Viel ontzettend mee.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar aan de andere kant, als ik een dief zou zijn ging ik daar als eerste shoppen
Nope, Nijmegen (024)... net buiten zo'n kansenwijk. Vaak valt het in die wijken zelf nog wel mee, maar de wijken daar in de buurt . Hier zijn ook al vaker fietsen van onze binnenplaats gejat enzo. Tijdje terug zijn ze via onze tuin in die van de buren geklommen om daar twee kratten bier te jatten .quote:
Ja da's wel baas, maar daar kom je amper meer vanaf denk ik.quote:
Of het nou pompverstuıver, commonraıl, verdelerpomp ıs of lıjnpomp de gloeıbougıes, pıtten, stıften en/of pluggen zıjn alleen actıef (voordat) de auto gestart wordt (VOORgloeıen) en (afhankelıjk van de tempratuur) eventjes er na. (NAgloeıen)..quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:
bij commonrails blijven ze toch gloeien? gloeistift = gloeipit = gloeibougies of hebben jullie het over wat anders?
Bronquote:Moderne gloeibougies doen meer dan enkel voor een goede start van de motor zorgen, maar hun belangrijkste functie blijft nog steeds het bevorderen van het starten van de dieselmotor, zeker bij koudere buitentemperaturen. De binnenstromende lucht, nodig voor de verbranding, is vaak te koud om samen met de ingespoten brandstof in de cilinderkamer te ontvlammen.
De moderne gloeibougies warmen uiterst snel op en bereiken binnen een periode van 4 seconden een temperatuur van ca. 850° C. Op die manier zorgen ze ervoor dat de binnenkomende lucht de juiste temperatuur bereikt voor het ontvlammen van de brandstof. Het voorgloeien bij moderne diesels gebeurt zo snel dat het starten van de dieselmotor bijna even snel is als bij een benzinemotor.
Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft. Bij defecte gloeibougies zal daarentegen zelfs bij warmere buitentemperaturen het verbruik exponentieel toenemen zonder dat de bestuurder daarom onmiddellijk startproblemen ervaart. Met de huidige dure brandstofprijzen is het dus zeker belangrijk om de gloeibougies regelmatig te controleren op hun goede werking.
quote:Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft.
wat jij nou hier copy en past heb ik al in een paar regeltjes beschreven.. Nogmaals gloeibougies gloeien ALLEEN VOOR en NA. NIET TIJDENS het rijden of lopen vd motor, op het nagloeien na dan. dat zal ook hooguit iets van max 2 minuuten of 5 zijn ofzo.. wat denk je dat die dingen aan stroom trekken en/of aan slijtage meemaken met gloeien..?!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:15 schreef Mikkie het volgende:
Dat schijnt bij de diesels van tegenwoordig dus niet zo te zijn, Turq. Wat Yoshi zegt lijkt te kloppen: vooral als het kouder wordt schijnen ze te blijven gloeien zodat e.e.a. nog bijgewarmd wordt, met lager brandstofverbruik tot gevolg.
[..]
Bron
ja nou okee.. dan zeg ik het anders:quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, niet DOORgloeien jij zegt tijdens het rijden zijn ze buiten functie.
[..]
Dit dus. Gewoon eventjes, blijven ze nagloeien. Ik merkte het aan mijn vorige diesel (common-rail), die na een minuut of anderhalve minuut koude start (voornamelijk op koude winterdag) ineens minder zwaar liep, de accu/dynamo werd minder zwaar belast.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Jaa ik weet het niet precies, kan ook max 2 min zijn, is al een tijdje dat ik van school ben..
Ow? zo koud is het nog niet.....quote:Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Thermostaatje al besteld?quote:Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Nope, want het is ook maar de vraag welke thermostaat het is... je schijnt er twee te hebben, de reguliere en de EGR-thermostaat. Bovendien moet ik nog even kijken hoe makkelijk ik die zelf kan vervangen.quote:
Heb ık ook met mıjn Golf en nıet met mıjn BMW, maar dat neemt nıet weg dat het bıj een BIMMER nıet kan.. Eıjgenlıjk zelfs eerder dan bıj een FWD, maar dat heeft weer te maken met verschıllende factoren zoals snelheıd, banden, gewıcht, versnellıng en wegdek e.d..quote:Op maandag 28 november 2011 11:51 schreef Matty___ het volgende:
Geweldig. Seat rijders die mij uitleggen dat bij hun de achterkant uitbreekt als ze te snel door een bocht rijden en dan op eens het gas los laten en dan niet geloven dat ik met de beamer daar geen last van heb.
De egr klep wordt echt geregeld, bij een koude start dat alles sneller op temparatuur is, en de normale thermostaat gaat gewoon bij 90 graden bv open..quote:Op maandag 28 november 2011 09:13 schreef Mikkie het volgende:
Dat zou mooi zijn, maar kun je ook uitleggen hoe dat dan komt en waarom het de andere niet is?
vraag me af of je zo veel kunt afremmen dat de banden blokkeren (edit: misschien wel met terug schakelen). Wat ik bedoel te zeggen is dat als je zo hard door de bocht gaat dat de achterkant uitbreekt het loslaten van het gaspedaal niet tot gevolg heeft dat hij meer gaat uitbreken meer tegenovergestelde toch?quote:Op maandag 28 november 2011 12:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb ık ook met mıjn Golf en nıet met mıjn BMW, maar dat neemt nıet weg dat het bıj een BIMMER nıet kan.. Eıjgenlıjk zelfs eerder dan bıj een FWD, maar dat heeft weer te maken met verschıllende factoren zoals snelheıd, banden, gewıcht, versnellıng en wegdek e.d..
Als je bıj een BIMMER het gas los laat ın een bocht ıs het te vergelıjken met als je de handrem voor de helft er op trekt, je motor remt namelıjk opeens af op je achterwıelen.
Bıj een FWD heeft het eıgenlıjk ook te maken met de bouw v.d. wagen en het gewıcht op het vooras.. Zo kan ık bıjv. mıjn Mk2 Golf (1000KG) met een ruk aan het stuur laten uıtbreken met de goede toerental en snelheıd. Iets met krachten enzo....
Tja.. Een OEM Dıff (dus gewoon 0% gesloten) zal natuurlıjk mınder snel uıtbreken als je de gas los laat ın een bocht dan een Sper (25%, 50%, 75% gesloten) dıf.. Een 100% vaste dıff zal je gegarandeerd wel voelen uıtbreken..quote:Op maandag 28 november 2011 13:05 schreef Matty___ het volgende:
[..]
vraag me af of je zo veel kunt afremmen dat de banden blokkeren (edit: misschien wel met terug schakelen). Wat ik bedoel te zeggen is dat als je zo hard door de bocht gaat dat de achterkant uitbreekt het loslaten van het gaspedaal niet tot gevolg heeft dat hij meer gaat uitbreken meer tegenovergestelde toch?
gelukkig kan de electronica helemaal uit en heeft de makro een groot parkeerterreinquote:Op maandag 28 november 2011 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is juist niet leuk! Daarom zijn die E21's en E30's zo gruwelijk, je voelt en bestuurt gewoon de auto. In de sneeuw gaat dat helemaal makkelijk (soms te makkelijk ) maar op zich is dat niet zo heel erg als je weet je hoe je ermee om moet gaan. Tegenwoordig zit er ZOVEEL electronica in dat als het toch een keer fout gaat je geen flauw idee hebt wat er gebeurt en hoe je moet reageren.
oefenen op de parkeerplaats bij de IKEAquote:Op maandag 28 november 2011 19:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mijn eerste ervaring met vorig jaar is gewoon geen tot heeel weinig gas geven in de bochten... Maargoed ik eindigde uiteindelijk met de asc uit om lekker driftend bochtjes te nemen :p
Wat voor BMW had je ook alweer dan? Mijn E46 heeft ook ASC en die kan wel uit (5 sec ingedrukt houden dan is ie pas echt uit) maar ik las dat bij de nieuwste BMW's het heel lastig is om echt alles volledig uit te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
gelukkig kan de electronica helemaal uit en heeft de makro een groot parkeerterrein
en het is niet zo dat je helemaal niets meer voelt. je voelt de achterkant wel degelijk op zij gaan maar voordat je echt kunt tegen sturen heeft de tractiecontrole hem weer recht getrokken.
kan nog steeds. 2sec is alleen tractiecontrole uit. 5sec is alles uit.quote:Op maandag 28 november 2011 20:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat voor BMW had je ook alweer dan? Mijn E46 heeft ook ASC en die kan wel uit (5 sec ingedrukt houden dan is ie pas echt uit) maar ik las dat bij de nieuwste BMW's het heel lastig is om echt alles volledig uit te krijgen.
Bij mijn BMW brommert kan ik de ABS simpel uitschakelen. Begrijp niet waarom dat met een auto niet kan; zal wel weer met productaansprakelijkheid te maken hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
ABS zal het altijd blijven doen.
omdat je zonder ABS vaak zelfs beter kunt remmen dan met. Zonder dollen, ABS is mooi voor paniek situaties en uitwijken met nat wetdek, maar bij ijzel heb ik liever geen ABS dan wel ABS.quote:
die 2 sec is bedoelt voor wegrijden in de sneeuw of beetje lol hebbenquote:Op maandag 28 november 2011 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, dat van die 5 seconden wist ik niet. Ik druk net zolang tot het DSC. lampje aangaat.
ja, ff de achterwıel omhoog en ın de versnellıng paar keer gas geven toch..?quote:Op maandag 28 november 2011 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij mijn BMW brommert kan ik de ABS simpel uitschakelen. Begrijp niet waarom dat met een auto niet kan; zal wel weer met productaansprakelijkheid te maken hebben.
Gelukkig kan de ASC wel uit; anders kom je niet eens weg als er 1 cm sneeuw ligt.
Abs heeft mijn voorbumper echt een keer gered, kwam een tunnel uit, 170 km/h linkerbaan.. Gaat er een inhalen op cruise control .. Vol in de remmen en toen voelde ik echt de abs ingrijpen.. Soort van alsof je door de rem heen trapt maar hij regelt continu bij .. Werkte goed. Stond er versteld van.. Zonder die abs hadden mn voorwielen zeker weten geblokkeerd.. Met 170 km/h :pquote:Op maandag 28 november 2011 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
omdat je zonder ABS vaak zelfs beter kunt remmen dan met. Zonder dollen, ABS is mooi voor paniek situaties en uitwijken met nat wetdek, maar bij ijzel heb ik liever geen ABS dan wel ABS.
er zijn toch bedrijven die alle rompslomp op zich nemen?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:10 schreef Asgard het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het importeren van een auto uit Duitsland?
M'n vader wil een E46 diesel kopen en het aanbod is in Duitsland veel groter. Ik heb al wel een hoop informatie gevonden, maar ben toch benieuwd naar ervaringen hier.
Ja, inderdaad. Even googlen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:19 schreef Matty___ het volgende:
[..]
er zijn toch bedrijven die alle rompslomp op zich nemen?
Niet per se. Als bumper, radiateur stuk is boeit niet, is het hele voorfront krom dan wordt het al wat duurder (zelden nog waard om te repareren, tenzij je in scheve auto wilt rijden als Turq) en als je hele motor zelfs geraakt is (zal bij 4-cilinder niet snel het geval zijn ) en draagarmen krom of gebroken dan is het wel een total loss jaquote:Op woensdag 30 november 2011 19:57 schreef D. het volgende:
Stel, je hebt een E36 coupe, en door een klein foutje is ie aan de voorkant 10 cm korter geworden.
Is dat waarschijnlijk een total loss, of is dat niet per se het geval?
10cm is wellicht wat overdreven, maar een stukje korter is ie wel.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet per se. Als bumper, radiateur stuk is boeit niet, is het hele voorfront krom dan wordt het al wat duurder (zelden nog waard om te repareren, tenzij je in scheve auto wilt rijden als Turq) en als je hele motor zelfs geraakt is (zal bij 4-cilinder niet snel het geval zijn ) en draagarmen krom of gebroken dan is het wel een total loss ja
Dit lijkt bijv. niet heel erg, maar is al totalloss (325is):
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 november 2011 20:27 schreef D. het volgende:
Fotootje is niet heel duidelijk (in het donker met telefoon genomen)
[ afbeelding ]
Ooow ja.. Exclusıef het spuıten ja! Maar dat lıgt er ook eıgenlıjk aan van wat voor kleur BMW je de plaatwerk af haalt, Alpınweıss 3 ıs hard2get, vrıjwel nergens te vınden of erg duur, maar Boston Grün en Dıamant Schwartz e.d zıjn weer wel vaker te vınden..quote:Op woensdag 30 november 2011 21:23 schreef Anne het volgende:
Exclusief het spuiten neem ik aan, gezien het kleurverschil.
Overspuiten was niet de bedoeling neequote:Op woensdag 30 november 2011 21:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar een paar keer tegengekomen, als je van plan bent om je auto nog een keer compleet over te laten spuıten zou ık gewoon Dıamantschwartz metalıc er op pleuren, krıjg je gewoon een tınt verschıl net als mıjn auto., let maar op mıjn deur en spatbord bıjv..
Als het onder de 1000 euro blijft laat ik 'm makenquote:Op woensdag 30 november 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Trekhaak is meestal niet zo erg. Zal ongetwijfeld te fixen zijn zoals turkie zegt, maar gaat je wel geld kosten.
Toevallig laatst nog met m'n E23 dus ook een trekhaak erin gehad, nieuwe voorfront, bumper. Zijschermen en motorkap waren nog oke en radiateur verder ook, niks intern geraakt eigenlijk.
Maar voorfront + bumper ¤300, spuiten ¤300 ben je ook al ¤600 kwijt. Nou zijn bij mij de onderdelen wat zeldzamer, de vraag is hoeveel geld je nog in een 4-cil E36 wil pompen, dat weet jij zelf het beste natuurlijk (afhankelijk van de staat etc.).
Zijschermen zijn onbeschadigdquote:Op woensdag 30 november 2011 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat moet wel te doen zijn lijkt me, je zijscherm links lijkt me ieder geval nog mooi. Motorkap, bumper, voorfront, koplampen. Ik zou sowieso goed zoeken naar onderdelen in jouw kleur soms vind je net toevallig wat.
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:55 schreef D. het volgende:
[..]
Overspuiten was niet de bedoeling nee
Tja, ook nıet overspuıten van de plaatdelen? Lıgt er ook eıgenlıjk aan hoeveel waarde je er aan hecht..quote:Op woensdag 30 november 2011 21:55 schreef D. het volgende:
[..]
Overspuiten was niet de bedoeling nee
Nou goedendag beste klant! Voor 750,- eypo garandeer ık dat je geen verschıl zıet..quote:Op woensdag 30 november 2011 22:02 schreef D. het volgende:
[..]
Als het onder de 1000 euro blijft laat ik 'm maken
Je hebt een Coupe?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:12 schreef D. het volgende:
Ik heb onderdelen gevonden
http://link.marktplaats.nl/508024969
en dan houd ik er nog een hele hoop over
quote:
Och, als het goed is staat er binnenkort hier 1 voor de deur, maar dan niet een Turkenbak.quote:
Amenquote:Op woensdag 30 november 2011 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, zo'n opmerking had ik al verwacht. Alleen de nieuwe BMW's zijn mooi want dan heb je aanzien. Verder heb je geen flauw benul van de auto of überhaupt het merk BMW. Maar goed je kan er lekker over opscheppen op school bij je vriendjes, dat je papa een goed salaris heeft en een BMW gaat kopen.
quote:Op woensdag 30 november 2011 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, zo'n opmerking had ik al verwacht. Alleen de nieuwe BMW's zijn mooi want dan heb je aanzien. Verder heb je geen flauw benul van de auto of überhaupt het merk BMW. Maar goed je kan er lekker over opscheppen op school bij je vriendjes, dat je papa een goed salaris heeft en een BMW gaat kopen.
Als jıj ın de OP komt te staan en ık ben vandaag of morgen TS, haal ık je naam er weer tussenuıt..quote:Op woensdag 30 november 2011 23:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Och, als het goed is staat er binnenkort hier 1 voor de deur, maar dan niet een Turkenbak.
Je hebt in elk geval al de goede attitude.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Och, als het goed is staat er binnenkort hier 1 voor de deur, maar dan niet een Turkenbak.
En jij weet exact wat ik weet over BMW's en auto's?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, zo'n opmerking had ik al verwacht. Alleen de nieuwe BMW's zijn mooi want dan heb je aanzien. Verder heb je geen flauw benul van de auto of überhaupt het merk BMW. Maar goed je kan er lekker over opscheppen op school bij je vriendjes, dat je papa een goed salaris heeft en een BMW gaat kopen.
Wij houden hier dan ook van karren, anders hadden we wel een VAG bak genomen die alleen snel vooruit kan.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als jıj ın de OP komt te staan en ık ben vandaag of morgen TS, haal ık je naam er weer tussenuıt..
BMW ıs een auto voor lıefhebbers, nıet voor opscheppers..
Van die oude afgetrapte 316's met lelijke foute velgen. En dan zitten ze ook vaak met meerderen in de auto aso te doen. Ik zie er veel van rijden in Kanaleneiland, vandaar ook mijn associatie ermee.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, nee dat zeggen we niet. Maar voor iedereen is een auto net zoveel waard als persoon aan geld te spenderen heeft. Rijke mensen kunnen dus een nieuwe BMW kopen en jongeren en armen een oude Welke BMWs vind jij onder Turkenbak vallen dan?
quote:Op woensdag 30 november 2011 23:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wij houden hier dan ook van karren, anders hadden we wel een VAG bak genomen die alleen snel vooruit kan.
Ik kan prima zo'n oude 3 betalen, maakt mij dat minder arrogant?quote:Op donderdag 1 december 2011 00:00 schreef Mikkie het volgende:
Maar dat maakt niet meteen iedereen die een oudere BMW rijdt tot het plebs. Je meet jezelf meteen een hautaine houding aan die je niet past. Zulke arrogantie is nog enigszins te begrijpen als je zélf die auto zou betalen, maar als je misplaatst arrogant gaat doen omdat je pappie toevallig centjes heeft, ben je zo mogelijk nog een grotere idioot dan die losers in Kanaleneiland.
Nee. Je loopt hier tof te doen en de popie jopie uit de hangen met de centen van een ander, daar gaat 't om.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik kan prima zo'n oude 3 betalen, maakt mij dat minder arrogant?
Maar je kan er niet omheen dat in de oudere "premium merken" bakken (het zal vast een minderheid zijn) de opvallendste gebruikers de petjes, bouwvakkers en allochtonen zijn, doordat zij opvallen in de bakken associeer je de bakken er ook mee.
Het is een BMW fantopic, een echte fan zou juist blij moeten zijn dat er meer van op straat komen. Maar tuurlijk, je hebt ook elitaire fanboys die vinden dat alleen de mensen die goed genoeg zijn ze mogen rijden, maar helaas werkt dat niet zoquote:Op donderdag 1 december 2011 00:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee. Je loopt hier tof te doen en de popie jopie uit de hangen met de centen van een ander, daar gaat 't om.
En ja, er zitten genoeg foute mensen in een BMW. Maar er zijn er ook genoeg niet fout. Ook genoeg foute leaserts in een Leon, petjes in een Golf en bejaarden in een Almera. Maar ook dat geldt niet altijd. En als je dan op een forum komt waar je een keer je knar laat zien, is het niet handig om hoog van de toren te blazen zonder het publiek een beetje in te schatten.
GTI of RS (al dan wel of niet met chips) zijn behoorlijk snel anders, maar ze rijden gewoon niet lekker.quote:
Het ligt aan jou. Over het algemeen zijn de opties in Duitsland goedkoper (geen BPM er overheen), dus worden ze daar meer besteld. Welk bouwjaar zoek je en welke opties wil je per se hebben?quote:Op donderdag 1 december 2011 00:21 schreef Asgard het volgende:
Ligt het nou aan mij of zijn de auto's in Duitsland veel kariger uitgevoerd?
Als ik ff op Autotrack zoek (E46 sedan, 320D, automaat max. 12000 eu), vind ik eigenlijk alleen maar executives. Op mobile.de en autoscout, zijn dat eigenlijk alleen de uitzonderingen. Best apart.
Deze opmerking, icm de PI, doet 't 'm wat mij betreft. Niet je oorspronkelijke post.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:32 schreef Andyy het volgende:
Het is een BMW fantopic, een echte fan zou juist blij moeten zijn dat er meer van op straat komen. Maar tuurlijk, je hebt ook elitaire fanboys die vinden dat alleen de mensen die goed genoeg zijn ze mogen rijden, maar helaas werkt dat niet zo
En wat is er tof aan? Ik meld enkel dat er mogelijk een nieuwe bij komt op de straat, krijg ik al gelijk een minachtende reactie naar mij toegegooid. In mijn post staat geen enkel oordeel of iets suggestiefs.
Ik zeg ook dat de opvallende minderheid het imago bepaald van de hele "populatie", dat staat ook duidelijk in mijn post.
quote:Op woensdag 30 november 2011 23:12 schreef Andyy het volgende:
Och, als het goed is staat er binnenkort hier 1 voor de deur, maar dan niet een Turkenbak.
Bouwjaar vanaf 2002, knopjes op 't stuur, parkeersensoren en sportstoelen. Verder niet echt bijzonder veel (airco etc is standaard neem ik aan).quote:Op donderdag 1 december 2011 00:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het ligt aan jou. Over het algemeen zijn de opties in Duitsland goedkoper (geen BPM er overheen), dus worden ze daar meer besteld. Welk bouwjaar zoek je en welke opties wil je per se hebben?
Er is genoeg te krijgen, maar het is ook een kwestie van afwegen wat je wil. Ik heb een redelijke basisversie gekocht vorig jaar, maar zou best een luxere willen hebben nu. Donkere kleur, M-pakket, beige bekleding, sportonderstel etc. Ik doe het echter niet omdat de inruil van deze dramatisch zal zijn en ik er al de nodige uren en euro's aan onderhoud in heb zitten. Daar moet ik van gaan profiteren de komende jaren
Maargoed, topic kan wel weer verder over BMW's gaan niet? Genoeg vervuild met dit onzinquote:Op donderdag 1 december 2011 01:16 schreef Mikkie het volgende:
Mja die eerste reactie is niet die van mij, maar ik kan me bij de toon wel iets voorstellen. Internet hè. En dan wordt vervolgens bevestigd door je volgende post. Mja, wie moet zich dan aanpassen? De regelmatige posters, of de newbie die lijkt mis te kleunen?
Een sportstuur dus, en geen M-stuur. De M schijnt wel lekkerder in de hand te liggen en heeft verdikkingen op kwart voor drie.quote:Op donderdag 1 december 2011 01:37 schreef Asgard het volgende:
[..]
Bouwjaar vanaf 2002, knopjes op 't stuur, parkeersensoren en sportstoelen. Verder niet echt bijzonder veel (airco etc is standaard neem ik aan).
Max 12000 euro, geen eisen aan max. aantal km's.
-edit-
En zo'n stuur: http://media.autotrack.nl(...)fm640/0008350899.jpg , en niet die andere met die dikke middengedeelte .
Ohw.quote:Ook levert BMW vanaf 2014 zuinige dieselmotoren aan de Japanners.
Of een Avansıs 316i Vanosquote:Op donderdag 1 december 2011 12:45 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt een Aygo met 19", M-sportonderstel en een 3-liter diesel met dubbele turbo onder de kap.
Toyota Aygo 3.5dT-M.
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:13 schreef Mikkie het volgende:
Da's zeker waar. Aan m'n vorige Jap heb ik minder gezeik gehad dan aan m'n Bimmer tot nu toe. Los van normale slijtagedelen als banden e.d., gaat er bij de Bimmer gewoon wat meer kapot waarvan ik denk 'dat had echt niet gehoeven'. Dat doen die spleetogen beter. Alleen die maken dan weer plastic prut die er niet uitziet, traag is en geen fatsoenlijke rijbeleving verzorgt.
Maar hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek nou bij enkel leasebakken? Japanners zijn vaak ondervertegenwoordigd in de leasewereld, alleen Toyota heeft een beetje een markt met de Avensis.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.
Bron: Autoblog
Als ik weer een baan krijg waarbij leaseauto's geboden worden, ga ik denk ik zelfs voor de Aygo.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek nou bij enkel leasebakken? Japanners zijn vaak ondervertegenwoordigd in de leasewereld, alleen Toyota heeft een beetje een markt met de Avensis.
ik denk dat als je 2 uur enkele reis hebt en je niet de lichaamsmaten van een japanner hebt je niet echt blij uit de auto stapt.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als ik weer een baan krijg waarbij leaseauto's geboden worden, ga ik denk ik zelfs voor de Aygo.
Waarom?
Omdat het kan natuurlijk
Omdat het geen kont kost, qua wegenbelasting en bijtelling
Omdat ik het stiekem een heel leuk autootje vind.
Omdat je 'm overal kunt parkeren... Mijn Bimmer geraak ik niet in elk parkeergat.
En eventueel de waarom niets:
Hij kan geen 240km/u
Lang niet zoveel comfort of zo'n puike wegligging.
Ermee botsen is geen pretje.
Tsja, daar heb je een punt. Niet aan gedacht. Ik heb eens een Aygo geprobeerd, in de showroom, kijken hoe hij zat. Maar als de stoelen niet omlaag kunnen dan is het nogal krap bij het dak, en moet ik bukken om de stoplichten boven de weg te kunnen zien. Dat moet ik bij mijn bimmer trouwens ook al, bukken. Waarom niet dat Amerikaanse systeem: de stoplichten aan de andere kant van de weg?quote:Op donderdag 1 december 2011 14:38 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik denk dat als je 2 uur enkele reis hebt en je niet de lichaamsmaten van een japanner hebt je niet echt blij uit de auto stapt.
Nu wel ja. Maar ten tijde van de E46 nietquote:Op donderdag 1 december 2011 13:36 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik geloof dat uit een onderzoek pas geleden is gebleken dat BMW het nu beter doet dan de Japanners.
Bron: Autoblog
Executive kennen ze volgens mij in D niet als uitrustingsvariant. Er wordt daar meer besteld wat je wilt hebben; niet per pakket ofzo.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:21 schreef Asgard het volgende:
Ligt het nou aan mij of zijn de auto's in Duitsland veel kariger uitgevoerd?
Als ik ff op Autotrack zoek (E46 sedan, 320D, automaat max. 12000 eu), vind ik eigenlijk alleen maar executives. Op mobile.de en autoscout, zijn dat eigenlijk alleen de uitzonderingen. Best apart.
M stuur zou wel chill zijn, maar is niet echt een vereiste, sportstuur is al erg netjes vind ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 02:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een sportstuur dus, en geen M-stuur. De M schijnt wel lekkerder in de hand te liggen en heeft verdikkingen op kwart voor drie.
Maar dan is 't toch super makkelijk zoeken? Je hoeft geen M-pakket ofzo? Genoeg aantrekkelijks te vinden in Duitsland. Punt is dat vooral de tellerstanden daar vaak wat aantrekkelijker zijn dan in NL, maar als dat geen probleem is... dan hoef je niet per se naar Duitsland nee.
Heb je voorkeur voor kleuren (zowel interieur als exterieur)?
Ja dat viel mij idd ook al op, ook de 323D zijn allemaal zeer dik uitgerust.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Executive kennen ze volgens mij in D niet als uitrustingsvariant. Er wordt daar meer besteld wat je wilt hebben; niet per pakket ofzo.
320D is in Duitsland een basale lease/zakenbak. Mensen die wat meer uit mogen geven van hun baas zitten in een 330D; die zijn vrijwel altijd (veel) uitgebreider uitgerust.
Ik zou eggen, pleur de link hier neer. Wie weet wat voor tips iedereen heeft. Je hoeft weinig concurrentie te verwachten, iedereen hier is al voorzien en de meesten willen niet eens een vierpitter .quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:45 schreef Asgard het volgende:
[..]
M stuur zou wel chill zijn, maar is niet echt een vereiste, sportstuur is al erg netjes vind ik.
Interieur niet echt een specifieke eis, gewoon zo neutraal mogelijk eigenlijk. Houten accentjes bijv. hoeven echt niet.
Maar idd, Duitsland hoeft niet per se.
We hebben een nette 320D gevonden voor een goede prijs en zijn van plan zaterdag ff langs te gaan. Iemand misschien tips waarop te letten?
Haha, ik dacht dat ik de link al geplaatst had, maar niet dus .quote:Op vrijdag 2 december 2011 03:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou eggen, pleur de link hier neer. Wie weet wat voor tips iedereen heeft. Je hoeft weinig concurrentie te verwachten, iedereen hier is al voorzien en de meesten willen niet eens een vierpitter .
Wow, thanks!quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Een paar zaken vallen me op:
- De bestuurdersstoel is weinig afgesleten op de linker wang. Vaak zie je daar slijtage van regelmatig in- en uitstappen. Dat kan betekenen dat het interieur al eens vervangen is, of dat er voornamelijk lange ritten zijn gemaakt. Het laatste zou mooi zijn.
- Kijk het verleden na op vervanging van de turbo. De eerste facelift modellen (tot half 2003) hadden een turbo van spaghetti zo slecht, daarna is er een beter model op gekomen. Check dit voor de zekerheid.
- Mooi, zo'n M-pakket en aardige velgen eronder. Wel goedkopere banden eronder (Viking), da's weer zonde. Natuurlijk heeft ieder z'n persoonlijke voorkeur, maar ik krijg dan vaak het idee dat het onderhoud niet al te veel geld mocht kosten en op diverse zaken bespaard is.
- De motorruimte is schoongemaakt/schoongespoten. Hiermee kunnen kleine lekkages weggespoten zijn. Zorg dus voor een uitgebreide testrit waarin alles goed warm wordt, en onderzoek de motorruimte daarna goed.
- Voordelen zijn het M-tech pakket, de navi en zo te zien de mp3-compatible cd-speler die erin zit.
De turbo kun je niet zomaar zien, maar kijk de onderhoudshistorie na. Als de turbo nog niet of misschien één keer vervangen is, heb je het goede model. Die kans is sowieso al 99% hoor, puur door het bouwjaar . De slechte turbo's gingen soms wel drie keer per ton kapot. Zeer waarschijnlijk is er niks mee aan de hand.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:56 schreef Asgard het volgende:
[..]
Wow, thanks!
Over de turbo, hoe zie ik het verschil tussen de goede en slechte? Ik heb ff snel gegoogled maar kan niet echt snel iets vinden.
Zijn er misschien nog algemene zaken waar ik op kan letten, ik las dat de E46 best veel voorkomende kwaaltjes had (draagarmen oid), is dat nog zo op het blote oog/testrit vast te stellen?
Ah ok, thanks. Zal sowieso wel een uitgebreide testrit maken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De turbo kun je niet zomaar zien, maar kijk de onderhoudshistorie na. Als de turbo nog niet of misschien één keer vervangen is, heb je het goede model. Die kans is sowieso al 99% hoor, puur door het bouwjaar . De slechte turbo's gingen soms wel drie keer per ton kapot. Zeer waarschijnlijk is er niks mee aan de hand.
De draagarmen zijn zwak inderdaad. Neem het ding mee op een testrit en ga de snelweg op. Zoek een rustig stuk zonder flitsers en rij daar even door tot 140+. Als je merkt dat de auto meer gaat zwabberen/zwalken, kunnen je rubbers versleten zijn (zorg wel dat je zeker weet dat je niet zwabbert door de wind of slecht wegdek ofzo). Ik merkte mijn versleten rubbers door dat gezwalk boven de 140 en ook doordat wanneer ik bij 160+ moest remmen, de auto flink naar één kant trok. Ik moest echt tegensturen om niet de vangrail in te duiken bij die snelheid. Mijn rubbers waren nog niet compleet versleten, maar dat was het begin. Hoe meer slijtage, hoe erger het zwalken en trekken wordt. Eventueel kun je 'm ook bij een garage op de brug zetten en ze even laten kijken.
He? Waarom? Is er wat mis met deze?quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan je wel een aankooptip geven zorg dat je nog genoeg geld achter de hand hebt nadat je die E46 hebt gekocht
Over het algemeen is BMW duur in onderhoud. Dat zegt niets over de kwaliteit van de auto maar meer de historie. BMW's worden meestal afgeragd omdat het snelle, sterke en krachtige auto's zijn. Dit kan je niet ontkennen want het is nou eenmaal zoquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:38 schreef Mikkie het volgende:
Er hoeft niet meteen iets mis te zijn, maar de E46 is niet het meest betrouwbare model dat BMW ooit gemaakt heeft. Het is ook echt geen rampenbak hoor, maar als je voor alles (dus ook kleine dingetjes) naar de dealer moet kan 't een dure auto worden.
Hoho mijn auto is wel uit "99 he Op de sloop vind ik troep rond de "94 voor mijn compact. Veel dingen passen niet eens. Als ik een hemel van de sloop moet halen dan hou ik deze welquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Gozert, hıer op de sloop kost een hemel 10 euro, een koplampglas ıdemdıto, en een M stuur haal je compleet voor 30 euro, je gaat toch nıets van de dealert kopen voor een auto van 15 jaar..??
Slotbouten, goedemorgen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:09 schreef Hyperdude het volgende:
Wielbouten of slotbouten?
Zijn wielbouten een optie bij de 1-serie?
on-topic: gefeli met de aanschaf
Goedesmorgens idd.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Slotbouten, goedemorgen.
Al is de maat in principe hetzelfde?
Mwah. Je hebt zat koppel en met de automaat kan je nog steeds goed cruisen lijkt me. Stoplichtsprintjes zal je niet veel winnen maar daar koop je een 7-serie ook niet voor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:46 schreef Bowny het volgende:
Wat vinden jullie van de E38 met 2.8 motorisering? Daar komt een kleine 200pk uit, maar is dat nou echt te weinig voor zo'n slagschip?
Dan zou ik toch voor een 730 kijken. Lijkt me net iets handiger voor een 7 serie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah. Je hebt zat koppel en met de automaat kan je nog steeds goed cruisen lijkt me. Stoplichtsprintjes zal je niet veel winnen maar daar koop je een 7-serie ook niet voor.
Mijn E23 is 3.2l maar heeft ook een kleine 200pk. Toch is die iets sneller door het gewicht. Ik zou als je een nette 728i ziet het gewoon kopen, de opties en staat zijn veel belangrijker. Een 750i klinkt leuk, maar het heeft ook heel veel nadelen
Welke zou je anders willen nemen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:46 schreef Bowny het volgende:
Wat vinden jullie van de E38 met 2.8 motorisering? Daar komt een kleine 200pk uit, maar is dat nou echt te weinig voor zo'n slagschip?
Die is tragerquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:53 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor een 730 kijken. Lijkt me net iets handiger voor een 7 serie.
Dan zijn wij er om je te troosten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:00 schreef Bowny het volgende:
Een 730i is inderdaad ook nog een mogelijkheid. De 740i/750i vallen bij voorbaat al af, moet er niet aan denken om even iets simpels te vervangen als bougies, ben je er gelijk 8 of 12 van kwijt Om over het verbruik maar niet te spreken (hoewel ik weinig km's maak, dus valt eigenlijkwel mee).
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik al jaren een E38 wil hebben, maar ik weet verdomd goed dat ik een dergelijk model met emotie koop. En als er eenmaal iets aan de hand is, zit ik hier in het topic weer te huilen
Keuzes, keuzes.....
maar zuipt wel meer.quote:
Huh, en de facelift modellen dan? Want de 728i is ook een M52b28 en de 730i een M2b30?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat de 728i de enige 6-cilinder de rest is V8 / V12. Die is lichter en heeft maar iets minder PK. De 730i was er eerder, de 728i kwam een aantal jaar later. Wil je betrouwbaarheid dan zou ik toch de 6-in-lijn nemen en zoals hyperdude zegt, die hebben ook in heel veel andere BMW's gezeten waar dus nog zat onderdelen voor te vinden zijn.
Que? De 728i verving de 730i.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:06 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Huh, en de facelift modellen dan? Want de 728i is ook een M52b28 en de 730i een M2b30?
Ik snap het helemaal:quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik keek gisteren toevallig Tomorrow Never Dies weer eens. Wat een masterbak blijft het ook. Moest wel een traantje wegpinken toen ie hem weer in de prak reed
[..]
Que? De 728i verving de 730i.
200 euro banden in 70k? Ik heb al 650 euro banden in 30k. Heb nu ook wel setjes waar ik nog 50k mee kan rijden, maar toch. Koop jij van die Chinese plastic Linglong prutbanden ofzo?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb nu mijn bmw 70K
Koppakking gedaan, 400 eur
Banden, 200
Lmm, 90
Ennnn dat was t wel :p
vind ik van wel als je bekijkt dat een gemiddeld 6 pitter rond de 1 op 10 scoort, dan mag het dubbele van zo iets wel 1 op 6 gemiddeld lopen hoor.. Kan zelfs zuiniger, ligt aaan je rechter voet!quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
1:6..
Valt wel mee
Hahahahaha omg
Turq ik weet niet hoe het zit bij jouw sloop maar bij mij is alles vet duur. Vandaag ruitenwisarmpjes gekocht voor fucking 15 euro. Hij durfde nog 20 euro te vragen ook. Ik zei letterlijk rot op 10 euro is eigenlijk genoeg maar 15 is ok.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
vind ik van wel als je bekijkt dat een gemiddeld 6 pitter rond de 1 op 10 scoort, dan mag het dubbele van zo iets wel 1 op 6 gemiddeld lopen hoor.. Kan zelfs zuiniger, ligt aaan je rechter voet!
Jaaa die had ik al vroeger een keer gezien, wat een mongool zeg..!!quote:
ook al gezien en ook een echte debiel.. gewoon vol de begrenzer in stampen is gewoon niet done.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja dat is al een oude video.
Sowieso vind ik die burn-out acties vreselijk. Totaal not impressive, en zo'n slijtageslag voor je auto...
Mensen die dat doen stijgen echt niet in mijn achting.
Zie deze debiel, die zijn automaat ermee molt (vanaf 0:34)
Dit was ook mijn eerste en ook volgens mij de laatste keer, is niet leuk voor je bak, eens in de zoveel tijd een keer okee.. Maar constant en heel lang iis gewoon zelfmoord voor de bak..quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:09 schreef gebrokenglas het volgende:
De motor vol in de toeren in Drive met de rem erop, mag je ook maar heel kort doen, ivm warmteontwikkeling enzo. Niet langer dan een paar seconden. Je koppelomvormer krijgt er flink van langs...
Soms moet je het doen om je vermogensverlies te meten. Hoe meer toeren, hoe meer verlies. Dat je bijvoorbeeld niet boven de 1800rpm komt, anders heb je ergens teveel verlies in je bak.
BRUTALLL ACCELERATION - 323i COMPACT FROM HELL Part 1.wmvquote:Op zondag 4 december 2011 13:11 schreef Gokhan03 het volgende:
Burnouts waarmee je volop de rem drukt en gas geeft doe ik ook nooit.
Wat ik wel gaaf vind is met volle vermogen in zijn 1 de koppelling los . Op nat wegdek blijft ie doorspinnen als ik hem naar zijn 3 schakel
Je vraagt er zelf om, je bent een Turk, je rijdt een BMW.quote:
Hahah liever een 323i dan een 316 of 318(zoals jij :$)quote:Op zondag 4 december 2011 13:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je vraagt er zelf om, je bent een Turk, je rijdt een BMW.
Maar het ergste is gewoon: je rijdt een compact
Oehhhhhh .... Jerry jerry jerry ....quote:Op zondag 4 december 2011 13:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je vraagt er zelf om, je bent een Turk, je rijdt een BMW.
Maar het ergste is gewoon: je rijdt een compact
Motorisering is belangrijk ja, maar ik zou dan even verder sparen voor een niet-compactquote:Op zondag 4 december 2011 13:50 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah liever een 323i dan een 316 of 318(zoals jij :$)
Zo gek is 2k dan toch niet? Die dingen gaan echt niet voor de hoofdprijs weg. Maar goed, steek ook eens een lichtje op in Duitsland, zou ik zeggen.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef Asgard het volgende:
Een Golf 4 1.9TDI automaat.
Ja, dat is nu ook de planning.
Vind je? Ik vind ze vooral te hoog. Stoelen moeten bij mij in de laagste stand om goed te kunnen zitten en die sportstoelen zitten in hun laagste stand net wat hoger dan de normale stoelen. Ik kan in de sportstoelen dus niet fatsoenlijk in de auto zitten...zonde eigenlijk.quote:Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef Asgard het volgende:
Trouwens, wat zitten die sportstoelen in de E46 héérlijk. Je wilt er gewoon niet uit als je er eenmaal in zit.
Ik zit tegen de twee meter aan. En da's niet schokkend lang, maar in combinatie met een schuif/kanteldak waarbij je hemel een paar cm lager zit, is het precies genoeg om geen sportstoelen te kunnen hebben . Sterker nog: mijn rugleuning staat nu al een tandje schuiner dan ik eigenlijk zou willen, zodat ik niet constant met m'n vette kop tegen de hemel aan zit.quote:Op zondag 4 december 2011 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh hoog? Ben je zo lang ofzo? Ik heb geen sportstoelen maar je kan die dingen zo laag zetten dat zelfs een neger niet zo zit
En waai je bij windkracht 3 van de snelweg af terwijl je niet boven de 100 komt. No thanksquote:Op zondag 4 december 2011 15:13 schreef gebrokenglas het volgende:
In een Kangoo schijn je best comfortabel te zitten, qua hoogte enzo...
Blijft mooi he, zunne E46 Op de laagste stand heb je het gevoel zowat op de grond te zittenquote:Op zondag 4 december 2011 15:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh hoog? Ben je zo lang ofzo? Ik heb geen sportstoelen maar je kan die dingen zo laag zetten dat zelfs een neger niet zo zit
Klopt ja. Passagiers van me vroegen laatst of ik bezopen was of dat er iets kapot was aan de auto. Het waaide stevig en ik was anderhalf uur lang de hele tijd aan het corrigeren voor kleine spoorwisselingen. En het viel me op dat dit bij 120 erger leek dan bij 160 .quote:Op zondag 4 december 2011 15:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind de 3-serie ook best windgevoelig.
Same here!quote:Op zondag 4 december 2011 15:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind de 3-serie ook best windgevoelig.
Helpen die wissers met spoilers dan ook niet?quote:Op zondag 4 december 2011 18:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Enige wanneer ik wind voel is als het zo stormt dat je 60 moet gaan rijden omdat je ruitenwissers het niet aan kunnen haha
De achterste draagarmbussen zijn onlangs vervangen. Sindsdien geen trillingen in het stuur, maar nog wel last van spoorvorming. Wellicht dat uitlijnen nog eens helpt.quote:Op zondag 4 december 2011 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
zomer 225/18
winter 205/17
Nergens last van.
Hoeveel kms. hebben de dempers en rubbers in de ophanging van de gemiddelde BMW van de gemiddelde Fokker alhier afgelegd?
Vrijwel niets. Nieuwe rear trailing arm rubbers, dempers en veren sinds kort.quote:Op zondag 4 december 2011 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben de dempers en rubbers in de ophanging van de gemiddelde BMW van de gemiddelde Fokker alhier afgelegd?
Nee, uitlijnen moet nogquote:Op zondag 4 december 2011 22:27 schreef Hyperdude het volgende:
Dat valt me niet tegen
Alles goed uitgelijnd incl. achteras/wielen, enzo?
Ik heb er zelf weinig last van met een E46 Touring.
Klopt. En de partnummers kennen ze ook bij de Brezan, dus kun je zo je onderdelen ophalen daar.quote:Op maandag 5 december 2011 22:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ook, werkt goed moet ik zeggen
Mijn neef heeft dus een autogarage in Beverwijk en bij de Gamo haalt hij regelmatig onderdelen. Ze kennen mij daar ook inmiddels en krijg ik ook die korting(niet met de artikelen uit mn vorige post)quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en standaard 20% korting ofzo met een pasje, maar die korting is volgens mij gewoon al bovenop de prijs gegooid. Heb het nooit begrepen. Als die 20% al wordt gegeven alsof het niets is (soms pasje vergeten zeggen ze ooh is prima hoor) dan vraag ik me af wat hun marges wel niet zijn.
Late reactie maar nee, dit jaar gaan wij niet. allemaal te druk met andere dingen en geen geldquote:Op dinsdag 29 november 2011 00:37 schreef Mikkie het volgende:
Gaan jullie dit jaar weer, piekartz?
We willen stiekem toch wel een diesel. Is achteraf misschien wat beter te verhandelen en scheelt op reis ook in de kosten, want zo'n week is stiekem best duur! Zo'n e32 735i, daar kom je bijna niet meer vanaf toch?
Klopt de auto zijn de kosten niet, de brandstof, belasting, bekeuringen, eten, overnachten, geld om mee te doen, auto pimpen maken de kosten bij elkaar welquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je een verrotte E32 vindt dan kosten die ook geen drol meer. Die 500 euro meer of minder zal ook weinig uitmaken op het totale kosten plaatje
piekartz: grappig jullie hebben allemaal als hobby paintball
Ik schrok ook wel behoorlijk toen ik 't kostenplaatje maakte ja. Maar goed, het is vast een megatoffe week die het waard is, en daar gaat 't dan om. En waarschijnlijk kan er al een kwart van het budget af als we ons niet de hele week zouden volzuipen en vretenquote:Op woensdag 7 december 2011 14:45 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Late reactie maar nee, dit jaar gaan wij niet. allemaal te druk met andere dingen en geen geld
Die 735i kwamen we heel makkelijk van af. een ander team heeft hem. Hij heeft nu meerdere keren meegedaan onze oude auto
Zo'n week is behoorlijk duur vind ik zelf. Maar wel een onvergetelijke ervaring.
[..]
Klopt de auto zijn de kosten niet, de brandstof, belasting, bekeuringen, eten, overnachten, geld om mee te doen, auto pimpen maken de kosten bij elkaar wel
oja, en drank.
en ja we paintballen allemaal dus tja dan krijg je dat (nu winterpauze)
5w30 natuurlijk, longlife, full synthetisch. Bijv. dit dus: http://www.olietekoop.nl/olie/product/10quote:Op woensdag 7 december 2011 18:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Weet iemand anders dat misschien? E90 320d.
Die heb ik niet, facturen. Dit wordt de eerste beurt sinds ik m heb. Anders wist ik het wel.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Neeeeeeeeeee dat heb ik dus ook gedaan bij m'n E46, per ongeluk. Er is vrijwel altijd 5w30 ingegaan en ik dacht 5w40 maar het verbruik is meteen erger geworden maar komt ook omdat ie nu lekt.
Ik zou het als ik jou was bij 5w30 houden maar kijk voor de zekerheid even naar je factuurtjes wat ze er de vorige keren hebben ingegooid.
Als je daar bent dan heb je zoiets van: och,, we zijn hier nou toch. dus dan ga je sowieso wel zuipen en vretenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik schrok ook wel behoorlijk toen ik 't kostenplaatje maakte ja. Maar goed, het is vast een megatoffe week die het waard is, en daar gaat 't dan om. En waarschijnlijk kan er al een kwart van het budget af als we ons niet de hele week zouden volzuipen en vreten
En met de hand wassen is veelte koudquote:Op vrijdag 9 december 2011 19:19 schreef gebrokenglas het volgende:
De auto ziet er weer supergoor uit door dit kutweer. Die velgen, echt een verschrikking.
Tsja. Maar ik ga morgen toch even een sopje ertegenaan gooien ... tussen de buien door.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:20 schreef Gokhan03 het volgende:
Beetje kansloos om met dit weer je velgen schoon te maken. Ze zijn de volgende dag weer vies door de regen.
Echtquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:20 schreef Gokhan03 het volgende:
Beetje kansloos om met dit weer je velgen schoon te maken. Ze zijn de volgende dag weer vies door de regen.
Ja. De auto superluxe, met alle mogelijke veiligheidsdingen erin, en dan beknibbelen op banden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:56 schreef Mikkie het volgende:
Dat zijn dezelfde mensen die Linglongbanden onder hun auto gooien. Want banden zijn toch banden?!?!
Hahah ik maak ook best vaak mijn auto schoon maar in de winter doe ik dat minder vaak Het is gewoon kut als je naar huis rijdt en er allemaal troep op komt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Echt
Met die instelling hoef je je auto nooit schoon te maken ..
Ik hoor een lease rijder praten
Moeilijk lelijke bodykit en dan die 2 spiolers.. nee bedanktquote:Op zaterdag 10 december 2011 10:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Best een gave bak trouwens, die Ford Mustang van de Knight Rider. Superluxe met zo'n pratende computer, kan zelf rijden en ook nog denken.
Kon me BMW dat maar... Daar zit alleen een pratende vrouw in die denkt de route te weten van A naar B. Nou, ze zit er wel eens naast, net als een echte vrouw.
[ afbeelding ]
Daar ging ik ook al niet vanuit en dat klopt ook . Reteduur, die tent. Heb alleen de EGR thermostaat besteld die niet zo heel duur was en via internet amper te krijgen is. De gloeibougies en motorsteunen koop ik zelf wel. Moest bij elkaar 240 euro kosten terwijl ik ze voor iets meer dan de helft op Internet koop. Ja, doeiquote:Op zaterdag 10 december 2011 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Die geven jou echt geen korting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |