Ik denk dat het Charleroi gaat worden, de tijden (zaterdag/zondag) zijn niet ideaal , laat heen en weer heel vroeg terug ..quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:56 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon boeken want ik denk niet dat het lager word dan 38 euro voor een retour vanaf Eindhoven.
Want nu is de aanbiedingsperiode voor September.
Dan moet je nog een tijdje wachten want nu zijn er aanbiedingen voor September - Oktober, dus rond November zullen de prijzen voor Januari een stuk lager zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:12 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ok. Ik wou er begin Jan. naar toe, maar dan zijn de prijzen echt superduur
Ryanair heeft inderdaad nu vol de aanval ingezet op Wizzair. Zeker naar de Oost Europese bestemmingen is prijs vaak belangrijker dan comfort waardoor Ryanair veel reizigers kan aantrekken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
Het jammere is wel dat de goedkope tickets naar Budapest, Warschau en Krakow er alleen maar zijn om te concurreren met Wizzair. Als die er maar niet te veel last van gaan krijgen...
Ik heb een paar terugreizen 29 cent gezien (Begin oktober) en in September 12 euro.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Deezertje het volgende:
Worden de TERUGreizen nog wel eens goedkoper?
Heen kan ik voor 29 cent naar Gdansk, terug 22 euro... Wil natuurlijk ook terug voor 29 cent
Zag dat je zelfde betaald in poolse valuata als euro voor terugreis, dus heb alvast de heenreis vanaf Eindhoven geboekt. Zo niet dan heb ik een gok van 29 cent gewaagd!
Toen ik budapest en krakau boekte waren er meerdere tickets voor centenprijs heen, maar nog maar eentje terug, die had ik gelukkig. Heb 5 nachten budapest en 2 nachten krakau. Laatste had ik liever 4 nachten gehad, maar goed ik heb wel meer goede herinneringen aan steden waar ik maar 2 nachten bent geweest.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef Deezertje het volgende:
Worden de TERUGreizen nog wel eens goedkoper?
Heen kan ik voor 29 cent naar Gdansk, terug 22 euro... Wil natuurlijk ook terug voor 29 cent
Zag dat je zelfde betaald in poolse valuata als euro voor terugreis, dus heb alvast de heenreis vanaf Eindhoven geboekt. Zo niet dan heb ik een gok van 29 cent gewaagd!
is dat bij Wizzair, en op welke dagen allemaal ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:47 schreef Deezertje het volgende:
Oké dan hou ik de terugreis de komende dagen goed in de gatenMaximaal 18 euro retour nu, is al goedkoop maar ga voor de 29 cent retour
Zo niet, dan ben ik 29 cent kwijt.....
Eens zien .. Mijn vrouw is jarig op 6 Oktober .. Wellicht een leuk weekendje weg boekenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef Deezertje het volgende:
Nee ryanair. Vanaf Eindhoven naar Gdansk. Begin oktober tot eind november volgens mij. Volgens mij 3/4 keer per week. Mooie tijden op zichHerfstvakantie is zoals te verwachten duurder.
Ik heb een mastercard, hoe kan ik dat dan omzeilen ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:51 schreef Deezertje het volgende:
Wizzair boek ik nooit omdat ze daar geen truukje hebben als een mastercard prepaid voor geen toeslagen... of weten mensen die toevallig wel?
Te irritant voor woorden inderdaad. Kost ze gewoon klanten, want het hele browsen naar goedkope vluchten waar dan ook naartoe is toch wel deel van het koopproces, maar het wordt op deze manier echt te vermoeiend irritant gemaakt,quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:58 schreef DutchieBre het volgende:
Ik irriteer me tegenwoordig mateloos aan de woorden die je moet invullen om een zoekopdracht te kunnen voltooien. Ik begrijp het nut ervan, echter de werking is erg annoying. Die woorden zijn nauwelijks leesbaar en moet ze vaak 4 keer verversen voordat ik een woord zie waarvan ik denk dat ik weet wat er staat .. grrr ..
Zeker jammer. Als het even kan, vlieg ik met Wizzair, dat is echt zoooveel comfortabeler en fijner dan Ryanair.quote:Het jammere is wel dat de goedkope tickets naar Budapest, Warschau en Krakow er alleen maar zijn om te concurreren met Wizzair. Als die er maar niet te veel last van gaan krijgen...
Eens. Liever Wizzair dan Ryanair, al was het maar om de concurrentie in stand te houden. Een minpunt hebben ze wel, je kunt er pas 7 dagen tevoren online inchecken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:22 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Zeker jammer. Als het even kan, vlieg ik met Wizzair, dat is echt zoooveel comfortabeler en fijner dan Ryanair.
Staat dit al in de OP?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:57 schreef VacaLoca het volgende:
Euh nee. Bij Ryanair is mijn koopgedrag vrij simpel;
Ticket boeken en alle opties allemaal NEE NEE NEE NEE BEDANKT NEE OPROTTEN NEE DOEI
Dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen: je wordt niet de hele tijd lastiggevallen tijdens de vlucht, gewoon 2 x voor eten/drinken en 1 keer voor non-food meuk. Niet telkens nog een keer apart voor krasloten, sigaretten, parfum en weet-ik-veel-wat. Wizz vliegt met een comfortabele Airbus i.p.v. een Boeing en de stewards en stewardessen vond ik veel vriendelijker, maar dat verschilt natuurlijk per vlucht en dag.quote:Eens. Liever Wizzair dan Ryanair, al was het maar om de concurrentie in stand te houden. Een minpunt hebben ze wel, je kunt er pas 7 dagen tevoren online inchecken.
Ik heb daar ook een x geboekt, werkt gewoon precies hetzelfde als booking.com.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:55 schreef krn176 het volgende:
Bij Ryanair schijn je veel geld kwijt te kunnen zijn aan de extra's.
Nu zijn we voor 2 personen 160 euro kwijt voor een retour Weeze - Menorca en dat vonden we vrij goedkoop.
Nu moest ik het hotel er nog los bij boeken, wat ik normaal gesproken altijd doe via booking.com
In het boekingsproces kon ik tevens via Ryanair een hotel boeken, die me vervolgens doorverwees naar een partnersite hotels4u.
Vervolgens zowel op Hotels4u als via Booking.com de prijzen voor hetzelfde hotel - 10 dagen - all inclusive - zelfde kamer - opgezocht en via Hotels4u ben ik +/- 110 euro minder kwijt. Enige nadeel is dat er geen 'gratis annuleren' bij zit wat bij Booking.com (bijna) altijd wel het geval is.
Ik verbaasde me echter wel over het redelijk grote prijsverschil en vroeg me daarom af of er mensen zijn die hun reis via ryanair en vervolgens het Hotel via hotels4u hebben geboekt en de ervaringen daarmee.
http://www.planespotters.net/Airline/Ryanairquote:Op zondag 29 juli 2012 11:17 schreef Guidetti het volgende:
Is er een rooster beschikbaar met daarin de vliegtuigregistratienummers?
Gdansk hadden ze vorig jaar ook alleen in.de herfst, vreemd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:50 schreef Deezertje het volgende:
Nee ryanair. Vanaf Eindhoven naar Gdansk. Begin oktober tot eind november volgens mij. Volgens mij 3/4 keer per week. Mooie tijden op zichHerfstvakantie is zoals te verwachten duurder.
Ik bedoel een rooster met daarin de informatie over de inzet van de vliegtuigen. Waar je dus bijvoorbeeld kunt zien welk vliegtuig ingezet wordt op de route Eindhoven - Girona op bijvoorbeeld 01-08-2012quote:Op zondag 29 juli 2012 17:09 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
http://www.planespotters.net/Airline/Ryanair
Dat kan je nu nog nergens zien. Dit zal wel een toestel van de Girona-base zijn, maar ze roteren de toestellen ook nog regelmatig tussen de bases door, en daarnaast zijn er ook nog de switches bij verstoringen e.d. Je kan wel achteraf een overzichtje zien op flight24.com; bijvoorbeeld http://data.flight24.com/airplanes/ei-dybquote:Op maandag 30 juli 2012 09:17 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik bedoel een rooster met daarin de informatie over de inzet van de vliegtuigen. Waar je dus bijvoorbeeld kunt zien welk vliegtuig ingezet wordt op de route Eindhoven - Girona op bijvoorbeeld 01-08-2012
Die Route Eindhoven - Girona was maar een voorbeeldquote:Op maandag 30 juli 2012 11:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat kan je nu nog nergens zien. Dit zal wel een toestel van de Girona-base zijn, maar ze roteren de toestellen ook nog regelmatig tussen de bases door, en daarnaast zijn er ook nog de switches bij verstoringen e.d. Je kan wel achteraf een overzichtje zien op flight24.com; bijvoorbeeld http://data.flight24.com/airplanes/ei-dyb
Max een dag vooraf kan je het soms nog weleens terugvinden. Verder vooruit wordt het natuurlijk wel gepland maar hoe langer vooraf hoe onzekerder het is dat het ook dat betreffende toestel wordt. Schiphol.nl laat het bijv. een dag voor vertrek al zien, maar als je dit een beetje bijhoudt zie je dat hier erg regelmatig wijzigingen in zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:02 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Die Route Eindhoven - Girona was maar een voorbeeld
Ik weet dat je bij andere maatschappijen zoals KLM, transavia en Arke Fly je het wel van tevoren kunt zien. Bij Ryanair heb ik het nog niet kunnen vinden.
Zelfs de ingeplande vliegtuigen welke een betreffende dag gaan vliegen worden nog wel eens gewijzigd, bijvoorbeeld als je een verlate longhaul vlucht hebt waarvan de transitpassagiers nog naar de eindbestemming gebracht moeten worden waardoor je later op de dag een groter toestel nodig hebt, of bij bijvoorbeeld een defect aan een vliegtuig waardoor je moet rouleren met toestellen, zo was de kans op vertraging bij een vlucht naar Hong Kong of Singapore het grootst bij KLM, deze vertrokken qua planning als laatste, en stonden op beide bestemmingsluchthavens lange tijd stil in afwachting van de terugvlucht, dan kon je het ingeplande toestel beter gebruiken naar Bangkok of Kuala Lumpur vanaf waar nog werd doorgevlogen naar Taipei / Jakarta en minder 'gronddtijd was' Op die manier kan je vertragingen of latere vluchten voorkomen.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Max een dag vooraf kan je het soms nog weleens terugvinden. Verder vooruit wordt het natuurlijk wel gepland maar hoe langer vooraf hoe onzekerder het is dat het ook dat betreffende toestel wordt. Schiphol.nl laat het bijv. een dag voor vertrek al zien, maar als je dit een beetje bijhoudt zie je dat hier erg regelmatig wijzigingen in zijn.
Het 'probleem' is dat als deze mensen gaan kijken de aanbiedingen er niet zijn, of dat de data dat zij willen vliegen de tarieven niet beschikbaar zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:52 schreef Lemans24 het volgende:
Ik postte gisteren op m´n Facebook dat er weer vluchten van 29 en 39 cent zijn, maar mensen vinden het maar moeilijk te geloven... Zo gaat het al jaren: ik vlieg voor bijna niks, familie en vrienden denken dat het een fabeltje is dat dit soort vluchten bestaan.
Er is ook een bus vanaf het treinstation van Charleroi naar het vliegveld. (3 euro per enkele reis). In Charleroi kan je in een van de woonwijken wel parkeren en een stukje lopen naar het station.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:32 schreef Mascleta het volgende:
Ik vlieg woensdag voor 11 euro van Brussel-Charleroi naar Milaan.
Een week later voor 23 euro van Girona naar Brussel-Charleroi.
Nu keek ik naar de parkeertarieven op vliegveld Brussel-Charleroi en tot mijn schrik zag ik dat me dat maar liefst 84,- gaat kosten. Hebben mensen hier ervaring mee, en zijn jullie ook bekend met eventuele transferiums of pendelbussen naar Goedkopere parkeergelegenheden rondom het vliegveld?
Dat is een beetje het punt. Ik rij in een nieuwe Fiat500c van een half jaar oud. Die wil ik niet in een willekeurige achterwijk een week laten staan. Daarnaast sluit de gate op de heenvlucht om 05.50u en wil ik eigenlijk 04.30u aanhouden als tijd om op het vliegveld te zijn. Bijna 1,5 uur buffer vanuit de provincie Zeeland (tomtom geeft twee rijden aan).quote:Op maandag 30 juli 2012 22:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er is ook een bus vanaf het treinstation van Charleroi naar het vliegveld. (3 euro per enkele reis). In Charleroi kan je in een van de woonwijken wel parkeren en een stukje lopen naar het station.
In de omliggende plaatsen dichter bij Charleroi wordt het parkeren ontmoedigt en zijn er weinig tot geen mogelijkheden om naar de luchthaven gebracht te worden met publiek transport anders dan een taxi.
Wel is de vraag wat voor auto je hebt, parkeren in Charleroi is niet met elke auto aan te raden, althans, als je de betreffende auto wilt terugvinden zoals je deze hebt achtergelaten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |