abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:25 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112842803


Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
[Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
[Centraal] Ryanair #13
[Centraal] Ryanair #15
[Centraal] Ryanair #16

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 6 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤60,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Prepaid Mastercard (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je +/- 30 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Bijvoorbeeld met een Netteller Account, of met Wirecard.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Thetallguy op 14-06-2012 18:42:04 ]
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:33:39 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112842874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
Heb je het goede nummer? Het reserveringsnummer bestaat uit zes cijfers en letters. En je kunt ook inloggen met het creditcardnummer toch?
pi_112851059
In de OP wat aanpassingen gedaan in de tarieven van online inchecken / bagage / naamwijziging etc. Een aantal waren al vrij oud :) (¤10 voor inchecken op luchthaven itt ¤60 nu bijv.)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:08:00 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112853527
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:32 schreef Thetallguy het volgende:
In de OP wat aanpassingen gedaan in de tarieven van online inchecken / bagage / naamwijziging etc. Een aantal waren al vrij oud :) (¤10 voor inchecken op luchthaven itt ¤60 nu bijv.)
Dank je, ik had op de telefoon niet het overzicht om dat soort veranderingen te kinnen maken. Ik was al blij dat het openen van een nieuw deel lukte.

Visa elektron is ook achterhaald trouwens.
pi_112896803
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dank je, ik had op de telefoon niet het overzicht om dat soort veranderingen te kinnen maken. Ik was al blij dat het openen van een nieuw deel lukte.

Visa elektron is ook achterhaald trouwens.
Dank, die is ook weg. Benieuwd of Rosa uiteindelijk ook nog in Lanzarote aangekomen is :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_112926104
O jee, nu wil ik een vlucht boeken bij Ryanair maar ik heb geen creditcard. :(
Wat zijn mijn opties?
pi_112926886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:39 schreef VGA4xZoom het volgende:
O jee, nu wil ik een vlucht boeken bij Ryanair maar ik heb geen creditcard. :(
Wat zijn mijn opties?
Creditcard gegevens gebruiken van een ander persoon.
pi_112979060
Deze week weer eens met Ryanair naar Londen gevlogen. Allemaal prima verlopen, en die 45 minuten zijn die stoeltjes ook wel uit te houden. Maar die kraskaartjes/loterij, dat was nieuw voor me. Mijn god, je zult maar dag in, dag uit door die vliegtuigen heen moeten lopen om te vragen of mensen kraskaartjes willen kopen :D

Maar ja, voor 78 euro een retour met 2 man naar London Stansted, dan mag je niet klagen natuurlijk :D
Bleuh.
  zondag 17 juni 2012 @ 11:22:11 #9
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112997696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:34 schreef PimD het volgende:
Deze week weer eens met Ryanair naar Londen gevlogen. Allemaal prima verlopen, en die 45 minuten zijn die stoeltjes ook wel uit te houden. Maar die kraskaartjes/loterij, dat was nieuw voor me. Mijn god, je zult maar dag in, dag uit door die vliegtuigen heen moeten lopen om te vragen of mensen kraskaartjes willen kopen :D

Maar ja, voor 78 euro een retour met 2 man naar London Stansted, dan mag je niet klagen natuurlijk :D
Ze doen dit al een flinke tijd hoor. Ik vlieg niet zo heel vaak met Ryanair (maximaal 5x per jaar), maar heb ze al sinds 2010 met die kaartjes zien lopen.
Niet dat ik er last van heb, met mijn Ipod en In-Ear-oordopjes hoor ik helemaal niets meer. En zoals gezegd, gezien de ticketprijs moet er wel een andere weg gevonden om geld te verdienen, ik vlieg nooit voor meer dan 12 euro enkele reis inclusief alle kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113002791
heeft er iemand wel eens een persoon een dergelijk kraskaartje zien kopen? of zo'n sigaret? :D
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 17 juni 2012 @ 15:08:36 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113005184
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:11 schreef danos het volgende:
heeft er iemand wel eens een persoon een dergelijk kraskaartje zien kopen? of zo'n sigaret? :D
Ja, kraskaarten enkele keren. En sigaretten één keer op een vlucht naar Sevilla. Van die sigaretten vroeg ik me het ook altijd af, leek me nogal een vreemd product.
pi_113010508
Kraskaarten op elke vlucht wel, zolang ze blijven benadrukken dat het voor een goed doel is en dat je de zesde gratis krijgt, koopt er altijd wel iemand wat. Die sigaretten ook wel verkocht zien worden aan mensen die de twee uur van de vlucht niet zonder nicotine konden en er op deze manier nog eens aan herinnerd werden wat ze mistten...
  zondag 17 juni 2012 @ 18:34:23 #13
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113012425
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_113018077
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:34 schreef Dionysiou het volgende:
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
Heb toevallig afgelopen week deze besteld, ziet er goed uit!

http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)e&cmid=WEH&VIEW=Grid
Even a broken clock is right twice a day.
pi_113041778
Ik heb gister rond een uur of 12 's ochtends een vlucht geboekt maar ik heb nogsteeds geen mailtje ontvangen van Ryanair. Duurt dit altijd zo lang? :o
  maandag 18 juni 2012 @ 10:44:06 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113041951
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:38 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik heb gister rond een uur of 12 's ochtends een vlucht geboekt maar ik heb nogsteeds geen mailtje ontvangen van Ryanair. Duurt dit altijd zo lang? :o
Heb tot nu toe steeds direct mail gehad moet ik zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:34 schreef Dionysiou het volgende:
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
http://www.travelbags.nl/(...)pright-55-black.html

Op een halve cm na in de breedte, de exacte Ryanair afmeting ^O^ En relatief licht.
(overigens ook goede ervaringen met die website, heb ik de laatste tijd steeds al m'n koffers/tassen besteld).
  maandag 18 juni 2012 @ 11:28:57 #17
128384 mcwops
gat in je glas
pi_113043490
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:34 schreef Dionysiou het volgende:
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
kijk anders ook ff rond bij de Action ....China prices...
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_113046948
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Heb tot nu toe steeds direct mail gehad moet ik zeggen.

[..]

ook goede ervaringen met die website, heb ik de laatste tijd steeds al m'n koffers/tassen besteld).
Ik heb de mail nu ook ontvangen, ik had mijn emailadres verkeerd geschreven. :@
pi_113047449
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:10 schreef VGA4xZoom het volgende:

[..]

Ik heb de mail nu ook ontvangen, ik had mijn emailadres verkeerd geschreven. :@
Hoeveel moet je nu betalen? :P
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113047961
Hetzelfde nog, gelukkig. :P
pi_113061434
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:34 schreef Dionysiou het volgende:
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
Bij de Wibra hebben ze ook regelmatig een koffertje met het juiste formaat.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:04:04 #22
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113122068
Vraagje: een enkele vlucht vanaf bijvoorbeeld Eindhoven naar Alicante kost eind-juli (ruim) 100 euro, terwijl ik vanaf Oslo en Stockholm prijzen zie van 30 tot 50 euro. Laatstgenoemde steden bevinden zich echter vérder van Alicante dan Eindhoven ... ! Hoe kan dit?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:06:22 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113122217
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje: een enkele vlucht vanaf bijvoorbeeld Eindhoven naar Alicante kost eind-juli (ruim) 100 euro, terwijl ik vanaf Oslo en Stockholm prijzen zie van 30 tot 50 euro. Laatstgenoemde steden bevinden zich echter vérder van Alicante dan Eindhoven ... ! Hoe kan dit?
De meest logische reden is: vraag/aanbod.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:13:33 #24
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113122713
Hmmm, had ik me kunnen bedenken ... ! Biedt wel interessante opties voor 'onlogische' maar prijstechnisch relatief gunstige trips eind-juli. Misschien enkele dagen de Noorse fjorden gevolgd door een paar dagen de Spaanse Costa's? :+
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:18:27 #25
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113133020
Dat is inderdaad een optie, als eindhoven-scandinavië niet zo duur is... Zelf ook vaak gehad dat de heenweg duur is, en terugweg goedkoop (of andersom) Enkel ticket geboekt, en met andere maatschappij teruggevlogen (bijv. wizz of easyjet) Zo toch weer geld uitgespaard door alle maatschappijen te betrekken.
pi_113232537
Aangezien ik er geen apart topic van mocht maken:

Zoals velen van jullie, vinden we het allemaal leuk om op vakantie te gaan. Nu was ik voor de gein eens aan het vergelijken tussen Sunweb, Neckermann, D-Reizen etc. Hier zijn de prijzen nog wel allemaal ongeveer gelijk. Nu kwam ik bij Booking.com terecht, hier kan je alleen hotelkamers boeken, dus dit in combinatie met een Ryanair vluchtje scheelt zó enorm veel af en toe.

Een 8-daagse vakantie richting Tenerife/Gran Canaria kan via de 'reguliere' websites makkelijk 700 euro per persoon, inclusief vliegreis, kosten terwijl je via Booking net 1000 euro voor twee personen betaald.

Nu hoor ik veel mensen zeggen, ja Ryanair :')
Zij geven aan dat Ryanair vaker de neiging heeft om de vlucht te annuleren. Nu denk ik dat die kans in het hoogseizoen nihil is? Of hebben jullie hier ervaring mee?

Ook een redelijk groot reisbureau hier geeft aan dat ze geen zaken doen met Ryanair omdat je er niet op kan bouwen.
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:29:33 #27
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_113233181
Als je vliegticket en hotel los boekt en je vliegtuig vertrekt niet, heb je kans dat je je geld voor de hotelkamer kwijt bent als je niet meer op tijd kunt arriveren (hangt van de annuleringsvoorwaarden af). Boek je een arrangement bij een reisbureau, heb je al die mogelijke sores niet want de reisorganisatie is voor vervoer en verblijf verantwoordelijk. Dus ben je bereid dat risico te dragen in ruil voor een goedkopere vakantie? Hoe groot de kans is, valt niet te zeggen. Maar het blijft een kwestie van heel veel pech als een Ryanair-vlucht uitvalt.
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:31:20 #28
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113233254
Ik boek zelf altijd alles los van elkaar eigenlijk. Tjah, als je vliegtuig niet gaat heb je pech inderdaad, maar goed hoe vaak gebeurd dat nu werkelijk (Buiten calamiteiten als een vulkaan oid)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:31:49 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113233271
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:11 schreef De-Hamster het volgende:
Aangezien ik er geen apart topic van mocht maken:

Zoals velen van jullie, vinden we het allemaal leuk om op vakantie te gaan. Nu was ik voor de gein eens aan het vergelijken tussen Sunweb, Neckermann, D-Reizen etc. Hier zijn de prijzen nog wel allemaal ongeveer gelijk. Nu kwam ik bij Booking.com terecht, hier kan je alleen hotelkamers boeken, dus dit in combinatie met een Ryanair vluchtje scheelt zó enorm veel af en toe.

Een 8-daagse vakantie richting Tenerife/Gran Canaria kan via de 'reguliere' websites makkelijk 700 euro per persoon, inclusief vliegreis, kosten terwijl je via Booking net 1000 euro voor twee personen betaald.

Nu hoor ik veel mensen zeggen, ja Ryanair :')
Zij geven aan dat Ryanair vaker de neiging heeft om de vlucht te annuleren.
Nu denk ik dat die kans in het hoogseizoen nihil is? Of hebben jullie hier ervaring mee?

Ook een redelijk groot reisbureau hier geeft aan dat ze geen zaken doen met Ryanair omdat je er niet op kan bouwen.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat Ryanair "de neiging heeft" om vluchten te annuleren. Lijkt me ook knap achterlijk want dan durft geen mens meer bij je te boeken.

O en het reisbureau gaat je natuurlijk ook niet naar Ryanair verwijzen, want dan krijgen ze niks meer verkocht :D
pi_113233306
Het is onzin dat Ryanair de neiging heeft vluchten te annuleren. Als je een vlucht hebt geboekt gaat deze normaliter gewoon door. Mocht het voorkomen dat een vlucht bijna nooit volzit dan kan deze geschrapt worden maar dan is deze ook niet meer te boeken.

Ik heb vaker meegemaakt dat ik maar met een man of 20 in het vliegtuig zat..
pi_113239769
Oke, ja mijn oom en tante gingen een keer naar kennissen op Tenerife en die vlucht werd Eind mei toen geannuleerd omdat er te weinig animo was. En ik bedoel ermee te zeggen waarom reisbureaus niet de hotels in combinatie met Ryanair boeken in plaats van KLM, Condor of Transavia etc. Dit kan de reisbureaus toch ook veel geld schelen?
- Met zuidelijke groet -
pi_113239972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:09 schreef De-Hamster het volgende:
Oke, ja mijn oom en tante gingen een keer naar kennissen op Tenerife en die vlucht werd Eind mei toen geannuleerd omdat er te weinig animo was. En ik bedoel ermee te zeggen waarom reisbureaus niet de hotels in combinatie met Ryanair boeken in plaats van KLM, Condor of Transavia etc. Dit kan de reisbureaus toch ook veel geld schelen?
Ryanair biedt alleen vluchten direct aan consumenten aan. Een pakketreis wordt altijd aangeboden door touroperators, en Ryanair maakt zelf geen contractafspraken met touroperators.

Het topic van jou wat ik gesloten was was puur omdat ik dacht dat dit een vraag was die alleen over Ryanair ging, zo kwam het iig op mij over. Mocht dit niet zo zijn dan excuus :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:14:37 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113240020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:09 schreef De-Hamster het volgende:
Oke, ja mijn oom en tante gingen een keer naar kennissen op Tenerife en die vlucht werd Eind mei toen geannuleerd omdat er te weinig animo was. En ik bedoel ermee te zeggen waarom reisbureaus niet de hotels in combinatie met Ryanair boeken in plaats van KLM, Condor of Transavia etc. Dit kan de reisbureaus toch ook veel geld schelen?
Omdat Ryanair daar niet aan meewerkt.

O, spuit 11.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:29:32 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113249798
Ryanair zal enkel vluchten annuleren als routes worden herzien, dat wil zeggen helemaal gecancelled of structureel in frequentie worden teruggebracht.

Dit komt wel eens voor, maar dit wordt dan vaak tijdig gedaan, dus nu bijvoorbeeld voor vluchten in oktober, niet een paar weken voor vertrek.
Kort voor vertrek in ieder geval niet, want dan kost het Ryanair veel geld voor mensen die herboekt moeten worden, en daarnaast is het ook niet handig, vaak vliegt Ryanair vluchten in de W-vorm, dus van A naar B naar C naar B en dan naar A, dan kan vlucht van A naar B wel niet volgeboekt zijn, de overige vluchten van B naar C, van C naar B en van B naar A moeten wel uitgevoerd worden, en zonder vliegtuig gaat dat niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 24 juni 2012 @ 10:50:02 #35
340341 Blester
Membre très utile
pi_113304465
Is Ryanair nu echt de goedkoopste?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_113306486
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 10:50 schreef Blester het volgende:
Is Ryanair nu echt de goedkoopste?
Dat ligt eraan waarvandaan je vertrekt, waar je heengaat en op welk moment je boekt en wanneer je vertrekt. Oja en of je ruimbagage meeneemt. Je kan voor een tientje naar Londen enkele reis, maar ook voor ¤400 enkele reis naar Tenerife.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_113306530
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waarvandaan je vertrekt, waar je heengaat en op welk moment je boekt en wanneer je vertrekt. Oja en of je ruimbagage meeneemt. Je kan voor een tientje naar Londen enkele reis, maar ook voor ¤400 enkele reis naar Tenerife.
Het was inderdaad een erg constructieve vraag van Blester :)
  zondag 24 juni 2012 @ 12:21:39 #38
340341 Blester
Membre très utile
pi_113307011
Mijn vraag was te algemeen inderdaad, ik ben van plan een keer naar Londen te gaan met een goedkope vliegmaatschapij. Het kan dus zo te zien al heel goedkoop.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 24 juni 2012 @ 14:24:48 #39
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113312142
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:21 schreef Blester het volgende:
Mijn vraag was te algemeen inderdaad, ik ben van plan een keer naar Londen te gaan met een goedkope vliegmaatschapij. Het kan dus zo te zien al heel goedkoop.
Ooit kon het voor 2 cent, nu zo nu en dan voor 18 euro, heel soms nog iets minder.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:32:57 #40
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113312490
Vorig jaar ben ik voor 48 euro voor 2 personen retour naar Venetie geweest inderdaad :Y (Alle kosten er dus al in, incl CC kosten ed.) Voor die 1,5-2 uurtjes vliegtuig is Ryanair ideaal.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 24 juni 2012 @ 14:32:58 #41
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312492
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ooit kon het voor 2 cent, nu zo nu en dan voor 18 euro, heel soms nog iets minder.
Zit eens op de website te kijken, 2 personen retourtje maar dat lijkt totaal niet op de 18 euro die je zegt:

Standaard tarief

Vertrek
Eindhoven 09:25

Aankomst
London-Stansted 09:25

2 x Volwassene 81.98 EUR

Tarief: 81.98 EUR
EU261 heffing: 4.00 EUR
Inchecken web: 12.00 EUR
ETS Levy: 0.50 EUR
Belasting en toeslagen: 68.98 EUR
Aviation Insurance/PRM Levy: 12.98 EUR
NETHERLANDS GOV. TAX: 24.90 EUR
NETHERLANDS PSC TAX: 3.20 EUR
NETHERLANDS AIRPORT TAX: 27.90 EUR
Totale prijs: 167.46 EUR
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_113312630
Daarom staat er ook 'zo nu en dan'. Ik heb net een retourtje Gdansk ingevoerd voor 3 - 9 september: 25 euro p.p. excl CC-kosten.

Je moet goed zoeken en een beetje geluk hebben.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:36:46 #43
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312659
Waar kun je de goedkope vluchten zien op de website? 80 euro per persoon is niet bepaald goedkoop namelijk.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 24 juni 2012 @ 14:39:40 #44
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312813
Zie nu opeens ook in deze vakantie een reis staan voor 25 euro 2 personen naar Londen.. :o
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 24 juni 2012 @ 14:40:50 #45
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312853
Dat is dan alleen de heenreis zie ik nu :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_113313501
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:36 schreef Blester het volgende:
Waar kun je de goedkope vluchten zien op de website? 80 euro per persoon is niet bepaald goedkoop namelijk.
Die moet je zoeken :).

Nu staat er op de beginsite heel groot '12.99'. Dat geldt voor (bepaalde) vluchten in September. Het is op Ryanair gewoon een kwestie van uitproberen. Je moet daarbij een beetje gezond verstand gebruiken. Populaire bestemmingen en reisperiodes (vakanties) zijn altijd duurder. Ook als je kort vantevoren wilt boeken betaal je meer.

Een andere handige site is wel www.qfly.nl. Die zoekt ook/vooral in sites van low-cost-aanbieders. Je kunt er ook 'andersom' zoeken: invoeren wanneer je wilt vliegen en wat je wilt betalen, dan zoekt hij een vlucht die binnen je budget past. Ik heb niet altijd het idee dat hij echt alles vindt, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb trouwens 3 keer gevlogen met Ryanair. Een keer naar Rome (eind januari) voor ~40 retour, Pisa (eind januari) ~30 euro retour, en twee weken geleden Gdansk voor ~35 retour.

Voor mijn gevoel wordt het niet veel goedkoper. De vluchten van 2 euro zie ik nooit.
  zondag 24 juni 2012 @ 16:25:42 #47
155103 Reanimation
Golden State!
pi_113317777
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:54 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Die moet je zoeken :).

Nu staat er op de beginsite heel groot '12.99'. Dat geldt voor (bepaalde) vluchten in September. Het is op Ryanair gewoon een kwestie van uitproberen. Je moet daarbij een beetje gezond verstand gebruiken. Populaire bestemmingen en reisperiodes (vakanties) zijn altijd duurder. Ook als je kort vantevoren wilt boeken betaal je meer.

Een andere handige site is wel www.qfly.nl. Die zoekt ook/vooral in sites van low-cost-aanbieders. Je kunt er ook 'andersom' zoeken: invoeren wanneer je wilt vliegen en wat je wilt betalen, dan zoekt hij een vlucht die binnen je budget past. Ik heb niet altijd het idee dat hij echt alles vindt, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb trouwens 3 keer gevlogen met Ryanair. Een keer naar Rome (eind januari) voor ~40 retour, Pisa (eind januari) ~30 euro retour, en twee weken geleden Gdansk voor ~35 retour.

Voor mijn gevoel wordt het niet veel goedkoper. De vluchten van 2 euro zie ik nooit.
Vluchten van 2 euro zijn er ook niet meer.. goedkoopst mogelijke is van Charleroi naar Budapest, dan kom je uit op 4 euro. Vanaf Nederland met Ryanair is meestal ¤ 12 enkele reis het laagste.
  zondag 24 juni 2012 @ 18:11:35 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113322676
De allergoedkoopste 1 euro vluchten zijn de laatste tijd niet voelbaar geweest. 6 euro is het goedkoopste wat ik dit jaar vanaf eindhoven heb gezien.

Maar ach, met een prepaid credit card lukt het nog steeds tussen de 12 à 26 euro met een beetje zoeken
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113332723
Vorige week heb ik een retourtje London vanaf Eindhoven (eind juli reizen) geboekt, was 54 euro incl. CC kosten kwijt.

Je kan zeggen wat je wilt, ook al kon het ooit voor 2 cent, het is nu nog altijd meer dan 100 euro goedkoper dan de KLM. Op het moment van boeken dan toch.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:14:47 #50
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113341405
Ik heb voor een vlucht Eindhoven - Marrakech ¤80,- betaald (all-in) retourvlucht. Vind ik persoonlijk niet duur, maarja. Vlieg donderdag heen O+
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:46:45 #51
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113344369
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

Het is daar in de zomer 2 uur vroeger. Dus dat betekend dat ik lokale tijd 16.40 aankom?
Het vliegen zelf is 3 uur en 40 minuten, ongeveer.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:55:28 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113344842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 23:46 schreef Dionysiou het volgende:
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

Het is daar in de zomer 2 uur vroeger. Dus dat betekend dat ik lokale tijd 16.40 aankom?
Het vliegen zelf is 3 uur en 40 minuten, ongeveer.
Alles staat altijd in lokale tijd aangegeven.
  maandag 25 juni 2012 @ 03:54:12 #53
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113350580
En het is betekent.
pi_113351053
En het is maar 1 uur vroeger in Marokko ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_113362218
Tickets naar girona zijn weer duur voor juli. Maar echt duurder dan ik gewend ben. 150-240 euro pff
pi_113364781
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:05 schreef Tjik het volgende:
Tickets naar girona zijn weer duur voor juli. Maar echt duurder dan ik gewend ben. 150-240 euro pff
Girona is altijd duur in de zomer.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113368858
Ik heb tickets van weeze-girona voor 50 euro gekocht voor over 3 weken ;D
pi_113369853
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:08 schreef lokpokken het volgende:
Ik heb tickets van weeze-girona voor 50 euro gekocht voor over 3 weken ;D
Wedden dat het veel duurder uit gaat vallen? Ik gok op een spelfout in je eigen achternaam ;)
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  maandag 25 juni 2012 @ 16:28:25 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113369882
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:08 schreef lokpokken het volgende:
Ik heb tickets van weeze-girona voor 50 euro gekocht voor over 3 weken ;D
In de laatste dagen, of al wat langer geleden?
pi_113387107
nee paar weken geleden ;d
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:18:52 #61
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113403722
Vorig jaa in de mei vakantie nog naar Marrakech gevlogen vanaf bremen, 35 euro retour p.p. Waren nog eens tijden.... Lekker in de vakantie voordelig ver weg, jammer dat ze niet meer op marrakech vliegen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:25:17 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113403947
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:56 schreef lokpokken het volgende:
nee paar weken geleden ;d
Dan is het wel logisch, prijzen worden doorgaans weer hoger naarmate de vertrekdatum dichterbij komt.
pi_113426275
Eindhoven - Madrid geschrapt? :o Sinds wanneer is dat?
pi_113426349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:06 schreef VacaLoca het volgende:
Eindhoven - Madrid geschrapt? :o Sinds wanneer is dat?
Maandje ongeveer denk ik. Ergens begin dit jaar 'aangekondigd'.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:15:09 #65
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113426729
Als ik online incheck, en alleen handbagage meeneem. Is 3 kwartier van te voren aanwezig zijn ok?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:14:52 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113429731
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:08 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Maandje ongeveer denk ik. Ergens begin dit jaar 'aangekondigd'.
Easyjet sluit ook al de basis op Madrid. Niet geheel onverwacht, de Yields op de route naar Madrid zijn belachelijk laag, wellicht dat door het sluiten van de basis op Madrid er wat ruimte komt voor Ryanair, Easyjet zal toch wat moeten snoeien in de frequentie van de vluchten, maar verwacht er niet veel van, door Vueling, Easyjet, Air Europa, en Ryanair is er al een grote hoeveelheid aanbieders van goedkope vluchten, en ook Lufthansa, BA en KLM zijn, bij boeken ruim vooraf en met een verblijf van 3 werkdagen of 1 zaterdag ook niet duur met 99 euro retour.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:27:04 #67
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113437667
Denk maar keer met een vriendin vliegen naar Newcastle om de Primark daar leeg te shoppen. :) En dan meteen wat cultuur opsnuiven.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 27 juni 2012 @ 01:39:47 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113444723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:27 schreef Dionysiou het volgende:
Denk maar keer met een vriendin vliegen naar Newcastle om de Primark daar leeg te shoppen. :) En dan meteen wat cultuur opsnuiven.
Zijn er dan echt mannen die het woord shoppen gebruiken?
En verder: wat is een primark?
pi_113451560
Oke heel vreemd bedrijf dat Ryanair. Ik had een vlucht geboekt maar kwam er direct na boeking achter dat ik een huwelijk had. Super dom natuurlijk! De vlucht was voor meerdere personen en kwam in totaal op 140 euro. Omdat ik zelf de fout had gemaakt gelijk maar even gekeken wat de wijzigingskosten waren (40 euro pppr +CC) en dat was me met 160 euro toch iets te veel.

Volgende ochtend toch maar even met Ryanair gebeld en tot mijn schrik en verbazing was de mevrouw aan de telefoon bereid om de vlucht een week te vervroegen voor het bedrag van 10 euro totaal.

Soms snap ik helemaal niks van Ryanair. Ik maak een domme fout en dan willen ze het herstellen voor slechts 10 euro terwijl ze op andere fronten zo moeilijk doen....
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_113466739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef secondant het volgende:
Oke heel vreemd bedrijf dat Ryanair. Ik had een vlucht geboekt maar kwam er direct na boeking achter dat ik een huwelijk had. Super dom natuurlijk! De vlucht was voor meerdere personen en kwam in totaal op 140 euro. Omdat ik zelf de fout had gemaakt gelijk maar even gekeken wat de wijzigingskosten waren (40 euro pppr +CC) en dat was me met 160 euro toch iets te veel.

Volgende ochtend toch maar even met Ryanair gebeld en tot mijn schrik en verbazing was de mevrouw aan de telefoon bereid om de vlucht een week te vervroegen voor het bedrag van 10 euro totaal.

Soms snap ik helemaal niks van Ryanair. Ik maak een domme fout en dan willen ze het herstellen voor slechts 10 euro terwijl ze op andere fronten zo moeilijk doen....
Als je direct belt komt bij sommige medewerkers daar misschien het menselijke in hun naar boven, want de wijzigingsprijzen zijn aan 1 kant natuurlijk bezopen, maar aan de andere kant begrijpelijk voor zo'n prijs.

Gelukkig kwam jij er goed mee weg. :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:03:53 #71
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_113470184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef secondant het volgende:
Oke heel vreemd bedrijf dat Ryanair. Ik had een vlucht geboekt maar kwam er direct na boeking achter dat ik een huwelijk had. Super dom natuurlijk! De vlucht was voor meerdere personen en kwam in totaal op 140 euro. Omdat ik zelf de fout had gemaakt gelijk maar even gekeken wat de wijzigingskosten waren (40 euro pppr +CC) en dat was me met 160 euro toch iets te veel.

Volgende ochtend toch maar even met Ryanair gebeld en tot mijn schrik en verbazing was de mevrouw aan de telefoon bereid om de vlucht een week te vervroegen voor het bedrag van 10 euro totaal.

Soms snap ik helemaal niks van Ryanair. Ik maak een domme fout en dan willen ze het herstellen voor slechts 10 euro terwijl ze op andere fronten zo moeilijk doen....
Herkenbaar! Had een keer een naam verkeerd op een ticket.. Kost 100 euro omboekingskosten :p behalve als je belt met ze en lief doet, dan kost het opeens helemaal niets :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:44:46 #72
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113503164
Ik heb denk ik hele domme vragen voor jullie.
Maar de keren dat ik op vakantie ben geweest was het met zo'n organisatie als Jiba of Sunweb e.d.
Als ik nu een vlucht boek via Ryanair, moet ik natuurlijk zelf nog een hotel boeken.
Dit is vaak toch nog best duur? Of kunnen deze ook goedkoop geboekt worden?
En hoe regel je ter plekke de transfer naar het hotel? Een taxi bellen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113503961
Hotels hebben zelf vaak ook wel transfers en het ligt er ook een beetje aan waar je heen vliegt. In Bergamo gaat er gewoon een bus naar Bergamo, daar ben ik met het openbaar vervoer gegaan. In Londen is het goedkoop om een kaartje voor de Easybus te kopen en dan verder met de metro.

Taxi bellen kan natuurlijk ook wel als je geen zin heb om uit te zoeken hoe je ergens met het openbaar vervoer komt maar meestal is het openbaarvervoer helemaal niet zo moeilijk. Vaak kun je in Nederland al wel uitzoeken vanaf hoe laat het rijdt (vaak het grootste probleem bij Ryanair)

Ik boek zelf meestal hostels (met privé kamer) of bed and breakfasts, gewoon googlen op 'hostel [plaatsnaam]' dan krijg je van die sites waar je kunt selecteren op prijs en je kunt er als je dat perse wilt ook wel hotels vinden.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:04:29 #74
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113504056
Verder zijn ook vaak de hotels goedkoper dan All in.
Via sites als booking, hotels.nl enz. kan je alle hotels in een bepaald gebied bekijken.
Wanneer je hier selecteert op prijs, kan je voor elk bedrag een hotel vinden
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:48:33 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113506181
Oke thnx voor de informatie/tips!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113518433
Ik vlieg binnenkort naar Faro en ook weer terug maar heb geen retourticket, wel twee losse vluchten. Ik heb op beiden mijn volledige naam ingevuld bij mijn passagiersgegevens, maar bij de CC-gegevens de ene keer mijn volledige voornaam en de andere keer mijn initialen (wel twee keer mijn achternaam natuurlijk). Toen ik onlangs aan de telefoon hing voor een ander probleem zei de medewerker tegen me dat er iets met mijn naam niet klopte, maar aangezien ik toen andere dingen met de boekingen aan m'n hoofd had heb ik vandaag pas teruggebeld. En die man zei dat er niets aan de hand was, maar duidelijk praten is iets wat de Ryanair-helpdesk niet als hoogste prioriteit heeft. Weet iemand of mijn boekingen nu wel of niet kloppen? Zijn er veel voorkomende fouten of andere dingen die makkelijk fout gaan?
  donderdag 28 juni 2012 @ 18:25:50 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113521475
De naam bij de creditcardgegevens is alleen van belang bij de betaling. Als die geslaagd is, dus goedgekeurd door je bank, heb je die gegevens niet meer nodig.
pi_113521795
Ik heb beide transacties correct op mijn afschrift staan dat ik vandaag ontving.
pi_113535512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:04 schreef werkman1 het volgende:
Verder zijn ook vaak de hotels goedkoper dan All in.
Via sites als booking, hotels.nl enz. kan je alle hotels in een bepaald gebied bekijken.
Wanneer je hier selecteert op prijs, kan je voor elk bedrag een hotel vinden
Via booking.com of expedia.nl zijn soms ook hotels te boeken die je tot een paar dagen voor aankomst gratis kunt annuleren. Ik reserveer deze wel eens om als ik na het boeken van een vliegticket een ander goedkoper hotel tegenkom de eerste te annuleren. Wel even checken of de kamers met gratis annulering niet duurder zijn dan de andere kamers ;).

Ow ja voor hostels is hostelbookers.com vaak goedkoper dan hostelworld.com omdat ze geen reserveringskosten rekenen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:48:37 #80
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113576866
Groetjes uit Marokko via RyanAir O+
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:23:06 #81
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113705371
Hoe meet ik mijn koffer op, om te zien of hij voldoet aan de handbagage? Is dit inclusief wielen etc en handvat? Of enkel de inhoud?
040
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:27:34 #82
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113705475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:23 schreef Internepper het volgende:
Hoe meet ik mijn koffer op, om te zien of hij voldoet aan de handbagage? Is dit inclusief wielen etc en handvat? Of enkel de inhoud?
Met een meetlint/rolmaat?
En incl. wielen en handvat ja.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:34:33 #83
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113705646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Met een meetlint/rolmaat?
En incl. wielen en handvat ja.
Oké bedankt. Beetje vervelend misschien, maar is het mogelijk nu nog een koffer van 15 kg bij te kopen? Of op iemand anders zijn naam te zetten? Want we hebben met wat man geboekt alleen één iemand laat het afweten waarop een koffer van 15 kg staat.
040
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:42:36 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113705833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:34 schreef Internepper het volgende:

[..]

Oké bedankt. Beetje vervelend misschien, maar is het mogelijk nu nog een koffer van 15 kg bij te kopen? Of op iemand anders zijn naam te zetten? Want we hebben met wat man geboekt alleen één iemand laat het afweten waarop een koffer van 15 kg staat.
Dat kan als je nog niet ingechecked bent sowieso nog voor de normale prijs. Aan de balie dacht ik ook nog maar dan betaal je weer meer.
Moet je even nakijken op hun website.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:54:17 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113706058
In juli rekent Ryanair momenteel wel de hoofdprijs, zeg. Veel tickets boven de 100 of zelfs 200 euro.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:10:57 #86
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113706438
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat kan als je nog niet ingechecked bent sowieso nog voor de normale prijs. Aan de balie dacht ik ook nog maar dan betaal je weer meer.
Moet je even nakijken op hun website.
Ja, dat heb ik dus al allemaal nagelezen. Kan alleen niet vinden wat ik exact moet doen wil ik een koffer van 15 kg bijboeken. Als ik het op google intyp geeft hij ook alleen maar forumlinks. Ik dacht ik vraag het hier even anders bel ik ze straks even op. :)
040
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:55:01 #87
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113707509
Van mij een vraag voor de kenners. Ik vlieg +- 3x per jaar met ryanair. Ik betaal netjes ellke x de boekingskosten en reserveringskosten enz. Dus 25 euro bovenop de ticketprijs per persoon. Nu heb ik veel gelezen over de debiitcards. Er zijn veel verschillende, en voor verschillende prijzen. Kunnen enkele FOK-ers aangeven hoe ze deze gebruiken. Wat ze daarvoor hebben betaald (per aankoop of per jaar) en of het bevalt.

Hiermee hoop ik ook één te kunnen aanschaffen, met als doel; besparen
pi_113708382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:44 schreef JohnQnl het volgende:

Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
Dus hoe ik het gebruik: neteller account aanvragen, prepaid kaart (net+) aanvragen, vervolgens als ik een reis wil boeken kijk ik hoe duur het precies is, en dan maak ik dat bedrag afgerond over met iDeal, staat er binnen 10 minuten op en dan betaal ik bij Ryanair daarmee.

Ik laat er dus geen geld op staan. Erafhalen kost namelijk wel geld. Maar als je het alleen gebruikt om online te betalen kost het je helemaal niks.
pi_113708612
Hoi allemaal,

wil binnenkort vluchten gaan boeken voor een skivakantie (jaja, ben op tijd :) ), maar weet iemand hoe het zit met skispullen? moet je daarvoor extra betalen of mogen die zo mee (zal wel niet, het blijft Ryanair ...)?

Enik neem aan dat in het boekingsproces deze vraag ergens zit (wil nog niet doorklikken, dadelijk zit ik ergens aan vast ;) )?

En de laatste vraag: omdat we met 5 personen gaan, lijkt zo'n netteller account wel iets ... Is dit aanvragen gewoon gratis en zonder problemen? Want het scheelt wel veel geld :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 03-07-2012 11:37:25 ]
pi_113708860
Wat is de site onoverzichtelijk zeg....
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:37:22 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113708862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

wil binnenkort vluchten gaan boeken voor een skivakantie (jaja, ben op tijd :) ), maar weet iemand hoe het zit met skispullen? moet je daarvoor extra betalen of mogen die zo mee (zal wel niet, het blijft Ryanair ...)?

Enik neem aan dat in het boekingsproces deze vraag ergens zit (wil nog niet doorklikken, dadelijk zit ik ergens aan vast ;) )?
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees

O en je kunt dat soort dingen altijd later nog toevoegen/aanvinken als je inlogt, en daarna eventueel nog tijdens het online inchecken.
pi_113708940
quote:
Damn! Lees ik nou goed dat het gewoon 50 euro enkele reis is! Ze zijn niet goed wijs ... Dan kan ik het beter daar huren ...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:42:33 #93
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113709029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Damn! Lees ik nou goed dat het gewoon 50 euro enkele reis is! Ze zijn niet goed wijs ... Dan kan ik het beter daar huren ...
Ik moet zeggen dat ik ook voor 100 euro liever m'n eigen spullen meeneem dan ze te huren. En vergeet niet dat de tickets heel goedkoop zijn, bij een andere maatschappij is het wellicht gratis (ook niet overal), maar dan betaal je gewoon meer voor je ticket.
pi_113709272
Maastricht wordt vandaag dus aangekondigd als basis. Spookte al een tijdje rond maar lijkt nu definitief te worden. Zullen ongetwijfeld een paar nieuwe routes naar andere bases bijkomen (Stansted? die ooit al eens geprobeerd is, Nykoping?, Dublin, iets Pools?)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:51:40 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113709309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:50 schreef Thetallguy het volgende:
Maastricht wordt vandaag dus aangekondigd als basis. Spookte al een tijdje rond maar lijkt nu definitief te worden. Zullen ongetwijfeld een paar nieuwe routes naar andere bases bijkomen (Stansted? die ooit al eens geprobeerd is, Nykoping?, Dublin, iets Pools?)
Dat zou handig uitkomen voor me :o Mits ze naar m'n vaste bestemming gaan vliegen..
pi_113709427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook voor 100 euro liever m'n eigen spullen meeneem dan ze te huren. En vergeet niet dat de tickets heel goedkoop zijn, bij een andere maatschappij is het wellicht gratis (ook niet overal), maar dan betaal je gewoon meer voor je ticket.
De tickets zijn 100 euro retour ... en daar komt dan nog 100 voor mijn board bij ... maar ja, veel goedkoper zal het niet worden...

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 03-07-2012 12:00:21 ]
pi_113710704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zou handig uitkomen voor me :o Mits ze naar m'n vaste bestemming gaan vliegen..
1 toestel wordt er neergezet op MST. Drie nieuwe bestemmingen:

Stansted
Dublin
Treviso

Had ik er toch 2 out of 3 goed :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:53:38 #98
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113715631
heb je een bron?
pi_113715914
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:20:21 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113729962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

1 toestel wordt er neergezet op MST. Drie nieuwe bestemmingen:

Stansted
Dublin
Treviso

Had ik er toch 2 out of 3 goed :)
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.

Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:27:56 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113736841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.

Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:05:40 #102
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113751321
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want de persoon gaat niet meer mee.
040
pi_113753417
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.
Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113765083
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.

Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:21:45 #105
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113770377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Iemand hier toevallig die het weet? Anders bel ik morgen even.
040
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:37:20 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113771046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want de persoon gaat niet meer mee.
Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:27:49 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113773042
quote:
19s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.
Potentie is er zeker wel, echter ik zie het niet op alle routes die Ryanair heeft. De route naar Stansted is met de bekend gemaakte tijden 1x per dag op zes dagen ook niet echt interessant, blijft over een handjevol zonbestemmingen waar ik mij afvraag hoe het met de yields zal gaan buiten het echte hoogzomerseizoen.
De potentie zit namelijk niet alleen in de aantallen van de passagiers, maar vooral in de prijs die een passagier wil betalen, en juist in deze regio zal dat wat lager liggen ten opzichte van gebieden in het Ruhrgebied of de randstad.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.
Voor een zakenreiziger helemaal niet fijn, wanneer je voor een 2 dagentrip wilt gaan dan zal je simpelweg ook 2 volle dagen willen hebben, niet 1 volle dag, want met een vroege vlucht terug heb je niets aan deze overnachting.

Al zal de tijd leren hoe e.e.a. zich ontwikkeld, want de vraag is ook of een 2 maal daagse trip naar Stansted haalbaar is.
Met de middagvlucht vanaf Stansted naar Eindhoven welke op enkele dagen wordt ingezet zodat het toestel daarna naar een verre bestemming vanaf Eindhoven kan vliegen is qua loadfactor en yields zo slecht dat deze 3de vlucht alle andere vluchten naar Stansted vanaf Eindhoven op die betreffende dagen teveel onder prijsdruk zet waardoor dit erg verlieslijdend is.
Ryanair kan niet veel anders dan op de huidige manier doorgaan, maar wanneer Eindhoven het toelaat en er een toestel op Eindhoven gestationeerd kan worden dan zal er drastisch in frequenties worden gesneden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113818460
Ikzelf ben in ieder geval te spreken over de nieuwe bestemmingen vanaf Maastricht, aangezien ik zelf in Heerlen woon en tot nu toe naar Eindhoven moet voor mijn vluchtjes naar London. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:11:57 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113820234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Mandéra het volgende:
Ikzelf ben in ieder geval te spreken over de nieuwe bestemmingen vanaf Maastricht, aangezien ik zelf in Heerlen woon en tot nu toe naar Eindhoven moet voor mijn vluchtjes naar London. :)
:) Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.
Ik mis vooral wat vluchten naar het Oosten, juist in de Euregio lijkt mij vluchten richting het Oostblok interessant, alhoewel dat qua yield ook wel lastig zal liggen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:12:16 #110
199256 kwiwi
de enige echte.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:07:02 #111
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113825788
Zo, retourvlucht van RyanAir erop zitten. Eindhoven - Marrakech. Geweldig, helemaal geen kritiek. Doen hun werk super. Ik heb zelf een stoel gereserveerd bij de emergency exit voor de extra beenruimte. Dat is ¤10,- per enkele reis incl. priority boarding. Vindt dat wel fijn.

Alles verliep soepel, en alles duidelijk. Koffer is op beide vluchten niet gecontroleerd op gewicht en formaat (formaat zien ze wss met het oog)..

Kon me alleen zeer irriteren aan mede reizigers die RyanAir zaten af te zeiken dat ze te streng waren of asociaal waren.. Ja, vlieg dan lekker met KLM ofzo. De tering. Maar goed.
Ik zal zeker vaak gebruik maken van RyanAir.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:28:11 #112
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113826743
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:07 schreef Dionysiou het volgende:

Kon me alleen zeer irriteren aan mede reizigers die RyanAir zaten af te zeiken dat ze te streng waren of asociaal waren.. Ja, vlieg dan lekker met KLM ofzo. De tering. Maar goed.
Ik zal zeker vaak gebruik maken van RyanAir.
Dat kunnen ze niet betalen :') Het zijn altijd dezelfde mensen die lopen te zeiken. Mensen die vaker vliegen, ook met andere maatschappijen, weten wat je kunt verwachten voor zulke prijzen en die zeuren niet.

Zat laatst bij een vrouw die als laatste binnenkwam en niet bij d'r kind kon zitten, man man man... En maar schelden en schelden onderweg, terwijl ze gvd voor 20 euro priority boarding had kunnen nemen voor beide personen, heen en terug! Daar kan ik dus echt niet tegen he :N
pi_113829034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.
Ik mis vooral wat vluchten naar het Oosten, juist in de Euregio lijkt mij vluchten richting het Oostblok interessant, alhoewel dat qua yield ook wel lastig zal liggen...
Zo ver weg is Eindhoven niet, hè? Wizzair heeft vanaf daar voldoende verbindingen met Oost-Europa.

Is het trouwens gebruikelijk dat concurrerende maatschappijen via google ads reclame maken voor hun vluchten op de website van Ryanair? :')
  zondag 8 juli 2012 @ 13:54:50 #114
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113922968
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.
Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.
040
  zondag 8 juli 2012 @ 14:05:23 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113923459
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:54 schreef Internepper het volgende:

[..]

Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
  zondag 8 juli 2012 @ 14:16:21 #116
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113923995
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Hé bedankt!
040
  zondag 8 juli 2012 @ 14:21:52 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113924278
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoor :o Bij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.
  zondag 8 juli 2012 @ 14:31:04 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113924729
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoor :o Bij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.
Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.
Ryanair is een point to point maatschappij, waarbij iedere vlucht als aparte reis wordt beschouwd.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:05:35 #119
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113942856
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:31 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.
Ryanair is een point to point maatschappij, waarbij iedere vlucht als aparte reis wordt beschouwd.
Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
040
pi_113943694
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef Internepper het volgende:

[..]

Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 8 juli 2012 @ 21:33:12 #121
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113944365
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
Oké, goed advies. Dan zal ik hem niet inchecken. Bedankt voor de hulp mensen.
040
  zondag 8 juli 2012 @ 21:59:36 #122
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113946114
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
Doen ze dat dan bij Ryanair? Ik heb het ook regelmatig geflikt...
pi_113946382
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Doen ze dat dan bij Ryanair? Ik heb het ook regelmatig geflikt...
Als je wel ingecheckt bent mist je nummertje uiteindelijk wel bij het checken van de boardingpasses :) Afhankelijk van de situatie kan er dan ook nog een seintje naar het toestel gaan om nogmaals alle passagiers te tellen (plus evt. nog een final call omroep op de airport). Al met al niet zo'n big deal -heb mijzelf ook weleens schuldig gemaakt- maar als je toch al zeker weet dat diegene niet reist :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 8 juli 2012 @ 23:45:40 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113951887
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:04 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je wel ingecheckt bent mist je nummertje uiteindelijk wel bij het checken van de boardingpasses :) Afhankelijk van de situatie kan er dan ook nog een seintje naar het toestel gaan om nogmaals alle passagiers te tellen (plus evt. nog een final call omroep op de airport). Al met al niet zo'n big deal -heb mijzelf ook weleens schuldig gemaakt- maar als je toch al zeker weet dat diegene niet reist :)
Wanneer een vlucht erg vroeg aankomt en alle passagiers aan boord zijn kan er vertrokken worden.

Wanneer iemand wel heeft ingechecked maar nog niet bij de boardinggate is dan moet er gewacht worden tot minimaal 10 minuten voor vertrek, want dat is de tijd dat iemand daadwerkelijk voor een vlucht geweigerd kan worden zonder dat de maatschappij ook maar enig verwijt te maken is.

Er worden daarnaast altijd het aantal passagiers geteld of het aantal overeenkomt met het aantal passsagiers dat volgens het systeem 'boarded' zijn. Ik maak regelmatig mee dat er namen worden omgeroepen (Van de niet 'geboarde' passagiers) en ben verbaasd dat er dan toch een paar mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen om zonder een gescande boarding pass aan boord te zijn gekomen.

De beste vluchten zijn de vluchten waarbij je reeds in de lucht zit op de geplande vertrektijd!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113964627
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

quote:
In overeenstemming met de Algemene- en Vervoersvoorwaarden van Ryanair (artikel 4.2.2) adviseren wij passagiers dat we passagiers zullen debiteren voor de toegenomen luchthaven vertrekbelasting welke opgelegd is door de Spaanse regering voor alle vertrekkende vluchten vanuit Spanje die geboekt zijn voor 1 juli 2012 en zullen reizen vanaf 1 juli 2012. Deze bedragen zullen automatisch afgeschreven van de betaalkaart die gebruikt is op het moment van de boeking.

Als u niet bereid bent om deze extra toeslag te accepteren kunt u uw vluchten annuleren en een volledige restitutie aanvragen voor uw ongebruikte vlucht, echter dit moet gebeuren voor vrijdag 13 juli, anders wordt uw betaalkaart in rekening gebracht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_113979074
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

[..]

Ik las op FB net een berichtje van iemand die naar Palma vliegt en wel 5 van die mailtjes had gehad
  maandag 9 juli 2012 @ 20:04:52 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113982335
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

[..]

Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.

Spanje gaat zich hiermee nog aardig in de vingers snijden op de luchthavens in Madrid en Barcelona, Easyjet heeft al een sluiting aangekondigd van de basis in Madrid, en Ryanair zal toch ook kijken hoe het zit met de vluchten vanaf Madrid.
Vanaf Barcelona zullen Girona en Reus voor Ryanair toch weer een stuk interessanter worden. Zeg maar dag tegen de werkgelegenheid op Barcelona en Madrid...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113983665
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.

Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staat :) Gaan ze die laten betalen op de airport?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 9 juli 2012 @ 20:38:45 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113984104
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staat :) Gaan ze die laten betalen op de airport?
Als je nog moet vliegen kan je dat heel eenvoudig afdwingen, iedereen die nog niet is ingechecked kan je simpelweg de check-in ontzeggen totdat deze het nog te betalen bedrag hebben voldaan, dat is technisch gemakkelijk in te bouwen. (Of Ryanair dat ook gaat doen voor de relatief lage verhogingen valt te bezien, maar voor vluchten vanaf Barcelona of Madrid niet ondenkbaar door het relatief hoge bedrag).

Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:25:50 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113986833
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:22:35 #131
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114001456
Kun je tijdens het incheckproces nog bagage toevoegen? Ik heb het net via mijn boeking beheren gedaan, maar het scherm met de bevestiging dat het is toegevoegd krijg ik niet :{ En als ik nu inlog om mijn boeking te bekijken, zie ik ook nergens staan dat er bagage is toegevoegd...

Er wordt gebeld. Ik ben er echt klaar mee inmiddels, de laatste tijd gaat het achter elkaar fout toevoegen van spullen en online inchecken. Aangezien ik daar zelfs zo'n laag bedrag niet voor over heb ga ik weer mooi terug naar m'n duurdere oude vlucht met overstap, het is me de ergernis niet meer waard :')

[ Bericht 36% gewijzigd door kwiwi op 10-07-2012 10:02:24 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:15:54 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114029308
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
Niet alleen dat, Spanje als bestemming wordt wat minder interessant, mensen kijken ook veelal naar prijs van een vlucht, wanneer een andere vlucht goedkoper wordt aangeboden zal men eerder genegen zijn om die vluchten te boeken.
Barcelona heeft het nog iets makkelijker dan Madrid gezien de populariteit van de bestemming, maar Madrid gaat een grote aderlating doen, zeker met vertrek van de Easyjet basis zal het aantal passagiers + directe werkgelegenheid direct dalen. Het aangekondigde vertrek staat 1 op 1 in verband met de aankondiging van de verhoging van de vertrekbelasting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:46:56 #133
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_114101492
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
pi_114118727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Professional het volgende:
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
6 euro per persoon per oneway
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114153341


[ Bericht 94% gewijzigd door lokpokken op 13-07-2012 17:55:37 ]
pi_114175213
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:42:54 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114175938
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef bjanaan het volgende:
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
pi_114176189
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
Dit lees ik op de RA site,
8.10.1.4 Explosieven en ontvlambare stoffen, explosieven of sterk brandbare stoffen die een risico vormen voor de gezondheid van de Passagiers en het personeel of de veiligheid/beveiliging aan boord van het vliegtuig, zoals ammunitie, detonators en ontstekers, explosieven en explosieapparaten, replica of imitaties van explosiemateriaal of explosieapparaten, mijnen en ander militaire artikelen, alle soorten granaten, gas en gasflessen, bijvoorbeeld butaan, propaan, acetyleen, zuurstof – in grote hoeveelheden, vuurwerk, vuurpijlen, vuurwerk in welke vorm dan ook en andere pyrotechniek (inclusief feestartikelen en speelgoed), onveilige lucifers, granaten of patronen die rook veroorzaken, ontvlambare vloeibare brandstof, bijvoorbeeld benzine/petroleum, diesel, aanstekergas, alcohol, ethanol, spuitverf met drijfgassen, terpentine en verfverdunner, alcoholhoudende drank met meer dan 70% alcohol (140%-proef).
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:20:48 #139
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_114180461
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:08:20 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114182199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:20 schreef 18konijn het volgende:
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
Bizar...
Maar weer wat geleerd.

Ik kan dus gewoon een vliegtuigstoel in de fik steken, mocht ik daar zin in hebben!
pi_114198606
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:

Namerius A.B.C. Achternaam

Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.

Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:01:35 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114200779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:53 schreef Dalliance het volgende:
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:

Namerius A.B.C. Achternaam

Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.

Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.

Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
pi_114201945
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.

Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
Meaning I should be in the clear ;) Thx.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:23:42 #144
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114212650
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu :( ?
  zondag 15 juli 2012 @ 02:08:00 #145
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114217827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:23 schreef MrBaas het volgende:
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu :( ?
Checken of je een e-mail bevestiging hebt gekregen. Zo niet, eventueel je bank of credicard overzicht checken en gewoon opnieuw proberen te boeken. Lukt het dan weer niet, gebruik dan een andere browser. Je hebt niet zomaar dubbel geboekt hoor.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:03:44 #146
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_114223374
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
pi_114223553
Ik snap niet zo goed hoeveel er nu extra bijkomt bij Spaanse vluchten ? Ik las iets van 2 euro in dat mailtje maar dat lijkt mij niet?
Worry is a misuse of imagination
  zondag 15 juli 2012 @ 12:33:55 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114224239
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:03 schreef egelhond het volgende:
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
Je bent wel heel laat, het wordt nu waarschijnlijk niet meer goedkoper. Wizzair is wellicht ook een optie.
pi_114225852
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
FR1908
pi_114226013
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef Teis91 het volgende:
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
Zie deze regel in de algemene voorwaarden:
quote:
Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep. Deze gewichtsbeperking is niet van toepassing op mobiliteitshulpmiddelen.
pi_114226060
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zie deze regel in de algemene voorwaarden:

[..]

Dank!
FR1908
  zondag 15 juli 2012 @ 14:10:31 #152
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114227460
Het boeken van de vlucht is toch nog gelukt :D
Ryanair is goedkoop, maar daarom niet onveiliger dan andere luchtvaartmaatschappijen, of wel?
  zondag 15 juli 2012 @ 14:12:32 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114227525
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef MrBaas het volgende:
Het boeken van de vlucht is toch nog gelukt :D
Ryanair is goedkoop, maar daarom niet onveiliger dan andere luchtvaartmaatschappijen, of wel?
Nee, natuurlijk niet.

Oh, en wat was er nou aan de hand met de boeking, hoe heb je het opgelost?
  zondag 15 juli 2012 @ 14:14:37 #154
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114227591
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Oke, want op internet lees ik dat een van de topmensen van RyanAir soms rare ideeën heeft om nog goedkoper te kunnen vliegen. Zoals een stewardess co-piloot laten spelen en om staanplaatsen te verkopen.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:16:12 #155
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114227647
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.

Oh, en wat was er nou aan de hand met de boeking, hoe heb je het opgelost?
Ik heb het gewoon weggeklikt en gekeken of er iets is afgeschreven bij mijn credit-card maatschappij en gekeken of ik een mail had gekregen. Er was niets afgeboekt en ik had ook geen mail gekregen dus heb ik het opnieuw besteld zonder andere websites in mijn browser. In de FAQ van Ryanair staat namelijk dat je het beste maar 1 tablad kan openen.
pi_114232946
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:14 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Oke, want op internet lees ik dat een van de topmensen van RyanAir soms rare ideeën heeft om nog goedkoper te kunnen vliegen. Zoals een stewardess co-piloot laten spelen en om staanplaatsen te verkopen.
De topman van Ryanair roept weer eens iets raars, alle journalisten buitelen over elkaar heen om het te veroordelen in hun medium, mensen lezen of horen het, praten er met elkaar over, zoeken eens een keer op internet en zien dan dat ze voor een prikkie weg kunnen, boeken een reis (en trappen in de val van de toeslagen), Ryanair verdient weer centjes. :P

Gratis reclame, dat helpt ook om de kosten laag te houden. ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:59:53 #157
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114308259
Op 1 augustus vertrek ik vanaf Maastricht met Ryanair naar Pisa :D
Maar als ik een uur van te voren aankom in Maastricht kan ik dan meteen gaan boarden en het vliegtuig instappen? Iemand zei dat je gewoon ergens mocht gaan zitten in het vliegtuig, net zoals in een bus. Maar ik heb net online ingecheckt en dan kon ik een stoel kiezen. Daar moet je wel voor bij betalen. Kan iemand mij dit uitleggen? Als ik zo'n stoel zelf kies, hangt het vliegtuigpersoneel daar dan een bordje met GERESERVEERD ofzo?
pi_114308311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:59 schreef MrBaas het volgende:
Op 1 augustus vertrek ik vanaf Maastricht met Ryanair naar Pisa :D
Maar als ik een uur van te voren aankom in Maastricht kan ik dan meteen gaan boarden en het vliegtuig instappen? Iemand zei dat je gewoon ergens mocht gaan zitten in het vliegtuig, net zoals in een bus. Maar ik heb net online ingecheckt en dan kon ik een stoel kiezen. Daar moet je wel voor bij betalen. Kan iemand mij dit uitleggen? Als ik zo'n stoel zelf kies, hangt het vliegtuigpersoneel daar dan een bordje met GERESERVEERD ofzo?
Ja
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:02:29 #159
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114308337
Oke, dus als er geen bordje met gereserveerd hangt kan je er gewoon gaan zitten? Ook als het een nooduitgang is? Of een andere stoel met extra veel beenruimte?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:03:48 #160
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114308370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:02 schreef MrBaas het volgende:
Oke, dus als er geen bordje met gereserveerd hangt kan je er gewoon gaan zitten? Ook als het een nooduitgang is? Of een andere stoel met extra veel beenruimte?
Nee, rij 1, 2, en de 2 nooduitgangen in het midden mag je niet gaan zitten zonder te reserveren (er hangen geen bordjes). Je kunt natuurlijk wel vragen of je er mag gaan zitten wanneer blijkt dat er stoelen leeg zijn.
pi_114308577
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, rij 1, 2, en de 2 nooduitgangen in het midden mag je niet gaan zitten zonder te reserveren (er hangen geen bordjes). Je kunt natuurlijk wel vragen of je er mag gaan zitten wanneer blijkt dat er stoelen leeg zijn.
Sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Ik heb voorheen redelijk vaak gevlogen met Ryanair. In de periode dat je nog geen stoelen kon reserveren zat ik eigenlijk altijd bij de nooduitgang. Voor een half jaar geleden is dat stoelreserveren ingevoerd en toen stonden er bij de nooduitgang (wel amateuristisch met een A4tje met een stift erop geschreven) "gereserveerd".
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:10:48 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114308616
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Ik heb voorheen redelijk vaak gevlogen met Ryanair. In de periode dat je nog geen stoelen kon reserveren zat ik eigenlijk altijd bij de nooduitgang. Voor een half jaar geleden is dat stoelreserveren ingevoerd en toen stonden er bij de nooduitgang (wel amateuristisch met een A4tje met een stift erop geschreven) "gereserveerd".
Er staan niet altijd bordjes/A4'tjes, op sommige vluchten staan nog steeds stewardessen die 100x moeten zeggen: "no those are reserved" :'(
pi_114308669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Er staan niet altijd bordjes/A4'tjes, op sommige vluchten staan nog steeds stewardessen die 100x moeten zeggen: "no those are reserved" :'(
Dus sinds een half jaar zijn die plekken standaard gereserveerd? Ook al zit er niemand op die plek?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  zondag 22 juli 2012 @ 23:09:19 #164
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114549019
Zojuist een aantal koffers gezocht die voldoen aan de Ryanair maten.

Naam - inhoud - gewicht - prijs
1. Carlton Oasis Trolley - 35/41 liter - 2,7 kg - ¤ 59
2. Carlton Titanium - 39/46 liter - 2,3 kg - ¤ 79
3. Samsonite B-Lite Fresh Upright 55 - 43,5 liter - 2.05kg - ¤ 119/159
4. Samsonite B-lite upright 55 - 41.5 liter - 2,3 kg - 2.3 KG - ¤ 159

Behalve de Oasis hebben ze allemaal TSA-lock (voor USA)
keep up the good work!
  zondag 22 juli 2012 @ 23:56:43 #165
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_114551539
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:12 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dus sinds een half jaar zijn die plekken standaard gereserveerd? Ook al zit er niemand op die plek?
Yep, standaard gereserveerd... Maar de tactiek is gewoon ff vragen aan de steward of je er mag zitten als er niemand komt...Vorige keer heen en terugreis gewoon bij de nooduitgang gezeten, niemand op dezelfde rij en iedereen kijkt je stom aan ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 15:31:11 #166
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_114566917
misschien al vaker gesteld, maar wat zijn de beste dagen om te boeken voor een vlucht, en welke termijn vooraf?

Want we willen rond 13 september naar Mallorca (vanaf Maastricht, Weeze of Eindhoven), en dan twee weken later terug. Maar de prijzen nu, in vergelijking met twee weken terug zijn al weer ¤100 gestegen in totaal.

Dus wanneer kan ik het beste boeken?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 23 juli 2012 @ 23:31:54 #168
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_114586445
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef krn176 het volgende:
Zojuist een aantal koffers gezocht die voldoen aan de Ryanair maten.

Naam - inhoud - gewicht - prijs
1. Carlton Oasis Trolley - 35/41 liter - 2,7 kg - ¤ 59
2. Carlton Titanium - 39/46 liter - 2,3 kg - ¤ 79
3. Samsonite B-Lite Fresh Upright 55 - 43,5 liter - 2.05kg - ¤ 119/159
4. Samsonite B-lite upright 55 - 41.5 liter - 2,3 kg - 2.3 KG - ¤ 159

Behalve de Oasis hebben ze allemaal TSA-lock (voor USA)
http://www.amazon.co.uk/C(...)x40x20/dp/B002Q5APX4

Rugzak is een stuk handiger dan met van die kleine kut wieltjes over de keien van een middeleeuwse binnenstad te ploeteren. Op schiphol rolt zo'n ding nog best aardig ja...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:37:05 #169
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_114611299
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:31 schreef greatgonzo het volgende:
misschien al vaker gesteld, maar wat zijn de beste dagen om te boeken voor een vlucht, en welke termijn vooraf?

Want we willen rond 13 september naar Mallorca (vanaf Maastricht, Weeze of Eindhoven), en dan twee weken later terug. Maar de prijzen nu, in vergelijking met twee weken terug zijn al weer ¤100 gestegen in totaal.

Dus wanneer kan ik het beste boeken?
Waarom houd je Groningen ook niet in de gaten. Als je student bent kan je daar met OV gratis komen. Verder kan het goedkoper zijn, om op de ene heen en de andere terug te vliegen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:12:25 #170
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114614738
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:31 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

http://www.amazon.co.uk/C(...)x40x20/dp/B002Q5APX4

Rugzak is een stuk handiger dan met van die kleine kut wieltjes over de keien van een middeleeuwse binnenstad te ploeteren. Op schiphol rolt zo'n ding nog best aardig ja...
Mooie rugzak; licht en goedkoop: jammer genoeg komt deze tip voor mij net te laat: heb inmiddels de Carlton Titanium koffer gekocht en heb deze vandaag binnengekregen. Mooie koffer met stevige wieltjes. Helaas klopt het door de fabrikant opgegeven gewicht van 2.3kg niet want dit moet 2,47 kg zijn (na alle papiertjes, kaartjes eruit/eraf te hebben gehaald).

Omdat de koffer van m'n vriendin net te dik was (24cm) zijn we vandaag bij de Action wezen kijken. We hebben hier een goedkope trolley gekocht van Anne o'Leary (maten 53x35x20) en moesten
¤ 12,49 afrekenen. Ook hadden ze nog een iets dikkere koffer (Leonardo met 4 stuurwieltjes) van
¤ 19,99 met een stuk meer ruimte. Omdat ik nog geen ervaring heb met Ryanair wilde we het risico niet lopen dat de koffer net 2-3 cm te dik zou zijn.

Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt? Het lijkt me dat die cabinevakken zo gemaakt zijn dat er tot 25 cm dikte inkan. Dit is de standaardmaat?
keep up the good work!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:22:11 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114615190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef krn176 het volgende:

[..]

Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt?
Ja, zo nu en dan zeker.
pi_114616799
Op Bremen is het volgens mij standaard dat je je koffer in zo'n rek moet zetten
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:07:53 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114623194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef krn176 het volgende:

[..]

Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt? Het lijkt me dat die cabinevakken zo gemaakt zijn dat er tot 25 cm dikte inkan. Dit is de standaardmaat?
Hoe denk je dat Ryanair haar geld verdiend?

Precies aan de argeloze reiziger die met net te grote bagage die niet in het vak past bij de gate een check in fee van 50 euro te vragen, waar je vervolgens zelf de tas alsnog aan boord mag meenemen.

De grootste kans op controle is op basis van Ryanair, op Eindhoven zijn ze vooral strict op de grotere bagagestukken en zwaardere kilo's maar met iets te grote bagage kan je wat gemakkelijker wegkomen dan basis op de Spaanse eilanden of Stansted, zeker als vluchten op tijd zijn heeft het grondpersoneel veel tijd om de rij langs te lopen en de bagage op grote en stuks te controleren.
Vergeet niet dat het grondpersoneel een deel van de commissie krijgt, tot 20% van de prijs voor het inchecken van bagage aan de gate, dus als je er per vlucht een stuk of 3 mensen eruit pakt kan je je salaris aardig opkrikken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114635934
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
pi_114636330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
En jij vindt ¤34 (¤12 CC kosten kan je nog onderuit komen) voor een retourtje Bergamo duur? Dat is waarschijnlijk net genoeg om de taxes mee te betalen van beide airports. Een dagretour Amsterdam Centraal - Eindhoven is duurder (¤35).

Budapest is behoorlijke overcapaciteit op op dit moment, en om de route te lanceren en marktaandeel van Wizzair af te snoepen. Middenin het hoogseizoen lukt het dan echt niet meer om voor ¤3.99 oneway te vliegen. Daarnaast verandert de markt ook wel, Ryanair kan niet meer de ¤0.01 tickets aanbieden zoals voorheen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:25:40 #176
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114636960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En jij vindt ¤34 (¤12 CC kosten kan je nog onderuit komen) voor een retourtje Bergamo duur? Dat is waarschijnlijk net genoeg om de taxes mee te betalen van beide airports. Een dagretour Amsterdam Centraal - Eindhoven is duurder (¤35).

Budapest is behoorlijke overcapaciteit op op dit moment, en om de route te lanceren en marktaandeel van Wizzair af te snoepen. Middenin het hoogseizoen lukt het dan echt niet meer om voor ¤3.99 oneway te vliegen. Daarnaast verandert de markt ook wel, Ryanair kan niet meer de ¤0.01 tickets aanbieden zoals voorheen.
En toch is Ryanair vanaf Eindhoven naar Budapest stukken duurder dan Wizzair. Daar komt bij dat dat Ryanair slechts 4 keer per week vliegt, waar Wizzair 2 maal daags vliegt, mij keuze was snel gemaakt. De vluchten van Wizzair zaten ook beide keren stampvol, betaalde 60 euro retour.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:00:27 #177
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114639876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
:')
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:57:26 #178
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114641762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
:D gast.....
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:25:27 #179
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114642805
10 euro of 17, wat maakt dat uit?
Terugreizen naar Eindhoven van ruim 300 euro, vanuit Spaanse bestemmingen, dat vind ik verontrustender.
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:06:47 #180
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114644275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
:') Shit.. Nou weet ik dat Nederlanders (Ik ook) zuinig zijn, maar dit :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:13:23 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114654811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
Hoewel 'duur' hier natuurlijk maar een relatief begrip is begrijp ik wel de frustratie.

Echter de 'goedkope' tickets tussen de 7-13 euro per enkele reis komen vooral ongeveer 4 a 6 weken voor vertrek beschikbaar.
Op dit moment is het hoogseizoen dus gaat Ryanair deze tickets echt niet voor een spotprijs op de markt komen, naar welke bestemming dan ook, voor vertrek eind Augustus, begin September zullen er zeker weer goed geprijsde tickets beschikbaar komen, niet de 1 eurocent aanbiedingen, maar toch wel fijne ticketprijzen.

Ryanair doet er overigens goed aan niet meer belachelijk goedkope tickets aan te bieden, de tijd dat ze dit deden heeft ze wel een hogere bezetting opgeleverd, maar de yields waren veel te laag omdat consumenten doorhadden dat ene na de andere actie elkaar opvolgde. Dat gebeurd nu nog steeds, maar de prijs van 7-13 euro voor een vliegtickets is ook een acceptabele prijs voor de consument maar wel een prijs dat Ryanair minder verlies maakt om de bezettingsgraad hoger te krijgen.
(Want hoewel het de vraag is of dergelijke ticketprijzen de belastingen dekken zijn de hoge bezettingsgraden en passagiersaantallen op de vliegvelden wel noodzakelijk om de lage prijs in landingsrechten en belastingen welke ze hebben afgedwongen te handhaven.
Eindhoven vraagt niet voor niets 3,75 euro voor een flesje van het gore Pepsico uit de automaat, door de vele passagiers zal je toch omzet maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114685907
Eindhoven - Budapest
Heen in September : ZO, MA of WO
Terug in September : WO
Retour prijs : 0,78 euro.

Brussels Charleroi - Budapest
Heen in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO, ZA of ZO
Terug in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO
Retour prijs : 0,78 euro.

Brussels Charleroi - Warsaw Modlin
Heen in September of Oktober : Elke dag
Terug in September of Oktober : Elke dag
Retour prijs : 9.18 euro.

[ Bericht 31% gewijzigd door lokpokken op 26-07-2012 18:55:54 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:07:47 #183
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114686077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:01 schreef lokpokken het volgende:
Eindhoven - Budapest
Heen in September : ZO, MA of WO
Terug in September : WO
Retour prijs : 0,78 cent.
Dankje! Ga meteen boeken. Nog even paar dagen tussenuit voordat ik mijn afstudeer jaar in ga! Wel met andere data. Word het zo ¤50,- maar dat is alsnog cheap!
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_114686128
quote:
Dankje! Ga meteen boeken. Nog even paar dagen tussenuit voordat ik mijn afstudeer jaar in ga! Wel met andere data. Word het zo ¤50,- maar dat is alsnog cheap!
Deze prijzen zijn alleen in September, in Oktober kan je alleen heen voor 0,39 cent en terug voor 23 euro.
pi_114686157


[ Bericht 100% gewijzigd door lokpokken op 26-07-2012 17:10:45 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:14:33 #186
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114686255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:09 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Deze prijzen zijn alleen in September, in Oktober kan je alleen heen voor 0,39 cent en terug voor 23 euro.
Zag het! Maar als nog goedkoop. Begin pas 4 september. Dus ga dan 28/29 aug vliegen en dan 2/3 sep terug :)
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_114686590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
Er zijn weer goedkope tickets naar Boedapest, Eindhoven - Budapest
Heen in September : ZO, MA of WO
Terug in September : WO
Retour prijs : 0,78 euro.

Brussels Charleroi - Budapest
Heen in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO, ZA of ZO
Terug in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO
Retour prijs : 0,78 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door lokpokken op 26-07-2012 18:56:10 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:30:15 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114688606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:26 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Er zijn weer goedkope tickets naar Boedapest, Eindhoven - Budapest
Heen in September : ZO, MA of WO
Terug in September : WO
Retour prijs : 0,78 cent.

Brussels Charleroi - Budapest
Heen in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO, ZA of ZO
Terug in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO
Retour prijs : 0,78 cent.
0,78 euro, bedoel je.
pi_114689145
Er zit geen boete aan verbonden toch als je niet opdaagt voor een vlucht zonder melding? (en niet bent ingecheckt)
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:52:42 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114689282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:48 schreef VacaLoca het volgende:
Er zit geen boete aan verbonden toch als je niet opdaagt voor een vlucht zonder melding? (en niet bent ingecheckt)
Nee, en ook niet als je wel bent ingecheckt.
pi_114689364
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

0,78 euro, bedoel je.
jaa dat :$
pi_114689597
Geboekt dan voor 78 cent _O_

Prepaid mastercard, handbagage, geen priority shizzle. Totaalprijs dus :7

Bedankt voor de tip O+
pi_114690161
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:02 schreef VacaLoca het volgende:
Geboekt dan voor 78 cent _O_

Prepaid mastercard, handbagage, geen priority shizzle. Totaalprijs dus :7

Bedankt voor de tip O+
Waar kun je een prepaid mastercard regelen?
pi_114690435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waar kun je een prepaid mastercard regelen?
Ik heb er een van moneybookers.com

Kost eenmalig 10 euro, maar die heb je er met 1 boeking dus al uit.

Let wel dat voor bepaalde landen het gratis betalen met prepaid mastercard niet opgaat (iig Engeland, Spanje, Duitsland uit het hoofd). Dus Weeze-Madrid bv betaal je ook met prepaid mastercard 12 euro.
pi_114690442
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:02 schreef VacaLoca het volgende:
Geboekt dan voor 78 cent _O_

Prepaid mastercard, handbagage, geen priority shizzle. Totaalprijs dus :7

Bedankt voor de tip O+
Alstublieft ;aaa
pi_114690513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:29 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik heb er een van moneybookers.com

Kost eenmalig 10 euro, maar die heb je er met 1 boeking dus al uit.

Let wel dat voor bepaalde landen het gratis betalen met prepaid mastercard niet opgaat (iig Engeland, Spanje, Duitsland uit het hoofd). Dus Weeze-Madrid bv betaal je ook met prepaid mastercard 12 euro.
Bedankt voor de uitleg. En zet je daar dan eerst saldo op, waarmee je op een later moment afrekent?
pi_114690557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. En zet je daar dan eerst saldo op, waarmee je op een later moment afrekent?
Ja, kan je instant er op zetten met iDeal.

Het authorizeren van je account en opgestuurd krijgen kaart en pincode gaat wel paar dagen overheen.

Bij sommige webshops kan ik er niet mee betalen omdat de kaart eigenlijk in UK geregistreerd is en ik vanuit NL betaal... vertrouwen ze soms niet. Maar bij RyanAir werkt het gewoon :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:48:46 #198
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114691211
Heb net ook maar geboekt met mijn prepaid Mastercard. Heerlijk even nog er tussenuit voordat mijn afstudeer jaar in gaat.
Een aangezien ik voor een wereldwijd hotel merk werk, krijg ik ook nog dikke kortingen op mijn hotel verblijf O+
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_114693633
Ik wil 22 sepember naar Dublin en 23 september weer terug .. Liefste vanuit Eindhoven of Charleroi. Zal ik nu gewoon boeken voordat de prijzen hoger worden, of denken jullie dat er nog wel een leuke aanbieding gaat aankomen ? Zit namelijk een beetje in dubio ...
pi_114693772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:53 schreef DutchieBre het volgende:
Ik wil 22 sepember naar Dublin en 23 september weer terug .. Liefste vanuit Eindhoven of Charleroi. Zal ik nu gewoon boeken voordat de prijzen hoger worden, of denken jullie dat er nog wel een leuke aanbieding gaat aankomen ? Zit namelijk een beetje in dubio ...
Ik zou het gewoon boeken want ik denk niet dat het lager word dan 38 euro voor een retour vanaf Eindhoven.
Want nu is de aanbiedingsperiode voor September.
pi_114693861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:56 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon boeken want ik denk niet dat het lager word dan 38 euro voor een retour vanaf Eindhoven.
Want nu is de aanbiedingsperiode voor September.
Ik denk dat het Charleroi gaat worden, de tijden (zaterdag/zondag) zijn niet ideaal , laat heen en weer heel vroeg terug ..
pi_114727622
Leuk om het topic zo meteen een stuk actiever te zien. Goedkoop reizen is een sport! En bedankt voor de melding van die goedkope reizen naar Budapest en Warschau
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:02:08 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114727824
De 39 cent tickets zijn nu zelfs beschikbaar t/m november.
pi_114728437
Weet iemand toevallig een hotel in Barcelona?
pi_114731646
Eindhoven - Krakau geboekt voor ¤4.38
pi_114732149
quote:
Eindhoven - Krakau geboekt voor ¤4.38
Voor welke periode? :o
pi_114732348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:05 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Voor welke periode? :o
Mid september
pi_114732406
quote:
Mid september
Ok. Ik wou er begin Jan. naar toe, maar dan zijn de prijzen echt superduur :(
pi_114733738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ok. Ik wou er begin Jan. naar toe, maar dan zijn de prijzen echt superduur :(
Dan moet je nog een tijdje wachten want nu zijn er aanbiedingen voor September - Oktober, dus rond November zullen de prijzen voor Januari een stuk lager zijn :D
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:25:15 #210
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114757194
Het jammere is wel dat de goedkope tickets naar Budapest, Warschau en Krakow er alleen maar zijn om te concurreren met Wizzair. Als die er maar niet te veel last van gaan krijgen...
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:16:39 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114757998
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
Het jammere is wel dat de goedkope tickets naar Budapest, Warschau en Krakow er alleen maar zijn om te concurreren met Wizzair. Als die er maar niet te veel last van gaan krijgen...
Ryanair heeft inderdaad nu vol de aanval ingezet op Wizzair. Zeker naar de Oost Europese bestemmingen is prijs vaak belangrijker dan comfort waardoor Ryanair veel reizigers kan aantrekken.

Wizz Air staat een stuk zwakker dan Ryanair, ze zullen ongetwijfeld ook lage prijzen aan gaan bieden op de routes voor zover ze dat al niet deden, maar Wizz Air staat wat zwakker dan Ryanair qua positie om te kunnen overleven.
Sky Europe heeft het niet kunnen reden, OLT zit in zware problemen, Smart Wings is ook niet echt solide, dus het wegdrukken uit de markt van Wizz Air zou zomaar eens kunnen slagen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114764021
Worden de TERUGreizen nog wel eens goedkoper?
Heen kan ik voor 29 cent naar Gdansk, terug 22 euro... Wil natuurlijk ook terug voor 29 cent ;)
Zag dat je zelfde betaald in poolse valuata als euro voor terugreis, dus heb alvast de heenreis vanaf Eindhoven geboekt. Zo niet dan heb ik een gok van 29 cent gewaagd! :P
pi_114764316
0,29 Gdańsk
0.39 Budapest T2
4.59 Warsaw Modlin
4.99 Kraków
:O
pi_114764401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Deezertje het volgende:
Worden de TERUGreizen nog wel eens goedkoper?
Heen kan ik voor 29 cent naar Gdansk, terug 22 euro... Wil natuurlijk ook terug voor 29 cent ;)
Zag dat je zelfde betaald in poolse valuata als euro voor terugreis, dus heb alvast de heenreis vanaf Eindhoven geboekt. Zo niet dan heb ik een gok van 29 cent gewaagd! :P
Ik heb een paar terugreizen 29 cent gezien (Begin oktober) en in September 12 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door lokpokken op 28-07-2012 15:21:16 ]
pi_114764429
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Deezertje het volgende:
Worden de TERUGreizen nog wel eens goedkoper?
Heen kan ik voor 29 cent naar Gdansk, terug 22 euro... Wil natuurlijk ook terug voor 29 cent ;)
Zag dat je zelfde betaald in poolse valuata als euro voor terugreis, dus heb alvast de heenreis vanaf Eindhoven geboekt. Zo niet dan heb ik een gok van 29 cent gewaagd! :P
Toen ik budapest en krakau boekte waren er meerdere tickets voor centenprijs heen, maar nog maar eentje terug, die had ik gelukkig. Heb 5 nachten budapest en 2 nachten krakau. Laatste had ik liever 4 nachten gehad, maar goed ik heb wel meer goede herinneringen aan steden waar ik maar 2 nachten bent geweest.
pi_114764524
Oké dan hou ik de terugreis de komende dagen goed in de gaten :) Maximaal 18 euro retour nu, is al goedkoop maar ga voor de 29 cent retour ;) Zo niet, dan ben ik 29 cent kwijt.....
pi_114764574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:47 schreef Deezertje het volgende:
Oké dan hou ik de terugreis de komende dagen goed in de gaten :) Maximaal 18 euro retour nu, is al goedkoop maar ga voor de 29 cent retour ;) Zo niet, dan ben ik 29 cent kwijt.....
is dat bij Wizzair, en op welke dagen allemaal ?
pi_114764619
Nee ryanair. Vanaf Eindhoven naar Gdansk. Begin oktober tot eind november volgens mij. Volgens mij 3/4 keer per week. Mooie tijden op zich :) Herfstvakantie is zoals te verwachten duurder.
pi_114764656
Wizzair boek ik nooit omdat ze daar geen truukje hebben als een mastercard prepaid voor geen toeslagen... of weten mensen die toevallig wel? ;)
pi_114764658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef Deezertje het volgende:
Nee ryanair. Vanaf Eindhoven naar Gdansk. Begin oktober tot eind november volgens mij. Volgens mij 3/4 keer per week. Mooie tijden op zich :) Herfstvakantie is zoals te verwachten duurder.
Eens zien .. Mijn vrouw is jarig op 6 Oktober .. Wellicht een leuk weekendje weg boeken :)
pi_114764674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:51 schreef Deezertje het volgende:
Wizzair boek ik nooit omdat ze daar geen truukje hebben als een mastercard prepaid voor geen toeslagen... of weten mensen die toevallig wel? ;)
Ik heb een mastercard, hoe kan ik dat dan omzeilen ?
pi_114764754
Je moet een PREPAID mastercard hebben. Scheelt je op een retourtje 12 euro per persoon.
Zo'n kaart kost een tientje bij Moneybookers en is gratis bij Neteller. Geld zet je er op met iDeal. Alleen duurt vaak nog wel even voordat je 'm binnen hebt, dus als je nu wilt boeken moet je ff rond vragen wie er een prepaid mastercard voor je heeft ;)

http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/
pi_114764837
Ik irriteer me tegenwoordig mateloos aan de woorden die je moet invullen om een zoekopdracht te kunnen voltooien. Ik begrijp het nut ervan, echter de werking is erg annoying. Die woorden zijn nauwelijks leesbaar en moet ze vaak 4 keer verversen voordat ik een woord zie waarvan ik denk dat ik weet wat er staat .. grrr ..
pi_114765132
Ik erger me er ook mateloos aan, maar bekijk het vanuit de positieve kant: hoe meer mensen weigeren de code in te vullen, des te meer goedkope tickets er voor ons overblijven... ;) De echte bespaarder tikt wel een code over op de Ryanair site hoor.
pi_114765445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:58 schreef DutchieBre het volgende:
Ik irriteer me tegenwoordig mateloos aan de woorden die je moet invullen om een zoekopdracht te kunnen voltooien. Ik begrijp het nut ervan, echter de werking is erg annoying. Die woorden zijn nauwelijks leesbaar en moet ze vaak 4 keer verversen voordat ik een woord zie waarvan ik denk dat ik weet wat er staat .. grrr ..
Te irritant voor woorden inderdaad. Kost ze gewoon klanten, want het hele browsen naar goedkope vluchten waar dan ook naartoe is toch wel deel van het koopproces, maar het wordt op deze manier echt te vermoeiend irritant gemaakt,
pi_114765611
maar je hoeft die code nooit helemaal precies over te typen ;p als het maar een beetje klopt kom ik al verder.
pi_114772642
quote:
Het jammere is wel dat de goedkope tickets naar Budapest, Warschau en Krakow er alleen maar zijn om te concurreren met Wizzair. Als die er maar niet te veel last van gaan krijgen...
Zeker jammer. Als het even kan, vlieg ik met Wizzair, dat is echt zoooveel comfortabeler en fijner dan Ryanair.
pi_114778356
Ik kan me m'n vlucht met Wizzair eigenlijk niet zo goed herinneren, was in 2009, maar was volgens mij wel degelijk, zou idd zonde zijn als zulke maatschappijen ten onder gaan.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:43:18 #229
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114778930
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Zeker jammer. Als het even kan, vlieg ik met Wizzair, dat is echt zoooveel comfortabeler en fijner dan Ryanair.
Eens. Liever Wizzair dan Ryanair, al was het maar om de concurrentie in stand te houden. Een minpunt hebben ze wel, je kunt er pas 7 dagen tevoren online inchecken.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:55:09 #230
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114779623
Bij Ryanair schijn je veel geld kwijt te kunnen zijn aan de extra's.
Nu zijn we voor 2 personen 160 euro kwijt voor een retour Weeze - Menorca en dat vonden we vrij goedkoop.

Nu moest ik het hotel er nog los bij boeken, wat ik normaal gesproken altijd doe via booking.com
In het boekingsproces kon ik tevens via Ryanair een hotel boeken, die me vervolgens doorverwees naar een partnersite hotels4u.

Vervolgens zowel op Hotels4u als via Booking.com de prijzen voor hetzelfde hotel - 10 dagen - all inclusive - zelfde kamer - opgezocht en via Hotels4u ben ik +/- 110 euro minder kwijt. Enige nadeel is dat er geen 'gratis annuleren' bij zit wat bij Booking.com (bijna) altijd wel het geval is.

Ik verbaasde me echter wel over het redelijk grote prijsverschil en vroeg me daarom af of er mensen zijn die hun reis via ryanair en vervolgens het Hotel via hotels4u hebben geboekt en de ervaringen daarmee.
keep up the good work!
pi_114779753
Euh nee. Bij Ryanair is mijn koopgedrag vrij simpel;

Ticket boeken en alle opties allemaal NEE NEE NEE NEE BEDANKT NEE OPROTTEN NEE DOEI

edit: Ah ik begrijp na nog een keer lezen dat ze je slechts doorverwijzen en het geen onderdeel is van je boeking bij RyanAir? Dat valt me nog mee. Heb iig zelf geen ervaring met hotels4u.
pi_114780105
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:57 schreef VacaLoca het volgende:
Euh nee. Bij Ryanair is mijn koopgedrag vrij simpel;

Ticket boeken en alle opties allemaal NEE NEE NEE NEE BEDANKT NEE OPROTTEN NEE DOEI

Staat dit al in de OP? _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:10:47 #233
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114780441
@Vacaloca: opties nee; mits deze goedkoper zijn dan rechtstreeks boeken via bv booking.com
In dit geval is het bij Hotels4u (via doorklik Ryanair) 110 euro goedkoper, maar zonder 'kosteloos annuleren'.

Nu zal ik alleen annuleren in geval van ernstige ziekte of als er plotseling iemand dichtbij overlijdt óf als Ryanair op het laatste moment de vlucht annuleert. Ik las hier dat dat gelukkig weinig voorkomt.
keep up the good work!
pi_114781136
quote:
Eens. Liever Wizzair dan Ryanair, al was het maar om de concurrentie in stand te houden. Een minpunt hebben ze wel, je kunt er pas 7 dagen tevoren online inchecken.
Dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen: je wordt niet de hele tijd lastiggevallen tijdens de vlucht, gewoon 2 x voor eten/drinken en 1 keer voor non-food meuk. Niet telkens nog een keer apart voor krasloten, sigaretten, parfum en weet-ik-veel-wat. Wizz vliegt met een comfortabele Airbus i.p.v. een Boeing en de stewards en stewardessen vond ik veel vriendelijker, maar dat verschilt natuurlijk per vlucht en dag.

Wat ik wel echt een minpunt vind, is dat je bij Wizz de boekingskosten niet kunt omzeilen. Boeken per bankoverschrijving is het goedkoopst, maar ook daar moet nog voor betaald worden.
pi_114783571
Haha ja dat hele gedoe met lottery, sigaretten e.d. is wel weer tenenkrommend doch komisch elke vlucht... arme stewardessen :')
pi_114795584
Is er een rooster beschikbaar met daarin de vliegtuigregistratienummers?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114800538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:55 schreef krn176 het volgende:
Bij Ryanair schijn je veel geld kwijt te kunnen zijn aan de extra's.
Nu zijn we voor 2 personen 160 euro kwijt voor een retour Weeze - Menorca en dat vonden we vrij goedkoop.

Nu moest ik het hotel er nog los bij boeken, wat ik normaal gesproken altijd doe via booking.com
In het boekingsproces kon ik tevens via Ryanair een hotel boeken, die me vervolgens doorverwees naar een partnersite hotels4u.

Vervolgens zowel op Hotels4u als via Booking.com de prijzen voor hetzelfde hotel - 10 dagen - all inclusive - zelfde kamer - opgezocht en via Hotels4u ben ik +/- 110 euro minder kwijt. Enige nadeel is dat er geen 'gratis annuleren' bij zit wat bij Booking.com (bijna) altijd wel het geval is.

Ik verbaasde me echter wel over het redelijk grote prijsverschil en vroeg me daarom af of er mensen zijn die hun reis via ryanair en vervolgens het Hotel via hotels4u hebben geboekt en de ervaringen daarmee.
Ik heb daar ook een x geboekt, werkt gewoon precies hetzelfde als booking.com.
Je kan ook kijken naar Sunjets.be , is onderdeel van de TUI groep. Maar omdat er geen tussenpersonen tussen zitten scheelt dit best veel geld met Jetair en Arke.
pi_114809800
quote:
19s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:17 schreef Guidetti het volgende:
Is er een rooster beschikbaar met daarin de vliegtuigregistratienummers?
http://www.planespotters.net/Airline/Ryanair
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 29 juli 2012 @ 23:26:26 #239
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114827238
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef Deezertje het volgende:
Nee ryanair. Vanaf Eindhoven naar Gdansk. Begin oktober tot eind november volgens mij. Volgens mij 3/4 keer per week. Mooie tijden op zich :) Herfstvakantie is zoals te verwachten duurder.
Gdansk hadden ze vorig jaar ook alleen in.de herfst, vreemd.

En waarom blijft Wizzair ook een optie? Nou, die hebben veel meer keus naar Oost-Europa: Wrocław, Katowice, Boekarest, Sofia, Skopje, Debrecen, Brno, Praag, Belgrado, Riga, Vilnius... Ja, én Gdansk, Warschau en Boedapest.
pi_114836462
quote:
Ik bedoel een rooster met daarin de informatie over de inzet van de vliegtuigen. Waar je dus bijvoorbeeld kunt zien welk vliegtuig ingezet wordt op de route Eindhoven - Girona op bijvoorbeeld 01-08-2012
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114838617
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:17 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik bedoel een rooster met daarin de informatie over de inzet van de vliegtuigen. Waar je dus bijvoorbeeld kunt zien welk vliegtuig ingezet wordt op de route Eindhoven - Girona op bijvoorbeeld 01-08-2012
Dat kan je nu nog nergens zien. Dit zal wel een toestel van de Girona-base zijn, maar ze roteren de toestellen ook nog regelmatig tussen de bases door, en daarnaast zijn er ook nog de switches bij verstoringen e.d. Je kan wel achteraf een overzichtje zien op flight24.com; bijvoorbeeld http://data.flight24.com/airplanes/ei-dyb
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114838657
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat kan je nu nog nergens zien. Dit zal wel een toestel van de Girona-base zijn, maar ze roteren de toestellen ook nog regelmatig tussen de bases door, en daarnaast zijn er ook nog de switches bij verstoringen e.d. Je kan wel achteraf een overzichtje zien op flight24.com; bijvoorbeeld http://data.flight24.com/airplanes/ei-dyb
Die Route Eindhoven - Girona was maar een voorbeeld :)
Ik weet dat je bij andere maatschappijen zoals KLM, transavia en Arke Fly je het wel van tevoren kunt zien. Bij Ryanair heb ik het nog niet kunnen vinden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114838696
quote:
19s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:02 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Die Route Eindhoven - Girona was maar een voorbeeld :)
Ik weet dat je bij andere maatschappijen zoals KLM, transavia en Arke Fly je het wel van tevoren kunt zien. Bij Ryanair heb ik het nog niet kunnen vinden.
Max een dag vooraf kan je het soms nog weleens terugvinden. Verder vooruit wordt het natuurlijk wel gepland maar hoe langer vooraf hoe onzekerder het is dat het ook dat betreffende toestel wordt. Schiphol.nl laat het bijv. een dag voor vertrek al zien, maar als je dit een beetje bijhoudt zie je dat hier erg regelmatig wijzigingen in zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114861116
Ik probeer al 3x een boeking te doen bij Ryanair. maar krijg bij het betalen steeds de melding dat "your session is locked". Iemand die dit ook heeft??
  maandag 30 juli 2012 @ 19:52:44 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114861682
Ik postte gisteren op m´n Facebook dat er weer vluchten van 29 en 39 cent zijn, maar mensen vinden het maar moeilijk te geloven... Zo gaat het al jaren: ik vlieg voor bijna niks, familie en vrienden denken dat het een fabeltje is dat dit soort vluchten bestaan.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:12:31 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114862719
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Max een dag vooraf kan je het soms nog weleens terugvinden. Verder vooruit wordt het natuurlijk wel gepland maar hoe langer vooraf hoe onzekerder het is dat het ook dat betreffende toestel wordt. Schiphol.nl laat het bijv. een dag voor vertrek al zien, maar als je dit een beetje bijhoudt zie je dat hier erg regelmatig wijzigingen in zijn.
Zelfs de ingeplande vliegtuigen welke een betreffende dag gaan vliegen worden nog wel eens gewijzigd, bijvoorbeeld als je een verlate longhaul vlucht hebt waarvan de transitpassagiers nog naar de eindbestemming gebracht moeten worden waardoor je later op de dag een groter toestel nodig hebt, of bij bijvoorbeeld een defect aan een vliegtuig waardoor je moet rouleren met toestellen, zo was de kans op vertraging bij een vlucht naar Hong Kong of Singapore het grootst bij KLM, deze vertrokken qua planning als laatste, en stonden op beide bestemmingsluchthavens lange tijd stil in afwachting van de terugvlucht, dan kon je het ingeplande toestel beter gebruiken naar Bangkok of Kuala Lumpur vanaf waar nog werd doorgevlogen naar Taipei / Jakarta en minder 'gronddtijd was' Op die manier kan je vertragingen of latere vluchten voorkomen.

By Ryanair is opzich het wisselen van toestellen qua capaciteit niet aan de orde, (allemaal hetzelfde type) echter om operationele redenen moet je toch vaak toestellen wisselen, het is niet goed voor een toestel om alleen maar Noord - Zuid - Noord of Oost - West - Oost te vliegen, je moet dit rouleren, dus dat kan je van te voren inplannen, maar bij één vertraging zal er toch worden gekeken of bepaalde vliegtuigen niet toch op een andere route ingepland moet worden om bijvoorbeeld te kunnen garanderen dat er binnen de venstertijden van de luchthavens gevlogen kan worden. Wel zo fijn als een toestel ook nog terug kan komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:15:33 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114862894
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:52 schreef Lemans24 het volgende:
Ik postte gisteren op m´n Facebook dat er weer vluchten van 29 en 39 cent zijn, maar mensen vinden het maar moeilijk te geloven... Zo gaat het al jaren: ik vlieg voor bijna niks, familie en vrienden denken dat het een fabeltje is dat dit soort vluchten bestaan.
Het 'probleem' is dat als deze mensen gaan kijken de aanbiedingen er niet zijn, of dat de data dat zij willen vliegen de tarieven niet beschikbaar zijn.
Het goedkoop kunnen vliegen is een uitdaging, maar ongemerkt gaat daar toch tijd inzitten en je moet wel flexibel kunnen zijn qua data.
Nu ben ik dat gelukkig over het algemeen wel en kan ik gelijk als er een aanbieding is ook boeken zonder dat ik een groot risico heb dat ik niet kan vliegen. Al komt ook dat wel eens voor dat achteraf blijkt dat iets toch niet kan, maar de bespaarde euro's wegen hier ruim tegenop.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  FOK!fotograaf maandag 30 juli 2012 @ 22:32:53 #248
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_114872201
Ik vlieg woensdag voor 11 euro van Brussel-Charleroi naar Milaan.
Een week later voor 23 euro van Girona naar Brussel-Charleroi.

Nu keek ik naar de parkeertarieven op vliegveld Brussel-Charleroi en tot mijn schrik zag ik dat me dat maar liefst 84,- gaat kosten. Hebben mensen hier ervaring mee, en zijn jullie ook bekend met eventuele transferiums of pendelbussen naar Goedkopere parkeergelegenheden rondom het vliegveld?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 30 juli 2012 @ 22:37:23 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114872538
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:32 schreef Mascleta het volgende:
Ik vlieg woensdag voor 11 euro van Brussel-Charleroi naar Milaan.
Een week later voor 23 euro van Girona naar Brussel-Charleroi.

Nu keek ik naar de parkeertarieven op vliegveld Brussel-Charleroi en tot mijn schrik zag ik dat me dat maar liefst 84,- gaat kosten. Hebben mensen hier ervaring mee, en zijn jullie ook bekend met eventuele transferiums of pendelbussen naar Goedkopere parkeergelegenheden rondom het vliegveld?
Er is ook een bus vanaf het treinstation van Charleroi naar het vliegveld. (3 euro per enkele reis). In Charleroi kan je in een van de woonwijken wel parkeren en een stukje lopen naar het station.
In de omliggende plaatsen dichter bij Charleroi wordt het parkeren ontmoedigt en zijn er weinig tot geen mogelijkheden om naar de luchthaven gebracht te worden met publiek transport anders dan een taxi.

Wel is de vraag wat voor auto je hebt, parkeren in Charleroi is niet met elke auto aan te raden, althans, als je de betreffende auto wilt terugvinden zoals je deze hebt achtergelaten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  FOK!fotograaf maandag 30 juli 2012 @ 22:40:49 #250
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_114872807
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er is ook een bus vanaf het treinstation van Charleroi naar het vliegveld. (3 euro per enkele reis). In Charleroi kan je in een van de woonwijken wel parkeren en een stukje lopen naar het station.
In de omliggende plaatsen dichter bij Charleroi wordt het parkeren ontmoedigt en zijn er weinig tot geen mogelijkheden om naar de luchthaven gebracht te worden met publiek transport anders dan een taxi.

Wel is de vraag wat voor auto je hebt, parkeren in Charleroi is niet met elke auto aan te raden, althans, als je de betreffende auto wilt terugvinden zoals je deze hebt achtergelaten...
Dat is een beetje het punt. Ik rij in een nieuwe Fiat500c van een half jaar oud. Die wil ik niet in een willekeurige achterwijk een week laten staan. Daarnaast sluit de gate op de heenvlucht om 05.50u en wil ik eigenlijk 04.30u aanhouden als tijd om op het vliegveld te zijn. Bijna 1,5 uur buffer vanuit de provincie Zeeland (tomtom geeft twee rijden aan).

Dus ben bang dat ik niet onder het dure parkeertarief uit kom zonder risico's en rare fratsen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 30 juli 2012 @ 23:00:17 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114874036
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:40 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Dat is een beetje het punt. Ik rij in een nieuwe Fiat500c van een half jaar oud. Die wil ik niet in een willekeurige achterwijk een week laten staan. Daarnaast sluit de gate op de heenvlucht om 05.50u en wil ik eigenlijk 04.30u aanhouden als tijd om op het vliegveld te zijn. Bijna 1,5 uur buffer vanuit de provincie Zeeland (tomtom geeft twee rijden aan).

Dus ben bang dat ik niet onder het dure parkeertarief uit kom zonder risico's en rare fratsen.
Ehm nee, dan zou ik niet aanraden om die ergens anders te parkeren dan de officiële parking. Charleroi Airport verdiend hier natuurlijk ook zijn geld mee.
In mijn geval was het met een oude Fiat Punto geen probleem om deze ergens neer te zetten, deze viel niet op bij de andere auto's daar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114891839
Haha, O'Leary heeft weer een leuk mediastuntje :)

http://www.telegraaf.nl/b(...)redere_deuren__.html

:D ..
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:29:56 #253
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114893242
Las net in de krant dat Ryanair de vluchten naar Cyprus (Larnaca + Paphos) wellicht gaat schrappen, kan (nog) geen online artikel vinden.
pi_114899125
Idd de vluchten naar Larnaca zijn in de winter stopgezet, want in ben vorig jaar nog in januari daar naar toe geweest.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:59:19 #255
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114899512
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:50 schreef lokpokken het volgende:
Idd de vluchten naar Larnaca zijn in de winter stopgezet, want in ben vorig jaar nog in januari daar naar toe geweest.
Ze zijn afgelopen winter tijdelijk gestopt? Of wat bedoel je?
pi_114899610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze zijn afgelopen winter tijdelijk gestopt? Of wat bedoel je?
Ik wou een vlucht boeken naar Larnaca, maar in de winter vliegen ze niet meer. Misschien word het alleen een zomerbestemming?
Nadeel, nu vliegt er bijna niks naar Larnaca in de winter );
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:04:09 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114899726
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:01 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ik wou een vlucht boeken naar Larnaca, maar in de winter vliegen ze niet meer. Misschien word het alleen een zomerbestemming?
O zo bedoel je. Nee in de Cyprus Mail staat: ".... as reports yesterday claimed low-cost Ryanair was thinking of suspending flights to Cyprus' airports".
En als je naar de website kijkt lijkt het inderdaad te kloppen, want vanaf november zijn er geen vluchten meer beschikbaar.
Maar verder wordt er niks ontkent noch bevestigt door Ryanair.
pi_114899785
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O zo bedoel je. Nee in de Cyprus Mail staat: ".... as reports yesterday claimed low-cost Ryanair was thinking of suspending flights to Cyprus' airports".
En als je naar de website kijkt lijkt het inderdaad te kloppen, want vanaf november zijn er geen vluchten meer beschikbaar.
Maar verder wordt er niks ontkent noch bevestigt door Ryanair.
Jammer want nu kan ik alleen met Cyprus airways nog vliegen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:05:56 #259
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114899804
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Jammer want nu kan ik alleen met Cyprus airways nog vliegen.
Die zijn (bijna) failliet ;)
pi_114899872


[ Bericht 100% gewijzigd door lokpokken op 31-07-2012 16:10:55 ]
pi_114900200
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:54 schreef DutchieBre het volgende:
Haha, O'Leary heeft weer een leuk mediastuntje :)

http://www.telegraaf.nl/b(...)redere_deuren__.html

:D ..
Fout in het bericht. Ryanair vliegt helemaal niet met toestellen van Airbus.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114900328
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Fout in het bericht. Ryanair vliegt helemaal niet met toestellen van Airbus.
En dat van deze kwaliteitskrant _O-
  FOK!fotograaf dinsdag 31 juli 2012 @ 16:20:00 #263
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_114900407
Overigens wordt het morgenochtend mijn eerste avontuurtje met Ryanair. Ik ben benieuwd, hoor altijd veel geklaag.

Wat wil je voor dat geld. Wil ik best wat minder service en wat krapper zitten.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_114900505
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:20 schreef Mascleta het volgende:
Overigens wordt het morgenochtend mijn eerste avontuurtje met Ryanair. Ik ben benieuwd, hoor altijd veel geklaag.

Wat wil je voor dat geld. Wil ik best wat minder service en wat krapper zitten.
Waar ga je heen? Ik ga morgenochtend richting Ibiza met Ryanair.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  FOK!fotograaf dinsdag 31 juli 2012 @ 16:22:28 #265
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_114900537
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:21 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waar ga je heen? Ik ga morgenochtend richting Ibiza met Ryanair.
zoals gisteren vermeld ga ik vanaf Brussel-Charleroi om 06.20u richting Milaan-Bergamo.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_114902051
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:22 schreef Mascleta het volgende:

[..]

zoals gisteren vermeld ga ik vanaf Brussel-Charleroi om 06.20u richting Milaan-Bergamo.
Brussels Charleroi is wel een heel stom vliegveld ;x Wees op tijd daar, als je een koffer moet inleveren.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 juli 2012 @ 16:58:24 #267
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_114902187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:55 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Brussels Charleroi is wel een heel stom vliegveld ;x Wees op tijd daar, als je een koffer moet inleveren.
Vlieg gelukkig met enkel handbagage. Heb anderhalf uur gerekend voor sluiten gate. vanaf huis naar vliegveld is een rit van 2 uur. Moet voldoende buffer zijn toch?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_114902659
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:58 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Vlieg gelukkig met enkel handbagage. Heb anderhalf uur gerekend voor sluiten gate. vanaf huis naar vliegveld is een rit van 2 uur. Moet voldoende buffer zijn toch?
Ja 1,5 uur is wel voldoende voor Charleroi, zonder koffer in te checken.

[ Bericht 2% gewijzigd door lokpokken op 31-07-2012 17:22:58 ]
pi_114905092
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:58 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Vlieg gelukkig met enkel handbagage. Heb anderhalf uur gerekend voor sluiten gate. vanaf huis naar vliegveld is een rit van 2 uur. Moet voldoende buffer zijn toch?
Als je 1 uur ervoor uittrekt zit je ook al ruim.
pi_114905821
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:55 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Brussels Charleroi is wel een heel stom vliegveld ;x Wees op tijd daar, als je een koffer moet inleveren.
Wat een onzin zeg.. Charleroi verloopt altijd heel sopeltjes, ook met drop-off van bagage. 3 kwartier tot een uur is ruim voldoende marge.
pi_114905967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:24 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.. Charleroi verloopt altijd heel sopeltjes, ook met drop-off van bagage. 3 kwartier tot een uur is ruim voldoende marge.
Nee hoor in de zomermaanden niet. Was 2uur van te voren en er werd steeds van balie gewisseld en toen hadden ongeveer 30 mensen hun koffer niet kunnen inleveren en dus hun vlucht gemist.

Dusseldorf Weeze, Frankfurt Hahn lopen tenminste wel soepel, omdat je daar gewoon een lange rij hebt waar je bij alle balies je koffer kan inchecken
pi_114906043
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:28 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Nee hoor in de zomermaanden niet. Was 2uur van te voren en er werd steeds van balie gewisseld en toen hadden ongeveer 30 mensen hun koffer niet kunnen inleveren en dus hun vlucht gemist.

Dusseldorf Weeze, Frankfurt Hahn lopen tenminste wel soepel, omdat je daar gewoon een lange rij hebt waar je bij alle balies je koffer kan inchecken
Vlieg ook vaak vanaf Charleroi en heb dit nog nooit mogen meemaken ..
pi_114906140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:30 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Vlieg ook vaak vanaf Charleroi en heb dit nog nooit mogen meemaken ..
Ach ik helaas wel ); ,
pi_114906187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:32 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ach ik helaas wel ); ,
Ze zijn er ook altijd zo vriendelijk .. _O-
pi_114906216
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ze zijn er ook altijd zo vriendelijk .. _O-
Op charleroi niet nee
pi_114906362
Ik heb ff rust. Ga pas weer in Augustus vliegen vanaf Charleroi .. Barcelona is de bestemming, in september naar Dublin :) .. T blijft een enorme vooruitgang met hoe Charleroi vroeger was .. Het is nu een echt vliegveld !
pi_114906532
Weten mensen nog leuke dagretours? Heb vooralsnog alleen Venetie en Milaan 1 dag bezocht.
pi_114906606
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:41 schreef ThymeS het volgende:
Weten mensen nog leuke dagretours? Heb vooralsnog alleen Venetie en Milaan 1 dag bezocht.
Dublin ?
pi_114906739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:41 schreef ThymeS het volgende:
Weten mensen nog leuke dagretours? Heb vooralsnog alleen Venetie en Milaan 1 dag bezocht.
London
pi_114926325
Iemand nog goedkope retourtjes gezien? Naar Spanje of Portugal,
vanaf Eindhoven, Maastricht, Bremen, Cologne/Bonn, Düsseldorf Weeze of Frankfurt Hahn :d
pi_114957341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:19 schreef lokpokken het volgende:
Iemand nog goedkope retourtjes gezien? Naar Spanje of Portugal,
vanaf Eindhoven, Maastricht, Bremen, Cologne/Bonn, Düsseldorf Weeze of Frankfurt Hahn :d
Als je naar Hahn gaat rijden voor een vlucht richting het Iberisch schiereiland kan je net zo goed in 1x met de auto daarheen gaan.. 4 uur rijden vanaf Utrecht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114958924
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:21 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je naar Hahn gaat rijden voor een vlucht richting het Iberisch schiereiland kan je net zo goed in 1x met de auto daarheen gaan.. 4 uur rijden vanaf Utrecht.
Vanaf limburg 2 uur ;o, vlieg wel vaker via hahn
pi_114968562
k zie net dat de retourtjes CHarleroi / BCN ook goed te boeken zijn in Oktober :D .. Pak de CC er maar weer eens bij ;) ..
pi_114971150
Idd 30 euro retour.
pi_114972304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:59 schreef DutchieBre het volgende:
k zie net dat de retourtjes CHarleroi / BCN ook goed te boeken zijn in Oktober :D .. Pak de CC er maar weer eens bij ;) ..
Weet je zeker dat je met de reis naar Charleroi toe (en eventueel daar parkeren) nog zo goedkoop uit bent?

Je kunt in oktober ook voor ¤ 30 naar Girona vanuit Eindhoven en terug.
pi_114972628
quote:
3s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je met de reis naar Charleroi toe (en eventueel daar parkeren) nog zo goedkoop uit bent?

Je kunt in oktober ook voor ¤ 30 naar Girona vanuit Eindhoven en terug.
Die vertrektijden vanuit Girona, heb je die ook gezien?
pi_114972805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:05 schreef ThymeS het volgende:

[..]

Die vertrektijden vanuit Girona, heb je die ook gezien?
:X

Ik heb eerlijk gezegd vooral op de prijs gelet, vooral ook omdat ik al een verhaal had gelezen over hoge parkeerkosten in Charleroi.
pi_114973442
Alleen zeer jammer dat de terugvluchten altijd zo duur zijn (Eindhoven en Maastricht). London is altijd goedkoop, maar ja daar ben ik afgelopen jaar al vijf keer heen geweest.... (leuke shop/clubstad, dat wel). Zoek het in oktober meer de zonnige kant op. Goedkope tips? Overal is de heenprijs goedkoop, maar terug niet...
pi_114975155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:19 schreef Deezertje het volgende:
Alleen zeer jammer dat de terugvluchten altijd zo duur zijn (Eindhoven en Maastricht). London is altijd goedkoop, maar ja daar ben ik afgelopen jaar al vijf keer heen geweest.... (leuke shop/clubstad, dat wel). Zoek het in oktober meer de zonnige kant op. Goedkope tips? Overal is de heenprijs goedkoop, maar terug niet...
Je kan voor 30 euro retour van
Dusseldorf Weeze naar Madrid.
Dusseldorf Weeze naar Bilbao

Voor 22 euro naar
Milaan Bergamo of naar Marseille.

[ Bericht 2% gewijzigd door lokpokken op 01-08-2012 23:55:43 ]
pi_114976045
T is voor mij t handigst dat ik op El Prat kan vliegen :) .. Dus sja, Charleroi is dan makkelijker :)
pi_114990170
Ik heb mijn Ryanair ontmaagding achter de rug ( :') ). Maandag heen vanaf Eindhoven naar Stansted gevlogen en gistermiddag weer terug. Prima te doen hoor, alleen wel een gaar toneelstuk aan boord van de stewardessen, kreeg er bijna medelijden mee.

Krasloten, tijdschriften, kranten, eten & drinken, het passeerde allemaal de revue. Reclames via de omroepinstallatie, maar die stond niet hard dus je hoorde alleen wat gebrabbel. Wat mij wel opviel is dat echt niemand die troep kocht op drinken e.d. na. :P

Bij de terugreis was er maar 1 oud mens die alle boarding passes moest scannen, dat ging niet heel rap. Wat denk je, begint ze nog tegen een aantal passagiers te zeiken over vermoedelijk te grote handbagage. :') Vertraagde de boel nog meer. Verder probeerde een paar mensen 2 tassen handbagage aan boord te krijgen, maar dat feest ging niet door. Ik heb ze niet meer terug gezien in het vliegtuig. :p

Er liep ook nog iemand te mokken dat hij 180 euro had moeten lappen op het vliegveld, omdat hij i.p.v. 2x een tas van 20kg , 2x een tas van 15 had gekocht. Komt tie daar op de luchthaven met 6 kilo overgewicht, daar ben je toch zelf bij denk ik dan. :')

Ik ga zeker wel vaker vliegen met Ryanair, lekker goedkoop van A naar B. En spreuken als veevervoer e.d. vind ik toch niet echt passen hoor, het valt allemaal wel mee.

Had nog ff het vliegtuig nummer genoteerd en op dat Planespotter gebeuren gekeken, dat vliegtuig waar ik in zat ging (vast als alle andere vliegtuigen) echt heel Europa door op 1 dag. :o

Tot zover. :)
pi_115007606
Hehe, Londen is ook wel het prijsnummer. Ondanks dat de daling alweer ingezet wordt op het moment dat het vliegtuig net zijn hoogste punt heeft bereikt, slagen ze er toch in hun rondes te maken met drank, parfum, kraskaarten, nepsigaretten en kaartjes voor de trein naar Londen.
Voor korte vluchten blijft RyanAir erg aantrekkelijk, maar voor langere vakanties hebben ze voor mij afgedaan sinds je minimaal 25 euro per enkele reis kwijt bent om in te checken bagage mee te mogen nemen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:29:29 #293
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115008929
Ja, bizar hè, standaard 25 euro. Wizzair ook al 20 overigens. Soms moet je wel, maar meestal kan het gelukkig met alleen handbagage
pi_115011442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:29 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, bizar hè, standaard 25 euro. Wizzair ook al 20 overigens. Soms moet je wel, maar meestal kan het gelukkig met alleen handbagage
Wel even met de nuance dat die ¤25 de 'hoogseizoen' (1 jun - 30 sep + kerstvakantie) prijs is, daarbuiten is het ¤15. Maargoed, het is een eenvoudige manier van extra revenues binnenhalen natuurlijk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:30:17 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_115011643
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:25 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wel even met de nuance dat die ¤25 de 'hoogseizoen' (1 jun - 30 sep + kerstvakantie) prijs is, daarbuiten is het ¤15. Maargoed, het is een eenvoudige manier van extra revenues binnenhalen natuurlijk.
Dat wist ik niet. Ik zocht pas geleden op vluchten eind september en daarvoor was het 25 euro. Omdat ik dat geen hoogseizoen vind, dacht ik dat het nu het hele jaar dezelfde prijs is. Niet dus...
pi_115011715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:25 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wel even met de nuance dat die ¤25 de 'hoogseizoen' (1 jun - 30 sep + kerstvakantie) prijs is, daarbuiten is het ¤15. Maargoed, het is een eenvoudige manier van extra revenues binnenhalen natuurlijk.
Dus zeg maar die tijd van het jaar dat je langer dan een paar dagen weg bent en dus meer mee wil nemen dan alleen je handbagage.
pi_115011920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus zeg maar die tijd van het jaar dat je langer dan een paar dagen weg bent en dus meer mee wil nemen dan alleen je handbagage.
Jep, en dan begint het dus aan te tikken als je met een familie op reis gaat en allemaal een koffer mee wil nemen. ¤50pp. voor een retourtje koffer (en dan nog even de ¤12pp. creditcardkosten niet te vergeten die het grootste gedeelte van de Nederlanders gewoon betaalt).

Overzichtje:
Ryanair ¤50
Wizzair ¤40
easyJet ¤34
transavia.com ¤20
Norwegian ¤18
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:57:51 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115012953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Jep, en dan begint het dus aan te tikken als je met een familie op reis gaat en allemaal een koffer mee wil nemen. ¤50pp. voor een retourtje koffer (en dan nog even de ¤12pp. creditcardkosten niet te vergeten die het grootste gedeelte van de Nederlanders gewoon betaalt).

Overzichtje:
Ryanair ¤50
Wizzair ¤40
easyJet ¤34
transavia.com ¤20
Norwegian ¤18
Het loont dan ook altijd om ook bij de reguliere airliners te kijken wat de prijzen zijn. Zo is tegenwoordig een retour van 99 euro naar Barcelona met KLM helemaal niet zo duur in vergelijking met Easyjet, want de 'kale' prijs van Easyjet is wel goedkoop, met koffers erbij zit je zo op het KLM tarief en met de meer mogelijke vertrektijden zal voor veel mensen KLM weer interessant worden.

Grootste voordeel voor zakenreizigers met de low cost maatschappijen is dat ze de tarieven berekenen op basis van een enkele reis en dat er geen minimale verblijfsduur van toepassing is. Een belangrijk gegeven waardoor Easyjet of Ryanair al gauw interessant kan worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115013965
Ik vloog vorig jaar inderdaad op Barcelona en Madrid en qua totale kosten maakte het niet uit of ik met EasyJet of KLM zou vliegen. (Uiteindelijk overigens toch voor EasyJet gekozen omdat die tijden me net iets beter uitkwamen)
pi_115015447
Kun je de 2 x creditcard kosten omzeilen als je 2 enkeltjes boekt? We gaan dus naar noord-italie de heenreis en terug vanaf zuid italie. Op de site kun je dat alleen als 2 aparte reizen boeken, maar dan heb je dus 2 x creditcardkosten, bij een retour 1 x.
pi_115015650
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:45 schreef Katinkat het volgende:
Kun je de 2 x creditcard kosten omzeilen als je 2 enkeltjes boekt? We gaan dus naar noord-italie de heenreis en terug vanaf zuid italie. Op de site kun je dat alleen als 2 aparte reizen boeken, maar dan heb je dus 2 x creditcardkosten, bij een retour 1 x.
Maakt niet uit, CCkosten zijn sowieso per enkele reis, per persoon. Je kunt ze alleen omzeilen met preipad Mastercards, zie daarvoor de OP, alleen duurt het meestal wel even voordat je er eentje hebt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')