Gek, dat is inderdaad een totaal ander advies.. Moet zeggen dat mijn verloskundige hetzelfde adviseerde als mijn lactatiekundige, maar dat ik verder veel tegenstrijdige adviezen lees en hoor. Heel frustrerend want die stuwing doet echt f*cking pijn en zou er zo graag vanaf zijn, het maakt het borstvoeding geven er niet leuker op.quote:Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?
Bij mij was het advies juist: nog 1x leegkolven en dan niet meer. Even door de stuwing heen bijten (in heel erg geval alleen een klein beetje wegkolven, totdat het niet meer pijnlijk is c.q. geen harde plekken meer) en dan blokvoeden. Dus binnen een marge van 3-4 uur steeds dezelfde borst aanbieden.
Toen was ik binnen een paar dagen van de overproductie af.
Ik vind het ook vreemd om te adviseren wel te kolven maar je kind niet te vaak aan te leggen. Da's toch de omgekeerde wereld? Ik denk dat je je overproductie in stand houdt door iedere dag leeg te kolven. Bovendien moet je kind dan uit een flesje drinken - tenzij je 't met een cupje ofzo geeft - terwijl je gewoon melk hebt en bij je kind bent. Misschien het advies van Asyniur eens proberen?quote:Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?
Wat voor tests?quote:Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef LadyBlack het volgende:
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.
Ik heb zoiets nog nooit gehoord en vroeg me af wat jullie hiervan denken?
Ja dat leek mij dus ook... Maar ik weet niet welke tests, ik hoorde dit van mijn schoonmoeder gevolgd door de opmerking "Nouja ze heeft er een week van kunnen genieten, die borstvoeding, dan zal het nu wel klaar zijn."quote:Op zondag 2 december 2012 17:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wat voor tests?ik heb wel gehoord dat sommige vrouwen niet genoeg melkklier weefsel hebben en daarom niet kunnen voeden maar ik dacht dat zelfs in Afrika bevat de melk genoeg voedingstoffen
Ik denk dat het bullshit is, maar ik ben natuurlijk een leek. Als ze bv wil blijven geven, raad haar dan een lactatiekundige aan, het kan vast nog goedkomen!quote:Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef LadyBlack het volgende:
Dag dames, ik heb een vraagje; mijn schoonzusje heeft te horen gekregen dat uit tests bleek dat haar melk niet genoeg voedingsstoffen bevat en dat haar kindje daarom niet genoeg aankomt.
Ik heb zoiets nog nooit gehoord en vroeg me af wat jullie hiervan denken?
Ja het is idd pittigquote:Op zondag 2 december 2012 17:30 schreef bitterend het volgende:
Zoe het is en blijft een pittige faseR had ook dat ze van de borst niet in slaap viel = in bed leggen drama
en 's nachts ging ze kletsen en gillen en alles en nog wat maar slapen lukte niet..ik weet nog dat ik soms 4 uur boven zat haar geprobeerd in slaap te krijgen..als mijn man thuis kwam zag hij hoe oververmoeid en verdrietig ik was en ging hij een stukje met haar lopen in de kinderwagen..zo kon ik (en zij) ook even slapen
Ja, dat is ook een goeie inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2012 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
Minneola, kinderen krijgen minder krampjes door achtermelk. Volgens mij staat hier goed uitgelegd waarom: http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |