Wel weer oppassen dat je je niet overal verantwoordelijk voor gaat voelen (dat anderen het ook naar hun zin hebben) en dat je toch ook niet die 'ene high' op zoekt tijdens dat avondje weg. Kan dan nog zo leuk zijn, je komt dan misschien toch niet diezelfde avond met een kut gevoel thuis, maar misschien de dag er opquote:Op zondag 7 juli 2013 01:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Heel voldaan zelfs, het is al vrij lang geleden dat ik zo'n toffe avond heb gehad![]()
Daarbij zijn er afspraken gemaakt om binnenkort met een clubje de stad in te gaan, het leverde ook nog meer leuks op dus!
Ook dat was inderdaad mede de oorzaak van m'n burnoutquote:Op zondag 7 juli 2013 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wel weer oppassen dat je je niet overal verantwoordelijk voor gaat voelen (dat anderen het ook naar hun zin hebben) en dat je toch ook niet die 'ene high' op zoekt tijdens dat avondje weg. Kan dan nog zo leuk zijn, je komt dan misschien toch niet diezelfde avond met een kut gevoel thuis, maar misschien de dag er op. Heb het idee dat jij je soms best verantwoordelijk voelt voor anderen terwijl je juist overal afstand van wil houden. Volgens mij levert dat op een gegeven moment ook gewoon een burn out op
Hoe kan een ander dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoe kun je nou je eigen probleem zijn?
Jij komt als geroepen. Mediteren is wat ik moet doen. Laptop uit, rust vinden, en wie weet open ik die mail van mijn ex morgen wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe kan een ander dat?
Een mens doet het zelf door zijn verleden naar heden te brengen en daardoor zijn toekomst te laten bepalen.
Of gewoon deleten en niet meer druk om maken. Of lezen en niet meer druk om maken.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij komt als geroepen. Mediteren is wat ik moet doen. Laptop uit, rust vinden, en wie weet open ik die mail van mijn ex morgen wel.
Maar wat is jouw verleden dan als je een probleem met jezelf hebt wat niet veroorzaakt wordt door externe factoren?quote:Op zondag 7 juli 2013 01:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe kan een ander dat?
Een mens doet het zelf door zijn verleden naar heden te brengen en daardoor zijn toekomst te laten bepalen.
Negativiteit houd je zelf in stand door in negatieve opvattingen te geloven, dat komt niet door 'het verleden' maar door de conclusies die je daarover trekt en aan hangt.quote:Op zondag 7 juli 2013 07:33 schreef Comp_Lex het volgende:
Maar wat is jouw verleden dan als je een probleem met jezelf hebt wat niet veroorzaakt wordt door externe factoren?
Het boeit niet om anderen de schuld te geven. Ik doe dat toevallig wel, maar dat is niet de reden waarom ik nu niet goed kan functioneren.quote:Op zondag 7 juli 2013 08:08 schreef Canillas het volgende:
[..]
Negativiteit houd je zelf in stand door in negatieve opvattingen te geloven, dat komt niet door 'het verleden' maar door de conclusies die je daarover trekt en aan hangt.
Jouw posts klinken allemaal als "ja maar hier en daarom is het klote" terwijl dat "hier en daarom" dingen zijn die je zelf voedt door er aan vast te houden en op die manier je ellende te creeeren.
Dingen buiten je de schuld geven is alleen iets waar je 'behoefte' aan hebt als je je veilig voelt in die slachtofferrol want dan geef je jezelf de ruimte om op te mogen geven, dat is op zich een begrijpelijk iets maar je verpest er wel zelf je leven mee.
Zolang je anderen de schuld geeft neem je geen verantwoordelijkheid voor jezelf en echt volledig en goed functioneren kan pas wanneer je volledige verantwoordelijkheid voor jezelf neemt.quote:Op zondag 7 juli 2013 08:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Het boeit niet om anderen de schuld te geven. Ik doe dat toevallig wel, maar dat is niet de reden waarom ik nu niet goed kan functioneren.
Ik heb ook niet het idee dat ik de ruimte krijg om iemand anders te zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Zolang je anderen de schuld geeft neem je geen verantwoordelijkheid voor jezelf en echt volledig en goed functioneren kan pas wanneer je volledige verantwoordelijkheid voor jezelf neemt.
Simpel gezegd, je creëert nu je eigen ellende en dat is een mooi gegeven want als je het zelf creëert kan je ook leren je eigen gelukt creëren, net zo krachtig als je nu met je negativiteit doet.
Probleem bij jou zou dan om te beginnen zijn dat je jezelf in je hoofd ziet als een ongelukkig iemand, dat beeld met allerlei redenen/excuses bevestigd en gelooft dat dat is wie je bent.
Je krijgt die ruimte van jezelf niet door alle negatieve dingen waar je in gelooft. Ruimte moet je jezelf leren geven, van wie wil je die ruimte anders krijgen? Niks of niemand buiten jou kan iets voor jou oplossen. Er is maar 1 ding wat je kan beperken en dat is geloven in beperkende dingen over jezelf en daar naar leven.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:52 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb ook niet het idee dat ik de ruimte krijg om iemand anders te zijn.
Van anderen.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:58 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je krijgt die ruimte van jezelf niet door alle negatieve dingen waar je in gelooft. Ruimte moet je jezelf leren geven, van wie wil je die ruimte anders krijgen? Niks of niemand buiten jou kan iets voor jou oplossen. Er is maar 1 ding wat je kan beperken en dat is geloven in beperkende dingen over jezelf en daar naar leven.
Als je zo doorgaat als je nu doet, hoe verwacht je dan dat je toekomst er uit gaat zien?
Hoe kan je dat van anderen krijgen? Het is jouw innerlijk, anderen staan buiten dat. Hulp die je kan krijgen is hulp om te leren jezelf te helpen, zoals het hoort, maar dan moet je het wel voor jezelf doen uiteindelijk.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Van anderen.
In de nabije toekomst verwacht ik adequate hulp te krijgen voor mijn problemen.
Vraag je waardoor ik leed?quote:Op zondag 7 juli 2013 07:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Maar wat is jouw verleden dan als je een probleem met jezelf hebt wat niet veroorzaakt wordt door externe factoren?
Nee, anderen staan er niet buiten. Sterker nog, anderen hebben er invloed op en vroeger hebben ze hard hun best gedaan om mijn innerlijk kapot te maken. Ze hebben het voor elkaar gekregen.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe kan je dat van anderen krijgen? Het is jouw innerlijk, anderen staan buiten dat. Hulp die je kan krijgen is hulp om te leren jezelf te helpen, zoals het hoort, maar dan moet je het wel voor jezelf doen uiteindelijk.
Je klinkt een beetje van ''anderen hebben dit veroorzaakt dus anderen lossen het ook maar op'' en hoop dat je ergens inziet dat het zo niet werkt.
Dat is een betere vraagquote:
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:
Nee want je innerlijk is er nog, het zit verstopt achter alle negativiteit die je met je mee draagt maar het is er nog wel en dat zal ook altijd zo zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:49 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, anderen staan er niet buiten. Sterker nog, anderen hebben er invloed op en vroeger hebben ze hard hun best gedaan om mijn innerlijk kapot te maken. Ze hebben het voor elkaar gekregen.
Je voelt je welkom in de wereld wanneer jij vind dat je er mag zijn, en die overtuiging is compleet innerlijk en los van alles en iedereen en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.quote:"Anderen moeten het oplossen" gaat waarschijnlijk te ver. Ik wil in ieder geval eerst het idee krijgen dat ik wel welkom ben in deze wereld. Ik wil normaal functioneren.
Ik heb niet gezegd dat het er niet is. Ik heb gezegd dat het niet in orde is.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:08 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee want je innerlijk is er nog, het zit verstopt achter alle negativiteit die je met je mee draagt maar het is er nog wel en dat zal ook altijd zo zijn.
Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.quote:Je voelt je welkom in de wereld wanneer jij vind dat je er mag zijn, en die overtuiging is compleet innerlijk en los van alles en iedereen en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Dit is zo een bullshit Lex. Veruit de meeste mensen vinden helemaal niet dat je er niet mag zijn. Jouw probleem is dat jij de mening van anderen zelf ( negatief ) in aan het vullen bent. Ik heb je nu 2 keer ontmoet en ik vind dat je er mag zijn!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het er niet is. Ik heb gezegd dat het niet in orde is.
[..]
Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
Je haalt nu je opgebouwde negativiteit door de war met je innerlijk.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Als je werkelijk vind dat jij er mag zijn heb je met de mensen die dat niet vinden geen moeite, dat is iets van hen, heeft niks met jou te maken. Daarnaast zeg je dat je vind dat je er mag zijn maar gezien je posts is dat wel anders, vooral omdat je constant ''de anderen'' (het beeld wat je daar van hebt wat alleen in je hoofd bestaat ingevuld door je innerlijke negativiteit) erbij haalt om jezelf omlaag te halen.quote:Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:20 schreef Wolken het volgende:
[..]
Dit is zo een bullshit Lex. Veruit de meeste mensen vinden helemaal niet dat je er niet mag zijn. Jouw probleem is dat jij de mening van anderen zelf ( negatief ) in aan het vullen bent. Ik heb je nu 2 keer ontmoet en ik vind dat je er mag zijn!
jij vult in wat anderen mensen denken, je bent mensen tegen gekomen waar je niet mee overweg kan, dat betekent niet dat zij vinden dat je er niet mag zijn! er is in dit topic al 400 keer gezegd dat je er mag zijn maar zolang JIJ dat niet vind heeft het geen enkele zin!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat ik er wel mag zijn. Het probleem is dat veruit de meeste mensen vinden dat ik er niet mag zijn. Daar heb ik moeite mee. Ik heb geen vrienden.
Wat je er nu in ziet is een afspiegeling van hoe je jezelf ziet, als je het anders wil zien moet je met jezelf aan de slag en niet doen alsof ''de ander'' verantwoordelijk is voor jou,quote:Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
Waarom moet iedereen jou aardig vinden?! WAAROM??quote:Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Jij bent misschien nummer 30 die dat vindt en die mij aardig vindt. Weet je wat het probleem is? Er zijn 1000 mensen die dat niet vinden. (basisschool, middelbare school, oude sportverenigingen, etc.) Misschien niet 1000, maar wel heel heel erg veel mensen, zo voelt het voor mij. Ik zou graag die situatie omgekeerd willen zien.
Wil je dat iedereen jou aardig vind zodat je nooit geconfronteerd wordt met hoe negatief je over jezelf bent?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
Ja en? Spreek je de mensen van je basisschool en oude sportclub nog wekelijks? Zijn ze nu nog aanwezig in je leven? Nee? So who cares! Ik weet met zekerheid te zeggen dat er minimaal 100 mensen zijn die mij niet mogen en een stuk of 20 die een hekel aan me hebben. Richt je aandacht op de mensen die je nu in je leven hebt en die je in je leven wilt hebben. Je kan het verleden niet veranderen.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee dat haal ik niet door de war.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je haalt nu je opgebouwde negativiteit door de war met je innerlijk.
Je begrijpt het niet. Tot aan 2012 mocht 99,9% van de mensen mij niet. Er is geen sprake van "sommige mensen mogen je niet en daar moet je niets van aantrekken". Als het "sommige mensen" waren, dan had ik niet in dit topic gepost. Dan leefde ik in mijn persoonlijke paradijs.quote:Als je werkelijk vind dat jij er mag zijn heb je met de mensen die dat niet vinden geen moeite, dat is iets van hen, heeft niks met jou te maken. Daarnaast zeg je dat je vind dat je er mag zijn maar gezien je posts is dat wel anders, vooral omdat je constant ''de anderen'' (het beeld wat je daar van hebt wat alleen in je hoofd bestaat ingevuld door je innerlijke negativiteit) erbij haalt om jezelf omlaag te halen.
Dus wat anderen van jou vinden bepaald of jij in een paradijs leeft of niet?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Je begrijpt het niet. Tot aan 2012 mocht 99,9% van de mensen mij niet. Er is geen sprake van "sommige mensen mogen je niet en daar moet je niets van aantrekken". Als het "sommige mensen" waren, dan had ik niet in dit topic gepost. Dan leefde ik in mijn persoonlijke paradijs.
En die 1000 mensen zijn grotendeels mensen van VROEGER!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
"Niet mee overweg kunnen" is de understatement van de eeuwquote:Op zondag 7 juli 2013 11:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
jij vult in wat anderen mensen denken, je bent mensen tegen gekomen waar je niet mee overweg kan, dat betekent niet dat zij vinden dat je er niet mag zijn! er is in dit topic al 400 keer gezegd dat je er mag zijn maar zolang JIJ dat niet vind heeft het geen enkele zin!
Ach, als het nou de helft was, dan kon er wel mee leven. Helaas is dat niet zo.quote:je kunt niet met iedereen overweg, ook ik heb mensen die ik liever niet in MIJN leven heb, maar dat betekent niet dat die mensen geen bestaansrecht hebben... en er zijn ook zat mensen die mij liever zien gaan dan komen, prima! geef elkaar de ruimte!!
Gewoon door blijven gaan met hameren. Moet gezegd worden dat comp_lex wel psychologische hulp zoektquote:
Wat is eigenlijk de reden dat in dit topic post?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
"Niet mee overweg kunnen" is de understatement van de eeuw
Over het laatste: Klopt, voortaan moet iedereen het gewoon achterwege laten, want dat zeggen heeft bij mij inderdaad geen zin. Dat geef ik toe.
[..]
Ach, als het nou de helft was, dan kon er wel mee leven. Helaas is dat niet zo.
Wat anderen sowieso moeten doen is mij de ruimte geven om me te laten zijn wie ik ben. Veel mensen hebben het vertikt om die ruimte aan mij te geven. Ze maakten me liever kapot, ook al deden ze dat niet bewust.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wat je er nu in ziet is een afspiegeling van hoe je jezelf ziet, als je het anders wil zien moet je met jezelf aan de slag en niet doen alsof ''de ander'' verantwoordelijk is voor jou,
Ik ben er al mee bezig. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.quote:Hoe jij over je innerlijk denkt is niet je innerlijk, begrijp je dat? Het zijn 2 compleet verschillende dingen; innerlijk aan de ene kant, hoe je daarover denkt aan de andere. Je innerlijk is altijd perfect want dat is gewoon zoals is het is, hoe je erover denkt staat niet vast en daar moet je zelf mee aan de slag wil je het beter hebben.
Niet iedereen toch?!?! Dat zeg ik toch helemaal niet?!?! Ga nou eens begrijpend lezen of kap met posten!!!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen jou aardig vinden?! WAAROM??
als dat jouw streven is, of je wens kan ik je nu alvast vertellen dat dit niet gaat gebeuren!!
Nee, niet iedereen hoeft me aardig te vinden. Dat eis ik helemáál niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wil je dat iedereen jou aardig vind zodat je nooit geconfronteerd wordt met hoe negatief je over jezelf bent?
Ik heb geen vrienden waar ik wekelijks mee kan spreken. Dat is het probleem.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:34 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ja en? Spreek je de mensen van je basisschool en oude sportclub nog wekelijks? Zijn ze nu nog aanwezig in je leven? Nee? So who cares! Ik weet met zekerheid te zeggen dat er minimaal 100 mensen zijn die mij niet mogen en een stuk of 20 die een hekel aan me hebben. Richt je aandacht op de mensen die je nu in je leven hebt en die je in je leven wilt hebben. Je kan het verleden niet veranderen.
Nou, nou!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Niet iedereen toch?!?! Dat zeg ik toch helemaal niet?!?! Ga nou eens begrijpend lezen of kap met posten!!!
Nee het gaat niet om wat anderen van me denken. Het gaat om het aantal mensen dat negatief over mij denkt.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:36 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dus wat anderen van jou vinden bepaald of jij in een paradijs leeft of niet?
Ik hoop wel dat zijn psych hem zover gaat krijgen dat hij zijn eigen verantwoordelijkheid gaat zien voor zijn leven, anders wordt het een zware dobber.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gewoon door blijven gaan met hameren. Moet gezegd worden dat comp_lex wel psychologische hulp zoekt
weet je? ik mag jou idd niet!quote:Op zondag 7 juli 2013 11:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Niet iedereen toch?!?! Dat zeg ik toch helemaal niet?!?! Ga nou eens begrijpend lezen of kap met posten!!!
Familie?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb geen vrienden waar ik wekelijks mee kan spreken. Dat is het probleem.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee het gaat niet om wat anderen van me denken. Het gaat om het aantal mensen dat negatief over mij denkt.
Ik betwijfel eigenlijk soms of er mensen zijn die me oprecht aardig vinden. Veel mensen *doen* aardig, maar ik heb nog steeds geen vrienden.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En die 1000 mensen zijn grotendeels mensen van VROEGER!
Je leeft NU en er zijn nu wel mensen die jou aardig vinden.
Je bent zelf de enige die iets kan veranderen, dat kunnen die mensen van vroeger niet meer doen. En de mensen van nu kunnen ook niet jouw pijn van vroeger wegnemen. Die pijn moet je een plekje zien te geven en dan keihard verder gaan met nu leven.
Echt hoor, fuck die lui van vroeger. Laat ze lekker zien dat ze niet je hele leven kunnen verpesten.
Nou zo bijzonder is dat echt niet. Het stelt echt geen klap voor.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:40 schreef Murmeli het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je in een jaar tijd een flink aantal mensen leren kennen die jou mogen? Ik vind dat eigenlijk wel goed van je. Begin eens met daar trots op te zijn, op de stappen die je al hebt genomen en de resultaten. En ja, je wilt het nog beter, dat snap ik, maar kijk dan eens wat je in een jaartje voor elkaar hebt gekregen?
Ik wil gewoon mijn ervaringen en mijn progressie delen met andere mensen. Ik zit namelijk nu wel bij het UCP.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:43 schreef peleetje het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat in dit topic post?
De tips en tricks die wij geven lijken je weinig te doen.
Anderen moeten helemaal niks! Dat moet jij eens gaan snappen. Wil jij gelukkig zijn? Prima, maar daar heb je zelf voor te zorgen, een ander hoeft niet voor jou te zorgenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:47 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat anderen sowieso moeten doen is mij de ruimte geven om me te laten zijn wie ik ben. Veel mensen hebben het vertikt om die ruimte aan mij te geven. Ze maakten me liever kapot, ook al deden ze dat niet bewust.
[..]
Ik ben er al mee bezig. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Mijn woorden verdraaien is anders geen teken van respect naar mij toe.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:50 schreef peleetje het volgende:
[..]
Nou, nou!
Wij proberen je allemaal te begrijpen en je van advies te voorzien. Beetje respect kan dan geen kwaad!
Ik vind van wel.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nou zo bijzonder is dat echt niet. Het stelt echt geen klap voor.
Ik vind het heel goed van je dat je eerlijk bent en dat je het toegeeft. En weet je wat? Ik vind het eigenlijk wel primaquote:Op zondag 7 juli 2013 11:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
weet je? ik mag jou idd niet!
ik probeer je inzicht te geven maar je wilt niet luisteren! zodra iets niet in jouw straatje past wordt je respectloos!!
oh en dat ik je niet mag, betekent NIET dat jij er van mij niet mag zijn
Het contact met mijn directe familie is van zeer oppervlakkige aard. Ik zit veelal alleen op mijn kamer. Mijn familie heb ik ook als laatste op de hoogte gebracht van mijn problemen.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:53 schreef Gewas het volgende:
[..]
Familie?
Ik heb ook geen echte vrienden maar heb wel veel aan familie gehad de afgelopen paar jaar.
bezig met taartopdrachten! geen succes met deze temperaturen...quote:Op zondag 7 juli 2013 11:59 schreef Murmeli het volgende:
Zucht.... ik ben er klaar mee.
Hoest met de anderen hier?
Dan moet je beter lezen.quote:
Een borderline moeder.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naarWhat's your story in een notendop? Het enige wat ik tot dusverre heb meegekregen is dat je een borderline zusje had?
Taaaaarttttt! Leuk dat je dat nog doet. Wij gingen nog een date plannen he? Ff keertje doen als t ietsie frisser is? Ik heb wel weer zin in taart bouwenquote:Op zondag 7 juli 2013 12:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
bezig met taartopdrachten! geen succes met deze temperaturen...
en met jou?
Okidoki..quote:Op zondag 7 juli 2013 12:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kap ermee mensen. Het gaat de verkeerde kant op. De gemoederen lopen hoog op en daarom trek ik me nu terug.
Om dan tegen jezelf te kunnen zeggen: zie je wel, zij mogen me ook niet?quote:Op zondag 7 juli 2013 12:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kap ermee mensen. Het gaat de verkeerde kant op. De gemoederen lopen hoog op en daarom trek ik me nu terug.
Die structuur aanhouden is heel erg moeilijk voor mij, maar ik probeer mijn best te doen.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Okidoki..
Blijf je wel een bepaalde basisstructuur aanhouden? Dat je niet gaat verhongeren en jezelf verwaarloosd?
Er is eentje die openlijk toegegeven heeft dat ze me niet mocht. Verder verloopt de communicatie ook niet goed meer en dat is hoofdzakelijk de reden waarom ik er nu mee kap. Het frustreert me alleen maar.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:10 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Om dan tegen jezelf te kunnen zeggen: zie je wel, zij mogen me ook niet?
Begrijp je wel waarom dat wanneer jij de verantwoordelijkheid over jezelf probeert neer te leggen bij iets buiten je, bij anderen, er mensen zijn die zeggen dat dat niet handig is? Snap je waarom dat gezegd wordt?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:57 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil gewoon mijn ervaringen en mijn progressie delen met andere mensen. Ik zit namelijk nu wel bij het UCP.
is hele verse net uit de oven taart!quote:Op zondag 7 juli 2013 12:03 schreef peleetje het volgende:
Taart! zei iemand hier taart!?
Ik ben gek op taart!
Zolang het geen ouwe is!![]()
zeker weten!! zodra t afkoelt gaan wij een date plannen!!quote:Op zondag 7 juli 2013 12:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Taaaaarttttt! Leuk dat je dat nog doet. Wij gingen nog een date plannen he? Ff keertje doen als t ietsie frisser is? Ik heb wel weer zin in taart bouwen
Thanks voor het delen van je verhaal.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Een borderline moeder.
Lang verhaal, maar nog steeds een notendop:
Afgezien van alle manische episodes in m'n vroege jeugd en het gemis van een liefdevolle relaties in mijn familie en gezin, ontstonden de grootste trauma's bij mij in mijn puberteit. M'n ouders gingen toen scheiden, wat bij mijn moeder resulteerde in herhaaldelijke zelfmoordpogingen. In totaal heb ik haar driemaal het leven gered, door een riem door te snijden waaraan ze al schuimbekkende voor mijn kamerdeur aan hing, haar een mes uit de pols te worstelen en mijn vingers tot diep in d'r keel heb moeten steken om een overdosis te voorkomen. En toen begon de lange periode aan slechte keuze in mannen, welk ze ontmoette in opvangcentra voor persoonlijkheidsstoornissen en verslavingen. Een doldwaze periode dus.
M'n vader is nooit een hulp geweest, want emotioneel afstandelijk, en als oudste kon ik niet bij m'n broertjes/zusje terecht. Vrienden waren niet geïnteresseerd in dit soort zaken, vriendinnetjes snapten het niet. En dus deed ik alsof er niets aan de hand was. Wat me jarenlang door de dagen bracht, ware het niet dat een sluimerende depressie groeiende was. Tijdens mijn 4e jaar in m'n academische periode zette die goed door, waar niet alleen ik onder leed, maar ook mijn geliefde toentertijd. Ik gedroeg me tegenover haar als een duivel, terwijl ik de rest van mijn tijd blowend, zuipend en videogamend door bracht.
Niets wat ik deed hielp en vluchten bleek niet langer te werken. Ik deed een ander aan wat ik mezelf niet toewenste en wilde dat nooit meer laten gebeuren. Daarop besloot ik hulp te zoeken én mezelf te helpen. De hulp van buitenaf bleek onvoldoende en daarom ging ik op een soort persoonlijke retraite, ofwel kluizenaarschap. En wat anders gebeurt wanneer je op jezelf bent dan jezelf tegenkomen? Ik ging lezen over psychologie en filosofie, besteedde tijd aan contemplatie van de beroeringen van mijn innerlijke wereld en analyseerde de aard van leed.
Instant geluk bracht al die kennis echter niet en op den duur bemerkte ik dat hetgeen gebeurde ik had bezworen nooit te doen: ik dacht aan zelfmoord. Ik droomde er zelfs van. Het gaf me een warm gevoel wanneer ik dacht aan sterven. Aanvankelijk vreesde ik die gedachten, maar besloot ze uiteindelijk aan te horen en niet langer te bevechten. Ik maakte voorbereidingen door relaties af te sluiten, afstand te doen van bezittingen en zoveel mogelijk zaakjes af te handelen. Schreef een testament, persoonlijke afscheidsbrieven, en zocht naar een geschikt moment.
En toch zette ik de stap maar niet. Dus vroeg ik me af waarom. Zou ik ergens misschien toch bang zijn voor de dood? Op een avond dat ik jankend in bed lag omdat ik zweefde tussen niet leven en niet sterven, maakte ik de keuze om de volgende dag door te zetten. Om niet terug te krabbelen de volgende dag, besloot ik mezelf te onderwerpen aan een voorstelling van hoe het was om te sterven.
En daarmee veranderde alles.
Het was alsof ik ervoer dat ik niet langer bestond. Alsof mijn leven niet mijn leven was, maar het leven zelf. Mijn bewustzijn was bewust van mijn bewustzijn. In mij was slechts nog stilte, rust en vrede, en daarmee, besefte ik later, ook buiten mij. Het was alsof ik soort van buiten mezelf stond, maar nog steeds volledig mezelf was, meer dan ooit zelfs. En, zo realiseerde ik, was deze vreugde het resultaat van alles dat me ooit was overkomen, maar was het niet daaruit ontstaan; het was altijd al aanwezig.
En toen? Niets. Helemaal niets. Alles was hetzelfde, maar niets zou ooit nog hetzelfde zijn. Ik voelde me als een nieuw mens, al bestonden nog steeds al m'n oude gewoonten. Dipjes, depressies, suïcidale gedachten e.d. bestonden nog steeds en leken zelfs even erger te worden. Maar ik wist dat het stuiptrekkingen waren van iets dat tanende was en zodoende. Langzaamaan werden die momenten minder, terwijl ik mezelf ondertussen een nieuwe opvoeding gaf om mezelf nieuwe patronen aan te leren. En dat is een blijvend project: het kweken van karma, zou je kunnen zeggen.
Nu zo'n drie jaar later heb ik geen depressies meer, geen dipjes, al wel de enkele angstige gedachte her en der. En die mogen er van mij gewoon zijn. Maar ik weet dat ik niet die gedachten ben, dat ik ze niet maak, en dat ik me er niet door hoef te laten vangen. Ik ben vrij.
Ik hoop het ook voor je.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:50 schreef Gewas het volgende:
[..]
Thanks voor het delen van je verhaal.![]()
Ik hoop zelf nog eens het punt te bereiken waarin alles me duidelijk wordt en dat ik dan de echte innerlijke rust kan vinden.
Jeetje Gray, wat een verhaal. Toch fijn van de (relatief) goede afloop voor jou.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Een borderline moeder.
Lang verhaal, maar nog steeds een notendop:
Afgezien van alle manische episodes in m'n vroege jeugd en het gemis van een liefdevolle relaties in mijn familie en gezin, ontstonden de grootste trauma's bij mij in mijn puberteit. M'n ouders gingen toen scheiden, wat bij mijn moeder resulteerde in herhaaldelijke zelfmoordpogingen. In totaal heb ik haar driemaal het leven gered, door een riem door te snijden waaraan ze al schuimbekkende voor mijn kamerdeur aan hing, haar een mes uit de pols te worstelen en mijn vingers tot diep in d'r keel heb moeten steken om een overdosis te voorkomen. En toen begon de lange periode aan slechte keuze in mannen, welk ze ontmoette in opvangcentra voor persoonlijkheidsstoornissen en verslavingen. Een doldwaze periode dus.
M'n vader is nooit een hulp geweest, want emotioneel afstandelijk, en als oudste kon ik niet bij m'n broertjes/zusje terecht. Vrienden waren niet geïnteresseerd in dit soort zaken, vriendinnetjes snapten het niet. En dus deed ik alsof er niets aan de hand was. Wat me jarenlang door de dagen bracht, ware het niet dat een sluimerende depressie groeiende was. Tijdens mijn 4e jaar in m'n academische periode zette die goed door, waar niet alleen ik onder leed, maar ook mijn geliefde toentertijd. Ik gedroeg me tegenover haar als een duivel, terwijl ik de rest van mijn tijd blowend, zuipend en videogamend door bracht.
Niets wat ik deed hielp en vluchten bleek niet langer te werken. Ik deed een ander aan wat ik mezelf niet toewenste en wilde dat nooit meer laten gebeuren. Daarop besloot ik hulp te zoeken én mezelf te helpen. De hulp van buitenaf bleek onvoldoende en daarom ging ik op een soort persoonlijke retraite, ofwel kluizenaarschap. En wat anders gebeurt wanneer je op jezelf bent dan jezelf tegenkomen? Ik ging lezen over psychologie en filosofie, besteedde tijd aan contemplatie van de beroeringen van mijn innerlijke wereld en analyseerde de aard van leed.
Instant geluk bracht al die kennis echter niet en op den duur bemerkte ik dat hetgeen gebeurde ik had bezworen nooit te doen: ik dacht aan zelfmoord. Ik droomde er zelfs van. Het gaf me een warm gevoel wanneer ik dacht aan sterven. Aanvankelijk vreesde ik die gedachten, maar besloot ze uiteindelijk aan te horen en niet langer te bevechten. Ik maakte voorbereidingen door relaties af te sluiten, afstand te doen van bezittingen en zoveel mogelijk zaakjes af te handelen. Schreef een testament, persoonlijke afscheidsbrieven, en zocht naar een geschikt moment.
En toch zette ik de stap maar niet. Dus vroeg ik me af waarom. Zou ik ergens misschien toch bang zijn voor de dood? Op een avond dat ik jankend in bed lag omdat ik zweefde tussen niet leven en niet sterven, maakte ik de keuze om de volgende dag door te zetten. Om niet terug te krabbelen de volgende dag, besloot ik mezelf te onderwerpen aan een voorstelling van hoe het was om te sterven.
En daarmee veranderde alles.
Het was alsof ik ervoer dat ik niet langer bestond. Alsof mijn leven niet mijn leven was, maar het leven zelf. Mijn bewustzijn was bewust van mijn bewustzijn. In mij was slechts nog stilte, rust en vrede, en daarmee, besefte ik later, ook buiten mij. Het was alsof ik soort van buiten mezelf stond, maar nog steeds volledig mezelf was, meer dan ooit zelfs. En, zo realiseerde ik, was deze vreugde het resultaat van alles dat me ooit was overkomen, maar was het niet daaruit ontstaan; het was altijd al aanwezig.
En toen? Niets. Helemaal niets. Alles was hetzelfde, maar niets zou ooit nog hetzelfde zijn. Ik voelde me als een nieuw mens, al bestonden nog steeds al m'n oude gewoonten. Dipjes, depressies, suïcidale gedachten e.d. bestonden nog steeds en leken zelfs even erger te worden. Maar ik wist dat het stuiptrekkingen waren van iets dat tanende was en zodoende. Langzaamaan werden die momenten minder, terwijl ik mezelf ondertussen een nieuwe opvoeding gaf om mezelf nieuwe patronen aan te leren. En dat is een blijvend project: het kweken van karma, zou je kunnen zeggen.
Nu zo'n drie jaar later heb ik geen depressies meer, geen dipjes, al wel de enkele angstige gedachte her en der. En die mogen er van mij gewoon zijn. Maar ik weet dat ik niet die gedachten ben, dat ik ze niet maak, en dat ik me er niet door hoef te laten vangen. Ik ben vrij.
Life is life, la-la lala!quote:Op zondag 7 juli 2013 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jeetje Gray, wat een verhaal. Toch fijn van de (relatief) goede afloop voor jou.
* Murmeli zingt meequote:
Als je dood bent is er geen leven om gevoel te ervaren.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
* Murmeli zingt mee![]()
Leuk liedje! Wel een heftig verhaal ja. Ik ben wel benieuwd wat je je nou precies ging voorstellen bij dat dood zijn. Was dat je eigen gevoel van als je dood bent bijv, of was je een soort aanschouwer van hoe je omgeving ging reageren oid? Ik kan het me moeilijk voorstellen, dus vandaar dat ik t vraag
Even he, Comp Lex... ik denk dat de meeste mensen hier jou best aardig/oke vinden. Alleen zie je dat zelf misschien zo niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut
Sorry dat ik zo raar deed.
Ik vond het niet raar, excuses zijn mi niet nodigquote:Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut kut
No prob.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik weet dat ik zo denk en dat het niet normaal is. Ik kan er eigenlijk vrij weinig aan doenquote:Op zondag 7 juli 2013 16:26 schreef Gewas het volgende:
[..]
Even he, Comp Lex... ik denk dat de meeste mensen hier jou best aardig/oke vinden. Alleen zie je dat zelf misschien zo niet.
Voorwaarde om dat uit te stralen is dat je jezelf zo ziet, dat jij gelooft dat je dat bent.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb de laatste tijd iets vervelends opgemerkt:
Op straat word ik altijd als enige in een groep aangesproken door mensen die een enquete houden, Jehovah getuigen en andere gelovige mensen, zwervers, etc. Nooit de mensen voor mij of achter mij.
Ik straal dus blijkbaar uit dat ik een sukkel ben die je zo ter plekke neer kan meppen zonder dat ie iets terugdoet. Ik trek die mensen aan.
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Op straat word ik altijd als enige in een groep aangesproken door mensen die een enquete houden, Jehovah getuigen en andere gelovige mensen, zwervers, etc. Nooit de mensen voor mij of achter mij.
Ik straal dus blijkbaar uit dat ik een sukkel ben die je zo ter plekke neer kan meppen zonder dat ie iets terugdoet. Ik trek die mensen aan.
Dat heb ik ook een tijdje gehad, nu nog wel eens.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb vorige week nog iets verschrikkelijk naars meegemaakt op dit gebied. Ik zat in de trein en op een gegeven moment kwam er een man naast me zitten. Hij was zo'n hele superextraverte homo die gewoon niet kon kappen met praten en overal commentaar op moest geven. Ik was gewoon bezig met mijn mobiel => "Ja! Samsung! Dat is een goed merk! Ik heb een tablet blablablablabla". Het was een marteling voor me, maar ik ben natuurlijk zo'n eitje dat niet asociaal genoeg is om te zeggen dat ie moest kappen. Gelukkig duurde het maar een halfuur.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:59 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een tijdje gehad, nu nog wel eens.
Maar even een tijdje geleden zat ik nogal ergens mee, heel naar. Toen kwam ik een vrouw met een hond tegen hihi, echt een hele lieve vrouw trouwens. En toen begon ze ook over God te vertellen. Ook dat ik goed ben zoals ik ben, en dat ik mij niet hoef te veranderen.
Dat troostte mij toch wel..
Dat zeg ik wel tegen ze, maar ik moet dat altijd zeggen als ik van de ene plek naar de andere loop.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:04 schreef Re het volgende:
Wat is er mis met het zeggen dat je geen interesse hebt in zulk soort dingen
Hier nog zo eentje, ik zie het ook als iets positiefs. Blijkbaar straal je uit dat je open bentquote:Op zondag 7 juli 2013 16:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.
Al zie ik het zelf alsof ik benaderbaar overkom en dat het voor mensen makkelijk is me aan te spreken.
Overigens wordt me ook vaak de weg gevraagd, zelfs in voor mij vreemde omgevingen.
Ja precies!quote:Op zondag 7 juli 2013 17:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje, ik zie het ook als iets positiefs. Blijkbaar straal je uit dat je open bent
Af en toe zou ik willen dat ik dergelijke zaken kon geloven.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:14 schreef Catnip het volgende:
En ik geloof dat alles gebeurd met een reden, en dat vind ik het mooie eraan..vaak zit er wel iets in. Niet altijd natuurlijk, maar soms moet je misschien meer open zijn, of krijg je een belangrijke boodschap mee. En soms wil God je ook dingen duidelijk maken..tenminste zo zie ik het..
Maar ik ben raar hihi.
Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:14 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja precies!
En ik geloof dat alles gebeurd met een reden, en dat vind ik het mooie eraan..vaak zit er wel iets in. Niet altijd natuurlijk, maar soms moet je misschien meer open zijn, of krijg je een belangrijke boodschap mee. En soms wil God je ook dingen duidelijk maken..tenminste zo zie ik het..
Maar ik ben raar hihi.
Waarom vond je dat verschrikkelijk naar?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog iets verschrikkelijk naars meegemaakt op dit gebied. Ik zat in de trein en op een gegeven moment kwam er een man naast me zitten. Hij was zo'n hele superextraverte homo die gewoon niet kon kappen met praten en overal commentaar op moest geven. Ik was gewoon bezig met mijn mobiel => "Ja! Samsung! Dat is een goed merk! Ik heb een tablet blablablablabla". Het was een marteling voor me, maar ik ben natuurlijk zo'n eitje dat niet asociaal genoeg is om te zeggen dat ie moest kappen. Gelukkig duurde het maar een halfuur.
Ik geloof ook niet in een god, maar wel dat er dingen zijn die we niet kunnen verklaren, spirituele dingen.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.
Ik wil gewoon veelal met rust gelaten worden.quote:
Ik had bovenstaande zo kunnen schrijven.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Niets raars aan hoor! Ik geloof alleen niet dat alles een reden moet hebben en ik geloof ook niet in een God of een andere hoge macht. Ik geloof dat alles in jezelf zit en dat je daarnaar op zoek moet.
Ik geloof wel in God. Mijn moeder heeft laatst ook iets heel moois meegemaakt.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Misschien wilde die meneer wel vrienden worden.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil gewoon veelal met rust gelaten worden.
Misschien, maar ik had geen klik met hem. Ik ken wel andere mensen waar hij hele goede kameraden mee kan worden.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien wilde die meneer wel vrienden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |