Ik las op FB net een berichtje van iemand die naar Palma vliegt en wel 5 van die mailtjes had gehadquote:Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?
[..]
Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?
[..]
Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staatquote:Op maandag 9 juli 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.
Als je nog moet vliegen kan je dat heel eenvoudig afdwingen, iedereen die nog niet is ingechecked kan je simpelweg de check-in ontzeggen totdat deze het nog te betalen bedrag hebben voldaan, dat is technisch gemakkelijk in te bouwen. (Of Ryanair dat ook gaat doen voor de relatief lage verhogingen valt te bezien, maar voor vluchten vanaf Barcelona of Madrid niet ondenkbaar door het relatief hoge bedrag).quote:Op maandag 9 juli 2012 20:31 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staatGaan ze die laten betalen op de airport?
Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
Niet alleen dat, Spanje als bestemming wordt wat minder interessant, mensen kijken ook veelal naar prijs van een vlucht, wanneer een andere vlucht goedkoper wordt aangeboden zal men eerder genegen zijn om die vluchten te boeken.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
6 euro per persoon per onewayquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Professional het volgende:
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef bjanaan het volgende:
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
Dit lees ik op de RA site,quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
Bizar...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:20 schreef 18konijn het volgende:
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:53 schreef Dalliance het volgende:
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:
Namerius A.B.C. Achternaam
Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.
Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
Meaning I should be in the clearquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.
Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
Checken of je een e-mail bevestiging hebt gekregen. Zo niet, eventueel je bank of credicard overzicht checken en gewoon opnieuw proberen te boeken. Lukt het dan weer niet, gebruik dan een andere browser. Je hebt niet zomaar dubbel geboekt hoor.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:23 schreef MrBaas het volgende:
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu?
Je bent wel heel laat, het wordt nu waarschijnlijk niet meer goedkoper. Wizzair is wellicht ook een optie.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:03 schreef egelhond het volgende:
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
Zie deze regel in de algemene voorwaarden:quote:Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef Teis91 het volgende:
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
quote:Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep. Deze gewichtsbeperking is niet van toepassing op mobiliteitshulpmiddelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |