abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119883744
Freecell, zou het geen energie schelen als je een flesje gaf? Er is geen wetenschappelijk bewijs voor speen-tepelverwarring... Logopedisten raden het aan boven fingerfeeden omdat het comfortabeler is voor het kindje, zeker bij een kind dat bewezen goed uit de borst drinkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119884219
Spees moment van aanleggen :* succes ermee!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119884517
Spees_eend, heb jij een gediagnosticeerde overproductie? Want zo niet, vind ik het wel erg tricky om actief je productie te gaan verminderen.
Zo ja, succes (been there ;) ) Die drie uur deel je op de klok in, dwz je deelt de dag in 8 blokken van 3 uur en je geeft de borst die op dat moment aan de beurt is. Volledig op verzoek voeden dus, alleen jij kiest de borst.
  maandag 3 december 2012 @ 16:56:02 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119885059
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:41 schreef WupWup het volgende:
Spees_eend, heb jij een gediagnosticeerde overproductie? Want zo niet, vind ik het wel erg tricky om actief je productie te gaan verminderen.
Zo ja, succes (been there ;) ) Die drie uur deel je op de klok in, dwz je deelt de dag in 8 blokken van 3 uur en je geeft de borst die op dat moment aan de beurt is. Volledig op verzoek voeden dus, alleen jij kiest de borst.
Nou, gediagnosticeerd... De kraamzorg had geconstateerd dat de stuwing wel erg lang aanbleef en bij het afsluiten van het kraambed met de verloskundige heeft zij dit met haar besproken. De verloskundige vroeg toen naar mijn klachten (die zijn: harde stukken/schijven, pijn, warmte, voor het aanleggen loopt de melk er al uit en de zoogcompressen zitten vol) en zij had het over stuwing en adviseerde om hiervoor een kolf aan te schaffen...

Dus ik weert niet of dat onder een officiële diagnose valt, maar er hebben wel deskundigen over mee gedacht.
pi_119886638
Misschien is het toch ook slim om even te bellen met een contactpersoon van LLL of VBN om een goed, persoonlijk advies te krijgen. Die dames zijn hierop getraind en gratis te benaderen. En kunnen je gedurende de hele bv-periode begeleiden.
  maandag 3 december 2012 @ 18:18:46 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119888218
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef WupWup het volgende:
Misschien is het toch ook slim om even te bellen met een contactpersoon van LLL of VBN om een goed, persoonlijk advies te krijgen. Die dames zijn hierop getraind en gratis te benaderen. En kunnen je gedurende de hele bv-periode begeleiden.
Bedankt, dat advies neem ik ook mee
pi_119888262
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:52 schreef Mineola het volgende:
Mijn manneke van zes weken heeft sinds gisteren iets nieuws: tijdens een voeding laat hij na verloop van tijd los en barst vervolgens in huilen uit wat overgaat in krijsen en een driftbui. Enig idee wat dit is?

Hij doet het zowel links als rechts en alleen overdag. Vannacht dronk hij keurig en rustig en ging daarna zonder problemen weer slapen.
Het komt op mij over alsof hij boos/gefrustreerd is, maar waarom?

Vandaag nog geen driftbuien of gevechten *O*
Wel weer opeens elke drie uur een voeding, een plakbaby en een slapeloze nacht want klaarwakker kind, maar dat is z'n sprongetje :+
pi_119889400
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Freecell, zou het geen energie schelen als je een flesje gaf? Er is geen wetenschappelijk bewijs voor speen-tepelverwarring... Logopedisten raden het aan boven fingerfeeden omdat het comfortabeler is voor het kindje, zeker bij een kind dat bewezen goed uit de borst drinkt.
Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...

Maar dan raakt hij wel gewend aan een constante flow natuurlijk...
pi_119889962
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 16:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

(die zijn: harde stukken/schijven, pijn, warmte, voor het aanleggen loopt de melk er al uit en de zoogcompressen zitten vol) en zij had het over stuwing en adviseerde om hiervoor een kolf aan te schaffen...

Ik heb geen advies voor je, maar dit had ik ook de eerste weken, geloof niet dat dat iets geks was als ik hier en bij anderen dat zei.
pi_119890291
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...

For what it's worth: mijn mini kon probleemloos wisselen tussen borst en fles. Wij zijn begonnen toen hij 5 dagen oud was omdat vingervoeden hem te veel energie kostte (en er steeds maar 20 cc in ging).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119890583
Dankje, Davinia en Roosje, ik zaltochnog eens bij Lufthansabellen om het na tevragen. Voor de heenweg kan ik ook een klein flesje mee nemen, alleen voor de terugweg lastig omdat ik denk ik geen kolf meeneem.

Free, fijn dat je baby aangekomen is. Begrijp dat het balen is omdat het meer energie en tijd kost.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119890985
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor een kindje, zeker als hij ziek is, het het fijnste is om lekker te kunnen zuigen en dan kan ik me voorstellen dat een flesje fijner is.

Waar ben je bang voor, dat hij geen 'moeite' meer wil doen voor je borst? Er zijn dus geen aanwijzingen dat dat gaat gebeuren, maar ik kan me je aarzeling wel voorstellen. Je zou een speen als de Medela Calma kunnen overwegen, die stroomt wat rustiger.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119891114
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:21 schreef WupWup het volgende:
Klinkt heftig, Linda. Maar bovenstaande doet me wel afvragen wat de rol van je man is hierin?
Hij heeft daar eigenlijk geen rol in. Hij werkt s avonds en in het weekend, dus is maar 2x pw thuis op het moment dat ze naar bed gaan. Als ik niet thuis ben, dan krijgt hij Noah ook op bed, maar 's nachts lukt het gewoon niet. En op de dagen dat hij werkt, is hij meestal pas rond 12en terug, dan is Noah al een keer wakker geweest. Als hij dan naar ze toe gaat (bij Lotte net zo goed) worden ze helemaal hyper, omdat ze 'm dan sinds 's ochtends niet meer gezien hebben. En deels ligt het aan hemzelf, doordat hij tegen m gaat praten, soms het licht aan doet.. Dan ben ik verder van huis, want dan lig ik wakker zolang hij er mee bezig is en daarna kost het me 2x zoveel tijd om 'm weer rustig te krijgen om te slapen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 12:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jeetje, heftig ;(. Is het een optie om overdag alleen ander drinken aan te bieden, zodat je 's avond / 's nachts nog voldoende melk hebt?
Overdag drinkt hij niet bij mij. Alleen op zaterdag en zondag voor zn middagdutje. De rest van de dag drinkt hij water en sap

Ik heb'net bij de voeding maar weer mn borst vastgehouden. Dan duwt hij ook wel, maar kan alleen de huid van mn borstbeen wegduwen. De borst zelf blijft dan redelijk op zijn plek en het doet dus minder zeer.

Nouja...voor dattie 18 is wordt het vast beter :')
Lotte!
Noah!
pi_119893406
Linda wat vervelend, dat hij je pijn doet tijdens het drinken.

Ik zit hier heel erg te dubben wat ik moet gaan voorbereiden/ afspreken voor de voedingen voor de komende 2 dagen en dinsdagnacht. Ik ben 2 dagen en een nacht weg voor mijn werk. Voor overdag kan ik nog redelijk makkelijk bedenken hoeveel voedingen nodig zijn, maar voor s'nachts geen idee. Normaal drinkt hij nog 2 of 3 keer maar dan maar 1 borst. Mijn man gaat daarentegen morgen avond een papfles geven, dat vult dan weer meer. Misschien dat ik een hele van mijn verse voedingen die vandaag gekolfd zijn, laat staan. Dan hoeft hij niet s'nachts ontdooien en dat we moeten weten hoeveel hij drinkt en anders niet meer kunnen invriezen enz. Dan kan hij gewoon een deel pakken en opwarmen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119893605
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor een kindje, zeker als hij ziek is, het het fijnste is om lekker te kunnen zuigen en dan kan ik me voorstellen dat een flesje fijner is.

Waar ben je bang voor, dat hij geen 'moeite' meer wil doen voor je borst? Er zijn dus geen aanwijzingen dat dat gaat gebeuren, maar ik kan me je aarzeling wel voorstellen. Je zou een speen als de Medela Calma kunnen overwegen, die stroomt wat rustiger.
Ik vingervoed met een spuitje, niet met een sondeslangetje :) Dus op zich ook easy voor hem.
Maar een flesje is wel fijner denk ik,voor iedereen.

Zal morgen eens zoeken naar de calma hier in de thuiszorgwinkel. :Y
pi_119894157
S heeft tot 3mnd wisselend fles/borst gehad en toen ik erg last had van spruw een paar weken volledig gekolft en fles gegeven, daarna is ze probleemloos overgegaan naar volledig borst.
Nu vind ze de fles niet echt meer super..Ze kan wel uit de fles drinken maar wil het na een paar slokken niet meer, dus ja dat is weer een ander verhaal

Hoop dat het na de operatie snel een stuk beter gaat Free :*

Linda
Pff lastig dat het zo gaat :(

Tinu
Drinkt hij snachts actief of kort & eventjes sabbelen? Misschien kun je het tellen als 2x een voeding als overdag dan heb je iig niet te kort?
pi_119895503
Zoe volgens mij drinkt hij best actief, maar dan maar aan een borst. Zo precies weet ik het niet want soms slaap ik er ook doorheen. Net met manlief overlegd en die zei, dat een voeding van 80-90cc reserve voor de nacht genoeg zou moeten zijn. Hij ging die anders een beetje verdikken met rijstebloem. Die houd ik dan opzij van de verse voeding van vandaag zodat het als het niet nodig is woensdagavond nog ingevroren kan worden. Woensdagavond mag ik lekker de liters melk, die ik onderweg en in Dld heb gekolfd dan invriezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119895945
Tinu
Ja lastig in te schatten!
:D ja dan heb je vast een goede voorraad!

Ik heb het idee dat mijn borsten bijna niet meer echt vol zijn, op 1moment vd dag ( einde vd middag ) dan voelt het voller. Is dat normaal?
  maandag 3 december 2012 @ 21:48:17 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119898280
Geen idee Zoe volgens mij vrij normaal hoor na langere tijd, maar gezien de nachten etc misschien iemand van lll of VBN bellen of een lk een keer opnieuw alles doornemen. Doe ik ook regelmatig :)

Linda :*

Freecell lastig , ik ga geen advies geven alleen sterkte!

Hier record aantal vandaag ( ja ik doe netjes wat lk zegt) ik heb en Oliver niet meer dan een uurtje extra sinds zondag ochtend 1,5 slaap En beroerd van de hoeveelheid toeschietreflexen :')
Dat dat kut Zkh opschiet.. :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 december 2012 @ 22:26:12 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_119900395
Ow Freecell, je kleintje onder het mes... Komt vast goed, routine enzo...maar ik snap je volkomen :*

Hier trouwens een kleintje dat in week 2 en 3 helemaal niet aan de borst is geweest, maar alles afgekolfd via de fles kreeg. Avent en beFree. En in week 4 gingen we proberen aan te leggen met de lk. Ze had de tepelhoedjes al klaar liggen en we zouden wel zien of het überhaupt zou lukken.
En het lukte! En hoe :D
Inmiddels al ruim 5 maanden borstvoeding hier w/
.... met gevoel voor drama....
pi_119907200
Evenstar sterkte! Ik hoop dat het jullie snel bij het ziekenhuis terecht kunnen en dat die jullie kunnen helpen.

Kersjes, *O*, 5 maanden bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119908732
5 maanden bv Kersjes *O*

Gisteren hier alweer 7 maanden bv :)

Mijn tepels voelen schraal aan tijdens het drinken sinds gisteravond, niet fijn! Wat kan dit zijn, toch geen spruw?
pi_119909077
Xanteh missch krijgt C tandjes? Bij mij voelde het in die periode ook iets minder prettig

*O* kersjes

Pff sterkte evenstar!
Bedankt voor de tip. Ga me zo langzamerhand toch wel onzeker voelen -O-
pi_119909555
Geen tips hier Zoë, wel lees ik overal dat het normaal is :*

Kersjes en Xanteh *O*
Wij hadden zaterdag ons eerste jubileum, 1 maand :+

Ik heb het idee dat mijn productie nogal omhoog schiet door het clusteren iedere avond. Ze drinkt 's nachts en 's morgens nog maar één borst, en die drinkt ze niet leeg ook. Vanmorgen zelfs een harde plek links (die ze wel netjes wegdronk). Hoe bepalen jullie welke borst je geeft als er bijna volcontinu gelebberd wordt?
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:10:35 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119911507
Clusteren is hier per uur wisselen van borst :)

Oliver vraagt overdags de borst op de schattigste manier.. Hij geeft mij een kusje en dan borst een kusje O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')