http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffeesquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,
wil binnenkort vluchten gaan boeken voor een skivakantie (jaja, ben op tijd), maar weet iemand hoe het zit met skispullen? moet je daarvoor extra betalen of mogen die zo mee (zal wel niet, het blijft Ryanair ...)?
Enik neem aan dat in het boekingsproces deze vraag ergens zit (wil nog niet doorklikken, dadelijk zit ik ergens aan vast)?
Damn! Lees ik nou goed dat het gewoon 50 euro enkele reis is! Ze zijn niet goed wijs ... Dan kan ik het beter daar huren ...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees
Ik moet zeggen dat ik ook voor 100 euro liever m'n eigen spullen meeneem dan ze te huren. En vergeet niet dat de tickets heel goedkoop zijn, bij een andere maatschappij is het wellicht gratis (ook niet overal), maar dan betaal je gewoon meer voor je ticket.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Damn! Lees ik nou goed dat het gewoon 50 euro enkele reis is! Ze zijn niet goed wijs ... Dan kan ik het beter daar huren ...
Dat zou handig uitkomen voor mequote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:50 schreef Thetallguy het volgende:
Maastricht wordt vandaag dus aangekondigd als basis. Spookte al een tijdje rond maar lijkt nu definitief te worden. Zullen ongetwijfeld een paar nieuwe routes naar andere bases bijkomen (Stansted? die ooit al eens geprobeerd is, Nykoping?, Dublin, iets Pools?)
De tickets zijn 100 euro retour ... en daar komt dan nog 100 voor mijn board bij ... maar ja, veel goedkoper zal het niet worden...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook voor 100 euro liever m'n eigen spullen meeneem dan ze te huren. En vergeet niet dat de tickets heel goedkoop zijn, bij een andere maatschappij is het wellicht gratis (ook niet overal), maar dan betaal je gewoon meer voor je ticket.
1 toestel wordt er neergezet op MST. Drie nieuwe bestemmingen:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zou handig uitkomen voor meMits ze naar m'n vaste bestemming gaan vliegen..
Inmiddels volop in het nieuwsquote:
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:33 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
1 toestel wordt er neergezet op MST. Drie nieuwe bestemmingen:
Stansted
Dublin
Treviso
Had ik er toch 2 out of 3 goed
Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.
Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.
Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.
Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Iemand hier toevallig die het weet? Anders bel ik morgen even.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want de persoon gaat niet meer mee.
Potentie is er zeker wel, echter ik zie het niet op alle routes die Ryanair heeft. De route naar Stansted is met de bekend gemaakte tijden 1x per dag op zes dagen ook niet echt interessant, blijft over een handjevol zonbestemmingen waar ik mij afvraag hoe het met de yields zal gaan buiten het echte hoogzomerseizoen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.
Voor een zakenreiziger helemaal niet fijn, wanneer je voor een 2 dagentrip wilt gaan dan zal je simpelweg ook 2 volle dagen willen hebben, niet 1 volle dag, want met een vroege vlucht terug heb je niets aan deze overnachting.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Mandéra het volgende:
Ikzelf ben in ieder geval te spreken over de nieuwe bestemmingen vanaf Maastricht, aangezien ik zelf in Heerlen woon en tot nu toe naar Eindhoven moet voor mijn vluchtjes naar London.
Dat kunnen ze niet betalenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:07 schreef Dionysiou het volgende:
Kon me alleen zeer irriteren aan mede reizigers die RyanAir zaten af te zeiken dat ze te streng waren of asociaal waren.. Ja, vlieg dan lekker met KLM ofzo. De tering. Maar goed.
Ik zal zeker vaak gebruik maken van RyanAir.
Zo ver weg is Eindhoven niet, hè? Wizzair heeft vanaf daar voldoende verbindingen met Oost-Europa.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.
Ik mis vooral wat vluchten naar het Oosten, juist in de Euregio lijkt mij vluchten richting het Oostblok interessant, alhoewel dat qua yield ook wel lastig zal liggen...
Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:54 schreef Internepper het volgende:
[..]
Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.
Hé bedankt!quote:Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoorquote:Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoorBij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.
Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder gevalquote:Op zondag 8 juli 2012 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.
Ryanair is een point to point maatschappij, waarbij iedere vlucht als aparte reis wordt beschouwd.
Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef Internepper het volgende:
[..]
Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |