Viel ontzettend mee.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar aan de andere kant, als ik een dief zou zijn ging ik daar als eerste shoppen
Nope, Nijmegen (024)... net buiten zo'n kansenwijk. Vaak valt het in die wijken zelf nog wel mee, maar de wijken daar in de buurt . Hier zijn ook al vaker fietsen van onze binnenplaats gejat enzo. Tijdje terug zijn ze via onze tuin in die van de buren geklommen om daar twee kratten bier te jatten .quote:
Ja da's wel baas, maar daar kom je amper meer vanaf denk ik.quote:
Of het nou pompverstuıver, commonraıl, verdelerpomp ıs of lıjnpomp de gloeıbougıes, pıtten, stıften en/of pluggen zıjn alleen actıef (voordat) de auto gestart wordt (VOORgloeıen) en (afhankelıjk van de tempratuur) eventjes er na. (NAgloeıen)..quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:
bij commonrails blijven ze toch gloeien? gloeistift = gloeipit = gloeibougies of hebben jullie het over wat anders?
Bronquote:Moderne gloeibougies doen meer dan enkel voor een goede start van de motor zorgen, maar hun belangrijkste functie blijft nog steeds het bevorderen van het starten van de dieselmotor, zeker bij koudere buitentemperaturen. De binnenstromende lucht, nodig voor de verbranding, is vaak te koud om samen met de ingespoten brandstof in de cilinderkamer te ontvlammen.
De moderne gloeibougies warmen uiterst snel op en bereiken binnen een periode van 4 seconden een temperatuur van ca. 850° C. Op die manier zorgen ze ervoor dat de binnenkomende lucht de juiste temperatuur bereikt voor het ontvlammen van de brandstof. Het voorgloeien bij moderne diesels gebeurt zo snel dat het starten van de dieselmotor bijna even snel is als bij een benzinemotor.
Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft. Bij defecte gloeibougies zal daarentegen zelfs bij warmere buitentemperaturen het verbruik exponentieel toenemen zonder dat de bestuurder daarom onmiddellijk startproblemen ervaart. Met de huidige dure brandstofprijzen is het dus zeker belangrijk om de gloeibougies regelmatig te controleren op hun goede werking.
quote:Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft.
wat jij nou hier copy en past heb ik al in een paar regeltjes beschreven.. Nogmaals gloeibougies gloeien ALLEEN VOOR en NA. NIET TIJDENS het rijden of lopen vd motor, op het nagloeien na dan. dat zal ook hooguit iets van max 2 minuuten of 5 zijn ofzo.. wat denk je dat die dingen aan stroom trekken en/of aan slijtage meemaken met gloeien..?!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:15 schreef Mikkie het volgende:
Dat schijnt bij de diesels van tegenwoordig dus niet zo te zijn, Turq. Wat Yoshi zegt lijkt te kloppen: vooral als het kouder wordt schijnen ze te blijven gloeien zodat e.e.a. nog bijgewarmd wordt, met lager brandstofverbruik tot gevolg.
[..]
Bron
ja nou okee.. dan zeg ik het anders:quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, niet DOORgloeien jij zegt tijdens het rijden zijn ze buiten functie.
[..]
Dit dus. Gewoon eventjes, blijven ze nagloeien. Ik merkte het aan mijn vorige diesel (common-rail), die na een minuut of anderhalve minuut koude start (voornamelijk op koude winterdag) ineens minder zwaar liep, de accu/dynamo werd minder zwaar belast.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Jaa ik weet het niet precies, kan ook max 2 min zijn, is al een tijdje dat ik van school ben..
Ow? zo koud is het nog niet.....quote:Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Thermostaatje al besteld?quote:Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Nope, want het is ook maar de vraag welke thermostaat het is... je schijnt er twee te hebben, de reguliere en de EGR-thermostaat. Bovendien moet ik nog even kijken hoe makkelijk ik die zelf kan vervangen.quote:
Heb ık ook met mıjn Golf en nıet met mıjn BMW, maar dat neemt nıet weg dat het bıj een BIMMER nıet kan.. Eıjgenlıjk zelfs eerder dan bıj een FWD, maar dat heeft weer te maken met verschıllende factoren zoals snelheıd, banden, gewıcht, versnellıng en wegdek e.d..quote:Op maandag 28 november 2011 11:51 schreef Matty___ het volgende:
Geweldig. Seat rijders die mij uitleggen dat bij hun de achterkant uitbreekt als ze te snel door een bocht rijden en dan op eens het gas los laten en dan niet geloven dat ik met de beamer daar geen last van heb.
De egr klep wordt echt geregeld, bij een koude start dat alles sneller op temparatuur is, en de normale thermostaat gaat gewoon bij 90 graden bv open..quote:Op maandag 28 november 2011 09:13 schreef Mikkie het volgende:
Dat zou mooi zijn, maar kun je ook uitleggen hoe dat dan komt en waarom het de andere niet is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |