abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119868955
Kun je kolven ook verleren? Heb al een paar weken niet meer gekolfd... En nu krijg ik geen tsr ofzo, met moeite 30cc bij elkaar, uit 1 borst. Misschien straks nog maar eens proberen :{
pi_119868978
Ik ben lang weggeweest en kom even aanwaaien. Bitterend nog gefeliciteerd met je dreumesje! En freecell, ik volg je verhaal op D&V... Hoop zo dat het allemaal weet helemaal goed komt.

Mijn dreumes is inmiddels ruim 14 maanden. Overdag vraagt hij niet zo vaak de borst maar 's nachts wel nog altijd. Hij accepteert meestal niet om door papa getroost te worden als hij 's nachts wakker wordt, dat is vooral voor P wel vervelend. Binnenkort ga ik een avond speciale biertjes drinken met een vriendin. Dan kan ik dus echt niet voeden tot een uur of vier. Ik ben bang dat dat een zware nacht wordt want als J mij ziet dan hoeft P echt niet met een flesje aan te komen...
pi_119869029
SE, geen idee. Ik merk bij mezelf wel erge wisselingen in de kolfopbrengst. Waarschijnlijk door stress enzo. Kan een verschil van 50-90 ccuitmaken.

Sverbern, klinkt lastig, dat papa niet kan troosten. En als je dreumes je nu niet ziet? Of is dat niet haalbaar?

Heeft er trouwens nog iemand tips met betrekking tot bv en vliegen met een baby en opstijgen en landen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119869118
Mja stress is hier wel... Zal ook wel niet meewerken en als er dan niks uit komt werkt dat nog meer tegen.

In het blauwe boekje p 139 staat drie regels tekst over voeden tijdens stijgen en landen...
pi_119869172
SE, dankje, had helemaal niet aan hetblauwe boek gedacht. Ik zal dat eens lezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 3 december 2012 @ 08:19:19 #256
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_119869240
Tinuviel wij hebben met Rayen gevlogen toen hij een maand of 6 of 7 was.
Ik was best bezorgd dat hij last zou hebben van zijn oren maar geen centje pijn eigenlijk. Bij het opstijgen en landen heb ik hem gewoon aan de borst gelegd maar eigenlijk was het niet nodig. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_119869576
Dat problerm hebben wij ook sverben. Noah is ook 14 maanden en gaat thuis niet slapen zonder borst als ik er ben. Op de opvang lukt het wel en als ik s avonds wegga ook, maar hij wordt nog steeds alle 3u wakker en gaat dan niet slapen zonder.borst. Ik kan m niet op andere.manieren rustig krijgen en het vervelende is dat mijn productie niks meer voorstelt op het moment. Als hij in het weekend s middags drinkt is het s avonds bal. Hij is intussen zo megasterk dat ik m niet meer goed vast kan houden en hij gaat dus met zn volle gewicht aan mn tepel trekken. Als ik m zo gefixeerd krijg dat dat niet lukt klemt hij mn tepel tussn zn kaken en duwt dan mn borst weg. Op slechte dagen is mn tepel aan deoderkant zwart van de bloeduitstortingen. Het doet immens zeer. Maar 14maanden slaapgebrek zorgt ervoor dat ik het toch doe. Steeds teruggaan voor een knuffel en zn speen resulteert in een hysterisch kind dat 3u wakker blijft. Kv wil hij niet, koemelk ook niet en water wordt s nachts weggegooid. Nu mn productie zo slecht is, geef ik s nachts na het voeden nog een paar slokken sap, zodat hij wat langer slaapt.

Het is sowieso een enorm dorstig kind, overdag drinkt hij ook rustig 750-1000ml weg, naast zn normale eten..

Tis niks niet leuk meer zo
Lotte!
Noah!
pi_119870151
Klinkt heftig, Linda. Maar bovenstaande doet me wel afvragen wat de rol van je man is hierin?
pi_119871055
Jeetje pittig Linda :*
Het gaat natuurlijk al heel lang zo maar kun je samen met je man kijken voor een oplossing? Bijv dat hij N een paar nachten consequent op bed brengt en hij geen borst krijgt? (je hebt vast ook wel heel veel geprobeerd :( )
Lijkt me voor jou echt zwaar min om op deze manier nog bv te geven
  maandag 3 december 2012 @ 10:12:46 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119871304
tinu, bij het vliegen moest Aviva altijd bij mij op schoot, in het riempje. Kon/mocht haar niet aanleggen. En de laatste keer moestze in haar eigen stoel zitten, kon dus ook niet aanleggen.
Mss vantevoren ff vragen of het kan.
Anders speentje in de aanslag of iets anders waar hij op kan zuigen. Geldt ook voor je oudste, trouwens.
Al moet ik zeggen dat mijn beide kids tnt nooit last hebben gehad van hun oren. *klopt af*

cantare, fijn dat je kleine nu goed drinkt bij je! *O*

@blauwe melk, we hadden een keer tikka masala gegeten en ik ging de volgende dag kolven. Opeens rook ik weer tikka masala :? Rook mijn melk dus naar het avondeten van de dag ervoor :D Vond ik best bizar, eigenlijk. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119871547
Daviniah, mijn oudste heeft een keer een hele dag zo ontzettend naar knoflook gestonken op die manier. _O-
En rode bietjes zijn ook leuk! Roze melk O+
pi_119871596
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:18 schreef Tinuviel het volgende:
Hebben jullie nog tips met betrekking tot borstvoeding en vliegen? Ik ga as donderdag voor het eerst met een baby van mij vliegen. Zelfs mijn peuter heeft nog nooit in een vliegtuig gezeten. Vind het best wel spannend. Ik weet dat ze zeggen geef je baby bij het starten en landen de borst, zodat de druk op de oren niet zo groot is.
Ik heb met E gevlogen toen hij bijna vijf maanden was. Op de heenvlucht aangelegd zodra we zaten en hij sliep al voor we opstegen en werd wakker toen we weer neer kwamen.
Met de terugvlucht wilde hij bij het opstijgen wel drinken en bij het landen wilde hij liever uit het raampje kijken. Kreeg ook niet de indruk dat hij last had van zijn oortjes.
E had wel een riempje om maar kon hem nog wel half zittend half liggend aanleggen.

Zou adviseren om wat klein speelgoed in je tas te stoppen en te kijken of je het zo kan plannen dat L net wil slapen en/of eten als je vliegt.
pi_119873067
Oef Linda...

Ik geef trouwens slagroom :o Mijn 4,5 wk oude ventje weegt al 5755 gram :o Hij is 1200 gram gegroeid in 3 wk tijd (woog 4500 op de laatste dag kraamzorg)..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119873716
Ik heb saaie melk, altijd wit en ruikt naar baby spuug :') :D

Linda :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119874869
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef bitterend het volgende:
Ik heb saaie melk, altijd wit en ruikt naar baby spuug :') :D

Linda :*
+1 Ik wil ook wel eens rose of groene melk zien :P

F heeft al een paar keer last gehad van krampjes/scheetjes/moeilijk poepen. Ik probeer nu extra te letten op mijn eten. Ik rook niet, drink niet, eet weinig pittig en probeer op te letten met ui ed. Waar kan ik nog meer op letten?
pi_119874971
oh en ik heb trouwens meerdere vriendinnen en mijn schoonbroer die F de fles niet willen geven of vast willen houden nadat ze gedronken heeft, omdat ze bang zijn dat ze spuugt. Flesvoeding vinden ze niet erg, maar borstvoeding vinden ze vies.
Pfff wat een bullshit, dan niet! :{w Pech voor jullie, maar dan ook niet als ze niet gedronken heeft.

Ik snap t misschien érgens wel, maar kom op! Het is toch t meest natuurlijke wat er is. Al dat pro-flesvoeding gedoe word ik spuug zat van.

Op het CB gingen ze er ook al vanuit dat ik de fles gaf. Uhh nee ik geef bv. En hoe doe je dat dan als je weer gaat werken?? Nou gewoon, afkolven.

t frustreert me gewoon dat het voortaan dus 'normaler' wordt gevonden om de fles te geven. :(
  maandag 3 december 2012 @ 12:13:29 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119875151
@kwisted, goed boeren, fietsen met de beentjes, mss ronddragen in een doek/ergonomische drager, infacol gebruiken (maakt luchtbelletjes in de maag groter, waardoor de lucht uitgebord wordt, ipv dat het naar de darmen gaat), cosibag (warme lijnzaadpittenzak) op de buik
En verder hopen dat het snel voorbij gaat. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119875189
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 08:48 schreef Linda2205 het volgende:
Dat problerm hebben wij ook sverben. Noah is ook 14 maanden en gaat thuis niet slapen zonder borst als ik er ben. Op de opvang lukt het wel en als ik s avonds wegga ook, maar hij wordt nog steeds alle 3u wakker en gaat dan niet slapen zonder.borst. Ik kan m niet op andere.manieren rustig krijgen en het vervelende is dat mijn productie niks meer voorstelt op het moment. Als hij in het weekend s middags drinkt is het s avonds bal. Hij is intussen zo megasterk dat ik m niet meer goed vast kan houden en hij gaat dus met zn volle gewicht aan mn tepel trekken. Als ik m zo gefixeerd krijg dat dat niet lukt klemt hij mn tepel tussn zn kaken en duwt dan mn borst weg. Op slechte dagen is mn tepel aan deoderkant zwart van de bloeduitstortingen. Het doet immens zeer. Maar 14maanden slaapgebrek zorgt ervoor dat ik het toch doe. Steeds teruggaan voor een knuffel en zn speen resulteert in een hysterisch kind dat 3u wakker blijft. Kv wil hij niet, koemelk ook niet en water wordt s nachts weggegooid. Nu mn productie zo slecht is, geef ik s nachts na het voeden nog een paar slokken sap, zodat hij wat langer slaapt.

Het is sowieso een enorm dorstig kind, overdag drinkt hij ook rustig 750-1000ml weg, naast zn normale eten..

Tis niks niet leuk meer zo
Jeetje, heftig ;(. Is het een optie om overdag alleen ander drinken aan te bieden, zodat je 's avond / 's nachts nog voldoende melk hebt?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119875583
Poeh Linda. Dat klinkt inderdaad niet leuk meer. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 3 december 2012 @ 12:35:03 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119875832
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 16:47 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd om te adviseren wel te kolven maar je kind niet te vaak aan te leggen. Da's toch de omgekeerde wereld? Ik denk dat je je overproductie in stand houdt door iedere dag leeg te kolven. Bovendien moet je kind dan uit een flesje drinken - tenzij je 't met een cupje ofzo geeft - terwijl je gewoon melk hebt en bij je kind bent. Misschien het advies van Asyniur eens proberen?
Ik kolf niet iedere dag leeg, ik heb tot nu toe twee keer helemaal leeggekolfd. Ik ben bang dat ik anders nog meer productie in de hand werk. De argumentatie van de lactatiedeskundige was dat door alle melk weg te kolven je een soort van 'reset' en de stuwing minder zou worden. Verder leg ik mijn zoon eigenlijk altijd aan 'op verzoek', en dat wil zeggen iedere 3 uur of soms iedere 4 uur. Zaterdag, vrijdag en donderdag heb ik hem vaker aangelegd, en 1 keer gekolfde melk gegeven, ik denk dat dat zijn regeldagen waren.

Hij drinkt steeds aan één kant een minuut of 20, dan verschonen we zijn luier en drinkt hij meestal nog 5 a 10 minuutjes aan de andere kant. Bij een volgende voeding begin ik dan waar ik geëindigd ben.

Voor hem is die 1 x in de 3 a 4 uur genoeg denk ik (hij groeit goed en vraagt niet om meer) maar voor mij lijkt het niet genoeg te zijn. Ik zit nu op dag 14 na de bevalling en heb nog steeds +/- een uur tot een half uur voordat hij zelf om melk vraagt veel pijn en harde stukken. Soms masseer ik alvast wat melk weg in een doek, of onder de douche om de spanning er vanaf te halen. Lijkt ook alsof S. dan beter kan happen. Ben ook bang dat wanneer ik hem vaker aanleg, dat ik dan nog meer stuwing krijg.

Ik zal me eens verdiepen in dat blokvoeden, want heb op dit moment niet echt hoop dat het vanzelf weggaat.
pi_119876280
Lastig Spees_Eend. Bij mij hielp het om maar 1 borst per keer aan te bieden (in het begin moet je van de andere dan wel de spanning wegkolven). Misschien doe je dat al hoor maar het zou je productie moeten doen afnemen. Als je maar om de 3 a 4 uur voedt heeft blokvoeden geen zin want dat gaat uit van binnen een blok van 3 a 4 uur dezelfde borst aanbieden. Uiteindelijk zal het stabiliseren, echt!
  maandag 3 december 2012 @ 13:21:06 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119877186
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kolf niet iedere dag leeg, ik heb tot nu toe twee keer helemaal leeggekolfd. Ik ben bang dat ik anders nog meer productie in de hand werk. De argumentatie van de lactatiedeskundige was dat door alle melk weg te kolven je een soort van 'reset' en de stuwing minder zou worden. Verder leg ik mijn zoon eigenlijk altijd aan 'op verzoek', en dat wil zeggen iedere 3 uur of soms iedere 4 uur. Zaterdag, vrijdag en donderdag heb ik hem vaker aangelegd, en 1 keer gekolfde melk gegeven, ik denk dat dat zijn regeldagen waren.

Hij drinkt steeds aan één kant een minuut of 20, dan verschonen we zijn luier en drinkt hij meestal nog 5 a 10 minuutjes aan de andere kant. Bij een volgende voeding begin ik dan waar ik geëindigd ben.

Voor hem is die 1 x in de 3 a 4 uur genoeg denk ik (hij groeit goed en vraagt niet om meer) maar voor mij lijkt het niet genoeg te zijn. Ik zit nu op dag 14 na de bevalling en heb nog steeds +/- een uur tot een half uur voordat hij zelf om melk vraagt veel pijn en harde stukken. Soms masseer ik alvast wat melk weg in een doek, of onder de douche om de spanning er vanaf te halen. Lijkt ook alsof S. dan beter kan happen. Ben ook bang dat wanneer ik hem vaker aanleg, dat ik dan nog meer stuwing krijg.

Ik zal me eens verdiepen in dat blokvoeden, want heb op dit moment niet echt hoop dat het vanzelf weggaat.
Heb je nu nog erge last van stuwing, dan raad ik je aan om de allerlaatste keer helemaal leeg te kolven (ná een voeding). Dat is je 0-punt. Dan ga je binnen elke marge van 3 uur, maar 1 borst aanbieden. Komt hij binnen die 3 uur, dezelfde borst, komt hij na die 3 uur dus de andere borst (en daar geldt dan ook weer die 3 uur norm voor). Je krijgt stuwing in je niet geleegde borst maar daar moet je even doorheen bijten (been there done that). Als het echt héél erg zeer doet of je hebt enorme harde plekken, kolf je een heel erg klein beetje af. Net genoeg dat het te harden is.
Als je dit een paar dagen consequent volhoudt, dan wordt het minder. Echt waar.

Succes!
pi_119881000
Succes, stuwing is een rotgevoel :X

Hier sinds zondagochtend bezig met voeden, vingervoeden, kolven. Alleen overdag. 's nachts leg ik hem gewoon aan en verder niks.
En het resultaat:

Alleen ik vind het zo'n ontzettende rotklus :X
Alleen zorgen voor uk en voeden is al genoeg voor me zeg maar... maar de rest van het gezin heeft me ook nodig. Oef.
pi_119881504
Free, fijn dat hij weer aankomt! Maar wat is het slopend hè. Hopelijk gaat het na vrijdag direct beter :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 december 2012 @ 16:07:27 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119883084
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 13:21 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heb je nu nog erge last van stuwing, dan raad ik je aan om de allerlaatste keer helemaal leeg te kolven (ná een voeding). Dat is je 0-punt. Dan ga je binnen elke marge van 3 uur, maar 1 borst aanbieden. Komt hij binnen die 3 uur, dezelfde borst, komt hij na die 3 uur dus de andere borst (en daar geldt dan ook weer die 3 uur norm voor). Je krijgt stuwing in je niet geleegde borst maar daar moet je even doorheen bijten (been there done that). Als het echt héél erg zeer doet of je hebt enorme harde plekken, kolf je een heel erg klein beetje af. Net genoeg dat het te harden is.
Als je dit een paar dagen consequent volhoudt, dan wordt het minder. Echt waar.

Succes!
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!! Heel blij om met een concreet plan aan de slag te kunnen. Die 3 uur, is dat vanaf moment van aanleggen of vanaf het moment dat hij klaar is met drinken? Het eerste denk ik hè? Ik ga er straks meteen mee beginnen bij de volgende voeding. Die stuwing aan een kant neem ik graag op de koop toe als dat betekent dat het uiteindelijk weg is. Zal blij zijn als borstvoeding geven geen pijn meer doet :)

Sverbern ook bedankt!!
En freecell, veel succes. Lijkt me idd erg zwaar als je ook nog eens meerdere kinderen hebt om voor te zorgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')