Viel ontzettend mee.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar aan de andere kant, als ik een dief zou zijn ging ik daar als eerste shoppen
Nope, Nijmegen (024)... net buiten zo'n kansenwijk. Vaak valt het in die wijken zelf nog wel mee, maar de wijken daar in de buurtquote:
Ja da's wel baas, maar daar kom je amper meer vanaf denk ik.quote:
Of het nou pompverstuıver, commonraıl, verdelerpomp ıs of lıjnpomp de gloeıbougıes, pıtten, stıften en/of pluggen zıjn alleen actıef (voordat) de auto gestart wordt (VOORgloeıen) en (afhankelıjk van de tempratuur) eventjes er na. (NAgloeıen)..quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:
bij commonrails blijven ze toch gloeien? gloeistift = gloeipit = gloeibougies of hebben jullie het over wat anders?
Bronquote:Moderne gloeibougies doen meer dan enkel voor een goede start van de motor zorgen, maar hun belangrijkste functie blijft nog steeds het bevorderen van het starten van de dieselmotor, zeker bij koudere buitentemperaturen. De binnenstromende lucht, nodig voor de verbranding, is vaak te koud om samen met de ingespoten brandstof in de cilinderkamer te ontvlammen.
De moderne gloeibougies warmen uiterst snel op en bereiken binnen een periode van 4 seconden een temperatuur van ca. 850° C. Op die manier zorgen ze ervoor dat de binnenkomende lucht de juiste temperatuur bereikt voor het ontvlammen van de brandstof. Het voorgloeien bij moderne diesels gebeurt zo snel dat het starten van de dieselmotor bijna even snel is als bij een benzinemotor.
Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft. Bij defecte gloeibougies zal daarentegen zelfs bij warmere buitentemperaturen het verbruik exponentieel toenemen zonder dat de bestuurder daarom onmiddellijk startproblemen ervaart. Met de huidige dure brandstofprijzen is het dus zeker belangrijk om de gloeibougies regelmatig te controleren op hun goede werking.
quote:Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft.
wat jij nou hier copy en past heb ik al in een paar regeltjes beschreven.. Nogmaals gloeibougies gloeien ALLEEN VOOR en NA. NIET TIJDENS het rijden of lopen vd motor, op het nagloeien na dan. dat zal ook hooguit iets van max 2 minuuten of 5 zijn ofzo.. wat denk je dat die dingen aan stroom trekken en/of aan slijtage meemaken met gloeien..?!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:15 schreef Mikkie het volgende:
Dat schijnt bij de diesels van tegenwoordig dus niet zo te zijn, Turq. Wat Yoshi zegt lijkt te kloppen: vooral als het kouder wordt schijnen ze te blijven gloeien zodat e.e.a. nog bijgewarmd wordt, met lager brandstofverbruik tot gevolg.
[..]
Bron
ja nou okee.. dan zeg ik het anders:quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, niet DOORgloeienjij zegt tijdens het rijden zijn ze buiten functie.
[..]
Dit dus. Gewoon eventjes, blijven ze nagloeien. Ik merkte het aan mijn vorige diesel (common-rail), die na een minuut of anderhalve minuut koude start (voornamelijk op koude winterdag) ineens minder zwaar liep, de accu/dynamo werd minder zwaar belast.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Jaa ik weet het niet precies, kan ook max 2 min zijn, is al een tijdje dat ik van school ben..
Ow? zo koud is het nog niet.....quote:Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Thermostaatje al besteld?quote:Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Nope, want het is ook maar de vraag welke thermostaat het is... je schijnt er twee te hebben, de reguliere en de EGR-thermostaat. Bovendien moet ik nog even kijken hoe makkelijk ik die zelf kan vervangen.quote:
Heb ık ook met mıjn Golf en nıet met mıjn BMW, maar dat neemt nıet weg dat het bıj een BIMMER nıet kan.. Eıjgenlıjk zelfs eerder dan bıj een FWD, maar dat heeft weer te maken met verschıllende factoren zoals snelheıd, banden, gewıcht, versnellıng en wegdek e.d..quote:Op maandag 28 november 2011 11:51 schreef Matty___ het volgende:
Geweldig. Seat rijders die mij uitleggen dat bij hun de achterkant uitbreekt als ze te snel door een bocht rijden en dan op eens het gas los laten en dan niet geloven dat ik met de beamer daar geen last van heb.
De egr klep wordt echt geregeld, bij een koude start dat alles sneller op temparatuur is, en de normale thermostaat gaat gewoon bij 90 graden bv open..quote:Op maandag 28 november 2011 09:13 schreef Mikkie het volgende:
Dat zou mooi zijn, maar kun je ook uitleggen hoe dat dan komt en waarom het de andere niet is?
vraag me af of je zo veel kunt afremmen dat de banden blokkeren (edit: misschien wel met terug schakelen). Wat ik bedoel te zeggen is dat als je zo hard door de bocht gaat dat de achterkant uitbreekt het loslaten van het gaspedaal niet tot gevolg heeft dat hij meer gaat uitbreken meer tegenovergestelde toch?quote:Op maandag 28 november 2011 12:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb ık ook met mıjn Golf en nıet met mıjn BMW, maar dat neemt nıet weg dat het bıj een BIMMER nıet kan.. Eıjgenlıjk zelfs eerder dan bıj een FWD, maar dat heeft weer te maken met verschıllende factoren zoals snelheıd, banden, gewıcht, versnellıng en wegdek e.d..
Als je bıj een BIMMER het gas los laat ın een bocht ıs het te vergelıjken met als je de handrem voor de helft er op trekt, je motor remt namelıjk opeens af op je achterwıelen.
Bıj een FWD heeft het eıgenlıjk ook te maken met de bouw v.d. wagen en het gewıcht op het vooras.. Zo kan ık bıjv. mıjn Mk2 Golf (1000KG) met een ruk aan het stuur laten uıtbreken met de goede toerental en snelheıd. Iets met krachten enzo....
Tja.. Een OEM Dıff (dus gewoon 0% gesloten) zal natuurlıjk mınder snel uıtbreken als je de gas los laat ın een bocht dan een Sper (25%, 50%, 75% gesloten) dıf.. Een 100% vaste dıff zal je gegarandeerd wel voelen uıtbreken..quote:Op maandag 28 november 2011 13:05 schreef Matty___ het volgende:
[..]
vraag me af of je zo veel kunt afremmen dat de banden blokkeren (edit: misschien wel met terug schakelen). Wat ik bedoel te zeggen is dat als je zo hard door de bocht gaat dat de achterkant uitbreekt het loslaten van het gaspedaal niet tot gevolg heeft dat hij meer gaat uitbreken meer tegenovergestelde toch?
gelukkig kan de electronica helemaal uit en heeft de makro een groot parkeerterreinquote:Op maandag 28 november 2011 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is juist niet leuk! Daarom zijn die E21's en E30's zo gruwelijk, je voelt en bestuurt gewoon de auto. In de sneeuw gaat dat helemaal makkelijk (soms te makkelijk) maar op zich is dat niet zo heel erg als je weet je hoe je ermee om moet gaan. Tegenwoordig zit er ZOVEEL electronica in dat als het toch een keer fout gaat je geen flauw idee hebt wat er gebeurt en hoe je moet reageren.
oefenen op de parkeerplaats bij de IKEAquote:Op maandag 28 november 2011 19:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mijn eerste ervaring met vorig jaar is gewoon geen tot heeel weinig gas geven in de bochten... Maargoed ik eindigde uiteindelijk met de asc uit om lekker driftend bochtjes te nemen :p
Wat voor BMW had je ook alweer dan? Mijn E46 heeft ook ASC en die kan wel uit (5 sec ingedrukt houden dan is ie pas echt uit) maar ik las dat bij de nieuwste BMW's het heel lastig is om echt alles volledig uit te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
gelukkig kan de electronica helemaal uit en heeft de makro een groot parkeerterrein
en het is niet zo dat je helemaal niets meer voelt. je voelt de achterkant wel degelijk op zij gaan maar voordat je echt kunt tegen sturen heeft de tractiecontrole hem weer recht getrokken.
kan nog steeds. 2sec is alleen tractiecontrole uit. 5sec is alles uit.quote:Op maandag 28 november 2011 20:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat voor BMW had je ook alweer dan? Mijn E46 heeft ook ASC en die kan wel uit (5 sec ingedrukt houden dan is ie pas echt uit) maar ik las dat bij de nieuwste BMW's het heel lastig is om echt alles volledig uit te krijgen.
Bij mijn BMW brommert kan ik de ABS simpel uitschakelen. Begrijp niet waarom dat met een auto niet kan; zal wel weer met productaansprakelijkheid te maken hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
ABS zal het altijd blijven doen.
omdat je zonder ABS vaak zelfs beter kunt remmen dan met. Zonder dollen, ABS is mooi voor paniek situaties en uitwijken met nat wetdek, maar bij ijzel heb ik liever geen ABS dan wel ABS.quote:
die 2 sec is bedoelt voor wegrijden in de sneeuw of beetje lol hebbenquote:Op maandag 28 november 2011 21:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Ow, dat van die 5 seconden wist ik niet. Ik druk net zolang tot het DSC. lampje aangaat.
ja, ff de achterwıel omhoog en ın de versnellıng paar keer gas geven toch..?quote:Op maandag 28 november 2011 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij mijn BMW brommert kan ik de ABS simpel uitschakelen. Begrijp niet waarom dat met een auto niet kan; zal wel weer met productaansprakelijkheid te maken hebben.
Gelukkig kan de ASC wel uit; anders kom je niet eens weg als er 1 cm sneeuw ligt.
Abs heeft mijn voorbumper echt een keer gered, kwam een tunnel uit, 170 km/h linkerbaan.. Gaat er een inhalen op cruise control .. Vol in de remmen en toen voelde ik echt de abs ingrijpen.. Soort van alsof je door de rem heen trapt maar hij regelt continu bij .. Werkte goed. Stond er versteld van.. Zonder die abs hadden mn voorwielen zeker weten geblokkeerd.. Met 170 km/h :pquote:Op maandag 28 november 2011 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
omdat je zonder ABS vaak zelfs beter kunt remmen dan met. Zonder dollen, ABS is mooi voor paniek situaties en uitwijken met nat wetdek, maar bij ijzel heb ik liever geen ABS dan wel ABS.
er zijn toch bedrijven die alle rompslomp op zich nemen?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:10 schreef Asgard het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het importeren van een auto uit Duitsland?
M'n vader wil een E46 diesel kopen en het aanbod is in Duitsland veel groter. Ik heb al wel een hoop informatie gevonden, maar ben toch benieuwd naar ervaringen hier.
Ja, inderdaad. Even googlen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:19 schreef Matty___ het volgende:
[..]
er zijn toch bedrijven die alle rompslomp op zich nemen?
Niet per se. Als bumper, radiateur stuk is boeit niet, is het hele voorfront krom dan wordt het al wat duurder (zelden nog waard om te repareren, tenzij je in scheve auto wilt rijden als Turq) en als je hele motor zelfs geraakt is (zal bij 4-cilinder niet snel het geval zijnquote:Op woensdag 30 november 2011 19:57 schreef D. het volgende:
Stel, je hebt een E36 coupe, en door een klein foutje is ie aan de voorkant 10 cm korter geworden.
Is dat waarschijnlijk een total loss, of is dat niet per se het geval?
10cm is wellicht wat overdreven, maar een stukje korter is ie wel.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet per se. Als bumper, radiateur stuk is boeit niet, is het hele voorfront krom dan wordt het al wat duurder (zelden nog waard om te repareren, tenzij je in scheve auto wilt rijden als Turq) en als je hele motor zelfs geraakt is (zal bij 4-cilinder niet snel het geval zijn) en draagarmen krom of gebroken dan is het wel een total loss ja
Dit lijkt bijv. niet heel erg, maar is al totalloss (325is):
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 november 2011 20:27 schreef D. het volgende:
Fotootje is niet heel duidelijk (in het donker met telefoon genomen)
[ afbeelding ]
Ooow ja..quote:Op woensdag 30 november 2011 21:23 schreef Anne het volgende:
Exclusief het spuiten neem ik aan, gezien het kleurverschil.
Overspuiten was niet de bedoeling neequote:Op woensdag 30 november 2011 21:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar een paar keer tegengekomen, als je van plan bent om je auto nog een keer compleet over te laten spuıten zou ık gewoon Dıamantschwartz metalıc er op pleuren, krıjg je gewoon een tınt verschıl net als mıjn auto., let maar op mıjn deur en spatbord bıjv..
Als het onder de 1000 euro blijft laat ik 'm makenquote:Op woensdag 30 november 2011 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Trekhaak is meestal niet zo erg. Zal ongetwijfeld te fixen zijn zoals turkie zegt, maar gaat je wel geld kosten.
Toevallig laatst nog met m'n E23 dus ook een trekhaak erin gehad, nieuwe voorfront, bumper. Zijschermen en motorkap waren nog oke en radiateur verder ook, niks intern geraakt eigenlijk.
Maar voorfront + bumper ¤300, spuiten ¤300 ben je ook al ¤600 kwijt. Nou zijn bij mij de onderdelen wat zeldzamer, de vraag is hoeveel geld je nog in een 4-cil E36 wil pompen, dat weet jij zelf het beste natuurlijk (afhankelijk van de staat etc.).
Zijschermen zijn onbeschadigdquote:Op woensdag 30 november 2011 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat moet wel te doen zijn lijkt me, je zijscherm links lijkt me ieder geval nog mooi. Motorkap, bumper, voorfront, koplampen. Ik zou sowieso goed zoeken naar onderdelen in jouw kleur soms vind je net toevallig wat.
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:55 schreef D. het volgende:
[..]
Overspuiten was niet de bedoeling nee
Tja, ook nıet overspuıten van de plaatdelen? Lıgt er ook eıgenlıjk aan hoeveel waarde je er aan hecht..quote:Op woensdag 30 november 2011 21:55 schreef D. het volgende:
[..]
Overspuiten was niet de bedoeling nee
Nou goedendag beste klant! Voor 750,- eypo garandeer ık dat je geen verschıl zıet..quote:Op woensdag 30 november 2011 22:02 schreef D. het volgende:
[..]
Als het onder de 1000 euro blijft laat ik 'm maken
Je hebt een Coupe?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:12 schreef D. het volgende:
Ik heb onderdelen gevonden
http://link.marktplaats.nl/508024969
en dan houd ik er nog een hele hoop over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |