Ik heb met E gevlogen toen hij bijna vijf maanden was. Op de heenvlucht aangelegd zodra we zaten en hij sliep al voor we opstegen en werd wakker toen we weer neer kwamen.quote:Op zondag 2 december 2012 09:18 schreef Tinuviel het volgende:
Hebben jullie nog tips met betrekking tot borstvoeding en vliegen? Ik ga as donderdag voor het eerst met een baby van mij vliegen. Zelfs mijn peuter heeft nog nooit in een vliegtuig gezeten. Vind het best wel spannend. Ik weet dat ze zeggen geef je baby bij het starten en landen de borst, zodat de druk op de oren niet zo groot is.
+1 Ik wil ook wel eens rose of groene melk zienquote:Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef bitterend het volgende:
Ik heb saaie melk, altijd wit en ruikt naar baby spuug![]()
![]()
Linda
Jeetje, heftigquote:Op maandag 3 december 2012 08:48 schreef Linda2205 het volgende:
Dat problerm hebben wij ook sverben. Noah is ook 14 maanden en gaat thuis niet slapen zonder borst als ik er ben. Op de opvang lukt het wel en als ik s avonds wegga ook, maar hij wordt nog steeds alle 3u wakker en gaat dan niet slapen zonder.borst. Ik kan m niet op andere.manieren rustig krijgen en het vervelende is dat mijn productie niks meer voorstelt op het moment. Als hij in het weekend s middags drinkt is het s avonds bal. Hij is intussen zo megasterk dat ik m niet meer goed vast kan houden en hij gaat dus met zn volle gewicht aan mn tepel trekken. Als ik m zo gefixeerd krijg dat dat niet lukt klemt hij mn tepel tussn zn kaken en duwt dan mn borst weg. Op slechte dagen is mn tepel aan deoderkant zwart van de bloeduitstortingen. Het doet immens zeer. Maar 14maanden slaapgebrek zorgt ervoor dat ik het toch doe. Steeds teruggaan voor een knuffel en zn speen resulteert in een hysterisch kind dat 3u wakker blijft. Kv wil hij niet, koemelk ook niet en water wordt s nachts weggegooid. Nu mn productie zo slecht is, geef ik s nachts na het voeden nog een paar slokken sap, zodat hij wat langer slaapt.
Het is sowieso een enorm dorstig kind, overdag drinkt hij ook rustig 750-1000ml weg, naast zn normale eten..
Tis niks niet leuk meer zo
Ik kolf niet iedere dag leeg, ik heb tot nu toe twee keer helemaal leeggekolfd. Ik ben bang dat ik anders nog meer productie in de hand werk. De argumentatie van de lactatiedeskundige was dat door alle melk weg te kolven je een soort van 'reset' en de stuwing minder zou worden. Verder leg ik mijn zoon eigenlijk altijd aan 'op verzoek', en dat wil zeggen iedere 3 uur of soms iedere 4 uur. Zaterdag, vrijdag en donderdag heb ik hem vaker aangelegd, en 1 keer gekolfde melk gegeven, ik denk dat dat zijn regeldagen waren.quote:Op zondag 2 december 2012 16:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd om te adviseren wel te kolven maar je kind niet te vaak aan te leggen. Da's toch de omgekeerde wereld? Ik denk dat je je overproductie in stand houdt door iedere dag leeg te kolven. Bovendien moet je kind dan uit een flesje drinken - tenzij je 't met een cupje ofzo geeft - terwijl je gewoon melk hebt en bij je kind bent. Misschien het advies van Asyniur eens proberen?
Heb je nu nog erge last van stuwing, dan raad ik je aan om de allerlaatste keer helemaal leeg te kolven (ná een voeding). Dat is je 0-punt. Dan ga je binnen elke marge van 3 uur, maar 1 borst aanbieden. Komt hij binnen die 3 uur, dezelfde borst, komt hij na die 3 uur dus de andere borst (en daar geldt dan ook weer die 3 uur norm voor). Je krijgt stuwing in je niet geleegde borst maar daar moet je even doorheen bijten (been there done that). Als het echt héél erg zeer doet of je hebt enorme harde plekken, kolf je een heel erg klein beetje af. Net genoeg dat het te harden is.quote:Op maandag 3 december 2012 12:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kolf niet iedere dag leeg, ik heb tot nu toe twee keer helemaal leeggekolfd. Ik ben bang dat ik anders nog meer productie in de hand werk. De argumentatie van de lactatiedeskundige was dat door alle melk weg te kolven je een soort van 'reset' en de stuwing minder zou worden. Verder leg ik mijn zoon eigenlijk altijd aan 'op verzoek', en dat wil zeggen iedere 3 uur of soms iedere 4 uur. Zaterdag, vrijdag en donderdag heb ik hem vaker aangelegd, en 1 keer gekolfde melk gegeven, ik denk dat dat zijn regeldagen waren.
Hij drinkt steeds aan één kant een minuut of 20, dan verschonen we zijn luier en drinkt hij meestal nog 5 a 10 minuutjes aan de andere kant. Bij een volgende voeding begin ik dan waar ik geëindigd ben.
Voor hem is die 1 x in de 3 a 4 uur genoeg denk ik (hij groeit goed en vraagt niet om meer) maar voor mij lijkt het niet genoeg te zijn. Ik zit nu op dag 14 na de bevalling en heb nog steeds +/- een uur tot een half uur voordat hij zelf om melk vraagt veel pijn en harde stukken. Soms masseer ik alvast wat melk weg in een doek, of onder de douche om de spanning er vanaf te halen. Lijkt ook alsof S. dan beter kan happen. Ben ook bang dat wanneer ik hem vaker aanleg, dat ik dan nog meer stuwing krijg.
Ik zal me eens verdiepen in dat blokvoeden, want heb op dit moment niet echt hoop dat het vanzelf weggaat.
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!! Heel blij om met een concreet plan aan de slag te kunnen. Die 3 uur, is dat vanaf moment van aanleggen of vanaf het moment dat hij klaar is met drinken? Het eerste denk ik hè? Ik ga er straks meteen mee beginnen bij de volgende voeding. Die stuwing aan een kant neem ik graag op de koop toe als dat betekent dat het uiteindelijk weg is. Zal blij zijn als borstvoeding geven geen pijn meer doetquote:Op maandag 3 december 2012 13:21 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heb je nu nog erge last van stuwing, dan raad ik je aan om de allerlaatste keer helemaal leeg te kolven (ná een voeding). Dat is je 0-punt. Dan ga je binnen elke marge van 3 uur, maar 1 borst aanbieden. Komt hij binnen die 3 uur, dezelfde borst, komt hij na die 3 uur dus de andere borst (en daar geldt dan ook weer die 3 uur norm voor). Je krijgt stuwing in je niet geleegde borst maar daar moet je even doorheen bijten (been there done that). Als het echt héél erg zeer doet of je hebt enorme harde plekken, kolf je een heel erg klein beetje af. Net genoeg dat het te harden is.
Als je dit een paar dagen consequent volhoudt, dan wordt het minder. Echt waar.
Succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |