SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 31-05-2012 11:51:34 ]Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
dat doet het ook.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
dat doet het ook.
want haal je het niet in 1x dan wordt je nooit een volwaardig motorrijder en ben je gedoemt om de rest van je leven die motorscooter zooi te rijden.
Lekker ding!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Salatrel het volgende:
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag
[ afbeelding ]
Ziek ding.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Salatrel het volgende:
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag
[ afbeelding ]
Hebben!!quote:
ik ook daarom ging ik ook voor een ouder modelquote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:48 schreef Tankiej het volgende:
Vind die dubbele pijp onder het zitje toch mooier
Vannacht regende het in elk geval pijpestelen. Maarja, beter dat het 's nachts regent dan overdagquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:25 schreef Danger.Mouse het volgende:
Vanmiddag weer lessen. Hopelijk houden we het droog.
S'nachts regen, overdag lekker warm droog asfalt!quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vannacht regende het in elk geval pijpestelen. Maarja, beter dat het 's nachts regent dan overdag
Jammer, volgende keer beter!quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.
Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Mijzelf tussen de vrachtwagens en autos proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Dat kan maar boven de 100 gaat zo n s klasse weer harder. Mijn bmw 323ti gaat zelfs harder dan de lesmotor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jammer, volgende keer beter!
Die km's op de teller zeggen niks, als de motor maar goed onderhouden is. En eh, ik weet niet wat voor S klasse het was. Maar de S500 (2005 - 2009 model) heeft dezelfde 0 - 100 opgave als de CBF500
Klopt, had nog wat toe willen voegen aan m'n post, maar je had al gereageerdquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:55 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat kan maar boven de 100 gaat zo n s klasse weer harder. Mijn bmw 323ti gaat zelfs harder dan de lesmotor.
Buiten dat, ik zou moeten gassen of remmen en mezelf tussen in de autos moeten proppen maarja het besluit was al genomen dus of ik hoog of laag spring, ik ben gewoon gezakt.
21 mei weer examen.
That sucksquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.
Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Ging het denk ik foutquote:ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd, want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt.
Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
ik was de eerste keer gezakt vanwege mijn manier van invoegen op de snelweg... naar mijn belevenis kwam er op de rechterrijstrook van de hoofdrijbaan met een gangetje van 130 een auto aan waar ik vanwege de S bocht op de oprit nog 70 reed dus ik anticipeerde dat hij voorbij zou komen zeilen dus ik deed rustig aan... had die klapjostie zijn gas losgelaten om mij voor te laten anticiperende dat ik door zou trekken om ervoor in te voegen... dan kom je dus in een moeilijk parket te zitten...quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.
...maar ik ben er niet bij geweest, wellicht was er toch ruimte op de rechterbaan.
Maar dan moet je vanaf de 120 wel hard in de ankers.
Ik ben de eerste keer gezakt vanwege het niet gebruiken van de achterrem (in het verkeer).
Het was toen nog 1 examen op de weg.
Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakkenquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.
Ik vond het lastig omdat de rechterrijstrook vol zat met vrachtwagens(ik kon er wel 6 tellen) en ze reden ook ongeveer met 80/90. In de verte komt het bord 70 en daar reed een auto. Gasgeven zou ook niet gelukt zijn. Als ik zou gasgeven dan komt de mercedes toch mee want hij zat al al vastgekleefd. Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.
Mijn instructeur zei nog. Als jij je veilig had gesteld van die bumperklever dan had je je rijbewijs gegarandeerd 'in the pocket'.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakken
Ik kan het moeilijk accepteren omdat ik zelf geen gevaarlijke situatie gecreerd heb.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...
Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer overquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.
In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Lijkt me onwaarschijnlijk... ben benieuwd !quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.
In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:21 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer over
bij mijn auto examen is het mij bijna letterlijk zo verteld: ''je reed foutloos, maar je gaf te veel gas op de rotonde, daarom ben je gezakt''quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .
Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.
In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Herken het wel. Heb ook de meeste moeite met goed op de borden blijven letten en niet pas op het laatste moment zien dat je ergens niet in magquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef Skv het volgende:
Ik moet 30 mei op voor AVD.
Gisteren gereden, ging wel redelijk. Merk alleen dat ik op de weg nog veel te veel met die motor bezig ben en te weinig met het verkeer en de borden. Nadeel van 4 maanden niet rijden tussen het behalen van AVB en begin lessen AVD.
Och, dat je voor de rest perfect reed moet je juist als positief zien. Ik zakte de eerste keer ook op 1 foutje in een perfecte rit, dan baal je inderdaad zwaar maar dan is de motivatie voor sportieve revanche alleen maar hogerquote:
Ze zullen wel bijhouden hoeveel % slaagt bij een bepaalde examinator. Als het bij de ene 30% is en bij de andere 90%, dan zullen ze daar wel commentaar op krijgen (goh, dat mag wel wat strenger bij de ene of minder streng bij de andere).quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<
En mocht dat wél zo zijn; is er ws geen examinator in nl die je dat aan je neus gaat hangen
Klem je benen tegen die tank aan, maar hou je heupen los zodat je relaxed kan sturenquote:
Vreemd verhaal. Alle alternatieven die je hebt zijn eigenlijk nog onveiliger. Tussen langzaamrijdende vrachtwagens duiken? Potentieel dodelijk en de kans dat je daar wél ruimte hebt lijkt me bijzonder klein. Op de middenlijn rijden? Ook niet echt prettig met rechts 70 km/h en links 140 km/h. Als je er tussenin zit heb je aan beide kanten een snelheidsverschil van 35 km/h. Gas geven? Stel je het probleem met 100 meter uit en aangezien je voor die andere auto zou moeten gaan remmen maak je het nog extra gevaarlijk omdat de Mercedes ook nog moet gaan remmen achter je.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.
Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Hangt er van af waar je examen doet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:01 schreef hlmllp het volgende:
Ik dacht dat 10uur wel een mooie tijd was om te examineren
maar dan is het dus ook stinkend druk zo te zien
shit.
Ik zou in dit geval inderdaad m'n achterlicht een paar keer laten knipperen. 90% is te achterlijk om zich te realiseren dat ze bumperkleven en houdt daarna alsnog afstand, de resterende 10% is zo asociaal om gewoon te blijven bumperkleven, daarvoor wil ik eigenlijk een baksteen in m'n tanktas leggenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Alle alternatieven die je hebt zijn eigenlijk nog onveiliger. Tussen langzaamrijdende vrachtwagens duiken? Potentieel dodelijk en de kans dat je daar wél ruimte hebt lijkt me bijzonder klein. Op de middenlijn rijden? Ook niet echt prettig met rechts 70 km/h en links 140 km/h. Als je er tussenin zit heb je aan beide kanten een snelheidsverschil van 35 km/h. Gas geven? Stel je het probleem met 100 meter uit en aangezien je voor die andere auto zou moeten gaan remmen maak je het nog extra gevaarlijk omdat de Mercedes ook nog moet gaan remmen achter je.
Ik denk dat ik in jouw situatie midden op de rijstrook was gaan rijden, gas los laten en terugzakken naar 70 km/h wat verderop moet, en dan hopen dat er rechts snel een uitweg komt. Misschien met heel licht de achterrem aangelegd zodat het remlicht gaat branden.
Een flesje water werkt ook. Vraag maar aan SD .quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval inderdaad m'n achterlicht een paar keer laten knipperen. 90% is te achterlijk om zich te realiseren dat ze bumperkleven en houdt daarna alsnog afstand, de resterende 10% is zo asociaal om gewoon te blijven bumperkleven, daarvoor wil ik eigenlijk een baksteen in m'n tanktas leggen
Ik heb een keer gehad dat ik nietsvermoedend thuis werd opgebeld waar ik bleef... bleek dat ik was vergeten dat ik m'n les had verzet naar een vroegere tijdquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef Danger.Mouse het volgende:
KUT! Wekker niet afgegaan en dus verslapen voor een motorrijles. HOERENZOOI!
En die mag je dan nog betalen ook! (toch?) Zonde!!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:11 schreef Danger.Mouse het volgende:
KUT! Wekker niet afgegaan en dus verslapen voor een motorrijles. HOERENZOOI!
Wie/wat is SD? SD vertel!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Een flesje water werkt ook. Vraag maar aan SD .
Yep, mevrouw aan de telefoon vond het niet leuk voor me, maar het zijn wel de regels..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:20 schreef Anne het volgende:
[..]
En die mag je dan nog betalen ook! (toch?) Zonde!!
Goed bezig!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:00 schreef Dionysiou het volgende:
1e les op de weg gehad. Ging zo geweldig goed, zelfs mijn instructeur had dat niet verwacht. Enigste puntje is de afstand houden tussen mij en auto's en meer afstand tijdens inhalen fietsers. Van de rest niets. Mag dan ook midden juni afrijden! Jeej.
Ben alvast op motor jacht, denk dat het een badass Honda Super Magna gaat worden.
In zo'n geval raadt mijn instructeur me altijd aan om een 'gaatje te trekken' en dan maar te hard te rijden. Het is niet erg als ik te hard rijd, als ik daarvoor als reden heb om mezelf veilig te stellen. Dus als er te weinig ruimte om je heen is, even doortrekken en wie weet is er verder voor je wel ruimte op de rechterbaan en kun je veilig invoegen. Als de Mercedes blijft duwen terwijl jij doortrekt naar 130/140 kan je verder weinig doen dan zoeken naar een veilige invoegmogelijkheid, denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.
Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Daar heb je ook gelijk in, maar tegen een S klasse begin je niets met zo n cbf500. Een motor is simpelweg niet altijd sneller dan een auto. Zelfs met mijn eigen bmw 323ti trek ik die cbf500 eruit.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:44 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
In zo'n geval raadt mijn instructeur me altijd aan om een 'gaatje te trekken' en dan maar te hard te rijden. Het is niet erg als ik te hard rijd, als ik daarvoor als reden heb om mezelf veilig te stellen. Dus als er te weinig ruimte om je heen is, even doortrekken en wie weet is er verder voor je wel ruimte op de rechterbaan en kun je veilig invoegen. Als de Mercedes blijft duwen terwijl jij doortrekt naar 130/140 kan je verder weinig doen dan zoeken naar een veilige invoegmogelijkheid, denk ik.
Wel altijd zuur, mijn instructeur vindt de AVD examens ook altijd vervelend omdat ze zo willekeurig lijken af en toe en zelfs met jaren lesgeef-ervaring kan hij nog steeds niet goed inschatten of iemand nou klaar is of niet door dit soort gevallen (zakken op 1 foutje die je normaal in je eentje wel zou kunnen oplossen), itt het AVB examen.
Ik moet nog steeds een nieuwe halenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Een flesje water werkt ook. Vraag maar aan SD .
Maar wat is er met water en mensen die bumperkleven?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds een nieuwe halen
Tof! Weer een lesser erbijquote:Op maandag 14 mei 2012 09:16 schreef DancePlaza het volgende:
Na 10 jaar mijn B rijbewijs te hebben, ben ik vandaag begonnen met motor rijlessen. Zonder ervaring op de motor heb ik mijn eerste (intake) les gehad op een mooie zonnige zaterdag middag en het smaakt naar meer!
meteen ff een paar oefeningen gepakt:
• grote slalom
• uitwijk oefening.
• rem proef (alle 3)
Liet een paar keer de koppeling iets te vroeg los en wou soms nog wel vanuit z'n 2 weg rijden. En dan sloeg die weer af . Ik voel me weer een jochie van 18 met dit soort foutjes
en een verkapte tvp
Ik zwaai altijd naar lessers, vond het zelf als lesser ook leuk als er naar mij gezwaaid werdquote:Op maandag 14 mei 2012 10:58 schreef The6thgate het volgende:
Net weer 2 uur gelest. Ben best tevreden over hoe het gaat, paar foutjes, maar nog tijd genoeg om bij te schaven.
Volgende week en de week erop 4 uur les gepland, dan nog een blokuur en dan examen. Als het zo doorgaat schrap ik denk ik nog 1 blokuur en dan 6 juni afrijden Heb nu gelukkig ook genoeg rust op de motor om lekker terug te zwaaien naar andere rijders (ook al zwaait de meerderheid volgens mij niet voor lessers, snap ik ook wel aangezien die vaak te druk zijn met andere dingen).
Ja precies, als het net even een druk momentje is waar ik extra moet opletten laat ik ook gewoon de instructeur zwaaienquote:Op maandag 14 mei 2012 11:01 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zwaai altijd naar lessers, vond het zelf als lesser ook leuk als er naar mij gezwaaid werd
Sommige lessers zijn dan wel zo verbaasd dat ze niet terug zwaaien. De instructeur doet dat wel altijd, of ze nou in de auto of motor er achter aan rijden
Als ik net een bocht in duik dan kan het juist wel, dan ben ik namelijk klaar met schakelen/remmen en is het sturen en gas geven. Dat lukt met alleen rechts welquote:Op maandag 14 mei 2012 11:41 schreef ibaneX het volgende:
Ik zwaai soms ook niet hoor, vooral als ik net een bocht in duik. Meestal zwaai ik dan even met het voetje
Ik les in Amsterdam bij Motorrijschool Versnelquote:Op maandag 14 mei 2012 09:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Tof! Weer een lesser erbij
Waar heb je les? Indien je de rijschool/plaats niet wil noemen (om wat voor reden dan ook), welke regio?
Uitwijkoefening bij de eerste les, vind ik best een lastige als je nooit eerder op de motor hebt gezeten!
Ik probeer nu ook nog wel eens weg te rijden in de 2e versnelling, zelfs dat ie soms nog in neutraal staat en dan proberen weg te rijden
Klopt inderdaad, had er ook naar gekekenquote:Op maandag 14 mei 2012 12:13 schreef Bozz187 het volgende:
Hmm ik zit net een beetje te lezen, voor rij instructeur opleidingen maar zo ver ik tegenkom moet je eerst instructeur cat b halen voordat je cat a mag doen....
Dat is kut want ik vind auto rijden wel zo ontiegelijk kut.
Naja eerst ff kijken hoe het met defensie gaat lopen, dan denk ik er nog een keer overnaquote:Op maandag 14 mei 2012 12:54 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, had er ook naar gekeken
Ik kreeg altijd op mijn flikker van mijn instructeur als ik niet terug zwaaidequote:Op maandag 14 mei 2012 11:01 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zwaai altijd naar lessers, vond het zelf als lesser ook leuk als er naar mij gezwaaid werd
Sommige lessers zijn dan wel zo verbaasd dat ze niet terug zwaaien. De instructeur doet dat wel altijd, of ze nou in de auto of motor er achter aan rijden
soms wil ik gewoon een spiegel hebben in de vorm van een hand, kan soms nog geen 2 minuten me handen aan het stuur houdenquote:Op maandag 14 mei 2012 13:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd op mijn flikker van mijn instructeur als ik niet terug zwaaide
"Doe eens sociaal, godverdomme! Zwaaien, kut."
Met een vriendelijk knikje komt het ook wel over. Dat doe ik altijd als ik mijn handen even aan het stuur wil houden in verband met drukte op de weg of iets dergelijks.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:56 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
soms wil ik gewoon een spiegel hebben in de vorm van een hand, kan soms nog geen 2 minuten me handen aan het stuur houden
Briljant. Zo'n elektrisch handje die gaat wapperen als je op een knopje drukt.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:56 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
soms wil ik gewoon een spiegel hebben in de vorm van een hand, kan soms nog geen 2 minuten me handen aan het stuur houden
quote:Op maandag 14 mei 2012 15:32 schreef thenxero het volgende:
[..]
Briljant. Zo'n elektrisch handje die gaat wapperen als je op een knopje drukt.
juist, maar kan natuurlijk ook op windkracht dat ie altijd beweegt als je rijdtquote:Op maandag 14 mei 2012 15:32 schreef thenxero het volgende:
[..]
Briljant. Zo'n elektrisch handje die gaat wapperen als je op een knopje drukt.
Idem dito hier vanmiddag nog een konvooitje gehad. Lessers blijven echter vaak geconcentreerd beide handen aan het stuur houdenquote:Op maandag 14 mei 2012 11:01 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zwaai altijd naar lessers, vond het zelf als lesser ook leuk als er naar mij gezwaaid werd
gewoon neequote:Op maandag 14 mei 2012 18:05 schreef Salatrel het volgende:
en niet vergeten bij een hele rij motorrijders elke apart terug zwaaien he....
Nee, prut.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef stoeltafel het volgende:
Ik ben nu alvast wat theorie aan het door kijken via veka best software, goede software? Versie zie ik niet staan.
Ik vond Vekabest wel ok, het boek met 'alle' (12? 14? 20?) examens vond ik wel beter werken. Meer vragen, je kan je fouten achteraf makkelijker opzoeken.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:52 schreef stoeltafel het volgende:
Ik ben nu alvast wat theorie aan het door kijken via veka best software, goede software? Versie zie ik niet staan.
Kort verslagje van mijn proeflesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:19 schreef stoeltafel het volgende:
Vekasbest is best prima, werk met twee scherme. Dus doe steeds een examen en een beetje surfen. Eerste x 14 fout dus moet nog veel leren. Komt vast wel goed. Voor mijn theorie autoexamen had k 2 fout.
Waren jullie de eerste les gelijk de weg opgegaan? Heb maandag mijn testles van 100min. Ben echt benieuwd, heb nog nooit op een motor gereden.
Dat schakelen is toch niet heel moeilijk?
Ah, je zit ook op tweakers?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:43 schreef stoeltafel het volgende:
Valt wel mee dus.
Binnen hoeveel weken hebben jullie je rijbewijs gehaald?
Wil zelf minimaal 2 x 2uur lessen per week zodat ik er lekker in zit.
Hoeveel geld moet je rekenen voor kleding en een helm?
Vried van mij was 1500e kwijt. Pak was 800, helm 450 en laarzen en handschoenen 300
Ja, ik had geen tijd voor meer. Ik liep fulltime stage, werkte daarnaast af en toe doordeweeks na stage nog. Zaterdag zat àltijd volgepland en daarnaast had ik liever zaterdag ook vrijquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef stoeltafel het volgende:
Goede tips. Heb je bewust gekozen voor 1 les per week?
Dat is wel obsceen veel. Ik was in totaal de helft kwijt denk ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:43 schreef stoeltafel het volgende:
Valt wel mee dus.
Binnen hoeveel weken hebben jullie je rijbewijs gehaald?
Wil zelf minimaal 2 x 2uur lessen per week zodat ik er lekker in zit.
Hoeveel geld moet je rekenen voor kleding en een helm?
Vried van mij was 1500e kwijt. Pak was 800, helm 450 en laarzen en handschoenen 300
Ik was een stuk minder kwijt voor het hele plaatje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:53 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah, je zit ook op tweakers?
Ik had voor AVB elke week 1 les van 1,5 uur, AVD elke week 1 les van 2 uur. Totaal heb ik 8 lessen AVB gehad en 6 lessen AVD. Dat is dus +/- 14 weken.
Zoals ik op Tweakers zei, het ligt er maar net aan wat je wil! Ik was in totaal +/- 900 euro kwijt voor een pak, helm, laarzen en handschoenen. Maar je zou zelfs met de helft van dat budget een volledige outfit aan kunnen schaffen.
Bedenk of je textiel of leer wil en zet een budget vast voor het hele pakket!
Vandaag even langs de dealer geweest en kwam zelf ook op 1400e kwijt. Pak 750, laarzen 200, handschoenen, 100 en helm was 350e. Krijg daar wel BTW korting omdat ik les.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is wel obsceen veel. Ik was in totaal de helft kwijt denk ik.
Ik was dat bedrag kwijt aan alleen de rijlessen + examensquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik was een stuk minder kwijt voor het hele plaatje.
¤280 aan rijlessen (dealtje gesloten met instructeur )
¤315 aan CBR oplichterij
¤450 aan pak
En de helm had ik zowaar ook van de instructeur gekregen.
Voor 50 euro het nieuwe pasje ophalen, komen we totaal aan de ¤1.095.
Maargoed, dan nog een motor, verzekering en benzine natuurlijk. Dure hobby..
Eerst de eerste les maar eens inderdaad, als je namelijk motorrijden niks vind dan is het zonde van het geldquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:48 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Vandaag even langs de dealer geweest en kwam zelf ook op 1400e kwijt. Pak 750, laarzen 200, handschoenen, 100 en helm was 350e. Krijg daar wel BTW korting omdat ik les.
Goedkoper kan altijd maar liever in 1 keer goed dan 2 x slecht spul. Verder zijn dit niet echt extreme bedragen als ik een beetje online kijk. Eerst maandag maar is me eerste les afwachten.
Ja als ik dit van te voren wist dan ging ik wel naar een ander rijschool....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:38 schreef thenxero het volgende:
Wat een kutinstructeur. Ik had een beetje hetzelfde gezeik. Ga je links staan dan is het: NEE WAT DOE JE WE GAAN ZO RECHTS, BLIJF RECHTS! Ga je rechts staan dat is het LINKS IS LEEG!#%! MAAK GEBRUIK VAN JE SNELHEID ALS MOTORRIJDER!
Rij je voorzichtig een bocht in omdat je geen reet ziet omdat er allemaal bomen staan: JE HAD EERDER MOETEN KIJKEN EN DAN GEWOON DOORRIJDEN. Vervolgens ga je harder een bocht in en dan is het: LANGZAAM DE BOCHT IN EN HARD ERUIT.
FUUUU
Het is te vergelijken met buschauffeurs die te lang in het vak zitten. Op een gegeven moment wordt het een sport om net de deur voor iemand zijn neus dicht te gooien en lachend weg te rijden. Je moet wat als je zo'n simpel beroep hebt.
Zoals ik het zo lees is het echt zeiken om het zeiken wat die gast doet. Gewoon op je examen doen als je altijd doet, want dan kan ie in elk geval niks zeggenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:30 schreef Gokhan03 het volgende:
Net rijles gehad. Weer de laatste rijles en ging poep. Alleen maar gezeik van instructeur. Maandag 2e keer AVD examen. Dit keer moet ik m echt halen. Echt die lessen komen mij de strot uit.
Bij ieder stoplicht onenigheid met de instructeur.
Er zijn 2 stroken die rechtdoor gaan en een auto rechts. Links is leeg. Ga ik links staan is het fout, want die auto zou sneller zijn dan mn motor. Ga ik rechts achter die auto, is het weer niet goed want de motor is sneller.
Net moesten we op de linkerstrook staan en was een audi cabrio naast ons. Ik trok harder dan hem op(ja al die keren gezeik dat ik hard op moest trekken) en vervolgens reed ik 80 waar je 70 mag en had die audi ingehaald en hij zat zo n 20 meter achter me dus ging ik naar rechts.
Een gescheld en geshreeuw dat ik weer fout reed en die auto mij rechts moet laten inhalen.
Ik snap het helemaal niet meer. Als ik gewoon netjes 70 zou gaan en die auto mij zou inhalen(wat 2 weken terug gebeurde) schreeuwt ie dat ik motor ben en hard moet optrekken om die auto langs te gaan. Toen maakte hij me tussen al die mensen belachelijk door te vertellen dat ik sloom rij omdat een seat ibiza met 3 cilinder harder optrekte dan mij. Wtf moet ik soms racen met die auto? Die auto ging echt vol gas optrekken en wilde volgens mij "racen" en liet ik m langs. HIj reed zelfs op de linkerrijstrook en ik op de rechter.
Dus ik doe dat nu bij een auto, is het weer niet goed omdat ik gevaarlijk bezig zou zijn omdat ik harder dan de maximum toegestaande snelheid zou gaan.
Elke keer dubbelzinnige beweringen van m. Ben het echt helemaal zat.
Ja maarja moet ff volhouden nog en maandag hoop ik het echt te halen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:23 schreef thenxero het volgende:
Die lessen bezorgden mij ook wel stress. Je gaat ook slechter rijden van al het commentaar wat je denkt te gaan krijgen als je dit of dat doet. Daardoor wordt het nog erger dan het is.
Even door de zure appel heenbijten en al het gezeur niet persoonlijk opvatten... gewoon laten lullen. Heb het met hem te doen dat hij nog wat jaren zal moeten slijten in zijn vak, terwijl jij binnenkort van hem af bent.
Hij staat er algemeen bekend om zijn schreeuwerigheid. Toen ik een tijd terug mijn auto instructeur in mn straat zag had ik hem verteld dat ik begonnen was aan motorlessen bij die rijschool. Het eerste wat hij zei was "Zeg maar tegen hem dat hij niet zo veel moet schreeuwen".quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:29 schreef thenxero het volgende:
Haha je bent dus niet de enige die last van 'm heeft
Ik heb een theorieboek en een boek met examens gebruikt, volgens mij van Smit Verkeershulpmiddelen (oid). Daarnaast nog wat (gratis) online examens van MotoPLUS. Link daarvoor staat in de OP van dit topicquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:52 schreef DancePlaza het volgende:
[...]
nu maar is gaan reserveren voor een therie examen. Welk boek cq middelen hebben jullie gebruik om je theorie te behalen.
Ik ben blij dat ik 's ochtends nooit les hadquote:Op maandag 21 mei 2012 11:13 schreef The6thgate het volgende:
Bah, vanochtend 2 uur les gehad en het ging echt kut Lang weekend achter de rug en erg vermoeid dus dat helpt ook niet. Vind het dan dus ook echt niet leuk meer als je fout na fout maakt.
Vanmiddag nog 2 uur les, ben heel benieuwd wat dat gaat worden Hoop iig iets beter want hier wordt je chagerijnig van. Gelukkig niet zo'n schreeuwerige instructeur zoals hierboven, dat lijkt me ook behoorlijk vervelend.
Gezien het weer; Kleed je niet te warm . Voor de rest maakt het niet zoveel uit. Waarschijnlijk krijg je een textiel motorpak en daar kun je onder dragen wat je maar wil.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:18 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag me eerste motorles. Nu heb ik nog niks qua kleren dus wat is handig om nu aan te doen? Krijg kleren van de rijschool. Maar moet k hieronder nog kleding dragen? Ga verder op bergschoenen lessen, lijkt me niks maar heb weinig keus. Als het leuk ie ga k direct laarzen, een helm en handschoenen halen.
Met dit weer zou ik voor een tshirt + korte broek gaan voor onder de motorkleding. Lijkt me dat ze gewoon textiel kleding hebben.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:18 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag me eerste motorles. Nu heb ik nog niks qua kleren dus wat is handig om nu aan te doen? Krijg kleren van de rijschool. Maar moet k hieronder nog kleding dragen? Ga verder op bergschoenen lessen, lijkt me niks maar heb weinig keus. Als het leuk ie ga k direct laarzen, een helm en handschoenen halen.
Dit jaquote:Op maandag 21 mei 2012 12:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Met dit weer zou ik voor een tshirt + korte broek gaan voor onder de motorkleding. Lijkt me dat ze gewoon textiel kleding hebben.
Alleen een korte broek/joggingpak is wel gevaarlijk ja. Maar dat onder je motorpak, waarom niet? Dat zorgt alleen maar voor warmte tijdens het rijden, beschermd je niet extra als je een schuiver zou maken.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Echt? Is dat niet e gevaarlijk?
Net een heel topic over ongelukken door gelezen op motor forum, sick.
Doe anders wel een joggingpak aan. Lekker luchtig en niet te warm.
16.50 mag ik. Het weer is gelukkig goed. Zou keihard gaan onweren zeiden ze.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 21 mei 2012 13:19 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochtend Avd examen gehad. Weer dezelfde examinator. Resultaat: geslaagd
Ben niet echt een representatief voorbeeld maar ik heb 44 lessen gehad. Voor mijn gevoel zou ik rond de 20~25 lessen al klaar moeten zijn maarja.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:36 schreef stoeltafel het volgende:
Gefeliciteerd !
Weet je al welke motor je gaat kopen? Hoeveel lang heb je ervoor gedaan? En hoeveel lessen heb je gehad?
Hoelang duurden jouw lessen? 44 lessen van 1, 1,5 of 2 uur is nogal een groot verschilquote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ben niet echt een representatief voorbeeld maar ik heb 44 lessen gehad. Voor mijn gevoel zou ik rond de 20~25 lessen al klaar moeten zijn maarja.
Ik zit te denken aan een yamaha R6. Moet alleen nog even sparen
1 les = 1 uur.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoelang duurden jouw lessen? 44 lessen van 1, 1,5 of 2 uur is nogal een groot verschil
Ah, okquote:Op maandag 21 mei 2012 14:13 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
1 les = 1 uur.
Mijn lesmomenten bestonden meestal uit 2 uurtjes achter elkaar.
Nouja, 'normaal'... Hangt er helemaal van af wat voor 'feeling' jij met de motor hebt. Dat verschilt heel erg per persoon! Je autorijbewijs helpt ook helemaal niks met AVB. Wel iets met AVD, omdat je al wat verkeersinzicht hebt ontwikkeld. Maar op de motor begeef je je op een andere manier in het verkeer dan met de auto. Dat moet je goed doorhebben; je plaats op de weg, gebruik maken van het feit dat je een smal voertuig bestuurt en dergelijkequote:Op maandag 21 mei 2012 14:35 schreef stoeltafel het volgende:
Rond de 20 uur is toch normaal als je al je autorijbewijs hebt? Hoop dat ik voor jet pakket van 16 lessen inclusief twee examens kan gaan. Dit is 875e
Lig het gemiddelde hoger ja? Bron? Hopelijk heb ik hem voor mijn verjaardag.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nouja, 'normaal'... Hangt er helemaal van af wat voor 'feeling' jij met de motor hebt. Dat verschilt heel erg per persoon! Je autorijbewijs helpt ook helemaal niks met AVB. Wel iets met AVD, omdat je al wat verkeersinzicht hebt ontwikkeld. Maar op de motor begeef je je op een andere manier in het verkeer dan met de auto. Dat moet je goed doorhebben; je plaats op de weg, gebruik maken van het feit dat je een smal voertuig bestuurt en dergelijke
Ik denk wel dat je met 20 uur heel erg ver komt, maar om nou te zeggen dat het 'normaal' is.. Het gemiddelde ligt hoger in ieder geval
Ik ben ook wel benieuwd naar het gemiddelde aantal uur les voor het behalen van je motorrijbewijs. Ik heb nu 7 lessen voor m'n AVB al gehad/nog gepland en denk 4/5 lessen nodig te hebben voor mijn AVD... 30 lessen lijkt me erg veel voor een gemiddelde, aangezien ik 0 ervaring heb met brommers/motoren/enz.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Lig het gemiddelde hoger ja? Bron? Hopelijk heb ik hem voor mijn verjaardag.
http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessenquote:Op maandag 21 mei 2012 15:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Lig het gemiddelde hoger ja? Bron? Hopelijk heb ik hem voor mijn verjaardag.
Ik voel me echt een mongool als ik die cijfers lees. Echt mn autorijbewijs had ik binnen no time binnen in 18 uurtjes. En dat was nog zelfs 1 les/uur in de week omdat ik geen geld had destijds.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessen
Deze website meld dat het gemiddelde voor de AVB ligt tussen de 12 en 18 uur en er staat bij AVD voor een 'redelijk snelle tot gemiddelde leerling' 10 tot 16 uur.
Dat optellen kom ik voor een gemiddelde leerling uit op 22 tot 34 uur, dat weer middelen komt op 28 uur.
Houdt dan wel rekening dat bij AVD 'redelijk snelle tot gemiddelde leerling' staat en dit dus lager uit kan vallen dan het daadwerkelijk gemiddelde
Ik weet niet hoe oud deze gegevens zijn, maar het klinkt mij niet raar in de oren..
Maar ik zou na 1 à 2 lessen gewoon aan de instructeur vragen wat hij/zij (heeft er iemand ooit een vrouwelijke motorrijles instructrice gehad?) denkt, die kan een veel beter beeld geven dan wie dan ook op internet.
Lijken mij punten die te wijten zijn aan de rijschool, niet aan jou zelf? Wellicht het 3e punt, heb je wel gezegd/gevraagd of je een keer met een andere leerling (of solo) kon lessen?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:51 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik voel me echt een mongool als ik die cijfers lees. Echt mn autorijbewijs had ik binnen no time binnen in 18 uurtjes. En dat was nog zelfs 1 les/uur in de week omdat ik geen geld had destijds.
Had nooit eerder geschakeld op een motor. Zelfs dat kreeg ik na 2 lessen onder de knie waarna ik de 3e les al alleen op de lesmotor mocht.
-Heb zo n 8 uurtjes met een kapotte kmteller moeten doen
-Winterstop van 4 weken gehad.
-Ik moest altijd rijden met een leerling die er totaal niets van bakte
-AVB terrein zat vol met zand waardoor we ipv oefenen maar gingen rondrijden.
3e punt kon ik vrij weinig aan doen omdat ik alleen zaterdag kon lessen en hij had alleen 1 plekje vrij. We planden ook alles 2 weken van te voren in.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Lijken mij punten die te wijten zijn aan de rijschool, niet aan jou zelf? Wellicht het 3e punt, heb je wel gezegd/gevraagd of je een keer met een andere leerling (of solo) kon lessen?
Ok, op de winterstop na. Als er sneeuw ligt of het is glad, dan kan je lastig AVB gaan oefenen
Top, gefeliciteerd! Eindelijk zonder geschreeuw rijden.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:19 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochtend Avd examen gehad. Weer dezelfde examinator. Resultaat: geslaagd
Proficiat!quote:Op maandag 21 mei 2012 13:19 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochtend Avd examen gehad. Weer dezelfde examinator. Resultaat: geslaagd
Ah ok, dat is lastig dan..quote:Op maandag 21 mei 2012 15:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
3e punt kon ik vrij weinig aan doen omdat ik alleen zaterdag kon lessen en hij had alleen 1 plekje vrij. We planden ook alles 2 weken van te voren in.
Gelijk AVB ingepland, gewaagd maar dan heeft je instructeur er in ieder geval wel vertrouwen inquote:Op maandag 21 mei 2012 19:17 schreef stoeltafel het volgende:
Met mijn eerste intake / les gehad. Was aardig pittig. Schakelen ging ma 20min redelijk en toen gelijk de weg op gegaan. Was best spannend maar ging wel goed.
Krijg een pakket van 24 lessen verdeeld over 12 blokuren. Dus 6 x 100min voor mijn avb welke k 13 juni al heb. Hopelijk eind juli begin augustus klaar.
Totaal pakket is 1180e
Luchtvochtigheid is ook erg hoog, daar ga je ontzettend van zweten. Alleen als je in een tshirt/kortebroek loopt dan kan het verdampen, nu slaat het neer in je pak en dan wordt je natquote:Op maandag 21 mei 2012 19:40 schreef stoeltafel het volgende:
Hoop het. Vond het schakelen nog wel even wennen maar het ging wel oké. Reed op een gegeven moment 60km per uur, was echt super. Woensdag weer lessen.
Wel was jet super warm. Me kleren waren echt zeiknat?
Dat krijg je met die oefeningen bij deze temperaturen Vooral de langzame oefeningen zijn dan feest.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:40 schreef stoeltafel het volgende:
Hoop het. Vond het schakelen nog wel even wennen maar het ging wel oké. Reed op een gegeven moment 60km per uur, was echt super. Woensdag weer lessen.
Wel was jet super warm. Me kleren waren echt zeiknat?
Ik heb het ook vrij snel warm, maar ik draag functionele thermokleding onder mijn motorkleding en dat helpt enigszins. Ook bij warme temperaturen.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:40 schreef stoeltafel het volgende:
Wel was jet super warm. Me kleren waren echt zeiknat?
Je had ook gewoon meteen kunnen luisteren, eigenwijsje .quote:Op maandag 21 mei 2012 22:17 schreef stoeltafel het volgende:
Tja het weer was vandaag wel erg benauwd. Woensdag korte broek aan zoals mensen hier al zeiden. Woensdag weer lessen en dan een weekje rust.
En dan 6/8/11/13 juni, dus 8 uur lessen in een weekje en de 13e mijn examen. Nu theorie maar is doornemen.
Kan ook jaquote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Thermokleding aan trekken, dat helpt in de zomer om warmte af te voeren en in de winter om je warm te houden. M'n pa en broer hebben het al en ik moet het ook nog eens aanschaffen.
Vooral onder leren kleding, anders ben je zo plakkerig dat je nauwelijks je broek uitkomt.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Thermokleding aan trekken, dat helpt in de zomer om warmte af te voeren en in de winter om je warm te houden. M'n pa en broer hebben het al en ik moet het ook nog eens aanschaffen.
Ga dit woensdag is proberen, thnx.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Thermokleding aan trekken, dat helpt in de zomer om warmte af te voeren en in de winter om je warm te houden. M'n pa en broer hebben het al en ik moet het ook nog eens aanschaffen.
Ik had hetzelfde met de langzame slalom inderdaad. Ging de eerste 2 lessen prima, maar daarna lukte het maar elke keer niet om nog even om de laatste pion te slalommen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:13 schreef tralalala het volgende:
Ik begon de alle eerste les met de langzame slalom, halve draai en snelle slalom die ik in één keer probleemloos uitvoerde.
De lessen daarna ging het niet meer, heb me toen een partij staan klooien met de motor.
Echt vreemd.
Bij mijn rijschool oefende we vaak bij het CBR examenterrein zelf @ Gelredome.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:33 schreef Tankiej het volgende:
Klopt, draait voornamelijk om die punten!
Ik vond het ook wel leuk, vooral de snelle oefeningen zoals de snelle slalom. Maar ik vond verkeersdeelname toch nog een stuk leuker
Tis enorm druk op dit moment ja met de AVD. Elk jaar zo rond deze tijd.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef stoeltafel het volgende:
Hoeveel tijd zit er tussen de avb en avd bij jullie? De avb is vrij snel ingepland alleen ik moet daarna minimaal 6 weken wachten op de avd. Slome CBR
Ik deed de oefeningen op een nieuw industrieterrein waar nog bijna geen bedrijven zitten ( ). Instructeur heeft markeren op de weg gezet dmv verf en kan de pionnen in no time uitzetten. Maar hij bepaalde over het algemeen wel welke oefeningen we moesten doen. Kon het uiteraard wel aangeven als ik een bepaalde oefeningen meer wilde oefenen, maar dat was niet echt nodig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:52 schreef tralalala het volgende:
[..]
Bij mijn rijschool oefende we vaak bij het CBR examenterrein zelf @ Gelredome.
Alle pionnen staan dan klaar en dan kan je lekker alles achter elkaar doen, dat was wel leuk.
Maar het was altijd of stikheet of het regende. kutzooi
Hangt heel erg af van de regio en periode van het jaar waarin je examen doet (of wil doen). Qua periode zit je net in de drukke tijd.. Ik deed in juni vorig jaar mijn AVD, kon er binnen twee weken terecht. Dat is het voordeel van een rustige regioquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef stoeltafel het volgende:
Hoeveel tijd zit er tussen de avb en avd bij jullie? De avb is vrij snel ingepland alleen ik moet daarna minimaal 6 weken wachten op de avd. Slome CBR
Dat is zo, dat zegt mn vader ook. Daarom wil die me ook niet al te veel leren omdat die misschien bang is dat die het niet zoals de rijschool aanleert.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:18 schreef Anne het volgende:
Ligt eraan of je het jezelf goed aanleert..
Het is makkelijker iets te leren, dan iets af te leren .
Binnen 3 weken je rijbewijs? Zou mooi zijn als het lukt. Zoiets zou ik ook wel willen, alvast succes!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:16 schreef denkel het volgende:
Aah, ik kan echt niet wachten tot ik 2 Juli mag beginnen met lessen! Ben al druk aan het zoeken naar een motor terwijl ik mijn rijbewijs nog moet halen haha. Hoop dat het gaat lukken binnen de 3 weken die de spoedcursus kan duren.
Weet niet of anderen er ervaring mee hebben, maar ik ben al 2x motor wezen rijden op een afgelegen terrein waar je perfect kan leren bochten maken, slalommen, keren etcetera. Dit doe ik op mijn vaders motor, Honda Magna 700 vf, stuk zwaarder dan de lesmotoren. Zou dit nut hebben met de motorlessen? Schakelen kan ik nu al aardig soepel en slalommen lukt ook al prima. Ben van plan om nog een aantal keer te gaan rijden. Heb dit voordat ik autolessen ging nemen ook gedaan toendertijd, en daar heb ik erg veel baat bij gehad!
Met dit weer baal ik in ieder geval dat ik niet eerder ben begonnen haha
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatiequote:Op woensdag 23 mei 2012 00:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Binnen 3 weken je rijbewijs? Zou mooi zijn als het lukt. Zoiets zou ik ook wel willen, alvast succes!
Compleet witte helm, je houdt van poetsen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:22 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze set heb ik gehaald. Morgen lekker keihard zweten in me nieuwe pak. Wordt 28 graden, pfffffff. Wel lekker warm
Nouja, ik weet het slagingspercentage van de 1e keer AVB niet. Maar als ik kijk naar de lessers in dit topic en in het rijles topic op motor-forum, dan haalt het merendeel AVB in 1 keer. Dus mij lijkt het zeer goed mogelijk, mits je AVD dan in 1 keer haaltquote:Op woensdag 23 mei 2012 00:37 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatie
Nee, maar ik hoor toch wel dat dit regelmatig gebeurd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:01 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier wel is mensen gevallen tijdens het lessen?
Geen verbogen spiegel hoor, door de valbeugels raken die de grond niet eens bij bepaalde motoren. Is mij 2x gebeurd tijdens wegrijden uit parkeervak, hij sloeg af en ik hield hem niet met het stuur ingedraaid.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:12 schreef BertV het volgende:
Nee, maar ik hoor toch wel dat dit regelmatig gebeurd.
Bijna altijd stapvoets met de speciale verrichtingen, dus dan is het alleen een deuk in het ego en een verbogen spiegel.
ah, ok, ik heb geen ervaringen met valbeugels.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:40 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Geen verbogen spiegel hoor, door de valbeugels raken die de grond niet eens bij bepaalde motoren. Is mij 2x gebeurd tijdens wegrijden uit parkeervak, hij sloeg af en ik hield hem niet met het stuur ingedraaid.
Een rijschool zonder valbeugels . Mijn instructeur koopt elk jaar nieuwe motoren en toch zijn na een half jaar de beugels al flink versleten, best zonde van je lesmotor als je weet dat er beginners op rijden maar het gewoon maar laat gaan en ze maakt met... tape?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:41 schreef BertV het volgende:
ah, ok, ik heb geen ervaringen met valbeugels.
Volgens mij had mijn rijschool geen motoren met val-beugels.
Dat waren twee dappere Honda's, rijkelijk voorzien van tape.
Maar niet altijdquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Een rijschool zonder valbeugels . Mijn instructeur koopt elk jaar nieuwe motoren en toch zijn na een half jaar de beugels al flink versleten, best zonde van je lesmotor als je weet dat er beginners op rijden maar het gewoon maar laat gaan en ze maakt met... tape?
Bovendien beschermen de beugels ook je benen als je onder de motor komt te zitten, niet geheel onbelangrijk als de kans groter is dat je valt omdat je nog lest.
Jep, bij de vertragingsoefening:quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:01 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier wel is mensen gevallen tijdens het lessen?
Ouchhh!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Jep, bij de vertragingsoefening:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En daar heb ik dus een litteken aan overgehouden van 2 bij 1 cm .
Mijn rijschoolhouder was zo arm als Job. (Sympathiek eenmansbedrijfje)quote:
Wilde met de nieuwe motoren niet impliceren dat het om luxe ging, maar die dingen worden gewoon ontzettend veel en ook nog met regelmaat redelijk fout gebruikt omdat er lessers op rijden. Iets als valbeugels en goed onderhoud van de motoren lijkt me dan de eerste zorg om veilige lessen te verzorgen...quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:44 schreef BertV het volgende:
Mijn rijschoolhouder was zo arm als Job. (Sympathiek eenmansbedrijfje)
Die lesmotoren (tweedehands aangeschafte CB1 en een CB250) hebben het minimaal 15 jaar volgehouden.
Niet iets voor luxe poppetjes dus, al is een rijschoolhouder die achter de klanten aanholt met een rol duc-tape natuurlijk wel extreem.
Ik heb mijn eigen motor technisch meer dan in orde.
Het mag wat mij betreft wel wat meer gaan om motorrijden zelf ipv het materiaal.
Die laatste groep haakt toch snel af als er kinderen komen en een hypotheek betaald moet worden.
Lijkt me niet de bedoeling inderdaad!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:29 schreef Tankiej het volgende:
Maar niet altijd
Lesmotor bij mij had ook valbeugels, maar m'n voet was breder en zat vast onder de motor. Daarnaast was ook het rempedaal krom, dus volgens mij waren die beugels gewoon niet breed genoeg
Godver, dat ziet er erg pijnlijk uitquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Jep, bij de vertragingsoefening:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En daar heb ik dus een litteken aan overgehouden van 2 bij 1 cm .
Een tram heeft altijd voorrang behalve als jij op een voorrangsweg- of kruispunt rijdt/bent en de tram nadert je van links of rechts.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:23 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie
Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:36 schreef stoeltafel het volgende:
Oké dus kleine en grote bocht geldt niet. Heb je een voorbeeld wanneer de auto wel voorrang heeft?
Blijf bij vekabest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?
De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.
Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
Nee, tram heeft dan voorrang, want dat is niet 'geregeld'. Als je een geregelde situatie tegenkomt, dat wil zeggen met verkeersborden, zebrapaden of haaientanden, volg je die. Als de situatie niet is geregeld, dat wil zeggen je moet beslissen op basis van algemene verkeersregels zoals 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor' of 'rechts heeft voorrang' volg je niet de basisregel, maar gaat de tram voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:23 schreef BlackLining het volgende:
Een tram die jou op dezelfde weg tegemoet komt, waar jij rechtdoor moet en de tram linksaf wil, moet jou toch ook voorrang verlenen?
Ben blij dat ik met mijn theorie toen niks over trams gehad heb Wat een ellende.
Ik heb 3 theorie programma's gebruikt. 1 met theorie en vragen per thema en 2 puur examenvragen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?
De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.
Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:37 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatie
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjesquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:34 schreef denkel het volgende:
[..]
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.
Ik wil trouwens waarschijnlijk een Diversion XJ 600 S (begrenst) kopen als ik mijn rijbewijs heb. Alleen ik weet niet of ik hier wel goed op pas met mijn 1.69. Vanavond ga ik naar een motorzaak waar ze er als goed is 1 hebben staan. Ben benieuwd in ieder geval. Iemand ervaring met motoren waar je maar net bij de grond kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./onzin
Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen?Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjeshaha Bij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./onzin
Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen?
Ja, heel veel winst!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:28 schreef denkel het volgende:
[..]
haha Bij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
Haha, nou als je niet zo groot bent en dat zorgt ervoor dat je wel een leuke motor kan rijden is het toch wel winst 8Dquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, heel veel winst!
Nouja, verlaging vind ik meer verlies, maar dat terzijde
Er is iemand hier in de buurt, een meid die niet al te groot is (schat haar hooguit op 1,70 in) en zij rijdt op een Diversion 600. Heb haar niet horen klagen dat die te hoog is..
Maar eh, dit is meer praat voor het Motorclub topic ipv Motorrijles
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:44 schreef BlackLining het volgende:
Het is dan ook beter om dat niet zelf te gaan oefenen. Verkeerde gewoontes die je zo aanleert afleren is erg moeilijk.
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's mag neertellen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's voor mag neertellen.
Wat ze wel willen bijvoorbeeld is dat je bij de langzame oefeningen wat gas geeft en eventueel speelt met de koppeling en achterrem.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:37 schreef denkel het volgende:
[..]
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.
Haha ja Dat deed ik al automatisch toen ik stapvoets ging rijden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:40 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat ze wel willen bijvoorbeeld is dat je bij de langzame oefeningen wat gas geeft en eventueel speelt met de koppeling en achterrem.
Maar goed, als je de AVB eisen leest dan weet je precies wat ze allemaal verwachten, en als je het op die manier doet dan kan daar weinig mis mee zijn. En als ze op de lessen willen dat je het wat anders doet dan kan je dat gewoon aanpassen, zo vreselijk ingewikkeld is het allemaal niet .
Juist die motorbeheersing moet je goed leren. inkantelen met de knie op de tank, gewicht verplaatsen in de bocht, etc. Motorrijden komt veel meer op techniek neer dan autorijden. Bij en auto draai je aan het wieltje, ik kan de motor op 4 verschillende manieren de bocht om krijgen, die moet je wel kennen. Constante snelheid rijen zou je eventueel wel zelf kunnen oefenen, ná eerst een goede les te hebben gehad.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:37 schreef denkel het volgende:
[..]
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.
Weet niet waar en wat je oefent, maar hier heeft iemand die nog bezig was met lessen was zich doodgereden met een 'oefen'ritje op een motor zonder rbw.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.
Posten vanaf een telefoon met autocorrect werkt nietquote:
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:47 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Weet niet waar en wat je oefent, maar hier heeft iemand die nog bezig was met lessen was zich doodgereden met een 'oefen'ritje op een motor zonder rbw.
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Juist die motorbeheersing moet je goed leren. inkantelen met de knie op de tank, gewicht verplaatsen in de bocht, etc. Motorrijden komt veel meer op techniek neer dan autorijden. Bij en auto draai je aan het wieltje, ik kan de motor op 4 verschillende manieren de bocht om krijgen, die moet je wel kennen. Constante snelheid rijen zou je eventueel wel zelf kunnen oefenen, ná eerst een goede les te hebben gehad.
Dat je pa al zolang motor rijdt zegt niets. Ik heb mijn koekblikrijbewijs nu ook 8 jaar, maar weet heel zeker dat ik door de zeeroof zelf aangeleerde rijstijl absoluut niet meer zou slagen op een examen.
En waar hebben we het zou over, 3 lessen? Je wilt je motorbeheersing toch perfect hebben. Veel meer dan bij een auto hangt je leven er vanaf.
Ik vind het vrij dom om dat zelf maar te gaan doen.
Al die haters hier, alsof je jezelf doodrijdt tijdens de langzame slalomquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
[..]
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
[..]
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.
Ik bedoel dat de essentie van het motorrijden vrij technisch is. Goede houding, spelen met gewicht, tank inklemmen etc. Zelf aanklooien kan geen kwaad lijkt me, maar dan moet je wel eerst een paar lessen gehad hebben zodat je in ieder geval even een goede start maakt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
[..]
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
[..]
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.
Ik zei bewust dat ik niet wist waar je reed, hoe hard en wat je verder deed, maar was meer een gebod om dat dan ook niet te gaan doen. Op een parkeerterrein AVB oefeningetjes doen lijkt me geen bezwaar als je niet over drukke en gevaarlijke wegen moet om er te komen .quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
Wat een marteling dat je een motor cadeau krijgt, echt heel erg voor je .quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!
Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag. Eerst stond dat ding nog bij de berging van de motorzaak, maar nu heeft hij hem mee naar huis genomen en staat de motor me constant aan te staren.. vanzelfsprekend heeft hij hem natuurlijk pal voor m'n raam gezet.
Ik heb een motor.. ik heb de sleutels ervan.. het staart me aan.. smeeeeekt me om een ritje te maken.. maar ik heb nog geen rijbewijs.. nog erger, ik moet nog beginnen met m'n rijlessen!
En ik blijf maar kijken.. blijf maar naar buiten lopen om er even op te zitten..
In ieder geval.. ik ga binnenkort beginnen. Ik zit zeker vanwege het bovenstaande toch echt te denken aan zo'n meerdaagse cursus zodat ik zsm m'n rijbewijs kan halen. Iemand ervaringen? wel/niet doen?
Waar ik dus mee zit: voor mijn gevoel leer je niet werkelijk de technieken goed te beheersen op zo'n cursus, maar is dat meer dat je leert rijden in de omstandigheden waarop het cbr je gaat toetsen en gewoon alle truckjes etc leert voor dat gebied in de situaties die bij je woonplaats horen.
Doe mij zo'n vader..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!
Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag. Eerst stond dat ding nog bij de berging van de motorzaak, maar nu heeft hij hem mee naar huis genomen en staat de motor me constant aan te staren.. vanzelfsprekend heeft hij hem natuurlijk pal voor m'n raam gezet.
Ik heb een motor.. ik heb de sleutels ervan.. het staart me aan.. smeeeeekt me om een ritje te maken.. maar ik heb nog geen rijbewijs.. nog erger, ik moet nog beginnen met m'n rijlessen!
En ik blijf maar kijken.. blijf maar naar buiten lopen om er even op te zitten..
In ieder geval.. ik ga binnenkort beginnen. Ik zit zeker vanwege het bovenstaande toch echt te denken aan zo'n meerdaagse cursus zodat ik zsm m'n rijbewijs kan halen. Iemand ervaringen? wel/niet doen?
Waar ik dus mee zit: voor mijn gevoel leer je niet werkelijk de technieken goed te beheersen op zo'n cursus, maar is dat meer dat je leert rijden in de omstandigheden waarop het cbr je gaat toetsen en gewoon alle truckjes etc leert voor dat gebied in de situaties die bij je woonplaats horen.
Wat een vreselijk leven moet jij hebben zegquote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!
Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag.
Ach ja, ik heb het ook gedaan hoor; rijden voordat ik begon met lessen/mijn rijbewijs had.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
[..]
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
Haha, ik heb ook een keer autogereden voordat ik begon met lessen op een parkeerterrein, maar gelukkig kunnen dat soort dingen daar niet verkeerd bij gaan .quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb het ook gedaan hoor; rijden voordat ik begon met lessen/mijn rijbewijs had.
Ik had ook al een motor gekocht en (al was mijn moeder er niet helemaal mee eens) daar heb ik dus ook al eens op gereden, waar mijn vader bij was, op de openbare weg (redelijk afgelegen) voordat ik aan mijn rijlessen begon. Gewoon om even te kijken hoe dat werkt met het schakelen enzo. Absoluut geen bijzondere verrichtingen, want mijn vader is gewoon geen rijinstructeur. Probeer jij maar eens aan iemand uit te leggen hoe dat foefje werkt van bijvoorbeeld de langzame slalom; Best lastig, zeker als je niet goed weet waarom het bij die persoon fout gaat; Rijinstructeurs zien dat. Stukje ervaring ook.
Het leuke is dat ik tijdens die rit al meteen mijn motor heb neergelegd (zachtjes; ik wist toen niet dat het niet zo verstandig is om te rennen als je stapvoets een bochtje neemt; ofwel, hij ging schuin en ik hield hem niet meer) waarna een aantal onderdelen een beetje krom en beschadigd waren:
[ afbeelding ]
Dat was dus de eerste en meteen ook de laatste rit die ik zonder rijlessen en rijbewijs heb gemaakt met de motor.
.
Vérschrikkelijk, inderdaad. Maar nee, ik ben wel ongelofelijk dankbaar dat m'n vader dit doet. Pap rijdt ook al jaren motor en al als heel klein meisje wou ik altijd mee achter op de motor bij pap. En sinds een paar jaar heb ik het er met pap over gehad dat ik zelf ook motor wou gaan rijden. Ik ben begin dit jaar begonnen met sparen en extra te werken om alles te kunnen betalen.. en toen kwam pap met de motor waar ik voor aan het sparen was als verjaardagscadeau aanzetten voor m'n 18de verjaardag.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:56 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat een vreselijk leven moet jij hebben zeg
Het is een Bandit, al wel geknepen vanwege beginnersrijbewijs.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Doe mij zo'n vader..
Wat voor motor is het eigenlijk?
Verder sluit ik me aan bij de reactie van -Trinity- op je vragen
Ben nu net een paar weken 18. Auto ben ik mee bezig, rijbewijs daarvoor ga ik als het goed is over 2 weken halen, wil eigenlijk gelijk door met de motor, omdat het leren dan nog in het systeem zit zeg maar.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:23 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Heb je wel al je autorijbewijs? Je hebt de moto op je 18e gekregen, hoe oud ben je nu?
Eens, obv vorige post ook. Als je na de intake geschikt wordt geacht voor korte cursus, gewoon doen. Wellicht dat je AVD wel wat langer duurt dan bij anderen omdat je nog niet echt kilometers heb gemaakt in de auto, maar aangezien je de autorijlessen dan wel al hebt doorlopen heb je al wel wat ervaring en een klein beetje inzicht .quote:
Gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerd!quote:
Succes vandaag !quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:45 schreef denkel het volgende:
Alle theorie nog maar een keer doorgenomen en nog een stuk of 10 examens gemaakt. Hoop dat ik m ga halen morgen. De proefexamens haal ik in ieder geval altijd, maar kan altijd mis gaan natuurlijk
congrats..quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:27 schreef Danger.Mouse het volgende:
Geslaagd voor AVB zonder ook maar 1 oefening te hoeven herhalen! 27 juni AVD gepland
Afhankelijk van of je oefeningen over moet doen.. Toen ik AVB examen deed vorig jaar, samen met 3 anderen van dezelfde rijschool, was het +/- 15 min per kandidaat. Maar ik zag ook iemand die onder de 10 min klaar wasquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
congrats..
hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
Dankjewelquote:
Dankjequote:Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
congrats..
hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
Is beschikbaar, maar helm, handschoenen en laarzen wil je eigenlijk wel zelf aanschaffen. Het is niet echt lekker om in andermans zweet te zitten met je hoofd/handen. Een eigen pak zit ook altijd lekkerder. Laarzen hebben ze nooit in de juiste maat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:25 schreef Mad-MonKey het volgende:
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
Alle motoren die ze bij rijscholen hebben zijn prima. cb500/er-6n enzo. Meestal heb je daar zelf geen keuze in, en de keuze voor een rijschool zou ik daar ook niet van af laten hangen.quote:wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
Ik heb er eentje gehad. Ik denk dat een oude CB250 (twin, heb ik ook gehad) prettiger is voor de AVB. Zo'n 1 cilinder 250cc staat kwa happerigheid vanaf stationair gelijk aan een viercilinder 600cc.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:14 schreef BlackLining het volgende:
Mijn rijschool had een CBF 250. Opzich aardig hoor, en nog best wel fel, maar één cilinder. Dat heeft tot gevolg dat ie stationair rijdt als een bok die door een horzel in zijn reet geprikt wordt, en als je het gas dicht draait remt ie erg hard op de motor. Niet fijn bij de langzame oefeningen van AVB.
Desondanks AVB wel met 5 lessen gehaald 8)
Een 4-cilinder reageert soepeler maar het koppel van een 600cc 4-cilinder is veel hoger dan van een 250cc 1-cilinder. Daarom zullen ze even goed/slecht zijn voor AVB.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Hoe bedoel je? Ik vind viercilinder motoren toch een stuk prettiger op het gas reageren. Dat trekt tenminste niet met horten en stoten op als je alleen maar naar de gashendel kijkt..
Minder cilinders is vaak wel leuker met lage/legale snelheden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n ééncilinder doet me altijd een beetje denken aan zo'n rodeo-standje.
Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef mstx het volgende:
Een viercilinder gaat juist horten en stoten als je niet genoeg gas geeft. 1- en 2-cilinders (met vergelijkbare totale inhoud) hebben daar minder last van omdat meer koppel. Daar trek je juist veel makkelijker mee op bij lage toeren.
Klopt dat was ook wel even wennen bij mijn 650cc 2-cilinder. Je moet ook vooral niet van z'n 4 naar z'n 2 terugschakelen en dan de koppeling loslaten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.
Kan wel, ligt een beetje aan de snelheidquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Klopt dat was ook wel even wennen bij mijn 650cc 2-cilinder. Je moet ook vooral niet van z'n 4 naar z'n 2 terugschakelen en dan de koppeling loslaten.
• je wilt het dus niet, en je eigen kleding hebben behalve misschien een jasquote:morgen allemaal, heeft er iemand advies betreffende goede scholen, voor een twijfelaar uit regio utrecht (maarssen) . Ik zit inmiddels weer lekker te twijfelen (en de file op een vrijdag ochtend -_- helpt dan lekker mee) echter ik zou niet direct weten waar ik moet wezen voor een goede school hier in de buurt.
andere vragen die in me opkomen zijn, kosten.
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
overigens 21+ dus geen lichte motoren nodig
Suzuki DR 800, 800cc 1-cilinderquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:45 schreef BlackLining het volgende:
Zo zou ik wel eens op den Derbi Mulhaçen willen rijden. 659cc 1-cilinder. Madness. Jammer dat ze zo zeldzaam zijn, want het zijn nog mooie dingen ook.
Vraagt dan wel om pics he rij je de 16e ook mee?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Gisteren rijbewijs opgehaald en morgen koop ik een Yamaha R6
Hahah pics post ik wel maar dat was toch niet toegestaan in dit topic? (ivm de huidige lessers)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vraagt dan wel om pics he rij je de 16e ook mee?
Fuckijg vet! Uit welk jaar? Prijs? Kleur?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Gisteren rijbewijs opgehaald en morgen koop ik een Yamaha R6
Pics mogen hier: Motorclub topic #985: Waar we parkeren voor de etalage.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:29 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah pics post ik wel maar dat was toch niet toegestaan in dit topic? (ivm de huidige lessers)
http://link.marktplaats.nl/541588610quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:44 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Fuckijg vet! Uit welk jaar? Prijs? Kleur?
Wil ook direct een R6 halen als k geslaagd ben.
Als ik het kenteken goed lees (ML-HF-99), mag je nog wel even contact opnemen met de RDW (en/of even over vragen bij de verkoper) voordat je de motor op jouw naam laat overschrijven. RDW zegt dat het een 'Suzuki YZF-R6' isquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:59 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/541588610
Een maat van mij is met zijn collega wezen kijken naar de technische staat(ze gingen een R1 bekijken wat 50 km verderop was waar deze R6 stond). Ze sleutelen beide aan motoren dus weten waar ze naar moeten kijken. Ze hebben beide een proefrit gemaakt.
Die maat gaf aan dat het gegarandeerd een circuitmotor is geweest maar de technische staat is in orde. Zo is het ook nog eens een origineel NL motor(ik vermijd geimporteerde motoren).
De handelaar geeft ook nog eens 6 maanden garantie op het blok.
Zoek maar op motor-forum.nl naar topics over aankoopadviezen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:09 schreef stoeltafel het volgende:
Mooi ding en leuk budget om te beginnen maar is er veel import in Nederland? Hoe kom je er achter dat hij zeker weten uit Nederland komt ?
Zie de foto's wel verschijnen. Heb nu mijn 3e+4e les
Het is een Yamaha, dat is een bug op de website.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als ik het kenteken goed lees (ML-HF-99), mag je nog wel even contact opnemen met de RDW (en/of even over vragen bij de verkoper) voordat je de motor op jouw naam laat overschrijven. RDW zegt dat het een 'Suzuki YZF-R6' is
Oh lol, ik zie het. Wat slechtquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is een Yamaha, dat is een bug op de website.
Moet je voor de gein 2 schermen openen van de RDW en 2 verschillende kentekens invoeren en op F5 drukken op beide schermen.
Ach, dat zou ook zomaar met mijn motor gebeurd kunnen zijn. 11k op de teller, uit 2007 voor ¤4000 en uit Engeland afkomstig. Na een half jaar en 12.000km extra nog steeds geen problemen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Zoek maar op motor-forum.nl naar topics over aankoopadviezen.
Import kan je checken dmv kenteken in te voeren op rdw.
Soms zie je een motor bijvoorbeeld een R6 uit 2007 voor 4500 met een super lage kmstand.
Ziet er splinternieuw uit maar de situatie is dan als volgt:
-Motor wordt meestal in Italie nieuw gekocht
-Kappen worden vervangen door circuit kappen.
-Na zo n 8000 of 10000 km gaan de originele kappen er weer op.
-Geimporteerd naar NL
En voila een splinternieuwe motor voor een lage prijs.
Vele advertenties verbergen hun kenteken omdat het meestal import motoren zijn
Een circuitmotor hoeft niet per definitie altijd slecht te zijn. Het is een risico die je neemt. Net zoals ik die nu neem. Ik ben blij dat het in ieder geval een origineel Nederlandse motor is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:23 schreef mstx het volgende:
[..]
Ach, dat zou ook zomaar met mijn motor gebeurd kunnen zijn. 11k op de teller, uit 2007 voor ¤4000 en uit Engeland afkomstig. Na een half jaar en 12.000km extra nog steeds geen problemen.
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef LifeonEarth het volgende:
[..]
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
En gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:37 schreef denkel het volgende:
Helemaal vergeten te posten. Maar ik ben gisteren in 1x geslaagd voor mijn theorie van de motor had maar 2 foutjes. Alle theorie examens dus gelukkig in 1x gehaald, scooter, auto en motor meer hoef/ga ik er niet meer doen qua vervoersmiddelen haha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |