Nou, gediagnosticeerd... De kraamzorg had geconstateerd dat de stuwing wel erg lang aanbleef en bij het afsluiten van het kraambed met de verloskundige heeft zij dit met haar besproken. De verloskundige vroeg toen naar mijn klachten (die zijn: harde stukken/schijven, pijn, warmte, voor het aanleggen loopt de melk er al uit en de zoogcompressen zitten vol) en zij had het over stuwing en adviseerde om hiervoor een kolf aan te schaffen...quote:Op maandag 3 december 2012 16:41 schreef WupWup het volgende:
Spees_eend, heb jij een gediagnosticeerde overproductie? Want zo niet, vind ik het wel erg tricky om actief je productie te gaan verminderen.
Zo ja, succes (been there) Die drie uur deel je op de klok in, dwz je deelt de dag in 8 blokken van 3 uur en je geeft de borst die op dat moment aan de beurt is. Volledig op verzoek voeden dus, alleen jij kiest de borst.
Bedankt, dat advies neem ik ook meequote:Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef WupWup het volgende:
Misschien is het toch ook slim om even te bellen met een contactpersoon van LLL of VBN om een goed, persoonlijk advies te krijgen. Die dames zijn hierop getraind en gratis te benaderen. En kunnen je gedurende de hele bv-periode begeleiden.
Vandaag nog geen driftbuien of gevechtenquote:Op zondag 2 december 2012 18:52 schreef Mineola het volgende:
Mijn manneke van zes weken heeft sinds gisteren iets nieuws: tijdens een voeding laat hij na verloop van tijd los en barst vervolgens in huilen uit wat overgaat in krijsen en een driftbui. Enig idee wat dit is?
Hij doet het zowel links als rechts en alleen overdag. Vannacht dronk hij keurig en rustig en ging daarna zonder problemen weer slapen.
Het komt op mij over alsof hij boos/gefrustreerd is, maar waarom?
Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...quote:Op maandag 3 december 2012 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
Freecell, zou het geen energie schelen als je een flesje gaf? Er is geen wetenschappelijk bewijs voor speen-tepelverwarring... Logopedisten raden het aan boven fingerfeeden omdat het comfortabeler is voor het kindje, zeker bij een kind dat bewezen goed uit de borst drinkt.
Ik heb geen advies voor je, maar dit had ik ook de eerste weken, geloof niet dat dat iets geks was als ik hier en bij anderen dat zei.quote:Op maandag 3 december 2012 16:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
(die zijn: harde stukken/schijven, pijn, warmte, voor het aanleggen loopt de melk er al uit en de zoogcompressen zitten vol) en zij had het over stuwing en adviseerde om hiervoor een kolf aan te schaffen...
For what it's worth: mijn mini kon probleemloos wisselen tussen borst en fles. Wij zijn begonnen toen hij 5 dagen oud was omdat vingervoeden hem te veel energie kostte (en er steeds maar 20 cc in ging).quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...
Maar dan raakt hij wel gewend aan een constante flow natuurlijk...
Ik denk dat het voor een kindje, zeker als hij ziek is, het het fijnste is om lekker te kunnen zuigen en dan kan ik me voorstellen dat een flesje fijner is.quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Mij scheelt het geen energie, vingervoeden gaat goed en in rap tempo, dus wat mij betreft maakt het niet uit. Maar de rest van wat je zegt is wel iets om mee te nemen natuurlijk... Als het voor hem fijner is...
Maar dan raakt hij wel gewend aan een constante flow natuurlijk...
Hij heeft daar eigenlijk geen rol in. Hij werkt s avonds en in het weekend, dus is maar 2x pw thuis op het moment dat ze naar bed gaan. Als ik niet thuis ben, dan krijgt hij Noah ook op bed, maar 's nachts lukt het gewoon niet. En op de dagen dat hij werkt, is hij meestal pas rond 12en terug, dan is Noah al een keer wakker geweest. Als hij dan naar ze toe gaat (bij Lotte net zo goed) worden ze helemaal hyper, omdat ze 'm dan sinds 's ochtends niet meer gezien hebben. En deels ligt het aan hemzelf, doordat hij tegen m gaat praten, soms het licht aan doet.. Dan ben ik verder van huis, want dan lig ik wakker zolang hij er mee bezig is en daarna kost het me 2x zoveel tijd om 'm weer rustig te krijgen om te slapen.quote:Op maandag 3 december 2012 09:21 schreef WupWup het volgende:
Klinkt heftig, Linda. Maar bovenstaande doet me wel afvragen wat de rol van je man is hierin?
Overdag drinkt hij niet bij mij. Alleen op zaterdag en zondag voor zn middagdutje. De rest van de dag drinkt hij water en sapquote:Op maandag 3 december 2012 12:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jeetje, heftig. Is het een optie om overdag alleen ander drinken aan te bieden, zodat je 's avond / 's nachts nog voldoende melk hebt?
Ik vingervoed met een spuitje, niet met een sondeslangetjequote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een kindje, zeker als hij ziek is, het het fijnste is om lekker te kunnen zuigen en dan kan ik me voorstellen dat een flesje fijner is.
Waar ben je bang voor, dat hij geen 'moeite' meer wil doen voor je borst? Er zijn dus geen aanwijzingen dat dat gaat gebeuren, maar ik kan me je aarzeling wel voorstellen. Je zou een speen als de Medela Calma kunnen overwegen, die stroomt wat rustiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |