abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:27:56 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113736841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.

Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:05:40 #102
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113751321
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want de persoon gaat niet meer mee.
040
pi_113753417
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.
Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113765083
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.

Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:21:45 #105
330677 Internepper
pi_113770377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Iemand hier toevallig die het weet? Anders bel ik morgen even.
040
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:37:20 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113771046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want de persoon gaat niet meer mee.
Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:27:49 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113773042
quote:
19s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.
Potentie is er zeker wel, echter ik zie het niet op alle routes die Ryanair heeft. De route naar Stansted is met de bekend gemaakte tijden 1x per dag op zes dagen ook niet echt interessant, blijft over een handjevol zonbestemmingen waar ik mij afvraag hoe het met de yields zal gaan buiten het echte hoogzomerseizoen.
De potentie zit namelijk niet alleen in de aantallen van de passagiers, maar vooral in de prijs die een passagier wil betalen, en juist in deze regio zal dat wat lager liggen ten opzichte van gebieden in het Ruhrgebied of de randstad.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.
Voor een zakenreiziger helemaal niet fijn, wanneer je voor een 2 dagentrip wilt gaan dan zal je simpelweg ook 2 volle dagen willen hebben, niet 1 volle dag, want met een vroege vlucht terug heb je niets aan deze overnachting.

Al zal de tijd leren hoe e.e.a. zich ontwikkeld, want de vraag is ook of een 2 maal daagse trip naar Stansted haalbaar is.
Met de middagvlucht vanaf Stansted naar Eindhoven welke op enkele dagen wordt ingezet zodat het toestel daarna naar een verre bestemming vanaf Eindhoven kan vliegen is qua loadfactor en yields zo slecht dat deze 3de vlucht alle andere vluchten naar Stansted vanaf Eindhoven op die betreffende dagen teveel onder prijsdruk zet waardoor dit erg verlieslijdend is.
Ryanair kan niet veel anders dan op de huidige manier doorgaan, maar wanneer Eindhoven het toelaat en er een toestel op Eindhoven gestationeerd kan worden dan zal er drastisch in frequenties worden gesneden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113818460
Ikzelf ben in ieder geval te spreken over de nieuwe bestemmingen vanaf Maastricht, aangezien ik zelf in Heerlen woon en tot nu toe naar Eindhoven moet voor mijn vluchtjes naar London. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:11:57 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113820234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Mandéra het volgende:
Ikzelf ben in ieder geval te spreken over de nieuwe bestemmingen vanaf Maastricht, aangezien ik zelf in Heerlen woon en tot nu toe naar Eindhoven moet voor mijn vluchtjes naar London. :)
:) Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.
Ik mis vooral wat vluchten naar het Oosten, juist in de Euregio lijkt mij vluchten richting het Oostblok interessant, alhoewel dat qua yield ook wel lastig zal liggen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:12:16 #110
199256 kwiwi
de enige echte.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:07:02 #111
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113825788
Zo, retourvlucht van RyanAir erop zitten. Eindhoven - Marrakech. Geweldig, helemaal geen kritiek. Doen hun werk super. Ik heb zelf een stoel gereserveerd bij de emergency exit voor de extra beenruimte. Dat is ¤10,- per enkele reis incl. priority boarding. Vindt dat wel fijn.

Alles verliep soepel, en alles duidelijk. Koffer is op beide vluchten niet gecontroleerd op gewicht en formaat (formaat zien ze wss met het oog)..

Kon me alleen zeer irriteren aan mede reizigers die RyanAir zaten af te zeiken dat ze te streng waren of asociaal waren.. Ja, vlieg dan lekker met KLM ofzo. De tering. Maar goed.
Ik zal zeker vaak gebruik maken van RyanAir.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:28:11 #112
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113826743
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:07 schreef Dionysiou het volgende:

Kon me alleen zeer irriteren aan mede reizigers die RyanAir zaten af te zeiken dat ze te streng waren of asociaal waren.. Ja, vlieg dan lekker met KLM ofzo. De tering. Maar goed.
Ik zal zeker vaak gebruik maken van RyanAir.
Dat kunnen ze niet betalen :') Het zijn altijd dezelfde mensen die lopen te zeiken. Mensen die vaker vliegen, ook met andere maatschappijen, weten wat je kunt verwachten voor zulke prijzen en die zeuren niet.

Zat laatst bij een vrouw die als laatste binnenkwam en niet bij d'r kind kon zitten, man man man... En maar schelden en schelden onderweg, terwijl ze gvd voor 20 euro priority boarding had kunnen nemen voor beide personen, heen en terug! Daar kan ik dus echt niet tegen he :N
pi_113829034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.
Ik mis vooral wat vluchten naar het Oosten, juist in de Euregio lijkt mij vluchten richting het Oostblok interessant, alhoewel dat qua yield ook wel lastig zal liggen...
Zo ver weg is Eindhoven niet, hè? Wizzair heeft vanaf daar voldoende verbindingen met Oost-Europa.

Is het trouwens gebruikelijk dat concurrerende maatschappijen via google ads reclame maken voor hun vluchten op de website van Ryanair? :')
  zondag 8 juli 2012 @ 13:54:50 #114
330677 Internepper
pi_113922968
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.
Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.
040
  zondag 8 juli 2012 @ 14:05:23 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113923459
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:54 schreef Internepper het volgende:

[..]

Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
  zondag 8 juli 2012 @ 14:16:21 #116
330677 Internepper
pi_113923995
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Hé bedankt!
040
  zondag 8 juli 2012 @ 14:21:52 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113924278
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoor :o Bij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.
  zondag 8 juli 2012 @ 14:31:04 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113924729
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoor :o Bij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.
Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.
Ryanair is een point to point maatschappij, waarbij iedere vlucht als aparte reis wordt beschouwd.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:05:35 #119
330677 Internepper
pi_113942856
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:31 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.
Ryanair is een point to point maatschappij, waarbij iedere vlucht als aparte reis wordt beschouwd.
Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
040
pi_113943694
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef Internepper het volgende:

[..]

Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:33:12 #121
330677 Internepper
pi_113944365
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
Oké, goed advies. Dan zal ik hem niet inchecken. Bedankt voor de hulp mensen.
040
  zondag 8 juli 2012 @ 21:59:36 #122
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113946114
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:22 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Doen ze dat dan bij Ryanair? Ik heb het ook regelmatig geflikt...
pi_113946382
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Doen ze dat dan bij Ryanair? Ik heb het ook regelmatig geflikt...
Als je wel ingecheckt bent mist je nummertje uiteindelijk wel bij het checken van de boardingpasses :) Afhankelijk van de situatie kan er dan ook nog een seintje naar het toestel gaan om nogmaals alle passagiers te tellen (plus evt. nog een final call omroep op de airport). Al met al niet zo'n big deal -heb mijzelf ook weleens schuldig gemaakt- maar als je toch al zeker weet dat diegene niet reist :)
  zondag 8 juli 2012 @ 23:45:40 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113951887
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:04 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je wel ingecheckt bent mist je nummertje uiteindelijk wel bij het checken van de boardingpasses :) Afhankelijk van de situatie kan er dan ook nog een seintje naar het toestel gaan om nogmaals alle passagiers te tellen (plus evt. nog een final call omroep op de airport). Al met al niet zo'n big deal -heb mijzelf ook weleens schuldig gemaakt- maar als je toch al zeker weet dat diegene niet reist :)
Wanneer een vlucht erg vroeg aankomt en alle passagiers aan boord zijn kan er vertrokken worden.

Wanneer iemand wel heeft ingechecked maar nog niet bij de boardinggate is dan moet er gewacht worden tot minimaal 10 minuten voor vertrek, want dat is de tijd dat iemand daadwerkelijk voor een vlucht geweigerd kan worden zonder dat de maatschappij ook maar enig verwijt te maken is.

Er worden daarnaast altijd het aantal passagiers geteld of het aantal overeenkomt met het aantal passsagiers dat volgens het systeem 'boarded' zijn. Ik maak regelmatig mee dat er namen worden omgeroepen (Van de niet 'geboarde' passagiers) en ben verbaasd dat er dan toch een paar mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen om zonder een gescande boarding pass aan boord te zijn gekomen.

De beste vluchten zijn de vluchten waarbij je reeds in de lucht zit op de geplande vertrektijd!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113964627
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

quote:
In overeenstemming met de Algemene- en Vervoersvoorwaarden van Ryanair (artikel 4.2.2) adviseren wij passagiers dat we passagiers zullen debiteren voor de toegenomen luchthaven vertrekbelasting welke opgelegd is door de Spaanse regering voor alle vertrekkende vluchten vanuit Spanje die geboekt zijn voor 1 juli 2012 en zullen reizen vanaf 1 juli 2012. Deze bedragen zullen automatisch afgeschreven van de betaalkaart die gebruikt is op het moment van de boeking.

Als u niet bereid bent om deze extra toeslag te accepteren kunt u uw vluchten annuleren en een volledige restitutie aanvragen voor uw ongebruikte vlucht, echter dit moet gebeuren voor vrijdag 13 juli, anders wordt uw betaalkaart in rekening gebracht.
pi_113979074
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

[..]

Ik las op FB net een berichtje van iemand die naar Palma vliegt en wel 5 van die mailtjes had gehad
  maandag 9 juli 2012 @ 20:04:52 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113982335
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.

Spanje gaat zich hiermee nog aardig in de vingers snijden op de luchthavens in Madrid en Barcelona, Easyjet heeft al een sluiting aangekondigd van de basis in Madrid, en Ryanair zal toch ook kijken hoe het zit met de vluchten vanaf Madrid.
Vanaf Barcelona zullen Girona en Reus voor Ryanair toch weer een stuk interessanter worden. Zeg maar dag tegen de werkgelegenheid op Barcelona en Madrid...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113983665
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.

Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staat :) Gaan ze die laten betalen op de airport?
  maandag 9 juli 2012 @ 20:38:45 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113984104
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staat :) Gaan ze die laten betalen op de airport?
Als je nog moet vliegen kan je dat heel eenvoudig afdwingen, iedereen die nog niet is ingechecked kan je simpelweg de check-in ontzeggen totdat deze het nog te betalen bedrag hebben voldaan, dat is technisch gemakkelijk in te bouwen. (Of Ryanair dat ook gaat doen voor de relatief lage verhogingen valt te bezien, maar voor vluchten vanaf Barcelona of Madrid niet ondenkbaar door het relatief hoge bedrag).

Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:25:50 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113986833
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:22:35 #131
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114001456
Kun je tijdens het incheckproces nog bagage toevoegen? Ik heb het net via mijn boeking beheren gedaan, maar het scherm met de bevestiging dat het is toegevoegd krijg ik niet :{ En als ik nu inlog om mijn boeking te bekijken, zie ik ook nergens staan dat er bagage is toegevoegd...

Er wordt gebeld. Ik ben er echt klaar mee inmiddels, de laatste tijd gaat het achter elkaar fout toevoegen van spullen en online inchecken. Aangezien ik daar zelfs zo'n laag bedrag niet voor over heb ga ik weer mooi terug naar m'n duurdere oude vlucht met overstap, het is me de ergernis niet meer waard :')

[ Bericht 36% gewijzigd door kwiwi op 10-07-2012 10:02:24 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:15:54 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114029308
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
Niet alleen dat, Spanje als bestemming wordt wat minder interessant, mensen kijken ook veelal naar prijs van een vlucht, wanneer een andere vlucht goedkoper wordt aangeboden zal men eerder genegen zijn om die vluchten te boeken.
Barcelona heeft het nog iets makkelijker dan Madrid gezien de populariteit van de bestemming, maar Madrid gaat een grote aderlating doen, zeker met vertrek van de Easyjet basis zal het aantal passagiers + directe werkgelegenheid direct dalen. Het aangekondigde vertrek staat 1 op 1 in verband met de aankondiging van de verhoging van de vertrekbelasting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:46:56 #133
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_114101492
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
pi_114118727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Professional het volgende:
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
6 euro per persoon per oneway
pi_114153341

[ Bericht 94% gewijzigd door lokpokken op 13-07-2012 17:55:37 ]
pi_114175213
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:42:54 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114175938
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef bjanaan het volgende:
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
pi_114176189
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
Dit lees ik op de RA site,
8.10.1.4 Explosieven en ontvlambare stoffen, explosieven of sterk brandbare stoffen die een risico vormen voor de gezondheid van de Passagiers en het personeel of de veiligheid/beveiliging aan boord van het vliegtuig, zoals ammunitie, detonators en ontstekers, explosieven en explosieapparaten, replica of imitaties van explosiemateriaal of explosieapparaten, mijnen en ander militaire artikelen, alle soorten granaten, gas en gasflessen, bijvoorbeeld butaan, propaan, acetyleen, zuurstof – in grote hoeveelheden, vuurwerk, vuurpijlen, vuurwerk in welke vorm dan ook en andere pyrotechniek (inclusief feestartikelen en speelgoed), onveilige lucifers, granaten of patronen die rook veroorzaken, ontvlambare vloeibare brandstof, bijvoorbeeld benzine/petroleum, diesel, aanstekergas, alcohol, ethanol, spuitverf met drijfgassen, terpentine en verfverdunner, alcoholhoudende drank met meer dan 70% alcohol (140%-proef).
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:20:48 #139
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_114180461
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:08:20 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114182199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:20 schreef 18konijn het volgende:
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
Bizar...
Maar weer wat geleerd.

Ik kan dus gewoon een vliegtuigstoel in de fik steken, mocht ik daar zin in hebben!
pi_114198606
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:

Namerius A.B.C. Achternaam

Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.

Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:01:35 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114200779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:53 schreef Dalliance het volgende:
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:

Namerius A.B.C. Achternaam

Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.

Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.

Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
pi_114201945
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.

Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
Meaning I should be in the clear ;) Thx.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:23:42 #144
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114212650
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu :( ?
  zondag 15 juli 2012 @ 02:08:00 #145
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114217827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:23 schreef MrBaas het volgende:
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu :( ?
Checken of je een e-mail bevestiging hebt gekregen. Zo niet, eventueel je bank of credicard overzicht checken en gewoon opnieuw proberen te boeken. Lukt het dan weer niet, gebruik dan een andere browser. Je hebt niet zomaar dubbel geboekt hoor.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:03:44 #146
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_114223374
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
pi_114223553
Ik snap niet zo goed hoeveel er nu extra bijkomt bij Spaanse vluchten ? Ik las iets van 2 euro in dat mailtje maar dat lijkt mij niet?
Worry is a misuse of imagination
  zondag 15 juli 2012 @ 12:33:55 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114224239
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:03 schreef egelhond het volgende:
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
Je bent wel heel laat, het wordt nu waarschijnlijk niet meer goedkoper. Wizzair is wellicht ook een optie.
pi_114225852
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
FR1908
pi_114226013
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef Teis91 het volgende:
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
Zie deze regel in de algemene voorwaarden:
quote:
Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep. Deze gewichtsbeperking is niet van toepassing op mobiliteitshulpmiddelen.
pi_114226060
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zie deze regel in de algemene voorwaarden:

[..]

Dank!
FR1908
  zondag 15 juli 2012 @ 14:10:31 #152
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114227460
Het boeken van de vlucht is toch nog gelukt :D
Ryanair is goedkoop, maar daarom niet onveiliger dan andere luchtvaartmaatschappijen, of wel?
  zondag 15 juli 2012 @ 14:12:32 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114227525
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef MrBaas het volgende:
Het boeken van de vlucht is toch nog gelukt :D
Ryanair is goedkoop, maar daarom niet onveiliger dan andere luchtvaartmaatschappijen, of wel?
Nee, natuurlijk niet.

Oh, en wat was er nou aan de hand met de boeking, hoe heb je het opgelost?
  zondag 15 juli 2012 @ 14:14:37 #154
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114227591
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Oke, want op internet lees ik dat een van de topmensen van RyanAir soms rare ideeën heeft om nog goedkoper te kunnen vliegen. Zoals een stewardess co-piloot laten spelen en om staanplaatsen te verkopen.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:16:12 #155
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114227647
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.

Oh, en wat was er nou aan de hand met de boeking, hoe heb je het opgelost?
Ik heb het gewoon weggeklikt en gekeken of er iets is afgeschreven bij mijn credit-card maatschappij en gekeken of ik een mail had gekregen. Er was niets afgeboekt en ik had ook geen mail gekregen dus heb ik het opnieuw besteld zonder andere websites in mijn browser. In de FAQ van Ryanair staat namelijk dat je het beste maar 1 tablad kan openen.
pi_114232946
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:14 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Oke, want op internet lees ik dat een van de topmensen van RyanAir soms rare ideeën heeft om nog goedkoper te kunnen vliegen. Zoals een stewardess co-piloot laten spelen en om staanplaatsen te verkopen.
De topman van Ryanair roept weer eens iets raars, alle journalisten buitelen over elkaar heen om het te veroordelen in hun medium, mensen lezen of horen het, praten er met elkaar over, zoeken eens een keer op internet en zien dan dat ze voor een prikkie weg kunnen, boeken een reis (en trappen in de val van de toeslagen), Ryanair verdient weer centjes. :P

Gratis reclame, dat helpt ook om de kosten laag te houden. ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:59:53 #157
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114308259
Op 1 augustus vertrek ik vanaf Maastricht met Ryanair naar Pisa :D
Maar als ik een uur van te voren aankom in Maastricht kan ik dan meteen gaan boarden en het vliegtuig instappen? Iemand zei dat je gewoon ergens mocht gaan zitten in het vliegtuig, net zoals in een bus. Maar ik heb net online ingecheckt en dan kon ik een stoel kiezen. Daar moet je wel voor bij betalen. Kan iemand mij dit uitleggen? Als ik zo'n stoel zelf kies, hangt het vliegtuigpersoneel daar dan een bordje met GERESERVEERD ofzo?
pi_114308311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:59 schreef MrBaas het volgende:
Op 1 augustus vertrek ik vanaf Maastricht met Ryanair naar Pisa :D
Maar als ik een uur van te voren aankom in Maastricht kan ik dan meteen gaan boarden en het vliegtuig instappen? Iemand zei dat je gewoon ergens mocht gaan zitten in het vliegtuig, net zoals in een bus. Maar ik heb net online ingecheckt en dan kon ik een stoel kiezen. Daar moet je wel voor bij betalen. Kan iemand mij dit uitleggen? Als ik zo'n stoel zelf kies, hangt het vliegtuigpersoneel daar dan een bordje met GERESERVEERD ofzo?
Ja
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:02:29 #159
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114308337
Oke, dus als er geen bordje met gereserveerd hangt kan je er gewoon gaan zitten? Ook als het een nooduitgang is? Of een andere stoel met extra veel beenruimte?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:03:48 #160
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114308370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:02 schreef MrBaas het volgende:
Oke, dus als er geen bordje met gereserveerd hangt kan je er gewoon gaan zitten? Ook als het een nooduitgang is? Of een andere stoel met extra veel beenruimte?
Nee, rij 1, 2, en de 2 nooduitgangen in het midden mag je niet gaan zitten zonder te reserveren (er hangen geen bordjes). Je kunt natuurlijk wel vragen of je er mag gaan zitten wanneer blijkt dat er stoelen leeg zijn.
pi_114308577
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, rij 1, 2, en de 2 nooduitgangen in het midden mag je niet gaan zitten zonder te reserveren (er hangen geen bordjes). Je kunt natuurlijk wel vragen of je er mag gaan zitten wanneer blijkt dat er stoelen leeg zijn.
Sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Ik heb voorheen redelijk vaak gevlogen met Ryanair. In de periode dat je nog geen stoelen kon reserveren zat ik eigenlijk altijd bij de nooduitgang. Voor een half jaar geleden is dat stoelreserveren ingevoerd en toen stonden er bij de nooduitgang (wel amateuristisch met een A4tje met een stift erop geschreven) "gereserveerd".
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:10:48 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114308616
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Ik heb voorheen redelijk vaak gevlogen met Ryanair. In de periode dat je nog geen stoelen kon reserveren zat ik eigenlijk altijd bij de nooduitgang. Voor een half jaar geleden is dat stoelreserveren ingevoerd en toen stonden er bij de nooduitgang (wel amateuristisch met een A4tje met een stift erop geschreven) "gereserveerd".
Er staan niet altijd bordjes/A4'tjes, op sommige vluchten staan nog steeds stewardessen die 100x moeten zeggen: "no those are reserved" :'(
pi_114308669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Er staan niet altijd bordjes/A4'tjes, op sommige vluchten staan nog steeds stewardessen die 100x moeten zeggen: "no those are reserved" :'(
Dus sinds een half jaar zijn die plekken standaard gereserveerd? Ook al zit er niemand op die plek?
  zondag 22 juli 2012 @ 23:09:19 #164
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114549019
Zojuist een aantal koffers gezocht die voldoen aan de Ryanair maten.

Naam - inhoud - gewicht - prijs
1. Carlton Oasis Trolley - 35/41 liter - 2,7 kg - ¤ 59
2. Carlton Titanium - 39/46 liter - 2,3 kg - ¤ 79
3. Samsonite B-Lite Fresh Upright 55 - 43,5 liter - 2.05kg - ¤ 119/159
4. Samsonite B-lite upright 55 - 41.5 liter - 2,3 kg - 2.3 KG - ¤ 159

Behalve de Oasis hebben ze allemaal TSA-lock (voor USA)
keep up the good work!
  zondag 22 juli 2012 @ 23:56:43 #165
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_114551539
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:12 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dus sinds een half jaar zijn die plekken standaard gereserveerd? Ook al zit er niemand op die plek?
Yep, standaard gereserveerd... Maar de tactiek is gewoon ff vragen aan de steward of je er mag zitten als er niemand komt...Vorige keer heen en terugreis gewoon bij de nooduitgang gezeten, niemand op dezelfde rij en iedereen kijkt je stom aan ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 15:31:11 #166
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_114566917
misschien al vaker gesteld, maar wat zijn de beste dagen om te boeken voor een vlucht, en welke termijn vooraf?

Want we willen rond 13 september naar Mallorca (vanaf Maastricht, Weeze of Eindhoven), en dan twee weken later terug. Maar de prijzen nu, in vergelijking met twee weken terug zijn al weer ¤100 gestegen in totaal.

Dus wanneer kan ik het beste boeken?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 23 juli 2012 @ 23:31:54 #168
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_114586445
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef krn176 het volgende:
Zojuist een aantal koffers gezocht die voldoen aan de Ryanair maten.

Naam - inhoud - gewicht - prijs
1. Carlton Oasis Trolley - 35/41 liter - 2,7 kg - ¤ 59
2. Carlton Titanium - 39/46 liter - 2,3 kg - ¤ 79
3. Samsonite B-Lite Fresh Upright 55 - 43,5 liter - 2.05kg - ¤ 119/159
4. Samsonite B-lite upright 55 - 41.5 liter - 2,3 kg - 2.3 KG - ¤ 159

Behalve de Oasis hebben ze allemaal TSA-lock (voor USA)
http://www.amazon.co.uk/C(...)x40x20/dp/B002Q5APX4

Rugzak is een stuk handiger dan met van die kleine kut wieltjes over de keien van een middeleeuwse binnenstad te ploeteren. Op schiphol rolt zo'n ding nog best aardig ja...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:37:05 #169
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_114611299
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:31 schreef greatgonzo het volgende:
misschien al vaker gesteld, maar wat zijn de beste dagen om te boeken voor een vlucht, en welke termijn vooraf?

Want we willen rond 13 september naar Mallorca (vanaf Maastricht, Weeze of Eindhoven), en dan twee weken later terug. Maar de prijzen nu, in vergelijking met twee weken terug zijn al weer ¤100 gestegen in totaal.

Dus wanneer kan ik het beste boeken?
Waarom houd je Groningen ook niet in de gaten. Als je student bent kan je daar met OV gratis komen. Verder kan het goedkoper zijn, om op de ene heen en de andere terug te vliegen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:12:25 #170
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114614738
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:31 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

http://www.amazon.co.uk/C(...)x40x20/dp/B002Q5APX4

Rugzak is een stuk handiger dan met van die kleine kut wieltjes over de keien van een middeleeuwse binnenstad te ploeteren. Op schiphol rolt zo'n ding nog best aardig ja...
Mooie rugzak; licht en goedkoop: jammer genoeg komt deze tip voor mij net te laat: heb inmiddels de Carlton Titanium koffer gekocht en heb deze vandaag binnengekregen. Mooie koffer met stevige wieltjes. Helaas klopt het door de fabrikant opgegeven gewicht van 2.3kg niet want dit moet 2,47 kg zijn (na alle papiertjes, kaartjes eruit/eraf te hebben gehaald).

Omdat de koffer van m'n vriendin net te dik was (24cm) zijn we vandaag bij de Action wezen kijken. We hebben hier een goedkope trolley gekocht van Anne o'Leary (maten 53x35x20) en moesten
¤ 12,49 afrekenen. Ook hadden ze nog een iets dikkere koffer (Leonardo met 4 stuurwieltjes) van
¤ 19,99 met een stuk meer ruimte. Omdat ik nog geen ervaring heb met Ryanair wilde we het risico niet lopen dat de koffer net 2-3 cm te dik zou zijn.

Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt? Het lijkt me dat die cabinevakken zo gemaakt zijn dat er tot 25 cm dikte inkan. Dit is de standaardmaat?
keep up the good work!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:22:11 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114615190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef krn176 het volgende:

[..]

Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt?
Ja, zo nu en dan zeker.
pi_114616799
Op Bremen is het volgens mij standaard dat je je koffer in zo'n rek moet zetten
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:07:53 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114623194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef krn176 het volgende:

[..]

Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt? Het lijkt me dat die cabinevakken zo gemaakt zijn dat er tot 25 cm dikte inkan. Dit is de standaardmaat?
Hoe denk je dat Ryanair haar geld verdiend?

Precies aan de argeloze reiziger die met net te grote bagage die niet in het vak past bij de gate een check in fee van 50 euro te vragen, waar je vervolgens zelf de tas alsnog aan boord mag meenemen.

De grootste kans op controle is op basis van Ryanair, op Eindhoven zijn ze vooral strict op de grotere bagagestukken en zwaardere kilo's maar met iets te grote bagage kan je wat gemakkelijker wegkomen dan basis op de Spaanse eilanden of Stansted, zeker als vluchten op tijd zijn heeft het grondpersoneel veel tijd om de rij langs te lopen en de bagage op grote en stuks te controleren.
Vergeet niet dat het grondpersoneel een deel van de commissie krijgt, tot 20% van de prijs voor het inchecken van bagage aan de gate, dus als je er per vlucht een stuk of 3 mensen eruit pakt kan je je salaris aardig opkrikken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114635934
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
pi_114636330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
En jij vindt ¤34 (¤12 CC kosten kan je nog onderuit komen) voor een retourtje Bergamo duur? Dat is waarschijnlijk net genoeg om de taxes mee te betalen van beide airports. Een dagretour Amsterdam Centraal - Eindhoven is duurder (¤35).

Budapest is behoorlijke overcapaciteit op op dit moment, en om de route te lanceren en marktaandeel van Wizzair af te snoepen. Middenin het hoogseizoen lukt het dan echt niet meer om voor ¤3.99 oneway te vliegen. Daarnaast verandert de markt ook wel, Ryanair kan niet meer de ¤0.01 tickets aanbieden zoals voorheen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:25:40 #176
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114636960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En jij vindt ¤34 (¤12 CC kosten kan je nog onderuit komen) voor een retourtje Bergamo duur? Dat is waarschijnlijk net genoeg om de taxes mee te betalen van beide airports. Een dagretour Amsterdam Centraal - Eindhoven is duurder (¤35).

Budapest is behoorlijke overcapaciteit op op dit moment, en om de route te lanceren en marktaandeel van Wizzair af te snoepen. Middenin het hoogseizoen lukt het dan echt niet meer om voor ¤3.99 oneway te vliegen. Daarnaast verandert de markt ook wel, Ryanair kan niet meer de ¤0.01 tickets aanbieden zoals voorheen.
En toch is Ryanair vanaf Eindhoven naar Budapest stukken duurder dan Wizzair. Daar komt bij dat dat Ryanair slechts 4 keer per week vliegt, waar Wizzair 2 maal daags vliegt, mij keuze was snel gemaakt. De vluchten van Wizzair zaten ook beide keren stampvol, betaalde 60 euro retour.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:00:27 #177
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114639876
quote:
:')
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:57:26 #178
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114641762
quote:
:D gast.....
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:25:27 #179
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114642805
10 euro of 17, wat maakt dat uit?
Terugreizen naar Eindhoven van ruim 300 euro, vanuit Spaanse bestemmingen, dat vind ik verontrustender.
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:06:47 #180
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114644275
quote:
:') Shit.. Nou weet ik dat Nederlanders (Ik ook) zuinig zijn, maar dit :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:13:23 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114654811
quote:
Hoewel 'duur' hier natuurlijk maar een relatief begrip is begrijp ik wel de frustratie.

Echter de 'goedkope' tickets tussen de 7-13 euro per enkele reis komen vooral ongeveer 4 a 6 weken voor vertrek beschikbaar.
Op dit moment is het hoogseizoen dus gaat Ryanair deze tickets echt niet voor een spotprijs op de markt komen, naar welke bestemming dan ook, voor vertrek eind Augustus, begin September zullen er zeker weer goed geprijsde tickets beschikbaar komen, niet de 1 eurocent aanbiedingen, maar toch wel fijne ticketprijzen.

Ryanair doet er overigens goed aan niet meer belachelijk goedkope tickets aan te bieden, de tijd dat ze dit deden heeft ze wel een hogere bezetting opgeleverd, maar de yields waren veel te laag omdat consumenten doorhadden dat ene na de andere actie elkaar opvolgde. Dat gebeurd nu nog steeds, maar de prijs van 7-13 euro voor een vliegtickets is ook een acceptabele prijs voor de consument maar wel een prijs dat Ryanair minder verlies maakt om de bezettingsgraad hoger te krijgen.
(Want hoewel het de vraag is of dergelijke ticketprijzen de belastingen dekken zijn de hoge bezettingsgraden en passagiersaantallen op de vliegvelden wel noodzakelijk om de lage prijs in landingsrechten en belastingen welke ze hebben afgedwongen te handhaven.
Eindhoven vraagt niet voor niets 3,75 euro voor een flesje van het gore Pepsico uit de automaat, door de vele passagiers zal je toch omzet maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114685907
Eindhoven - Budapest
Heen in September : ZO, MA of WO
Terug in September : WO
Retour prijs : 0,78 euro.

Brussels Charleroi - Budapest
Heen in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO, ZA of ZO
Terug in September / Begin Oktober : MA, DI, WO, DO

Brussels Charleroi - Warsaw Modlin
Heen in September of Oktober : Elke dag
Terug in September of Oktober : Elke dag
Retour prijs : 9.18 euro.

[ Bericht 31% gewijzigd door lokpokken op 26-07-2012 18:55:54 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:07:47 #183
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114686077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:01 schreef lokpokken het volgende:
Eindhoven - Budapest
Retour prijs : 0,78 cent.
Dankje! Ga meteen boeken. Nog even paar dagen tussenuit voordat ik mijn afstudeer jaar in ga! Wel met andere data. Word het zo ¤50,- maar dat is alsnog cheap!
pi_114686128
quote:
Dankje! Ga meteen boeken. Nog even paar dagen tussenuit voordat ik mijn afstudeer jaar in ga! Wel met andere data. Word het zo ¤50,- maar dat is alsnog cheap!
Deze prijzen zijn alleen in September, in Oktober kan je alleen heen voor 0,39 cent en terug voor 23 euro.
pi_114686157

[ Bericht 100% gewijzigd door lokpokken op 26-07-2012 17:10:45 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:14:33 #186
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114686255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:09 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Deze prijzen zijn alleen in September, in Oktober kan je alleen heen voor 0,39 cent en terug voor 23 euro.
Zag het! Maar als nog goedkoop. Begin pas 4 september. Dus ga dan 28/29 aug vliegen en dan 2/3 sep terug :)
pi_114686590
quote:
Er zijn weer goedkope tickets naar Boedapest, Eindhoven - Budapest

[ Bericht 0% gewijzigd door lokpokken op 26-07-2012 18:56:10 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:30:15 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114688606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:26 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Er zijn weer goedkope tickets naar Boedapest, Eindhoven - Budapest

0,78 euro, bedoel je.
pi_114689145
Er zit geen boete aan verbonden toch als je niet opdaagt voor een vlucht zonder melding? (en niet bent ingecheckt)
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:52:42 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114689282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:48 schreef VacaLoca het volgende:
Er zit geen boete aan verbonden toch als je niet opdaagt voor een vlucht zonder melding? (en niet bent ingecheckt)
Nee, en ook niet als je wel bent ingecheckt.
pi_114689364
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

0,78 euro, bedoel je.
jaa dat :$
pi_114689597
Geboekt dan voor 78 cent _O_

Prepaid mastercard, handbagage, geen priority shizzle. Totaalprijs dus :7

Bedankt voor de tip O+
pi_114690161
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:02 schreef VacaLoca het volgende:

Bedankt voor de tip O+
Waar kun je een prepaid mastercard regelen?
pi_114690435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waar kun je een prepaid mastercard regelen?
Ik heb er een van moneybookers.com

Kost eenmalig 10 euro, maar die heb je er met 1 boeking dus al uit.

Let wel dat voor bepaalde landen het gratis betalen met prepaid mastercard niet opgaat (iig Engeland, Spanje, Duitsland uit het hoofd). Dus Weeze-Madrid bv betaal je ook met prepaid mastercard 12 euro.
pi_114690442
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:02 schreef VacaLoca het volgende:

Bedankt voor de tip O+
Alstublieft ;aaa
pi_114690513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:29 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik heb er een van moneybookers.com

Kost eenmalig 10 euro, maar die heb je er met 1 boeking dus al uit.

Let wel dat voor bepaalde landen het gratis betalen met prepaid mastercard niet opgaat (iig Engeland, Spanje, Duitsland uit het hoofd). Dus Weeze-Madrid bv betaal je ook met prepaid mastercard 12 euro.
Bedankt voor de uitleg. En zet je daar dan eerst saldo op, waarmee je op een later moment afrekent?
pi_114690557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. En zet je daar dan eerst saldo op, waarmee je op een later moment afrekent?
Ja, kan je instant er op zetten met iDeal.

Het authorizeren van je account en opgestuurd krijgen kaart en pincode gaat wel paar dagen overheen.

Bij sommige webshops kan ik er niet mee betalen omdat de kaart eigenlijk in UK geregistreerd is en ik vanuit NL betaal... vertrouwen ze soms niet. Maar bij RyanAir werkt het gewoon :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:48:46 #198
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_114691211
Heb net ook maar geboekt met mijn prepaid Mastercard. Heerlijk even nog er tussenuit voordat mijn afstudeer jaar in gaat.
Een aangezien ik voor een wereldwijd hotel merk werk, krijg ik ook nog dikke kortingen op mijn hotel verblijf O+
pi_114693633
Ik wil 22 sepember naar Dublin en 23 september weer terug .. Liefste vanuit Eindhoven of Charleroi. Zal ik nu gewoon boeken voordat de prijzen hoger worden, of denken jullie dat er nog wel een leuke aanbieding gaat aankomen ? Zit namelijk een beetje in dubio ...
pi_114693772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:53 schreef DutchieBre het volgende:
Ik wil 22 sepember naar Dublin en 23 september weer terug .. Liefste vanuit Eindhoven of Charleroi. Zal ik nu gewoon boeken voordat de prijzen hoger worden, of denken jullie dat er nog wel een leuke aanbieding gaat aankomen ? Zit namelijk een beetje in dubio ...
Ik zou het gewoon boeken want ik denk niet dat het lager word dan 38 euro voor een retour vanaf Eindhoven.
Want nu is de aanbiedingsperiode voor September.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')