abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:25 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112842803

Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
[Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
[Centraal] Ryanair #13
[Centraal] Ryanair #15
[Centraal] Ryanair #16

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 6 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤60,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Prepaid Mastercard (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je +/- 30 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Bijvoorbeeld met een Netteller Account, of met Wirecard.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Thetallguy op 14-06-2012 18:42:04 ]
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:33:39 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112842874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
Heb je het goede nummer? Het reserveringsnummer bestaat uit zes cijfers en letters. En je kunt ook inloggen met het creditcardnummer toch?
pi_112851059
In de OP wat aanpassingen gedaan in de tarieven van online inchecken / bagage / naamwijziging etc. Een aantal waren al vrij oud :) (¤10 voor inchecken op luchthaven itt ¤60 nu bijv.)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:08:00 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112853527
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:32 schreef Thetallguy het volgende:
In de OP wat aanpassingen gedaan in de tarieven van online inchecken / bagage / naamwijziging etc. Een aantal waren al vrij oud :) (¤10 voor inchecken op luchthaven itt ¤60 nu bijv.)
Dank je, ik had op de telefoon niet het overzicht om dat soort veranderingen te kinnen maken. Ik was al blij dat het openen van een nieuw deel lukte.

Visa elektron is ook achterhaald trouwens.
pi_112896803
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dank je, ik had op de telefoon niet het overzicht om dat soort veranderingen te kinnen maken. Ik was al blij dat het openen van een nieuw deel lukte.

Visa elektron is ook achterhaald trouwens.
Dank, die is ook weg. Benieuwd of Rosa uiteindelijk ook nog in Lanzarote aangekomen is :)
pi_112926104
O jee, nu wil ik een vlucht boeken bij Ryanair maar ik heb geen creditcard. :(
Wat zijn mijn opties?
pi_112926886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:39 schreef VGA4xZoom het volgende:
O jee, nu wil ik een vlucht boeken bij Ryanair maar ik heb geen creditcard. :(
Wat zijn mijn opties?
Creditcard gegevens gebruiken van een ander persoon.
pi_112979060
Deze week weer eens met Ryanair naar Londen gevlogen. Allemaal prima verlopen, en die 45 minuten zijn die stoeltjes ook wel uit te houden. Maar die kraskaartjes/loterij, dat was nieuw voor me. Mijn god, je zult maar dag in, dag uit door die vliegtuigen heen moeten lopen om te vragen of mensen kraskaartjes willen kopen :D

Maar ja, voor 78 euro een retour met 2 man naar London Stansted, dan mag je niet klagen natuurlijk :D
Nee.
  zondag 17 juni 2012 @ 11:22:11 #9
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112997696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:34 schreef PimD het volgende:
Deze week weer eens met Ryanair naar Londen gevlogen. Allemaal prima verlopen, en die 45 minuten zijn die stoeltjes ook wel uit te houden. Maar die kraskaartjes/loterij, dat was nieuw voor me. Mijn god, je zult maar dag in, dag uit door die vliegtuigen heen moeten lopen om te vragen of mensen kraskaartjes willen kopen :D

Maar ja, voor 78 euro een retour met 2 man naar London Stansted, dan mag je niet klagen natuurlijk :D
Ze doen dit al een flinke tijd hoor. Ik vlieg niet zo heel vaak met Ryanair (maximaal 5x per jaar), maar heb ze al sinds 2010 met die kaartjes zien lopen.
Niet dat ik er last van heb, met mijn Ipod en In-Ear-oordopjes hoor ik helemaal niets meer. En zoals gezegd, gezien de ticketprijs moet er wel een andere weg gevonden om geld te verdienen, ik vlieg nooit voor meer dan 12 euro enkele reis inclusief alle kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113002791
heeft er iemand wel eens een persoon een dergelijk kraskaartje zien kopen? of zo'n sigaret? :D
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 17 juni 2012 @ 15:08:36 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113005184
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:11 schreef danos het volgende:
heeft er iemand wel eens een persoon een dergelijk kraskaartje zien kopen? of zo'n sigaret? :D
Ja, kraskaarten enkele keren. En sigaretten één keer op een vlucht naar Sevilla. Van die sigaretten vroeg ik me het ook altijd af, leek me nogal een vreemd product.
pi_113010508
Kraskaarten op elke vlucht wel, zolang ze blijven benadrukken dat het voor een goed doel is en dat je de zesde gratis krijgt, koopt er altijd wel iemand wat. Die sigaretten ook wel verkocht zien worden aan mensen die de twee uur van de vlucht niet zonder nicotine konden en er op deze manier nog eens aan herinnerd werden wat ze mistten...
  zondag 17 juni 2012 @ 18:34:23 #13
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113012425
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_113018077
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:34 schreef Dionysiou het volgende:
Kan iemand mij een goede handbagage koffer aanbevelen die lekker licht in gewicht is en aan de afmetingen van RyanAir voldoet?
Heb toevallig afgelopen week deze besteld, ziet er goed uit!

http://www.wehkamp.nl/Zoe(...)e&cmid=WEH&VIEW=Grid
Even a broken clock is right twice a day.
pi_113041778
Ik heb gister rond een uur of 12 's ochtends een vlucht geboekt maar ik heb nogsteeds geen mailtje ontvangen van Ryanair. Duurt dit altijd zo lang? :o
  maandag 18 juni 2012 @ 10:44:06 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113041951
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:38 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik heb gister rond een uur of 12 's ochtends een vlucht geboekt maar ik heb nogsteeds geen mailtje ontvangen van Ryanair. Duurt dit altijd zo lang? :o
Heb tot nu toe steeds direct mail gehad moet ik zeggen.

quote:
http://www.travelbags.nl/(...)pright-55-black.html

Op een halve cm na in de breedte, de exacte Ryanair afmeting ^O^ En relatief licht.
(overigens ook goede ervaringen met die website, heb ik de laatste tijd steeds al m'n koffers/tassen besteld).
  maandag 18 juni 2012 @ 11:28:57 #17
128384 mcwops
gat in je glas
pi_113043490
quote:
kijk anders ook ff rond bij de Action ....China prices...
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_113046948
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Heb tot nu toe steeds direct mail gehad moet ik zeggen.

[..]

ook goede ervaringen met die website, heb ik de laatste tijd steeds al m'n koffers/tassen besteld).
Ik heb de mail nu ook ontvangen, ik had mijn emailadres verkeerd geschreven. :@
pi_113047449
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:10 schreef VGA4xZoom het volgende:

[..]

Ik heb de mail nu ook ontvangen, ik had mijn emailadres verkeerd geschreven. :@
Hoeveel moet je nu betalen? :P
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113047961
Hetzelfde nog, gelukkig. :P
pi_113061434
quote:
Bij de Wibra hebben ze ook regelmatig een koffertje met het juiste formaat.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:04:04 #22
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113122068
Vraagje: een enkele vlucht vanaf bijvoorbeeld Eindhoven naar Alicante kost eind-juli (ruim) 100 euro, terwijl ik vanaf Oslo en Stockholm prijzen zie van 30 tot 50 euro. Laatstgenoemde steden bevinden zich echter vérder van Alicante dan Eindhoven ... ! Hoe kan dit?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:06:22 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113122217
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje: een enkele vlucht vanaf bijvoorbeeld Eindhoven naar Alicante kost eind-juli (ruim) 100 euro, terwijl ik vanaf Oslo en Stockholm prijzen zie van 30 tot 50 euro. Laatstgenoemde steden bevinden zich echter vérder van Alicante dan Eindhoven ... ! Hoe kan dit?
De meest logische reden is: vraag/aanbod.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:13:33 #24
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113122713
Hmmm, had ik me kunnen bedenken ... ! Biedt wel interessante opties voor 'onlogische' maar prijstechnisch relatief gunstige trips eind-juli. Misschien enkele dagen de Noorse fjorden gevolgd door een paar dagen de Spaanse Costa's? :+
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:18:27 #25
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113133020
Dat is inderdaad een optie, als eindhoven-scandinavië niet zo duur is... Zelf ook vaak gehad dat de heenweg duur is, en terugweg goedkoop (of andersom) Enkel ticket geboekt, en met andere maatschappij teruggevlogen (bijv. wizz of easyjet) Zo toch weer geld uitgespaard door alle maatschappijen te betrekken.
pi_113232537
Aangezien ik er geen apart topic van mocht maken:

Zoals velen van jullie, vinden we het allemaal leuk om op vakantie te gaan. Nu was ik voor de gein eens aan het vergelijken tussen Sunweb, Neckermann, D-Reizen etc. Hier zijn de prijzen nog wel allemaal ongeveer gelijk. Nu kwam ik bij Booking.com terecht, hier kan je alleen hotelkamers boeken, dus dit in combinatie met een Ryanair vluchtje scheelt zó enorm veel af en toe.

Een 8-daagse vakantie richting Tenerife/Gran Canaria kan via de 'reguliere' websites makkelijk 700 euro per persoon, inclusief vliegreis, kosten terwijl je via Booking net 1000 euro voor twee personen betaald.

Nu hoor ik veel mensen zeggen, ja Ryanair :')
Zij geven aan dat Ryanair vaker de neiging heeft om de vlucht te annuleren. Nu denk ik dat die kans in het hoogseizoen nihil is? Of hebben jullie hier ervaring mee?

Ook een redelijk groot reisbureau hier geeft aan dat ze geen zaken doen met Ryanair omdat je er niet op kan bouwen.
Of saté?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:29:33 #27
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_113233181
Als je vliegticket en hotel los boekt en je vliegtuig vertrekt niet, heb je kans dat je je geld voor de hotelkamer kwijt bent als je niet meer op tijd kunt arriveren (hangt van de annuleringsvoorwaarden af). Boek je een arrangement bij een reisbureau, heb je al die mogelijke sores niet want de reisorganisatie is voor vervoer en verblijf verantwoordelijk. Dus ben je bereid dat risico te dragen in ruil voor een goedkopere vakantie? Hoe groot de kans is, valt niet te zeggen. Maar het blijft een kwestie van heel veel pech als een Ryanair-vlucht uitvalt.
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:31:20 #28
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113233254
Ik boek zelf altijd alles los van elkaar eigenlijk. Tjah, als je vliegtuig niet gaat heb je pech inderdaad, maar goed hoe vaak gebeurd dat nu werkelijk (Buiten calamiteiten als een vulkaan oid)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:31:49 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113233271
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:11 schreef De-Hamster het volgende:
Aangezien ik er geen apart topic van mocht maken:

Zoals velen van jullie, vinden we het allemaal leuk om op vakantie te gaan. Nu was ik voor de gein eens aan het vergelijken tussen Sunweb, Neckermann, D-Reizen etc. Hier zijn de prijzen nog wel allemaal ongeveer gelijk. Nu kwam ik bij Booking.com terecht, hier kan je alleen hotelkamers boeken, dus dit in combinatie met een Ryanair vluchtje scheelt zó enorm veel af en toe.

Een 8-daagse vakantie richting Tenerife/Gran Canaria kan via de 'reguliere' websites makkelijk 700 euro per persoon, inclusief vliegreis, kosten terwijl je via Booking net 1000 euro voor twee personen betaald.

Nu hoor ik veel mensen zeggen, ja Ryanair :')
Zij geven aan dat Ryanair vaker de neiging heeft om de vlucht te annuleren.
Nu denk ik dat die kans in het hoogseizoen nihil is? Of hebben jullie hier ervaring mee?

Ook een redelijk groot reisbureau hier geeft aan dat ze geen zaken doen met Ryanair omdat je er niet op kan bouwen.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat Ryanair "de neiging heeft" om vluchten te annuleren. Lijkt me ook knap achterlijk want dan durft geen mens meer bij je te boeken.

O en het reisbureau gaat je natuurlijk ook niet naar Ryanair verwijzen, want dan krijgen ze niks meer verkocht :D
pi_113233306
Het is onzin dat Ryanair de neiging heeft vluchten te annuleren. Als je een vlucht hebt geboekt gaat deze normaliter gewoon door. Mocht het voorkomen dat een vlucht bijna nooit volzit dan kan deze geschrapt worden maar dan is deze ook niet meer te boeken.

Ik heb vaker meegemaakt dat ik maar met een man of 20 in het vliegtuig zat..
pi_113239769
Oke, ja mijn oom en tante gingen een keer naar kennissen op Tenerife en die vlucht werd Eind mei toen geannuleerd omdat er te weinig animo was. En ik bedoel ermee te zeggen waarom reisbureaus niet de hotels in combinatie met Ryanair boeken in plaats van KLM, Condor of Transavia etc. Dit kan de reisbureaus toch ook veel geld schelen?
Of saté?
pi_113239972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:09 schreef De-Hamster het volgende:
Oke, ja mijn oom en tante gingen een keer naar kennissen op Tenerife en die vlucht werd Eind mei toen geannuleerd omdat er te weinig animo was. En ik bedoel ermee te zeggen waarom reisbureaus niet de hotels in combinatie met Ryanair boeken in plaats van KLM, Condor of Transavia etc. Dit kan de reisbureaus toch ook veel geld schelen?
Ryanair biedt alleen vluchten direct aan consumenten aan. Een pakketreis wordt altijd aangeboden door touroperators, en Ryanair maakt zelf geen contractafspraken met touroperators.

Het topic van jou wat ik gesloten was was puur omdat ik dacht dat dit een vraag was die alleen over Ryanair ging, zo kwam het iig op mij over. Mocht dit niet zo zijn dan excuus :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:14:37 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113240020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:09 schreef De-Hamster het volgende:
Omdat Ryanair daar niet aan meewerkt.

O, spuit 11.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:29:32 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113249798
Ryanair zal enkel vluchten annuleren als routes worden herzien, dat wil zeggen helemaal gecancelled of structureel in frequentie worden teruggebracht.

Dit komt wel eens voor, maar dit wordt dan vaak tijdig gedaan, dus nu bijvoorbeeld voor vluchten in oktober, niet een paar weken voor vertrek.
Kort voor vertrek in ieder geval niet, want dan kost het Ryanair veel geld voor mensen die herboekt moeten worden, en daarnaast is het ook niet handig, vaak vliegt Ryanair vluchten in de W-vorm, dus van A naar B naar C naar B en dan naar A, dan kan vlucht van A naar B wel niet volgeboekt zijn, de overige vluchten van B naar C, van C naar B en van B naar A moeten wel uitgevoerd worden, en zonder vliegtuig gaat dat niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 24 juni 2012 @ 10:50:02 #35
340341 Blester
Membre très utile
pi_113304465
Is Ryanair nu echt de goedkoopste?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_113306486
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 10:50 schreef Blester het volgende:
Is Ryanair nu echt de goedkoopste?
Dat ligt eraan waarvandaan je vertrekt, waar je heengaat en op welk moment je boekt en wanneer je vertrekt. Oja en of je ruimbagage meeneemt. Je kan voor een tientje naar Londen enkele reis, maar ook voor ¤400 enkele reis naar Tenerife.
pi_113306530
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waarvandaan je vertrekt, waar je heengaat en op welk moment je boekt en wanneer je vertrekt. Oja en of je ruimbagage meeneemt. Je kan voor een tientje naar Londen enkele reis, maar ook voor ¤400 enkele reis naar Tenerife.
Het was inderdaad een erg constructieve vraag van Blester :)
  zondag 24 juni 2012 @ 12:21:39 #38
340341 Blester
Membre très utile
pi_113307011
Mijn vraag was te algemeen inderdaad, ik ben van plan een keer naar Londen te gaan met een goedkope vliegmaatschapij. Het kan dus zo te zien al heel goedkoop.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:24:48 #39
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113312142
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:21 schreef Blester het volgende:
Mijn vraag was te algemeen inderdaad, ik ben van plan een keer naar Londen te gaan met een goedkope vliegmaatschapij. Het kan dus zo te zien al heel goedkoop.
Ooit kon het voor 2 cent, nu zo nu en dan voor 18 euro, heel soms nog iets minder.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:32:57 #40
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113312490
Vorig jaar ben ik voor 48 euro voor 2 personen retour naar Venetie geweest inderdaad :Y (Alle kosten er dus al in, incl CC kosten ed.) Voor die 1,5-2 uurtjes vliegtuig is Ryanair ideaal.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 24 juni 2012 @ 14:32:58 #41
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312492
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ooit kon het voor 2 cent, nu zo nu en dan voor 18 euro, heel soms nog iets minder.
Zit eens op de website te kijken, 2 personen retourtje maar dat lijkt totaal niet op de 18 euro die je zegt:

Standaard tarief

Vertrek
Eindhoven 09:25

Aankomst
London-Stansted 09:25

2 x Volwassene 81.98 EUR

Tarief: 81.98 EUR
EU261 heffing: 4.00 EUR
Inchecken web: 12.00 EUR
ETS Levy: 0.50 EUR
Belasting en toeslagen: 68.98 EUR
Aviation Insurance/PRM Levy: 12.98 EUR
NETHERLANDS GOV. TAX: 24.90 EUR
NETHERLANDS PSC TAX: 3.20 EUR
NETHERLANDS AIRPORT TAX: 27.90 EUR
Totale prijs: 167.46 EUR
pi_113312630
Daarom staat er ook 'zo nu en dan'. Ik heb net een retourtje Gdansk ingevoerd voor 3 - 9 september: 25 euro p.p. excl CC-kosten.

Je moet goed zoeken en een beetje geluk hebben.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:36:46 #43
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312659
Waar kun je de goedkope vluchten zien op de website? 80 euro per persoon is niet bepaald goedkoop namelijk.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:39:40 #44
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312813
Zie nu opeens ook in deze vakantie een reis staan voor 25 euro 2 personen naar Londen.. :o
  zondag 24 juni 2012 @ 14:40:50 #45
340341 Blester
Membre très utile
pi_113312853
Dat is dan alleen de heenreis zie ik nu :P
pi_113313501
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:36 schreef Blester het volgende:
Waar kun je de goedkope vluchten zien op de website? 80 euro per persoon is niet bepaald goedkoop namelijk.
Die moet je zoeken :).

Nu staat er op de beginsite heel groot '12.99'. Dat geldt voor (bepaalde) vluchten in September. Het is op Ryanair gewoon een kwestie van uitproberen. Je moet daarbij een beetje gezond verstand gebruiken. Populaire bestemmingen en reisperiodes (vakanties) zijn altijd duurder. Ook als je kort vantevoren wilt boeken betaal je meer.

Een andere handige site is wel www.qfly.nl. Die zoekt ook/vooral in sites van low-cost-aanbieders. Je kunt er ook 'andersom' zoeken: invoeren wanneer je wilt vliegen en wat je wilt betalen, dan zoekt hij een vlucht die binnen je budget past. Ik heb niet altijd het idee dat hij echt alles vindt, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb trouwens 3 keer gevlogen met Ryanair. Een keer naar Rome (eind januari) voor ~40 retour, Pisa (eind januari) ~30 euro retour, en twee weken geleden Gdansk voor ~35 retour.

Voor mijn gevoel wordt het niet veel goedkoper. De vluchten van 2 euro zie ik nooit.
  zondag 24 juni 2012 @ 16:25:42 #47
155103 Reanimation
Golden State!
pi_113317777
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:54 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Die moet je zoeken :).

Nu staat er op de beginsite heel groot '12.99'. Dat geldt voor (bepaalde) vluchten in September. Het is op Ryanair gewoon een kwestie van uitproberen. Je moet daarbij een beetje gezond verstand gebruiken. Populaire bestemmingen en reisperiodes (vakanties) zijn altijd duurder. Ook als je kort vantevoren wilt boeken betaal je meer.

Een andere handige site is wel www.qfly.nl. Die zoekt ook/vooral in sites van low-cost-aanbieders. Je kunt er ook 'andersom' zoeken: invoeren wanneer je wilt vliegen en wat je wilt betalen, dan zoekt hij een vlucht die binnen je budget past. Ik heb niet altijd het idee dat hij echt alles vindt, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb trouwens 3 keer gevlogen met Ryanair. Een keer naar Rome (eind januari) voor ~40 retour, Pisa (eind januari) ~30 euro retour, en twee weken geleden Gdansk voor ~35 retour.

Voor mijn gevoel wordt het niet veel goedkoper. De vluchten van 2 euro zie ik nooit.
Vluchten van 2 euro zijn er ook niet meer.. goedkoopst mogelijke is van Charleroi naar Budapest, dan kom je uit op 4 euro. Vanaf Nederland met Ryanair is meestal ¤ 12 enkele reis het laagste.
  zondag 24 juni 2012 @ 18:11:35 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113322676
De allergoedkoopste 1 euro vluchten zijn de laatste tijd niet voelbaar geweest. 6 euro is het goedkoopste wat ik dit jaar vanaf eindhoven heb gezien.

Maar ach, met een prepaid credit card lukt het nog steeds tussen de 12 à 26 euro met een beetje zoeken
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113332723
Vorige week heb ik een retourtje London vanaf Eindhoven (eind juli reizen) geboekt, was 54 euro incl. CC kosten kwijt.

Je kan zeggen wat je wilt, ook al kon het ooit voor 2 cent, het is nu nog altijd meer dan 100 euro goedkoper dan de KLM. Op het moment van boeken dan toch.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:14:47 #50
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113341405
Ik heb voor een vlucht Eindhoven - Marrakech ¤80,- betaald (all-in) retourvlucht. Vind ik persoonlijk niet duur, maarja. Vlieg donderdag heen O+
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:46:45 #51
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113344369
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

Het is daar in de zomer 2 uur vroeger. Dus dat betekend dat ik lokale tijd 16.40 aankom?
Het vliegen zelf is 3 uur en 40 minuten, ongeveer.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:55:28 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113344842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 23:46 schreef Dionysiou het volgende:
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

Het is daar in de zomer 2 uur vroeger. Dus dat betekend dat ik lokale tijd 16.40 aankom?
Het vliegen zelf is 3 uur en 40 minuten, ongeveer.
Alles staat altijd in lokale tijd aangegeven.
  maandag 25 juni 2012 @ 03:54:12 #53
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113350580
En het is betekent.
pi_113351053
En het is maar 1 uur vroeger in Marokko ;)
pi_113362218
Tickets naar girona zijn weer duur voor juli. Maar echt duurder dan ik gewend ben. 150-240 euro pff
pi_113364781
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:05 schreef Tjik het volgende:
Tickets naar girona zijn weer duur voor juli. Maar echt duurder dan ik gewend ben. 150-240 euro pff
Girona is altijd duur in de zomer.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113368858
Ik heb tickets van weeze-girona voor 50 euro gekocht voor over 3 weken ;D
pi_113369853
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:08 schreef lokpokken het volgende:
Wedden dat het veel duurder uit gaat vallen? Ik gok op een spelfout in je eigen achternaam ;)
  maandag 25 juni 2012 @ 16:28:25 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113369882
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:08 schreef lokpokken het volgende:
In de laatste dagen, of al wat langer geleden?
pi_113387107
nee paar weken geleden ;d
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:18:52 #61
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113403722
Vorig jaa in de mei vakantie nog naar Marrakech gevlogen vanaf bremen, 35 euro retour p.p. Waren nog eens tijden.... Lekker in de vakantie voordelig ver weg, jammer dat ze niet meer op marrakech vliegen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:25:17 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113403947
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:56 schreef lokpokken het volgende:
nee paar weken geleden ;d
Dan is het wel logisch, prijzen worden doorgaans weer hoger naarmate de vertrekdatum dichterbij komt.
pi_113426275
Eindhoven - Madrid geschrapt? :o Sinds wanneer is dat?
pi_113426349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:06 schreef VacaLoca het volgende:
Eindhoven - Madrid geschrapt? :o Sinds wanneer is dat?
Maandje ongeveer denk ik. Ergens begin dit jaar 'aangekondigd'.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:15:09 #65
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113426729
Als ik online incheck, en alleen handbagage meeneem. Is 3 kwartier van te voren aanwezig zijn ok?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:14:52 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113429731
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:08 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Maandje ongeveer denk ik. Ergens begin dit jaar 'aangekondigd'.
Easyjet sluit ook al de basis op Madrid. Niet geheel onverwacht, de Yields op de route naar Madrid zijn belachelijk laag, wellicht dat door het sluiten van de basis op Madrid er wat ruimte komt voor Ryanair, Easyjet zal toch wat moeten snoeien in de frequentie van de vluchten, maar verwacht er niet veel van, door Vueling, Easyjet, Air Europa, en Ryanair is er al een grote hoeveelheid aanbieders van goedkope vluchten, en ook Lufthansa, BA en KLM zijn, bij boeken ruim vooraf en met een verblijf van 3 werkdagen of 1 zaterdag ook niet duur met 99 euro retour.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:27:04 #67
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113437667
Denk maar keer met een vriendin vliegen naar Newcastle om de Primark daar leeg te shoppen. :) En dan meteen wat cultuur opsnuiven.
  woensdag 27 juni 2012 @ 01:39:47 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113444723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:27 schreef Dionysiou het volgende:
Denk maar keer met een vriendin vliegen naar Newcastle om de Primark daar leeg te shoppen. :) En dan meteen wat cultuur opsnuiven.
Zijn er dan echt mannen die het woord shoppen gebruiken?
En verder: wat is een primark?
pi_113451560
Oke heel vreemd bedrijf dat Ryanair. Ik had een vlucht geboekt maar kwam er direct na boeking achter dat ik een huwelijk had. Super dom natuurlijk! De vlucht was voor meerdere personen en kwam in totaal op 140 euro. Omdat ik zelf de fout had gemaakt gelijk maar even gekeken wat de wijzigingskosten waren (40 euro pppr +CC) en dat was me met 160 euro toch iets te veel.

Volgende ochtend toch maar even met Ryanair gebeld en tot mijn schrik en verbazing was de mevrouw aan de telefoon bereid om de vlucht een week te vervroegen voor het bedrag van 10 euro totaal.

Soms snap ik helemaal niks van Ryanair. Ik maak een domme fout en dan willen ze het herstellen voor slechts 10 euro terwijl ze op andere fronten zo moeilijk doen....
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_113466739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef secondant het volgende:
Oke heel vreemd bedrijf dat Ryanair. Ik had een vlucht geboekt maar kwam er direct na boeking achter dat ik een huwelijk had. Super dom natuurlijk! De vlucht was voor meerdere personen en kwam in totaal op 140 euro. Omdat ik zelf de fout had gemaakt gelijk maar even gekeken wat de wijzigingskosten waren (40 euro pppr +CC) en dat was me met 160 euro toch iets te veel.

Volgende ochtend toch maar even met Ryanair gebeld en tot mijn schrik en verbazing was de mevrouw aan de telefoon bereid om de vlucht een week te vervroegen voor het bedrag van 10 euro totaal.

Soms snap ik helemaal niks van Ryanair. Ik maak een domme fout en dan willen ze het herstellen voor slechts 10 euro terwijl ze op andere fronten zo moeilijk doen....
Als je direct belt komt bij sommige medewerkers daar misschien het menselijke in hun naar boven, want de wijzigingsprijzen zijn aan 1 kant natuurlijk bezopen, maar aan de andere kant begrijpelijk voor zo'n prijs.

Gelukkig kwam jij er goed mee weg. :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:03:53 #71
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_113470184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef secondant het volgende:

Herkenbaar! Had een keer een naam verkeerd op een ticket.. Kost 100 euro omboekingskosten :p behalve als je belt met ze en lief doet, dan kost het opeens helemaal niets :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:44:46 #72
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113503164
Ik heb denk ik hele domme vragen voor jullie.
Maar de keren dat ik op vakantie ben geweest was het met zo'n organisatie als Jiba of Sunweb e.d.
Als ik nu een vlucht boek via Ryanair, moet ik natuurlijk zelf nog een hotel boeken.
Dit is vaak toch nog best duur? Of kunnen deze ook goedkoop geboekt worden?
En hoe regel je ter plekke de transfer naar het hotel? Een taxi bellen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113503961
Hotels hebben zelf vaak ook wel transfers en het ligt er ook een beetje aan waar je heen vliegt. In Bergamo gaat er gewoon een bus naar Bergamo, daar ben ik met het openbaar vervoer gegaan. In Londen is het goedkoop om een kaartje voor de Easybus te kopen en dan verder met de metro.

Taxi bellen kan natuurlijk ook wel als je geen zin heb om uit te zoeken hoe je ergens met het openbaar vervoer komt maar meestal is het openbaarvervoer helemaal niet zo moeilijk. Vaak kun je in Nederland al wel uitzoeken vanaf hoe laat het rijdt (vaak het grootste probleem bij Ryanair)

Ik boek zelf meestal hostels (met privé kamer) of bed and breakfasts, gewoon googlen op 'hostel [plaatsnaam]' dan krijg je van die sites waar je kunt selecteren op prijs en je kunt er als je dat perse wilt ook wel hotels vinden.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:04:29 #74
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113504056
Verder zijn ook vaak de hotels goedkoper dan All in.
Via sites als booking, hotels.nl enz. kan je alle hotels in een bepaald gebied bekijken.
Wanneer je hier selecteert op prijs, kan je voor elk bedrag een hotel vinden
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:48:33 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113506181
Oke thnx voor de informatie/tips!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113518433
Ik vlieg binnenkort naar Faro en ook weer terug maar heb geen retourticket, wel twee losse vluchten. Ik heb op beiden mijn volledige naam ingevuld bij mijn passagiersgegevens, maar bij de CC-gegevens de ene keer mijn volledige voornaam en de andere keer mijn initialen (wel twee keer mijn achternaam natuurlijk). Toen ik onlangs aan de telefoon hing voor een ander probleem zei de medewerker tegen me dat er iets met mijn naam niet klopte, maar aangezien ik toen andere dingen met de boekingen aan m'n hoofd had heb ik vandaag pas teruggebeld. En die man zei dat er niets aan de hand was, maar duidelijk praten is iets wat de Ryanair-helpdesk niet als hoogste prioriteit heeft. Weet iemand of mijn boekingen nu wel of niet kloppen? Zijn er veel voorkomende fouten of andere dingen die makkelijk fout gaan?
  donderdag 28 juni 2012 @ 18:25:50 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113521475
De naam bij de creditcardgegevens is alleen van belang bij de betaling. Als die geslaagd is, dus goedgekeurd door je bank, heb je die gegevens niet meer nodig.
pi_113521795
Ik heb beide transacties correct op mijn afschrift staan dat ik vandaag ontving.
pi_113535512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:04 schreef werkman1 het volgende:
Verder zijn ook vaak de hotels goedkoper dan All in.
Via sites als booking, hotels.nl enz. kan je alle hotels in een bepaald gebied bekijken.
Wanneer je hier selecteert op prijs, kan je voor elk bedrag een hotel vinden
Via booking.com of expedia.nl zijn soms ook hotels te boeken die je tot een paar dagen voor aankomst gratis kunt annuleren. Ik reserveer deze wel eens om als ik na het boeken van een vliegticket een ander goedkoper hotel tegenkom de eerste te annuleren. Wel even checken of de kamers met gratis annulering niet duurder zijn dan de andere kamers ;).

Ow ja voor hostels is hostelbookers.com vaak goedkoper dan hostelworld.com omdat ze geen reserveringskosten rekenen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:48:37 #80
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_113576866
Groetjes uit Marokko via RyanAir O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:23:06 #81
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113705371
Hoe meet ik mijn koffer op, om te zien of hij voldoet aan de handbagage? Is dit inclusief wielen etc en handvat? Of enkel de inhoud?
040
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:27:34 #82
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113705475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:23 schreef Internepper het volgende:
Hoe meet ik mijn koffer op, om te zien of hij voldoet aan de handbagage? Is dit inclusief wielen etc en handvat? Of enkel de inhoud?
Met een meetlint/rolmaat?
En incl. wielen en handvat ja.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:34:33 #83
330677 Internepper
pi_113705646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Met een meetlint/rolmaat?
En incl. wielen en handvat ja.
Oké bedankt. Beetje vervelend misschien, maar is het mogelijk nu nog een koffer van 15 kg bij te kopen? Of op iemand anders zijn naam te zetten? Want we hebben met wat man geboekt alleen één iemand laat het afweten waarop een koffer van 15 kg staat.
040
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:42:36 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113705833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:34 schreef Internepper het volgende:

[..]

Oké bedankt. Beetje vervelend misschien, maar is het mogelijk nu nog een koffer van 15 kg bij te kopen? Of op iemand anders zijn naam te zetten? Want we hebben met wat man geboekt alleen één iemand laat het afweten waarop een koffer van 15 kg staat.
Dat kan als je nog niet ingechecked bent sowieso nog voor de normale prijs. Aan de balie dacht ik ook nog maar dan betaal je weer meer.
Moet je even nakijken op hun website.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:54:17 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113706058
In juli rekent Ryanair momenteel wel de hoofdprijs, zeg. Veel tickets boven de 100 of zelfs 200 euro.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:10:57 #86
330677 Internepper
pi_113706438
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat kan als je nog niet ingechecked bent sowieso nog voor de normale prijs. Aan de balie dacht ik ook nog maar dan betaal je weer meer.
Moet je even nakijken op hun website.
Ja, dat heb ik dus al allemaal nagelezen. Kan alleen niet vinden wat ik exact moet doen wil ik een koffer van 15 kg bijboeken. Als ik het op google intyp geeft hij ook alleen maar forumlinks. Ik dacht ik vraag het hier even anders bel ik ze straks even op. :)
040
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:55:01 #87
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113707509
Van mij een vraag voor de kenners. Ik vlieg +- 3x per jaar met ryanair. Ik betaal netjes ellke x de boekingskosten en reserveringskosten enz. Dus 25 euro bovenop de ticketprijs per persoon. Nu heb ik veel gelezen over de debiitcards. Er zijn veel verschillende, en voor verschillende prijzen. Kunnen enkele FOK-ers aangeven hoe ze deze gebruiken. Wat ze daarvoor hebben betaald (per aankoop of per jaar) en of het bevalt.

Hiermee hoop ik ook één te kunnen aanschaffen, met als doel; besparen
pi_113708382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:44 schreef JohnQnl het volgende:

Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
Dus hoe ik het gebruik: neteller account aanvragen, prepaid kaart (net+) aanvragen, vervolgens als ik een reis wil boeken kijk ik hoe duur het precies is, en dan maak ik dat bedrag afgerond over met iDeal, staat er binnen 10 minuten op en dan betaal ik bij Ryanair daarmee.

Ik laat er dus geen geld op staan. Erafhalen kost namelijk wel geld. Maar als je het alleen gebruikt om online te betalen kost het je helemaal niks.
pi_113708612
Hoi allemaal,

wil binnenkort vluchten gaan boeken voor een skivakantie (jaja, ben op tijd :) ), maar weet iemand hoe het zit met skispullen? moet je daarvoor extra betalen of mogen die zo mee (zal wel niet, het blijft Ryanair ...)?

Enik neem aan dat in het boekingsproces deze vraag ergens zit (wil nog niet doorklikken, dadelijk zit ik ergens aan vast ;) )?

En de laatste vraag: omdat we met 5 personen gaan, lijkt zo'n netteller account wel iets ... Is dit aanvragen gewoon gratis en zonder problemen? Want het scheelt wel veel geld :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 03-07-2012 11:37:25 ]
pi_113708860
Wat is de site onoverzichtelijk zeg....
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:37:22 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113708862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

wil binnenkort vluchten gaan boeken voor een skivakantie (jaja, ben op tijd :) ), maar weet iemand hoe het zit met skispullen? moet je daarvoor extra betalen of mogen die zo mee (zal wel niet, het blijft Ryanair ...)?

Enik neem aan dat in het boekingsproces deze vraag ergens zit (wil nog niet doorklikken, dadelijk zit ik ergens aan vast ;) )?
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees

O en je kunt dat soort dingen altijd later nog toevoegen/aanvinken als je inlogt, en daarna eventueel nog tijdens het online inchecken.
pi_113708940
quote:
Damn! Lees ik nou goed dat het gewoon 50 euro enkele reis is! Ze zijn niet goed wijs ... Dan kan ik het beter daar huren ...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:42:33 #93
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113709029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Damn! Lees ik nou goed dat het gewoon 50 euro enkele reis is! Ze zijn niet goed wijs ... Dan kan ik het beter daar huren ...
Ik moet zeggen dat ik ook voor 100 euro liever m'n eigen spullen meeneem dan ze te huren. En vergeet niet dat de tickets heel goedkoop zijn, bij een andere maatschappij is het wellicht gratis (ook niet overal), maar dan betaal je gewoon meer voor je ticket.
pi_113709272
Maastricht wordt vandaag dus aangekondigd als basis. Spookte al een tijdje rond maar lijkt nu definitief te worden. Zullen ongetwijfeld een paar nieuwe routes naar andere bases bijkomen (Stansted? die ooit al eens geprobeerd is, Nykoping?, Dublin, iets Pools?)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:51:40 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113709309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:50 schreef Thetallguy het volgende:
Maastricht wordt vandaag dus aangekondigd als basis. Spookte al een tijdje rond maar lijkt nu definitief te worden. Zullen ongetwijfeld een paar nieuwe routes naar andere bases bijkomen (Stansted? die ooit al eens geprobeerd is, Nykoping?, Dublin, iets Pools?)
Dat zou handig uitkomen voor me :o Mits ze naar m'n vaste bestemming gaan vliegen..
pi_113709427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook voor 100 euro liever m'n eigen spullen meeneem dan ze te huren. En vergeet niet dat de tickets heel goedkoop zijn, bij een andere maatschappij is het wellicht gratis (ook niet overal), maar dan betaal je gewoon meer voor je ticket.
De tickets zijn 100 euro retour ... en daar komt dan nog 100 voor mijn board bij ... maar ja, veel goedkoper zal het niet worden...

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 03-07-2012 12:00:21 ]
pi_113710704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zou handig uitkomen voor me :o Mits ze naar m'n vaste bestemming gaan vliegen..
1 toestel wordt er neergezet op MST. Drie nieuwe bestemmingen:

Stansted
Dublin
Treviso

Had ik er toch 2 out of 3 goed :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:53:38 #98
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113715631
heb je een bron?
pi_113715914
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:20:21 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113729962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

1 toestel wordt er neergezet op MST. Drie nieuwe bestemmingen:

Stansted
Dublin
Treviso

Had ik er toch 2 out of 3 goed :)
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.

Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')