abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111333046
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt.
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_111333267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.
Ik vond het lastig omdat de rechterrijstrook vol zat met vrachtwagens(ik kon er wel 6 tellen) en ze reden ook ongeveer met 80/90. In de verte komt het bord 70 en daar reed een auto. Gasgeven zou ook niet gelukt zijn. Als ik zou gasgeven dan komt de mercedes toch mee want hij zat al al vastgekleefd. Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
pi_111333344
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
ik was de eerste keer gezakt vanwege mijn manier van invoegen op de snelweg... naar mijn belevenis kwam er op de rechterrijstrook van de hoofdrijbaan met een gangetje van 130 een auto aan waar ik vanwege de S bocht op de oprit nog 70 reed dus ik anticipeerde dat hij voorbij zou komen zeilen dus ik deed rustig aan... had die klapjostie zijn gas losgelaten om mij voor te laten anticiperende dat ik door zou trekken om ervoor in te voegen... dan kom je dus in een moeilijk parket te zitten...

waarom hij niet gewoon een baan opschuift als ie mij wil helpen aangezien naast en achter hem de snelweg verlaten was geen idee maarja.....
pi_111333980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.
...maar ik ben er niet bij geweest, wellicht was er toch ruimte op de rechterbaan.
Maar dan moet je vanaf de 120 wel hard in de ankers.

Ik ben de eerste keer gezakt vanwege het niet gebruiken van de achterrem (in het verkeer). :N
Het was toen nog 1 examen op de weg.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_111334213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.
...maar ik ben er niet bij geweest, wellicht was er toch ruimte op de rechterbaan.
Maar dan moet je vanaf de 120 wel hard in de ankers.

Ik ben de eerste keer gezakt vanwege het niet gebruiken van de achterrem (in het verkeer). :N
Het was toen nog 1 examen op de weg.
Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:32:33 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111334561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.
Ik vond het lastig omdat de rechterrijstrook vol zat met vrachtwagens(ik kon er wel 6 tellen) en ze reden ook ongeveer met 80/90. In de verte komt het bord 70 en daar reed een auto. Gasgeven zou ook niet gelukt zijn. Als ik zou gasgeven dan komt de mercedes toch mee want hij zat al al vastgekleefd. Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakken :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:32:42 #32
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111334568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:22 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.
Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_111334884
quote:
13s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakken :{
Mijn instructeur zei nog. Als jij je veilig had gesteld van die bumperklever dan had je je rijbewijs gegarandeerd 'in the pocket'.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...
Ik kan het moeilijk accepteren omdat ik zelf geen gevaarlijke situatie gecreerd heb.

Wat ik wel vreemd vond is dat ik geen route had maar zelf de route mocht bepalen. Examinator vroeg "Je weet waar beverwijk ligt? Mooi, rij vanaf hier daarheen. Als je toch instructies nodig hebt dan tik je op je helm".
Tijdens lessen hebben we alleen maar examenroutes gereden en nog nooit op de route waar ik mijn examen had. Maar dat was totaal geen probleem want het ging zonder problemen. In Beverwijk moest ik na de tunnel de eerste afslag nemen en vervolgens gaf ik aan om instructies te krijgen. Langs het station van Beverwijk reden we en vervolgens onder het viaduct weer terug de tunnel in. Mij werd gevraagd of ik de weg naar Haarlem Noord wist. Ik gaf aan dat ik dat wist en reed ik terug richting Haarlem.
In Haarlem Noord nog door een woonwijk gereden. Ging ook zonder problemen. Ik keek goed en reed ook een normale snelheid.

Dus alleen vanwege die mercedes-actie ben ik gezakt.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:46:23 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111335084
Nouja, volgende keer goed spiegelen en zulke eik0ls lekker voor laten gaan dus ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111335986
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
pi_111336549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer over :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:21:51 #37
225461 DubbelZout
Niet zoet, maar zout!
pi_111336553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Lijkt me onwaarschijnlijk... ben benieuwd !
pi_111336666
quote:
6s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:21 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer over :')
Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .
pi_111337144
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .
bij mijn auto examen is het mij bijna letterlijk zo verteld: ''je reed foutloos, maar je gaf te veel gas op de rotonde, daarom ben je gezakt''
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:02:44 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111338136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<

En mocht dat wél zo zijn; is er ws geen examinator in nl die je dat aan je neus gaat hangen O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111369627
Ik voel me er zo shit over he.
pi_111369817
Ik moet 30 mei op voor AVD.
Gisteren gereden, ging wel redelijk. Merk alleen dat ik op de weg nog veel te veel met die motor bezig ben en te weinig met het verkeer en de borden. :{ Nadeel van 4 maanden niet rijden tussen het behalen van AVB en begin lessen AVD. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_111371984
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef Skv het volgende:
Ik moet 30 mei op voor AVD.
Gisteren gereden, ging wel redelijk. Merk alleen dat ik op de weg nog veel te veel met die motor bezig ben en te weinig met het verkeer en de borden. :{ Nadeel van 4 maanden niet rijden tussen het behalen van AVB en begin lessen AVD. :{
Herken het wel. Heb ook de meeste moeite met goed op de borden blijven letten en niet pas op het laatste moment zien dat je ergens niet in mag :')
Too much is never enough!
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:16:50 #44
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111381273
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:00 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik voel me er zo shit over he.
Och, dat je voor de rest perfect reed moet je juist als positief zien. Ik zakte de eerste keer ook op 1 foutje in een perfecte rit, dan baal je inderdaad zwaar maar dan is de motivatie voor sportieve revanche alleen maar hoger :)

Eerste keer zijn ze altijd strenger, dat is tevens een gegeven.
pi_111389111
Kan me voorstellen dat je zwaar baalt. Moet er niet aan denken dat ik 6 juni zak, dan mag ik ook AVB en theorie meteen opnieuw doen en denk dat een goed humeur dan ook heel ver te zoeken is.
Nouja meer dan je best doen om een goeie rit neer te zetten kan je toch niet doen.
Too much is never enough!
pi_111391727
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<

En mocht dat wél zo zijn; is er ws geen examinator in nl die je dat aan je neus gaat hangen O-)
Ze zullen wel bijhouden hoeveel % slaagt bij een bepaalde examinator. Als het bij de ene 30% is en bij de andere 90%, dan zullen ze daar wel commentaar op krijgen (goh, dat mag wel wat strenger bij de ene of minder streng bij de andere).
pi_111396597
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:50:49 #48
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111399845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:45 schreef Gkhn het volgende:
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Gewoon lekker genieten, en op je af laten komen :)
pi_111403080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:45 schreef Gkhn het volgende:
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Niet bang zijn :P
pi_111404750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:45 schreef Gkhn het volgende:
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Klem je benen tegen die tank aan, maar hou je heupen los zodat je relaxed kan sturen
zie de motor als een paard met een stuk meer vermogen
behandel de motor ook als een paard en daarmee bedoel ik dat je motor heel gevoelig reageert op jouw moves
relax, maar wees alert
zet een vaartje er achter, maar rijd rustig
kijk veel om je heen, maar kom relaxed over
en laat je niet gek maken door de instructeur

succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')