abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2012 @ 13:29:08 #51
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120146894
Sull gefeliciteerd!!!
pi_120194938
Sull, gefeliciteerd!

Helaas is het bij mij niet goed gegaan.. Zodra ik ongesteld ben, moet ik me op de derde dag weer melden in het ziekenhuis, hopelijk mag ik dan gelijk weer Clomid slikken en hoef ik niet een menstruatie af te wachten, want bij mij kan dat lang duren.. Ik lees veel positieve verhalen dat vrouwen na een miskraam weer snel zwanger zijn (ook met Clomid), dus ik hoop maar dat dat bij mij ook zo zal zijn! We wachten maar weer af..
pi_120199203
Dames dank jullie wel!!

Het is nog heel onwerkelijk en ongrijpbaar. Ik heb de afgelopen dagen de test ook elke dag herhaalt en het blijven 2 streepjes gelukkig. We hadden al een afspraak staan voor morgen bij de gyn en die hebben we laten staan, ook om het vervolg te bespreken. De baarmoeder afwijking zal nog wel wat gevolgen hebben voor de zwangerschap, ik vind het wel fijn om daar nu wat meer over te weten. Morgen gaanwe het ook onze ouders vertellen, wel vroeg, maar iedereen weet van de IUI en ik wil er niet over liegen.

Babbel1 wat erg, sterkte!
pi_120213131
Oh jeetje Babbel, ontzettend veel sterkte gewenst. :*
Misschien een hele stomme vraag, maar weet je zeker dat het een miskraam is? Krijg je nog een echo ter bevestiging?
pi_120213795
Babbel; bah, ik vind deze berichtjes altijd heel naar! Sterkte :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:46:39 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120214480
Babbel :( dit zijn niet de berichten die je wilt lezen. dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
  woensdag 12 december 2012 @ 09:32:57 #57
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120219786
He nee Babbel.... :(
pi_120221477
He, babbel wat naar. Heel veel sterkte.

Even over mezelf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120221669
PCOS zie je altijd op een echo terug Kahlie. De gevolgen er van kunnen wel onderdrukt worden door anticonceptie. Bijvoorbeeld de maandelijkse bloeding. Maar op een echobeeld zal je altijd (nou ja 99%) de kralenketting zien van de PCOS.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120222263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef Tally het volgende:
PCOS zie je altijd op een echo terug Kahlie. De gevolgen er van kunnen wel onderdrukt worden door anticonceptie. Bijvoorbeeld de maandelijkse bloeding. Maar op een echobeeld zal je altijd (nou ja 99%) de kralenketting zien van de PCOS.
Ok. Want ik heb al een echo of... 8 of meer achter de rug. Vanwege onverklaarbare heftige bloeding tijdens de anticonceptie (uiteindelijk gestopt met mega-dosis progesteron), problemen met heftige menstruatie (niets gevonden), problemen met 2x per maand menstrueren (niets gevonden), problemen met opeens veel minder menstrueren (niets gevonden) en problemen met de pil (niets gevonden).

Zoals je ziet, het loopt niet helemaal lekker daar. Enige wat gezien is destijds was een wat dunne baarmoederslijmwand, maar dat was gezien het menstruatiepatroon niet zo raar.

Alles is altijd afgeschoven op de schildklier, want als ik goed ingesteld stond daar dan gingen mijn menstruatie-problemen weg. Ook zijn er al 2x menstruatieproblemen geweest voor een maand of 3-4 voordat mijn schildklier compleet over de zeik ging (die bloedwaarden waren wel normaal), vandaar dat ik het in de gaten hou.

Ook is er regelmatig gekeken naar endometriose (vanwege m'n zus en het feit dat dat in families loopt), maar ook daar waren nooit aanwijzingen voor.

Ik zit gewoon nu ff onwijs in de stress en me suf te Googlen. Argh. Waarschijnlijk gewoon meetfout van het lab, zul je zien :S
pi_120222293
Sterkte Babbel. :*

@Kahlie, 3.7 is toch een prima waarde?
Ik denk dat je huisarts een beetje onnodig in paniek is.
Wel vreemd dat de waarde is gestegen, maar misschien is één van beide tests niet goed gedaan of zijn ze in verschillende labs uitgevoerd.
pi_120222338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:11 schreef Kolonia het volgende:

@Kahlie, 3.7 is toch een prima waarde?
Ik denk dat je huisarts een beetje onnodig in paniek is.
Wel vreemd dat de waarde is gestegen, maar misschien is één van beide tests niet goed gedaan of zijn ze in verschillende labs uitgevoerd.
Huisarts heeft nog niets gezien. :@ Waarde was gezien door de assistente en ik ben degene die in paniek schiet. Tja, alles is zo vaak uitgezocht en dan dank je op een gegeven moment gewoon: Het kan toch niet dat er niets mis is, want holy hell, waarom loopt dit altijd zo maf. 8)7

Ik ga nog een kopje thee drinken en rustig afwachten.
pi_120222397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Huisarts heeft nog niets gezien. :@ Waarde was gezien door de assistente en ik ben degene die in paniek schiet. Tja, alles is zo vaak uitgezocht en dan dank je op een gegeven moment gewoon: Het kan toch niet dat er niets mis is, want holy hell, waarom loopt dit altijd zo maf. 8)7

Ik had het verkeerd :{ Zo was het me uit gelegd door de gyn maar lees dit stukje:

quote:
Overigens kan niet alleen op een inwendige echo een diagnose PCOS gesteld worden, er zijn ook heel veel vrouwen die wel PCOS hebben maar geen cystes.
http://www.medischemallem(...)liteit/oorzaken/pcos
pi_120222428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:13 schreef kahlie het volgende:
Doe dat maar. :*
En kijk maar even naar dit linkje: http://www.drmalpani.com/amh.htm
Volgens mij zijn dat ook de waardes die mijn ziekenhuis aanhield.
pi_120222631
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:15 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Doe dat maar. :*
En kijk maar even naar dit linkje: http://www.drmalpani.com/amh.htm
Volgens mij zijn dat ook de waardes die mijn ziekenhuis aanhield.
Die zijn inderdaad wat ruimer. Thx :*

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:14 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik had het verkeerd :{ Zo was het me uit gelegd door de gyn maar lees dit stukje:

[..]

http://www.medischemallem(...)liteit/oorzaken/pcos
Ja, dat zag ik op sommige plekken ook. Het lastige is dat sommige symptomen ook schildklier symptomen zijn. Ook las ik ergens dat mensen die schildklierproblemen hadden en daarna medicatie namen hiervoor een verhoging zagen in de AMH. Dus misschien is dat er aan de hand.

Ik ben nu gewoon ff een gestresst vogeltje en ik vind dat zo stom van mezelf. Ugh. Ik realiseer me altijd weer hoe groot mijn kinderwens is door dit soort geintjes.

Dank voor de lieve woorden hier. :*
pi_120222722
:* Geniet van je kopje thee en probeer te ontstressen (makkelijker gezegd dan gedaan) :*
pi_120222852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:24 schreef Tally het volgende:
:* Geniet van je kopje thee en probeer te ontstressen (makkelijker gezegd dan gedaan) :*
Thx. Ik heb maar een pot gezet. >:) Zul je zien dat de huisarts eerst wat zooi na wil gaan zoeken en me straks pas rond 15.00 ofzo of nog later belt. Zit ik bij m'n zus. En ik wil dus juist daar niet hier over beginnen. Het etiket "vruchtbaarheidsproblematiek" ligt nogal gevoelig bij de hele familie... dus ik ben erg blij dat ik het hier kwijt kan. O+ :*
pi_120222886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef kahlie het volgende:

[..]

Thx. Ik heb maar een pot gezet. >:) Zul je zien dat de huisarts eerst wat zooi na wil gaan zoeken en me straks pas rond 15.00 ofzo of nog later belt. Zit ik bij m'n zus. En ik wil dus juist daar niet hier over beginnen. Het etiket "vruchtbaarheidsproblematiek" ligt nogal gevoelig bij de hele familie... dus ik ben erg blij dat ik het hier kwijt kan. O+ :*
Wij zijn er sinds een aantal dagen achter dat het hier ook in de familie zit.

Een pot thee. Wat zal jij moeten piesen zeg :P En daar is het forum voor!
pi_120223192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij zijn er sinds een aantal dagen achter dat het hier ook in de familie zit.

Een pot thee. Wat zal jij moeten piesen zeg :P En daar is het forum voor!
Pot is maar 0,7L. Alhoewel het wel veel is ja.

Rot is het, als het toch in de familie zit, omdat je dan weet dat iedereen die MMM in moet en dat is gewoon niet tof. Voor de ouders is het ook heel hard, omdat je dus toch kennelijk wat hebt 'overgedragen'.
pi_120223229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:38 schreef kahlie het volgende:

[..]

Pot is maar 0,7L. Alhoewel het wel veel is ja.

Rot is het, als het toch in de familie zit, omdat je dan weet dat iedereen die MMM in moet en dat is gewoon niet tof. Voor de ouders is het ook heel hard, omdat je dus toch kennelijk wat hebt 'overgedragen'.
We hoorde het maandag en sindsdien moet ik er de hele tijd aan denken. Je weet wat ze gaan meemaken en dat het niet plezierig is. Het blijft spoken in mijn hoofd.
Achteraf lag dus niet alleen het probleem bij mij (wat we dachten) maar bij ons beide.
pi_120223333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:40 schreef Tally het volgende:

[..]

We hoorde het maandag en sindsdien moet ik er de hele tijd aan denken. Je weet wat ze gaan meemaken en dat het niet plezierig is. Het blijft spoken in mijn hoofd.
Achteraf lag dus niet alleen het probleem bij mij (wat we dachten) maar bij ons beide.
*Knuffel* Ja en je vraagt je dan, terecht, ook af wat er gaat gebeuren als het de ander niet lukt. Toen mijn zus zo heftig bezig was, had ze gewoon geen plek voor mijn verdriet. Nu dat ze haar kindje heeft, weet ik gewoon zeker dat als ze me straks ziet met haar kindje in mijn armen dat ze zich afvraagt of het wel voor mij weggelegd is.

Destijds vond ik het heel hard dat ik ze niet kon helpen. Dat zij mij evt. zou kunnen helpen, daar heb ik nooit over nagedacht, maar dat is compleet uitgesloten.
pi_120223454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:43 schreef kahlie het volgende:

[..]

*Knuffel* Ja en je vraagt je dan, terecht, ook af wat er gaat gebeuren als het de ander niet lukt. Toen mijn zus zo heftig bezig was, had ze gewoon geen plek voor mijn verdriet. Nu dat ze haar kindje heeft, weet ik gewoon zeker dat als ze me straks ziet met haar kindje in mijn armen dat ze zich afvraagt of het wel voor mij weggelegd is.

Destijds vond ik het heel hard dat ik ze niet kon helpen. Dat zij mij evt. zou kunnen helpen, daar heb ik nooit over nagedacht, maar dat is compleet uitgesloten.
Ze hebben ons altijd gesteund. En nu ze zelf bezig zijn zullen wij dat ook doen.
En helpen. Dat kunnen we als het echt echt echt nodig is wel. Maar of ze dat ook willen :')
Dat gaat liggen aan de uitslagen die ze nog moeten krijgen. Of nou ja de laatste uitslagen.
pi_120223601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze hebben ons altijd gesteund. En nu ze zelf bezig zijn zullen wij dat ook doen.
En helpen. Dat kunnen we als het echt echt echt nodig is wel. Maar of ze dat ook willen :')
Dat gaat liggen aan de uitslagen die ze nog moeten krijgen. Of nou ja de laatste uitslagen.
Ja, dat helpen doe ik ook. Maar helpen in de zin van Sorbo's helpen zeg maar. Dat kan niet.
Ik duim voor je dat de uitslagen meevallen. Pittig hoor. :*
pi_120223635
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:50 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, dat helpen doe ik ook. Maar helpen in de zin van Sorbo's helpen zeg maar. Dat kan niet.
Ik duim voor je dat de uitslagen meevallen. Pittig hoor. :*
Dat hoeft in ons geval niet. Met mijn schoonzusje is niets aan de hand. Die kan zelf een kindje dragen.
pi_120224054
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat hoeft in ons geval niet. Met mijn schoonzusje is niets aan de hand. Die kan zelf een kindje dragen.
Bij ons ligt het aan de vrouwen. De endometriose zit aan mijn vaders kant van de familie. Er zijn ook nog onverklaarde vruchtbaarheidsproblemen, dus het zou best kunnen dat PCOS ook voorkomt, maar dat weet ik dus niet. Schildklierproblemen ligt aan mijn moeders kant van de familie. Dat geeft alleen problemen met de vruchtbaarheid bij vrouwen (ik heb ook 2 mannen met schildklierproblemen in de familie iets wat zelden voorkomt verhouding is 8:1) en mijn moeder kreeg het pas de zwangerschappen en ik dus ervoor.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:53:49 #76
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120225757
Sull gefeliciteerd! *O*

Babbel balen hopen dat je aankomende ronde direct mag starten :*

@Kahlie Die onzekerheid van/voor jou is ook killing :X Jeetje.... Veel succes in ieder geval de aankomende tijd!

Voor de rest een :* en een knuffel voor wie hem gebruiken kan!

Hier gebeurt op het moment weinig en ben ik ondertussen knetterdruk op mijn werk dus ik lees veel maar heb weinig tijd om te reageren en s'avonds als ik thuis ben hang ik uitgeblust op de bank :)

Vanaf maandag mag ik weer starten met de decapeptyl en dan zien we wel weer verder!
  woensdag 12 december 2012 @ 13:11:25 #77
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_120226363
Kahlie even een dikke knuf voor jou :* pff wat een onzekerheid zeg

Hmm hier lijkt het er op dat mijn lijf een cyclus heeft ontwikkelt zonder ongesteld te worden na het stoppen van de utrogestan. Ik heb last van vruchtbaar slijm. Ik riep gisteren voor de grap, we moeten neuken schat, ik ben vruchtbaar. We moesten er beide keihard om lachen. Sowieso heeft het weinig zin zo zonder eileiders. Maar het haalde wel weer ff de druk van de ketel. Man riep ook meteen, been there, done that, didn't work LOL
Be happy with the little things in life
pi_120227692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:53 schreef dobbey het volgende:

@Kahlie Die onzekerheid van/voor jou is ook killing :X Jeetje.... Veel succes in ieder geval de aankomende tijd!

Voor de rest een :* en een knuffel voor wie hem gebruiken kan!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kahlie even een dikke knuf voor jou :* pff wat een onzekerheid zeg

Bedankt voor de knuffels meiden! :*

Ja, het sloeg gewoon echt ff heel hard in. Heb je net hoop dat de boel zichzelf nu eindelijk regelt en dat ik na 7 jaar wachten, straks in jaar 8 of 9 zou kunnen beginnen... krijg je dit. Ik denk dat het daarom ook zo hard insloeg. Zo van, ziet er goed uit, oh ja, btw, je hebt mogelijk nog een ander probleem. Ugh.

@Dobbey, succes met de depa maandag
@DV hrmpf, ja, irritant he, als je lijf niet doet wat het moet doen. Gelukkig hebben jij en je man humor :) Ik hoop dat het gauw zichzelf weer recht zet met een bloeding.
pi_120282386
Kahlie, ik kan je verhaal niet lezen (ik krijg een spoiler op de tablet nooit geopend, ff geen pc in de buurt), maar ik denk dat je een flinke knuffel kunt gebruiken.

Ik heb dinsdag mijn HcG laten prikken en gister hadden we een afspraak bij de Gyn. De HCG waarde was heel hoog (208 1 dag voor NOD). En nu moeten we er toch wel rekening mee houden dat het er stiekem toch 2 zijn. De kans is als je logisch redeneert niet zo groot, maar de verschijnselen en de waarde geven wel te denken. Best wel spannend dus, aangezien er eigenlijk geen ruimte van binnne is voor 2. Nu krijgen we met 6 weken (vrijdag na kerst) een echo om te kijken of het er 1 of 2 zijn en dan de week erna weer om te kijken of er hartactie is. Dan spreken we ook met de gyn het verdere beleid door.
pi_120283752
Spannend Sull! Ik duim dat het er maar 1 is.
pi_120284157
Spannend Sull! Succes met afwachten...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 13 december 2012 @ 21:39:06 #82
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120284497
Spannend Sull!

Kahlie: :*

DV: :) (maar toch fijn dat je lijf werkt)

Dobbey: succes met het prikken.

Wij mogen morgen op gesprek naar Nijmegen. Benieuwd wat ze daar te zeggen hebben. En weer aanmelden/op de wachtlijst zetten voor een evt. nieuwe ICSI poging.

Verder zijn wij aan het puzzelen met onze zorgverzekering - en dan met name de vergoedingen. Het is toch normaal dat je de medicijnen voor een cryo poging vergoed krijgt?? Dat is bij ons niet gebeurd nl, deze hebben/moeten wij allemaal zelf betalen. Net als het bezoek aan de gyn toen het mis was. Dit moeten wij zelf betalen. Dit is toch zorg die je vanuit de basisverzekering vergoed zou moeten krijgen? (zoniet uit de verloskundige zorg...?) Of hebben wij dat mis?
pi_120290542
Hobbesje; succes morgen! Heb je nog cryo's? De progynova heb ik vergoed gekregen, de utro wordt niet vergoed. En het consult bij de gyn na de mk valt toch ook gewoon onder je basisverzekering. Had je een verwijzing?
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:05:39 #84
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120302589
Ik had een verwijzing (van de vk). We gaan er maar eens achteraanbellen, de verzekering. Volgens de gyn vanmorgen zouden we alles vergoed moeten krijgen voor de cryo terugplaatsing.
Vanmorgen was ok, alleen mijn baarmoeder was nog niet helemaal schoon. Er zit nog een bloedprop van zo'n 2 cm doorsnede bovenin mijn baarmoeder. Maar ik voelde me daar al zo'n beetje ongesteld en ondertussen ben ik dat ook. Ik moest me maar voorbereiden op een flinke menstruatie... (en je mag pijnstillers gebruiken hoor - dus dat belooft nog wat ben ik bang). En als de echo 2 januari goed is bij mijn eigen gyn kunnen we ons aanmelden voor een cryo terugplaatsing. We hebben er nog 1x2 liggen gelukkig.
pi_120302698
Dank je wel Sull en Hobbesje.

Vandaag eindelijk de huisarts aan de lijn. Gisteren nogmaals gebeld waarom ik niet gebeld was, maar toen was hij er niet. Hij zei dat het niet erg was en dat ik me helemaal geen zorgen hoefte te maken. Dat het inderdaad kan schommelen (terwijl overal juist staat dat het zo'n stabiele waarde is) en dat het er gewoon goed en gezond uit ziet :) Dat hij bij PCOS waardes van 40 ziet enzo.

Nu voel ik me een heel stuk opgeluchter en vrolijker! ^O^

@Sull Spannend hoor! Ik duim voor je!
@Hobbesje Ik weet helaas niets van vergoedingen. Op naar 2013!
  zaterdag 15 december 2012 @ 08:57:29 #86
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120333038
Hier weer veel stof tot nadenken gehad... Van de week weer bij de mmw geweest en door genomen wat we de laatste keer besproken hadden. Ze heeft toen eigenlijk tussen neus en lippen door gevraagd of ik ooit getest was voor ADHD... Euhhh say What? Ik?

In het nieuwe jaar staan er dus diverse testen op het programma zodat ze na de uitkomst hiervan gerichter kunnen gaan handelen naar de situatie. Mocht ik het daadwerkelijk hebben dan vallen er best veel puzzelstukjes op de plaats. De chaos in mijn hoofd, het slaap gebrek en het niet kunnen handelen van situaties waar ik geen grip op heb zoals op dit moment het hele IVF traject/donor verhaal.

Sorry voor het off topic gebeuren ff maar indirect is het ook wel weer gelinkt aan de rollercoaster waar we vanaf maandag weer in gaan. De kaartjes zijn gekocht en vanaf maandag half 9 kunnen we weer instappen :P

De medicatie is in huis en de keukenkastjes staan weer vol. De fostimon zit dus in enkele verpakkingen en met de eenheden die ik koet gaan spuiten heeft dit geresulteerd in een piramide van 50 verpakkingen hahaha Als er nu iemand zou inbreken zou die van schrik weer weggaan omdat het net aan doet of hier een junk woont. De koelkast vol met spuiten, 1 keukenkastje vol met naalden enz en 1 kastje vol met medicatie *gniffel*

Ik ben benieuwd wat 2013 gaat brengen.. Word het mijn/jullie/ons jaar? Laten we het hopen! :*

(En toch weer een hak op de tak verhaal, sorry)
pi_120333554
Hoi Dobbey, wat krijgen jullie een hoop voor jullie kiezen.. Heel veel succes :* En ik vind het geen hak op de tak verhaal...

Hier is de bloeding bijna klaar en ik mag gelukkig direct door met Clomid; 150mg. Natuurlijk was het even moeilijk, maar we zijn vol goede moed dat het snel goed komt..
pi_120333754
@Babbel1 Dikke knuffel!

@Dobbey oei, dat is heftig! Wel fijn dat ze er mee aan de slag gaan. Ik ga er vanuit dat 2013 jullie jaar wordt hoor! Ik moet nog wachten. Dus ik ga voor 2014 of 2015.
pi_120344338
@Babbel Succes meid. Doe lekker een beetje rustig aan.

@Kahlie Heftig allemaal hoor. hopelijk krijg je de antwoorden op wat je allemaal zou willen weten.

@dobbey je zou zomaar ADHD kunnen hebben dat uit zich niet altijd alleen in drukte lichamelijk maar ook geestelijk. En daar kan ik helaas over mee praten. Dat kan zo vermoeiend zijn. Probeer wat dingen op te schrijven voor jezelf dat kan je helpen met overzicht te krijgen. En daardoor misschien meer rust in je koppie.

Voor de rest een knuffel voor wie hem gebruiken kan!

Vandaag kwamen mijn broer en zijn vrouw bij ons op visite om het grote nieuws te vertellen.
Mn schoonzus is zwanger. nog wel heel pril zei ze erbij. 7 weken.
Ze konden het niet voor zich houden.
Mijn haren gingen overeind staan ik kon het niet helpen maar te denken van hopelijk gaat dat niet verkeerd. Ik ga heel hard voor ze duimen/ bidden dat het allemaal goed gaat.
Wat een storm van emoties en gedachten gingen/gaan er door me heen.
Ik ben natuurlijk heel erg blij voor hun. maar ik vind het voor mij en mijn man toch wel erg moeilijk.

Voor ons hoop ik dat het nieuwe jaar positieve ontwikkelingen zijn. Ik ben heel onrustig hieronder. Soms hoop ik het gewoon allemaal maar te weten ook al is het niet het antwoord wat je wilt.
pi_120429693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:18 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag kwamen mijn broer en zijn vrouw bij ons op visite om het grote nieuws te vertellen.
Mn schoonzus is zwanger. nog wel heel pril zei ze erbij. 7 weken.
Ze konden het niet voor zich houden.
Mijn haren gingen overeind staan ik kon het niet helpen maar te denken van hopelijk gaat dat niet verkeerd. Ik ga heel hard voor ze duimen/ bidden dat het allemaal goed gaat.
Dat gevoel had ik ook toen mijn schoonzus zwanger raakte en het vertelde toen ze 6 weken zwanger was. Ik probeerde dat een beetje weg te duwen door te denken dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, en dat ze het misschien juist wel fijn vond om ook als het mis zou gaan mensen te hebben om het verhaal bij kwijt te kunnen. En uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gegaan en heb ik er een leuk neefje bij. Maar ik snap je gevoel precies. :)

Morgen staat ons weer een tripje Maastricht te wachten. Zoals Lief het net uitdrukte "ik kan niet wachten tot het woensdagavond is, en we weer een beetje gewoon kunnen leven". Het is elke keer net of al het andere de week van zo'n afspraak stilstaat, alle energie en gedachten worden er door opgeslokt. Niet dat we er nou de hele tijd mee bezig zijn, maar op de achtergrond is het toch erg aanwezig. Nou ja, morgen is het weer voor een tijdje voorbij, denk ik. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120433448
Nanuke, ik snap heel goed wat je bedoeld. Je leeft van afspraak naar afspraak en hoe dichterbij de afspraak komt, hoe meer het je gewone leven weer gaat beheersen. Helaas is dat hoe het vaak werkt. Ik duim voor jullie, ik hoop dat jullie gewoon door mogen gaan met het traject.
pi_120459464
Lieve meiden hier, wilde jullie even laten weten dat ik aan jullie denk en heel hard hoop dat het topic snel leegloopt.

Bijna zes jaar geleden, na 3 jaar MMM gesukkel, werd mijn oudste dochter geboren. Toen had ik nooit durven dromen dat ik ooit het grote gezin zou krijgen waar ik van droomde. En nu zijn onze twee jongste dochters weer een maand oud.
Wat een ups en downs heb ik gehad de afgelopen jaren door al de hormonen. Ik hoop dat jullie dromen ook uitkomen. En dat er in 2013 maar veel mooie azwbnzmg babies geboren mogen worden O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Cathmar op 19-12-2012 11:26:44 ]
Met een meidenkwartet
pi_120496679
Nanuke, hoe was het gister?

Cathmar, ik krijg kippenvel van je berichtje, is jullie gezin nu compleet?
pi_120500158
Cathmar. O+ Ik heb er even geen andere woorden voor dan gewoonweg 'wauw'. Er spreekt zoveel geluk en dankbaarheid uit je berichtje, echt prachtig.

NIKKI; O+ dankjewel voor je lieve woorden. Je legt echt precies uit hoe het voelt. Steeds als we het weer even een beetje losgelaten hebben en de dingen op z'n beloop kunnen laten is er weer zo'n afspraak. En elke keer zit er bij mij een stemmetje in mijn hoofd 'en nu komen ze met de mededeling dat het voor ons niet mogelijk is'. En ondanks dat ik me ervan bewust ben dat dat gewoon mijn angst is die dat zegt, is het moeilijk om dat weg te laten. Elke stap is er eentje dichterbij, maar elke stap geeft ook weer een beetje meer hoop en dat vind ik lastig. Want elke volgende stap kan ook zomaar nog de laatste zijn.. De onzekerheid is zo killing.
Hmm. Het was niet helemaal de bedoeling er zo'n treurig berichtje te typen, maar ik vind het ook voor mezelf moeilijk om toe te geven dat die kant (de angst en ook wel verdriet) nog zo aanwezig zijn bij mij.

Maar goed, gisteren de afspraak was wel goed. Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten want ik ben nog nooit bij een gyn geweest. De echo was oncomfortabel maar viel me alles mee. Hij heeft alvast voor de punctie tzt gemeten hoe ver mijn eierstokken weg lagen, omdat dat binnen 8 cm moest liggen. Nou dat was het geval, dus dat was al positief zei hij. Verder was hij positief over het hele traject (zijn letterlijke woorden waren "nou moet de pgd opschieten met die test en dan zien we jullie hier snel terug"), waarschijnlijk moet ik voor de punctie en de terugplaatsing wel aan de antibiotica. Welke dat wordt, gaat in overleg met Nijmegen, maar dat is nog ver weg.
Daarna moesten we beiden bloed laten prikken en moest Lief nog even zijn spul in een potje droppen. Daar krijgen we over een maand de uitslag van via een belafspraak. De gyn verwachtte niet dat er iets bijzonders uit zou komen, en ik eigenlijk ook niet. Dus al met al heel goede (doch erg vermoeiende) dag.

En niet geheel, maar toch een beetje, offtopic; mijn Lief gaat stoppen met roken vanaf januari. De gyn vertelde dat er onderlaatst onderzoek vanuit Wageningen was gedaan naar roken mbt geslaagde ivf pogingen. Bij stelen die niet rookten was in zo'n 34% van de gevallen de terugplaatsing geslaagd, bij stellen die wel rookten was dat 16%. Eerst had Lief bedacht dat hij dan wel zo'n beetje als we echt gingen beginnen zou gaan stoppen (de gyn had het over 90 dagen dat het helemaal uit je systeem is), maar later in de auto vond hij toch dat hij in januari ook wel kon gaan stoppen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_120502772
Nanuke, nou dat valt niet tegen denk ik of wel! Alleen lang wachten op de uitslag, dat wel. Ik kan me wel voorstellen dat je het gevoel hebt dat er een zwaard boven je hoofd hangt die ieder moment kan vallen. Anderen gaan toch voor jullie beslissen of je wel of niet samen kunt gaan proberen. Dat is ook niet niets!
Maar wat goed dat je man gaat stoppen, zou toch mooi zijn als je dan een verdubbeling van de kans op een geslaagde poging krijgt. Als ik hem was zou ik dat alleen niet vanaf januari doen, maar gewoon vanaf nu al minderen. Er ligt zo'n druk op als je dat stop-moment van tevoren gaat vastleggen. Gewoon vandaag starten met één (of wat meer) sigaretten minder en dan is dat stop moment ook minder bedreigend.

Ik weet niet of jullie het willen horen, maar vandaag is de moeders voor moeders mevrouw geweest. Ik had voldoende HCG om te gaan verzamelen en ik mag vanaf volgende week tot 4 maart gaan plassen voor pregnyl!! Ik heb behalve gevoelige borsten nergens last van, beetje griezelig maar de test is nog steeds knalpositief dus voorzichtig aan kunnen we gaan genieten...
pi_120506623
Hallo

Ik kom me hier nog even melden. Eerst en vooral sorry voor alle berichten die ik gemist heb. Gefeliciteerd aan de mensen die een positieve test hebben en een dikke knuffel voor diegene die het nodig hebben.

Hier gaat het eigenlijk niet zo goed… (wat ook de reden is waarom ik hier zo weinig post). Alle berichten hebben er harder ingehakt dan ik had gedacht. Ik ben wel aan het werk, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik niet presteer zoals het moet. Thuis zitten is ook geen optie (van mijn baas zou het mogen en als ik naar een arts zou stappen, houdt hij mij sowieso thuis als ik mijn verhaal vertel), maar dan zit ik daar: alleen in een huis waarvan de muren op me afkomen en niets om handen en dus enkel tijd om te piekeren.

En dan vlucht ik maar in mijn boeken en in films. Lig ’s nachts te lezen als ik opnieuw niet kan slapen, zit ’s avonds te lezen of een film te bekijken ipv me nuttig bezig te houden in huis. En hoe beschamend het ook is, ik lees steeds dezelfde boeken en kijk dezelfde films :@ Ook P. zit constant met z’n neus in de boeken, maar hij kan zich tenminste nog in andere boeken storten. Ik lees eigenlijk steeds de boeken opnieuw die ik aan het lezen was in de week tussen de pick-up en het bericht (mijn god, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is steeds opnieuw de Twilight-reeks :’) en hoe graag ik ook zou willen, ik kan er niet mee ophouden).

Ik hoop dat de kerstvakantie de nodige rust zal brengen. Dan zijn we met z’n drieën samen thuis en hoop ik toch echt dat ik alles een beetje kan loslaten (al wordt dat natuurlijk moeilijk omdat ik ook dan ongeveer zal moeten beslissen wanneer ik mijn cyclus zal opwekken). Maar ik denk wel dat ik eerst het “probleem” zal moeten oplossen vooraleer ik me weer op de hormonen stort, want daar ben ik nu even vanaf en mijn god, dat doet ook wel deugd (geen opgeblazen gevoel, weer zin in seks, geen zo’n kort lontje meer, …).

Sorry dat ik niet zo reageer op al de rest. Het is niet dat het me niet interesseert en ik lees wel nog steeds mee, maar ik kan het momenteel niet echt opbrengen om alles bij te houden.
[/ego-post]
pi_120507387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:52 schreef Sull het volgende:

Cathmar, ik krijg kippenvel van je berichtje, is jullie gezin nu compleet?
Vier dochters hebben we nu. En ik ben enorm dankbaar dat ze allemaal gezond zijn. Misschien dat ik ooit heus nog wel eens rammel bij de gedachte van zo'n klein warm frummeltje om mee te kroelen (daar heb ik er nu nog twee van en daar heb ik mijn handen aan vol), maar we gaan het hier zeker bij laten. Het is goed zo.
Met een meidenkwartet
pi_120512296
Leonieke :*
  donderdag 20 december 2012 @ 12:28:36 #99
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_120547268

Oh en Twilight is helemaal niet verkeerd hoor ^O^

Nanuke dus al met al, als ik het goed begrijp, toch redelijk goed nieuws ^O^

Hier vanmorgen de uitgangsecho gehad. Alles was mooi rustig, zelfs geen cyste te zien *O*
3 januari de eerste meting en als alles gaat zoals het moet gaan zijn wij de eersten van de kliniek die een punctie krijgen in 2013... Ik ben er nog niet helemaal achter of ik me er op moet verheugen :D
  donderdag 20 december 2012 @ 13:44:17 #100
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_120549677

Dobbey: het is niet iets om je op te verheugen, maar wel iets om naar uit te kijken. Het is toch weer een stap dichterbij...! Mooi dat het er goed uit ziet en je kan beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')