abonnement Unibet Coolblue
pi_69595987


Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[Centraal] Ryanair #3
[Centraal] Ryanair #4
[Centraal] Ryanair #5
[Centraal] Ryanair #6
[Centraal] Ryanair #7

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067


Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair .


TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door nagyned op 01-06-2009 10:24:23 ]
pi_69596213
Vorige topic was gesloten, dus volgende deeltje maar aangemaakt voor mijn vraag.
Heb voor eind van de week een eerste vlucht met ryanair geboekt, vertrek vanaf Weeze.
Gisteren online in gecheckt, kreeg vandaag de email met herinnering voor online in checken.

In die email staan een paar vreemde dingen:
quote:
Passagiers die met hun afgedrukte boardingkaart en reisdocument arriveren op de luchthaven, kunnen naar de balie voor het inleveren van tassen gaan om hun tassen in te checken, of direct naar de beveiligingscontrole gaan als zij met slechts n item handbagage reizen.

Ongeacht de visum vereisten van een passagier, moeten alle EU/EER ingezetenen hun online boardingkaart laten goedkeuren en stempelen bij de Ryanair visum controle balie voordat zij naar de beveiligings- en screeningvoorzieningen gaan.
U dient uw geldige reisdocument dat overeenkomt met de details op uw boardingkaart te overleggen ter inspectie bij de boardinggate.
Wat betekent dit nu in de praktijk, moet je ondanks online in checken toch nog langs een balie om je boardingpas van een stempel te laten voorzien? In het eerste stukje staat dus dat ik direct met de online boardingpas en alleen handbagage mag doorlopen naar de beveiliging, in het tweede stukje staat dat het juist niet mag en ik eerst een stempel moet halen... beetje verwarrend...
  maandag 1 juni 2009 @ 12:05:47 #3
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69598242
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:31 schreef nagyned het volgende:
Vorige topic was gesloten, dus volgende deeltje maar aangemaakt voor mijn vraag.
Heb voor eind van de week een eerste vlucht met ryanair geboekt, vertrek vanaf Weeze.
Gisteren online in gecheckt, kreeg vandaag de email met herinnering voor online in checken.

In die email staan een paar vreemde dingen:
[..]

Wat betekent dit nu in de praktijk, moet je ondanks online in checken toch nog langs een balie om je boardingpas van een stempel te laten voorzien? In het eerste stukje staat dus dat ik direct met de online boardingpas en alleen handbagage mag doorlopen naar de beveiliging, in het tweede stukje staat dat het juist niet mag en ik eerst een stempel moet halen... beetje verwarrend...
Ik dacht dat juist alleen mensen die niet EU staatsburger zijn die stempel moesten halen, zoals bijvoorbeeld mensen uit Australie en de VS, als het nu voor allemaal moet heeft het complete online inchecken geen zin.....

Op de website van Ryanair zelf staat onder andere;

Alle niet EER/EU passagiers moeten hun online boardingkaart en paspoort kunnen overleggen bij de Visum/Immigratie balie (ongeacht hun Visum vereisten) voor validatie voordat zij naar de beveiligheidsdienst gaan of anders wordt hun de reis geweigerd. De Visum/Immigratie balie sluit 40 minuten voor vertrek van de geplande vlucht

http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=090526-Online_check-in_NL-GB
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69614449
Dit staat in mijn laatste boeking:
quote:
Irrespective of a passenger’s visa requirements, all NON EU/EEA citizens must have their online boarding pass checked and stamped at the Ryanair Visa Check Desk before going through airport security.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69615922
Ik weet bijna zeker dat jij (als Europeaan) dit niet hoeft. Volgensmij is het een fout (vaak met Ryanair gevlogen).
pi_69617610
Ik heb ook net geboekt, eentje bij Iberia en eentje bij Ryanair. Wat een heel verhaal bij Ryanair zeg :/ Maar heb geboekt op mijn twee voornamen (doopnaam en eigennaam) en daarna mijn achternaam. Is dit goed of kan je echt beter alleen de eerste voornaam opgeven?
  maandag 1 juni 2009 @ 22:22:59 #7
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69618098
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:11 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb ook net geboekt, eentje bij Iberia en eentje bij Ryanair. Wat een heel verhaal bij Ryanair zeg :/ Maar heb geboekt op mijn twee voornamen (doopnaam en eigennaam) en daarna mijn achternaam. Is dit goed of kan je echt beter alleen de eerste voornaam opgeven?
Je moet de eerste naam zoals die in je paspoort staat opgeven. Dus Ozzietukker Johannes Vliegenier, wordt dus Ozzietukker Vliegenier. (Dus ook geen roepnaam, de eerste voornaam zoals deze in je paspoort staat vermeld).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69618625
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je moet de eerste naam zoals die in je paspoort staat opgeven. Dus Ozzietukker Johannes Vliegenier, wordt dus Ozzietukker Vliegenier. (Dus ook geen roepnaam, de eerste voornaam zoals deze in je paspoort staat vermeld).
Maar als je meerdere namen doet is ook niet erg, je wordt wel geaccepteerd. Het kan alleen zijn dat het niet in het balkje past. Beter is: Alleen eerste voornaam. Namen altijd zoals in het paspoort/ID kaart!
pi_69622802
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:57 schreef Thetallguy het volgende:
Dit staat in mijn laatste boeking:
[..]
Dan ga ik ervan uit dat het inderdaad om NON-EU mensen gaat die langs die visum desk moeten, en dat de email van ryanair in het nederlands een paar woorden mist. Bedankt voor de input in elk geval!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:57:27 #10
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69628450
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jun&story=fin-en-020609
quote:
RYANAIR ANNOUNCES FULL YEAR NET PROFIT OF ¤105M FARES FALL 8% AS TRAFFIC GROWS 15% TO 59M PASSENGERS


RYANAIR ANNOUNCES FULL YEAR NET PROFIT OF¤105M

FARES FALL 8% AS TRAFFIC GROWS 15% TO 59M PASSENGERS

PROFITS EXPECTED TO DOUBLE TO OVER ¤200M IN CURRENT YEAR.


Ryanair, Europe’s largest low fare airline today (2 June) announced a full year Net Profit of ¤105m (ahead of market expectations) despite suffering substantially higher oil prices during a year in which fuel costs rose by ¤466m (+59%) to ¤1,257m. Revenues rose by 8% to ¤2,942m as air fares fell 8% and traffic grew 15% to 58.5m. Ryanair has now grown to be the Europe’s largest airline having overtaken Air France, BA and Lufthansa’s passenger numbers and market capitalisation.

Announcing these results Ryanair’s CEO, Michael O’Leary, said:

“Despite the global recession and record high oil prices Ryanair’s lowest fare/lowest cost airline services again delivered traffic growth and profitability which demonstrates the fundamental strength of the Ryanair model. The principal highlights of the past year included:-

• After tax profit of ¤105m.
• Traffic growth of 15% to 59m.
• 18 net new aircraft (year end fleet 181 Boeing 737-800 aircraft).
• 6 new bases at Alghero, Birmingham, Bologna, Bournemouth, Cagliari, and
Edinburgh.
• 223 new routes.
• BAA airport monopoly broken up – Gatwick, Stansted and Edinburgh to be sold.
• EU’s Charleroi state aid decision dismissed by the European courts.
• Passenger service further improved (No 1 on time major airline).

To deliver a Net Profit of ¤105m (although a disappointing ¤376m decline over last year’s figure) was a robust performance during a year of record high oil prices when our fuel bill jumped by ¤466m (up 59%). In a year when most airline competitors announced large losses, Ryanair’s profit exceeded our previous guidance. Average fares (due to the global recession and weaker Sterling) fell by 8% to ¤40, but this was largely funded by a 3% reduction in non fuel operating costs. The recession and declining consumer confidence is proving to be good for Ryanair’s growth, as millions of passengers switch to our lower fares. All of our major competitors have reported material reductions in short-haul capacity and traffic. Ryanair will continue to lower fares to stimulate traffic growth, maintain high load factors and win more shorthaul traffic from our high fare competitors.

Ancillary revenues grew by 23% to ¤598m. We have now achieved our target of 20% of revenues (18% last year) one year ahead of schedule. Our onboard mobile telephony service trial commenced at the end of February and is now available on over 40 aircraft based in Ireland and Italy. Early indications prove that consumers love this service and penetration rates continue to rise. While initial revenues will be small, we believe that in-flight communications will make a meaningful contribution to ancillary profit growth in future years if this trial proves successful.

Fuel costs rose by ¤466m (59%) to ¤1.257bn and accounted for 45% of our operating costs compared to 37% in fiscal ’08. We have taken advantage of recent falls in jet fuel prices to extend our hedging programme for FY’10 to 90% for the first 3 quarters at an average price of approx. $620 per tonne and 5% of Q4 at approx. $490 per tonne. Assuming that we hedge the balance of our fuel requirements at current rates this would reduce our fuel bill by approx. ¤450m in FY’10. Excluding fuel, other operating costs fell by 3% on a per passenger basis.
Meer cijfers in het persbericht @ http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jun&story=fin-en-020609
pi_69678681
quote:
The Spanish royal is believed to have flown with the low-cost airline to visit her brother Constantine, the former King of Greece, who is recovering from heart surgery at a London hospital.

The 70-year-old monarch boarded the plane in the northern Spanish city of Santander on Sunday evening and arrived, on time, two hours later at Stansted airport.

....

Queen Sofia's budget fare stands in stark contrast to the extravagant sums spent by the British royal family on foreign travel.

Prince Charles and the Duchess of Cornwall were criticised for spending a reported £330,000 when they flew to New York in a private jet in 2005.

And in April the pair chartered a luxury private jet costing an estimated £80,000 for a five-day tour of Europe to promote environmental issues.

Last year Prince Andrew hired a jet to travel across America at a cost of £118,440.

In April 2008 Prince William caused controversy when it emerged he had used an RAF Chinook helicopter to fly himself and brother Harry to a stag weekend on the Isle of Wight.
Bron => http://www.telegraph.co.u(...)light-to-London.html
pi_69680729
In het kader van wat stomme dingen zeggen en weer in de publiciteit komen was dit afgelopen week ook weer een mooie :
http://www.express.co.uk/money/view/105069
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69690113
Gisteren voor het eerste kennisgemaakt met Airport Weeze en Ryan Air. Het is potverdorie wel erg makkelijk! Het kost geen drol, voor 6 tientjes vlieg je op en neer naar Venetie.

Weeze is ook een erg prettig vliegveld. Klein maar fijn! Vanaf de parkeerplaats loop je 30 meter en je staat in de vertrek- en aankomsthal. Geen lange rijen voor de balie, dus ook al moet je gewoon aan de balie inchecken, dan nog is het geen probleem.
Rustig een kop koffie drinken met uitzicht op de landingsbaan en daarna door de douane. Een anderhalf uur later zit je in Italie. Echt super!

Ik ga dit zeker meer doen. Het boeken via internet stelt niets voor en de rit naar Airport Weeze is gewoon een soort ontspanning (door al die limburgse dorpjes). De TomTom stuurde ons vanuit Eindhoven een heel stuk binnendoor. Erg relaxed!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:59:38 #14
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_69694201
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 07:51 schreef Tezz het volgende:
Gisteren voor het eerste kennisgemaakt met Airport Weeze en Ryan Air. Het is potverdorie wel erg makkelijk! Het kost geen drol, voor 6 tientjes vlieg je op en neer naar Venetie.

Weeze is ook een erg prettig vliegveld. Klein maar fijn! Vanaf de parkeerplaats loop je 30 meter en je staat in de vertrek- en aankomsthal. Geen lange rijen voor de balie, dus ook al moet je gewoon aan de balie inchecken, dan nog is het geen probleem.
Rustig een kop koffie drinken met uitzicht op de landingsbaan en daarna door de douane. Een anderhalf uur later zit je in Italie. Echt super!

Ik ga dit zeker meer doen. Het boeken via internet stelt niets voor en de rit naar Airport Weeze is gewoon een soort ontspanning (door al die limburgse dorpjes). De TomTom stuurde ons vanuit Eindhoven een heel stuk binnendoor. Erg relaxed!
dat is dus ook wat ik ideaal vind aan weeze, de makkelijke parkeerplaats en lekker gemoedelijk daar

nu aan het wachten op een aanbieding weeze - gothenburg voor 15 juli maar werkt nog niet echt, denk dat ik al te laat ben.. grr
pi_69722801
ik weet het ff niet meer:

Ik heb alleen mijn 1e voornaam ingevuld, 2e niet. Dat is toch goed?
pi_69728478
Ja dat is voldoende!
pi_69730127
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 07:51 schreef Tezz het volgende:
Gisteren voor het eerste kennisgemaakt met Airport Weeze en Ryan Air. Het is potverdorie wel erg makkelijk! Het kost geen drol, voor 6 tientjes vlieg je op en neer naar Venetie.

Weeze is ook een erg prettig vliegveld. Klein maar fijn! Vanaf de parkeerplaats loop je 30 meter en je staat in de vertrek- en aankomsthal. Geen lange rijen voor de balie, dus ook al moet je gewoon aan de balie inchecken, dan nog is het geen probleem.
Rustig een kop koffie drinken met uitzicht op de landingsbaan en daarna door de douane. Een anderhalf uur later zit je in Italie. Echt super!

Ik ga dit zeker meer doen. Het boeken via internet stelt niets voor en de rit naar Airport Weeze is gewoon een soort ontspanning (door al die limburgse dorpjes). De TomTom stuurde ons vanuit Eindhoven een heel stuk binnendoor. Erg relaxed!
ideaal, alleen daar denk je wel anders over als je eerst op het andere vliegveld van Düsseldorf (we hadden eerder vanaf Düsseldorf gevlogen en we namen aan dat we daar nu weer vanaf zouden vertrekken, dom!) staat en vervolgens je vlucht mist Nja zal me in ieder geval nooit weer gebeuren en gelukkig konden we savonds nog naar Londen vliegen

En zoals jullie weten kost het een aardig bedrag om normale bagage mee te nemen, en daarom heb ik er over na zitten denken om alles als handbagage mee te nemen. Het gewicht is niet het probleem, alleen ik zit meer met de vloeistoffen (tandpasta, lenzenvloeistof, gel e.d.) en bv een scheerapparaat. Zijn er mensen die alles meenemen als handbagage? En hoe doe je dat dan met bijvoorbeeld vloeistoffen?

[ Bericht 14% gewijzigd door reconnect op 05-06-2009 09:44:55 ]
pi_69730859
Vloeistoffen gewoon allemaal meenemen in kleine verpakkingen (max. 100ml). Zolang je geen 6 weken weg blijft heb je hiermee echt wel genoeg gel en/of tandpasta
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69753355
* Casparovvv vliegt binnenkort voor 't eerst met Ryanair.

Heb zojuist een retourtje naar Stansted geboekt voor 60 euro, vanaf Eindhoven. Wel een nette prijs dacht ik zo.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:28:38 #20
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69753940
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:11 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt binnenkort voor 't eerst met Ryanair.

Heb zojuist een retourtje naar Stansted geboekt voor 60 euro, vanaf Eindhoven. Wel een nette prijs dacht ik zo.
Prima prijs idd.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 23:19:00 #21
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_69757425
12 juni dusseldorf - göteborg en 14 juni weer terug.. 16 eurie
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:30:09 #22
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_69766100
Weet iemand hoe streng Ryanair is met de afmetingen van handbagage?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:23:08 #23
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_69768971
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:30 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand hoe streng Ryanair is met de afmetingen van handbagage?
in weeze iig niet zo heel streng.. wordt totaal niet naar gekeken, tenzij het natuurlijk TE groot word
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:00:11 #24
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_69777445
* gunk77 vliegt ook voor het eerst binnenkort met Ryanair

Retourtje Eindhoven - Londen Stansted voor 2 personen voor ¤ 20,-

En in augustus Retourtje Weeze - Rome voor 2 personen voor ¤ 132,50
pi_69783060
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:00 schreef gunk77 het volgende:
* gunk77 vliegt ook voor het eerst binnenkort met Ryanair

Retourtje Eindhoven - Londen Stansted voor 2 personen voor ¤ 20,-
Doe je beter dan ik.. Wanneer vlieg je?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:22:12 #26
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_69783173
In de laatste week van juni, en jij?
pi_69783484
13 en 17 juli.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_69787965
Weeze- Edinburgh 24/06
Edinburgh- Weeze 11/07

Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_69791827
Eindhoven - Alghero

30 juni - ¤3,- per persoon

En terug eerst een paar daagjes in Sevilla, Spanje en daarna terug naar Eindhoven via Reus.

De vliegreis kost in totaal voor 2 personen: ¤104,40
  zondag 7 juni 2009 @ 16:08:59 #30
100413 guapo
Dumpass
pi_69797094
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:21 schreef korting het volgende:
Eindhoven - Alghero

30 juni - ¤3,- per persoon

En terug eerst een paar daagjes in Sevilla, Spanje en daarna terug naar Eindhoven via Reus.

De vliegreis kost in totaal voor 2 personen: ¤104,40
En van Sevilla naar Reus ga je ook met vliegtuig of met een huurauto?
-weg, zie banmeldtopic-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:09:43 #31
100413 guapo
Dumpass
pi_69797123


[ Bericht 100% gewijzigd door guapo op 07-06-2009 16:10:13 ]
-weg, zie banmeldtopic-
pi_69798954
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:08 schreef guapo het volgende:

[..]

En van Sevilla naar Reus ga je ook met vliegtuig of met een huurauto?
Oke, mijn hele reis dan om het compleet te maken:

30 juni Eindhoven - Alghero
*Alghero bezoeken, 4 overnachtingen*
4 juli Alghero - Menningen
4 juli Menningen - Reus
4 julli Reus - Sevilla
*Sevilla bezoeken, 4 overnachtingen*
8 juli Sevilla - Reus
8 juli Reus - Eindhoven

Bij elkaar dus 104,40 voor 2 personen, 52,20 per persoon. Best netjes toch?
  zondag 7 juni 2009 @ 20:41:10 #33
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_69805989
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:35 schreef Casparovvv het volgende:
13 en 17 juli.
Nog ff dan he.....

Laat het ff weten hoe het was...
  zondag 7 juni 2009 @ 22:03:17 #34
236335 neen
schone schijn
pi_69809250
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:11 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt binnenkort voor 't eerst met Ryanair.

Heb zojuist een retourtje naar Stansted geboekt voor 60 euro, vanaf Eindhoven. Wel een nette prijs dacht ik zo.
Ik ook binnenkort voor het eerst en zelfde route

Iets minder dan 60 Euro, wilde eerst 2 dagen eerder weggaan, dan was het slechts 15 Euro maar goed dat kon niet. Ben benieuwd
het lijkt niet wat het is
pi_69816855
Het was nog goedkoper om met ryanair te vliegen, dan mijn airmiles bij BA te gebruiken
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2009 @ 08:36:02 #36
230491 Zith
pls tip
pi_69816914
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:01 schreef korting het volgende:

[..]

Oke, mijn hele reis dan om het compleet te maken:

30 juni Eindhoven - Alghero
*Alghero bezoeken, 4 overnachtingen*
4 juli Alghero - Menningen
4 juli Menningen - Reus
4 julli Reus - Sevilla
*Sevilla bezoeken, 4 overnachtingen*
8 juli Sevilla - Reus
8 juli Reus - Eindhoven

Bij elkaar dus 104,40 voor 2 personen, 52,20 per persoon. Best netjes toch?
3x vliegen op 1 dag?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_69824115
ik heb een vraagje... ik wil ook graag vliegen met ryanair, ook van eindhoven naar londen stansted voor 60 euro ofzo
Maar ik heb alleen geen creditcard... zijn er andere mogelijkheden om te betalen...
En zo niet, kan je dan wel met een rabocard betalen?? of moet het echt een visa/mastercard zijn..
Als dat zo is moet ik namelijk nog even mijn best doen om iemand te vinden met een visacard, want ga natuurlijk niet te veel betalen
pi_69824537
Rabocard = Mastercard

En tip: Lees in het begin van dit topic over betalen via Entropay, scheelt je ¤10 per retourvlucht. (ook wel CC voor nodig hoor, daar niet van!)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69824659
owkeej dan is het goed... heb niet egt veel verstand van creditcards
Dus dacht kan het beter vragen

maar moet je dan zeg maar bij het reserveren, mastercard invullen als type card??
  maandag 8 juni 2009 @ 14:00:18 #40
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69824910
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:51 schreef xxx_linds het volgende:
owkeej dan is het goed... heb niet egt veel verstand van creditcards
Dus dacht kan het beter vragen

maar moet je dan zeg maar bij het reserveren, mastercard invullen als type card??
Check ff welk logo voor op je creditcard staat .
pi_69827761
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:51 schreef xxx_linds het volgende:
owkeej dan is het goed... heb niet egt veel verstand van creditcards
Dus dacht kan het beter vragen

maar moet je dan zeg maar bij het reserveren, mastercard invullen als type card??
Wat Roel zegt. En in jouw geval is dat dus Mastercard, staat voorop de kaart, rechts onderaan.

* Cat22 heeft zelf ook Rabo Mastercard*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69833820
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:36 schreef Zith het volgende:

[..]

3x vliegen op 1 dag?
\

Ja, 3 x vliegen op 1 dag, waarom niet ? Is goedkoper dan rechtstreeks met een andere maatschappij.
pi_69834375
Ik heb wel eens 4 keer op een dag gevlogen. Da's niet echt een aanrader, zeker niet met een intercontinentale vlucht erbij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69838470
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:40 schreef korting het volgende:

[..]

\

Ja, 3 x vliegen op 1 dag, waarom niet ? Is goedkoper dan rechtstreeks met een andere maatschappij.
Totdat je één vlucht (en met een beetje pech de eerste) met vertraging hebt van een paar uur.. en alle connecties vervolgens mislukken.
pi_69844905
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:31 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Totdat je één vlucht (en met een beetje pech de eerste) met vertraging hebt van een paar uur.. en alle connecties vervolgens mislukken.
Gelukkig heb ik ook nog een backup geboekt (ja als het toch 3 euro kost), het enige probleem is dat ik dan nog 1 nachtje ergens moet slapen, nja dat is wel te doen.

Ryanair heeft trouwens de minste vertragingen, ik verwacht dat mijn vluchten vlekkeloos gaan verlopen!
pi_69857804
Voor de reisperiode tot 24 oktober heel veel 1 euro bestemmingen vanaf Eindhoven, Dusseldorf en Bremen
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:34:06 #47
236335 neen
schone schijn
pi_69933765
Ik meet net even m'n rolkoffertje op en die is iets te groot, op het dikste punt zo'n 2cm te dik en zo'n 2cm te hoog qua breedte past het prima. Zijn ze hier in Eindhoven erg streng op? Of kan ik er wel mee doorlopen
het lijkt niet wat het is
pi_69943053
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:30 schreef Grunner het volgende:
Voor de reisperiode tot 24 oktober heel veel 1 euro bestemmingen vanaf Eindhoven, Dusseldorf en Bremen
Gelijk ff een paar dagen bologna geboekt vanuit Weeze!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_69945108
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:34 schreef neen het volgende:
Ik meet net even m'n rolkoffertje op en die is iets te groot, op het dikste punt zo'n 2cm te dik en zo'n 2cm te hoog qua breedte past het prima. Zijn ze hier in Eindhoven erg streng op? Of kan ik er wel mee doorlopen
Ben hier ook benieuwd naar, vlieg overmorgen ook vanaf Eindhoven
pi_69948328
heb op mijn boardingpas initialen vermeld in plaats van voornaam. Gebeld en vrouwtje heeft het doorgemaild naar airport.

Iemand ervaring hier mee??
pi_69956107
Heb geprobeerd via Entropay te betalen, maar krijg een foutmelding.

Ik krijg de valuta niet op GBP, vermoedelijk is dat het probleem, iemand die hulp kan bieden??

Bedankt.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:41:01 #52
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_69956182
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:39 schreef superkontje het volgende:
Heb geprobeerd via Entropay te betalen, maar krijg een foutmelding.

Ik krijg de valuta niet op GBP, vermoedelijk is dat het probleem, iemand die hulp kan bieden??

Bedankt.
Wat voor foutmelding krijg je?
pi_69956365
Je EntroPay account moet idd in GBP zijn, anders wordt hij niet herkend als zijnde Visa Electron..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 14 juni 2009 @ 15:54:22 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70008366
Kan iemand mij precies uitleggen hoe het zit met bagage meenemen etc.?

Ik las namelijk dat je 10 kilo handbagage mee mag nemen en dat gecombineerd gewicht van de bagage 15 kilo mag zijn? Klopt dit..? Of lees ik het fout, want hieruit begrijp ik dat ik inclusief handbagage 15 kilo mee mag nemen? Of is het gewoon 10 kilo handbagage + 15 kilo koffer ?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70010621
Dat laatste. Zie de eerste post van dit topic.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:34:50 #56
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70011009
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef DutchTrain het volgende:
Dat laatste. Zie de eerste post van dit topic.
oké bedankt! ik zie het trouwens niet in op staan ? Maar ik zal wel verkeerd kijken :p
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:09:09 #57
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70016511
quote:
Maar ik je zal wel verkeerd kijken :p
pi_70035700
weekend ryanair gevlogen. Had initialen in plaats van naam vermeld. Naar de balie gegaan maar vrouwtje deed niet moeilijk. Zei wel dat het eigenlijk 150 pp is maar voor deze keer zag ze ht door de vingers.

Retour vanuit barca vrijwel geen controle. Geen douane in ieder geval. Ticket werd vluchtig gecheckt omdat ze wat achter op schema lagen.

Al met al weer een plezierige vlucht. Alleen volgende keer wel naam vermelden. Scheelt heel wat zenuwen...
pi_70041396
Afgelopen maand 8 keer met Ryanair gevlogen.

12 mei: Rome-Milaan, Milaan-Eindhoven
13 mei: Eindhoven-Milaan
19 mei: Milaan-Rome
3 juni: Rome-Eindhoven
9 juni: Eindhoven-Londen
13 juni: Londen-Milaan, Milaan-Rome

Totale kosten: 70 euro (Waarvan 50 voor Rome-Eindhoven op 3 juni, de andere zeven vluchten kostten me in totaal met alle kosten inbegrepen ong. 20 euro)

Telkens goed gevlogen moet ik zeggen. Eén keer een uur vertraging, één keer 20 minuten. Daling werd enkele keren nogal schokkerig ingezet, wellicht vanwege harde wind. Word zo langzamerhand een beetje gek van telkens datzelfde verhaal, diezelfde kar met etenswaren die duurder zijn dan mijn ticket, diezelfde krasloten, parfums, en stewardessen. Dat muziekje bij het landen is helemaal vreselijk: TATADATAAAAAA: Congratulations on flying on yet another on-time Ryanair flight.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70084324
Ik ga binnenkort 4 dagen op vakantie naar santander. Heb besloten om alleen handbagage mee te nemen, alleen zit nu een beetje met lenzenvloeistof.
Mag je dit gewoon meenemen?
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:50:16 #61
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70084621
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:26 schreef littlefrankie het volgende:
Ik ga binnenkort 4 dagen op vakantie naar santander. Heb besloten om alleen handbagage mee te nemen, alleen zit nu een beetje met lenzenvloeistof.
Mag je dit gewoon meenemen?
Als dat binnen de limieten (flesjes van maximaal 100 ml in zakje van maximaal 1 liter) valt wel. Etos etc. hebben plastic tasjes en flesjes die binnen deze limieten vallen. Het flesje van mijn lenzenvloeistof is groter dan die limiet, dus dan zou ik 't moeten overschudden (al vraag ik me af wat ze doen als het aantal ml niet meer op dat flesje zou staan).
pi_70084952
Volgens mij boeien die vloeistoffen niet zo. Ze zijn er in elk geval uiterst laks mee. Ik laat mijn tandpasta, en deodorant altijd gewoon in mijn toilettas zitten, in mijn handbagage. Is wel minder dan 100ml (75 en 50) en ze hebben me er ook nooit iets van gezegd. Officieel moet dat in een plastic zak maar ik denk niet dat men er echt heel sterk op let.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70085097
Op Weeze moest ik mijn plastic zakje toch mooi uit mijn koffertje halen en laten zien aan de mevrouw. Dus voor de zekerheid zou ik alle vloeistoffen keurig bij elkaar verpakken. Vragen ze er niet naar, no prob en als ze er wel naar vragen heb jij je zaakjes op orde.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70085152
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:11 schreef Cat22 het volgende:
Op Weeze moest ik mijn plastic zakje toch mooi uit mijn koffertje halen en laten zien aan de mevrouw. Dus voor de zekerheid zou ik alle vloeistoffen keurig bij elkaar verpakken. Vragen ze er niet naar, no prob en als ze er wel naar vragen heb jij je zaakjes op orde.
Zelfs op Stansted vroegen ze nergens naar bij mij! Kan ook liggen aan de grootte van de verpakkingen, ze zien wellicht dat ik de zoveelste ben met een tube tandpasta en gaan daar dan geen vragen over stellen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70085689
Mijn koffer was nog niet eens door de scanner gegaan en het zakje was onzichtbaar van buiten in mijn tas ingepakt.
Het is een kansspel: bij de een luchthaven wordt het wel gevraagd en bij de andere niet. Better safe then sorry. En wat is nu de moeite om je kleine flesjes even bij elkaar te verpakken?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:44:19 #66
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70086001
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:05 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij boeien die vloeistoffen niet zo. Ze zijn er in elk geval uiterst laks mee. Ik laat mijn tandpasta, en deodorant altijd gewoon in mijn toilettas zitten, in mijn handbagage. Is wel minder dan 100ml (75 en 50) en ze hebben me er ook nooit iets van gezegd. Officieel moet dat in een plastic zak maar ik denk niet dat men er echt heel sterk op let.
Hmja, maar ik ga er met lenzenvloeistof niet op gokken. Als ze 't afnemen, moet je op de plek van bestemming weer naar lenzenvloeistof gaan zoeken. Ik gebruik dan toch het liefste altijd hetzelfde spul. Met shampoo etc. zou me dat natuurlijk minder boeien .
pi_70086739
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:33 schreef Cat22 het volgende:
Mijn koffer was nog niet eens door de scanner gegaan en het zakje was onzichtbaar van buiten in mijn tas ingepakt.
Het is een kansspel: bij de een luchthaven wordt het wel gevraagd en bij de andere niet. Better safe then sorry. En wat is nu de moeite om je kleine flesjes even bij elkaar te verpakken?
Ja ok bij Stansted werd me ook gevraagd of ik geen vloeistoffen in mijn tas had, heb gewoon nee geantwoord.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70097017
Is het eigenlijk aan te raden om bij een Ryanair boeking instappen met prioriteit te kiezen om te voorkomen dat je doordat de vlucht overgeboekt is op het vliegveld achterblijft?
pi_70097094
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:53 schreef 0oGhosto0 het volgende:
Is het eigenlijk aan te raden om bij een Ryanair boeking instappen met prioriteit te kiezen om te voorkomen dat je doordat de vlucht overgeboekt is op het vliegveld achterblijft?
Nee.
RA vluchten heb ik nog nooit overboekt meegemaakt en als je zorgt dat je bij het boarden vooraan staat (achter de mensen die extra hebben betaald voor priority ) heb je altijd plek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70097107
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja ok bij Stansted werd me ook gevraagd of ik geen vloeistoffen in mijn tas had, heb gewoon nee geantwoord.
Je hebt gelogen!

Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:55:45 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70099113
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee.
RA vluchten heb ik nog nooit overboekt meegemaakt en als je zorgt dat je bij het boarden vooraan staat (achter de mensen die extra hebben betaald voor priority ) heb je altijd plek.
of je blijft gewoon lekker op een bankje hangen en stapt als één van de laatsten in. Boeit toch geen reet waar je zit in zo'n Ryanair toestel.
pi_70099257
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je hebt gelogen!


Met alleen deo en tandpasta in mijn tas durf ik dat risico te nemen!


Wat het boarden betreft: ik stap altijd als laatste in. Ik heb echt een rothekel aan van die idioten die een uur voordat het vliegtuig vertrekt al in de rij voor de gate gaan staan. Ik heb een tijdje terug eens bijna een vliegtuig gemist door dat soort types. Ik was aan het wachten op een vlucht naar Eindhoven, toen er op het tijdstip van vertrek naar Eindhoven nog steeds een rij voor de gate stond. Toen ik hard "passengers to Eindhoven???" hoorde roepen kwam ik erachter dat dat passagiers waren voor de vlucht naar Valencia die een uur later van diezelfde gate zou vertrekken.

Maar goed, ook als je als laatste instapt is er altijd nog plek. Ik zou toch bij het gangpad van rij 27-33 gaan zitten en daar is meestal nog wel een stoeltje of wat over. Maar dat komt ook doordat ik altijd alleen reis, als ik met iemand anders zou reizen zou ik misschien wel sneller in de rij gaan staan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:17:16 #73
122997 zquing
Drama Junk
pi_70106203
Ik wil vliegen naar girona, alleen komt de vlucht die ik wil nemen pas om 21:35 aan, kan je rond een uur of 10:30 nog met de bus naar barcelona?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70107457
Girona is een grote Ryanair-basis. Alle bussen zijn ook afgestemd om aankomende en vertrekkende vluchten

Dienstregeling
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70108835
one way ticket 12 euro. geen wonder dat Ryanair haar vliegtuigtickets zo goedkoop aanbiedt, ze krijgen zeker nog 50% van dat buskaartje erbij
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:00:22 #76
122997 zquing
Drama Junk
pi_70110346
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef Thetallguy het volgende:
Girona is een grote Ryanair-basis. Alle bussen zijn ook afgestemd om aankomende en vertrekkende vluchten

Dienstregeling
ik had dat lijstje al gevonden, maar snapte 'm niet echt
nu wel overigens

bedankt
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:01:17 #77
122997 zquing
Drama Junk
pi_70110374
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
one way ticket 12 euro. geen wonder dat Ryanair haar vliegtuigtickets zo goedkoop aanbiedt, ze krijgen zeker nog 50% van dat buskaartje erbij
ik klaag niet, ik ga vliegen voor 30eu
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70111034
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:01 schreef zquing het volgende:

[..]

ik klaag niet, ik ga vliegen voor 30eu
Naar Barcelona kan dat nog veel goedkoper! Ze hebben altijd aanbiedingen naar bases zoals Girona, Stansted en Bergamo...voor 2,50 kan het ook
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:55:30 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70115157
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Zelfs op Stansted vroegen ze nergens naar bij mij! Kan ook liggen aan de grootte van de verpakkingen, ze zien wellicht dat ik de zoveelste ben met een tube tandpasta en gaan daar dan geen vragen over stellen.
Officieel zal het antwoord anders zijn, maar ook de beveiligers zelf boeit die vloeistoffenregel allang niet meer, (ze zien het nut er niet van in), en kunnen op de scanner wel inschatten hoe groot de verpakking is.
Een grote fles halen ze er natuurlijk nog wel uit voor de vorm, maar op alle vluchten die ik per jaar maak vanaf de verschillende luchthavens is nog nooit een opmerking gemaakt omtrent mijn vloeistoffen. (Ze zitten wel atlijd bij elkaar, het zijn immers toiletartikelen, en die ga ik natuurlijk niet door heel mijn handbagage heen verspreiden met de mogelijkheid tot lekken, maar ik geef ze nooit apart aan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70145840
Vraagje:

Ik heb een ticket naar Rome geboekt van 1 juli heen terug 6 juli en online boardingkaart uitgeprint echter is de terugreis niet printbaar. Iemand enig idee hoe dit zit?

Thanks
pi_70146125
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:12 schreef amarillo12 het volgende:
Vraagje:

Ik heb een ticket naar Rome geboekt van 1 juli heen terug 6 juli en online boardingkaart uitgeprint echter is de terugreis niet printbaar. Iemand enig idee hoe dit zit?

Thanks
Je kunt maximaal 15 dagen vóór de vlucht online inchecken. 6 juli valt buiten die periode. Over een dag of 3 kun je daar ook een boardingpas van printen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70181160
Heeft iemand wel is gereisd van Weeze naar Zadar (Kroatie)? Heb alleen een keer gevlogen van Eindhoven naar Pisa. Is dat Weeze goed te doen?
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:13:43 #83
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70181286
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:09 schreef Perzikje het volgende:
Heeft iemand wel is gereisd van Weeze naar Zadar (Kroatie)? Heb alleen een keer gevlogen van Eindhoven naar Pisa. Is dat Weeze goed te doen?
Weeze is heel goed te doen.
pi_70181785
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Weeze is heel goed te doen.
Oke, en is het dan verstandig om nu te boeken, retourtje staat nu op 97,28 EUR, kan dit nog naar beneden gaan? Ik wil vrijdag 11 september vertrekken en vrijdag 18 september weer terugvliegen. Of hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt?
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:35:29 #85
236335 neen
schone schijn
pi_70181939
Volgens mij gaat het van goedkoop, naar duur, naar goedkoop ofzo. Maar als je eerder boekt is de kans op de gewilde heen- terugreis datum wel groter.
het lijkt niet wat het is
pi_70188712
Als je enigzins flexible bent in je data en tijden zou ik nog even wachten. Ik kreeg net mail van een nieuwe actie t/m september, vliegen voor 12 euro. Geen idee of Pisa daarbij zit, maar er komt allicht nog iets langs.

En Weeze is net zo groot/klein als Eindhoven. Prima te doen dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70194181
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 14:24:00 #88
236335 neen
schone schijn
pi_70194400
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Blackman het volgende:
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
Moet je nog bagage inchecken? Ik was er 3 kwartier voor vertrek ongeveer, dat was bij Eindhoven daar kun je toch zo doorlopen.
het lijkt niet wat het is
pi_70194477
De vertrekhaven is Weeze (Duitsland bij Dusseldorf). Ik moet overigens nog bagage in-checken, maar ik las dat je die ergens moet dumpen, want de check-in doe je zelf.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:40:21 #90
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70209799
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Blackman het volgende:
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
Minimaal 35 minuten van tevoren aanwezig zijn.
pi_70223212
Net online ingechecked voor een vlucht over een weekje... blijkt bij mijn paspoortnummer op dat online check-in A4tje opeens de laatste twee getallen verdwenen te zijn. Terwijl ik er toch vrij zeker van ben dat ik het allemaal goed heb ingevuld. Iemand goede tip wat ik nu het beste kan doen?
pi_70224715
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Blackman het volgende:
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
De gate van een gemiddelde Ryanairvlucht sluit ongeveer precies op het geplande moment van vertrek. Inchecken hoef je toch niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70224736
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:40 schreef Thomper het volgende:
Net online ingechecked voor een vlucht over een weekje... blijkt bij mijn paspoortnummer op dat online check-in A4tje opeens de laatste twee getallen verdwenen te zijn. Terwijl ik er toch vrij zeker van ben dat ik het allemaal goed heb ingevuld. Iemand goede tip wat ik nu het beste kan doen?
Geprobeerd opnieuw je boardingpass af te drukken? Gewoon inloggen op de site en dan opnieuw afdrukken
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70249988
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Geprobeerd opnieuw je boardingpass af te drukken? Gewoon inloggen op de site en dan opnieuw afdrukken
Heb het niet helemaal goed uitgelegd; toen ik een maand geleden de vlucht boekte heb ik direct mijn paspoortgegevens enzo ingevuld, en vervolgens heb ik gisteren pas ingechecked, en daarvoor niet meer mijn documentgegevens gechecked. Pas na het inchecken kwam ik erachter dat het blijkbaar niet klopte, en nu kan ik het dus niet meer aanpassen. Wat kan ik dan het beste doen?

Edit: na zes keer te bellen de Ryanair klantenservice weten te bereiken; uiteindelijk gewoon op kunnen lossen na wat heen-en-weer gepraat, gelukkig. Problem solved!

[ Bericht 10% gewijzigd door Thomper op 22-06-2009 14:52:30 ]
pi_70309378
Half uurtje geleden geboekt, ik heb alleen nog geen bevestiging (per e-mail) gekregen. Kan dit kloppen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:30:41 #96
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70317688
Zo gisterenavond terug uit Londen. Top geweest.
Voor ¤20,- met z'n 2en gevlogen op maandagochtend en dinsdagmiddag laat weer terug!

Kan niks anders zeggen dan dat ik heel positief ben over Ryanair. Personeel is vriendelijk (beetje onverstaanbaar engels als ze wat vluchtinformatie geven) en ze letten goed op de veiligheid!

Ik zat wel langer in de bus naar Londen dan de vliegreis van Eindhoven naar Londen maar dat kwam vooral doordat we, zodra we Londen in kwamen om de 30 meter voor een stoplicht stil stonden..

Ga zeker vaker vliegen met Ryanair
pi_70320338
Zo net Ryanair gebeld. In plaats van mijn doopnaam had ik mijn roepnaam op het reserveringsforumulier ingevuld (dom!) en dat moest dus veranderd worden.

Aan de telefoon werd ik meteen geholpen en in plaats van de 100 euro die het normaal kost heeft het me gelukkig maar 10 euro gekost
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_70321093
quote:
Ryanair: zelf bagage dragen

DUBLIN — Topman Micheal O’Leary van Ryanair zegt dat zijn budgetmaatschappij een einde wil maken aan het inchecken van bagage. Daarnaast wil hij tijdens vluchten passagiers de mogelijkheid geven een gokje te wagen.
O’Leary maakte zijn plannen bekend tegenover verslaggevers. Vanaf begin volgend jaar zouden passagiers geen bagage meer kunnen inchecken, maar in plaats daarvan wel zoveel handbagage mee kunnen nemen als zij willen. Zij moeten dan zelf alle koffers en tassen meenemen tot aan de vliegtuigtrap, zorgen dat de koffers in het bagageruim komen en die daar weer ophalen bij aankomst.

Ryanair zet het plan dat betaald moet worden voor het gebruik van het toilet aan boord door, maar het voornemen om zwaarlijvige passagiers meer te laten betalen, is van de baan.
bron
pi_70321488
Lijkt me zoals het nu geschetst wordt een beetje onrealistisch. Hierdoor verliezen ze een groot aantal inkomsten die nu binnenkomen door de bagagekosten.

Ze geven zelf aan dat 70% geen bagage incheckt. 30% dus wel -> Ze vervoeren 40-45 miljoen passagiers per jaar oid. Als er grof geschat 12 miljoen passagiers bagage inchecken á ¤20 is dit al ¤240.000.000 aan inkomsten die ze niet binnenkrijgen, er wordt dan wel bijna 30 miljoen bespaard maar die overige 200 miljoen moet ook nog ergens vandaan komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70321686
Klinkt inderdaad niet als een plan dat het vliegen goedkoper gaat maken. Of zouden ze dan zoveel besparen op incheckbalies en bagagemannetjes?

Dat gokken is wel een goed idee als dat de prijzen doet dalen. Alleen hoop ik niet dat ik er al te erg mee word lastiggevallen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70342110
Nog maar even een vraagje: op de Ryanair-website staat dat als je bagage wil inchecken je het beste twee uur voor vertrektijd kan komen. Is dat echt het geval, of maakt anderhalf uur tot een uur van te voren geen probleem uit? Het is een enkele koffer; de check-in is wel online, maar die koffer niet, dus. Dat is geen handbaggage, voor de duidelijkheid.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:17:10 #102
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70349023
http://www.spitsnieuws.nl(...)_passagiers_bag.html
quote:
Ryanair wil dat passagiers bagage zelf dragen
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair wil nog meer geld besparen door haar passagiers zelf hun bagage tot het vliegtuig te laten dragen. Ryanair wil dat passagiers enkel nog handbagage meenemen.
De hoeveelheid handbagage die passagiers mogen meenemen zou dan weer onbeperkt zijn, in zoverre de koffers limieten voor de grootte ervan niet overschrijden. Door de maatregelen wil Ryanair jaarlijks 20 miljoen euro besparen, meldt De Standaard.

'We gaan evolueren van check-in bagage naar carry-on bagage', zei O'Leary tijdens een persbriefing in Londen. Vanaf 1 oktober zullen Ryanair's incheckbalies verdwijnen. Klanten zullen dan zelf thuis online moeten inchecken.
Da's wel handig; kun je tenminste je eigen bom aan boord dragen .

Ben benieuwd hoe ze dit weer menen te kunnen uitvoeren. Alsof er geen mannetje nodig is om die bagage aan te nemen en in het vliegtuig te plaatsen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:27:04 #103
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_70349264
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)_passagiers_bag.html
[..]

Da's wel handig; kun je tenminste je eigen bom aan boord dragen .

Ben benieuwd hoe ze dit weer menen te kunnen uitvoeren. Alsof er geen mannetje nodig is om die bagage aan te nemen en in het vliegtuig te plaatsen.
wil dat trouwens zeggen dat je nu ook geen normale bussen scheerschuim en shampoo in de koffer kunt doen? ben 3 keer op weeze geweest en toen kon het wel in de koffer maar niet in de handbagage. en 1x was ik te laat en moest ik mn koffer meenemen totaan het vliegtuig maar werden (logisch) wel alle grote bussen eruit gehaald. Neem aan dat je met dat nieuwe systeem ook met koffer door de poortjes moet..
pi_70350633
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:27 schreef dRobje het volgende:

[..]

wil dat trouwens zeggen dat je nu ook geen normale bussen scheerschuim en shampoo in de koffer kunt doen? ben 3 keer op weeze geweest en toen kon het wel in de koffer maar niet in de handbagage. en 1x was ik te laat en moest ik mn koffer meenemen totaan het vliegtuig maar werden (logisch) wel alle grote bussen eruit gehaald. Neem aan dat je met dat nieuwe systeem ook met koffer door de poortjes moet..
Die onzin vloeistoffenregel wordt binnenkort vast afgeschaft
quote:
Nog maar even een vraagje: op de Ryanair-website staat dat als je bagage wil inchecken je het beste twee uur voor vertrektijd kan komen. Is dat echt het geval, of maakt anderhalf uur tot een uur van te voren geen probleem uit? Het is een enkele koffer; de check-in is wel online, maar die koffer niet, dus. Dat is geen handbaggage, voor de duidelijkheid.
Het hangt er vanaf of er een rij is bij het bagage drop off point of niet. Ryanair zet 2 uur op haar website zodat jij als consument nooit kan zeggen "er stond niks op de website". 1,5 uur is ook goed, maar minder dan 1 uur zou ik niet doen!
pi_70385670
Hoe zit het eigenlijk met de teveel betaalde vliegtax? Gaan we dat nog terug zien of zijn we die gewoon kwijt?
pi_70387149
Ryanair kennende zullen ze ¤20 administratiekosten en ¤5 payment fee willen hebben om het terug te betalen.

Dus of je nog even ¤13,75 wilt overmaken
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:43:02 #107
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70388364
Moet je nog wat betalen als je aankomt op het vliegveld en online hebt ingechecked? Ik vind het ook nog wel eens iets voor ryain-air om "verwerkingskosten" te vragen bij de bagage drop-off
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70424226
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.

Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.

Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
"it's better to burn out than to fade away,"
pi_70433482
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.

Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.

Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
Kun je niet je ticket opnieuw uitprinten maar dan voor het uitprinten de 5 in een 6 wijzigen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70442437
29 Juli tot 3 Augustus naar London voor ¤12.00
4 t/m 12 Augustus Cagliari (Sardinie) voor ¤42.00
Ryanair
pi_70443198
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.

Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.

Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
Als je het internationale Ryanair nummer belt (lokaal Iers nummer, dus gratis met bv VoIP Buster) dan wijzigen zij dat (misschien wel gratis!) voor je. En de datum verschilt maar 1 dag, grote kans dat ze het helemaal niet zien!!
pi_70444025
quote:
Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef korting het volgende:

[..]

Als je het internationale Ryanair nummer belt (lokaal Iers nummer, dus gratis met bv VoIP Buster) dan wijzigen zij dat (misschien wel gratis!) voor je. En de datum verschilt maar 1 dag, grote kans dat ze het helemaal niet zien!!
Bedankt, ik ga het inderdaad maar eens eerst proberen dmv een telefoontje en anders valt er denk ik op het vliegveld wel iets te regelen. Nu zijn de desks er in ieder geval nog.

update: ik heb met het magische programma Paint de 5 in een 6 getoverd, dus volgens mij gaat het zo ook wel lukken, zo streng zal het nu ook weer niet zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door BuffaloSpringinhetveld op 28-06-2009 18:37:57 ]
"it's better to burn out than to fade away,"
pi_70473052
Ook wat leuks geboekt:

Weeze - Berlijn
Berlijn - Stockholm
Stockholm - Riga
Riga - Weeze

Totale schade: ¤ 70 pp
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70474333
Zo mijn probleempje is ook opgelost. Even gratis met Voipbuster naar ryanair gebeld (thanks voor de tip!). Een aardige mevrouw met een mooi Russisch accent heeft het vervolgens kosteloos prima voor me in orde gemaakt.

Dat mag ook gezegd worden.
"it's better to burn out than to fade away,"
pi_70474631
Weeze - Berlijn? Is dat 10 minuten vliegen ofzo?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70474761
Zoiets

Wilde eigenlijk alleen Berlijn en Riga doen, maar aangezien er geen directe (goedkope) vluchten gaan, bied Ryanair via Stockholm een interessante tussenstop!

Ryanair! Kan mij het verotten dat ik m'n toilettas zelf moet dragen...
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70476549
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:25 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
Zo mijn probleempje is ook opgelost. Even gratis met Voipbuster naar ryanair gebeld (thanks voor de tip!). Een aardige mevrouw met een mooi Russisch accent heeft het vervolgens kosteloos prima voor me in orde gemaakt.

Dat mag ook gezegd worden.
Shit! Ik heb nu zelf 10-10-2009 als vervaldatum ingevuld

In plaats van 18-10-2009

Nu moet ik zelf ook bellen. Ik dacht dat het mij niet zou overkomen... Dat krijg je als je 12 vluchten na elkaar inchekt, dan ga je fouten maken. Ik ga zo eens bellen, ik hoop dat ze tegen mij ook zo aardig zijn als tegen jou.

#Update: Het is weer gelukt!

[ Bericht 2% gewijzigd door korting op 30-06-2009 08:34:51 ]
pi_70507150
De vliegtax wordt dus morgen afgeschaft, (no shit)

Maar neem aan dat dit dus morgen pas verwerkt wordt?

Het is namelijk qua tijden aantrekkelijker om vanuit eindhoven naar Pisa te vliegen als vriendjelief mij straks komt bezoeken in Florence.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 10:39:50 #119
230491 Zith
pls tip
pi_70507208
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
De vliegtax wordt dus morgen afgeschaft, (no shit)

Maar neem aan dat dit dus morgen pas verwerkt wordt?

Het is namelijk qua tijden aantrekkelijker om vanuit eindhoven naar Pisa te vliegen als vriendjelief mij straks komt bezoeken in Florence.
Ik geloof dat als je voor een datum _na_ de afschaffing kiest, het er niet bij komt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70507257
Vliegtaks is al een maand of 2 nietmeer in de prijs verwerkt bij vertrek vanaf 1 juli.

Genoeg ¤5 fares vanuit Eindhoven,Maastricht,Charleroi,Weeze richting PSA in elk geval weer nu
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70507315
Is de 28 euro dan de standaardprijs? want ik heb alleen nog maar naar data na 1 juli gekeken
pi_70507404
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
Vliegtaks is al een maand of 2 nietmeer in de prijs verwerkt bij vertrek vanaf 1 juli.

Genoeg ¤5 fares vanuit Eindhoven,Maastricht,Charleroi,Weeze richting PSA in elk geval weer nu
Mja ik zit ermee dat ik 31 augustus in Pisa moet zijn. Maar vlieg nu voor 20 euro vanaf weeze wss. Dat is namelijk vakantie en dan telt die actie niet.. En vriendje wil in de herfstvakantie langskomen, dus ja dan geldt dat ook niet..

En weeze gaat nog steeds maar tot 24 oktober en niet verder
pi_70507456
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is de 28 euro dan de standaardprijs? want ik heb alleen nog maar naar data na 1 juli gekeken
Ja. Voor 1 juli was de standaardprijs 40 euro (vanaf Eindhoven).
(nja, standaardprijs... Belastingen en toeslagen).
quote:
Mja ik zit ermee dat ik 31 augustus in Pisa moet zijn. Maar vlieg nu voor 20 euro vanaf weeze wss. Dat is namelijk vakantie en dan telt die actie niet.. En vriendje wil in de herfstvakantie langskomen, dus ja dan geldt dat ook niet..
Soms geld het wel in de vakantie, hangt er vanaf hoe vol de vliegtuigen geboekt zijn. Goed zoeken! Soms zit er nog iets tussen.
pi_70507478
Sowieso loopt die actie tot maart of wat?

Als je er op klikt staat er namelijk:
quote:
Boekingsperiode: 30.06.09 - 02.07.09
Reisperiode: 14.07.09 - 27.03.10
Reisdagen: Mon - Sun (subject to availability)
Reserveren: 14
Periodieke onderbreking: 22.10.09 - 03.11.09 vanaf /to Ireland/UK
04.12.09 - 09.12.09 vanaf /to Italy/Spain
20.12.09 - 06.01.10 alle routes
12.02.10 - 22.02.10 vanaf /to Ireland/UK
12.03.10 - 18.03.10 vanaf /to Ireland
T.A.V dit tarief: Iedere vakantie, schoolvakanties en grote sport evenementen zijn uitgesloten van deze aanbieding
pi_70507529
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:47 schreef korting het volgende:

[..]

Ja. Voor 1 juli was de standaardprijs 40 euro (vanaf Eindhoven).
(nja, standaardprijs... Belastingen en toeslagen).
Heh gadver, mijn theorie Naja dan af en toe maar wat duurder uit.. Het is namelijk veel fijner dat hij er om 10 uur is in plaats van 16.00 uur, en ook vliegt eindhoven iedere dag dus dat scheelt ook weer een boel..
pi_70507582
Alles is t/m het einde van het winterseizoen ingevoerd, en dat is idd eind maart.

Weeze - Pisa is dan waarschijnlijk een route die alleen in de zomer gevlogen wordt, dus die stopt dan ergens in oktober.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70507657
Zoiets had ik al verwacht ja
pi_70507730
Hoe zit het nou met die bagage dropoff point in Weeze? Is dat een gewone incheckbalie die daarvoor is bedoelt of moet ik ergens anders zoeken?

Zaterdag Italië
pi_70508164
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:55 schreef Rookert het volgende:
Hoe zit het nou met die bagage dropoff point in Weeze? Is dat een gewone incheckbalie die daarvoor is bedoelt of moet ik ergens anders zoeken?

Zaterdag Italië
Het is wat vroeger een incheckbalie heette.

Dat is nu een drop off point. Kijk op de schermen bij welke je moet zijn.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:11:47 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_70508228
Gisteren Reus - Eindhoven gedaan. Online ingechecked, maar dat sloeg nergens op, want er was maar één balie. Maar dat zegt misschien meer over Spanje dan over Ryanair.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_70509500
Hmm, heb een vlucht gevonden op mijn verjaardag voor 5 euro maar als ze dan weer voor 5 euro terug willen vliegen ze al om 6.30 vanuit Pisa.. Wat niet haalbaar is, (ben je net zo veel geld kwijt aan een hostel ofzo) Dus dan maar zondag voor wat duurder tarief terug, totaal zou dan nog 46 euro P.P zijn dus valt mee voor een retour

Maar op zondag kunnen ze dan de trein om half 7 nemen, en dan zijn ze om 8 uur op pisa airport. en daarna gaat de volgende pas om 8 uur en die is er pas om half 10. En de vlucht gaat om 10.10..

Hoelang moet je minimaal van te voren aanwezig zijn?
quote:
U dient ten minste 30 minuten voor het vertrek bij de gate aanwezig te zijn. 20 minuten voor vertrek gaat de balie dicht. U dient een geldig reisdocument en een boardingkaart te overleggen bij de boardinggate.
Ah dat wordt dus een close call dan.. Want ze moeten dus echt dan om 9.50 bij de gate zijn.
Alhoewel pisa dus weer niet groot is en je dan dus 20 minuten zou hebben.. twijfelgevalletje

[ Bericht 20% gewijzigd door Yashaaaaa op 30-06-2009 11:58:09 ]
pi_70511501
En de treinen tussen Pisa en Florence rijden nou ook weer niet op de minuut nauwkeurig heb ik gemerkt afgelopen weekend
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70512229
Nog 1 domme vraag

Als je nu boekt via ryanair, krijg je het bedrag in euro's, maar je moet met die electron kaart in ponden betalen? Hoe krijg ik dat voor elkaar dat hij ryanair het in ponden weergeeft?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:17:15 #134
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70514047
Hoe hebben jullie het geregeld met een naamswijziging? Een collega van mij heeft per abuis de naam van haar man ingetypt en is niet officieel getrouwd, heeft wel uit haar land een bewijs en dat is hier in Nederland omgezet in een soort van samenlevingscertificaat.
Ik heb 2 keer gebeld met dat 0900 nummer maar krijg alleen maar te horen dat het ¤ 150,- kost.
Ik las toch dat het een aantal van jullie is gelukt...
pi_70514591
Ik krijg mijn electron kaart niet geladen

Ah, mijn cc is nog geblokkeerd. Heb hem nog nooit gebruikt dus denk dat ik er even mee langs een geldautomaat moet.

[ Bericht 31% gewijzigd door Yashaaaaa op 30-06-2009 16:43:26 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:57:43 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70518867
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nog 1 domme vraag

Als je nu boekt via ryanair, krijg je het bedrag in euro's, maar je moet met die electron kaart in ponden betalen? Hoe krijg ik dat voor elkaar dat hij ryanair het in ponden weergeeft?
dat kan volgens mij bij Ryanair niet bij het afrekenen. Dat moet je dus vantevoren uitrekenen/schatten.

Het betalen in ponden gaan dus automatisch als je Electron kaart in ponden is.
pi_70518975
Bij het laden van je Entropay card zit ook een omrekentooltje, kan je invullen hoeveel je in euro's nodig hebt en dan rekent hij dat om in hoeveel pond je er dan op moet zetten

Ik weet niet hoe nauwkeurig deze is dus heb dit zelf ook altijd nog een beetje naar boven afgerond.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70522969
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:52 schreef Thetallguy het volgende:
En de treinen tussen Pisa en Florence rijden nou ook weer niet op de minuut nauwkeurig heb ik gemerkt afgelopen weekend
Van Florence naar Pisa Airport en terug, kun je veel beter de bus nemen. Rijden vaker, sneller en zijn iets goedkoper ook nog als je je kaartje in het vliegtuig koopt.
pi_70523424
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Van Florence naar Pisa Airport en terug, kun je veel beter de bus nemen. Rijden vaker, sneller en zijn iets goedkoper ook nog als je je kaartje in het vliegtuig koopt.
¤16 (bus) om ¤11,20 (trein) ?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70523559
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:41 schreef Thetallguy het volgende:
¤16 (bus) om ¤11,20 (trein) ?
Is die bus zo duur geworden? Ik heb twee jaar terug maar 6 euro enkele reis betaald.

Maar voor die 5 euro prijsverschil de bus nog altijd wel aan te raden.
pi_70523634
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is die bus zo duur geworden? Ik heb twee jaar terug maar 6 euro enkele reis betaald.

Maar voor die 5 euro prijsverschil de bus nog altijd wel aan te raden.
Enkele reis met bus is 10, retour 16 (als je het bij Ryanair aan boord koopt, om het even ontopic te houden )

Trein was ook maar 1u5mins, vond het opzich wel een relaxt ritje
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70537644
Mijn CC was geblokkeer door de rabobank omdat er een transactie van 1,50 was vanuit entropay.. en ze dat niet vertrouwde
pi_70537668
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:41 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

¤16 (bus) om ¤11,20 (trein) ?

Ik heb treinkaartjes gevonden van 5,60

www.trenitalia.it en dan kan je hem ook gewoon engelstalig zetten
pi_70537903
Let goed op met Italiaanse treinkaartjes... Het is een woud van rare klasses, verschillen tussen enkel en retour en nog meer verwarring.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70538617
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb treinkaartjes gevonden van 5,60
En hoeveel is 2x 5,60
pi_70538662
het was nog vroeg

Maar dan nog is het niet duur.. In Nederland betaal je dat voor Nijmegen - Arnhem

Maar goed mijn enkeltje naar Pisa is geboekt.. Nu het bezoekje van vriendlief in de herfstvakantie
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:10:20 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70538723
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En hoeveel is 2x 5,60
.
pi_70539200
Ow en helemaal onderaan waar je je gegevens moet invullen heeft Ryanair een converter staan
pi_70540303
Ik ben nu voor mijn ouders aan het boeken.. Maar moet ik mijn moeders achternaam de meisjesnaam doen of nu haar naam?
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:01:08 #151
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70542132
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben nu voor mijn ouders aan het boeken.. Maar moet ik mijn moeders achternaam de meisjesnaam doen of nu haar naam?
gewoon haar naam zoals het ook in haar paspoort staat.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70542500
Ja, mijn vader zei dat het er in stond als : meisjesnaam en dan echtgenote van achternaam vader

Maar goed ik wacht anders wel even tot vanavond
pi_70577871
Vanaf 4 september 4x in de week vanaf Eindhoven naar Porto, tarieven staan nu vanaf ¤34 enkele reis op de site.

Leuke bestemming
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:26:15 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70578162
Ik wil weer eens een ticket kopen.
Kom ik op zaterdagavond (aankomsttijd 22:05) vanaf Airport Charleroi nog verder dan treinstation Charleroi-sud met de trein of bus? Het lijkt erop dat Nederland halen onmogeljik is dan!
pi_70578358
Dan kom je echt niet meer verder. Laatste trein gaat om 2200u naar NL. (Breda of Maastricht)
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70609116
edit: slecht gelezen, laat maar
pi_70669792
Heren en dames van het ryanair topic! Ik heb vandaag een stortregen van commentaar gekregen toen ik vertelde dat ik met Ryanair zou vliegen. Er zouden allerlei haken en ogen en weetikveelwat aan zitten. Nu weet ik ook wel dat het niet zo is, en het staat zelfs in de OP natuurlijk, maar het heeft me wel een nare nasmaak gegeven.
Zijn er tips of dingen die ik echt niet moet vergeten? En ik heb een beetje moeite met het bagageverhaal. Ik kan één tas meenemen van een bepaalde afmeting en maximaal tien kilo, toch?
  zondag 5 juli 2009 @ 16:45:39 #158
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70671047
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:17 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf 4 september 4x in de week vanaf Eindhoven naar Porto, tarieven staan nu vanaf ¤34 enkele reis op de site.

Leuke bestemming
Da's idd leuk ja. Tot nu hadden ze alleen Faro vanaf Weeze, en dat was idioot duur. Porto stond al op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Goed nieuws dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 5 juli 2009 @ 16:48:36 #159
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70671132
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:10 schreef Coraline. het volgende:
Heren en dames van het ryanair topic! Ik heb vandaag een stortregen van commentaar gekregen toen ik vertelde dat ik met Ryanair zou vliegen. Er zouden allerlei haken en ogen en weetikveelwat aan zitten. Nu weet ik ook wel dat het niet zo is, en het staat zelfs in de OP natuurlijk, maar het heeft me wel een nare nasmaak gegeven.
Zijn er tips of dingen die ik echt niet moet vergeten? En ik heb een beetje moeite met het bagageverhaal. Ik kan één tas meenemen van een bepaalde afmeting en maximaal tien kilo, toch?
Er zitten niet méér haken en ogen aan dan bij andere maatschappijen. Als je alleen handbagage heb kan je idd maar 10 kilo meenemen in één tas. De afmetingen zijn 50x40x20 cm geloof ik. Gewoon even nakijken op de site.

Ryanair is gewoon prima, alleen bij het boeken moet je opletten dat je opties als "reisverzekering" e.d. niet aanvinkt, want die maken het duurder.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_70683260
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Da's idd leuk ja. Tot nu hadden ze alleen Faro vanaf Weeze, en dat was idioot duur. Porto stond al op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Goed nieuws dus.
¤ 270 retour voor 2 personen, vindt ik niet idioot duur...
Dit heb ik medio februari geboekt voor het hoogseizoen.
Lawa mena hau lala!
pi_70683879
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef Rubstah het volgende:
¤ 270 retour voor 2 personen, vindt ik niet idioot duur...
Dit heb ik medio februari geboekt voor het hoogseizoen.
Voor Ryanair begrippen is dat wel duur. En voor dezelfde prijs kun je ook vanaf een luchthaven in de buurt vliegen.
pi_70692234
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig

Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:



Check het netwerk


GPS werkte ook trouwens






Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?

Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
pi_70692407
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig

Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:

[ afbeelding ]

Check het netwerk


GPS werkte ook trouwens

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Was dat een vliegtuig van Ryanair waar 'mobile phone use permitted' was?
pi_70692452
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Was dat een vliegtuig van Ryanair waar 'mobile phone use permitted' was?


Nee KLM, maar ik zet het voor de lol in het Ryanair topic
pi_70692559
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]



Nee KLM, maar ik zet het voor de lol in het Ryanair topic
Je zegt na dat stukje van wat ik quote: "Even ontopic over Ryanair"
Dan neem ik aan dat het over een andere maatschappij gaat.
pi_70702215
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:

Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?

Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
Dat heb ik ook bijna altijd Vind het wel prima dat de meeste mensen het niet durven, kan ik lekker languit zitten
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70705107
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor Ryanair begrippen is dat wel duur. En voor dezelfde prijs kun je ook vanaf een luchthaven in de buurt vliegen.
Sorry hoor maar ik vindt ¤135 euro p.p. retour naar Faro niet duur in het hoogseizoen.
Incl. koffer en creditcardkosten.
Oke tis geen ¤5 aanbieding maar om het duur te noemen...

Verder weet ik niet wat jij "in de buurt" noemt maar ikzelf studeer in Maastricht en dus is Weeze of Brussel dichterbij dan als ik via Amsterdam ga. Tenzij ik vanaf m'n ouders(Alkmaar) zou gaan.

Verder zit ik ook bijna altijd in het nooduitgangpad. Of mensen weten het niet of willen het niet.
Ik vind het prima dan heb ik relaxt de ruimte.
Lawa mena hau lala!
pi_70708248
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gevraagd om zijn toestellen zodanig aan te passen dat een aantal passagiers staand kunnen worden vervoerd.

Met de maatregel wil Ryanair meer passagiers in zijn toestellen krijgen, zo liet het maandag weten. Boeing zou hiertoe speciale ''verticale stoelen'' moeten ontwikkelen.

"Passagiers hoeven niet volledig rechtop te staan, ze krijgen een soort kruk waar ze op kunnen leunen'', aldus een woordvoerder van Ryanair.

De lowbudgetvliegmaatschappij wil vier rijen, ofwel twaalf stoelen, verwijderen om ruimte te maken voor de staanplaatsen.

www.nu.nl
pi_70708329
Geniaal toch? ik zou best een uurtje of twee willen staan hoor
pi_70709745
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?

Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
Mwoh, ik kan mij bijv. voorstellen dat mensen met priority zo ver mogelijk voorin gaan zitten, om dan na de landing ook zo snel mogelijk weer uit het vliegtuig te zijn, en een voorsprong te hebben op de rest van de groep bij de douane etc. en dan vervolgens als eerste het vliegveld uit zijn. Als ik bij andere maatschappijen binnen Europa vooraf kan inchecken met het bepalen van een zitplaats kies ik dan meestal ook een stoel op de eerste zes rijen. Die voorsprong is echter wel verwaarloosbaar bij intercontinentale vluchten dus dan heb ik toch ook liever wat meer beenruimte .
pi_70709804
Ja en vervolgens sta je gezellig met zijn allen op de koffers te wachten, dus heb je er nog niet aan. Als je alleen HB hebt snap ik het nog wel, anders niet.
pi_70710102
Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan, verzinnen ze weer iets nieuws.
Ryanair zal absoluut aan strenge controles onderworpen zijn, maar staand vliegen? Ik krijg er niet echt een veilig gevoel van...

Ik vlieg daarom niet meer met ze. German Wings vind ik prettiger voor eigenlijk dezelfde prijzen.
pi_70715524
Denk je niet dat Ryanair door dit soort proefballonetjes juist strenger in de gaten gehouden wordt?
Al is het alleen al door KLM/Martinair/Transavia e.d. om ervoor te zorgen dat ze hun concurrentie een hak kunnen zetten.
Lawa mena hau lala!
pi_70718242
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig

Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:

[ afbeelding ]

Check het netwerk


GPS werkte ook trouwens

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?

Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
Geweldig die gps
is dat gratis?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:22:51 #175
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70720268
Ryanair wil passagiers staand vervoeren
quote:
Ryanair wil passagiers staand vervoeren

Uitgegeven: 6 juli 2009 17:26
Laatst gewijzigd: 6 juli 2009 17:28

DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gevraagd om zijn toestellen zodanig aan te passen dat een aantal passagiers staand kunnen worden vervoerd.


Met de maatregel wil Ryanair meer passagiers in zijn toestellen krijgen, zo liet het maandag weten. Boeing zou hiertoe speciale ''verticale stoelen'' moeten ontwikkelen.

"Passagiers hoeven niet volledig rechtop te staan, ze krijgen een soort kruk waar ze op kunnen leunen'', aldus een woordvoerder van Ryanair.

De lowbudgetvliegmaatschappij wil vier rijen, ofwel twaalf stoelen, verwijderen om ruimte te maken voor de staanplaatsen.

Vetbelasting
Ryanair speelde onlangs met het idee om een extra heffing voor zware passagiers, een zogenaamde 'vetbelasting', in te voeren. Dit plan ging om praktische redenen van tafel.

Ook willen de Ieren mensen laten betalen die op het vliegtuig gebruikmaken van het toilet.
pi_70720388
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Geweldig die gps
is dat gratis?
Ja hoor. Dat is gewoon een soort tomtom, maar dan op je mobiel (in mijn geval een Nokia N95 8GB)
pi_70765016
Afgelopen vluchten altijd op rij 1 kunnen zitten met extra beenruimte, terwijl ik als een van de laatsten aan boord ging. Toch wel een voordeel als je alleen reist.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:56:43 #178
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70765174
Omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb hierbij nogmaals:
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:43 schreef monsterd. het volgende:
Moet je nog wat betalen als je aankomt op het vliegveld en online hebt ingechecked? Ik vind het ook nog wel eens iets voor ryain-air om "verwerkingskosten" te vragen bij de bagage drop-off
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70765319
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:56 schreef monsterd. het volgende:
Omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb hierbij nogmaals:
[..]
Zolang je netjes binnen de bagage-quota van Ryanair blijft, hoef je niks extra's te betalen. Mits je bij je reservering hebt aangegeven dat je bagage wilt inchecken.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:21:33 #180
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70768382
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Zolang je netjes binnen de bagage-quota van Ryanair blijft, hoef je niks extra's te betalen. Mits je bij je reservering hebt aangegeven dat je bagage wilt inchecken.
Oké, bedankt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70769016
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_70769437
Iedereen om me heen vertelt me dat je 'toch echt zonder CC kan betalen bij Ryanair'. Zijn zij nu fout of lees ik ergens gigantisch overheen? Zo verwarrend, al die mensen die denken dat ze het beter weten.
pi_70769690
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef MB88 het volgende:
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
De reden is dat de baggagebakken niet groter zijn én maximaal 70 kilo per bak mogen dragen (6 stoelen voor 1 baggagebak)

Afgelopen weekend controleerden ze op Palma de Mallorca er echt op. Elke tas die groter zou kunnen zijn, moest eerst in die testbak. Ook mochten mensen echt maar één tas meenemen. Een losse fotocamara, of plastic tas werd niet gedoogd. Alles moest in één tas/koffer
pi_70769697
@Coraline.
In de startpost kun je iets lezen over entropay.
Je kan daar een account aanmaken voor een virtuele visa. Vervolgens kun je bij Ryanair met Visa electron betalen. Kosten 0 euro.


Het is op dit moment trouwens mogelijk om vanaf Weeze - Turijn te vliegen voor 1 euro incl belastingen en inchecken. Nu gaat het wel heel erg kriebelen. Ook al vind ik het oncomfortabel.

[ Bericht 1% gewijzigd door alexis_ op 08-07-2009 10:07:28 ]
pi_70769876
Ik zie het, maar daar kon ik geen kaas van maken.
quote:
Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
pi_70769937
Ja, je hebt nog steeds een gewone CC nodig.
pi_70769965
Waarom neem je niet gewoon een CC? Kost geen drol en het is superhandig, zoals met dit soort dingen.
pi_70770032
Ja, maar helaas zijn de verwerkingstijden langer dan ik me kan permitteren. De reden dat ik vroeg of er nog steeds een cc nodig is, is omdat op de entropay website staat
quote:
Load your EntroPay Virtual Card with funds from your personal credit or debit card

Overigens heb ik nu ruzie met het validatiesysteem van entropay. Ik kan gewoon een maestrocard kiezen. Alleen vraagt hij dan om mijn card number. Het is een pinpas van de SNSbank en bij card number staat 001, alleen vindt entropay dat geen geldig nummer. Moet ik dan m'n rekeningnummer invullen? Ook vraagt hij om een Card Security Code die ik natuurlijk niet kan vinden . Iemand hier ervaring mee of weet wat ik nu moet doen?

[ Bericht 22% gewijzigd door Coraline. op 08-07-2009 10:13:00 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:29:55 #189
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70770687
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:39 schreef alexis_ het volgende:
Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan, verzinnen ze weer iets nieuws.
Ryanair zal absoluut aan strenge controles onderworpen zijn, maar staand vliegen? Ik krijg er niet echt een veilig gevoel van...

Ik vlieg daarom niet meer met ze. German Wings vind ik prettiger voor eigenlijk dezelfde prijzen.
Joh dat is gewoon slimme marketing. Het gaat uiteindelijk niet door, maar hun naam is wel meerdere keren (gratis) genoemd.
pi_70770821
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Coraline. het volgende:
Ja, maar helaas zijn de verwerkingstijden langer dan ik me kan permitteren. De reden dat ik vroeg of er nog steeds een cc nodig is, is omdat op de entropay website staat
[..]

Overigens heb ik nu ruzie met het validatiesysteem van entropay. Ik kan gewoon een maestrocard kiezen. Alleen vraagt hij dan om mijn card number. Het is een pinpas van de SNSbank en bij card number staat 001, alleen vindt entropay dat geen geldig nummer. Moet ik dan m'n rekeningnummer invullen? Ook vraagt hij om een Card Security Code die ik natuurlijk niet kan vinden . Iemand hier ervaring mee of weet wat ik nu moet doen?
Je kunt je betaalpas er niet voor gebruiken. Ook die electronische CC moet je opladen met een echte CC.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70771017
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef MB88 het volgende:
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
Beetje afhankelijk van de local security/groundhandlers. In Eindhoven en Stockholm zijn ze niet zo streng. In Weeze daarentegen wel weer wat strenger. Volgens mij in London ook.
Stop rockin' the boat.
pi_70780486
Een vriend van mij wou enkele dagen geleden dezelfde vlucht boeken als ik, de heen vlucht was toen ~115 euro. Maar door wat rare omstandigheden kon hij pas vandaag boeken en nu is de heen vlucht ~270 euro.. Bestaat er nog een kans dat dit daalt in prijs want ik heb weleens ergens gelezen dat op sommige dagen boeken duurder is dan op andere dagen? Het gaat alleen om een vlucht van volgende week donderdag...

We hebben al enkele vliegtickets gevonden via andere maatschappijen voor ~160 euro, de terug vlucht kunnen we dan nog wel via ryanair boeken zodat we samen op dat toestel zitten. Maar het zou toch handig zijn als we het zelfde vliegtuig heen nemen. Dus iemand een idee of dit nog kan zakken of kunnen we beter nu die andere tickets voor hem gaan boeken?
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:08:29 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_70780556
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Coraline. het volgende:
Ik zie het, maar daar kon ik geen kaas van maken.
[..]

Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
Waarom neem je dan in hemelsnaam een CC.
pi_70781537
Volgens mij had Zwansen het over je schoonzus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70781561
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef ins187 het volgende:
Een vriend van mij wou enkele dagen geleden dezelfde vlucht boeken als ik, de heen vlucht was toen ~115 euro. Maar door wat rare omstandigheden kon hij pas vandaag boeken en nu is de heen vlucht ~270 euro.. Bestaat er nog een kans dat dit daalt in prijs want ik heb weleens ergens gelezen dat op sommige dagen boeken duurder is dan op andere dagen? Het gaat alleen om een vlucht van volgende week donderdag...

We hebben al enkele vliegtickets gevonden via andere maatschappijen voor ~160 euro, de terug vlucht kunnen we dan nog wel via ryanair boeken zodat we samen op dat toestel zitten. Maar het zou toch handig zijn als we het zelfde vliegtuig heen nemen. Dus iemand een idee of dit nog kan zakken of kunnen we beter nu die andere tickets voor hem gaan boeken?
Zo kort van tevoren hoef je er denk ik niet op te rekenen dat de prijs gaat zakken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:37:01 #197
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70781628
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Coraline. het volgende:
Ik zie het, maar daar kon ik geen kaas van maken.
[..]

Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
Waarom toch die debiele angst voor online betalen met een CC? Tering! En maar klagen dat normale winkels duur zijn, maar ondertussen niet online veel goedkoper aankopen durven te doen. ALS er met je kaart gefraudeerd zou worden, krijg je tenminste je geld terug. Je contante geld is stukken minder goed 'verzekerd'.
pi_70781893
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zo kort van tevoren hoef je er denk ik niet op te rekenen dat de prijs gaat zakken.
Daar was ik dus al bang voor.. Mischien wist iemand er meer over hoe de prijs berekening daar een beetje werkt. Ik heb de prijzen al omhoog en omlaag zien schieten afgelopen week. Maar ik ben er bang voor dat de prijs nu zo hoog blijft tenzij hij niet verkocht wordt.
pi_70782375
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij had Zwansen het over je schoonzus.
Je hebt gelijk, ik kan zelf niet lezen Excuses!
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom toch die debiele angst voor online betalen met een CC? Tering! En maar klagen dat normale winkels duur zijn, maar ondertussen niet online veel goedkoper aankopen durven te doen. ALS er met je kaart gefraudeerd zou worden, krijg je tenminste je geld terug. Je contante geld is stukken minder goed 'verzekerd'.
De argumenten zijn aangevoerd, maar ze zegt dat die angst er toch blijft. Ik snap het ook niet.
pi_70784479
Zojuist even ingecheckt voor mijn vlucht van Eindhoven naar Stansted komende maandag. Het is wellicht wat obvious, maar ik heb nog nooit zonder ruimbagage gereisd: ik kan nu bij aankomst direct door de beveiliging naar de gate lopen toch? En zou dat betekenen dat ik maar zo'n half uur - drie kwartier voor het sluiten van de gate aanwezig hoef te zijn?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_70784872
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:54 schreef Casparovvv het volgende:
Zojuist even ingecheckt voor mijn vlucht van Eindhoven naar Stansted komende maandag. Het is wellicht wat obvious, maar ik heb nog nooit zonder ruimbagage gereisd: ik kan nu bij aankomst direct door de beveiliging naar de gate lopen toch? En zou dat betekenen dat ik maar zo'n half uur - drie kwartier voor het sluiten van de gate aanwezig hoef te zijn?
Je kunt meteen doorlopen, de boardingpass niet vergeten te printen en mee te nemen.
Stop rockin' the boat.
pi_70784962
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:06 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Je kunt meteen doorlopen, de boardingpass niet vergeten te printen en mee te nemen.
tnx. Jup, die had ik al uitgeprint.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_70817155
De grootste Ryanair fan is weer terug van Vakantie!

Mijn laatste vluchten:

30 juni 2009 Eindhoven(EIN) - Alghero(AHO) 18:20 - 20:35. Vlucht: Super! 10 minuten voor tijd aangekomen. Aardige crew.

4 juli 2009 Alghero(AHO) - Memmingen(FMM) 07:00 - 08:45. Vlucht: Heel vroeg, niet heel vol. Goede vlucht, 20 minuten voor tijd aangekomen in Memmingen, Aardige crew.

4 juli 2009 Memmingen(FMM) - Gerona(GRO) 9:55 - 11:40. Wat een chaos! Alle medewerkers krijgen binnenkort een hartstilstand door Ryanair. En maar schreeuwen, en druk doen. Ze kunnen de druk niet echt aan. Maar verder heel grappig. Goeie vlucht, vliegtuig kwam op tijd aan. Aardige crew.

4 juli 2009 Gerona(GRO) - Sevilla(SVQ) 19:00 - 20:40. Super goeie vlucht, 15 minuten voor tijd geland, aardige crew.

8 juli 2009 (gisteren) Sevilla(SVQ) - Reus(REU) 08:30 - 09:55. Goeie vlucht, aardige crew en op tijd geland.

8 juli 2009 (gisteren) Reus(REU) - Eindhoven(EIN) 19:00 - 21:15. Super goeie vlucht en aardige crew met een Nederlander!!! Dus alles in het Nederlands omgeroepen. Vliegveld van Reus wordt verbouwd, en is niet echt heel mooi. Maar voor de rest was het super! 20 minuten voor tijd geland.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:47:03 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70818067
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef korting het volgende:
De grootste Ryanair fan is weer terug van Vakantie!

Mijn laatste vluchten:

4 juli 2009 Alghero(AHO) - Memmingen(FMM) 07:00 - 08:45.
4 juli 2009 Memmingen(FMM) - Gerona(GRO) 9:55 - 11:40.
Met zo'n omweg van Italië naar Spanje, porqué?
En neem je geen risico met zo'n korte overstap trouwens?
pi_70819609
Deze zomer via Weeze op vakantie. Online geboekt met credit card, maar moet ik deze (credit card -red.) ook meenemen naar het vliegveld? (aangezien hij van m'n pa is)
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:33:29 #206
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70820023
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:22 schreef .aeon het volgende:
Deze zomer via Weeze op vakantie. Online geboekt met credit card, maar moet ik deze (credit card -red.) ook meenemen naar het vliegveld? (aangezien hij van m'n pa is)
Nee, normaal gesproken niet. Als je moet bijbetalen voor bagage misschien wel.
pi_70821021
quote:
Wat een chaos! Alle medewerkers krijgen binnenkort een hartstilstand door Ryanair. En maar schreeuwen, en druk doen. Ze kunnen de druk niet echt aan.
Medewerkers op vliegveld? Of wat?
pi_70834318
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met zo'n omweg van Italië naar Spanje, porqué?
En neem je geen risico met zo'n korte overstap trouwens?
Porque era más barato, ofwel: Het was veel goedkoper. Alghero - Gerona kostte iets van 80 euro, en Alghero - Memmingen kostte 5 euro en Memmingen - Gerona kostte 5 euro dus in totaal 10 euro.

En waarom doe ik dat dan? Omdat het kan! En omdat ik Ryanair leuk vind!

Het overstappen was zeker een risico. Mijn vriendin was heel erg zenuwachtig, maar ik vertrouw Ryanair altijd wel (misschien iets te veel) en alles ging gelukkig goed. De vluchten kwamen zelfs eerder aan!
quote:
Medewerkers op vliegveld? Of wat?
Jaa de medewerkers op het vliegveld. Vreselijk! Als een vliegtuig bijna vertrok begonnen ze te schreeuwen "Als er nog mensen naar Alicante moeten mogen ze voor", "Nog mensen voor Alicante?"

En je mocht echt maar 1 stuk handbagage en het werd gewogen! Daar kunnen Spaanse luchthavens nog wel wat van leren, daar lopen mensen met veel te grote tassen het vliegtuig binnen.
pi_70839341
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:09 schreef korting het volgende:

Jaa de medewerkers op het vliegveld. Vreselijk! Als een vliegtuig bijna vertrok begonnen ze te schreeuwen "Als er nog mensen naar Alicante moeten mogen ze voor", "Nog mensen voor Alicante?"

En je mocht echt maar 1 stuk handbagage en het werd gewogen! Daar kunnen Spaanse luchthavens nog wel wat van leren, daar lopen mensen met veel te grote tassen het vliegtuig binnen.
Waar was dat wegen? In Memmingen? En waar gebeurde dat, voor de security check of bij de gate nog?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70856733
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waar was dat wegen? In Memmingen? En waar gebeurde dat, voor de security check of bij de gate nog?
In Memmingen wegen ze je koffer. voor de security check. En je moet 4 keer je ID kaart ("AUSWEIS") laten zien.
pi_70856951
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:09 schreef korting het volgende:
En waarom doe ik dat dan? Omdat het kan! En omdat ik Ryanair leuk vind!

Het overstappen was zeker een risico. Mijn vriendin was heel erg zenuwachtig, maar ik vertrouw Ryanair altijd wel (misschien iets te veel) en alles ging gelukkig goed. De vluchten kwamen zelfs eerder aan!
Precies.

Zelf ook wel eens naar Malta gevlogen via Valencia. Toen bleek dat het vliegtuig dat uit Eindhoven komt hetzelfde is dat naar Malta gaat, had ik eigenlijk vooraf online in kunnen checken en dan het vliegtuig uit lopen en bij dezelfde gate weer kunnen instappen. Dit soort aansluitingen kun je met wat creatief zoekwerk wel uitvinden.
pi_70860936
Ok ik vind dit echt nergens dus hoop dat iemand me hier met zekerheid kan zeggen wat de kosten zijn bij ryanair als je je vlucht annuleert (al zie ik niet in hoe) of gewoon niet komt opdagen?

Danku!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:56:54 #213
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70861088
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:51 schreef MCC. het volgende:
Ok ik vind dit echt nergens dus hoop dat iemand me hier met zekerheid kan zeggen wat de kosten zijn bij ryanair als je je vlucht annuleert (al zie ik niet in hoe) of gewoon niet komt opdagen?

Danku!
Volgens mij kun je niet annuleren. Staat iig geen tarief @ http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES . Je bent dus het bedrag dat je voor je vlucht hebt betaald kwijt.
pi_70861343
Echt? Zou dat het enige zijn? Niet opdagen en gewoon het geld wat betaald is kwijt. Mhm dat valt nog relatief goed mee dan. Heb gewoon geen zin in geziek achteraf...
pi_70865267
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:51 schreef MCC. het volgende:
Ok ik vind dit echt nergens dus hoop dat iemand me hier met zekerheid kan zeggen wat de kosten zijn bij ryanair als je je vlucht annuleert (al zie ik niet in hoe) of gewoon niet komt opdagen?

Danku!
Niet opdagen = No show. Je hoeft dit niet van te voren aan te geven, en je krijgt ook geen problemen achteraf. Dit is gewoon alsof je de vlucht gemist hebt.

(en als je je vlucht gemist hebt krijg je achteraf ook nooit gezeik toch;). Je hebt alleen nergens recht op).

[ Bericht 8% gewijzigd door korting op 10-07-2009 23:31:32 ]
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:18:10 #216
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70871787
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:05 schreef MCC. het volgende:
Echt? Zou dat het enige zijn? Niet opdagen en gewoon het geld wat betaald is kwijt. Mhm dat valt nog relatief goed mee dan. Heb gewoon geen zin in geziek achteraf...
Bij geen enkele maatschappij die ik me kan bedenken moet je extra kosten betalen als je een no-show (niet op komt dagen) bent.
Sterker nog, de maatschappijen gaan ervan uit dat er altijd mensen niet op komen dagen zodat enkele maatschappijen meer stoelen verkopen dan dat er mensen in het vliegtuig passen, zodat ze meer kunnen verdienen.

Bij Ryanair en andere maatschappijen kan je overigens wel de luchthavenbelastingen terugvragen, maar daar mag een luchtvaartmaatchappij wel administratiekosten voor rekenen.... En die zullen zeker bij de budget airliners natuurlijk zo hoog gesteld zijn dat niemand dat doet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_70872477
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij geen enkele maatschappij die ik me kan bedenken moet je extra kosten betalen als je een no-show (niet op komt dagen) bent.
Sterker nog, de maatschappijen gaan ervan uit dat er altijd mensen niet op komen dagen zodat enkele maatschappijen meer stoelen verkopen dan dat er mensen in het vliegtuig passen, zodat ze meer kunnen verdienen.

Bij Ryanair en andere maatschappijen kan je overigens wel de luchthavenbelastingen terugvragen, maar daar mag een luchtvaartmaatchappij wel administratiekosten voor rekenen.... En die zullen zeker bij de budget airliners natuurlijk zo hoog gesteld zijn dat niemand dat doet.
Ik heb vorige week een vlucht gemist van Ryanair.

Maar ik kan niks terugvragen, ik betaalde namelijk geen luchthavenbelasting (mijn vlucht was 5 euro alles inclusief).

De administratiekosten bij Ryanair zijn ongeveer 15 euro. Dus als je meer dan 15 euro aan luchthavenbelasting hebt betaald, dan kan het nog wel eens hanidg zijn.
pi_70904848
Iemand een idee waar je in de buurt van Girona Airport goedkoop kunt overnachten?
pi_70905106
ik heb regelmatig ryanairvluchten gemist. ik boek mijn vakanties altijd op het moment van een goeie aanbieding en dan komt het wel eens voor dat ik later niet blijk te kunnen en dan mis ik de vlucht. heeft me in totaal 15 euro gekost voor 3 vluchten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70906258
Zojuist m'n allereerste vlucht geboekt. Vind het maar spannend
Nu zit ik nog met één ding, ik kan er niets over vinden. Mijn toilettas. Ik neem geen extra bagage mee, alleen de handbagage dus. Mag de toilettas daar gewoon in? Omdat er natuurlijk vloeistoffen en prutjes en dergelijke in zitten.
pi_70906466
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef Coraline. het volgende:
Zojuist m'n allereerste vlucht geboekt. Vind het maar spannend
Nu zit ik nog met één ding, ik kan er niets over vinden. Mijn toilettas. Ik neem geen extra bagage mee, alleen de handbagage dus. Mag de toilettas daar gewoon in? Omdat er natuurlijk vloeistoffen en prutjes en dergelijke in zitten.
Type maar eens "regels handbagage" in op google. Dan snap je het wel.
pi_70907103
* Casparovvv vliegt morgen voor het eerst met ryanair!

Ben erg benieuwd Op de site staat nu een poll waar je voor/tegen kan stemmen voor staanplaatsen op vluchten korter dan een uur, ik heb voor gestemd. Zal het vliegen een stuk goedkoper maken. Jullie?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_70907115
Ik ben bekend met het meenemen van vloeistoffen in doorzichtige zakken, alleen zal mijn handbagage niet allemaal in een grote doorzichtige zak zitten. Ik ben meer benieuwd naar ervaringen, laat ik het zo formuleren.
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 17:44:14 #224
230491 Zith
pls tip
pi_70907215
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:41 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt morgen voor het eerst met ryanair!

Ben erg benieuwd Op de site staat nu een poll waar je voor/tegen kan stemmen voor staanplaatsen op vluchten korter dan een uur, ik heb voor gestemd. Zal het vliegen een stuk goedkoper maken. Jullie?
Mja, het is a.t.m. al heel erg goedkoop (en vaak genoeg vluchten voor 1/2/5/10 eur) dus ik denk dat het vooral het inleveren van kwaliteit is zonder er veel voor terug te krijgen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70907505
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:41 schreef Coraline. het volgende:
Ik ben bekend met het meenemen van vloeistoffen in doorzichtige zakken, alleen zal mijn handbagage niet allemaal in een grote doorzichtige zak zitten. Ik ben meer benieuwd naar ervaringen, laat ik het zo formuleren.
Kijk eens in Nieuwe regels handbagage binnen EU en de lees de regels op de websites van de luchthavens van vertrek.
pi_70910221
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef Coraline. het volgende:
Zojuist m'n allereerste vlucht geboekt. Vind het maar spannend
Nu zit ik nog met één ding, ik kan er niets over vinden. Mijn toilettas. Ik neem geen extra bagage mee, alleen de handbagage dus. Mag de toilettas daar gewoon in? Omdat er natuurlijk vloeistoffen en prutjes en dergelijke in zitten.
Ik heb de afgelopen 2 maanden 10 keer gevlogen en daarbij had ik telkens een toilettas in mijn handbagage. Je moet wel opletten dat er niet te grote verpakkingen in zitten. Wat ik meeneem is standaard deodorant (50ml) en tandpasta (75ml), die dus sowieso onder de 100ml grens zouden vallen. De afgelopen keren had ik ook 2 potjes zonnebrand bij me van 80ml (babyvoerpotjes).

Die doe ik nooit in zo'n doorzichtige zak, het gebruik van zo'n zak is wat mij betreft af te raden want niemand doet er moeilijk over. Op Eindhoven in elk geval niet en ook op Bergamo, Ciampino en Stansted!

Neem in elk geval geen shampoo mee ofzo of anders zo'n speciale reisverpakking van 100ml
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70912784
Dankjewel! Ik stop al mijn bagage namelijk in de handbagage en dat veroorzaakt een beetje verwarring, maar dankjewel
pi_70913374
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:26 schreef JohnDDD het volgende:
Die doe ik nooit in zo'n doorzichtige zak, het gebruik van zo'n zak is wat mij betreft af te raden want niemand doet er moeilijk over. Op Eindhoven in elk geval niet en ook op Bergamo, Ciampino en Stansted!

Neem in elk geval geen shampoo mee ofzo of anders zo'n speciale reisverpakking van 100ml
Mijn ervaring is, dat er in Eindhoven, Liverpool en Manchester en een enkele keer op Schiphol de afgelopen maanden wel nog specifiek op gecontroleerd werd. Zolang je je spullen maar in zo'n plastic zakje of iets anders dat ze bijelkaar houdt, hebt, is het geen probleem.

Wel weer gezien dat er potten honing, grote flacons shampoo en literflessen wodka werden ingenomen ondanks de vele waarschuwingen en uitleg op de luchthavens
pi_70914813
ja heb ik ook gezien, meestal italianen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70915209
Even een vraagje over het inchecken.
Ik heb al meerdere malen gevlogen met ryanair. Dat ging allemaal goed, maar voor deze vlucht moest ik online inchecken wat ik inmiddels dus gedaan heb.
Mijn vraag is nu hoe nu verder. Nadat ik online had ingecheckt moest ik een ticket uitprinten. Ik heb dit ticket nooit eerder gezien. Er staan van die barcodes op, "1 cabin bag only" staat tussen groene lijnen. Natuurlijk staat ook mijn naam, paspoort nummer etc erop.
Vroegâh hoefde ik alleen m'n reservation number te laten zien + ID, tas inleveren, boardingpass krijgen en klaar.
Maar wat moet ik nu met dat 'speciale' ticket wat ik moest uitprinten? Ik heb nu dus een email met een Reservation number én ik heb dus dat speciale ticket..
Iemand die weet hoe & wat?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_70915453
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef Onderbroek het volgende:
Even een vraagje over het inchecken.
Ik heb al meerdere malen gevlogen met ryanair. Dat ging allemaal goed, maar voor deze vlucht moest ik online inchecken wat ik inmiddels dus gedaan heb.
Mijn vraag is nu hoe nu verder. Nadat ik online had ingecheckt moest ik een ticket uitprinten. Ik heb dit ticket nooit eerder gezien. Er staan van die barcodes op, "1 cabin bag only" staat tussen groene lijnen. Natuurlijk staat ook mijn naam, paspoort nummer etc erop.
Vroegâh hoefde ik alleen m'n reservation number te laten zien + ID, tas inleveren, boardingpass krijgen en klaar.
Maar wat moet ik nu met dat 'speciale' ticket wat ik moest uitprinten? Ik heb nu dus een email met een Reservation number én ik heb dus dat speciale ticket..
Iemand die weet hoe & wat?
Je kunt gewoon meteen door de security check, mits je geen ruimbagage hebt.
Je gaat op het vliegveld meteen richting de security, laat je boarding pass zien, wacht bij de gate, laat daar nogmaals je boarding pass zien, ze scheuren één deel eraf bij het stippellijntje, het deel dat je overhoudt laat je bij het instappen nogmaals zien en klaar.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70916491
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je kunt gewoon meteen door de security check, mits je geen ruimbagage hebt.
Je gaat op het vliegveld meteen richting de security, laat je boarding pass zien, wacht bij de gate, laat daar nogmaals je boarding pass zien, ze scheuren één deel eraf bij het stippellijntje, het deel dat je overhoudt laat je bij het instappen nogmaals zien en klaar.
Stel dat je wél ingechekte bagage hebt, ga je in de rij staan bij het Drop-off point (wat vroeger incheckbalies waren). Dan laat je dat speciale papier (wat jij hebt) zien, soms met je ID kaart, en dan geef je je koffer af. Daarna ga je met dat papier naar de security.

Goed bewaren dus! Zonder dat papier betaal je 40 euro, ook voor de terugweg alvast uitprinten indien mogelijk (dat papier is je check-in kaart).

Vanaf nu kan je bij een Ryanair vlucht alleen nog maar online inchecken, niet meer op de luchthaven.
pi_70917844
zo weer terug van vakantie! Weeze-Edinburgh ging prima en zonder problemen. Wel weer een paar leuke dingen die me opvielen

1) Ik verdenk Ryanair er wel eens van om stiekem extra ruime vliegtijden te nemen zodat ze ook met een kwartier vertraging bij vertrek nog op tijd kunnen landen en hun muziekje kunnen spelen
2) Op Edinburgh veel controle op handbagage!!!
3) De Gates van Ryanair zijn in Edinburgh helemaal achterin dus reken op 15 min looptijd na de controle


Over een maand al weer naar Bologna

I Love Ryanair.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_70920593
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:10 schreef secondant het volgende:
zo weer terug van vakantie! Weeze-Edinburgh ging prima en zonder problemen. Wel weer een paar leuke dingen die me opvielen

1) Ik verdenk Ryanair er wel eens van om stiekem extra ruime vliegtijden te nemen zodat ze ook met een kwartier vertraging bij vertrek nog op tijd kunnen landen en hun muziekje kunnen spelen
2) Op Edinburgh veel controle op handbagage!!!
3) De Gates van Ryanair zijn in Edinburgh helemaal achterin dus reken op 15 min looptijd na de controle


Over een maand al weer naar Bologna

I Love Ryanair.
Dat eerste is wel algemeen bekend. Hoe kunnen ze anders steevast adverteren met een zeer hoog punctualiteitscijfer.
pi_70921807
@ JohnDDD & korting: bedankt voor de uitleg
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_70927358
Die eerste is zeker bekend. Vluchttijd ligt standaard 15 minuten lager dan geplande vluchttijd (maar dat is met andere maatschappijen ook zo). Bovendien is Ryanair objectief gezien wel echt vrij punctueel.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:49:58 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70952403
Misschien een wat algemenere vraag maar toch: Als ik eten mee wil nemen het vliegtuig in.. mag het dan? Gaat meer om het idee dat ik wat uit polen mee wil nemen, wat kleinigheidjes.

We vliegen over twee weken vanuit weeze naar bydgoszcz (polen).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70954618
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:49 schreef monsterd. het volgende:
Misschien een wat algemenere vraag maar toch: Als ik eten mee wil nemen het vliegtuig in.. mag het dan? Gaat meer om het idee dat ik wat uit polen mee wil nemen, wat kleinigheidjes.

We vliegen over twee weken vanuit weeze naar bydgoszcz (polen).
Ja dat mag! Maar let op dat je geen vloeistoffen in verpakkingen meer dan 100 ml mee mag nemen.

Een pot chocopasta, een pot pindakaas of pot honing zijn ook vloeistoffen!
pi_70957928
Hier een leuk geschreven artikel over de reclamecampagnes van Ryanair. http://www.flightlevel.be/334/ryanair-marketing.html

off topic Wizz air gaat ook vliegen vanaf Weeze...ben benieuwd of dit nog iets gaat betekenen voor Ryanair....mooie reclame campagnes oid?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:57:44 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70958445
Lees ook net in dat artikel dat Koningin Sofia van Spanje soms met Ryanair vliegt (Santander-Londen). Moet Bea ook eens doen...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:59:52 #241
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70958488
Nu is er weer een 1 euro actie trouwens.
pi_70958662
heeft iemand nog een goede suggestie voor een goedkoop reiskoffertje voor handbagage bij Ryanair? Ik wil een nieuwe koffer kopen. Iemand een leuke en goedkope suggestie?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_70959403
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:32 schreef secondant het volgende:
Hier een leuk geschreven artikel over de reclamecampagnes van Ryanair. http://www.flightlevel.be/334/ryanair-marketing.html

off topic Wizz air gaat ook vliegen vanaf Weeze...ben benieuwd of dit nog iets gaat betekenen voor Ryanair....mooie reclame campagnes oid?
Grappig artikel, maar wel een beetje erg kritisch Dat betalen voor de wc is al verworpen, omdat de techniek voor muntjes/creditcard gebruik voor de wc niet zou werken, maar hier wordt het als feit gebracht.

Verder vind ik de reclamecampagnes altijd wel grappig, gewoon met een korreltje zout nemen

Iets anders nog, ik vloog eergisteren terug van Bergamo naar Weeze en er waren een stel kakkers met priority boarding die dus in een afgeschermd gedeelte van de bus zaten. Zei één van die lui: "Ja, verschil moet er zijn he " Vlieg je met een van de grootste lowbudget maatschappijen van Europa, durf je door 4 eu extra te betalen je nog verheven te voelen
pi_70959504
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:42 schreef Rookert het volgende:

[..]
Iets anders nog, ik vloog eergisteren terug van Bergamo naar Weeze en er waren een stel kakkers met priority boarding die dus in een afgeschermd gedeelte van de bus zaten. Zei één van die lui: "Ja, verschil moet er zijn he " Vlieg je met een van de grootste lowbudget maatschappijen van Europa, durf je door 4 eu extra te betalen je nog verheven te voelen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:48:24 #245
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_70959563
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:08 schreef secondant het volgende:
heeft iemand nog een goede suggestie voor een goedkoop reiskoffertje voor handbagage bij Ryanair? Ik wil een nieuwe koffer kopen. Iemand een leuke en goedkope suggestie?
Ik heb bij Duifhuizen een koffer gekocht die precies in de afmetingen van Ryanair past. Was ¤ 15,-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:59:15 #246
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70959876
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:05 schreef korting het volgende:

[..]

Ja dat mag! Maar let op dat je geen vloeistoffen in verpakkingen meer dan 100 ml mee mag nemen.

Een pot chocopasta, een pot pindakaas of pot honing zijn ook vloeistoffen!
Zeker weten? Bron?

Ik heb in december met transavia gevlogen naar portugal en toen hadden we ook drop meegenomen. maar dat hadden we bij de ruimbagage ingegestopt..

Mag het bij ryan-air dus ook ook bij beide bagage? hand- & ruim?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70961741
Vriendin van mij heeft wel eens een pot pindakaas moeten weggooien op Eindhoven.
De pot openmaken en op de kop houden om aan te tonen dat het geen vloeistof was hielp niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 12:08:49 #248
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_70962065
wat zijn trouwens de parkeer kosten van vliegveld Weeze en is het een beetje veilig?
ik moet mijn auto daar dan bijna 4 weken laten staan.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 12:55:22 #249
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_70963529
oh en iets anders
als ik via de web applicitie een reis boek dan kost de bagage ¤20 euro terwijl in de faq ¤10 staat.
of is het ¤10 per vlucht (dus heen en terug ¤20?)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:59:12 #250
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70963660
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:55 schreef Geckoo het volgende:
oh en iets anders
als ik via de web applicitie een reis boek dan kost de bagage ¤20 euro terwijl in de faq ¤10 staat.
of is het ¤10 per vlucht (dus heen en terug ¤20?)
Dat laatste dus .
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 13:08:45 #251
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_70963954
K nou nog het parkeer beleid in weeze
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_70966057
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:08 schreef Geckoo het volgende:
K nou nog het parkeer beleid in weeze
http://www.airport-weeze.de/2-2_parken.php?lang=nl

Wij hebben hem een keer zonder problemen van Donderdag tot Zondagavond laten staan op P2. Zie de link voor de kosten etc.
pi_70966088
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:08 schreef Geckoo het volgende:
K nou nog het parkeer beleid in weeze
Volgens mij hebben ze daar wat aan gedaan dit jaar.
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 14:25:49 #254
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_70966609
@ korting dankje voor de link.
maar moet er dus van 2 tot 25 staan (23 dagen) wordt duur grapje dan. (ticket is dan goedkoper dan de parkeer kosten)

jammer dat ze geen bagage lockers hebben waar je tas oid kan laten staan.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_70974483
Mensen wat een feest vandaag weer bij Ryanair.
Aangezien ik begin september nog vrij ben, heb ik gebruikt gemaakt van de geweldige 1 euro aanbiedingen om een reisje Eindhoven - Stockholm - Berlijn - London te boeken voor in totaal 4 euro alles inclusief.

Ik zit hier te glunderen achter de computer bij het idee weer twee nieuwe steden te gaan verkennen! Bedankt Ryanair!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:07:15 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70974603
Ik zit ook te zoeken naar iets leuks.
Finland - Spanje lijkt me wel een geinige combo ;-)
pi_70974692
Die site ligt volgens mij wel helemaal plat. Ik denk dat heel Europa zo ongeveer vluchtjes aan het boeken is.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71014310
Dit is de eerste keer dat ik vlieg via ryanair ik heb net online ingechecked dat is verder allemaal goed gegaan. Ik heb een extra koffer genomen hoe zit dat nou precies met inchecken e.d.? Hoever van te voren moet ik aanwezig zijn? Want (net als iedereen denk ik) heb ik geen zin om erg lang op het vliegveld te wachten.
pi_71014491
Ondanks dat ik relatief vaak vlieg heb ik nog nooit van tevoren ingecheck
Wat is nou eigenlijk het voordeel hiervan? Je moet toch alsnog je koffers inleveren.
pi_71019692
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:24 schreef ins187 het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik vlieg via ryanair ik heb net online ingechecked dat is verder allemaal goed gegaan. Ik heb een extra koffer genomen hoe zit dat nou precies met inchecken e.d.? Hoever van te voren moet ik aanwezig zijn? Want (net als iedereen denk ik) heb ik geen zin om erg lang op het vliegveld te wachten.
Hangt een beetje van het vliegveld af van waar je vliegt. Ryanair adviseert om reizigers 2 uur van te voren aanwezig te zijn op de luchthaven.

Omdat je met ruimbagage reist, moet je in de rij gaan staan. Dat kan soms even duren, zeker als er meerdere vluchten tegelijk vertrekken. Ik zou zeker 1 uur van tevoren op het vliegveld zijn!
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ondanks dat ik relatief vaak vlieg heb ik nog nooit van tevoren ingecheck
Wat is nou eigenlijk het voordeel hiervan? Je moet toch alsnog je koffers inleveren.
Tegenwoordig kan je niet anders meer bij Ryanair; Ryanair heeft de incheckbalies afgeschaft!
pi_71019748
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:45 schreef korting het volgende:

Tegenwoordig kan je niet anders meer bij Ryanair; Ryanair heeft de incheckbalies afgeschaft!
WTF
pi_71021983
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:45 schreef korting het volgende:

[..]

Hangt een beetje van het vliegveld af van waar je vliegt. Ryanair adviseert om reizigers 2 uur van te voren aanwezig te zijn op de luchthaven.

Omdat je met ruimbagage reist, moet je in de rij gaan staan. Dat kan soms even duren, zeker als er meerdere vluchten tegelijk vertrekken. Ik zou zeker 1 uur van tevoren op het vliegveld zijn!
[..]
Bedank voor je hulp ik weet nu iig meer! Ik zal er voor zorgen dat ik 1.5uur van te voren aanwezig ben dat vind ik voldoende.
pi_71023796
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef Geckoo het volgende:
@ korting dankje voor de link.
maar moet er dus van 2 tot 25 staan (23 dagen) wordt duur grapje dan. (ticket is dan goedkoper dan de parkeer kosten)

jammer dat ze geen bagage lockers hebben waar je tas oid kan laten staan.
Kun je je niet door iemand laten wegbrengen en halen dan?
pi_71031326
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

WTF
Hahaha geweldige kostenbesparende aanpassing van Michael O'Leary. Mensen achter de balies kosten geld, terwijl je ook gewoon thuis je papiertje uit kan printen.

Overigens: Als je met ruimbagage reist moet je nog wel langs de incheckbalies. Die werken nu als "Baggage drop off point".

Oja, nog even handig om te vermelden: Mocht je zo dom zijn dat je niet online inchekt of je uitgeprinte instapkaart thuis vergeet? Dan betaal je 40 euro op de luchthaven voor een nieuwe.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:20 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kun je je niet door iemand laten wegbrengen en halen dan?
Of een taxi of bus nemen?

[ Bericht 3% gewijzigd door korting op 16-07-2009 15:23:05 ]
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 16:09:08 #265
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_71037270
@ kikoooooooo & Korting

ja dat kan zeker wel maar het vliegveld heeft geen bagage depot voor 4 dagen.
ik ga namelijk naar Berlijn zonder bagage (wel handbagage) en naar mallorca met bagage.
het idee was dus de tassen voor mallorca in de auto te laten liggen en deze eruit te halen op de dag dat we aankomen en vertrekken.

maar gisteren geboekt.
we vliegen van maandag naar berlijn en terug op donderdag voor 3,98 (incl alles)
en dan op donderdag dan gelijk door naar mallorca (5uur overstap tijd) en terug op dinsdag voor 240 (incl. 2x tas voor in het ruim)

heb er zin in!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:15:24 #266
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71039448
Gaat lekker met de site van Ryanair. Wilde net mijn mega cityhop tripje boeken (Eindhoven-Stockholm-Londen-Valladolid-Zaragoza-Brussel), werkt het niet meer!

oei, Eindhoven-Stockholm is wel doorgekomen... Nu ka ik alleen de rest niet meer boeken
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:17:00 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71039511
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Lemans24 op 16-07-2009 17:18:37 ]
pi_71039707
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:15 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat lekker met de site van Ryanair. Wilde net mijn mega cityhop tripje boeken (Eindhoven-Stockholm-Londen-Valladolid-Zaragoza-Brussel), werkt het niet meer!

oei, Eindhoven-Stockholm is wel doorgekomen... Nu ka ik alleen de rest niet meer boeken
Hoe kom je van Valladolid in Zaragoza dan ?
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:05:49 #269
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71041127
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef korting het volgende:

[..]

Hoe kom je van Valladolid in Zaragoza dan ?
Met de trein.
Maar ik heb net het plan gewijzigd in de welbekende Ryanair 3-steden trip, dan komt een extra Spanje-tripje wel weer een andere keer.

Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.

Allemaal nieuwe steden, dus geweldig!

En voor maar 1 Euro + 1 Kroon + 1 Euro + 1 Pond = ongeveer 3,50...
pi_71046041
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met de trein.
Maar ik heb net het plan gewijzigd in de welbekende Ryanair 3-steden trip, dan komt een extra Spanje-tripje wel weer een andere keer.

Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.

Allemaal nieuwe steden, dus geweldig!

En voor maar 1 Euro + 1 Kroon + 1 Euro + 1 Pond = ongeveer 3,50...
Jij hebt precies dezelfde trip gepland als ik.
In London blijf ik overigens maar een aantal uur, daar ga ik in september toch wonen dus dan heb ik nog genoeg tijd om daar te zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:36:39 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71046598
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met de trein.
Maar ik heb net het plan gewijzigd in de welbekende Ryanair 3-steden trip, dan komt een extra Spanje-tripje wel weer een andere keer.

Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.

Allemaal nieuwe steden, dus geweldig!

En voor maar 1 Euro + 1 Kroon + 1 Euro + 1 Pond = ongeveer 3,50...
Geen bagage mee?
pi_71049864
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]
Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.
Hee dat klinkt ook wel leuk ja, even uitzoeken wat nog mogelijk is
pi_71050790
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Geen bagage mee?
10 kilo 55x40x20 cm past nog best veel in hoor!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:28:39 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71058452
3 dagen Stockholm, 3 dagen Berlijn en 2 dagen Londen kan ik nog wel overleven met alleen handbagage.

De 1 Euro actie is trouwens verlengd t/m vandaag
pi_71059421
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:28 schreef Lemans24 het volgende:
De 1 Euro actie is trouwens verlengd t/m vandaag
En als je slim bent, kun je die 1 euro ook nog terugverdienen:
quote:
Want to turn the tables on Ryanair’s mounting list of charges - and who doesn’t? 360TravelGuide.com has worked out a neat way to do just that, using the airline’s own ever-changing rulebook. Here’s how.

One of Michael O’Leary’s recent wheezes is to charge the same in-flight prices whether in Euros or Sterling - you buy a coffee for either £3 (yes really!) or ¤3. But you can then ask for your change in either currency as well. Now although the two are close enough to parity not to bother the company, there is a significant difference - the latest check on our currency converter at www.360travelguide.com/blog.asp shows that £10 gets you ¤11.20. So order a coffee and pay with a ¤50 note - but then ask for your change in sterling! Instead of the ¤47 in change (worth just £42) you’ll get £47 … a profit of £5.

Free coffee and £2 in pocket; not a fortune but enough to pay for the aircraft loo several times over. Fine in theory, but will they let it work? Well, one of 360TravelGuide.com’s roving reporters checked it out in practice on a flight from Carcassonne a few days ago. Result? Exactly as planned (even the coffee wasn’t bad) plus the great satisfaction of knocking a Ryanair charge straight back where it came from.

And of course we’d say it’s a fine example of 360TravelGuide keeping travelers up to date with an all-round view of what’s what in travel.
http://www.360travelguide.com/blog80.html
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71059913
Winst maken door op vakantie te gaan, het moet niet gekker worden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71060558
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:18 schreef JohnDDD het volgende:
Winst maken door op vakantie te gaan, het moet niet gekker worden
Schijnt trouwens met de huidige omwisselkoers niet meer winstgevend te zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71063895
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Schijnt trouwens met de huidige omwisselkoers niet meer winstgevend te zijn...
Nee oké, maar misschien nog wel een gratis bakje leut;)
pi_71064491
Heb m'n ouders een weekje Sardinië kado gedaan. De vlucht althans...
Eindhoven - Alghero: ¤ 2 pp.

Dat EntroPay is wel een uitvinding zeg.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:30:20 #280
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_71074445
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:23 schreef MB88 het volgende:
Dat EntroPay is wel een uitvinding zeg.
Dat wat?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:45:01 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71074759
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:30 schreef Cyclonist het volgende:

[..]

Dat wat?
uit de openingspost:
quote:
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
pi_71081057
Ik vlieg woensdag met ryanair van Brussel charleroi naar Milaan(8 euro pp retour!), en neem alleen handbagage mee. Nu is mijn rolkoffertje om precies te zijn 54x40x23cm. Denken jullie dat hier moeilijk over gedaan zal worden? Is het wel eens bij iemand precies opgemeten ofzo(of in die bak gedaan)?

Heb wel aan het begin van het jaar gevlogen met een vriendin van Milaan naar Eindhoven, en zij had een rolkoffer, grote schoudertas en handtas bij zich, en hoppa, kon zo doorlopen..
pi_71082324
yes, ik heb mijn vluchten geboekt. Binnenkort lekker naar barcelona en in december voor kerst naar london.
Yeah, baby!!
pi_71086582
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:45 schreef robinmos het volgende:
Ik vlieg woensdag met ryanair van Brussel charleroi naar Milaan(8 euro pp retour!), en neem alleen handbagage mee. Nu is mijn rolkoffertje om precies te zijn 54x40x23cm. Denken jullie dat hier moeilijk over gedaan zal worden? Is het wel eens bij iemand precies opgemeten ofzo(of in die bak gedaan)?

Heb wel aan het begin van het jaar gevlogen met een vriendin van Milaan naar Eindhoven, en zij had een rolkoffer, grote schoudertas en handtas bij zich, en hoppa, kon zo doorlopen..
Nee, wordt zeker niet moeilijk over gedaan!
pi_71090760
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
pi_71091936
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:12 schreef TheGamer het volgende:
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
Dat zou ik zeker doen ja.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:55:43 #287
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_71092858
Mooi interview in de Volkskrantbijlage Intermezzo vandaag met Michael O'Leary.

Er staan weer enkele mooie uitspraken in (o.a. over de wankers van BA en KLM ), maar ook de bevestiging van het hele betalen-voor-het-toiletverhaal. Er gaan 2 toiletten weg, zodat er weer plaats vrij komt voor 6 nieuwe stoelen. O'Leary zei er wel bij - weet niet hoe serieus dat is - dat hij het geld niet zelf hoefde te houden, maar weg zou geven aan 'iets voor incontinentie ofzo'.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_71092927
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef Corkscrew het volgende:
Mooi interview in de Volkskrantbijlage Intermezzo vandaag met Michael O'Leary.

Er staan weer enkele mooie uitspraken in (o.a. over de wankers van BA en KLM ), maar ook de bevestiging van het hele betalen-voor-het-toiletverhaal. Er gaan 2 toiletten weg, zodat er weer plaats vrij komt voor 6 nieuwe stoelen. O'Leary zei er wel bij - weet niet hoe serieus dat is - dat hij het geld niet zelf hoefde te houden, maar weg zou geven aan 'iets voor incontinentie ofzo'.
En weer heeft hij met een poepverhaal een boel aandacht.. Net zoals hij lufthansa zou overkopen, etc etc..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:35:37 #289
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71093749
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef Corkscrew het volgende:
Mooi interview in de Volkskrantbijlage Intermezzo vandaag met Michael O'Leary.

Er staan weer enkele mooie uitspraken in (o.a. over de wankers van BA en KLM ), maar ook de bevestiging van het hele betalen-voor-het-toiletverhaal. Er gaan 2 toiletten weg, zodat er weer plaats vrij komt voor 6 nieuwe stoelen. O'Leary zei er wel bij - weet niet hoe serieus dat is - dat hij het geld niet zelf hoefde te houden, maar weg zou geven aan 'iets voor incontinentie ofzo'.
.
Kun je het inscannen?
pi_71094297
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:18 schreef nagyned het volgende:
[ afbeelding ]

Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[Centraal] Ryanair #3
[Centraal] Ryanair #4
[Centraal] Ryanair #5
[Centraal] Ryanair #6
[Centraal] Ryanair #7

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067


Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair .


TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
Greetz,
Koen
  zaterdag 18 juli 2009 @ 17:02:38 #291
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_71096962
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:12 schreef TheGamer het volgende:
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
Dat is volgens mij niet nodig. Het gebeurt zo vaak dat mensen bv. al een half jaar tevoren boeken en dan in de tussentijd een nieuw paspoort of ID krijgen. Dan hoef je echt niet te bellen. Je moet alleen maar zorgen dat je een geldig ID hebt, dat is alles, en zo staat het ook op de website van Ryanair.
It's not a lie, if you believe
pi_71101690
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:41 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt morgen voor het eerst met ryanair!

Ben erg benieuwd Op de site staat nu een poll waar je voor/tegen kan stemmen voor staanplaatsen op vluchten korter dan een uur, ik heb voor gestemd. Zal het vliegen een stuk goedkoper maken. Jullie?
Maandagavond vanaf Eindhoven gevlogen, snel vliegveld! Geen vertraging. Gisteravond echter wel een uur vertraging vanaf Stansted terug naar Eindhoven.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_71102359
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:58 schreef noekk het volgende:

[..]
eehm.. Wat is precies de toegevoegde waarde van het kopieren van de OP?
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:12 schreef TheGamer het volgende:
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
Als je al online ingechekt hebt, zou ik er zeker nog even voor bellen!

Het (voor sommige mensen) gratis internationale nummer van Ryanair is +35 31 2480856
pi_71102626
Ik vind die staanplaatsen een uitstekend idee hoor. Maar of het vliegen er goedkoper van wordt? Het kost nu al haast niets.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71102743
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:05 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind die staanplaatsen een uitstekend idee hoor. Maar of het vliegen er goedkoper van wordt? Het kost nu al haast niets.
Nouja, als je er snel bij bent en, zoals velen hier, precies de aanbiedingsvluchtjes eruit pikt. Met staanplaatsen is Ryanair wellicht in staat goedkopere vluchten op een wat flexibeler niveau aan te bieden.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_71117311
nu heb ik ook met mijn roepnaam geboekt en niet met mijn paspoort naam.
toen ik daarachter was gekomen heb ik ze opgebeld, het zou me 100 euro kosten..

aangezien mijn ticket 60 euro was heb ik hem maar opnieuw geboekt, met de goede naam.

nu sta 'ik' dus ook nog op het andere ticket waar ik geen deel meer van uit maak, maar wel mijn 3 reisgenoten.
moet ik daar verder nog wat aan doen of niet?
  zondag 19 juli 2009 @ 15:04:48 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71119229
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:05 schreef hankthetank het volgende:
nu heb ik ook met mijn roepnaam geboekt en niet met mijn paspoort naam.
toen ik daarachter was gekomen heb ik ze opgebeld, het zou me 100 euro kosten..

aangezien mijn ticket 60 euro was heb ik hem maar opnieuw geboekt, met de goede naam.

nu sta 'ik' dus ook nog op het andere ticket waar ik geen deel meer van uit maak, maar wel mijn 3 reisgenoten.
moet ik daar verder nog wat aan doen of niet?
Nee hoor, jij wordt bij die boeking gewoon gezien als een no-show, maar dat heeft geen consequenties voor je reisgenoten. Die kunnen gewoon vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:09:01 #298
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71119379
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nee hoor, jij wordt bij die boeking gewoon gezien als een no-show, maar dat heeft geen consequenties voor je reisgenoten. Die kunnen gewoon vliegen.
Psies. Al zou je natuurlijk mss nog wel kunnen aangeven dat je maar één keer instapt . Hoeven ze niet tig keer om te roepen .
pi_71120099
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Psies. Al zou je natuurlijk mss nog wel kunnen aangeven dat je maar één keer instapt . Hoeven ze niet tig keer om te roepen .
Ze roepen je helemaal niet om, je komt immers bij de checkin al niet opdagen. Omroepen doen ze pas als je wel incheckt, maar dan niet bij de gate aankomt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 19 juli 2009 @ 15:36:40 #300
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71120164
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ze roepen je helemaal niet om, je komt immers bij de checkin al niet opdagen. Omroepen doen ze pas als je wel incheckt, maar dan niet bij de gate aankomt.
Owja, ff vergeten .
  zondag 19 juli 2009 @ 22:12:56 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71133196
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ze roepen je helemaal niet om, je komt immers bij de checkin al niet opdagen. Omroepen doen ze pas als je wel incheckt, maar dan niet bij de gate aankomt.
Maar als je online zal inchecken en verder geen bagage met je mee hebt hoef je dus niet naar de plaatselijke check-in balie.
Maar geen nood, budget airliners, zeker Easyjet en Ryanair heb ik nog nooit iemand horen omroepen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')