Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:08 schreef Abloom het volgende:
[..]
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik wacht niet zo lang mogelijk maar boek wel vrij laat. (in tegenstelling tot bij de niet prijsvechters) Als ik 3/4 weken van tevoren een vlucht boek, vlieg ik vaak tegen het goedkoopste tarief wat ze aanbieden op die lijn.
bijv milaan
http://puu.sh/wu9K
of londen
http://puu.sh/wub7
ibiza:
http://puu.sh/wucd
boedapest
http://puu.sh/wucO
wat deze man zegtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.
De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.
Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
Ze hebben dat gedoe met die code er een paar weken af gehad en nu zit het er weer op. Ik weet zeker dat ze daardoor echt klanten mislopen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Abloom het volgende:
[..]
wat deze man zegt![]()
Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
Mijn ervaringen zijn wel goed, nooit problemen gehad (hou je wel aan alle eisen), en maar 1x echt lang vertraging gehad maar daar kon Ryanair niks aan doen. Alleen voor langere afstanden minder fijn vanwege het gebrek aan comfort, maar naar Engeland zou ik er zeker gebruik van makenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.
net terug van Barcelona (Girona) via Weeze (Nijmegen grens over). Wat viel mee: de ticketprijs (gemiddeld 70 euro pp) , de snelheid en stiptheid van boarden (wij hadden enkel handbagage), de reisduur en stiptheid (voor op schema), de medepassagiersquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.
(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
Ryanair is prima voor goedkoop op en neer naar Stansted, nu kost het met de bus wel 1,5 uur naar London zelf, of met de trein 45 minuten, maar de trein is wel relatief duur, veel duurder dan de vlucht.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend,
Het is tegenwoordig met Ryanair wel afhankelijk waar je vlucht begint, wanneer dit bijvoorbeeld in Spanje, Verenigd Koninkrijk of Duitsland is kan je de boekingskosten inderdaad niet vermijden met een prepaid credit card en alleen met een Ryanair Cash Paspoort.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
... met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.
...
Ik begrijp dit principe niet helemaal. Dien je wel of niet een gewone fysieke credit card te hebben? Of kun je dit net als paypal gebruiken en heb je er dus alleen een bankrekening voor nodig?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:44 schreef JohnQnl het volgende:
[..]
Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
Dit en niet anders!quote:Op zondag 10 juni 2012 05:21 schreef DutchTrain het volgende:
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
Ik heb voor m'n ouders ook maar alle namen opschreven - dacht: beter teveel dan te weinig. Had er eerder nooit over na hoeven denken omdat ik zelf gelukkig maar één voornaam heb.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
Nog steeds alleen de eerste.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
als je op http://www.ryanair.com/nl kijkt zie je rechtsboven een groene balk met online check in.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..
Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
Deze link staat zeker in je mail: https://www.bookryanair.c(...)e=NL-NL&pos=MYFLIGHT ? Die is inderdaad zo brak als een aapquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..
Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
kloppen je 2 luchthavens wel? even goed nakijken, misschien dat het daaraan ligtquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.
Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |