Godver, dat ziet er erg pijnlijk uitquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Jep, bij de vertragingsoefening:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En daar heb ik dus een litteken aan overgehouden van 2 bij 1 cm.
Een tram heeft altijd voorrang behalve als jij op een voorrangsweg- of kruispunt rijdt/bent en de tram nadert je van links of rechts.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:23 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie
Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:36 schreef stoeltafel het volgende:
Oké dus kleine en grote bocht geldt niet. Heb je een voorbeeld wanneer de auto wel voorrang heeft?
Blijf bij vekabest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?
De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.
Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
Nee, tram heeft dan voorrang, want dat is niet 'geregeld'. Als je een geregelde situatie tegenkomt, dat wil zeggen met verkeersborden, zebrapaden of haaientanden, volg je die. Als de situatie niet is geregeld, dat wil zeggen je moet beslissen op basis van algemene verkeersregels zoals 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor' of 'rechts heeft voorrang' volg je niet de basisregel, maar gaat de tram voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:23 schreef BlackLining het volgende:
Een tram die jou op dezelfde weg tegemoet komt, waar jij rechtdoor moet en de tram linksaf wil, moet jou toch ook voorrang verlenen?
Ben blij dat ik met mijn theorie toen niks over trams gehad hebWat een ellende.
Ik heb 3 theorie programma's gebruikt. 1 met theorie en vragen per thema en 2 puur examenvragen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:31 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?
De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.
Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:37 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mocht je zakken voor je AVB dan heb je bijna geen kans meer om opnieuw daarvoor op te gaan voordat je AVD geëxamineerd wordt... Als alles goed gaat is het desalniettemin een zeer nette prestatie
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjesquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:34 schreef denkel het volgende:
[..]
Haha, mijn theorie heb ik volgende week als goed is. En anders doe ik hem 2 weken erna nog een keer. Als ik zak voor AVB kan ik als goed is de week er op nog een poging doen. Aangezien mijn rijschool plaatsen inkoopt zodat je 2x kansen kan krijgen. Maar het slagingspercentage voor AVB ligt daar op 98 procent. Maar dan kan het natuurlijk altijd nog mis gaan haha. Maar er van uit gaande dat ik alles haal heb ik hem in 2 en halve week. Maar daar ga ik maar niet van uit om teleurstelling te voorkomen.
Ik wil trouwens waarschijnlijk een Diversion XJ 600 S (begrenst) kopen als ik mijn rijbewijs heb. Alleen ik weet niet of ik hier wel goed op pas met mijn 1.69. Vanavond ga ik naar een motorzaak waar ze er als goed is 1 hebben staan. Ben benieuwd in ieder geval. Iemand ervaring met motoren waar je maar net bij de grond kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./onzin
Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen?
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Je kan maar net bij de grond? Ik zie.... ik zie.... zijwieltjeshahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./onzin
Misschien zitting verlaagd worden door de vering aan te passen?Bij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte
Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
Ja, heel veel winst!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:28 schreef denkel het volgende:
[..]
hahaBij de honda magna van mn vader kan ik wel gemakkelijk met platte voeten op de grond. Alleen een diversion is toch een kleine 6/7 cm hoger qua zithoogte
Kan je door middel van de vering aan te passen nog veel winst behalen dan?
Haha, nou als je niet zo groot bent en dat zorgt ervoor dat je wel een leuke motor kan rijden is het toch wel winst 8Dquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, heel veel winst!
Nouja, verlaging vind ik meer verlies, maar dat terzijde
Er is iemand hier in de buurt, een meid die niet al te groot is (schat haar hooguit op 1,70 in) en zij rijdt op een Diversion 600. Heb haar niet horen klagen dat die te hoog is..
Maar eh, dit is meer praat voor het Motorclub topic ipv Motorrijles
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:44 schreef BlackLining het volgende:
Het is dan ook beter om dat niet zelf te gaan oefenen. Verkeerde gewoontes die je zo aanleert afleren is erg moeilijk.
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's mag neertellen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:31 schreef denkel het volgende:
Dat valt wel mee toch? Wat voor dingen zou je verkeerd aanleren dan.
Nee precies. Voordat ik ging autolessen heb ik dit ook gedaan en hier heb ik alleen maar voordeel van gehad. Lijkt me met het motor rijden ook niet veel anders. Leer je je juist al een motor beheersen voordat je gaat lessen. Ook lees ik het theorie boek/forum/tips erg goed door en hou ik me hier goed aan zodat ik voorkom dat ik verkeerde dingen aanleer. Mn pa rijdt ook al 30 jaar motor dus die weet ook wel het een en ander.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik zou er ook gewoon gebruik van maken en alvast oefenen met langzame slalom enzo. Dat kan je min of meer gratis oefenen terwijl je daarvoor bij de lessen een berg euro's voor mag neertellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |