abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113979074
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

[..]

Ik las op FB net een berichtje van iemand die naar Palma vliegt en wel 5 van die mailtjes had gehad
  maandag 9 juli 2012 @ 20:04:52 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113982335
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:01 schreef Thetallguy het volgende:
Weet iemand of Ryanair een mail uitgestuurd heeft aan passagiers aan wie de verhoogde Spaanse tax automatisch wordt doorberekend?

[..]

Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.

Spanje gaat zich hiermee nog aardig in de vingers snijden op de luchthavens in Madrid en Barcelona, Easyjet heeft al een sluiting aangekondigd van de basis in Madrid, en Ryanair zal toch ook kijken hoe het zit met de vluchten vanaf Madrid.
Vanaf Barcelona zullen Girona en Reus voor Ryanair toch weer een stuk interessanter worden. Zeg maar dag tegen de werkgelegenheid op Barcelona en Madrid...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113983665
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Ryanair doet van mensen die al gevlogen hebben na 1 juli, maar die nu niet akkoord gaan met de verhoging.
Ryanair heeft gelijk dat verhogingen van vertrekbelastingen kunnen worden doorberekend aan de passagiers, deze belastingen worden immers vanuit overheidswege verhoogd.
Echter het doorvoeren van deze belasting als er al gevlogen is, ook vanuit de Spaanse overheid gezien is juridisch gezien zeker geen gelopen zaak. Toen het bericht op de website van Ryanair verscheen was het namelijk nog niet duidelijk dat het al voor vluchten gold van reeds geboekte vluchten.

Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staat :) Gaan ze die laten betalen op de airport?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 9 juli 2012 @ 20:38:45 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113984104
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Of wat er gebeurt met mensen waarvan ondertussen de creditcard expired is, of die met bijv. een Neteller kaart betaald hebben die nu op ¤0,00 staat :) Gaan ze die laten betalen op de airport?
Als je nog moet vliegen kan je dat heel eenvoudig afdwingen, iedereen die nog niet is ingechecked kan je simpelweg de check-in ontzeggen totdat deze het nog te betalen bedrag hebben voldaan, dat is technisch gemakkelijk in te bouwen. (Of Ryanair dat ook gaat doen voor de relatief lage verhogingen valt te bezien, maar voor vluchten vanaf Barcelona of Madrid niet ondenkbaar door het relatief hoge bedrag).

Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:25:50 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113986833
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair en andere maatschappijen zijn overigens vooral de dupe van de Spaanse overheid die met deze maatregel natuurlijk het begrotingstekort proberen op te vullen. Op korte termijn rekent de regering zich rijk, maar de prijsbewuste consument mede door de vele low cost airliners en routes zal Spanje zomaar opeens links kunnen gaan laten liggen.
Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:22:35 #131
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114001456
Kun je tijdens het incheckproces nog bagage toevoegen? Ik heb het net via mijn boeking beheren gedaan, maar het scherm met de bevestiging dat het is toegevoegd krijg ik niet :{ En als ik nu inlog om mijn boeking te bekijken, zie ik ook nergens staan dat er bagage is toegevoegd...

Er wordt gebeld. Ik ben er echt klaar mee inmiddels, de laatste tijd gaat het achter elkaar fout toevoegen van spullen en online inchecken. Aangezien ik daar zelfs zo'n laag bedrag niet voor over heb ga ik weer mooi terug naar m'n duurdere oude vlucht met overstap, het is me de ergernis niet meer waard :')

[ Bericht 36% gewijzigd door kwiwi op 10-07-2012 10:02:24 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:15:54 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114029308
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Precies, je gaat dan al snel kijken naar alternatieven als Biarritz, Perpignan en Carcassonne in Frankrijk en Porto en Faro in Portugal, als je dicht bij de grens moet zijn.
Niet alleen dat, Spanje als bestemming wordt wat minder interessant, mensen kijken ook veelal naar prijs van een vlucht, wanneer een andere vlucht goedkoper wordt aangeboden zal men eerder genegen zijn om die vluchten te boeken.
Barcelona heeft het nog iets makkelijker dan Madrid gezien de populariteit van de bestemming, maar Madrid gaat een grote aderlating doen, zeker met vertrek van de Easyjet basis zal het aantal passagiers + directe werkgelegenheid direct dalen. Het aangekondigde vertrek staat 1 op 1 in verband met de aankondiging van de verhoging van de vertrekbelasting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:46:56 #133
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_114101492
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
pi_114118727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Professional het volgende:
Wat zijn inmiddels de creditcardkosten, nog altijd 12 euro per persoon?
6 euro per persoon per oneway
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114153341

[ Bericht 94% gewijzigd door lokpokken op 13-07-2012 17:55:37 ]
pi_114175213
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:42:54 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114175938
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef bjanaan het volgende:
Morgen vlieg ik naar Italie toe.
Mogen je sigaretten + aansteker mee in je handbagage?
Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
pi_114176189
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aansteker lijkt me sterk. Maar kijk even op ee site van een willekeurige Europese luchtvaartmaatschappij, er is een hele lijst net verboden middelen.
Dit lees ik op de RA site,
8.10.1.4 Explosieven en ontvlambare stoffen, explosieven of sterk brandbare stoffen die een risico vormen voor de gezondheid van de Passagiers en het personeel of de veiligheid/beveiliging aan boord van het vliegtuig, zoals ammunitie, detonators en ontstekers, explosieven en explosieapparaten, replica of imitaties van explosiemateriaal of explosieapparaten, mijnen en ander militaire artikelen, alle soorten granaten, gas en gasflessen, bijvoorbeeld butaan, propaan, acetyleen, zuurstof – in grote hoeveelheden, vuurwerk, vuurpijlen, vuurwerk in welke vorm dan ook en andere pyrotechniek (inclusief feestartikelen en speelgoed), onveilige lucifers, granaten of patronen die rook veroorzaken, ontvlambare vloeibare brandstof, bijvoorbeeld benzine/petroleum, diesel, aanstekergas, alcohol, ethanol, spuitverf met drijfgassen, terpentine en verfverdunner, alcoholhoudende drank met meer dan 70% alcohol (140%-proef).
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:20:48 #139
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_114180461
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:08:20 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114182199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:20 schreef 18konijn het volgende:
Een aansteker mag mee, mits je hem op je lichaam draagt, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat in een folder over vliegtuigbagage.
Bizar...
Maar weer wat geleerd.

Ik kan dus gewoon een vliegtuigstoel in de fik steken, mocht ik daar zin in hebben!
pi_114198606
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:

Namerius A.B.C. Achternaam

Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.

Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:01:35 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114200779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:53 schreef Dalliance het volgende:
Even over de correcte naamsvermelding... ik heb begrepen dat je naam zoals die op je paspoort staat dient te worden vermeld bij de reservering. Nu heb ik vier doopnamen en die pasten niet op het Ryanair formulier dus heb ik mijn eerste naam volledig uitgeschreven gevolgd door mijn initialen en volledige achternaam. Voorbeeld:

Namerius A.B.C. Achternaam

Nu lees ik echter dat alleen de eerste naam volledig dient te worden uitgeschreven, gevolgd door de achternaam, en de overige initialen dus achterwege gelaten kunnen worden.

Betekent dit dat ik het dan fout heb gedaan?
Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.

Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
pi_114201945
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Officieel eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, plus achternaam. Maar extra namen of initialen, die ook in het paspoort staan, zullen geen problemen opleveren. Zolang je maar geen roepnamen gaat gebruiken, die staan immers niet in je paspoort.

Hoe mooi je roepnaam ook is, hij heeft geen enkele officiële status en het is een verschijnsel dat alleen bij Hollywoodacteurs, Braziliaanse voetballers en Nederlanders schijnt voor te komen...
Meaning I should be in the clear ;) Thx.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:23:42 #144
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114212650
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu :( ?
  zondag 15 juli 2012 @ 02:08:00 #145
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114217827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:23 schreef MrBaas het volgende:
Ben een vlucht aan het boeken en ben bij de betaling aangekomen. Heb op BOEK NU gedrukt en ik kreeg nog een waarschuwing om daarna niet te verversen of om op vorige te klikken. Er stond bij dat het boeken 45 seconde zou duren maar ik wacht nu al 5 minuten en er gebeurd niets. Het scherm blijft wit. Wat moet ik doen nu :( ?
Checken of je een e-mail bevestiging hebt gekregen. Zo niet, eventueel je bank of credicard overzicht checken en gewoon opnieuw proberen te boeken. Lukt het dan weer niet, gebruik dan een andere browser. Je hebt niet zomaar dubbel geboekt hoor.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:03:44 #146
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_114223374
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
pi_114223553
Ik snap niet zo goed hoeveel er nu extra bijkomt bij Spaanse vluchten ? Ik las iets van 2 euro in dat mailtje maar dat lijkt mij niet?
Worry is a misuse of imagination
  zondag 15 juli 2012 @ 12:33:55 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114224239
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:03 schreef egelhond het volgende:
Wij moete voor onze trip naar Sziget een vliegreis boeken. Laatte dagen is het iets duurde geworden. Word het ook nog goedkoper als je langer wacht? Bij ryanair zijn elke dag andere prijzen.
Je bent wel heel laat, het wordt nu waarschijnlijk niet meer goedkoper. Wizzair is wellicht ook een optie.
pi_114225852
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
FR1908
pi_114226013
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:27 schreef Teis91 het volgende:
Zijn er nog bepaalde regels verbonden aan ruimbagage wbt afmetingen etc.?
Zie deze regel in de algemene voorwaarden:
quote:
Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep. Deze gewichtsbeperking is niet van toepassing op mobiliteitshulpmiddelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')