet wat ik doe. Ik heb nog nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik gooi constant met gegevens en statistieken.
So true.. helaas. Er is zoveel voor nodig, dat het eig niet leuk is.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef minthy het volgende:
Als een negatief zelfbeeld eenmaal in een hoofd zit, gaat dat er niet uitgepraat worden op een forum
je vind jezelf toch zielig of niet? niemand wil vrienden met je zijn, jij bent zo lelijk, jij ziet er uit als een nerd... je doet er zelf geen moeite voor om t te veranderen en dat is het probleem!!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet niet zo liegen. Dat is niet wat ik doe. Ik heb nog nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik gooi constant met gegevens en statistieken.
Ik heb geen idee of je mij bedoelt, maar ik meen het goed. En als ik in het hoge noorden woonde, kwam ik Comp_Lex zelf ophalen met de bangbus om ergens op een terras te gaan chillen. Ik vind het een interessante gast, vandaar.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef minthy het volgende:
Als een negatief zelfbeeld eenmaal in een hoofd zit, gaat dat er niet uitgepraat worden op een forum. Voordat de frustraties hier weer over en weer gaan vliegen
Kloptquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
So true.. helaas. Er is zoveel voor nodig, dat het eig niet leuk is.
Nee, mijn verwachtingen zijn precies goed en ik mag deze verwachtingen hebben, want ik zie dat het bij anderen het wel zo is zoals ik het bij mij wil zien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
uuuhmmz... ik heb wel vrienden maar die zie ik ook niet wekelijks... misschien verwacht je er teveel van
Deze Comp_Lex ligt volledig in lijn met de gevoelens. Er is eigenlijk geen sprake van willen komen naar meets, maar meer van "ontsnappen uit het isolement". Er bestaat voor mij een negatieve motivatie om naar de meets te komen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:37 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Kom eens vaker naar meets, ik heb je nog maar één keer gezien daar en dat is jammer. Je bent beheerder van de fb-groep, juist omdat het me een goed idee leek je een beetje meer betrokken te laten raken met het geheel.
Ik zie namelijk (van wat ik meekrijg) een totaal andere Comp_Lex dan vorig jaar. Eentje die wel wil in plaats van te blijven zwelgen in zelfmedelijden. Los daarvan weet ik niet over welke mensen je het hebt wat die 90% betreft, maar je hebt een normaal voorkomen imho.
Nee jong, ik doelde ook op posts van eerder (vandaag/afgelopen week/afgelopen jaar). Meer algemeen dusquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:47 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of je mij bedoelt, maar ik meen het goed. En als ik in het hoge noorden woonde, kwam ik Comp_Lex zelf ophalen met de bangbus om ergens op een terras te gaan chillen. Ik vind het een interessante gast, vandaar.
Maar ik ben alweer weg
Ik weet de schoppen van tante Minth & Cue anders goed te waarderenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
So true.. helaas. Er is zoveel voor nodig, dat het eig niet leuk is.
Heb je e ex ondertussen al gesproken dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet de schoppen van tante Minth & Cue anders goed te waarderen
Zulke mensen wil ik dus ook kennen. Ik heb zulke vrienden niet en ik heb ze nooit gehad. Ik vind dat uitermate vervelend.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:39 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
En dit is ook voor mij herkenbaar hoor, dat ligt niet zozeer aan jou. Een hoop mensen waar je goed contact mee hebt, maar er zijn er maar een paar die ik inmiddels echt tot vrienden reken. Al zijn dat wel de mensen die je bij wijze van spreken midden in de nacht kunt bellen.
Gelukkig maar. Zie je dat wij in wezen niet veel van elkaar verschillen qua zaken negatief interpreteren?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee jong, ik doelde ook op posts van eerder (vandaag/afgelopen week/afgelopen jaar). Meer algemeen dus![]()
Ik weet dat je het goed meent!
Het "grappige" is dat ik me aardig in je posts herken. De wens is er wel maar door het hebben van een negatief zelfbeeld ontzeg je jezelf van alles. Je blijft ervaringen uit het verleden meedragen en toepassen in het heden, doe ik ook (in iets mindere mate dan jij).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, mijn verwachtingen zijn precies goed en ik mag deze verwachtingen hebben, want ik zie dat het bij anderen het wel zo is zoals ik het bij mij wil zien.
[..]
Deze Comp_Lex ligt volledig in lijn met de gevoelens. Er is eigenlijk geen sprake van willen komen naar meets, maar meer van "ontsnappen uit het isolement". Er bestaat voor mij een negatieve motivatie om naar de meets te komen.
Op de meets speel ik trouwens toneel. Ik speel iemand die ik in werkelijkheid niet ben.
Die 90% bestaat uit mensen van vroeger, van school, oude sportverenigingen, deels de universiteit, etc.
Hoe kun je nou je eigen probleem zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Bullcrap.
Ik ben woest aantrekkelijk, maar had ook een negatieve instelling en uitstraling. Was depressief, ongelukkig en haatte alles, mijzelf incluis. Dat terwijl ik aantrekkelijk ben, intelligenter dan de meesten, charmant, én m'n gezondheid is uitstekend. Ik besefte dat ik mijn eigen probleem was.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet de schoppen van tante Minth & Cue anders goed te waarderen
Maar dat heeft dus tijd nodig. Dat lukt je niet in 1 meet. Meestal gaat daar contact aan vooraf en nadien. En dan nog een paar keer afspreken.. en dan is het evt een goede kennis.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zulke mensen wil ik dus ook kennen. Ik heb zulke vrienden niet en ik heb ze nooit gehad. Ik vind dat uitermate vervelend.
Ik vind het eng...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Zie je dat wij in wezen niet veel van elkaar verschillen qua zaken negatief interpreteren?
Een beetje plompverloren vraag hoor, maar ik las in OUD dat jullie voor een baby gaan. Hoe combineer je dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en nu even dit: ik ga zeer ws in dagbehandeling voor de depressie, in eerste instantie 2 dagen vanwege te weinig energie en later de volle 3 dagen... ik denk dat het goed is, maar ik vind het ook wel spannend...
Ah ok, dat verduidelijkt het één en ander voor me. Misschien zijn de meets dan toch geen goed idee, omdat ik wel met bepaalde verwachtingen daar naartoe ga.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:42 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb zelden vrienden overgehouden van meets. Denk van ik van alle mensen die ik ontmoet heb 5% nog eens gezien heb. Als in dat ik dacht dat het wel klikt.
Een nog kleiner percentage is uitgegroeid naar wie ik evt als vrienden zie. Maar de meeste van hen spreek ik 1x in de zoveel weken/maanden.
Er is niemand van de fokmeets die ik wekelijks spreek/zie.
Dus dergelijke ervaringen als dat jij hebt ligt niet aan jou, maar is gewoon normaal.
Zeg je nu dat het mijn schuld is dat ik heel erg gepest ben?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En wat men hier zegt is dat de uitkomst van de gegevens/statistieken erg beinvloed wordt door het feit hoe jij je gedraagt.
Doordat jij gelooft in die statistieken, ga je ernaar gedragen, dus worden de statistieken nog slechter voor je, ga je dus meer in geloven van "zie je wel dat het klopt', dus gedraag je je er nog meer naar.
En so on..
De 'succesverhalen' die jij denk ik op fok tegenkomt, lijkt op de meet dat ze de grootste vrienden zijn. Vergeet niet dat sommigen net als jij heel goed zijn in een toneelspelletjequote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Ah ok, dat verduidelijkt het één en ander voor me. Misschien zijn de meets dan toch geen goed idee, omdat ik wel met bepaalde verwachtingen daar naartoe ga.
Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
je vind jezelf toch zielig of niet? niemand wil vrienden met je zijn, jij bent zo lelijk, jij ziet er uit als een nerd... je doet er zelf geen moeite voor om t te veranderen en dat is het probleem!!
en dan kunnen die gegevens en statistieken me echt aan mn reet roesten!
maar anyways, ik ben weer weg, ik merk helaas veel negativiteit in het topic, en hoewel het over depressie gaat en dat geen feest is, was er vroeger toch echt meer positieve aandacht voor elkaar...
Nee dat zeg ik niet, want dat lijkt me namelijk stug.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zeg je nu dat het mijn schuld is dat ik heel erg gepest ben?
Ga er gewoon heen met de insteek een leuke middag of avond te hebben, zonder er voor jezelf een lading aan te hangen in de zin dat je er blijvende contacten aan moét overhouden. Meer meets betekent vaker een weerzien met bekende gezichten, het contact gaat makkelijker lopen en wie weet dat er iemand tussenzit die je iets meer interessanter vind dan een ander en vice versa. Zoiets bouw je op en is er eigenlijk zelden in één keer, een uitzondering daargelaten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ah ok, dat verduidelijkt het één en ander voor me. Misschien zijn de meets dan toch geen goed idee, omdat ik wel met bepaalde verwachtingen daar naartoe ga.
de dagbehandeling is voor 3 maandenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Cantare het volgende:
*ontlurkt*
[..]
Een beetje plompverloren vraag hoor, maar ik las in OUD dat jullie voor een baby gaan. Hoe combineer je dat?
Absoluut wel!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.
Natuurijk wel...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ik van mezelf denk. Dat heeft totaal geen invloed op wat andere mensen van me vinden.
Waarom zou je dan niet wat positiever over jezelf denken? Het is veel prettiger voor jezelf en anderen maakt het toch niet uit. En ja, dat kan. Bijvoorbeeld door te beginnen met niet negatief over jezelf te praten. Niet over piekeren, gewoon Niet Doen. Elk negatief woord dat je over jezelf spreekt, is een steen erbij op de muur om je heen. Die muur voelt veilig, maar levert je slechts beperkingen op.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, je komt dan in een heerlijk negatieve spiraal. Het nadeel is dat het verdomd lastig is om daar weer uit te komen. Zolang iemand alleen het negatieve ergens van inziet, wordt dat ook niet anders.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:03 schreef peleetje het volgende:
[..]
Natuurijk wel...
Want jij denkt dat niemand jou aardig vind en dat iedereen jou lelijk vind omdat je: ingetogen, nerdy en whatever bent.
En omdat jij denkt dat niemand je aardig vind geef je mensen ook geen eerlijke kans. Je schopt ons al weg nog voor in je buurt kunnen komen. En als we weg zijn is dat weer een bevesting naar jezelf. (Zie je wel, ze mogen me niet omdat blablabla)
Het probleem is dat die ervaringen het enige is wat ik ken. Ik durf bijvoorbeeld nu niet te verhuizen, omdat ik zo verschrikkelijk bang ben dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik wil het ook niet proberen. De angst is te groot.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Het "grappige" is dat ik me aardig in je posts herken. De wens is er wel maar door het hebben van een negatief zelfbeeld ontzeg je jezelf van alles. Je blijft ervaringen uit het verleden meedragen en toepassen in het heden, doe ik ook (in iets mindere mate dan jij).
Tnx voor je antwoord. Goed dat je je weer zo sterk voelt. Toch wel een stap, lijkt me, zo'n dagbehandeling. Wat kun je daar nog leren, denk je?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
de dagbehandeling is voor 3 maanden
het is kort gezegd zo: ik ben prima in staat mijn leven te leiden, MITS ik voor mezelf blijf kiezen en op tijd rust neem en medicatie blijf gebruiken, en vanwege de combi medicatie en kinderwens, loop ik ook op de mama-poli van het erasmus mc, daar loop ik al van voor ik stopte met de pil, omdat de AD die ik toen had niet samen ging met de kinderwens, dus nu andere medicatie, en dus dagtherapie..
en dan moet het goed blijven gaan, For the record: Als ik voor 1% zou denken dat ik het niet aan zou kunnen,.zou ik de pil weer gaan slikken
Als ik nog een paar keer moet afspreken, dan zijn we zo een paar jaar verder. Zoals ik al eerder heb gezegd: Die meets zijn misschien toch geen goed idee.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat heeft dus tijd nodig. Dat lukt je niet in 1 meet. Meestal gaat daar contact aan vooraf en nadien. En dan nog een paar keer afspreken.. en dan is het evt een goede kennis.
Kost gewoon veel inspanning/tijd investering. Van beide kanten. Het komt niet zomaar aangewaaid.
Meets zijn wel een goed idee, want: onder de mensen komen, angsten overwinnen. Die niet-kloppende verwachtingen, díe zijn geen goed idee. Waarom die verwachtingen niet loslaten?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als ik nog een paar keer moet afspreken, dan zijn we zo een paar jaar verder. Zoals ik al eerder heb gezegd: Die meets zijn misschien toch geen goed idee.
Waarom duurt het een paar jaar dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als ik nog een paar keer moet afspreken, dan zijn we zo een paar jaar verder. Zoals ik al eerder heb gezegd: Die meets zijn misschien toch geen goed idee.
Mijn huidige gedrag hier is volledig een gevolg van hoe ik vroeger behandeld ben. Ik ben niet met dit gedrag geboren.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, want dat lijkt me namelijk stug.
Heb het over je huidige gedrag, of nouja hoe je overkomt hier.
ik hoop daar te leren EN te onthouden waarom ik voor mezelf moet kiezen...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Tnx voor je antwoord. Goed dat je je weer zo sterk voelt. Toch wel een stap, lijkt me, zo'n dagbehandeling. Wat kun je daar nog leren, denk je?
Veel plezier met Skyrimquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:00 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ga er gewoon heen met de insteek een leuke middag of avond te hebben, zonder er voor jezelf een lading aan te hangen in de zin dat je er blijvende contacten aan moét overhouden. Meer meets betekent vaker een weerzien met bekende gezichten, het contact gaat makkelijker lopen en wie weet dat er iemand tussenzit die je iets meer interessanter vind dan een ander en vice versa. Zoiets bouw je op en is er eigenlijk zelden in één keer, een uitzondering daargelaten.
*gaat nu ECHT weer verder met Skyrim*
Als je met echte psychopaten en idioten te maken hebt, dan maakt het echt niet uit. Als je last hebt van acne, dan slaan ze je daarvoor in elkaar. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Absoluut wel!
Denk dat je hier het punt hebt wat we bedoelen. Het maakt enorm uit wat je van jezelf vindt. Onzekerheid / eigenbeeld straalt door in gedrag en houding en in je ogen. Andere mensen pakken dat op, bewust of onbewust. En dat heeft invloed op het contact met iedereen.
En dat is natuurlijk heel vervelend. Maar je laat de ellende van vroeger nu je leven beheersen. En dat is natuurlijk zonde.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn huidige gedrag hier is volledig een gevolg van hoe ik vroeger behandeld ben. Ik ben niet met dit gedrag geboren.
Snap ik, ook volledig begrijpelijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn huidige gedrag hier is volledig een gevolg van hoe ik vroeger behandeld ben. Ik ben niet met dit gedrag geboren.
Ik schop niemand weg. Over het algemeen word ik weggeschopt. Ik ben zelf heel aardig en sociaal. Ik heb bijvoorbeeld goed contact met mijn neefje en dat gaat gewoon heel goed. Ik geloof niet dat het aan mij ligt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:03 schreef peleetje het volgende:
[..]
Natuurijk wel...
Want jij denkt dat niemand jou aardig vind en dat iedereen jou lelijk vind omdat je: ingetogen, nerdy en whatever bent.
En omdat jij denkt dat niemand je aardig vind geef je mensen ook geen eerlijke kans. Je schopt ons al weg nog voor in je buurt kunnen komen. En als we weg zijn is dat weer een bevesting naar jezelf. (Zie je wel, ze mogen me niet omdat blablabla)
Nja, ik heb ook een zwaar pestverleden en wat andere zaken meegemaakt die het voor mij lastig maken om contact te leggen/te houden. Daardoor doe ik in slechte periodes niks anders dan me opsluiten en, erger nog, afsluiten van anderen. Altijd spreekwoordelijk op m'n tenen lopen, altijd de angst om iets verkeerds te doen of te zeggen. Andere mensen reageren daarop, dat bedoelen een aantal posters hier ook aan je uit te leggen. Mensen gaan je met rust laten omdat je uitstraalt dat je niet goed in je vel zit.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het probleem is dat die ervaringen het enige is wat ik ken. Ik durf bijvoorbeeld nu niet te verhuizen, omdat ik zo verschrikkelijk bang ben dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik wil het ook niet proberen. De angst is te groot.
Ik zou wel willen verhuizen naar iets waar ik volledig op mezelf ben, maar dat is wel duurder. Ik heb ook nog geen vast inkomen.
Ik voel me verder gewoon niet lekker. Ik voel me niet lekker genoeg om gewoon aan het werk te gaan.
Dat over die muur klopt inderdaad. Ik heb vorig jaar een deur in die muur gebouwd, zodat ik ook af en toe naar buiten kan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:04 schreef Cantare het volgende:
[..]
Waarom zou je dan niet wat positiever over jezelf denken? Het is veel prettiger voor jezelf en anderen maakt het toch niet uit. En ja, dat kan. Bijvoorbeeld door te beginnen met niet negatief over jezelf te praten. Niet over piekeren, gewoon Niet Doen. Elk negatief woord dat je over jezelf spreekt, is een steen erbij op de muur om je heen. Die muur voelt veilig, maar levert je slechts beperkingen op.
Mja het is jammer dat je ogen niet opengaan. Ik hoop dat 't op korte termijn wel gaat gebeuren en dat je psych je een flinke schop onder je reet geeft. (Niet lullig bedoeld hoor. Maar sommige mensen hebben dat gewoon nodig)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik schop niemand weg. Over het algemeen word ik weggeschopt. Ik ben zelf heel aardig en sociaal. Ik heb bijvoorbeeld goed contact met mijn neefje en dat gaat gewoon heel goed. Ik geloof niet dat het aan mij ligt.
Het is dan helemaal lastig als zelfs een rot schop je niet wakker kan krijgen...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, je komt dan in een heerlijk negatieve spiraal. Het nadeel is dat het verdomd lastig is om daar weer uit te komen. Zolang iemand alleen het negatieve ergens van inziet, wordt dat ook niet anders.
Omdat ik dan eigenlijk helemaal alleen ben. Dat vind ik niet leuk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Cantare het volgende:
[..]
Meets zijn wel een goed idee, want: onder de mensen komen, angsten overwinnen. Die niet-kloppende verwachtingen, díe zijn geen goed idee. Waarom die verwachtingen niet loslaten?
Ik kan niet zo vaak naar meets gaan wegens geld- en tijdgebrek. Ik doe voor een einzelgänger best wel veel dingen eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waarom duurt het een paar jaar dan?
En ook al duurt het een paar jaar, dan heb je over een paar jaar msischien een goede vriend erbij
Het probleem van meets is, is dat het veelal personen zijn die ver weg wonen. Dus misschien enkel naar meets waarvan je weet dat enkele personen dichtbij wonen. Zodat afspreken ook makkelijker is.
Het kutte hiervan is gewoon dat je hier nog geen ervaring in hebt. Serieus, op het moment wanneer dat er wel is, zul je het 'spelletje' zo oppakken. Ik vrees dat het; "gewoon vragen" namelijk bij jouw niet helpt in verband met angst dat je afgewezen kan worden. Dan kan ik alleen maar hopen dat er een dame op je afstapt (uiteraard niet iemand met borderline).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat over die muur klopt inderdaad. Ik heb vorig jaar een deur in die muur gebouwd, zodat ik ook af en toe naar buiten kan.
Het allergrootste probleem is dat ik geen aanwijzingen krijg of ik nou wel echt welkom ben of niet.
Bijvoorbeeld met relaties: ik heb totaal niet het idee dat er meiden zijn die mij leuk vinden.
Het is niet perse letterlijk de ellende van vroeger, maar meer de spanningen, angsten en negatieve gevoelens die daar uit voort zijn gevloeid. Daar krijg ik nu hulp voor.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef peleetje het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk heel vervelend. Maar je laat de ellende van vroeger nu je leven beheersen. En dat is natuurlijk zonde.
Zelf heb ik goede hoop op CGT. Dat wordt wel een lange en frustrerende weg maar ik heb de ervaring dat dat goed kan werken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is dan helemaal lastig als zelfs een rot schop je niet wakker kan krijgen...
Wat kan er dan nog gebruikt worden om je wakker te krijgen? Medicatie?
Die groep is wel groeiende inderdaad, maar het heeft nog maar 5%-10% van de omvang van de groep mensen die me hebben lopen treiteren. Die groep moet moet nog 10 keer zo groot worden om mij het gevoel te geven dat ik eigenlijk wel gewoon kan doen wat ik wil zonder het gevoel te hebben dat ik word gehinderd in mijn doen en laten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik, ook volledig begrijpelijk.
Maar er zijn wel enkele zaken waar je misschien kunt proberen je denkwijze in te veranderen.
Zoals je zegt, je bent bang om getreiterd te worden doordat dat vroeger veel is gebeurd. De angst is begrijpelijk. Toch zijn we inmiddels een aantal jaar verder, je hebt mensen ontmoet die jij ziet als de uitzondering. Maar die groep uitzonderingen is een stuk groter dan jij tot nu toe hebt meegemaakt.
Zijn er fokkers die je evt interessant vindt om te ontmoeten, of evt degene van een meet... ga een pm/dm gesprek met ze aan. En evt vraag ze om langs te komen, bespaart het in ieder geval het geld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan niet zo vaak naar meets gaan wegens geld- en tijdgebrek. Ik doe voor een einzelgänger best wel veel dingen eigenlijk.
Je zal ervaren dat die groep groter en groter gaat worden. Eerst de verenigingen, toen de meet. En zo zal hij groeien en groeien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die groep is wel groeiende inderdaad, maar het heeft nog maar 5%-10% van de omvang van de groep mensen die me hebben lopen treiteren. Die groep moet moet nog 10 keer zo groot worden om mij het gevoel te geven dat ik eigenlijk wel gewoon kan doen wat ik wil zonder het gevoel te hebben dat ik word gehinderd in mijn doen en laten.
Wij zijn nog bezig met diagnostiek.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Nja, ik heb ook een zwaar pestverleden en wat andere zaken meegemaakt die het voor mij lastig maken om contact te leggen/te houden. Daardoor doe ik in slechte periodes niks anders dan me opsluiten en, erger nog, afsluiten van anderen. Altijd spreekwoordelijk op m'n tenen lopen, altijd de angst om iets verkeerds te doen of te zeggen. Andere mensen reageren daarop, dat bedoelen een aantal posters hier ook aan je uit te leggen. Mensen gaan je met rust laten omdat je uitstraalt dat je niet goed in je vel zit.
Wanneer het wél goed met me gaat dan ben ik veel vrolijker, lach en ouwehoer ik veel en is mijn houding veel opener. Andere mensen zien dat en reageren daarop.
Werk je samen met GGZ aan je zelfbeeld of zijn jullie nog met diagnostiek bezig?
Dit is de grootst mogelijke onzin dat ik heb gelezen vanavond. Het heeft juist ENORM veel invloed op hoe anderen hou jou zien. Ik merk het bij mezelf ook. Als ik me erg slecht voel en me afstandelijk gedraag, merk ik dat anderen (vreemden dus, niet vrienden) die afstandelijkheid accepteren. En als ik een paar dagen heb dat ik me wat beter voel, is het alsof ik voor de anderen een heel ander persoon ben. Meisjes die naar je lachen, klanten die meer praten, mensen die glimlachen. Een wereld van een verschil.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wauw, die deur is een stap! Wel eng he, om na jaren opsluiting naar buiten te stappen? Je moet de wereld om je heen weer opnieuw leren kennen. Het is lastig om dat onbevangen te doen door de wat je hebt meegemaakt. Maar het kan wel. Nu is niet vroeger. Echt niet. Je bent geen slaaf van je verleden, je bent vrij Nu is een nieuwe kans, een schone lei.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat over die muur klopt inderdaad. Ik heb vorig jaar een deur in die muur gebouwd, zodat ik ook af en toe naar buiten kan.
Het allergrootste probleem is dat ik geen aanwijzingen krijg of ik nou wel echt welkom ben of niet.
Bijvoorbeeld met relaties: ik heb totaal niet het idee dat er meiden zijn die mij leuk vinden.
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven. Hoe ziet zo'n schop er eigenlijk uit?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef peleetje het volgende:
[..]
Mja het is jammer dat je ogen niet opengaan. Ik hoop dat 't op korte termijn wel gaat gebeuren en dat je psych je een flinke schop onder je reet geeft. (Niet lullig bedoeld hoor. Maar sommige mensen hebben dat gewoon nodig)
De wereld zit niet zo slecht in elkaar als jij denkt!
Pics or it didn't happenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Bullcrap.
Ik ben woest aantrekkelijk, maar had ook een negatieve instelling en uitstraling. Was depressief, ongelukkig en haatte alles, mijzelf incluis. Dat terwijl ik aantrekkelijk ben, intelligenter dan de meesten, charmant, én m'n gezondheid is uitstekend. Ik besefte dat ik mijn eigen probleem was.
Hoe bedoel je? Waarom ben je alleen als je zonder verwachtingen naar een meet gaat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat ik dan eigenlijk helemaal alleen ben. Dat vind ik niet leuk.
Je mag dat best geloven, probleem is enkel dat je daarmee haast niet verder gaat komen. Het is dan zoveel lastiger om datgene te bereiken wat je zou willen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven.
Ik wil wel gewoon met meiden praten. Ik ben er vorig jaar namelijk achtergekomen dat er wel meiden zijn die gewoon met me willen praten. Nu hoop ik dat ik een relatie kan beginnen vanuit een "eerst praten en later misschien meer" positie.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het kutte hiervan is gewoon dat je hier nog geen ervaring in hebt. Serieus, op het moment wanneer dat er wel is, zul je het 'spelletje' zo oppakken. Ik vrees dat het; "gewoon vragen" namelijk bij jouw niet helpt in verband met angst dat je afgewezen kan worden. Dan kan ik alleen maar hopen dat er een dame op je afstapt (uiteraard niet iemand met borderline).
Echt, de meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig om zich druk te maken om een ander.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven. Hoe ziet zo'n schop er eigenlijk uit?
Sja weet je! je lijkt me oprecht een toffe pik! En ik hoop echt dat je je leven snel op de rails krijgt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik geloof dat de wereld wel zo slecht in elkaar zit en ik mag dat best geloven. Hoe ziet zo'n schop er eigenlijk uit?
Ik wil wel een nieuwe meet organiseren. Ik heb al iets gepost op FB.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zijn er fokkers die je evt interessant vindt om te ontmoeten, of evt degene van een meet... ga een pm/dm gesprek met ze aan. En evt vraag ze om langs te komen, bespaart het in ieder geval het geld.
En tijd.. ja dat zal je moeten maken. Vriendschappen en mogelijke vriendschappen kosten tijd.
Goed bezigquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil wel een nieuwe meet organiseren. Ik heb al iets gepost op FB.
Dit hier, wat pele zegt heeft mij het meeste geholpen de afgelopen jarenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:32 schreef peleetje het volgende:
[..]
Een schop ziet er meestal uit als een persoon. Iemand die jou laat inzien dat jou eigen gedrag je in de weg zit naar het geluk. Iemand die gewoon keihard tegen je zegt hoe het zit. En dat is pijnlijk op korte termijn maar ontzettend goed op lange termijn.
Als je niet goed in je vel zit of continu op je tenen moet lopen en/of moet doen alsof je het allemaal geweldig vindt kan je je behoorlijk eenzaam voelen hoorquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Waarom ben je alleen als je zonder verwachtingen naar een meet gaat?
Ik maak me juist alleen maar druk om de ander, ook niet goedquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Echt, de meeste mensen zijn te druk met zichzelf bezig om zich druk te maken om een ander.
Herkenbaar, maar inderdaad niet altijd goed.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik maak me juist alleen maar druk om de ander, ook niet goed
Het was ontzettend eng inderdaad. Ik zat met enorme gevoelens van eenzaamheid. Het was zo erg dat ik niet meer kon werken. Ik had toen gegokt dat mensen bij een studentenvereniging mij wel zouden mogen en ik heb gelukkig goed gegokt. Tja, ik moest wel iets doen, want ik begon toen te flippen van de situatie waar ik in zat.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:27 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wauw, die deur is een stap! Wel eng he, om na jaren opsluiting naar buiten te stappen? Je moet de wereld om je heen weer opnieuw leren kennen. Het is lastig om dat onbevangen te doen door de wat je hebt meegemaakt. Maar het kan wel. Nu is niet vroeger. Echt niet. Je bent geen slaaf van je verleden, je bent vrij Nu is een nieuwe kans, een schone lei.
Eens!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:34 schreef minthy het volgende:
Als je niet goed in je vel zit of continu op je tenen moet lopen en/of moet doen alsof je het allemaal geweldig vindt kan je je behoorlijk eenzaam voelen hoor![]()
Je ziet dat anderen het naar hun zin hebben en je wordt jezelf alleen maar meer bewust van het feit dat jij je niet zo voelt. Op die manier sluit je jezelf weer buiten zo'n groep en krijg je het gevoel geen aansluiting te vinden.
Dan voelt het namelijk aan als verspilling van tijd. Waarom zou ik nieuwe mensen willen ontmoeten als die mensen sowieso niet heel misschien mijn vrienden zouden kunnen worden?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Waarom ben je alleen als je zonder verwachtingen naar een meet gaat?
Daarom heb ik alles maar afgezegd en me uit de Facebookgroep verwijderdquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens!
1 van de redenen ook waarom ik bv niet meer naar meets ga.
Haha en dat idd.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:39 schreef minthy het volgende:
Daarom heb ik alles maar afgezegd en me uit de Facebookgroep verwijderd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |