Dat je meer had moeten betalen voor een vlucht vanaf Stansted bij het missen van de geboekte vlucht klopt, maar 350 euro kost dat dan gelukkig ook weer niet, want zowel Ryanair als Easyjet vliegen op dit traject richting Nederland, en de gemiddelde prijs voor een enkeltje op het laatste moment is ongeveer 100 - 175 euro afhankelijk welke dag je vliegt, temeer omdat Easyjet ook nog eens van de andere luchthavens richting Amsterdam vliegen, het moet wel een zeer bijzondere omstandigheid zijn wil de prijs hoger dan dit zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 15:22 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, had ik de vlucht vanuit Stansted Airport gisteren gemist had ik een nieuwe ticket van circa 350 euro moeten aanschaffen. Pure mazzel dat de gate langer open bleef.
Die prijs (296 pond meer precies) kreeg ik telefonisch door via een familielid die op internet had gekeken hoeveel de volgende vlucht zou kosten. Kan ook zijn dat ie verkeerd gekeken heeft.quote:Op maandag 16 april 2012 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat je meer had moeten betalen voor een vlucht vanaf Stansted bij het missen van de geboekte vlucht klopt, maar 350 euro kost dat dan gelukkig ook weer niet, want zowel Ryanair als Easyjet vliegen op dit traject richting Nederland, en de gemiddelde prijs voor een enkeltje op het laatste moment is ongeveer 100 - 175 euro afhankelijk welke dag je vliegt, temeer omdat Easyjet ook nog eens van de andere luchthavens richting Amsterdam vliegen, het moet wel een zeer bijzondere omstandigheid zijn wil de prijs hoger dan dit zijn.
ik heb het al zien gebeuren dat ze er inderdaad een probleem van maakten en die persoon mocht terplekke bijlappen. In principe zijn alleen voorletters nooit voldoende.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef TwanTwan het volgende:
Vraagje van een non-frequent flyer: In plaats van al mijn voornamen in te vullen bij de boeking heb ik alleen de voorletters ingevoerd. Gaat dit een probleem worden?
Als je iets op het vliegveld moet laten doen is het altijd een paar tientjes duurder. Zal wel 140+ zijn in dit geval.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:34 schreef Miendientje het volgende:
ter plekke wijzigen koste eerder ook ¤100,-, dan zou je er kunnen gokken. Of is dat nu nog duurder geworden?
¤160, plus ¤60 heruitgave boardingpass (of je moet meer dan 4u voor vertrek aan de balie je naam aanpassen en snel nog online inchecken).quote:Op maandag 14 mei 2012 17:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je iets op het vliegveld moet laten doen is het altijd een paar tientjes duurder. Zal wel 140+ zijn in dit geval.
Ryanair is hard voor de passagiers, maar nu ook weer niet zo hard dat ze een tariefsverschil van het ticket doorberekenen, het is immers een naamswijziging en daar zijn deze kosten al gedekt.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
¤160, plus ¤60 heruitgave boardingpass (of je moet meer dan 4u voor vertrek aan de balie je naam aanpassen en snel nog online inchecken).
Plus wellicht nog het tariefsverschil van je ticket, ik weet niet of ze deze doorberekenen bij het aanvullen van een voornaam, maar zou er wel op rekenen.
Je hoeft niet 'kaal' het vliegtuig in, maar meer dan één tas mag je niet meenemen. Ook geen opbergtas met camera of laptop/tablet dus. Doe die gewoon in je handbagage of in broek- en jaszakken. Past dat niet, zul je toch bagage moeten inchecken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:53 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?
Dankjewel!
Dus als ik het vliegtuig in wil stappen met mijn tablet, mag dat niet? Moet eerst in mijn handbagage en pas in het vliegtuig mag ik het eruit halen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je hoeft niet 'kaal' het vliegtuig in, maar meer dan één tas mag je niet meenemen. Ook geen opbergtas met camera of laptop/tablet dus. Doe die gewoon in je handbagage of in broek- en jaszakken. Past dat niet, zul je toch bagage moeten inchecken.
Een jas vasthouden, wordt nog wel getolereerd.
Ja. Dat zullen ze je verschillende keren vertellen tijdens het wachten, de controle en het instappen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:03 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dus als ik het vliegtuig in wil stappen met mijn tablet, mag dat niet? Moet eerst in mijn handbagage en pas in het vliegtuig mag ik het eruit halen?
quote:Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Je wil serieus een stoel reserveren?quote:Op maandag 21 mei 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikkenWeet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden
Ja, waarom niet? Bij 4 uur of meer vliegen heb ik graag meer beenruimte aangezien ik lang ben. Maar ik zat altijd op m'n vaste favoriete plaats en nu kun je daar met priority boarding niet meer zitten omdat ze gereserveerd zijnquote:Op maandag 21 mei 2012 12:34 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Je wil serieus een stoel reserveren?
En nee, kan niet.
Je kunt je boeking vrij makkelijk veranderen hoor, gewoon even inloggen. Maar goed ik zag "stoel reserveren" niet bij de opties staan die je nog kunt bijboeken, vandaar mijn vraag want wellicht keek ik er overheen.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:49 schreef VacaLoca het volgende:
Een boeking veranderen bij Ryanair.... ik zou de 4 uur wat minder beenruimte maar even voor lief nemen.
Kan nadat je geboekt hebt alleen via het callcenter (of bij de online checkin, dan heb je ook nog een mogelijkheid meen ik). Dan betaal je inderdaad wel voor overbodige priority, omdat dat ook al bij de seatreservation zit, plus kosten voor het callcenter.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikkenWeet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden
Nu boeken, juli lijkt me aardig hoogseizoen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:41 schreef kutstudent_ het volgende:
Ik wil begin juli een paar dagen naar Porto. Nu zijn de tickets vanaf eindhoven rond de 100 euro, een week eerder zijn ze 25 euro!
Aangezien vele van jullie veel ervaring hebben met prijswatchen van Ryanair: Zal ik die tickets nu boeken voordat ze duurder worden of verwachten jullie dat de prijzen nog dalen? (door de actie van de maand juli, actie is nu tot 28 juni)
Kan namelijk vanaf juli pas weg!
Dat dacht ik ook... Vorige maand een vlucht geboekt voor 220 euro, en nu betalen m'n ouders voor diezelfde vlucht 118quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Nu boeken, juli lijkt me aardig hoogseizoen.
Dan laat ik het mooi zitten... Ik ga wel zo ver mogelijk vooraan zitten en in de gaten houden of er nog een plek met extra beenruimte over is als iedereen zit.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Kan nadat je geboekt hebt alleen via het callcenter (of bij de online checkin, dan heb je ook nog een mogelijkheid meen ik). Dan betaal je inderdaad wel voor overbodige priority, omdat dat ook al bij de seatreservation zit, plus kosten voor het callcenter.
Ach, wat is logica met Ryanair? Het is ook maar net met welke prijs je zelf tevreden bent.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook... Vorige maand een vlucht geboekt voor 220 euro, en nu betalen m'n ouders voor diezelfde vlucht 118
De boekingen zullen niet zo storm hebben gelopen als ze eerder dachten....
Ga er maar vanuit dat alles in 1 tas moet zitten. Als je mazzel hbt mag je je ipad gewoon vasthouden, fototas sws niet..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:53 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?
Dankjewel!
Behalve de prijs gaat het er natuurlijk ook om hoeveel zekerheid je wil dat je een plaats hebt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Ach, wat is logica met Ryanair? Het is ook maar net met welke prijs je zelf tevreden bent.
Het is in Marokko een uur eerder, als je om 18:40 aankomt dan is het daar..18:40quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:33 schreef Dionysiou het volgende:
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40
In Marokko is een tijdsverschil van 2 uur minus. Dus als ik 18.40 aankom, is het daar dan 16.40?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |