abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 december 2012 @ 16:08:39 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119844087
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?

Bij mij was het advies juist: nog 1x leegkolven en dan niet meer. Even door de stuwing heen bijten (in heel erg geval alleen een klein beetje wegkolven, totdat het niet meer pijnlijk is c.q. geen harde plekken meer) en dan blokvoeden. Dus binnen een marge van 3-4 uur steeds dezelfde borst aanbieden.
Toen was ik binnen een paar dagen van de overproductie af.
Gek, dat is inderdaad een totaal ander advies.. Moet zeggen dat mijn verloskundige hetzelfde adviseerde als mijn lactatiekundige, maar dat ik verder veel tegenstrijdige adviezen lees en hoor. Heel frustrerend want die stuwing doet echt f*cking pijn en zou er zo graag vanaf zijn, het maakt het borstvoeding geven er niet leuker op.
pi_119844515
Blokvoeden heeft ons ook enorm geholpen met de overproudctie! De stuwing was idd vreselijk pijnlijk en het hield echt niet op, ik werd wakker snachts en moest kolven omdat het zo veel pijn deed!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119845317
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?
Ik vind het ook vreemd om te adviseren wel te kolven maar je kind niet te vaak aan te leggen. Da's toch de omgekeerde wereld? Ik denk dat je je overproductie in stand houdt door iedere dag leeg te kolven. Bovendien moet je kind dan uit een flesje drinken - tenzij je 't met een cupje ofzo geeft - terwijl je gewoon melk hebt en bij je kind bent. Misschien het advies van Asyniur eens proberen?
pi_119845449
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel2.html

alles over overproductie!

Wij hadden alle symptomen uit het lijstje inclusief spinazie kleurige ontlasting en een baby die golven eruit spuugde om vervolgens weer te willen drinken -O-
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119845510
Gisteren gingen wij naar een restaurant en omdat ik de bui al zag hangen (drukke omgeving, E'tje die vaak weigert/moeilijk doet), had ik een flesje kunstvoeding meegenomen. Nou, dat ging er dus mooi niet in. :D Uiteindelijk ben ik in een rustig hoekje gaan zitten en heeft ze gewoon gedronken terwijl ik bijna in slaap viel: veeel gegeten in combinatie met een hormonenstoot _O-. Overwinning! *O* Vandaag gaat het ook best goed. De borstcompressie was echt een goede tip.
pi_119845586
Goed zo Cantare!! :D
pi_119846124
Wat fijn Cantare!

In het openbaar voeden is iets wat ik nog niet kan...bij mn zus en ouders wel, boeit me niet dat die mn borst voorbij zien komen. Maar moet nog eens even bedenken hoe ik dat nou heeel subtiel doe. Hydrofiel er overheen leggen of sjaal ofzo werkt pas na t aanhappen en dan is t grootste obstakel al geweest, hele borst bloot :P

Ennem, ik merk nooit dat ik stuwing heb...? Hoe vaak heb je dat :@
pi_119846430
Leandra wat goed!

Kersjes :D leuk die interesse

Cantare
Hoop dat het goed blijft gaan :) fijn dat je je meisje ziet groeien en tevreden

SE
Volgens mij heb je in de kraamweek stuwing en verder na een nacht doorslapen, als de baby regeldagen heeft om de productie te verhogen etc (zoiets? :@ )

Mijn borsten voelen smorgens echt niet vol aan -O- S drinkt erg vaak. smiddags rond 16u heb ik pas weer wat vollere borsten.
Door het vele drinken snachts valt ze er niet meer van in slaap (ivm vaak kleine slokjes) haar op een andere manier in slaap krijgen lukt bijna niet. Vannacht tussen 23 en 3:15 weer bezig geweest.. Wel pittig!
Bij de oei ik groei app las ik dat bv-moeders vaak genoeg hebben van het bv geven tijdens deze 'sprong' (nu weet ik niet of het aan een sprongetje ligt ze drinkt altijd al vaak snachts maar zo stond het bij de info)
Nou snachts heb ik idd dat gevoel, terwijl het niet aan de bv ligt natuurlijk.
Ik blijf volhouden etc maar het is wel even lastig (maar niets vergeleken met de problemen als overproductie en niet willen drinken)

Ze drinkt tussen 22:30 en 8uur wel 5-7 keer, dat is best vaak toch? Ik vind het wel lastig dat ze niet voldaan lijkt en lekker gaat slapen. Het is ook geen zuigbehoefte want het is maar eventjes drinken en de rest van de melk laat ze lopen (nat bed) dus dorst is het ook niet. Ik voed vanuit mijn verzoek om haar in slaap de krijgen omdat andere opties dus niet werken..
  zondag 2 december 2012 @ 17:30:13 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119846710
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.

Ik heb zoiets nog nooit gehoord en vroeg me af wat jullie hiervan denken? :?
pi_119846714
Zoe het is en blijft een pittige fase :* R had ook dat ze van de borst niet in slaap viel = in bed leggen drama
en 's nachts ging ze kletsen en gillen en alles en nog wat maar slapen lukte niet..ik weet nog dat ik soms 4 uur boven zat haar geprobeerd in slaap te krijgen..als mijn man thuis kwam zag hij hoe oververmoeid en verdrietig ik was en ging hij een stukje met haar lopen in de kinderwagen..zo kon ik (en zij) ook even slapen
:*
pi_119846779
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef LadyBlack het volgende:
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.

Wat voor tests? :@ ik heb wel gehoord dat sommige vrouwen niet genoeg melkklier weefsel hebben en daarom niet kunnen voeden maar ik dacht dat zelfs in Afrika bevat de melk genoeg voedingstoffen :?
  zondag 2 december 2012 @ 17:36:17 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119846943
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:32 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat voor tests? :@ ik heb wel gehoord dat sommige vrouwen niet genoeg melkklier weefsel hebben en daarom niet kunnen voeden maar ik dacht dat zelfs in Afrika bevat de melk genoeg voedingstoffen :?
Ja dat leek mij dus ook... Maar ik weet niet welke tests, ik hoorde dit van mijn schoonmoeder gevolgd door de opmerking "Nouja ze heeft er een week van kunnen genieten, die borstvoeding, dan zal het nu wel klaar zijn." :X

Het kindje is 2 weken oud ;(
pi_119847621
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef LadyBlack het volgende:

Ik denk dat het bullshit is, maar ik ben natuurlijk een leek. Als ze bv wil blijven geven, raad haar dan een lactatiekundige aan, het kan vast nog goedkomen!
pi_119847869
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef bitterend het volgende:
Zoe het is en blijft een pittige fase :* R had ook dat ze van de borst niet in slaap viel = in bed leggen drama
en 's nachts ging ze kletsen en gillen en alles en nog wat maar slapen lukte niet..ik weet nog dat ik soms 4 uur boven zat haar geprobeerd in slaap te krijgen..als mijn man thuis kwam zag hij hoe oververmoeid en verdrietig ik was en ging hij een stukje met haar lopen in de kinderwagen..zo kon ik (en zij) ook even slapen
:*
Ja het is idd pittig :(
Weet ook wel dat het ooit goedkomt maar dat maakt het voor nu niet makkelijker helaas.
Ben wel erg blij met bv en wil zeker wel lang doorgaan.

LB
Nooit van gehoord :? & verder wat cantare zegt
pi_119847927
Lijkt me bullshit. Vraag een afdruk van de testuitslagwaarden per voedingsstof :P.
pi_119849519
Mijn manneke van zes weken heeft sinds gisteren iets nieuws: tijdens een voeding laat hij na verloop van tijd los en barst vervolgens in huilen uit wat overgaat in krijsen en een driftbui. Enig idee wat dit is?

Hij doet het zowel links als rechts en alleen overdag. Vannacht dronk hij keurig en rustig en ging daarna zonder problemen weer slapen.
Het komt op mij over alsof hij boos/gefrustreerd is, maar waarom?
Spruw lijkt me niet, geen witte puntjes en ook ik heb nergens last van.
Honger? Hij heeft al even gedronken voor hij het gaat doen dus de ergste honger moet er wel af zijn (maar hij blijft desalniettemin als een piranha pogingen doen tot aanhappen, met loslaten en huilen als gevolg).
Of zou hij juist teveel krijgen? Het gaat vaak gecombineerd met melk teruggeven, maar hij geeft wel nog hongersignalen.

Anyway, ik vind het niet leuk zo en wil graag dat voedingen ontspannen blijven. Is dit herkenbaar en heeft iemand tips?
  zondag 2 december 2012 @ 19:44:39 #242
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_119851248
Mijn dochter deed dat ook en bij mij op de nagym werd gezegd dat tussen 6 en 8 wk een piek van krampjes is. Ik denk dat het vooral overdag was omdat ze dan iets wakkerder was en gulziger dronk. Mijn dochter is echt wel een zuiplap vanaf geboorte. Nu kunnen haar maag en darmen de voeding iets beter/sneller verwerken.
Tip: ik heb als gewoonte aangenomen om bij de minste worsteling/beweging mijn kind te ontkoppelen en even te laten boeren. Eerst leverde dat nog meer ongenoegen op, maar nu vindt mijn dochter het prettig. Ik geef haar ook even een momentje om haar eten te laten zakken.
Ik weet niet of dit bij jou ook helpt of dat het 'gewoon' aan iets anders ligt, maar proberen kan altijd. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119852465
Mineola, zou het misschien kunnen dat je dan een (nieuwe) tsr hebt gekregen en er dus ineens veel melk komt? Ik herken het gedrag daarvan. Misschien lukt het om zelf wat melk weg te laten lopen in bijvoorbeeld een hydrofiele doek?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_119852846
Minneola, als het krampjes zijn, kun je misschien proberen dezelfde borst te geven als de vorige keer of doe je dat al, liggen er sowieso2-3 uur tussen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119853766
Bedankt voor de reacties.

Paradijsvogeltje: krampjes zouden wel kunnen, hij drinkt overdag inderdaad behoorlijk gulzig. Jouw tip is precies wat ik al doe, afkoppelen zodra hij begint en laten boeren (en door die andere houding kalmeert hij vaak ook al).

Twinkly: tsr voel je toch als een soort elektrisch stroompje? Dat voel ik niet tijdens het voeden maar wel op andere momenten. Hoe kom ik er achter of het idd een tsr is? En hoe laat ik melk wegstromen, gewoon knijpen zeg maar? Het stroomt niet vanzelf :)

Tinu: er zit inderdaad al minstens 2-3 tussen (behalve nu, want hij clustert. Maar nu bied ik steeds dezelfde borst aan (blokvoeden) en zijn er geen driftbuien). Krijgt hij minder krampen door een legere borst te geven dan? Hoe komt dat?
pi_119854369
Minneola, kinderen krijgen minder krampjes door achtermelk. Volgens mij staat hier goed uitgelegd waarom: http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 december 2012 @ 21:01:35 #247
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_119854911
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, kinderen krijgen minder krampjes door achtermelk. Volgens mij staat hier goed uitgelegd waarom: http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html.
Ja, dat is ook een goeie inderdaad.

En ik heb trouwens ook wel eens een tsr tussendoor. Soms voel ik hem niet eens, maar herken ik hem wel bij haar. Want dan gaat het weer van zuig-klok, zuig-klok. Mijn dochter heeft nu ook geleerd om zelf gewoon even los te laten als het haar teveel wordt. Dan leg ik er even een hydrofieldoekje bij/op en daarna hapt ze weer.

Succes, want een voeding is inderdaad het fijnste als het ontspannen gaat. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_119856952
Ik kolf nu 2 minuten voor een voeding, want Luuk kan het begin echt niet aan. Verslikt zich enorm en wil dan niet meer. Maar moet ik dit nu gelijk in de koelkast/vriezer doen? Of mag ik dat wat ik vanavond/vannacht kolf ook nog even op mijn nachtkastje laten staan? En als ik het laat staan, kan ik dan de volgende kolfbeurt in hetzelfde flesje doen, of moet ik dan een nieuwe pakken?

Zo ontzettend fijn trouwens, ik had toen bij Sofie op marktplaats een pisa kolf gekocht, maar die bleek stuk te zijn. Was alleen te gebruiken als enkelzijdige kolf. Nu heeft mijn kraamhulp hem gister mee naar huis genomen, en haar man heeft hem op de een of andere manier gemaakt. Nu heb ik weer een dubbelzijdige kolf. In de tussentijd mocht ik haar kolf (dezelfde) lenen.
*poef* nu is het weg
pi_119857799
Kaatje, hier staat denk ik antwoord op je vragen: http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119857944
Dank je! Ik was even te moe/gaar om te zoeken daar.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')