abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:00:24 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119920853
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

sull
In 2010 PCOS geconstateerd, na een samenlevingstest en vervolgens een sementest bleek manlief ook nog antistoffen op zijn zaad te hebben. Vervolgens een HSG, laparotomie en hysteroscopie gehad ivm een uterus unicornis (halve baarmoeder, met maar 1 eileider en wel 2 eierstokken). Daarna gestart met IUI, maar ivm erg wisselende reactie op de menopur (4 van de 6 iui gecanceld ivm overstimulatie), nu gestart met IUI met menopur en metformine.

dobbey

September 2011 gestopt met de prikpil. Januari opgenomen in z'huis met veel pijn. Na onderzoeken bleek ik een cyste te hebben. Door naar gyn en die heeft ons na 3 mond doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek omdat mijn menstruatie niet op gang kwam, ook niet met medicatie. Augustus eerste afspraak gehad, september eerste ronde chlomid na start menstruatie, ondanks de hardnekkige cyste die er blijft zitten. Vergeten mijn bloedwaarden te controleren en begin september te horen gekregen dat ik in de overgang zit (ben 32 jaar). Nog 1 gesprek in de kliniek in Hengelo omdat mijn lichaam tegenstrijdige dingen doet ten opzichte van de bloeduitslagen en als daar niets goede uitkomt dan door naar het geertgen om gesprekken op te starten voor eiceldonatie. (Gesprek gehad en we mogen 1 ronden IVF mee doen om te zien of daar iets uit komt)
Be happy with the little things in life
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:01:39 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119920907
Ben ik helemaal vergeten om te reageren op Leonieke. Dat is toch echt flink balen zeg :( Wanneer gaan jullie evauleren?? Even een dikke knuf voor jou :*
Be happy with the little things in life
pi_119923791
Thx iedereen :*

De evaluatie zal vrijdag plaatsvinden (de dokter heeft normaal gezien geen afspraken, maar voor zo'n zaken maken ze blijkbaar een uitzondering). En daarna veel denken, vermoed ik. Ik vind het allemaal zo dubbel: stel dat ze zeggen dat er een reden is waarom het niet gelukt is en dat het een onoplosbaar probleem is, dan weten we wat we moeten doen. Stoppen, aanvaarden en verder gaan. Maar wat als ze zeggen dat het "brute pech" was? Wat doe je dan...? -O- Ik vind het echt vreselijk dat Thomas me zo gezien heeft. Hij snapt helemaal niet waarom zijn mama weent, mama's wenen niet.
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:24:47 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_119924354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef leonieke het volgende:
Thx iedereen :*

De evaluatie zal vrijdag plaatsvinden (de dokter heeft normaal gezien geen afspraken, maar voor zo'n zaken maken ze blijkbaar een uitzondering). En daarna veel denken, vermoed ik. Ik vind het allemaal zo dubbel: stel dat ze zeggen dat er een reden is waarom het niet gelukt is en dat het een onoplosbaar probleem is, dan weten we wat we moeten doen. Stoppen, aanvaarden en verder gaan. Maar wat als ze zeggen dat het "brute pech" was? Wat doe je dan...? -O- Ik vind het echt vreselijk dat Thomas me zo gezien heeft. Hij snapt helemaal niet waarom zijn mama weent, mama's wenen niet.
Wat een onzin leo, ook mama's mogen huilen! En dat Thomas ook echt wel weten. Je kunt toch zeggen dat je pijn hebt en dat je daarom huilt? Dat snapt een kind ook :)
Echt!

En wat een pijn zul je hebben :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119930283
Leo; wat ontzettend k*t! Sterkte en een hele dikke knuffel! :*
pi_119930500
En nu vergeet ik te jompelen voor Babbel; 2 streepjes, wat goed en fijn! Geniet ervan!
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:16:41 #7
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119930884
Babbel: super 2 streepjes! En fijn dat je zo snel zwanger bent geworden (hoewel: snel.... er zit al een hele tijd voor natuurlijk). Geniet ervan!

Leo: wat een rotnieuws.... Benieuwd wat je arts zegt. Dit is niet het scenario wat je je kan bedenken... Sterkte!
En je kan Thomas echt wel uitleggen dat je verdrietig bent. Dat doe ik hier ook altijd - ongeacht hoe oud ze zijn. Uitleggen waarom is een beetje teveel van het goede, maar verdrietig zijn mag echt wel hoor! Vraag een lekker knuffel van hem - dat doet altijd goed.
pi_119933487
Leonieke, wat naar zeg! Tuurlijk mag je huilen, je hoeft niet altijd sterk te zijn, ook niet voor je kleine jongen. Heel veel sterkte in elk geval en succes vrijdag!

Dv, wat een onzekerheid. Nog een knuffel voor jou!

Babbel, wat een goed nieuws. Zo kan het ook gewoon he! Geniet lekker van de komende tijd! Gefeliciteerd!
pi_119935535
Jemig Leo, dat is echt niet wat je verwacht na een pickup van 12 eicellen. :( Wat verdrietig. Ik snap heel goed dat je nu niet zo goed weet wat je wilt. Het heeft ook echt even tijd nodig om te bezinken denk ik. Ik hoop dat je na vrijdag iets meer rust krijgt en verder kunt kijken naar de toekomst.

DV, daar wordt je ook gek van. :*

Babbel *O* wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd. Fantastisch dat je niet verder hoeft in de mmm. Nu op naar een mooie echo. :)
pi_119935593
Babbel; je moet je vooral niet schuldig voelen. Ik vind (en ik denk dat er hier echt wel meer lopen) dat het traject heftig is, ongeacht hoe lang je er al in meedraait. Uiteindelijk wachten we allemaal op dat mooie resultaat, twee dikke vette strepen op zo'n testje. Voor mij werkt het juist wel opbeurend. Gefeliciteerd, en geniet ervan! :*

Leo, als je thuis bent gewoon even op de bank met een dekentje, een lekker potje thee en lekker die tranen laten lopen. Zoiets verwacht je toch niet, 12 eitjes en dan geen terugplaatsing. :* Sterkte meid, en doe vooral even wat goed voelt. Tijd om na te denken heb je nog zat. :)

DV; ik zou daar ook helemaal gek van worden. Ik zou een beetje denken van 'als je niet het ene bent, wees dan het andere, stom lichaam'. Zo blijft het allemaal lekker vaag. Stomme lichamen ook die niet even een keer mee willen werken. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_119972629
Even een dikke :* voor Leo. Ik weet hoe je je voelt en het is zwaar.
pi_119977809
Wat een lieve reacties, dankjewel! O+

Leonieke, DV, een dikke knuf voor jullie! :*
pi_120030356
Eerst en vooral: hartelijk dank voor alle berichten. Ik reageer vrij laat omdat ik het even nodig had om hier weg te blijven. Het mislukken van deze poging (en dan vooral het feit dat we eigenlijk geen kans hebben gehad) heeft er nogal ingehakt.

We zijn vandaag bij de arts geweest. Van de 12 eicellen waren er 3 net niet rijp genoeg (volgende keer dus dubbele dosis Pregnyl), zijn er 3 goed bevrucht geweest, maar gestopt met delen en ontwikkelen op dag 4, 2 verkeerd bevrucht (in 1 eicel is enkel de eicel of de zaadcel iets beginnen doen, in de andere waren er waarschijnlijk 2 zaadcellen) en 4 die verloren zijn gegaan. Met de zaadcellen van (8> lijkt alles OK te zijn (aantal en beweeglijkheid = heel erg OK).

Conclusie was dat ze niet tevreden waren en het resultaat ook helemaal niet verwacht hadden. Ze hebben voor die 4 eicellen die niet bevrucht zijn geraakt geen verklaring, maar maken zich er wel zorgen over aangezien er ook 6 mislukte IUI's aan vooraf zijn gegaan.

Het vermoeden is nu dat er nog iets extra aan de hand is, waarvan ze niet weten wat het is: is er toch iets met de zaadcellen ondanks de goede resultaten (geven ze te weinig enzymen af zodat de celdeling niet goed gaat)? Is de schil van de eicel te hard? Klopt er iets niet met de chemische samenstelling van de eicel (natrium, calcium, ...)? Of is Thomas een nog groter wonder dan dat we altijd hebben gedacht?

De volgende poging zal daarom een ICSI-poging worden. De kans is groot dat dit ook de laatste poging zal zijn (ook al hebben we er dan nog 4). Als de resultaten in dezelfde trend zullen liggen: een pak eicellen niet bevrucht, stoppen met delen op dag 4, ... dan moeten we onze conclusies trekken. Dan is er biologisch iets wat niet klopt en waar ze ook geen verklaring kunnen voor geven (en dus eigenlijk niet kunnen behandelen zodat elke volgende poging een even grote gok zal zijn).
Vanuit het CRG is het niet verboden om nog extra pogingen te gebruiken, maar we moeten ook realistisch zijn. Blij zijn met wat we hebben (een heel groot wonder) en het hele traject kunnen afsluiten (en eigenlijk ook weer "leven").

Uiteraard (!!) hopen we op beter nieuws in 2013 anders zouden we de volgende poging niet meer proberen. Maar, ik merk bij mezelf dat de hoop kleiner is dan voor de 1e IVF-poging. Onverklaarbare dingen zijn gewoon moeilijker te behandelen.

Nu mijn cyclus afwachten en dan bij de volgende cyclus mogen we verder. De kans bestaat dat die opgewekt moet worden met Duphaston dus ik heb nog geen idee wanneer we zullen beginnen. We staan geboekt voor begin januari, maar dat kan even goed februari worden.
pi_120034288
Leonieke, wat een verhaal zeg! Jullie gaan dus wel zsm door naar ICSI alle twijfel voor de behandeling weg? Sterkte de komende tijd! :*
pi_120035818
Het klinkt misschien raar, maar we willen dit hele traject zo snel mogelijk afsluiten. Hopelijk met supernieuws, maar als het (biologisch) niet kan, dan willen we dat ook gewoon weten. Ik zei daarnet dat we weer willen leven, en ik wil daarmee natuurlijk niet zeggen dat onze wereld stilstaat op dit moment, maar we stellen toch dingen uit omdat het misschien niet goed zal uitvallen met de behandeling, of misschien moeten we dan toevallig wel op controle, ... Het is echt niet dat we niet genieten van het leven of van Thomas of alles er rond, maar het is toch iets wat weegt (zeker omdat ik ook vaak last heb van de hormonen en ik mezelf niet altijd meer herken).
pi_120036582
Leo; wat jij zegt klinkt helemaal niet raar, ik wil ook zo snel mogelijk klaar zijn met het traject. Ik wil weten waar ik aan toe ben, 1 kindje of 2 kindjes. En zolang de mogelijkheid bestaat dat er een 2e komt houden ook wij daar bewust/onbewust rekening mee. Ik zou eigenlijk wel een nieuwe baan willen, maar dat gaat niet gebeuren als ik zwanger raak, komt er geen 2e, ga ik veel sneller solliciteren. Wij hebben nog 2 pogingen, die gaan we ook gebruiken, of ik moet de komende poging weer 2x een miskraam krijgen, dan weet ik niet wat we doen. In ieder geval een hele dikke knuffel voor jou :*
pi_120037345
Leonieke, ik kan me dat wel voorstellen, jullie hebben nu een te overzien behandelprogramma en daar kun je mee aan de slag. Ik denk dat iedereen wel het gevoel van min of meer stilstaan kent. Ik heb zelf ook het gevoel dat we wel door leven, maar het is altijd bewust of onbewust "wat als...".
Ik moet zeggen dat de feestdagen ook wel een beetje moeilijker zijn, het is minder genieten van het moment maar vooral het gevoel van "weer een kerst zonder..." of "zouden we dan volgende kerst wel...".

Nou ja wie weet deze kerst al, we zitten nog in de wachtweken. Ik heb tot nu toe altijd gevoelige borsten van de pregnyl gehad, maar nu niet. Verder val ik deze cyclus behoorlijk af zonder aanwijsbare reden (eetgewoontes hetzelfde), maar daar mag ik natuurlijk niet over klagen :P .
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:08:47 #18
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120039440
Leonieke wat een verhaal. Kan me goed voorstellen dat je bij een vergelijkbaar verhaal ermee stopt. Dan kan je het afluiten en verder gaan. Hoop dat meer hormonen en ICSI bij jullie leidt tot betere/mooiere resultaten!

Poezebeest: hier hetzelfde. Zolang er nog kans is op nog een kindje, hou je daar toch rekening mee. Ik wil ook zo snel mogelijk door na mijn miskraam. Lukt het niet (meer) dan is dat heel jammer, maar dan wil ik dat wel zo snel mogelijk weten zodat we weer 'verder' kunnen met onze dingen en plannen maken voor de toekomst.
pi_120039606
Hobbesje; volgende week hebben jullie weer gesprek in nijmegen, toch? Hopelijk mag je dan weer snel starten met de cryo's. Hoeveel cryo's heb je nog over? En na die cryo('s) nog 3 pogingen?\
Ik had gehoopt in april klaar te zijn met 3 pogingen maar we zijn nu al 6 maanden bezig met poging 1. Nu heb ik heel 2013 maar uitgetrokken om er nog mee bezig te zijn. Zo worden je grenzen steeds verlegd.

Ik heb "toestemming" om me bij de volgende menstruatie weer aan te melden. Recepten voor de pil zijn weer in huis, dus eind van deze maand gaan we van start met poging 2.
pi_120039634
Leonieke.. jeetje zeg. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk voor jullie moet zijn. Ik hoop in ieder geval mee op nog zo'n mooi groot wonder als Thomas! :*

En Poezebeest en Hobbes, dat hoop ik natuurlijk ook voor jullie! :*

Iedereen hier heel heel heel veel sterkte en succes en dat 2013 (of op de valreep nog 2012 ;) ) jullie jaar mag worden! :Y ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:15:23 #21
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120039680
Leonieke :* wat een verhaal zeg. Ik snap idd dat je zegt als het vergelijkbaar word als nu dat je er mee wilt stoppen. En ook herkenbaar het onbewust/bewust je leven toch op stil staat.
Ik herken ook veel van wat poezebeest schrijft. Zolang die kans er bestaat hou je er rekening mee. Dat is een van de reden dat ik eigenlijk gewoon wil doorgaan. Terwijl ik echt wel weet dat de pauze die we nu inlassen gewoon heel goed is. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk en ook voor onze relatie. We hebben een heftige maanden achter de rug (niet alleen ivf traject maar ook andere dingen) die een stempel op ons gedrukt hebben. Ti's nu gewoon even tijd voor ons. Even ook gewoon hormoonloos zijn

Oh ja heb net het ziekenhuis gebeld over het feit dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Ik moet nog 2 wkn wachten, ben ik dan nog steeds niet ongesteld dan moet ik even bellen. Hopen dat het niet nodig is. Ze zeiden mijn lijf kan van slag zijn door alle hormonen. Gelukkig hoef ik me dus geen zorgen te maken
Be happy with the little things in life
pi_120039980
Dv; heel knap dat jullie de keus maken om even rust te nemen en tijd voor elkaar te pakken! Hebben jullie nog een vakantie oid op de planning staan?
Gelukkig dat je je geen zorgen hoeft te maken. ik hoop dat je menstruatie snel komt, is dat ook weer afgesloten. Een dikke knuffel voor jou :*
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:37:42 #23
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120040550
@poezebeest. nee we hebben niet echt een vakantie op de planning staan, maar wel gaan we een lang weekendje weg naar München volgende maand. En we hebben straks nog carnaval en dat is ook wel ff een goede uitlaatklep.
Dankjewel en knuffel terug :*
Be happy with the little things in life
pi_120040651
Dv; geniet er maar flink van met z'n 2tjes!
pi_120100280
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar we willen dit hele traject zo snel mogelijk afsluiten. Hopelijk met supernieuws, maar als het (biologisch) niet kan, dan willen we dat ook gewoon weten. Ik zei daarnet dat we weer willen leven, en ik wil daarmee natuurlijk niet zeggen dat onze wereld stilstaat op dit moment, maar we stellen toch dingen uit omdat het misschien niet goed zal uitvallen met de behandeling, of misschien moeten we dan toevallig wel op controle, ... Het is echt niet dat we niet genieten van het leven of van Thomas of alles er rond, maar het is toch iets wat weegt (zeker omdat ik ook vaak last heb van de hormonen en ik mezelf niet altijd meer herken).
Het weten waar je aan toe ben dat had ik ook. ik wilde heel graag weten waar ik toe zou zijn.
Het traject lijkt soms ook heel vaag. Vooral omdat in mijn geval ik niet wist waar we heen zouden gaan. wat de mogelijkheden waren.
Ik hoop dat je zo gauw mogelijk weet waar je aan toe ben. Hopelijk is het goed nieuws.
Probeer een beetje te genieten van wat je nu al heb, van je lieve zoontje.

Babbel Gefeliciteerd hartstikke leuk. Geniet er lekker van.

voor de rest van de dames een hele dikke knuffel.

Voor mij is het alleen maar wachten op het moment.
mn menstruatie zit er gelukkig weer op. who knows wanneer het weer komt. maar hopelijk voorlopig niet. ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar ik heb inderdaad ook wel in m' n onderbewuste dat ik ermee bezig ben. Ik heb periodes dat ik er heel veel over droom bijvoorbeeld.
Maar wat ik helemaal vervelend vind is dat hierdoor soms zo een kort lontje heb. Dat is helemaal niet hoe ik normaal ben. pff moodswings :S
Ach hopelijk heb ik het komend jaar een beter jaar. Gelukkig gaan nog een midweekje weg. daar ben ik echt aan toe.
pi_120107705
Ik kon het niet laten O-) , woensdag is mijn NOD...

Een heel kleintje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 december 2012 @ 15:01:54 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_120108126
Streepjes! Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120108547
*O* gefeliciteerd Sull
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_120108562
Sull wat goed! Gefeliciteerd joh! Geniet ervan! *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_120109839
Gefeliciteerd!! :D
Kinderen: 2 Dochters, Anja (6 jaar) en Linda (9 jaar)
Dol op: H&M Kids, V&D, Artis en Efteling.
  zondag 9 december 2012 @ 16:51:51 #31
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_120112346
Ohhh sull wat goed *O* Gefeliciteerd supertof O+ *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_120112453
Gefeliciteerd Sull super gaaf :)
pi_120112493
Sull; wauw! *O* Hele mooie streepjes, gefeliciteerd! *O*
pi_120113195
Sull, wat goed! Das al een hele flinke streep hoor voor zo lang voor nod. *O*
  zondag 9 december 2012 @ 17:18:25 #35
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120113410
*O* Sull wat goed *O* gefeliciteerd
Be happy with the little things in life
pi_120113539
Ja hoor, ook in dit topic regent het! *O* van harte Sull!!!
pi_120114466
Ohh wat goed!! Van harte gefeliciteerd Sull! Dat is al een duidelijk streepje 3 dagen voor je nod *O* *O*
pi_120115814
*O* Sull! Twee strepen, daar staan ze! Gefeliciteerd O+
pi_120117471
Wauw! Ook hier weer mooie dikke strepen, wat goed! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120118140
Gefeliciteerd Sull!! *O* *O* *O*
  zondag 9 december 2012 @ 19:51:16 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120119196
Sull, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_120119343
Sull, gefeliciteerd!! *O*

fijn dat de streepjesregen ook hier doorsijpelt. hoop dat er meer zullen volgen :*
  zondag 9 december 2012 @ 20:31:08 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120121320
Geweldig alle strepen *O* hoop dat er meer vanuit dit topic mogen doorschuiven :*
  zondag 9 december 2012 @ 20:58:58 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120122989
Sull!!! :o *O* O+

Wat een geweldig nieuws!!! Met een mooi duidelijke streep al!! *O*
  zondag 9 december 2012 @ 20:59:25 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_120123020
quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2012 19:54 schreef Kyara het volgende:
fijn dat de streepjesregen ook hier doorsijpelt. hoop dat er meer zullen volgen :*
En dat ook :Y :*
  zondag 9 december 2012 @ 23:10:30 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_120131815
sull, wat gaaf! *O*
gefeliciteerd!! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_120140866
Geweldig Sull, gefeliciteerd! *O*
pi_120140944
Sully, gefeliciteerd!! Hier ook al :D
Home is where the O+ is...
pi_120141665
Sull gefeliciteerd!! *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 10 december 2012 @ 10:35:51 #50
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_120141718
Oh deze had ik gemist.
Gefeliciteerd Sull! *O*
Fijn dat hier ook meegedaan wordt aan de hoosbui!
Hopelijk zet het zich hier ook voort!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 10 december 2012 @ 13:29:08 #51
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120146894
Sull gefeliciteerd!!!
pi_120194938
Sull, gefeliciteerd!

Helaas is het bij mij niet goed gegaan.. Zodra ik ongesteld ben, moet ik me op de derde dag weer melden in het ziekenhuis, hopelijk mag ik dan gelijk weer Clomid slikken en hoef ik niet een menstruatie af te wachten, want bij mij kan dat lang duren.. Ik lees veel positieve verhalen dat vrouwen na een miskraam weer snel zwanger zijn (ook met Clomid), dus ik hoop maar dat dat bij mij ook zo zal zijn! We wachten maar weer af..
pi_120199203
Dames dank jullie wel!!

Het is nog heel onwerkelijk en ongrijpbaar. Ik heb de afgelopen dagen de test ook elke dag herhaalt en het blijven 2 streepjes gelukkig. We hadden al een afspraak staan voor morgen bij de gyn en die hebben we laten staan, ook om het vervolg te bespreken. De baarmoeder afwijking zal nog wel wat gevolgen hebben voor de zwangerschap, ik vind het wel fijn om daar nu wat meer over te weten. Morgen gaanwe het ook onze ouders vertellen, wel vroeg, maar iedereen weet van de IUI en ik wil er niet over liegen.

Babbel1 wat erg, sterkte!
pi_120213131
Oh jeetje Babbel, ontzettend veel sterkte gewenst. :*
Misschien een hele stomme vraag, maar weet je zeker dat het een miskraam is? Krijg je nog een echo ter bevestiging?
pi_120213795
Babbel; bah, ik vind deze berichtjes altijd heel naar! Sterkte :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:46:39 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120214480
Babbel :( dit zijn niet de berichten die je wilt lezen. dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
  woensdag 12 december 2012 @ 09:32:57 #57
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120219786
He nee Babbel.... :(
pi_120221477
He, babbel wat naar. Heel veel sterkte.

Even over mezelf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120221669
PCOS zie je altijd op een echo terug Kahlie. De gevolgen er van kunnen wel onderdrukt worden door anticonceptie. Bijvoorbeeld de maandelijkse bloeding. Maar op een echobeeld zal je altijd (nou ja 99%) de kralenketting zien van de PCOS.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120222263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef Tally het volgende:
PCOS zie je altijd op een echo terug Kahlie. De gevolgen er van kunnen wel onderdrukt worden door anticonceptie. Bijvoorbeeld de maandelijkse bloeding. Maar op een echobeeld zal je altijd (nou ja 99%) de kralenketting zien van de PCOS.
Ok. Want ik heb al een echo of... 8 of meer achter de rug. Vanwege onverklaarbare heftige bloeding tijdens de anticonceptie (uiteindelijk gestopt met mega-dosis progesteron), problemen met heftige menstruatie (niets gevonden), problemen met 2x per maand menstrueren (niets gevonden), problemen met opeens veel minder menstrueren (niets gevonden) en problemen met de pil (niets gevonden).

Zoals je ziet, het loopt niet helemaal lekker daar. Enige wat gezien is destijds was een wat dunne baarmoederslijmwand, maar dat was gezien het menstruatiepatroon niet zo raar.

Alles is altijd afgeschoven op de schildklier, want als ik goed ingesteld stond daar dan gingen mijn menstruatie-problemen weg. Ook zijn er al 2x menstruatieproblemen geweest voor een maand of 3-4 voordat mijn schildklier compleet over de zeik ging (die bloedwaarden waren wel normaal), vandaar dat ik het in de gaten hou.

Ook is er regelmatig gekeken naar endometriose (vanwege m'n zus en het feit dat dat in families loopt), maar ook daar waren nooit aanwijzingen voor.

Ik zit gewoon nu ff onwijs in de stress en me suf te Googlen. Argh. Waarschijnlijk gewoon meetfout van het lab, zul je zien :S
pi_120222293
Sterkte Babbel. :*

@Kahlie, 3.7 is toch een prima waarde?
Ik denk dat je huisarts een beetje onnodig in paniek is.
Wel vreemd dat de waarde is gestegen, maar misschien is één van beide tests niet goed gedaan of zijn ze in verschillende labs uitgevoerd.
pi_120222338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:11 schreef Kolonia het volgende:

@Kahlie, 3.7 is toch een prima waarde?
Ik denk dat je huisarts een beetje onnodig in paniek is.
Wel vreemd dat de waarde is gestegen, maar misschien is één van beide tests niet goed gedaan of zijn ze in verschillende labs uitgevoerd.
Huisarts heeft nog niets gezien. :@ Waarde was gezien door de assistente en ik ben degene die in paniek schiet. Tja, alles is zo vaak uitgezocht en dan dank je op een gegeven moment gewoon: Het kan toch niet dat er niets mis is, want holy hell, waarom loopt dit altijd zo maf. 8)7

Ik ga nog een kopje thee drinken en rustig afwachten.
pi_120222397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Huisarts heeft nog niets gezien. :@ Waarde was gezien door de assistente en ik ben degene die in paniek schiet. Tja, alles is zo vaak uitgezocht en dan dank je op een gegeven moment gewoon: Het kan toch niet dat er niets mis is, want holy hell, waarom loopt dit altijd zo maf. 8)7

Ik ga nog een kopje thee drinken en rustig afwachten.
Ik had het verkeerd :{ Zo was het me uit gelegd door de gyn maar lees dit stukje:

quote:
Overigens kan niet alleen op een inwendige echo een diagnose PCOS gesteld worden, er zijn ook heel veel vrouwen die wel PCOS hebben maar geen cystes.
http://www.medischemallem(...)liteit/oorzaken/pcos
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120222428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:13 schreef kahlie het volgende:
Ik ga nog een kopje thee drinken en rustig afwachten.
Doe dat maar. :*
En kijk maar even naar dit linkje: http://www.drmalpani.com/amh.htm
Volgens mij zijn dat ook de waardes die mijn ziekenhuis aanhield.
pi_120222631
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:15 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Doe dat maar. :*
En kijk maar even naar dit linkje: http://www.drmalpani.com/amh.htm
Volgens mij zijn dat ook de waardes die mijn ziekenhuis aanhield.
Die zijn inderdaad wat ruimer. Thx :*

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:14 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik had het verkeerd :{ Zo was het me uit gelegd door de gyn maar lees dit stukje:

[..]

http://www.medischemallem(...)liteit/oorzaken/pcos
Ja, dat zag ik op sommige plekken ook. Het lastige is dat sommige symptomen ook schildklier symptomen zijn. Ook las ik ergens dat mensen die schildklierproblemen hadden en daarna medicatie namen hiervoor een verhoging zagen in de AMH. Dus misschien is dat er aan de hand.

Ik ben nu gewoon ff een gestresst vogeltje en ik vind dat zo stom van mezelf. Ugh. Ik realiseer me altijd weer hoe groot mijn kinderwens is door dit soort geintjes.

Dank voor de lieve woorden hier. :*
pi_120222722
:* Geniet van je kopje thee en probeer te ontstressen (makkelijker gezegd dan gedaan) :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120222852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:24 schreef Tally het volgende:
:* Geniet van je kopje thee en probeer te ontstressen (makkelijker gezegd dan gedaan) :*
Thx. Ik heb maar een pot gezet. >:) Zul je zien dat de huisarts eerst wat zooi na wil gaan zoeken en me straks pas rond 15.00 ofzo of nog later belt. Zit ik bij m'n zus. En ik wil dus juist daar niet hier over beginnen. Het etiket "vruchtbaarheidsproblematiek" ligt nogal gevoelig bij de hele familie... dus ik ben erg blij dat ik het hier kwijt kan. O+ :*
pi_120222886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef kahlie het volgende:

[..]

Thx. Ik heb maar een pot gezet. >:) Zul je zien dat de huisarts eerst wat zooi na wil gaan zoeken en me straks pas rond 15.00 ofzo of nog later belt. Zit ik bij m'n zus. En ik wil dus juist daar niet hier over beginnen. Het etiket "vruchtbaarheidsproblematiek" ligt nogal gevoelig bij de hele familie... dus ik ben erg blij dat ik het hier kwijt kan. O+ :*
Wij zijn er sinds een aantal dagen achter dat het hier ook in de familie zit.

Een pot thee. Wat zal jij moeten piesen zeg :P En daar is het forum voor!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120223192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij zijn er sinds een aantal dagen achter dat het hier ook in de familie zit.

Een pot thee. Wat zal jij moeten piesen zeg :P En daar is het forum voor!
Pot is maar 0,7L. Alhoewel het wel veel is ja.

Rot is het, als het toch in de familie zit, omdat je dan weet dat iedereen die MMM in moet en dat is gewoon niet tof. Voor de ouders is het ook heel hard, omdat je dus toch kennelijk wat hebt 'overgedragen'.
pi_120223229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:38 schreef kahlie het volgende:

[..]

Pot is maar 0,7L. Alhoewel het wel veel is ja.

Rot is het, als het toch in de familie zit, omdat je dan weet dat iedereen die MMM in moet en dat is gewoon niet tof. Voor de ouders is het ook heel hard, omdat je dus toch kennelijk wat hebt 'overgedragen'.
We hoorde het maandag en sindsdien moet ik er de hele tijd aan denken. Je weet wat ze gaan meemaken en dat het niet plezierig is. Het blijft spoken in mijn hoofd.
Achteraf lag dus niet alleen het probleem bij mij (wat we dachten) maar bij ons beide.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120223333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:40 schreef Tally het volgende:

[..]

We hoorde het maandag en sindsdien moet ik er de hele tijd aan denken. Je weet wat ze gaan meemaken en dat het niet plezierig is. Het blijft spoken in mijn hoofd.
Achteraf lag dus niet alleen het probleem bij mij (wat we dachten) maar bij ons beide.
*Knuffel* Ja en je vraagt je dan, terecht, ook af wat er gaat gebeuren als het de ander niet lukt. Toen mijn zus zo heftig bezig was, had ze gewoon geen plek voor mijn verdriet. Nu dat ze haar kindje heeft, weet ik gewoon zeker dat als ze me straks ziet met haar kindje in mijn armen dat ze zich afvraagt of het wel voor mij weggelegd is.

Destijds vond ik het heel hard dat ik ze niet kon helpen. Dat zij mij evt. zou kunnen helpen, daar heb ik nooit over nagedacht, maar dat is compleet uitgesloten.
pi_120223454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:43 schreef kahlie het volgende:

[..]

*Knuffel* Ja en je vraagt je dan, terecht, ook af wat er gaat gebeuren als het de ander niet lukt. Toen mijn zus zo heftig bezig was, had ze gewoon geen plek voor mijn verdriet. Nu dat ze haar kindje heeft, weet ik gewoon zeker dat als ze me straks ziet met haar kindje in mijn armen dat ze zich afvraagt of het wel voor mij weggelegd is.

Destijds vond ik het heel hard dat ik ze niet kon helpen. Dat zij mij evt. zou kunnen helpen, daar heb ik nooit over nagedacht, maar dat is compleet uitgesloten.
Ze hebben ons altijd gesteund. En nu ze zelf bezig zijn zullen wij dat ook doen.
En helpen. Dat kunnen we als het echt echt echt nodig is wel. Maar of ze dat ook willen :')
Dat gaat liggen aan de uitslagen die ze nog moeten krijgen. Of nou ja de laatste uitslagen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120223601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze hebben ons altijd gesteund. En nu ze zelf bezig zijn zullen wij dat ook doen.
En helpen. Dat kunnen we als het echt echt echt nodig is wel. Maar of ze dat ook willen :')
Dat gaat liggen aan de uitslagen die ze nog moeten krijgen. Of nou ja de laatste uitslagen.
Ja, dat helpen doe ik ook. Maar helpen in de zin van Sorbo's helpen zeg maar. Dat kan niet.
Ik duim voor je dat de uitslagen meevallen. Pittig hoor. :*
pi_120223635
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:50 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, dat helpen doe ik ook. Maar helpen in de zin van Sorbo's helpen zeg maar. Dat kan niet.
Ik duim voor je dat de uitslagen meevallen. Pittig hoor. :*
Dat hoeft in ons geval niet. Met mijn schoonzusje is niets aan de hand. Die kan zelf een kindje dragen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120224054
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat hoeft in ons geval niet. Met mijn schoonzusje is niets aan de hand. Die kan zelf een kindje dragen.
Bij ons ligt het aan de vrouwen. De endometriose zit aan mijn vaders kant van de familie. Er zijn ook nog onverklaarde vruchtbaarheidsproblemen, dus het zou best kunnen dat PCOS ook voorkomt, maar dat weet ik dus niet. Schildklierproblemen ligt aan mijn moeders kant van de familie. Dat geeft alleen problemen met de vruchtbaarheid bij vrouwen (ik heb ook 2 mannen met schildklierproblemen in de familie iets wat zelden voorkomt verhouding is 8:1) en mijn moeder kreeg het pas de zwangerschappen en ik dus ervoor.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:53:49 #76
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120225757
Sull gefeliciteerd! *O*

Babbel balen hopen dat je aankomende ronde direct mag starten :*

@Kahlie Die onzekerheid van/voor jou is ook killing :X Jeetje.... Veel succes in ieder geval de aankomende tijd!

Voor de rest een :* en een knuffel voor wie hem gebruiken kan!

Hier gebeurt op het moment weinig en ben ik ondertussen knetterdruk op mijn werk dus ik lees veel maar heb weinig tijd om te reageren en s'avonds als ik thuis ben hang ik uitgeblust op de bank :)

Vanaf maandag mag ik weer starten met de decapeptyl en dan zien we wel weer verder!
  woensdag 12 december 2012 @ 13:11:25 #77
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120226363
Kahlie even een dikke knuf voor jou :* pff wat een onzekerheid zeg

Hmm hier lijkt het er op dat mijn lijf een cyclus heeft ontwikkelt zonder ongesteld te worden na het stoppen van de utrogestan. Ik heb last van vruchtbaar slijm. Ik riep gisteren voor de grap, we moeten neuken schat, ik ben vruchtbaar. We moesten er beide keihard om lachen. Sowieso heeft het weinig zin zo zonder eileiders. Maar het haalde wel weer ff de druk van de ketel. Man riep ook meteen, been there, done that, didn't work LOL
Be happy with the little things in life
pi_120227692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:53 schreef dobbey het volgende:

@Kahlie Die onzekerheid van/voor jou is ook killing :X Jeetje.... Veel succes in ieder geval de aankomende tijd!

Voor de rest een :* en een knuffel voor wie hem gebruiken kan!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kahlie even een dikke knuf voor jou :* pff wat een onzekerheid zeg

Bedankt voor de knuffels meiden! :*

Ja, het sloeg gewoon echt ff heel hard in. Heb je net hoop dat de boel zichzelf nu eindelijk regelt en dat ik na 7 jaar wachten, straks in jaar 8 of 9 zou kunnen beginnen... krijg je dit. Ik denk dat het daarom ook zo hard insloeg. Zo van, ziet er goed uit, oh ja, btw, je hebt mogelijk nog een ander probleem. Ugh.

@Dobbey, succes met de depa maandag
@DV hrmpf, ja, irritant he, als je lijf niet doet wat het moet doen. Gelukkig hebben jij en je man humor :) Ik hoop dat het gauw zichzelf weer recht zet met een bloeding.
pi_120282386
Kahlie, ik kan je verhaal niet lezen (ik krijg een spoiler op de tablet nooit geopend, ff geen pc in de buurt), maar ik denk dat je een flinke knuffel kunt gebruiken.

Ik heb dinsdag mijn HcG laten prikken en gister hadden we een afspraak bij de Gyn. De HCG waarde was heel hoog (208 1 dag voor NOD). En nu moeten we er toch wel rekening mee houden dat het er stiekem toch 2 zijn. De kans is als je logisch redeneert niet zo groot, maar de verschijnselen en de waarde geven wel te denken. Best wel spannend dus, aangezien er eigenlijk geen ruimte van binnne is voor 2. Nu krijgen we met 6 weken (vrijdag na kerst) een echo om te kijken of het er 1 of 2 zijn en dan de week erna weer om te kijken of er hartactie is. Dan spreken we ook met de gyn het verdere beleid door.
pi_120283752
Spannend Sull! Ik duim dat het er maar 1 is.
pi_120284157
Spannend Sull! Succes met afwachten...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 13 december 2012 @ 21:39:06 #82
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120284497
Spannend Sull!

Kahlie: :*

DV: :) (maar toch fijn dat je lijf werkt)

Dobbey: succes met het prikken.

Wij mogen morgen op gesprek naar Nijmegen. Benieuwd wat ze daar te zeggen hebben. En weer aanmelden/op de wachtlijst zetten voor een evt. nieuwe ICSI poging.

Verder zijn wij aan het puzzelen met onze zorgverzekering - en dan met name de vergoedingen. Het is toch normaal dat je de medicijnen voor een cryo poging vergoed krijgt?? Dat is bij ons niet gebeurd nl, deze hebben/moeten wij allemaal zelf betalen. Net als het bezoek aan de gyn toen het mis was. Dit moeten wij zelf betalen. Dit is toch zorg die je vanuit de basisverzekering vergoed zou moeten krijgen? (zoniet uit de verloskundige zorg...?) Of hebben wij dat mis?
pi_120290542
Hobbesje; succes morgen! Heb je nog cryo's? De progynova heb ik vergoed gekregen, de utro wordt niet vergoed. En het consult bij de gyn na de mk valt toch ook gewoon onder je basisverzekering. Had je een verwijzing?
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:05:39 #84
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120302589
Ik had een verwijzing (van de vk). We gaan er maar eens achteraanbellen, de verzekering. Volgens de gyn vanmorgen zouden we alles vergoed moeten krijgen voor de cryo terugplaatsing.
Vanmorgen was ok, alleen mijn baarmoeder was nog niet helemaal schoon. Er zit nog een bloedprop van zo'n 2 cm doorsnede bovenin mijn baarmoeder. Maar ik voelde me daar al zo'n beetje ongesteld en ondertussen ben ik dat ook. Ik moest me maar voorbereiden op een flinke menstruatie... (en je mag pijnstillers gebruiken hoor - dus dat belooft nog wat ben ik bang). En als de echo 2 januari goed is bij mijn eigen gyn kunnen we ons aanmelden voor een cryo terugplaatsing. We hebben er nog 1x2 liggen gelukkig.
pi_120302698
Dank je wel Sull en Hobbesje.

Vandaag eindelijk de huisarts aan de lijn. Gisteren nogmaals gebeld waarom ik niet gebeld was, maar toen was hij er niet. Hij zei dat het niet erg was en dat ik me helemaal geen zorgen hoefte te maken. Dat het inderdaad kan schommelen (terwijl overal juist staat dat het zo'n stabiele waarde is) en dat het er gewoon goed en gezond uit ziet :) Dat hij bij PCOS waardes van 40 ziet enzo.

Nu voel ik me een heel stuk opgeluchter en vrolijker! ^O^

@Sull Spannend hoor! Ik duim voor je!
@Hobbesje Ik weet helaas niets van vergoedingen. Op naar 2013!
  zaterdag 15 december 2012 @ 08:57:29 #86
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120333038
Hier weer veel stof tot nadenken gehad... Van de week weer bij de mmw geweest en door genomen wat we de laatste keer besproken hadden. Ze heeft toen eigenlijk tussen neus en lippen door gevraagd of ik ooit getest was voor ADHD... Euhhh say What? Ik?

In het nieuwe jaar staan er dus diverse testen op het programma zodat ze na de uitkomst hiervan gerichter kunnen gaan handelen naar de situatie. Mocht ik het daadwerkelijk hebben dan vallen er best veel puzzelstukjes op de plaats. De chaos in mijn hoofd, het slaap gebrek en het niet kunnen handelen van situaties waar ik geen grip op heb zoals op dit moment het hele IVF traject/donor verhaal.

Sorry voor het off topic gebeuren ff maar indirect is het ook wel weer gelinkt aan de rollercoaster waar we vanaf maandag weer in gaan. De kaartjes zijn gekocht en vanaf maandag half 9 kunnen we weer instappen :P

De medicatie is in huis en de keukenkastjes staan weer vol. De fostimon zit dus in enkele verpakkingen en met de eenheden die ik koet gaan spuiten heeft dit geresulteerd in een piramide van 50 verpakkingen hahaha Als er nu iemand zou inbreken zou die van schrik weer weggaan omdat het net aan doet of hier een junk woont. De koelkast vol met spuiten, 1 keukenkastje vol met naalden enz en 1 kastje vol met medicatie *gniffel*


Ik ben benieuwd wat 2013 gaat brengen.. Word het mijn/jullie/ons jaar? Laten we het hopen! :*


(En toch weer een hak op de tak verhaal, sorry)
pi_120333554
Hoi Dobbey, wat krijgen jullie een hoop voor jullie kiezen.. Heel veel succes :* En ik vind het geen hak op de tak verhaal...

Hier is de bloeding bijna klaar en ik mag gelukkig direct door met Clomid; 150mg. Natuurlijk was het even moeilijk, maar we zijn vol goede moed dat het snel goed komt..
pi_120333754
@Babbel1 Dikke knuffel!

@Dobbey oei, dat is heftig! Wel fijn dat ze er mee aan de slag gaan. Ik ga er vanuit dat 2013 jullie jaar wordt hoor! Ik moet nog wachten. Dus ik ga voor 2014 of 2015.
pi_120344338
@Babbel Succes meid. Doe lekker een beetje rustig aan.

@Kahlie Heftig allemaal hoor. hopelijk krijg je de antwoorden op wat je allemaal zou willen weten.

@dobbey je zou zomaar ADHD kunnen hebben dat uit zich niet altijd alleen in drukte lichamelijk maar ook geestelijk. En daar kan ik helaas over mee praten. Dat kan zo vermoeiend zijn. Probeer wat dingen op te schrijven voor jezelf dat kan je helpen met overzicht te krijgen. En daardoor misschien meer rust in je koppie.

Voor de rest een knuffel voor wie hem gebruiken kan!

Vandaag kwamen mijn broer en zijn vrouw bij ons op visite om het grote nieuws te vertellen.
Mn schoonzus is zwanger. nog wel heel pril zei ze erbij. 7 weken.
Ze konden het niet voor zich houden.
Mijn haren gingen overeind staan ik kon het niet helpen maar te denken van hopelijk gaat dat niet verkeerd. Ik ga heel hard voor ze duimen/ bidden dat het allemaal goed gaat.
Wat een storm van emoties en gedachten gingen/gaan er door me heen.
Ik ben natuurlijk heel erg blij voor hun. maar ik vind het voor mij en mijn man toch wel erg moeilijk.

Voor ons hoop ik dat het nieuwe jaar positieve ontwikkelingen zijn. Ik ben heel onrustig hieronder. Soms hoop ik het gewoon allemaal maar te weten ook al is het niet het antwoord wat je wilt.
pi_120429693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:18 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag kwamen mijn broer en zijn vrouw bij ons op visite om het grote nieuws te vertellen.
Mn schoonzus is zwanger. nog wel heel pril zei ze erbij. 7 weken.
Ze konden het niet voor zich houden.
Mijn haren gingen overeind staan ik kon het niet helpen maar te denken van hopelijk gaat dat niet verkeerd. Ik ga heel hard voor ze duimen/ bidden dat het allemaal goed gaat.
Dat gevoel had ik ook toen mijn schoonzus zwanger raakte en het vertelde toen ze 6 weken zwanger was. Ik probeerde dat een beetje weg te duwen door te denken dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, en dat ze het misschien juist wel fijn vond om ook als het mis zou gaan mensen te hebben om het verhaal bij kwijt te kunnen. En uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gegaan en heb ik er een leuk neefje bij. Maar ik snap je gevoel precies. :)

Morgen staat ons weer een tripje Maastricht te wachten. Zoals Lief het net uitdrukte "ik kan niet wachten tot het woensdagavond is, en we weer een beetje gewoon kunnen leven". Het is elke keer net of al het andere de week van zo'n afspraak stilstaat, alle energie en gedachten worden er door opgeslokt. Niet dat we er nou de hele tijd mee bezig zijn, maar op de achtergrond is het toch erg aanwezig. Nou ja, morgen is het weer voor een tijdje voorbij, denk ik. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120433448
Nanuke, ik snap heel goed wat je bedoeld. Je leeft van afspraak naar afspraak en hoe dichterbij de afspraak komt, hoe meer het je gewone leven weer gaat beheersen. Helaas is dat hoe het vaak werkt. Ik duim voor jullie, ik hoop dat jullie gewoon door mogen gaan met het traject.
pi_120459464
Lieve meiden hier, wilde jullie even laten weten dat ik aan jullie denk en heel hard hoop dat het topic snel leegloopt.

Bijna zes jaar geleden, na 3 jaar MMM gesukkel, werd mijn oudste dochter geboren. Toen had ik nooit durven dromen dat ik ooit het grote gezin zou krijgen waar ik van droomde. En nu zijn onze twee jongste dochters weer een maand oud.
Wat een ups en downs heb ik gehad de afgelopen jaren door al de hormonen. Ik hoop dat jullie dromen ook uitkomen. En dat er in 2013 maar veel mooie azwbnzmg babies geboren mogen worden O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Cathmar op 19-12-2012 11:26:44 ]
Met een meidenkwartet
pi_120496679
Nanuke, hoe was het gister?

Cathmar, ik krijg kippenvel van je berichtje, is jullie gezin nu compleet?
pi_120500158
Cathmar. O+ Ik heb er even geen andere woorden voor dan gewoonweg 'wauw'. Er spreekt zoveel geluk en dankbaarheid uit je berichtje, echt prachtig.

NIKKI; O+ dankjewel voor je lieve woorden. Je legt echt precies uit hoe het voelt. Steeds als we het weer even een beetje losgelaten hebben en de dingen op z'n beloop kunnen laten is er weer zo'n afspraak. En elke keer zit er bij mij een stemmetje in mijn hoofd 'en nu komen ze met de mededeling dat het voor ons niet mogelijk is'. En ondanks dat ik me ervan bewust ben dat dat gewoon mijn angst is die dat zegt, is het moeilijk om dat weg te laten. Elke stap is er eentje dichterbij, maar elke stap geeft ook weer een beetje meer hoop en dat vind ik lastig. Want elke volgende stap kan ook zomaar nog de laatste zijn.. De onzekerheid is zo killing.
Hmm. Het was niet helemaal de bedoeling er zo'n treurig berichtje te typen, maar ik vind het ook voor mezelf moeilijk om toe te geven dat die kant (de angst en ook wel verdriet) nog zo aanwezig zijn bij mij.

Maar goed, gisteren de afspraak was wel goed. Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten want ik ben nog nooit bij een gyn geweest. De echo was oncomfortabel maar viel me alles mee. Hij heeft alvast voor de punctie tzt gemeten hoe ver mijn eierstokken weg lagen, omdat dat binnen 8 cm moest liggen. Nou dat was het geval, dus dat was al positief zei hij. Verder was hij positief over het hele traject (zijn letterlijke woorden waren "nou moet de pgd opschieten met die test en dan zien we jullie hier snel terug"), waarschijnlijk moet ik voor de punctie en de terugplaatsing wel aan de antibiotica. Welke dat wordt, gaat in overleg met Nijmegen, maar dat is nog ver weg.
Daarna moesten we beiden bloed laten prikken en moest Lief nog even zijn spul in een potje droppen. Daar krijgen we over een maand de uitslag van via een belafspraak. De gyn verwachtte niet dat er iets bijzonders uit zou komen, en ik eigenlijk ook niet. Dus al met al heel goede (doch erg vermoeiende) dag.

En niet geheel, maar toch een beetje, offtopic; mijn Lief gaat stoppen met roken vanaf januari. De gyn vertelde dat er onderlaatst onderzoek vanuit Wageningen was gedaan naar roken mbt geslaagde ivf pogingen. Bij stelen die niet rookten was in zo'n 34% van de gevallen de terugplaatsing geslaagd, bij stellen die wel rookten was dat 16%. Eerst had Lief bedacht dat hij dan wel zo'n beetje als we echt gingen beginnen zou gaan stoppen (de gyn had het over 90 dagen dat het helemaal uit je systeem is), maar later in de auto vond hij toch dat hij in januari ook wel kon gaan stoppen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120502772
Nanuke, nou dat valt niet tegen denk ik of wel! Alleen lang wachten op de uitslag, dat wel. Ik kan me wel voorstellen dat je het gevoel hebt dat er een zwaard boven je hoofd hangt die ieder moment kan vallen. Anderen gaan toch voor jullie beslissen of je wel of niet samen kunt gaan proberen. Dat is ook niet niets!
Maar wat goed dat je man gaat stoppen, zou toch mooi zijn als je dan een verdubbeling van de kans op een geslaagde poging krijgt. Als ik hem was zou ik dat alleen niet vanaf januari doen, maar gewoon vanaf nu al minderen. Er ligt zo'n druk op als je dat stop-moment van tevoren gaat vastleggen. Gewoon vandaag starten met één (of wat meer) sigaretten minder en dan is dat stop moment ook minder bedreigend.

Ik weet niet of jullie het willen horen, maar vandaag is de moeders voor moeders mevrouw geweest. Ik had voldoende HCG om te gaan verzamelen en ik mag vanaf volgende week tot 4 maart gaan plassen voor pregnyl!! Ik heb behalve gevoelige borsten nergens last van, beetje griezelig maar de test is nog steeds knalpositief dus voorzichtig aan kunnen we gaan genieten...
pi_120506623
Hallo

Ik kom me hier nog even melden. Eerst en vooral sorry voor alle berichten die ik gemist heb. Gefeliciteerd aan de mensen die een positieve test hebben en een dikke knuffel voor diegene die het nodig hebben.

Hier gaat het eigenlijk niet zo goed… (wat ook de reden is waarom ik hier zo weinig post). Alle berichten hebben er harder ingehakt dan ik had gedacht. Ik ben wel aan het werk, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik niet presteer zoals het moet. Thuis zitten is ook geen optie (van mijn baas zou het mogen en als ik naar een arts zou stappen, houdt hij mij sowieso thuis als ik mijn verhaal vertel), maar dan zit ik daar: alleen in een huis waarvan de muren op me afkomen en niets om handen en dus enkel tijd om te piekeren.

En dan vlucht ik maar in mijn boeken en in films. Lig ’s nachts te lezen als ik opnieuw niet kan slapen, zit ’s avonds te lezen of een film te bekijken ipv me nuttig bezig te houden in huis. En hoe beschamend het ook is, ik lees steeds dezelfde boeken en kijk dezelfde films :@ Ook P. zit constant met z’n neus in de boeken, maar hij kan zich tenminste nog in andere boeken storten. Ik lees eigenlijk steeds de boeken opnieuw die ik aan het lezen was in de week tussen de pick-up en het bericht (mijn god, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is steeds opnieuw de Twilight-reeks :’) en hoe graag ik ook zou willen, ik kan er niet mee ophouden).

Ik hoop dat de kerstvakantie de nodige rust zal brengen. Dan zijn we met z’n drieën samen thuis en hoop ik toch echt dat ik alles een beetje kan loslaten (al wordt dat natuurlijk moeilijk omdat ik ook dan ongeveer zal moeten beslissen wanneer ik mijn cyclus zal opwekken). Maar ik denk wel dat ik eerst het “probleem” zal moeten oplossen vooraleer ik me weer op de hormonen stort, want daar ben ik nu even vanaf en mijn god, dat doet ook wel deugd (geen opgeblazen gevoel, weer zin in seks, geen zo’n kort lontje meer, …).

Sorry dat ik niet zo reageer op al de rest. Het is niet dat het me niet interesseert en ik lees wel nog steeds mee, maar ik kan het momenteel niet echt opbrengen om alles bij te houden.
[/ego-post]
pi_120507387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:52 schreef Sull het volgende:

Cathmar, ik krijg kippenvel van je berichtje, is jullie gezin nu compleet?
Vier dochters hebben we nu. En ik ben enorm dankbaar dat ze allemaal gezond zijn. Misschien dat ik ooit heus nog wel eens rammel bij de gedachte van zo'n klein warm frummeltje om mee te kroelen (daar heb ik er nu nog twee van en daar heb ik mijn handen aan vol), maar we gaan het hier zeker bij laten. Het is goed zo.
Met een meidenkwartet
pi_120512296
Leonieke :*
  donderdag 20 december 2012 @ 12:28:36 #99
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120547268
Leonieke :*

Oh en Twilight is helemaal niet verkeerd hoor ^O^

Nanuke dus al met al, als ik het goed begrijp, toch redelijk goed nieuws ^O^

Hier vanmorgen de uitgangsecho gehad. Alles was mooi rustig, zelfs geen cyste te zien *O*
3 januari de eerste meting en als alles gaat zoals het moet gaan zijn wij de eersten van de kliniek die een punctie krijgen in 2013... Ik ben er nog niet helemaal achter of ik me er op moet verheugen :D
  donderdag 20 december 2012 @ 13:44:17 #100
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120549677
Leonieke :*

Dobbey: het is niet iets om je op te verheugen, maar wel iets om naar uit te kijken. Het is toch weer een stap dichterbij...! Mooi dat het er goed uit ziet en je kan beginnen.
pi_120570199
Nanuke, al met al heb je tot nu toe gelukkig steeds goed nieuws gehad, in die zin, je komt steeds een stapje dichter bij het einddoel. Ondanks dat het vast heel lastig is, probeer ook te genieten van elkaar en alle andere mooie dingen in het leven tussen de afspraken door. Het lijkt nu al zwaar (en dat is het ook!), maar eenmaal in het behandeltraject wordt het pas echt zwaar en hebben jullie elkaar meer dan wanneer dan ook nodig. Besteed nu aandacht aan elkaar en jullie relatie, tijdens zo'n behandeling schiet dat er namelijk soms echt even bij in. Ik hoop zo dat 2013 jullie jaar wordt! :*

Dobbey, goed nieuws! Op naar 2013 en een punctie!
pi_120603652
Nanuke; gelukkig geen slecht nieuws van de gyn. Weer een stapje dichterbij!

Dobbey; succes!

Leonieke; een hele dikke knuffel voor jou :*

Babbel; fijn dat je meteen door mag met de clomid.

Ik zit even in een mini-dipje, ik weet niet zo goed wat ik wil, enerzijds wil ik zo graag nog een kindje, anderzijds ben ik ook gewoon bang voor wat komen gaat. Niet zo zeer het spuiten en de punctie maar meer als ik weer een positieve test zou hebben. Ik ben gewoon bang dat het weer mis gaat. Vooral omdat de laatste keer goed voelde, de testen knalden en het opeens mis ging.
Ook is ons leventje met z'n drietjes gewoon goed nu, ben bang dat een 2e kindje dat helemaal in de war gaat schoppen. Denk de bekende koudwatervrees.
En tegelijkertijd ben ik op dit moment best verdrietig dat ik nu niet gewoon zwanger ben, dat het verdorie 2x mis is gegaan. Vooral omdat er om mij heen mensen zijn die rond dezelfde tijd uitgerekend zijn. Af en toe erg confronterend want ik sta met lege handen, of ja, een lege buik nu eigenlijk. En ook weer niet want ik heb al een geweldig jongetje waar ik mama van ben. Het is gewoon zo dubbel allemaal -O-
pi_120604037
Leonieke; dikke :* voor jou.

Nikki; Dank voor de tip, dat is ook echt iets wat we proberen te doen. En ik weet ook heel goed dat nu op dit moment zwanger worden voor mij ook niet de beste optie is. Ik volg momenteel zelf nog therapie om beter (te leren) omgaan met mijn autisme, wat ook enorm veel energie vreet. Gelukkig kan ik alles goed bij mijn vriend kwijt en zijn we samen echt ook veel sterker geworden door deze situatie(s). En we hebben het nu ook gewoon echt heel goed. Het is vooral de onduidelijkheid en het afwachten en niet weten wat mij zo erg dwars ligt.

En iedereen bedankt voor jullie lieve woorden. :) Ik blijf het zeggen (en vinden!), maar dit topic is echt zo'n fijne plek om mijn hart te kunnen luchten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120604102
En nu zie ik ook nog dat de mensen die zich vorige week hebben aangemeld pas half februari aan de eerste echo gepland hebben, dat is dus eerst 6 weken aan de pil voordat er gestart wordt met spuiten, gadverdegadver. Vorige poging hoefde ik maar 2 weken aan de pil. Ik baal hier echt godsgruwelijk van, ik wil er gewoon vanaf zijn, sugt.
Sorry voor mijn negativiteit op dit moment.
pi_120604314
Poezebeest, :*. Ik weet niet zo goed wat ik moet/kan zeggen, behalve dat het me echt een ontzettend rotte situatie lijkt. Knuffel!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120607372
Nanuke; dat hoeft ook niet, wilde hier alleen even mijn hart luchten :*
pi_120607864
Even een :* :* voor iedereen hier omdat de feestdagen er toch altijd extra inhakken.
Het contrast tussen hoe ik me de afgelopen jaren voelde en hoe ik me nu voel is zo enorm, ik hoop zo dat jullie snel mogen volgen ;( O+
pi_120628244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:13 schreef Poezebeest het volgende:

Ik zit even in een mini-dipje, ik weet niet zo goed wat ik wil, enerzijds wil ik zo graag nog een kindje, anderzijds ben ik ook gewoon bang voor wat komen gaat. Niet zo zeer het spuiten en de punctie maar meer als ik weer een positieve test zou hebben. Ik ben gewoon bang dat het weer mis gaat. Vooral omdat de laatste keer goed voelde, de testen knalden en het opeens mis ging.
Ook is ons leventje met z'n drietjes gewoon goed nu, ben bang dat een 2e kindje dat helemaal in de war gaat schoppen. Denk de bekende koudwatervrees.
En tegelijkertijd ben ik op dit moment best verdrietig dat ik nu niet gewoon zwanger ben, dat het verdorie 2x mis is gegaan. Vooral omdat er om mij heen mensen zijn die rond dezelfde tijd uitgerekend zijn. Af en toe erg confronterend want ik sta met lege handen, of ja, een lege buik nu eigenlijk. En ook weer niet want ik heb al een geweldig jongetje waar ik mama van ben. Het is gewoon zo dubbel allemaal -O-
+1

Ik wil niet meer... mijn man wel... best een issue...
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:22:12 #109
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120634199
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:57 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

+1

Ik wil niet meer... mijn man wel... best een issue...
Poezebeest en Nikki weet niet goed wat te zeggen :* en een dikke knuffel dan maar.... En ik hoop dat je man en jij eruit kunnen komen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:30:27 #110
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120634409
Hier is kimzilla gearriveerd... De deca in combinatie met kerststress, een hond met een gebroken poot en vervelende katten is niet echt een ideale combinatie... En dan druk ik me nog zachtjes uit *kuch*

Het meeste is opgelost, de hond overnacht bij mijn ouders de aankomende weken, het 5 gangen kerstdiner is verandert in een Bbq en de katten gaan naar boven bij vervelende buien.

Ik ben zoooooo blij dat ik pas na de kerst begin met de fostimon anders was dat niet goed gekomen hahaha ik ben net zo'n duiveltje in een doosje... Echt TE erg gewoon. Gelukkig kunnen we er na zo'n bui hartelijk om lachen maar dit had ik nooit verwacht. Ik vind het ook een rare gewaar wording. Ik voel dat het op komt zetten maar het lukt niet om het uit te schakelen, echt vreemd.
pi_120634705
Dobbey; is de fostimon om de eitjes te laten groeien? Ik merkte namelijk altijd dat ik na een tijdje deca ook een hormonster werd, als ik daarna met de gonal begon verdween dit gelukkig snel. Wel vervelend dat je er zoveel last van hebt en dat er dan ook nog vanalles speelt in de thuissituatie. Sterkte de komende dagen :*

Nikki; ik kan de knoop nog niet doorhakken, wil ondanks alles poging 2 nog wel proberen, maar als die niet lukt weet ik niet of ik voor de 3e poging ga. Anderzijds is het na 3 pogingen ook gewoon klaar en hoef ik me nooit af te vragen wat als... Ik vind het zo ontzettend moeilijk en lastig. Mijn man wil ook heel graag een 2e, zegt nu dat hij het bij mij laat of we er wel of niet voor gaan. Dat is nu makkelijk omdat ik denk dat ik nog wel wil, maar ik weet niet hoe het zal zijn als ik er voor kies om te stoppen. Moeilijk allemaal. Ik hoop dat jij en je man er samen uit komen. Knuffel voor jou :*
pi_120634881
Lieve nikki, poezebeest en ook leonieke, wat een sombere berichten hier, ik wens jullie alle kracht, moed en hoop om de juiste beslissing te nemen. Heel veel sterkte...
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:48:01 #113
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120634933
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:40 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; is de fostimon om de eitjes te laten groeien? Ik merkte namelijk altijd dat ik na een tijdje deca ook een hormonster werd, als ik daarna met de gonal begon verdween dit gelukkig snel. Wel vervelend dat je er zoveel last van hebt en dat er dan ook nog vanalles speelt in de thuissituatie. Sterkte de komende dagen
Fostimon is idd de stimulator. Een goedkopere versie van de menopur volgens de apotheker. De thuis situatie lost zich wel op, dat is gelukkig wel gebleken.
Als je het niet erg vind geef ik de sterkte wensen ff door aan mijn man, die kan het harder gebruiken dan ik hahaha. Ik zat me net een voorstelling te maken hoe het zou zijn om nu met mij te moeten samen leven, ik ben er maar gauw mee gestopt! :P
pi_120635324
@Poezebeest en @_NIKKI_

Ik merkte bij mijn zus na een miskraam ook een behoorlijke drempel. Ik weet nog dat zij zich o.a. afvroeg of ze de miskraam wel voldoende had verwerkt. Ze hebben het e.e.a. toen uitgesteld, maar de wens voor een kindje was zo groot, dat ze uiteindelijk toch het IVF-traject ingingen.

Waar een ander na een miskraam nog gewoon na de "je mag niet"-periode gewoon wat kan aanrommelen is het voor mensen in de MMM een duidelijke bewuste beslissing nodig en is het traject zelf natuurlijk ook erg heftig.

Poezebeest, mijn zus vond o.a. dat ze zeker 3 pogingen moest doen, maar ze vielen erg zwaar. Dus ze is blij dat ze uiteindelijk bij poging 2 zwanger is geworden en gebleven. Ze zei toen dat als ze in Belgie had gewoond en er 6 had gekund ze dat zeker niet had gedaan. Te zwaar.

Ik wens jullie beide voor sterkte en moed om de beslissing te nemen die juist is voor jullie.

@Leonieke Vluchten als het je emotioneel te heftig wordt is heel normaal hoor. Ik noem het altijd 'popcorn'-boeken. Lekker luchtig, je hoeft niet teveel te denken en je bent er genoeg met je hoofd bij dat je niet over je eigen sores kan malen. Soms heb je dat gewoon ff nodig. *Dikke knuffel*

@Nanuke Onzekerheid is zeer pittig. Ik snap dat je er van baalt. Veel sterkte. Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

@Dobbey ik ben jaren een hormonster geweest (schildklier) en het is gewoon zo raar dat je wel weet dat iets niet zo erg is, maar je tranen tranen tranen met tuiten huilt of opeens merkt dat je zwaar aggresief reageert terwijl je het niet zo erg vindt. Hormonen doen veel met je!

Dames, fijne feestdagen. Als ik iemand vergeten ben, sorry. Ik kan niet zo goed zien. Gisteren een of andere vage allergische reactie gehad in mijn oog. Nu druppels en ik merk dus dat het nu weer gaat kriebelen dus ik ga ff wat anders doen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:54:44 #115
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120636986
Even kijken wat is blijven hangen hoor.

@hobbesje, ik ga voor je duimen dat de echo 2 januari goed is :*

@dobbey ik lees nu pas van je ADHD en dat ze je willen testen. Hoe moeilijk ook, hopelijk krijg je dan goede handvatten om rust te creëren zowel in je hoofd en lijf als.
Je stukje over de deca is heel herkenbaar en dan vooral jezelf hier in niet herkennen. Ik merkte toen ik met de puregon begon dat het wel minder werd, hopelijk doet de fostimon bij jou het zelfde :*

@Babbel heel veel succes, wanneer heb je een uitgangsecho?? Ik duim voor je dat het weer snel raak mag zijn :*

@Gaddle even een knuf voor jou. Ik snap dat het niet makkelijk, zeker als zo dichtbij iemand zwanger raakt. En dat daarmee je eigen ervaring naar boven komt is niet raar. Ik hoop ook voor jullie snel positieve ontwikkelingen. :*

@nanuke heel herkenbaar dat leven naar een afspraak toe, hoe dichterbij hoe groter de spanningen. Ik hoop dat PGD er vaart achter gaat zetten en jullie daarna snel verder kunnen :*

@Sull *O* wat fijn dat de test bij MvM ook positief uitviel. Ik hoop dat je lekker kan genieten van je zwangerschap

@Leonieke :* doe je het wel rustig aan. Ik snap dat je niet wil thuis zitten en dat je nu erg de neiging hebt om te vluchten, maar gun jezelf ook de tijd om dingen op een rijtje te zetten. Ik hoop met je mee dat de kerstvakantie de rust biedt die je nodig hebt.

@poezebeest :* ach lieverd het is ook niet niets, die positieve test, het verdriet erna. En dat je twijfelt is niet raar en dat je bang bent ook niet. En dat je al een geweldig jongetje hebt, maakt die wens niet minder.

@ophelia en @cathmar dankjewel voor jullie lieve woorden

@nikki ook voor jou een dikke knuffel

@kahlie beterschap voor je oog. Hoe gaat het met je zus en je nichtje?? :*

Zo volgens mij heb ik nu iedereen gehad.
Ik ben sinds gisteren ongesteld, dus nu ook weer aan de pil. Best bizar ook. Ik heb gewoon een cyclus gehad zonder menstruatie er tussen. Ik heb nu toch het idee dat die bloeding in de week voor de testdag een menstruatie is geweest. Ti's zo dubbel ondanks dat ik 2x negatief testte had ik welke een beetje hoop zolang die menstruatie niet kwam. Nu alles echt afsluiten. Ik vind het wel moeilijk. Ergens wil ik graag verder en ergens zie ik het niet meer zitten, maar ik wil nog niet opgeven, niet zolang we nog pogingen over hebben. Ik wil me later niet afvragen: wat als?! Ik weet niet goed wat mijn man wilt. Wat bij hem niet helpt is de stress rondom het thuiszitten zonder inkomsten en de gevolgen daarvan op dit moment. Hij is nog lang niet bezig met het feit dat we eind februari gaan starten. Sowieso is mijn man niet van het vooruit kijken. Ik wou dat ik dat ook kon.
Ik moet wel zeggen ik ben blij als kerst al eens voorbij is. Ik heb eerst kerstdag vrij. Vandaag de 3e keer kerst zonder mijn schoonmoeder die op die dag jarig was, we hadden zo gehoopt de familie te kunnen vertellen dat we eindelijk een kindje verwachtte. Ook omdat op de 2e sterfdag van haar de punctie plaatsvond. Het was gewoon zo mooi, te mooi. Ik zie er echt als een berg tegen op nu. Maar ja, komt vast goed.
Be happy with the little things in life
pi_120639890
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:54 schreef droomvrouwtje het volgende:
Sowieso is mijn man niet van het vooruit kijken. Ik wou dat ik dat ook kon.
Heeeel herkenbaar. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:55:23 #117
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120640990
Te erg ook gewoon, manlief is aan het kijken voor een vakantie naar Cuba voor volgend jaar. Hij roept wat data en ik meteen ja maar als, dan.. Roept hij: kan ik nu niet rekening mee houden, dat zien we dan wel :D En hij heeft eigenlijk groot gelijk. Het leven staat al zo on hold
Be happy with the little things in life
pi_120642525
DV, je man heeft nog gelijk ook. Het klinkt misschien heel hard, maar life goes on en anders kun je nooit iets plannen. Zo'n vakantie is ook wel weer een leuk vooruitzicht.

Hier is overigens de miskraam nog niet helemaal opgelost en dat is ook onderdeel van het niet meer willen misschien. Het gaat er bij ons denk ik toch op neerkomen dat we toch voor een derde poging gaan. Voor hetzelfde geld was is nu zwanger geweest, dus ik moet eigenlijk niet miepen. Ik ben vooral klaar met het feit dat dít elke dag, week, minuut en elk uur beheerst.
pi_120651600
Poezebeest, wat een moeilijke situatie. Ik kan het me helemaal voorstellen.. Sterkte met het nemen van beslissingen... Ook voor jou, Nikki!

DV; vakantie volgend jaar; kan al over twee weken, he? *) :+ Serieus; ik snap dat je constant in je achterhoofd denkt van 'maar wat als'... maar idd; het is wel een heel leuk vooruitzicht! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 24 december 2012 @ 20:09:34 #120
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120732280
Even gauw tussendoor...

Ik heb er net 5 weken pil op zitten en ben sinds vorige week maandag aan de decapeptyl.
Sinds vanavond heb ik een bloeding. Op internet kan ik zogauw alleen vinden dat het normaal is bij pil vorm maar over spuiten kan ik niets vinden.

Weet iemand hier of ik actie moet ondernemen of gelden de symptomen van de decapeptyl pil ook voor de spuit?
  maandag 24 december 2012 @ 20:13:16 #121
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120732468
Met decapeptyl wordt je wel ongesteld. En je zit nu als het ware in je stopweek. Lijkt me niet vreemd. Wanneer mag/moet je gaan stimuleren?
  maandag 24 december 2012 @ 20:14:22 #122
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120732526
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:13 schreef Hobbesje het volgende:
Met decapeptyl wordt je wel ongesteld. En je zit nu als het ware in je stopweek. Lijkt me niet vreemd. Wanneer mag/moet je gaan stimuleren?
Vanaf donderdag.... Best vaag dit heeft de kliniek me niet verteld dus schoot al in de stress
pi_120733316
Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag hier lid. Vriendin van mij wees mij erop dat hier op fok mensen kan vinden die in hetzelfde schuitje zitten als wij.

Ik ben zelf 28 jaar. Mijn man is 36 jaar. We willen heel graag kinderen, maar na het 4 jaar 'proberen' en het maar niet zwanger worden zijn we naar de huisarts gegaan voor een verwijzing naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis is er onderzoek gedaan. Het ligt aan de zaadcellen van mijn man. Ze leven wel, maar bewegen niet. Daarom zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis is Utrecht. Wij kunnen alleen zwanger worden door middel van het IVF-traject.

In Utrecht hebben we 2 gesprekken gehad. De arts wilt het liefst dat mijn gewicht naar 95 kg. gaat en dat ik stop met mijn medicatie. De afgelopen 2 jaar ben ik druk bezig geweest met het afvallen, maar dit lukt niet zoals ik graag zou willen.
Ook het afbouwen van mijn medicatie gaat gewoonweg niet. Ik slik Efexor. Ik heb een heleboel meegemaakt en heel hard aan mezelf gewerkt. Het gaat nu goed met mij en wij willen graag met het traject starten. Maar helaas hebben wij ook veel twijfels. Zou het wel goed gaan met de hormonen? Doen de puncties pijn? Wat houdt het traject nou precies in?

En daarom zou ik graag willen vragen wat ik kan verwachten van dit traject?
Qua hormonen, puncties en dat soort dingen...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.
Natuurlijk kan ik op internet heel veel informatie vinden, maar ik vind ervaringen van anderen ook fijn om te horen.

Alvast bedankt!

Liefs,
Krista
pi_120733499
Dobbey; die menstruatie is helemaal normaal hoor, dus niet stressen :*

Ratzdream; welkom hier, helaas. Hopelijk kunnen we je hier een beetje ondersteunen. Ik zit nu op mijn gsm, maar zal binnenkort even uitgebreider reageren.
  maandag 24 december 2012 @ 20:38:21 #125
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120733888
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 20:31 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; die menstruatie is helemaal normaal hoor, dus niet stressen :*

Oef dank je...... Ga ik nu weer verder met het kerstdiner.
  maandag 24 december 2012 @ 20:43:26 #126
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120734204
Welkom ratzdream, helaas kan ik je niet overal antwoord op geven omdat ik nog geen volledige IVF poging heb gehad... 1e keer moeten afbreken en ik zit nu vol in de 2e poging. Helaas zit ik in een kerstdiner dus kan ik je op dit moment ook nog niet uitgebreid antwoorden.
pi_120737734
Dobbey, je "moet" zelfs gewoon ongesteld worden met deca.

Ratzdream, helaas welkom hier. :*
  maandag 24 december 2012 @ 22:05:18 #128
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120739240
Dobbey :* wat de andere meiden al zeggen. Dat is heel normaal niet stressen dus

Ratzdream welkom hier. Ik reageer van de week even uitgebreid op je. Ik zit nu mobiel.

Lieve meiden. Ik wens jullie een hele fijne kerstdagen
Be happy with the little things in life
pi_120750325
Fijne Kerst alvast gewenst Krista. Ik ben als buitenstaander bij verschillende IVF-trajecten betrokken geweest. Zowel van dichtbij (zus) als verder weg (coaching).

Wat kan je ongeveer verwachten:

Een IVF-traject is zwaar, met veel emoties, spanning, hoop, verdriet en stress. Er is veel onzekerheid, de ene vrouw heeft nauwelijks last van de hormonen, de ander is een hormonster. Ook qua punctie is er niet veel van te zeggen. Ik heb zowel vrouwen gehad die zonder zelfs een paracetamolletje hier heel relaxed ingingen en ook een vrouw die onder volledige narcose twee puncties heeft gehad (doen ze niet in NL, in BE wel, vaak afhankelijk van andere klachten).

Reken er op dat je veel veel veel moet wachten. Een IVF-poging kan 2 maanden duren, maar ook 4-5 maanden. Het hangt van heel veel factoren af en ook van het protocol dat je artsen aanhouden. Je weet dus vaak pas heel laat of niet waar je aan toe bent. Telkens zijn er ook weer stress momenten: hoeveel eiblaasjes zie je op de echo 1, op echo 2 en afhankelijk van hoe het loopt soms wel echo 3 t/m 8!, na de punctie: hoeveel eicellen zitten daar in, bij de bevruchting, hoeveel embryo's, voor de terugplaatsing: hoeveel zijn er gedeeld, hoeveel kunnen de vriezer in... etc. etc.

Wat zou ik je aanraden om over te denken:
Bedenk van te voren hoeveel je met je omgeving wil delen. Als je veel deelt, betekend het ook dat je bij elke tussenstap gebeld kan worden en gevraagd kan worden 'en, hoeveel zijn er' etc. etc. Soms is dit fijn, om te bespreken hoe je je voelt, maar het kan ook druk leggen. Misschien duik je liever onder de dekens ipv je halve familie en vriendenkring in te lichten.

Zorg er voor dat er voor beide partners emotionele ondersteuning is. Natuurlijk heb je veel aan elkaar, maar het is fijn dat je ook alletwee ergens kan uitrazen, iemand hebt om tot rust bij te komen zonder dat je je af moet vragen of je je partner kwetst op dit heftige traject.

Je kunt en mag op elk moment een pauze inlassen. Veel stellen vinden dit lastig (leeftijd, het al lange wachten e.d.). Toch kan het fijn zijn om bijv. zeker te weten dat je met Feestdagen niet bezig bent, zodat je rust hebt of dat je de tijd hebt om ff uit te puffen, elkaar weer te vinden en je weer lekker te voelen.

Als je nog vragen hebt, mag je gerust een PM sturen. Veel succes!
  woensdag 26 december 2012 @ 13:08:24 #130
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120781069
Ratzdream welkom hier. Verwacht een intensief en emotioneel toch wel beladen traject. Zorg dat je samen op een lijn zit als je erin stapt, dat scheelt al een heleboel. Succes!

Ik heb hier een voor mij toch wel wat mindere kerst. Mijn schoonzusje vertelde gisteren dat ze daar de derde krijgen... En ze is nog maar net 9 weken zwanger, 1 echo met ruim 7 weken gehad.
Vond de timing niet echt leuk - ze had best wel kunnen wachten tot na de kerst (of denk ik dan teveel aan mijn eigen verdriet - ik had daar moeten zitten met een buikje met baby....).
(moet erbij zeggen dat ze me in het verleden al vaker pijn heeft gedaan met wat opmerkingen - ik kan van haar niet zoveel meer hebben - en daarbij: ze heeft na mijn miskraam eigenlijk maar 1 keer zijdelings geinformeerd hoe het ging....)
*einde egopost, moest het even kwijt ergens*
pi_120781497
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:08 schreef Hobbesje het volgende:
Ratzdream welkom hier. Verwacht een intensief en emotioneel toch wel beladen traject. Zorg dat je samen op een lijn zit als je erin stapt, dat scheelt al een heleboel. Succes!

Ik heb hier een voor mij toch wel wat mindere kerst. Mijn schoonzusje vertelde gisteren dat ze daar de derde krijgen... En ze is nog maar net 9 weken zwanger, 1 echo met ruim 7 weken gehad.
Vond de timing niet echt leuk - ze had best wel kunnen wachten tot na de kerst (of denk ik dan teveel aan mijn eigen verdriet - ik had daar moeten zitten met een buikje met baby....).
(moet erbij zeggen dat ze me in het verleden al vaker pijn heeft gedaan met wat opmerkingen - ik kan van haar niet zoveel meer hebben - en daarbij: ze heeft na mijn miskraam eigenlijk maar 1 keer zijdelings geinformeerd hoe het ging....)
*einde egopost, moest het even kwijt ergens*
Hey Hobbesje, wat naar. Het klinkt alsof je schoonzus gewoon een beetje een flapuit is, die kunnen het e.e.a. vaak niet voor zich houden en denken niet zo snel aan een ander. Ze is waarschijnlijk gewoon wild enthouisiast en hoewel dat fijn is, is het jammer dat het dan zo over jouw verdriet heenwalst.

Dikke knuffel vanaf hier. Ik hoop dat je van andere mensen uit je omgeving wel het begrip en de steun krijgt die je nodig hebt.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:39:32 #132
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120813382
:* hobbesje :* logisch dat je dit pijnlijk vind, wat kahlie zegt, ik denk dat ze gewoon heel enthousiast was en daarbij jou verdriet vergat.

Hier de kerstdagen overleefd, maar ik merk nu pas dat het me echt zwaar viel, ik baal ook heel erg, we hadden met kerst willen vertellen dat we een kindje verwachtte, leek ons wel mooi. Vooral op eerste kerstdag de verjaardag van schoonmama, die er helaas niet meer bij is. We dachten een lichtpuntje in de duisternis voor de familie. Maar helaas :'( ipv daarvan had ik buikpijn en was ik ongesteld. Hopelijk word 2013 voor ons allemaal een beter jaar
Be happy with the little things in life
pi_120814733
Hobbesje, ik weet hoe moeilijk dat soort momenten zijn. Zo maakte mijn schoonzusje de opmerking toen ze zwanger was "ja, ik ben zó blij dat het bij ons wel op de gewone manier lukte, ook al duurde het wel 9 maanden!11!" nadat wij verteld hadden over het traject wat ons te wachten staat. Ik kon haar wel slaan op dat moment, maar heb het altijd maar op de hormonen en haar eigen blijdschap en onwetendheid gegooid. Maar toch doet zoiets zeer. :* voor jou.

Droomvrouwtje; wat moeten het een paar moeilijke dagen voor jullie zijn geweest. Ik duim voor ons allemaal dat 2013 echt een mooi jaar wordt.

Lief en ik hebben elkaar met de kerstdagen weer echt gevonden. Het liep niet allemaal van een leien dakje, en ondanks dat we onwijs verschillend zijn vullen we elkaar heel fijn aan. En ooh, wat is het toch ontzettend leuk om hem met ons neefje te zien. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:01:23 #134
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120829401
Fijn dat jullie het wel herkennen!
DV: niet fijn dat je uitgerekend met de kerst dan ook nog ongesteld bent! :*
En over mijn schoonzusje: ze is mijn verdriet niet vergeten, ze maakte het voor mij nog erger door te zeggen dat het voor ons wel erg vervelend is (ja d**s, vertel het dan niet om half 11 's morgens, maar even een uurtje later ofzo, nadat we al wat gezellig gekletst hadden). Maar er is in het weekend ervoor meer gebeurd waardoor ik (en mijn man ook hoor!) aan mijn irritatietax zat.
Nanuke: die opmerking heeft deze schoonzus ook gemaakt. Zo pijnlijk. Bij de eerste al huilen toen ze 4 weken na het stoppen met de pil een negatieve test had (en met 6 weken positief), bij de tweede klagen dat het wel maarliefst 9 maanden had geduurt (en daarna continue klagen over hoe zwaar ze het wel niet had in de zwangerschap - en ondertussen wel overal heengaan en niets mislopen - terwijl ze wist dat het bij ons niet lukte). Over in je eigen wereldje leven en je niet in anderen kunnen inleven gesproken... zij kan er wat van hoor!
*genoeg geklaagd door mij nu - tijd om me weer druk te gaan maken over andere, wel belangrijke zaken*
pi_120829695
leuk he, die opmerkingen. Ik kan me nog goed herinneren, dat wij twee jaar bezig waren en dat er iemand al onwijs zat te balen en zal te panieken dat het na 3 maanden (!!!) nòg niet gelukt was en of er misschien niet iets mis was bij ze... echt... kansloos...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_120864667
Voor iedereen die het kan gebruiken :*

Vandaag een echo gehad. De gynaecoloog sloot niet uit dat er twee follikels waren gesprongen en aangezien het HCG erg hoog was 1 dag voor NOD, was er vandaag een vroege echo om ons niet langer in spanning te laten. Maar... het was er gelukkig gewoon eentje en we hebben zelfs het hartje horen en zien kloppen. *O* En dat al met 6 weken en 1 dag. Wat bijzonder dat dat zo vroeg al mogelijk is hé?!
pi_120864727
Sull, wat fijn dat alles goed is! Gefeliciteerd!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_120864946
Gefeliciteerd sull, wat goed! :D

Ja, hobbesje, veel herkenning wat dat betreft. Schoonzusje is gewoon een beetje een doos en ze leeft nogal in haar eigen wereld. Niets mis mee, want ik weet heus wel dat ze het vast niet zo bedoelt als dat het overkomt, maar ze maakt net iets te vaak opmerkingen die niet echt handig zijn. Helaas heeft ze dat zelf niet door, en kan je haar er ook niet echt op aanspreken. Het komt namelijk toch niet over.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:38:22 #139
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120865139
Wat goed Sull, gefeliciteerd!! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:42:22 #140
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120865324
Sull gefeliciteerd! En super - nu al een kloppend hartje.

Nanuke: schoonzus krijgt het nog wel een keer te horen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120866702
Sull; wat fijn dat de echo goed was!

Hobbesje; altijd fijn van die schoonzusjes *not. Snap helemaal dat het heel vervelend is.

Dv; dikke knuffel voor jou :*

Hier de knoop doorgehakt en me vandaag aangemeld. Kreeg wel meteen te horen dat het druk is, met als resultaat dat ik pas eind februari begin met spuiten. Ben wel een beetje teleurgesteld dat ik zo lang moet wachten, had gehoopt gelijk door te mogen en dan eind januari aan de gang te kunnen, niet dus.
Als we op dit tempo doorgaan en ik 3 pogingen nodig heb ben ik er in 2014 nog mee bezig en daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil er gewoon klaar mee zijn en weten of er wel of geen brusje komt. En ook wordt het leeftijdsverschil veel groter dan ik eigenlijk zou willen, maar ja. Ik heb er zelf helemaal geen invloed op of controle over en zal me er dus bij neer moeten leggen. De komende periode maar met andere dingen bezig gaan zijn en proberen de nodige kilootjes kwijt te raken, heb ik daar ook iets meer tijd voor.
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:32:12 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_120867372
Sull wat een geweldig nieuws O+ En nu lekker genieten van je zwangerschap *O*

Poezebeest fijn dat je iig een beslissing hebt genomen, maar van al dat wachten word je soms wel gek ja. Hopelijk is het gewoon snel raak.

Voor alle anderen een dikke :* Heb alles bijgehouden maar het was nogal druk de laatste maand dus heb het niet gered om echt te reageren sorry.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:03:03 #143
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120929612
Sull dat is super nieuws!

Poezebeest fijn dat jullie/jij een beslissing hebben kunnen maken. Ik hoop dat het snel februari word :*

Nanuke en hobbesje wat een Euhhh mutsen.... Ik kan dat echt niet begrijpen....


Hier hebben we de kerstdagen weer overleefd en sinds donderdag zit ik aan de fostimon. Ik merk dat het spuiten me nu zwaarder valt dan de vorige keer. Mijn buik is hard en iedere spuit die ik zet doet pijn. Ik heb uitgerekend, want wat moet je anders de donkere agen na kerst :P, uitgaande van 3 weken fostimon, 10 dagen deca ik uit kom op 73 spuiten in 31 dagen... Das best veel zeg maar..... *slik* Maar goed, niet teveel bij nadenken en gewoon doen...

Oh wat trouwens wel scheelt is dat ik sinds de start van de fostimon ik niet meer van die mega stemmingswisselingen heb, mijn man is blij hahaha.
pi_120934100
Dobbey; dat is een goede hoeveelheid spuiten, inderdaad niet teveel bij nadenken! Verstand op 0 en gaan met die banaan.
Fijn voor je man dat de stemmingswisselingen minder zijn, ook voor onze mannen is het zwaar. Wanneer heb jij de eerste echo?
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:25:40 #145
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120934786
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:14 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; dat is een goede hoeveelheid spuiten, inderdaad niet teveel bij nadenken! Verstand op 0 en gaan met die banaan.
Fijn voor je man dat de stemmingswisselingen minder zijn, ook voor onze mannen is het zwaar. Wanneer heb jij de eerste echo?
3 januari om 9 uur volgens mij... Ben het vergeten op te schrijven dus moet de 2e even bellen.
pi_121013971
Ladies, ik wil jullie alvast een heel goed 2013 toewensen. Dat het ongeluksgetal '13 maar een heel positieve lading mag krijgen voor iedereen! :*
pi_121026804
Meiden wat kan een jaar lang duren en ook weer snel voorbij gaan. Iedereen een ontzettend goed 2013 gewenst! Dat alle dromen mogen uitkomen!
pi_121032434
Voor alle meiden hier een heel gelukkig nieuwjaar gewenst. Dat 2013 maar een topjaar mag worden waarin jullie grootste wens uitkomt :*
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:09:55 #149
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121033731
Dames: een gezond en goed 2013 gewenst! Ik hoop dat dit het jaar wordt waarin wensen en dromen vervuld mogen gaan worden voor velen van hier.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 18:14:48 #150
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121041466
Dames voor jullie, op zijn plat, völ geluk in tuk en dat alle grote en kleine wensen uit mogen komen :*
pi_121051587
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:09 schreef Hobbesje het volgende:
Dames: een gezond en goed 2013 gewenst! Ik hoop dat dit het jaar wordt waarin wensen en dromen vervuld mogen gaan worden voor velen van hier.
Dit !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121052014
Nou inderdaad! Allemaal een liefdevol, gezond en hopelijk ook vruchtbaar jaar gewenst!

Voor iedereen, ongeacht de wensen of plannen een *O* en een :*
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:34:05 #153
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121090443
Hier ook nog even de beste wensen voor iedereen :) Goed voornemen --> dat dit topic leeg is in 2014 :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 3 januari 2013 @ 10:14:32 #154
346485 derdekeer
3x is scheepsrecht.....
pi_121102888
*O* *O* *O* Het nieuwe jaar is goed begonnen *O* *O* *O*

De groei is boven verwachting goed en ik heb rechts 4 follikels waarvan de grootste 15 mm is en links 2 follikels waarvan de grootste 15 mm is. Zelfs de gyn was verbaasd :D

Whaaaa ik kan wel janken :o Oh nee.... dat heb ik al gedaan :')
  donderdag 3 januari 2013 @ 10:17:59 #155
346485 derdekeer
3x is scheepsrecht.....
pi_121102985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 10:14 schreef derdekeer het volgende:
*O* *O* *O* Het nieuwe jaar is goed begonnen *O* *O* *O*

De groei is boven verwachting goed en ik heb rechts 4 follikels waarvan de grootste 15 mm is en links 2 follikels waarvan de grootste 15 mm is. Zelfs de gyn was verbaasd :D

Whaaaa ik kan wel janken :o Oh nee.... dat heb ik al gedaan :')
Ships... mijn oude account... het is mij Dobby :@
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:37:43 #156
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121106798
Super Dobbey!!!
pi_121126796
Ooh Dobbey *O* , dat is zeker een mooi begin van het nieuwe jaar :Y ^O^ !! Nu maar duimen voor een mooi vervolg :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:03:49 #158
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121127401
Dobbey wat een goed begin van het nieuwe jaar

Ik hoop dat het geluk ons allemaal zal toelachen dit jaar :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:56:49 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121129978
Dobbey goed bezig :D O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:06:11 #160
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121168407
Thnx lady's....

Ik merk, nu het zaterdag word, ik weer meer last krijg van de zenuwen... De vorige keer was ook alles goed om vervolgens op zaterdag te horen dat het niet goed zat. De kriebels zitten hoog maar goed, morgen half 11 weten we meer.

Waar ik nog wel een vraag over heb is het volgende: ik heb sinds gister een drukkend gevoel achter beide heupbotten wat uit straalt naar rugpijn... Komt dit door de follikels?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:31:53 #161
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121172409
Dat zijn idd je eierstokken/follikels die je voelt.
Sterkte met het wachten!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:24:34 #162
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121177707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:31 schreef Hobbesje het volgende:
Dat zijn idd je eierstokken/follikels die je voelt.
Sterkte met het wachten!
Ok dank je... Ondertussen loop ik krom van de pijn en weet me geen houding te geven... Een pittenzak geeft lichtelijk verlichting. Morgen maar ff aan kaarten bij de gyn.
pi_121185467
Dobbey, ik had dat ook vaak, die pijn in mijn liezen. Hoe gevoeliger, hoe groter of hoe meer follikels was het vaak. Ik hoop dat het voor jou ook zo werkt. Succes vanochtend!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:11:52 #164
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121192313
De pijn is inderdaad makkelijk te herleiden n.a.v. de echo vanmorgen...

Het aantal is opgelopen naar 8 waarbij er 1 tussen zat van 16mm hoog en 26mm breed.

De conclusie: vanavond om 9 uur de ovitrelle zetten en maandagmorgen 8 uur de punctie *bibber*

Als alles gaat zoals het zou moeten gaan dan heb ik donderdag de terugplaatsing en mag ik 27 Jan testen
pi_121192509
Spannend Dobbey, niet leuk van de bijhorende pijn natuurlijk, maar een mooi begin van dit nieuwe jaar!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:31:30 #166
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121192943
Spannend Dobbey maar wel goed nieuws ^O^ Ik ga voor je duimen dat alles goed gaat!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121193061
Ooh, Dobbey wat een goed nieuws tot nu toe *O* ! Hopelijk eind van de maand een nog mooier bericht van jouw kant! Succes maandag! ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_121193730
Dobbey, mijn duimen draaien als een gek! Wat goed! Succes maandag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121202687
Wow Dobbey wat een goed nieuws! *O* Dat is een heel goed begin van 2013!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:54:00 #170
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121203353
Goed nieuws Dobbey! Een mooi aantal en een goed begin van het jaar toch? Succes!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:59:32 #171
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121203623
*O* dobbey wat een goed nieuws en spannend zeg
Be happy with the little things in life
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:06:03 #172
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121203920
Thnx all O+

Dit is inderdaad goed nieuws... Ze waren er eigenlijk vanuit gegaan dat ik weer een score van 2 zou krijgen dus dit is echt een super start van 2013 *O*

Ik ben nu bezig om me voor te bereiden op 4 grote hobbels.... De 1e is de punctie, ik ben er echt mega benauwd voor :X maar goed wie de spuit zet zal het plukken moeten ondergaan :')
De 2e is de uitslag maandag of er uberhaupt eicellen in zitten... Dan als alles goed gaat hobbel 3 voor dinsdag of er een celdeling is geweest en dan hobbel 4 de terugplaatsing en de wachtweken..

Zo rustig als ik in de afgelopen weken was, zo druk ben ik nu weer. Ben al bezig met het e.e.a. van me afschrijven om rust te krijgen in het koppie en alles wat ik er hier uit gooi scheelt ook weer, sorry :@
pi_121206310
Dobbey, gefeliciteerd! En succes met alle hobbels! :* En als het je helpt, schrijf je het hele topic maar voor tijdens alle hobbels!

Hier heb ik net ineens een blinderdarmoperatie gehad.. Gisteren naar de huisarts, 's middags naar het ziekenhuis, 's avonds operatie en vanmiddag weer naar huis. Zit nu een beetje beduusd op de bank te bedenken dat ik precies binnen één maand erachter kwam dat ik zwanger was, een miskraam kreeg, 150mg Clomid ging slikken met veel bijwerkingen (vooral superchagrijnig tegen m'n lieve vriend) en een blindedarmoperatie had.. En dan natuurlijk alle feestdagen... Het is allemaal wel wat veel merk ik.. Aanstaande dinsdag moet ik naar het Sint Franciscus Gasthuis voor een echo om te kijken hoe het met de eitjes zit, maar ik zie er een beetje tegenop. Vorige keer hintte ze dat ze iets anders wilde gaan proberen, maar ik heb hier al zo'n last van en van 100mg Clomid was ik zwanger, dus dat vind ik wel prima..

De chirurg van vandaag zei dat ik geen pauze in hoefde te lassen vanwege deze operatie, ze waren er op tijd bij en de wond heelt waarschijnlijk snel en is dus ook geen belemmering..

Ik merk dat ik een beetje twijfel, de echo's op 24 dec en 31 dec waren alletwee negatief, omdat er geen eitjes groot genoeg waren en ik heb wel ff genoeg gesjor aan mijn lijf gehad.. Aan de andere kant is de wens zo groot en vind ik het zonde om een maand te laten schieten... Pff, wat een toestanden, zeg.. Normaal heb ik nooooit wat, ben heel gezond en ik zie nooit ziekenhuizen of dokters en nu leef ik er zowat in.. :6 :6 :6
pi_121210509
Jeetje Babbel, dat is ook wat. Beterschap, hopelijk heb je er niet al teveel last van. Als je je er nu niet goed bij voelt kun je toch ook een maandje wachten. Dan heeft je lichaam even kans te herstellen van alle gedoe en kun je er volgende maand weer helemaal voor gaan. Ik snap wel dat dat misschien tegen je gevoel in gaat, maar soms kan een maandje pauze wel fijn zijn. :*
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:55:39 #175
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121211187
Babbel :* jeetje zeg. Heel veel beterschap. En wat Nikki zegt, als je het niet ziet zitten dan las je een maand pauze in, dat geeft je lijf de kans om te herstellen. Want ook als is het een klein wondje en ben je een dag later thuis, het heeft wel impact op je lijf. En van binnen is het toch ook gewoon wond en moet je herstellen :*
En pauze is helemaal niet erg. Soms heb je dat gewoon even nodig om weer even op adem te komen. Ik hoop dat je er uitkomt en doe vooral dat, waar jij je goed bij voelt :*
Be happy with the little things in life
pi_121221733
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:06 schreef dobbey het volgende:
Ik ben nu bezig om me voor te bereiden op 4 grote hobbels.... De 1e is de punctie, ik ben er echt mega benauwd voor :X maar goed wie de spuit zet zal het plukken moeten ondergaan :')
Ik vond het alledrie de keren enorm meevallen en dat met alleen een Diclofenac en een oxazepammetje.
Ik hoop dat het voor jou ook meevalt. :*

Jeetje Babbel, beterschap.
En inderdaad: probeer te doen waar je je het beste bij voelt. :*
  zondag 6 januari 2013 @ 11:07:47 #177
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121222009
Babbel.... Dat is ook wel heel veel in een keer.... Mocht je toch door gaan overleg dan goed met gyn want ik weet niet wat voor invloed de narcose op de hormonen heeft maar weet wel dat de narcose nog een aardige tijd in je lichaam blijft en dit zijn weerslag kan hebben op bepaalde medicatie. Het zou helemaal een domper zijn als je besluit om er toch meteen voor te gaan en het wederom uitdraait op een teleurstelling omdat de narcose nog tegenwerkt. Veel succes met je keuze :*
  zondag 6 januari 2013 @ 11:14:52 #178
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121222145
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:52 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Ik vond het alledrie de keren enorm meevallen en dat met alleen een Diclofenac en een oxazepammetje.
Ik hoop dat het voor jou ook meevalt. :*

Kijk dat zijn de betere berichten hahaha.... Ivm mijn verleden en het niet kunnen ontspannen met bepaalde dingen is er al wel besloten dat ik een of andere morfinecoctail krijg en daarnaast direct de dormicum. Ze nemen geen risico's om het eerst met alleen de morfine te proberen omdat anders de kans groot is dat het mis gaat...
  zondag 6 januari 2013 @ 13:12:41 #179
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121225418
Babbel: beterschap! Als het niet goed voelt, kan je deze ronde toch afblazen?? Doe waar je je goed bij voelt!
pi_121256532
Dobbey, morgen ( vandaag) de punctie ?
Spannend meid, succes !
Kom als lurker even brutaal binnen vallen :@
Heb ook ivf gehad en punctie viel enorm mee. Alleen een oxa, geen pijnstillers.
We gaan nu voor een tweede.
Laatste kans !

Mag ik hier dan ( een beetje) mee schrijven ?
Heb me al ingelezen. :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121259306
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga dinsdag wel naar mijn echo, vind het wel fijn om te zien dat alles daar nog steeds intact is na de operatie.. We kunnen gelukkig samen en dan kijk ik vanuit dat punt wat we gaan doen. Ik moet wel zeggen dat het bijslapen in de afgelopen 2 dagen al veel heeft geholpen om alles een beetje helder te zien.

Kleinzusje, welkom! Spannend!

Over een uur de spuit.. Succes!! Ik duim voor je! :*
pi_121262907
Hallo allemaal!

Ook ik wil graag met jullie meeschrijven. Binnenkort starten wij met onze tweede PGD/ICSI poging. Wij hebben gekozen voor PGD omdat ik een erfelijke ziekte heb die ik niet wil doorgeven. We zijn hiervoor onder behandeling in Maastricht.
Volgende week zet ik weer de eerste spuit, heb er zin in, maar ook weer heel spannend!
pi_121262911
Babbel, goed dat je wel gaat dinsdag. Als alles intact is en het voelt op dat moment goed, kan je altijd nog doorgaan, je hoeft niet nu al te beslissen. Misschien vandaag/vanavond even een leuk avondje met z'n tweetjes plannen? Helpt hier altijd weer veel om rust te krijgen en weer een beetje te weten waarom we deze zooi ook al weer doorlopen. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121262944
Geitje, nog een PGD'er. Ik wist niet dat het zo vaak voor kwam zeg. :) Wij zitten hier nog midden in het traject, over ongeveer 2 weken horen we weer meer. Mag ik vragen welke ziekte je hebt? Spannend hoor, die eerste spuit! Succes! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121262975
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 06:59 schreef Babbel1 het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga dinsdag wel naar mijn echo, vind het wel fijn om te zien dat alles daar nog steeds intact is na de operatie.. We kunnen gelukkig samen en dan kijk ik vanuit dat punt wat we gaan doen. Ik moet wel zeggen dat het bijslapen in de afgelopen 2 dagen al veel heeft geholpen om alles een beetje helder te zien.

Kleinzusje, welkom! Spannend!

Over een uur de spuit.. Succes!! Ik duim voor je! :*
Dank Babbel !
Rustig aan doen hoor meid. Je hebt al heel wat achter je kiezen.
:*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121263101
Geitje, welkom ! Spannend !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121263335
Ziekte van Huntington. Ben jij ook een PGD-er Nanuke?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:50:25 #188
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121264155
Hier weer thuis.... De punctie is me heel erg meegevallen, het bericht uit Zwolle hakt er aardig in..

Ze hebben 6 follikels leeg gehaald en na 2 controles blijkt er maar 1 eicel aanwezig te zijn.. Zeer waarschijnlijk stappen ze nu over op icsi.. Morgen tussen 12 en 2 word ik gebeld of er een deling heeft plaats gevonden....


Nog wel ff een welkom voor geitje, voor nu schiet ik weer ff onder mijn steen...
pi_121264208
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:50 schreef dobbey het volgende:
Hier weer thuis.... De punctie is me heel erg meegevallen, het bericht uit Zwolle hakt er aardig in..

Ze hebben 6 follikels leeg gehaald en na 2 controles blijkt er maar 1 eicel aanwezig te zijn.. Zeer waarschijnlijk stappen ze nu over op icsi.. Morgen tussen 12 en 2 word ik gebeld of er een deling heeft plaats gevonden....

Nog wel ff een welkom voor geitje, voor nu schiet ik weer ff onder mijn steen...
:*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121264493
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:20 schreef Geitje82 het volgende:
Ziekte van Huntington. Ben jij ook een PGD-er Nanuke?
Ja, ik ook inderdaad. Maar dan voor het Syndroom van WHIM (een vrij onbekende immuunstoornis).

Dobbey, wat een verhaal zegt. :* Ik hoop dat er deling plaatsgevonden heeft, mijn duimen draaien voor je.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:47:49 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121265683
Jeetje Dobbey! Zo positief en dan toch maar eentje? -O- Dat moet dan wel echt een supereitje zijn he! :Y
***
pi_121266266
Sjit Dobbey. -O-
Maar er is nog niets verloren, je hebt er maar eentje nodig hè. :*
pi_121268415
Pfff Dobbey, dat valt tegen! Ik duim voor je!
  maandag 7 januari 2013 @ 14:24:40 #194
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_121268923
Oh Dobbey... dat is niet echt wat je wil horen na het goeie nieuws van daarvoor... Sterkte met afwachten en hopelijk goed nieuws morgen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 7 januari 2013 @ 16:29:10 #195
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121273287
Oh Dobbey dat is wel een grote tegenvaller zeg. Hoop dat met ICSI het embryootje netjes gaat delen! (1tje is in principe genoeg, maar toch...) :*
pi_121278575
Babbel, zit de pco aan 1 of aan 2 eierstokken?
Ik heb vorige maand een normale (maar onsuccesvolle) cyclus gehad, maar bij mij is het deze cyclus duidelijk weer eisprong (of nouja, geen eisprong dus) aan pco-eierstok geweest, hoppa blijft weer weg. Morgen nog 1x testen, als dat negatief is ga ik naar de gyn en dan maar afspraken maken over vervolgstappen, afhankelijk daarvan meld ik me misschien verder aan hier...
  maandag 7 januari 2013 @ 18:46:36 #197
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121279010
Dobbey wat een tegenvaller, maar hopelijk is dit ene eitje het enige eitje dat je nodig hebt :*

Babbel kan me voorstellen dat het even allemaal erg veel is. Ik zou anders gewoon mijn rust even pakken, denk maar zo: wat is die ene maand nou op een heel leven?

Geitje en klein zusje welkom en hopelijk is jullie verblijf hier van korte duur :)

Cheezburger spannend, je was nog niet aan de chlomid of zo?

Ik heb gisteren eindelijk de eerste spuit weer kunnen zetten met de nodige vertraging dankzij mijn lichaam wat wil dwars lag :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121283479
Jeetje Dobbey, dat is niet wat je verwacht. Ik snap dat dat bericht er even hard in hakt. Ik hoop dat dit eitje gewoon goed bevrucht wordt en teruggeplaatst kan worden. Ik duim voor je. Gelukkig is de punctie je meegevallen. :*

Geitje welkom, ik ben ook pgd'er voor huntington, ik ben alleen risicodrager, met dus 50% kans op gendragerschap. Wij doen de pgd in Brussel omdat ik zelf nog niet weet of ik het gen heb. Heel veel succes met de behandeling, spannend hoor!

Kleinzusje, mag ik vragen waarom je zegt dat je de laatste kans nu hebt? Of heb je er in de tweede ronde al twee pogingen op zitten?
pi_121290080
Hallo,

ik heb hier al een tijdje meegelezen en wil nu ook graag meeposten. Ik ben niet nieuw op fok, maar wel in oud.

Ik ben bijna 35 jaar en heb al heel lang een sterke kinderwens.
5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik had op dat moment nog geen relatie, maar slikte intussen al 15 jaar de pil en wilde kijken wat mijn lichaam zou doen als ik zou stoppen met de pil.

Er gebeurde helemaal niets. Het eerste jaar maakte ik me nog geen zorgen, maar toen ik na anderhalf jaar nog steeds geen menstruatie had gehad, besloot ik me te laten onderzoeken. Intussen had ik ook al mijn huidige vriend B. (we zijn nu 3 jaar samen) ontmoet.

Ik heb destijds (nu 3 jaar geleden) een hoop onderzoeken gehad (al wilden we op dat moment nog niet zwanger worden wegens onze prille relatie). Bloedonderzoek (alle waardes waren goed), echo en inwendige echo (geen bijzonderheden, het leek niet op een PCOS beeld, maar dat zouden ze pas definitief kunnen uitsluiten na meer onderzoeken?).

Ik kreeg een hormonenkuur om de menstruatie op te wekken. Het waren 2 verschillende pillen die ik een paar dagen lang moest slikken. Na een paar dagen verloor ik 1 dag een paar druppeltjes bloed.

En daarna gebeurde er weer jaren niets. Tot ik augustus vorig jaar ineens spontaan ongesteld werd.
Het bleef bij die ene keer.

Intussen zijn B. en ik zo ver dat we graag zwanger willen worden en dus de verdere medische molen in willen gaan.
Hierover heb ik wat vragen.
Hoe hebben jullie je keuze gemaakt voor een bepaald ziekenhuis? Zijn er ziekenhuizen die meer dan anderen gespecialiseerd zijn in vruchtbaarheidsproblematiek? En hoe kom ik daarachter?

Kan ik daar rechtstreeks zelf een afspraak maken, of moet ik eerst weer langs de huisarts?

Verder: Dobbey, ik heb al een poosje met je meegelezen en duim met je mee! 1 ei is genoeg. Succes met alle spanning.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:17:48 #200
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121290461
Welkom Arja en succes vooral.
Ik denk dat je wel een verwijzing van de huisarts nodig hebt voor de gynaecoloog tenzij je op dit moment nog in behandeling bent.
Ik ben zelf gewoon toen naar het plaatselijke ziekenhuis doorverwezen en heb bij de verzekering even gecheckt of ze daar een contract mee hadden. Maar sommige verzekeraars hebben ook een service om je te helpen met het vinden van een goed ziekenhuis dat speciale zorg aanbied of een korte wachtlijst heeft. Dus als ik jou was zou ik eens contact opnemen met je verzekeraar of wellicht dat de huisarts weet welke ziekenhuizen in jouw omgeving hierin gespecialiseerd zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:35:27 #201
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121303427
Hoi arja,

Welkom.... Ik ben via de huisarts terechtgekomen bij de gynaecoloog in het ziekenhuis.
Die heeft het 2 mnd aangekeken en mij doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek in Hengelo. Vroeger zat deze afdeling in het ziekenhuis maar de ziekenhuizen Enschede, Almelo en Hengelo hebben de handen ineen geslagen en een aparte kliniek neergezet in Hengelo. Ik weet verder niet waar je weg komt maar anders gewoon even een bel ronde doen en dan hoor je snel genoeg wat de weg is die je moet bewandelen.
Veel succes in ieder geval.


Hier gaat het redelijk, met een tussen pauze voor de utrogestan heb ik heerlijk geslapen tot zojuist. Met het oog op de uitslag straks ben ik vrij rustig. Wel heb ik het gevoel of er aan de rechterkant een bus overheen is gereden en ik heb gisteravond contact gehad met de gyn of ik over mocht naar de diclofenac omdat de pijn steeds erger werd. Dit wierp gelukkig zijn vruchten af en toen was de pijn goed te doen.

Zodra ik straks meer weet over de uitslag meld ik me wel weer :*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:12:05 #202
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121306122
Over en uit..... Wij stromen door naar eicel donatie...
pi_121306310
:'( Shit Dobbey... geen deling? :* sterkte!
pi_121306799
Oh Dobbey, ik kijg helemaal kippenvel van je bericht.. Veel sterkte! :*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:44:52 #205
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121306911
Er is inderdaad geen deling geweest..... Na een lekker potje janken kwam meteen de strijdlust terug.
24 januari hebben we een afspraak bij het geertgen voor eicel donatie. Vanmiddag na 3 uur word ik gebeld door de fertiliteitskliniek en dan krijgen we nog een afspraak voor een afsluitend gesprek geloof ik en ik ga ze meteen vragen om ons dossier door te sturen naar het geertgen toe.
We zitten nu toch in de mmm dus kunnen we net zo goed direct door gaan.
pi_121306967
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:37 schreef cheezburger het volgende:
Babbel, zit de pco aan 1 of aan 2 eierstokken?
Ik heb vorige maand een normale (maar onsuccesvolle) cyclus gehad, maar bij mij is het deze cyclus duidelijk weer eisprong (of nouja, geen eisprong dus) aan pco-eierstok geweest, hoppa blijft weer weg. Morgen nog 1x testen, als dat negatief is ga ik naar de gyn en dan maar afspraken maken over vervolgstappen, afhankelijk daarvan meld ik me misschien verder aan hier...
Nja, ik ben niet zover onderzocht geloof ik, op basis van de onregelmatigheid van mijn menstruatie heb ik Clomid gekregen.. Ik heb daarnet mijn echo gehad en er groeit gewoon ineens weer een ei (dag 28, bizar) en deze groeit rechts, terwijl ik tot nu toe steeds links de grotere eieren heb gehad.. Hij heeft gelijk mijn wond nagekeken en er zit nog wel wat vocht in mijn buik, maar het ziet er goed uit.. Nu even echt rustig aan, zodat we aan de slag kunnen ~O>

Krijg je wel bloedonderzoek om te kijken of je ei echt springt?
pi_121307035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef dobbey het volgende:
Er is inderdaad geen deling geweest..... Na een lekker potje janken kwam meteen de strijdlust terug.
24 januari hebben we een afspraak bij het geertgen voor eicel donatie. Vanmiddag na 3 uur word ik gebeld door de fertiliteitskliniek en dan krijgen we nog een afspraak voor een afsluitend gesprek geloof ik en ik ga ze meteen vragen om ons dossier door te sturen naar het geertgen toe.
We zitten nu toch in de mmm dus kunnen we net zo goed direct door gaan.
24 januari is best snel! Fijn dat je strijdlust er gelijk weer was, dat werkt altijd mee.. :*
pi_121307349
Dobbey. :*

Fijn dat je een afsluitend gesprek krijgt. Die heb ik ook gehad en dat heeft me veel goed gedaan.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:28:34 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121308291
Oh shit Dobbey... -O- :*
***
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:31:07 #210
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121308394
Welkom hier Geitje, Klein Zusje en Arja.

Arja: Wij zijn doorverwezen naar het lokale ziekenhuis. En dat vond ik wel zo prettig, vooral omdat ze in het begin nog erg veel willen nakijken en onderzoeken en je dus erg vaak moet komen.
Daarna zijn we al snel doorverwezen naar Nijmegen, omdat ICSI voor ons de enige optie bleek te zijn.
Wel eerst naar de huisarts voor een verwijzing, maar dat moet niet heel moeilijk zijn lijkt me.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:33:13 #211
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121308483
Jeetje ik schrik hiervan Dobbey, bah ;( Sterkte en durf naast je vechtlust ook de tijd te nemen om de pijn even te voelen en een plek te geven :* Ik vind het wel heel dapper dat jullie doorgaan met eiceldonatie, respect!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:50:18 #212
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_121311587
Dobbey......... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_121312736
Ow dobbey toch! Wat ontzettend jammer. Wel fijn dat jullie de 24e al terecht kunnen!
pi_121315217
Dobbey wat vreselijk kut ;(
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:23:21 #215
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_121318069
Jemig Dobbey, ik lees en schrijf hier niet meer zo actief mee, maar zulke dingen zijn echt vreselijk klote om te lezen -O- -O-

En ook weer allemaal nieuwen.. Dit topic moet leeg lopen, niet voller o|O

Een dikke knuffel voor jullie allemaal en ik hoop dat 2013 een goed vruchtbaar jaar zal zijn :* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:49:53 #216
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121321385
Dobbey :* wat een klote nieuws zeg. Dikke knuf

Arja welkom. Ik ben via een second opinion in het ziekenhuis terecht gekomen waar we nu zitten. Gezien je geschiedenis zou ik gewoon eens bellen met het ziekenhuis. Ben je destijds bij een gyn geweest? Die zou je dan verder kunnen helpen. En anders de huisarts.
Be happy with the little things in life
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:21:31 #217
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121325716
Oh Dobbey wat een rotnieuws! (heb je bericht vanmiddag over het hoofd gezien.... :@ )
Sterkte. :*

[ Bericht 20% gewijzigd door Hobbesje op 08-01-2013 20:26:35 ]
pi_121325874
Arja welkom. :*

Dobbey, ik vind het ontzettend knap hoe je ermee omgaat. Echt, als mijn eitjes goed geweest zouden zijn (zonder kans op huntington) had je ze zo mogen hebben, jij dappere. Het is wel ontzettend belangrijk hoor om strijdlustig te blijven en niet bij de pakken neer te gaan zitten. Gelukkig kunnen jullie al heel snel terecht bij geertgen, dat houdt in ieder geval de actie erin.

Ik heb ondanks mijn twijfels over wel of niet een tweede kindje vandaag toch mijn verstand op 0 gezet en het ziekenhuis weer gemaild. Kortom, we gaan een derde en laatste pgd poging doen voor een broertje of zusje voor Lisa. Ik/we willen niet achteraf het gevoel hebben niet alle kansen benut te hebben. Nu afwachten wanneer er plaats is voor een evaluatie en opstartgesprek en dan gaan we er weer voor. :)
pi_121327376
Dobbey wat vreselijk naar. :*
Nikki reageer later of morgen op je vraag. Moet nu weg.
Kus allen, welkom iedereen, nu effe snel later meer tijd xx
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121330088
Dobbey; wat een rotnieuws, dikke knuffel voor jou! Fijn dat jullie al zo snel bij de kliniek terecht kunnen :*

Nikki; ook de knoop doorgehakt, hopelijk kan alles snel starten!

Verder niet bijgelezen, ik zit even in niemandsland en ik vind dat wel lekker nu. Had voor kerst een dipje, maar die is ook weer voorbij. Over 6 weken gaan we weer starten. Klinkt enerzijds nog heel ver, maar dat is het zo. Tot die tijd blijf ik op de achtergrond een beetje meelezen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:41:31 #221
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121330160
Nikki wat goed dat jullie er weer voor gaan ^O^ Spannend, hopelijk met succes!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:16:11 #222
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121343962
@iedereen bedankt voor de reacties, jullie zijn lief :*


Nikki en poezebeest fijn dat jullie toch een beslissing hebben kunnen maken.


Nikki als je eitjes gezond waren geweest had ik ze graag aangenomen. Je bent alleen al een topper om het aan te bieden, dank je!


Voor de rest gaat het hier ff bagger. Ik heb zojuist gebeld met de kliniek en ik denk dat ik zo op controle mag... Koortsaanvallen en de pijn blijft dus das geen goed teken....
Voor de rest heb ik gister telefonisch ff een gesprek met ze gehad en 22 januari hebben we een evaluatie gesprek. Ze gaan nu overleggen of we nog een poging mogen gaan doen maar mijn man en ik zijn er al voor zover uit dat als de kansen weer zo minimaal zijn we het eigen IVF traject stop zetten en we door gaan voor donatie.

We hebben nu nog 2 pogingen over en die willen we optimaal benutten. Mochten ze in Hengelo aangeven dat ze niet voor icsi gaan of dat de opbrengst weer zo laag word dan zitten we 2 dagen later in Elsendorp en die kans is voor nu eigenlijk 95% zeker of er moeten echt nog gekke dingen gaan worden gezegd de 22e...
pi_121346035
Dikke :* voor alle dames hier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2013 11:26:11 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:43:27 #224
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121346580
Hoi Logician,

Domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden ;-)

Je hoeft niet perse familie te zijn, zolang je aan de voorwaarden doet mag je gewoon doneren.
Jammer genoeg is het zo dat er aan zaaddonoren geen te kort is maar aan eicel donoren wel. Dit komt doordat de donor het traject van IVF moet afleggen tot aan de punctie. Niet iedereen zit er op te wachten om hormonen te spuiten en dan uit eindelijk de punctie te moeten doen. Daarnaast is het zo dat anonieme donatie niet meer mag sinds een aantal jaar. Vanaf de leeftijd van 12 mag het kind de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf 16 de adresgegevens. Let wel! Juridisch kunnen ze niets beginnen als het op geld, ouderschap e.d. Aankomt maar je moet je wel realiseren dat het zo kan zijn dat over 16 jaar er in ene een brief in de bus kan liggen van jouw ei.

Wel kan het zo zijn dat in geval van ziekte er via de artsen contact op kan worden genomen voor die leeftijd als er bijvoorbeeld stamceldonatie nodig is voor kanker of iets dergelijks.
Mannen die donor worden krijgen hier geen vergoeding voor maar vrouwelijke donoren wel. Als je gaat doneren voor een bekende mag hier niet voor betaald worden buiten de kosten voor evt medicatie, kinderopvang en reiskosten vergoeding om.

Ik heb de link van de kliniek waar wij heen gaan hieronder neer gezet en dat gaat over de criteria waar je aan moet voldoen.

http://www.geertgen.nl/donor-worden


Omdat wij niemand in de omgeving hebben zitten waar wij op terug kunnen vallen moeten wij naar deze kliniek. De meeste andere ziekenhuizen doen alleen aan eiceldonatie als je zelf iemand hebt gevonden.
Die ziekenhuizen doen dan de terugplaatsing bij de wens ouders zelf terwijl wij dus voor de terugplaatsing moeten uitwijken naar België.. Lang leve de Nederlandse wetgeving.


Mocht je nog vragen hebben, barst maar los zolang ik kan zal ik proberen er zo goed mogelijk antwoord op te geven.
pi_121346757
Dank je voor je antwoord, en ook via pm al wat informatie gekregen.

Ik vind het iets om in de toekomst zeker te overwegen, vooral omdat het voor mij zo makkelijk en vanzelfsprekend is geweest heb ik dat gevoel extra.

Ik ga heb de sites opgeslagen en ga mij eens verdiepen in het hele plaatje.

Thx :*
pi_121346832
Dobbey wat een berichten toch :* Het is zo confronterend als je het hele traject doorloopt en er dan geen terugplaatsing kan gebeuren.

Er zijn nog een aantal nieuwe mensen bijgekomen, welkom en veel succes!

Mijn hoofd zit nog steeds helemaal vol. Mijn cyclus komt (zoals verwacht) niet op gang dus we moeten binnenkort eens beslissen wanneer ik aan de Duphaston ga beginnen.

Ik heb hier in België ook al geruchten gehoord dat ze gaan discussiëren over anonieme/niet-anonieme donatie.
pi_121346939
Nikki: Het is mn laatste kans omdat we nog 1 cryo hebben. Ons meisje is uit ivf geboren. Ik had 10 eitjes waarvan er dus nog 1 embryo over is. De kans dat het lukt schijnt 10% te zijn. Ontdooien, terugplaatsen etc.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:03:22 #228
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121347184
@kleinzusje, maar als je zwanger bent geweest dan heb je bij mij weten weer recht op 3 vergoede pogingen. Wel moet je eerst je cryos op maken. Of is dit je 3e poging naar de geboorte van jullie dochter??
Be happy with the little things in life
pi_121348593
Ik PM wel even, tis te prive
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 12:53:55 #230
5428 crew  miss_sly
pi_121348806
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:43 schreef dobbey het volgende:
Hoi Logician,

Domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden ;-)

Je hoeft niet perse familie te zijn, zolang je aan de voorwaarden doet mag je gewoon doneren.
Jammer genoeg is het zo dat er aan zaaddonoren geen te kort is maar aan eicel donoren wel. Dit komt doordat de donor het traject van IVF moet afleggen tot aan de punctie. Niet iedereen zit er op te wachten om hormonen te spuiten en dan uit eindelijk de punctie te moeten doen. Daarnaast is het zo dat anonieme donatie niet meer mag sinds een aantal jaar. Vanaf de leeftijd van 12 mag het kind de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf 16 de adresgegevens. Let wel! Juridisch kunnen ze niets beginnen als het op geld, ouderschap e.d. Aankomt maar je moet je wel realiseren dat het zo kan zijn dat over 16 jaar er in ene een brief in de bus kan liggen van jouw ei.

Wel kan het zo zijn dat in geval van ziekte er via de artsen contact op kan worden genomen voor die leeftijd als er bijvoorbeeld stamceldonatie nodig is voor kanker of iets dergelijks.
Mannen die donor worden krijgen hier geen vergoeding voor maar vrouwelijke donoren wel. Als je gaat doneren voor een bekende mag hier niet voor betaald worden buiten de kosten voor evt medicatie, kinderopvang en reiskosten vergoeding om.

Ik heb de link van de kliniek waar wij heen gaan hieronder neer gezet en dat gaat over de criteria waar je aan moet voldoen.

http://www.geertgen.nl/donor-worden

Omdat wij niemand in de omgeving hebben zitten waar wij op terug kunnen vallen moeten wij naar deze kliniek. De meeste andere ziekenhuizen doen alleen aan eiceldonatie als je zelf iemand hebt gevonden.
Die ziekenhuizen doen dan de terugplaatsing bij de wens ouders zelf terwijl wij dus voor de terugplaatsing moeten uitwijken naar België.. Lang leve de Nederlandse wetgeving.

Mocht je nog vragen hebben, barst maar los zolang ik kan zal ik proberen er zo goed mogelijk antwoord op te geven.
Geertgen is echt een fijne kliniek. Ik ben destijds een aantal jaren in Veghel in het ziekenhuis geweest waar Dr Ruis en Dr Wissman werkten en ik was er zeer te spreken over. Vooral Dr Wissman was zo'n fijne man! Dr Ruis werd destijd bij ons in de regio beschouwd als wonderdokter, omdat hij zoveel stellen jad geholpen zwanger te worden die verder overal uitbehandeld waren.
Mijn zusje en schoonzusje zijn er geweest voor zaaddonatie en mijn beste vriendinnetje voor IUI en zijn ook allemaal erg te spreken over Geertgen. Je bent daar in goede handen, maar het is wel een eind voor je, zeg!

Sterkte en veel succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121348816
Anyway. Het hele ivf traject is super verlopen, maar was een aanslag op mn lichaam en leven. We hebben een prachtige dochter. Hadden nooit gedacht dat we nog een 2e zouden willen. Nu toch besloten de cryo te laten terugplaatsen. Mocht dit mis gaan dan gaan we opnieuw overwegen wat te doen.
We zijn nu enorm gelukkig.

Ik zit dus in een luxe positie :@
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:24:35 #232
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121352073
Klein zusje, wees blij dat je in een luxe positie zit, heerlijk toch! Niets om je voor te generen of wat dan ook hoor :*


Miss sly bedankt voor je reactie.

Ik hoor inderdaad goede verhalen over dokter wissman. Wij hebben de intake bij dr Bakx. Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van het traject want daar kan ik weinig info over vinden. Ik weet dat we gesprekken krijgen ober de juridische kant en eengesprek met een psycholoog maar over de rest en de wachttijden eigenlijk vrijwel niets.

Het is vanuit hier anderhalf uur rijden maar vanwege de goede resultaten en ervaringen dichtbij (een kennis heeft 2 donor kinderen van daar) hebben we dat er graag voor over.


Ik ben vandaag ook aan het kijken naar een ziekenhuis in Gent. Daar doen ze wisseldonatie. Mijn vriendin heeft aangeboden om eicellen te doneren maar ik wil die voor mijzelf niet gebruiken. Nu is er bij hun de mogelijkheid om te ruilen met een andere donor en dan volledig anoniem. Dit zou eventueel een optie zijn afhankelijk van wat ze in het Geertgen zeggen of doen.
pi_121354235
Dobbey, misschien dat ik het gemist heb... maar kun je niet terecht in Utrecht? Een vriendin van mij was vervroegd in de overgang en dus uitbehandeld. Haar vriendin heeft toen eicellen afgestaan.. dit alles in het UMC Utrecht...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_121354316
Dank je dobbey :*
Dappere doorzetter ben je !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:23:45 #235
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121354569
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:14 schreef Jose81 het volgende:
Dobbey, misschien dat ik het gemist heb... maar kun je niet terecht in Utrecht? Een vriendin van mij was vervroegd in de overgang en dus uitbehandeld. Haar vriendin heeft toen eicellen afgestaan.. dit alles in het UMC Utrecht...
Kan wel maar dan moeten we zelf de eicellen gaan gebruiken en dat willen we niet. Ze staat te dichtbij en mijn man ziet dat niet zitten en ik nu eigenlijk ook niet.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:34:23 #236
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121355018
Ik zie trouwens net dat Utrecht een eicelbank heeft. Ik heb met ze gebeld en gevraagd naar de wachttijd.....
Ik dacht dat ik van de bank af viel hahahaha

Bij hun komt het op een aantal jaren.... Voor ons dus geen optie!
pi_121356127
Ja, ik dacht al dat het daardoor kwam (eicel van bekende gebruiken) dat jullie het daardoor niet willen... Zij hebben dat toen idd wel gedaan. Echt heel apart hoe de wachttijden verschillen. Ik snap dat een paar jaar wachten ook geen optie is! :*

Een vriendin van mij is zwanger geworden door donor zaad, omdat haar man onvruchtbaar is; in NL een wachtlijst van alleen al een half jaar tot de intake, daarna nog een jaar voor de behandeling. Toen zijn ze naar België gegaan; ze kwamen in februari en de arts vroeg: "en wanneer wilt u beginnen? Nu gelijk?" M'n vriendin viel zowat van haar stoel af... ze moest het even een plekje geven en zijn toen in maart gestart! In mei was ze zwanger en in februari is haar zoontje toen geboren... komend jaar gaan ze waarschijnlijk op dezelfde wijze voor een tweede :)...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:05:04 #238
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121356331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:00 schreef Jose81 het volgende:
Ja, ik dacht al dat het daardoor kwam (eicel van bekende gebruiken) dat jullie het daardoor niet willen... Zij hebben dat toen idd wel gedaan. Echt heel apart hoe de wachttijden verschillen. Ik snap dat een paar jaar wachten ook geen optie is! :*

Een vriendin van mij is zwanger geworden door donor zaad, omdat haar man onvruchtbaar is; in NL een wachtlijst van alleen al een half jaar tot de intake, daarna nog een jaar voor de behandeling. Toen zijn ze naar België gegaan; ze kwamen in februari en de arts vroeg: "en wanneer wilt u beginnen? Nu gelijk?" M'n vriendin viel zowat van haar stoel af... ze moest het even een plekje geven en zijn toen in maart gestart! In mei was ze zwanger en in februari is haar zoontje toen geboren... komend jaar gaan ze waarschijnlijk op dezelfde wijze voor een tweede :)...
Zou je voor mij eens willen vragen bij welk ziekenhuis ze zijn geweest en wat ongeveer de kosten waren? Mag desnoods in een pb..
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 16:05:38 #239
5428 crew  miss_sly
pi_121356356
Mijn zusje en vrouw zijn uiteraard afhankelijk van donorzaad. Bij Geertgen was de wachtlijst geloof ik twee jaar. Als ze zelf een donor meebrachten, zouden ze eerder kunnen. Ze hoefden dan niet per se dat zaad te gebruiken, ze konden dan eerder starten met het donorzaad, maar op deze manier kwam er dan donorzaad voor andere stellen terug. Misschien is er zoiets ook wel met eicellen, dobbey!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:20:15 #240
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121357040
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:05 schreef miss_sly het volgende:
Mijn zusje en vrouw zijn uiteraard afhankelijk van donorzaad. Bij Geertgen was de wachtlijst geloof ik twee jaar. Als ze zelf een donor meebrachten, zouden ze eerder kunnen. Ze hoefden dan niet per se dat zaad te gebruiken, ze konden dan eerder starten met het donorzaad, maar op deze manier kwam er dan donorzaad voor andere stellen terug. Misschien is er zoiets ook wel met eicellen, dobbey!
Ze doen in het Geertgen aan fair wederkeer waar wij ook gebruik van willen maken. Kort gezegd houd het in dat ik wat krijg en mijn man wat geeft. Hiermee omzeilen we idd de lange wachtlijsten.
pi_121357288
Dobbey, dat was in Life Leuven... http://www.lifeleuven.be/brochure.html. Er staat me iets van bij dat ze ¤ 250 per rietje betaalden. De komende behandeling wordt niet gedaan met hetzelfde zaad, dan hadden ze dat moeten aangeven bij de eerste behandeling (dan hadden ze het zaad van de eerset man apart gehouden voor hen).
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:32:55 #242
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121357563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Jose81 het volgende:
Dobbey, dat was in Life Leuven... http://www.lifeleuven.be/brochure.html. Er staat me iets van bij dat ze ¤ 250 per rietje betaalden. De komende behandeling wordt niet gedaan met hetzelfde zaad, dan hadden ze dat moeten aangeven bij de eerste behandeling (dan hadden ze het zaad van de eerset man apart gehouden voor hen).
Ok dank je ik pak mijn loep en pijp er weer bij en ga op onderzoek uit *grinnik*
pi_121358640
Succes, detective ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_121360751
Jeetje dobbey, wat is er een hoop op je af gekomen. Heb je nog een nieuwe afspraak met die maatschappelijk werkster?

Bedankt allemaal voor de informatie. Droomvrouwtje: ik was destijds bij een gyn inderdaad voor onderzoek. Maar dit ziekenhuis is intussen gefuseerd met een ander ziekenhuis en ik heb geen idee of ze goed zijn op fertiliteitsgebied.

Ik woon in regio Utrecht en heb nu dus de keuze uit het UMC, Diakonessenhuis en Antonius. Alle ziekenhuizen zijn voor mij op korte afstand. Aangezien ik zo'n ruime keuze heb, was ik benieuwd hoe ik nu de beste keuze maak.
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:53:19 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121362695
Oh update time, vanmiddag gebeld met het ziekenhuis, 14 februari begin ik weer met de decapeptyl. En 26 februari (dag na mijn verjaardag) heb ik de eerste echo, deze ronde doen we 250IE puregon, vorige poging was dit 150IE, dit ivm het feit dat we links niet kunnen gebruiken, dus spannend weer. Maar voorlopig steek ik toch nog ff mijn kop in het zand, eerst carnaval en de verjaardag van mijn man vieren
Be happy with the little things in life
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:07:00 #246
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_121363259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:53 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh update time, vanmiddag gebeld met het ziekenhuis, 14 februari begin ik weer met de decapeptyl. En 26 februari (dag na mijn verjaardag) heb ik de eerste echo, deze ronde doen we 250IE puregon, vorige poging was dit 150IE, dit ivm het feit dat we links niet kunnen gebruiken, dus spannend weer. Maar voorlopig steek ik toch nog ff mijn kop in het zand, eerst carnaval en de verjaardag van mijn man vieren
DV, ik ben er nog steeds hyper van, dus hier ook nog maar een keer voor je jompelen *O* . Spannend!


En veel :* voor Dobbey. Lees hier af en toe ook even mee. Hmmm succes met je pijp en je loep.

[ Bericht 4% gewijzigd door ProjSkippy op 09-01-2013 19:20:11 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:13:31 #247
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121363555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:03 schreef Arja het volgende:
Jeetje dobbey, wat is er een hoop op je af gekomen. Heb je nog een nieuwe afspraak met die maatschappelijk werkster?

Bedankt allemaal voor de informatie. Droomvrouwtje: ik was destijds bij een gyn inderdaad voor onderzoek. Maar dit ziekenhuis is intussen gefuseerd met een ander ziekenhuis en ik heb geen idee of ze goed zijn op fertiliteitsgebied.

Ik woon in regio Utrecht en heb nu dus de keuze uit het UMC, Diakonessenhuis en Antonius. Alle ziekenhuizen zijn voor mij op korte afstand. Aangezien ik zo'n ruime keuze heb, was ik benieuwd hoe ik nu de beste keuze maak.
Er is idd nog contact met de mmw maar dan via de mail... Zodra ik aangeef er behoefte aan te hebben om haar in levende lijve te zien kan ik er binnen 2 dagen terecht. Tot nu toe gaat het goed dus vind ik het mail contact prima.

Voor wat betreft je keuze misschien ff googlen op ervaringen *insertziekenhuis* om te zien hoe ze met de patiënten om gaan.. Misschien hebben ze, net als het geertgen, wel een berichtgeving online staan met de behaalde resultaten..
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:14:29 #248
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121363590
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:53 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh update time, vanmiddag gebeld met het ziekenhuis, 14 februari begin ik weer met de decapeptyl. En 26 februari (dag na mijn verjaardag) heb ik de eerste echo, deze ronde doen we 250IE puregon, vorige poging was dit 150IE, dit ivm het feit dat we links niet kunnen gebruiken, dus spannend weer. Maar voorlopig steek ik toch nog ff mijn kop in het zand, eerst carnaval en de verjaardag van mijn man vieren
Woehoeeee dat zijn de betere berichten *insertjompelsmiley* eerst nog ff lekker genieten en dan weer vol aan de bak, succes!
pi_121367759
Dobbey, je bent je speurtocht begonnen. ;) Ik hoop zo dat jullie snel een behandekplan of iets dergelijks hebben. :* Hoe gaat het nu met je, lichamelijk gezien?

DV, spannend! *O*

Ik heb vandaag een afspraak voor evaluatie en opstart gekregen, 25 februari. :(
Ik heb even de stoute schoenen aangetrokken en gezegd dat ik het slecht vind dat zij niet met een evaluatie afspraak gekomen zijn, de behandeling startte dik 4 maanden geleden en dat ik heb gezegd dat ik het graag wil afsluiten. Kortom, ik heb gevraagd of de afspraak niet vervroegd kon worden. Ik ben benieuwd of het kan, fingers crossed.
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:47:09 #250
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121375202
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey, je bent je speurtocht begonnen. ;) Ik hoop zo dat jullie snel een behandekplan of iets dergelijks hebben. :* Hoe gaat het nu met je, lichamelijk gezien?

Lichamelijk gezien gaat het echt ruk...l morgen 10.50 uur heb ik controle... Ik heb koorts aanvallen en veel pijn... Eerlijk gezegd kom ik wel heel sterk over maar dat voelt in real Life niet zo..... Heb het gevoel dat ik heb gevaalt..... Ik weet niet in hoeverre jullie bekend zijn met ops oftewel de schildersziekte maar dat heeft mijn vader dus.... En hij heeft heel erg het gevoel dat het aan hem ligt en eerlijk gezegd denk ik dat ook alhoewel ik dat niet naar hem uit spreek, shit happends en het is niet belangrijk waar de schuld ligt... Wij moeten nu een weg vinden wat voor ons belangrijk is en als dat een donor is, het zij zo.... Ik ben heel strijdlustig maar als de omgeving niet mee werkt is dat heel lastig... Het is misschien een warrig verhaal maar niemand in onze omgeving heeft dit eerder meegemaakt dus er is niets of niemand waar ik op terug kan vallen en soms voelt dat heel eenzaam daarom ben ik ook heel erg blij met fok!
pi_121375969
Dv; wat goed! Dan gaan we gelijk op, ik begin de 23e, dus net na jou. Geniet nog even van alle leuke dingen die komen!

Nikki; ik duim dat de afspraak vervroegd kan worden!

Dobbey; een hele dikke knuffel voor jou :* Het is niet niks wat je voor je kiezen krijgt. Neem ook even de tijd om dat een plekje te geven. Hopelijk knap je lichamelijk snel op, vaak scheelt dat al een heleboel. Sterkte meid!
pi_121382807
Dobbey, wat vervelend, heb je dit er ook nog bij. :( Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. :*
Ik vond/vind het ook erg fijn om hier ervaringen te delen of raad te vragen. En het mooiste is, je doet het wanneer het jou uitkomt, zonder dat er in real life vragen worden gesteld waar je misschien niet op zit te wachten. Sterkte de komende tijd. :*
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:18:20 #253
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121388681
Ben weer terug van de kliniek....

Ze vonden het niet zo raar dat ik pijn had aangezien ik rechts 4 cysten heb zitten van 4,5 cm en links 2 van 4 cm...
Ik heb bloed moeten prikken voor de ontstekingswaarden die krijg ik vanmiddag en heb nu sowieso diclofenac en dupheston gekregen...
pi_121388824
Pff, Dobbey, heel veel sterkte :*
pi_121389123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey, je bent je speurtocht begonnen. ;) Ik hoop zo dat jullie snel een behandekplan of iets dergelijks hebben. :* Hoe gaat het nu met je, lichamelijk gezien?

DV, spannend! *O*

Ik heb vandaag een afspraak voor evaluatie en opstart gekregen, 25 februari. :(
Ik heb even de stoute schoenen aangetrokken en gezegd dat ik het slecht vind dat zij niet met een evaluatie afspraak gekomen zijn, de behandeling startte dik 4 maanden geleden en dat ik heb gezegd dat ik het graag wil afsluiten. Kortom, ik heb gevraagd of de afspraak niet vervroegd kon worden. Ik ben benieuwd of het kan, fingers crossed.
Bij dr. Verpoest? Is het vaak wel wachten inderdaad :Y Ik plande in Jette altijd mijn afspraken "voor als het nog nodig zou zijn" en dan moest ik niet wachten na een mislukte poging omdat mijn afspraak al 2 maand vastlag.

Na de eerste IVF heeft dr. Verpoest me er wel tussen genomen en moest ik niet te lang wachten.
pi_121389485
Ja Verpoest inderdaad. Is hij zo populair dan? :(
Oh en ik noem hem altijd dokter poes. ;)
pi_121389659
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja Verpoest inderdaad. Is hij zo populair dan? :(
Oh en ik noem hem altijd dokter poes. ;)
Ik denk dat het zo is bij alle dokters ginder. Geen wachtlijsten voor de behandelingen, maar wel om bij de dokters te geraken, heb ik de indruk. Bij Dr. Fatemi moest ik ook altijd lang wachten voor een afspraak.

En dank u voor de bijnaam, daar zal ik nu uiteraard aan denken de volgende keer dat ik voor hem zit :( :D

Ik vermoed trouwens dat ze wel iets zullen regelen :Y Mijn terugplaatsing was voorzien op zondag en ik mocht op vrijdag al bij hem langsgaan. Hij had normaal gezien geen afspraken die dag, maar wou me niet te lang laten wachten (maar wel natuurlijk met het verschil dat er geen bevruchtingen waren geweest).
pi_121390897
Dobbey, je hebt het wel flink voor je kiezen gekregen...hopelijk zijn de cystes ook snel weer weg! Sterkte met alles! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:47:48 #259
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121391527
Oh Dobbey... idd geen wonder dat je buikpijn hebt! Hoop dat je er snel minder last van hebt en ze snel weg zijn. :*
pi_121401769
Dobbey dat is nogal wat. :*
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:38:34 #261
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121402330
dobbey :* wat een rollercoaster zeg
Be happy with the little things in life
pi_121415400
Pfff dobbey, hou vol meid ! :*

Onze cryo wordt woensdag ontdooit en dan dus wel (of niet) geplaatst. Net pregnyl gespoten. Zooooooooooooooo spannend *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121423567
Kleinzusje spannend! :*
  vrijdag 11 januari 2013 @ 14:16:05 #264
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121433497
Spannend kleinzusje! Wanneer hoor je of het cryootje goed ontdooid is?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:35:01 #265
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121438858
DV spannend *O* Hopelijk deze ronde succes :*

Kleinzusje wat spannend lijkt me dat! Hopelijk gaat het allemaal goed (ontdooien op 100 watt gedurende een halve minuut in de magnetron :P).

Dobbey het wordt wel tijd voor een fikse meevaller voor jou ;( :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121439056
Thx ! :*
Ghanty: hahahaha

Hobbes: Woensdag ochtend
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121453405
Na een hele tijd moeten wachten kon mijn man afgelopen maandag bloedprikken voor zijn hormoon waardes en "sperma" inleveren.
Vandaag hebben we de uitslag gehad. En helaas was het slecht nieuws.
Prolactine (http://nl.wikipedia.org/wiki/Prolactine) gehalte was op peil.
Maar zn testosteron gehalte was helaas wat gezakt.

Doordat het testosteron omhoog ging was er een kans dat zn zaadproductie weer opgang zou kunnen komen. Maar zn konden geen zaadjes vinden in zijn sperma. helemaal niets.

Nu hebben ze dus een volgens mij tese (biopt uit de bal) voorgesteld (http://www.umcn.nl/Zorg/B(...)SpermaExtractie.aspx)
Maar daarvoor moet hij weer terug naar de uroloog. En de hormoondokter dacht zelfs dat er een grote kans is dat ze dat onderzoek nog niets vinden.
Als de Tese niets word. Als het al gedaan word. Is dit dan het eind van de weg voor ons samen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:53:34 #268
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121454224
Oh Gaddle... wat een slecht nieuws :( . Weet niet wat je hierop kan zeggen. :*
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:57:48 #269
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121454457
Pfff jeetje dat is niet fijn om te horen zeg :{ Hopelijk gaan ze toch nog iets vinden :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121455241
Gaddle :* Er is gelukkig nog wel een klein sprankje hoop. Ik duim voor jullie.
pi_121463233
Gaddle; wat een rot nieuws, sterkte voor jullie :* Mijn man heeft ook een tese gehad, met succes, dus mocht je vragen hebben mag je me pm'en.
pi_121468867
Gaddle, wat een rotnieuws... bah... Ik wens jullie heel veel sterkte in ieder geval....! En ik hoop dat de Tese operatie bij jullie wèl positief uitvalt!! Je hebt in ieder geval nog een kans!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_121469795
Dobbey, hoe gaat het met jou?

Spannend Kleinzusje *O*

Gaddle, wat een rotnieuws.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:02:19 #274
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121474403
Gadle wat een kl*te nieuws zeg. Ik hoop dat de tese de oplossing voor jullie is :*

Kleinzusje, spannend!!!
Be happy with the little things in life
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:07:41 #275
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121476351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:37 schreef Gaddle het volgende:
Is dit dan het eind van de weg voor ons samen.
Das mooi ruk... En dat had ik ook niet afgesproken met wie dan ook.... Ik dacht dat ik wel genoeg alle klappen had opgevangen voor iedereen hier de aankomende tijd.....

Probeer in ieder geval met elkaar te bespreken wat de opties zijn voor jullie voor het geval dat.... Er zijn nog opties mits dat natuurlijk strookt met hoe jullie daar over denken/levens wijze. Geef elkaar de ruimte er over te denken en sta open voor elkaars gedachten gang en mening.. Zo weet je in ieder geval van elkaar waar jullie staan in geval van donor/adoptie/of niets.

Het is niet makkelijk maar ik ben blij dat wij eigenlijk gedwongen waren om deze opties te overwegen voor de IVF zodat we na het slechte nieuws eigenlijk meteen op 1 lijn zaten.

Mijn man stond in eerste instantie niet te juichen voor eicel donatie maar na een aantal gesprekken met "ervaringsdeskundigen" en info van het internet zaten wij eigenlijk heel snel op 1 lijn en na deze week kan ik alleen maar blij zijn hierom. Ik zou er niet aan moeten denken om in alle emoties die we nu hebben ook nog moeten gaan kijken wat de volgende stap gaat zijn. Ik denk niet dat dat goed zou zijn gekomen.

Voor de rest heeeel veel succes en ik hoop uiteraard dat de kleine kans die jullie nog hebben positief gaat uit pakken :*
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:13:21 #276
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121476531
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:26 schreef leonieke het volgende:
Dobbey, hoe gaat het met jou?

Mwah op en af.... Ik heb nog ontzettend veel pijn aanvallen waarbij ik, heel raar, s'avonds rond 21.00 uur aan mijn max zit. Rond dit tijdstip hang ik krom gebogen over een kastje omdat ik van gekkigheid niet meer weet wat voor of achter is. Hopelijk gaat dit snel weg.
Geestelijk gezien gaat het aardig goed, eerlijk gezegd heb ik voor mezelf al duidelijk dat ik niet nog een ronde IVF/ICSI ga doen en heb ik al een kopie in huis van mijn dossier voor het Geertgen. Ik ben heel erg benieuwd wat de 24e voor ons gaat brengen en gelukkig gaat de tijd redelijk snel voorbij.

In ieder geval bedankt voor het vragen :*
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:14:20 #277
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121476557
Kleinzusje ik duim voor jullie dat alles goed gaat woensdag :*
pi_121483282
Gaddle, wat vreselijk naar ! Hoop dat er nog wat mogelijk is.
Jullie zijn lief !
Dank allen en dobbey, droomvrouwtje en leonieke :*
dobbey: wat een narigheid , knuffel :*. Je bent een sterke meid. Bewondering !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121486030
Even een tijdje druk geweest met van alles en nog wat en nog niet veel kunnen doen voor onze kinderwens.

Maar onze beslissing is gemaakt!!!
Wij gaan voor ons wondertje!!!

Maandag naar Utrecht bellen. We hopen dat we snel terecht kunnen.

xxx Krista
pi_121495054
Thanks dames voor alle reacties. Dat doet me goed.
Maar goed we moeten uiteraard weer wachten voordat we weer verder kunnen.

@poezebeest Als het zover is pm ik je even. bedankt. het is heel fijn om te weten dat je met iemand kan praten die het al heeft mee gemaakt.

@dobbey Ik ga het zeker proberen wat je zegt. maar zoals jij ook aangeeft is het best moeilijk.
ik heb helaas al wel eens in een moment van veel emotie hele lelijke dingen tegen mijn man gezegd. gelukkig hij ook naar mij ;)
pi_121498248
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:13 schreef dobbey het volgende:

[..]

Mwah op en af.... Ik heb nog ontzettend veel pijn aanvallen waarbij ik, heel raar, s'avonds rond 21.00 uur aan mijn max zit. Rond dit tijdstip hang ik krom gebogen over een kastje omdat ik van gekkigheid niet meer weet wat voor of achter is. Hopelijk gaat dit snel weg.
Geestelijk gezien gaat het aardig goed, eerlijk gezegd heb ik voor mezelf al duidelijk dat ik niet nog een ronde IVF/ICSI ga doen en heb ik al een kopie in huis van mijn dossier voor het Geertgen. Ik ben heel erg benieuwd wat de 24e voor ons gaat brengen en gelukkig gaat de tijd redelijk snel voorbij.

In ieder geval bedankt voor het vragen :*
Moet je nu medicatie nemen? Sorry als het een domme vraag is, ik weet helemaal niets van cystes. Is het normaal dat het zo pijnlijk is?

Ik ben blij dat jullie de knoop hebben doorgehakt en dat alles zo duidelijk is en vooral dat het geestelijk aardig goed gaat. Petje af! (serieus, ik krijg me zelf niet zo vlug op orde en vind het ook vreselijke frustrerend :@ ).

Ik ben vrijdag tegen alle verwachtingen in ongesteld geworden. Dit betekent ook dat we met (de eerste en waarschijnlijk ook laatste) ICSI-poging zijn begonnen. Gisteren de eerste spuit Puregon gezet (en dat spuit toch écht gemakkelijk *O* )
  zondag 13 januari 2013 @ 19:44:09 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121516816
Dames ik durf hier bijna niet meer te posten omdat ik zulke vreselijke verhalen voorbij zie komen... ;(

Maar ik wil jullie toch allemaal een hart onder de riem steken, en ik blijf meelezen in de hoop dat er binnenkort weer wat succesverhalen zijn om moed uit te halen!!

:*
pi_121517296
Gaddle en Dobbey, wat ontzettend naar dat het zo voor jullie lijkt uit te vallen. Dobbey beterschap ook, wat een klotezooi zeg.

Voor iedereen een :*, want iedereen hier kan dat gebruiken.

Leonieke, succes deze ronde! Hopelijk gaat het nu wel lukken!
  zondag 13 januari 2013 @ 19:57:55 #284
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121517479
Ratzdream: succes!

Hier ook weer wat goed/beter nieuws. Na mijn miskraam is nu alles weer zoals het hoort (ding in mijn baarmoeder is verdwenen) en kunnen we weer verder. Nog een week of 3 wachten en dan gaan we voor onze laatste cryo/cryootjes.
pi_121517502
Wat fijn dat jullie alweer mogen beginnen Leo. Lekker makkelij hè die Puregon. ;) Ik duim voor een mooi aantal eitjes met een mooi aantal bevruchtingen en een mooie plakkerd en een nog mooiere baby voor jullie. :*

Lijnloos hoe is het met jou?

Hobbes, fijn dat alles schoon is. Ik duim voor mooi ontdooide cryootjes.
pi_121517689
Fijn zo Hobbesje, hopelijk hebben jullie binnenkort wel een ding in je buik, maar dan een goeie O+

Nikki, hier nog weinig nieuws, we gaan nog effe ons best doen en ondertussen maar es bedenken wanneer we weer naar het ziekenhuis gaan voor vervolgonderzoek.
pi_121517693
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:57 schreef Hobbesje het volgende:
Ratzdream: succes!

Hier ook weer wat goed/beter nieuws. Na mijn miskraam is nu alles weer zoals het hoort (ding in mijn baarmoeder is verdwenen) en kunnen we weer verder. Nog een week of 3 wachten en dan gaan we voor onze laatste cryo/cryootjes.
Hoelang was dat geleden die MK ?
Fijn dat het mag :*

Rest: succes en knuffel. Tis allemaal niet niks als het niet vanzelf gaat.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 13 januari 2013 @ 20:15:49 #288
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121518394
Mijn mk was op 5 november. Nog niet heel lang geleden, maar het is vooral fijn dat dat deel nu is afgesloten met een mooi schone baarmoeder. Dan kan ik de deur van dat ziekenhuis achter me dicht trekken (en die van Nijmegen weer opendoen). Zeker fijn dat je weer zelf soort van de regie in handen hebt.
pi_121518472
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:15 schreef Hobbesje het volgende:
Mijn mk was op 5 november. Nog niet heel lang geleden, maar het is vooral fijn dat dat deel nu is afgesloten met een mooi schone baarmoeder. Dan kan ik de deur van dat ziekenhuis achter me dicht trekken (en die van Nijmegen weer opendoen). Zeker fijn dat je weer zelf soort van de regie in handen hebt.
Heb het ook ervaren ! Zeker fijn, een nieuw begin dus :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121518602
Wat een nare berichten komen hier ineens voorbij. :( Dobbey, Gaddle. :* Ik leef met jullie mee. En Dobbey, ook beterschap nog. Ik hoop dat er snel betere berichten uit jullie hoek volgen. Knuf.

Hobbes, ik duim voor mooi ontdooide cryo's en dat er een mooie plakker tussenzit. :*

Nikki, wat dapper dat jullie besloten hebben het toch nog een keer te proberen. Ik duim voor jullie dat er nog een broertje/zusje voor jullie mini in zit. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121519086
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat fijn dat jullie alweer mogen beginnen Leo. Lekker makkelij hè die Puregon. ;) Ik duim voor een mooi aantal eitjes met een mooi aantal bevruchtingen en een mooie plakkerd en een nog mooiere baby voor jullie. :*

Lijnloos hoe is het met jou?

Hobbes, fijn dat alles schoon is. Ik duim voor mooi ontdooide cryootjes.
Ik was er ook wel van geschrokken dat dr. Verpoest zei dat we er maar één cyclus moesten tussen laten. Misschien komt het omdat er geen terugplaatsing was geweest. We waren alleszins met het idee naar het ziekenhuis gegaan dat we 3 maand moesten wachten, maar hij stelde zelf voor om te starten begin januari (vorige TP was voorzien op 2/12).

Maar die Puregon is ook makkelijk om "in het geniep" te spuiten.

Ik heb gisteren nog gids gespeeld in het ziekenhuis. Iemand die haar eerste IVF ging starten en de apotheek niet wist zijn. Had een aantal IUI's gehad in een ander ziekenhuis en we raakten aan de praat tijdens het wachten op de bloedprik. Ze maakte zich wat zorgen dat ze 's avonds naar een feestje moest en niemand wist dat ze aan het traject bezig waren. Ik heb haar dan ook maar direct gerustgesteld dat Puregon spuiten een fluitje van een cent is :Y

Thx voor de succeswensen :) We hopen uiteraard op een zwangerschap, maar mijn grote hoop is toch gevestigd op het werk in het labo. Het zou al fijn zijn als we al een kans krijgen met een TP.

Hobbesje, 3 weken is ook goed te overzien. Veel succes!

Lijnloos, ik ben het overzicht wat kwijt, maar mogen jullie nu zelf bepalen wanneer jullie verder willen in het circuit?
  zondag 13 januari 2013 @ 20:47:05 #292
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121520321
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Moet je nu medicatie nemen? Sorry als het een domme vraag is, ik weet helemaal niets van cystes. Is het normaal dat het zo pijnlijk is?

Ik ben blij dat jullie de knoop hebben doorgehakt en dat alles zo duidelijk is en vooral dat het geestelijk aardig goed gaat. Petje af! (serieus, ik krijg me zelf niet zo vlug op orde en vind het ook vreselijke frustrerend :@ ).

Ik ben vrijdag tegen alle verwachtingen in ongesteld geworden. Dit betekent ook dat we met (de eerste en waarschijnlijk ook laatste) ICSI-poging zijn begonnen. Gisteren de eerste spuit Puregon gezet (en dat spuit toch écht gemakkelijk *O* )
Ik heb dupheston gekregen om een menstruatie op te wekken en sinds gister gebruik ik diclofenac met paracetamol. Gisteravond weer in het ziekenhuis geweest en 4 cysten hebben zich gevuld met bloed. Ik mocht kiezen, blijven en aan de morfine pomp of eerst deze combo... Aangezien ik niet op een ziekenhuis verblijf zit te wachten heb ik eerst de combo diclo met para geprobeerd.... Heb nog steeds veel pijn maar is ff door bikkelen.. Of cysten altijd zo'n pijn doen weet ik niet, ik weet wel dat ik altijd veel last heb als er 1 zit. Wat op dit moment ook niet echt helpt s een eierstok die 3x zo groot is maar das weer een reactie op de cysten...


Veel succes met deze poging, wens je al het goede :*
pi_121522832
En kunnen ze de cystes niet wegnemen of moeten die uit zichzelf verdwijnen? Wat een pijn moet dat zijn als ze zelfs al morfine voorstellen :o Hopelijk werkt de medicijnencombi en hoef je niet meer naar het zienenhuis.

Thx :*
  zondag 13 januari 2013 @ 21:55:32 #294
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121524767
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef leonieke het volgende:
En kunnen ze de cystes niet wegnemen of moeten die uit zichzelf verdwijnen? Wat een pijn moet dat zijn als ze zelfs al morfine voorstellen :o Hopelijk werkt de medicijnencombi en hoef je niet meer naar het zienenhuis.

Het is de bedoeling dat ze krimpen om vervolgens met een menstatie te verdwijnen geloof ik, helemaal zeker weet ik het niet. Opereren is gister wel besproken maar ze zijn bang meer schade aan te richten dan dat ze goed doen. Schijnbaar ben ik nogal gevoelig voor cysten, jammer de bammer maar het hoort dus bij me...
Cysten en pijn waren ook 1 van de redenen waarom ik al binnen een half jaar ben doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek, de opties van de gyn waren op dus mochten ze het daar verder uit zoeken....

Maar goed, we blijven optimistisch... Over 9 dagen eindgesprek en over 11 dagen de start van een nieuwe medische wereld! Moet goed komen toch? :P
pi_121526500
Lijnloos, zolang het voor jullie goed voelt is het toch ook prima. Ik hoop echt echt echt dat jullie het hele medische gedoe niet nodig gaan hebben. :*

Leo, bij mij zaten er vorige keer maar 2 cycli tussen. Het is dus niet altijd nodig om drie maanden te wachten.
pi_121535745
Dobbey, wat kut dat je zoveel last hebt van die cystes. Lijkt me echt vreselijk rot. :*

Leo, da's inderdaad snel zeg, maar fijn toch? Hopelijk kunnen ze dit keer ook goed oogsten en bevruchten.

Voor wat onze "planning" betreft, we moesten aan de hand van de eerste resultaten minstens 3 maanden afwachten, dus eigenlijk tot het nieuwe jaar, voor er weer een nieuw onderzoek gestart gaat worden. Dus in die zin hebben wij zelf de bal in handen voor wanneer we dat doen. Maar mijn man heeft nu net een nieuwe baan per 1-1, dus het is effe fatsoenlijk timen met hoe en wanneer. Ik geef deze cyclus nog een kansje (in mijn hoofd erg klein, maar ik blijf ook hoop houden) en proberen er vol voor te gaan en als dat niet lukt, dan denk ik dat we begin februari maar weer richting zkh gaan.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:26:43 #297
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121587600
Sorry ik ben nog even niet bijgelezen maar wilde toch even wat goed nieuws komen delen.

Ik had vanochtend weer controle in het ziekenhuis (vier dagen geleden had ik een follikel van links 10,5 en rechts 13mm). Nu was het links 24mm en rechts 15mm en dus mocht ik de pregnyl zetten *O* O+

Dit wordt onze eerste echte kans, ben echt zo blij O+

Heb wel net als de vorige ronde weer een tussentijdse bloeding dus het baarmoederslijmvlies is erg dun. Morgen gaan we het in ieder geval gezellig maken en dan maar hopen op een wondertje O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:21:02 #298
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121592067
*O* *O* goed nieuws Chanty, succes en veel plezier met de gezelligheid :D

Hier zijn we er eindelijk achter wat nu precies de aanleiding is van mijn pijnaanvallen... Mijn eierstokken zijn een poging aan het doen om rond hun eigen as te draaien :X
Vannacht werd ik nog net niet gillend wakker van de pijn dus vanmorgen de kliniek maar weer gebeld en ben weer op controle geweest.
Ik moet nu een paracetamol spiegel opbouwen en elke 6 uur 2 para's innemen en daarnaast nog de diclo. Verder absolute rondom huis rust oftewel wel beetje lopen, niet liggen ivm trombose en voor de rest niets... Niet tillen, rijden, fietsen, werken (zullen ze blij me zijn :') ) e.d. Vrijdagmiddag weer controle en dan hopen dat het er wat gunstiger uitziet.. -O-

Ben er wel zo klaar mee :'(
pi_121595057
het enige positieve punt is dat ze nu weten wat het is Dobbey.
Dus dan moeten ze toch beter weten wat goed voor je is.
het klinkt ook erg pijnlijk.
Doe rustig aan en probeer jezelf een beetje af te leiden met leuke dingen. misschien een leuke serie kijken ofzo iets
pi_121600230
Chanty wat fijn dat je nu een eerste echte poging gaat doen. *O*

Dobbey wat een ellende zeg! Zou het wel een beetje snel beter moeten worden? :*
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:59:44 #301
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121602162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:15 schreef _NIKKI_ het volgende:

Dobbey wat een ellende zeg! Zou het wel een beetje snel beter moeten worden? :*
Zij hebben er alle vertrouwen in dat als de duphaston zijn werk doet en ik ongesteld word het beter gaat, dus ik hou me daar maar een beetje aan vast.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')