Wat betekent dit nu in de praktijk, moet je ondanks online in checken toch nog langs een balie om je boardingpas van een stempel te laten voorzien? In het eerste stukje staat dus dat ik direct met de online boardingpas en alleen handbagage mag doorlopen naar de beveiliging, in het tweede stukje staat dat het juist niet mag en ik eerst een stempel moet halen... beetje verwarrend...quote:Passagiers die met hun afgedrukte boardingkaart en reisdocument arriveren op de luchthaven, kunnen naar de balie voor het inleveren van tassen gaan om hun tassen in te checken, of direct naar de beveiligingscontrole gaan als zij met slechts n item handbagage reizen.
Ongeacht de visum vereisten van een passagier, moeten alle EU/EER ingezetenen hun online boardingkaart laten goedkeuren en stempelen bij de Ryanair visum controle balie voordat zij naar de beveiligings- en screeningvoorzieningen gaan.
U dient uw geldige reisdocument dat overeenkomt met de details op uw boardingkaart te overleggen ter inspectie bij de boardinggate.
Ik dacht dat juist alleen mensen die niet EU staatsburger zijn die stempel moesten halen, zoals bijvoorbeeld mensen uit Australie en de VS, als het nu voor allemaal moet heeft het complete online inchecken geen zin.....quote:Op maandag 1 juni 2009 10:31 schreef nagyned het volgende:
Vorige topic was gesloten, dus volgende deeltje maar aangemaakt voor mijn vraag.
Heb voor eind van de week een eerste vlucht met ryanair geboekt, vertrek vanaf Weeze.
Gisteren online in gecheckt, kreeg vandaag de email met herinnering voor online in checken.
In die email staan een paar vreemde dingen:
[..]
Wat betekent dit nu in de praktijk, moet je ondanks online in checken toch nog langs een balie om je boardingpas van een stempel te laten voorzien? In het eerste stukje staat dus dat ik direct met de online boardingpas en alleen handbagage mag doorlopen naar de beveiliging, in het tweede stukje staat dat het juist niet mag en ik eerst een stempel moet halen... beetje verwarrend...
quote:Irrespective of a passenger’s visa requirements, all NON EU/EEA citizens must have their online boarding pass checked and stamped at the Ryanair Visa Check Desk before going through airport security.
Je moet de eerste naam zoals die in je paspoort staat opgeven. Dus Ozzietukker Johannes Vliegenier, wordt dus Ozzietukker Vliegenier. (Dus ook geen roepnaam, de eerste voornaam zoals deze in je paspoort staat vermeld).quote:Op maandag 1 juni 2009 22:11 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb ook net geboekt, eentje bij Iberia en eentje bij Ryanair. Wat een heel verhaal bij Ryanair zeg :/ Maar heb geboekt op mijn twee voornamen (doopnaam en eigennaam) en daarna mijn achternaam. Is dit goed of kan je echt beter alleen de eerste voornaam opgeven?
Maar als je meerdere namen doet is ook niet erg, je wordt wel geaccepteerd. Het kan alleen zijn dat het niet in het balkje past. Beter is: Alleen eerste voornaam. Namen altijd zoals in het paspoort/ID kaart!quote:Op maandag 1 juni 2009 22:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je moet de eerste naam zoals die in je paspoort staat opgeven. Dus Ozzietukker Johannes Vliegenier, wordt dus Ozzietukker Vliegenier. (Dus ook geen roepnaam, de eerste voornaam zoals deze in je paspoort staat vermeld).
Dan ga ik ervan uit dat het inderdaad om NON-EU mensen gaat die langs die visum desk moeten, en dat de email van ryanair in het nederlands een paar woorden mist. Bedankt voor de input in elk geval!quote:
Meer cijfers in het persbericht @ http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jun&story=fin-en-020609quote:RYANAIR ANNOUNCES FULL YEAR NET PROFIT OF ¤105M FARES FALL 8% AS TRAFFIC GROWS 15% TO 59M PASSENGERS
RYANAIR ANNOUNCES FULL YEAR NET PROFIT OF¤105M
FARES FALL 8% AS TRAFFIC GROWS 15% TO 59M PASSENGERS
PROFITS EXPECTED TO DOUBLE TO OVER ¤200M IN CURRENT YEAR.
Ryanair, Europe’s largest low fare airline today (2 June) announced a full year Net Profit of ¤105m (ahead of market expectations) despite suffering substantially higher oil prices during a year in which fuel costs rose by ¤466m (+59%) to ¤1,257m. Revenues rose by 8% to ¤2,942m as air fares fell 8% and traffic grew 15% to 58.5m. Ryanair has now grown to be the Europe’s largest airline having overtaken Air France, BA and Lufthansa’s passenger numbers and market capitalisation.
Announcing these results Ryanair’s CEO, Michael O’Leary, said:
“Despite the global recession and record high oil prices Ryanair’s lowest fare/lowest cost airline services again delivered traffic growth and profitability which demonstrates the fundamental strength of the Ryanair model. The principal highlights of the past year included:-
• After tax profit of ¤105m.
• Traffic growth of 15% to 59m.
• 18 net new aircraft (year end fleet 181 Boeing 737-800 aircraft).
• 6 new bases at Alghero, Birmingham, Bologna, Bournemouth, Cagliari, and
Edinburgh.
• 223 new routes.
• BAA airport monopoly broken up – Gatwick, Stansted and Edinburgh to be sold.
• EU’s Charleroi state aid decision dismissed by the European courts.
• Passenger service further improved (No 1 on time major airline).
To deliver a Net Profit of ¤105m (although a disappointing ¤376m decline over last year’s figure) was a robust performance during a year of record high oil prices when our fuel bill jumped by ¤466m (up 59%). In a year when most airline competitors announced large losses, Ryanair’s profit exceeded our previous guidance. Average fares (due to the global recession and weaker Sterling) fell by 8% to ¤40, but this was largely funded by a 3% reduction in non fuel operating costs. The recession and declining consumer confidence is proving to be good for Ryanair’s growth, as millions of passengers switch to our lower fares. All of our major competitors have reported material reductions in short-haul capacity and traffic. Ryanair will continue to lower fares to stimulate traffic growth, maintain high load factors and win more shorthaul traffic from our high fare competitors.
Ancillary revenues grew by 23% to ¤598m. We have now achieved our target of 20% of revenues (18% last year) one year ahead of schedule. Our onboard mobile telephony service trial commenced at the end of February and is now available on over 40 aircraft based in Ireland and Italy. Early indications prove that consumers love this service and penetration rates continue to rise. While initial revenues will be small, we believe that in-flight communications will make a meaningful contribution to ancillary profit growth in future years if this trial proves successful.
Fuel costs rose by ¤466m (59%) to ¤1.257bn and accounted for 45% of our operating costs compared to 37% in fiscal ’08. We have taken advantage of recent falls in jet fuel prices to extend our hedging programme for FY’10 to 90% for the first 3 quarters at an average price of approx. $620 per tonne and 5% of Q4 at approx. $490 per tonne. Assuming that we hedge the balance of our fuel requirements at current rates this would reduce our fuel bill by approx. ¤450m in FY’10. Excluding fuel, other operating costs fell by 3% on a per passenger basis.
Bron => http://www.telegraph.co.u(...)light-to-London.htmlquote:The Spanish royal is believed to have flown with the low-cost airline to visit her brother Constantine, the former King of Greece, who is recovering from heart surgery at a London hospital.
The 70-year-old monarch boarded the plane in the northern Spanish city of Santander on Sunday evening and arrived, on time, two hours later at Stansted airport.
....
Queen Sofia's budget fare stands in stark contrast to the extravagant sums spent by the British royal family on foreign travel.
Prince Charles and the Duchess of Cornwall were criticised for spending a reported £330,000 when they flew to New York in a private jet in 2005.
And in April the pair chartered a luxury private jet costing an estimated £80,000 for a five-day tour of Europe to promote environmental issues.
Last year Prince Andrew hired a jet to travel across America at a cost of £118,440.
In April 2008 Prince William caused controversy when it emerged he had used an RAF Chinook helicopter to fly himself and brother Harry to a stag weekend on the Isle of Wight.
dat is dus ook wat ik ideaal vind aan weeze, de makkelijke parkeerplaats en lekker gemoedelijk daarquote:Op donderdag 4 juni 2009 07:51 schreef Tezz het volgende:
Gisteren voor het eerste kennisgemaakt met Airport Weeze en Ryan Air. Het is potverdorie wel erg makkelijk! Het kost geen drol, voor 6 tientjes vlieg je op en neer naar Venetie.
Weeze is ook een erg prettig vliegveld. Klein maar fijn! Vanaf de parkeerplaats loop je 30 meter en je staat in de vertrek- en aankomsthal. Geen lange rijen voor de balie, dus ook al moet je gewoon aan de balie inchecken, dan nog is het geen probleem.
Rustig een kop koffie drinken met uitzicht op de landingsbaan en daarna door de douane. Een anderhalf uur later zit je in Italie. Echt super!
Ik ga dit zeker meer doen. Het boeken via internet stelt niets voor en de rit naar Airport Weeze is gewoon een soort ontspanning (door al die limburgse dorpjes). De TomTom stuurde ons vanuit Eindhoven een heel stuk binnendoor. Erg relaxed!
ideaal, alleen daar denk je wel anders over als je eerst op het andere vliegveld van Düsseldorf (we hadden eerder vanaf Düsseldorf gevlogen en we namen aan dat we daar nu weer vanaf zouden vertrekken, dom!) staat en vervolgens je vlucht mist Nja zal me in ieder geval nooit weer gebeuren en gelukkig konden we savonds nog naar Londen vliegenquote:Op donderdag 4 juni 2009 07:51 schreef Tezz het volgende:
Gisteren voor het eerste kennisgemaakt met Airport Weeze en Ryan Air. Het is potverdorie wel erg makkelijk! Het kost geen drol, voor 6 tientjes vlieg je op en neer naar Venetie.
Weeze is ook een erg prettig vliegveld. Klein maar fijn! Vanaf de parkeerplaats loop je 30 meter en je staat in de vertrek- en aankomsthal. Geen lange rijen voor de balie, dus ook al moet je gewoon aan de balie inchecken, dan nog is het geen probleem.
Rustig een kop koffie drinken met uitzicht op de landingsbaan en daarna door de douane. Een anderhalf uur later zit je in Italie. Echt super!
Ik ga dit zeker meer doen. Het boeken via internet stelt niets voor en de rit naar Airport Weeze is gewoon een soort ontspanning (door al die limburgse dorpjes). De TomTom stuurde ons vanuit Eindhoven een heel stuk binnendoor. Erg relaxed!
Prima prijs idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:11 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt binnenkort voor 't eerst met Ryanair.
Heb zojuist een retourtje naar Stansted geboekt voor 60 euro, vanaf Eindhoven. Wel een nette prijs dacht ik zo.
in weeze iig niet zo heel streng.. wordt totaal niet naar gekeken, tenzij het natuurlijk TE groot wordquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:30 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand hoe streng Ryanair is met de afmetingen van handbagage?
Doe je beter dan ik.. Wanneer vlieg je?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:00 schreef gunk77 het volgende:
* gunk77 vliegt ook voor het eerst binnenkort met Ryanair
Retourtje Eindhoven - Londen Stansted voor 2 personen voor ¤ 20,-
En van Sevilla naar Reus ga je ook met vliegtuig of met een huurauto?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:21 schreef korting het volgende:
Eindhoven - Alghero
30 juni - ¤3,- per persoon
En terug eerst een paar daagjes in Sevilla, Spanje en daarna terug naar Eindhoven via Reus.
De vliegreis kost in totaal voor 2 personen: ¤104,40
Oke, mijn hele reis dan om het compleet te maken:quote:Op zondag 7 juni 2009 16:08 schreef guapo het volgende:
[..]
En van Sevilla naar Reus ga je ook met vliegtuig of met een huurauto?
Nog ff dan he.....quote:
Ik ook binnenkort voor het eerst en zelfde routequote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:11 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt binnenkort voor 't eerst met Ryanair.
Heb zojuist een retourtje naar Stansted geboekt voor 60 euro, vanaf Eindhoven. Wel een nette prijs dacht ik zo.
3x vliegen op 1 dag?quote:Op zondag 7 juni 2009 17:01 schreef korting het volgende:
[..]
Oke, mijn hele reis dan om het compleet te maken:
30 juni Eindhoven - Alghero
*Alghero bezoeken, 4 overnachtingen*
4 juli Alghero - Menningen
4 juli Menningen - Reus
4 julli Reus - Sevilla
*Sevilla bezoeken, 4 overnachtingen*
8 juli Sevilla - Reus
8 juli Reus - Eindhoven
Bij elkaar dus 104,40 voor 2 personen, 52,20 per persoon. Best netjes toch?
Check ff welk logo voor op je creditcard staat .quote:Op maandag 8 juni 2009 13:51 schreef xxx_linds het volgende:
owkeej dan is het goed... heb niet egt veel verstand van creditcards
Dus dacht kan het beter vragen
maar moet je dan zeg maar bij het reserveren, mastercard invullen als type card??
Wat Roel zegt. En in jouw geval is dat dus Mastercard, staat voorop de kaart, rechts onderaan.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:51 schreef xxx_linds het volgende:
owkeej dan is het goed... heb niet egt veel verstand van creditcards
Dus dacht kan het beter vragen
maar moet je dan zeg maar bij het reserveren, mastercard invullen als type card??
\quote:
Totdat je één vlucht (en met een beetje pech de eerste) met vertraging hebt van een paar uur.. en alle connecties vervolgens mislukken.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:40 schreef korting het volgende:
[..]
\
Ja, 3 x vliegen op 1 dag, waarom niet ? Is goedkoper dan rechtstreeks met een andere maatschappij.
Gelukkig heb ik ook nog een backup geboekt (ja als het toch 3 euro kost), het enige probleem is dat ik dan nog 1 nachtje ergens moet slapen, nja dat is wel te doen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:31 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Totdat je één vlucht (en met een beetje pech de eerste) met vertraging hebt van een paar uur.. en alle connecties vervolgens mislukken.
Gelijk ff een paar dagen bologna geboekt vanuit Weeze!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:30 schreef Grunner het volgende:
Voor de reisperiode tot 24 oktober heel veel 1 euro bestemmingen vanaf Eindhoven, Dusseldorf en Bremen
Ben hier ook benieuwd naar, vlieg overmorgen ook vanaf Eindhovenquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:34 schreef neen het volgende:
Ik meet net even m'n rolkoffertje op en die is iets te groot, op het dikste punt zo'n 2cm te dik en zo'n 2cm te hoog qua breedte past het prima. Zijn ze hier in Eindhoven erg streng op? Of kan ik er wel mee doorlopen
Wat voor foutmelding krijg je?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:39 schreef superkontje het volgende:
Heb geprobeerd via Entropay te betalen, maar krijg een foutmelding.
Ik krijg de valuta niet op GBP, vermoedelijk is dat het probleem, iemand die hulp kan bieden??
Bedankt.
oké bedankt! ik zie het trouwens niet in op staan ? Maar ik zal wel verkeerd kijken :pquote:Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef DutchTrain het volgende:
Dat laatste. Zie de eerste post van dit topic.
quote:Maar ik je zal wel verkeerd kijken :p
Als dat binnen de limieten (flesjes van maximaal 100 ml in zakje van maximaal 1 liter) valt wel. Etos etc. hebben plastic tasjes en flesjes die binnen deze limieten vallen. Het flesje van mijn lenzenvloeistof is groter dan die limiet, dus dan zou ik 't moeten overschudden (al vraag ik me af wat ze doen als het aantal ml niet meer op dat flesje zou staan).quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:26 schreef littlefrankie het volgende:
Ik ga binnenkort 4 dagen op vakantie naar santander. Heb besloten om alleen handbagage mee te nemen, alleen zit nu een beetje met lenzenvloeistof.
Mag je dit gewoon meenemen?
Zelfs op Stansted vroegen ze nergens naar bij mij! Kan ook liggen aan de grootte van de verpakkingen, ze zien wellicht dat ik de zoveelste ben met een tube tandpasta en gaan daar dan geen vragen over stellen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:11 schreef Cat22 het volgende:
Op Weeze moest ik mijn plastic zakje toch mooi uit mijn koffertje halen en laten zien aan de mevrouw. Dus voor de zekerheid zou ik alle vloeistoffen keurig bij elkaar verpakken. Vragen ze er niet naar, no prob en als ze er wel naar vragen heb jij je zaakjes op orde.
Hmja, maar ik ga er met lenzenvloeistof niet op gokken. Als ze 't afnemen, moet je op de plek van bestemming weer naar lenzenvloeistof gaan zoeken. Ik gebruik dan toch het liefste altijd hetzelfde spul. Met shampoo etc. zou me dat natuurlijk minder boeien .quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:05 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij boeien die vloeistoffen niet zo. Ze zijn er in elk geval uiterst laks mee. Ik laat mijn tandpasta, en deodorant altijd gewoon in mijn toilettas zitten, in mijn handbagage. Is wel minder dan 100ml (75 en 50) en ze hebben me er ook nooit iets van gezegd. Officieel moet dat in een plastic zak maar ik denk niet dat men er echt heel sterk op let.
Ja ok bij Stansted werd me ook gevraagd of ik geen vloeistoffen in mijn tas had, heb gewoon nee geantwoord.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:33 schreef Cat22 het volgende:
Mijn koffer was nog niet eens door de scanner gegaan en het zakje was onzichtbaar van buiten in mijn tas ingepakt.
Het is een kansspel: bij de een luchthaven wordt het wel gevraagd en bij de andere niet. Better safe then sorry. En wat is nu de moeite om je kleine flesjes even bij elkaar te verpakken?
Nee.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:53 schreef 0oGhosto0 het volgende:
Is het eigenlijk aan te raden om bij een Ryanair boeking instappen met prioriteit te kiezen om te voorkomen dat je doordat de vlucht overgeboekt is op het vliegveld achterblijft?
Je hebt gelogen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja ok bij Stansted werd me ook gevraagd of ik geen vloeistoffen in mijn tas had, heb gewoon nee geantwoord.
of je blijft gewoon lekker op een bankje hangen en stapt als één van de laatsten in. Boeit toch geen reet waar je zit in zo'n Ryanair toestel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee.
RA vluchten heb ik nog nooit overboekt meegemaakt en als je zorgt dat je bij het boarden vooraan staat (achter de mensen die extra hebben betaald voor priority ) heb je altijd plek.
Met alleen deo en tandpasta in mijn tas durf ik dat risico te nemen!quote:
ik had dat lijstje al gevonden, maar snapte 'm niet echtquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef Thetallguy het volgende:
Girona is een grote Ryanair-basis. Alle bussen zijn ook afgestemd om aankomende en vertrekkende vluchten
Dienstregeling
ik klaag niet, ik ga vliegen voor 30euquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
one way ticket 12 euro. geen wonder dat Ryanair haar vliegtuigtickets zo goedkoop aanbiedt, ze krijgen zeker nog 50% van dat buskaartje erbij
Naar Barcelona kan dat nog veel goedkoper! Ze hebben altijd aanbiedingen naar bases zoals Girona, Stansted en Bergamo...voor 2,50 kan het ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:01 schreef zquing het volgende:
[..]
ik klaag niet, ik ga vliegen voor 30eu
Officieel zal het antwoord anders zijn, maar ook de beveiligers zelf boeit die vloeistoffenregel allang niet meer, (ze zien het nut er niet van in), en kunnen op de scanner wel inschatten hoe groot de verpakking is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zelfs op Stansted vroegen ze nergens naar bij mij! Kan ook liggen aan de grootte van de verpakkingen, ze zien wellicht dat ik de zoveelste ben met een tube tandpasta en gaan daar dan geen vragen over stellen.
Je kunt maximaal 15 dagen vóór de vlucht online inchecken. 6 juli valt buiten die periode. Over een dag of 3 kun je daar ook een boardingpas van printen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:12 schreef amarillo12 het volgende:
Vraagje:
Ik heb een ticket naar Rome geboekt van 1 juli heen terug 6 juli en online boardingkaart uitgeprint echter is de terugreis niet printbaar. Iemand enig idee hoe dit zit?
Thanks
Weeze is heel goed te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:09 schreef Perzikje het volgende:
Heeft iemand wel is gereisd van Weeze naar Zadar (Kroatie)? Heb alleen een keer gevlogen van Eindhoven naar Pisa. Is dat Weeze goed te doen?
Oke, en is het dan verstandig om nu te boeken, retourtje staat nu op 97,28 EUR, kan dit nog naar beneden gaan? Ik wil vrijdag 11 september vertrekken en vrijdag 18 september weer terugvliegen. Of hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt?quote:
Moet je nog bagage inchecken? Ik was er 3 kwartier voor vertrek ongeveer, dat was bij Eindhoven daar kun je toch zo doorlopen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Blackman het volgende:
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
Minimaal 35 minuten van tevoren aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Blackman het volgende:
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
De gate van een gemiddelde Ryanairvlucht sluit ongeveer precies op het geplande moment van vertrek. Inchecken hoef je toch niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:15 schreef Blackman het volgende:
Moet je minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn of ongeveer twee uur.
M.a.w. plan je je reis zo dat je er twee uur voor vertrek bent of 2,5 uur omdat
je bij 1:50 het vliegtuig mist?
Geprobeerd opnieuw je boardingpass af te drukken? Gewoon inloggen op de site en dan opnieuw afdrukkenquote:Op zondag 21 juni 2009 15:40 schreef Thomper het volgende:
Net online ingechecked voor een vlucht over een weekje... blijkt bij mijn paspoortnummer op dat online check-in A4tje opeens de laatste twee getallen verdwenen te zijn. Terwijl ik er toch vrij zeker van ben dat ik het allemaal goed heb ingevuld. Iemand goede tip wat ik nu het beste kan doen?
Heb het niet helemaal goed uitgelegd; toen ik een maand geleden de vlucht boekte heb ik direct mijn paspoortgegevens enzo ingevuld, en vervolgens heb ik gisteren pas ingechecked, en daarvoor niet meer mijn documentgegevens gechecked. Pas na het inchecken kwam ik erachter dat het blijkbaar niet klopte, en nu kan ik het dus niet meer aanpassen. Wat kan ik dan het beste doen?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geprobeerd opnieuw je boardingpass af te drukken? Gewoon inloggen op de site en dan opnieuw afdrukken
bronquote:Ryanair: zelf bagage dragen
DUBLIN — Topman Micheal O’Leary van Ryanair zegt dat zijn budgetmaatschappij een einde wil maken aan het inchecken van bagage. Daarnaast wil hij tijdens vluchten passagiers de mogelijkheid geven een gokje te wagen.
O’Leary maakte zijn plannen bekend tegenover verslaggevers. Vanaf begin volgend jaar zouden passagiers geen bagage meer kunnen inchecken, maar in plaats daarvan wel zoveel handbagage mee kunnen nemen als zij willen. Zij moeten dan zelf alle koffers en tassen meenemen tot aan de vliegtuigtrap, zorgen dat de koffers in het bagageruim komen en die daar weer ophalen bij aankomst.
Ryanair zet het plan dat betaald moet worden voor het gebruik van het toilet aan boord door, maar het voornemen om zwaarlijvige passagiers meer te laten betalen, is van de baan.
Da's wel handig; kun je tenminste je eigen bom aan boord dragen .quote:Ryanair wil dat passagiers bagage zelf dragen
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair wil nog meer geld besparen door haar passagiers zelf hun bagage tot het vliegtuig te laten dragen. Ryanair wil dat passagiers enkel nog handbagage meenemen.
De hoeveelheid handbagage die passagiers mogen meenemen zou dan weer onbeperkt zijn, in zoverre de koffers limieten voor de grootte ervan niet overschrijden. Door de maatregelen wil Ryanair jaarlijks 20 miljoen euro besparen, meldt De Standaard.
'We gaan evolueren van check-in bagage naar carry-on bagage', zei O'Leary tijdens een persbriefing in Londen. Vanaf 1 oktober zullen Ryanair's incheckbalies verdwijnen. Klanten zullen dan zelf thuis online moeten inchecken.
wil dat trouwens zeggen dat je nu ook geen normale bussen scheerschuim en shampoo in de koffer kunt doen? ben 3 keer op weeze geweest en toen kon het wel in de koffer maar niet in de handbagage. en 1x was ik te laat en moest ik mn koffer meenemen totaan het vliegtuig maar werden (logisch) wel alle grote bussen eruit gehaald. Neem aan dat je met dat nieuwe systeem ook met koffer door de poortjes moet..quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)_passagiers_bag.html
[..]
Da's wel handig; kun je tenminste je eigen bom aan boord dragen .
Ben benieuwd hoe ze dit weer menen te kunnen uitvoeren. Alsof er geen mannetje nodig is om die bagage aan te nemen en in het vliegtuig te plaatsen.
Die onzin vloeistoffenregel wordt binnenkort vast afgeschaftquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:27 schreef dRobje het volgende:
[..]
wil dat trouwens zeggen dat je nu ook geen normale bussen scheerschuim en shampoo in de koffer kunt doen? ben 3 keer op weeze geweest en toen kon het wel in de koffer maar niet in de handbagage. en 1x was ik te laat en moest ik mn koffer meenemen totaan het vliegtuig maar werden (logisch) wel alle grote bussen eruit gehaald. Neem aan dat je met dat nieuwe systeem ook met koffer door de poortjes moet..
Het hangt er vanaf of er een rij is bij het bagage drop off point of niet. Ryanair zet 2 uur op haar website zodat jij als consument nooit kan zeggen "er stond niks op de website". 1,5 uur is ook goed, maar minder dan 1 uur zou ik niet doen!quote:Nog maar even een vraagje: op de Ryanair-website staat dat als je bagage wil inchecken je het beste twee uur voor vertrektijd kan komen. Is dat echt het geval, of maakt anderhalf uur tot een uur van te voren geen probleem uit? Het is een enkele koffer; de check-in is wel online, maar die koffer niet, dus. Dat is geen handbaggage, voor de duidelijkheid.
Kun je niet je ticket opnieuw uitprinten maar dan voor het uitprinten de 5 in een 6 wijzigen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.
Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.
Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
Als je het internationale Ryanair nummer belt (lokaal Iers nummer, dus gratis met bv VoIP Buster) dan wijzigen zij dat (misschien wel gratis!) voor je. En de datum verschilt maar 1 dag, grote kans dat ze het helemaal niet zien!!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:56 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
7 Juli vertrek vanaf Weeze naar Trapani. Alleen deze Oen heeft een foutje gemaakt bij het online inchecken. Ipv 26-07-2010 heb ik 25-07-2010 als vervaldatum van mijn paspoort ingevoerd stom stom....drie keer gecontroleerd maar steeds overheen gekeken.
Kan ik dit het beste wijzigen aan de incheckbalie in Weeze of moet ik hiervoor bellen naar Ryanair? Op andere fora las ik al dat veel mensen het er gewoon op gokte en 99 van de 100 keer gewoon voorbij de gate kwamen omdat het toch niet gecontroleerd werd, maar ik wil liever niet mijn vakantie op het spel zetten.
Excuses in ieder geval als het hier al eerder vermeldt is, maar ik kon het niet vinden mbv de zoekfunctie.
Bedankt, ik ga het inderdaad maar eens eerst proberen dmv een telefoontje en anders valt er denk ik op het vliegveld wel iets te regelen. Nu zijn de desks er in ieder geval nog.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef korting het volgende:
[..]
Als je het internationale Ryanair nummer belt (lokaal Iers nummer, dus gratis met bv VoIP Buster) dan wijzigen zij dat (misschien wel gratis!) voor je. En de datum verschilt maar 1 dag, grote kans dat ze het helemaal niet zien!!
Shit! Ik heb nu zelf 10-10-2009 als vervaldatum ingevuldquote:Op maandag 29 juni 2009 12:25 schreef BuffaloSpringinhetveld het volgende:
Zo mijn probleempje is ook opgelost. Even gratis met Voipbuster naar ryanair gebeld (thanks voor de tip!). Een aardige mevrouw met een mooi Russisch accent heeft het vervolgens kosteloos prima voor me in orde gemaakt.
Dat mag ook gezegd worden.
Ik geloof dat als je voor een datum _na_ de afschaffing kiest, het er niet bij komt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
De vliegtax wordt dus morgen afgeschaft, (no shit)
Maar neem aan dat dit dus morgen pas verwerkt wordt?
Het is namelijk qua tijden aantrekkelijker om vanuit eindhoven naar Pisa te vliegen als vriendjelief mij straks komt bezoeken in Florence.
Mja ik zit ermee dat ik 31 augustus in Pisa moet zijn. Maar vlieg nu voor 20 euro vanaf weeze wss. Dat is namelijk vakantie en dan telt die actie niet.. En vriendje wil in de herfstvakantie langskomen, dus ja dan geldt dat ook niet..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
Vliegtaks is al een maand of 2 nietmeer in de prijs verwerkt bij vertrek vanaf 1 juli.
Genoeg ¤5 fares vanuit Eindhoven,Maastricht,Charleroi,Weeze richting PSA in elk geval weer nu
Ja. Voor 1 juli was de standaardprijs 40 euro (vanaf Eindhoven).quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is de 28 euro dan de standaardprijs? want ik heb alleen nog maar naar data na 1 juli gekeken
Soms geld het wel in de vakantie, hangt er vanaf hoe vol de vliegtuigen geboekt zijn. Goed zoeken! Soms zit er nog iets tussen.quote:Mja ik zit ermee dat ik 31 augustus in Pisa moet zijn. Maar vlieg nu voor 20 euro vanaf weeze wss. Dat is namelijk vakantie en dan telt die actie niet.. En vriendje wil in de herfstvakantie langskomen, dus ja dan geldt dat ook niet..
quote:Boekingsperiode: 30.06.09 - 02.07.09
Reisperiode: 14.07.09 - 27.03.10
Reisdagen: Mon - Sun (subject to availability)
Reserveren: 14
Periodieke onderbreking: 22.10.09 - 03.11.09 vanaf /to Ireland/UK
04.12.09 - 09.12.09 vanaf /to Italy/Spain
20.12.09 - 06.01.10 alle routes
12.02.10 - 22.02.10 vanaf /to Ireland/UK
12.03.10 - 18.03.10 vanaf /to Ireland
T.A.V dit tarief: Iedere vakantie, schoolvakanties en grote sport evenementen zijn uitgesloten van deze aanbieding
Heh gadver, mijn theorie Naja dan af en toe maar wat duurder uit.. Het is namelijk veel fijner dat hij er om 10 uur is in plaats van 16.00 uur, en ook vliegt eindhoven iedere dag dus dat scheelt ook weer een boel..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:47 schreef korting het volgende:
[..]
Ja. Voor 1 juli was de standaardprijs 40 euro (vanaf Eindhoven).
(nja, standaardprijs... Belastingen en toeslagen).
Het is wat vroeger een incheckbalie heette.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:55 schreef Rookert het volgende:
Hoe zit het nou met die bagage dropoff point in Weeze? Is dat een gewone incheckbalie die daarvoor is bedoelt of moet ik ergens anders zoeken?
Zaterdag Italië
Ah dat wordt dus een close call dan.. Want ze moeten dus echt dan om 9.50 bij de gate zijn.quote:U dient ten minste 30 minuten voor het vertrek bij de gate aanwezig te zijn. 20 minuten voor vertrek gaat de balie dicht. U dient een geldig reisdocument en een boardingkaart te overleggen bij de boardinggate.
dat kan volgens mij bij Ryanair niet bij het afrekenen. Dat moet je dus vantevoren uitrekenen/schatten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nog 1 domme vraag
Als je nu boekt via ryanair, krijg je het bedrag in euro's, maar je moet met die electron kaart in ponden betalen? Hoe krijg ik dat voor elkaar dat hij ryanair het in ponden weergeeft?
Van Florence naar Pisa Airport en terug, kun je veel beter de bus nemen. Rijden vaker, sneller en zijn iets goedkoper ook nog als je je kaartje in het vliegtuig koopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:52 schreef Thetallguy het volgende:
En de treinen tussen Pisa en Florence rijden nou ook weer niet op de minuut nauwkeurig heb ik gemerkt afgelopen weekend
¤16 (bus) om ¤11,20 (trein) ?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Van Florence naar Pisa Airport en terug, kun je veel beter de bus nemen. Rijden vaker, sneller en zijn iets goedkoper ook nog als je je kaartje in het vliegtuig koopt.
Is die bus zo duur geworden? Ik heb twee jaar terug maar 6 euro enkele reis betaald.quote:
Enkele reis met bus is 10, retour 16 (als je het bij Ryanair aan boord koopt, om het even ontopic te houden )quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is die bus zo duur geworden? Ik heb twee jaar terug maar 6 euro enkele reis betaald.
Maar voor die 5 euro prijsverschil de bus nog altijd wel aan te raden.
quote:
gewoon haar naam zoals het ook in haar paspoort staat.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben nu voor mijn ouders aan het boeken.. Maar moet ik mijn moeders achternaam de meisjesnaam doen of nu haar naam?
Da's idd leuk ja. Tot nu hadden ze alleen Faro vanaf Weeze, en dat was idioot duur. Porto stond al op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Goed nieuws dus.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:17 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf 4 september 4x in de week vanaf Eindhoven naar Porto, tarieven staan nu vanaf ¤34 enkele reis op de site.
Leuke bestemming
Er zitten niet méér haken en ogen aan dan bij andere maatschappijen. Als je alleen handbagage heb kan je idd maar 10 kilo meenemen in één tas. De afmetingen zijn 50x40x20 cm geloof ik. Gewoon even nakijken op de site.quote:Op zondag 5 juli 2009 16:10 schreef Coraline. het volgende:
Heren en dames van het ryanair topic! Ik heb vandaag een stortregen van commentaar gekregen toen ik vertelde dat ik met Ryanair zou vliegen. Er zouden allerlei haken en ogen en weetikveelwat aan zitten. Nu weet ik ook wel dat het niet zo is, en het staat zelfs in de OP natuurlijk, maar het heeft me wel een nare nasmaak gegeven.
Zijn er tips of dingen die ik echt niet moet vergeten? En ik heb een beetje moeite met het bagageverhaal. Ik kan één tas meenemen van een bepaalde afmeting en maximaal tien kilo, toch?
¤ 270 retour voor 2 personen, vindt ik niet idioot duur...quote:Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Da's idd leuk ja. Tot nu hadden ze alleen Faro vanaf Weeze, en dat was idioot duur. Porto stond al op mijn lijstje om een keer heen te gaan. Goed nieuws dus.
Voor Ryanair begrippen is dat wel duur. En voor dezelfde prijs kun je ook vanaf een luchthaven in de buurt vliegen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:22 schreef Rubstah het volgende:
¤ 270 retour voor 2 personen, vindt ik niet idioot duur...
Dit heb ik medio februari geboekt voor het hoogseizoen.
Was dat een vliegtuig van Ryanair waar 'mobile phone use permitted' was?quote:Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig
Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:
[ afbeelding ]
Check het netwerk
GPS werkte ook trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juli 2009 10:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Was dat een vliegtuig van Ryanair waar 'mobile phone use permitted' was?
Je zegt na dat stukje van wat ik quote: "Even ontopic over Ryanair"quote:Op maandag 6 juli 2009 10:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee KLM, maar ik zet het voor de lol in het Ryanair topic
Dat heb ik ook bijna altijd Vind het wel prima dat de meeste mensen het niet durven, kan ik lekker languit zittenquote:Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?
Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
Sorry hoor maar ik vindt ¤135 euro p.p. retour naar Faro niet duur in het hoogseizoen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor Ryanair begrippen is dat wel duur. En voor dezelfde prijs kun je ook vanaf een luchthaven in de buurt vliegen.
Mwoh, ik kan mij bijv. voorstellen dat mensen met priority zo ver mogelijk voorin gaan zitten, om dan na de landing ook zo snel mogelijk weer uit het vliegtuig te zijn, en een voorsprong te hebben op de rest van de groep bij de douane etc. en dan vervolgens als eerste het vliegveld uit zijn. Als ik bij andere maatschappijen binnen Europa vooraf kan inchecken met het bepalen van een zitplaats kies ik dan meestal ook een stoel op de eerste zes rijen. Die voorsprong is echter wel verwaarloosbaar bij intercontinentale vluchten dus dan heb ik toch ook liever wat meer beenruimte .quote:Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?
Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
Geweldig die gpsquote:Op maandag 6 juli 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Echt supertof dat je tegenwoordig op verschillende vluchten (en vanaf volgend jaar op alle) kan bellen Heel vreemd om smsjes te versturen en te bellen vanuit een vliegtuig
Afgelopen zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Palma de Mallorca in een 737 waar 'mobile phone use permitted' was, gelijk even getest natuurlijk:
[ afbeelding ]
Check het netwerk
GPS werkte ook trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even ontopic over Ryanair. Ik vlieg regelmatig met Ryanair en aangezien ik ongeveer 2 meter ben, zit ik het liefst bij de één van de vleugels op de nooduitgangplaatsen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat er echt 20 a 30 mensen per vlucht zijn met priority die vervolgens niet op die lekkere grote plekken gaan zitten? Waarom koop je dan precies priority?
Ik kan eigenlijk altijd bij de vleugels zitten, terwijl het vliegtuig al 3kwart gevuld is ofzo. Hoe kan dat? Weten mensen het niet? Schrikt de steward(ess) die op die plekken staan (en vraagt of je wil helpen tijdens een noodgeval) deze mensen af ofzo?
quote:Ryanair wil passagiers staand vervoeren
Uitgegeven: 6 juli 2009 17:26
Laatst gewijzigd: 6 juli 2009 17:28
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gevraagd om zijn toestellen zodanig aan te passen dat een aantal passagiers staand kunnen worden vervoerd.
Met de maatregel wil Ryanair meer passagiers in zijn toestellen krijgen, zo liet het maandag weten. Boeing zou hiertoe speciale ''verticale stoelen'' moeten ontwikkelen.
"Passagiers hoeven niet volledig rechtop te staan, ze krijgen een soort kruk waar ze op kunnen leunen'', aldus een woordvoerder van Ryanair.
De lowbudgetvliegmaatschappij wil vier rijen, ofwel twaalf stoelen, verwijderen om ruimte te maken voor de staanplaatsen.
Vetbelasting
Ryanair speelde onlangs met het idee om een extra heffing voor zware passagiers, een zogenaamde 'vetbelasting', in te voeren. Dit plan ging om praktische redenen van tafel.
Ook willen de Ieren mensen laten betalen die op het vliegtuig gebruikmaken van het toilet.
Ja hoor. Dat is gewoon een soort tomtom, maar dan op je mobiel (in mijn geval een Nokia N95 8GB)quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:43 schreef monsterd. het volgende:
Moet je nog wat betalen als je aankomt op het vliegveld en online hebt ingechecked? Ik vind het ook nog wel eens iets voor ryain-air om "verwerkingskosten" te vragen bij de bagage drop-off
Zolang je netjes binnen de bagage-quota van Ryanair blijft, hoef je niks extra's te betalen. Mits je bij je reservering hebt aangegeven dat je bagage wilt inchecken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:56 schreef monsterd. het volgende:
Omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb hierbij nogmaals:
[..]
Oké, bedankt!quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Zolang je netjes binnen de bagage-quota van Ryanair blijft, hoef je niks extra's te betalen. Mits je bij je reservering hebt aangegeven dat je bagage wilt inchecken.
De reden is dat de baggagebakken niet groter zijn én maximaal 70 kilo per bak mogen dragen (6 stoelen voor 1 baggagebak)quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef MB88 het volgende:
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.quote:Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
quote:Load your EntroPay Virtual Card with funds from your personal credit or debit card
Joh dat is gewoon slimme marketing. Het gaat uiteindelijk niet door, maar hun naam is wel meerdere keren (gratis) genoemd.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:39 schreef alexis_ het volgende:
Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan, verzinnen ze weer iets nieuws.
Ryanair zal absoluut aan strenge controles onderworpen zijn, maar staand vliegen? Ik krijg er niet echt een veilig gevoel van...
Ik vlieg daarom niet meer met ze. German Wings vind ik prettiger voor eigenlijk dezelfde prijzen.
Je kunt je betaalpas er niet voor gebruiken. Ook die electronische CC moet je opladen met een echte CC.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Coraline. het volgende:
Ja, maar helaas zijn de verwerkingstijden langer dan ik me kan permitteren. De reden dat ik vroeg of er nog steeds een cc nodig is, is omdat op de entropay website staat
[..]
Overigens heb ik nu ruzie met het validatiesysteem van entropay. Ik kan gewoon een maestrocard kiezen. Alleen vraagt hij dan om mijn card number. Het is een pinpas van de SNSbank en bij card number staat 001, alleen vindt entropay dat geen geldig nummer. Moet ik dan m'n rekeningnummer invullen? Ook vraagt hij om een Card Security Code die ik natuurlijk niet kan vinden . Iemand hier ervaring mee of weet wat ik nu moet doen?
Beetje afhankelijk van de local security/groundhandlers. In Eindhoven en Stockholm zijn ze niet zo streng. In Weeze daarentegen wel weer wat strenger. Volgens mij in London ook.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef MB88 het volgende:
Ik heb trouwens vaker mensen hele hutkoffers als handbagage mee zien nemen, die absoluut groter waren dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dat terwijl ze aankondigen hier streng op te letten. Wat zou nu precies de regel cq. reden zijn?
Waarom neem je dan in hemelsnaam een CC.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Coraline. het volgende:
Ik zie het, maar daar kon ik geen kaas van maken.
[..]
Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
Zo kort van tevoren hoef je er denk ik niet op te rekenen dat de prijs gaat zakken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef ins187 het volgende:
Een vriend van mij wou enkele dagen geleden dezelfde vlucht boeken als ik, de heen vlucht was toen ~115 euro. Maar door wat rare omstandigheden kon hij pas vandaag boeken en nu is de heen vlucht ~270 euro.. Bestaat er nog een kans dat dit daalt in prijs want ik heb weleens ergens gelezen dat op sommige dagen boeken duurder is dan op andere dagen? Het gaat alleen om een vlucht van volgende week donderdag...
We hebben al enkele vliegtickets gevonden via andere maatschappijen voor ~160 euro, de terug vlucht kunnen we dan nog wel via ryanair boeken zodat we samen op dat toestel zitten. Maar het zou toch handig zijn als we het zelfde vliegtuig heen nemen. Dus iemand een idee of dit nog kan zakken of kunnen we beter nu die andere tickets voor hem gaan boeken?
Waarom toch die debiele angst voor online betalen met een CC? Tering! En maar klagen dat normale winkels duur zijn, maar ondertussen niet online veel goedkoper aankopen durven te doen. ALS er met je kaart gefraudeerd zou worden, krijg je tenminste je geld terug. Je contante geld is stukken minder goed 'verzekerd'.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Coraline. het volgende:
Ik zie het, maar daar kon ik geen kaas van maken.
[..]
Dus dan heb je alsnog een gewone CC nodig? Ik heb m'n schoonzus gevraagd of ik haar cc mocht lenen maar ze is zo huiverig voor online betalen dat dat er helaas niet in zit.
Daar was ik dus al bang voor.. Mischien wist iemand er meer over hoe de prijs berekening daar een beetje werkt. Ik heb de prijzen al omhoog en omlaag zien schieten afgelopen week. Maar ik ben er bang voor dat de prijs nu zo hoog blijft tenzij hij niet verkocht wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zo kort van tevoren hoef je er denk ik niet op te rekenen dat de prijs gaat zakken.
Je hebt gelijk, ik kan zelf niet lezen Excuses!quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:34 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij had Zwansen het over je schoonzus.
De argumenten zijn aangevoerd, maar ze zegt dat die angst er toch blijft. Ik snap het ook niet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom toch die debiele angst voor online betalen met een CC? Tering! En maar klagen dat normale winkels duur zijn, maar ondertussen niet online veel goedkoper aankopen durven te doen. ALS er met je kaart gefraudeerd zou worden, krijg je tenminste je geld terug. Je contante geld is stukken minder goed 'verzekerd'.
Je kunt meteen doorlopen, de boardingpass niet vergeten te printen en mee te nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:54 schreef Casparovvv het volgende:
Zojuist even ingecheckt voor mijn vlucht van Eindhoven naar Stansted komende maandag. Het is wellicht wat obvious, maar ik heb nog nooit zonder ruimbagage gereisd: ik kan nu bij aankomst direct door de beveiliging naar de gate lopen toch? En zou dat betekenen dat ik maar zo'n half uur - drie kwartier voor het sluiten van de gate aanwezig hoef te zijn?
tnx. Jup, die had ik al uitgeprint.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:06 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Je kunt meteen doorlopen, de boardingpass niet vergeten te printen en mee te nemen.
Met zo'n omweg van Italië naar Spanje, porqué?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef korting het volgende:
De grootste Ryanair fan is weer terug van Vakantie!
Mijn laatste vluchten:
4 juli 2009 Alghero(AHO) - Memmingen(FMM) 07:00 - 08:45.
4 juli 2009 Memmingen(FMM) - Gerona(GRO) 9:55 - 11:40.
Nee, normaal gesproken niet. Als je moet bijbetalen voor bagage misschien wel.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:22 schreef .aeon het volgende:
Deze zomer via Weeze op vakantie. Online geboekt met credit card, maar moet ik deze (credit card -red.) ook meenemen naar het vliegveld? (aangezien hij van m'n pa is)
Medewerkers op vliegveld? Of wat?quote:Wat een chaos! Alle medewerkers krijgen binnenkort een hartstilstand door Ryanair. En maar schreeuwen, en druk doen. Ze kunnen de druk niet echt aan.
Porque era más barato, ofwel: Het was veel goedkoper. Alghero - Gerona kostte iets van 80 euro, en Alghero - Memmingen kostte 5 euro en Memmingen - Gerona kostte 5 euro dus in totaal 10 euro.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met zo'n omweg van Italië naar Spanje, porqué?
En neem je geen risico met zo'n korte overstap trouwens?
Jaa de medewerkers op het vliegveld. Vreselijk! Als een vliegtuig bijna vertrok begonnen ze te schreeuwen "Als er nog mensen naar Alicante moeten mogen ze voor", "Nog mensen voor Alicante?"quote:Medewerkers op vliegveld? Of wat?
Waar was dat wegen? In Memmingen? En waar gebeurde dat, voor de security check of bij de gate nog?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:09 schreef korting het volgende:
Jaa de medewerkers op het vliegveld. Vreselijk! Als een vliegtuig bijna vertrok begonnen ze te schreeuwen "Als er nog mensen naar Alicante moeten mogen ze voor", "Nog mensen voor Alicante?"
En je mocht echt maar 1 stuk handbagage en het werd gewogen! Daar kunnen Spaanse luchthavens nog wel wat van leren, daar lopen mensen met veel te grote tassen het vliegtuig binnen.
In Memmingen wegen ze je koffer. voor de security check. En je moet 4 keer je ID kaart ("AUSWEIS") laten zien.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waar was dat wegen? In Memmingen? En waar gebeurde dat, voor de security check of bij de gate nog?
Precies.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:09 schreef korting het volgende:
En waarom doe ik dat dan? Omdat het kan! En omdat ik Ryanair leuk vind!
Het overstappen was zeker een risico. Mijn vriendin was heel erg zenuwachtig, maar ik vertrouw Ryanair altijd wel (misschien iets te veel) en alles ging gelukkig goed. De vluchten kwamen zelfs eerder aan!
Volgens mij kun je niet annuleren. Staat iig geen tarief @ http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES . Je bent dus het bedrag dat je voor je vlucht hebt betaald kwijt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:51 schreef MCC. het volgende:
Ok ik vind dit echt nergens dus hoop dat iemand me hier met zekerheid kan zeggen wat de kosten zijn bij ryanair als je je vlucht annuleert (al zie ik niet in hoe) of gewoon niet komt opdagen?
Danku!
Niet opdagen = No show. Je hoeft dit niet van te voren aan te geven, en je krijgt ook geen problemen achteraf. Dit is gewoon alsof je de vlucht gemist hebt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:51 schreef MCC. het volgende:
Ok ik vind dit echt nergens dus hoop dat iemand me hier met zekerheid kan zeggen wat de kosten zijn bij ryanair als je je vlucht annuleert (al zie ik niet in hoe) of gewoon niet komt opdagen?
Danku!
Bij geen enkele maatschappij die ik me kan bedenken moet je extra kosten betalen als je een no-show (niet op komt dagen) bent.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:05 schreef MCC. het volgende:
Echt? Zou dat het enige zijn? Niet opdagen en gewoon het geld wat betaald is kwijt. Mhm dat valt nog relatief goed mee dan. Heb gewoon geen zin in geziek achteraf...
Ik heb vorige week een vlucht gemist van Ryanair.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij geen enkele maatschappij die ik me kan bedenken moet je extra kosten betalen als je een no-show (niet op komt dagen) bent.
Sterker nog, de maatschappijen gaan ervan uit dat er altijd mensen niet op komen dagen zodat enkele maatschappijen meer stoelen verkopen dan dat er mensen in het vliegtuig passen, zodat ze meer kunnen verdienen.
Bij Ryanair en andere maatschappijen kan je overigens wel de luchthavenbelastingen terugvragen, maar daar mag een luchtvaartmaatchappij wel administratiekosten voor rekenen.... En die zullen zeker bij de budget airliners natuurlijk zo hoog gesteld zijn dat niemand dat doet.
Type maar eens "regels handbagage" in op google. Dan snap je het wel.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef Coraline. het volgende:
Zojuist m'n allereerste vlucht geboekt. Vind het maar spannend
Nu zit ik nog met één ding, ik kan er niets over vinden. Mijn toilettas. Ik neem geen extra bagage mee, alleen de handbagage dus. Mag de toilettas daar gewoon in? Omdat er natuurlijk vloeistoffen en prutjes en dergelijke in zitten.
Mja, het is a.t.m. al heel erg goedkoop (en vaak genoeg vluchten voor 1/2/5/10 eur) dus ik denk dat het vooral het inleveren van kwaliteit is zonder er veel voor terug te krijgen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:41 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt morgen voor het eerst met ryanair!
Ben erg benieuwd Op de site staat nu een poll waar je voor/tegen kan stemmen voor staanplaatsen op vluchten korter dan een uur, ik heb voor gestemd. Zal het vliegen een stuk goedkoper maken. Jullie?
Kijk eens in Nieuwe regels handbagage binnen EU en de lees de regels op de websites van de luchthavens van vertrek.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:41 schreef Coraline. het volgende:
Ik ben bekend met het meenemen van vloeistoffen in doorzichtige zakken, alleen zal mijn handbagage niet allemaal in een grote doorzichtige zak zitten. Ik ben meer benieuwd naar ervaringen, laat ik het zo formuleren.
Ik heb de afgelopen 2 maanden 10 keer gevlogen en daarbij had ik telkens een toilettas in mijn handbagage. Je moet wel opletten dat er niet te grote verpakkingen in zitten. Wat ik meeneem is standaard deodorant (50ml) en tandpasta (75ml), die dus sowieso onder de 100ml grens zouden vallen. De afgelopen keren had ik ook 2 potjes zonnebrand bij me van 80ml (babyvoerpotjes).quote:Op zondag 12 juli 2009 17:15 schreef Coraline. het volgende:
Zojuist m'n allereerste vlucht geboekt. Vind het maar spannend
Nu zit ik nog met één ding, ik kan er niets over vinden. Mijn toilettas. Ik neem geen extra bagage mee, alleen de handbagage dus. Mag de toilettas daar gewoon in? Omdat er natuurlijk vloeistoffen en prutjes en dergelijke in zitten.
Mijn ervaring is, dat er in Eindhoven, Liverpool en Manchester en een enkele keer op Schiphol de afgelopen maanden wel nog specifiek op gecontroleerd werd. Zolang je je spullen maar in zo'n plastic zakje of iets anders dat ze bijelkaar houdt, hebt, is het geen probleem.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:26 schreef JohnDDD het volgende:
Die doe ik nooit in zo'n doorzichtige zak, het gebruik van zo'n zak is wat mij betreft af te raden want niemand doet er moeilijk over. Op Eindhoven in elk geval niet en ook op Bergamo, Ciampino en Stansted!
Neem in elk geval geen shampoo mee ofzo of anders zo'n speciale reisverpakking van 100ml
Je kunt gewoon meteen door de security check, mits je geen ruimbagage hebt.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef Onderbroek het volgende:
Even een vraagje over het inchecken.
Ik heb al meerdere malen gevlogen met ryanair. Dat ging allemaal goed, maar voor deze vlucht moest ik online inchecken wat ik inmiddels dus gedaan heb.
Mijn vraag is nu hoe nu verder. Nadat ik online had ingecheckt moest ik een ticket uitprinten. Ik heb dit ticket nooit eerder gezien. Er staan van die barcodes op, "1 cabin bag only" staat tussen groene lijnen. Natuurlijk staat ook mijn naam, paspoort nummer etc erop.
Vroegâh hoefde ik alleen m'n reservation number te laten zien + ID, tas inleveren, boardingpass krijgen en klaar.
Maar wat moet ik nu met dat 'speciale' ticket wat ik moest uitprinten? Ik heb nu dus een email met een Reservation number én ik heb dus dat speciale ticket..
Iemand die weet hoe & wat?
Stel dat je wél ingechekte bagage hebt, ga je in de rij staan bij het Drop-off point (wat vroeger incheckbalies waren). Dan laat je dat speciale papier (wat jij hebt) zien, soms met je ID kaart, en dan geef je je koffer af. Daarna ga je met dat papier naar de security.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:10 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je kunt gewoon meteen door de security check, mits je geen ruimbagage hebt.
Je gaat op het vliegveld meteen richting de security, laat je boarding pass zien, wacht bij de gate, laat daar nogmaals je boarding pass zien, ze scheuren één deel eraf bij het stippellijntje, het deel dat je overhoudt laat je bij het instappen nogmaals zien en klaar.
Dat eerste is wel algemeen bekend. Hoe kunnen ze anders steevast adverteren met een zeer hoog punctualiteitscijfer.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:10 schreef secondant het volgende:
zo weer terug van vakantie! Weeze-Edinburgh ging prima en zonder problemen. Wel weer een paar leuke dingen die me opvielen
1) Ik verdenk Ryanair er wel eens van om stiekem extra ruime vliegtijden te nemen zodat ze ook met een kwartier vertraging bij vertrek nog op tijd kunnen landen en hun muziekje kunnen spelen
2) Op Edinburgh veel controle op handbagage!!!
3) De Gates van Ryanair zijn in Edinburgh helemaal achterin dus reken op 15 min looptijd na de controle
Over een maand al weer naar Bologna
I Love Ryanair.
Ja dat mag! Maar let op dat je geen vloeistoffen in verpakkingen meer dan 100 ml mee mag nemen.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:49 schreef monsterd. het volgende:
Misschien een wat algemenere vraag maar toch: Als ik eten mee wil nemen het vliegtuig in.. mag het dan? Gaat meer om het idee dat ik wat uit polen mee wil nemen, wat kleinigheidjes.
We vliegen over twee weken vanuit weeze naar bydgoszcz (polen).
Grappig artikel, maar wel een beetje erg kritisch Dat betalen voor de wc is al verworpen, omdat de techniek voor muntjes/creditcard gebruik voor de wc niet zou werken, maar hier wordt het als feit gebracht.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:32 schreef secondant het volgende:
Hier een leuk geschreven artikel over de reclamecampagnes van Ryanair. http://www.flightlevel.be/334/ryanair-marketing.html
off topic Wizz air gaat ook vliegen vanaf Weeze...ben benieuwd of dit nog iets gaat betekenen voor Ryanair....mooie reclame campagnes oid?
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:42 schreef Rookert het volgende:
[..]
Iets anders nog, ik vloog eergisteren terug van Bergamo naar Weeze en er waren een stel kakkers met priority boarding die dus in een afgeschermd gedeelte van de bus zaten. Zei één van die lui: "Ja, verschil moet er zijn he " Vlieg je met een van de grootste lowbudget maatschappijen van Europa, durf je door 4 eu extra te betalen je nog verheven te voelen
Ik heb bij Duifhuizen een koffer gekocht die precies in de afmetingen van Ryanair past. Was ¤ 15,-quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:08 schreef secondant het volgende:
heeft iemand nog een goede suggestie voor een goedkoop reiskoffertje voor handbagage bij Ryanair? Ik wil een nieuwe koffer kopen. Iemand een leuke en goedkope suggestie?
Zeker weten? Bron?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:05 schreef korting het volgende:
[..]
Ja dat mag! Maar let op dat je geen vloeistoffen in verpakkingen meer dan 100 ml mee mag nemen.
Een pot chocopasta, een pot pindakaas of pot honing zijn ook vloeistoffen!
Dat laatste dus .quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:55 schreef Geckoo het volgende:
oh en iets anders
als ik via de web applicitie een reis boek dan kost de bagage ¤20 euro terwijl in de faq ¤10 staat.
of is het ¤10 per vlucht (dus heen en terug ¤20?)
http://www.airport-weeze.de/2-2_parken.php?lang=nlquote:
Volgens mij hebben ze daar wat aan gedaan dit jaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:08 schreef Geckoo het volgende:
K nou nog het parkeer beleid in weeze
Hangt een beetje van het vliegveld af van waar je vliegt. Ryanair adviseert om reizigers 2 uur van te voren aanwezig te zijn op de luchthaven.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:24 schreef ins187 het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik vlieg via ryanair ik heb net online ingechecked dat is verder allemaal goed gegaan. Ik heb een extra koffer genomen hoe zit dat nou precies met inchecken e.d.? Hoever van te voren moet ik aanwezig zijn? Want (net als iedereen denk ik) heb ik geen zin om erg lang op het vliegveld te wachten.
Tegenwoordig kan je niet anders meer bij Ryanair; Ryanair heeft de incheckbalies afgeschaft!quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ondanks dat ik relatief vaak vlieg heb ik nog nooit van tevoren ingecheck
Wat is nou eigenlijk het voordeel hiervan? Je moet toch alsnog je koffers inleveren.
WTFquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:45 schreef korting het volgende:
Tegenwoordig kan je niet anders meer bij Ryanair; Ryanair heeft de incheckbalies afgeschaft!
Bedank voor je hulp ik weet nu iig meer! Ik zal er voor zorgen dat ik 1.5uur van te voren aanwezig ben dat vind ik voldoende.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:45 schreef korting het volgende:
[..]
Hangt een beetje van het vliegveld af van waar je vliegt. Ryanair adviseert om reizigers 2 uur van te voren aanwezig te zijn op de luchthaven.
Omdat je met ruimbagage reist, moet je in de rij gaan staan. Dat kan soms even duren, zeker als er meerdere vluchten tegelijk vertrekken. Ik zou zeker 1 uur van tevoren op het vliegveld zijn!
[..]
Kun je je niet door iemand laten wegbrengen en halen dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef Geckoo het volgende:
@ korting dankje voor de link.
maar moet er dus van 2 tot 25 staan (23 dagen) wordt duur grapje dan. (ticket is dan goedkoper dan de parkeer kosten)
jammer dat ze geen bagage lockers hebben waar je tas oid kan laten staan.
Hahaha geweldige kostenbesparende aanpassing van Michael O'Leary. Mensen achter de balies kosten geld, terwijl je ook gewoon thuis je papiertje uit kan printen.quote:
Of een taxi of bus nemen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kun je je niet door iemand laten wegbrengen en halen dan?
Hoe kom je van Valladolid in Zaragoza dan ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:15 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat lekker met de site van Ryanair. Wilde net mijn mega cityhop tripje boeken (Eindhoven-Stockholm-Londen-Valladolid-Zaragoza-Brussel), werkt het niet meer!
oei, Eindhoven-Stockholm is wel doorgekomen... Nu ka ik alleen de rest niet meer boeken
Met de trein.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef korting het volgende:
[..]
Hoe kom je van Valladolid in Zaragoza dan ?
Jij hebt precies dezelfde trip gepland als ik.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met de trein.
Maar ik heb net het plan gewijzigd in de welbekende Ryanair 3-steden trip, dan komt een extra Spanje-tripje wel weer een andere keer.
Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.
Allemaal nieuwe steden, dus geweldig!
En voor maar 1 Euro + 1 Kroon + 1 Euro + 1 Pond = ongeveer 3,50...
Geen bagage mee?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met de trein.
Maar ik heb net het plan gewijzigd in de welbekende Ryanair 3-steden trip, dan komt een extra Spanje-tripje wel weer een andere keer.
Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.
Allemaal nieuwe steden, dus geweldig!
En voor maar 1 Euro + 1 Kroon + 1 Euro + 1 Pond = ongeveer 3,50...
Hee dat klinkt ook wel leuk ja, even uitzoeken wat nog mogelijk isquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eindhoven - Stockholm - Berlijn - Londen - Eindhoven.
En als je slim bent, kun je die 1 euro ook nog terugverdienen:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:28 schreef Lemans24 het volgende:
De 1 Euro actie is trouwens verlengd t/m vandaag
http://www.360travelguide.com/blog80.htmlquote:Want to turn the tables on Ryanair’s mounting list of charges - and who doesn’t? 360TravelGuide.com has worked out a neat way to do just that, using the airline’s own ever-changing rulebook. Here’s how.
One of Michael O’Leary’s recent wheezes is to charge the same in-flight prices whether in Euros or Sterling - you buy a coffee for either £3 (yes really!) or ¤3. But you can then ask for your change in either currency as well. Now although the two are close enough to parity not to bother the company, there is a significant difference - the latest check on our currency converter at www.360travelguide.com/blog.asp shows that £10 gets you ¤11.20. So order a coffee and pay with a ¤50 note - but then ask for your change in sterling! Instead of the ¤47 in change (worth just £42) you’ll get £47 … a profit of £5.
Free coffee and £2 in pocket; not a fortune but enough to pay for the aircraft loo several times over. Fine in theory, but will they let it work? Well, one of 360TravelGuide.com’s roving reporters checked it out in practice on a flight from Carcassonne a few days ago. Result? Exactly as planned (even the coffee wasn’t bad) plus the great satisfaction of knocking a Ryanair charge straight back where it came from.
And of course we’d say it’s a fine example of 360TravelGuide keeping travelers up to date with an all-round view of what’s what in travel.
Schijnt trouwens met de huidige omwisselkoers niet meer winstgevend te zijn...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:18 schreef JohnDDD het volgende:
Winst maken door op vakantie te gaan, het moet niet gekker worden
Nee oké, maar misschien nog wel een gratis bakje leut;)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Schijnt trouwens met de huidige omwisselkoers niet meer winstgevend te zijn...
uit de openingspost:quote:
quote:Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
Nee, wordt zeker niet moeilijk over gedaan!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:45 schreef robinmos het volgende:
Ik vlieg woensdag met ryanair van Brussel charleroi naar Milaan(8 euro pp retour!), en neem alleen handbagage mee. Nu is mijn rolkoffertje om precies te zijn 54x40x23cm. Denken jullie dat hier moeilijk over gedaan zal worden? Is het wel eens bij iemand precies opgemeten ofzo(of in die bak gedaan)?
Heb wel aan het begin van het jaar gevlogen met een vriendin van Milaan naar Eindhoven, en zij had een rolkoffer, grote schoudertas en handtas bij zich, en hoppa, kon zo doorlopen..
Dat zou ik zeker doen ja.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:12 schreef TheGamer het volgende:
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
En weer heeft hij met een poepverhaal een boel aandacht.. Net zoals hij lufthansa zou overkopen, etc etc..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef Corkscrew het volgende:
Mooi interview in de Volkskrantbijlage Intermezzo vandaag met Michael O'Leary.
Er staan weer enkele mooie uitspraken in (o.a. over de wankers van BA en KLM ), maar ook de bevestiging van het hele betalen-voor-het-toiletverhaal. Er gaan 2 toiletten weg, zodat er weer plaats vrij komt voor 6 nieuwe stoelen. O'Leary zei er wel bij - weet niet hoe serieus dat is - dat hij het geld niet zelf hoefde te houden, maar weg zou geven aan 'iets voor incontinentie ofzo'.
.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef Corkscrew het volgende:
Mooi interview in de Volkskrantbijlage Intermezzo vandaag met Michael O'Leary.
Er staan weer enkele mooie uitspraken in (o.a. over de wankers van BA en KLM ), maar ook de bevestiging van het hele betalen-voor-het-toiletverhaal. Er gaan 2 toiletten weg, zodat er weer plaats vrij komt voor 6 nieuwe stoelen. O'Leary zei er wel bij - weet niet hoe serieus dat is - dat hij het geld niet zelf hoefde te houden, maar weg zou geven aan 'iets voor incontinentie ofzo'.
quote:Op maandag 1 juni 2009 10:18 schreef nagyned het volgende:
[ afbeelding ]
Vervolg op
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[Centraal] Ryanair #3
[Centraal] Ryanair #4
[Centraal] Ryanair #5
[Centraal] Ryanair #6
[Centraal] Ryanair #7
Veelgestelde vragen
(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)
Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.
Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.
Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.
(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!
Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.
Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.
Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.
Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.
En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)
En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.
Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)
Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.
Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.
Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.
Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.
Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.
Airport Weeze op Google Maps.
Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".
Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.
En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.
Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067
Hier dus verder met alle vragen over en ervaringen met Ryanair .
TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
Dat is volgens mij niet nodig. Het gebeurt zo vaak dat mensen bv. al een half jaar tevoren boeken en dan in de tussentijd een nieuw paspoort of ID krijgen. Dan hoef je echt niet te bellen. Je moet alleen maar zorgen dat je een geldig ID hebt, dat is alles, en zo staat het ook op de website van Ryanair.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:12 schreef TheGamer het volgende:
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
Maandagavond vanaf Eindhoven gevlogen, snel vliegveld! Geen vertraging. Gisteravond echter wel een uur vertraging vanaf Stansted terug naar Eindhoven.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:41 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv vliegt morgen voor het eerst met ryanair!
Ben erg benieuwd Op de site staat nu een poll waar je voor/tegen kan stemmen voor staanplaatsen op vluchten korter dan een uur, ik heb voor gestemd. Zal het vliegen een stuk goedkoper maken. Jullie?
eehm.. Wat is precies de toegevoegde waarde van het kopieren van de OP?quote:
Als je al online ingechekt hebt, zou ik er zeker nog even voor bellen!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:12 schreef TheGamer het volgende:
Mijn moeder en zusje vliegen maandagavond van Weeze naar Malaga, nu heeft mijn zusje een nieuw ID aan moeten vragen, omdat haar oude beschadigd was. Nu kloppen het documentnummer en de vervaldatum dus niet meer. Is het nu gewoon een kwestie van maandagmorgen Ryanair bellen om het te laten wijzigen?
Nouja, als je er snel bij bent en, zoals velen hier, precies de aanbiedingsvluchtjes eruit pikt. Met staanplaatsen is Ryanair wellicht in staat goedkopere vluchten op een wat flexibeler niveau aan te bieden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:05 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind die staanplaatsen een uitstekend idee hoor. Maar of het vliegen er goedkoper van wordt? Het kost nu al haast niets.
Nee hoor, jij wordt bij die boeking gewoon gezien als een no-show, maar dat heeft geen consequenties voor je reisgenoten. Die kunnen gewoon vliegen.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:05 schreef hankthetank het volgende:
nu heb ik ook met mijn roepnaam geboekt en niet met mijn paspoort naam.
toen ik daarachter was gekomen heb ik ze opgebeld, het zou me 100 euro kosten..
aangezien mijn ticket 60 euro was heb ik hem maar opnieuw geboekt, met de goede naam.
nu sta 'ik' dus ook nog op het andere ticket waar ik geen deel meer van uit maak, maar wel mijn 3 reisgenoten.
moet ik daar verder nog wat aan doen of niet?
Psies. Al zou je natuurlijk mss nog wel kunnen aangeven dat je maar één keer instapt . Hoeven ze niet tig keer om te roepen .quote:Op zondag 19 juli 2009 15:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nee hoor, jij wordt bij die boeking gewoon gezien als een no-show, maar dat heeft geen consequenties voor je reisgenoten. Die kunnen gewoon vliegen.
Ze roepen je helemaal niet om, je komt immers bij de checkin al niet opdagen. Omroepen doen ze pas als je wel incheckt, maar dan niet bij de gate aankomt.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies. Al zou je natuurlijk mss nog wel kunnen aangeven dat je maar één keer instapt . Hoeven ze niet tig keer om te roepen .
Owja, ff vergeten .quote:Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ze roepen je helemaal niet om, je komt immers bij de checkin al niet opdagen. Omroepen doen ze pas als je wel incheckt, maar dan niet bij de gate aankomt.
Maar als je online zal inchecken en verder geen bagage met je mee hebt hoef je dus niet naar de plaatselijke check-in balie.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ze roepen je helemaal niet om, je komt immers bij de checkin al niet opdagen. Omroepen doen ze pas als je wel incheckt, maar dan niet bij de gate aankomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |