abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:34:34 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119808063
Zit je niet met een overproductie Freecell? Dat hij al volzit van de voormelk en niet binnenkrijgt wat hij zou moeten hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119808202
Gaat het kolven nu wel goed, freecell? Ivm je raynaud?
pi_119809175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:34 schreef Leandra het volgende:
Zit je niet met een overproductie Freecell? Dat hij al volzit van de voormelk en niet binnenkrijgt wat hij zou moeten hebben?
volgens mij niet...hij vertoont verder geen tekenen van overproductie en ik ook niet.
pi_119809198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:42 schreef WupWup het volgende:
Gaat het kolven nu wel goed, freecell? Ivm je raynaud?
nope. Maar ik vind nu stopppen geen optie met de operatie in het vooruitzicht.
  zaterdag 1 december 2012 @ 12:48:24 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119809493
ooh bah freecell, zou toch fijn geweest zijn als je nu wat minder sores had gehad met je mini (al dan niet icm bv). Ik hoop dat het na de operatie grotendeels opgelost is allemaal :*
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:03:02 #206
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119810998
Free wat naar zeg allemaal :* Heel veel sterkte ook met je operatie in 't vooruitzicht!

Hier is het zo ongeveer op z'n eindje.. Laatste keer voeden was dinsdag, maar vannacht geprobeerd eens zonder bh te slapen, resultaat natte plekken in mn shirt natuurlijk door ineens weer een tsr :') Ik had ook nog een wat hardere plek in mn ene borst die soms minder werd en soms weer wat meer, warmte en masseren ging ie van weg. Heb haar toch maar even aangelegd vannacht (wat resulteerde in een verbaasde blik van mevrouw XD O+) maar ze heeft 'm prima leeggedronken en de plek is nu helemaal weg :)

Wil jullie iig heel erg bedanken voor het meeleven en de goede adviezen! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:08:59 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119811111
free heb je weer raynauds?
ligt hij wel goed aan? Dat komt toch niet zomaar vanzelf?

borstcompressie tijdens kolven werkt idd als een tierelier :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119811416
Raynauds eigenlijk alleen tijdens het kolven en na een gewone voeding, door de temp. wisseling.
Hij hapt super aan (er gaan ook dingen goed, hihi)

Alleen het manneke wil ff niet. Nuja, maandag weer naar het CB en ze hebben een hele goede en superlieve nieuwe arts met verstand van BV :)
pi_119813701
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:26 schreef WupWup het volgende:
Sonnetje, ga eerst na of het echt honger is of voor een deel zuigbehoefte. Die wordt namelijk maar amper gestild aan de fles. Als het honger is, moet je dus of meer kolven of kunstvoeding overwegen. Ervan uitgaande dat je geen donormelk voorhanden hebt.
Meer kolven kun je doen door de omstandigheden optimaal te maken: warmte op je borsten voor het kolven, ontspanning, dubbelzijdige elektrische kolf, afgesloten ruimte, voldoende tijd om je borsten te legen. Foto of filmpje van je baby erbij, of juist helemaal niks van dat om te vergeten dat je aan het kolven bent. Evt een keertje extra kolven. Als je denkt dat je meer melk hebt dan je kolft, kun je een syntocinon neusspray overwegen (recept via huisarts) om je toeschietreflex op te wekken.
Bedankt voor de tips!
De warmte ga ik eens proberen. Dat is het enige dat ik nog niet doe.
En even aan mn moeder vragen hoe ze doet na een voeding. Ze drinkt zo'n 3x.op een werkdag. En dan nu zo'n 170.
Extra kolven doe ik s avonds ook al. Maar zou fijn zijn als t overdag ook meer is. Het is ook minder dan in het begin, terwijl ze niet minder is gaan drinken.
Ik ga maandag even kijken of het met warmte beter gaat en anders even dinsdag de huisarts bellen.
Kijken of die spray helpt. Want er zit meer in dan eruit komt volgens mij.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:13:36 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119816106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:48 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips!
De warmte ga ik eens proberen. Dat is het enige dat ik nog niet doe.
En even aan mn moeder vragen hoe ze doet na een voeding. Ze drinkt zo'n 3x.op een werkdag. En dan nu zo'n 170.
Extra kolven doe ik s avonds ook al. Maar zou fijn zijn als t overdag ook meer is. Het is ook minder dan in het begin, terwijl ze niet minder is gaan drinken.
Ik ga maandag even kijken of het met warmte beter gaat en anders even dinsdag de huisarts bellen.
Kijken of die spray helpt. Want er zit meer in dan eruit komt volgens mij.
je kan mss ook een iPod oid mee nemen. dan vergeet je dat je aan het kolven bent en ontspan je mss meer, met hogere opbrengst als resultaat.

succes met de spray iig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:21:55 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_119825976
Free, word je geopereerd? :o Hoezo dat dan?
Sorry, ben niet bijgelezen :@

Leandra *O*

Hier vandaag gevoed voor een zeer geïnteresseerd publiek.
Op een drukke verjaardag was ik even rustig boven gaan zitten en er kwam een heel groepje meisjes van 5 t/m 8 jaar om me heen staan. Doodstil kijken, en toen vroeg er een waarom ik niet "gewoon" melk in een flesje deed, dat opwarmde en zo aan de baby gaf. Ik zei toen dat mijn melk niet opgewarmd hoefde te worden, dat het altijd klaar en warm en lekker was, wanneer de baby maar wilde drinken.
En toen kwamen de vragen: Raakt het nooit op? Doet het geen zeer? Hoe komt het er uit? Smaakt het hetzelfde als melk uit een pak? etc.
Ik heb dus fijn een biologie-lesje gegeven :D
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:32:46 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119826443
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:01 schreef Leandra het volgende:
Zo, 2 jaar and counting....
*O* melkpaal!! Mooi!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:38:57 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119826730
Geen idee waar het door komt, maar ik had zojuist blauwe melk :D
  zaterdag 1 december 2012 @ 22:40:11 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119826783
Smurfen gegeten!! :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119826892
Sonnetje, bij mijn eerste kind kolfde ik op mijn werk ook minder dan hij dronk op het kdv. Op het weekend tussen 2 voedingen in kolven helpt dan behoorlijk.

Kersjes, wat leuk. Heb ook weleens zulke. Gesprekken gevoerd.

Ik wou donderdag op werk gaan kolven en op het tijdstip dat ik. De. Vergaderkamer ad gereserveerd, zat daar een vrouwelijke collega, die de rust had opgezocht. Ik zei dat ik het niet storend vond als ze bleef. Zo'n goede opbrengst heb ik lang niet gehad. Sociale contacten tijdens het kolven= betere opbrengst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119830530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je kan mss ook een iPod oid mee nemen. dan vergeet je dat je aan het kolven bent en ontspan je mss meer, met hogere opbrengst als resultaat.

succes met de spray iig
Ik heb mn tablet altijd bij me :)

Ik ging net even kolven en toen had ik een opbrengst van 160 :') normaal is t zo'n 80 cc minder
Is.weer.mooi een voeding voor maandag :P
Alleen al om tips vragen helpt.dus ;)

En borstcompressie een beetje (moet nog even goed inlezen hoe dat precies moet, ooit wel s gelezen maar al tijdje terug)
pi_119832893
Kersjes :D wat lollig mrt die meisjes :D

Hier wel de nodige "ow, wat lief, zullen we hem meenemen" visite.
Mijn oudste zegt dan heel gedecideerd dingen als: nee, want jij hebt wel borsten, maar geen melk voor mijn baby!

En ik hoef nirt geopereerd, maar mini ;( binnen twee weken. Liesbreuk..
pi_119835132
Hebben jullie nog tips met betrekking tot borstvoeding en vliegen? Ik ga as donderdag voor het eerst met een baby van mij vliegen. Zelfs mijn peuter heeft nog nooit in een vliegtuig gezeten. Vind het best wel spannend. Ik weet dat ze zeggen geef je baby bij het starten en landen de borst, zodat de druk op de oren niet zo groot is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 december 2012 @ 09:18:22 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119835133
evenstar, ik kan het me niet herinneren maar wie weet :P

Wauw Son, het dubbele! Fijn! *O*

En Tinu ook al zo'n goede opbrengst! *O*
Ik heb ook wel eens met een kolvende collega samen gekolfd al babbelende over de kinders O+

free, jouw L is echt een bijdehandje O+
pi_119835171
Blauwe melk, wat apart.

Son fijn van de goede opbrengst.

Bij ons was het niet kletsen over de kinderen maar over andere dingen, zij heeft geen kids. Vind het wel leuk, zij verteld wel van haar zusje die kids heeft entijdens het autorijden ging kolven. Hoop maar dat ze niet verantwoordelijk was voor ongelukken :P
Jammer dat samen kolven echt nogevenniet aande orde is. Er is wel een collega, die over 1-1,5 maand dacht ik terugkomt van verlof, geen idee of ze bv geeft. Dan eerst maar eens het kolfkamer verhaal oplossen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119835913
Moedermelk kan alle kleuren van de regenboog zijn, is niks aparts aan ;)
  zondag 2 december 2012 @ 14:02:21 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119840648
Hoi :W
Ik kom mij later even wat uitgebreider voorstellen hier want heb wel eens wat vragen :) maar mijn zoon is 12 dagen geleden geboren en ik geef borstvoeding. Nu heb ik even een snelle vraag tussen de (hectische) Sint activiteiten door: ik heb net bevroren melk opgewarmd en gegeven, maar hij heeft nog best wel wat over. Kan ik die al opgewarmde melk nog even bewaren in de koelkast tot later vandaag of deze week?
pi_119841111
Nee, na het opwarmen moet je het binnen 1 uur gebruiken.

Edit: zie http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html

Waarom krijgt je baby trouwens melk uit de vriezer (puur nieuwsgierigheid, hoor)? :)

[ Bericht 36% gewijzigd door Cantare op 02-12-2012 14:27:25 ]
  zondag 2 december 2012 @ 15:42:25 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119843351
quote:
11s.gif Op zondag 2 december 2012 14:20 schreef Cantare het volgende:
Nee, na het opwarmen moet je het binnen 1 uur gebruiken.

Edit: zie http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html

Waarom krijgt je baby trouwens melk uit de vriezer (puur nieuwsgierigheid, hoor)? :)
Bedankt! Ik heb al sinds dag drie na de bevalling veel last van stuwing, dus op advies van de lactatiekundige een kolf gehuurd en 'mag' nu maximaal één keer per dag helemaal leegkolven en de melk van het kolven van eergisteren had ik in de diepvries bewaard. S.ilvijn had vanochtend één uur na het voeden weer honger, hij bleef maar smakken en zoeken en jammeren. Maar vanwege de stuwing was het advies om niet te vaak aan te leggen omdat er dan nog meer productie gaat komen, dus hebben we een beetje uit de diepvries opgewarmd om zijn honger te stillen.
  zondag 2 december 2012 @ 16:00:17 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119843865
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 15:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bedankt! Ik heb al sinds dag drie na de bevalling veel last van stuwing, dus op advies van de lactatiekundige een kolf gehuurd en 'mag' nu maximaal één keer per dag helemaal leegkolven en de melk van het kolven van eergisteren had ik in de diepvries bewaard. S.ilvijn had vanochtend één uur na het voeden weer honger, hij bleef maar smakken en zoeken en jammeren. Maar vanwege de stuwing was het advies om niet te vaak aan te leggen omdat er dan nog meer productie gaat komen, dus hebben we een beetje uit de diepvries opgewarmd om zijn honger te stillen.
Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?

Bij mij was het advies juist: nog 1x leegkolven en dan niet meer. Even door de stuwing heen bijten (in heel erg geval alleen een klein beetje wegkolven, totdat het niet meer pijnlijk is c.q. geen harde plekken meer) en dan blokvoeden. Dus binnen een marge van 3-4 uur steeds dezelfde borst aanbieden.
Toen was ik binnen een paar dagen van de overproductie af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')