abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:23:38 #201
259897 Sjef_Arie
Of gewoon Arie
pi_111934245
Het is inderdaad erg warm op de motor. Tijdens het rijden is het lekker met het motorjack een beetje open maar bij de stoplichten :%
vanmiddag AVD gehad in deze hitte en hoewel ik er erg tegen op zag gelukkig wel gehaald.
Na het examen merkte ik wel dat die hitte in zon motorpak echt slopend is.
pi_111935305
Gefeliciteerd *O*
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:51:22 #203
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111935442
Jeej. Datum gekregen via een mail van het CBR. 12 juni mag ik afrijden AVD.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_111946321
Vandaag mijn eerste les gehad in deze extreme hitte. Begon om 14.10 en toen was het 33.5 graden in de auto van de rijinstructeur. Vanaf de rijschool direct na een plek gereden waar ik alle oefeningen mocht doen.

Begon met een snelle slalom. Hierna de uitwijkoefening. Beide gingen best goed. Als laatste nog twee stop oefeningen gedaan welke ook wel goed gingen. Moet nog wel iets beter leren schakelen maar dat komt vast goed.

Ben verder echt blij met mijn nieuwe kleding. Dat lest toch een stuk dan de kleding van de rijschool.
Nu is de volgende pas 1 juni maar vanaf dan lekker veel lessen tot 13 juni, avb. Merk dat de snelle oefeningen wel goed gaan alleen ben echt benieuwd naar de langzame oefening. Iedereen heeft daar veel moeite dus ik ook wel.

Wel was het weer echt te extreem. Het lessen gebeurde in de volle zon en was 100min bezig. Werd op een gegeven moment gewoon duizelig van de warmte. Deze week theorie oefeningen en dan weer lekker lessen. Motor rijden is echt gaaf!
pi_111948216
quote:
8s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Anne het volgende:

[..]

Jep, bij de vertragingsoefening:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

En daar heb ik dus een litteken aan overgehouden van 2 bij 1 cm :(.
Godver, dat ziet er erg pijnlijk uit :X

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 23-05-2012 23:22:11 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_111949134
Vraagje over de theorie

Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?

pi_111949578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:23 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie

Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?

[ afbeelding ]
Een tram heeft altijd voorrang behalve als jij op een voorrangsweg- of kruispunt rijdt/bent en de tram nadert je van links of rechts.
pi_111949941
Oké dus kleine en grote bocht geldt niet. Heb je een voorbeeld wanneer de auto wel voorrang heeft?
pi_111950513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:36 schreef stoeltafel het volgende:
Oké dus kleine en grote bocht geldt niet. Heb je een voorbeeld wanneer de auto wel voorrang heeft?
pi_111953157
Een tram die jou op dezelfde weg tegemoet komt, waar jij rechtdoor moet en de tram linksaf wil, moet jou toch ook voorrang verlenen?

Ben blij dat ik met mijn theorie toen niks over trams gehad heb :') Wat een ellende.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_111953537
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?

De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.

Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
pi_111957105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?

De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.

Blijf bij vekabest.
Destijds voor mijn auto theorie kreeg ik ook een vekabest oefencd van mn instructeur en ook met motorlessen kreeg ik een boek en cd.
Ik heb tevens ook meerdere cd's en boeken geprobeerd zoals die van anwb maar vekabest komt het meest overeen met de theorietoets van de cbr. Het lijkt wel alsof sommige vragen letterlijk voorkomen.
pi_111958168
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:23 schreef BlackLining het volgende:
Een tram die jou op dezelfde weg tegemoet komt, waar jij rechtdoor moet en de tram linksaf wil, moet jou toch ook voorrang verlenen?

Ben blij dat ik met mijn theorie toen niks over trams gehad heb :') Wat een ellende.
Nee, tram heeft dan voorrang, want dat is niet 'geregeld'. Als je een geregelde situatie tegenkomt, dat wil zeggen met verkeersborden, zebrapaden of haaientanden, volg je die. Als de situatie niet is geregeld, dat wil zeggen je moet beslissen op basis van algemene verkeersregels zoals 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor' of 'rechts heeft voorrang' volg je niet de basisregel, maar gaat de tram voor.

Wb de Vekabest software: kijk of je de laatste versie van het boek met alle vragen bij de bibliotheek ofzo kan scoren, daar staan bijna het dubbel aantal vragen in en is voor mij met zowel auto als motor beste voorbereiding geweest, omdat daar ook net een paar sneaky vragen in staan die je op de cd niet hebt. Ik had volgens mij een wat verouderd boek, maar op 5 vragen na was het nog redelijk up-to-date.
pi_111958188
Dubbel, derp.
  donderdag 24 mei 2012 @ 18:53:42 #215
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111980322
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:

Ik heb 3 theorie programma's gebruikt. 1 met theorie en vragen per thema en 2 puur examenvragen. :)
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_112017974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:37 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatie :)
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.

Ik wil trouwens waarschijnlijk een Diversion XJ 600 S (begrenst) kopen als ik mijn rijbewijs heb. Alleen ik weet niet of ik hier wel goed op pas met mijn 1.69. Vanavond ga ik naar een motorzaak waar ze er als goed is 1 hebben staan. Ben benieuwd in ieder geval. Iemand ervaring met motoren waar je maar net bij de grond kan? :P
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:05:02 #217
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_112018974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:34 schreef denkel het volgende:

[..]

Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.

Ik wil trouwens waarschijnlijk een Diversion XJ 600 S (begrenst) kopen als ik mijn rijbewijs heb. Alleen ik weet niet of ik hier wel goed op pas met mijn 1.69. Vanavond ga ik naar een motorzaak waar ze er als goed is 1 hebben staan. Ben benieuwd in ieder geval. Iemand ervaring met motoren waar je maar net bij de grond kan? :P
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjes :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/onzin

Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen? :)
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:07:28 #218
67670 Skv
Cynist.
pi_112019040
Woensdag afrijden. :o
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_112019800
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:05 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjes :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/onzin

Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen? :)
haha :P Bij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte :') Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
pi_112019938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:28 schreef denkel het volgende:

[..]

haha :P Bij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte :') Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
Ja, heel veel winst!
Nouja, verlaging vind ik meer verlies, maar dat terzijde :+

Er is iemand hier in de buurt, een meid die niet al te groot is (schat haar hooguit op 1,70 in) en zij rijdt op een Diversion 600. Heb haar niet horen klagen dat die te hoog is..

Maar eh, dit is meer praat voor het Motorclub topic ipv Motorrijles ;)
pi_112020260
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:32 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ja, heel veel winst!
Nouja, verlaging vind ik meer verlies, maar dat terzijde :+

Er is iemand hier in de buurt, een meid die niet al te groot is (schat haar hooguit op 1,70 in) en zij rijdt op een Diversion 600. Heb haar niet horen klagen dat die te hoog is..

Maar eh, dit is meer praat voor het Motorclub topic ipv Motorrijles ;)
Haha, nou als je niet zo groot bent en dat zorgt ervoor dat je wel een leuke motor kan rijden is het toch wel winst 8D

Ah okee, ik zal er vanavond achterkomen :P

Zal er wel over ophouden dan :+ (weet al weer genoeg (A) )

Overigens volgende week donderdag theorie, leren gaat prima, moet goedkomen.
Motor van me pa is trouwens stuk :( voorvork naar de ballen. Vanavond even naar de motorboer brengen. Hoop dat het meevalt, anders kan die voor een nieuwe gaan kijken aangezien het ding al niet veel meer waard is. Dus dat wordt niet meer vooraf oefenen voor de rijlessen voor mij :(
pi_112022499
Het is dan ook beter om dat niet zelf te gaan oefenen. Verkeerde gewoontes die je zo aanleert afleren is erg moeilijk.
pi_112036021
Heb vanmiddag op een diversion 600 S gezeten en met motorlaarzen aan kan ik met platte voeten aan beide kanten op de grond :D mijn toekomstige motor is dus in ieder geval bekend :)

En de motor van mn pa is niet zo erg kapot als we dachten dus we laten hem gewoon repareren :) kan ik weer oefenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:44 schreef BlackLining het volgende:
Het is dan ook beter om dat niet zelf te gaan oefenen. Verkeerde gewoontes die je zo aanleert afleren is erg moeilijk.
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.
pi_112036259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's mag neertellen.
pi_112036344
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:35 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's voor mag neertellen.
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.
pi_112036454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:37 schreef denkel het volgende:

[..]

Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.
Wat ze wel willen bijvoorbeeld is dat je bij de langzame oefeningen wat gas geeft en eventueel speelt met de koppeling en achterrem.

Maar goed, als je de AVB eisen leest dan weet je precies wat ze allemaal verwachten, en als je het op die manier doet dan kan daar weinig mis mee zijn. En als ze op de lessen willen dat je het wat anders doet dan kan je dat gewoon aanpassen, zo vreselijk ingewikkeld is het allemaal niet :P .
pi_112036688
Morgen 09.00u les.
Voornemens: Kijken waar ik heen wil en sturen met de heupen ipv met lichaam.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_112037101
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:40 schreef thenxero het volgende:

[..]

Wat ze wel willen bijvoorbeeld is dat je bij de langzame oefeningen wat gas geeft en eventueel speelt met de koppeling en achterrem.

Maar goed, als je de AVB eisen leest dan weet je precies wat ze allemaal verwachten, en als je het op die manier doet dan kan daar weinig mis mee zijn. En als ze op de lessen willen dat je het wat anders doet dan kan je dat gewoon aanpassen, zo vreselijk ingewikkeld is het allemaal niet :P .
Haha ja :P Dat deed ik al automatisch toen ik stapvoets ging rijden.

Ja precies, en wat je allemaal al kunt voordat je gaat lessen is mooi meegenomen, scheelt weer geld haha
pi_112043463
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:37 schreef denkel het volgende:

[..]

Juist die motorbeheersing moet je goed leren. inkantelen met de knie op de tank, gewicht verplaatsen in de bocht, etc. Motorrijden komt veel meer op techniek neer dan autorijden. Bij en auto draai je aan het wieltje, ik kan de motor op 4 verschillende manieren de bocht om krijgen, die moet je wel kennen. Constante snelheid rijen zou je eventueel wel zelf kunnen oefenen, ná eerst een goede les te hebben gehad.

Dat je pa al zolang motor rijdt zegt niets. Ik heb mijn koekblikrijbewijs nu ook 8 jaar, maar weet heel zeker dat ik door de zeeroof zelf aangeleerde rijstijl absoluut niet meer zou slagen op een examen.

En waar hebben we het zou over, 3 lessen? Je wilt je motorbeheersing toch perfect hebben. Veel meer dan bij een auto hangt je leven er vanaf.

Ik vind het vrij dom om dat zelf maar te gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 26-05-2012 13:32:23 ]
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:50:24 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_112045326
zeeroof :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_112046167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Weet niet waar en wat je oefent, maar hier heeft iemand die nog bezig was met lessen was zich doodgereden met een 'oefen'ritje op een motor zonder rbw.
pi_112049324
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 09:50 schreef Sounddragon het volgende:
zeeroof :?
Posten vanaf een telefoon met autocorrect werkt niet :')
pi_112050128
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 10:47 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Weet niet waar en wat je oefent, maar hier heeft iemand die nog bezig was met lessen was zich doodgereden met een 'oefen'ritje op een motor zonder rbw.
Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik :') Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Juist die motorbeheersing moet je goed leren. inkantelen met de knie op de tank, gewicht verplaatsen in de bocht, etc. Motorrijden komt veel meer op techniek neer dan autorijden. Bij en auto draai je aan het wieltje, ik kan de motor op 4 verschillende manieren de bocht om krijgen, die moet je wel kennen. Constante snelheid rijen zou je eventueel wel zelf kunnen oefenen, ná eerst een goede les te hebben gehad.

Dat je pa al zolang motor rijdt zegt niets. Ik heb mijn koekblikrijbewijs nu ook 8 jaar, maar weet heel zeker dat ik door de zeeroof zelf aangeleerde rijstijl absoluut niet meer zou slagen op een examen.

En waar hebben we het zou over, 3 lessen? Je wilt je motorbeheersing toch perfect hebben. Veel meer dan bij een auto hangt je leven er vanaf.

Ik vind het vrij dom om dat zelf maar te gaan doen.
Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.
pi_112050249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:12 schreef denkel het volgende:

[..]

Had er beter niet over kunnen beginnen hier denk ik :') Ik oefen op en parkeerterreintje waar geen kip komt. Ik ga echt niet over de openbare weg rijden als je dat denkt en ik ga niet verder dan zijn 3 schakelen en ook niet sneller dan 50 rijden ofzo. Tis gewoon even het doorhebben van het schakelen zodat dat al probleemloos gaat. En daarna eventueel stapvoets rijden en langzame slalom.

[..]

Ken genoeg mensen die geen nadelen hebben ondervonden van vooraf oefenen aan de motorlessen. Zijn altijd 2 kanten van het verhaal natuurlijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik al een beetje beheersing heb van de motor voordat ik ga lessen. Dingen die anders moeten leer je dan weer in no time aan hoor, tis niet dat ik elke dag aan het oefenen ben waardoor ik mezelf al verkeerde automatismen aanleer.
Al die haters hier, alsof je jezelf doodrijdt tijdens de langzame slalom :')
pi_112050440
quote:

[..]

[..]

Ik bedoel dat de essentie van het motorrijden vrij technisch is. Goede houding, spelen met gewicht, tank inklemmen etc. Zelf aanklooien kan geen kwaad lijkt me, maar dan moet je wel eerst een paar lessen gehad hebben zodat je in ieder geval even een goede start maakt.

Maargoed, we zullen ermee ophouden, het is veel te lekker weer. Ik ga in ieder geval nog even de motor uitlaten voor ik straks noodgedwongen in het koekblik moet
pi_112053407
Marteling is dit!

Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag. Eerst stond dat ding nog bij de berging van de motorzaak, maar nu heeft hij hem mee naar huis genomen en staat de motor me constant aan te staren.. vanzelfsprekend heeft hij hem natuurlijk pal voor m'n raam gezet.

Ik heb een motor.. ik heb de sleutels ervan.. het staart me aan.. smeeeeekt me om een ritje te maken.. maar ik heb nog geen rijbewijs.. nog erger, ik moet nog beginnen met m'n rijlessen!

En ik blijf maar kijken.. blijf maar naar buiten lopen om er even op te zitten..

In ieder geval.. ik ga binnenkort beginnen. Ik zit zeker vanwege het bovenstaande toch echt te denken aan zo'n meerdaagse cursus zodat ik zsm m'n rijbewijs kan halen. Iemand ervaringen? wel/niet doen?

Waar ik dus mee zit: voor mijn gevoel leer je niet werkelijk de technieken goed te beheersen op zo'n cursus, maar is dat meer dat je leert rijden in de omstandigheden waarop het cbr je gaat toetsen en gewoon alle truckjes etc leert voor dat gebied in de situaties die bij je woonplaats horen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Lilliesleaf op 26-05-2012 16:27:25 ]
pi_112058553
quote:
Ik zei bewust dat ik niet wist waar je reed, hoe hard en wat je verder deed, maar was meer een gebod om dat dan ook niet te gaan doen. Op een parkeerterrein AVB oefeningetjes doen lijkt me geen bezwaar als je niet over drukke en gevaarlijke wegen moet om er te komen ;).

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Marteling is dit!

Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag. Eerst stond dat ding nog bij de berging van de motorzaak, maar nu heeft hij hem mee naar huis genomen en staat de motor me constant aan te staren.. vanzelfsprekend heeft hij hem natuurlijk pal voor m'n raam gezet.

Ik heb een motor.. ik heb de sleutels ervan.. het staart me aan.. smeeeeekt me om een ritje te maken.. maar ik heb nog geen rijbewijs.. nog erger, ik moet nog beginnen met m'n rijlessen!

En ik blijf maar kijken.. blijf maar naar buiten lopen om er even op te zitten..

In ieder geval.. ik ga binnenkort beginnen. Ik zit zeker vanwege het bovenstaande toch echt te denken aan zo'n meerdaagse cursus zodat ik zsm m'n rijbewijs kan halen. Iemand ervaringen? wel/niet doen?

Waar ik dus mee zit: voor mijn gevoel leer je niet werkelijk de technieken goed te beheersen op zo'n cursus, maar is dat meer dat je leert rijden in de omstandigheden waarop het cbr je gaat toetsen en gewoon alle truckjes etc leert voor dat gebied in de situaties die bij je woonplaats horen.

Wat een marteling dat je een motor cadeau krijgt, echt heel erg voor je :').
Ja, ik moet alles zelf betalen ja ;)

Mijn eigen ervaring is dat het in het begin best intensief is en dat lang achter elkaar rijden misschien wat zwaar kan zijn, vooral met dit weer op een AVBterrein zou het niet mijn voorkeur genieten. Ik neem zelf liever de tijd om dingen te leren, ze wat vaker te herhalen met intervallen om het te laten bezinken, maar ik ken ook mensen die ervoor hebben gekozen om zo'n cursus te doen en tevreden waren en ook verder prima motorrijders zijn. Je kan ook bijv. je AVB verkort doen en je AVD wel verspreid, ikzelf zou zeggen: probeer het gewoon als je de mogelijkheid ervoor hebt qua tijd, is het niks dan kun je er wellicht nog onderuit of na je AVB kiezen voor meer verspreide lessen. Ga gewoon eens informeren bij de rijschool die die cursussen aanbiedt of het, na een intakelesje, wat voor jou kan zijn en of er verschil in slagingspercentage is of iets dergelijks.

Heb je wel al je autorijbewijs? Je hebt de moto op je 18e gekregen, hoe oud ben je nu?
pi_112059648
quote:
Marteling is dit!

Doe mij zo'n vader.. :D
Wat voor motor is het eigenlijk?

Verder sluit ik me aan bij de reactie van -Trinity- op je vragen :)
pi_112059669
quote:
Marteling is dit!

Zoals de traditie gaat bij ons in de familie, heb ik van pap een motor gekregen voor m'n 18de verjaardag.
Wat een vreselijk leven moet jij hebben zeg :P :')
pi_112060007
quote:

[..]

Ach ja, ik heb het ook gedaan hoor; rijden voordat ik begon met lessen/mijn rijbewijs had.

Ik had ook al een motor gekocht en (al was mijn moeder er niet helemaal mee eens) daar heb ik dus ook al eens op gereden, waar mijn vader bij was, op de openbare weg (redelijk afgelegen) voordat ik aan mijn rijlessen begon. Gewoon om even te kijken hoe dat werkt met het schakelen enzo. Absoluut geen bijzondere verrichtingen, want mijn vader is gewoon geen rijinstructeur. Probeer jij maar eens aan iemand uit te leggen hoe dat foefje werkt van bijvoorbeeld de langzame slalom; Best lastig, zeker als je niet goed weet waarom het bij die persoon fout gaat; Rijinstructeurs zien dat. Stukje ervaring ook.

Het leuke is dat ik tijdens die rit al meteen mijn motor heb neergelegd (zachtjes; ik wist toen niet dat het niet zo verstandig is om te remmen als je stapvoets een bochtje neemt; ofwel, hij ging schuin en ik hield hem niet meer) waarna een aantal onderdelen een beetje krom en beschadigd waren:

Dat was dus de eerste en meteen ook de laatste rit die ik zonder rijlessen en rijbewijs heb gemaakt met de motor.

;) :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-05-2012 20:17:09 ]
pi_112060179
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Ach ja, ik heb het ook gedaan hoor; rijden voordat ik begon met lessen/mijn rijbewijs had.

Ik had ook al een motor gekocht en (al was mijn moeder er niet helemaal mee eens) daar heb ik dus ook al eens op gereden, waar mijn vader bij was, op de openbare weg (redelijk afgelegen) voordat ik aan mijn rijlessen begon. Gewoon om even te kijken hoe dat werkt met het schakelen enzo. Absoluut geen bijzondere verrichtingen, want mijn vader is gewoon geen rijinstructeur. Probeer jij maar eens aan iemand uit te leggen hoe dat foefje werkt van bijvoorbeeld de langzame slalom; Best lastig, zeker als je niet goed weet waarom het bij die persoon fout gaat; Rijinstructeurs zien dat. Stukje ervaring ook.

Het leuke is dat ik tijdens die rit al meteen mijn motor heb neergelegd (zachtjes; ik wist toen niet dat het niet zo verstandig is om te rennen als je stapvoets een bochtje neemt; ofwel, hij ging schuin en ik hield hem niet meer) waarna een aantal onderdelen een beetje krom en beschadigd waren:

[ afbeelding ]

Dat was dus de eerste en meteen ook de laatste rit die ik zonder rijlessen en rijbewijs heb gemaakt met de motor.

;) :P.
Haha, ik heb ook een keer autogereden voordat ik begon met lessen op een parkeerterrein, maar gelukkig kunnen dat soort dingen daar niet verkeerd bij gaan :D.
pi_112066171
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:56 schreef thenxero het volgende:

[..]

Wat een vreselijk leven moet jij hebben zeg :P :')
Vérschrikkelijk, inderdaad. ;) Maar nee, ik ben wel ongelofelijk dankbaar dat m'n vader dit doet. Pap rijdt ook al jaren motor en al als heel klein meisje wou ik altijd mee achter op de motor bij pap. En sinds een paar jaar heb ik het er met pap over gehad dat ik zelf ook motor wou gaan rijden. Ik ben begin dit jaar begonnen met sparen en extra te werken om alles te kunnen betalen.. en toen kwam pap met de motor waar ik voor aan het sparen was als verjaardagscadeau aanzetten voor m'n 18de verjaardag.

quote:
6s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:55 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Doe mij zo'n vader.. :D
Wat voor motor is het eigenlijk?

Verder sluit ik me aan bij de reactie van -Trinity- op je vragen :)
Het is een Bandit, al wel geknepen vanwege beginnersrijbewijs.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:23 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Heb je wel al je autorijbewijs? Je hebt de moto op je 18e gekregen, hoe oud ben je nu?
Ben nu net een paar weken 18. Auto ben ik mee bezig, rijbewijs daarvoor ga ik als het goed is over 2 weken halen, wil eigenlijk gelijk door met de motor, omdat het leren dan nog in het systeem zit zeg maar. :P

Een grote rijschool hier heeft een soort 'kom eens kijken' achtig iets waar je met een groep van 5 mensen ofzo 3 uur lang op het terrein de eerste dingen voor de AVB leert. Naar aanleiding daarvan zeggen ze ook of je geschikt bent voor die meerdaagsecursus en hoeveel lessen ze denken dat je anders nodig hebt etc.

Het punt is: ik heb na m'n examens eigenlijk geen verplichtingen de paar weken die daarop volgen, vandaar dat ik dacht dat zo'n snelle cursus beter is, of anders iig heel veel lessen in een week.. anders zit ik ook maar de hele tijd thuis, te wachten tot die ene les in de week.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 22:23:14 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_112067432
Dan zal ik gewoon proberen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_112070666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Dan zal ik gewoon proberen.
Eens, obv vorige post ook. Als je na de intake geschikt wordt geacht voor korte cursus, gewoon doen. Wellicht dat je AVD wel wat langer duurt dan bij anderen omdat je nog niet echt kilometers heb gemaakt in de auto, maar aangezien je de autorijlessen dan wel al hebt doorlopen heb je al wel wat ervaring en een klein beetje inzicht :).
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:27:38 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_112210068
Hop, geslaagd!
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:32:05 #246
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112210225
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:27 schreef Skv het volgende:
Hop, geslaagd!
Gefeliciteerd!
Je moeder is een hamster
pi_112210625
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:27 schreef Skv het volgende:
Hop, geslaagd!
Gefeliciteerd!

Over precies een week begint mijn (hopelijk) laatste uurtje rijles voor m'n AVD. Voel nu al zenuwen :')
Too much is never enough!
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:46:47 #248
67670 Skv
Cynist.
pi_112210780
Ik had ook best wel wat stress. Mijn CBR-meneertje was ook bijzonder nors en onvriendelijk. Begon eerst nog te zeuren dat mijn oude rijbewijs (dat papieren ding) met plakband aan elkaar zat. Lekker begin dan. :')

Verder ging het rijden kut, ik moest van ze langs een 'verkeer gestremd'-bord knallen en het was best druk op de weg. Had zelf een 50/50 gevoel; de CBR-instructeur ook, maar hij vond wel dat ik op alle beoordelingspunten 'voldoende' had gereden. Ik had nog wel oefening nodig van hem. :+

Maargoed, ook maar 6 lesjes AVD gehad natuurlijk. Rijden leer ik wel als ik een motor heb.
pi_112212641
Super goed ! Nu lekker rijden jn de zomer :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:40:20 #250
67670 Skv
Cynist.
pi_112213086
Eerst een motor zien te fixen.
pi_112213379
zo afgelopen donderdag even weer gelest

veel aandacht voor de langzame oefeningen:

, langzame slalom, en halve draai.

nieuw was deze keer de Vertragingsoefening, de 8,wegrijden uit parkeer vak

Herhaling van de remproefjes

ging all wel goed, maar het was warmm :( het zweet brak me uit in het warme pak! veel water drinken

iig theorie boek is binnen en via deze link http://www.gosharethis.co(...)eorie-examen_60.html nog een code aangeschaft, nu maar leren want 13 juni staat mijn theorie examen op het programma en 14 juni mijn avb ingepland, dus vanaf deze week nog 3 avb lessen :)
pi_112215751
Morgen 11:00 Theorie examen D :
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:51:21 #253
67670 Skv
Cynist.
pi_112216259
Succes allemaal!
Nog 1 tip: als je tijdens je afrijden kut gaat, gewoon doorzetten en niet de moed laten zakken. Ik had her en der wat foutjes maar reed over het algemeen goed (genoeg). :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:34:59 #254
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_112227802
Vandaag les gehad, het ging wel lekker :) Morgen om 8:00 nog rijles en om 9:15 AVB. Ik ben benieuwd, zenuwen zijn aanwezig :P
pi_112230450
Vrijdag eindelijk weer lessen. Les 3 en 4, ben benieuwd.
pi_112242901
Alle theorie nog maar een keer doorgenomen en nog een stuk of 10 examens gemaakt. Hoop dat ik m ga halen morgen. De proefexamens haal ik in ieder geval altijd, maar kan altijd mis gaan natuurlijk :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:38:40 #257
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_112253384
Had mijn 3e les op de weg, ging gewoon bagger. Ik was niet scherp. Ik sliep ook laat ivm werk en had om half 8 een les, gewoon veel te weinig slaap denk ik. 4 uurtjes. En dat merkte je.
Jammer
pi_112253434
Geen idee of je het nog lezen kunt, maar gefeliciteerd Skv :+.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:45 schreef denkel het volgende:
Alle theorie nog maar een keer doorgenomen en nog een stuk of 10 examens gemaakt. Hoop dat ik m ga halen morgen. De proefexamens haal ik in ieder geval altijd, maar kan altijd mis gaan natuurlijk :')
Succes vandaag :) !
pi_112253438
Wel iets geleerd? Wat ging er zo les? 3e les op de weg dus je hebt je avb al?
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:27:24 #260
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_112256517
Geslaagd voor AVB zonder ook maar 1 oefening te hoeven herhalen! :D 27 juni AVD gepland *O*
pi_112257418
Gefeliciteerd *O* !
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:07:27 #262
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_112257994
@ Stoel

AVB heb ik idd al. De 1e 2 lessen gingen perfect. Was nu vooral vooruitkijken. Maar dat komt denk ik omdat alles vrij nieuw is en als je enorm slecht en weinig slaapt dat niet fijn is. Maar heb nog 3 lessen vóór mijn AVD op 12 juni. Komt wel goed :)
pi_112258065
Les vanochtend ging echt lekker, beste tot nu toe. Maandag de laatste 2 blokuren, ben benieuwd of het zo door blijft gaan :+
Too much is never enough!
pi_112260634
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:27 schreef Danger.Mouse het volgende:
Geslaagd voor AVB zonder ook maar 1 oefening te hoeven herhalen! :D 27 juni AVD gepland *O*
congrats..

hoelang duurt eigelijk zo'n AVB examen?
pi_112262448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

congrats..

Afhankelijk van of je oefeningen over moet doen.. Toen ik AVB examen deed vorig jaar, samen met 3 anderen van dezelfde rijschool, was het +/- 15 min per kandidaat. Maar ik zag ook iemand die onder de 10 min klaar was :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:40:42 #266
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_112269926
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:52 schreef Anne het volgende:
Gefeliciteerd *O* !
Dankjewel :D

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

congrats..

Dankje :)
Ik was 10/12 minuten bezig denk ik *)
pi_112298928
morgen allemaal, heeft er iemand advies betreffende goede scholen, voor een twijfelaar uit regio utrecht (maarssen) . Ik zit inmiddels weer lekker te twijfelen (en de file op een vrijdag ochten -_- helpt dan lekker mee) echter ik zou niet direct weten waar ik moet wezen voor een goede school hier in de buurt.

andere vragen die in me opkomen zijn, kosten.
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
overigens 21+ dus geen lichte motoren nodig
Gimme all ur shinies and chocolatecake
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:33:40 #268
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112299123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:25 schreef Mad-MonKey het volgende:
kleding helm, zelf aanschaffen of is dat beschikbaar van de school (en wil je dat wel)
Is beschikbaar, maar helm, handschoenen en laarzen wil je eigenlijk wel zelf aanschaffen. Het is niet echt lekker om in andermans zweet te zitten met je hoofd/handen. Een eigen pak zit ook altijd lekkerder. Laarzen hebben ze nooit in de juiste maat.

quote:
wat voor type motoren zouden jullie voor lessen willen (met name gericht op prettig lessen niet zozeer op waar kan ik in op de duurste snelste oid motor rijden
Alle motoren die ze bij rijscholen hebben zijn prima. cb500/er-6n enzo. Meestal heb je daar zelf geen keuze in, en de keuze voor een rijschool zou ik daar ook niet van af laten hangen.
Ik was zelf ook 21+ en lesde toen op een cb500.

[ Bericht 1% gewijzigd door mstx op 01-06-2012 10:39:49 ]
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_112300358
Mijn rijschool had een CBF 250. Opzich aardig hoor, en nog best wel fel, maar één cilinder. Dat heeft tot gevolg dat ie stationair rijdt als een bok die door een horzel in zijn reet geprikt wordt, en als je het gas dicht draait remt ie erg hard op de motor. Niet fijn bij de langzame oefeningen van AVB.

Desondanks AVB wel met 5 lessen gehaald 8-)
pi_112300446
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:14 schreef BlackLining het volgende:
Mijn rijschool had een CBF 250. Opzich aardig hoor, en nog best wel fel, maar één cilinder. Dat heeft tot gevolg dat ie stationair rijdt als een bok die door een horzel in zijn reet geprikt wordt, en als je het gas dicht draait remt ie erg hard op de motor. Niet fijn bij de langzame oefeningen van AVB.

Desondanks AVB wel met 5 lessen gehaald 8)
Ik heb er eentje gehad. Ik denk dat een oude CB250 (twin, heb ik ook gehad) prettiger is voor de AVB. Zo'n 1 cilinder 250cc staat kwa happerigheid vanaf stationair gelijk aan een viercilinder 600cc.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_112300897
Hoe bedoel je? Ik vind viercilinder motoren toch een stuk prettiger op het gas reageren. Dat trekt tenminste niet met horten en stoten op als je alleen maar naar de gashendel kijkt..

Zo'n ééncilinder doet me altijd een beetje denken aan zo'n rodeo-standje. :{

[ Bericht 33% gewijzigd door BlackLining op 01-06-2012 11:36:24 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:35:53 #272
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112301056
Een viercilinder gaat juist horten en stoten als je niet genoeg gas geeft. 1- en 2-cilinders (met vergelijkbare totale inhoud) hebben daar minder last van omdat meer koppel. Daar trek je juist veel makkelijker mee op bij lage toeren.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_112301070
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Hoe bedoel je? Ik vind viercilinder motoren toch een stuk prettiger op het gas reageren. Dat trekt tenminste niet met horten en stoten op als je alleen maar naar de gashendel kijkt..
Een 4-cilinder reageert soepeler maar het koppel van een 600cc 4-cilinder is veel hoger dan van een 250cc 1-cilinder. Daarom zullen ze even goed/slecht zijn voor AVB.
pi_112301181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n ééncilinder doet me altijd een beetje denken aan zo'n rodeo-standje. :{
Minder cilinders is vaak wel leuker met lage/legale snelheden.
Een NTV650 voelt veel sterker dan een R6 tot de 80km/u.

Op de snelweg raakt de NTV dan snel buiten adem terwijl de R6 net los komt (10.000tpm)
pi_112301205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:35 schreef mstx het volgende:
Een viercilinder gaat juist horten en stoten als je niet genoeg gas geeft. 1- en 2-cilinders (met vergelijkbare totale inhoud) hebben daar minder last van omdat meer koppel. Daar trek je juist veel makkelijker mee op bij lage toeren.
Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.

Leuk met wat meer ervaring, maar tijdens je lessen wil je dat echt niet. Daar ging het om.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:41:50 #276
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112301266
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt maar daar staat tegenover dat ze ook op de motor remmen als een malle. Zeker als je pas met een paar uur op de motor hebt gezeten is het moeilijk om mooi soepel op zo'n ding te rijden zonder dat ie continue weg schiet of in de ankers gaat omdat je gas terug neemt.
Klopt dat was ook wel even wennen bij mijn 650cc 2-cilinder. Je moet ook vooral niet van z'n 4 naar z'n 2 terugschakelen en dan de koppeling loslaten. _O-
👾
pi_112301286
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:41 schreef mstx het volgende:

[..]

Klopt dat was ook wel even wennen bij mijn 650cc 2-cilinder. Je moet ook vooral niet van z'n 4 naar z'n 2 terugschakelen en dan de koppeling loslaten. _O-
Kan wel, ligt een beetje aan de snelheid :+

Maar over het algemeen, niet doen inderdaad :')
pi_112301388
Zo zou ik wel eens op den Derbi Mulhaçen willen rijden. 659cc 1-cilinder. Madness. Jammer dat ze zo zeldzaam zijn, want het zijn nog mooie dingen ook.
pi_112301575
psst nog iemand die wat op mijn vraag toe te voegen heeft? 1 of meer cylinders is ook interesant maar... ;)
quote:
morgen allemaal, heeft er iemand advies betreffende goede scholen, voor een twijfelaar uit regio utrecht (maarssen) . Ik zit inmiddels weer lekker te twijfelen (en de file op een vrijdag ochtend -_- helpt dan lekker mee) echter ik zou niet direct weten waar ik moet wezen voor een goede school hier in de buurt.

andere vragen die in me opkomen zijn, kosten.
overigens 21+ dus geen lichte motoren nodig
• je wilt het dus niet, en je eigen kleding hebben behalve misschien een jas
• scholen met type cb500/er-6n enzo zijn ok
pi_112301585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:45 schreef BlackLining het volgende:
Zo zou ik wel eens op den Derbi Mulhaçen willen rijden. 659cc 1-cilinder. Madness. Jammer dat ze zo zeldzaam zijn, want het zijn nog mooie dingen ook.
Suzuki DR 800, 800cc 1-cilinder :+
Als ik ooit geld en ruimte over heb lijkt het me sowieso wel tof om er een 1-cilinder off-road bij te kopen!

Maar volgens mij is dit het rijles topic.. :P
pi_112302087
Zoveel mogelijk eigen kleding ja. Mijn rijschool had alleen jas, handschoenen en helm, dus ik ben eerst zelf laarzen en een broek gekocht. Daarna een eigen jas. Wat enorme verademing :D

Maar eigen spullen zijn duur, met als ze lessen. Ik had, met ruimschoots schakelbrommer en auto ervaring 5 lessen AVB en 5 lessen AVD. Nou was dit volgens mijn instructeur wel echt bizar weinig overigens. In ieder geval, 10 lessen maal 40 is 400 euro, 280 voor examens en 30 voor theorie zat ik aan een kleine 700 euro.
pi_112306311
de auto zit wel goed, na 10 jaar. maar schakelen op de motor zal wel even wat moeite gaan kosten ja, ik zie mezelf voorlopig wel met me voet een versnelling intrappen en dan verbaasd staan te kijken dat me koppel handgreep niet omhoog en laag gaat :P
pi_112306679
Gisteren rijbewijs opgehaald en morgen koop ik een Yamaha R6 *O*
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:19:30 #284
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_112307030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Vraagt dan wel om pics he ;) rij je de 16e ook mee?
pi_112307380
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:19 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Vraagt dan wel om pics he ;) rij je de 16e ook mee?
Hahah pics post ik wel maar dat was toch niet toegestaan in dit topic? :P (ivm de huidige lessers)
pi_112307903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Fuckijg vet! Uit welk jaar? Prijs? Kleur?

Wil ook direct een R6 halen als k geslaagd ben.
pi_112308041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:29 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Hahah pics post ik wel maar dat was toch niet toegestaan in dit topic? :P (ivm de huidige lessers)
Pics mogen hier: Motorclub topic #985: Waar we parkeren voor de etalage. *D
pi_112308529
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:44 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Fuckijg vet! Uit welk jaar? Prijs? Kleur?

Wil ook direct een R6 halen als k geslaagd ben.
http://link.marktplaats.nl/541588610

Een maat van mij is met zijn collega wezen kijken naar de technische staat(ze gingen een R1 bekijken wat 50 km verderop was waar deze R6 stond). Ze sleutelen beide aan motoren dus weten waar ze naar moeten kijken. Ze hebben beide een proefrit gemaakt.

Die maat gaf aan dat het gegarandeerd een circuitmotor is geweest maar de technische staat is in orde. Zo is het ook nog eens een origineel NL motor(ik vermijd geimporteerde motoren).
De handelaar geeft ook nog eens 6 maanden garantie op het blok.
pi_112308979
Mooi ding en leuk budget om te beginnen maar is er veel import in Nederland? Hoe kom je er achter dat hij zeker weten uit Nederland komt ?

Zie de foto's wel verschijnen. Heb nu mijn 3e+4e les
pi_112309055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:59 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

http://link.marktplaats.nl/541588610

Een maat van mij is met zijn collega wezen kijken naar de technische staat(ze gingen een R1 bekijken wat 50 km verderop was waar deze R6 stond). Ze sleutelen beide aan motoren dus weten waar ze naar moeten kijken. Ze hebben beide een proefrit gemaakt.

Die maat gaf aan dat het gegarandeerd een circuitmotor is geweest maar de technische staat is in orde. Zo is het ook nog eens een origineel NL motor(ik vermijd geimporteerde motoren).
De handelaar geeft ook nog eens 6 maanden garantie op het blok.
Als ik het kenteken goed lees (ML-HF-99), mag je nog wel even contact opnemen met de RDW (en/of even over vragen bij de verkoper) voordat je de motor op jouw naam laat overschrijven. RDW zegt dat het een 'Suzuki YZF-R6' is :')
pi_112309157
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:09 schreef stoeltafel het volgende:
Mooi ding en leuk budget om te beginnen maar is er veel import in Nederland? Hoe kom je er achter dat hij zeker weten uit Nederland komt ?

Zie de foto's wel verschijnen. Heb nu mijn 3e+4e les
Zoek maar op motor-forum.nl naar topics over aankoopadviezen.
Import kan je checken dmv kenteken in te voeren op rdw.

Soms zie je een motor bijvoorbeeld een R6 uit 2007 voor 4500 met een super lage kmstand.
Ziet er splinternieuw uit maar de situatie is dan als volgt:
-Motor wordt meestal in Italie nieuw gekocht
-Kappen worden vervangen door circuit kappen.
-Na zo n 8000 of 10000 km gaan de originele kappen er weer op.
-Geimporteerd naar NL

En voila een splinternieuwe motor voor een lage prijs.

Vele advertenties verbergen hun kenteken omdat het meestal import motoren zijn
pi_112309209
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:11 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als ik het kenteken goed lees (ML-HF-99), mag je nog wel even contact opnemen met de RDW (en/of even over vragen bij de verkoper) voordat je de motor op jouw naam laat overschrijven. RDW zegt dat het een 'Suzuki YZF-R6' is :')

Het is een Yamaha, dat is een bug op de website.

Moet je voor de gein 2 schermen openen van de RDW en 2 verschillende kentekens invoeren en op F5 drukken op beide schermen.
pi_112309263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Het is een Yamaha, dat is een bug op de website.

Moet je voor de gein 2 schermen openen van de RDW en 2 verschillende kentekens invoeren en op F5 drukken op beide schermen.
Oh lol, ik zie het. Wat slecht :')
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:23:56 #294
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112309540
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Zoek maar op motor-forum.nl naar topics over aankoopadviezen.
Import kan je checken dmv kenteken in te voeren op rdw.

Soms zie je een motor bijvoorbeeld een R6 uit 2007 voor 4500 met een super lage kmstand.
Ziet er splinternieuw uit maar de situatie is dan als volgt:
-Motor wordt meestal in Italie nieuw gekocht
-Kappen worden vervangen door circuit kappen.
-Na zo n 8000 of 10000 km gaan de originele kappen er weer op.
-Geimporteerd naar NL

En voila een splinternieuwe motor voor een lage prijs.

Vele advertenties verbergen hun kenteken omdat het meestal import motoren zijn
Ach, dat zou ook zomaar met mijn motor gebeurd kunnen zijn. 11k op de teller, uit 2007 voor ¤4000 en uit Engeland afkomstig. Na een half jaar en 12.000km extra nog steeds geen problemen. :)
👾
pi_112309635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:23 schreef mstx het volgende:

[..]

Ach, dat zou ook zomaar met mijn motor gebeurd kunnen zijn. 11k op de teller, uit 2007 voor ¤4000 en uit Engeland afkomstig. Na een half jaar en 12.000km extra nog steeds geen problemen. :)
Een circuitmotor hoeft niet per definitie altijd slecht te zijn. Het is een risico die je neemt. Net zoals ik die nu neem. Ik ben blij dat het in ieder geval een origineel Nederlandse motor is.

Heb je er geen last van dat jouw stuur rechts zit? ;)
pi_112314663
Helemaal vergeten te posten. Maar ik ben gisteren in 1x geslaagd voor mijn theorie van de motor :D had maar 2 foutjes. Alle theorie examens dus gelukkig in 1x gehaald, scooter, auto en motor :D meer hoef/ga ik er niet meer doen qua vervoersmiddelen haha.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:40:50 #297
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_112314815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef Gokhan03 het volgende:
Morgen om 9:50 AVD examen. Zit nu al te shaken jonge hahah. Alsof mijn leven er van af hangt :P
Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
pi_112316993
Net mijn tweede rijles gehad. Weer een blokuur. Halve draai gedaan, links en rechtsom. Verder een achtje gedaan welke ook wel redelijk ging.

Na vier lessen kan ik de halve draai, 8je, drie verschillende stops, snelle slalom en de uitwijkoefening. Nu theorie leren en 13 juni mijn avb.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:49:45 #299
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_112317130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:40 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

Wat houd een AVD examen in? ik heb motorrijles arrangement geboekt. motor rijlessen met aan eind een AVD examen. daarna waarschijnlijk volledig lessen.
AVD is je examen verkeersdeelneming, welke je als laatste doet. Eerst moet je nog je theorie en AVB (=voertuigbeheersing, zie filmpjes in de OP) halen eer je dat examen mag doen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:54:21 #300
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_112317288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:37 schreef denkel het volgende:
Helemaal vergeten te posten. Maar ik ben gisteren in 1x geslaagd voor mijn theorie van de motor :D had maar 2 foutjes. Alle theorie examens dus gelukkig in 1x gehaald, scooter, auto en motor :D meer hoef/ga ik er niet meer doen qua vervoersmiddelen haha.
En gefeliciteerd!! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')