abonnement Unibet Coolblue
pi_119500271
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_119500301
O.a. Over doorslapen en spruw

Laatste post
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:45 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Yup.. doe ik ook al. En ik las een paar dagen terug de gebruiksaanwijzing van de miconazol, ik smeer ook al meer dan nodig is :') Dus ja. :+

[..]

Klopt.. 5 of 6 uur ja is doorslapen :) En dat hoeft idd niet per se van 12 tot 6 te zijn.
pi_119500386
Ik was voor niks bang voor gewenning..mijn kind slaapt elke nacht heel verschillend. En afgelopen week heeft ze van 19.30 tot 00.30 geslapen en dan weer tot 4 uur...toen lag mama klaar wakker ineens :')
Ik heb over 3 dagen een dreums aan de borst :o en ik blijf ook gewoon lekker kolven op mijn werk heb ik besloten, zolang ze het lekker vindt om een flesje op de opvang en 2 bij papa te drinken dan krijgt ze mijn melk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119500566
Hier hetzelfde bitterend, na een tijdje bij mij geslapen te hebben, slaapt ze nu weer alleen zonder gedoe.

Oh O+
Is de beste melk voor haar!
pi_119500967
O+ bitterend, R bijna een dreumes! Fijn, zulke nachten! Hier was het vannacht weer drama. Om 23:00 wakker en 1,5 uur krijsen.. Daarna wel geslapen nog tot 4 en tot half 7. Ik ben moe :')

En nog een keer, want trotse mama: Faye staat op de foto van de dag op borstvoeding.com O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 22 november 2012 @ 13:44:06 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119501307
Over het slapen, hier is dat nog steeds wisselend, bij tandjes of snotterigheid of een 'sprong' slaapt ze veel bij ons, zo vanaf een uurtje of 02.00 en dan wil ze ook de borst.
En dan slaapt ze weer opeens twee weken van 18.45 tot 06.45/07.00 door, vaak is er wel een reden voor onrust, dus ik geef er altijd maar aan toe...

Net als dat ze altijd makkelijk gaat slapen en om de zoveel weken opeens aan het huilen is bij het naar bed gaan, dan valt ze dus maar drie dagen bij mij op schoot in slaap (wat ze dan wil) en daarna slaapt ze op dag 4 weer normaal zonder huilen. O+
pi_119507818
Ik mik meestal op een voeding rond 23:00u en dan wordt ons meisje vaak 05:00/06:00u weer wakker. En soms drinkt ze 's avonds niet zo gulzig en word ik midden in de nacht met een natte pyjama wakker... :P
Behalve als ze aan het regelen is of als er iets anders is. Zij doet haar ding en ik doe mijn ding. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119581157
Balen Bitterend dat je niet kon slapen terwijl je meisje sliep.

Leuke foto vanFaye, Marjolijn. Daar kun je terecht trots op zijn.
Ik zit ook te denken om eens een keertje een foto te sturen.

Juud dat wisselende slapen hebben wij hier ook. Nog geen last van tandjes, maar misschien dat hij de ene keer meer dorst heeft of van de ab meer vocht nodig heeft of door een poeperd.

Paradijsvogel, misschien dat borstcompressen helpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119586735
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:15 schreef Tinuviel het volgende:

Paradijsvogel, misschien dat borstcompressen helpen?
Ja, wellicht helpt dat. Het is wel wennen. Bij mijn zoontje had ik helegaar niet zoveel melk. Wel genoeg, maar niet zoveel als nu. Die kleine meid drinkt ook veel sneller en krachtiger. Dat zal ook meespelen, denk ik.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119590336
Altijd zo leuk om te zeggen: schat, ik heb in bed gemelkt ;(
:+
pi_119591054
Oi, in your face freecell...
Ik word net wakker in een plasje melk :')
pi_119591074
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 05:17 schreef freecell het volgende:
Oi, in your face freecell...
Ik word net wakker in een plasje melk :')
+1 :')
pi_119591172
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 02:20 schreef freecell het volgende:
Altijd zo leuk om te zeggen: schat, ik heb in bed gemelkt ;(
:+
Dat zeg ik nooit, ik zeg L. Heeft in bed gemilkt :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119591182
Ik geef ook altijd mn baby de schuld van een nat bed :+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119598463
Ik heb dan dus een natte pyjama, een natte deken en als ik eens een zoogcompres vergeet, lek ik op mijn baby tijdens het voeden.
Lekkerdelekleklek!!! ):O Meu!!!!!!!!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119598668
Haha :D wat een gelek!
pi_119601081
:W
Ik heb een dreumes aan de borst O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119603308
Bitterend! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119603407
*O*, gefeliciteerd met 1 jaar bv en je dreumes aan de borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119604963
Ik heb een clusterbaby. Man heeft me maar naar bed gestuurd, haha. Volgens hem is het rustiger voor ons. Ik denk dat hij het stiekem rustiger vindt voor zichzelf ;)
pi_119605008
Free, als hij dan de kinderen en het huishouden voorzijn rekening neemt, lekker in mee gaan :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119605124
Gefeli bitterend :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119605770
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:49 schreef Tinuviel het volgende:
Free, als hij dan de kinderen en het huishouden voorzijn rekening neemt, lekker in mee gaan :P
ja, sowieso de kinderen ;) huishouden... Mwa, niet in het weekend, haha.
pi_119606714
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:13 schreef bitterend het volgende:
:W
Ik heb een dreumes aan de borst O+
O+ *O* gefeliciteerd
  zondag 25 november 2012 @ 18:45:14 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119609751
ow bitterend, hoe gaaf! van harte! *O*
pi_119609762
Een jaar bv *O* wat heerlijk bitterend ^O^

En dat lekken, vervelend! Ik heb er nooit last van gehad, ook niet met stuwing van jewelste.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaidra op 25-11-2012 18:51:15 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 25 november 2012 @ 18:55:29 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119610219
bitterend gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119610894
Ze heeft me nu 2x gebeten! :X
S is niet fit, huilen en moe enz, maar als ik de borst geef, bijt ze! Nu kan ik geen troost borst geven -O-
  zondag 25 november 2012 @ 19:28:54 #29
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_119611672
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:10 schreef Zoë23 het volgende:
Ze heeft me nu 2x gebeten! :X
S is niet fit, huilen en moe enz, maar als ik de borst geef, bijt ze! Nu kan ik geen troost borst geven -O-
Heeft ze geen last van tandjes? Rayen beet me altijd als hij last had van zijn tandjes.
Rayen 2½ jaar!
pi_119611846
Zoe vervelend dat je haar zo niet kunt troosten. Heb je misschien dentinox of gengigel in huis, wellicht geeft dat haar verlichting? Ik heb ook weleens gehoord dat als baby's/ kinderen bijten, dat ze dan de borst niet willen. Geen idee of dat echt waar is.

[ Bericht 31% gewijzigd door Tinuviel op 25-11-2012 19:40:59 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119612329
Ja kan best tandjesleed zijn :(
Haar ene tand is er al en de 2e een klein stukje

Tinu ik heb drupjes van vsm die haar wel goed helpen, ze is nu weer rustig en in de kinderwagen, heb haar net weer de borst aangeboden en nu dronk ze goed
Hoop niet dat ze de borst gaat weigeren :o
pi_119612576
Zoe, hoorde wel vaker, dat kindjes bijten als ze last hebben van tandjes. Als ze geen pijn hebben dan drinken ze gewoon.

In het kader van wat mannen meekrijgen van nachtvoedingen, nachtelijke huiltjes: mijn man zei gisteren dat hij niets meekrijgt van de nachtvoedingen. Maar als hij s'nachts wakker wordt valt hem op dat L. Steeds aan een andere kant naast mij ligt :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119612695
Haha Tinu, komt bekend voor :)

Hier eentje die bijt (gelukkig zonder tanden) en dan aan de tepel trekt :(
pi_119612930
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:55 schreef Xanteh het volgende:
Haha Tinu, komt bekend voor :)

Hier eentje die bijt (gelukkig zonder tanden) en dan aan de tepel trekt :(
Dat doet de mijne ook. Bijten met zijn kaak en trekken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119613004
Tinu: mijn vriend merkt ook helemaal niks van nachtvoedingen :D Die merkt dat Faye ineens in ons bed ligt en vraagt 's ochtends hoe vaak Faye gekomen is voor een voeding. Zelfs het ophalen uit haar eigen kamer doe ik meestal zelf. Maar hij gaat er dan wel weer uit met haar als ze om 5 uur wakker is, zodat ik dan nog even kan slapen O+

Bijten heb ik gelukkig nog nooit gehad, ja heel in het begin 1 of 2 keer. Ik hoop ook niet dat ze het nog gaat doen, ze bijt nu veel krachtiger..
Ze draait wel regelmatig haar hoofd weg om rond te kijken, met mijn tepel nog in haar mond.. :X
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119613519
Met tandjes is het echt een scherpe pijn :(
Kaken op elkaar en trekken deed ze ook weleens

Kleine boefjes

Mijn vriend wordt meestal ook niet wakker van huiltjes, ook al staat de babyfoon op maximaal of als beide deuren wijd openstaan.
Als ik hem nodig heb mag ik hem altijd wakker maken O+
pi_119613799
Dank voor de felicitaties <3

Zoe je hebt echt een boef! hier was het ook zo rond 6 maanden...kaken op elkaar en hard trekken!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119614398
L is hier nu definitief gestopt. Ze wil nog wel eens proberen, maar heeft geen idee meer hoe het moet. Gek, want die overgang heeft vrij plots plaatsgevonden.

Dit is de laatste foto denk ik. Hoewel al zo'n jaar oud. O+

pi_119614519
Leyla is nu een half jaar van de borst af. Ik ben zo benieuwd wat ze straks doet als de baby er is. Want ze kan zich dus wel duidelijk herinneren dat ze bij me dronk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119615793
Spring O+ bijzonder toch dat ze het dan ineens kwijt lijken te zijn he?

Kennis van mij haar dochter (net zo oud als mijn L) had 9 maanden niet gedronken (tijdens de zwangerschap van haar 2e) en nu haar 2e er is drinkt haar oudste dus ook weer mee :D zo grappig dat ze de techniek dus nog kent na 9 maanden niet drinken!

Muppet hier heeft wel heel veel interesse in de borst (helpen met aanleggen van mini, haar pop de borst geven op precies dezelfde manier als hoe ik mini voed ;)) maar hoeft niet te drinken. Dat hoeft voor mij dan ook niet meer na 1,5 jaar niet ;) ze krijgt geregeld een beker gekolfte melk en dat is prima :P

Oh en kaken klemmen en hoofd draaien omdat je iets interessants ziet: check :X maar dat doet ze al een tijdje :') tandjes hopelijk nog even niet ;) grote zus was bijna een jaar bij de eerste tand, benieuwd wat deze dame doet...
pi_119615839
L ook, maar toch lukt het r niet meer om te drinken. Ze vraagt het wel eens en dan mag ze van mij, maar verder dan een laf likje komt ze niet. Er komt nog wel steeds een drupje melk uit btw.
pi_119615939
Spring O+ heerlijke foto!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119616152
Spring, wat apart dat ze het ineens niet meer kan.. Ben benieuwd hoe dat hier gaat, ze vraagt er nog dagelijks om, en krijgt ook.
Ging er aan die foto niet een drama-foto aan vooraf?

Bitterend, gefeliciteerd met je dreumes en een jaar bv!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119616252
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:06 schreef Morretje het volgende:
Spring, wat apart dat ze het ineens niet meer kan.. Ben benieuwd hoe dat hier gaat, ze vraagt er nog dagelijks om, en krijgt ook.
Ging er aan die foto niet een drama-foto aan vooraf?

Bitterend, gefeliciteerd met je dreumes en een jaar bv!
Haha, klopt ja. Drama op de trap. Dat je dat nog weet. :D
pi_119616367
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef -Spring het volgende:

[..]

Haha, klopt ja. Drama op de trap. Dat je dat nog weet. :D
Ik vond het zo herkenbaar :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119622368
Gave foto Spring O+
Mijn andere kinderen kregen laat tanden, deze ook hoop ik ;)
Toen L eindelijk eens een tand kreeg,heeft hij 1 keer gebeten, ik schreeuwde toen zomaar keihard au, puur uit oprechte reactie.
Hij schrok zich lam :@ maar nooit meer gebeten daarna.
pi_119628379
Leuke foto Spring!

Ik weet hoe het voelt dat bijten. Had ik met de grote ook. Die kreeg redelijk laat tanden, met 9 maanden. Maar heeft in de bv periode die nog duurde tot hij 1 3/4 jaar was vaak gebeten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119629422
Mooie foto spring!
pi_119629612
Mijn borsten, vooral rechts, voelen alsof ze blauwpaars zijn. :X
Geen stuwing en het wordt langzaam erger. Uk kan prima drinken.

Kan dat van de spruw komen?
pi_119629705
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:44 schreef freecell het volgende:
Gave foto Spring O+
Mijn andere kinderen kregen laat tanden, deze ook hoop ik ;)
Toen L eindelijk eens een tand kreeg,heeft hij 1 keer gebeten, ik schreeuwde toen zomaar keihard au, puur uit oprechte reactie.
Hij schrok zich lam :@ maar nooit meer gebeten daarna.
l
Dat deed ik ook, en ze weigerde vervolgens anderhalve dag te drinken. Vreselijk vond ik dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119629972
Ow, wat sneu! ;(
pi_119630545
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

l
Dat deed ik ook, en ze weigerde vervolgens anderhalve dag te drinken. Vreselijk vond ik dat.
Aw, wat sneu.

O en kaken klemmen en wegdraaien - check! Bij de oudste dan. Want nu heb ik papa op het hart gedrukt mijn tepels te sparen. Hij was namelijk degene die de aandacht van zoonlief opeiste tijdens het voeden. Auw....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119631537
Spring, wat een lieve foto O+.

Miss_sly, dat is ook sneu... Maar ik me ook voorstellen dat je het even uitroept van de pijn :X. Tandeloos bijten is al behoorlijk pijnlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119656104
Oeh, hier ook kaken klemmen en wegdraaien. Ze is nu heel erg bezig met haar omgeving. Zit ik haar te voeden met een lampje aan, wat aan de andere kant van de kamer staat. Laat ze steeds los om vervolgens haar hoofd te draaien en naar het lampje te kijken... O+ praktisch is anders, maar tis wel schattig
pi_119656483
Oh sterkte voor alle mama's met kaakklemmers.

Hier ook een mannetje wat naar alles moet kijken, alleen s'nachts drinkt hij voorbeeldig.

Apart wat sommige mannen genant vinden, alleen al het praten over bv. Vorige week donderdag had ik om 11.30 uur een afspraak kmet mijn mannelijke projectmanager en vrouwelijke collega. Ik was expres op tijd gaan kolven, maar toen wilden ze eerder samenzitten. Toen de projectmanage vroeg waar ik was en mijn collega zei: melk voor de baby regelen werd hij blijkbaar rood.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119664804
Haha, mannen! Op m'n oude werkplek werd daar dan weer niet moeilijk over gedaan, die en die is golfen :')

Ik moest trouwens maar stoppen met de bv van mn moeder. Want het was teveel voor me en flesjes zijn toch sowieso handiger. Dat ik er keihard voor 'gevochten' heb en dat ik er nu van geniet snapt ze niet of heeft ze niet door. En niet de bv vraagt veel van me, maar al die andere shit dingen waardoor ik teveel aan m'n hoofd heb. De bv zoegt nu voor een soortje ontspanning, zeker 's nachts is het nu echt genieten O+
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:51:27 #57
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119665013
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 08:28 schreef SupremeEvil het volgende:
Haha, mannen! Op m'n oude werkplek werd daar dan weer niet moeilijk over gedaan, die en die is golfen :')

Ik moest trouwens maar stoppen met de bv van mn moeder. Want het was teveel voor me en flesjes zijn toch sowieso handiger. Dat ik er keihard voor 'gevochten' heb en dat ik er nu van geniet snapt ze niet of heeft ze niet door. En niet de bv vraagt veel van me, maar al die andere shit dingen waardoor ik teveel aan m'n hoofd heb. De bv zoegt nu voor een soortje ontspanning, zeker 's nachts is het nu echt genieten O+
Mijn ervaring: Als je lang genoeg doorvoedt negeert ze het vanzelf :P
pi_119665485
Moeders en schoonmoeders bedoelen het goed, maar soms hebben ze echt geen idee. Mijn schoonmoeder heeft mijn vriezervoorraad bvgevonden. Dus laatst vroeg ze aan mij of ik niet teveel kolfde op mijn werk, omdat er zoveelbv in de vrizer lag? Dat de voorraad te danken is aan bijkolfen tijdens de helft van mijn verlofis even daar gelaten, he. En ook opmerkingen over je gaat toch niet eeuwig kolven/ bv geven. Straks gaat hij toch gewoon eten. Ze is schijnts vergeten datkindjes echt nietineens met een half jaar met de pot mee eten en geen bv of flesjes meer nodig hebben overdag :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119668615
Tja, die opmerkingen... Mijn moeder kan er ook wat van, al wordt het nu wat minder. Ze went eraan denk ik :P.

Tinu, dank je! Door je vriezerverhaal herinner ik me dat ik nog de opbrengst van gister in de vriezer moet gooien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119668689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 08:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn ervaring: Als je lang genoeg doorvoedt negeert ze het vanzelf :P
Klopt!! hier na een jaar durft niemand nog wat te zeggen :D

Ik voed haar trouwens nog steeds bij familie en daar kijkt niemand meer van op gelukkig haha
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119669877
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:02 schreef SupremeEvil het volgende:
Oeh, hier ook kaken klemmen en wegdraaien. Ze is nu heel erg bezig met haar omgeving. Zit ik haar te voeden met een lampje aan, wat aan de andere kant van de kamer staat. Laat ze steeds los om vervolgens haar hoofd te draaien en naar het lampje te kijken... O+ praktisch is anders, maar tis wel schattig
Oh, die van jou ook zo dol op lampjes? O+

Dat voeden in gezelschap. Daar ben ik wat gemakkelijker in geworden. Niet dat ik open en bloot zo die tiet tevoorschijn trek. Ik ben wel subtiel, niemand ziet details.
Laatst zat ik in de V&D te voeden en een halve ruimte verderop zat een BN'er met zoon. Zegt er iemand aan de tafel naast me... Je gaat toch niet borstvoeding geven in het openbaar en al helemaal niet met Mr. Meijer in de buurt?
:+ Ja, natuurlijk. Ten eerste zat hij zo'n beetje 40 meter verderop, ten tweede heeft hij vast wel eens tieten gezien en ten derde... wat moet ik dan? Afkolven in de plee en het dan met een fles geven? :')
Stelletje preutse types...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:47:51 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119670226
Ik krijg geen commentaar alleen lof O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119670845
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 08:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn ervaring: Als je lang genoeg doorvoedt negeert ze het vanzelf :P
True!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Oh, die van jou ook zo dol op lampjes? O+

Dat voeden in gezelschap. Daar ben ik wat gemakkelijker in geworden. Niet dat ik open en bloot zo die tiet tevoorschijn trek. Ik ben wel subtiel, niemand ziet details.
Laatst zat ik in de V&D te voeden en een halve ruimte verderop zat een BN'er met zoon. Zegt er iemand aan de tafel naast me... Je gaat toch niet borstvoeding geven in het openbaar en al helemaal niet met Mr. Meijer in de buurt?
:+ Ja, natuurlijk. Ten eerste zat hij zo'n beetje 40 meter verderop, ten tweede heeft hij vast wel eens tieten gezien en ten derde... wat moet ik dan? Afkolven in de plee en het dan met een fles geven? :')
Stelletje preutse types...
Eh, en wat iemand anders dan zo bijzonder dat hij daarboven zou mogen staan? Tsssk :N
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119670864
Voeden in het openbaar doe ik ook gewoon ja :). Zorg wel dat ik handige kleding draag als ik weet dat ik moet voeden elders.

Hier is de stroom uitgevallen en het fiksen kan wel een paar uur duren... Ik hoop maar dat ik niet mijn voorraad bv uit de vriezer moet weggooien :{ -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119671705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Phaidra het volgende:
Voeden in het openbaar doe ik ook gewoon ja :). Zorg wel dat ik handige kleding draag als ik weet dat ik moet voeden elders.

Hier is de stroom uitgevallen en het fiksen kan wel een paar uur duren... Ik hoop maar dat ik niet mijn voorraad bv uit de vriezer moet weggooien :{ -O-
Oei.. voorlopig vooral je vriezer dichtlaten, en hopen dat ze opschieten!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119672232
Ik heb m'n baby net voor 't eerst een flesje kunstvoeding gegeven. Het drinken aan de borst blijft een probleem, ze begon vandaag wéér te weigeren, en alles kolven zie ik niet meer zitten, vooral vanwege mijn peuter. Ik wil nu gaan proberen of ik borst en kunst kan combineren, voor nu houdt dat in dat ik één voeding vervang door kunstvoeding, en later nog één, zodat ik zelf 's ochtends, 's avonds en eventueel 's nachts kan voeden. Ik weet dat er een kans is dat mijn productie te ver terugloopt, maar lukt het niet, dan lukt het niet. Ik wil dat E'tje tevreden is en zich goed voelt en als dat met kunstvoeding is, dan is dat maar zo.

Het brengt wel heel dubbele gevoelens met zich mee. Ik had me er echt op verheugd om deze baby lang te voeden (zeker een jaar) en dat gaat nu waarschijnlijk toch niet lukken. Dat was net als bij de bevalling, die ook niet lukte nooit in me opgekomen. Ik vind het verschrikkelijk jammer en ik heb wel een faal-gevoel. Of ik het niet goed gedaan heb, of er niet genoeg voor over heb. Maar aan de andere kant ben ik wel heel blij dát er een alternatief is. Ik bleef me maar zorgen maken om haar groei en pas merkte ik dat ik bijna geen foto's neem omdat ik me gewoon een beetje naar voel over dat ze er, voor mijn gevoel, gewoon niet zo goed uitziet. :{ Als ik E'tje nu zo lekker zag drinken en daarna met een vol buikje helemaal ontspannen zag liggen, dacht ik: ja, dit is beter. En dan wéér aan de andere kant een rotgevoel: ze kreeg bij mij waarschijnlijk gewoon te weinig. :'( Ik snap het gewoon niet, bij de oudste ging het zo goed en nu heb ik er van alles aan gedaan en lukt het niet.

*zucht*
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:19:55 #67
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119672941
Cantare wat enorm vervelend.. Snap precies hoe je je voelt. Zo teleurgesteld als het anders loopt dan je had gedacht he. Maar idd, als het niet gaat dan gaat t niet.. Ik heb me ook een tijdlang schuldig gevoeld maar heb op een gegeven moment bewust besloten dat niet meer te doen. Je kindje heeft ook recht op een gelukkige moeder en idd, gelukkig is er een goed alternatief..
Heb gister mn meisje denk voor de laatste keer aan de borst gehad, wel emotioneel hoor. Heb het er af en toe nog moeilijk mee maar dat mag!
Ik zei laatst nog tegen mn man: he, ben ik toch in die val getrapt van de perfecte moeder willen zijn.. (ik wilde idd ook minimaal een half jaar, liefst een jaar bv geven)
succes, het komt echt goed hoor! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119673113
Oei Phaidra, hopelijk is het snel gefixt.

Cantare, ik duim voor je dat het lukt. Hadjij nog samen met een lk gekeken naar hetvoeden of was dat niet meer gelukt?

Ik zit er hier echt even doorheen vanwege de kolfruimte. Er zijn alleen vergaderkamers beschikbaar, dus ben al behoorlijk flexibel. Maar erger me gewoonontzettend aan het steeds moeten ruilen en een andere optie zoeken voor de groep die de kamer heeft gereserveerd, te moeten wachten als ik hier kom en de vorige vergadering uitliep en dan hopen dat degene na mij ook niet op tijd zijn. Ik reserveer gelukkig altijd al voor een uur maar kolf natuurlijk geen uur lang, dat geeft wat ruimte.
En gelukkig staan mijn kolfuren tot januari nu wel zo'n beetje ingepland, dus dan komt het hopelijk goed. Tenminste als er niet vergaderingen in mijn kolfuren worden geschoven. Deze extra stress bij de stress die ik al heb isecht niet leuk en komt mijn kolfopbrengst niet tegemoet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119673722
Oei phaidra dat zou zonde zijn!

Cantare :* zoals ik het uit je post lees doe je alles voor je kleine meid, daar mag je juist trots op zijn!
Je zoveel zorgen maken en weinig foto's maken is natuurlijk ook niet fijn, ik hoop dat het met deels kv en bv lukt

Tinu
Wat vervelend, het wordt je niet makkelijk gemaakt! Kun je er samen met je leidinggevende naar kijken?
pi_119673993
Zoe, ik zou het metmijnmanager kunnen bespreken maar weet nogniet of ik dat wil of nog even afwacht. Ik wil ook niet voor alles zeuren en misschien wordt het wel beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:58:57 #71
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119674220
Tinu wat vervelend van je werk.. Je hebt wel recht op en goeie kolfruimte he.. Zelfs met stromend water etc! En dat het je zoveel stress geeft werkt ook niet nee :* ik zou het wel aankaarten hoor, je staat volledig in je recht.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119674225
Dat begrijp ik, hoop dat het wat beter wordt! Kolven met stress gaat ook niet zo lekker
pi_119676697
Och Cantare ;(. Je doet juist enorm je best! Aan jouw inzet ligt het niet! Zo veel kolven is gewoon zwaar en al helemaal met een ouder kind erbij.

Het is zo naar om je baby onrustig te zien en je zorgen te maken of ze wel genoeg krijgt. Ik duim voor je dat het combineren van bv en fv gaat werken op de lange termijn. :*

Tinu, dat is ook vervelend zeg :(. Jammer dat het zo moet.

Pfieuw, ergens tussen 14.40 en 15.30 hebben we weer stroom. Alles is nog bevroren gelukkig. Ik had wel de koelelementen uit de vriezer in de lade met bv gestopt.

En we zijn net weer bij het CB geweest. Ik kreeg complimenten van de arts dat ik nog volledig bv geef en de stats waren prima. Zo even de grafiekjes updaten :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119677219
Catare wat Phaidra zegt!! je hebt zo enorm je best gedaan! :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119677242
Tinu echt vervelend dat je altijd op je hoede moet zijn...ik hoop dat je een vaste kolfplek zal krijgen!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119677273
6490 gram bij 63,5 cm *O*





[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 27-11-2012 19:49:03 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119677560
wauw, wat een supercurve!

ff kort, zit aan de kolf :+ : tnx voor de lieve reacties :*
pi_119677857
Phaidra *O* Wat goed!
pi_119677988
Phaidra O+ doe eens een foto binnenkort van je mooie manneke!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119678969
Will do :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119683153
Cantare :* je doet het mooi toch wel, je eigen melk! En alles kolven is ook gewoon hartstikke zwaar.

Phaidra, mooie curve!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119684451
Phaidra, wat een mooie curve O+ *O*

Ach Cantare, wat ontzettend jammer dat het nu niet gaat zoals je wel een beetje voor ogen had :* maar het wordt wel tijd dat je écht kan gaan genieten.. Ik hoop dat je nog heel lang de ochtend en avond kan voeden! Good job mama! :*
pi_119686430
Cantare, ik vind t al knap dat je al zo vaak alles.kolfte! Kan me voorstellen dat het niet handig is met je grote erbij! Hoop ook voor je dat de productie niet gelijk instort!

Phaidra, mooie curve heeft je mini!

Hier vandaag ook bij t cb geweest. Mevrouw weegt 6580 en is 62,7.
Dr gewicht is dus niet heel hard gegaan (200 gram in een maand), maar de wvk maakte zich geen zorgen aangezien ze heel tevreden is. Lengte gaat wel gewoon netjes volgens t lijntje omhoog.
Ik maak me er ook weinig zorgen over. Ze ziet er goed uit, is vrolijk en ontwikkeld zich goed.
pi_119688428
Och Cantare wat pittig zeg. Ik kan me voorstellen dat je het zo niet trekt. Ik vind voeden alleen al best een uitdaging met peuter erbij. En kolven is zoveel meer gedoe. :{
Hopelijk gaat je productie het gewoon redden een tijd lang. Wat verdrietig dat je je wens niet kan vervullen en een jaar zelf te voeden.
Ik heb trouwens begrepen dat rond de 3 maanden de zuigreflex weer heel sterk is. Ik weet niet hoe oud je mini nu precies is, maar wie weet krijgt ze de slag nog te pakken. In elk geval wens ik je nog een hoop mooie ochtendvoedingen toe met je dochter! :*

Gister ook naar het CB geweest voor onze 8 maanden afspraak. 8 maanden! :o
Ze gaat goed door op haar lijntje al is dat wel het laagste lijntje.
Maar goed, na de nodige bv-onvriendelijke adviezen, zoals niet teveel voeden anders heeft ze geen honger meer, en niet meer dan 500ml zuivel per dag, wilde de vpk ook over 6 weken afspreken om te zien of ze dit lijntje vasthoudt.
Ik maak me zelf geen zorgen, ze eet de oren van mijn hoofd en ze tijgert al het hele huis door.
En met een hele kleine schoonmoeder weet je dat de kans er in zit... :P

Ze is nu 6495 gram en 64,5 cm. <3


Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:24:03 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119688728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Cantare, ik vind t al knap dat je al zo vaak alles.kolfte! Kan me voorstellen dat het niet handig is met je grote erbij! Hoop ook voor je dat de productie niet gelijk instort!

Phaidra, mooie curve heeft je mini!

Hier vandaag ook bij t cb geweest. Mevrouw weegt 6580 en is 62,7.
Dr gewicht is dus niet heel hard gegaan (200 gram in een maand), maar de wvk maakte zich geen zorgen aangezien ze heel tevreden is. Lengte gaat wel gewoon netjes volgens t lijntje omhoog.
Ik maak me er ook weinig zorgen over. Ze ziet er goed uit, is vrolijk en ontwikkeld zich goed.
Son :o dan heeft mijn mini ineens jouw E. ingehaald! (2 weken geleden 6655 gram, 64 cm). Maandag naar het CB, ben benieuwd!

Cantare, wat jammer dat het niet loopt zoals je zou willen. Hopelijk kun je nog lang de ochtend en avond zelf blijven voeden.

Phaidra en Oeke, mooie curves van jullie ukkies O+.

Hier worden mijn borsten nog af en toe gebruikt als tussendoortje/troostslokje. Er komt gewoon (5 weken gestopt met bv) nog steeds wat melk uit. Iig voldoende voor een melksnoetje bij loslaten O+ en ik voel ook nog een TSR als ze gaat drinken. Had ik nooit verwacht maar ik vind het wel cool O+
pi_119689239
Oh Oek O+ je popje O+ ze volgt toch prima haar lijntje? Zou me inderdaad ook geen zorgen maken!

Ik vraag me soms wel af waarom ik van die spekkonten baar en creëer :o mini drinkt behoorlijk veel 's nachts (en 's nachts heb je al veel melk) maar verder toch redelijk normaal. Muppet dronk altijd maar 1 keer 's nachts en ging ook bijna zo hard :o

Mini is gewoon al bijna een peuter voor mijn gevoel :X (dik 8 kilo en 68 cm bij 4,5 maand :X) fijn hoor, maak me ook geen zorgen, maar gewoon. Ik vind de verschillen zo apart... :)
pi_119689282
En Soes, dat klinkt heerlijk! O+ genieten zolang het kan :Y

En Son, met recht je mini :P met mijn zwaargewicht O-)
pi_119690564
Enf & Bitterend, ik hoop het ook zo en weet dat ik dat recht heb, maar ja andere ruimtes zijn er gewoon niet. Misschien in het nieuwe pand, maar wellicht zitten we daar pas nadat mijn uk 9 maanden is.

Mooie curve Phaidra!

Goed gedaan Cantare. Blijf jij nog proberen live te voeden voordat je kolft? Ik wens je zo dat je baby het live drinken doorkrijgt en leuk vindt.

Oeke, prima curve toch. Ze groeit precies volgens het lijntje.

Soesa klinkt heerlijk.

Gerb, je grote mini :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119690858
Dat is wel apart he, Gerberaatje, die verschillen.
Mijn meisje heeft een achternichtje van een maandje jonger en die is ook zoveel groter!
Ik grapte al, jij geeft slagroom en ik halfvol. :')
Ach, straks zijn die verschillen gewoon veel kleiner en hebben we gewoon twee dreumesjes. <3
Ik maak me ook echt geen zorgen hoor. :)

Wat fijn Tante Soesa! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_119691390
Soesa, ik ben allang blij dat mn kleine niet de groei aanhield van de eerste maand :P
Ze gaat echt naar t middenlijntje.
T verklaart iig wel dat 62 nog past :P
En gewoon nog troostvoeden jij :D mn oudste was de techniek na een week al kwijt en wilde ook niet meer trouwens.

Gerb, je grote kleine O+ jij feeder :P
Verschil tussen die 2 opeens he. Net als bij die 2 oudsten toen :D
En ze heeft.genoeg spekjes hoor (vooral op dr benen) O+ tis vooral dr gezichtje dat wat smaller wordt.

Oeke, wat een kleintje is de jouwe zeg O+ ze volgt idd mooi dr lijntje zeg!
pi_119693355
Mijne oogt niet eens huge, al heeft ze per bovenbeen wel iets van 3 richels :') (echt van die zwembanden :o )
pi_119693813
Ik kom weer mee lezen. Luuk wilde gisteren niet aanhappen na de geboorte,en met de vorige ervaring in ons achterhoofd zijn we weer gestart met een tepelhoedje. Hij drinkt nu prima, meldt zichzelf om de 2,5 à 3 uur. O+
*poef* nu is het weg
pi_119693833
De mijne ook :D
(reactie op gerbera :P)
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:49:12 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119693854
Oeke zeg Ik ook Ik geef magere melk :D

Can't are :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119698874
Ha, fijn dat het met hoedje wel wil kj :Y

En twee bekend uitziende curves :D onderin, hihi. Wel mooi gelijkmatig allebei!

hier paars mondje en tepels, hoppa, weg met die spruw!
  woensdag 28 november 2012 @ 07:29:18 #96
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119700165
Waar kun je eigenlijk zo'n tepelhoedje kopen? Bij de apotheek? Zijn er nog verschillende maten?
Of heeft een kraamverzorgster die dingen standaard bij zich? :@
A grand adventure has begun.
pi_119700187
Apotheek heeft ze, de drogist, de Prenatal, thuiszorgwinkels :)
Mijn kraam had er geen, maar dat kan verschillend zijn overal. Ik heb mijn teplhoedje gekregen in het ziekenhuis trouwens.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119700895
Mijn kraam is er voor naar de apotheek gerend hier :)
Letterlijk trouwens :+ apotheek zit hier tegenover en uk begon langzaam honger te krijgen.

Echt,gentiaan violet ziet er niet uit :')
pi_119700931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 07:29 schreef Keshet het volgende:
Waar kun je eigenlijk zo'n tepelhoedje kopen? Bij de apotheek? Zijn er nog verschillende maten?
Of heeft een kraamverzorgster die dingen standaard bij zich? :@
Nee, die mogen ze niet standaard bij zich hebben...

Als je een tepelhoedje denkt nodig te hebben, bel dan meteen een laktatiekundige... Niet zelf gaan lopen klooien ermee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119700985
Oeke wat een mini O+

Tante_soes :* dat is inderdaad cool!!

Tinu ga je stoppen met kolven bij 9 maanden?

Welkom kj :W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119701082
Wat vervelend cantare, als je zo graag wil en het dan niet lukt. Had jij al tepelhoedjes geprobeerd?
Ik heb met de kloven ook een tepelhoedje gebruikt, werkte prima voor tijdelijk en daarna geen last gehad met gewoon aanleggen.

Ik vind die verschillen ook altijd bizar, ik zag een keer een meisje van mijn werk met haar baby die was even oud als Mex en 2x zo klein, ze waren toen 8 maanden...en ik voorzichtig vragen of er iets mis was, haha

Wat fijn zeg Soesa!
Was hij het echt na een week al verleerd sonnetje?? Dat dat zo snel gaat.Je hebt hem trouwens best lang gevoed nog, ik dacht veel korter.
pi_119701127
Whaha Troeta :D
Mijn kinderen worden ook altijd links en rechts ingehaald door anderen :P
pi_119701165
Mijn kind is juist veel groter dan andere kindjes! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119701222
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:04 schreef Troeta het volgende:
Wat vervelend cantare, als je zo graag wil en het dan niet lukt. Had jij al tepelhoedjes geprobeerd?
Ik heb met de kloven ook een tepelhoedje gebruikt, werkte prima voor tijdelijk en daarna geen last gehad met gewoon aanleggen.

Ik vind die verschillen ook altijd bizar, ik zag een keer een meisje van mijn werk met haar baby die was even oud als Mex en 2x zo klein, ze waren toen 8 maanden...en ik voorzichtig vragen of er iets mis was, haha

Wat fijn zeg Soesa!
Was hij het echt na een week al verleerd sonnetje?? Dat dat zo snel gaat.Je hebt hem trouwens best lang gevoed nog, ik dacht veel korter.
Ja ging best hard :) maar goed probeerde t ook niet regelmatig. Was er toen gewoon klaar mee :')
Vorige keer 14 weken gevoed. Nu dus 17,(geloof ik?) en ben tot nu toe nog niet van plan te stoppen
pi_119701304
Ik vind ze altijd zo schattig om te zien die kleintjes, maar ben toch blij dat ik wat stevigere kindjes heb.
Mex heeft 1x een buikgriepje gehad en 1x een gewoon griepje en heeft gelijk al een aflopende lijn.

Ik ga ook nog niet toppen hoor, het gaat goed, ze komt goed aan en slaapt goed...ik verander niks.
Vind alleen wel lastig dat ze niet goed uit de fles drinkt.
Ik werk maar 1x per week 5 uurtjes, dus het is niet zo'n ramp, want uiteindelijk drinkt ze wel, maar toch..
Over paar weken maar eens rijstebloempap ofzo proberen, kunnen ze dat met een lepeltje geven
pi_119704623
Ik was niet echt verbaasd over de grootte van mijn dochter. Ik had immers een enorme buik deze keer. Bij mijn zoon had ik een minibuik en een minikind. (Is natuurlijk niet altijd een 1-2'tje, maar toch.)
Mijn zoon was 45cm en 5 pond bij geboorte ,mijn dochter 53,5cm en 9 pond. Dat is nogal een verschil. Ik dacht ook, toen ze haar op mijn buik legden, 'dat is geen baby... dat is een kind!' :D
Maar daarna ook grote verschillen. Mijn zoon heeft een verkort tongriempje en niet zo'n sterk zuigreflex. Mijn dochter daarintegen hapte gemakkelijk aan en toen de kraam op dag 1 kwam, had ik al flinke productie en had ik er al drie succesvolle voedingen opzitten.
Bij haar gaat het als een trein, waar het bij mijn eerste moeizaam op gang kwam.

Mff... ik zat net even terug te lezen over de naderende geboorte van Ken... O+ ;( Zes jaar geleden alweer...

[ Bericht 15% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 28-11-2012 12:01:09 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 28 november 2012 @ 12:05:59 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119705773
Buik zegt niks over formaat baby.. Mijn buik was mini dit keer en Oliver 4140 :+
Nu wel ukje met zijn net 8kg :p maar goed!

Nu dreumes aan de borst !

Gewoon 1 jaar ondanks overproductie , dip door weigeren ivm ziek , hypoallergeen dieet , zijn gluten/tarwe geneuzel en het niet slapen etc
Nog steeds volledig op zijn verzoek borstvoeding!

Trots is!!

En stoppen zie ik niet snel gebeuren ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119705856
Keshet denk dat een kraam zoiets niet heeft, wel een lk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119705944
tepelhoedjes kan je ook bij bol.com kopen, dus lekker makkelijk
pi_119706237
*O* evenstar !! Je hebt veel overwonnen zoals ik het lees! Echt knap

Tepelhoedjes had ik van avent, leken me comfortabelere dan die mijn zus uit het ziekenhuis had (die leken zo hard :@ )

Een vraag..
De 1e 3maanden heb ik bloedingen gehad, volgens het ziekenhuis, vk en gyn ongesteldheid (2e x was zoveel bloed wat eruit gutste dat we het ziekenhuis hebben gebeld, echo gehad bm was schoon)
Maar de afgelopen maanden heb ik geen bloeding gehad en ik ben ook niet zwanger.. Komt dat vaker voor bij bv?
Dat als je geen nachtvoeding geeft de cyclus op gang komt maar als je snachts weer om de 3-4u voedt het stopt??
  woensdag 28 november 2012 @ 14:31:54 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119710443
evenstar gefeliciteerd! *O*

zoe, geen idee.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119714771
Evenstar woppa! *O* Je post is even erg bemoedigend!

Curves vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baal zooooo ontzettend ;(

Hij kwam van de weegschaal af en plaste me compleet en faliekant onder, mijn hele zij was kledder.
Daarna ging hij heel kort aan de borst (minuut of 5) daarna de arts: geef eens hier? En legt hem nog eens op de weegschaal. +30 gram. En hij had echt niet goed gedronken. Plus dus dat er wel 50 gram plas af was.

Hij plast goed, poept goed, is alert, meldt zichzelf, clustert aan het einde van de middag en 's avonds... Heeft dan ook onwijs veel krampjes en brult alles bij elkaar (en maar schoppen met die beentjes)

We zijn net begonnen met GV voor spruw. Vond ze een goed plan. Volgens haar had hij ook flink last van zijn liesbreuk,maar ze hebben een wachtlijst in het zkh...

Ze zag verder echt geen alarmsignalen en moet maandag weer komen wegen.

Maar nou!! Hoe kan dat nou? Hij drinkt veel en vaak, geeft mondjes terug, is tevreden na een voeding (ok, 's avonds niet, dan is het brullen, maar ook trappelen en beentjes optrekken)

Ze zag hem ook drinken en zei ook dat dat super ging!
  woensdag 28 november 2012 @ 16:49:46 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119715709
freecell, misschien stopt ie zijn energie eventje sin andere dingen zoals zichzelf goed op temp houden?
Ik hoop dat hij snel aan de beurt is.

Hier is mijn 7,5 maanden oude baby 70 cm en 7150 gram.
De curves:

pi_119715840
mini O+
Asy, kan, maar ze horen niet af te vallen natuurlijk -O-
  woensdag 28 november 2012 @ 17:33:10 #115
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119717481
Free -O- wat rot zeg! Ergens wel herkenning, Nathan groeide ook grillig. Aangezien hij nagekeken is door de ka, neem ik aan dat hij niet hetzelfde probleem heeft als F?
pi_119717630
Jawel, hij heeft sowieso een webje,maar niet in zulke mate dat het een probleem is, de kinderarts heeft het webje trouwens niet gezien, terwijl ik ernog naar heb gevraagd... Lekker suf.

Grillig groeien, ok,maar hij was echt afgevallen.
pi_119718879
Freecell, jij hebt een lactatiekundige nodig. Zsm. Met huisbezoek.
pi_119718906
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:21 schreef Zoë23 het volgende:
*O* evenstar !! Je hebt veel overwonnen zoals ik het lees! Echt knap

Tepelhoedjes had ik van avent, leken me comfortabelere dan die mijn zus uit het ziekenhuis had (die leken zo hard :@ )

Een vraag..
De 1e 3maanden heb ik bloedingen gehad, volgens het ziekenhuis, vk en gyn ongesteldheid (2e x was zoveel bloed wat eruit gutste dat we het ziekenhuis hebben gebeld, echo gehad bm was schoon)
Maar de afgelopen maanden heb ik geen bloeding gehad en ik ben ook niet zwanger.. Komt dat vaker voor bij bv?
Dat als je geen nachtvoeding geeft de cyclus op gang komt maar als je snachts weer om de 3-4u voedt het stopt??
Ja, als je prolactineniveau weer hoog is, remt dat je cyclus.
pi_119719465
Freecel, wat kut! ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119719914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef WupWup het volgende:
Freecell, jij hebt een lactatiekundige nodig. Zsm. Met huisbezoek.
Ik heb een LK :)
Maar die kan ook even niet zoveel.
Hij is gewoon verkouden geweest, heeft een liesbreukje en dat doet pijn en heeft spruw.
De arts maakte zich ook niet echt druk, heeft even meegekeken naar het voeden en hij drinkt echt goed.
Zij verwacht dat hij maandag gewoon weer aangekomen is.

Maar mijn rust in mijn hoofd is gewoon weer helemaal weg...
pi_119721338
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:54 schreef freecell het volgende:
Mijn kraam is er voor naar de apotheek gerend hier :)
Letterlijk trouwens :+ apotheek zit hier tegenover en uk begon langzaam honger te krijgen.
Mijn man dan, maar verder +1 :D
Bij mij was het dé truc om mijn manneke aan het drinken te krijgen. Ik gebruik ze nog steeds, iemand enig idee of dat bezwaarlijk is?
pi_119721694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb een LK :)
Maar die kan ook even niet zoveel.
Hij is gewoon verkouden geweest, heeft een liesbreukje en dat doet pijn en heeft spruw.
De arts maakte zich ook niet echt druk, heeft even meegekeken naar het voeden en hij drinkt echt goed.
Zij verwacht dat hij maandag gewoon weer aangekomen is.

Maar mijn rust in mijn hoofd is gewoon weer helemaal weg...
Gelukkig!

Mineola, het risico van tepelhoedjes is dat de borst onvoldoende geleegd wordt, wat kan leiden tot onderproductie, ondervoeding en/of borstontsteking. Het zijn allemaal kansen, het is niet gezegd dát je ermee te maken krijgt, maar áls je van dat stuk plastic afkunt dan graag natuurlijk ;)
pi_119722354
Oh -O-
Hij kan het ook wel zonder, het is meer gemak tot nu toe :@ Hij hapt gewoon meteen goed aan zonder dat ik de tepel moet vormen zeg maar. Voorlopig groeit hij als een idioot (laatste drie weken gemiddeld 500 gr per week) en heb ik ook nergens last van, maar toch maar vaker oefenen zonder dus.

Free wat balen zeg. Je hebt al genoeg shit gehad en nu dit nog eens. Ook al drinkt M goed en is niemand ongerust, het zorgt wel voor onzekerheid. Hopelijk kijk je er morgen anders tegenaan en kan de liesbreuk snel verholpen worden :*
  woensdag 28 november 2012 @ 19:34:46 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119722364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:53 schreef freecell het volgende:
mini O+
Asy, kan, maar ze horen niet af te vallen natuurlijk -O-
Ow, ik dacht dat het lijntje recht liep. Niet dat hij afgevallen was.
Bah, rottig zeg die onzekerheid. Maar als je kindje verder tevreden is en hij goed drinkt komt het vast goed. Jij bent ervaren genoeg om te zien als het niet goed gaat. Zul je zien dat hij maandag weet ik hoeveel aangekomen is :*
pi_119723281
Hij is niet tevreden -O-
Hij huilt veel, want liesbreuk en krampjes. En hij slaapt erg weinig daardoor.

En dan denk ik: ojee, is mijn productie niet toch weer weg, heeft hij niet toch nog honger,zit er wel wat in,komt er wel wat uit....
bleh
pi_119724183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, als je prolactineniveau weer hoog is, remt dat je cyclus.
bedankt!

& free :*
pi_119724301
Ik hoop dat mijn prolactine niveau lang hoog blijft 8-) alleen ik heb elke maand vreselijke hoofdpijnen :'( ik voel me ongesteld maar geen bloed..dit is al maanden zo maar ja wat kan een ha hier aan doen..niks denk ik

Free :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119724838
dat is vervelend bitterend! misschien een ongestelheid die net niet doorkomt? kan een ha ook weinig aan doen denk ik .. bah :(
pi_119726019
Free, dikke :*. Ik geloof in je. Gewoon doorgaan zoals je het doet en dan is hij maandag vast weer aangekomen.

Zoe, apart dat dat zo nou luistert. Heb zelf ook de ervaring gemaakt, dat ongesteldheid laat kwam zelfs toen ik geen nachtvoedingen meer gaf.

Bitterend, ik moet wel of iig overgaan tot 1 keer kolven in mijn lunchpauze.
Op het kdv hebben ze rond 14.30 uur een voeding ontdooid omdat een van mijn flessen kapot was en lekte. Kan ik wat ik over heb het beste pasteuriseren en dan invriezen, pasteuriseren en morgen laten gebruiken of kan ik het zonder pasteuriseren morgen nog gebruiken (voor de voeding van 11-12 uur)?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 28 november 2012 @ 21:10:24 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119727328
Wat is een webje?

En wat vervelend.. Misschien lk inschakelen ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119727390
Evenstar, feli met 1 jaar bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119727431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:21 schreef Zoë23 het volgende:
dat is vervelend bitterend! misschien een ongestelheid die net niet doorkomt? kan een ha ook weinig aan doen denk ik .. bah :(
Ja zo voelt het ook..alsof het net niet doorbreekt..
:*

Tinu je kan hem morgen gewoon pasteuriseren hoor!

evenstar gefeliciteerd meid <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119727789
Bitterend, nee vandaag pasteuriseren of kan ik hem morgen nog zonder pasteuriseren geven? Volgens mij was het nog niet eens helemaal ontdooid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119728179
Ja vandaag kan ook hoor! en dan in de koelkast zetten en morgen weer opwarmen :)
of niet pasteuriseren kan ook, R drinkt sinds 8 maanden niet meer gepasteuriseerd :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 28 november 2012 @ 21:56:09 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119729669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:51 schreef freecell het volgende:
Hij is niet tevreden -O-
Hij huilt veel, want liesbreuk en krampjes. En hij slaapt erg weinig daardoor.

En dan denk ik: ojee, is mijn productie niet toch weer weg, heeft hij niet toch nog honger,zit er wel wat in,komt er wel wat uit....
bleh
oooh :{
gauw bellen om wat te doen aan die liesbreuk dus. Dan kun je dan kijken wat overblijft. Hopelijk is het dan klaar...
pi_119730900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat is een webje?

En wat vervelend.. Misschien lk inschakelen ?
Heb al een lk :) Had ik hard nodig met het weer aan de borst krijgen na de eerste week. Die bevestigde ook meteen dat het een webje was trouwens.
Het is een soort vliesje in plaats van een tongriem. Ik had het vroeger ook.
Mijn middelste zijn tong zat er helemaal mee vast, dus die kon niet bij me drinken (ze kunnen het niet knippen namelijk...), kleine M heeft het in veel mindere mate, zijn tong kan over zijn onderkaak,dus in principe kan hij gewoon drinken bij mij.
pi_119731767
Mijn uk clustert alweer een tijdje, drinkt s'avonds rond 20 uur en wil dan op zijn laatst 22 uur weer, soms vaker tussendoor. En s'nachts ook nog 2-3 keer. Ik hoop maar dat het van de ab.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119738022
Mag ik even ongegeneerd trots zijn op Luuk? We wilden vandaag gaan proberen zonder tepelhoedje te drinken, maar het kwam er gisteren al van. Hij hapte zo aan, en heeft vanaf dat moment het hele ding niet meer nodig gehad.
Echt, deze keer is het zo anders als met Sofie. Hij doet het zo goed, en het scheelt ook echt dat ik me deze keer goed voel, en niet zoveel bloed verloren ben. Luuk was de tweede dag wel afgevallen, maar op dag 3 was hij alweer gelijk gebleven.
*poef* nu is het weg
pi_119738503
Daar mag je terecht trots op zijn KJ!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119738506
Wat goed kaat!! Kei fijn!
pi_119739055
Wat fijn kj :) je klinkt erg gelukkig! Geniet ervan

Hier slaapt mijn mini nog niet door. Niet dat het móet van mij, maar even een paar nachten 6 a 8 uur slaap per keer zou ik nou wel fijn vinden :@. Ik dacht misschien dat ze het koud had, daardoor wakker werd en dan er achter komt dat ze ook honger heeft... Maar haar klokje gaat gewoon om de vier uur af *honger* dus slaapzakje met mouwen werkt niet daarvoor ;)
pi_119739080
SE mijn dreumes slaapt ook niet door. Heeft trouwens maar 1 of 2 maanden gedaan rond 2-3 maanden en thats it!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 29 november 2012 @ 10:06:56 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119739224
KJ, wat klinktdat fijn! *O*

bitterend, je O+ dreumes O+ gij langvoedster! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119739561
SE, mijn kind ging pas doorslapen vanaf haar tweede verjaardag... Ik denk dat ik tot ong anderhalf jaar nog een nachtvoeding had.
pi_119739595
Doorslapen, wat is dat? ;) Af en toe ziet hij het licht en is hij maar 1x wakker (dus hij kán het wel!) maar meestal om de 2 uur wakker weer. En vannacht had hij om 4 uur zin om gezellig tegen me te kletsen voor een uurtje. Ter compensatie hebben we wel samen in bed gelegen tot 9.30 voor hij echt wakker was. Maar dat zit er op werkdagen natuurlijk niet in...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119739598
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:06 schreef DaviniaHR het volgende:
KJ, wat klinktdat fijn! *O*

bitterend, je O+ dreumes O+ gij langvoedster! *O*
:@ O+ ik vind het echt zo geweldig!! wil ook zo graag een peuter aan de borst! :D
loop ook allemaal foto's te maken :@ *)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119739634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:21 schreef bitterend het volgende:

[..]

:@ O+ ik vind het echt zo geweldig!! wil ook zo graag een peuter aan de borst! :D
loop ook allemaal foto's te maken :@ *)
Het is toch ook bijzonder! O+.

KJ, fijn dat het zo lekker gaat ^O^. Die verhalen horen we hier ook heel graag :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 29 november 2012 @ 10:35:59 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119739980
KJ, wat fijn dat het zo goed gaat, wat knap de 3e dag al niet meer afgevallen!

Freecell, ik heb niet genoeg kennis om je van advies te voorzien, wat rot zeg dat ie niet goed groeit.
Zo te lezen doet ie alles prima, alleen pijn is natuurlijk ook een energie vreter....

Ik zou, hem in de doek dragen, als dat helpt... hem warm aankleden, even niet in badje doen (want dat kost veel energie) goed zorgen dat ie achtermelk krijgt en zelf ook goed eten.

Veel meer kan je volgens mij niet doen, al vind ik dat 'webje' bij zijn tong ook naar klinken, zeker weten dat ie daar geen hinder van heeft?
pi_119741748
meh Freecelll, jullie krijgen het wel weer voor de kiezen he.. :{

KJ *O*

Doorslapen? Dat doet mijn peuter niet eens structureel ;)

Vraagje, ik heb een handolf van avent, 2e hands. Daar moet nog een zg massagekussen in, waar koop ik die? Bol.com heeft alleen maatje groot, en bij philips zelf vind ik ze niet.. Iemand een idee?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119741784
prettymum.nl ?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119741996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:34 schreef bitterend het volgende:
prettymum.nl ?
hm, daar zie ik ze ook niet. Wel de kolf zelf, maar geen losse onderdelen voor deze..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119742115
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119742654
quote:
:@ Heb ik dan zo met m'n neus gekeken? :@ Dank je wel

Volgende vraag, blijkbaar zijn er verschillende maten, hoe weet ik dan welke maat ik nodig heb? En welke maat philips via de site verkoopt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119742698
Waar zie je verschillende maten?

Vervangbaar onderdeel

Geschikt voor producttypen: SCF290/20, SCF290/12, SCF290/13, SCF300/20, SCF300/12, SCF300/13, SCF300/08, SCF300/60, SCF310/20, SCF310/12, SCF310/13, SCF310/08, SCF310/60, SCF292/01, SCF292/13, SCF302/01, SCF302/13, SCF312/01, SCF312/13, SCF294/02, SCF304/02, SCF314/02

kijk naar je type kolf dan moet het goed zijn! (ik heb ze ook)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119742748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:06 schreef bitterend het volgende:
Waar zie je verschillende maten?

Vervangbaar onderdeel

Geschikt voor producttypen: SCF290/20, SCF290/12, SCF290/13, SCF300/20, SCF300/12, SCF300/13, SCF300/08, SCF300/60, SCF310/20, SCF310/12, SCF310/13, SCF310/08, SCF310/60, SCF292/01, SCF292/13, SCF302/01, SCF302/13, SCF312/01, SCF312/13, SCF294/02, SCF304/02, SCF314/02

kijk naar je type kolf dan moet het goed zijn! (ik heb ze ook)
Nee, ik zie bij bol alleen maar staan: groot. Dus ik ging er vanuit dat er verschillende maten waren. Niet dus? Das makkelijk :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119742785
bol.com is raar
gewoon bij philips direct bestellen weet je dat het de goede is! (er is maar 1 maat)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119742818
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:10 schreef bitterend het volgende:
bol.com is raar
gewoon bij philips direct bestellen weet je dat het de goede is! (er is maar 1 maat)
Dank je!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119742843
:*

Zou zoiets trouwens handig zijn voor als je borsten niet zindelijk zijn de eerste maanden?
http://www.bol.com/nl/p/p(...)et/9200000001528930/
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119742899
Trouwens Morretje die kussen bij bol.com is voor de natural kolf (ofzo iets) terwijl de kussen bij philips zelf voor de elektrische handkolf is
kijk anders welke serie je hebt?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119743048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:16 schreef bitterend het volgende:
Trouwens Morretje die kussen bij bol.com is voor de natural kolf (ofzo iets) terwijl de kussen bij philips zelf voor de elektrische handkolf is
kijk anders welke serie je hebt?
Euh, ik heb de handkolf, maar meer dan dat weet ik ook niet. Staat volgens mij niet op de kolf, toch? ff KD aan d'r jasje gaat trekken O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119743653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:22 schreef Morretje het volgende:

[..]

Euh, ik heb de handkolf, maar meer dan dat weet ik ook niet. Staat volgens mij niet op de kolf, toch? ff KD aan d'r jasje gaat trekken O-)
Volgens KD is het de 310/12, dus dan zou deze moeten passen.. Dan voor je hulp Bitterend!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119744340
Ik heb ook die handkolf... En gebruik dat massagekussen niet eens, dan gaat t bij mij veel beter. Met dat ding er in verliest 't heel snel zn vacuum als je iets beweegt ofzo...en dan druppelt er melk op je! Bovendien zuigt dat ding ook melk op op de een of andere manier en dan maakt t n irritant bubbelblaas geluid... Maar ik zal wel iets niet goed doen ofzo :6
pi_119744928
Fijn Morretje!!

SE je hoort hem denk ik echt met het kussentje te gebruiken..ik heb kleine borsten dus moet ze ook goed erin zetten voor dat ie vaccuum zuigt..gewoon even proberen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119745685
Hij is gewoon al op geboortegewicht.. In 3 dagen. En ik.. Ik heb stuwing.....
*poef* nu is het weg
pi_119745712
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij is gewoon al op geboortegewicht.. In 3 dagen. En ik.. Ik heb stuwing.....
*O*
pi_119760230
Kj, wat fijn, dat het zo goed gaat.

Even een vraag, mijn uk van 6 maanden krijgt nu 2 voedingen van 140 ml. Volgens het kdv spuugt hij veel, ze willen de voeding verdikken maar dat wil ik niet. Aan de andere kant wil hij volgens hun meer drinken, werd bij de 2 e voeding boos toen het op was. Ik weet niet zo goed wat ik met die tegenstrijdige adviezen moet en kolf niet altijd veel meer dan 2x140 ml. Ik heb nog wel voorraad maar denk ook heeft nou echt honger, is het zuig- of mamabehoefte? De meeste nachten komt hij nog minimaal 2 keer dus ik denk ook, doet hij dat omdat hij te weinig krijgt of krijgt hij juist dan genoeg?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119760813
Tinu, is het een idee om een paar dagen, bijv het weekend, zelf ook de fles te geven om te zien wat er nu eigenlijk gebeurt?
Waarom willen ze de voeding indikken, omdat zij het spugen lastig vinden, of omdat hij er last van heeft? Misschien kun je een klein beetje voeding bij ze in de vriezer leggen, dat hij, als zij denken dat hij niet genoeg heeft, nog een beetje kan krijgen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119761169
Tinu ik zou meer dan precies 140ml brengen...of idd daar in de vriezer wat laten als hij meer honger heeft!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119761187
Tinu, krijgt hij ook al wat fruit enzo??

Slokje water desnoods als hij echt dorst heeft?
Indikken tegen spugen... Als hij toch al moeite heeft dan kan het er maar beter uit zijn dan dat die dikke bende in z'n slokdarm blijft zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119761426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:28 schreef Ticootje het volgende:
Tinu, krijgt hij ook al wat fruit enzo??

Slokje water desnoods als hij echt dorst heeft?
Indikken tegen spugen... Als hij toch al moeite heeft dan kan het er maar beter uit zijn dan dat die dikke bende in z'n slokdarm blijft zitten.
Dat is ook waar idd!
En had hij niet ook moeite met poepen? Lijkt me ook niet een goede stap daarom dan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119763445
Vaker kleine beetjes geven. Precies hetzelfde advies voor een spugende volwassene.
pi_119771345
We zijn wel al begonnen met fruit, groente of tussendoor een broodkorstje thuis. En ook op het kdv heeft hij al eens fruit gehad. Alleen de dag nadat hij volgens mijn schoonmoeder "de hele voeding eruit had gespuugd" had ik op het kdv gezegd dat ze hem maar geen fruit moesten geven. Volgens mij hebben ze dus nu sindsdien geen fruit meer gegeven in plaats van het aan mij te vragen. En gisteren zeiden ze iets of vroegen ze iets aan mijn schoonmoeder. Was wel blij dat ze eergisteren hadden gebeld om te vragen of ze de voeding die had gelekt met kunstvoeding mochten aanvullen gezien ze al de kleinere hoeveelheden bv die ze hadden hadden opgebruikt en nu alleen nog maar een hele voeding reserve hadden. Ik ga toch maar weer eens een goed gesprek met ze hebben.

@Bitterend, ze hebben daar reserve in de vriezer. Maar denk dat ze die niet durven te gebruiken ofzo.

Mango zij zeggen dat hij schrikt als de voeding omhoog komt en het niet leuk vind. Maar last in de zin van pijn ofzo heeft hij zeker niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinuviel op 30-11-2012 07:55:21 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:01:42 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119771670
Zo, 2 jaar and counting....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119776162
Gefeliciteerd met je zoon *O*
Had je van tevoren al bedacht dat je zo lang mogelijk wilde voeden? Of ben je erin meegegroeid?
pi_119776288
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:01 schreef Leandra het volgende:
Zo, 2 jaar and counting....
Gefeliciteerd *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119776368
Jaaaaaa gefeliciteerd Leandra!!!

Tinu hoezo durven ze het niet! het is er toch om te gebruiken!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119776432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:01 schreef Leandra het volgende:
Zo, 2 jaar and counting....
Gefeliciteerd!!! *O*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_119776662
Gefeliciteerd leandra, is die ook alweer 2 joh! Hoe gaat het met hem?
pi_119776895
Gefeliciteerd Leandra met je peuter en 2 jaar bv. Wow WhO norm behaald *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:18:50 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119778599
leandra, gefeliciteerd met jullie mijlpaal! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:40:11 #181
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_119788269
Wow Leandra!
* Paradijsvogeltje is trots op je
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119790790
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:01 schreef Leandra het volgende:
Zo, 2 jaar and counting....
Wow knap!
Hoe vaak krijgt hij nog een voeding? Stuit je wel eens op onbegrip in je omgeving?
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:04:57 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119790912
Hij drinkt nog 2 keer per dag; 's morgens na het wakker worden en 's avonds voor het slapen gaan.
Het was niet m'n intentie zolang te voeden, maar het is gewoon zo gelopen, en dus is het goed.

Dank voor de felicitaties!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:07:31 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119790996
Leandra, van harte met je ventje! *O*
En fijn dat de bv nog zo lekker loopt O+
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:16:39 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119791331
Leandra gefeliciteerd met je mijlpaal en je jarige zoon! Nog 2 dagen en je hebt me ingehaald :P
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:32:47 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119791943
Die twee dagen gaat waarschijnlijk wel lukken :D
Maandag de 10de een operatie, en hopelijk timen ze die zo dat er voldoende tijd tussen zit dat die avondvoeding geen probleem is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119793749
Gefeliciteerd Leandra! Met de verjaardag van je zoon en met al 2 jaar lang borstvoeding. :)

Hier nog steeds volop voedende. Uiteindelijk heeft E maar 2 keer een flesje kv gehad, de rest heb ik toch zelf kunnen kolven. Ik heb nu, n.a.v. een tip van een "borstvoedingskundige" vriendin (ze doet de opleiding), van mijn Medela Swing een dubbelzijdige kolf gemaakt, dat scheelt een hele hoop. Ik had de onderdelen besteld via internet, maar ik had iets fout gedaan dus moest ruilen. Toen ik het adres opzocht, bleek de winkel hier 5 km vandaan te zitten... :') Dus toen ben ik er gelijk langs gegaan. De winkel wordt gerund door een lactatiekundige en ik kon haar dus gelijk mijn "probleem" voorleggen. Zij deed voor hoe ik E het best kon vasthouden, zodat ze wel "moest" aanhappen (door op haar ruggetje te drukken zodat haar hoofdje wat meer achterover gaat en tegelijk de 'nipple flip' :') te doen) en ze raadde aan om, áls ze dronk, borstcompressie te doen zodat ze het niet te snel opgaf. Vanochtend heb ik het geprobeerd en het lijkt wel wat te schelen, ze heeft een tijdje gedronken. Voor de rest heb ik gekolft, met name omdat ik een drukke dag had en ik er echt even rustig met E'tje voor moet gaan zitten. Maar ik zie het nu wel weer wat zonniger in.
pi_119794007
Hopelijk werkt het zo voor jullie Cantare.

Ik wacht tot mijn baby wakker wordt, ik wil voeden, ik heb me een stuwing.....
*poef* nu is het weg
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:16:26 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119794187
Fijn, Cantare *O*

KJ, klinkt ook goed en fijn bij jou en L O+
pi_119794250
Fijn cantare!

Hier alweer 4 maanden (en 1 dag :P) bv. Alles loopt nog steeds lekker.
Alleen kolven wat minder. Dat wil zeggen ik kolf op een werkdag veel te weinig. En ze drinkt nu ook meer dan toen ik begon met werken. Vul t nu aan door extra te kolven s avonds, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Mn vriezervoorraad wordt ook steeds minder ;(
Iemand tips?
pi_119794310
KJ, wat fijn dat het bij jou nu ook zo goed gaat!

Oh, trouwens, kan je je baby met de dag dikker zien worden? :o Ik heb het idee dat E de laatste dagen, dankzij het feit dat ze door het kolven meer/genoeg binnenkrijgt, echt aan het aankomen is. Ze ziet er in mijn ogen veel beter uit. Dat geeft wel een heel goed gevoel! *O*
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:26:13 #192
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119794698
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:18 schreef Cantare het volgende:
KJ, wat fijn dat het bij jou nu ook zo goed gaat!

Oh, trouwens, kan je je baby met de dag dikker zien worden? :o Ik heb het idee dat E de laatste dagen, dankzij het feit dat ze door het kolven meer/genoeg binnenkrijgt, echt aan het aankomen is. Ze ziet er in mijn ogen veel beter uit. Dat geeft wel een heel goed gevoel! *O*
Dat idee heb ik ook wel eens :Y. Mijn E'tje is een week lang flink ziek geweest (buikgriep) en ik zag haar toen 'dunner' worden. Nu ze weer helemaal beter is zie ik in een keer die onderkin weer verschijnen :Y).
pi_119801872
Leandra, 2 jaar! Goed zeg. *O*
Gefeliciteerd!

Fijn Cantare,hopeljk lukt het zo, dat zou fijn zijn!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_119806033
Wauw, 2 jaar bv. Knap zeg Leandra!

Ik ga zoals het nu gaat de beoogde 6 maanden wel halen, dan kijken of ik t nog door kan trekken tot een jaar :). Wordt wel weer onrustig gedronken hier, het is een paar slokken nemen, loslaten hoofd draaien neisje naar boven of helemaal de andere kant op. Even kijken en weer terug draaien, weer aanhappen een paar slokjes en weer loslaten etc. Heel irritant want zo krijgt ze niet voldoende binnen volgens mij, heb het voor deze voeding maar opgegeven, probeer het zo nog wel een keer. Maarre, iemand die dit herkent? Is dit nou 'borstweigeren' of is dit niks van de omgeving willen missen'.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar een antwoord op de vraag van sonnetje, zo'n zelfde situatie ontstaat hier straks ook als M. naar kdv gaat...
pi_119807741
Dat is niks willen missen idd. Borstweigeren is wanneer ze niet willen aanhappen of direct na aanhappen zich weer van de borst afgooien vaak gepaard met drama. Hoort erbij... Kan goed zijn dat ze 's nachts wil inhalen wat ze overdag niet heeft binnengekregen.
pi_119807791
Klinkt bekend SE! Hier helpt het soms als ze kan zitten tijdens het voeden, dan kan ze nog een beetje wat zien. En gewoon de tijd nemen. Borst bloot en aan laten happen als ze wil. Zo kan een voeding bij ons ook rustig weer een half uur duren. De ene keer drinkt ze normaal hier en de andere keer wat slokken en dan kijken. Maar het rondkijken begint hier nu wel weer minder te worden.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119807877
Sonnetje, ga eerst na of het echt honger is of voor een deel zuigbehoefte. Die wordt namelijk maar amper gestild aan de fles. Als het honger is, moet je dus of meer kolven of kunstvoeding overwegen. Ervan uitgaande dat je geen donormelk voorhanden hebt.
Meer kolven kun je doen door de omstandigheden optimaal te maken: warmte op je borsten voor het kolven, ontspanning, dubbelzijdige elektrische kolf, afgesloten ruimte, voldoende tijd om je borsten te legen. Foto of filmpje van je baby erbij, of juist helemaal niks van dat om te vergeten dat je aan het kolven bent. Evt een keertje extra kolven. Als je denkt dat je meer melk hebt dan je kolft, kun je een syntocinon neusspray overwegen (recept via huisarts) om je toeschietreflex op te wekken.
pi_119807882
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:18 schreef Cantare het volgende:
KJ, wat fijn dat het bij jou nu ook zo goed gaat!

Oh, trouwens, kan je je baby met de dag dikker zien worden? :o Ik heb het idee dat E de laatste dagen, dankzij het feit dat ze door het kolven meer/genoeg binnenkrijgt, echt aan het aankomen is. Ze ziet er in mijn ogen veel beter uit. Dat geeft wel een heel goed gevoel! *O*
Echt wel, die van mij ziet er ff niet zo goed uit ;(
Ook weer aan het voeden-vingervoeden-kolven hier.

Ik baal zo. Hij heeft gewoon pijn en is huilend wakker, drinkt (al dan niet huilend) of slaapt. Echt blij en tevreden is hij niet.Hij is door het huilen vaak ook te moe om te drinken.
En als ik hem vingervoed gaat hij spugen... En er zit melk genoeg in mijn borsten, als hij uitgedronken is, kan ik er nog wel 60cc uitkolven. Maar als ik hem daarvan 30 geef, gaat hij spugen :?
Het lijkt wel of hij even niet voldoende voeding aankan.

Ik kolf dus nu vooral om de productie hoog te houden, zodat de melk er nog steeds is als hij het weer aankan.

Maandag even met de CB arts overleggen...
pi_119807899
Ik vergeet nog borstcompressie te noemen.
pi_119808017
Borstcompressie tijdens het kolven werkt als een tiet inderdaad :Y
En dan weet je meteen welke plekken goed werken bij het live voeden :)
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:34:34 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119808063
Zit je niet met een overproductie Freecell? Dat hij al volzit van de voormelk en niet binnenkrijgt wat hij zou moeten hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119808202
Gaat het kolven nu wel goed, freecell? Ivm je raynaud?
pi_119809175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:34 schreef Leandra het volgende:
Zit je niet met een overproductie Freecell? Dat hij al volzit van de voormelk en niet binnenkrijgt wat hij zou moeten hebben?
volgens mij niet...hij vertoont verder geen tekenen van overproductie en ik ook niet.
pi_119809198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:42 schreef WupWup het volgende:
Gaat het kolven nu wel goed, freecell? Ivm je raynaud?
nope. Maar ik vind nu stopppen geen optie met de operatie in het vooruitzicht.
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:48:24 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119809493
ooh bah freecell, zou toch fijn geweest zijn als je nu wat minder sores had gehad met je mini (al dan niet icm bv). Ik hoop dat het na de operatie grotendeels opgelost is allemaal :*
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:03:02 #206
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119810998
Free wat naar zeg allemaal :* Heel veel sterkte ook met je operatie in 't vooruitzicht!

Hier is het zo ongeveer op z'n eindje.. Laatste keer voeden was dinsdag, maar vannacht geprobeerd eens zonder bh te slapen, resultaat natte plekken in mn shirt natuurlijk door ineens weer een tsr :') Ik had ook nog een wat hardere plek in mn ene borst die soms minder werd en soms weer wat meer, warmte en masseren ging ie van weg. Heb haar toch maar even aangelegd vannacht (wat resulteerde in een verbaasde blik van mevrouw XD O+) maar ze heeft 'm prima leeggedronken en de plek is nu helemaal weg :)

Wil jullie iig heel erg bedanken voor het meeleven en de goede adviezen! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:08:59 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119811111
free heb je weer raynauds?
ligt hij wel goed aan? Dat komt toch niet zomaar vanzelf?

borstcompressie tijdens kolven werkt idd als een tierelier :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119811416
Raynauds eigenlijk alleen tijdens het kolven en na een gewone voeding, door de temp. wisseling.
Hij hapt super aan (er gaan ook dingen goed, hihi)

Alleen het manneke wil ff niet. Nuja, maandag weer naar het CB en ze hebben een hele goede en superlieve nieuwe arts met verstand van BV :)
pi_119813701
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:26 schreef WupWup het volgende:
Sonnetje, ga eerst na of het echt honger is of voor een deel zuigbehoefte. Die wordt namelijk maar amper gestild aan de fles. Als het honger is, moet je dus of meer kolven of kunstvoeding overwegen. Ervan uitgaande dat je geen donormelk voorhanden hebt.
Meer kolven kun je doen door de omstandigheden optimaal te maken: warmte op je borsten voor het kolven, ontspanning, dubbelzijdige elektrische kolf, afgesloten ruimte, voldoende tijd om je borsten te legen. Foto of filmpje van je baby erbij, of juist helemaal niks van dat om te vergeten dat je aan het kolven bent. Evt een keertje extra kolven. Als je denkt dat je meer melk hebt dan je kolft, kun je een syntocinon neusspray overwegen (recept via huisarts) om je toeschietreflex op te wekken.
Bedankt voor de tips!
De warmte ga ik eens proberen. Dat is het enige dat ik nog niet doe.
En even aan mn moeder vragen hoe ze doet na een voeding. Ze drinkt zo'n 3x.op een werkdag. En dan nu zo'n 170.
Extra kolven doe ik s avonds ook al. Maar zou fijn zijn als t overdag ook meer is. Het is ook minder dan in het begin, terwijl ze niet minder is gaan drinken.
Ik ga maandag even kijken of het met warmte beter gaat en anders even dinsdag de huisarts bellen.
Kijken of die spray helpt. Want er zit meer in dan eruit komt volgens mij.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:13:36 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119816106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:48 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips!
De warmte ga ik eens proberen. Dat is het enige dat ik nog niet doe.
En even aan mn moeder vragen hoe ze doet na een voeding. Ze drinkt zo'n 3x.op een werkdag. En dan nu zo'n 170.
Extra kolven doe ik s avonds ook al. Maar zou fijn zijn als t overdag ook meer is. Het is ook minder dan in het begin, terwijl ze niet minder is gaan drinken.
Ik ga maandag even kijken of het met warmte beter gaat en anders even dinsdag de huisarts bellen.
Kijken of die spray helpt. Want er zit meer in dan eruit komt volgens mij.
je kan mss ook een iPod oid mee nemen. dan vergeet je dat je aan het kolven bent en ontspan je mss meer, met hogere opbrengst als resultaat.

succes met de spray iig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:21:55 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_119825976
Free, word je geopereerd? :o Hoezo dat dan?
Sorry, ben niet bijgelezen :@

Leandra *O*

Hier vandaag gevoed voor een zeer geïnteresseerd publiek.
Op een drukke verjaardag was ik even rustig boven gaan zitten en er kwam een heel groepje meisjes van 5 t/m 8 jaar om me heen staan. Doodstil kijken, en toen vroeg er een waarom ik niet "gewoon" melk in een flesje deed, dat opwarmde en zo aan de baby gaf. Ik zei toen dat mijn melk niet opgewarmd hoefde te worden, dat het altijd klaar en warm en lekker was, wanneer de baby maar wilde drinken.
En toen kwamen de vragen: Raakt het nooit op? Doet het geen zeer? Hoe komt het er uit? Smaakt het hetzelfde als melk uit een pak? etc.
Ik heb dus fijn een biologie-lesje gegeven :D
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:32:46 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119826443
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:01 schreef Leandra het volgende:
Zo, 2 jaar and counting....
*O* melkpaal!! Mooi!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:38:57 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119826730
Geen idee waar het door komt, maar ik had zojuist blauwe melk :D
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:40:11 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119826783
Smurfen gegeten!! :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119826892
Sonnetje, bij mijn eerste kind kolfde ik op mijn werk ook minder dan hij dronk op het kdv. Op het weekend tussen 2 voedingen in kolven helpt dan behoorlijk.

Kersjes, wat leuk. Heb ook weleens zulke. Gesprekken gevoerd.

Ik wou donderdag op werk gaan kolven en op het tijdstip dat ik. De. Vergaderkamer ad gereserveerd, zat daar een vrouwelijke collega, die de rust had opgezocht. Ik zei dat ik het niet storend vond als ze bleef. Zo'n goede opbrengst heb ik lang niet gehad. Sociale contacten tijdens het kolven= betere opbrengst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119830530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je kan mss ook een iPod oid mee nemen. dan vergeet je dat je aan het kolven bent en ontspan je mss meer, met hogere opbrengst als resultaat.

succes met de spray iig
Ik heb mn tablet altijd bij me :)

Ik ging net even kolven en toen had ik een opbrengst van 160 :') normaal is t zo'n 80 cc minder
Is.weer.mooi een voeding voor maandag :P
Alleen al om tips vragen helpt.dus ;)

En borstcompressie een beetje (moet nog even goed inlezen hoe dat precies moet, ooit wel s gelezen maar al tijdje terug)
pi_119832893
Kersjes :D wat lollig mrt die meisjes :D

Hier wel de nodige "ow, wat lief, zullen we hem meenemen" visite.
Mijn oudste zegt dan heel gedecideerd dingen als: nee, want jij hebt wel borsten, maar geen melk voor mijn baby!

En ik hoef nirt geopereerd, maar mini ;( binnen twee weken. Liesbreuk..
pi_119835132
Hebben jullie nog tips met betrekking tot borstvoeding en vliegen? Ik ga as donderdag voor het eerst met een baby van mij vliegen. Zelfs mijn peuter heeft nog nooit in een vliegtuig gezeten. Vind het best wel spannend. Ik weet dat ze zeggen geef je baby bij het starten en landen de borst, zodat de druk op de oren niet zo groot is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 2 december 2012 @ 09:18:22 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119835133
evenstar, ik kan het me niet herinneren maar wie weet :P

Wauw Son, het dubbele! Fijn! *O*

En Tinu ook al zo'n goede opbrengst! *O*
Ik heb ook wel eens met een kolvende collega samen gekolfd al babbelende over de kinders O+

free, jouw L is echt een bijdehandje O+
pi_119835171
Blauwe melk, wat apart.

Son fijn van de goede opbrengst.

Bij ons was het niet kletsen over de kinderen maar over andere dingen, zij heeft geen kids. Vind het wel leuk, zij verteld wel van haar zusje die kids heeft entijdens het autorijden ging kolven. Hoop maar dat ze niet verantwoordelijk was voor ongelukken :P
Jammer dat samen kolven echt nogevenniet aande orde is. Er is wel een collega, die over 1-1,5 maand dacht ik terugkomt van verlof, geen idee of ze bv geeft. Dan eerst maar eens het kolfkamer verhaal oplossen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119835913
Moedermelk kan alle kleuren van de regenboog zijn, is niks aparts aan ;)
  zondag 2 december 2012 @ 14:02:21 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119840648
Hoi :W
Ik kom mij later even wat uitgebreider voorstellen hier want heb wel eens wat vragen :) maar mijn zoon is 12 dagen geleden geboren en ik geef borstvoeding. Nu heb ik even een snelle vraag tussen de (hectische) Sint activiteiten door: ik heb net bevroren melk opgewarmd en gegeven, maar hij heeft nog best wel wat over. Kan ik die al opgewarmde melk nog even bewaren in de koelkast tot later vandaag of deze week?
pi_119841111
Nee, na het opwarmen moet je het binnen 1 uur gebruiken.

Edit: zie http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html

Waarom krijgt je baby trouwens melk uit de vriezer (puur nieuwsgierigheid, hoor)? :)

[ Bericht 36% gewijzigd door Cantare op 02-12-2012 14:27:25 ]
  zondag 2 december 2012 @ 15:42:25 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119843351
quote:
11s.gif Op zondag 2 december 2012 14:20 schreef Cantare het volgende:
Nee, na het opwarmen moet je het binnen 1 uur gebruiken.

Edit: zie http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html

Waarom krijgt je baby trouwens melk uit de vriezer (puur nieuwsgierigheid, hoor)? :)
Bedankt! Ik heb al sinds dag drie na de bevalling veel last van stuwing, dus op advies van de lactatiekundige een kolf gehuurd en 'mag' nu maximaal één keer per dag helemaal leegkolven en de melk van het kolven van eergisteren had ik in de diepvries bewaard. S.ilvijn had vanochtend één uur na het voeden weer honger, hij bleef maar smakken en zoeken en jammeren. Maar vanwege de stuwing was het advies om niet te vaak aan te leggen omdat er dan nog meer productie gaat komen, dus hebben we een beetje uit de diepvries opgewarmd om zijn honger te stillen.
  zondag 2 december 2012 @ 16:00:17 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119843865
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 15:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bedankt! Ik heb al sinds dag drie na de bevalling veel last van stuwing, dus op advies van de lactatiekundige een kolf gehuurd en 'mag' nu maximaal één keer per dag helemaal leegkolven en de melk van het kolven van eergisteren had ik in de diepvries bewaard. S.ilvijn had vanochtend één uur na het voeden weer honger, hij bleef maar smakken en zoeken en jammeren. Maar vanwege de stuwing was het advies om niet te vaak aan te leggen omdat er dan nog meer productie gaat komen, dus hebben we een beetje uit de diepvries opgewarmd om zijn honger te stillen.
Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?

Bij mij was het advies juist: nog 1x leegkolven en dan niet meer. Even door de stuwing heen bijten (in heel erg geval alleen een klein beetje wegkolven, totdat het niet meer pijnlijk is c.q. geen harde plekken meer) en dan blokvoeden. Dus binnen een marge van 3-4 uur steeds dezelfde borst aanbieden.
Toen was ik binnen een paar dagen van de overproductie af.
  zondag 2 december 2012 @ 16:08:39 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119844087
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?

Bij mij was het advies juist: nog 1x leegkolven en dan niet meer. Even door de stuwing heen bijten (in heel erg geval alleen een klein beetje wegkolven, totdat het niet meer pijnlijk is c.q. geen harde plekken meer) en dan blokvoeden. Dus binnen een marge van 3-4 uur steeds dezelfde borst aanbieden.
Toen was ik binnen een paar dagen van de overproductie af.
Gek, dat is inderdaad een totaal ander advies.. Moet zeggen dat mijn verloskundige hetzelfde adviseerde als mijn lactatiekundige, maar dat ik verder veel tegenstrijdige adviezen lees en hoor. Heel frustrerend want die stuwing doet echt f*cking pijn en zou er zo graag vanaf zijn, het maakt het borstvoeding geven er niet leuker op.
pi_119844515
Blokvoeden heeft ons ook enorm geholpen met de overproudctie! De stuwing was idd vreselijk pijnlijk en het hield echt niet op, ik werd wakker snachts en moest kolven omdat het zo veel pijn deed!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119845317
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?
Ik vind het ook vreemd om te adviseren wel te kolven maar je kind niet te vaak aan te leggen. Da's toch de omgekeerde wereld? Ik denk dat je je overproductie in stand houdt door iedere dag leeg te kolven. Bovendien moet je kind dan uit een flesje drinken - tenzij je 't met een cupje ofzo geeft - terwijl je gewoon melk hebt en bij je kind bent. Misschien het advies van Asyniur eens proberen?
pi_119845449
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel2.html

alles over overproductie!

Wij hadden alle symptomen uit het lijstje inclusief spinazie kleurige ontlasting en een baby die golven eruit spuugde om vervolgens weer te willen drinken -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119845510
Gisteren gingen wij naar een restaurant en omdat ik de bui al zag hangen (drukke omgeving, E'tje die vaak weigert/moeilijk doet), had ik een flesje kunstvoeding meegenomen. Nou, dat ging er dus mooi niet in. :D Uiteindelijk ben ik in een rustig hoekje gaan zitten en heeft ze gewoon gedronken terwijl ik bijna in slaap viel: veeel gegeten in combinatie met een hormonenstoot _O-. Overwinning! *O* Vandaag gaat het ook best goed. De borstcompressie was echt een goede tip.
pi_119845586
Goed zo Cantare!! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119846124
Wat fijn Cantare!

In het openbaar voeden is iets wat ik nog niet kan...bij mn zus en ouders wel, boeit me niet dat die mn borst voorbij zien komen. Maar moet nog eens even bedenken hoe ik dat nou heeel subtiel doe. Hydrofiel er overheen leggen of sjaal ofzo werkt pas na t aanhappen en dan is t grootste obstakel al geweest, hele borst bloot :P

Ennem, ik merk nooit dat ik stuwing heb...? Hoe vaak heb je dat :@
pi_119846430
Leandra wat goed!

Kersjes :D leuk die interesse

Cantare
Hoop dat het goed blijft gaan :) fijn dat je je meisje ziet groeien en tevreden

SE
Volgens mij heb je in de kraamweek stuwing en verder na een nacht doorslapen, als de baby regeldagen heeft om de productie te verhogen etc (zoiets? :@ )


Mijn borsten voelen smorgens echt niet vol aan -O- S drinkt erg vaak. smiddags rond 16u heb ik pas weer wat vollere borsten.
Door het vele drinken snachts valt ze er niet meer van in slaap (ivm vaak kleine slokjes) haar op een andere manier in slaap krijgen lukt bijna niet. Vannacht tussen 23 en 3:15 weer bezig geweest.. Wel pittig!
Bij de oei ik groei app las ik dat bv-moeders vaak genoeg hebben van het bv geven tijdens deze 'sprong' (nu weet ik niet of het aan een sprongetje ligt ze drinkt altijd al vaak snachts maar zo stond het bij de info)
Nou snachts heb ik idd dat gevoel, terwijl het niet aan de bv ligt natuurlijk.
Ik blijf volhouden etc maar het is wel even lastig (maar niets vergeleken met de problemen als overproductie en niet willen drinken)

Ze drinkt tussen 22:30 en 8uur wel 5-7 keer, dat is best vaak toch? Ik vind het wel lastig dat ze niet voldaan lijkt en lekker gaat slapen. Het is ook geen zuigbehoefte want het is maar eventjes drinken en de rest van de melk laat ze lopen (nat bed) dus dorst is het ook niet. Ik voed vanuit mijn verzoek om haar in slaap de krijgen omdat andere opties dus niet werken..
  zondag 2 december 2012 @ 17:30:13 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119846710
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.

Ik heb zoiets nog nooit gehoord en vroeg me af wat jullie hiervan denken? :?
pi_119846714
Zoe het is en blijft een pittige fase :* R had ook dat ze van de borst niet in slaap viel = in bed leggen drama
en 's nachts ging ze kletsen en gillen en alles en nog wat maar slapen lukte niet..ik weet nog dat ik soms 4 uur boven zat haar geprobeerd in slaap te krijgen..als mijn man thuis kwam zag hij hoe oververmoeid en verdrietig ik was en ging hij een stukje met haar lopen in de kinderwagen..zo kon ik (en zij) ook even slapen
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119846779
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef LadyBlack het volgende:
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.

Ik heb zoiets nog nooit gehoord en vroeg me af wat jullie hiervan denken? :?
Wat voor tests? :@ ik heb wel gehoord dat sommige vrouwen niet genoeg melkklier weefsel hebben en daarom niet kunnen voeden maar ik dacht dat zelfs in Afrika bevat de melk genoeg voedingstoffen :?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 2 december 2012 @ 17:36:17 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119846943
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:32 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat voor tests? :@ ik heb wel gehoord dat sommige vrouwen niet genoeg melkklier weefsel hebben en daarom niet kunnen voeden maar ik dacht dat zelfs in Afrika bevat de melk genoeg voedingstoffen :?
Ja dat leek mij dus ook... Maar ik weet niet welke tests, ik hoorde dit van mijn schoonmoeder gevolgd door de opmerking "Nouja ze heeft er een week van kunnen genieten, die borstvoeding, dan zal het nu wel klaar zijn." :X

Het kindje is 2 weken oud ;(
pi_119847621
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef LadyBlack het volgende:
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.

Ik heb zoiets nog nooit gehoord en vroeg me af wat jullie hiervan denken? :?
Ik denk dat het bullshit is, maar ik ben natuurlijk een leek. Als ze bv wil blijven geven, raad haar dan een lactatiekundige aan, het kan vast nog goedkomen!
pi_119847869
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef bitterend het volgende:
Zoe het is en blijft een pittige fase :* R had ook dat ze van de borst niet in slaap viel = in bed leggen drama
en 's nachts ging ze kletsen en gillen en alles en nog wat maar slapen lukte niet..ik weet nog dat ik soms 4 uur boven zat haar geprobeerd in slaap te krijgen..als mijn man thuis kwam zag hij hoe oververmoeid en verdrietig ik was en ging hij een stukje met haar lopen in de kinderwagen..zo kon ik (en zij) ook even slapen
:*
Ja het is idd pittig :(
Weet ook wel dat het ooit goedkomt maar dat maakt het voor nu niet makkelijker helaas.
Ben wel erg blij met bv en wil zeker wel lang doorgaan.

LB
Nooit van gehoord :? & verder wat cantare zegt
pi_119847927
Lijkt me bullshit. Vraag een afdruk van de testuitslagwaarden per voedingsstof :P.
pi_119849519
Mijn manneke van zes weken heeft sinds gisteren iets nieuws: tijdens een voeding laat hij na verloop van tijd los en barst vervolgens in huilen uit wat overgaat in krijsen en een driftbui. Enig idee wat dit is?

Hij doet het zowel links als rechts en alleen overdag. Vannacht dronk hij keurig en rustig en ging daarna zonder problemen weer slapen.
Het komt op mij over alsof hij boos/gefrustreerd is, maar waarom?
Spruw lijkt me niet, geen witte puntjes en ook ik heb nergens last van.
Honger? Hij heeft al even gedronken voor hij het gaat doen dus de ergste honger moet er wel af zijn (maar hij blijft desalniettemin als een piranha pogingen doen tot aanhappen, met loslaten en huilen als gevolg).
Of zou hij juist teveel krijgen? Het gaat vaak gecombineerd met melk teruggeven, maar hij geeft wel nog hongersignalen.

Anyway, ik vind het niet leuk zo en wil graag dat voedingen ontspannen blijven. Is dit herkenbaar en heeft iemand tips?
  zondag 2 december 2012 @ 19:44:39 #242
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_119851248
Mijn dochter deed dat ook en bij mij op de nagym werd gezegd dat tussen 6 en 8 wk een piek van krampjes is. Ik denk dat het vooral overdag was omdat ze dan iets wakkerder was en gulziger dronk. Mijn dochter is echt wel een zuiplap vanaf geboorte. Nu kunnen haar maag en darmen de voeding iets beter/sneller verwerken.
Tip: ik heb als gewoonte aangenomen om bij de minste worsteling/beweging mijn kind te ontkoppelen en even te laten boeren. Eerst leverde dat nog meer ongenoegen op, maar nu vindt mijn dochter het prettig. Ik geef haar ook even een momentje om haar eten te laten zakken.
Ik weet niet of dit bij jou ook helpt of dat het 'gewoon' aan iets anders ligt, maar proberen kan altijd. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119852465
Mineola, zou het misschien kunnen dat je dan een (nieuwe) tsr hebt gekregen en er dus ineens veel melk komt? Ik herken het gedrag daarvan. Misschien lukt het om zelf wat melk weg te laten lopen in bijvoorbeeld een hydrofiele doek?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_119852846
Minneola, als het krampjes zijn, kun je misschien proberen dezelfde borst te geven als de vorige keer of doe je dat al, liggen er sowieso2-3 uur tussen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119853766
Bedankt voor de reacties.

Paradijsvogeltje: krampjes zouden wel kunnen, hij drinkt overdag inderdaad behoorlijk gulzig. Jouw tip is precies wat ik al doe, afkoppelen zodra hij begint en laten boeren (en door die andere houding kalmeert hij vaak ook al).

Twinkly: tsr voel je toch als een soort elektrisch stroompje? Dat voel ik niet tijdens het voeden maar wel op andere momenten. Hoe kom ik er achter of het idd een tsr is? En hoe laat ik melk wegstromen, gewoon knijpen zeg maar? Het stroomt niet vanzelf :)

Tinu: er zit inderdaad al minstens 2-3 tussen (behalve nu, want hij clustert. Maar nu bied ik steeds dezelfde borst aan (blokvoeden) en zijn er geen driftbuien). Krijgt hij minder krampen door een legere borst te geven dan? Hoe komt dat?
pi_119854369
Minneola, kinderen krijgen minder krampjes door achtermelk. Volgens mij staat hier goed uitgelegd waarom: http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 2 december 2012 @ 21:01:35 #247
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_119854911
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, kinderen krijgen minder krampjes door achtermelk. Volgens mij staat hier goed uitgelegd waarom: http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html.
Ja, dat is ook een goeie inderdaad.

En ik heb trouwens ook wel eens een tsr tussendoor. Soms voel ik hem niet eens, maar herken ik hem wel bij haar. Want dan gaat het weer van zuig-klok, zuig-klok. Mijn dochter heeft nu ook geleerd om zelf gewoon even los te laten als het haar teveel wordt. Dan leg ik er even een hydrofieldoekje bij/op en daarna hapt ze weer.

Succes, want een voeding is inderdaad het fijnste als het ontspannen gaat. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119856952
Ik kolf nu 2 minuten voor een voeding, want Luuk kan het begin echt niet aan. Verslikt zich enorm en wil dan niet meer. Maar moet ik dit nu gelijk in de koelkast/vriezer doen? Of mag ik dat wat ik vanavond/vannacht kolf ook nog even op mijn nachtkastje laten staan? En als ik het laat staan, kan ik dan de volgende kolfbeurt in hetzelfde flesje doen, of moet ik dan een nieuwe pakken?

Zo ontzettend fijn trouwens, ik had toen bij Sofie op marktplaats een pisa kolf gekocht, maar die bleek stuk te zijn. Was alleen te gebruiken als enkelzijdige kolf. Nu heeft mijn kraamhulp hem gister mee naar huis genomen, en haar man heeft hem op de een of andere manier gemaakt. Nu heb ik weer een dubbelzijdige kolf. In de tussentijd mocht ik haar kolf (dezelfde) lenen.
*poef* nu is het weg
pi_119857799
Kaatje, hier staat denk ik antwoord op je vragen: http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119857944
Dank je! Ik was even te moe/gaar om te zoeken daar.
*poef* nu is het weg
pi_119868955
Kun je kolven ook verleren? Heb al een paar weken niet meer gekolfd... En nu krijg ik geen tsr ofzo, met moeite 30cc bij elkaar, uit 1 borst. Misschien straks nog maar eens proberen :{
pi_119868978
Ik ben lang weggeweest en kom even aanwaaien. Bitterend nog gefeliciteerd met je dreumesje! En freecell, ik volg je verhaal op D&V... Hoop zo dat het allemaal weet helemaal goed komt.

Mijn dreumes is inmiddels ruim 14 maanden. Overdag vraagt hij niet zo vaak de borst maar 's nachts wel nog altijd. Hij accepteert meestal niet om door papa getroost te worden als hij 's nachts wakker wordt, dat is vooral voor P wel vervelend. Binnenkort ga ik een avond speciale biertjes drinken met een vriendin. Dan kan ik dus echt niet voeden tot een uur of vier. Ik ben bang dat dat een zware nacht wordt want als J mij ziet dan hoeft P echt niet met een flesje aan te komen...
pi_119869029
SE, geen idee. Ik merk bij mezelf wel erge wisselingen in de kolfopbrengst. Waarschijnlijk door stress enzo. Kan een verschil van 50-90 ccuitmaken.

Sverbern, klinkt lastig, dat papa niet kan troosten. En als je dreumes je nu niet ziet? Of is dat niet haalbaar?

Heeft er trouwens nog iemand tips met betrekking tot bv en vliegen met een baby en opstijgen en landen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119869118
Mja stress is hier wel... Zal ook wel niet meewerken en als er dan niks uit komt werkt dat nog meer tegen.

In het blauwe boekje p 139 staat drie regels tekst over voeden tijdens stijgen en landen...
pi_119869172
SE, dankje, had helemaal niet aan hetblauwe boek gedacht. Ik zal dat eens lezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 3 december 2012 @ 08:19:19 #256
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_119869240
Tinuviel wij hebben met Rayen gevlogen toen hij een maand of 6 of 7 was.
Ik was best bezorgd dat hij last zou hebben van zijn oren maar geen centje pijn eigenlijk. Bij het opstijgen en landen heb ik hem gewoon aan de borst gelegd maar eigenlijk was het niet nodig. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_119869576
Dat problerm hebben wij ook sverben. Noah is ook 14 maanden en gaat thuis niet slapen zonder borst als ik er ben. Op de opvang lukt het wel en als ik s avonds wegga ook, maar hij wordt nog steeds alle 3u wakker en gaat dan niet slapen zonder.borst. Ik kan m niet op andere.manieren rustig krijgen en het vervelende is dat mijn productie niks meer voorstelt op het moment. Als hij in het weekend s middags drinkt is het s avonds bal. Hij is intussen zo megasterk dat ik m niet meer goed vast kan houden en hij gaat dus met zn volle gewicht aan mn tepel trekken. Als ik m zo gefixeerd krijg dat dat niet lukt klemt hij mn tepel tussn zn kaken en duwt dan mn borst weg. Op slechte dagen is mn tepel aan deoderkant zwart van de bloeduitstortingen. Het doet immens zeer. Maar 14maanden slaapgebrek zorgt ervoor dat ik het toch doe. Steeds teruggaan voor een knuffel en zn speen resulteert in een hysterisch kind dat 3u wakker blijft. Kv wil hij niet, koemelk ook niet en water wordt s nachts weggegooid. Nu mn productie zo slecht is, geef ik s nachts na het voeden nog een paar slokken sap, zodat hij wat langer slaapt.

Het is sowieso een enorm dorstig kind, overdag drinkt hij ook rustig 750-1000ml weg, naast zn normale eten..

Tis niks niet leuk meer zo
Lotte!
Noah!
pi_119870151
Klinkt heftig, Linda. Maar bovenstaande doet me wel afvragen wat de rol van je man is hierin?
pi_119871055
Jeetje pittig Linda :*
Het gaat natuurlijk al heel lang zo maar kun je samen met je man kijken voor een oplossing? Bijv dat hij N een paar nachten consequent op bed brengt en hij geen borst krijgt? (je hebt vast ook wel heel veel geprobeerd :( )
Lijkt me voor jou echt zwaar min om op deze manier nog bv te geven
  maandag 3 december 2012 @ 10:12:46 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119871304
tinu, bij het vliegen moest Aviva altijd bij mij op schoot, in het riempje. Kon/mocht haar niet aanleggen. En de laatste keer moestze in haar eigen stoel zitten, kon dus ook niet aanleggen.
Mss vantevoren ff vragen of het kan.
Anders speentje in de aanslag of iets anders waar hij op kan zuigen. Geldt ook voor je oudste, trouwens.
Al moet ik zeggen dat mijn beide kids tnt nooit last hebben gehad van hun oren. *klopt af*

cantare, fijn dat je kleine nu goed drinkt bij je! *O*

@blauwe melk, we hadden een keer tikka masala gegeten en ik ging de volgende dag kolven. Opeens rook ik weer tikka masala :? Rook mijn melk dus naar het avondeten van de dag ervoor :D Vond ik best bizar, eigenlijk. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119871547
Daviniah, mijn oudste heeft een keer een hele dag zo ontzettend naar knoflook gestonken op die manier. _O-
En rode bietjes zijn ook leuk! Roze melk O+
pi_119871596
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:18 schreef Tinuviel het volgende:
Hebben jullie nog tips met betrekking tot borstvoeding en vliegen? Ik ga as donderdag voor het eerst met een baby van mij vliegen. Zelfs mijn peuter heeft nog nooit in een vliegtuig gezeten. Vind het best wel spannend. Ik weet dat ze zeggen geef je baby bij het starten en landen de borst, zodat de druk op de oren niet zo groot is.
Ik heb met E gevlogen toen hij bijna vijf maanden was. Op de heenvlucht aangelegd zodra we zaten en hij sliep al voor we opstegen en werd wakker toen we weer neer kwamen.
Met de terugvlucht wilde hij bij het opstijgen wel drinken en bij het landen wilde hij liever uit het raampje kijken. Kreeg ook niet de indruk dat hij last had van zijn oortjes.
E had wel een riempje om maar kon hem nog wel half zittend half liggend aanleggen.

Zou adviseren om wat klein speelgoed in je tas te stoppen en te kijken of je het zo kan plannen dat L net wil slapen en/of eten als je vliegt.
pi_119873067
Oef Linda...

Ik geef trouwens slagroom :o Mijn 4,5 wk oude ventje weegt al 5755 gram :o Hij is 1200 gram gegroeid in 3 wk tijd (woog 4500 op de laatste dag kraamzorg)..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119873716
Ik heb saaie melk, altijd wit en ruikt naar baby spuug :') :D

Linda :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119874869
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef bitterend het volgende:
Ik heb saaie melk, altijd wit en ruikt naar baby spuug :') :D

Linda :*
+1 Ik wil ook wel eens rose of groene melk zien :P

F heeft al een paar keer last gehad van krampjes/scheetjes/moeilijk poepen. Ik probeer nu extra te letten op mijn eten. Ik rook niet, drink niet, eet weinig pittig en probeer op te letten met ui ed. Waar kan ik nog meer op letten?
pi_119874971
oh en ik heb trouwens meerdere vriendinnen en mijn schoonbroer die F de fles niet willen geven of vast willen houden nadat ze gedronken heeft, omdat ze bang zijn dat ze spuugt. Flesvoeding vinden ze niet erg, maar borstvoeding vinden ze vies.
Pfff wat een bullshit, dan niet! :{w Pech voor jullie, maar dan ook niet als ze niet gedronken heeft.

Ik snap t misschien érgens wel, maar kom op! Het is toch t meest natuurlijke wat er is. Al dat pro-flesvoeding gedoe word ik spuug zat van.

Op het CB gingen ze er ook al vanuit dat ik de fles gaf. Uhh nee ik geef bv. En hoe doe je dat dan als je weer gaat werken?? Nou gewoon, afkolven.

t frustreert me gewoon dat het voortaan dus 'normaler' wordt gevonden om de fles te geven. :(
  maandag 3 december 2012 @ 12:13:29 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119875151
@kwisted, goed boeren, fietsen met de beentjes, mss ronddragen in een doek/ergonomische drager, infacol gebruiken (maakt luchtbelletjes in de maag groter, waardoor de lucht uitgebord wordt, ipv dat het naar de darmen gaat), cosibag (warme lijnzaadpittenzak) op de buik
En verder hopen dat het snel voorbij gaat. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119875189
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 08:48 schreef Linda2205 het volgende:
Dat problerm hebben wij ook sverben. Noah is ook 14 maanden en gaat thuis niet slapen zonder borst als ik er ben. Op de opvang lukt het wel en als ik s avonds wegga ook, maar hij wordt nog steeds alle 3u wakker en gaat dan niet slapen zonder.borst. Ik kan m niet op andere.manieren rustig krijgen en het vervelende is dat mijn productie niks meer voorstelt op het moment. Als hij in het weekend s middags drinkt is het s avonds bal. Hij is intussen zo megasterk dat ik m niet meer goed vast kan houden en hij gaat dus met zn volle gewicht aan mn tepel trekken. Als ik m zo gefixeerd krijg dat dat niet lukt klemt hij mn tepel tussn zn kaken en duwt dan mn borst weg. Op slechte dagen is mn tepel aan deoderkant zwart van de bloeduitstortingen. Het doet immens zeer. Maar 14maanden slaapgebrek zorgt ervoor dat ik het toch doe. Steeds teruggaan voor een knuffel en zn speen resulteert in een hysterisch kind dat 3u wakker blijft. Kv wil hij niet, koemelk ook niet en water wordt s nachts weggegooid. Nu mn productie zo slecht is, geef ik s nachts na het voeden nog een paar slokken sap, zodat hij wat langer slaapt.

Het is sowieso een enorm dorstig kind, overdag drinkt hij ook rustig 750-1000ml weg, naast zn normale eten..

Tis niks niet leuk meer zo
Jeetje, heftig ;(. Is het een optie om overdag alleen ander drinken aan te bieden, zodat je 's avond / 's nachts nog voldoende melk hebt?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119875583
Poeh Linda. Dat klinkt inderdaad niet leuk meer. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 3 december 2012 @ 12:35:03 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119875832
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 16:47 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd om te adviseren wel te kolven maar je kind niet te vaak aan te leggen. Da's toch de omgekeerde wereld? Ik denk dat je je overproductie in stand houdt door iedere dag leeg te kolven. Bovendien moet je kind dan uit een flesje drinken - tenzij je 't met een cupje ofzo geeft - terwijl je gewoon melk hebt en bij je kind bent. Misschien het advies van Asyniur eens proberen?
Ik kolf niet iedere dag leeg, ik heb tot nu toe twee keer helemaal leeggekolfd. Ik ben bang dat ik anders nog meer productie in de hand werk. De argumentatie van de lactatiedeskundige was dat door alle melk weg te kolven je een soort van 'reset' en de stuwing minder zou worden. Verder leg ik mijn zoon eigenlijk altijd aan 'op verzoek', en dat wil zeggen iedere 3 uur of soms iedere 4 uur. Zaterdag, vrijdag en donderdag heb ik hem vaker aangelegd, en 1 keer gekolfde melk gegeven, ik denk dat dat zijn regeldagen waren.

Hij drinkt steeds aan één kant een minuut of 20, dan verschonen we zijn luier en drinkt hij meestal nog 5 a 10 minuutjes aan de andere kant. Bij een volgende voeding begin ik dan waar ik geëindigd ben.

Voor hem is die 1 x in de 3 a 4 uur genoeg denk ik (hij groeit goed en vraagt niet om meer) maar voor mij lijkt het niet genoeg te zijn. Ik zit nu op dag 14 na de bevalling en heb nog steeds +/- een uur tot een half uur voordat hij zelf om melk vraagt veel pijn en harde stukken. Soms masseer ik alvast wat melk weg in een doek, of onder de douche om de spanning er vanaf te halen. Lijkt ook alsof S. dan beter kan happen. Ben ook bang dat wanneer ik hem vaker aanleg, dat ik dan nog meer stuwing krijg.

Ik zal me eens verdiepen in dat blokvoeden, want heb op dit moment niet echt hoop dat het vanzelf weggaat.
pi_119876280
Lastig Spees_Eend. Bij mij hielp het om maar 1 borst per keer aan te bieden (in het begin moet je van de andere dan wel de spanning wegkolven). Misschien doe je dat al hoor maar het zou je productie moeten doen afnemen. Als je maar om de 3 a 4 uur voedt heeft blokvoeden geen zin want dat gaat uit van binnen een blok van 3 a 4 uur dezelfde borst aanbieden. Uiteindelijk zal het stabiliseren, echt!
  maandag 3 december 2012 @ 13:21:06 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119877186
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kolf niet iedere dag leeg, ik heb tot nu toe twee keer helemaal leeggekolfd. Ik ben bang dat ik anders nog meer productie in de hand werk. De argumentatie van de lactatiedeskundige was dat door alle melk weg te kolven je een soort van 'reset' en de stuwing minder zou worden. Verder leg ik mijn zoon eigenlijk altijd aan 'op verzoek', en dat wil zeggen iedere 3 uur of soms iedere 4 uur. Zaterdag, vrijdag en donderdag heb ik hem vaker aangelegd, en 1 keer gekolfde melk gegeven, ik denk dat dat zijn regeldagen waren.

Hij drinkt steeds aan één kant een minuut of 20, dan verschonen we zijn luier en drinkt hij meestal nog 5 a 10 minuutjes aan de andere kant. Bij een volgende voeding begin ik dan waar ik geëindigd ben.

Voor hem is die 1 x in de 3 a 4 uur genoeg denk ik (hij groeit goed en vraagt niet om meer) maar voor mij lijkt het niet genoeg te zijn. Ik zit nu op dag 14 na de bevalling en heb nog steeds +/- een uur tot een half uur voordat hij zelf om melk vraagt veel pijn en harde stukken. Soms masseer ik alvast wat melk weg in een doek, of onder de douche om de spanning er vanaf te halen. Lijkt ook alsof S. dan beter kan happen. Ben ook bang dat wanneer ik hem vaker aanleg, dat ik dan nog meer stuwing krijg.

Ik zal me eens verdiepen in dat blokvoeden, want heb op dit moment niet echt hoop dat het vanzelf weggaat.
Heb je nu nog erge last van stuwing, dan raad ik je aan om de allerlaatste keer helemaal leeg te kolven (ná een voeding). Dat is je 0-punt. Dan ga je binnen elke marge van 3 uur, maar 1 borst aanbieden. Komt hij binnen die 3 uur, dezelfde borst, komt hij na die 3 uur dus de andere borst (en daar geldt dan ook weer die 3 uur norm voor). Je krijgt stuwing in je niet geleegde borst maar daar moet je even doorheen bijten (been there done that). Als het echt héél erg zeer doet of je hebt enorme harde plekken, kolf je een heel erg klein beetje af. Net genoeg dat het te harden is.
Als je dit een paar dagen consequent volhoudt, dan wordt het minder. Echt waar.

Succes!
pi_119881000
Succes, stuwing is een rotgevoel :X

Hier sinds zondagochtend bezig met voeden, vingervoeden, kolven. Alleen overdag. 's nachts leg ik hem gewoon aan en verder niks.
En het resultaat:


Alleen ik vind het zo'n ontzettende rotklus :X
Alleen zorgen voor uk en voeden is al genoeg voor me zeg maar... maar de rest van het gezin heeft me ook nodig. Oef.
pi_119881504
Free, fijn dat hij weer aankomt! Maar wat is het slopend hè. Hopelijk gaat het na vrijdag direct beter :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 december 2012 @ 16:07:27 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119883084
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 13:21 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heb je nu nog erge last van stuwing, dan raad ik je aan om de allerlaatste keer helemaal leeg te kolven (ná een voeding). Dat is je 0-punt. Dan ga je binnen elke marge van 3 uur, maar 1 borst aanbieden. Komt hij binnen die 3 uur, dezelfde borst, komt hij na die 3 uur dus de andere borst (en daar geldt dan ook weer die 3 uur norm voor). Je krijgt stuwing in je niet geleegde borst maar daar moet je even doorheen bijten (been there done that). Als het echt héél erg zeer doet of je hebt enorme harde plekken, kolf je een heel erg klein beetje af. Net genoeg dat het te harden is.
Als je dit een paar dagen consequent volhoudt, dan wordt het minder. Echt waar.

Succes!
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!! Heel blij om met een concreet plan aan de slag te kunnen. Die 3 uur, is dat vanaf moment van aanleggen of vanaf het moment dat hij klaar is met drinken? Het eerste denk ik hè? Ik ga er straks meteen mee beginnen bij de volgende voeding. Die stuwing aan een kant neem ik graag op de koop toe als dat betekent dat het uiteindelijk weg is. Zal blij zijn als borstvoeding geven geen pijn meer doet :)

Sverbern ook bedankt!!
En freecell, veel succes. Lijkt me idd erg zwaar als je ook nog eens meerdere kinderen hebt om voor te zorgen...
pi_119883744
Freecell, zou het geen energie schelen als je een flesje gaf? Er is geen wetenschappelijk bewijs voor speen-tepelverwarring... Logopedisten raden het aan boven fingerfeeden omdat het comfortabeler is voor het kindje, zeker bij een kind dat bewezen goed uit de borst drinkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119884219
Spees moment van aanleggen :* succes ermee!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119884517
Spees_eend, heb jij een gediagnosticeerde overproductie? Want zo niet, vind ik het wel erg tricky om actief je productie te gaan verminderen.
Zo ja, succes (been there ;) ) Die drie uur deel je op de klok in, dwz je deelt de dag in 8 blokken van 3 uur en je geeft de borst die op dat moment aan de beurt is. Volledig op verzoek voeden dus, alleen jij kiest de borst.
  maandag 3 december 2012 @ 16:56:02 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119885059
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:41 schreef WupWup het volgende:
Spees_eend, heb jij een gediagnosticeerde overproductie? Want zo niet, vind ik het wel erg tricky om actief je productie te gaan verminderen.
Zo ja, succes (been there ;) ) Die drie uur deel je op de klok in, dwz je deelt de dag in 8 blokken van 3 uur en je geeft de borst die op dat moment aan de beurt is. Volledig op verzoek voeden dus, alleen jij kiest de borst.
Nou, gediagnosticeerd... De kraamzorg had geconstateerd dat de stuwing wel erg lang aanbleef en bij het afsluiten van het kraambed met de verloskundige heeft zij dit met haar besproken. De verloskundige vroeg toen naar mijn klachten (die zijn: harde stukken/schijven, pijn, warmte, voor het aanleggen loopt de melk er al uit en de zoogcompressen zitten vol) en zij had het over stuwing en adviseerde om hiervoor een kolf aan te schaffen...

Dus ik weert niet of dat onder een officiële diagnose valt, maar er hebben wel deskundigen over mee gedacht.
pi_119886638
Misschien is het toch ook slim om even te bellen met een contactpersoon van LLL of VBN om een goed, persoonlijk advies te krijgen. Die dames zijn hierop getraind en gratis te benaderen. En kunnen je gedurende de hele bv-periode begeleiden.
  maandag 3 december 2012 @ 18:18:46 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119888218
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef WupWup het volgende:
Misschien is het toch ook slim om even te bellen met een contactpersoon van LLL of VBN om een goed, persoonlijk advies te krijgen. Die dames zijn hierop getraind en gratis te benaderen. En kunnen je gedurende de hele bv-periode begeleiden.
Bedankt, dat advies neem ik ook mee
pi_119888262
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:52 schreef Mineola het volgende:
Mijn manneke van zes weken heeft sinds gisteren iets nieuws: tijdens een voeding laat hij na verloop van tijd los en barst vervolgens in huilen uit wat overgaat in krijsen en een driftbui. Enig idee wat dit is?

Hij doet het zowel links als rechts en alleen overdag. Vannacht dronk hij keurig en rustig en ging daarna zonder problemen weer slapen.
Het komt op mij over alsof hij boos/gefrustreerd is, maar waarom?

Vandaag nog geen driftbuien of gevechten *O*
Wel weer opeens elke drie uur een voeding, een plakbaby en een slapeloze nacht want klaarwakker kind, maar dat is z'n sprongetje :+
pi_119889400
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Freecell, zou het geen energie schelen als je een flesje gaf? Er is geen wetenschappelijk bewijs voor speen-tepelverwarring... Logopedisten raden het aan boven fingerfeeden omdat het comfortabeler is voor het kindje, zeker bij een kind dat bewezen goed uit de borst drinkt.
Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...

Maar dan raakt hij wel gewend aan een constante flow natuurlijk...
pi_119889962
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 16:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

(die zijn: harde stukken/schijven, pijn, warmte, voor het aanleggen loopt de melk er al uit en de zoogcompressen zitten vol) en zij had het over stuwing en adviseerde om hiervoor een kolf aan te schaffen...

Ik heb geen advies voor je, maar dit had ik ook de eerste weken, geloof niet dat dat iets geks was als ik hier en bij anderen dat zei.
pi_119890291
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...

Maar dan raakt hij wel gewend aan een constante flow natuurlijk...
For what it's worth: mijn mini kon probleemloos wisselen tussen borst en fles. Wij zijn begonnen toen hij 5 dagen oud was omdat vingervoeden hem te veel energie kostte (en er steeds maar 20 cc in ging).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119890583
Dankje, Davinia en Roosje, ik zaltochnog eens bij Lufthansabellen om het na tevragen. Voor de heenweg kan ik ook een klein flesje mee nemen, alleen voor de terugweg lastig omdat ik denk ik geen kolf meeneem.

Free, fijn dat je baby aangekomen is. Begrijp dat het balen is omdat het meer energie en tijd kost.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119890985
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...

Maar dan raakt hij wel gewend aan een constante flow natuurlijk...
Ik denk dat het voor een kindje, zeker als hij ziek is, het het fijnste is om lekker te kunnen zuigen en dan kan ik me voorstellen dat een flesje fijner is.

Waar ben je bang voor, dat hij geen 'moeite' meer wil doen voor je borst? Er zijn dus geen aanwijzingen dat dat gaat gebeuren, maar ik kan me je aarzeling wel voorstellen. Je zou een speen als de Medela Calma kunnen overwegen, die stroomt wat rustiger.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119891114
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:21 schreef WupWup het volgende:
Klinkt heftig, Linda. Maar bovenstaande doet me wel afvragen wat de rol van je man is hierin?
Hij heeft daar eigenlijk geen rol in. Hij werkt s avonds en in het weekend, dus is maar 2x pw thuis op het moment dat ze naar bed gaan. Als ik niet thuis ben, dan krijgt hij Noah ook op bed, maar 's nachts lukt het gewoon niet. En op de dagen dat hij werkt, is hij meestal pas rond 12en terug, dan is Noah al een keer wakker geweest. Als hij dan naar ze toe gaat (bij Lotte net zo goed) worden ze helemaal hyper, omdat ze 'm dan sinds 's ochtends niet meer gezien hebben. En deels ligt het aan hemzelf, doordat hij tegen m gaat praten, soms het licht aan doet.. Dan ben ik verder van huis, want dan lig ik wakker zolang hij er mee bezig is en daarna kost het me 2x zoveel tijd om 'm weer rustig te krijgen om te slapen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 12:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jeetje, heftig ;(. Is het een optie om overdag alleen ander drinken aan te bieden, zodat je 's avond / 's nachts nog voldoende melk hebt?
Overdag drinkt hij niet bij mij. Alleen op zaterdag en zondag voor zn middagdutje. De rest van de dag drinkt hij water en sap

Ik heb'net bij de voeding maar weer mn borst vastgehouden. Dan duwt hij ook wel, maar kan alleen de huid van mn borstbeen wegduwen. De borst zelf blijft dan redelijk op zijn plek en het doet dus minder zeer.

Nouja...voor dattie 18 is wordt het vast beter :')
Lotte!
Noah!
pi_119893406
Linda wat vervelend, dat hij je pijn doet tijdens het drinken.

Ik zit hier heel erg te dubben wat ik moet gaan voorbereiden/ afspreken voor de voedingen voor de komende 2 dagen en dinsdagnacht. Ik ben 2 dagen en een nacht weg voor mijn werk. Voor overdag kan ik nog redelijk makkelijk bedenken hoeveel voedingen nodig zijn, maar voor s'nachts geen idee. Normaal drinkt hij nog 2 of 3 keer maar dan maar 1 borst. Mijn man gaat daarentegen morgen avond een papfles geven, dat vult dan weer meer. Misschien dat ik een hele van mijn verse voedingen die vandaag gekolfd zijn, laat staan. Dan hoeft hij niet s'nachts ontdooien en dat we moeten weten hoeveel hij drinkt en anders niet meer kunnen invriezen enz. Dan kan hij gewoon een deel pakken en opwarmen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119893605
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor een kindje, zeker als hij ziek is, het het fijnste is om lekker te kunnen zuigen en dan kan ik me voorstellen dat een flesje fijner is.

Waar ben je bang voor, dat hij geen 'moeite' meer wil doen voor je borst? Er zijn dus geen aanwijzingen dat dat gaat gebeuren, maar ik kan me je aarzeling wel voorstellen. Je zou een speen als de Medela Calma kunnen overwegen, die stroomt wat rustiger.
Ik vingervoed met een spuitje, niet met een sondeslangetje :) Dus op zich ook easy voor hem.
Maar een flesje is wel fijner denk ik,voor iedereen.

Zal morgen eens zoeken naar de calma hier in de thuiszorgwinkel. :Y
pi_119894157
S heeft tot 3mnd wisselend fles/borst gehad en toen ik erg last had van spruw een paar weken volledig gekolft en fles gegeven, daarna is ze probleemloos overgegaan naar volledig borst.
Nu vind ze de fles niet echt meer super..Ze kan wel uit de fles drinken maar wil het na een paar slokken niet meer, dus ja dat is weer een ander verhaal

Hoop dat het na de operatie snel een stuk beter gaat Free :*

Linda
Pff lastig dat het zo gaat :(

Tinu
Drinkt hij snachts actief of kort & eventjes sabbelen? Misschien kun je het tellen als 2x een voeding als overdag dan heb je iig niet te kort?
pi_119895503
Zoe volgens mij drinkt hij best actief, maar dan maar aan een borst. Zo precies weet ik het niet want soms slaap ik er ook doorheen. Net met manlief overlegd en die zei, dat een voeding van 80-90cc reserve voor de nacht genoeg zou moeten zijn. Hij ging die anders een beetje verdikken met rijstebloem. Die houd ik dan opzij van de verse voeding van vandaag zodat het als het niet nodig is woensdagavond nog ingevroren kan worden. Woensdagavond mag ik lekker de liters melk, die ik onderweg en in Dld heb gekolfd dan invriezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119895945
Tinu
Ja lastig in te schatten!
:D ja dan heb je vast een goede voorraad!

Ik heb het idee dat mijn borsten bijna niet meer echt vol zijn, op 1moment vd dag ( einde vd middag ) dan voelt het voller. Is dat normaal?
  maandag 3 december 2012 @ 21:48:17 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119898280
Geen idee Zoe volgens mij vrij normaal hoor na langere tijd, maar gezien de nachten etc misschien iemand van lll of VBN bellen of een lk een keer opnieuw alles doornemen. Doe ik ook regelmatig :)

Linda :*

Freecell lastig , ik ga geen advies geven alleen sterkte!

Hier record aantal vandaag ( ja ik doe netjes wat lk zegt) ik heb en Oliver niet meer dan een uurtje extra sinds zondag ochtend 1,5 slaap En beroerd van de hoeveelheid toeschietreflexen :')
Dat dat kut Zkh opschiet.. :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 december 2012 @ 22:26:12 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_119900395
Ow Freecell, je kleintje onder het mes... Komt vast goed, routine enzo...maar ik snap je volkomen :*

Hier trouwens een kleintje dat in week 2 en 3 helemaal niet aan de borst is geweest, maar alles afgekolfd via de fles kreeg. Avent en beFree. En in week 4 gingen we proberen aan te leggen met de lk. Ze had de tepelhoedjes al klaar liggen en we zouden wel zien of het überhaupt zou lukken.
En het lukte! En hoe :D
Inmiddels al ruim 5 maanden borstvoeding hier w/
.... met gevoel voor drama....
pi_119907200
Evenstar sterkte! Ik hoop dat het jullie snel bij het ziekenhuis terecht kunnen en dat die jullie kunnen helpen.

Kersjes, *O*, 5 maanden bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119908732
5 maanden bv Kersjes *O*

Gisteren hier alweer 7 maanden bv :)

Mijn tepels voelen schraal aan tijdens het drinken sinds gisteravond, niet fijn! Wat kan dit zijn, toch geen spruw?
pi_119909077
Xanteh missch krijgt C tandjes? Bij mij voelde het in die periode ook iets minder prettig

*O* kersjes

Pff sterkte evenstar!
Bedankt voor de tip. Ga me zo langzamerhand toch wel onzeker voelen -O-
pi_119909555
Geen tips hier Zoë, wel lees ik overal dat het normaal is :*

Kersjes en Xanteh *O*
Wij hadden zaterdag ons eerste jubileum, 1 maand :+

Ik heb het idee dat mijn productie nogal omhoog schiet door het clusteren iedere avond. Ze drinkt 's nachts en 's morgens nog maar één borst, en die drinkt ze niet leeg ook. Vanmorgen zelfs een harde plek links (die ze wel netjes wegdronk). Hoe bepalen jullie welke borst je geeft als er bijna volcontinu gelebberd wordt?
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:10:35 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119911507
Clusteren is hier per uur wisselen van borst :)

Oliver vraagt overdags de borst op de schattigste manier.. Hij geeft mij een kusje en dan borst een kusje O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119911987
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')