Rene | donderdag 8 maart 2012 @ 21:38 |
Aanschouw hier; het 79e autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door Rene op 08-03-2012 22:38:24 ] | |
Rene | donderdag 8 maart 2012 @ 21:44 |
Van - Toyota Corolla - 1998 - 110pk 1.6 - airco + centr. vergr. + electr. ramen. - 127000 op de kilometerteller Naar (maandag) - Seat Toledo - 2004 - 105pk 1.6 - Cruise, electr ramen, airco - 155000 op de teller - - De velgen zijn nieuwe Seat kapjes voor besteld. Een leuke tussenauto. Wat volwassener om over een aantal jaren weer wat nieuws aan te schaffen. Maandag ophalen | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 21:49 |
Tof zo'n Toledo .. | |
Rene | donderdag 8 maart 2012 @ 21:51 |
Hij is nog lekker fel Goede stoelen (na 1,5 uur rijden ben ik helemaal die stoelen zat in de 'rolla) Heerlijk. | |
gateway | donderdag 8 maart 2012 @ 21:56 |
achteruitgang ofniet? geen airco? geen centr. vergr.? 5pk minder? meer kilometers? Wel ruimer waarschijnlijk.... | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 21:56 |
Ik hoop dat ze nu ophouden met strooien. | |
Rene | donderdag 8 maart 2012 @ 21:57 |
Sedan (boeit me niet) Wel airco wel centraal. 5PK minder maar wel een andere techniek. Meer kilometers? Maakt me niets uit... 6 jaar vooruit! 127000 en 13 jaar oud ! Dat is toch niks! | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 22:02 |
Fijn dat ie bevalt iig | |
gateway | donderdag 8 maart 2012 @ 22:04 |
oke oke was geen aanval! ALs jij er maar blij mee bent Maar nu weten we nogsteeds niet wat de Bartmobile MK3 is??? | |
Mikkie | donderdag 8 maart 2012 @ 22:16 |
Die extra km's zouden me ook niet zo veel boeien denk ik, maar die 105pk is toch wel mager voor zo'n auto denk ik? Nog best zwaar? Ik vind mijn ruim 160pk tegenwoordig al aan de magere kant. Volgende auto gaat er geheid meer hebben | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:16 |
Zo'n Toledo hebben wij thuis ook nog gehad. Donkergroen met beige bekleding en alles erop en eraan. 1.8 20V. | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 22:18 |
Hmm vergeleken met een half jaar terug zijn de 106 Rallye's schaarser | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:19 |
Ze komen van de zomer weer allemaal uit hun schuur gekropen | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 22:21 |
Want van alle ideeën die ik heb of heb gehad is dat toch een heeul reële optie. | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:23 |
Dat denk ik ook. Ik heb trouwens mijn zomerbanden er alweer onder liggen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:23 |
Goede eerste zin in de OP overigens. | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 22:26 |
Mijne doe ik wel weer een keer .. En die rallye's.. Snel | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:28 |
Half uurtje werk, mits er niks ongelofelijk vast zit. | |
Kriegel | donderdag 8 maart 2012 @ 22:28 |
GTItje is nog leuker. Mooi ding ook in die kleur, gaaf bakkie zo met gevulde wielkastjes. | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 8 maart 2012 @ 22:32 |
Heb de mijne er ook weer onder gegooid. Was toch kaal zo zonder wieldoppen :p | |
JDude | donderdag 8 maart 2012 @ 22:32 |
Ha, een nieuw topic. RenéTSite, wil je mijn voertuig in de OP veranderen in Volvo S40 1.8, 2001? | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:32 |
Ik heb wel wieldoppen op | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:33 |
Oh, męn... Ik zou willen dat ik een geldboom had... http://link.marktplaats.nl/537828654 | |
Kriegel | donderdag 8 maart 2012 @ 22:33 |
En zet je eigen regel ook even op alfabetische volgorde. | |
Rene | donderdag 8 maart 2012 @ 22:33 |
Hmmm, is maar 100 kilo zwaarder dan mijn toyota die als de brandweer gaat. De nieuwe techniek maakt dat het best compenseerbaar is in mijn ogen. | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:36 |
Precies, of je nu met 8 of 9,5 seconde op de 100 zit... Die extra snelheid is de eerste 10 keer leuk, daarna is dat ook weer 'gewoon'. | |
JDude | donderdag 8 maart 2012 @ 22:37 |
Oh, ik denk ik edit die 1.8 er nog gauw even in, maar je had m'n opmerking al verwerkt. | |
Rene | donderdag 8 maart 2012 @ 22:38 |
Tja, ik vind snel wegrijden bij de stoplichten dan wel weer fijn. Daarna moet je toch achteraan aansluiten in de rij richting werk. Goedemorgen 'julianaplein - Groningen'. | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:41 |
Dus wat is eigenlijk je winst? Een hogere benzinerekening. | |
L0we | donderdag 8 maart 2012 @ 22:45 |
Binnenkort weer een leuk klusje, Mn 1.6 diesel vervangen voor een 1.9 turbodiesel! | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 8 maart 2012 @ 22:46 |
Het uitzicht van vanavond
| |
JDude | donderdag 8 maart 2012 @ 22:48 |
Doe je leuk! Werk? | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 22:48 |
Kriegel, die 106 GTi is te duur.. Eerste generatie Rallye kun je voor verdomd weinig kopen. | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 8 maart 2012 @ 22:51 |
Yes, Cayenne diesel nu. Stoelverwarming Leukste tot nu was een Quattroporte. Maar ook veel Passats en V70's. | |
Goddelijker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:54 |
Studentchauffeur? | |
FalleNk810i | donderdag 8 maart 2012 @ 22:56 |
Mijn auto staat ook weer op zn zomersetje en heb m weer voor het eerst gewassen sinds november ofzo | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 8 maart 2012 @ 23:00 |
Wel zo begonnen. Inmiddels geen student meer. Doe het er nu naast, eigen chauffeursbedrijfje opgezet. | |
Kriegel | donderdag 8 maart 2012 @ 23:09 |
Die met de 1.3 dus? Als dat zo is moet je daar natuurlijk voor gaan, ik dacht dat alle Rallye's en GTI's nog wel aan de dure kant waren. | |
Sjoegerd | donderdag 8 maart 2012 @ 23:21 |
Jup met de 1.3. Voor 1000 euro moet t wel lukken met een beetje geduld . Voor de 1200 die ik dan overhoud in vergelijking met die GTi kan ik m een grote beurt geven en misschien wat leuke upgrades. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 9 maart 2012 @ 10:12 |
Je bent dus privechauffeur? Wel lache om te doen | |
Sjoegerd | vrijdag 9 maart 2012 @ 19:22 |
Ook goederen? | |
Wijnand_Bierenstein | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:11 |
Nee, geen goederen Dat is 1 van de dingen ja we doen ook afhalen/wegbrengen op luchthavens en een paar andere dingetjes. Over het algemeen wel leuk werk, vooral als er wat leuks te rijden is! | |
von_Preussen | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:15 |
Cayenne diesel is een prachtige auto, prijkt nog hoog op mijn "to do" list (hoewel ik z'n broertje, de Volkswagen Touareg, een paar weken als 3.0 TDI kon sturen). Touch screen navi in de Cayenne? | |
JDude | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:18 |
Goederenvervoer is niet zo spannend qua wagens. Hoewel met zo'n lange bestelbus over de Amsterdamse grachten best een uitdaging is . | |
Sjoegerd | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:55 |
Toch doe ik zelf liever goederen dan personen .. Niemand die tegen je aan ouwehoert. | |
JDude | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:57 |
So true. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 9 maart 2012 @ 21:11 |
Liever nog rijden zonder pakketten of personen, gewoon auto's brengen. Al zou ik nu graag fulltime als koerier willen beginnen maar er is niks te vinden... | |
Mikkie | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:12 |
Mja, klinkt lullig maar het is een baantje dat elke idioot met een rijbewijs kan doen. Die banen zijn dus gauw weg, al helemaal tijdens crisis (terwijl dan de markt wel terugloopt). | |
JDude | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:18 |
Ik heb het een tijdje naast/na mijn studie gedaan. Toen ik eind vorig jaar mijn "echte" baan kwijtraakte, kon ik daar gelijk weer aan de slag. Ondertussen zoekend naar een nieuwe job, maar erg veel vaart zit daar mede dankzij eerder genoemde crisis niet in. Heel stuk leuker dan in de WW zitten in ieder geval . | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 10 maart 2012 @ 02:48 |
Touareg ook een vet ding ja! Geen touchscreen navi helaas! Maar daar blijf ik meestal maar vanaf Net een nieuwe (500 km op teller ) 911 Carrera S gereden, wat een vette bak is dat | |
Marco001 | zaterdag 10 maart 2012 @ 17:57 |
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota? Heb zelf het kleine broertje, de Ibiza, zijn prima auto's... | |
dester_martijn | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:21 |
http://link.marktplaats.nl/539298921 Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit.. | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:22 |
Om indruk te maken op je matties. | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:23 |
Ik vind die Toledo's ( dat secifieke model) op een of andere manier ook nog wel een mooie auto | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:24 |
Ik vind het absoluut niet mooi maar ik heb ze veel erger gezien. | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:24 |
Zo'n Toeareg met V10 diesel is vet | |
dester_martijn | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:25 |
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar. | |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:27 |
Een soort tjappie-code of honour. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:29 |
Er is 1 woord voor: smaak. | |
Sjoegerd | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:36 |
| |
H-D | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:37 |
Petjes hebben ook smaak alleen een andere smaak. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:53 |
Ik kwam thuis en er stond een leuke S40 voor de deur. Ik hoop nog steeds dat het een cadeautje is van monsterd, en dat ik straks de sleutels krijg als ze thuis komt. | |
monsterd. | zaterdag 10 maart 2012 @ 22:12 |
helaas pindakaas. | |
Mikkie | zaterdag 10 maart 2012 @ 23:23 |
Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter. Ik vind ze niet lelijk, alleen een wat saai interieur en qua motoren houdt het niet echt over. Maar een echte miskoop doe je er niet snel aan, denk ik. | |
Kriegel | zaterdag 10 maart 2012 @ 23:29 |
Dat begrijp ik ook nooit bij dit soort auto's, waarom stoppen die gasten er duizenden euro's in maar is de auto onder de kap vrijwel altijd een laag- of doorsnee gemotoriseerde uitvoering? Je zit jezelf gewoon voor de gek te houden met dat mislukte Fast and Furious uiterlijk. Bouw dan een Cupra om, dan slaat het nog ergens op. | |
Mikkie | zaterdag 10 maart 2012 @ 23:36 |
Jep, dan heb je ook nog wat vermogen om die kilo's extra plastic vooruit te krijgen. Maar ja, da's dan eigenlijk weer zonde van de Cupra | |
Sjoegerd | zaterdag 10 maart 2012 @ 23:38 |
Die Cupra is te duur, hebben ze geen geld meer om de Autostyle catalogus leeg te kopen. | |
Kriegel | zondag 11 maart 2012 @ 00:34 |
En toch weet ik zeker dat als je al dat tupperware-geld in de aanschaf van een Cupra zou steken en die verder optisch (gedwongen) met rust laat, je daar meer street cred voor krijgt dan met een Pipo de Clown mobiel die er bij elk stoplicht wordt uitgetrokken. Ergo: het zijn sukkels die het woord "prioriteit" niet snappen. | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 01:02 |
+1.. Ben zelf in ieder geval meer van de technische upgrades dan uiterlijk. Ookal heb ik wel dingetjes aan de AX gedaan omdat het goedkoop kon . Velgjes zwart heeft me een dagje gekost en wat spuitbusjes matzwart. Verstralers voor 75 euro en een middagje klussen en een spoilertje van de sloop voor een tientje die een beetje opgepoetst moest worden | |
Wijnand_Bierenstein | zondag 11 maart 2012 @ 01:57 |
Wat ik ook niet snap zijn eigenaren van zulke 1.6 Seatjes die dan een extragrote uitlaat onder hun barrel leggen. Wat is er nou leuk aan zo'n bak herrie? Als er een 8 cilinder onder de klep ligt, oke! Maar waarom moet het hele dorp horen dat er een doorsnee Seat aankomt? | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 02:00 |
Nou heb in mijn hoofd om een Peugeot 106 Rallye te kopen.. Daar zijn ook leuke herrieuitlaatjes voor te krijgen | |
Coca_Cola | zondag 11 maart 2012 @ 03:02 |
Vanaf dinsdag kan ik eindelijk in mijn eigen tweedehands Fiat 500 TwinAir 85 S&S Pop gaan rijden. Het is mijn eerste auto en ben er wel blij mee. Toen ik naar de specificaties keek had ik zoiets van, een 2 cilinder ? Een 0.9 motor ? 85 pk ? Maar toen ik er een proefrit in maakte, was ik verbaasd over hoe snel dat die accelereert. Van 0 naar 100 km/h doet ie toch nog in 11 seconden. Het zal wel voornamelijk te danken zijn aan het lichte gewicht en de kleine turbo die erin zit. Oh ja, en hij is heel zuinig en dus wegenbelasting vrij. | |
Rene | zondag 11 maart 2012 @ 09:07 |
Rapper? Komt redelijk overeen ja ! Weeet niet hoe hij speelt op de snelweg. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 09:44 |
Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaat | |
Marco001 | zondag 11 maart 2012 @ 11:59 |
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota? Heb zelf het kleine broertje, de Ibiza, zijn prima auto's... Ik heb de 1.4 met 101 pk, en op de snelweg wil dat uitstekend.. Zuipt wel nogal: Ik doe 1:11 bij 130km/h... (motor draait dan 4000rpm) | |
Marco001 | zondag 11 maart 2012 @ 12:00 |
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger.. | |
von_Preussen | zondag 11 maart 2012 @ 12:15 |
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 12:27 |
In theorie of praktijk. | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 12:37 |
Theorie, in de praktijk gaat hij gewoon meer zuipen. Meer paarden -> meer dorst. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 12:42 |
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over. | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 12:45 |
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 12:55 |
En ja, dan kun je met chippen misschien nog 10 pk winnen. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 13:01 |
Ja logisch maar dat is hier dus niet het geval. | |
Marco001 | zondag 11 maart 2012 @ 13:02 |
tja, en om dat nou bij een 1.4 te doen... Had ik beter door kunnen sparen voor een FR of Cupra(beide 1.8 turbo) | |
Bartholomeus | zondag 11 maart 2012 @ 13:22 |
Alleen dan de Sportback uitvoering (5-deurs) Van maart 2009, 42.000km, 2.0TDI 140pk, automaat, you name it Alleen geen leer, maar dat vind ik ook niet per se een nadeel dus who cares | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 13:27 |
Netjes! Nou wel je mistlampen overdag uit houden he, en netjes op de rechterbaan rijden als het moet. Als je een rode Micra 1.2 uit '91 op de linkerbaan ziet rijden dan moet je niet meteen op je ego gedrukt voelen en gaan knipperen, maar gewoon even wachten tot die klaar is met inhalen - want ja, dat doe ik ook gewoon met 125-130km/h. Maar verder, top | |
Bartholomeus | zondag 11 maart 2012 @ 13:34 |
Ik heb bi-xenon, dus led-dagrijverlichting. Die knop staat gewoon op auto en mistlampen vind ik pas boeiend als het mistig is Overigens rijd ik ook niet harder dan 130 hoor, iets met verbruik en bekeuringen | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 13:36 |
Asociaal rijgedrag krijg je toch standaard bij Audi? | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 13:38 |
WTF Ik krijg een S40 niet verzekerd. terwijl ik daar al klant was met een Laguna met dezelfde specs & cataloguswaarde! | |
Kriegel | zondag 11 maart 2012 @ 13:44 |
Het gaat bij het chippen van een turboloze motor ook niet echt om vermogenswinst, meer het aanpassen van het motormanagement zodat de auto bijvoorbeeld beter trekt in het toerengebied waar je er het meeste aan hebt, of sneller in toeren klimt. Meer doen met de kracht die voor handen is. Regelmatig verandert het verbruik dan nauwelijks, maar je krijgt er wel een merkbaar levendigere wagen door. Squadra Tuning is er met oudere Alfa's vrij bedreven in, om maar een goede tuner te noemen. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 13:50 |
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn. | |
Bartholomeus | zondag 11 maart 2012 @ 13:54 |
De 140pk i.c.m. DSG-bak zijn mij vlot zat, ik ga geen geld uitgeven aan tuning en zulks Koop liever een paar knappe velgen voor de zomer, kunnen de huidige fijn voor de winter | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 13:56 |
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro. @Bart, ook pics van de echte wagen? Ik neem aan dat je hem niet echt op de foto in DLD getikt hebt terwijl je 25km/h rijdt en de omgeving + velgen met respectievelijk motion en radial blur versneld zijn? | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 13:57 |
Grapje hoor Maar het zal voornamelijk komen door de nieuwwaarde, die nemen ze ook mee. | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 13:57 |
Is ook op papier hetzelfde, verschilt in mijn geheugen een paar tientjes. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 14:00 |
Bouwjaar enzo ook? | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 14:03 |
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 14:04 |
Dan is het inderdaad erg raar als ze verder zelfde gewicht (telt ook mee) en nieuwprijs hebben. Bel ze eens op, dan kunnen ze het uitleggen, al zullen ze alleen de methode van berekenen meenemen. | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 14:05 |
Was ik al van plan, het is helaas zondag. | |
Marco001 | zondag 11 maart 2012 @ 14:12 |
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer.. | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 14:20 |
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden. | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 14:21 |
Nee hoor grapje, ik snap de frustratie maar ze hebben nou eenmaal formules om alles te berekenen. | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 14:29 |
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no' | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 14:38 |
Ze zullen inderdaad uitleggen welke factoren meespelen en inderdaad, formule zegt dit. | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 14:53 |
Inderdaad doen heel veel verzekeraars moeilijk maar meestal kun je met goed zoeken wel een nette verzekeraar vinden die een beetje normaal doet. Ik heb mijn auto met 150kw ook verzekerd gekregen en tegen een gunstiger tarief dan mijn vorige auto en die had iets van 114kw ofzo Is dat zo? Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk? Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan. | |
Marco001 | zondag 11 maart 2012 @ 15:55 |
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk.. Nieuwprijs destijd 36000,- Voor die tijd best vlotte bakjes.. Alleen de 1.4 en 1.6 zijn niet zo spannend, maar dat is bijvoorbeeld de 3/518 ook niet... | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 15:59 |
Klopt. Daarom zou ik ook niet snel een basismotor kopen. Die heb ik nu van de dieselvariant wel, al is er bij de faceliftmodel nog wel een 318d bij gekomen... maar inmiddels toch ruim 160pk. Da's best een aardige basis . Zo'n Cupra is wel vet ja, alleen jammer dat de term 'Cupra' ook meteen de garagerekening verdubbelt. | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 16:22 |
Jaa dat is waar. Maar de meeste die je tegenkomt als je er naar gaat zoeken zijn gewoon de 1.4/1.6/1.8 dus in die zin vond ik het een beetje minder. 3/518 is inderdaad ook niet denderend nee. | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 16:36 |
Wat ik net toch tegengekomen ben op marktplaats. Beviel die blijkbaar toch niet zo. Wat me ook opvalt: Elektrisch verstelbare spiegels, bestuurder airbag. Grappig, die opties had ik nog niet toen ik hem in bezit had | |
Marco001 | zondag 11 maart 2012 @ 16:55 |
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammer | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 17:05 |
Wauw en links bij de achterdeur heeft 'ie een andere kleur! | |
house_is_a_feeling | zondag 11 maart 2012 @ 17:57 |
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet? Is ook een nieuwe optie blijkbaar. | |
dester_martijn | zondag 11 maart 2012 @ 20:31 |
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd. | |
Wijnand_Bierenstein | zondag 11 maart 2012 @ 21:34 |
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer. Echt zum kotzen hoor. Ik rijd nu 3 jaar auto (ook veel ivm m'n werk) en heb nog nooit ook maar iets met een ongeluk te maken gehad. Jammer dat er dan gezegd wordt dat "statistisch gezien veel jongeren een ongeluk veroorzaken". Als je een Marokkaan een baan niet geeft omdat ze "statistisch gezien" vaker betrokken zijn bij criminaliteit heb je meteen de hele maatschappij over je heen | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 21:50 |
Geniaal. En er is vast iemand die erin trapt. Is de prijs ook nog hoger dan jij ervoor gekregen hebt? Toch verdacht altijd hč. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica? Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op... | |
dester_martijn | zondag 11 maart 2012 @ 21:54 |
Daar ging het me niet eens om, maar gewoon dat er een Duits kenteken staat. | |
JDude | zondag 11 maart 2012 @ 22:04 |
Pas je eerste eigen auto kopen nadat je eerste rijbewijs zijn tien jaar er al op heeft zitten werkt ook. Kennelijk gaan verzekeraars er blind vanuit dat je linksom of rechtsom toch wel wat rijervaring hebt opgedaan . | |
Wijnand_Bierenstein | zondag 11 maart 2012 @ 22:15 |
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor. | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 22:22 |
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?! | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 22:25 |
Nee okee, vervelend is het wel, maar 't is ook logisch. 't Is niet alsof de verzekering dat doet om 24-minners te pesten. Ik heb ook een tijdlang die hogere premie betaald. Balen, ja. Maar fout gaan kan het nog steeds. | |
Wijnand_Bierenstein | zondag 11 maart 2012 @ 22:28 |
Je zal mij niet horen zeggen dat ik goed kan autorijden. Maar ik doe het voor mijn werk en ik maak meer kilometers dan mijn gemiddelde leeftijdsgenoot. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende soorten en maten auto's die ik dan ook rijd, zonder dat er in al die jaren ook maar iets gebeurd is. Het blijft gewoon zuur omdat er dus van die 20-jarige kloothommeltjes zijn die het leuk vinden om met hun verlaagde Golf III achter voorliggers te plakken | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 22:33 |
Alsof dat de enige uit de risicogroep zijn De verzekeraars kunnen ook iedereen apart gaan beoordelen op risico, maar ik denk niet dat het dan goedkoper wordt | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 22:34 |
De rest van de twintigjarigen maakt nooit brokken inderdaad . Eigenlijk hebben alle 24-minners nog geluk dat de schades die in papa's leasebak worden gereden niet meegeteld worden. Dat zou de premie alleen maar nog verder omhoog stouwen. Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen. | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 22:36 |
Ik zag laatst mn verzekeringsrekening, en die 2 extra kortingsjaren + 6 jaar rijbewijs (en schadevrij) helpen wel Ik bedoel qua tijd die het dan kost | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 22:37 |
Penislengte lijkt me een goeie. Een heleboel mensen rijden alsof ze heel wat te compenseren hebben | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 22:37 |
Hoi, ik rij een oude Skoda Alleen het rubber is nieuw | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 22:41 |
Oeps, dan kom ik wel slecht uit de verf, met mn plannen om mijn 1.6 diesel te upgraden naar een 1.9 turbodiesel Backfire ofzo... | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 22:43 |
Je gaat wss wel enorm vooruit dan.:P | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 22:47 |
Van 54 naar 90 pk, best wel leuke upgrade ja | |
Rene | zondag 11 maart 2012 @ 22:48 |
Ik ben 23 en zit op 70% kortingtrede. 75% is max. Onderhandelen helpt !!!! | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 22:50 |
54 dan is 90 wel leker ja. Watvoor auto gaat het over dn? | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 22:52 |
Hmmm... ik zit al een half jaar met een schuin oog te kijken om van een tweeliter diesel naar een drieliter diesel cabrio te gaan, alleen is dat nu echt nog buiten budget... Wat zegt dat dan? | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 22:53 |
Een Renault Express 1.6 diesel, uit 1986. | |
L0we | zondag 11 maart 2012 @ 22:54 |
Dat je te weinig geld hebt? | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 22:54 |
Jezus...54pk is ook echt niks. De eerste auto die ik met mn moeder deelde had minder, maar mn eerste eigen auto zat al tegen de 90pk. Nu heb ik 136 laten chippen tot 160+ en wil ik eigenlijk meer, dus de volgende gaat naar 200+... Maar ook dat laat het budget nog even niet toe. Mja, moet je wel iets hebben om te onderhandelen Zo ver ben ik lang niet. Ik zit op enkele tientallen procenten korting. Positieve kant: er is nog ruimte voor verbetering . Dat absoluut . Leuke modellen gezien, maar een beetje goede sla je zomaar 15k op stuk en dan heb je echt niks heel bijzonders, gewoon een dikke cabrio op leeftijd. Dat zijn geen grappen meer. Dure hobby ook! | |
Rene | zondag 11 maart 2012 @ 22:57 |
Verhaal is eigenlijk: Mijn broer had de auto op mn moeders' naam. Ik wou ook een auto maar kon uiteraard niet een derde auto op mijn ouders' naam. 'Nou, dan wil ik hem zelf wel verzekeren maar wel met korting'. Mijn moeder was erbij en zei eerlijk: 'Als mijn zoon (ik) regelmatige bestuurder wordt?' Nog niet mogelijk. Twee lang twee breed praten bracht het volgende. 'Goed, twee schade vrije jaren krijgt uw zoon mee.' Ik was op dat moment 18. En nu 23, 7 schadevrije jaren etc. etc. etc. ! Mijn auto nu all-risk voor 45 per maand ! | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 23:00 |
Nja in zo'n Express uit '86 verwacht je ook zoiets toch? Sowieso is zo'n turboloze diesel zo traag als wat | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 23:01 |
Met 90pk wordt ie nog snel dan | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 23:03 |
Hier 11 voor WA, ben er ook tevreden mee | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:04 |
Maar goed dat het rubber nieuw is. Die hoor je niet twee keer te gebruiken! | |
Goddelijker | zondag 11 maart 2012 @ 23:05 |
Kan best hoor. | |
Rene | zondag 11 maart 2012 @ 23:06 |
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben ! | |
Goddelijker | zondag 11 maart 2012 @ 23:06 |
Ik vind het niet fijn om een verzekering te hebben voor het geval dat je een ongeluk krijgt. Je moet gewoon geen ongeluk krijgen. | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:07 |
Omspoelen en omkeren? | |
Goddelijker | zondag 11 maart 2012 @ 23:08 |
Gewoon binnenste buiten keren na de eerste keer. | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:09 |
Gelijk natuurlijk glijmiddel. | |
CherryLips | zondag 11 maart 2012 @ 23:10 |
Ik heb volgend mij alles aangevinkt bij het aanvragen van de verzekering | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:11 |
WA met inzittendenverzekering hier. Pechhulp heb ik via de ANWB en rechtsbijstand via mijn ouders. What else do I need? Als ik mijn auto total loss rij dan koop ik wel een ander | |
Goddelijker | zondag 11 maart 2012 @ 23:12 |
Precies. Inzittendenverzekering is inderdaad wel belangrijk. | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 23:12 |
Inzittenden heb ik er ook nog bij ja Er is er nog 1, overlijdens zeker? Die heb ik niet. | |
CherryLips | zondag 11 maart 2012 @ 23:13 |
Oja, ANWB moet ik ook even aanvragen nog | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:13 |
Ben je eigenlijk verzekerd op trackdays? | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 23:14 |
Zou ik eigenlijk ook moeten doen ja. Toen ik nog bij ouders woonde vond ik het niet echt nodig, nu zou het heel vervelend zijn als ik ergens strand | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:14 |
Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn auto . Dus na paar maanden maar eens aangevraagd. Oh en het probleem is nogsteeds via de hotfix opgelost | |
CherryLips | zondag 11 maart 2012 @ 23:16 |
Ik heb de ballen verstand van dat ding dus ik kan maar beter lid zijn | |
Goddelijker | zondag 11 maart 2012 @ 23:17 |
Zie voorwaarden van je verzekering. Maar ik ga uit van niet. | |
Goddelijker | zondag 11 maart 2012 @ 23:17 |
Ik heb nu iets van een jaar de ANWB, ik had hem net een maand, toen had ik al pech. | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 23:18 |
Je roept het ook gewoon over jezelf af natuurlijk | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:20 |
Voor t geld hoef je t niet te laten iig. | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 23:29 |
Precies. Ik ben tot nu toe twee keer gesleept met de auto van een ander en één keer met m'n eigen auto. Europa Service en daar was ik blij mee, stond bij Hamburg in de buurt True, maar toch Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is. | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 23:32 |
Heb ook ANWB pechhulp en woonplaatsservice...geen zin in gezeik als ik pech heb') Verder WA met nog wat aanvullende dingen. Geen rechtsbijstand..vond ik beetje flauwekul. | |
Mikkie | zondag 11 maart 2012 @ 23:39 |
Wegenwacht NL + Europa hier. Woonplaats kan ik altijd wel een sleepje krijgen. Wel vervangend vervoer Europa. En inderdaad WA+. Diefstal en brand und so. Rechtbijstand heb ik ook niet. In verhouding best duur en het heeft nog wel een beetje m'n interesse, dus die strijd ga ik dan wel zelf aan, mocht het ooit nodig zijn. | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:45 |
Ja die verzekering over de nieuwprijs van een auto is echt debiel als de dagwaarde van die betreffende waarde nu bij wijze van overeen komt met een Big Mac menu | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 23:46 |
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel? | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 23:50 |
Ja rechtsbijstand is heel duur relatief. En over iets minder dan 1.5 jaar ben ik als het goed is een afgestudeerd jurist...duss..dan ga ik daar niet voor betalen..rechtsbijstand | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:50 |
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik. | |
Piles | zondag 11 maart 2012 @ 23:51 |
Ze naaien de boel dus lekker | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:51 |
En daarbij zijn oldtimerverzekeringen sowieso goedkoop. | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 23:52 |
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo.. | |
Sjoegerd | zondag 11 maart 2012 @ 23:57 |
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders! | |
H-D | zondag 11 maart 2012 @ 23:59 |
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ') | |
Sjoegerd | maandag 12 maart 2012 @ 00:05 |
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist. | |
H-D | maandag 12 maart 2012 @ 00:07 |
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt. | |
Sjoegerd | maandag 12 maart 2012 @ 00:09 |
Goed voor je e-penis bedoel je? | |
H-D | maandag 12 maart 2012 @ 00:12 |
Lol nee. Nooit klachten gehad. Gewoon leuk voor mezelf xD thats all:P | |
Rene | maandag 12 maart 2012 @ 07:50 |
Abwb ? Ik heb unive Paar euro per maand voor europaservice | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 08:17 |
Maar dat geldt dan alleen voor de verzekerde auto of niet? ANWB is op naam. | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 08:22 |
Mooie auto Bartholomeus, gefeliciteerd! | |
Rene | maandag 12 maart 2012 @ 08:23 |
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigen | |
Eenskijken | maandag 12 maart 2012 @ 08:29 |
Gister weer eens een flink stuk gereden. Als student met ov maak erg weinig km's dus als ik weer.eens rij ben ik blij dat ik het niet verleerd ben | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 08:34 |
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI. Sterker nog, zelfs de grote AMG-motoren en de S600 van de huidige generatie hebben de "oude" 5-traps versnellingsbak omdat deze zo overdesigned was dat ie het grote koppel wél kan hebben i.t.t. de 7G-tronic die in alle andere MB's zit. Sommigen hebben mischien geluk dat ze er relatief lang zonder schade aan de versnellingsbak doorheen fietsen, maar ik zou er toch mee uitkijken, helemaal als 2e hands. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 08:34 |
Het is wel handig dan maar niet voor mensen met meerdere auto's of voor wanneer je veel in andere auto's rijdt. | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 08:35 |
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd. | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 08:37 |
Hier in de omgeving (zit ook redelijk richting de grens) staan wel meer auto's op Duits kenteken, over Poolse kentekens nog maar te zwijgen. | |
H-D | maandag 12 maart 2012 @ 11:22 |
Ah oke, wist ik niet maar wel interessant Van die 7G-tronic tov die 5G-tronic/AMG 5Speedshift wist ik wel maar wist niet dat dat voor die andere auto's ook gold. Beter niet 2e hands kopen dan I guess. | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 11:29 |
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat. BMW heeft bij de hudige 760i F01 / F02 (V12, 550pk, groot koppel) hetzelfde probleem, een vriend van mij stond vorig jaar met z'n 760Li op een kruising midden in Keulen en kon geen kant meer op. De bak kraakte en wilde niet meer van versnelling wisselen en dat bij een auto die slechts een paar maanden oud was en 20.000km had gelopen. Toen ben ik wat meer op internet gaan zoeken en bleek het niet eens een weinig voorkomend probleem te zijn, er waren meerdere 760i's met dergelijke problemen. Maar goed, BMW heeft daar nu een nieuwe (8-traps) automaat in gezet, mischien dat het probleem hiermee verholpen is. Edit: om die reden zou ik ook nooit een automaat chippen, dan wil je nog wel eens langs de veiligheidsmarge van de versnellingsbak heengaan waardoor deze sneller kapot gaat. | |
H-D | maandag 12 maart 2012 @ 11:39 |
Hmm nja ik was ook niet echt bezig er één te kopen. Kon dat maar Die nieuwe F01/F02 vind ik trouwens wel een heel fraai model. Veel beter dan E65/E66 imo. | |
house_is_a_feeling | maandag 12 maart 2012 @ 12:54 |
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben. Heb trouwens ook de verzekeraar nog gebeld, ik mag gewoon een S40 verzekeren tegen 45e, maar het moet wel telefonisch. | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 13:45 |
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen? Dan ben je ook inwoner van dat land en kunnen ze je helemaal niets meer maken. | |
monsterd. | maandag 12 maart 2012 @ 14:28 |
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk. | |
house_is_a_feeling | maandag 12 maart 2012 @ 14:57 |
Creditcard afschrift van je halfjaarse bestelling bij Merlin of een middagje lunchen in Gdańsk en je bent er geweest. | |
Rene | maandag 12 maart 2012 @ 16:44 |
I like [ Bericht 7% gewijzigd door Rene op 12-03-2012 17:36:27 ] | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 16:49 |
Ik kan je kenteken nog lezen. | |
Rene | maandag 12 maart 2012 @ 16:51 |
Ow, jeetje. Nu ga je hem jatten. | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 16:54 |
Hendig veul bagageruimte met zo'n kofferklep hč? | |
Rene | maandag 12 maart 2012 @ 17:01 |
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denken | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 17:02 |
M'n vorige auto was een hatchback, dus dan is het al gauw ruimer. De opening waarlangs alles er in of uit moet is wel wat krapper inderdaad, dat dan weer wel. Maar goed, of de kinderwagen er in kan is tijdens de proefrit al met succes getest . | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 17:20 |
Als je het dan onleesbaar maakt doe het dan goed Wat een brave auto overigens. | |
Kriegel | maandag 12 maart 2012 @ 17:21 |
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt? | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 17:23 |
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren. | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 17:23 |
Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak. | |
von_Preussen | maandag 12 maart 2012 @ 17:24 |
Mwah, ik zou eerder gezeik met gekloonde auto's willen voorkomen en derhalve het kenteken privaat houden. | |
Kriegel | maandag 12 maart 2012 @ 17:37 |
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een VW Lupo komt er bekaaid af. Toch is de beperking als je hoge dingen wilt inladen storend, dat merkte ik zelf toen we bij de Mazda3 een zooitje grote koffers erin wilden zetten, dat ging nét. En dat is volgens mij één van de redenen dat hatchbacks in Nederland tegenwoordig veel populairder zijn. Kijk de verkoopcijfers er maar op na, als een auto zowel een hatch- als sedanuitvoering heeft zal de eerste vrijwel zonder uitzondering beter lopen en minder hard afschrijven. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 17:40 |
Je vergelijkt natuurlijk eenzelfde type auto en dan de sedan en hatchback uitvoering. Sedans zijn al jaren niet populair in Nederland. Grotendeels is dat cosmetisch te verklaren, veel Nederlanders vinden een sedan simpelweg niet mooi. | |
Kriegel | maandag 12 maart 2012 @ 17:44 |
Zou je denken dat de reden echt cosmetisch is? Want ik vind een beetje sedan veel sneller iets luxueus uitstralen dan dat een hatch dat lukt, bepaalde uitzonderingen daargelaten. En dat is grof gechargeerd toch waar Nederlanders op kicken: een auto die duurder oogt dan die van de buren. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 17:47 |
Kijk meer eens bij de reacties op een site als Autoweek bij een Clio of Focus sedan als deze geďntroduceerd wordt. 9 op 10 zullen hem verschrikkelijk lelijk vinden. Een hoop compacte sedans worden in ons land dan ook niet geleverd. Stationwagens en hatchbacks vinden we in Nederland veel leuker (luxe sedans daargelaten). | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 17:51 |
Tegenwoordig zijn hatchbacks weer helemaal koel en heten het CC's of vierdeur coupés. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 17:52 |
Nou nee, een CC is een cabriolet en een vierdeurs coupe is... een coupe met vier deuren (meer een kruising tussen een coupe en een sedan eigenlijk). | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 17:54 |
De VW CC? | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 17:56 |
Dat is een typeaanduiding. CC staat voor coupe-cabriolet als je het hebt over carrosserievormen. De VW CC is een vierdeurs coupe namelijk (althans, daar wil VW hem voor door laten gaan). | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 17:59 |
Vroeger stond CC voor Combi-coupé. | |
Kriegel | maandag 12 maart 2012 @ 18:01 |
CC betekent momenteel inderdaad een moderne cabrio met een stalen dak. Het grappige aan het begrip "coupé" is trouwens dat het ooit stond voor een tweedeursuitvoering van een sedan, met soms een kleine wijziging in het lijnenspel of de mechaniek onder de kap, maar in essentie dezelfde auto. Nu is er dus blijkbaar ook zoiets als een coupé die begon als coupé maar nu extra deuren heeft. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 18:01 |
Wikipedia leert mij dat dat een marketingterm van Saab was om zijn fastbacks aan te duiden (zoals estate een mooie naam is voor een stationwagen). | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 18:03 |
Wanneer was dat? | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 18:07 |
Volgens diezelfde Wikipedia is die term geďntroduceerd in 1974. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 18:08 |
Hmm het werd eind jaren '70 ook gebruikt voor combi-coupe. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 18:09 |
Ehh, ja door Saab dus. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 18:09 |
Opel | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 18:11 |
Voor de Opel Manta zie ik idd. Tegenwoordig staat de term CC in ieder geval voor coupe-cabriolet (sowieso als je het hebt over carrosserievormen). | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 18:15 |
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 18:18 |
Dat is weer een ander verhaal, maar dat klopt inderdaad. | |
Kriegel | maandag 12 maart 2012 @ 18:22 |
Dat ook. Het is vooral onduidelijk en erg dubbelzinnig, soms wordt nog de oude inhoud die ik hierboven beschreef toegepast, andere fabrikanten gebruiken het weer voor om een tweedeurs sportwagen aan te duiden. Dan heb je ook nog wagens als de Veloster die voor de lol een extra deur toevoegen, ook coupé. Mijn auto is een tweedeurs hatchback die alleen in die uitvoering bestaat, maar heet notabene Coupé in Europa. Dat soort maffigheid. Fiat flikte destijds hetzelfde, en Audi daarvoor ook. Er is eigenlijk maar één ding waar je tegenwoordig op kunt rekenen, en dat is dat een coupé sportieve aspiraties heeft. Voor de rest is het chaos. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 18:25 |
Een echte coupé heeft 2 grote deuren, lage daklijn, goed schuine achteruit en het liefste nog RWD. | |
Kriegel | maandag 12 maart 2012 @ 18:26 |
En een nutteloze achterbank of gewoon geen. Een sportauto dus. | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 18:28 |
Nou dat hoeft niet Mercedes-Benz SEC. | |
house_is_a_feeling | maandag 12 maart 2012 @ 19:26 |
De staat heeft me beroofd van mijn Micra. Ik wou hem opnieuw keuren zodat hij weer de verkoop in kan, kan echt niet meer rondrijden in een kleine auto , blijkt dat ding afgekeurd te zijn op bijna alles wat af te keuren valt. Goed, dat is wellicht wat overdreven maar de schade viel niet meer te redden , ondanks dat ik er niets raars aan merkte tijdens het rijden. Maar, ik krijg 50 euro toe op de apk. | |
Sjoegerd | maandag 12 maart 2012 @ 19:32 |
Dat vraagt om een lijstje wat er mis mee is .. Buh ik heb hier een oude platenspeler met een stekker naar een versterker maar kan niet vinden of daar verloopjes naar tulpstekkers voor zijn of hoe de aansluiting heet | |
FalleNk810i | maandag 12 maart 2012 @ 19:34 |
weten ze vast wel in DIG | |
monsterd. | maandag 12 maart 2012 @ 19:38 |
DM house eens, die weet daar wel antwoord op En oja, dat lijstje die gaat er nog komen :p. We gaan het morgen opvragen. Gelukkig heeft de gele wel nieuwe apk gekregen vandaag | |
JDude | maandag 12 maart 2012 @ 19:40 |
Bedenk je wel dat een platenspeler niet zomaar overal op aangesloten kan worden. Op de doorsnee aux-ingang hoor je vrij weinig. | |
Dennis101 | maandag 12 maart 2012 @ 19:45 |
Daar hebben ze dan weer een voorversterker voor. Snap echt niet wat dit onderwerp hier doet... | |
Sjoegerd | maandag 12 maart 2012 @ 19:46 |
Was gewoon even een vraagje tussendoor . Aangezien dit toch al een halve slowchat is meestal. Ben er al achter dankzij de tip om in DIG te zoeken, een 5 polige DIN stekker | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 maart 2012 @ 21:23 |
Hij kan beter op de Phono ja. | |
gateway | maandag 12 maart 2012 @ 21:45 |
5polige DIN naar cinch? (rood en wit? ook wel tulp genoemd?) ja die bestaan | |
Sjoegerd | maandag 12 maart 2012 @ 22:00 |
Had ze al gevonden , ook dat ik een versterker moet zoeken met of die DIN aansluiting of een Phono met 2 tulpaansluitingen. Allemaal bedankt , kan ik woensdag lekker scheumen op mijn vrije dag | |
H-D | maandag 12 maart 2012 @ 22:06 |
Ga je nu zo'n S40 kopen dan? | |
house_is_a_feeling | maandag 12 maart 2012 @ 22:18 |
Ik vrees dat ik het budget niet op kan brengen nu met deze tegenslag , heb tot juni nog gewoon de mogelijkheid om dagelijks de auto van monsterd te gebruiken maar daarna gaat mevrouw fulltime bezig, dus tegen die tijd moet ik wel iets hebben. Nou zie ik wel S40jes onder de 1000, geen automaat in dat geval, maar of dat nou heel snel een miskoop is? Anders wordt t weer gewoon een Lancer/Carisma. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 13 maart 2012 @ 13:06 |
Ik ga zo de papieren afhandelen wat de Micra betreft, zal wel meteen het APK rapportje meenemen en inscannen . Zonde van de auto, maar als ik die gebreken hoor hoef ik 'm ook niet meer, rijdende doodskist. Als de heren van de Belastingdienst nou eens snel hun werk doen en mijn aanslag teruggeven kan ik weer proefritjes gaan maken. | |
Mikkie | dinsdag 13 maart 2012 @ 21:48 |
Die teruggave zal nog wel een maand of drie duren . Hier de Bimmer weer eens lekker laten werken, krappe 500km gereden in een dag. Flink doorgetrapt op lege stukken en toch een net verbruik gehaald. Wel jammer dat ik merkte dat de draagarmrubbers er echt aan zijn inmiddels, dat wordt dus weer klussen binnenkort. En de thermostaat ligt hier al in huis, die moet er ook nog in. Hopelijk blijft 't daar dan voorlopig even bij. | |
H-D | dinsdag 13 maart 2012 @ 21:56 |
Hmm balen. Je kan ook niet even half jaartje redelijk sparen nog? S40 is wel veel veel mooier dan een Lancer/Carisma imo. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 13 maart 2012 @ 21:58 |
Ik heb een auto nodig om op het werk te komen. In het ergste geval kan ik weer een drol van 300 halen, maar het liefst nu wel weer iets groters. Een automaat hoeft dan niet per se, maar wel weer comfort. En in de huidige situatie is het wegleggen van geld lastig, zeker voor zo'n bedrag binnen 3 a 4 maand | |
H-D | dinsdag 13 maart 2012 @ 22:03 |
Koop anders een Saab 900 aut...kosten ook geen fluit meer. En heb je toch nog een 'echte' auto | |
Kriegel | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:15 |
Of een iets oudere Volvo, 460 ofzo. Die kosten geen drol. http://link.marktplaats.nl/534522795 Automaat, airco en leer. [ Bericht 3% gewijzigd door Kriegel op 13-03-2012 23:22:33 ] | |
Sjoegerd | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:24 |
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen. | |
Barbapapamama | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:27 |
Iemand nog wat leuke tips voor een beginnersauto? Dacht zelf een aan toyota starlet of een suzuki swift, welke vallen ook in deze categorie? Ook tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehands auto uit die categorie? | |
Kriegel | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:27 |
Dat kan best, geen idee. In dat geval zijn er gelukkig genoeg met een handbak. CVT is wel bazig, jammer dat er zo vaak problemen mee zijn. | |
Sjoegerd | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:29 |
Peugeot 106, 205, Citroën AX, Saxo, Opel Corsa, etc. Voornamelijk letten op roest want gebreken gaan ze sowieso wel vertonen. | |
Kriegel | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:34 |
Eventueel wat onderhoudsrekeningen van de laatste jaren kunnen ook geen kwaad, erg handig om inzicht te krijgen in hoeverre er naar de auto omgekeken is. Zitten niet vaak bij dat soort goedkope oude wagentjes, maar dat maakt degene die ze wel hebben des te aantrekkelijker. Probeer daar zo mogelijk op te selecteren. Sowieso hoor je te weten wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is, want je wilt echt niet dat die knapt, kost je met wat pech je motor. | |
Kriegel | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:53 |
Oh, en vermijdt daarnaast als het even kan auto's met 8+ eigenaren, soms heeft dat heeft een reden en je achterhaalt nooit wat voor types bestuurder daartussen gezeten heeft. Qua auto's is de Starlet in ieder geval een hele goede, en anders neem je het beste een Nissan Micra 1.3 of Peug 106 (dan wel Saxo, zelfde auto) / 205 met de bewezen 1.4, meestal degelijk spul dat lekker vlot rijdt en bescheiden dorst heeft. Weegt ook nog eens niks. | |
Coca_Cola | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:56 |
Oh god er branden sinds vandaag 3 gele lampjes op het dashboard tijdens het rijden samen met de melding, start stop niet beschikbaar laat motor controleren. Gaat goed hoor met mijn Fiat 500 , die ik pas 1 dag heb. Morgen dus naar de garage ermee want er zit gelukkig nog garantie erop. | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 00:12 |
Nja als je fatsoenlijke garantie hebt moet er niks aan de hand zijn | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 00:14 |
Klopt maar heel veel 400's hebben geloof ik ook gewoon een conventionele 4bak automaat ipv de CVT. CVT was toen ook al een optie en niet standaard dacht ik. | |
Marco001 | woensdag 14 maart 2012 @ 12:05 |
Wij hebben een 440 gehad, handbak, prima auto, tot de motor in de soep liep... Seat is nu trouwens bij de garage, gaat me weer flink wat geld kosten... Remmen doen het niet.. | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 12:43 |
Renault motoren zitten erin, toch? Dat maakt het waarschijnlijk niet de allerbeste Volvo ooit, nee. Maar ja, toch nog degelijker dan 50% van wat op de weg zit. | |
Marco001 | woensdag 14 maart 2012 @ 13:11 |
geen flauw idee... Geloof dat dat ding destijds kapot is gegaan door een defecte v-snaar, terwijl we altijd dachten dat er een ketting inzat.... XD | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 13:22 |
Ehhh, distributiesnaar dan toch? Als een V-snaar knapt gaat je motor niet naar de tering. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 14 maart 2012 @ 13:25 |
Tenzij je er lang mee door blijft rijden. | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 15:14 |
Had iemand die Nissan DeltaWing al gezien? Bedoeld voor LeMans. Bizar, een staaltje downsizing van de goede soort en het oogt vet, maar je vraagt je wel af hoe je met die bredere achteras in vredesnaam optimaal een bocht door stuurt. http://www.autoweek.nl/autonieuws/18913/extreem-nissan-deltawing ^ Kom op, ik kan niet de enige zijn. | |
Barbapapamama | woensdag 14 maart 2012 @ 17:32 |
Vandaag gekeken naar een ford fiesta uit 98, 60.000 op te teller voor 1250 euro. 1.1 motor erin, reed opzich prima. Iemand iets aan te merken op deze auto? Zijn even kort langs onze garagist geweest en deze vertelde dat er weinig mee is gereden en er dus niet gekloot is met de km stand. Enigste nadeel ervan was dat de kofferbak opengemaakt moet worden met een ijzerdraad vanuit de binnenkant en dat er een klein roestplekje zat bij een wielkas. | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 17:46 |
Uhm, jawel. Dat er in '98 helemaal geen Fiesta met een 1.1 bestond. Die motor zit (met die cylinderinhoud) in de Mk3 Fiesta, en de allerlaatste daarvan komt uit '97. [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 14-03-2012 17:58:00 ] | |
Martijn93 | woensdag 14 maart 2012 @ 17:49 |
Hmm ben ook een beetje rond aan het kijken voor een auto, niet dat ik van plan ben om er een te kopen, maar mocht er een leuk koopje voorbij komen kun je er natuurlijk altijd over nadenken. Weet alleen niet wat voor iets, sowieso benzine/gas aangezien ik te weinig rijd voor diesel. Iemand die misschien wat leuke beginners auto's weet? Ik kijk nu vaker op marktplaats bij personenwagens en oldtimers tot ¤1000. | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 17:51 |
Vorige pagina. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 14 maart 2012 @ 17:52 |
Voor ¤1000 koop je een Golf of Kadett. Wel leuk spul hoor, zeker met RWD. Maar als je maar zo weinig over hebt voor een auto dan moet je er wel rekening mee houden dat het onderhoud en rijden geld kost (en technische kennis vooral). | |
Sjoegerd | woensdag 14 maart 2012 @ 17:53 |
Wel de meestgestelde vraag hier geloof ik Ben wel blij dat ik veel dingen zelf kan. Heeft me al aardig wat uitgespaard. | |
Barbapapamama | woensdag 14 maart 2012 @ 18:29 |
Dan was het 97 heb ik niet goed gekeken op de papieren ervan. Garagist zei in ieder geval dat er een A (?) motor op lag met 8 kleppen en aandrijving via ketting 1100cc. Weet niet of jou dat iets zegt? | |
Rene | woensdag 14 maart 2012 @ 18:46 |
Met autootje naar mijn eigen garage geweest (heb hem 50min van huis gekocht) Hij is de brug op geweest en mijn garage mannetje heeft er een stukje in gereden. "Luxe auto, goede kleur, ziet er netjes onderhouden uit, niets op aan te merken!" Goed om te horen Is er 20minuutjes mee bezig geweest; vrijdag even een gebakje brengen - daar doen ze alles voor | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 18:47 |
Ja, dat is de ouwe Kent motor die Ford al sinds de jaren '50 gebruikte, die in de Fiesta Mk3 is de op één na laatste uitvoering. Het is een sloom ding met een kenmerkend ratelend geluid dat ik altijd een beetje storend heb gevonden. Persoonlijk zou ik iets heel anders nemen of doorzoeken naar een Fiesta Mk4 met de 1.25 16-kleps Zetec motor. http://link.marktplaats.nl/533273181 Zoiets als dit. | |
Rene | woensdag 14 maart 2012 @ 18:47 |
Ow! Mijn oude autootje (zonder fotootje nog) staat ook weer te koop http://newkies.autokopen.nl/index.php?module=vetos-brouwer;&action=detail&carid=5174135 Alleen heeft hij heus geen mistlampen En is niet zwart | |
Martijn93 | woensdag 14 maart 2012 @ 18:48 |
Technische kennis is er wel, en anders ken ik wel genoeg mensen die verstand hebben van auto's. Heb laatst bij de auto waar ik nu bijna altijd mee rijd ook zelf de schokbrekers vervangen omdat deze het begeven hadden. | |
Marco001 | woensdag 14 maart 2012 @ 19:08 |
Heb hier noodgedwongen nu ook zo'n corolla staan, alleen dan blauw.. | |
monsterd. | woensdag 14 maart 2012 @ 19:14 |
Huh, wat is er met je seat dan? | |
Marco001 | woensdag 14 maart 2012 @ 19:16 |
Sinds gisteravond deden de remmen erg vreemd... ABS werkte vaker niet als wel, Kwam een vreemd geluid bij 1 van de remmen vandaan tijdens het remmen, en af en toe remde de auto amper terwijl ik het rempedaal helemaal intrapte... (Gelukkig was er een grasveld, anders was de Seat en een Micra er helemaal niet meer..) Garage denkt dat er een ABS-sensor stuk is en gaat deze vervangen...(en de zomerwielen er ook maar direct onder zetten... ) | |
Rene | woensdag 14 maart 2012 @ 19:21 |
Zo'n 'rolla rijdt prima hoor | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 19:24 |
Die 1.1 is echt een heel oud blok ( technisch gezien ) en enorm traag. Duss ik weet niet wat je precies zoekt maar Ztec motor erin is altijd beter eigenlijk denk ik. | |
Barbapapamama | woensdag 14 maart 2012 @ 19:27 |
Klopt inderdaad, je hoorde een kleine ratel in de motor. Hij reed opzich ook prima, maar zoals je zegt voelde hij niet echt snel aan. De 80 haalde hij makkelijk, maar daarna merkte je wel dat hij langzaam begon te klimmen. Zo een suzuki swift bv lijkt me ook wel wat, 60000 gelopen volgens de advertentie. http://link.marktplaats.nl/535353042 | |
Barbapapamama | woensdag 14 maart 2012 @ 19:29 |
Ik zoek geen racemonster, maar ik wil wel dat ik een beetje normaal met het verkeer mee kan komen. Het is voor woon/werk verkeer maar ik hoef niet elke dag over de snelweg. Hoogstens een paar keer per maand.. | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 19:31 |
Ja nja die dingen hebben iets van 50pk ofzo en een top van rond de 140 dacht ik..dus lijkt me niet zo chill. Die Fiesta's met Ztec kunnen veel beter meekomen met het verkeer. Maar je wilt graag een Fiesta wel? | |
monsterd. | woensdag 14 maart 2012 @ 19:36 |
nouja balen zeg, maargoed uiteindelijk better safe than sorry toch | |
Barbapapamama | woensdag 14 maart 2012 @ 19:41 |
Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles . Wel lastig zeg... een auto kopen en zoeken | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 19:44 |
Je bent heus niet de eerste die dat zegt, het is ook onoverzichtelijk als je niet weet waar je op moet letten. Zo'n Swift is trouwens ook wel oké. Beperk jezelf alleen niet tot hele lage kilometerstanden, dat hoeft niks over de auto te zeggen. Jarenlang alleen maar korte stukjes rijden is niet eens goed voor een motor. [ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 14-03-2012 19:49:34 ] | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 19:45 |
Maar wel vergelijkbaar klasse/formaat/leeftijd? | |
Barbapapamama | woensdag 14 maart 2012 @ 19:50 |
Klopt, er is zoveel keuze! Ben ik het mee eens dat ik daar minder naar moet kijken, maar wat is een beetje een goede kilometerstand? Zo rond de 120.000 ? Qua prijsklasse is het wel ongeveer wat ik er voor wil uitgeven, formaat was ook prima maar iets hoger is ook welkom. Zo rond 1997 is ook prima voor mij, het gaat er mij vooral om dat hij betrouwbaar is. Overigens zou de auto rond de 200KM rijden iedere week en dan bijna geen snelweg. | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 19:57 |
Wel geinig toch? http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/100-serie/8421819 | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 20:15 |
Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel. Bewezen onderhoud is met name belangrijk bij het kopen via een handelaar, anders in deze prijsklasse het liefst bij een particulier. Let altijd op de advertentie-inhoud, schrijfstijl e.d, daar kun je met een scherp oog regelmatig al wat uit afleiden over de vorige eigenaar. In de regel: hoe meer details, hoe beter. Zie het ook niet direct als een nadeel als een auto een klein probleempje heeft zoals een lichte deuk (makkelijk oplosbaar), dat diegene dat eerlijk durft aan te geven vertelt al min of meer dat je niet bedonderd gaat worden. http://link.marktplaats.nl/534883701 http://link.marktplaats.nl/516406134 http://link.marktplaats.nl/539896219 Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld. | |
Bartholomeus | woensdag 14 maart 2012 @ 20:16 |
De Bartmobile MK2 staat ook te koop, voor het dubbele van de inruilwaarde | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 20:18 |
Handelaren willen je in deze klasse idd nog weleens een bij elkaar gelast wrak verkopen voor ¤1250 te veel | |
Marco001 | woensdag 14 maart 2012 @ 20:22 |
Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij? | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 20:26 |
Ja nja oplichting. Je weet gewoon dat dat zo werkt met inruilprijzen en dergelijke. | |
Bartholomeus | woensdag 14 maart 2012 @ 20:27 |
Nouja ik heb met dat ding zo'n 170.000km gereden, en degene voor mij nog eens 180.000. Voor dat geld heeft hij natuurlijk ook het risico | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 20:33 |
Het 'risico' hangt natuurlijk ook een beetje af van de vraagprijs en hoe die zich verhoudt tot het gemiddelde, maar rond de 1000 euro (en zeker daaronder) moet je altijd gewoon link uitkijken met auto's zonder historie bij een handelaartje. Veel dozenschuivers die niet weten wat ze verkopen, en inderdaad soms ook sjacheraars. | |
Martijn93 | woensdag 14 maart 2012 @ 20:36 |
Oh trouwens, nu ik er opeens weer aan denk, van de winter stond ik op een berg om op te rijden toen het gesneeuwd had, het was erg glad daar, maar er kwam een auto van links die voorrang had omdat ik uit een uitrit kwam. Na de auto voor gelaten te hebben wou ik zelf oprijden, maar dit lukte niet omdat de auto doorslipte waardoor ik dus een meter of 10/12 achteruit rolde. Hierna sloeg de auto plotseling af en kon ik hem niet direct weer starten. Lichten uit, minuutje of 2/3 gewacht en hij startte gewoon direct. Heeft er iemand een idee hoe dit kan? | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 20:39 |
Ja dat is waar. Maar wat jij zegt onder en rond de 1000 euro staan er een hoop van die kampers/paupers/sjacheraars te springen om je een of ander wrak te verkopen wat zodra je de hoek om bent van ellende uit elkaar valt. En vaak weten die wel dat het gewoon schrot is. Ik kan me hier een topic herrineren waarin ook iemand een eerste auto wilde kopen en met allerlei dubieuze bedrijven en auto's aan kwam zetten en uiteindelijk voor veel te veel geld een gare Clio bij zo'n handelaar gekocht had. Zo'n fout moet je dus niet maken. Been there done that. Niet leuk. | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 20:44 |
Oh god, ik weet wie je bedoelt, die meid van laatst. Zo irritant was dat. Daar kan ik dus gewoon echt niet tegen; dan vragen ze je om hulp, je steekt er allemaal moeite in met uitleggen en adviseren, en vervolgens gaan ze op eigen houtje bij een willekeurige tent een gare auto kopen voor teveel geld. Ding was ondergemotoriseerd en had allemaal gebreken die d'r meteen opvielen, maar wel gekocht. Val me dan niet lastig als je toch niet gaat luisteren. | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 20:48 |
Die Clio was praktisch op gunstigste geval niet uitgelijnd, gare sloten, gare stereo., foute km stand...motorisatie weet ik niet eens meer bij dat soort paupers waar zij toen die Clio gehaald had moet je dus gewoon nooit een auto kopen. ( ok tenzij je zelf enorm handig met auto's bent, er veel verstand van hebt čn je een goeie prijs/handelsprijs krijgt). Maar ik snapte idd ook niet waarom ze er zoveel geld, of uberhaupt geld, voor neergeteld heeft. Ze zag idd zelf al die shit ook al...koop het dan gewoon niet. Goeie/beleefde ninja edit btw | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 20:50 |
Ik maak altijd ninja-edits om de een of andere vage reden. Sorry. | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 20:51 |
Nvm. Meid staat ook wat netter/respectvoller enzo | |
Bartholomeus | woensdag 14 maart 2012 @ 20:54 |
Trouwens, voor de volgende OP graag mijn dinges aanpassen Audi A3, 2.0TDI, 2009. Foto komt als het een keer mooi weer is | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 21:00 |
Ja, er kwam even wat frustratie boven. Kijk, ik weet ook wel dat ik soms véél meer moeite in die vraagstukken steek dan eigenlijk verlangd wordt (geloof me, ik ben in staat om een uur lang te pluizen naar de beste deals voor iemand die ik niet eens ken), en je mag niet verlangen dat iemand klakkeloos naar je advies gaat luisteren. Dat zou egoďstisch zijn. Echter, dan het is wel prettig als je goede raad in ieder geval niet volkomen in de wind geslagen wordt, zonder verklaring of wat ook. Je klopt hier aan omdat je er zelf niks vanaf weet, ga dan ook niet vervolgens zelf lopen klooien. Dat is dan van jouw kant (degene die om hulp vraagt) weer lichtelijk respectloos. | |
H-D | woensdag 14 maart 2012 @ 21:05 |
Ik snap je ook wel! Je hebt ook gewoon een punt. Ze vroeg zelf advies en was ook nog helemaal lyrisch over onze comments en alles en dan ga je out of the blue bij zo'n pauper een Clio halen... Ik vind het ook echt wel tof dat je altijd zo veel moeite zoekt met deals voor users hier. Meestal zoek ik gewoon een voorbeeld van wat ik denk dat wel iets kan zijn..en de rest moeten ze zelf doen dan tenzij ik heel verveeld ben ofzo of het om auto's gaat waar ik zelf iets mee heb. Maar dat is vaak niet het geval hier bij mensen die een eerste auto zoeken Ik heb me trouwens voorgenomen weer meer in PTA te zijn en me niet meer boos te maken in discussies elders op het FOK!. | |
Kriegel | woensdag 14 maart 2012 @ 21:09 |
Ik heb sinds ik m'n studie thuis volg last van teveel vrije tijd, dan krijg je zulke uitspattingen. Voor iemand met een waarschijnlijk vollere agenda doe jij het ook prima. | |
Bartholomeus | woensdag 14 maart 2012 @ 21:10 |
BAM! |