abonnement Unibet Coolblue
pi_104729334


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87, 118i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, 2x E30 316i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
fer, E30 320i Baur TC2
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
YoshiBignose, E46 318ci
Xtr3mE, E46 318ci
• TommyGun E46 318i
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325i
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i
Nelisb, E90 320d
• Moody, E92 335i

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
Alicey, E34 518i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• tong_poh, E60 535d

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
YoshiBignose, E23 732i
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS

Onderdelen
Meer onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.





[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 23-11-2011 19:35:50 ]
Facts don't care about your feelings
pi_104729367
Maar aan de andere kant, als ik een dief zou zijn ging ik daar als eerste shoppen :D
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 november 2011 @ 19:20:19 #3
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104729589
Hey zet mij is in de OP aub :)

E46 318i

[ Bericht 54% gewijzigd door mitchelll0181 op 23-11-2011 19:49:05 ]
pi_104729822
heb je ook een pic
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 november 2011 @ 19:30:05 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104730055
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar aan de andere kant, als ik een dief zou zijn ging ik daar als eerste shoppen :D
Viel ontzettend mee.
Wel redelijk uitgebreide beveiliging van huis ed. Maar auto stond op straat.
Mijn oude 911 heeft daar ook nog 2 jaar krasvrij op straat gestaan. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 23-11-2011 19:49:12 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 23 november 2011 @ 19:32:12 #6
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104730153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
heb je ook een pic
pi_104733950
Te lui om iets te bedenken dat begint met de T, de V en de P en hierop van toepassing zou kunnen zijn.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:48:30 #8
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104734442
??
pi_104735434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:56 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Waar woon jij ... 020 ? :P
Nope, Nijmegen (024)... net buiten zo'n kansenwijk. Vaak valt het in die wijken zelf nog wel mee, maar de wijken daar in de buurt :X. Hier zijn ook al vaker fietsen van onze binnenplaats gejat enzo. Tijdje terug zijn ze via onze tuin in die van de buren geklommen om daar twee kratten bier te jatten :').
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:11:30 #10
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104736037
Ja .. Das kut als je idd net naast zon wijk woont .. Fijn ..
pi_104737562
Precies je moet gewoon integreren man. Dus gewoon in die wijk gaan wonen, zelfde taaltje praten en auto rijden. Dan zit je safe :D
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 november 2011 @ 21:42:31 #12
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104738264
Hahaha :D

Eeeeeeywa mattties .. luister ... zie je deze ding, deze bemma ,, is van mij swa, donder op van die ding..

bong ?

aight rustig ...

Ik zeg doen! :D
pi_104738443
Ha ha ha, jij bent in ieder geval ingeburgerd zie ik. Woon je bij zuidplein? :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 november 2011 @ 21:46:28 #14
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104738514
Hahaha nee ik ik ben opgegroeid in hoogvliet ;)


Whehehehe :P
pi_104739132
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 november 2011 @ 21:56:29 #16
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104739209


hehe die s lachen

Waar kom jij vandaan dan ? osdorp ?
pi_104739724
Haha niet echt... verhuisd toen ik 3 was ofzo. Wel wat familie die in osdorp / slotermeer wonen dus kom er weleens. Wel grappig wat je af en toe ziet rijden, dikke s-klasses met mocro's of R32 naar het woonwagenkamp. E36's zijn ook vrij normaal, of een 7-serie met 20 inch. Hier in Hoorn reed een keer een s-klasse met wat tuig erin een paar rondjes op een industrieterrein en 5 min. later was er politie :')
Facts don't care about your feelings
pi_104743886
Whehehe :')

Ik ga trouwens de Carbagerun doen komend jaar, eens kijken of we ergens een leuke E34 Touring vandaan kunnen halen tzt. We gaan echt pas in mei/juni voor zo'n ding kijken, maar zou mooi zijn. Die zijn tweedehands of in onderdelen nog een beetje te verkopen, als 't goed is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104744096
Doe dan een E32 man :P
Facts don't care about your feelings
pi_104744217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe dan een E32 man :P
Ja da's wel baas, maar daar kom je amper meer vanaf denk ik. :P
Bovendien zou een diesel ivm de kosten wel wenselijk zijn, En zo'n E32 past niet in de plannen, we moeten wel e.e.a. in de kofferbak kwijt kunnen namelijk :D
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104744377
Sloebers
Facts don't care about your feelings
pi_104744473
Ik heb wel zitten kijken, met een 740i ofzo ben je wel een held natuurlijk. Maar de tering... 4000km met een verbruik van 1:8, dat zijn geen grappen :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104744553
4000km? De tering... het is maar waar je zin in hebt :P
Facts don't care about your feelings
pi_104744661
Mooie route wel hoor, door Polen, Tsjechië, Hongarije, Slowakije, Slovenië, Kroatië, Oostenrijk en Duitsland. Heel gaaf, maar inderdaad wel veel in de auto zitten. Dus dan moet je de middenweg zoeken tussen comfort en praktische bruikbaarheid, want er moet natuurlijk nogal wat zooi mee!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104797238

Kreeg deze ad net op youtube en uiteraard viel de BMW me direct op dus keek het maar even af. Verbaasde me een beetje eigenlijk (tot ik het eind zag uiteraard), maar gemiddeld gezien zullen de meeste dieven wel in een BMW rijden ja :P
Facts don't care about your feelings
pi_104821511
Toch fijn, zo'n scanner. Dacht dat misschien de thermostaat kapot was, maar het ding geeft een foutmelding bij de gloeikaarsen. Dat wordt dus vervangen, maar ben een beetje huiverig om 't zelf te doen. Geen goed gereedschap denk ik, dus wellicht toch maar naar de garage ermee...

En dan moeten de motorsteunen ook nog. Wordt weer een duur maandje!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104821956
Hoewel ik betwijfel of je een foutmelding over een thermostaat kunt krijgen..; deze maakt immers geen deel uit van de elektrische systeem.
pi_104822168
Mja, het ging om niet voldoende opwarmen en een verhoogd brandstofverbruik.
Op diverse sites lees ik dat het brandstofverbruik kan oplopen als de gloeistiften niet goed zijn, doordat ze te weinig verhitten. Dat klopt wel, want m'n verbruik is wel gestegen de afgelopen paar tanks, en het matcht dus met de foutmelding. Scheelt toch een paar tienden liters per 100km. Niet schokkend, maar genoeg om die units te gaan vervangen. Mocht de temperatuur daarna alsnog niet goed zijn, dan komen de reguliere thermostaat en de EGR-thermostaat aan de beurt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104840381
wtf hebben gloeıpıtten te maken met verhoogd brandstofverbruık?? Dıe zıjn pas nodıg met het starten en de eerste 30 seconden er na..Thats ıt.

Tıjdens het rıjden zıjn ze buıten functıe.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_104841027
bij commonrails blijven ze toch gloeien? gloeistift = gloeipit = gloeibougies of hebben jullie het over wat anders? :P
Facts don't care about your feelings
pi_104848422
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:
bij commonrails blijven ze toch gloeien? gloeistift = gloeipit = gloeibougies of hebben jullie het over wat anders? :P
Of het nou pompverstuıver, commonraıl, verdelerpomp ıs of lıjnpomp de gloeıbougıes, pıtten, stıften en/of pluggen zıjn alleen actıef (voordat) de auto gestart wordt (VOORgloeıen) en (afhankelıjk van de tempratuur) eventjes er na. (NAgloeıen)..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_104848861
Dat schijnt bij de diesels van tegenwoordig dus niet zo te zijn, Turq. Wat Yoshi zegt lijkt te kloppen: vooral als het kouder wordt schijnen ze te blijven gloeien zodat e.e.a. nog bijgewarmd wordt, met lager brandstofverbruik tot gevolg.

quote:
Moderne gloeibougies doen meer dan enkel voor een goede start van de motor zorgen, maar hun belangrijkste functie blijft nog steeds het bevorderen van het starten van de dieselmotor, zeker bij koudere buitentemperaturen. De binnenstromende lucht, nodig voor de verbranding, is vaak te koud om samen met de ingespoten brandstof in de cilinderkamer te ontvlammen.

De moderne gloeibougies warmen uiterst snel op en bereiken binnen een periode van 4 seconden een temperatuur van ca. 850° C. Op die manier zorgen ze ervoor dat de binnenkomende lucht de juiste temperatuur bereikt voor het ontvlammen van de brandstof. Het voorgloeien bij moderne diesels gebeurt zo snel dat het starten van de dieselmotor bijna even snel is als bij een benzinemotor.

Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft. Bij defecte gloeibougies zal daarentegen zelfs bij warmere buitentemperaturen het verbruik exponentieel toenemen zonder dat de bestuurder daarom onmiddellijk startproblemen ervaart. Met de huidige dure brandstofprijzen is het dus zeker belangrijk om de gloeibougies regelmatig te controleren op hun goede werking.
Bron
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104848874
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat die bij stationair (en ook bij deellast) gewoon nog blijven branden bij commonrail omdat de verwarming anders niet voldoende is. Maar zal verder ook wel, diesels interesseren me niet.

edit: ja dus :P

[ Bericht 21% gewijzigd door YoshiBignose op 26-11-2011 18:26:23 ]
Facts don't care about your feelings
pi_104850547
Ik zeg toch ook: NAgloeıen... :|W
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_104851880
Ja, niet DOORgloeien :') jij zegt tijdens het rijden zijn ze buiten functie.

quote:
Gloeibougies zorgen echter eveneens, door te blijven nagloeien als de motor draait, voor optimale voorwaarden voor de verbranding zodat het brandstofverbruik bij koude motor zo laag mogelijk blijft.
Facts don't care about your feelings
pi_104852114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:15 schreef Mikkie het volgende:
Dat schijnt bij de diesels van tegenwoordig dus niet zo te zijn, Turq. Wat Yoshi zegt lijkt te kloppen: vooral als het kouder wordt schijnen ze te blijven gloeien zodat e.e.a. nog bijgewarmd wordt, met lager brandstofverbruik tot gevolg.

[..]

Bron
wat jij nou hier copy en past heb ik al in een paar regeltjes beschreven.. Nogmaals gloeibougies gloeien ALLEEN VOOR en NA. NIET TIJDENS het rijden of lopen vd motor, op het nagloeien na dan. dat zal ook hooguit iets van max 2 minuuten of 5 zijn ofzo.. wat denk je dat die dingen aan stroom trekken en/of aan slijtage meemaken met gloeien..?!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_104852369
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, niet DOORgloeien :') jij zegt tijdens het rijden zijn ze buiten functie.

[..]

ja nou okee.. dan zeg ik het anders:
1. contact aan,
2. Voorgloeien begint,
3. Motor loopt,
4. Na 5min max. einde gloeien..
5. Motor loop nog steeds maar gewoon zonder gloeien..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_104852473
Oke :P
Facts don't care about your feelings
pi_104852656
5 minuten is wel wat anders dan 30 seconden. :+ Dan is het in ieder geval wel plausibel dat er een verhoogd brandstofverbruik is te merken.
pi_104853048
Jaa ik weet het niet precies, kan ook max 2 min zijn, is al een tijdje dat ik van school ben..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_104855639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Jaa ik weet het niet precies, kan ook max 2 min zijn, is al een tijdje dat ik van school ben..
Dit dus. Gewoon eventjes, blijven ze nagloeien. Ik merkte het aan mijn vorige diesel (common-rail), die na een minuut of anderhalve minuut koude start (voornamelijk op koude winterdag) ineens minder zwaar liep, de accu/dynamo werd minder zwaar belast.
  zondag 27 november 2011 @ 13:54:30 #42
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_104875041
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_104875291
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Ow? zo koud is het nog niet.....
Dat de motor niet op temperatuur komt had ik alleen met de TDI van Volkswagen, als het vroor en ik over 80km wegen reed met de kachel vol open op hot. Bleef ie op 70 graden hangen... Op snelweg was ie altijd 90graden.
  zondag 27 november 2011 @ 14:08:35 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104875716
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik merk nu duidelijk dat ie het zwaarder heeft. Al merkte ik net ook dat op de snelweg de temperatuurmeter niet meer in het midden komt.
Thermostaatje al besteld?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_104903847
Een schande... zag net Killer Elite in de bioscoop. Film speelde zich af in 1980 en waar reden ze in :P



Tss tss wat een amateurs. En dan nog een saaie met wieldoppen ook :P maar wel cool :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 27 november 2011 @ 23:18:46 #46
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_104904734
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Thermostaatje al besteld?
Nope, want het is ook maar de vraag welke thermostaat het is... je schijnt er twee te hebben, de reguliere en de EGR-thermostaat. Bovendien moet ik nog even kijken hoe makkelijk ik die zelf kan vervangen.

Gaat hard zo. Misschien twee keer thermostaat, vier gloeibougies en twee motorsteunen. Dat wordt een flinke middag klussen als het meezit, en als het tegenzit een flinke garagerekening.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 28 november 2011 @ 00:01:17 #47
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104906822
storing kan alleen van de egr thermo komen
pi_104912346
Dat zou mooi zijn, maar kun je ook uitleggen hoe dat dan komt en waarom het de andere niet is? :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 28 november 2011 @ 11:51:01 #49
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_104916326
Geweldig. Seat rijders die mij uitleggen dat bij hun de achterkant uitbreekt als ze te snel door een bocht rijden en dan op eens het gas los laten en dan niet geloven dat ik met de beamer daar geen last van heb.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_104918286
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:51 schreef Matty___ het volgende:
Geweldig. Seat rijders die mij uitleggen dat bij hun de achterkant uitbreekt als ze te snel door een bocht rijden en dan op eens het gas los laten en dan niet geloven dat ik met de beamer daar geen last van heb.
Heb ık ook met mıjn Golf en nıet met mıjn BMW, maar dat neemt nıet weg dat het bıj een BIMMER nıet kan.. Eıjgenlıjk zelfs eerder dan bıj een FWD, maar dat heeft weer te maken met verschıllende factoren zoals snelheıd, banden, gewıcht, versnellıng en wegdek e.d..

Als je bıj een BIMMER het gas los laat ın een bocht ıs het te vergelıjken met als je de handrem voor de helft er op trekt, je motor remt namelıjk opeens af op je achterwıelen.

Bıj een FWD heeft het eıgenlıjk ook te maken met de bouw v.d. wagen en het gewıcht op het vooras.. Zo kan ık bıjv. mıjn Mk2 Golf (1000KG) met een ruk aan het stuur laten uıtbreken met de goede toerental en snelheıd. Iets met krachten enzo....
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 28 november 2011 @ 12:52:19 #51
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_104918395
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:13 schreef Mikkie het volgende:
Dat zou mooi zijn, maar kun je ook uitleggen hoe dat dan komt en waarom het de andere niet is? :)
De egr klep wordt echt geregeld, bij een koude start dat alles sneller op temparatuur is, en de normale thermostaat gaat gewoon bij 90 graden bv open..

lijkt mij dat hij eerder een fout in de egr aangeeft als de normale.

als er aan de normale iets niet goed was zie je het ook direct aan je temp meter.

ook maakt mijn auto veeel meer herrie de eerste paar minuten na een koude start, ik kan precies horen wanneer de egr dicht gaat.. alsof ik van een remus einddempertje naar std ga .. lichtelijk overdreven

[ Bericht 29% gewijzigd door mitchelll0181 op 28-11-2011 12:57:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')