Dat is wel obsceen veel. Ik was in totaal de helft kwijt denk ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:43 schreef stoeltafel het volgende:
Valt wel mee dus.
Binnen hoeveel weken hebben jullie je rijbewijs gehaald?
Wil zelf minimaal 2 x 2uur lessen per week zodat ik er lekker in zit.
Hoeveel geld moet je rekenen voor kleding en een helm?
Vried van mij was 1500e kwijt. Pak was 800, helm 450 en laarzen en handschoenen 300
Ik was een stuk minder kwijt voor het hele plaatje.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:53 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah, je zit ook op tweakers?
Ik had voor AVB elke week 1 les van 1,5 uur, AVD elke week 1 les van 2 uur. Totaal heb ik 8 lessen AVB gehad en 6 lessen AVD. Dat is dus +/- 14 weken.
Zoals ik op Tweakers zei, het ligt er maar net aan wat je wil! Ik was in totaal +/- 900 euro kwijt voor een pak, helm, laarzen en handschoenen. Maar je zou zelfs met de helft van dat budget een volledige outfit aan kunnen schaffen.
Bedenk of je textiel of leer wil en zet een budget vast voor het hele pakket!
Vandaag even langs de dealer geweest en kwam zelf ook op 1400e kwijt. Pak 750, laarzen 200, handschoenen, 100 en helm was 350e. Krijg daar wel BTW korting omdat ik les.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is wel obsceen veel. Ik was in totaal de helft kwijt denk ik.
Ik was dat bedrag kwijt aan alleen de rijlessen + examensquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik was een stuk minder kwijt voor het hele plaatje.
¤280 aan rijlessen (dealtje gesloten met instructeur)
¤315 aan CBR oplichterij
¤450 aan pak
En de helm had ik zowaar ook van de instructeur gekregen.
Voor 50 euro het nieuwe pasje ophalen, komen we totaal aan de ¤1.095.
Maargoed, dan nog een motor, verzekering en benzine natuurlijk. Dure hobby..
Eerst de eerste les maar eens inderdaad, als je namelijk motorrijden niks vind dan is het zonde van het geldquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:48 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Vandaag even langs de dealer geweest en kwam zelf ook op 1400e kwijt. Pak 750, laarzen 200, handschoenen, 100 en helm was 350e. Krijg daar wel BTW korting omdat ik les.
Goedkoper kan altijd maar liever in 1 keer goed dan 2 x slecht spul. Verder zijn dit niet echt extreme bedragen als ik een beetje online kijk. Eerst maandag maar is me eerste les afwachten.
Ja als ik dit van te voren wist dan ging ik wel naar een ander rijschool....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:38 schreef thenxero het volgende:
Wat een kutinstructeur. Ik had een beetje hetzelfde gezeik. Ga je links staan dan is het: NEE WAT DOE JE WE GAAN ZO RECHTS, BLIJF RECHTS! Ga je rechts staan dat is het LINKS IS LEEG!#%! MAAK GEBRUIK VAN JE SNELHEID ALS MOTORRIJDER!
Rij je voorzichtig een bocht in omdat je geen reet ziet omdat er allemaal bomen staan: JE HAD EERDER MOETEN KIJKEN EN DAN GEWOON DOORRIJDEN. Vervolgens ga je harder een bocht in en dan is het: LANGZAAM DE BOCHT IN EN HARD ERUIT.
FUUUU![]()
Het is te vergelijken met buschauffeurs die te lang in het vak zitten. Op een gegeven moment wordt het een sport om net de deur voor iemand zijn neus dicht te gooien en lachend weg te rijden. Je moet wat als je zo'n simpel beroep hebt.
Zoals ik het zo lees is het echt zeiken om het zeiken wat die gast doet. Gewoon op je examen doen als je altijd doet, want dan kan ie in elk geval niks zeggenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:30 schreef Gokhan03 het volgende:
Net rijles gehad. Weer de laatste rijles en ging poep. Alleen maar gezeik van instructeur. Maandag 2e keer AVD examen. Dit keer moet ik m echt halen. Echt die lessen komen mij de strot uit.
Bij ieder stoplicht onenigheid met de instructeur.
Er zijn 2 stroken die rechtdoor gaan en een auto rechts. Links is leeg. Ga ik links staan is het fout, want die auto zou sneller zijn dan mn motor. Ga ik rechts achter die auto, is het weer niet goed want de motor is sneller.
Net moesten we op de linkerstrook staan en was een audi cabrio naast ons. Ik trok harder dan hem op(ja al die keren gezeik dat ik hard op moest trekken) en vervolgens reed ik 80 waar je 70 mag en had die audi ingehaald en hij zat zo n 20 meter achter me dus ging ik naar rechts.
Een gescheld en geshreeuw dat ik weer fout reed en die auto mij rechts moet laten inhalen.
Ik snap het helemaal niet meer. Als ik gewoon netjes 70 zou gaan en die auto mij zou inhalen(wat 2 weken terug gebeurde) schreeuwt ie dat ik motor ben en hard moet optrekken om die auto langs te gaan. Toen maakte hij me tussen al die mensen belachelijk door te vertellen dat ik sloom rij omdat een seat ibiza met 3 cilinder harder optrekte dan mij. Wtf moet ik soms racen met die auto? Die auto ging echt vol gas optrekken en wilde volgens mij "racen" en liet ik m langs. HIj reed zelfs op de linkerrijstrook en ik op de rechter.
Dus ik doe dat nu bij een auto, is het weer niet goed omdat ik gevaarlijk bezig zou zijn omdat ik harder dan de maximum toegestaande snelheid zou gaan.
Elke keer dubbelzinnige beweringen van m. Ben het echt helemaal zat.
Ja maarja moet ff volhouden nog en maandag hoop ik het echt te halen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:23 schreef thenxero het volgende:
Die lessen bezorgden mij ook wel stress. Je gaat ook slechter rijden van al het commentaar wat je denkt te gaan krijgen als je dit of dat doet. Daardoor wordt het nog erger dan het is.
Even door de zure appel heenbijten en al het gezeur niet persoonlijk opvatten... gewoon laten lullen. Heb het met hem te doen dat hij nog wat jaren zal moeten slijten in zijn vak, terwijl jij binnenkort van hem af bent.
Hij staat er algemeen bekend om zijn schreeuwerigheid. Toen ik een tijd terug mijn auto instructeur in mn straat zag had ik hem verteld dat ik begonnen was aan motorlessen bij die rijschool. Het eerste wat hij zei was "Zeg maar tegen hem dat hij niet zo veel moet schreeuwen".quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:29 schreef thenxero het volgende:
Haha je bent dus niet de enige die last van 'm heeft
Ik heb een theorieboek en een boek met examens gebruikt, volgens mij van Smit Verkeershulpmiddelen (oid). Daarnaast nog wat (gratis) online examens van MotoPLUS. Link daarvoor staat in de OP van dit topicquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:52 schreef DancePlaza het volgende:
[...]
nu maar is gaan reserveren voor een therie examen. Welk boek cq middelen hebben jullie gebruik om je theorie te behalen.
Ik ben blij dat ik 's ochtends nooit les hadquote:Op maandag 21 mei 2012 11:13 schreef The6thgate het volgende:
Bah, vanochtend 2 uur les gehad en het ging echt kut Lang weekend achter de rug en erg vermoeid dus dat helpt ook niet. Vind het dan dus ook echt niet leuk meer als je fout na fout maakt.
Vanmiddag nog 2 uur les, ben heel benieuwd wat dat gaat wordenHoop iig iets beter want hier wordt je chagerijnig van. Gelukkig niet zo'n schreeuwerige instructeur zoals hierboven, dat lijkt me ook behoorlijk vervelend.
Gezien het weer; Kleed je niet te warmquote:Op maandag 21 mei 2012 12:18 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag me eerste motorles. Nu heb ik nog niks qua kleren dus wat is handig om nu aan te doen? Krijg kleren van de rijschool. Maar moet k hieronder nog kleding dragen? Ga verder op bergschoenen lessen, lijkt me niks maar heb weinig keus. Als het leuk ie ga k direct laarzen, een helm en handschoenen halen.
Met dit weer zou ik voor een tshirt + korte broek gaan voor onder de motorkleding. Lijkt me dat ze gewoon textiel kleding hebben.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:18 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag me eerste motorles. Nu heb ik nog niks qua kleren dus wat is handig om nu aan te doen? Krijg kleren van de rijschool. Maar moet k hieronder nog kleding dragen? Ga verder op bergschoenen lessen, lijkt me niks maar heb weinig keus. Als het leuk ie ga k direct laarzen, een helm en handschoenen halen.
Dit jaquote:Op maandag 21 mei 2012 12:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Met dit weer zou ik voor een tshirt + korte broek gaan voor onder de motorkleding. Lijkt me dat ze gewoon textiel kleding hebben.
Alleen een korte broek/joggingpak is wel gevaarlijk ja. Maar dat onder je motorpak, waarom niet? Dat zorgt alleen maar voor warmte tijdens het rijden, beschermd je niet extra als je een schuiver zou maken.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Echt? Is dat niet e gevaarlijk?
Net een heel topic over ongelukken door gelezen op motor forum, sick.
Doe anders wel een joggingpak aan. Lekker luchtig en niet te warm.
16.50 mag ik. Het weer is gelukkig goed. Zou keihard gaan onweren zeiden ze.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 21 mei 2012 13:19 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochtend Avd examen gehad. Weer dezelfde examinator. Resultaat: geslaagd
Ben niet echt een representatief voorbeeld maar ik heb 44 lessen gehad. Voor mijn gevoel zou ik rond de 20~25 lessen al klaar moeten zijn maarja.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:36 schreef stoeltafel het volgende:
Gefeliciteerd !
Weet je al welke motor je gaat kopen? Hoeveel lang heb je ervoor gedaan? En hoeveel lessen heb je gehad?
Hoelang duurden jouw lessen? 44 lessen van 1, 1,5 of 2 uur is nogal een groot verschilquote:Op maandag 21 mei 2012 14:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ben niet echt een representatief voorbeeld maar ik heb 44 lessen gehad. Voor mijn gevoel zou ik rond de 20~25 lessen al klaar moeten zijn maarja.
Ik zit te denken aan een yamaha R6. Moet alleen nog even sparen
1 les = 1 uur.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoelang duurden jouw lessen? 44 lessen van 1, 1,5 of 2 uur is nogal een groot verschil
Ah, okquote:Op maandag 21 mei 2012 14:13 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
1 les = 1 uur.
Mijn lesmomenten bestonden meestal uit 2 uurtjes achter elkaar.
Nouja, 'normaal'... Hangt er helemaal van af wat voor 'feeling' jij met de motor hebt. Dat verschilt heel erg per persoon! Je autorijbewijs helpt ook helemaal niks met AVB. Wel iets met AVD, omdat je al wat verkeersinzicht hebt ontwikkeld. Maar op de motor begeef je je op een andere manier in het verkeer dan met de auto. Dat moet je goed doorhebben; je plaats op de weg, gebruik maken van het feit dat je een smal voertuig bestuurt en dergelijkequote:Op maandag 21 mei 2012 14:35 schreef stoeltafel het volgende:
Rond de 20 uur is toch normaal als je al je autorijbewijs hebt? Hoop dat ik voor jet pakket van 16 lessen inclusief twee examens kan gaan. Dit is 875e
Lig het gemiddelde hoger ja? Bron? Hopelijk heb ik hem voor mijn verjaardag.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nouja, 'normaal'... Hangt er helemaal van af wat voor 'feeling' jij met de motor hebt. Dat verschilt heel erg per persoon! Je autorijbewijs helpt ook helemaal niks met AVB. Wel iets met AVD, omdat je al wat verkeersinzicht hebt ontwikkeld. Maar op de motor begeef je je op een andere manier in het verkeer dan met de auto. Dat moet je goed doorhebben; je plaats op de weg, gebruik maken van het feit dat je een smal voertuig bestuurt en dergelijke
Ik denk wel dat je met 20 uur heel erg ver komt, maar om nou te zeggen dat het 'normaal' is.. Het gemiddelde ligt hoger in ieder geval
Ik ben ook wel benieuwd naar het gemiddelde aantal uur les voor het behalen van je motorrijbewijs. Ik heb nu 7 lessen voor m'n AVB al gehad/nog gepland en denk 4/5 lessen nodig te hebben voor mijn AVD... 30 lessen lijkt me erg veel voor een gemiddelde, aangezien ik 0 ervaring heb met brommers/motoren/enz.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Lig het gemiddelde hoger ja? Bron? Hopelijk heb ik hem voor mijn verjaardag.
http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessenquote:Op maandag 21 mei 2012 15:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Lig het gemiddelde hoger ja? Bron? Hopelijk heb ik hem voor mijn verjaardag.
Ik voel me echt een mongool als ik die cijfers lees. Echt mn autorijbewijs had ik binnen no time binnen in 18 uurtjes. En dat was nog zelfs 1 les/uur in de week omdat ik geen geld had destijds.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessen
Deze website meld dat het gemiddelde voor de AVB ligt tussen de 12 en 18 uur en er staat bij AVD voor een 'redelijk snelle tot gemiddelde leerling' 10 tot 16 uur.
Dat optellen kom ik voor een gemiddelde leerling uit op 22 tot 34 uur, dat weer middelen komt op 28 uur.
Houdt dan wel rekening dat bij AVD 'redelijk snelle tot gemiddelde leerling' staat en dit dus lager uit kan vallen dan het daadwerkelijk gemiddelde
Ik weet niet hoe oud deze gegevens zijn, maar het klinkt mij niet raar in de oren..
Maar ik zou na 1 à 2 lessen gewoon aan de instructeur vragen wat hij/zij (heeft er iemand ooit een vrouwelijke motorrijles instructrice gehad?) denkt, die kan een veel beter beeld geven dan wie dan ook op internet.
Lijken mij punten die te wijten zijn aan de rijschool, niet aan jou zelf? Wellicht het 3e punt, heb je wel gezegd/gevraagd of je een keer met een andere leerling (of solo) kon lessen?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:51 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik voel me echt een mongool als ik die cijfers lees. Echt mn autorijbewijs had ik binnen no time binnen in 18 uurtjes. En dat was nog zelfs 1 les/uur in de week omdat ik geen geld had destijds.
Had nooit eerder geschakeld op een motor. Zelfs dat kreeg ik na 2 lessen onder de knie waarna ik de 3e les al alleen op de lesmotor mocht.
-Heb zo n 8 uurtjes met een kapotte kmteller moeten doen
-Winterstop van 4 weken gehad.
-Ik moest altijd rijden met een leerling die er totaal niets van bakte
-AVB terrein zat vol met zand waardoor we ipv oefenen maar gingen rondrijden.
3e punt kon ik vrij weinig aan doen omdat ik alleen zaterdag kon lessen en hij had alleen 1 plekje vrij. We planden ook alles 2 weken van te voren in.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Lijken mij punten die te wijten zijn aan de rijschool, niet aan jou zelf? Wellicht het 3e punt, heb je wel gezegd/gevraagd of je een keer met een andere leerling (of solo) kon lessen?
Ok, op de winterstop na. Als er sneeuw ligt of het is glad, dan kan je lastig AVB gaan oefenen
Top, gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 mei 2012 13:19 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochtend Avd examen gehad. Weer dezelfde examinator. Resultaat: geslaagd
Proficiat!quote:Op maandag 21 mei 2012 13:19 schreef Gokhan03 het volgende:
Vanochtend Avd examen gehad. Weer dezelfde examinator. Resultaat: geslaagd
Ah ok, dat is lastig dan..quote:Op maandag 21 mei 2012 15:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
3e punt kon ik vrij weinig aan doen omdat ik alleen zaterdag kon lessen en hij had alleen 1 plekje vrij. We planden ook alles 2 weken van te voren in.
Gelijk AVB ingepland, gewaagd maar dan heeft je instructeur er in ieder geval wel vertrouwen inquote:Op maandag 21 mei 2012 19:17 schreef stoeltafel het volgende:
Met mijn eerste intake / les gehad. Was aardig pittig. Schakelen ging ma 20min redelijk en toen gelijk de weg op gegaan. Was best spannend maar ging wel goed.
Krijg een pakket van 24 lessen verdeeld over 12 blokuren. Dus 6 x 100min voor mijn avb welke k 13 juni al heb. Hopelijk eind juli begin augustus klaar.
Totaal pakket is 1180e
Luchtvochtigheid is ook erg hoog, daar ga je ontzettend van zweten. Alleen als je in een tshirt/kortebroek loopt dan kan het verdampen, nu slaat het neer in je pak en dan wordt je natquote:Op maandag 21 mei 2012 19:40 schreef stoeltafel het volgende:
Hoop het. Vond het schakelen nog wel even wennen maar het ging wel oké. Reed op een gegeven moment 60km per uur, was echt super. Woensdag weer lessen.
Wel was jet super warm. Me kleren waren echt zeiknat?
Dat krijg je met die oefeningen bij deze temperaturenquote:Op maandag 21 mei 2012 19:40 schreef stoeltafel het volgende:
Hoop het. Vond het schakelen nog wel even wennen maar het ging wel oké. Reed op een gegeven moment 60km per uur, was echt super. Woensdag weer lessen.
Wel was jet super warm. Me kleren waren echt zeiknat?
Ik heb het ook vrij snel warm, maar ik draag functionele thermokleding onder mijn motorkleding en dat helpt enigszins. Ook bij warme temperaturen.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:40 schreef stoeltafel het volgende:
Wel was jet super warm. Me kleren waren echt zeiknat?
Je had ook gewoon meteen kunnen luisteren, eigenwijsjequote:Op maandag 21 mei 2012 22:17 schreef stoeltafel het volgende:
Tja het weer was vandaag wel erg benauwd. Woensdag korte broek aan zoals mensen hier al zeiden. Woensdag weer lessen en dan een weekje rust.
En dan 6/8/11/13 juni, dus 8 uur lessen in een weekje en de 13e mijn examen. Nu theorie maar is doornemen.
Kan ook jaquote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Thermokleding aan trekken, dat helpt in de zomer om warmte af te voeren en in de winter om je warm te houden. M'n pa en broer hebben het al en ik moet het ook nog eens aanschaffen.
Vooral onder leren kleding, anders ben je zo plakkerig dat je nauwelijks je broek uitkomt.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Thermokleding aan trekken, dat helpt in de zomer om warmte af te voeren en in de winter om je warm te houden. M'n pa en broer hebben het al en ik moet het ook nog eens aanschaffen.
Ga dit woensdag is proberen, thnx.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Thermokleding aan trekken, dat helpt in de zomer om warmte af te voeren en in de winter om je warm te houden. M'n pa en broer hebben het al en ik moet het ook nog eens aanschaffen.
Ik had hetzelfde met de langzame slalom inderdaad. Ging de eerste 2 lessen prima, maar daarna lukte het maar elke keer niet om nog even om de laatste pion te slalommen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:13 schreef tralalala het volgende:
Ik begon de alle eerste les met de langzame slalom, halve draai en snelle slalom die ik in één keer probleemloos uitvoerde.
De lessen daarna ging het niet meer, heb me toen een partij staan klooien met de motor.![]()
Echt vreemd.
Bij mijn rijschool oefende we vaak bij het CBR examenterrein zelf @ Gelredome.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:33 schreef Tankiej het volgende:
Klopt, draait voornamelijk om die punten!
Ik vond het ook wel leuk, vooral de snelle oefeningen zoals de snelle slalom. Maar ik vond verkeersdeelname toch nog een stuk leuker
Tis enorm druk op dit moment ja met de AVD. Elk jaar zo rond deze tijd.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef stoeltafel het volgende:
Hoeveel tijd zit er tussen de avb en avd bij jullie? De avb is vrij snel ingepland alleen ik moet daarna minimaal 6 weken wachten op de avd. Slome CBR
Ik deed de oefeningen op een nieuw industrieterrein waar nog bijna geen bedrijven zitten (quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:52 schreef tralalala het volgende:
[..]
Bij mijn rijschool oefende we vaak bij het CBR examenterrein zelf @ Gelredome.
Alle pionnen staan dan klaar en dan kan je lekker alles achter elkaar doen, dat was wel leuk.
Maar het was altijd of stikheet of het regende.kutzooi
Hangt heel erg af van de regio en periode van het jaar waarin je examen doet (of wil doen). Qua periode zit je net in de drukke tijd.. Ik deed in juni vorig jaar mijn AVD, kon er binnen twee weken terecht. Dat is het voordeel van een rustige regioquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:06 schreef stoeltafel het volgende:
Hoeveel tijd zit er tussen de avb en avd bij jullie? De avb is vrij snel ingepland alleen ik moet daarna minimaal 6 weken wachten op de avd. Slome CBR
Dat is zo, dat zegt mn vader ook. Daarom wil die me ook niet al te veel leren omdat die misschien bang is dat die het niet zoals de rijschool aanleert.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:18 schreef Anne het volgende:
Ligt eraan of je het jezelf goed aanleert..
Het is makkelijker iets te leren, dan iets af te leren.
Binnen 3 weken je rijbewijs? Zou mooi zijn als het lukt. Zoiets zou ik ook wel willen, alvast succes!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:16 schreef denkel het volgende:
Aah, ik kan echt niet wachten tot ik 2 Juli mag beginnen met lessen! Ben al druk aan het zoeken naar een motor terwijl ik mijn rijbewijs nog moet halen haha. Hoop dat het gaat lukken binnen de 3 weken die de spoedcursus kan duren.
Weet niet of anderen er ervaring mee hebben, maar ik ben al 2x motor wezen rijden op een afgelegen terrein waar je perfect kan leren bochten maken, slalommen, keren etcetera. Dit doe ik op mijn vaders motor, Honda Magna 700 vf, stuk zwaarder dan de lesmotoren. Zou dit nut hebben met de motorlessen? Schakelen kan ik nu al aardig soepel en slalommen lukt ook al prima. Ben van plan om nog een aantal keer te gaan rijden. Heb dit voordat ik autolessen ging nemen ook gedaan toendertijd, en daar heb ik erg veel baat bij gehad!
Met dit weer baal ik in ieder geval dat ik niet eerder ben begonnen haha
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatiequote:Op woensdag 23 mei 2012 00:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Binnen 3 weken je rijbewijs? Zou mooi zijn als het lukt. Zoiets zou ik ook wel willen, alvast succes!
Compleet witte helm, je houdt van poetsen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:22 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze set heb ik gehaald. Morgen lekker keihard zweten in me nieuwe pak. Wordt 28 graden, pfffffff. Wel lekker warm
Nouja, ik weet het slagingspercentage van de 1e keer AVB niet. Maar als ik kijk naar de lessers in dit topic en in het rijles topic op motor-forum, dan haalt het merendeel AVB in 1 keer. Dus mij lijkt het zeer goed mogelijk, mits je AVD dan in 1 keer haaltquote:Op woensdag 23 mei 2012 00:37 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatie
Nee, maar ik hoor toch wel dat dit regelmatig gebeurd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:01 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier wel is mensen gevallen tijdens het lessen?
Geen verbogen spiegel hoor, door de valbeugels raken die de grond niet eens bij bepaalde motoren. Is mij 2x gebeurd tijdens wegrijden uit parkeervak, hij sloeg af en ik hield hem niet met het stuur ingedraaid.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:12 schreef BertV het volgende:
Nee, maar ik hoor toch wel dat dit regelmatig gebeurd.
Bijna altijd stapvoets met de speciale verrichtingen, dus dan is het alleen een deuk in het ego en een verbogen spiegel.
ah, ok, ik heb geen ervaringen met valbeugels.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:40 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Geen verbogen spiegel hoor, door de valbeugels raken die de grond niet eens bij bepaalde motoren. Is mij 2x gebeurd tijdens wegrijden uit parkeervak, hij sloeg af en ik hield hem niet met het stuur ingedraaid.
Een rijschool zonder valbeugelsquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:41 schreef BertV het volgende:
ah, ok, ik heb geen ervaringen met valbeugels.![]()
Volgens mij had mijn rijschool geen motoren met val-beugels.
Dat waren twee dappere Honda's, rijkelijk voorzien van tape.
Maar niet altijdquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Een rijschool zonder valbeugels. Mijn instructeur koopt elk jaar nieuwe motoren en toch zijn na een half jaar de beugels al flink versleten, best zonde van je lesmotor als je weet dat er beginners op rijden maar het gewoon maar laat gaan en ze maakt met... tape?
Bovendien beschermen de beugels ook je benen als je onder de motor komt te zitten, niet geheel onbelangrijk als de kans groter is dat je valt omdat je nog lest.
Jep, bij de vertragingsoefening:quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:01 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier wel is mensen gevallen tijdens het lessen?
Ouchhh!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Jep, bij de vertragingsoefening:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En daar heb ik dus een litteken aan overgehouden van 2 bij 1 cm.
Mijn rijschoolhouder was zo arm als Job. (Sympathiek eenmansbedrijfje)quote:
Wilde met de nieuwe motoren niet impliceren dat het om luxe ging, maar die dingen worden gewoon ontzettend veel en ook nog met regelmaat redelijk fout gebruikt omdat er lessers op rijden. Iets als valbeugels en goed onderhoud van de motoren lijkt me dan de eerste zorg om veilige lessen te verzorgen...quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:44 schreef BertV het volgende:
Mijn rijschoolhouder was zo arm als Job. (Sympathiek eenmansbedrijfje)
Die lesmotoren (tweedehands aangeschafte CB1 en een CB250) hebben het minimaal 15 jaar volgehouden.
Niet iets voor luxe poppetjes dus, al is een rijschoolhouder die achter de klanten aanholt met een rol duc-tape natuurlijk wel extreem.
Ik heb mijn eigen motor technisch meer dan in orde.
Het mag wat mij betreft wel wat meer gaan om motorrijden zelf ipv het materiaal.
Die laatste groep haakt toch snel af als er kinderen komen en een hypotheek betaald moet worden.
Lijkt me niet de bedoeling inderdaad!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:29 schreef Tankiej het volgende:
Maar niet altijd
Lesmotor bij mij had ook valbeugels, maar m'n voet was breder en zat vast onder de motor. Daarnaast was ook het rempedaal krom, dus volgens mij waren die beugels gewoon niet breed genoeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |