SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 31-05-2012 11:51:34 ]Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
dat doet het ook.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
dat doet het ook.
want haal je het niet in 1x dan wordt je nooit een volwaardig motorrijder en ben je gedoemt om de rest van je leven die motorscooter zooi te rijden.
Lekker ding!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Salatrel het volgende:
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag![]()
[ afbeelding ]
Ziek ding.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Salatrel het volgende:
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag![]()
[ afbeelding ]
Hebben!!quote:
ik ookquote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:48 schreef Tankiej het volgende:
Vind die dubbele pijp onder het zitje toch mooier
Vannacht regende het in elk geval pijpestelen. Maarja, beter dat het 's nachts regent dan overdagquote:Op woensdag 9 mei 2012 09:25 schreef Danger.Mouse het volgende:
Vanmiddag weer lessen. Hopelijk houden we het droog.
S'nachts regen, overdag lekker warm droog asfalt!quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vannacht regende het in elk geval pijpestelen. Maarja, beter dat het 's nachts regent dan overdag
Jammer, volgende keer beter!quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.
Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Mijzelf tussen de vrachtwagens en autos proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Dat kan maar boven de 100 gaat zo n s klasse weer harder. Mijn bmw 323ti gaat zelfs harder dan de lesmotor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jammer, volgende keer beter!
Die km's op de teller zeggen niks, als de motor maar goed onderhouden is. En eh, ik weet niet wat voor S klasse het was. Maar de S500 (2005 - 2009 model) heeft dezelfde 0 - 100 opgave als de CBF500
Klopt, had nog wat toe willen voegen aan m'n post, maar je had al gereageerdquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:55 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat kan maar boven de 100 gaat zo n s klasse weer harder. Mijn bmw 323ti gaat zelfs harder dan de lesmotor.
Buiten dat, ik zou moeten gassen of remmen en mezelf tussen in de autos moeten proppen maarja het besluit was al genomen dus of ik hoog of laag spring, ik ben gewoon gezakt.
21 mei weer examen.
That sucksquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.
Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Ging het denk ik foutquote:ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd, want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt.
Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
ik was de eerste keer gezakt vanwege mijn manier van invoegen op de snelweg... naar mijn belevenis kwam er op de rechterrijstrook van de hoofdrijbaan met een gangetje van 130 een auto aan waar ik vanwege de S bocht op de oprit nog 70 reed dus ik anticipeerde dat hij voorbij zou komen zeilen dus ik deed rustig aan... had die klapjostie zijn gas losgelaten om mij voor te laten anticiperende dat ik door zou trekken om ervoor in te voegen... dan kom je dus in een moeilijk parket te zitten...quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.
...maar ik ben er niet bij geweest, wellicht was er toch ruimte op de rechterbaan.
Maar dan moet je vanaf de 120 wel hard in de ankers.
Ik ben de eerste keer gezakt vanwege het niet gebruiken van de achterrem (in het verkeer).
Het was toen nog 1 examen op de weg.
Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakkenquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.
Ik vond het lastig omdat de rechterrijstrook vol zat met vrachtwagens(ik kon er wel 6 tellen) en ze reden ook ongeveer met 80/90. In de verte komt het bord 70 en daar reed een auto. Gasgeven zou ook niet gelukt zijn. Als ik zou gasgeven dan komt de mercedes toch mee want hij zat al al vastgekleefd. Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.
Mijn instructeur zei nog. Als jij je veilig had gesteld van die bumperklever dan had je je rijbewijs gegarandeerd 'in the pocket'.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakken
Ik kan het moeilijk accepteren omdat ik zelf geen gevaarlijke situatie gecreerd heb.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...
Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer overquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.
In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Lijkt me onwaarschijnlijk... ben benieuwd !quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.
In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:21 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer over
bij mijn auto examen is het mij bijna letterlijk zo verteld: ''je reed foutloos, maar je gaf te veel gas op de rotonde, daarom ben je gezakt''quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .
Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.
In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Herken het wel. Heb ook de meeste moeite met goed op de borden blijven letten en niet pas op het laatste moment zien dat je ergens niet in magquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef Skv het volgende:
Ik moet 30 mei op voor AVD.
Gisteren gereden, ging wel redelijk. Merk alleen dat ik op de weg nog veel te veel met die motor bezig ben en te weinig met het verkeer en de borden.Nadeel van 4 maanden niet rijden tussen het behalen van AVB en begin lessen AVD.
Och, dat je voor de rest perfect reed moet je juist als positief zien. Ik zakte de eerste keer ook op 1 foutje in een perfecte rit, dan baal je inderdaad zwaar maar dan is de motivatie voor sportieve revanche alleen maar hogerquote:
Ze zullen wel bijhouden hoeveel % slaagt bij een bepaalde examinator. Als het bij de ene 30% is en bij de andere 90%, dan zullen ze daar wel commentaar op krijgen (goh, dat mag wel wat strenger bij de ene of minder streng bij de andere).quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<
En mocht dat wél zo zijn; is er ws geen examinator in nl die je dat aan je neus gaat hangen![]()
Klem je benen tegen die tank aan, maar hou je heupen los zodat je relaxed kan sturenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |