abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:49:40 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112194706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:08 schreef Abloom het volgende:

[..]

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik wacht niet zo lang mogelijk maar boek wel vrij laat. (in tegenstelling tot bij de niet prijsvechters) Als ik 3/4 weken van tevoren een vlucht boek, vlieg ik vaak tegen het goedkoopste tarief wat ze aanbieden op die lijn.

bijv milaan
http://puu.sh/wu9K

of londen
http://puu.sh/wub7

ibiza:
http://puu.sh/wucd

boedapest
http://puu.sh/wucO
Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.

De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.

Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112206760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.

De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.

Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
wat deze man zegt :Y

Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
pi_112215443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Abloom het volgende:

[..]

wat deze man zegt :Y

Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
Ze hebben dat gedoe met die code er een paar weken af gehad en nu zit het er weer op. Ik weet zeker dat ze daardoor echt klanten mislopen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:24:09 #279
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112304976
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:30:01 #280
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112305197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.
Mijn ervaringen zijn wel goed, nooit problemen gehad (hou je wel aan alle eisen), en maar 1x echt lang vertraging gehad maar daar kon Ryanair niks aan doen. Alleen voor langere afstanden minder fijn vanwege het gebrek aan comfort, maar naar Engeland zou ik er zeker gebruik van maken :Y
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:27:36 #281
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112314327
quote:

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
net terug van Barcelona (Girona) via Weeze (Nijmegen grens over). Wat viel mee: de ticketprijs (gemiddeld 70 euro pp) , de snelheid en stiptheid van boarden (wij hadden enkel handbagage), de reisduur en stiptheid (voor op schema), de medepassagiers :P en goed bereikbaar vliegveld.
Wat viel tegen: op onze tickets was de voornaam uit ons paspoort niet voluit geschreven.. :% dat was een vervelend foutje, let daar dus op. Dat betekent dus teruggestuurd worden bij t boarden en stempel halen bij ticketservice en in Spanje ff met Ryanair gebeld om daar melding van te maken, want wilden geen gezijk hebben op de terugreis. krappe stoelen, net genoeg voor 2 uurtjes vliegen, maar bij de nooduitgang zijn ze wat breder en is de beenlengte meer. De hele vliegreis krijg je reclame en aanprijzingen; kraskaarten, drank/eten, energy-bracelets :N , sigaretten, krant, enz. van, volgens ons, Oosteuropees personeel. Vertraging op terugvlucht, vanwege 'control slot' door de luchthaven, was ca 20 minuten. tot slot, 4 dagen parkeren kost je 42 euro in Weeze.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:02:25 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320168
quote:

Ryanair is prima voor goedkoop op en neer naar Stansted, nu kost het met de bus wel 1,5 uur naar London zelf, of met de trein 45 minuten, maar de trein is wel relatief duur, veel duurder dan de vlucht.

Wel vlieg je vanaf Eindhoven, deze luchthaven is lekker klein, maar wat minder snel bereikbaar dan Schiphol vanaf Utrecht, omdat je de trein en bus moet nemen, ter vergelijking, als ik op Schiphol land kan ik om 18.47 landen, 18.52 bij de gate aankomen, met een beetje doorlopen om 19.00 uur in de trein stappen en om 19.49 in mijn woonplaats uit de trein stappen, wanneer ik in Eindhoven om 18.47 land kan ik door de slechtere connecties pas om 21.07 uit de trein stappen in mijn woonplaats.

Zolang je verder aan de handbagage regels houdt, dus 1 stuk is echt 1 stuk binnen de afmetingen en minder dan 10 kg zal je geen problemen hebben en kan je daadwerkelijk goedkoop vliegen.
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend, met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.

Daarnaast is Ryanair niet veel meer dan een veredelde bus, niets meer niets minder. Ikzelf doe vanaf Eindhoven niet mee aan de boardinggekte, wacht rustig tot iedereen aan boord is, de daadwerkelijke vliegtijd is 32 minuten dus het maakt mij echt niet uit waar ik zit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:05:46 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112320332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend,

Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:11:21 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
Het is tegenwoordig met Ryanair wel afhankelijk waar je vlucht begint, wanneer dit bijvoorbeeld in Spanje, Verenigd Koninkrijk of Duitsland is kan je de boekingskosten inderdaad niet vermijden met een prepaid credit card en alleen met een Ryanair Cash Paspoort.

Wanner je vlucht van oorsprong uit Nederland komt betaal je geen boekingskosten, ook niet als het een retour is van Nederland naar een Engelse of Spaanse bestemming wanneer de boeking in één keer gemaakt is, als je 2 boekingen maakt, dus Eindhoven - London Stansted en een nieuwe boeking London Stansted - Eindhoven betaald je bij de eerste niet en bij de 2de wel de credit card kosten. (Het is overigens niet verstandig om als het even kan om boekingen te maken in Engelse Ponden omdat deze vaak gelijk zijn aan het eurobedrag maar door de wisselkoers natuurlijk relatief duurder zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112340008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

... met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.
...
Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
pi_112603519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:44 schreef JohnQnl het volgende:

[..]

Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
Ik begrijp dit principe niet helemaal. Dien je wel of niet een gewone fysieke credit card te hebben? Of kun je dit net als paypal gebruiken en heb je er dus alleen een bankrekening voor nodig?
pi_112607498
Dus je zet gratis geld op je netteller account en zo vermijdt je de 12¤ aan betalingskosten?
pi_112617837
Ja, volgens mij werkt het wel zo. Ik heb ook een Neteller account, inclusief prepaid credit card. Daarmee kan je zonder boekingskosten boeken bij Ryanair. Het is echter wel zo, dat als je je pasje opzegt, je daar 10¤ voor moet betalen geloof ik. En ik werk zelf nog met best veel dollars, en de omwisselkoersen daarvan zijn wel belachelijk hoog :-S

Ontopic, ik heb nog wel zin om paar daagjes weg te gaan. Ik denk dat het er wel op neer zal komen dat ik in mijn ééntje moet gaan, aangezien mijn vrienden allemaal geen vrij kunnen krijgen enzo :S
pi_112684163
Even een vraagje...

Ik heb een vlucht geboekt voor mijn vriend en mij, maar heb niet onze volledige voornamen ingevuld alleen de eerste naam.. is dit een probleem? Kan ik alsnog tijdens het online inchecken alle voornamen erbij zetten?

In een van de vorige Ryanair-topics stond dat je alleen de eerste officiële voornaam hoeft in te vullen, maar op andere sites wordt weer iets anders verteld. Wie kan mij vertellen hoe het echt zit?

Ik zag ook iets staan over dat iemand te lange voornamen had en deze gegevens niet verwerkt konden worden, nu heb ik best lange voornamen dus ik hoop dat een roepnaam voldoende is :').

[ Bericht 0% gewijzigd door NEKONEKOCHAN op 10-06-2012 04:43:50 ]
pi_112684346
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:19:47 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112763250
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:21 schreef DutchTrain het volgende:
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
Dit en niet anders!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112767226
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
  maandag 11 juni 2012 @ 23:16:38 #293
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112767642
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
Ik heb voor m'n ouders ook maar alle namen opschreven - dacht: beter teveel dan te weinig. Had er eerder nooit over na hoeven denken omdat ik zelf gelukkig maar één voornaam heb.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 02:24:05 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112773825
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Nog steeds alleen de eerste.
Bij Willem Jan Maria Jansen: Willem
Bij Jan Willem Maria Jansen: Jan
Bij Jan-Willem Maria Jansen: Jan-Willem of Janwillem

Dus *alleen* de eerste voornaam.
En de achternaam natuurlijk ;)

Welke naam je in het dagelijks leven gebruikt, is hierbij geheel onbelangrijk.
pi_112776487
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:14:38 #296
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112786212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
als je op http://www.ryanair.com/nl kijkt zie je rechtsboven een groene balk met online check in.
dan kom je op een nieuwe site van t online inchecksysteem van Ryanair. dan heb je 3opties om in te checken. Moet toch werken denk ik zo
pi_112797325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:

Deze link staat zeker in je mail: https://www.bookryanair.c(...)e=NL-NL&pos=MYFLIGHT ? Die is inderdaad zo brak als een aap :) Inderdaad gewoon de manier van mcwops gebruiken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_112825826
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
pi_112826668
Ik heb dat Netteller toch maar niet gebruikt. Zit toch wel wat 'verborgen' kosten aan dat systeem.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:23:59 #300
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112833206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
kloppen je 2 luchthavens wel? even goed nakijken, misschien dat het daaraan ligt :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')