De turbo kun je niet zomaar zien, maar kijk de onderhoudshistorie na. Als de turbo nog niet of misschien één keer vervangen is, heb je het goede model. Die kans is sowieso al 99% hoor, puur door het bouwjaarquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:56 schreef Asgard het volgende:
[..]
Wow, thanks!
Over de turbo, hoe zie ik het verschil tussen de goede en slechte? Ik heb ff snel gegoogled maar kan niet echt snel iets vinden.
Zijn er misschien nog algemene zaken waar ik op kan letten, ik las dat de E46 best veel voorkomende kwaaltjes had (draagarmen oid), is dat nog zo op het blote oog/testrit vast te stellen?
Ah ok, thanks. Zal sowieso wel een uitgebreide testrit maken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De turbo kun je niet zomaar zien, maar kijk de onderhoudshistorie na. Als de turbo nog niet of misschien één keer vervangen is, heb je het goede model. Die kans is sowieso al 99% hoor, puur door het bouwjaar. De slechte turbo's gingen soms wel drie keer per ton kapot. Zeer waarschijnlijk is er niks mee aan de hand.
De draagarmen zijn zwak inderdaad. Neem het ding mee op een testrit en ga de snelweg op. Zoek een rustig stuk zonder flitsers en rij daar even door tot 140+. Als je merkt dat de auto meer gaat zwabberen/zwalken, kunnen je rubbers versleten zijn (zorg wel dat je zeker weet dat je niet zwabbert door de wind of slecht wegdek ofzo). Ik merkte mijn versleten rubbers door dat gezwalk boven de 140 en ook doordat wanneer ik bij 160+ moest remmen, de auto flink naar één kant trok. Ik moest echt tegensturen om niet de vangrail in te duiken bij die snelheid. Mijn rubbers waren nog niet compleet versleten, maar dat was het begin. Hoe meer slijtage, hoe erger het zwalken en trekken wordt. Eventueel kun je 'm ook bij een garage op de brug zetten en ze even laten kijken.
He? Waarom? Is er wat mis met deze?quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan je wel een aankooptip geven zorg dat je nog genoeg geld achter de hand hebt nadat je die E46 hebt gekocht
Over het algemeen is BMW duur in onderhoud. Dat zegt niets over de kwaliteit van de auto maar meer de historie. BMW's worden meestal afgeragd omdat het snelle, sterke en krachtige auto's zijn. Dit kan je niet ontkennen want het is nou eenmaal zoquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:38 schreef Mikkie het volgende:
Er hoeft niet meteen iets mis te zijn, maar de E46 is niet het meest betrouwbare model dat BMW ooit gemaakt heeft. Het is ook echt geen rampenbak hoor, maar als je voor alles (dus ook kleine dingetjes) naar de dealer moet kan 't een dure auto worden.
Hoho mijn auto is wel uit "99 hequote:Op vrijdag 2 december 2011 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Gozert, hıer op de sloop kost een hemel 10 euro, een koplampglas ıdemdıto, en een M stuur haal je compleet voor 30 euro, je gaat toch nıets van de dealert kopen voor een auto van 15 jaar..??
Slotbouten, goedemorgen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:09 schreef Hyperdude het volgende:
Wielbouten of slotbouten?
Zijn wielbouten een optie bij de 1-serie?
on-topic: gefeli met de aanschaf
Goedesmorgens idd.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Slotbouten, goedemorgen.
Al is de maat in principe hetzelfde?
Mwah. Je hebt zat koppel en met de automaat kan je nog steeds goed cruisen lijkt me. Stoplichtsprintjes zal je niet veel winnen maar daar koop je een 7-serie ook niet voor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:46 schreef Bowny het volgende:
Wat vinden jullie van de E38 met 2.8 motorisering? Daar komt een kleine 200pk uit, maar is dat nou echt te weinig voor zo'n slagschip?
Dan zou ik toch voor een 730 kijken. Lijkt me net iets handiger voor een 7 serie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah. Je hebt zat koppel en met de automaat kan je nog steeds goed cruisen lijkt me. Stoplichtsprintjes zal je niet veel winnen maar daar koop je een 7-serie ook niet voor.
Mijn E23 is 3.2l maar heeft ook een kleine 200pk. Toch is die iets sneller door het gewicht. Ik zou als je een nette 728i ziet het gewoon kopen, de opties en staat zijn veel belangrijker. Een 750i klinkt leuk, maar het heeft ook heel veel nadelen
Welke zou je anders willen nemen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:46 schreef Bowny het volgende:
Wat vinden jullie van de E38 met 2.8 motorisering? Daar komt een kleine 200pk uit, maar is dat nou echt te weinig voor zo'n slagschip?
Die is tragerquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:53 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor een 730 kijken. Lijkt me net iets handiger voor een 7 serie.
Dan zijn wij er om je te troosten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:00 schreef Bowny het volgende:
Een 730i is inderdaad ook nog een mogelijkheid. De 740i/750i vallen bij voorbaat al af, moet er niet aan denken om even iets simpels te vervangen als bougies, ben je er gelijk 8 of 12 van kwijtOm over het verbruik maar niet te spreken (hoewel ik weinig km's maak, dus valt eigenlijkwel mee).
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik al jaren een E38 wil hebben, maar ik weet verdomd goed dat ik een dergelijk model met emotie koop. En als er eenmaal iets aan de hand is, zit ik hier in het topic weer te huilen![]()
Keuzes, keuzes.....
maar zuipt wel meer.quote:
Huh, en de facelift modellen dan? Want de 728i is ook een M52b28 en de 730i een M2b30?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat de 728i de enige 6-cilinder de rest is V8 / V12. Die is lichter en heeft maar iets minder PK. De 730i was er eerder, de 728i kwam een aantal jaar later. Wil je betrouwbaarheid dan zou ik toch de 6-in-lijn nemen en zoals hyperdude zegt, die hebben ook in heel veel andere BMW's gezeten waar dus nog zat onderdelen voor te vinden zijn.
Que? De 728i verving de 730i.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:06 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Huh, en de facelift modellen dan? Want de 728i is ook een M52b28 en de 730i een M2b30?
Ik snap het helemaal:quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik keek gisteren toevallig Tomorrow Never Dies weer eens. Wat een masterbak blijft het ook. Moest wel een traantje wegpinken toen ie hem weer in de prak reed
[..]
Que? De 728i verving de 730i.
200 euro banden in 70k? Ik heb al 650 euro banden in 30k. Heb nu ook wel setjes waar ik nog 50k mee kan rijden, maar toch. Koop jij van die Chinese plastic Linglong prutbanden ofzo?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb nu mijn bmw 70K
Koppakking gedaan, 400 eur
Banden, 200
Lmm, 90
Ennnn dat was t wel :p
vind ik van wel als je bekijkt dat een gemiddeld 6 pitter rond de 1 op 10 scoort, dan mag het dubbele van zo iets wel 1 op 6 gemiddeld lopen hoor.. Kan zelfs zuiniger, ligt aaan je rechter voet!quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
1:6..
Valt wel mee
Hahahahaha omg
Turq ik weet niet hoe het zit bij jouw sloop maar bij mij is alles vet duur. Vandaag ruitenwisarmpjes gekocht voor fucking 15 euro. Hij durfde nog 20 euro te vragen ook. Ik zei letterlijk rot op 10 euro is eigenlijk genoeg maar 15 is ok.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
vind ik van wel als je bekijkt dat een gemiddeld 6 pitter rond de 1 op 10 scoort, dan mag het dubbele van zo iets wel 1 op 6 gemiddeld lopen hoor.. Kan zelfs zuiniger, ligt aaan je rechter voet!
Jaaa die had ik al vroeger een keer gezien, wat een mongool zeg..!!quote:
ook al gezien en ook een echte debiel.. gewoon vol de begrenzer in stampen is gewoon niet done.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja dat is al een oude video.
Sowieso vind ik die burn-out acties vreselijk. Totaal not impressive, en zo'n slijtageslag voor je auto...
Mensen die dat doen stijgen echt niet in mijn achting.
Zie deze debiel, die zijn automaat ermee molt (vanaf 0:34)
Dit was ook mijn eerste en ook volgens mij de laatste keer, is niet leuk voor je bak, eens in de zoveel tijd een keer okee.. Maar constant en heel lang iis gewoon zelfmoord voor de bak..quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:09 schreef gebrokenglas het volgende:
De motor vol in de toeren in Drive met de rem erop, mag je ook maar heel kort doen, ivm warmteontwikkeling enzo. Niet langer dan een paar seconden. Je koppelomvormer krijgt er flink van langs...
Soms moet je het doen om je vermogensverlies te meten. Hoe meer toeren, hoe meer verlies. Dat je bijvoorbeeld niet boven de 1800rpm komt, anders heb je ergens teveel verlies in je bak.
BRUTALLL ACCELERATION - 323i COMPACT FROM HELL Part 1.wmvquote:Op zondag 4 december 2011 13:11 schreef Gokhan03 het volgende:
Burnouts waarmee je volop de rem drukt en gas geeft doe ik ook nooit.
Wat ik wel gaaf vind is met volle vermogen in zijn 1 de koppelling los. Op nat wegdek blijft ie doorspinnen als ik hem naar zijn 3 schakel
Je vraagt er zelf om, je bent een Turk, je rijdt een BMW.quote:
Hahah liever een 323i dan een 316 of 318(zoals jij :$)quote:Op zondag 4 december 2011 13:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je vraagt er zelf om, je bent een Turk, je rijdt een BMW.
Maar het ergste is gewoon: je rijdt een compact
Oehhhhhh .... Jerry jerry jerry ....quote:Op zondag 4 december 2011 13:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je vraagt er zelf om, je bent een Turk, je rijdt een BMW.
Maar het ergste is gewoon: je rijdt een compact
Motorisering is belangrijk ja, maar ik zou dan even verder sparen voor een niet-compactquote:Op zondag 4 december 2011 13:50 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah liever een 323i dan een 316 of 318(zoals jij :$)
Zo gek is 2k dan toch niet? Die dingen gaan echt niet voor de hoofdprijs weg. Maar goed, steek ook eens een lichtje op in Duitsland, zou ik zeggen.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef Asgard het volgende:
Een Golf 4 1.9TDI automaat.
Ja, dat is nu ook de planning.
Vind je? Ik vind ze vooral te hoog. Stoelen moeten bij mij in de laagste stand om goed te kunnen zitten en die sportstoelen zitten in hun laagste stand net wat hoger dan de normale stoelen. Ik kan in de sportstoelen dus niet fatsoenlijk in de auto zitten...zonde eigenlijk.quote:Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef Asgard het volgende:
Trouwens, wat zitten die sportstoelen in de E46 héérlijk. Je wilt er gewoon niet uit als je er eenmaal in zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |