volgens mij niet...hij vertoont verder geen tekenen van overproductie en ik ook niet.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:34 schreef Leandra het volgende:
Zit je niet met een overproductie Freecell? Dat hij al volzit van de voormelk en niet binnenkrijgt wat hij zou moeten hebben?
nope. Maar ik vind nu stopppen geen optie met de operatie in het vooruitzicht.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:42 schreef WupWup het volgende:
Gaat het kolven nu wel goed, freecell? Ivm je raynaud?
Bedankt voor de tips!quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:26 schreef WupWup het volgende:
Sonnetje, ga eerst na of het echt honger is of voor een deel zuigbehoefte. Die wordt namelijk maar amper gestild aan de fles. Als het honger is, moet je dus of meer kolven of kunstvoeding overwegen. Ervan uitgaande dat je geen donormelk voorhanden hebt.
Meer kolven kun je doen door de omstandigheden optimaal te maken: warmte op je borsten voor het kolven, ontspanning, dubbelzijdige elektrische kolf, afgesloten ruimte, voldoende tijd om je borsten te legen. Foto of filmpje van je baby erbij, of juist helemaal niks van dat om te vergeten dat je aan het kolven bent. Evt een keertje extra kolven. Als je denkt dat je meer melk hebt dan je kolft, kun je een syntocinon neusspray overwegen (recept via huisarts) om je toeschietreflex op te wekken.
je kan mss ook een iPod oid mee nemen. dan vergeet je dat je aan het kolven bent en ontspan je mss meer, met hogere opbrengst als resultaat.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips!
De warmte ga ik eens proberen. Dat is het enige dat ik nog niet doe.
En even aan mn moeder vragen hoe ze doet na een voeding. Ze drinkt zo'n 3x.op een werkdag. En dan nu zo'n 170.
Extra kolven doe ik s avonds ook al. Maar zou fijn zijn als t overdag ook meer is. Het is ook minder dan in het begin, terwijl ze niet minder is gaan drinken.
Ik ga maandag even kijken of het met warmte beter gaat en anders even dinsdag de huisarts bellen.
Kijken of die spray helpt. Want er zit meer in dan eruit komt volgens mij.
Ik heb mn tablet altijd bij mequote:Op zaterdag 1 december 2012 17:13 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
je kan mss ook een iPod oid mee nemen. dan vergeet je dat je aan het kolven bent en ontspan je mss meer, met hogere opbrengst als resultaat.
succes met de spray iig
Bedankt! Ik heb al sinds dag drie na de bevalling veel last van stuwing, dus op advies van de lactatiekundige een kolf gehuurd en 'mag' nu maximaal één keer per dag helemaal leegkolven en de melk van het kolven van eergisteren had ik in de diepvries bewaard. S.ilvijn had vanochtend één uur na het voeden weer honger, hij bleef maar smakken en zoeken en jammeren. Maar vanwege de stuwing was het advies om niet te vaak aan te leggen omdat er dan nog meer productie gaat komen, dus hebben we een beetje uit de diepvries opgewarmd om zijn honger te stillen.quote:Op zondag 2 december 2012 14:20 schreef Cantare het volgende:
Nee, na het opwarmen moet je het binnen 1 uur gebruiken.
Edit: zie http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
Waarom krijgt je baby trouwens melk uit de vriezer (puur nieuwsgierigheid, hoor)?
Wat een gek advies? Of ligt dat aan mij?quote:Op zondag 2 december 2012 15:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bedankt! Ik heb al sinds dag drie na de bevalling veel last van stuwing, dus op advies van de lactatiekundige een kolf gehuurd en 'mag' nu maximaal één keer per dag helemaal leegkolven en de melk van het kolven van eergisteren had ik in de diepvries bewaard. S.ilvijn had vanochtend één uur na het voeden weer honger, hij bleef maar smakken en zoeken en jammeren. Maar vanwege de stuwing was het advies om niet te vaak aan te leggen omdat er dan nog meer productie gaat komen, dus hebben we een beetje uit de diepvries opgewarmd om zijn honger te stillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |