abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:38:53 #201
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109728774
Je kunt bij Ryanair tegenwoordig blijkbaar je stoel kiezen, maar ik kan bij het boeken alleen maar "instappen met prioriteit" aanklikken... Kan ik dan bij het online inchecken pas een stoel kiezen ofzo? Want ik zie bij "boeking beheren" nergens die optie staan. Of moet ik nog wat extra's kopen om een stoel te kunnen kiezen? :?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:23:33 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109732813
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:38 schreef kwiwi het volgende:
Je kunt bij Ryanair tegenwoordig blijkbaar je stoel kiezen, maar ik kan bij het boeken alleen maar "instappen met prioriteit" aanklikken... Kan ik dan bij het online inchecken pas een stoel kiezen ofzo? Want ik zie bij "boeking beheren" nergens die optie staan. Of moet ik nog wat extra's kopen om een stoel te kunnen kiezen? :?
Volgens mij is de stoelkeuzemogelijkheid nu nog maar op een beperkt aantal vluchten beschikbaar en dus niet bij alle vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:32:10 #203
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109733005
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Volgens mij is de stoelkeuzemogelijkheid nu nog maar op een beperkt aantal vluchten beschikbaar en dus niet bij alle vluchten.
Op Ryanair.com las ik dat het op alle vluchten mogelijk was nu. Maar toevallig heeft m'n vriend deze vlucht vorige week ook gedaan en kon hij ook een stoel kiezen. Kan wel zijn dat hij die keuze al gelijk kreeg omdat hij de vlucht pas boekte toen inchecken ook al mogelijk was, dat is bij die van mij nog niet het geval.
pi_109757159
Vraagje, kon het antwoord zo snel niet vinden..Hoe lang van te voren moet je op het vliegveld aanwezig zijn? Ik vlieg vanaf Eindhoven. Wordt de eerste keer dat ik niet via Schiphol ga..
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_109762695
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:40 schreef Nailpolish het volgende:
Vraagje, kon het antwoord zo snel niet vinden..Hoe lang van te voren moet je op het vliegveld aanwezig zijn? Ik vlieg vanaf Eindhoven. Wordt de eerste keer dat ik niet via Schiphol ga..
Officieel sluit de gate een half uur voor vertrek. Dus voor die tijd moet je al door de security heen geweest zijn en in de rij staan bij de gate.
  zondag 1 april 2012 @ 14:40:07 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109763398
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:40 schreef Nailpolish het volgende:
Het hangt een beetje van de drukte af op Eindhoven, maar ik heb het gered met 11 minuten van tevoren aanwezig zijn, maar dat kwam toen door vertraging van het openbaar vervoer.
In principe is 1 uur op Eindhoven, zeker als je geen bagage hebt, voldoende, je kunt dan door de beveiliging heen en bent dan direct bij de gate.

Eindhoven Airport is in de ochtenduren, zeker in de niet wintermaanden, nog wel eens druk door de vele vluchten die rond het zelfde tijdstip vertrekken, over het algemeen wordt voor vluchten die bijna vertrekken de passagiers welke in de rij staan voor de veiligheidscontrole naar voren gehaald om deze er zo snel mogelijk doorheen te hebben.
Dit laatste is geen garantie, maar Eindhoven Airport weet dat door de layout van de terminal op dit moment bijplaatsen van extra securitypunten niet mogelijk is waardoor het zeker niet altijd de fout van de passagier is dat ze niet tijdig door de beveiliging heen kunnen komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 1 april 2012 @ 18:17:33 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109772296
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eindhoven Airport is in de ochtenduren, zeker in de niet wintermaanden, nog wel eens druk door de vele vluchten die rond het zelfde tijdstip vertrekken, over het algemeen wordt voor vluchten die bijna vertrekken de passagiers welke in de rij staan voor de veiligheidscontrole naar voren gehaald om deze er zo snel mogelijk doorheen te hebben.
Dit laatste is geen garantie, maar Eindhoven Airport weet dat door de layout van de terminal op dit moment bijplaatsen van extra securitypunten niet mogelijk is waardoor het zeker niet altijd de fout van de passagier is dat ze niet tijdig door de beveiliging heen kunnen komen.
Ik neem aan dat de nieuwe terminal een betere layout zal krijgen? De chaos van rijen is niet echt praktisch.
  maandag 2 april 2012 @ 19:01:12 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109814881
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de nieuwe terminal een betere layout zal krijgen? De chaos van rijen is niet echt praktisch.
Ze zijn Eindhoven Airport aan het uitbreiden, één van de adviezen ging over de opzet van de veiligheidscontrole.
In de huidige terminal is simpelweg geen plaats voor een uitbreiding en doet men het niet eens zo slecht, maar op de drukke momenten is het nogal chaotisch inderdaad, maar kom om 09:00 uur binnen en je kunt zo overal doorlopen omdat net de eerste groep vluchten is vertrokken, vandaar dat je de Stansted vlucht van 09:25 opzich wel kan halen als je rond deze tijd binnenkomt.

Eindhoven Airport groeit gestaag, al dan niet met instemming van de bewoners rondom, en met de uitbreiding van de terminal zal e.e.a. klaar zijn voor de toekomst.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:50:57 #209
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109870608
Vraagje; indien je online incheckt, dien je dan uiterlijk 30 minuten vóór vertrek bij de juiste gate te verschijnen? Ik neem aan dat online inchecken voorkomt dat je 2(?) uur van tevoren op het vliegveld moet verschijnen?
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:00:19 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109871377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje; indien je online incheckt, dien je dan uiterlijk 30 minuten vóór vertrek bij de juiste gate te verschijnen? Ik neem aan dat online inchecken voorkomt dat je 2(?) uur van tevoren op het vliegveld moet verschijnen?
De gate sluit vaak al 30 minuten voor vertrek, ligt eraan of ze plaats hebben om mensen ergens te laten wachten of niet na het boarden. Dus ik zou zorgen dat je er eerder bent.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:18:55 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109906575
Wanneer je binnen Schengen vliegt kan je op Eindhoven Airport prima 30 minuten voor vertrek bij de gate aankomen, vaak zijn ze dan nog niet eens begonnen met boarden, dat doen ze pas op het moment dat het vliegtuig daadwerkelijk geland is, eerder kan je ook niet beginnen met boarden, want je kan mensen wel vast preboarden, zolang het vliegtuig er niet is kan je ze nooit in laten stappen, en het boarden van een vliegtuig duurt gemiddeld 15-25 minuten, dus is er geen noodzaak om eerder te beginnen dan het moment dat het vliegtuig geland is.

Buiten Schengen moet je de paspoortcontrole door, bijvoorbeeld voor vluchten naar Stansted of Sofia, dan is 30 minuten ook voldoende, maar daar wordt vaak de gate gebruikt die ruim genoeg is voor het pre-boarden en wordt als iedereen er is ook daadwerkelijk afgesloten.

Je moet alleen wel rekening houden met drukte bij de veiligheidscontrole, afhankelijk van de periode wanneer je vliegt en het tijdstip kan de veiligheidscontrole 5 tot 30 minuten duren, dus dat zal je wel mee moeten nemen in de planning.
Zeker als iedereen ervan uitgaat dat men niet 2 uur van tevoren aanwezig hoeft te zijn, want dan is het drukte moment bij de beveiliging ook later.

Voor Eindhoven zou ik persoonlijk ervan uitgaan dat je 1 uur voor vertrek aanwezig moet zijn, deze stelregel werkt voor mij prima, bij een eventuele vertraging in het OV van 30 minuten heb je nog een relatief grote kans dat je meekunt omdat Eindhoven niet zo'n groot vliegveld is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:24:57 #212
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109906903
Ik heb bij Ryanair al regelmatig 30 - 45 minuten staan wachten omdat ze elke keer de boardingprocedure gingen starten ruim voordat het vliegtuig er was. En dat wachten vond meerdere keren plaats in een glazen ruimte waar de zon vol opstond :') Heerlijk.
  woensdag 4 april 2012 @ 20:30:51 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109910932
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:24 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb bij Ryanair al regelmatig 30 - 45 minuten staan wachten omdat ze elke keer de boardingprocedure gingen starten ruim voordat het vliegtuig er was. En dat wachten vond meerdere keren plaats in een glazen ruimte waar de zon vol opstond :') Heerlijk.
Dat is inderdaad gate 4 waar dat kan voor de schengen vluchten, of gate 2 bij de niet schengen vluchten.
In principe is de SOP van Eindhoven Airport dat er pas mag worden begonnen met boarden zodra het toestel in finals is, m.a.w. elk moment kan landen, nu kan het natuurlijk zijn dat door onvoorziene omstandigheden het toestel niet direct kan landen, maar dat zou niet standaard mogen zijn, hoewel ik mij kan voorstellen dat bij volle vluchten zo vroeg mogelijk met boarden wordt begonnen en in de afgesloten glazen ruimte de passagiers worden gepropt.

Mijn ervaring is gelukkig dat dat echt pas gebeurd zodra het vliegtuig op het tarmac aanwezig is, want ook dan nog betekent dat het zo 15 a 20 minuten duurt voordat je daadwerkelijk aan boord kan, toestel moet nog naar de gate rijden, aankomende passagiers moeten eruit, en toestel moet zo goed als het kan schoongemaakt worden voordat de nieuwe passagies aan boord kunnen.
Omdat Eindhoven niet werkt met bussen, maar met een soort provisorisch hekkensysteem duurt dat wachten dan inderdaad vaak lang.
Maar met de bus naar de vliegtuig gaat op Eindhoven Airport gelukkig niet zo snel gebeuren, daarvoor is de infrastructuur onvoldoende en de layout van de airport maakt dit dusdanig dat het geen toegevoegde waarde zal zijn qua veiligheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:40:40 #214
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109914637
Hm, uur van tevoren aanwezig zijn dus ... !

Ik ga binnen een paar weken kortstondig naar Londen, maar alleen de terugreis gaat per Ryanair (London Stansted - Eindhoven), vertrek om 9:00 uur op een zondagmorgen. Zal niet al te druk zijn of heb ik het mis ... ? :o
  maandag 9 april 2012 @ 11:24:43 #215
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_110089427
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:24 schreef kwiwi het volgende:
In Triëst gooiden ze op de schematijd voor boarden de wachtruimte op slot, ook al werd er nog helemaal niet met boarden begonnen. Laatkomers hadden het nakijken. Doet Ryanair dat overal en waarom? Ze moeten dan toch de eventuele bagage van iemand die niet mee mag uit het vliegtuig halen, en dat kan vertraging opleveren.
It's not a lie, if you believe
  maandag 9 april 2012 @ 11:57:04 #216
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110090193
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:24 schreef 18konijn het volgende:

[..]

In Triëst gooiden ze op de schematijd voor boarden de wachtruimte op slot, ook al werd er nog helemaal niet met boarden begonnen. Laatkomers hadden het nakijken. Doet Ryanair dat overal en waarom? Ze moeten dan toch de eventuele bagage van iemand die niet mee mag uit het vliegtuig halen, en dat kan vertraging opleveren.
In Larnaca heb ik het ook al meegemaakt, geen idee waarom ze dat doen. Ze doen het niet overal trouwens.
pi_110091131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Hm, uur van tevoren aanwezig zijn dus ... !

Ik ga binnen een paar weken kortstondig naar Londen, maar alleen de terugreis gaat per Ryanair (London Stansted - Eindhoven), vertrek om 9:00 uur op een zondagmorgen. Zal niet al te druk zijn of heb ik het mis ... ? :o
Stansted is altijd druk. ;)
Ik ben er meestal ruim anderhalf uur voor vertrek zodat je ruim tijd hebt voor security en de wandeling naar je gate.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 9 april 2012 @ 21:38:12 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110111966
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:24 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Op Eindhoven zijn er slechts 2 gates waar je deze eventueel zou kunnen afsluiten en mensen opgepropt in de glazen afgescheiden kunnen stoppen, maar Eindhoven Airport doet netjes de gate 10 minuten voor vertrek afsluiten. Door de relatief kleine terminal kan Eindhoven Airport ook niet veel anders dan op deze manier werken.

Ik ken Triest niet, ben er nog nooit geweest, maar het is wel een wat vreemde praktijk, op deze manier zorg je er wel voor dat je mensen optijd bij de gate hebt, maar zo groot kan Triest nooit zijn dat dit noodzakelijk is.
Het is potverdorie geen Singapore Changi Airport die belachelijk groot is dat je mensen wel moet stimuleren om op tijd naar de gate te bewegen omdat anders de vlucht vertraging oploopt....

Al moet worden gezegd dat in de planning van één ieder wel moet zijn opgenomen dat je 30 minuten voor vertrektijd wel in de buurt van de gate bent, het moet niet zo zijn dat je dan nog op het vliegveld aankomt en door de beveiligingscontrole moet, want wanneer meer mensen dat op deze manier doen zal er vertraging ontstaan omdat het vliegveld de hoeveelheid mensen niet aankan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110128782
Dit weekend ga ik met vrienden een weekend naar Budapest vanaf Eindhoven met Ryanair. Ik keek laatst even bij het online inchecken en daar kon ik bij Reisdocument alleen kiezen voor een passport en niet voor een ID-kaart.. Iemand hier een idee van?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:33:53 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110157265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:05 schreef Black-Death het volgende:
Dit weekend ga ik met vrienden een weekend naar Budapest vanaf Eindhoven met Ryanair. Ik keek laatst even bij het online inchecken en daar kon ik bij Reisdocument alleen kiezen voor een passport en niet voor een ID-kaart.. Iemand hier een idee van?
Ik weet dat er niet gecontroleerd wordt op het reisdocument voor vertrek, want ik heb ingechecked met het paspoort, maar toen een dag later in het bezit van een ID card toch maar met het laatste gereisd en geen problemen ondervonden, niet op Eindhoven en niet op Stansted, ze kijken vooral naar de naam.

Maar je kunt toch gewoon ID card kiezen? En anders vul je bij het paspoortnummer toch gewoon het ID card nummer in? In Bulgarije is je NL ID gewoon geldig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110171952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet dat er niet gecontroleerd wordt op het reisdocument voor vertrek, want ik heb ingechecked met het paspoort, maar toen een dag later in het bezit van een ID card toch maar met het laatste gereisd en geen problemen ondervonden, niet op Eindhoven en niet op Stansted, ze kijken vooral naar de naam.

Maar je kunt toch gewoon ID card kiezen? En anders vul je bij het paspoortnummer toch gewoon het ID card nummer in? In Bulgarije is je NL ID gewoon geldig.
Nou het probleem was dat er bij het dropdown menu alleen passport kon worden gekozen. Maar ik heb ergens gelezen dat het na het invullen van Nationaliteit etc wel mogelijk is ID kaart te kiezen. Straks even opnieuw proberen :)\
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_110174863
Het is inmiddels gelukt. De dropdown veranderde zoals verwacht bij het kiezen van de Nederlandse nationaliteit.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:39:02 #223
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110192760
Inmiddels online check-in doorlopen en de boarding pass op een A4-tje uitgeprint. Moet dat per sé in kleur overigens?
  woensdag 11 april 2012 @ 18:47:41 #224
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110193126
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Inmiddels online check-in doorlopen en de boarding pass op een A4-tje uitgeprint. Moet dat per sé in kleur overigens?
Nee, het gaat om de barcode ;)
pi_110318100
Gisteren twee vluchten geboekt. Heen naar Valencia en een weekje later terug vanuit Barcelona (Weeze). 175,- euro totaal voor ons tweeën. _O_

Wel zo ongeveer door 20 pop-ups met extra opties door moeten klikken zodat er geen toeslagen berekend werken (dat wordt ook steeds erger), maar dat neem ik voor deze prijzen graag voor lief. :)
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:17:31 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110327048
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:58 schreef TyVole het volgende:
Gisteren twee vluchten geboekt. Heen naar Valencia en een weekje later terug vanuit Barcelona (Weeze). 175,- euro totaal voor ons tweeën. _O_

Wel zo ongeveer door 20 pop-ups met extra opties door moeten klikken zodat er geen toeslagen berekend werken (dat wordt ook steeds erger), maar dat neem ik voor deze prijzen graag voor lief. :)
Ik vind het vooral vervelend dat er nu een extra pagina wordt geopend voor het boeken van hotels, elke keer als je een vlucht opzoekt.
Ik begrijp dat er wellicht geld mee kan worden verdiend, maar je moet al het vervelende anti-spam menu door waar je woorden moet overtypen en dan kan je ongeveer 5 vluchten zoeken voordat je weer in het spam-menu komt.

Ryanair gooit hier zijn eigen glazen wel mee in, want ik kijk bijvoorbeeld eerst bij andere aanbieders voordat ik uberhaupt bij Ryanair ga kijken, en ik denk dat er nog wel meer zijn die zich afkeren van Ryanair, want lage prijzen zijn belangrijk, gebruiksgemak mischien nog wel meer, ik wil best al die stappen nemen voor een 12 euro retourvlucht van Eindhoven naar Stansted, maar voor andere vluchten die toch duurder zijn ga ik wel naar een andere aanbieder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110332454
Heb net een e-mail van Ryanair gekregen (zie hieronder), blijkbaar moet ik nog bijbetalen om de retourvlucht vanaf Alicante te mogen maken.. :?
Ik vind hier niets over op de site van Ryanair.
Rare gang van zaken...

Dear Customer

In relation to your flight reference NJXXXX

Ryanair has been advised by the Spanish Government of a budgetary proposal to increase airport charges later this month.

In accordance with our General Terms and Conditions of Travel* we are advising customers with a reservation that includes a flight departing from a Spanish airport that we may be forced to debit passengers for any government imposed increases in airport charges prior to your travel date.

Once the Spanish government budget is published Ryanair will advise affected passengers by email of any additional airport charges that may apply to your reservation before any charges are made.

Please see our website for updates regarding increases in Spanish airport charges.

Yours sincerely

Ryanair Customer Service
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:17:06 #228
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110332748
Zou wel kunnen, je gaat er immers mee akkoord dat ze de prijs mogen veranderen (= verhogen :') ) als bepaalde kosten omhoog gaan.
  zondag 15 april 2012 @ 16:08:28 #229
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_110353945
nvm
pi_110353976
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:08 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik had een vraag, hoe lang moet je ongeveer van te voren op het vliegveld zijn wanneer je via internet incheckt?
Half uur voor vertrek.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  zondag 15 april 2012 @ 16:09:53 #231
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_110354002
quote:
19s.gif Op zondag 15 april 2012 16:09 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Half uur voor vertrek.
Ah :) dank je, las net op de pagina ervoor het antwoord al maar goed dat je het kan bevestigen.
pi_110354118
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:09 schreef Granduppaaaaah het volgende:

[..]

Ah :) dank je, las net op de pagina ervoor het antwoord al maar goed dat je het kan bevestigen.
Dan ben je vrij save. Laatst in Rome stond ik een kwartier voor vertrek nog in de rij voor de douane. Maar dat raad ik je niet aan om te doen. Dat werkt redelijk op je zenuwen kan ik je vertellen :P
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110354749
Als je ruimbagage hebt moet je er wel eerder zijn.

Half uur voor vertrek lijkt me sowieso wat krap overigens? de gate gaat dan toch dicht?
pi_110355188
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:28 schreef VacaLoca het volgende:
Als je ruimbagage hebt moet je er wel eerder zijn.

Half uur voor vertrek lijkt me sowieso wat krap overigens? de gate gaat dan toch dicht?
Dat zeggen ze ja om iedereen op tijd te laten zijn. In werkelijkheid gaat de gate 5 minuten voor vertrek dicht.
  zondag 15 april 2012 @ 16:44:10 #235
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110355580
quote:
19s.gif Op zondag 15 april 2012 16:36 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ja om iedereen op tijd te laten zijn. In werkelijkheid gaat de gate 5 minuten voor vertrek dicht.
Niet overal!
  zondag 15 april 2012 @ 18:58:13 #236
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110360442
Vanmorgen nog geluk gehad qua sluitingstijd van een gate; door structureel uitval van treindiensten vanaf Liverpool Station in London kwam ik feitelijk te laat op Stansted Airport. Volgens mijn ticket zou Ryanair de gate om 8:30 uur dichtgooien, maar ik bereikte de gate pas om 8:40 uur (gedoe over een tube tandpasta bij security gaf nog iets meer vertraging :') ). Tot mijn aangename verrassing was de gate tóch nog open ... !
  zondag 15 april 2012 @ 20:12:38 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110364015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:17 schreef kwiwi het volgende:
Zou wel kunnen, je gaat er immers mee akkoord dat ze de prijs mogen veranderen (= verhogen :') ) als bepaalde kosten omhoog gaan.
Elke maatschappij mag de passagiers een naheffing sturen wanneer de luchthavenbelastingen vanuit overheidswege omhoog gaan, dat zijn namelijk kosten die de vliegtuigmaatschappij krijgt opgelegd en moet doorberekenen aan de passagiers. (Hierop hebben zij geen enkele directe invloed).
Dit om praktijken zoals in Indonesië, Myanmar, Cambodja, Nieuw Zeeland (!) en vele Afrikaanse landen doen voorkomen dat je ter plaatste in lokale valuta dit bij vertrek bij de paspoortcontrole nog deze belasting moet betalen. (Ik zie altijd mensen die compleet verrast worden op Bali en Jakarta airport en die dan ter plekke tegen een gigantisch slechte wisselkoers de lokale belastingen moeten voldoen).

Kleine stijgingen in belastingen worden over het algemeen door de maatschappijen geabsorbeerd, het kost meer geld om de naheffing bij de passagiers te verhalen dan dat het oplevert. Vandaar dat bij het boeken van een vliegticket naar een niet euroland de luchthavenbelasting altijd een fractie hoger is om wisselkoersschommelingen op te kunnen vangen.
Bij een grote stijging zit er niets anders op om dit bij de passagiers te incasseren omdat het anders rechtstreeks verlies zal opleveren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110367143
Voor alle mensen die vragen hoe laat je aanwezig moet zijn op het vliegveld: zorg gewoon dat je er op tijd bent, minimaal een uur! Zit je altijd goed.

Bij een trein kan je er eentje later pakken, niks aan de hand, maar als je een vliegtuig mist ben je toch wel érg de sjaak (sowieso wordt het dan een heeeeeeel duur ritje!).

Dus doe jezelf een lol en zorg gewoon dat je er minimaal een uur van te voren bent! :)
Wachten is nooit leuk nee, maar een vlucht missen al helemaal niet!

Zelf heb ik trouwens een retourtje Londen geboekt voor 44 euro, eind juni.
Normaal kost me dat hooguit 22 euro ofzo maar met de huidige brandstofprijzen lukt dat helaas niet meer zo vaak. 44 euro was dan nog wel te doen. Voor Londen betaal ik maximaal 50 euro retour, vlucht is maar 40 minuten dus meer heb ik er niet voor over.

Ben trouwens benieuwd of Ryanair ook meegaat met de Olympics 2012 hype en de ticketprijzen in juli en augustus omhoog krikt...
pi_110370208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:09 schreef Caspar_X het volgende:
Heb net een e-mail van Ryanair gekregen (zie hieronder), blijkbaar moet ik nog bijbetalen om de retourvlucht vanaf Alicante te mogen maken.. :?
Ik vind hier niets over op de site van Ryanair.
Rare gang van zaken...

Dear Customer

In relation to your flight reference NJXXXX

Ryanair has been advised by the Spanish Government of a budgetary proposal to increase airport charges later this month.

In accordance with our General Terms and Conditions of Travel* we are advising customers with a reservation that includes a flight departing from a Spanish airport that we may be forced to debit passengers for any government imposed increases in airport charges prior to your travel date.

Once the Spanish government budget is published Ryanair will advise affected passengers by email of any additional airport charges that may apply to your reservation before any charges are made.

Please see our website for updates regarding increases in Spanish airport charges.

Yours sincerely

Ryanair Customer Service
Ik heb de mail ook gekregen. Ben benieuwd hoeveel de prijs omhoog gaat.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  maandag 16 april 2012 @ 15:22:17 #240
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110397574
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Bij een trein kan je er eentje later pakken, niks aan de hand, maar als je een vliegtuig mist ben je toch wel érg de sjaak (sowieso wordt het dan een heeeeeeel duur ritje!).
Ja, had ik de vlucht vanuit Stansted Airport gisteren gemist had ik een nieuwe ticket van circa 350 euro moeten aanschaffen. Pure mazzel dat de gate langer open bleef.
  maandag 16 april 2012 @ 20:25:59 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110410920
quote:
3s.gif Op maandag 16 april 2012 15:22 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, had ik de vlucht vanuit Stansted Airport gisteren gemist had ik een nieuwe ticket van circa 350 euro moeten aanschaffen. Pure mazzel dat de gate langer open bleef.
Dat je meer had moeten betalen voor een vlucht vanaf Stansted bij het missen van de geboekte vlucht klopt, maar 350 euro kost dat dan gelukkig ook weer niet, want zowel Ryanair als Easyjet vliegen op dit traject richting Nederland, en de gemiddelde prijs voor een enkeltje op het laatste moment is ongeveer 100 - 175 euro afhankelijk welke dag je vliegt, temeer omdat Easyjet ook nog eens van de andere luchthavens richting Amsterdam vliegen, het moet wel een zeer bijzondere omstandigheid zijn wil de prijs hoger dan dit zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:30:44 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110449889
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat je meer had moeten betalen voor een vlucht vanaf Stansted bij het missen van de geboekte vlucht klopt, maar 350 euro kost dat dan gelukkig ook weer niet, want zowel Ryanair als Easyjet vliegen op dit traject richting Nederland, en de gemiddelde prijs voor een enkeltje op het laatste moment is ongeveer 100 - 175 euro afhankelijk welke dag je vliegt, temeer omdat Easyjet ook nog eens van de andere luchthavens richting Amsterdam vliegen, het moet wel een zeer bijzondere omstandigheid zijn wil de prijs hoger dan dit zijn.
Die prijs (296 pond meer precies) kreeg ik telefonisch door via een familielid die op internet had gekeken hoeveel de volgende vlucht zou kosten. Kan ook zijn dat ie verkeerd gekeken heeft.

Ik denk trouwens erover een paar vluchten te boeken puur vanwege 't vliegen en de uitzichten. :+ Zou ik wel een stoel moeten reserveren ... !
pi_111512694
Vraagje van een non-frequent flyer: In plaats van al mijn voornamen in te vullen bij de boeking heb ik alleen de voorletters ingevoerd. Gaat dit een probleem worden?
  zondag 13 mei 2012 @ 22:16:56 #244
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111513089
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef TwanTwan het volgende:
Vraagje van een non-frequent flyer: In plaats van al mijn voornamen in te vullen bij de boeking heb ik alleen de voorletters ingevoerd. Gaat dit een probleem worden?
ik heb het al zien gebeuren dat ze er inderdaad een probleem van maakten en die persoon mocht terplekke bijlappen. In principe zijn alleen voorletters nooit voldoende.

Maar je kunt het nog wel online wijzigen (helaas kost dit +/-100 euro).
pi_111539965
ter plekke wijzigen koste eerder ook ¤100,-, dan zou je er kunnen gokken. Of is dat nu nog duurder geworden?
  maandag 14 mei 2012 @ 17:37:03 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111540078
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:34 schreef Miendientje het volgende:
ter plekke wijzigen koste eerder ook ¤100,-, dan zou je er kunnen gokken. Of is dat nu nog duurder geworden?
Als je iets op het vliegveld moet laten doen is het altijd een paar tientjes duurder. Zal wel 140+ zijn in dit geval.
pi_111543895
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je iets op het vliegveld moet laten doen is het altijd een paar tientjes duurder. Zal wel 140+ zijn in dit geval.
¤160, plus ¤60 heruitgave boardingpass (of je moet meer dan 4u voor vertrek aan de balie je naam aanpassen en snel nog online inchecken).

Plus wellicht nog het tariefsverschil van je ticket, ik weet niet of ze deze doorberekenen bij het aanvullen van een voornaam, maar zou er wel op rekenen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 14 mei 2012 @ 21:34:21 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111553050
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

¤160, plus ¤60 heruitgave boardingpass (of je moet meer dan 4u voor vertrek aan de balie je naam aanpassen en snel nog online inchecken).

Plus wellicht nog het tariefsverschil van je ticket, ik weet niet of ze deze doorberekenen bij het aanvullen van een voornaam, maar zou er wel op rekenen.
Ryanair is hard voor de passagiers, maar nu ook weer niet zo hard dat ze een tariefsverschil van het ticket doorberekenen, het is immers een naamswijziging en daar zijn deze kosten al gedekt.
Daarnaast wordt na de aanpassing van de naam ook een nieuwe boardingpass aangemaakt, wellicht dat het daarom 160 euro kost, 110 euro voor de wijziging en 50 euro voor de uitgifte van een boardingpass, maar er komt geen aparte toeslag bovenop voor het inchecken.

Afhankelijk van de aanpassing kan het vooraf ook telefonisch gratis uitgevoerd worden als het een kennelijke fout betreft als bijvoorbeeld 1 letter verkeerd staat, maar met slechts 1 letter zal Ryanair niet zo makkelijk zijn, er staat immers duidelijk bij het boeken dat de volledige eerste voornaam zoals deze in het paspoort vermeld staat moet worden ingevuld.

Het is trouwens verstandiger in de meeste gevallen om een nieuw ticket te boeken, immers die prijzen zullen wel eens lager kunnen zijn dan de wijzigingskosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111577391
De eerste keer dat ik met een vliegtuig ging vliegen was met Ryanair, naar Spanje, en toen ik bij de balie kwam zei de mevrouw erachter dat mijn naam onjuist was [ik had m'n roepnaam gebruikt]; zij heeft het toen gratis voor mij gewijzigd. :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:53:36 #250
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111578091
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?

Dankjewel!
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:01:47 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111578401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:53 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?

Dankjewel!
Je hoeft niet 'kaal' het vliegtuig in, maar meer dan één tas mag je niet meenemen. Ook geen opbergtas met camera of laptop/tablet dus. Doe die gewoon in je handbagage of in broek- en jaszakken. Past dat niet, zul je toch bagage moeten inchecken.
Een jas vasthouden, wordt nog wel getolereerd.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:03:42 #252
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111578477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je hoeft niet 'kaal' het vliegtuig in, maar meer dan één tas mag je niet meenemen. Ook geen opbergtas met camera of laptop/tablet dus. Doe die gewoon in je handbagage of in broek- en jaszakken. Past dat niet, zul je toch bagage moeten inchecken.
Een jas vasthouden, wordt nog wel getolereerd.
Dus als ik het vliegtuig in wil stappen met mijn tablet, mag dat niet? Moet eerst in mijn handbagage en pas in het vliegtuig mag ik het eruit halen?
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:09:22 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111578703
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:03 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Dus als ik het vliegtuig in wil stappen met mijn tablet, mag dat niet? Moet eerst in mijn handbagage en pas in het vliegtuig mag ik het eruit halen?
Ja. Dat zullen ze je verschillende keren vertellen tijdens het wachten, de controle en het instappen.
pi_111578939
Dit is de officiële tekst uit hun AV:

quote:
Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:25:30 #255
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111579405
Ah okey, laat ik maar niet klagen. Want de prijs is er natuurlijk ook naar! Maar dan weet ik dat, thanks :)
  maandag 21 mei 2012 @ 11:59:09 #256
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111824705
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikken ;( Weet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden -O-
pi_111825953
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikken ;( Weet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden -O-
Je wil serieus een stoel reserveren? :')

En nee, kan niet.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:37:07 #258
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111826027
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:34 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Je wil serieus een stoel reserveren? :')

En nee, kan niet.
Ja, waarom niet? Bij 4 uur of meer vliegen heb ik graag meer beenruimte aangezien ik lang ben. Maar ik zat altijd op m'n vaste favoriete plaats en nu kun je daar met priority boarding niet meer zitten omdat ze gereserveerd zijn :{ Dat hele priority heeft nu dus geen zin meer -O-
pi_111826413
Een boeking veranderen bij Ryanair.... ik zou de 4 uur wat minder beenruimte maar even voor lief nemen.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:36:50 #260
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111828287
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:49 schreef VacaLoca het volgende:
Een boeking veranderen bij Ryanair.... ik zou de 4 uur wat minder beenruimte maar even voor lief nemen.
Je kunt je boeking vrij makkelijk veranderen hoor, gewoon even inloggen. Maar goed ik zag "stoel reserveren" niet bij de opties staan die je nog kunt bijboeken, vandaar mijn vraag want wellicht keek ik er overheen.
pi_111840241
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
Kan nadat je geboekt hebt alleen via het callcenter (of bij de online checkin, dan heb je ook nog een mogelijkheid meen ik). Dan betaal je inderdaad wel voor overbodige priority, omdat dat ook al bij de seatreservation zit, plus kosten voor het callcenter.
pi_111927173
Ik wil begin juli een paar dagen naar Porto. Nu zijn de tickets vanaf eindhoven rond de 100 euro, een week eerder zijn ze 25 euro!

Aangezien vele van jullie veel ervaring hebben met prijswatchen van Ryanair: Zal ik die tickets nu boeken voordat ze duurder worden of verwachten jullie dat de prijzen nog dalen? (door de actie van de maand juli, actie is nu tot 28 juni)

Kan namelijk vanaf juli pas weg!
pi_111927681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:41 schreef kutstudent_ het volgende:
Ik wil begin juli een paar dagen naar Porto. Nu zijn de tickets vanaf eindhoven rond de 100 euro, een week eerder zijn ze 25 euro!

Aangezien vele van jullie veel ervaring hebben met prijswatchen van Ryanair: Zal ik die tickets nu boeken voordat ze duurder worden of verwachten jullie dat de prijzen nog dalen? (door de actie van de maand juli, actie is nu tot 28 juni)

Kan namelijk vanaf juli pas weg!
Nu boeken, juli lijkt me aardig hoogseizoen. :)
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:27:14 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111931540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Nu boeken, juli lijkt me aardig hoogseizoen. :)
Dat dacht ik ook... Vorige maand een vlucht geboekt voor 220 euro, en nu betalen m'n ouders voor diezelfde vlucht 118 :')
De boekingen zullen niet zo storm hebben gelopen als ze eerder dachten....
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:28:09 #265
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111931589
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:23 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Kan nadat je geboekt hebt alleen via het callcenter (of bij de online checkin, dan heb je ook nog een mogelijkheid meen ik). Dan betaal je inderdaad wel voor overbodige priority, omdat dat ook al bij de seatreservation zit, plus kosten voor het callcenter.
Dan laat ik het mooi zitten... Ik ga wel zo ver mogelijk vooraan zitten en in de gaten houden of er nog een plek met extra beenruimte over is als iedereen zit.
pi_111934509
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... Vorige maand een vlucht geboekt voor 220 euro, en nu betalen m'n ouders voor diezelfde vlucht 118 :')
De boekingen zullen niet zo storm hebben gelopen als ze eerder dachten....
Ach, wat is logica met Ryanair? Het is ook maar net met welke prijs je zelf tevreden bent.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:11:55 #267
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_111936226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:53 schreef Dionysiou het volgende:

Dankjewel!
Ga er maar vanuit dat alles in 1 tas moet zitten. Als je mazzel hbt mag je je ipad gewoon vasthouden, fototas sws niet..
pi_111936430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Ach, wat is logica met Ryanair? Het is ook maar net met welke prijs je zelf tevreden bent.
Behalve de prijs gaat het er natuurlijk ook om hoeveel zekerheid je wil dat je een plaats hebt.

Prijzen van tickets zijn bij meer maatschappijen moeilijk voorspelbaar. De prijs voor mijn vluchten met Transavia laatst schommelden ook flink in prijs. Eerst ¤ 100, later ¤ 110, toen we boekten weer ¤ 100, twee weken later ¤ 65, daarna uiteindelijk weer ¤ 110. De terugvlucht zat uiteindelijk wel vol, de heenvlucht niet.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:33:07 #269
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111937053
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

In Marokko is een tijdsverschil van 2 uur minus. Dus als ik 18.40 aankom, is het daar dan 16.40?
pi_111938146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:33 schreef Dionysiou het volgende:
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

In Marokko is een tijdsverschil van 2 uur minus. Dus als ik 18.40 aankom, is het daar dan 16.40?
Het is in Marokko een uur eerder, als je om 18:40 aankomt dan is het daar..18:40 ;) in Nederland is het dan 19:40. Schemavliegtijd is dus 3 uur 50 minuten.
pi_111960555
Ik wacht meestal zo lang mogelijk met het boeken bij ryanair. Ondertussen houdt ik wel de prijzen in de gaten. Als ze echt al heel vroeg laag zijn boek ik gelijk uiteraard. Mijn ervaring leert (ervaring als in 10 vluchten per jaar met ryanair) Dat ik met lang wachten goedkoper uit ben. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zorg dat mijn reisdata een tikkeltje flexibel zijn. 1 dag eerder laten komen/gaan is geen probleem.

Het verschilt ook nogal per bestemming. De verste vluchten worden nooit heel goedkoop. (cyprus, canarische eilanden etc)
pi_111960811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Abloom het volgende:
Ik wacht meestal zo lang mogelijk met het boeken bij ryanair. Ondertussen houdt ik wel de prijzen in de gaten. Als ze echt al heel vroeg laag zijn boek ik gelijk uiteraard. Mijn ervaring leert (ervaring als in 10 vluchten per jaar met ryanair) Dat ik met lang wachten goedkoper uit ben. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zorg dat mijn reisdata een tikkeltje flexibel zijn. 1 dag eerder laten komen/gaan is geen probleem.

Het verschilt ook nogal per bestemming. De verste vluchten worden nooit heel goedkoop. (cyprus, canarische eilanden etc)
Je theorie klopt niet.
Ryanair is vrij duur met haar tickets als je ver van tevoren boekt. Maar als je weer heel dicht bij de datum van vertrek komt worden ze met de dag duurder. Ook als er vakanties zijn, en dan denk ik ook aan vakanties in het land van bestemming, dan worden de tickets snel duurder en worden vanaf het begin al duurder ingezet. Daarnaast kijkt Ryanair ook nog hoe vaak er op een bepaalde vlucht op een bepaalde datum wordt gezocht. Als er vaak op een bepaalde vlucht wordt gezocht gaat de prijs automatisch omhoog, ook als er niet geboekt wordt!
pi_111962644
quote:
19s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:12 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Je theorie klopt niet.
Ryanair is vrij duur met haar tickets als je ver van tevoren boekt. Maar als je weer heel dicht bij de datum van vertrek komt worden ze met de dag duurder. Ook als er vakanties zijn, en dan denk ik ook aan vakanties in het land van bestemming, dan worden de tickets snel duurder en worden vanaf het begin al duurder ingezet. Daarnaast kijkt Ryanair ook nog hoe vaak er op een bepaalde vlucht op een bepaalde datum wordt gezocht. Als er vaak op een bepaalde vlucht wordt gezocht gaat de prijs automatisch omhoog, ook als er niet geboekt wordt!
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik wacht niet zo lang mogelijk maar boek wel vrij laat. (in tegenstelling tot bij de niet prijsvechters) Als ik 3/4 weken van tevoren een vlucht boek, vlieg ik vaak tegen het goedkoopste tarief wat ze aanbieden op die lijn.

bijv milaan
http://puu.sh/wu9K

of londen
http://puu.sh/wub7

ibiza:
http://puu.sh/wucd

boedapest
http://puu.sh/wucO

[ Bericht 3% gewijzigd door Abloom op 24-05-2012 11:21:08 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:24:33 #274
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111963315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Abloom het volgende:

Ik vlieg toevallig altijd naar cyprus met ryanair, en ook die tickets zijn relatief goedkoop buiten het hoogseizoen. Zelfs een keer met z'n tweeen voor 75 euro heen en terug gegaan :') Maar dat was een aanbieding omdat die lijn er toen pas net was denk ik.
pi_111966561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vlieg toevallig altijd naar cyprus met ryanair, en ook die tickets zijn relatief goedkoop buiten het hoogseizoen. Zelfs een keer met z'n tweeen voor 75 euro heen en terug gegaan :') Maar dat was een aanbieding omdat die lijn er toen pas net was denk ik.
Dat is inderdaad wel heel goedkoop. Maar normaal ben je toch wel minimaal 100 p.p. kwijt denk ik?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:49:40 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112194706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:08 schreef Abloom het volgende:

[..]

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik wacht niet zo lang mogelijk maar boek wel vrij laat. (in tegenstelling tot bij de niet prijsvechters) Als ik 3/4 weken van tevoren een vlucht boek, vlieg ik vaak tegen het goedkoopste tarief wat ze aanbieden op die lijn.

bijv milaan
http://puu.sh/wu9K

of londen
http://puu.sh/wub7

ibiza:
http://puu.sh/wucd

boedapest
http://puu.sh/wucO
Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.

De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.

Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112206760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.

De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.

Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
wat deze man zegt :Y

Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
pi_112215443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Abloom het volgende:

[..]

wat deze man zegt :Y

Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
Ze hebben dat gedoe met die code er een paar weken af gehad en nu zit het er weer op. Ik weet zeker dat ze daardoor echt klanten mislopen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:24:09 #279
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112304976
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:30:01 #280
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112305197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.
Mijn ervaringen zijn wel goed, nooit problemen gehad (hou je wel aan alle eisen), en maar 1x echt lang vertraging gehad maar daar kon Ryanair niks aan doen. Alleen voor langere afstanden minder fijn vanwege het gebrek aan comfort, maar naar Engeland zou ik er zeker gebruik van maken :Y
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:27:36 #281
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112314327
quote:

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
net terug van Barcelona (Girona) via Weeze (Nijmegen grens over). Wat viel mee: de ticketprijs (gemiddeld 70 euro pp) , de snelheid en stiptheid van boarden (wij hadden enkel handbagage), de reisduur en stiptheid (voor op schema), de medepassagiers :P en goed bereikbaar vliegveld.
Wat viel tegen: op onze tickets was de voornaam uit ons paspoort niet voluit geschreven.. :% dat was een vervelend foutje, let daar dus op. Dat betekent dus teruggestuurd worden bij t boarden en stempel halen bij ticketservice en in Spanje ff met Ryanair gebeld om daar melding van te maken, want wilden geen gezijk hebben op de terugreis. krappe stoelen, net genoeg voor 2 uurtjes vliegen, maar bij de nooduitgang zijn ze wat breder en is de beenlengte meer. De hele vliegreis krijg je reclame en aanprijzingen; kraskaarten, drank/eten, energy-bracelets :N , sigaretten, krant, enz. van, volgens ons, Oosteuropees personeel. Vertraging op terugvlucht, vanwege 'control slot' door de luchthaven, was ca 20 minuten. tot slot, 4 dagen parkeren kost je 42 euro in Weeze.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:02:25 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320168
quote:

Ryanair is prima voor goedkoop op en neer naar Stansted, nu kost het met de bus wel 1,5 uur naar London zelf, of met de trein 45 minuten, maar de trein is wel relatief duur, veel duurder dan de vlucht.

Wel vlieg je vanaf Eindhoven, deze luchthaven is lekker klein, maar wat minder snel bereikbaar dan Schiphol vanaf Utrecht, omdat je de trein en bus moet nemen, ter vergelijking, als ik op Schiphol land kan ik om 18.47 landen, 18.52 bij de gate aankomen, met een beetje doorlopen om 19.00 uur in de trein stappen en om 19.49 in mijn woonplaats uit de trein stappen, wanneer ik in Eindhoven om 18.47 land kan ik door de slechtere connecties pas om 21.07 uit de trein stappen in mijn woonplaats.

Zolang je verder aan de handbagage regels houdt, dus 1 stuk is echt 1 stuk binnen de afmetingen en minder dan 10 kg zal je geen problemen hebben en kan je daadwerkelijk goedkoop vliegen.
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend, met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.

Daarnaast is Ryanair niet veel meer dan een veredelde bus, niets meer niets minder. Ikzelf doe vanaf Eindhoven niet mee aan de boardinggekte, wacht rustig tot iedereen aan boord is, de daadwerkelijke vliegtijd is 32 minuten dus het maakt mij echt niet uit waar ik zit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:05:46 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112320332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend,

Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:11:21 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
Het is tegenwoordig met Ryanair wel afhankelijk waar je vlucht begint, wanneer dit bijvoorbeeld in Spanje, Verenigd Koninkrijk of Duitsland is kan je de boekingskosten inderdaad niet vermijden met een prepaid credit card en alleen met een Ryanair Cash Paspoort.

Wanner je vlucht van oorsprong uit Nederland komt betaal je geen boekingskosten, ook niet als het een retour is van Nederland naar een Engelse of Spaanse bestemming wanneer de boeking in één keer gemaakt is, als je 2 boekingen maakt, dus Eindhoven - London Stansted en een nieuwe boeking London Stansted - Eindhoven betaald je bij de eerste niet en bij de 2de wel de credit card kosten. (Het is overigens niet verstandig om als het even kan om boekingen te maken in Engelse Ponden omdat deze vaak gelijk zijn aan het eurobedrag maar door de wisselkoers natuurlijk relatief duurder zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112340008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

... met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.
...
Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
pi_112603519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:44 schreef JohnQnl het volgende:

[..]

Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
Ik begrijp dit principe niet helemaal. Dien je wel of niet een gewone fysieke credit card te hebben? Of kun je dit net als paypal gebruiken en heb je er dus alleen een bankrekening voor nodig?
pi_112607498
Dus je zet gratis geld op je netteller account en zo vermijdt je de 12¤ aan betalingskosten?
pi_112617837
Ja, volgens mij werkt het wel zo. Ik heb ook een Neteller account, inclusief prepaid credit card. Daarmee kan je zonder boekingskosten boeken bij Ryanair. Het is echter wel zo, dat als je je pasje opzegt, je daar 10¤ voor moet betalen geloof ik. En ik werk zelf nog met best veel dollars, en de omwisselkoersen daarvan zijn wel belachelijk hoog :-S

Ontopic, ik heb nog wel zin om paar daagjes weg te gaan. Ik denk dat het er wel op neer zal komen dat ik in mijn ééntje moet gaan, aangezien mijn vrienden allemaal geen vrij kunnen krijgen enzo :S
pi_112684163
Even een vraagje...

Ik heb een vlucht geboekt voor mijn vriend en mij, maar heb niet onze volledige voornamen ingevuld alleen de eerste naam.. is dit een probleem? Kan ik alsnog tijdens het online inchecken alle voornamen erbij zetten?

In een van de vorige Ryanair-topics stond dat je alleen de eerste officiële voornaam hoeft in te vullen, maar op andere sites wordt weer iets anders verteld. Wie kan mij vertellen hoe het echt zit?

Ik zag ook iets staan over dat iemand te lange voornamen had en deze gegevens niet verwerkt konden worden, nu heb ik best lange voornamen dus ik hoop dat een roepnaam voldoende is :').

[ Bericht 0% gewijzigd door NEKONEKOCHAN op 10-06-2012 04:43:50 ]
pi_112684346
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:19:47 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112763250
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:21 schreef DutchTrain het volgende:
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
Dit en niet anders!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112767226
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
  maandag 11 juni 2012 @ 23:16:38 #293
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112767642
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
Ik heb voor m'n ouders ook maar alle namen opschreven - dacht: beter teveel dan te weinig. Had er eerder nooit over na hoeven denken omdat ik zelf gelukkig maar één voornaam heb.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 02:24:05 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112773825
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Nog steeds alleen de eerste.
Bij Willem Jan Maria Jansen: Willem
Bij Jan Willem Maria Jansen: Jan
Bij Jan-Willem Maria Jansen: Jan-Willem of Janwillem

Dus *alleen* de eerste voornaam.
En de achternaam natuurlijk ;)

Welke naam je in het dagelijks leven gebruikt, is hierbij geheel onbelangrijk.
pi_112776487
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:14:38 #296
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112786212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
als je op http://www.ryanair.com/nl kijkt zie je rechtsboven een groene balk met online check in.
dan kom je op een nieuwe site van t online inchecksysteem van Ryanair. dan heb je 3opties om in te checken. Moet toch werken denk ik zo
pi_112797325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:

Deze link staat zeker in je mail: https://www.bookryanair.c(...)e=NL-NL&pos=MYFLIGHT ? Die is inderdaad zo brak als een aap :) Inderdaad gewoon de manier van mcwops gebruiken.
pi_112825826
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
pi_112826668
Ik heb dat Netteller toch maar niet gebruikt. Zit toch wel wat 'verborgen' kosten aan dat systeem.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:23:59 #300
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112833206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
kloppen je 2 luchthavens wel? even goed nakijken, misschien dat het daaraan ligt :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')