abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 20:36:19 #1
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111261989
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meld je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen.

Newbierit 2012!

Meld je in onderstaand topic aan voor de Fok!meet der motornieuwelingen!

[aanmelden!] Motorrijders new- & oldbierit! 16-06-2012 #3

De lessers

-Trinity- Eerste les: 16-09-2011 Theorie: 17-01-2012 AVB: 17-04-2012 AVD: n/a Rijschool: RMTC, Nieuw Vennep Lesmotor: Suzuki Gladius (SFV650)

Boomstronk Eerste les: 04-10-2010 Theorie: n/a AVB: n/a AVD: n/a Rijschool: n/a Lesmotor: n/a

Danger.Mouse Eerste rijles: 31-03-2012 Theorie: 19-04-2012 AVB: 31-5-2012 AVD: 27-06-2012 Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: n/a

DubbelZout Eerste rijles: 28-04-2012 Theorie: n/a AVB: n/a AVD: n/a
Rijschool: Eindhoven Lesmotor: Honda CBF600

GeneraalOnbenul Eerste les: 07-12-2011 Theorie: n/a AVB: n/a AVD: n/a Rijschool:Succes Mimpen, Waddinxveen Lesmotor: Yamaha XJ6

knack Eerste les: 22-04-2011 Theorie: 29-04-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: 17-08-2011 Rijschool: Martin Don Den Haag Lesmotor: Suzuki

MaximumRush Eerste les: 24-09-2011, Theorie: 23-09-2011, AVB: 29-09-2011, AVD: nnb, Rijschool: Rules, Dordrecht, Lesmotor: Honda CB500

Thrilled Eerste les 25-06-2011 Theorie: 08-07-2011 AVB: 12-07-2011 AVD: 31-08-2011 Rijschool: Ten Have, Middelburg Lesmotor: Honda CBF600N

weerstandje Eerste les: 08-11-2011 Theorie: 15-02-2012 AVB: 16-12-2011 AVD: 2-5-2012: Rijschool: Motorrijschool Ramón Lesmotor: Honda CBF500

Bijzondere verrichtingen op Youtube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige sites:

Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/

*O* Geslaagden 2009 *O*
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009

*O* Geslaagden 2010 *O*
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010

*O* Geslaagden 2011 *O*
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011

*O* Geslaagden 2012 *O*

Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012

Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR (mod.gif) met je gegevens of aanpassingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 31-05-2012 11:51:34 ]
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  maandag 7 mei 2012 @ 20:44:11 #2
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111262419
Overmorgen weer rijles na 2 weken niet kunnen rijden ivm verwijdering van verstandskiezen. Zin an! :D
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  maandag 7 mei 2012 @ 23:00:12 #3
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111270745
Wanne drukte hier jong! -O- :{
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_111281005
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt :P
pi_111281204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt :P
dat doet het ook.

want haal je het niet in 1x dan wordt je nooit een volwaardig motorrijder en ben je gedoemt om de rest van je leven die motorscooter zooi te rijden.
pi_111281256
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:53 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

dat doet het ook.

want haal je het niet in 1x dan wordt je nooit een volwaardig motorrijder en ben je gedoemt om de rest van je leven die motorscooter zooi te rijden.
pi_111289735
Oh sorry, had niet gezien dat ik 'm had gesloten :P
Too much is never enough!
pi_111291544
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag :9~

  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:17:59 #9
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111298118
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Salatrel het volgende:
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag :9~

[ afbeelding ]
Lekker ding! ~O>
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_111299556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:36 schreef Salatrel het volgende:
ff lekker soppen en smeren op mn vrije dag :9~

[ afbeelding ]
Ziek ding.
Welke is dat? :X
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_111299783
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:52 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ziek ding.
Welke is dat? :X
Suzuki GSR 600 '07
pi_111301365
Gaaf ding! :)
pi_111302492
GSR is wel een mooi motorl ja! Wel dit model, die nieuwe heeft weer een enkele uitlaat aan de zijkant. Vind die dubbele pijp onder het zitje toch mooier :)
pi_111302495
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Suzuki GSR 600 '07
Hebben!!

Erg mooi ding. Lijkt een beetje op een Kawa ER-6n, ook een erg mooie fiets.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_111306832
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:48 schreef Tankiej het volgende:
Vind die dubbele pijp onder het zitje toch mooier :)

ik ook _O_ daarom ging ik ook voor een ouder model :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:13:22 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111311029
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:25:32 #17
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111323507
Vanmiddag weer lessen. Hopelijk houden we het droog. :P
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:30:11 #18
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111323640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:25 schreef Danger.Mouse het volgende:
Vanmiddag weer lessen. Hopelijk houden we het droog. :P
Vannacht regende het in elk geval pijpestelen. Maarja, beter dat het 's nachts regent dan overdag ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:40:35 #19
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111323899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:30 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Vannacht regende het in elk geval pijpestelen. Maarja, beter dat het 's nachts regent dan overdag ;)
S'nachts regen, overdag lekker warm droog asfalt! :7
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_111329316
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.

Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gokhan03 op 09-05-2012 12:50:14 ]
pi_111330193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.

Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Mijzelf tussen de vrachtwagens en autos proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
Jammer, volgende keer beter!

Die km's op de teller zeggen niks, als de motor maar goed onderhouden is. En eh, ik weet niet wat voor S klasse het was. Maar de S500 (2005 - 2009 model) heeft dezelfde 0 - 100 opgave als de CBF500 :)
pi_111330409
quote:
6s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:49 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Jammer, volgende keer beter!

Die km's op de teller zeggen niks, als de motor maar goed onderhouden is. En eh, ik weet niet wat voor S klasse het was. Maar de S500 (2005 - 2009 model) heeft dezelfde 0 - 100 opgave als de CBF500 :)
Dat kan maar boven de 100 gaat zo n s klasse weer harder. Mijn bmw 323ti gaat zelfs harder dan de lesmotor.
Buiten dat, ik zou moeten gassen of remmen en mezelf tussen in de autos moeten proppen maarja het besluit was al genomen dus of ik hoog of laag spring, ik ben gewoon gezakt.

21 mei weer examen.
pi_111330574
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:55 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dat kan maar boven de 100 gaat zo n s klasse weer harder. Mijn bmw 323ti gaat zelfs harder dan de lesmotor.
Buiten dat, ik zou moeten gassen of remmen en mezelf tussen in de autos moeten proppen maarja het besluit was al genomen dus of ik hoog of laag spring, ik ben gewoon gezakt.

21 mei weer examen.
Klopt, had nog wat toe willen voegen aan m'n post, maar je had al gereageerd :')

Tussen sprintjes is de S weer sneller, wellicht dat het instap model (S350) niet sneller is. Maar dat weet ik ook niet allemaal precies.

Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, dus dan zou ik ook gezakt zijn als het tijdens m'n examen geweest zou zijn.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:28:13 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111331629
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Om 9:50 AVD examen gehad en gezakt.
Van Haarlem naar Beverwijk en weer terug. Alles ging echt foutloos totdat we hier reden: Klik
Vanuit de velsertunnel kwam ik op de linkerrijstrook met 120/130 op de teller want de rechterstrook reed ongeveer met 90/100 en zat helemaal vol. Afslag Haarlem-Noord heeft 2 stroken dus ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt. Rechts zit vol en er was een invoegstrook dus ik kon simpelweg niet naar rechts tenzij ik zou remmen en mezelf tussen de auto's zou proppen. Ik kon ook niet gasgeven want ik reed al 120/130 en voor me had je in de verte een auto terwijl het bordje 70km/h wordt getoond dus ik kan niet over de auto heen rijden.

Examinator gaf aan dat ik daar iets moet doen want ik was gevaarlijk bezig volgens hem. Ik zou dus mijzelf tussen de vrachtwagens en autos moeten proppen zodat die auto achter mij langs kon gaan en daarna weer kon gassen.
Optie 1 kon simpelweg niet want als ik zou remmen dan lag die mercedes alsnog achter me geplakt.En zelfs al zou ik vol gas gaan, die mercedes is toch sneller. Een Honda CBF500 met 110 duizend op de teller trekt gewoon niet sneller op dan een S klasse.
That sucks -O-

Maar hier:

quote:
ik nam de linkerstrook en daar bleef ik ook de hele tijd, want ik zag dat er allemaal vrachtwagens, lesautos en lesmotoren rechts reden.
Ging het denk ik fout ;)

Gewoon naar rechts gaan en achter de meute 'aansluiten' en zo nodig weer inhalen als je er bent en erlangs moet/wilt/kunt, dan houd je altijd de eer aan jezelf, en misschien had je zelfs die lompe Benz wat eerder aan zien komen omdat je dan 2 keer extra spiegelt ;)
Een motorijder moet zorgen dat hij zichtbaar is in het verkeer, en je wisselt rapper en makkelijker van rijstrook als een blik, en hoe kun je beter opvallen als al knipperend van diverse rijstroken gebruik te maken? :)

Je bent zelf op dat moment ook gewoon lesser, dus ik snap de redenatie niet helemaal dat je niet achter die andere lessers enzo gaat rijden, of het moet echt 30 meter voor je zijn met 40 km/u snelheidsverschil ofzo. ;)
Is ook lastig om te beoordelen vanuit jouw verhaal omdat je er niet bij bent geweest natuurlijk, maar in essentie had je die geldraket natuurlijk moeten spotten voor hij op je bumper zat en hem gewoon langs laten fladderen, want zoals ik je verhaal interpreteer, had dat dus gekund ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111332081
Ik ga in September beginnen _O_
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:56:54 #26
37248 BertV
Klei indiaan
pi_111333046
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:

Nu komt het, achter mij kwam een nieuwe Mercedes S klasse aan maar die zat echt 2/3 meter achter me geplakt.
Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_111333267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.
Ik vond het lastig omdat de rechterrijstrook vol zat met vrachtwagens(ik kon er wel 6 tellen) en ze reden ook ongeveer met 80/90. In de verte komt het bord 70 en daar reed een auto. Gasgeven zou ook niet gelukt zijn. Als ik zou gasgeven dan komt de mercedes toch mee want hij zat al al vastgekleefd. Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
pi_111333344
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Toch wel een rare manier om te zakken als ik het verhaal goed begrijp?
Iemand drukt je op, jij kan met geen mogelijkheid weg, en jij zakt?
ik was de eerste keer gezakt vanwege mijn manier van invoegen op de snelweg... naar mijn belevenis kwam er op de rechterrijstrook van de hoofdrijbaan met een gangetje van 130 een auto aan waar ik vanwege de S bocht op de oprit nog 70 reed dus ik anticipeerde dat hij voorbij zou komen zeilen dus ik deed rustig aan... had die klapjostie zijn gas losgelaten om mij voor te laten anticiperende dat ik door zou trekken om ervoor in te voegen... dan kom je dus in een moeilijk parket te zitten...

waarom hij niet gewoon een baan opschuift als ie mij wil helpen aangezien naast en achter hem de snelweg verlaten was geen idee maarja.....
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:17:34 #29
37248 BertV
Klei indiaan
pi_111333980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.
...maar ik ben er niet bij geweest, wellicht was er toch ruimte op de rechterbaan.
Maar dan moet je vanaf de 120 wel hard in de ankers.

Ik ben de eerste keer gezakt vanwege het niet gebruiken van de achterrem (in het verkeer). :N
Het was toen nog 1 examen op de weg.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_111334213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik had met 14 jaar (dagelijkse) ervaring hetzelfde gedaan als jij.
...maar ik ben er niet bij geweest, wellicht was er toch ruimte op de rechterbaan.
Maar dan moet je vanaf de 120 wel hard in de ankers.

Ik ben de eerste keer gezakt vanwege het niet gebruiken van de achterrem (in het verkeer). :N
Het was toen nog 1 examen op de weg.
Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:32:33 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111334561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Examinator vond dat ik mezelf veilig moest stellen door actie te ondernemen. Dus of naar de rechterrijstrook of gasgeven.
Ik vond het lastig omdat de rechterrijstrook vol zat met vrachtwagens(ik kon er wel 6 tellen) en ze reden ook ongeveer met 80/90. In de verte komt het bord 70 en daar reed een auto. Gasgeven zou ook niet gelukt zijn. Als ik zou gasgeven dan komt de mercedes toch mee want hij zat al al vastgekleefd. Dus omdat ik gevaarlijk bezig was (dat ik niet aan de kant ging voor die auto) ben ik gezakt. Zo werd het mij letterlijk verteld.
Voor de rest reed ik perfect zeiden ze.
Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakken :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:32:42 #32
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_111334568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:22 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik had gewoon pech denk ik. Examinator gaf als voorbeeld dat stel dat ik in de ankers zou moeten dat ik onder de auto lag. Schijnt dat het zo erg is dat ik daardoor meteen zak.
Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_111334884
quote:
13s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan vind ik het lame dat hij je daar op laat zakken :{
Mijn instructeur zei nog. Als jij je veilig had gesteld van die bumperklever dan had je je rijbewijs gegarandeerd 'in the pocket'.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:32 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Drogreden van de examinator vind ik. Als je moeilijk weg kan om de situatie te voorkomen ligt de fout bij de klevende automobilist me dunkt. Blijft erg vervelend dat je gezakt bent...
Ik kan het moeilijk accepteren omdat ik zelf geen gevaarlijke situatie gecreerd heb.

Wat ik wel vreemd vond is dat ik geen route had maar zelf de route mocht bepalen. Examinator vroeg "Je weet waar beverwijk ligt? Mooi, rij vanaf hier daarheen. Als je toch instructies nodig hebt dan tik je op je helm".
Tijdens lessen hebben we alleen maar examenroutes gereden en nog nooit op de route waar ik mijn examen had. Maar dat was totaal geen probleem want het ging zonder problemen. In Beverwijk moest ik na de tunnel de eerste afslag nemen en vervolgens gaf ik aan om instructies te krijgen. Langs het station van Beverwijk reden we en vervolgens onder het viaduct weer terug de tunnel in. Mij werd gevraagd of ik de weg naar Haarlem Noord wist. Ik gaf aan dat ik dat wist en reed ik terug richting Haarlem.
In Haarlem Noord nog door een woonwijk gereden. Ging ook zonder problemen. Ik keek goed en reed ook een normale snelheid.

Dus alleen vanwege die mercedes-actie ben ik gezakt.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:46:23 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111335084
Nouja, volgende keer goed spiegelen en zulke eik0ls lekker voor laten gaan dus ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111335986
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
pi_111336549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer over :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:21:51 #37
225461 DubbelZout
Niet zoet, maar zout!
pi_111336553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Lijkt me onwaarschijnlijk... ben benieuwd !
pi_111336666
quote:
6s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:21 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als ik mijn toenmalige instructeur moet geloven klopt dat wel. Hij had verhalen van mensen die gezakt waren, dat ging nergens meer over :')
Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .
pi_111337144
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:24 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik hoorde ook iets over de lat dat die daardoor hoog bleef als het aantal gezakten gelijk bleef .
bij mijn auto examen is het mij bijna letterlijk zo verteld: ''je reed foutloos, maar je gaf te veel gas op de rotonde, daarom ben je gezakt''
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:02:44 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111338136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik heb altijd wel verhaaltjes gehoord over een soort "zak quota". Oftewel dat de examinators je bewust laten zakken omdat ze maar een x aantal geslaagden per dag/week/maand mogen hebben.

In hoeverre klopt dat? Heeft verder weinig met mijn zakken te maken maar het schoot me opeens binnen.
Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<

En mocht dat wél zo zijn; is er ws geen examinator in nl die je dat aan je neus gaat hangen O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_111369627
Ik voel me er zo shit over he.
pi_111369817
Ik moet 30 mei op voor AVD.
Gisteren gereden, ging wel redelijk. Merk alleen dat ik op de weg nog veel te veel met die motor bezig ben en te weinig met het verkeer en de borden. :{ Nadeel van 4 maanden niet rijden tussen het behalen van AVB en begin lessen AVD. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_111371984
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:06 schreef Skv het volgende:
Ik moet 30 mei op voor AVD.
Gisteren gereden, ging wel redelijk. Merk alleen dat ik op de weg nog veel te veel met die motor bezig ben en te weinig met het verkeer en de borden. :{ Nadeel van 4 maanden niet rijden tussen het behalen van AVB en begin lessen AVD. :{
Herken het wel. Heb ook de meeste moeite met goed op de borden blijven letten en niet pas op het laatste moment zien dat je ergens niet in mag :')
Too much is never enough!
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:16:50 #44
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111381273
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:00 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik voel me er zo shit over he.
Och, dat je voor de rest perfect reed moet je juist als positief zien. Ik zakte de eerste keer ook op 1 foutje in een perfecte rit, dan baal je inderdaad zwaar maar dan is de motivatie voor sportieve revanche alleen maar hoger :)

Eerste keer zijn ze altijd strenger, dat is tevens een gegeven.
pi_111389111
Kan me voorstellen dat je zwaar baalt. Moet er niet aan denken dat ik 6 juni zak, dan mag ik ook AVB en theorie meteen opnieuw doen en denk dat een goed humeur dan ook heel ver te zoeken is.
Nouja meer dan je best doen om een goeie rit neer te zetten kan je toch niet doen.
Too much is never enough!
pi_111391727
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Geloof ik weinig van; broodje aap als je het mij vraagt. Als je foutloos rijdt ben je gewoon geslaagd >.<

En mocht dat wél zo zijn; is er ws geen examinator in nl die je dat aan je neus gaat hangen O-)
Ze zullen wel bijhouden hoeveel % slaagt bij een bepaalde examinator. Als het bij de ene 30% is en bij de andere 90%, dan zullen ze daar wel commentaar op krijgen (goh, dat mag wel wat strenger bij de ene of minder streng bij de andere).
pi_111396597
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:50:49 #48
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_111399845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:45 schreef Gkhn het volgende:
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Gewoon lekker genieten, en op je af laten komen :)
pi_111403080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:45 schreef Gkhn het volgende:
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Niet bang zijn :P
pi_111404750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:45 schreef Gkhn het volgende:
Morgen 10.30 eerste les. Nog tips?
Klem je benen tegen die tank aan, maar hou je heupen los zodat je relaxed kan sturen
zie de motor als een paard met een stuk meer vermogen
behandel de motor ook als een paard en daarmee bedoel ik dat je motor heel gevoelig reageert op jouw moves
relax, maar wees alert
zet een vaartje er achter, maar rijd rustig
kijk veel om je heen, maar kom relaxed over
en laat je niet gek maken door de instructeur

succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')