Godver, dat ziet er erg pijnlijk uitquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Jep, bij de vertragingsoefening:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En daar heb ik dus een litteken aan overgehouden van 2 bij 1 cm.
Een tram heeft altijd voorrang behalve als jij op een voorrangsweg- of kruispunt rijdt/bent en de tram nadert je van links of rechts.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:23 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie
Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:36 schreef stoeltafel het volgende:
Oké dus kleine en grote bocht geldt niet. Heb je een voorbeeld wanneer de auto wel voorrang heeft?
Blijf bij vekabest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?
De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.
Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
Nee, tram heeft dan voorrang, want dat is niet 'geregeld'. Als je een geregelde situatie tegenkomt, dat wil zeggen met verkeersborden, zebrapaden of haaientanden, volg je die. Als de situatie niet is geregeld, dat wil zeggen je moet beslissen op basis van algemene verkeersregels zoals 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor' of 'rechts heeft voorrang' volg je niet de basisregel, maar gaat de tram voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:23 schreef BlackLining het volgende:
Een tram die jou op dezelfde weg tegemoet komt, waar jij rechtdoor moet en de tram linksaf wil, moet jou toch ook voorrang verlenen?
Ben blij dat ik met mijn theorie toen niks over trams gehad hebWat een ellende.
Ik heb 3 theorie programma's gebruikt. 1 met theorie en vragen per thema en 2 puur examenvragen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?
De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.
Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:37 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatie
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjesquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:34 schreef denkel het volgende:
[..]
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.
Ik wil trouwens waarschijnlijk een Diversion XJ 600 S (begrenst) kopen als ik mijn rijbewijs heb. Alleen ik weet niet of ik hier wel goed op pas met mijn 1.69. Vanavond ga ik naar een motorzaak waar ze er als goed is 1 hebben staan. Ben benieuwd in ieder geval. Iemand ervaring met motoren waar je maar net bij de grond kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./onzin
Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen?
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjeshahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./onzin
Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen?Bij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte
Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
Ja, heel veel winst!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:28 schreef denkel het volgende:
[..]
hahaBij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte
Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
Haha, nou als je niet zo groot bent en dat zorgt ervoor dat je wel een leuke motor kan rijden is het toch wel winst 8Dquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, heel veel winst!
Nouja, verlaging vind ik meer verlies, maar dat terzijde
Er is iemand hier in de buurt, een meid die niet al te groot is (schat haar hooguit op 1,70 in) en zij rijdt op een Diversion 600. Heb haar niet horen klagen dat die te hoog is..
Maar eh, dit is meer praat voor het Motorclub topic ipv Motorrijles
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:44 schreef BlackLining het volgende:
Het is dan ook beter om dat niet zelf te gaan oefenen. Verkeerde gewoontes die je zo aanleert afleren is erg moeilijk.
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's mag neertellen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's voor mag neertellen.
Wat ze wel willen bijvoorbeeld is dat je bij de langzame oefeningen wat gas geeft en eventueel speelt met de koppeling en achterrem.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:37 schreef denkel het volgende:
[..]
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.
Haha jaquote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:40 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat ze wel willen bijvoorbeeld is dat je bij de langzame oefeningen wat gas geeft en eventueel speelt met de koppeling en achterrem.
Maar goed, als je de AVB eisen leest dan weet je precies wat ze allemaal verwachten, en als je het op die manier doet dan kan daar weinig mis mee zijn. En als ze op de lessen willen dat je het wat anders doet dan kan je dat gewoon aanpassen, zo vreselijk ingewikkeld is het allemaal niet.
Juist die motorbeheersing moet je goed leren. inkantelen met de knie op de tank, gewicht verplaatsen in de bocht, etc. Motorrijden komt veel meer op techniek neer dan autorijden. Bij en auto draai je aan het wieltje, ik kan de motor op 4 verschillende manieren de bocht om krijgen, die moet je wel kennen. Constante snelheid rijen zou je eventueel wel zelf kunnen oefenen, ná eerst een goede les te hebben gehad.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:37 schreef denkel het volgende:
[..]
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.
Weet niet waar en wat je oefent, maar hier heeft iemand die nog bezig was met lessen was zich doodgereden met een 'oefen'ritje op een motor zonder rbw.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.
Posten vanaf een telefoon met autocorrect werkt nietquote:
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ikquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:47 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Weet niet waar en wat je oefent, maar hier heeft iemand die nog bezig was met lessen was zich doodgereden met een 'oefen'ritje op een motor zonder rbw.
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Juist die motorbeheersing moet je goed leren. inkantelen met de knie op de tank, gewicht verplaatsen in de bocht, etc. Motorrijden komt veel meer op techniek neer dan autorijden. Bij en auto draai je aan het wieltje, ik kan de motor op 4 verschillende manieren de bocht om krijgen, die moet je wel kennen. Constante snelheid rijen zou je eventueel wel zelf kunnen oefenen, ná eerst een goede les te hebben gehad.
Dat je pa al zolang motor rijdt zegt niets. Ik heb mijn koekblikrijbewijs nu ook 8 jaar, maar weet heel zeker dat ik door de zeeroof zelf aangeleerde rijstijl absoluut niet meer zou slagen op een examen.
En waar hebben we het zou over, 3 lessen? Je wilt je motorbeheersing toch perfect hebben. Veel meer dan bij een auto hangt je leven er vanaf.
Ik vind het vrij dom om dat zelf maar te gaan doen.
Al die haters hier, alsof je jezelf doodrijdt tijdens de langzame slalomquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
[..]
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ikIk oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
[..]
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.
Ik bedoel dat de essentie van het motorrijden vrij technisch is. Goede houding, spelen met gewicht, tank inklemmen etc. Zelf aanklooien kan geen kwaad lijkt me, maar dan moet je wel eerst een paar lessen gehad hebben zodat je in ieder geval even een goede start maakt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
[..]
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ikIk oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
[..]
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.
Ik zei bewust dat ik niet wist waar je reed, hoe hard en wat je verder deed, maar was meer een gebod om dat dan ook niet te gaan doen. Op een parkeerterrein AVB oefeningetjes doen lijkt me geen bezwaar als je niet over drukke en gevaarlijke wegen moet om er te komenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ikIk oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
Wat een marteling dat je een motor cadeau krijgt, echt heel erg voor jequote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!
Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag. Eerst stond dat ding nog bij de berging van de motorzaak, maar nu heeft hij hem mee naar huis genomen en staat de motor me constant aan te staren.. vanzelfsprekend heeft hij hem natuurlijk pal voor m'n raam gezet.
Ik heb een motor.. ik heb de sleutels ervan.. het staart me aan.. smeeeeekt me om een ritje te maken.. maar ik heb nog geen rijbewijs.. nog erger, ik moet nog beginnen met m'n rijlessen!
En ik blijf maar kijken.. blijf maar naar buiten lopen om er even op te zitten..
In ieder geval.. ik ga binnenkort beginnen. Ik zit zeker vanwege het bovenstaande toch echt te denken aan zo'n meerdaagse cursus zodat ik zsm m'n rijbewijs kan halen. Iemand ervaringen? wel/niet doen?
Waar ik dus mee zit: voor mijn gevoel leer je niet werkelijk de technieken goed te beheersen op zo'n cursus, maar is dat meer dat je leert rijden in de omstandigheden waarop het cbr je gaat toetsen en gewoon alle truckjes etc leert voor dat gebied in de situaties die bij je woonplaats horen.
Doe mij zo'n vader..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!
Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag. Eerst stond dat ding nog bij de berging van de motorzaak, maar nu heeft hij hem mee naar huis genomen en staat de motor me constant aan te staren.. vanzelfsprekend heeft hij hem natuurlijk pal voor m'n raam gezet.
Ik heb een motor.. ik heb de sleutels ervan.. het staart me aan.. smeeeeekt me om een ritje te maken.. maar ik heb nog geen rijbewijs.. nog erger, ik moet nog beginnen met m'n rijlessen!
En ik blijf maar kijken.. blijf maar naar buiten lopen om er even op te zitten..
In ieder geval.. ik ga binnenkort beginnen. Ik zit zeker vanwege het bovenstaande toch echt te denken aan zo'n meerdaagse cursus zodat ik zsm m'n rijbewijs kan halen. Iemand ervaringen? wel/niet doen?
Waar ik dus mee zit: voor mijn gevoel leer je niet werkelijk de technieken goed te beheersen op zo'n cursus, maar is dat meer dat je leert rijden in de omstandigheden waarop het cbr je gaat toetsen en gewoon alle truckjes etc leert voor dat gebied in de situaties die bij je woonplaats horen.
Wat een vreselijk leven moet jij hebben zegquote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!
Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag.
Ach ja, ik heb het ook gedaan hoor; rijden voordat ik begon met lessen/mijn rijbewijs had.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:
[..]
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ikIk oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.
Haha, ik heb ook een keer autogereden voordat ik begon met lessen op een parkeerterrein, maar gelukkig kunnen dat soort dingen daar niet verkeerd bij gaanquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb het ook gedaan hoor; rijden voordat ik begon met lessen/mijn rijbewijs had.
Ik had ook al een motor gekocht en (al was mijn moeder er niet helemaal mee eens) daar heb ik dus ook al eens op gereden, waar mijn vader bij was, op de openbare weg (redelijk afgelegen) voordat ik aan mijn rijlessen begon. Gewoon om even te kijken hoe dat werkt met het schakelen enzo. Absoluut geen bijzondere verrichtingen, want mijn vader is gewoon geen rijinstructeur. Probeer jij maar eens aan iemand uit te leggen hoe dat foefje werkt van bijvoorbeeld de langzame slalom; Best lastig, zeker als je niet goed weet waarom het bij die persoon fout gaat; Rijinstructeurs zien dat. Stukje ervaring ook.
Het leuke is dat ik tijdens die rit al meteen mijn motor heb neergelegd (zachtjes; ik wist toen niet dat het niet zo verstandig is om te rennen als je stapvoets een bochtje neemt; ofwel, hij ging schuin en ik hield hem niet meer) waarna een aantal onderdelen een beetje krom en beschadigd waren:
[ afbeelding ]
Dat was dus de eerste en meteen ook de laatste rit die ik zonder rijlessen en rijbewijs heb gemaakt met de motor.![]()
.
Vérschrikkelijk, inderdaad.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:56 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat een vreselijk leven moet jij hebben zeg![]()
Het is een Bandit, al wel geknepen vanwege beginnersrijbewijs.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Doe mij zo'n vader..
Wat voor motor is het eigenlijk?
Verder sluit ik me aan bij de reactie van -Trinity- op je vragen
Ben nu net een paar weken 18. Auto ben ik mee bezig, rijbewijs daarvoor ga ik als het goed is over 2 weken halen, wil eigenlijk gelijk door met de motor, omdat het leren dan nog in het systeem zit zeg maar.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:23 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Heb je wel al je autorijbewijs? Je hebt de moto op je 18e gekregen, hoe oud ben je nu?
Eens, obv vorige post ook. Als je na de intake geschikt wordt geacht voor korte cursus, gewoon doen. Wellicht dat je AVD wel wat langer duurt dan bij anderen omdat je nog niet echt kilometers heb gemaakt in de auto, maar aangezien je de autorijlessen dan wel al hebt doorlopen heb je al wel wat ervaring en een klein beetje inzichtquote:
Gefeliciteerd!quote:
Succes vandaagquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:45 schreef denkel het volgende:
Alle theorie nog maar een keer doorgenomen en nog een stuk of 10 examens gemaakt. Hoop dat ik m ga halen morgen. De proefexamens haal ik in ieder geval altijd, maar kan altijd mis gaan natuurlijk
congrats..quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:27 schreef Danger.Mouse het volgende:
Geslaagd voor AVB zonder ook maar 1 oefening te hoeven herhalen!27 juni AVD gepland
Afhankelijk van of je oefeningen over moet doen.. Toen ik AVB examen deed vorig jaar, samen met 3 anderen van dezelfde rijschool, was het +/- 15 min per kandidaat. Maar ik zag ook iemand die onder de 10 min klaar wasquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
congrats..
hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
Dankjewelquote:
Dankjequote:Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
congrats..
hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
Is beschikbaar, maar helm, handschoenen en laarzen wil je eigenlijk wel zelf aanschaffen. Het is niet echt lekker om in andermans zweet te zitten met je hoofd/handen. Een eigen pak zit ook altijd lekkerder. Laarzen hebben ze nooit in de juiste maat.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:25 schreef Mad-MonKey het volgende:
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
Alle motoren die ze bij rijscholen hebben zijn prima. cb500/er-6n enzo. Meestal heb je daar zelf geen keuze in, en de keuze voor een rijschool zou ik daar ook niet van af laten hangen.quote:wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
Ik heb er eentje gehad. Ik denk dat een oude CB250 (twin, heb ik ook gehad) prettiger is voor de AVB. Zo'n 1 cilinder 250cc staat kwa happerigheid vanaf stationair gelijk aan een viercilinder 600cc.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:14 schreef BlackLining het volgende:
Mijn rijschool had een CBF 250. Opzich aardig hoor, en nog best wel fel, maar één cilinder. Dat heeft tot gevolg dat ie stationair rijdt als een bok die door een horzel in zijn reet geprikt wordt, en als je het gas dicht draait remt ie erg hard op de motor. Niet fijn bij de langzame oefeningen van AVB.
Desondanks AVB wel met 5 lessen gehaald 8)
Een 4-cilinder reageert soepeler maar het koppel van een 600cc 4-cilinder is veel hoger dan van een 250cc 1-cilinder. Daarom zullen ze even goed/slecht zijn voor AVB.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Hoe bedoel je? Ik vind viercilinder motoren toch een stuk prettiger op het gas reageren. Dat trekt tenminste niet met horten en stoten op als je alleen maar naar de gashendel kijkt..
Minder cilinders is vaak wel leuker met lage/legale snelheden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n ééncilinder doet me altijd een beetje denken aan zo'n rodeo-standje.
Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef mstx het volgende:
Een viercilinder gaat juist horten en stoten als je niet genoeg gas geeft. 1- en 2-cilinders (met vergelijkbare totale inhoud) hebben daar minder last van omdat meer koppel. Daar trek je juist veel makkelijker mee op bij lage toeren.
Klopt dat was ook wel even wennen bij mijn 650cc 2-cilinder. Je moet ook vooral niet van z'n 4 naar z'n 2 terugschakelen en dan de koppeling loslaten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.
Kan wel, ligt een beetje aan de snelheidquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Klopt dat was ook wel even wennen bij mijn 650cc 2-cilinder. Je moet ook vooral niet van z'n 4 naar z'n 2 terugschakelen en dan de koppeling loslaten.
• je wilt het dus niet, en je eigen kleding hebben behalve misschien een jasquote:morgen allemaal, heeft er iemand advies betreffende goede scholen, voor een twijfelaar uit regio utrecht (maarssen) . Ik zit inmiddels weer lekker te twijfelen (en de file op een vrijdag ochtend -_- helpt dan lekker mee) echter ik zou niet direct weten waar ik moet wezen voor een goede school hier in de buurt.
andere vragen die in me opkomen zijn, kosten.
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
overigens 21+ dus geen lichte motoren nodig
Suzuki DR 800, 800cc 1-cilinderquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:45 schreef BlackLining het volgende:
Zo zou ik wel eens op den Derbi Mulhaçen willen rijden. 659cc 1-cilinder. Madness. Jammer dat ze zo zeldzaam zijn, want het zijn nog mooie dingen ook.
Vraagt dan wel om pics hequote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Gisteren rijbewijs opgehaald en morgen koop ik een Yamaha R6
Hahah pics post ik wel maar dat was toch niet toegestaan in dit topic?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vraagt dan wel om pics herij je de 16e ook mee?
Fuckijg vet! Uit welk jaar? Prijs? Kleur?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Gisteren rijbewijs opgehaald en morgen koop ik een Yamaha R6
Pics mogen hier: Motorclub topic #985: Waar we parkeren voor de etalage.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:29 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah pics post ik wel maar dat was toch niet toegestaan in dit topic?(ivm de huidige lessers)
http://link.marktplaats.nl/541588610quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:44 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Fuckijg vet! Uit welk jaar? Prijs? Kleur?
Wil ook direct een R6 halen als k geslaagd ben.
Als ik het kenteken goed lees (ML-HF-99), mag je nog wel even contact opnemen met de RDW (en/of even over vragen bij de verkoper) voordat je de motor op jouw naam laat overschrijven. RDW zegt dat het een 'Suzuki YZF-R6' isquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:59 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/541588610
Een maat van mij is met zijn collega wezen kijken naar de technische staat(ze gingen een R1 bekijken wat 50 km verderop was waar deze R6 stond). Ze sleutelen beide aan motoren dus weten waar ze naar moeten kijken. Ze hebben beide een proefrit gemaakt.
Die maat gaf aan dat het gegarandeerd een circuitmotor is geweest maar de technische staat is in orde. Zo is het ook nog eens een origineel NL motor(ik vermijd geimporteerde motoren).
De handelaar geeft ook nog eens 6 maanden garantie op het blok.
Zoek maar op motor-forum.nl naar topics over aankoopadviezen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:09 schreef stoeltafel het volgende:
Mooi ding en leuk budget om te beginnen maar is er veel import in Nederland? Hoe kom je er achter dat hij zeker weten uit Nederland komt ?
Zie de foto's wel verschijnen. Heb nu mijn 3e+4e les
Het is een Yamaha, dat is een bug op de website.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als ik het kenteken goed lees (ML-HF-99), mag je nog wel even contact opnemen met de RDW (en/of even over vragen bij de verkoper) voordat je de motor op jouw naam laat overschrijven. RDW zegt dat het een 'Suzuki YZF-R6' is
Oh lol, ik zie het. Wat slechtquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is een Yamaha, dat is een bug op de website.
Moet je voor de gein 2 schermen openen van de RDW en 2 verschillende kentekens invoeren en op F5 drukken op beide schermen.
Ach, dat zou ook zomaar met mijn motor gebeurd kunnen zijn. 11k op de teller, uit 2007 voor ¤4000 en uit Engeland afkomstig. Na een half jaar en 12.000km extra nog steeds geen problemen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Zoek maar op motor-forum.nl naar topics over aankoopadviezen.
Import kan je checken dmv kenteken in te voeren op rdw.
Soms zie je een motor bijvoorbeeld een R6 uit 2007 voor 4500 met een super lage kmstand.
Ziet er splinternieuw uit maar de situatie is dan als volgt:
-Motor wordt meestal in Italie nieuw gekocht
-Kappen worden vervangen door circuit kappen.
-Na zo n 8000 of 10000 km gaan de originele kappen er weer op.
-Geimporteerd naar NL
En voila een splinternieuwe motor voor een lage prijs.
Vele advertenties verbergen hun kenteken omdat het meestal import motoren zijn
Een circuitmotor hoeft niet per definitie altijd slecht te zijn. Het is een risico die je neemt. Net zoals ik die nu neem. Ik ben blij dat het in ieder geval een origineel Nederlandse motor is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:23 schreef mstx het volgende:
[..]
Ach, dat zou ook zomaar met mijn motor gebeurd kunnen zijn. 11k op de teller, uit 2007 voor ¤4000 en uit Engeland afkomstig. Na een half jaar en 12.000km extra nog steeds geen problemen.
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef LifeonEarth het volgende:
[..]
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
En gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:37 schreef denkel het volgende:
Helemaal vergeten te posten. Maar ik ben gisteren in 1x geslaagd voor mijn theorie van de motorhad maar 2 foutjes. Alle theorie examens dus gelukkig in 1x gehaald, scooter, auto en motor
meer hoef/ga ik er niet meer doen qua vervoersmiddelen haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |