Gefeliciteerd Leandra! Met de verjaardag van je zoon en met al 2 jaar lang borstvoeding.

Hier nog steeds volop voedende. Uiteindelijk heeft E maar 2 keer een flesje kv gehad, de rest heb ik toch zelf kunnen kolven. Ik heb nu, n.a.v. een tip van een "borstvoedingskundige" vriendin (ze doet de opleiding), van mijn Medela Swing een dubbelzijdige kolf gemaakt, dat scheelt een hele hoop. Ik had de onderdelen besteld via internet, maar ik had iets fout gedaan dus moest ruilen. Toen ik het adres opzocht, bleek de winkel hier 5 km vandaan te zitten...

Dus toen ben ik er gelijk langs gegaan. De winkel wordt gerund door een lactatiekundige en ik kon haar dus gelijk mijn "probleem" voorleggen. Zij deed voor hoe ik E het best kon vasthouden, zodat ze wel "moest" aanhappen (door op haar ruggetje te drukken zodat haar hoofdje wat meer achterover gaat en tegelijk de 'nipple flip'

te doen) en ze raadde aan om, áls ze dronk, borstcompressie te doen zodat ze het niet te snel opgaf. Vanochtend heb ik het geprobeerd en het lijkt wel wat te schelen, ze heeft een tijdje gedronken. Voor de rest heb ik gekolft, met name omdat ik een drukke dag had en ik er echt even rustig met E'tje voor moet gaan zitten. Maar ik zie het nu wel weer wat zonniger in.